Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 95 ... 108 Laatste
Acties:
  • 672.320 views

Onderwerpen

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-11 13:41
Paganstars schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 07:47:
[...]

Ik maak nooit meer BCC; de cuisson aan de binnenkant is soms dubieus! Buitenkant snot gaar en kurkdroog, binnenkant rose :| Ik maak eigenlijk alleen nog maar spatchcock/jerk chickens! Dit houdt in dat je het borstbeen eruit snijdt en aan beide zijden gelijkmatig gaart!
Heb daar ook nooit de toegevoegde waarde van gezien, hoop moeite en nooit iets van terug geproefd. Snap ook de hype niet helemaal maar voor veel mensen is dat toch iets speciaals blijkbaar. Een hele kip gewoon op het rooster of inderdaad nog beter, een open geknipte, is veel malen sneller en lekkerder.

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04-11 14:11
Malt007 schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 11:44:
[...]

Heb daar ook nooit de toegevoegde waarde van gezien, hoop moeite en nooit iets van terug geproefd. Snap ook de hype niet helemaal maar voor veel mensen is dat toch iets speciaals blijkbaar. Een hele kip gewoon op het rooster of inderdaad nog beter, een open geknipte, is veel malen sneller en lekkerder.
Sterker nog; tijdens een workshop mensen verschil laten proeven tussen spatchcock en bcc; spatchcock was overduidelijk favoriet (zelfde jerk kruiden etc).

@Chevy454 ik = lazy mf'er

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
@Apie! @Paganstars
tijdens het intersletten het volgende rooster gezien.
https://www.amazon.de/gp/...tailpages00?ie=UTF8&psc=1

Toch maar even de trigger overgehaald :P

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Paganstars
Maar waarom vervangen? Ik zit echt te twijfelen welke pid controller ik ga kopen. De Flameboss 100 of 200, of de q-master senior.

Iemand ideeën?

• Chevy454
  • Niet online
Omdat ik die steeds moet seasonen na het affikken op hoge temp om het rooster schoon te maken.
Ik merk dat ik
a) met crisco invet
b) laat afkoelen (als er tijd is)
c) ga low and slow / high and fast
d) high and fast alles cremeren van het rooster
e) het schoonmaken met een brillo sponsje vergeet ik wel eens na het cremeren :+

Ik merk dat ik de crisco beschermlaag eraf schuur / wegbrand. In dat opzicht is het RVS rooster makkelijker.
Even sponsje erover en het is schoon. Je moet die niet beschermen.
Ik zit echt te twijfelen welke pid controller ik ga kopen. De Flameboss 100 of 200, of de q-master senior.
Iemand ideeën?
iKamand?

[ Voor 7% gewijzigd door Chevy454 op 24-05-2018 13:34 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• jaspernts
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-11 13:22
Over alubakken gesproken, waar halen jullie ze vandaan? Ik heb er wel eens wat gekocht bij de Xenos die prima zijn.
Die ze bijvoorbeeld bij de Lidl verkopen hebben gaten in de bodem, snap daar het nut niet helemaal van...

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-10 22:06

Apie!

Newer, better & confusinger

Chevy454 schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 11:57:
@Apie! @Paganstars
tijdens het intersletten het volgende rooster gezien.
https://www.amazon.de/gp/...tailpages00?ie=UTF8&psc=1

Toch maar even de trigger overgehaald :P
Haha, ik heb toevallig net deze besteld : https://www.amazon.co.uk/...tes-Ceramic/dp/B074SHF3LJ

Ik heb ook dit rooster nog onderweg : https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.2f7f4c4dx1FBUy

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

• fxs81
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23:13

fxs81

Julianadorp

Net afgeleverd. De brand zit er in, eens kijken of ik hem een beetje afgeregeld krijg en dan de speklappen erop. Word vervolgd....

Afbeeldingslocatie: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180524/6b29ae670ea90c53ef25761b23a32265.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door fxs81 op 24-05-2018 14:07 ]

WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB 2x | 3450 Wp 100% Zuid

• Paganstars
jaspernts schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 13:48:
[...]

Over alubakken gesproken, waar halen jullie ze vandaan? Ik heb er wel eens wat gekocht bij de Xenos die prima zijn.
Die ze bijvoorbeeld bij de Lidl verkopen hebben gaten in de bodem, snap daar het nut niet helemaal van...
Sligro of Makro

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-11 13:21

Kraz

Saving the world

[...]

Ik haal ze bij de Action. Kon ze destijds niet goedkoper dan daar vinden.

Als ik naar de prijzen in de supermarkt kijkt van die dingen moet ik altijd glimlachen. :+

• Chevy454
  • Niet online
Dat rooster van Ali Express lijkt me ideaal om pork belly burnt ends te maken!

• Freshnub
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-10 18:33
Weet iemand of ze die zakken restaurant houtskool van de Deen weleens in de winkel hebben liggen, of is dit alleen op bestelling? Ben de laatste tijd, als beginneling, verschillende zakken aan het vergelijken. Begonnen met Golden Flame van de bouwmarkt (rommel, veel gruis, korte brandtijd) en nu LIDL houtskool, is al wat beter, maar relatief kleine stukjes. Wil nu die van de Deen proberen, wil max €1 - €1.20 per kilo betalen, inclusief verzendkosten. Iemand nog andere alternatieven?

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10 19:58
Wie heeft er een gasket (pakking) voor z'n weber kettle? Ik vond het volgende filmpje
YouTube: How to install BBQ Gaskets for kettle style grills.
wat een speciaal product hier voor promoot. Het ziet er goed uit, maar is lastig te krijgen in NL. Er is geen lek meer qua rook/hitte. Ook al is het minimaal. Als het voor een paar euro te verhelpen is, doe ik het graag.

Ik zag ook een gast die een DIY oplossing had gemaakt:
YouTube: Weber Modification - DIY Silicone Gasket

Iemand hier ervaring?

• Apie!

Apie!

Chevy454 schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 14:33:
[...]

Ja, nou, om eerlijk te zijn ben ik al blij als ik een rooster binnenkrijg dat past :+

Blown past falling sands

• Moosjes
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 03-11 17:09
Heeft er iemand ervaring met de Black Ranch, RODE Quebracho (Argentinie)?

Ik heb deze binnen, nog niet gebruikt. Maar de Brokken zijn groter dan mijn onderarm. Ik maakte die zak open en schrok zelfs een beetje :P

• Paganstars
Nog niet beschikbaar... Za sowieso ff naar lunteren, ff informeren wat de releasedate is, anders neem ik een FB mee plus geen adapter voor bullet smokers!

[ Voor 6% gewijzigd door Paganstars op 24-05-2018 14:57 ]

• Apie!

Apie!

Chevy454 schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 13:33:
[...]
Omdat ik die steeds moet seasonen na het affikken op hoge temp om het rooster schoon te maken.
Waarom elke keer affikken? Ik schrob het vuil er af met een staalborstel, verwijder het overtollige vet met een keukenpapiertje (ook aan de onderkant) en klaar is Apie!

Oh, en ik gebruik kokosolie in plaats van crisco.

Blown past falling sands

• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:55
Heeft iemand ervaring met een draagtas voor een kleine barbeque (Weber smokey joe). Ik vind die weberzak à 40 euro voor een stukje stof vrij prijzig.

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01:29
@Freshnub
Volgens mij alleen via de webshop ik bestel altijd per 2 en kan het de dag erna afhalen in het dichtstbijzijnde filiaal.

Zelf stap ik over op andere houtskool welke verkocht wordt voor de Josper voor dezelfde prijs per kg. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Hari-Bo op 24-05-2018 16:34 ]

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

• ixl85
Moosjes schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 14:48:
Heeft er iemand ervaring met de Black Ranch, RODE Quebracho (Argentinie)?

Ik heb deze binnen, nog niet gebruikt. Maar de Brokken zijn groter dan mijn onderarm. Ik maakte die zak open en schrok zelfs een beetje :P
Jep, heb ik!
Heerlijk spul. Af en toe een bijltje er tegenaan en gaan. Ik heb nu een andere variant van Black Ranch, maar zweer er wel bij. Goed grote stukken een bij de argentinie versie een heerlijke geur!

Heb net de Marabu binnen:
https://www.rookovens-onl...ch-houtskool-15kg-marabu/
timmert26 schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 16:13:
Heeft iemand ervaring met een draagtas voor een kleine barbeque (Weber smokey joe). Ik vind die weberzak à 40 euro voor een stukje stof vrij prijzig.
Stevige stof kopen op de markt/stofwinkel. Naar een lokale kleermaker gaan. Ben je wel voor 25 euro klaar :)

[ Voor 22% gewijzigd door ixl85 op 24-05-2018 16:36 ]

• Freshnub
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-10 18:33
Hari-Bo schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 16:29:
@Freshnub
Volgens mij alleen via de webshop ik bestel altijd per 2 en kan het de dag erna afhalen in het dichtstbijzijnde filiaal.

Zelf stap ik over op andere houtskool welke verkocht wordt voor de Josper voor dezelfde prijs per kg. :)
Welke houtskool is dat? O-) Of is die alleen plaatselijk verkrijgbaar?

• Chevy454
  • Niet online
Apie! schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 15:46:
Waarom elke keer affikken? Ik schrob het vuil er af met een staalborstel, verwijder het overtollige vet met een keukenpapiertje (ook aan de onderkant) en klaar is Apie!
Als het verkoold is gaat het vuil beter eraf, maar als nadeel dat je dus ook de beschermlaag eraf brand.
Ik neem aan dat jij dit doet wanneer het rooster half warm is?
Oh, en ik gebruik kokosolie in plaats van crisco.
Ik heb arachide olie geprobeerd, makkelijker aan te brengen maar je merkt dat die wegbrand.
Met wat keukenpapier op een warm rooster kan Crisco goed erop. Daarna nog even laten rusten om hard te worden en het zou wonderen doen. (nog niet gezien...)

• Apie!

Apie!

Chevy454 schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 17:18:
Ik neem aan dat jij dit doet wanneer het rooster half warm is?
Geen idee hoe warm het rooster dan is, maar meestal nadat we hebben gegeten.

Blown past falling sands

• Hari-Bo
Freshnub schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 16:53:
[...]

Welke houtskool is dat? O-) Of is die alleen plaatselijk verkrijgbaar?
Per pallet gaan deze beetje te gek voor thuis gebruik, dat is de reden dat de prijs laag is.

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:54
Gadgeteer schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 08:41:
[...]

Zijn niet voor de 57cm van Weber. Die 'gietwerkpan' zal op elke bbq gebruikt kunnen worden die groot genoeg is maar hoe wil je dat gietijzeren rooster plaatsen in je GBS? Er missen dan van die uitsteeksels waarmee hij op je rooster ligt ( ja ja, aan tie wraps heb ik zelf ook al gedacht ;))
Die accessoires hebben dus niet toevallig dezelfde maat? Je zal er dus ook het rooster bij moeten kopen?

Dan zie ik het niet zo zitten. Anders leek het me wel een betaalbaar alternatief voor de weber spullies.

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
[...]

Die met gaten zijn grill roosters :)
( staat er toch ook op ;) )
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NpiSMSC.jpg

Alleen moet je ze wel 'omgekeerd' gebruiken, anders zitten de 'gaten' verkeerd om, en ga je je product stomen.

Ik gebruik ze vooral als heat-shield, ideaal en goedkoop.

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-11 15:47
Help me out!
Hoe noem je labels/stickers die je kunt plakken op verpakt eten? Gewicht datum etc.

Ik heb ze keer gekregen bij een bestelling op marmelot, maar krijg ze niet gevonden 8)7

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Martinusz

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:51

franssie

Save the albatross

Topdingen zijn dat - mijn vriendin eet geen vlees meer, voorheen gebruikte ik een prijstang om een datum te zetten maar die etiketten zijn wat veelzijdiger om alsnog te herkennen welke curry met vlees en welke met vis is.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:08

chem

Reist de wereld rond

Chevy454 schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 11:18:
[...]

Hoe de neuk kan jouw rooster hier nog schoon zijn?
De mijne is helemaal zwart van het vet en de rook.

@Apie! Dit rooster kan je overigens ook vervangen door het asrooster van een Weber 57cm.
Dan kan je de kolen hoger zetten als je wilt grillen ;)
Dat maak je toch gewoon schoon als het rooster nog lauw is, en dan met van die Sorbo staalwol borsteltjes schoonmaken?

Mijn vorige rooster (nu een BGE) was na 16 jaar (!) nog schoon. Heb hem nog steeds, maar niet meer nodig.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• FreshMaker
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/eeUsf76.pngAfbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2x3gP7P.png

Nieuwe ronde, nieuwe kansen
Weer 2 leveranciers aan het werk gezet :)

[ Voor 4% gewijzigd door FreshMaker op 24-05-2018 21:31 ]

• Apie!

Apie!

chem schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 21:13:
[...]

Dat maak je toch gewoon schoon als het rooster nog lauw is, en dan met van die Sorbo staalwol borsteltjes schoonmaken?

Mijn vorige rooster (nu een BGE) was na 16 jaar (!) nog schoon. Heb hem nog steeds, maar niet meer nodig.
Volgens mij doelt hij op het tussenrooster onder het gietijzeren rooster. Het ziet er uit alsof het nog maar een keer is gebruikt ofzo. Die van mij is ondertussen bruin, plakkerig en zwart. Ik heb er eigenlijk nooit aan gedacht om die schoon te maken. Ik vind het GI rooster al genoeg werk :+

Blown past falling sands

• Martinusz
FreshMaker schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 21:30:
[afbeelding][afbeelding]

Nieuwe ronde, nieuwe kansen
Weer 2 leveranciers aan het werk gezet :)
Hier vandaag 3,5kg procureur, 2kg spareribs en picanha binnen gekomen :)

Waar bewaren jullie de kruiden in?
Heb wel wat soort wekpotjes, maar die nemen eigenlijk ook behoorlijk wat plek in.

• FreshMaker
  • Niet online
Martinusz schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 21:37:
[...]
Waar bewaren jullie de kruiden in?
De geleverde potten ... in een te kleine kast :(

* FreshMaker moet het echt weer eens reorganiseren ....

Je kan btw ook doorslaan .
https://www.grillsportver...nischen-problemen.239616/
https://www.grillsportver...regale-schubladen.193403/
https://www.grillsportver...eues-gewuerzregal.181595/

Vorige maand de Lemonpepper al besteld ... goed bevallen, nu kilozak
Benieuwd naar de knoflook-peper - of dat een beetje de veelgenoemde PSG is van de bbqpitboys.

[ Voor 48% gewijzigd door FreshMaker op 24-05-2018 21:47 ]

• Martinusz
Mis trouwens in de topic start een tabel met goeie websites. Zoals marmelot, maar laatst kwam er voor kruiden ook iets voorbij, maar om het dan terug te vinden is nog knap lastig!

• Hari-Bo
Martinusz schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 22:11:
Mis trouwens in de topic start een tabel met goeie websites. Zoals marmelot, maar laatst kwam er voor kruiden ook iets voorbij, maar om het dan terug te vinden is nog knap lastig!
Tips zijn altijd welkom. :) Mocht iemand een site hebben wat een must have is stuur even een PM dan zal ik binnenkort deze even toevoegen aan de TS.

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:07
Hari-Bo schreef op maandag 21 mei 2018 @ 13:55:
Heeft er iemand ervaring met een rocket stove?
[afbeelding]

Binnenkort ga ik naar een camping en neem de BGE Minimax mee, maar ik zoek nog iets voor de Dutch Oven en skillet en op zich leek dit me wel wat. :D
had hier ook naar gekeken, maar uiteindelijk gegaan voor de joy stove medium, doet perfect wat het moet doen. Is wel wat wennen in het begin, maar ben er goed te vrede over.

• Martinusz
Hari-Bo schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 22:14:
[...]

Tips zijn altijd welkom. :) Mocht iemand een site hebben wat een must have is stuur even een PM dan zal ik binnenkort deze even toevoegen aan de TS.
Deze was het dus:
https://www.vanbeekumspecerijen.nl

En www.marmelot.com mag ook in de lijst :) (vacuümzakken, etiketten etc.)

• Paganstars
Hari-Bo schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 22:14:
[...]

Denk dat het lijjstje dan enorm lang wordt :|

• Hari-Bo
Paganstars schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 07:54:
[...]

Denk dat het lijstje dan enorm lang wordt :|
Laten we het eerst eens proberen wat eruit komt, en dan eventueel een shifting in maken. :)

• Paganstars
Ik zal even nadenken qua sites. PM ze je vanavond wel

• Nosmo.
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-11 09:03
Chevy454 schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 14:33:
[...]

Zei er iemand Pork belly burned ends?

Afbeeldingslocatie: https://s6.postimg.cc/bwyf8065t/Bacon_Burned_Ends-9.jpg

howto : http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=19404.0

Unobtanium 3D Printer Buildlog

• Hari-Bo
@Nosmo. Deze staan nog steeds op mijn todo, nog nooit gemaakt. :)

• Paganstars
Kut, vergeten de buikspek uit de vriezer te halen. Zondag picanha en burned ends van porkbelly maken

• Apie!

Apie!

Ha, ik zat me net af te vragen wat ik met dat stuk buikspek zou gaan doen dit weekend d:)b

Blown past falling sands

• ixl85
chem schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 21:13:
[...]

Juist.
Mijn roosters zijn als nieuw (maar dat zijn ze niet ;)).
Afhankelijk van de maat in je spoelbak of anders speciekuip:
Heet water met dreft en dasty (ja, gewoon doen). Rooster er warm/heet (afhankelijk of de bak van plastic is ;)) er in doen na het grillen. Toetje eten, biertje drinken, gasten op straat schoppen. Rooster pakken, staalwol pakken en het valt er gewoon af. Incl rookaanslag, gebakken vet, kippendijen en vissenogen.
Veel minder moeite dan een keer in de x tijd een kankerverwekkend rooster moeten poetsen.

Als je echt in aangekoekte zone zit, laat je rooster dan eerst weken in de HG BBQ grill reininger. Doet overigens ook wonderen voor je oven.

• Malt007
Gisteren een buikspekje gehaald bij de Sligro maar ik mocht zelf nog even uitgebreid slageren toen ik thuis kwam. Eerst mocht ik nog even de huid scheren, die was zeer matig schoongemaakt, dus lekker 10 minuten zitten schrapen met een zeer scherp mes. Daarna mocht ik nog wat ribben en kraakbeen verwijderen wat ook niet gebruikelijk is als je een buikje koopt. Gelukkig vind ik het leuk om te doen, maar echt netjes vind ik het niet.

Heb hem kruislings ingesneden en de huid ingesmeerd met zout om het vocht te ontrekken voor 24 uur. Dan nog een nachtje open en bloot in de koelkast om verder te drogen en dan zaterdag hopen op een mooie crackling. Denk dat ik de bbq op ongeveer 200 graden zet met een blokje kersenhout erbij.

• FreshMaker
  • Niet online
Martinusz schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 23:01:
[...]

Deze was het dus:
https://www.vanbeekumspecerijen.nl

En www.marmelot.com mag ook in de lijst :) (vacuümzakken, etiketten etc.)
Paganstars schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 07:54:
[...]Denk dat het lijjstje dan enorm lang wordt :|
Het lijstje hoeft niet persé hier online te staan, andere topics werken ook met een online excel / doc bestand

Vanbeekum, aalvink, beefensteak, Aluminiumfolie.nl ( lekker dik alufolie op rol )

Vandaag weer een keer rondje action ..
De BBQhandschoenen ( tot250c ) te koop, 2.50 per stuk
Alufolie breed ( alleen niet zo dik als de Lidl, maar wel 1.19€
De eerder genoemde grilbakjes, maar dan steviger model
Afbeeldingslocatie: https://www.action.com/globalassets/cmsarticleimages/37/89/2560945_5709386877798-111_01.png?w=320
En mijn favoriet is weer terug .. de grillmatjes
Afbeeldingslocatie: https://www.24dealstore.nl/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/b/b/bbq_grill_mat.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door FreshMaker op 25-05-2018 12:13 ]

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:19
Wat doen die grill matjes eigenlijks? Ik zie die vaak liggen (bouwmarkten) maar altijd met zo een tellsell videootje erbij

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Zorg schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 12:54:
Wat doen die grill matjes eigenlijks? Ik zie die vaak liggen (bouwmarkten) maar altijd met zo een tellsell videootje erbij
Vallen er geen kleine deeltjes door het rooster en, maar dat is persoonlijk, het staat beter zonder van die roosterafdrukken in het vlees...

• M4uSzi
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-02-2021
Vanavond spareribs in de rub zetten. En morgen voor het eerst eigen spareribs maken via 3-2-1. Tevens ook 1 kg Picanha opgehaald (vrouwlief heeft het opgehaald) ook dat zal eerst keer zijn. Ben benieuwd. Ga de picanha ga ik door de helft doen.

Kijken of ik morgen het resultaat kan showen.

PSN - M4uSzi // -

• keesheid
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:41
M4uSzi schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 13:40:
Vanavond spareribs in de rub zetten. En morgen voor het eerst eigen spareribs maken via 3-2-1. Tevens ook 1 kg Picanha opgehaald (vrouwlief heeft het opgehaald) ook dat zal eerst keer zijn. Ben benieuwd. Ga de picanha ga ik door de helft doen.

Kijken of ik morgen het resultaat kan showen.
Picanha is hier ook een favorietje! Lekker. Hoe ga je hem bereiden?

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:48
Vandaag de draadlozer thermometer binnen gekregen van iBood. Zonder hem gebruikt te hebben moet ik zeggen dat het best een mooi ding is. Bereik valt me ook niet tegen, maar misschien heb ik een te klein huis/tuin daarvoor. Grafiek is mooi en waardes worden ook duidelijk weergegeven. Simpel in gebruik en gezien ik wat korting had tot nu toe geen mis koop.

• FreshMaker
  • Niet online
Ik gebruik ze niet voor de grill, maar als onderlaag als ik zalm/kip warm rook.

• M4uSzi
keesheid schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 13:44:
[...]

Picanha is hier ook een favorietje! Lekker. Hoe ga je hem bereiden?
Ik ben zeer benieuwd hoe die gaat smaken. Hopelijk valt hij vanaf morgen ook bij ons onder de noemer favorieten. Ik ga het volgens dit "recept" doen. https://www.bbquality.nl/...en-op-de-bbq-basisrecept/

Maar eventuele tip zijn zeker welkom. :)

PSN - M4uSzi // -

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:17
M4uSzi schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 15:12:
[...]

Ik ben zeer benieuwd hoe die gaat smaken. Hopelijk valt hij vanaf morgen ook bij ons onder de noemer favorieten. Ik ga het volgens dit "recept" doen. https://www.bbquality.nl/...en-op-de-bbq-basisrecept/

Maar eventuele tip zijn zeker welkom. :)
Maak er chimichurri bij, haal alle ingredienten er van vers en je hebt echt een heerlijk sausje. :)

https://bbq-helden.nl/recepten/chimichurri-saus/

K to the KillaZ

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Wij willen morgen graag BBQ-en, maar kan nergens meer van die brede (>2cm) spiezen vinden.

Ben al een uur het internet aan het afstruinen.

Iemand nog een suggestie? Liefst online bestellen en morgen binnen ;)

Afbeeldingslocatie: https://www.basbq.com/data/upload/Shop/images/sr8816---kebab-rack-set-with-6-skewers-002.jpg

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
@Raymond Is het eindelijk BBQ weer en dan staat er "Even uit voorraad" |:( 8)7

• Philtjens
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 22:45
Iemand ervaring met een outdoorchef houtskoolbbq ??
kan er nog niet zoveel reviews over terug vinden wat de eventuele plus en minpunten zijn.

• Martinusz
Iemand tips voor aluminiumfolie sessie? Laatst plakte het behoorlijk vast aan de spareribs, waardoor ik er best wat vlees vanaf trok.
Alu insmeren met iets?

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Martinusz schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 18:53:
Iemand tips voor aluminiumfolie sessie? Laatst plakte het behoorlijk vast aan de spareribs, waardoor ik er best wat vlees vanaf trok.
Alu insmeren met iets?
Bij spareribs gewoon vocht toevoegen bij het inpakken (appelsap doe ik zelf meestal). Als het dan nog aanbrandt liggen ze simpelweg te veel boven het vuur.

• Apie!

Apie!

@Martinusz Ik doe meestal een scheutje appelazijn en wat barbecuesaus.

Blown past falling sands

• Martinusz
ik222 schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 19:27:
[...]

Bij spareribs gewoon vocht toevoegen bij het inpakken (appelsap doe ik zelf meestal). Als het dan nog aanbrandt liggen ze simpelweg te veel boven het vuur.
Wellicht te weinig vocht gehad dan, ze liggen sowieso niet direct boven het vuur want daar zit een gietijzeren pan tussen :)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:35

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Volgens de tellsell video voorkomen ze vastplakken van het vlees aan het rooster

Tijd voor een nieuwe sig..

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:25

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Aan de looftlightereigenaren: vinden jullie het niet erg dat je de halve buurt voor vijf minuten in de teringherrie zet? Ik vind het al irritant als de buurman te lam is om z'n zwembadje zelf op te blazen en de pomp erbij pakt. :P

Nu gebruik ik steeds gewoon een starter met blokjes (witte, want bruin is gewoon ruk :+ ), maar leuk vuurspeelgoed met nog minder rook klinkt ook wel tof.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Nosmo.
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-11 09:03
Zoveel herrie maakt een looftlighter helemaal niet en het is inderdaad maar een paar minuten.

Unobtanium 3D Printer Buildlog

• Apie!

Apie!

@Gonadan 5 minuten? 1.5 max met Dammers, met hardhout houtskool 2-2.5 minuten. Ik heb verder eerder medelijden met mezelf omdat ik een lamme arm krijg van de looftlighter in positie houden, dan dat ik denk dat ik de buren lastigval met geluid. De ene buren hebben krijsende meisjes, en de andere buren hebben een hond. Wij hebben de looftlighter.

Blown past falling sands

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:47

vhal

ಠ_ಠ

Ligt er maar net aan hoe vaak je dat ding gebruikt, eigenlijk met alles wat herrie maakt.

Maar hey, het is weekend dus er kan weer herrie gemaakt worden. Er is altijd wel een figuur die heel de dag aan het boren, slijpen of schuren is dus die vijf minuten met die oversized siggaret kunnen er ook wel bij.

Beter dat dan de hele buurt bij elkaar roken met een starter :+

[ Voor 3% gewijzigd door vhal op 25-05-2018 20:39 ]

Strava

• BoschR
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23-10 13:59
Als ik een kleine hoeveelheid kolen of briketten aan wil steken gebruik ik een verfbrander (anders de wel bekende starter). Heeft een looftlighter voordelen tov een verbrander? Lijkt mij hetzelfde principe.

OV | 2kap '99 131m² | Quatt Duo | Intergas Kombi Kompakt HRE 28/24 '13 | Honeywell T6 | 13 x 435wp SolarEdge

• Gonadan

Gonadan

@Apie! Ik ging uit van briketten, ik gebruik bijna nooit houtskool.
vhal schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 20:38:
Ligt er maar net aan hoe vaak je dat ding gebruikt, eigenlijk met alles wat herrie maakt.

Maar hey, het is weekend dus er kan weer herrie gemaakt worden. Er is altijd wel een figuur die heel de dag aan het boren, slijpen of schuren is dus die vijf minuten met die oversized siggaret kunnen er ook wel bij.

Beter dat dan de hele buurt bij elkaar roken met een starter :+
Dat gaat maar naar één van de buren en ik ben gewoon even binnen. O-)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• FreshMaker
  • Niet online
Gonadan schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 20:21:
Aan de looftlightereigenaren: vinden jullie het niet erg dat je de halve buurt voor vijf minuten in de teringherrie zet? Ik vind het al irritant als de buurman te lam is om z'n zwembadje zelf op te blazen en de pomp erbij pakt. :P

Nu gebruik ik steeds gewoon een starter met blokjes (witte, want bruin is gewoon ruk :+ ), maar leuk vuurspeelgoed met nog minder rook klinkt ook wel tof.
Ik heb eerder moeite met buren die zich overal aan ergeren, en zo de 'dienst' willen uitmaken
Wij hebben verderop zo'n bemoeial zitten, die om elk wissewasje op en neer stiefelt, dan de hond, die blaft te hard, dan de kat, maakt krassen op de lak.
Mijn bbq's iedereen heeft er last van ( navraag gedaan bij directe buren - geen problemen gemeld )

Maar iedereen klaagt over één ding ... de buurman verderop ;)

Je woont in een woonwijk, geluiden, dingetjes en toevalligheden gebeuren nu eenmaal
Anders moet men maar een hutje op de hei gaan zoeken hoor ( of in een bejaardenresort bivakkeren )

• Martinusz
Gonadan schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 20:21:

Herrie? Föhn maakt nog meer herrie ;)

• BoschR
Vorig weekend mijn PP experiment een vervolg gegeven.

Resultaat vorige sessie

Hier de resultaten:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8IMDFFFm.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0LsgnBkm.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ioK8jLsm.jpg

Details:
- 1,3kg voordat het de BBQ op ging, gepulled bleef er nog 710gr over.
- Heb er totaal 13 uur over gedaan (op de bbq).
- Bij 88 uit het zilverfolie gehaald (toen afgelakt met kansas city bbq saus) en terug geplaatst. Kern temp. zakte terug naar 74(!), maar uiteindelijk wel de 92 weer aangetikt :) Daarna nog 3 kwartier laten rusten onder zilverfolie.

@FreshMaker @Typhone Thnx nog voor de tips. Denk dat jullie hier al een stuk harder op gaan :).

OV | 2kap '99 131m² | Quatt Duo | Intergas Kombi Kompakt HRE 28/24 '13 | Honeywell T6 | 13 x 435wp SolarEdge

• FreshMaker
  • Niet online
@BoschR
Verlies heb je altijd wel, en op kleinere stukken valt dat gelijk meer op.
Ik reken altijd wel op een derde vermindering, dan valt het meestal mee.
Maar dit ziet er stukken beter uit natuurlijk ... wat vond je er zelf van ?

Overschot kan je btw prima weer in de vriezer stoppen ;)

• BoschR
FreshMaker schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 21:13:
@BoschR
Verlies heb je altijd wel, en op kleinere stukken valt dat gelijk meer op.
Ik reken altijd wel op een derde vermindering, dan valt het meestal mee.
Maar dit ziet er stukken beter uit natuurlijk ... wat vond je er zelf van ?

Overschot kan je btw prima weer in de vriezer stoppen ;)
Het was inmiddels ook alweer 01:00 s'nachts met rusten, pullen, verpakken etc. en moest de volgende dag werken. Dus heb een paar stukjes direct geproefd. Erg lekker!

Volgende dag hebben we het op een broodje gegeten. Warm gemaakt in de pan met bewaarde "vocht" uit het zilverfolie (hoofdzakelijk dus: rub, appelsap, vet). En heb nu nog 2 porties in de vriezer ;).

Zeer geslaagd. Volgende keer maar 3kg erop. 13 uur voor 710gr is wel "hard werken" ;) maar zeker waard.

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:14
Mijn vriendin heeft van de supermarkt 2 dunne Picanha steaks meegenomen (volgens mij standaard voor in de pan).

In de meeste BBQ-recepten hebben ze het over een hele laag vet op de bovenkant, enkel zijn deze iets anders gesneden waardoor het vet rechts zit i.p.v. bovenop. Kan ik wel gewoon de normale recepten aanhouden of niet?

Nog tips? :)

• Gonadan

Gonadan

@FreshMaker dan nog ben ik iemand die probeert te kijken of ik eventuele overlast kan minimaliseren. Juist omdat het een woonwijk is.
Het gedachtegoed dat iedereen gewoon lekker doet waar hij zin in heeft en dat de rest dat maar moet accepteren is niet helemaal het type woonwijk wat ik in gedachten heb. ;)
Maar dit gaat wel of topic. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Martinusz
BoschR schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 21:18:
[...]

Het was inmiddels ook alweer 01:00 s'nachts met rusten, pullen, verpakken etc. en moest de volgende dag werken. Dus heb een paar stukjes direct geproefd. Erg lekker!

Volgende dag hebben we het op een broodje gegeten. Warm gemaakt in de pan met bewaarde "vocht" uit het zilverfolie (hoofdzakelijk dus: rub, appelsap, vet). En heb nu nog 2 porties in de vriezer ;).

Zeer geslaagd. Volgende keer maar 3kg erop. 13 uur voor 710kg is wel "hard werken" ;) maar zeker waard.
710 kg :D _/-\o_ :+

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:35

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Iemand bekend met de wild woodpecker rub? https://www.vuurenrook.nl/nl/wild-woodpecker-bbq-rub.html
Ik zoek eigenlijk een soortgelijk recept om zelf rub te maken, maar zie door de bomen het bos niet meer.
Het valt me op dat het gros van de rubs suiker erin hebben zitten, maar deze niet.

Tijd voor een nieuwe sig..

• Typhone
  • Laatst online: 14:41

Typhone

Who Dares Wins

Ziet er hartstikke goed uit in elk geval :).
Nu kan je in de toekomst gaan tweaken naar hartelust totdat je een lekker recept vindt en dan kan het genieten beginnen :).

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-11 10:32

zeroday

There is no alternative!

ik222 schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 19:27:
[...]

Hoe lang laat je zo ingepakt liggen en op welke temperatuur zodat het vlees eraf kan vallen?

There are no secrets, only information you do not yet have

• M4uSzi
KillaZ schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 15:41:
[...]

Maak er chimichurri bij, haal alle ingredienten er van vers en je hebt echt een heerlijk sausje. :)

https://bbq-helden.nl/recepten/chimichurri-saus/
Die Staat zeker op de planning. Alleen dan voor de volgende keer. Had hem voorbij zien komen. Maar Mischien dat ik me morgen nog bedenk. En het er bij ha maken. :+

PSN - M4uSzi // -

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-10 21:24
R0y. schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 21:24:
Mijn vriendin heeft van de supermarkt 2 dunne Picanha steaks meegenomen (volgens mij standaard voor in de pan).

In de meeste BBQ-recepten hebben ze het over een hele laag vet op de bovenkant, enkel zijn deze iets anders gesneden waardoor het vet rechts zit i.p.v. bovenop. Kan ik wel gewoon de normale recepten aanhouden of niet?

Nog tips? :)
Ik weet niet hoe de steaks eruit zien, maar als het vergelijkbaar is als een entrecote snijd ik zelf altijd het vet eraf en kruid en bak ik die afzonderlijk. Ik leg het vet iets eerder op de grill zodat het wat smelt en leg daarna als de steak op de grill ligt het vet er bovenop. Beetje insmeren, zo krijg je het meeste smaak.

Voorkeur heeft natuurlijk gewoon een picanha met vetkap niet in stukken gesneden.

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-11 20:07

SaN

Ik koop niet heel veel op Aliexpress, maar zo'n char basket voor een Weber leek mij nou echt iets wat je net zo goed daar kan kopen als van Weber zelf. Niet te vinden. Zoek ik verkeerd?

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-11 07:43
zeroday schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 22:07:
[...]

Hoe lang laat je zo ingepakt liggen en op welke temperatuur zodat het vlees eraf kan vallen?
Ben je bekend met de 3-2-1 methode? Ik laat ze meestal twee uur in de folie liggen. Het ligt er natuurlijk aan hoe dik je ribs zijn etc, maar twee uur is een mooi uitgangspunt

Ik heb nog nooit gehad dat mijn vlees blijft plakken aan de folie trouwens. Wat voor rub gebruik je? Misschien dat daar teveel suiker wat gaat karameliseren waardoor alles aan elkaar gaat plakken?

• FreshMaker
  • Niet online
Gonadan schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 21:25:
@FreshMaker dan nog ben ik iemand die probeert te kijken of ik eventuele overlast kan minimaliseren. Juist omdat het een woonwijk is.
Het gedachtegoed dat iedereen gewoon lekker doet waar hij zin in heeft en dat de rest dat maar moet accepteren is niet helemaal het type woonwijk wat ik in gedachten heb. ;)
Maar dit gaat wel of topic. :P
offtopic:
Overlast is heel subjectief natuurlijk.

Maar ik ben er wel achter dat als je zelf niet te 'moeilijk' doet, je bij de buren wel een potje kan breken.
Een paar keer over gesproken, een keer wat gerookte kip, zalm of een sparerib doorschuiven, en de buurman zal niet zo haard roepen.
Sterker nog, ik heb het met mijn 'nieuwe' buurman direct aangekaart, ik heb mijn bbq en rookoven meestal tegen mijn buitenmuur van het terras staan.
Een smalle brandgang tussen onze huizen en niemand had er last van, want 'zijn' huis had jaren leeg gestaan.
Na een lange sessie hem pulled pork en een maaltje spareribs gegeven, kwam hij 2 weken later uit zichzelf helpen met een boom te verwijderen.
In plaats van moeilijk doen met bijl en scheppen, had hij van zijn werk een graafmachine en kettingzagen meegebracht :|

( hij had zelf ook last van die boom, dus was al lang blij dat die weg ging )

• Apie!

Apie!

SaN schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 23:38:
Ik koop niet heel veel op Aliexpress, maar zo'n char basket voor een Weber leek mij nou echt iets wat je net zo goed daar kan kopen als van Weber zelf. Niet te vinden. Zoek ik verkeerd?
Deze dingen?

https://nl.aliexpress.com...ts-Tools/32745205444.html

https://www.alibaba.com/p...57.5.3.2a2ee599FYS9W3&s=p

Edit : ik hoop het niet, want die dingen zijn echt moeilijk te vinden blijkbaar.

[ Voor 6% gewijzigd door Apie! op 26-05-2018 08:28 ]

Blown past falling sands

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Misha schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 01:00:
[...]

Ben je bekend met de 3-2-1 methode? Ik laat ze meestal twee uur in de folie liggen. Het ligt er natuurlijk aan hoe dik je ribs zijn etc, maar twee uur is een mooi uitgangspunt

Ik heb nog nooit gehad dat mijn vlees blijft plakken aan de folie trouwens. Wat voor rub gebruik je? Misschien dat daar teveel suiker wat gaat karameliseren waardoor alles aan elkaar gaat plakken?
2 uur ken ik, maar de temperatuur waarbij nog niet geheel ;)
Ik heb geen problemen met de folie, dat was iemand anders. Mijn rub is een samenstelling van de Apollo (Hanos) Pulled Pork Rub met appel azijn (meestal al een dag inlaten trekken) en wat andere smaken die ik tegenkom in de kast. soms honing, soms tabasco, teriyaki etc.. de Smaak is hier niet het probleem ;)

oh en ik doe het trouwens op een gas bbq met 4 pitten.

• Misha
zeroday schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 08:31:
[...]

2 uur ken ik, maar de temperatuur waarbij nog niet geheel ;)
Ik heb geen problemen met de folie, dat was iemand anders. Mijn rub is een samenstelling van de Apollo (Hanos) Pulled Pork Rub met appel azijn (meestal al een dag inlaten trekken) en wat andere smaken die ik tegenkom in de kast. soms honing, soms tabasco, teriyaki etc.. de Smaak is hier niet het probleem ;)

oh en ik doe het trouwens op een gas bbq met 4 pitten.
Ah die gebruik ik ook wel eens. Chille rub!

Bedoel je de temperatuur van je vlees of van de Bbq zelf? Qua vlees weet ik het niet, ik meet nooit de temperatuur van de ribs. Je Bbq zelf moet ~110 zijn, en natuurlijk indirect. Leg je ze te dicht bij de plek van de pitten?

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Misha schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 08:43:
[...]

Ah die gebruik ik ook wel eens. Chille rub!

Bedoel je de temperatuur van je vlees of van de Bbq zelf? Qua vlees weet ik het niet, ik meet nooit de temperatuur van de ribs. Je Bbq zelf moet ~110 zijn, en natuurlijk indirect. Leg je ze te dicht bij de plek van de pitten?
die Rub geeft een dermate reuk af dat je er honger van krijgt. Hij heeft voor ons alles in zich om een stuk vlees goed te laten marineren. En of dat nu PP is of Ribs, dat maakt niet uit ;)

1 pit geeft bij mij max 125 graden en ik ben nu nog aan het zoeken wat de beste positie is.
dus dan weet ik nu wel ongeveer wat ik moet doen, mijn vlees voor de BBQ komt meestal bij de Hanos vandaan.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Hier staat de Green Egg ook continu op 125 graden voor spareribs, en dan doe ik altij de 3-2-1 methode. Overigens bij mij ook nog nooit vastgeplakt. Ik gebruik wel altijd een droge rub (combinatie van wat bruine suiker, paprikapoeder, uienpoeder, mosterdpoeder, chilipoeder, zwarte peper en zout).

Hoewel een beetje zoet naar mijn smaakt hoort in een spareribs rub kan ik me voorstellen dat als je heel veel honing en ander zoetigheid gebruikt al in de rub het een aardige plakboel wordt inderdaad. Overigens lak ik zelf de ribs voor het laatste uur altijd af met een zelf gemaakt BBQ saus waar wel veel stroop, honing en bruine suiker in zit. Zo krijg je toch die lekker plaklaag aan de buitenkant maar pas zodra ze uit de folie zijn.

• Misha
zeroday schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 08:50:
[...]

die Rub geeft een dermate reuk af dat je er honger van krijgt. Hij heeft voor ons alles in zich om een stuk vlees goed te laten marineren. En of dat nu PP is of Ribs, dat maakt niet uit ;)

1 pit geeft bij mij max 125 graden en ik ben nu nog aan het zoeken wat de beste positie is.
dus dan weet ik nu wel ongeveer wat ik moet doen, mijn vlees voor de BBQ komt meestal bij de Hanos vandaan.
Dan zou je het met 1 pitje kunnen fixen! Pitje aan de ene kant, je ribs aan de andere kant en slow roasten maarrrr

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Misha schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 09:10:
[...]

Dan zou je het met 1 pitje kunnen fixen! Pitje aan de ene kant, je ribs aan de andere kant en slow roasten maarrrr
ik leg ze meestal wat hoger zodat de warmte er beter bij kan. Als je ze laag op het rooster legt heb ik het idee dat het wat minder makkelijk gaat.

Zo heb ik een 'soort van' pulled pork gemaakt door 3 karbonades in te pakken met rub en 2 uur te laten garen. en daarna in stukjes te snijden. Het was net ietsie pietsie te kort maar het ging uiteindelijk om de smaak ;) en die was weer uitstekend.

• Misha
zeroday schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 09:25:
[...]

ik leg ze meestal wat hoger zodat de warmte er beter bij kan. Als je ze laag op het rooster legt heb ik het idee dat het wat minder makkelijk gaat.

Zo heb ik een 'soort van' pulled pork gemaakt door 3 karbonades in te pakken met rub en 2 uur te laten garen. en daarna in stukjes te snijden. Het was net ietsie pietsie te kort maar het ging uiteindelijk om de smaak ;) en die was weer uitstekend.
Ja je moet wel de warmte in de buurt kunnen laten komen 😁 ik heb geen ervaring met gasbbq’s verder afgezien van de publieke hier in Australië. Ken de setups niet :)

• Martinusz
Zo kilo procureur ligt erop voor pulled pork, straks voor Alu fase wat doen jullie erbij appelsap?
Rare is dat de recepten op internet het alleen hebben over inpakken zonder iets toevoegen?

• Apie!

Apie!

Martinusz schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 09:48:
Zo kilo procureur ligt erop voor pulled pork, straks voor Alu fase wat doen jullie erbij appelsap?
Rare is dat de recepten op internet het alleen hebben over inpakken zonder iets toevoegen?
Leesvoer: https://amazingribs.com/m...nderize-and-speed-cooking

Edit: ik gebruik meestal appelazijn met wat bbqsaus.

[ Voor 6% gewijzigd door Apie! op 26-05-2018 10:13 ]

Blown past falling sands

• Malt007
Zo vreemd is dat toch niet? Paar posts boven die van jou staat nog dat er ruim een derde van het gewicht verdwijnt tijdens de bereiding, dus er zit voldoende vocht ingepakt. Daarnaast is inpakken niet perse om te stomen maar om de zone te vermijden, deze ontstaat doordat het vlees begint te zweten.

• Misha
1 deel appelwijnazijn, 1 deel appelsap, 1 deel whiskey. Niet teveel, een scheutje is genoeg. Dat is hetzelfde als mijn spray

Die whiskey is optioneel btw, geen idee waarom ik het doe gezien ik het nog nooit heb geproefd. Zodra de fles op is die ik heb, zal ik het waarschijnlijk zonder gaan doen. Moet je wel de verhouding appelwijnazijn en appelsap wat veranderen denk ik
Pagina: 1 ... 95 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.