Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 3 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 62 ... 70 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• steel123
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 21:44

steel123

Cryman

Van het weekend maar eens buikspek burned ends gemaakt samen met wat varkenskuiten(oftewel oerhammetjes).

2 uur zo op de bbq, waarvan toch zeker 1 uur flink gerookt. Daarna een uurtje in aluminium folie met wat boter/bruine basterdsuiker en honing. Op het laatst nog een klein half uurtje met wat bbqsaus.

De oerhammetjes waren perfect mals/sappig gewoon simpelweg super. Stiekem vind ik ze lekkerder dan spareribs.
Maar het buikspek, pfoe dat was even wat anders. Wat een smaakexplosie, echt onverwacht overheerlijk en heel erg zoet. Het buikspek ga ik binnenkort weer maken. Ik wist van tevoren niet zo goed wat ik moest verwachten, maar overtreft alle verwachtingen.

• Wannial
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 23-11 15:39
Ik maak zelf regelmatig buikspek gewoon zo aan het stuk, lekker rubben met peper en zout, 2 uurtjes rond 110 graden er op tot je rond de 60 graden komt, dan je bbq even goed opstoken (350 graden) om je zwoerd mooi hard te laten worden en je kerntemp op 74 laten uitkomen. (je zword mag je wat dichter naar het vuur leggen

van t weekeind voor 10 man gemaakt, het was binnen 1 minuut op...

Wannial wijzigde deze reactie 31-07-2017 16:18 (9%)

• ik222
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 22:00
Buikspek is niet zo mijn smaak, aan een stuk lekker van smaak maar veel te vet. En als je het in stukken gaan bakken wordt het droog en vind ik er ook weinig meer aan.

• Gadgeteer
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 23-11 14:23
quote:
ik222 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 16:23:
Buikspek is niet zo mijn smaak, aan een stuk lekker van smaak maar veel te vet. En als je het in stukken gaan bakken wordt het droog en vind ik er ook weinig meer aan.
Droog? Ik denk dat je het verkeerd bereidt als het droog wordt. Mijn ervaring is anders.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ToyotaMR2
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 22:13
quote:
Gadgeteer schreef op maandag 31 juli 2017 @ 16:14:
[...]

De nadelen van BT zijn bekend. Er is echter erg weinig aanbod van thermometers met WIFI en ik zou hem graag binnen een week willen hebben en gewoon in NL garantie krijgen. Dan zou er met WIFI slechts 1 overblijven volgens mij (of ik zoek niet goed).
Klamp je niet vast aan NL.
Deze had ik vrijdag besteld en maandag al binnen.

http://m.ebay.co.uk/itm/4...b91fffbffeb%257Ciid%253A1

TK: Lenzers LEW102 horloge

• ik222
quote:
Gadgeteer schreef op maandag 31 juli 2017 @ 16:24:
[...]

Droog? Ik denk dat je het verkeerd bereidt als het droog wordt. Mijn ervaring is anders.
Nee bereid volgens de recepten is het just niet droog maar naar mijn smaak veel en veel te vet. Als je het dan langer uitbakt blijft er ook niet veel meer van over. Was voor mij dus een geval eens maar nooit meer.

• Gadgeteer
quote:
ToyotaMR2 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 17:42:
[...]

Klamp je niet vast aan NL.
Deze had ik vrijdag besteld en maandag al binnen.

http://m.ebay.co.uk/itm/4...b91fffbffeb%257Ciid%253A1
Oke, die ken ik van de China shops. Ik heb hem nu ook via Ebay besteld, verwachte levering tussen 3 en 8 augustus. 60 euro inclusief 6 probes kon ik toch niet aan me voorbij laten gaan ;) tnx voor de link.

• Jan_V
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 23-11 14:59
quote:
Gadgeteer schreef op maandag 31 juli 2017 @ 20:47:
[...]

Oke, die ken ik van de China shops. Ik heb hem nu ook via Ebay besteld, verwachte levering tussen 3 en 8 augustus. 60 euro inclusief 6 probes kon ik toch niet aan me voorbij laten gaan ;) tnx voor de link.
Al geprobeerd?
Ik ben namelijk op zoek en had ook vergelijkbare gevonden. Vraag me af of de app een beetje soepel en stabiel werkt.

Voordeel van BT is trouwens dat het minder energie kost ten opzichte van wifi.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• Gadgeteer
quote:
Jan_V schreef op maandag 31 juli 2017 @ 20:59:
[...]

Al geprobeerd?
Ik ben namelijk op zoek en had ook vergelijkbare gevonden. Vraag me af of de app een beetje soepel en stabiel werkt.

Nee, proberen kan helaas pas nadat hij geleverd wordt :+
Via smoke&bbq op facebook al wel van verschillende mensen vernomen dat hij de kokend water test zonder afwijking doorstaat. Had hem toen al willen bestellen maar ik zie zo veel en dan twijfel ik weer 8)7 . Nu toch maar besteld, website van inkbird ziet er ook normaal uit en het komt nu uit de UK ipv China dus vast geen extra kosten.

Zodra ik hem heb zal ik laten weten wat ik er van denk. Op het eerste gezicht lijkt het een goede prijs voor een BT thermometer met 6 probes.

• bvsteyn
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 23-11 14:06
Mijn BBQ tafel is klaar om ingewijd te worden.. :)

• backupdevice
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 23-11 10:47
quote:
Gadgeteer schreef op maandag 31 juli 2017 @ 09:29:
[...]

Bereid je die Forel zonder deksel?
Yep

Just 'cause you can't see it, doesn't mean it, isn't there | 4400WP ZO | Kamado Joe Classic | if you're lookin', you ain't cookin

• defcon84
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 23-11 10:14

defcon84

Multipass?

quote:
Gadgeteer schreef op maandag 31 juli 2017 @ 15:19:
[...]
Drf haast niet te vragen wat jij daarmee wilt doen :+
quote:
Kraz schreef op maandag 31 juli 2017 @ 15:28:
[...]
Waarschijnlijk vergelijken met zijn foto O-)
Haha ja kijken of mijn rooster net erg is, die is namelijk ook aan het verkleuren.
Er zit zelfs 1 spijltje los van het midden deel. :/

Untappd | "Dogs fucked the pope, no fault of mine." -Hunter S. Thompson

• Malt007
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 21:58
quote:
bvsteyn schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 07:46:
Mijn BBQ tafel is klaar om ingewijd te worden.. :)

[afbeelding]
Zie geen bbq alleen maar een rek voor tangen :P

• bvsteyn
quote:
Malt007 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 10:34:
[...]

Zie geen bbq alleen maar een rek voor tangen :P
8)

Heb een kamado waar de bbq tafel naast komt te staan voor wat extra werkruimte... ;)

• Gadgeteer
quote:
Jan_V schreef op maandag 31 juli 2017 @ 20:59:
[...]

Al geprobeerd?

Kwam deze review net tegen (in het Duits): https://grill-magazin.net/inkbird-ibt-6x-im-test/
Blijkbaar is het geen slechte koop.

• HenriM
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 19:44
Voor dit geld kun je deze BBQ thermometer niet laten liggen.

• SaN
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 20-11 00:24
quote:
defcon84 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 10:23:
[...]

[...]

Haha ja kijken of mijn rooster net erg is, die is namelijk ook aan het verkleuren.
Er zit zelfs 1 spijltje los van het midden deel. :/
Tja, wat kan ik zeggen. Ik denk dat een kwart van het rooster flink aan het roesten is. Niet heel moeilijk voor te stellen. Ik heb het contactformulier op de website ingevuld, daarna kreeg ik een email met de vraag om wat gegevens en een foto.

• Dirtbiter
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 23-11 15:27
quote:
HenriM schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 20:40:
Ik kan deze van IKEA van harte aanbevelen.

Met draad, dus dan kun je de probe erin laten zitten, en aflezen buiten je BBQ.
En voor die 2 euro meer, kun je hem gelijk ophalen.

• Martinusz
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 23:36
quote:
Dirtbiter schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 07:57:
[...]

Die van mij sneuvelde binnen een jaar, kon blijkbaar toch niet zo goed tegen de warmte :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Chevy454
  • Registratie: augustus 2001
  • Niet online
quote:
Martinusz schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 08:16:
Die van mij sneuvelde binnen een jaar, kon blijkbaar toch niet zo goed tegen de warmte :)
Ik heb er 3 waarvan er nu slechts nog maar 1 werkt. Krijg je ervan als je die in de regen buiten laat |:(

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen.

• Gadgeteer
quote:
HenriM schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 20:40:
Die heeft een seconde of 5 nodig volgens mij, dan kun je beter de varianten van een euro of 1,50 a 2 kopen via AliExpress, die zijn even snel maar dan koop je 3 of met wat geluk zelfs 4 voor dat geld
quote:
Dirtbiter schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 07:57:
[...]

Appels en peren. Beide dienen een ander doel.

• MM99
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 17:28

MM99

That is the way I am!

quote:
ToyotaMR2 schreef op zondag 23 juli 2017 @ 12:23:
En de 'mogelijke gevaren' als je niet goed oplet en zo'n draadje zijn eigen leven gaat leiden.
https://www.google.nl/amp...ecue-metal-brush-dangers/

Anders een blok eiken nemen en gaan vegen. Na verloop van tijd komen daar ook wel de vormen in.
Of een CharGon, als je de tijd hebt.
Dit heb ik ook gemerkt, toen ik bbq schoonmaakte voor de zomer, zag ik dat het vol zat met de kleine metalen pinnetjes. Direct de "bbq-borstel" weggegooit en bij gamma een Verf staalborstel gehaald voor onder de drie euro. Veel deurzamer, de borstel haartjes zitten veelsteviger en als ze uitvallen, zie je dat direct in plaats van de dunnedraadjes. .

• Gadgeteer
quote:
MM99 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 10:18:
[...]

Dit heb ik ook gemerkt, toen ik bbq schoonmaakte voor de zomer, zag ik dat het vol zat met de kleine metalen pinnetjes. Direct de "bbq-borstel" weggegooit en bij gamma een Verf staalborstel gehaald voor onder de drie euro. Veel deurzamer, de borstel haartjes zitten veelsteviger en als ze uitvallen, zie je dat direct in plaats van de dunnedraadjes. .
Denk dat ik de 'stoomeend' maar eens onder het stof wegzoek

• gnaggnag
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 23-11 10:29
Mijn eerste creatieve project. Samen met mijn vader heb ik een buitenkeuken gemaakt voor een compacte Bastard.

Nu gaan we maar eens wat goede spareribs en pp proberen.

gnaggnag wijzigde deze reactie 02-08-2017 14:09 (22%)

• defcon84

defcon84

Multipass?

Ziet er goed uit!
Wat voor hout is dat? en is het regen etc bestendig? :)

• gnaggnag
  • Laatst online: 23-11 10:29
quote:
defcon84 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 14:18:
Ziet er goed uit!
Wat voor hout is dat? en is het regen etc bestendig? :)
Het blad is massief beuken behandeld met olie voor buiten. Het frame is van metaal en het andere hout is gewoon vuren (denk ik) dat ik met beits heb behandeld. Dus moet best goed tegen de regen kunnen. Maar ik zet hem onder de verranda als ik hem niet gebruik.

• backupdevice
Smakelijk

Men ziet,

2 slabs babyracks, 1 op 4 uur met spray en 1 na 2 uur in de folie en een Oerham.

Brp

Just 'cause you can't see it, doesn't mean it, isn't there | 4400WP ZO | Kamado Joe Classic | if you're lookin', you ain't cookin

• steel123
  • Registratie: juli 2012

steel123

Cryman

quote:
backupdevice schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 18:32:
Smakelijk

[afbeelding]

Men ziet,

2 slabs babyracks, 1 op 4 uur met spray en 1 na 2 uur in de folie en een Oerham.

Brp
Ziet er goed uit, maar wat is het verschil tussen de 2 spareribs? En welke zijn het? (Ik neem aan dat de donkerste zonder folie is)
Wat vind je zelf beter, met of zonder folie? Graag wat meer informatie.

• backupdevice
De donkerste is zonder folie. De beet is totaal verschillend.

Waar de folie versie echt zo van het bot glijd heeft de non folie versie een stevige bite. Vind het moeilijk om uit te leggen want smaak is persoonlijk maar ik vind de folie versie lekkerder, maar dat wil niet zeggen dat ik geen non folies meer maak.

Moeder de vrouw verwoorde het perfect; de folie versie is wanneer er bezoek komt en je wilt zekerheid van fingerlicking zoet, de non folie is voor jezelf om te experimenteren.

• Stinger_Ventura
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 23-11 15:37
Vraagje aan de tweeakters met een Weber 57cm kettle.

We hebben er een nieuw en goedkoop gekocht, die een klein beetje schade had. Nu het BBQen wat serieuzer wordt met dubbele temperatuur meters en GBS spul, snap ik wat de schade is.
De dome past goed op de kettle, maar de kettle is net niet helemaal rond waardoor er bij roken ook rook langs de zijkant komt ipv alleen bovenuit. Doe ik alle schuiven dicht, dan gaat die wel snel uit.

Om de temperatuur beter te beheersen vroeg ik me af of het zin heeft om vuurvast vilt in de Dome te plakken. Dat zou een betere afsluiting moeten geven.
Heeft dit zin? Kost een paar eurootjes om via internet te bestellen.

• Wannial
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 23-11 15:39
Er ontsnapt bijna altijd wel rook langs de zijkant, de vraag is, hoe erg is het bij jou? Wellicht wat foto's?

• defcon84

defcon84

Multipass?

Bij de mijne komt er ook gewoon rook uit hoor:

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
quote:
Stinger_Ventura schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 22:16:

We hebben er een nieuw en goedkoop gekocht, die een klein beetje schade had. Nu het BBQen wat serieuzer wordt met dubbele temperatuur meters en GBS spul, snap ik wat de schade is.
De dome past goed op de kettle, maar de kettle is net niet helemaal rond waardoor er bij roken ook rook langs de zijkant komt ipv alleen bovenuit. Doe ik alle schuiven dicht, dan gaat die wel snel uit.

Om de temperatuur beter te beheersen vroeg ik me af of het zin heeft om vuurvast vilt in de Dome te plakken. Dat zou een betere afsluiting moeten geven.
Mijn dome is ooit een keer gevallen, dus licht krom.
Het is geen ovaal :) maar op een plek niet helemaal luchtdicht
Toch blijft mijn dome op de temperaturen die ik wil ( alleen uitgaan gaat niet meer :+ )
Dat hoeft ook helemaal niet, maar als je het wilt testen, vouw je er een randje met folie omheen.
Als dat heel veel scheelt, kan jeinderdaad wat wilt plaatsen, al denk ik niet dat dat veel verschil maakt

• checkdiz
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 10-08 21:27
Hij 'moet' (niks moet) inderdaad precies andersom. Maar hey, als dit voor jou werkt..

Mooie vondst trouwens, dat rooster
quote:
backupdevice schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 17:41:
Waarschijnlijk er anders opgezet als de bedoeling is?

• checkdiz
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 10-08 21:27
quote:
Stinger_Ventura schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 22:16:

Paar keer goed roken met dat ding, hij dicht vanzelf beter af.
Als je toch voor vilt wilt gaan, maar de prijs te hoog vindt kun je voor kachelband gaan. Dat kost letterlijk een paar euro.

• alaintje
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 23:10
Ik dacht ook dat die van mij wel erg veel rookte aan de zijkant. Maar dat blijkt toch normaal inderdaad, heb de temperatuur ook 3 uur lang naar wens kunnen houden en kolen doven gewoon als alles dicht is.
Lijkt mij ook een niet al te leuk product om te maken qua concentriciteit.

Jammer dat het weer de afgelopen dagen zo wisselvallig is :( .

Absoluut relatief, relatief absoluut.

• bvsteyn
In de vriezer lagen nog wat ribbetjes die op mochten. Goed excuus om de kamado op te stoken.

De avond voor de bbq de ribs in de rub gezet:

De setting van gisteren:

Het uiteindelijke maaltje (volledig van de bbq):

Spareribs (met homemade rub en bbq saus).
Gegrilde aubergine met een salsa van rode ui, tomaat en feta.
Gepofte aardappel met zure room en bieslook.

Daarna tijd voor toetje:

Tarte tatin van de bbq en een bolletje vanille ijs...

Smaakte prima! ;)

• immetjes
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 23-11 13:51

immetjes

HIER is Perry

quote:
Michiel Arndts schreef op maandag 31 juli 2017 @ 16:01:
[...]

Ik heb de iGrill 2 en ben er zeer tevreden over maar..... Ik zou toch graag iets zien met WiFi ipv bluetooth. Mijn advies zou zijn neem iets met Wifi want je bluetooth bereik is wel na 1 muur en een paar meter...
Ik heb ook een iGrill 2 (de 2e, probe stuk binnen de garantie = nieuwe iGrill 2). Ik vind het bereik teleustellend. 10m, een half openslaande deur en dan 3m haalt ie niet. uiteindelijk leg ik maar een oudere ipad met app naast mijn BBQ. Maar ja, dat is dus eigenlijk niet de bedoeling van draadloos. Ze moeten dat ding gewoon WiFi geven.

Systeem Spec's

• Bokmaaa
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 23-11 16:14
Gisteren heb ik een haas voorbereid, ik heb nu 2 achterpoten, twee voorpoten en twee uuh, hazehazen? Dit alles ligt in een marinade van rode wijn, ui, prei, wortel, kruidnagel, jeneverbes, knoflook en laurier te wachten tot het weekend is. De 2 achterpoten gaan er als eerste op, na een paar uur de voorpoten (beduidend kleiner) en vlak voor het etenstijd is stook ik de WGA op en gaan de rugfilets er kort op.

Het ding is: Ik zal druk moeten sprayen/smeren om de poten niet uit te laten drogen. Het zijn namelijk enorm magere stukken vlees. Wie heeft een goede tip voor een fijne mopsaus voor haas?

• ToyotaMR2
Yes! Mijn vrouw is bevallen.
Rood vlees, here we come!

• CodeIT
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 22:54

CodeIT

Code IT

quote:
ToyotaMR2 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 17:16:
Congrats. Ik ga snel wat bavette, picanha en longhaas inslaan voor de prijzen gaan stijgen :P

Yahr - Android app om je Harmony Hub te bedienen

• ToyotaMR2
Haha, ik heb nog wat ossenhaas, longhaas, picanha en tri-tip in de vriezer liggen die nu eindelijk eens gemaakt kunnen worden.
Die tri-tip ben ik zeer benieuwd naar en zit wekelijks in mijn hoofd.
Ook een nieuw receptje voor de picanha, maar dat gaat nu allemaal goed komen!

http://www.simplyrecipes....anta_maria_style_tri_tip/

https://beefensteak.nl/recepten/picanha-con-alho/

• Tito129
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 22:03
quote:
Gefeliciteerd. Jij gaat deze zomer geen tijd meer hebben voor de bbq. Elk rust momentje wil je slapen

• Hari-Bo
  • Laatst online: 22:56
quote:
Tito129 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 20:29:
[...]

Gefeliciteerd. Jij gaat deze zomer geen tijd meer hebben voor de bbq. Elk rust momentje wil je slapen
Niet correct, mijn kleine kwam 29 maart dit jaar en de barbecue heeft tijdens mijn verlof overuren gemaakt. O-)

Screw you guys im going virtual!

• Gadgeteer
quote:
Tito129 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 20:29:
[...]

Er moet toch ook gegeten worden? Na een periode van 'roodvleestaboe' moet er flink gecompenseerd worden lijkt mij? :+

• defcon84

defcon84

Multipass?

quote:
Gefelicteerd!!
Onze eerste is in juni gekomen!
Sinds dien ook weer veel rood vlees etc. gemaakt! :9~
(En veel dutjes gedaan tijdens het wachten.. :+ 8) )

• Hans Esselink
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 23-11 16:43
Gefeliciteerd ToyotaMR2,

Bij mij thuis zijn er inmiddels drie kinderen, en nu draait de bbq overuren. Alle dames ( Jongste is 2,5) bij mij thuis zijn gek op eten van de bbq. Niet alleen vlees maar ook groente enz.

En slaap komt vanzlef wel weer tijdens het wachten op bbq.

• FunFactory
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 00:32

FunFactory

Vroeger.....waren ze nog samen

Iedereen met een kleintje; GEFELICITEERD!!
En verwen de vrouw maar met een grote berg rood vlees want ze moet toch erg aansterken/energie nodig om borstvoeding te geven/'s nachts het bed uit voor de kleine

Je kan hier beter niets zetten....

• KillaZ
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 21:40
quote:
ToyotaMR2 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 20:15:
Haha, ik heb nog wat ossenhaas, longhaas, picanha en tri-tip in de vriezer liggen die nu eindelijk eens gemaakt kunnen worden.
Die tri-tip ben ik zeer benieuwd naar en zit wekelijks in mijn hoofd.
Ook een nieuw receptje voor de picanha, maar dat gaat nu allemaal goed komen!

http://www.simplyrecipes....anta_maria_style_tri_tip/

https://beefensteak.nl/recepten/picanha-con-alho/
Picanha eraf halen op een kern van 55-57 graden? Dat is wel heel hoog i.m.h.o.

Ik doe altijd 49 graden en dan leg ik hem weg om te rusten. Dan stijgt hij naar een graad of 52. Dan is hij mooi rood van binnen.

K to the KillaZ

• ToyotaMR2
Dank allen!
Ik ben echt al lang aan het wachten om weer eens echt te BBQen.
Vlees besteld, nieuw soort kolen, briketten, thermometer... En ik maar "geduldig" afwachten.

Maar gaat zeker goed komen!

Die recepten zijn vooral voor de rubs enz, de temps bepaal ik zelf wel.

• 2Dutch
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Morgen bij maatje klussen, hem heb ik de Cobb aangeraden en hij is helemaal weg van de Cobb..en picanha. En hoorde hem ook over zalm, dus dat wordt lekker smullen. Groente zal wel readymade salade worden, maar ach :+ Fijn dat er eens voor mij wordt gebbq-ed ;) Zal ook eens hinten naar pannenkoeken want hij had op mijn aanraden ook die bakplaat/pan erbij gekocht :P

2Dutch wijzigde deze reactie 04-08-2017 11:28 (16%)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• wimpie007
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 23-11 00:15
quote:
Koop altijd een Weber of Green Egg :P

• masauri
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 01:07

masauri

aka qwybyte

Wanneer je schoonouders je liever niet de pyromaan zien uithangen om de kolen en briketten warm genoeg te krijgen om te bbq'n doen ze je heel lief dit cadeau: :Y)
De Weber Briketten kit.

Volgende keer is met mijn auto proberen O-) :+

Bla Bla Bla BlackFriday Cybermonday 2017

• UltraSub
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 23-11 09:02
https://www.bastard.nl/th...-iron-chicken-sitter.html

Ziet eruit als mijn volgende gietijzer aankoop, ook al doe ik eigenlijk nooit beercan chicken. :)
Iemand al geprobeerd?

• Hari-Bo
quote:
UltraSub schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 18:45:

Ziet eruit als mijn volgende gietijzer aankoop, ook al doe ik eigenlijk nooit beercan chicken. :)
Iemand al geprobeerd?
Waarom niet z'on cheapass variant van de Action voor net geen 3 euro? Deze hebben ze nog ruim voldoende op voorraad en het gietijzer voegt voor BCC totaal niets toe.

Vandaag kon ik de deur niet uit vanwege werk dus even rode poon gerookt met de pallet barbecue en zelfgemaakte pizza gemaakt op de BKK met 350 graden, beide waren prima gelukt. :9~

• masauri

masauri

aka qwybyte

Voor mensen die nog inspiratie voor hun bbq "behuizing" zoeken:

• smspeter
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 06-08 21:14
Iemand ervaring met https://kamadoworld.nl ?

57 CM, 2 roosters, op wielen met zijtafels, aspook, hoes, pzzasteen\hitte schild, 10KG kool erbij voor een kleine 900 euro, lijkt mij een goede deal. Zal nog wel wat korting kunnen krijgen als je ervoor kiest om hem niet in elkaar te laten zetten, dat doen ze standaard wel voor je, in je tuin of waardanook.

Vandaag de zalm met mosterd\basterd die ik hier ergens gelezen heb maar eens proberen :9~

smspeter wijzigde deze reactie 06-08-2017 11:05 (11%)

• alaintje
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 23:10
quote:
masauri schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 10:34:
Voor mensen die nog inspiratie voor hun bbq "behuizing" zoeken:
[video]
Was wel duidelijk wie de sponsor was he :p .
Beetje overkill, lijkt veel maar dat is het wss niet. Met 'al dat bier' kun je toch niet al je gasten voorzien :p .

Absoluut relatief, relatief absoluut.

• masauri

masauri

aka qwybyte

quote:
alaintje schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 12:29:
[...]

Was wel duidelijk wie de sponsor was he :p .
Beetje overkill, lijkt veel maar dat is het wss niet. Met 'al dat bier' kun je toch niet al je gasten voorzien :p .
Wat mij vooral opviel, was welk type bbq er gebruikt werd :p
En dat noemen ze dan "ultimate bbq shed".

• ik222
Hier liggen de spareribs al weer 2 uur op de green egg, dit keer had ik veel dikker bevleesde ribben want had 3,3 kilo met 4 ribs. Normaal heb ik altijd 5 ribben en dan is dat ongeveer 3 kilo.

• KillaZ
quote:
ik222 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 13:51:
Hier liggen de spareribs al weer 2 uur op de green egg, dit keer had ik veel dikker bevleesde ribben want had 3,3 kilo met 4 ribs. Normaal heb ik altijd 5 ribben en dan is dat ongeveer 3 kilo.
Oeh same here, liggen nu 2 uur op de GBS. Gigantische ribben dit keer in vergelijking met de Baby Racks. Dus ik vermoed dat het een 3-1-1 sessie gaat worden....(Baby racks gaan er bij mij echt 2-.5-.5 op ofzo. Ik heb een vriendin die van een bite in haar ribben houdt :+)

K to the KillaZ

• FreshMaker
  • Niet online
quote:
Hari-Bo schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 19:09:
[...]
Waarom niet z'on cheapass variant van de Action voor net geen 3 euro? Deze hebben ze nog ruim voldoende op voorraad en het gietijzer voegt voor BCC totaal niets toe.
Werkelijk het enige voordeel van gietijzer hier zou kunnen zijn dat de middenkolom ook goed warm word.
Verder inderdaad niet het geld waard, ik heb er één van de lidl, een ronde pan, met afneembare kolom, die werkt ook perfect.
10¤ is duur zat :)

@masauri en de rest :)

http://www.beershedbuilding.com/

grappig kanaal :+

FreshMaker wijzigde deze reactie 06-08-2017 16:06 (7%)

• UltraSub
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 23-11 09:02
quote:
Hari-Bo schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 19:09:
[...]

Heb je ervaring met gietijzer? Massa. Dat middenstuk gaat ook heet worden, maar bovenal, het stuk er omheen (daar waar je dus aardappels, kruiden, groenten enz legt) zal anders bakken.

• Hari-Bo
quote:
FreshMaker schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 15:59:
[...]

Werkelijk het enige voordeel van gietijzer hier zou kunnen zijn dat de middenkolom ook goed warm word.
Verder inderdaad niet het geld waard, ik heb er één van de lidl, een ronde pan, met afneembare kolom, die werkt ook perfect.
10¤ is duur zat :)

@masauri en de rest :)

http://www.beershedbuilding.com/

grappig kanaal :+
Bcc maak je low en slow en het metaal neemt toch de omgevings temperatuur aan, gietijzer zal dit langer aanhouden maar nooit warmer worden en vraag me af wat dan het voordeel is.

• FreshMaker
  • Niet online
BCC is niet echt low en slow, ik probeer de ketel toch wel rond de 150/180c te krijgen
Anders krijg je geen krokant velletje om je kip

BCC is imho eerder een poor mans solution op de rotisseriegrill, want je merkt ook weinig van het toegevoegde vocht ( ik niet iig )

• masauri

masauri

aka qwybyte

• ToyotaMR2
Yeah right. Scroll eens helemaal naar beneden en lees die reviews eens.
Is me allemaal net iets te "verkoperig" omschreven.
Tel daar de "buy 2 get 2 free" bij op, en hmm.

• The-Source
  • Laatst online: 22-11 21:52

The-Source

^^^ Weg leuke plaatjes ^^^

Vandaag voor het eerst iets klaar gemaakt wat eerst een ruime dag in pekel water heeft gelegen en qua smaak bevalt dat wel. Blijf erbij dat ik het vlees van beef short ribs niet zo lekker vind maar wellicht is daar nog wat oefening voor nodig ;)
Volgende keer eens spare-ribs in pekel water proberen geeft toch lekker een zoute smaak in het vlees

Wat betekenen foto's nou echt
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn V&A adv.
Meater - Ultieme kerntemperatuur meter

• KillaZ
Eerste keer buik spareribs van Aalvink. Voorheen altijd baby racks van beef&steak gehad, dus nooit de behoefte aan 3-2-1 gehad. Aangezien deze ribben gigantisch waren in vergelijking met de baby's, 3-1-1- gehanteerd. Ribben waren voor ons echt prima, makkelijk te scheiden met nog steeds een lekkere bite. Fall off the bone zal 3-2-1 zijn met wat appelsap in de folie.

Het was echt smullen. Standaard rub gebruikt van Noskos, met een lekkere mob (bbq saus, ketjap, honing, bruine suiker en sambal). Gasten vonden het heerlijk.

KillaZ wijzigde deze reactie 07-08-2017 09:22 (12%)

K to the KillaZ

• Hari-Bo
quote:
FreshMaker schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 17:50:
BCC is niet echt low en slow, ik probeer de ketel toch wel rond de 150/180c te krijgen
Anders krijg je geen krokant velletje om je kip

BCC is imho eerder een poor mans solution op de rotisseriegrill, want je merkt ook weinig van het toegevoegde vocht ( ik niet iig )
Klopt inderdaad qua vocht ja, maar ik doe het eigelijk altijd op 110/120 graden en krijg altijd een krokante korst.

• Widow
Ik had laatst voor de grap bastardsuiker over speklapjes gedadan, en die op het groene ei gedaan. Het resultaat was best lekker, het idee kwam een beetje van de 3-2-1 spareribs waar ook veel suiker in de dry rub zit.

Maar nu wil ik een stap verder, namelijk suiker laten karameliseren op speklapjes, om te kijken hoe dat werkt. Uiteraard moet het dan niet te heet worden, want dan verbrand de suiker. Dus nu de vraag, heeft iemand zoiets wel eens gedaan, en op welke temperatuur zou het moeten? Ik lees diverse temperaturen waarop soorten suikers karameliseren, maar niet echt een verhaal hoe je zoiets doet met speklapjes. Heeft iemand hier ideeën?

met speklapjes bedoel ik die gemarineerde dingen van de AH, die niet zo heel dik zijn :)

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• kwakzalver
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 16-11 17:16
quote:
Widow schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 10:21:
IMaar nu wil ik een stap verder, namelijk suiker laten karameliseren op speklapjes, om te kijken hoe dat werkt. Uiteraard moet het dan niet te heet worden, want dan verbrand de suiker. Dus nu de vraag, heeft iemand zoiets wel eens gedaan, en op welke temperatuur zou het moeten?
Karameliseren pas op het laatste moment. Doe ik meestal echt als het vlees (bijna) klaar is.

Meng de marinade met 30-50% suiker of honig. (Leng hem zo nodig aan met water of sap zodat het dun genoeg is, beetje de consistentie van drinkyoghurt)

meestal strijk ik het er dun op met een kwast. maar een dun laagje marinade op een bord en dan het lapje erdoorheen halen werkt ook.

Dan een paar minuten op de gril, afhankelijk van de temperatuur.

Meer suiker erop...gewoon laag voor laag opbouwen.....

kwakzalver wijzigde deze reactie 07-08-2017 10:34 (3%)

• Malt007
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 21:58
quote:
met speklapjes bedoel ik die gemarineerde dingen van de AH, die niet zo heel dik zijn :)
Zal me niks verbazen als er al genoeg suiker in de marinade van de AH zit. Vraag me dan ook af wat je precies bedoeld met karameliseren want dat gebeurd dus sowieso al. Je kan indirect bereiden op een graadje of 150-160 en tegen de tijd dat ze bijna gaar zijn insmeren met wat bbqsaus, dan krijg je hetzelfde effect als met ribs.

• wishmaster1986
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 01:51
Afgelopen zaterdag op de verjaardag van me vriendin partij Moink Balls gemaakt. Dit blijven het altijd goed doen op feesten en partijen :P

• FunFactory

FunFactory

quote:
Ik had laatst voor de grap bastardsuiker over speklapjes gedadan, en die op het groene ei gedaan. Het resultaat was best lekker.......
Ik werk bij een bedrijf dat nieuwe kruiden- en specerijen mengels ontwikkelt voor de markt en om te testen heb ik een rub meegekregen voor varkensvlees. De basis van deze rub is vanille en kaneel, maar bij de gedachte kreeg ik al kippenvel.

Zal toch eens de moeite moeten nemen om dit te proberen...

• mDieli
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 19:18
quote:
FunFactory schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 10:48:
[...]

Ik werk bij een bedrijf dat nieuwe kruiden- en specerijen mengels ontwikkelt voor de markt en om te testen heb ik een rub meegekregen voor varkensvlees. De basis van deze rub is vanille en kaneel, maar bij de gedachte kreeg ik al kippenvel.

Zal toch eens de moeite moeten nemen om dit te proberen...
En toch kan een hint van kaneel erg lekker zijn.
Don Marco's Cherrybomb zit volgens mij ook een kleine hint van kaneel in.
Je moet kaneel echter wel echt met mate gebruiken. Een halve theelepel op de rub voor 4 dikbevleesde ribbels is al aardig veel.

• iscara
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online
ik ga binnenkort een UDS bouwen (heb zo'n Jupiler vat bij de Ah gewonnen:)), in principe weet ik val alles hoe en wat, behalve de gaten voor de thermometer. Wat is hier handig, je hebt die ProQ Probe Eyelets Gromlets, maar vind dat best prijzig voor 2 kleine stukjes siliconen. Is hier misschien iets anders voor te bedenken?

• ToyotaMR2
Ik was weer eens aan het zoeken naar gietijzeren roosters voor mijn Weber 57.

Ik kwam eerst uit bij dat merk met zo'n compleet pakket en verschillende inserts. Maar toch nog wel prijzig.

Daarna dacht ik, ah dan maar gewoon de echte GBS optie gebruiken. Maar vind de plek (enkel in het midden) redelijk gebonden en ongemakkelijk.

Kom ik nu heel simpel het rooster van Outdoorchef tegen. En eigenlijk best goedkoop.
https://www.fonq.nl/produ...eren-rooster-57-cm/78347/
Enige nadeel, je kunt niet makkelijk kolen bijvullen oid.

Daarom de vraag. Heeft iemand van jullie een idee of ervaring met iets van houder/tang waarmee je zo'n plaat kunt optillen als die heet is (en bedekt met vlees eventueel).

• St@m
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 22:38

St@m

@ Your Service

quote:
ToyotaMR2 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 13:21:

Daarom de vraag. Heeft iemand van jullie een idee of ervaring met iets van houder/tang waarmee je zo'n plaat kunt optillen als die heet is (en bedekt met vlees eventueel).
Handschoenen

• Orion84
  • Laatst online: 00:33

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

quote:
Even zoeken op Grate Lifter. Bijvoorbeeld van Weber, bij dezelfde shop als waar je al aan het winkelen was: https://www.fonq.nl/produ...AEgK-P_D_BwE&gclsrc=aw.ds

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• matery
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 23-11 15:32
quote:
2 waterpomptangen

• ToyotaMR2
Ik weet niet of je met die dikke handschoenen tussen het rooster kan komen om die eruit te halen

Ah ja, grate lifter! Al denk ik niet dat die van Weber gaat werken op volledige 57cm als ik de voorbeeldfoto's zie.

2 waterpomptangen vind ik ook niet geheel veilig. Je krijgt die toch niet volledig gegrepen en de mond is maar zeer miniem waardoor je mogelijk een wankelend rooster krijgt.

Ik zal eens verder kijken. Kwam wel deze nog tegen
https://www.bbqguys.com/s...-steel-grill-grate-lifter

• FunFactory

FunFactory

quote:
Ik weet niet of deze zo handig is, je bent vrij lang met je handen boven je hete BBQ. Ook hetgeen dat zij zelf zegt in haar promo filmpje met de 2 andere tools; die hebben wel een lange stok zodat ze niet te lang met d'r handjes boven de hete BBQ hangt.

• Orion84
  • Laatst online: 00:33

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

quote:
ToyotaMR2 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:32:
Ah ja, grate lifter! Al denk ik niet dat die van Weber gaat werken op volledige 57cm als ik de voorbeeldfoto's zie.
Vanwege het gewicht bedoel je? Je kan hem natuurlijk gewoon wacht dichter bij het midden insteken, zodat een deel van het gewicht onder het handvat hangt en een deel uitsteekt aan de voorkant (zo lang dat deel aan de voorkant maar zwaarder is dan het deel aan de achterkant).

Maar je kan ook gewoon wat dun staal ritselen ergens en zelf twee handvatten buigen die je in het rooster kan haken (al dan niet met handschoenen aan).

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• ToyotaMR2
Ik heb sowieso handschoenen, dus even langer erboven hangen is geen ramp.

En inderdaad, vanwege het gewicht.
Die Weber klem is vrij klein en een 57cm gietijzeren rooster is best veel en zwaar. En met een beetje pech ligt die ook nog vol met vlees.

Een beetje metaal buigen is ook een optie. Het hoeft niet heel moeilijk te zijn blijkbaar:
http://m.ebay.nl/itm/Stai...l-Primo-BBQ-/201124812020

• noo
  • Registratie: januari 2012
  • Niet online
quote:
Ik was weer eens aan het zoeken naar gietijzeren roosters voor mijn Weber 57.

Ik kwam eerst uit bij dat merk met zo'n compleet pakket en verschillende inserts. Maar toch nog wel prijzig.

Daarna dacht ik, ah dan maar gewoon de echte GBS optie gebruiken. Maar vind de plek (enkel in het midden) redelijk gebonden en ongemakkelijk.

Kom ik nu heel simpel het rooster van Outdoorchef tegen. En eigenlijk best goedkoop.
https://www.fonq.nl/produ...eren-rooster-57-cm/78347/
Enige nadeel, je kunt niet makkelijk kolen bijvullen oid.

Is dit dan niet een betere optie? Outdoorchef Tweedelig Gietijzeren Rooster 54 cm http://www.barbequeshop.n...jzeren-rooster-54-cm.html.

PVOutput

• ToyotaMR2
Die had ik ook al gezien, maar een heel helft verliezen aan zo'n dicht gedeelte vind ik best jammer en onnodig in mijn situatie.
Denk ik zo.

• The-Source

The-Source

quote:
ToyotaMR2 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 16:42:
Die had ik ook al gezien, maar een heel helft verliezen aan zo'n dicht gedeelte vind ik best jammer en onnodig in mijn situatie.
Denk ik zo.
Iets met een slijptol(of ijzerzaag ;) ) gebruiken en je maakt er gewoon 2 halve roosters van en kan je naar wens kiezen of je er 1 of 2 op gooit

Mijn V&A adv.

• ToyotaMR2
Hm. Goed idee!
Eens kijken of dat zo makkelijk is en of zo'n helft blijft liggen als hij geen ondersteuning heeft van het "geheel".

• Widow
quote:
mDieli schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:10:
[...]

En toch kan een hint van kaneel erg lekker zijn.
Don Marco's Cherrybomb zit volgens mij ook een kleine hint van kaneel in.
Je moet kaneel echter wel echt met mate gebruiken. Een halve theelepel op de rub voor 4 dikbevleesde ribbels is al aardig veel.
Het is apart hoe bepaalde kruiden of specerijen een smaak kunnen veranderen! Zout in koffie neemt bijvoorbeeld de bitterheid weg. En suiker op vlees vond ik ook wel een aparte gewaarwording, je moet gewoon veel uitproberen :)

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• The Fatal
  • Registratie: maart 2009
onze kleine komt in januari. Maar mijn vriendin eet gewoon rood vlees, wel wat meer doorbakken(medium) en eerst in de vriezer..
ze vind het totaal niet lekker om een schoenlap te eten :d

ps: @ToyotaMR2 Feli!!!

• defcon84

defcon84

Multipass?

Je hebt er weinig kans op, maar toxoplasmose is niet echt goed voor je baby.

• Misha
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 22:32

Misha

moderator trashcan

Post Obliterator

quote:
UltraSub schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 18:45:

Iemand al geprobeerd?
Ah die zag ik laatst ook liggen (woon vlakbij die shop) en zat er even over te twijfelen. Ik gebruik nu namelijk gewoon een blikje bier en dat gaat me prima af. Ik heb het uiteindelijk maar niet gedaan :p

• NoepZor
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 20:45
Ik ben momenteel spareribs aan het bereiden volgens de 3-2-1 methode en zit nu in de inpakfase. Echter moet ik zo even weg en wil ik rond etenstijd de laatste fase gaan doen. Kan ik gewoon de bbq doven en het spul er op laten staan ingepakt en wel? Of kan ik beter de ribs even in de koelkast zetten? Het gaat om 2,5 uur.

De wijzen komen uit het Oosten!

• The-Source

The-Source

quote:
NoepZor schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 14:06:
Ik ben momenteel spareribs aan het bereiden volgens de 3-2-1 methode en zit nu in de inpakfase. Echter moet ik zo even weg en wil ik rond etenstijd de laatste fase gaan doen. Kan ik gewoon de bbq doven en het spul er op laten staan ingepakt en wel? Of kan ik beter de ribs even in de koelkast zetten? Het gaat om 2,5 uur.
Vermoed dat je de temperatuur nu rond de 105C hebt (op het rooster). Deze gewoon verlagen naar een graad of 80, proces gaat hierdoor een stuk langzamer waardoor inpak fase wel langer mag zijn dan 2 uur omdat je appelsap minder zal stomen bij 80C dan 105C ;)
Daarna gewoon bij thuiskomst temperatuur weer beetje opstoken en de laatste fase doen.

Mijn V&A adv.

• NoepZor
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 20:45
Zit zo rond de 110-115 graden. Kan hem wel wat knijpen idd. Net wel bijgevuld dus temp schoot net ineens nog verder.

De wijzen komen uit het Oosten!

• The-Source

The-Source

Voor en sessie van 6 tot 8 uur hoef ik de briketten echt niet bij te vullen. Leg ze dan altijd netjes in snake vorm en vaak zijn de laatste niet eens gestart bij het einde van de sessie. Wellicht eens nadenken over kwaliteit van je brandstof ;)

Mijn V&A adv.

• Misha
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 22:32

Misha

moderator trashcan

Post Obliterator

Als je kokosbriketten gebruikt dan zou je de 8 uur wel moeten halen lijkt me. Gisteren ook spareribs gemaakt maar de temperatuur ging in het begin mis. Hij bleef maar hangen op de 150 graden. Uiteindelijk ging ik er wat kolen uithalen, zag ik dat alles al aanstond. Wtf. Normaal gebruik ik de minion methode en heb ik dat nooit. Alles eruit, nieuwe kolen er in en er maar vijf gloeiende op gelegd. Dat lukte meteen en heb een lange tijd een steady 115 gehad. Spareribs waren verrukkelijk!

• masauri

masauri

aka qwybyte

• Kraz
  • Laatst online: 23:58

Kraz

What does this button do?

quote:
Sjiiiit! Bijzonder dat ze daar zonder al teveel problemen uit zijn gekomen? :o

Ik heb een paar weken geleden bij een kennis gegeten met een (zelf gemaakte) Ofyr BBQ.
Het is niet écht BBQ-en, maar meer grillen. Ondanks dat smaakte het prima en met wat koud drinken en mooi weer is het toch al gauw goed. 8)

Kraz wijzigde deze reactie 15-08-2017 13:04 (3%)

Pagina: 1 ... 62 ... 70 Laatste

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*