Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 64 ... 108 Laatste
Acties:
  • 671.831 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
En als het niet bevalt, wat dan? Dan zet je die op MP nadien. Voor die 200 euro kan je de deal van je leven doen of hooguit met wat MP volk te maken krijgen.

Zonet picanha gemaakt van nature reserve. Volgende keer leg ik beter wat geld bij. Dan is het vlees beter gemarmerd en heeft die een mooiere egale fat cap.

Bij 50C kern kon ik een potentiële inbreker naast bewusteloos ook onvruchtbaar slaan...

De probes moet ik nog eens controleren met kokend water maar daar verwacht ik geen probleem.

[ Voor 55% gewijzigd door Chevy454 op 23-08-2017 19:47 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:25

masauri

aka qwybyte

Zo, dat heeft gesmaakt, ligt nog lekker zwaar op de maag, maar morgen volgt de review en ervaring ;)
thx @Malt007 voor de snelle respons!

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
  • Laatst online: 10-09 23:43
Chevy454 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 19:45:
En als het niet bevalt, wat dan? Dan zet je die op MP nadien. Voor die 200 euro kan je de deal van je leven doen of hooguit met wat MP volk te maken krijgen.
Ja, eens. Het is geen rib (!) uit m'n lijf. Ik zit te denken aan een grote werktafel met 2 gaten er in voor de mini-eggs...
Zonet picanha gemaakt van nature reserve. Volgende keer leg ik beter wat geld bij. Dan is het vlees beter gemarmerd en heeft die een mooiere egale fat cap.

Bij 50C kern kon ik een potentiële inbreker naast bewusteloos ook onvruchtbaar slaan...

De probes moet ik nog eens controleren met kokend water maar daar verwacht ik geen probleem.
Da's raar, 50C is normaliter bijna rauw, toch? Zonde van je picanha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:13
Hkuit schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 19:25:
2 mini-kamado voor 199,- :
Doen of niet doen?

Bij Blokker is het nu 1+1 gratis en dat geldt ook voor de mini-kamado.
Op zich wil ik eigenlijk een maatje groter, maar met 2 kleintjes heb ik natuurlijk wel veel mogelijkheden. Eentje voor een low&slow sessie (Mmm, dat schijnt nog niet zo gemakkelijk te zijn op een mini; moet ik 'm eerst ombouwen met een hitteschild oid) en eentje voor de bijgerechten. Of 2x heet, zodat we 2 kleine pizza's tegelijk kunnen bakken.

Iemand nog ideeën? Doen of niet?
Vet! Net 1 (Ohnee 2) besteld! 1 voor mij zelf en 1 voor een buurman. Is het niks dan idd Mp.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Doen of niet doen?

Bij Blokker is het nu 1+1 gratis en dat geldt ook voor de mini-kamado.
Op zich wil ik eigenlijk een maatje groter, maar met 2 kleintjes heb ik natuurlijk wel veel mogelijkheden. Eentje voor een low&slow sessie (Mmm, dat schijnt nog niet zo gemakkelijk te zijn op een mini; moet ik 'm eerst ombouwen met een hitteschild oid) en eentje voor de bijgerechten. Of 2x heet, zodat we 2 kleine pizza's tegelijk kunnen bakken.

Iemand nog ideeën? Doen of niet?
De eerste (dubbele) exemplaren staan al op MP :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:49

franssie

Save the albatross

Doen of niet doen?
Dank voor de tip ik heb ze besteld. Voor dat geld kan je er nog kruiden in kweken :+

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
27cm rooster is wel erg klein

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
mrwolf schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 21:50:
[...]

De eerste (dubbele) exemplaren staan al op MP :P
Bizar ja, ik zag er zo 4 stuks staan, te herkennen aan de doos...

Ik heb ze besteld en ben voorlopig van plan om ze allebei te houden.
Er zijn al mensen op de verschillende bbq-fora die zeggen dat zij er prima low&slow mee kunnen bbq'en, dus dat ga ik dan ook maar eens proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Hkuit schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 22:17:
[...]

Bizar ja, ik zag er zo 4 stuks staan, te herkennen aan de doos...

Ik heb ze besteld en ben voorlopig van plan om ze allebei te houden.
Er zijn al mensen op de verschillende bbq-fora die zeggen dat zij er prima low&slow mee kunnen bbq'en, dus dat ga ik dan ook maar eens proberen...
Als het op een WGA of een Cobb lukt, dan ook op deze bloempotjes, maar zal wel lastiger zijn dan op een grotere door inderdaad het te directe vuur. Op mijn large kamado gebruik ik geeneens een deflector bij low, er is dan al nauwelijks vuur.
Op zo'n kleinte is het misschien beter om ook (deels) van die geperste briketten te gebuiken - ik ga er achterkomen al zal ik de kleintjes eerder voor fast and furious gaan gebruiken (waar ik ook een weber voor heb maar dit ziet er leuker uit).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:20
Bijna 2 besteld, maar zou niet weten wat ik er mee moet eigenlijk. Ribs kunnen er niet op. Pulled pork doe ik sous-vide nu. Voor een keer een picanha is het leuk, als ik geen kogel had. Wel leuk voor op een balkon ofzo

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
theHoff schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 07:59:
Anderhalf jaar na de beloofde datum is m'n Meater dan toch eindelijk binnengekomen. Hopelijk van 't weekend even testen. Omgevingstemperatuur week al 6 graden af dus de eerste signalen zijn niet zo best. Maar we zullen zien.

[afbeelding]
Gister op de bbq gehad. Gevoelsmatig was de afwijking zeker geen 6 graden toen het vlees medium was. Misschien 1 a 2 graden. Volgende keer m'n oude vertrouwde meter er maar bij stoppen voor de zekerheid. Evengoed tevreden over de app en de bouwkwaliteit. Ziet er allemaal erg netjes afgewerkt uit en ook de app werkt goed en duidelijk. Zeker geen minimalistisch appje. Nu nog kijken hoe lang hij 't blijft doen.

• 418O2
theHoff schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 09:16:
[...]

Gister op de bbq gehad. Gevoelsmatig was de afwijking zeker geen 6 graden toen het vlees medium was. Misschien 1 a 2 graden. Volgende keer m'n oude vertrouwde meter er maar bij stoppen voor de zekerheid. Evengoed tevreden over de app en de bouwkwaliteit. Ziet er allemaal erg netjes afgewerkt uit en ook de app werkt goed en duidelijk. Zeker geen minimalistisch appje. Nu nog kijken hoe lang hij 't blijft doen.
Je kan het even checken met een bak kokend water.

• theHoff
  • Niet online
418O2 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 09:23:
[...]

Je kan het even checken met een bak kokend water.
Klopt. Alleen de max kern temp die toegestaan is, is precies die 100 graden. Vind dat net wat te veel op de grens zitten. Daarnaast is een thermometer vaak niet netjes lineair waardoor die 100 graden vaak nog niks zegt. Het gaat een beetje om 't gebied tussen de 50 en de 70 die van belang is. Evengoed lijkt dat dus redelijk goed te zijn. En ik ga 'm niet voor sous-vide gebruiken, daar heb ik m'n trusted PID setup voor.
Maar zal m'n oude thermometer moeten houden voor o.a. merengue aangezien het suikerwater daar 127 graden moet zijn en die haalt de Meater niet. Maar daar is tie ook niet voor bedoeld natuurlijk.

• jlve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:51
theHoff schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 09:16:
[...]

Heb je nog een verzendbericht ontvangen van de Meater of lag die opeens op de mat ? Ik verwacht hem al twee weken maar helaas nog niets binnen.

PSN ID: JLvanEs0305

Verwijderd

Die mini bbq van de blokker heeft die er ook zo een heat deflector bij zitten?

• theHoff
  • Niet online
jlve schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 10:04:
[...]

Heb je nog een verzendbericht ontvangen van de Meater of lag die opeens op de mat ? Ik verwacht hem al twee weken maar helaas nog niets binnen.
31 juli bericht gehad dat hij verzonden was. 3 weken later kwam tie uit Singapore binnen. Vandaar ook de inklaringskosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 10:09:
Die mini bbq van de blokker heeft die er ook zo een heat deflector bij zitten?
Nee, die mag je er zelf bij tweaken met een terracotta schaal

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:08
Had nog twee mooie dorade's in de vriezer, dus die mochten er gisteren aan geloven:

Afbeeldingslocatie: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170824/9dca1f7bdafcdd8c7a21f24ba2bc595d.jpg

Samen met wat gevulde puntpaprika's en aardappelschijfjes was het een lekker maaltje:
Afbeeldingslocatie: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170824/cb8a1f0836b4436c3a785e1f56c905d6.jpg

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:09
418O2 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 22:54:
Bijna 2 besteld, maar zou niet weten wat ik er mee moet eigenlijk. Ribs kunnen er niet op. Pulled pork doe ik sous-vide nu. Voor een keer een picanha is het leuk, als ik geen kogel had. Wel leuk voor op een balkon ofzo
Gisteren zag ik ze staan hier bij de blokker en ik zei tegen mijn vriendin die horen vast niet 1+1 te zijn... toch wel. Maar ben het met je eens... is voor mij ook te klein wil ik er echt gebruik van willen maken en de aankoop (voor mijzelf) te verantwoorden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
R0y. schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 11:00:
[...]

Gisteren zag ik ze staan hier bij de blokker en ik zei tegen mijn vriendin die horen vast niet 1+1 te zijn... toch wel. Maar ben het met je eens... is voor mij ook te klein wil ik er echt gebruik van willen maken en de aankoop (voor mijzelf) te verantwoorden
Site is nu aangepast, nu gewoon 99,- per stuk.
Ben bang dat mijn bestelling niet goed gaat, 199 betaald en pakket is maar 25kg....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

R0y. schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 11:00:
[...]

Klein maar fijn :Y) , ik heb de actie wel gedaan :P. Voor 100 euro per stuk (en een maatje van mij de andere) is het het proberen waard. En een terracotta schaal even ombouwen tot deflector is wel te doen, daarna heb ik er hopelijk veel plezier van :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• Hkuit
mrwolf schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 10:23:
[...]

Nee, die mag je er zelf bij tweaken met een terracotta schaal
Volgens mij zit er bij vrijwel geen één mini-kamado een deflector, kijk maar eens bij BGE, Kamado Joe, The Bastard enz. Ze zijn wel los te koop, dus ik ga straks kijken of ik er zelf eentje kan fabriceren of dat ik er eentje koop.

Wat betreft de afmetingen;
27 cm is niet veel, maar ik heb natuurlijk 2x27 cm (da's toch 54 cm ;) ) tot mijn beschikking.
En ik begrijp soms niet waarom mensen een enorme bbq nodig hebben; wij zijn met z'n 4'en en ik doe nu alles op een Weber WGA. Daar past een procureur van bijna 1,5 kg prima op, en ook 4 kippepoten, tig worstjes, enz.
Voor 4 personen spare-ribs, dat word inderdaad een uitdaging op 2x27 cm >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:59

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Gisteren mijn WGA binnengekregen oOo Die kan mooi mee op vakantie! Over 1,5 week lekker 3 weken naar Zuid-Frankrijk, MET mijn WGA natuurlijk 8)

Steam/Discord: Flimovic

• steel123
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-09 22:25

steel123

Cryman9

Hkuit schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 11:57:
[...]
Volgens mij zit er bij vrijwel geen één mini-kamado een deflector, kijk maar eens bij BGE, Kamado Joe, The Bastard enz. Ze zijn wel los te koop, dus ik ga straks kijken of ik er zelf eentje kan fabriceren of dat ik er eentje koop.

Wat betreft de afmetingen;
27 cm is niet veel, maar ik heb natuurlijk 2x27 cm (da's toch 54 cm ;) ) tot mijn beschikking.
En ik begrijp soms niet waarom mensen een enorme bbq nodig hebben; wij zijn met z'n 4'en en ik doe nu alles op een Weber WGA. Daar past een procureur van bijna 1,5 kg prima op, en ook 4 kippepoten, tig worstjes, enz.
Voor 4 personen spare-ribs, dat word inderdaad een uitdaging op 2x27 cm >:)
Omdat jij er enkel vlees op klaarmaakt.
Wil je ook nog wat bijgerechten (groente/aardappels) en 4 stukken vlees dan gaat je dat dus nooit lukken.

• 418O2
En een kamado is handig voor slow en low, dat zijn vaak grotere stukken vlees.

• Nomad
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

418O2 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 12:50:
En een kamado is handig voor slow en low, dat zijn vaak grotere stukken vlees.
ik geef toe, het is een hebbedingetje, maar juist zo'n klein ding maakt het leuk om er alles uit te halen.
Een weber 57cm maximaal gebruiken is gewoon lastig en lomp groot :P

• 418O2
Nomad schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 12:59:
[...]

ik geef toe, het is een hebbedingetje, maar juist zo'n klein ding maakt het leuk om er alles uit te halen.
Dat is een overweging inderdaad. Ik ben daar wel klaar mee en wil gemak nu :)

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 11:37

defcon84

Multipass?

Hkuit schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 11:57:
[...]
maar ik heb natuurlijk 2x27 cm (da's toch 54 cm ;) )
[...]
Alleen is de oppervlakte van 27 cm = 572cm2
en de oppvl van de 54cm is 2290cm2 :)

dus 2x 27cm is nog maar de helft van de oppervlakte van die van 54cm :)

• Chevy454
  • Niet online
Nomad schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 12:59:
Dat verandert later ook wel :P
Ik wou eerst een kamado maar een pellet bbq en een uuni kosten evenveel en heb je meer vrijheid mee. Het zijn allemaal keuzes die afhangen van de ter zijne beschikbare tijd.

• Nomad
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Chevy454 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 15:06:
[...]

Ik wou eerst een kamado maar een pellet bbq en een uuni kosten evenveel en heb je meer vrijheid mee. Het zijn allemaal keuzes die afhangen van de ter zijne beschikbare tijd.
Naja ik heb al een pellet moederhaard in huis (naast gewone cv, parallel), dus pellets zijn altijd op voorraad (100% eiken). Een pellet bbq is best het overwegen waard :D

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 16:19
[...]

Hoezo meer vrijheid dan? Op een kamado kan je alles wat je ook op die 2 kan + grillen (of kan dat ook op een pellet bbq?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hkuit
defcon84 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 13:50:
[...]

Alleen is de oppervlakte van 27 cm = 572cm2
en de oppvl van de 54cm is 2290cm2 :)

dus 2x 27cm is nog maar de helft van de oppervlakte van die van 54cm :)
Je had mijn smiley ook gezien hè?

Het wordt een mooie uitdaging; vlees op ei 1, groenten op ei 2, en eventueel de WGA ook aansteken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:18
[...]

Of je neemt ze gewoon allemaal. :+

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:23

CodeIT

Code IT

Malt007 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 15:58:
[...]

Hoezo meer vrijheid dan? Op een kamado kan je alles wat je ook op die 2 kan + grillen (of kan dat ook op een pellet bbq?)
Ik vind de Uuni wel een stuk fijner en beter werken voor pizza's dan een kamado. Ik denk dat dit vooral komt door het vuur van boven op de pizza (+ in 10 a 15 minuten op temperatuur).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dhQZRcNWEOLs2cSuvq4DSwPD/medium.jpg

Hier is ie al binnen :) nu eens verdiepen in hoe het allemaal werkt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Martinusz schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 21:38:
[afbeelding]

Hier is ie al binnen :) nu eens verdiepen in hoe het allemaal werkt ;)
Heel rustig opwarmen is sowieso belangrijk! Dus niet gelijk volle bak stoken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:51
theHoff schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 10:21:
[...]

31 juli bericht gehad dat hij verzonden was. 3 weken later kwam tie uit Singapore binnen. Vandaar ook de inklaringskosten.
Oh, ik had de hoop dat ze onderweg waren zonder verzendbericht maar dat gaat nog even duren dus :/

PSN ID: JLvanEs0305

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Weet iemand toevallig wat de diameter van de deksel is van een Weber 57cm? En dan vooral de binnen diameter waarmee hij op het onderste gedeelte rust. Of verschilt dat ook nog per type (compact/OT/premium/master)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

Sessie: 2017-08-23 3 kleine zelfgemarrineerde ribben & 200gr spekspiesjes

Eindelijk de nodige tijd gevonden voor mijn uitgebreid verslag van mijn eerste echte bbq sessie.

Aangezien men vrouw en ik die dag net nog wat babyspullen waren gaan kopen en we niet wisten wat te eten.
Besloten we bij de Carrefour die vlak bij de parking lag nog wat vlees/groenten te gaan halen voor mij en de bbq aan te gooien bij thuiskomst.

Ik ben voor 3 niet gemarineerde varkensspareribs (+-1 1kg) gegaan en dan wat spekspiesjes (Totaal 205gr.) voor erbij.
(vergeet niet, heb een vegetarische vrouw, so the meat is all mine!)
Reden hiervoor was dat ik zelf is de ribben wilde proberen kruiden met een rub, en de spekspiesjes om de honger wat op te houden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fvistPE58kyWYdZ5mBhbnhxU/full.jpg
Volgens het etiket eerst stoven, bakken en dan ff grillen en dan allemaal binnen de 20 minuten!

Nadat ik het aantal briquetten heb gecontroleerd. (eerst in de kolenhouders, dan pas in de starter gedaan).
Heb ik deze aangestoken en laten opwarmen terwijl ik de rub ging maken en de groenten ging klaarmaken met mijn vrouw.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cLQ1dhvReV60I7C5sxHmeJ9h/full.jpg
Zoek de fout!

In al men enthoesiasme vergat ik de bbq rooster er van af te nemen en de starter op de onderste rooster te zetten.
Nadat ik ze om wilde gieten in de kolenbakjes kwam ik daar dus achter...

Terug naar binnen dus voor de rub/vlees/groenten enz. klaar te maken.
(beeld u dus in, minilaptop op de microgolf terwijl ik las welke kruidensuggesties Malt007 me gaf voor de rub om deze dan gelijk te kunnen samen stellen)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xDAmyTf6tcH3B5NIwYfYZu5V/full.jpg
de rub voor en na het mengen met ketchup en honing

Gebruikte kruiden:
- Bruine+witte suiker,
- Cayennepeper
- Knoflook (beetje)
- Paprikapoeder (paprika voor de kleur)
- Zeezout mix (https://www.oxfamwereldwi...t/zeezout-mix-chili-peper)
- Zwarte peper
En dan ketchup en een klein beetje honing erbij tot hij dik genoeg was naar mijn goesting.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/y7KyuAA6XA9Re47DNJsoomVB/full.jpg
Voor de rub

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/oKvjyOAdvc5NKIDYFif81ziM/full.jpg
Na de rub

Wat groenten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/r8BwLo0R7bbk9lffg97za2Bt/full.jpg
We zien:
- Zoete puntpaprika met fetakaas en basilicum, en een klein beetje olijfolie er over.
- Tomaat & komkommermix.
- Paprika/courgette/tomaat spiesjes
Niet zichtbaar: Stokbrood met kruidenboter gegrilled op de bbq

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qLX1FQqNiFwabG3IpOFJlWcN/full.jpg
Het eindresultaat. (niets verbrand, enkel karamelisatie)
Indirect ging het wat traag, dan maar overgeschakeld op direct.
Uiteindelijk meer dan een uur op de bbq laten liggen. (+-1u15m)
Ik heb 1 van de 3 opgegeten na de spekspiesjes, totaal niet mijn smaak.
Maar toen ik de dag erna de 2 andere ribben op at smaakte het een pak beter!
Voor mezelf mag er wat minder suiker in de volgende keer, maar het smaakte héél lekker!

Het is omdat het zo last minute is en we meestal vroeger eten dat ik er minder tijd voor had.
Vandaar de spekspiesjes tussendoor en wilde me toch aan de ribben wagen.
Volgende keer op tijd beginnen zodat die tussendoor nog kan rusten.
Ofwel een dag van tevoren bakken.

Al bij al, weer véél bijgeleerd dat in de nieuwe versie van het bbq document gaat komen ^^
Ik maak er snel werk van!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Laatst online: 09-09 00:56
Ik heb er nu 2 baby racks op liggen. Eerste keer dat ik iets anders doen dan 'gewoon grillen'. Ik heb een gasbbq dus dat is voor sommige misschien not done maar ben benieuwd.

Ze hebben er nu 2,5 indirect op 120graden en bijna een uur verpakt in alu op zitten. We zullen zien wat het wordt :).

Heb smoke house barbque all purpose rub van bbq guru op gedaan.

Edit:
Klaar :).

Ze hebben zo'n 2,5uur indirect gegaard op. 120graden daarna 2 uur verpakt ook op 120graden en hierna een half uurtje afgelakt.

De dikkere stukken hadden nog iets teveel bite naar mijn smaak dus doe ze de volgende keer iets langer.

Zien er wel goed uit al zeg ik het zelf:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NqSbgg9iKolsMaWFhwlzFmaU/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Uv6r5y33ArX0PObTbUmQSZ9W/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OozE5N20tn28CLURSoc8bEwB/medium.jpg

[ Voor 63% gewijzigd door ndonkersloot op 25-08-2017 17:39 ]

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

418O2 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 21:40:
[...]

Heel rustig opwarmen is sowieso belangrijk! Dus niet gelijk volle bak stoken
Klopt. Die twee van mij zijn ook binnen en ik ben nu 4 kilo zwijnnek aan het bereiden op 110 graden... Lukt eigenlijk niet want de temperatuur is na 2 uur stabiel 110-120c ingestort naar 80c tien ik het vlees toevoegde. Volle schuiven open lijkt niet te werken maar soit. Voor vijftig euro per stuk leuk speelgoed om eens een kaasje te roken als de grootte met iets anders vol zit. Kwaliteit valt me absoluut mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
franssie schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 22:13:
[...]

Klopt. Die twee van mij zijn ook binnen en ik ben nu 4 kilo zwijnnek aan het bereiden op 110 graden... Lukt eigenlijk niet want de temperatuur is na 2 uur stabiel 110-120c ingestort naar 80c tien ik het vlees toevoegde. Volle schuiven open lijkt niet te werken maar soit. Voor vijftig euro per stuk leuk speelgoed om eens een kaasje te roken als de grootte met iets anders vol zit. Kwaliteit valt me absoluut mee!
Het is vooral omdat keramiek niet altijd goed kan tegen grote temperatuurverschillen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
franssie schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 22:13:
[...]

100 euro per stuk ;)
M'n buurman en ik zijn aan het kijken om zelf een heat deflector te maken, als het lukt zal ik resultaat posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Oh ja honderd. Valt nog mee.

En ik ben met een laag lang sessie begonnen om m weer even in te branden voor de verf. Het keramiek ben ik bekend mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:18
Gisteren terugkoppeling gekregen over het verzekeren van de barbecues, dat was niet mogelijk met schade. Maar ze hebben een notitie gemaakt bij de standaard inboedel verzekering, diefstal is nu meeverzekerd zonder meerprijs. :)

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-09 22:48

Apie!

Newer, better & confusinger

Voor de liefhebbers: Intratuin Arnhem op Presikhaaf geeft 40% korting op BBQ showmodellen. Ik heb net een zwarte Fornetto Razzo Ø 46cm voor €209,4 op de kop getikt. Bij de kassa bleek dat er al €50 euro korting op zat en daar bovenop heeft ze nog eens 40% gedaan.
Ik wilde eigenlijk een nieuwe in de doos, maar die hadden ze niet meer en voor 40% korting kon ik 'm niet laten staan d:)b

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceTeaGX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 11:26
Blokker België doet uiteraard totaal niet mee...
Hoe lang telt deze actie nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
IceTeaGX schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 15:40:
Blokker België doet uiteraard totaal niet mee...
Hoe lang telt deze actie nog?
Staat er niet bij helaas, kun je hem niet op blokker.nl bestellen en afhalen in de winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:53
Apie! schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 14:22:
Voor de liefhebbers: Intratuin Arnhem op Presikhaaf geeft 40% korting op BBQ showmodellen. Ik heb net een zwarte Fornetto Razzo Ø 46cm voor €209,4 op de kop getikt. Bij de kassa bleek dat er al €50 euro korting op zat en daar bovenop heeft ze nog eens 40% gedaan.
Ik wilde eigenlijk een nieuwe in de doos, maar die hadden ze niet meer en voor 40% korting kon ik 'm niet laten staan d:)b
Kan ik hierop uitmaken dat ze dan geen Razzo meer hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

@NeutraleTeun Ja, sorry ;) maar nog wel een hele verzameling aan Weber barbecues. Cobb barbecues deden niet mee overigens.

Blown past falling sands

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Nah, enige dat ik nog zou willen is een Razzo 57.

Yay, gietijzeren rooster voor de 57 binnen!
En ik eerder maar moeilijk doen over een grate lifter, zit er gewoon eentje bij het rooster.
Afbeeldingslocatie: https://s28.postimg.org/b9pqjlutl/IMG_20170826_190304.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s28.postimg.org/8r41ix93d/IMG_20170826_190327.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 19:57
NeutraleTeun schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 20:17:
Nah, enige dat ik nog zou willen is een Razzo 57.

Yay, gietijzeren rooster voor de 57 binnen!
En ik eerder maar moeilijk doen over een grate lifter, zit er gewoon eentje bij het rooster.
[afbeelding]

[afbeelding]
Heb deze een maatje kleiner. Ga je veel plezier aan beleven. Tip: koop el cheapo lijnzaadolie bij de kruidvat. Die gebruik ik voor elke sessie even om de grate goed in te smeren en nadien ook aan het einde van de sessie. Daarna deksel erop en koelt lekker af met de olie erop. Vorige winter buiten gestaan waarbij de hoes kapot was. Bijna geen roest op het rooster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Laatst online: 11-09 17:26
Zojuist even 2.5kg procureur in de 'marinade' gezet. In dit geval mengsel van 2 verschillende boeboe sauzen van Konimex. Een mild pittig en pittig door elkaar heen, wat vershoud folie er omheen nu daarna in vacuumzak gedaan (en natuurlijk vacuum getrokken).

Had nog wat saus over dus 2 ook maar even de 2 kleine spare-ribs ermee ingesmeerd. Morgen maar weer vroeg de Q aansteken en tussendoor even op visite :D (lang leve teamviewer op android)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
Martinusz schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 22:32:
[...]

100 euro per stuk ;)
M'n buurman en ik zijn aan het kijken om zelf een heat deflector te maken, als het lukt zal ik resultaat posten :)
Ik ben nu al benieuwd; waar wil je die van gaan maken?
Ik heb gelezen over zo'n terracotta schotel van 23 of 25 cm, en over een pizzasteen van die afmetingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
masauri schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 12:22:
Sessie: 2017-08-23 3 kleine zelfgemarrineerde ribben & 200gr spekspiesjes
[afbeelding]
Het eindresultaat. (niets verbrand, enkel karamelisatie)
Ik vraag me af wat je hier bedoeld. Als ik naar je foto kijk dan zie ik verbrand materiaal... Bedoel je misschien dat het vlees niet is verbrand, maar alleen de suikers? Haal je dat zwarte nog weg voor je het opeet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

Hkuit schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 21:11:
[...]

Ik vraag me af wat je hier bedoeld. Als ik naar je foto kijk dan zie ik verbrand materiaal... Bedoel je misschien dat het vlees niet is verbrand, maar alleen de suikers? Haal je dat zwarte nog weg voor je het opeet?
Het zwarte is de gekarramelliseerde suiker ja, dat eet je dus compleet op :)
Want het smaakt naar suiker, zeer lekker in combinatie met de kruiden en beetje honing.
En door het vlees goed in de gaten te houden was er niets verbrand aan.

[ Voor 4% gewijzigd door masauri op 26-08-2017 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Hkuit schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 21:09:
[...]

Ik ben nu al benieuwd; waar wil je die van gaan maken?
Ik heb gelezen over zo'n terracotta schotel van 23 of 25 cm, en over een pizzasteen van die afmetingen.
Gietijzeren pan van 20 centimeter, dient gelijk als lekbak :) zal zo foto plaatsen van iemand anders die het al heeft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1PenvvG9tbHVUr3Eyv2390FG/medium.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Martinusz op 26-08-2017 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
Martinusz schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 21:27:
[...]

Gietijzeren pan van 20 centimeter, dient gelijk als lekbak :) zal zo foto plaatsen van iemand anders die het al heeft.

[afbeelding]
Ik zie die pannen alleen met handvaten/oortjes eraan; heeft 'ie die er vanaf gezaagd/geslepen?

[ Voor 12% gewijzigd door Hkuit op 26-08-2017 21:38 . Reden: foto was er al ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
dangerpaki schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 20:23:
[...]

Heb deze een maatje kleiner. Ga je veel plezier aan beleven. Tip: koop el cheapo lijnzaadolie bij de kruidvat. Die gebruik ik voor elke sessie even om de grate goed in te smeren en nadien ook aan het einde van de sessie. Daarna deksel erop en koelt lekker af met de olie erop. Vorige winter buiten gestaan waarbij de hoes kapot was. Bijna geen roest op het rooster.
Check.
Ik heb ook een pot Crisco.
Inbranden voor het eerste gebruik is gewoon insmeren, opstoken, afkoelen en weer insmeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 17:49
nog mensen tips qua tools of middelen om het rooster schoon te maken? Het blijft altijd een aardig klusje. MIsschien hebben jullie geniale tools of middelen om dit gemakkelijk schoon te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 19:57
@harrybeuker
Gewoon opstoken aan het begin van de sessie en afborstelen. Aan het inde van de sessie lekker alle gekoekte zooi op laten zitten en deksel erop. Ik heb een gietijzeren rooster en die vindt het prima om zo ingevet te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

@NeutraleTeun In Duiven hadden ze wel de 57cm als showmodel staan (en een rode 46cm) . Ik weet alleen niet of zij ook 40% op showmodellen geven, maar een belletje is zo gepleegd natuurlijk.
Ik ging in eerste instantie voor de 57cm, maar vond 'm in het echt toch wat minder handzaam. Op de 46cm heb ik ruimte genoeg voor spareribs. Mijn KJJ heeft wel een rooster van 34cm, maar spareribs moet ik inkorten tot max 30cm om aanbranden van de uiteinden te voorkomen. Op de Razzo kan ik de hele 46cm gebruiken en dat moet genoeg zijn voor de gemiddelde sparerib.

Gisteren overigens de 'dik bevleesde spareribs' (2,7kilo) van B&S gemaakt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4IeoKnHPovpeI6xsjCx8R4JS/thumb.jpg
Dik waren ze zeker. Sponge for scale.

Ik heb 3,5-2-1 aangehouden en het eindresultaat was ietwat droog. Niet zozeer tussen en rondom de botten, want dat was super mals en sappig, maar het extra dikbevleesde stuk was wat droogjes.
Dat extra half uurtje was eigenlijk niet de bedoeling, maar na drie uur was de onderkant van de ribs niet echt geroosterd. Het leek eerder gestoomd ofzo. (te weinig airflow?) Ik heb ze dus nog even omgedraaid en een half uurtje extra gedaan.

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
De Q staat weer een poosje aan. Temperatuur is nu stabiel rond de 105C :)
Rookhout erop, procureur & spareribs erop. En nu geduld hebben :|
Zo toch nog even op visite om de eerste 3 uur 'te doden'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 17:49
dangerpaki schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 01:46:
@harrybeuker
Gewoon opstoken aan het begin van de sessie en afborstelen. Aan het inde van de sessie lekker alle gekoekte zooi op laten zitten en deksel erop. Ik heb een gietijzeren rooster en die vindt het prima om zo ingevet te blijven.
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06:40
Oef, die Kamado van de Blokker is een leuk hebbedingetje. Ik twijfel. Wil ook heel graag een smokenator. Keuzes!

Edit

Zie nu dat ze niet meer leverbaar zijn. Dat wordt dan een smokenator :+ Of toch een WSM. Bij Fonq is ie nu 350 en krijg je er een cold smoker bij. Keuzes, keuzes

[ Voor 53% gewijzigd door Misha op 27-08-2017 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Apie! schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 14:22:
Net gebeld met filiaal Geleen, alleen de 46 aanwezig voor €300,-.
Showroommodel en nieuw in de doos. Er liepen 2 soorten kortingen en hij ging kijken wat het voordeligste uitkwam voor mij, en dat was €300,-.
Beetje tegenvaller als ik naar jouw prijs kijk.

En daarbij moet ik voor mezelf de keuze maken of ik genoeg kan nemen met de 46 ipv de 56.
The bigger the better, maar met een 46 zou je toch ruim mee uit de voeten moeten kunnen, of???

-
Denk je dat ze mee gaan met jouw prijs? Eventueel met een bewijsje?

[ Voor 3% gewijzigd door NeutraleTeun op 27-08-2017 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

@NeutraleTeun Ohh, dat scheelt nogal ja... maar ik moet zeggen dat ik de 46cm voor €300 ook wel mee had genomen.

Maar het hangt er een beetje vanaf wat je budget is en wat je met enige regelmaat klaar wilt gaan maken, denk ik. Een BGE Large is ook maar 47cm. Wil je wekelijks full packer briskets gaan klaarmaken of per sessie zo veel mogelijk spareribs op een rooster, dan zou ik voor de 57cm gaan, maar anders volstaat denk ik de 46cm?

Edit: In de winkel wist ik niet eens dat er 40% korting op zat en de medewerker heeft er uit zichzelf achteraan gebeld. Daarnaast heeft ie 40% op een labeltje gekrabbeld en dat hebben ze bij de kassa geaccepteerd. Toen ik thuis kwam zag ik pas dat er wel degelijk een 40% sticker op een labeltje was geplakt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kxmaiCJd0HaI2lOCEmqNLVwc/thumb.jpg
Edit2: op een of andere barbecuekachel met een lange schoorsteen hadden ze een A5je geplakt met de tekst dat er 40% korting op showroommodellen zat, maar ik kan me voorstellen dat dat per filiaal verschillend is. (netzoals bij MediaMarkt)

[ Voor 45% gewijzigd door Apie! op 27-08-2017 12:59 ]

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Vreemd.
Ik denk dat je geluk hebt gehad.
Heb nog even een andere filiaal gebeld en er zit geen 40% op de Fornetto's.
Max wat ze kon geven is 20%. Vandaar ook mijn prijs hierboven.
De 57 zou dan uitkomen op €399,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
Martinusz schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 21:27:
[...]

[afbeelding]
Ik heb zo'n 20 cm pannetje gevonden voor 9,95 (+veel verzendkosten):
pan 20 cm

Hoe zou ik dat handvat er vanaf krijgen?
Ik ben niet zo'n metaalman: lukt dat met een haakse slijper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Mijn pulled pork zone was vandaag al bij 53c veel eerder dan de verwachte 64c ondertussen al weer een goede 1,5 uur ingepakt en temperatuur op 66c, dus nog wel even te gaan...
Spare-ribs zijn gelukkig wel bijna klaar :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Hkuit schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 14:05:
[...]

Ik heb zo'n 20 cm pannetje gevonden voor 9,95 (+veel verzendkosten):
[afbeelding]

Hoe zou ik dat handvat er vanaf krijgen?
Ik ben niet zo'n metaalman: lukt dat met een haakse slijper?
Heb je linkje?

Ik weet niet welke pan die kerel had, mogelijk met gepopnagelde steel eraan, die kun je uitboren natuurlijk. Anders denk ik inderdaad slijpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The-Source
Update: kleine 2 uur verder, spare-ribs heerlijk opgepuzult en procureur is 76C
zal hopelijk rond 8 uur ongeveer gereed zijn.
Briketten houden het nog goed uit, ketel stabiel rond 108C en sinds vanochtend nog niet hoeven bij te vullen.

19:48: temperatuur pas 80C :/ moet dus nog wel even...

[ Voor 11% gewijzigd door The-Source op 27-08-2017 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Zo mini Kamado voor het eerst aan gehad, is mij erg goed bevallen. Had houtskool van restaurant kwaliteit uit Cuba, handjevol erop en aanmaakblokjes en beetje papier onderin.

Voor mij eerste keer dus was vooral zoekende naar hoe de schuiven moeten etc. Maar ging goed, was vooral een proefsessie, ding heeft uur of 3-4 aangestaan op constante temperatuur van 125-130 graden. Tussendoor paar vleesjes erop gehad.

Vraag voor rookhout, deze gaan gewoon op/naast de kolen erop? Nat of droog? Schuiven ver dicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Martinusz schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 20:35:
Zo mini Kamado voor het eerst aan gehad, is mij erg goed bevallen. Had houtskool van restaurant kwaliteit uit Cuba, handjevol erop en aanmaakblokjes en beetje papier onderin.

Voor mij eerste keer dus was vooral zoekende naar hoe de schuiven moeten etc. Maar ging goed, was vooral een proefsessie, ding heeft uur of 3-4 aangestaan op constante temperatuur van 125-130 graden. Tussendoor paar vleesjes erop gehad.

Vraag voor rookhout, deze gaan gewoon op/naast de kolen erop? Nat of droog? Schuiven ver dicht?
Chunks gewoon droog erop, als het voldoende rookt en lucht toevoer is beperkt dan krijgen vlammen geen kans.
Snippers en mot heb ik nooit gebruikt.

Mijn pulled pork blijft gewoon maar op 80C staan. Zou bijna denken dat de probe niet meer zuiver is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Zit hij niet gewoon in the zone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Die begon al bij 53C en na het inpakken ging deze toen weer rustig aan verder. Nu al meer dat 1.5 uur op 80C terwijl deze nog steeds was gepakt (vanaf die 53C al) dus geen goede verklaring voor waarom hij nu maar blijft stil staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
Dat is wel vreemd.

Na 1x pulled pork sous-vide te hebben gemaakt ga ik dacht echt niet meer op de q doen. Zo bespottelijk makkelijk. Binnenkort even ribs proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Ach als ik een grotere keuken zou hebben dan was z'n apparaat ook hier wel aanwezig geweest maar ja klein huisje, kleine keuken dus keuzes maken :P
Maar moet zeggen zelfs op 80C was alles makkelijk te pullen. Ligt nu mooi af te koelen zodat o.a. volgende week de pizza pulled pork gemaakt kan worden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nomad
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

418O2 schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 21:02:
Dat is wel vreemd.

Na 1x pulled pork sous-vide te hebben gemaakt ga ik dacht echt niet meer op de q doen. Zo bespottelijk makkelijk. Binnenkort even ribs proberen
ik doe ribs 48 uren op 61 graden en dan nog 10 minuutjes op de barbecue met een glaze erover....bevalt nog altijd top hier. Korter dan 48 uren kan, maar is zeker merkbaar minder fijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

mijn creatie van vandaag

3-2-1 met snake, dehele tijd rond de 120 graden (iets te warm dus)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1tnNBkL.jpg

[Video: http://i.imgur.com/SPruk1g.gifv]
het ziet er een beetje schokkerig uit, maar het vlees was mals, met genoeg bite en viel er zo vanaf :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• picosuma
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19:24
Vandaag ook weer lekker bezig geweest Kiplollies ,pulled pork Spareribs gevulde hamburgers mais en banaan met chocolade, tia maria en ijs was weer goed gelukt.

Afbeeldingslocatie: https://s19.postimg.org/t7714ciur/1_E027_EB6-_D2_E1-4_CDB-_B047-182_E4_FB12206.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s19.postimg.org/fnq6yn4vn/54_F42841-_AAEA-4207-_BBE7-017_DF3_DC4_DB1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s19.postimg.org/o25tmq5wz/3_A11_BC69-_B2_EB-460_A-_B256-8_D8524_DD4598.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s19.postimg.org/8oc4za4xf/6_D6_D50_D8-_B6_B7-40_E5-_A982-9_E73_E18626_DD.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s19.postimg.org/e2ax6tunn/71158_E52-_DD77-43_E8-_AD32-0_A2912_EFB953.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s19.postimg.org/tp26k78fn/921_D2291-2894-4_BD9-_A394-03_BD31_E7_BBD3.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s19.postimg.org/mfgm1htv7/85_EE32_C8-13_F6-45_D1-_AB27-_B986248_ABC50.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s19.postimg.org/5vixf94kz/311_BD396-4394-42_E8-8812-_A5_BED492_C9_D7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

418O2 schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 21:02:
Dat is wel vreemd.

Pulled pork maar ik vaak in de slow cooker!
10 uur op low, geen omkijken naar en perfecte PP..
Alleen geen smoke dan.. :(
picosuma schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 21:58:
Vandaag ook weer lekker bezig geweest Kiplollies ,pulled pork Spareribs gevulde hamburgers mais en banaan met chocolade, tia maria en ijs was weer goed gelukt.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ziet er goed uit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
defcon84 schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 22:02:
[...]

Pulled pork maar ik vaak in de slow cooker!
10 uur op low, geen omkijken naar en perfecte PP..
Alleen geen smoke dan.. :(
Je kan natuurlijk gewoon nog even een uurtje roken op de q
The-Source schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 21:26:
Ach als ik een grotere keuken zou hebben dan was z'n apparaat ook hier wel aanwezig geweest maar ja klein huisje, kleine keuken dus keuzes maken :P
Een anova neemt niet zoveel ruimte in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

418O2 schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 22:04:
[...]

Je kan natuurlijk gewoon nog even een uurtje roken op de q

[...]
Het het begin dan.. na de slowcooker kan je het niet meer 1 geheel houden. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
418O2 schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 20:50:
Zit hij niet gewoon in the zone?
Ja, dat denk ik ook.
Precies een week geleden had ik hetzelfde: snel naar de 50, 60, 70, maar toen...
Uiteindelijk bij 80-82 graden kerntemperatuur maar gaan eten. Erg lekker maar nog net niet echt te 'pullen'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 16:19
Er mag wel wat strenger gemod worden op posts over sous-vide hoor ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Markos schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 10:32:
Weet iemand toevallig wat de diameter van de deksel is van een Weber 57cm? En dan vooral de binnen diameter waarmee hij op het onderste gedeelte rust. Of verschilt dat ook nog per type (compact/OT/premium/master)
Weet iemand dit toevallig? Kun je een Weber deksel gebruiken op een Jupiler BBQ barrel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Malt007 schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 22:49:
Er mag wel wat strenger gemod worden op posts over sous-vide hoor ;-)
Ik zal me inhouden. Ik zie echter wel veel mogelijkheden om slow and low deels met sous-vide te vervangen. Ribs bijvoorbeeld, prima sous-vide te garen en dan nog even afroken en saucen is een goede optie denk ik. Als je geen kamado hebt is dat een stuk praktischer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 08:33
masauri schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 21:18:
[...]

Het zwarte is de gekarramelliseerde suiker ja, dat eet je dus compleet op :)
Want het smaakt naar suiker, zeer lekker in combinatie met de kruiden en beetje honing.
En door het vlees goed in de gaten te houden was er niets verbrand aan.
Gekarameliseerde suiker..?
Waarom denk je dat karamel snoepjes bruin zijn en niet zwart?
Ik denk serieus dat zwart aangeeft dat het iets te lang gekarameliseerd is (of op te hoge temperatuur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

Gadgeteer schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 11:25:
[...]
Gekarameliseerde suiker..?
Waarom denk je dat karamel snoepjes bruin zijn en niet zwart?
Ik denk serieus dat zwart aangeeft dat het iets te lang gekarameliseerd is (of op te hoge temperatuur)
"Waarom ze bruin zijn en niet zwart? "
Buiten dat ze mogelijk nog kleurstoffen, houdbaarheidsstoffen e.d. krijgen om die perfecte kleur te krijgen, zullen ze dat proces idd wel geperfectioneerd hebben.
En niet zoals mij de eerste keer is gebeurd nu.

Mogelijk dat het wat te lang gekarameliseerd was, echter, als iets verbrand is heeft het een compleet andere smaak, die ik totaal niet geproefd heb.
Dus het zal net randje kantje geweest zijn, maar de smaak loog er niet om.
Oefening baart kunst zegt men, en ik heb nog veel oefening voor de boeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 08:33
masauri schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 11:33:
[...]

"Waarom ze bruin zijn en niet zwart? "
Buiten dat ze mogelijk nog kleurstoffen, houdbaarheidsstoffen e.d. krijgen om die perfecte kleur te krijgen, zullen ze dat proces idd wel geperfectioneerd hebben.
En niet zoals mij de eerste keer is gebeurd nu.

Mogelijk dat het wat te lang gekarameliseerd was, echter, als iets verbrand is heeft het een compleet andere smaak, die ik totaal niet geproefd heb.
Dus het zal net randje kantje geweest zijn, maar de smaak loog er niet om.
Oefening baart kunst zegt men, en ik heb nog veel oefening voor de boeg.
Sorry, was niet als aanval bedoeld, ik gooi zoiets ook niet weg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steevo_S
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-08 10:16
418O2 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 10:36:
[...]

Ik zal me inhouden. Ik zie echter wel veel mogelijkheden om slow and low deels met sous-vide te vervangen. Ribs bijvoorbeeld, prima sous-vide te garen en dan nog even afroken en saucen is een goede optie denk ik. Als je geen kamado hebt is dat een stuk praktischer.
Ik gooi mijn ribs vaak even in de magnetron (9 minuten per 500gram) en daarna maak ik het af op de bbq

Clash of Clans - MISSeR :: #Y0JU9R98 ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darrell
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

Darrell

Fiat moonboy

Hoeveel watt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steevo_S
Je wilt ze niet te gaar koken, dus rond de 600 watt... zorg wel dat ze de juiste lengte hebben, als de magnetron niet kan draaien gaart 1 kant te lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darrell
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

Darrell

Fiat moonboy

Mijn magnetron draait niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steevo_S
OK, geen probleem, je moet dan elke 1,5 minuut de ribs een kwart slag *zeer belangrijk, met de klok mee!!!* draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Iemand idee hoeveel langer bijv. Een beenham erover doet als je niet op 175 maar op 125 graden zit?

Is daar nog een soort stelregel voor om uit te rekenen?

[ Voor 22% gewijzigd door Martinusz op 28-08-2017 13:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 22:08

Kraz

Saving the world

Steevo_S schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 12:16:
OK, geen probleem, je moet dan elke 1,5 minuut de ribs een kwart slag *zeer belangrijk, met de klok mee!!!* draaien.
:')
Ik denk dat je achteraf ook gelijk zeemansknopen kunt oefenen met je vlees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Martinusz schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 13:09:
Iemand idee hoeveel langer bijv. Een beenham erover doet als je niet op 175 maar op 125 graden zit?

Is daar nog een soort stelregel voor om uit te rekenen?
Nee. Maar het is sowieso vrij variabel allemaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:53
Voor als je nog een keer wat anders op de Q wil;

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/21078697_10154911775204607_1322263460436512574_n.jpg?oh=ad0cb3d4450ff96dceed361d28d38b46&oe=5A1CC0D0

Suid Afrikaans Boerewors

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/21077797_10154911775254607_8278208713270996604_n.jpg?oh=b101b330d77b88d22b72740d2d302ae4&oe=5A5ACEB8

Groentes in het gras, Groene asperges (duh), Coeur de Boeuf (zie paar posts terug voor recept)

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Pagina: 1 ... 64 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.