vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Bij een goede zalm hoeft niet echt saus
Maar zoals hierboven ... genoeg opies op tjoeptjoep
[ Voor 85% gewijzigd door FreshMaker op 22-07-2017 21:09 ]
Ik heb een WGA gas met een flavorbar over de gasbalk:

Stel ik wil met rookhout wat gaan doen, zou ik die gewoon zo aan een kant op de flavorbar kunnen leggen?
Dat ding wordt natuurlijk heet, maar het ligt niet in de vlam uiteraard.
Ze verkopen ook alu bakjes voor rookhout die je op de flavorbar kunt zetten, maar dat lijkt mij hetzelfde effect?
Float like a butterfly, sting like a bee.
Mosterd en bastardsuiker is de enige manier dat je zalm moet klaarmakenVerwijderd schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 20:46:
Hoi,
Ik wilm graag een stuk zalm op een cederplankje bereiden.
Iemand een ideetje voor een sausje erbij?
Heb ooit een keer zalm op een bedrijfsfeestje gehad met iets van een Lemoen saus.. was een kant en klaar sausje. Maar ben het helaas vergeten wat het nu precies was.
Iemand suggesties?
geen saus nodig!
https://www.bbq-nl.com/20...s-cedar-plank-salmon.html
En als ik die schrapers links en rechts bekijk zou het me niets verwonderen als die zelfs beter zijn. Maar lijken me ook eigenlijk super easy zelf te maken (van een normale houten spatel). Tips?
-
Wat ik bij die borstels altijd vind is dat er van dat messing achterblijft op het rooster en dat lijkt me niet heel gezond?
Ofja. Het kan geen messing zijn denk ik, maar de tralies kleuren wel naar de kleur van het messing.
[ Voor 16% gewijzigd door NeutraleTeun op 23-07-2017 11:40 ]
Ik heb net de CharBoss Grill Scraper voor het eerst gebruikt. Misschien moet ie nog inslijten, maar tot nu toe ben ik niet impressedUltraSub schreef op zondag 23 juli 2017 @ 11:37:
Hoe zijn de ervaringen met die houten bbq schrapers? Heb altijd weber borstels gehad, maar ben mijn laatste kwijt na een weekendje weg
En als ik die schrapers links en rechts bekijk zou het me niets verwonderen als die zelfs beter zijn. Maar lijken me ook eigenlijk super easy zelf te maken (van een normale houten spatel). Tips?

Ik heb net wat biefstukjes klaargemaakt en daarna heb ik de KJJ 10 minuten laten doorbranden op >300C. Daarna met de scraper gescrapet(?), maar er bleef toch nog aardig wat aan het rooster zitten. Ik had ook verwacht dat de vorm van mijn rooster sneller in de scraper zou branden.
Dit is precies de reden waarom ik de houten scrapers wilde proberen...NeutraleTeun schreef op zondag 23 juli 2017 @ 11:39:
-
Wat ik bij die borstels altijd vind is dat er van dat messing achterblijft op het rooster en dat lijkt me niet heel gezond?
Ofja. Het kan geen messing zijn denk ik, maar de tralies kleuren wel naar de kleur van het messing.
[ Voor 12% gewijzigd door Apie! op 23-07-2017 12:08 ]
My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands
https://www.google.nl/amp...ecue-metal-brush-dangers/
Anders een blok eiken nemen en gaan vegen. Na verloop van tijd komen daar ook wel de vormen in.
Of een CharGon, als je de tijd hebt.
@Apie! Shit. Dacht dat het juist heel goed zou gaan werken. Misschien na aantal keren gebruik. Hou ons op de hoogte
Blown past falling sands
Thanks, ga dat eens proberenNeutraleTeun schreef op zondag 23 juli 2017 @ 11:39:
Maak een pakje van alu folie, daar de snippers in, dichtmaken en wat gaatjes inprikken. Die op het vuur/rooster leggen.
Snippers nog weken voor gebruik? Lees veel verschillende verhalen.....
Edit: op de weber zak staat half uurtje weken...
[ Voor 7% gewijzigd door Martinusz op 23-07-2017 13:15 ]
Zou wel doen. Snippers zijn anders echt zo weg.Martinusz schreef op zondag 23 juli 2017 @ 13:03:
[...]
Thanks, ga dat eens proberen
Snippers nog weken voor gebruik? Lees veel verschillende verhalen.....
Edit: op de weber zak staat half uurtje weken...

[ Voor 4% gewijzigd door Hari-Bo op 23-07-2017 13:55 ]
Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Enige nadeel is dat de app geen landscape support heeft maar daarvoor even een mailtje gestuurd met de vraag of dat erin gezet kan worden.
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal
Weber creaties Weber creaties op de Weber | ||
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
#Eerste weber dagboek post.
Gisteren voor het eerst mijn nieuwe Weber Original Kettle Premium 57cm gebruikt.
(Ik ben voor de 57cm versie gegaan omdat ik een vriendengroep van 15 heb
Meteen even langs de sligro gegaan, 10Kg fire-up kokosbriketten voor nog geen 10€ opgepikt. Branden een stuk constanter dan zo'n ander merk wat ik hier had (supermarkt).
Om 2 uur de Weber aangestoken met 15 kolen en ik had eenconstante temperatuur van 120. Daarna dichtgedraaid en om 5 uur weer 10 kolen aangestoken en naderhand bovenop de 15 oude gelegd.
(deze hebben 5+ uur gebrand)
Ik had kalfs ribeye vacuum verpakt van de Sligro, 1,5 Kilo. Een aardig royaal stuk. Ik had hem 's morgens uit de vacuum gehaald en met grof zeezout bestrooid. Daarna op een ovenrooster in de koelkast gelegd, in de namiddag was deze goed uitgedroogd en heb ik deze ongeveer een half uur van te voren in het kastje gezet, waarbij de buitenkant 17 graden was en de binnenkant 7, langer op een temperatuur van 20 graden ben ik eigenlijk wel wat huiverig over, aangezien hij niet echt heet wordt verwarmd. Dit was uiteindelijk wel wat beter geweest denk ik.
Weber nog steeds warm op 120, bakje met water er onder gezet en een halve liter water in gedaan.
Ribeye geplaatst en een biertje open trekken. Nou dat ene biertje werd een tweede, een derde en die andere vingers op mijn hand volgen ook wel. Ik had namelijk gerekend op dik één uur bereidingstijd.
Dat werden er uiteindelijk 3. Ik vond het geen probleem, andere familieleden wel
Aan de 3 uur had ik mij goed verkeken. Iets wat ik nu denk is misschien dat de 120 graden keteltemp alleen boven het vuur was en ik de ribeye te ver weg heb geplaatst (wat eigenlijk geen probleem moet zijn toch?).
Op 40 graden kerntemp heb ik hem omgedraaid en vanaf toen heb ik de Weber ook op 150 graden gezet
zodat alles iets sneller ging. Bij 48 er af gehaald en de barbecue naar ik denk 350-400 graden gebracht. Het vlees in een aantal minuten van 48 naar 54 gebracht met een goede korst (dit vind ik eerlijk gezegd totaal niet lekker!).
Daarna helaas niet lang genoeg laten rusten, 3 minuten maar. Maar de temperatuur ging nog aardig goed door en op 57 heb ik hem toch maar open gesneden aangezien die anders te gaar wordt (vind ik).
Nu was hij prima rosé. Had van mij nog iets roder gemogen op zich.
Maar wat is ribeye een lekker stuk vlees
Voor de volgende keer toch iets eerder beginnen (en een lagere temperatuur in het begin).
Ook als ik nog eens ribeye maak dan bind ik hem vast. Het vet begon op het einde namelijk te smelten en mijn vlees viel een beetje in twee gedeelte uit elkaar, wat niet bevordelijk voor de garing is denk ik.
Absoluut relatief, relatief absoluut.
Niet om de hele discussie op te starten over borstels, maar een tijdje terug waren we ook op een zijpad geraakt qua hygiene en schoon zijn.
Er kan altijd iets achterblijven, maar je bent er altijd zelf bij natuurlijk
Ik heb in de afgelopen 25+ jaar nog NOOIT meegemaakt dat er een metalen splinter op het rooster bleef zitten, of in het eten kwam.
Geen garantie
Voor dat geld hadden ze ook een super el cheapo bbq met houtskool kunnen halen, denk ik. Nouja, misschien iets meer geld, maar het zal vast niet opwegen tegen de teleurstelling en stress.
Uiteindelijk hebben we de sateh maar in de oven onder de grill klaar gemaakt, maar tegen de tijd dat het klaar was had eigenlijk niemand nog honger.
Blown past falling sands
Ik heb dit ontwerp gebruikt en zelf het e.e.a. aangepast. Ook heb ik vergeleken wat het zou kosten met vurenhout en douglas hout. Vervolgens een soort boodschappenlijst gemaakt in Excel samen met een overzicht uit welke balk wat gezaagd moest worden. Daarna een sessie Sketchup gedaan door het 3D uit te tekenen. Wel een aanrader! Ik wou namelijk eerst een kastje met een deurtje, maar toen ik dit eenmaal had uitgetekend ben ik toch voor de "open" variant gegaan.
Het blad is uiteindelijk 80 bij 140 geworden (van steigerhout met een grey wash) en de BBQ hangt aan zijn handvaten (wel de plastiek Weber handvaten er af geschroeft) in het meubel. Nog wel leuk om te benoemen, dit is de Weber 57 die ik een aantal weken terug voor 40 euro op de kop had getikt.

Uiteindelijk heeft het mij zo'n 130 euro gekost om dit te bouwen samen met een vriend. Ik heb enorm kunnen bezuinigen door de hoekdelen (die ik eerst van de bouwmarkt had voor een paar euro per 5) te vervangen met hoekdelen van de Action voor 1,30 (zo uit mijn hoofd) voor 5. Ook de industriele wielen vond ik erg duur, kwam namelijk op zo'n 8 euro voor een bokwiel en 12 euro voor zwenk en rem. Nu heb ik van de Action zwenk en rem voor 1,50 (zo uit mijn hoofd) met een max gewicht van 50 kg. Wel zie ik deze nu al een beetje wankel staan dus die moet ik toch binnenkort gaan vervangen.
Morgen wil ik langs de bouwmarkt om even advies te gaan vragen wat betreft het behandelen en schilderen van het hout. Ik wil het meubel niet heel het jaar buiten laten staan maar het zal echt wel eens voorkomen in de zomer dat deze een paar nachten buiten slaapt (desnoods onder een zeil).
Ik zat te denken om de bovenste planken nog een greywash beurt te geven, en het onderstel en frame whitewash. Als jullie tips hebben dan hoor ik dat natuurlijk graag

Ik ben er in ieder geval erg blij mee en de pulled pork staat woensdag op het menu!
Bij deze: http://www.traumaopvangnederland.nl/Apie! schreef op zondag 23 juli 2017 @ 18:56:
Ik kom net van een verjaardag af en ze hadden 200 stokjes sateh en 6 wegwerp-barbecues... Ik zag die dingen liggen en het deed gewoon fysiek pijnIk ben zo anti-wegwerpbbq's heh... Het is altijd hit&miss met die dingen en dit keer was het giga-mis. Het vlees werd niet snel gaar, maar heul langzaam uitgedroogd...
Voor dat geld hadden ze ook een super el cheapo bbq met houtskool kunnen halen, denk ik. Nouja, misschien iets meer geld, maar het zal vast niet opwegen tegen de teleurstelling en stress.
Uiteindelijk hebben we de sateh maar in de oven onder de grill klaar gemaakt, maar tegen de tijd dat het klaar was had eigenlijk niemand nog honger.

100% eens. Ik zit ook in het kamp; opstoken, borstelen, bbq, naborstelen, hoes erover, repeat.FreshMaker schreef op zondag 23 juli 2017 @ 17:52:
@Chevy454 @UltraSub @Apie!
Niet om de hele discussie op te starten over borstels, maar een tijdje terug waren we ook op een zijpad geraakt qua hygiene en schoon zijn.
Er kan altijd iets achterblijven, maar je bent er altijd zelf bij natuurlijk
Ik heb in de afgelopen 25+ jaar nog NOOIT meegemaakt dat er een metalen splinter op het rooster bleef zitten, of in het eten kwam.
Geen garantiemaar je kan ook TE voorzichtig zijn
Maar ik geloof best dat die goedkope action borstels draadjes verliezen. En als ik dan toch weer een nieuwe Weber borstel moet halen kan ik net zo goed eens experimenteren met zo'n houten ding.
Niets meer, niets minder...
Ga ik morgen doen! Ik heb het ingefreesd met de decoupeerzaag maar ik ben een aantal keer uitgeschotenNeutraleTeun schreef op zondag 23 juli 2017 @ 19:33:
@R0y. Zou je een foto kunnen posten van de ophanging? Hoe de ketel dus in het meubel hangt.
2009 vakantie in FrankrijkApie! schreef op zondag 23 juli 2017 @ 18:56:
Ik kom net van een verjaardag af en ze hadden 200 stokjes sateh en 6 wegwerp-barbecues... Ik zag die dingen liggen en het deed gewoon fysiek pijnIk ben zo anti-wegwerpbbq's heh... Het is altijd hit&miss met die dingen en dit keer was het giga-mis. Het vlees werd niet snel gaar, maar heul langzaam uitgedroogd...
Niet opgelet bij boeken ( de camping was er één uit de jeugd van zowel vrouw als mijzelf ( onafhankelijk )
Dus uit nostalgie boeken en 'vooruitkijken' op de pret.
Bleek in de folder een openvuur verbod te staan .... dus ik baalde als een jekker
Maargoed, één issue laat ik me niet in de weg zitten, en toch vrolijk onderweg.
Na een kleine 12u autoreis naar de receptie, en onze spulletjes ophalen.
We mochten nog niet naar de tent, want te vroeg ( yup, thats us ... early come, early go )
Zwembroeken uit de tas, en alvast wat relaxen.
Komt na een half uurtje de beheerder naar me toe, tent is toch al klaar ...
Krijg ik van hem een 'complimantary' welkomstpakket, koelboxje met wat worstjes, kaas en flesje wijn, EN zo'n wegwerp bbq.
Ik krijg uitgelegd na mijn opmerking of het dan wél mocht, dat het een foutje was in de vertaling, dus er mogen ( met wat uitzonderingen ) wel bbq's gestookt worden.
We hebben die middag direct een 'goedkope' kogel aangeschaft, en kooltjes, want hoe vriendelijk ook, alleen de lucht van de wegwerp-bbq bederft mijn eetlust
Bij vertrek de kogel schoon geschrobd, en met een lokaal kaasplankje aan de betreffende man gegeven, dat hij die aan de volgende gast mag doneren ( of uitlenen
tl;dr
Ook GEEN fan van wegwerpbbq's
Ik neem altijd de WGA mee tegenwoordig, ook al staat er duidelijk dat niet mag. Precies om de reden die je hierboven beschrijft, soms mag het toch. (En als het niet mag kun je het allicht proberen als je het netjes houdtFreshMaker schreef op zondag 23 juli 2017 @ 20:36:
[...]
We hebben die middag direct een 'goedkope' kogel aangeschaft, en kooltjes, want hoe vriendelijk ook, alleen de lucht van de wegwerp-bbq bederft mijn eetlust

De WGA is tegenwoordig inderdaad een reisgenoot, ook hierUltraSub schreef op zondag 23 juli 2017 @ 20:47:
[...]
Ik neem altijd de WGA mee tegenwoordig, ook al staat er duidelijk dat niet mag. Precies om de reden die je hierboven beschrijft, soms mag het toch. (En als het niet mag kun je het allicht proberen als je het netjes houdt)
En netjes houden, IS vaak de reden dat zo'n camping het niet wil, vaak is brandgevaar zelfs ondergeschikt hieraan.
Heel vaak is er geen controle op open vuur, overlast ( lawaai en rommel ) daarentegen wordt (gelukkig) wel aangepakt.
< Tenzij je hier 10km verderop zit
Nee, toevallig zeker alleen elke keer als ik erbij ben

Er liep er vandaag ook een bij die het onzin vond de uitgedroogde niet-gare kip weg te gooien. "Die kunnen nog wel even in de oven" namelijk. Nee, dat noem je een afvalbak, pannekoek. Nou, hij had wel eens gezien dat mensen dan een bak water in de oven zetten om het vlees vochtig te houden. Dus ik leg uit dat dat alleen werkt als je het vlees sappig wilt houden, niet als al het vocht er al uit is. "Oh".... "Zou je het toch willen proberen dan?"

Blown past falling sands
Hoewel je ergens gelijk hebt heb je vooral heel erg egoïstisch bezig. Als jezelf ermee verwondt, jammer. Ben je verantwoordelijk voor iemand anders, dan ben je moedwillig fout bezig. En de gevolgen kunnen zeer nasty zijn. Dat is het eerste wat ze bij ons op het werk zeggen. Een fout kan gebeuren maar zodra je het weet en niets eraan doet ben je verantwoordelijk (en dan kost het geld).FreshMaker schreef op zondag 23 juli 2017 @ 17:52:
Geen garantiemaar je kan ook TE voorzichtig zijn
Dan is die extra minuut werk echt geen probleem.
[ Voor 15% gewijzigd door Chevy454 op 24-07-2017 08:30 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Mijn reactie zegt niets over het wel of niet opletten natuurlijk.Chevy454 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 08:26:
[...]
Hoewel je ergens gelijk hebt heb je vooral heel erg egoïstisch bezig. Als jezelf ermee verwondt, jammer. Ben je verantwoordelijk voor iemand anders, dan ben je moedwillig fout bezig. En de gevolgen kunnen zeer nasty zijn. Dat is het eerste wat ze bij ons op het werk zeggen. Een fout kan gebeuren maar zodra je het weet en niets eraan doet ben je verantwoordelijk (en dan kost het geld).
Dan is die extra minuut werk echt geen probleem.
Ik geef alleen aan dat er niet echt verschil is in de dure weberborstels, of goedkope actionmodellen
Bij alletwee is het opletten hoe de kwaliteit is in gebruik.
Nieuwe borstels zijn riskant, maar oude net zo goed.
De naam zegt al helemaal niets, Weber koopt zijn materiaal ook gewoon in via andere fabrikanten, en relabelt het om premium accessoires te verkopen, tegen hoge prijzen.
Hier een brede metaalborstel in gebruik, 2€ bij de bouwmarkt, alleen te korte steel
Voor testrun heb ik even 2 doosjes angusburgers van de AH gehaald (die van Frozen Butcher). Qua formaat zijn ze prima en voldoende voor ons. Mijn vrouw eet sowieso niet zo heel veel vlees en de kinderen van 1 en 3 al helemaal niet. Uiteindelijk heb ik 2 burgers naar binnen gewerkt op een belegd broodje en had na afloop een behoorlijk vol gevoel.
Van de week maar eens kijken naar zelfgemaakte groentespiezen
Iemand dit meegemaakt met de Maverick ET-735; Ik heb 4 probes, de 2 orginele probes zijn netjes geijkt (+/- 0.1C verschil) echter de 2 orginele extra probes hebben een verschil van 10C.... MAW ik dacht dat mijn Brisket van het weekend dus 14u in de zone zat terwijl die dus ruim 6 uur gaar was
En heeft er iemand nog een goed rub recept voor Brisket?
Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl
Ik moet nog even uitvogelen hoe dat het beste kan op de WGA gas, nu was maar klein gedeelte van de snippers "verbrand", heb wel paar keer wat meer rook gezien, maar kwam meer door het vet vrees ik. Qua smaak dus ook niets van gemerkt. Ik denk dat het niet warm genoeg werd aan de buitenkant van de flavorbar, dus daar moeten we nog iets op gaan verzinnen!

Ook nog op zoek naar een goede zakthermometer die snel temperatuur meet, het cheap ass ding op de foto duurt een eeuwigheid voordat hij de juiste temp laat zien, niet echt handig
Ziet er goed uit, qua temperatuur meter ga je al snel richting de thermapen zelf enkele weken in bezit maar wil niet anders meer binnen 3 seconden kan je de temperatuur aflezen.Martinusz schreef op maandag 24 juli 2017 @ 10:43:
Gisteren de Moink balls weer eens gemaakt, had deze keer kersen rookhout voor het eerst geprobeerd.
Ik moet nog even uitvogelen hoe dat het beste kan op de WGA gas, nu was maar klein gedeelte van de snippers "verbrand", heb wel paar keer wat meer rook gezien, maar kwam meer door het vet vrees ik. Qua smaak dus ook niets van gemerkt. Ik denk dat het niet warm genoeg werd aan de buitenkant van de flavorbar, dus daar moeten we nog iets op gaan verzinnen!
[afbeelding]
[afbeelding]
Ook nog op zoek naar een goede zakthermometer die snel temperatuur meet, het cheap ass ding op de foto duurt een eeuwigheid voordat hij de juiste temp laat zien, niet echt handig
Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
Dat zijn deze neem ik aan? honderd euro is niet misselijk, zijn er geen goedkopere varianten die het in 5 sec doen?Hari-Bo schreef op maandag 24 juli 2017 @ 10:46:
[...]
Ziet er goed uit, qua temperatuur meter ga je al snel richting de thermapen zelf enkele weken in bezit maar wil niet anders meer binnen 3 seconden kan je de temperatuur aflezen.
Weet iemand hoe snel die van Weber is?
mooi alternatiefDeze digitale zakthermometer kan binnen 5 seconden de kerntemperatuur van het gerecht tussen de 20º tot 90ºC meten
[ Voor 27% gewijzigd door Martinusz op 24-07-2017 11:03 ]
Ik heb al een Maverick maar met een kip blijf ik problemen hebben om de kerntemp te meten met die grote probes.

Ik zal van de week mijn album op imgur eens updaten, meer sessies met ribs/lam en pizza op de WSM.
Clash of Clans - MISSeR :: #Y0JU9R98 ::
Op amazon.de kan je de MK3 versie voor 35 euro krijgenMartinusz schreef op maandag 24 juli 2017 @ 11:01:
[...]
Dat zijn deze neem ik aan? honderd euro is niet misselijk, zijn er geen goedkopere varianten die het in 5 sec doen?![]()
[...]
mooi alternatief
2 Weken geleden ook besteld als verjaardagscadeau voor mijn broer
[ Voor 4% gewijzigd door Bokkie op 24-07-2017 11:15 ]
| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |
Bedankt, heb hem besteldBokkie schreef op maandag 24 juli 2017 @ 11:15:
[...]
Op amazon.de kan je de MK3 versie voor 35 euro krijgen
2 Weken geleden ook besteld als verjaardagscadeau voor mijn broer
Op eBay kom je weleens leuke aanbiedingen tegen, laatst had ik hem voor 30 euro incl verzendkosten.Martinusz schreef op maandag 24 juli 2017 @ 11:01:
[...]
Dat zijn deze neem ik aan? honderd euro is niet misselijk, zijn er geen goedkopere varianten die het in 5 sec doen?![]()
[...]
mooi alternatief

Mooie aanschaf naast mijn nieuwe Weber 57cm met RVS rooster en Smokey Mountain 47cm die hopelijk morgen geleverd gaan worden

Maatje van me is ook helemaal overtuigt van een BBK maar dan wel voor een leuk prijsje.
NeutraleTeun schreef op zondag 23 juli 2017 @ 19:33:
@R0y. Zou je een foto kunnen posten van de ophanging? Hoe de ketel dus in het meubel hangt.

Zoals ik al aangaf, met het vreezen is het e.e.a. mis gegaan. Dat moet ik nog vakkundig zien bij te werken
Bedankt.
Ik wou hem eerst vast hangen met hoekbeugels (van 2 cm breed), zou prima gaan alleen ik had er niet genoeg meer.
Warm houden is makkelijker dan kerntemperatuur omhoog krijgen.R0y. schreef op maandag 24 juli 2017 @ 18:46:
Woensdag gaat de Pulled pork op de BBQ, ik heb een stuk van 1,5 KG. Wat kan ik qua tijd ongeveer aanhouden? Zou wel fijn zijn als de visite komt dat er ook op een geven moment gegeten kan worden
[...]
[afbeelding]
Zoals ik al aangaf, met het vreezen is het e.e.a. mis gegaan. Dat moet ik nog vakkundig zien bij te werken
Alle tijden zijn toch wel aardig afhankelijk van je ketel temperatuur. Stuk van 2.5KG deed er bij mij z'n 8 uur over bij ongeveer 105C rond het rooster. 'Even' op kamer temperatuur laten komen scheelt geen ruk bij z'n lap vlees
Als het lijkt dat je tijd te kort komt gewoon eerder in de aluminium folie inpakken.
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal
Geen tijd, temperatuur. Ik gok 08:00 tot 15:00 gaat je wel naar de 89 graden helpenR0y. schreef op maandag 24 juli 2017 @ 18:46:
Woensdag gaat de Pulled pork op de BBQ, ik heb een stuk van 1,5 KG. Wat kan ik qua tijd ongeveer aanhouden? Zou wel fijn zijn als de visite komt dat er ook op een geven moment gegeten kan worden
[...]
[afbeelding]
We houden niet van die dikke amerikaanse pizza-bodems, maar gewoon dun.
[ Voor 4% gewijzigd door Martinusz op 26-07-2017 09:30 ]
Er is een heel pizza topic hier op het forumMartinusz schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 09:30:
Iemand een goed (eenvoudig?) recept voor Pizzadeeg? Of halen jullie dat kant-en-klaar?
Kant en klaar bodems van de supermarkt zou ik nooit aan beginnen, is echt niet te eten. Mocht je een Sligropas hebben dan kan je ingevroren deegbollen vinden in de vriezer, deze vind ik dan wel weer een goed alternatief voor zelfmaken.
Oh serieusMalt007 schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 09:33:
[...]
Er is een heel pizza topic hier op het forum
Kant en klaar bodems van de supermarkt zou ik nooit aan beginnen, is echt niet te eten. Mocht je een Sligropas hebben dan kan je ingevroren deegbollen vinden in de vriezer, deze vind ik dan wel weer een goed alternatief voor zelfmaken.
Helaas geen Sligro/Makro pas, maar ik bedenk mij net dat een buurman paar deuren verder Italiaan is en kok, dus die kan ik ook weleens informeren

Simpelste recept is het volgende:Martinusz schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 09:30:
Iemand een goed (eenvoudig?) recept voor Pizzadeeg? Of halen jullie dat kant-en-klaar?
500gr witte bloem
Theelepel zout
Theelepel suiker
300ml lauw water
7gr gist (1 zakje)
De gist in een klein beetje water oplossen en 10 minuten laten staan. Vervolgens de bloem mengen met het suiker en zout. Als de gist oplossing 10 minuten gestaan heeft (en belletjes gevormd heeft) kan je het bij de bloem gooien. Vervolgens de rest van het water erbij en flink kneden tot het deeg glad en elastisch is. Kneden is het belangrijkste onderdeel omdat je zo een mooi en luchtig deeg krijgt.
Na het kneden de deeg alvast scheiden in vier gelijke bollen en deze afgedekt bewaren. Na minimaal 2 uur, als de deeg flink gerezen is, kan je er pizza bodems van vormen.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Ik gebruik als ik 's ochtends weet dat ik pizza ga maken dit recept: http://www.italieplein.nl...iele-napolitaanse-recept/. De bollen die ik over heb vries ik in.Martinusz schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 09:30:
Bij weinig tijd gebruik in een variant op het recept wat hierboven wordt gequote, echter zonder suiker en met iets meer zout. Ook laat ik de gist niet eerst oplossen in water maar roer ik het eerst met wat water en wat bloem tot een papje. Dan extra water erbij en langzaam bloem toevoegen. Ik mix het overigens altijd met de machine, zo rond de 10 minuten.
[ Voor 19% gewijzigd door CodeIT op 26-07-2017 09:50 ]
Gaat om temp maar dan wist ik hoe laat ik ongeveer zou moeten beginnenTyphone schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 09:27:
[...]
Geen tijd, temperatuur. Ik gok 08:00 tot 15:00 gaat je wel naar de 89 graden helpen.
Bij deze volgt dan ook een review.
Zoals ik al eerder postte ontbraken er 3 belangrijke schroeven. (om de poten vast te maken).
Toen ik vandaag een pakketje kreeg zat er dit in:

Meer dan ik had gevraagd, maar goed, we konden hier de bbq nog extra mee versterken dmv de rondellen die er bij zaten.
Bij het verder uitpakken zag ik dat de "gloednieuwe" poot al het nodige meegemaakt had:

2 deuken in de poot die er niet uit te halen zijn helaas.
Bij het in elkaar zetten van het handvat viel me al op dat de handleiding en werkelijkheid niet met elkaar overeen komen. (zowel in de handleiding als op de site van lidl staan tegenstrijdigheden hoe dit vast te maken, alsook de afbeelding op de doos zelf)
Er zit namelijk een soort van hitteschildje bij dat ofwel aan de buitenkant bovenop tussen het handvat en het deksel geplaatst moet worden OF aan de binnenkant tussen de deksel en de haak om de deksel aan de zijkant te laten hangen.
Wie kan me zeggen hoe dit hitteschildje juist gemonteerd moet worden in vergelijking met een weber waar deze bbq op gebaseerd is?
Het is goed kijken maar er zit dus 1 handvat bij dat 90° rechte uiteinde heeft.

Hoe de andere 2 vastgemaakt moeten worden aan de zijkant is ook niet geheel duidelijk vanuit de handleiding.
Ze hangen er nu in ieder geval horizontaal in.
Toen ik de deksel en onderkant klaar had was het tijd om het onderste stuk van de bbq op de poten te zetten, en zie hier:

De "ontbrekende" schroeven zat er al gewoon ingeschroefd
eurm, elke andere schroef, rondel en moer zaten apart verpakt, dus dan mocht ik er toch van uit gaan dat deze ontbraken voor ik ook maar iets in elkaar begon te zetten?
De 2 schroeven voor het handvat ontbraken namelijk wel degelijk.
Dus nadat ik een schroef uit te poot had gedraaid heb ik deze is vergeleken met de toegestuurde schroef:

En ge raad het nooit, maar de toegestuurde schroef was korter

En had dus ook nooit gepast.

Terwijl ik letterlijk de maat uit de handleiding had meegegeven.
Toen moest ik het handvat op de kolenpot monteren, handvat erin, 2 moeren aandraaien en klaar, peace of cake! (toch?)

doordat het plastic van handvat tegen de pot aan kwam, en ik de moeren aan het aandraaien was tot ze "vast" zaten brak het handvat af door de opgebouwd spanning.

Doordat het handvat brak werd mijn aandacht hier toen pas op gevestigd.

En heb ik het overgebleven stuk maar wat verder van de kolenpot vastgemaakt door 2 moeren er tussen te zetten. (Was dit mijn eerste bbq tweak?)
Met het afbreken van het stuk handvat vloog dat langs mijn hand af en maakte dit een snee.
Ik heb letterlijk gebloed voor mijn bbq in elkaar te zetten...

Tot zover dus de review van de Lidl florabest 53cm bbq.

Nog enkele opmerkingen:
- Zet een bbq altijd met 2 personen in elkaar, dat is nét iets makkelijker dan alleen
- Het luchtklepje vanboven in de deksel schuurt een beetje waardoor die blijft zitten op de plaats tot waar je hem open of dicht draait, echter zie ik deze doorheen de tijd snel slijten/stuk gaan.
- Het kolenrooster is niet zoals in de handleiding met 2 draden die de kolenbakjes van elkaar houden maar 1 draad in het midden van de rooster waardoor de kolenbakjes minder gefixeerd op de rooster staan.

- Doordat er enkel gaten in de kolenpot zitten en hier de luchttoevoer mee geregeld moet worden, is wel altijd te zien hoever de gaten open staan, ipv dat deze schuiver recht onder de bbq tussen de onderste bak en de kolenpot zit.
- Doordat het ijzer om deze luchtopeningen open en dicht te doen van metaal is zie ik dit wel wat warmte geleiden van assen/stukjes houtskool die door de rooster in de kolenbak vallen.
Is goedkoop duurkoop in dit geval?
De toekomst zal het uitwijzen, maar aangezien ik niet verwacht zo veel te gaan bbq'n zoals de meeste hier in het topic, zal ik er wel mee gesteld zijn.
Het voelt voor mij wel aan alsof er 2 bbq's door elkaar zijn gemixt.
Dit omv de handleiding/afbeeldingen die niet kloppen met elkaar zowel op de doos, als op de site.
Ik heb ondertussen nog gemaild voor dat handvat, ben benieuwd of dat ook binnen garantie valt.
Als het weer mee zit, zal er vrijdag wat op de bbq vliegen, niet veel aangezien de vrouw dus vegetarisch is, maar daar zal ik dan ook rekening mee houden
Het weer voor vrijdag:
"Afwisselend zon en stapelwolken.
Er is vooral namiddag kans op een bui, maar wellicht blijft het op meerdere plaatsen gewoon droog.
's Avonds (na pakweg 19u) blijft het overal droog. "
Afwachten dus.

Ik had vorige week de tafelbbq van Florabest besteld voor 10 euro, niet voor gebruik ,maar voor onderdelen voor mijn WGAmasauri schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 16:34:
lang verhaal
Dun metaal, ook bij mij zaten er al butsen en bochten in het staal. Schroefjes e.d. leek ook niet te kloppen.
Kortom gewoon goedkope kwaliteit, niet meer dan dat
Deeg haal ik altijd de 5KG zakken van Gran Mugnaio Spadoni Farina PZ1 (PZ is afhankelijk van de rijstijd), een beetje olie/gist en water toevoegen en je hebt een heerlijke bodem.Martinusz schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 09:30:
Ik ben ook benieuwd wat jullie van de rooster afmeting van rond 47 cm vinden. Dit lijkt mij erg klein of is de optie om 2 roosters onder elkaar te hangen voldoende om ook voor wat grotere groepen (8-10 personen) te barbecueën.
Ik vind het behoorlijk geld. 800 euro. Daar koop je ook 3 goede 57cm weber voor. Ik weet niet wat je allemaal wil gaan doen?
Wat betreft grootte; ik doe 90% van mijn vlees grillen op een 37 cm smokey joe premium en kan daarmee 25 mensen van hamburgers, sate, speklappen en anders voorzien.
Tussendoor heb ik de Weber mooi stil rond 110 gekregen (met zo'n af en toe is 1 of 2 graden naar boven). Enkel bij het bijvullen met een aantal briqetten schoot de temperatuur omhoog (zelfs richting de 135), stap voor stap wat briqetten er weer uitgehaald zodat de temperatuur weer ging zakken.
Nadat ik hem uit de folie haalde op 85 graden kelderde de temperatuur weer in, op een geven moment zat deze zelfs op 65. Toen vond ik het wel goed geweest en heb ik hem terug ingepakt zodat de temperatuur weer omhoog zou gaan. Even later zat hij netjes op 92 en was hij super mals! Helaas geen harde korst vanwege het inpakken.
Het was super lekker i.c.m. de BBQ saus (van het ziekenhuis die ze daar zelf maken voor de PP). En het mooiste van al is; er is over! Dus drie keer raden wat ik vanavond ga eten

[ Voor 17% gewijzigd door R0y. op 27-07-2017 10:49 ]
Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl
probeer dit eens de volgende keer;Hari-Bo schreef op zondag 23 juli 2017 @ 13:54:
Voorheen kocht ik ook de (veel te dure) borstels om het rooster schoon te maken, nu overgestapt op bouwmarkt staalborstels van enkele euro's en het werkt perfect en gaan nog langer mee ook.
[afbeelding]
snij een (flinke) ui door de helft, en rag die eens fanatiek over eht rooster heen. (daarna afspoepen / evt beetje borstelen) maar 80% krijg je er snel(ler) meer schoon
Afspoepen?himlims_ schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 12:37:
[...]
probeer dit eens de volgende keer;
snij een (flinke) ui door de helft, en rag die eens fanatiek over eht rooster heen. (daarna afspoepen / evt beetje borstelen) maar 80% krijg je er snel(ler) meer schoon

Maar serieus, wat doet een ui precies dan? Een staalborstel gebruik je om ht vastzittende verkoolde vuil te verwijderen. Een ui rag je toch stuk op de verkoolde resten?
Ik rag mijn staalborstel er overheen na het bbq'en en de volgende keer als ik hem wil gebruiken maak ik hem met een sopje schoon (vet en rookaanslag en het evt. vuil van buitenstaan) mijn RVS rooster is daarna altijd weer goed schoon maar het kost me wel veel tijd.
Toegegeven, ik heb tot nu toe nog nooit een bbq sessie van uren gedaan. Ik zit nog op het niveau van alleen een uurtje of wat de sate'tjes en hamburgers grillen op de barbecue, maar ik heb nog nooit een staalborstel oid hoeven gebruiken. Het weken van het rooster in vocht heeft tot nu toe altijd tot een brandschoon resultaat opgeleverd.
We've got that ring of confidence

Het is voornamelijk de hoge zuurgraad van een ui. Dat helpt goed bij het schoonmaken.Yukkie schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 13:32:
Volgens mij werkt het heel simpel: Het "sap" van de ui maakt het vuil zomig, waardoor het makkelijk los laat. Andere beproefde methoden zijn het rooster in het natte gras leggen (op de camping),of het rooster in het (warme) water leggen, al dan niet met sop.
Het is niet zozeer een kwestie van een staalborstel moeten gebruiken, het is een kwestie van gemak. Even met de staalborstel over het hete rooster is een stuk minder werk dan het weken en drogen in een sopje.Toegegeven, ik heb tot nu toe nog nooit een bbq sessie van uren gedaan. Ik zit nog op het niveau van alleen een uurtje of wat de sate'tjes en hamburgers grillen op de barbecue, maar ik heb nog nooit een staalborstel oid hoeven gebruiken. Het weken van het rooster in vocht heeft tot nu toe altijd tot een brandschoon resultaat opgeleverd.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Ik denk dit de winnende uitspraak is. Je kan het geld maar 1 keer uitgeven en dan wil je graag diversiteit. Dan lijkt me een smoker en een goede Q een betere combinatie omdat je meer rooster oppervlakte hebt.Paganstars schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 12:30:
Voor het geld dat je uitgeeft aan die klauwe koop ik liever 2 Napoleon Apollo as300k/ Pro-Q / Forneretti
Deze gebruik ik nu ook (met de nieuwe weber) en vorige keer 3-4 uur lang warm gebleven (100-120), nu liggen de restanten er nog in. Stukken zijn hier allemaal prima, ondanks dat ik hem heb laten vallen met uit de auto halen (nobody saw thatWannial schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 16:32:
Welke kokosbriketten van de sligro gebruiken jullie? Want de enige die ik zie staan zijn van bonfire

Morgen of overmorgen ga ik ze weer gebruiken voor spareribs, dus dan heb ik ook wel 4+ uur nodig.
Ze branden wat mij betreft dus aardig constant. Wel komt er redelijk veel as op, maar door de poot van de weber op te tillen valt dit er genoeg af.
Ik ben benieuwd naar je ervaring met de low and slow sessie, ik heb er nog mijn twijfels over.alaintje schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 20:45:
[...]
Deze gebruik ik nu ook (met de nieuwe weber) en vorige keer 3-4 uur lang warm gebleven (100-120), nu liggen de restanten er nog in. Stukken zijn hier allemaal prima, ondanks dat ik hem heb laten vallen met uit de auto halen (nobody saw that).
Morgen of overmorgen ga ik ze weer gebruiken voor spareribs, dus dan heb ik ook wel 4+ uur nodig.
Ze branden wat mij betreft dus aardig constant. Wel komt er redelijk veel as op, maar door de poot van de weber op te tillen valt dit er genoeg af.
Als andere mensen ook ervaring hebben, graag!
Stook nu op ecobrasa, maar ben toch aan het kijken naar een wat budgetvriendelijkere optie (en dan kijk ik natuurlijk niet alleen naar de prijs, maar het totaal plaatje vanbenodigde brandstof, als je meer moet stoken met goedkoper spul ben je nogsteeds net zo duur uit natuurlijk)

Een ribeye 3 uur op 100-120° noem ik toch wel redelijk slow.Wannial schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 21:44:
[...]
Ik ben benieuwd naar je ervaring met de low and slow sessie, ik heb er nog mijn twijfels over.
Stook nu op ecobrasa, maar ben toch aan het kijken naar een wat budgetvriendelijkere optie (en dan kijk ik natuurlijk niet alleen naar de prijs, maar het totaal plaatje vanbenodigde brandstof, als je meer moet stoken met goedkoper spul ben je nogsteeds net zo duur uit natuurlijk)
Ik verwacht mijn spareribs ongeveer over dezelfde tijd te doen.
Nee ok heb je gelijk in.Wannial schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 00:31:
@alaintje als ik mij niet vergis duren spareribs 6 uur? (3-2-1). Maar ook echte lange sessies zoals bijvoorbeeld pull 8/12 uur
Morgen heb ik helaas niet meer dan ~3 uur de tijd (naja kan wel als het moet, maar is niet de bedoeling).
Is het gebruiken van aluminiumfolie om de racks nou ten behoeve van het behouden van de structuur, of om ze sneller te laten garen?
Nevermind, worden ze juist zacht van.
[ Voor 4% gewijzigd door alaintje op 28-07-2017 01:09 ]
Ik gebruik deze al 3 jaar, sessies met PP tot 14u ( ligt ook aan de buitentemperaturen )Wannial schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 21:44:
[...]
Ik ben benieuwd naar je ervaring met de low and slow sessie, ik heb er nog mijn twijfels over.
Alles wat ik langer dan 5u wil doen, gaat met de Bonfire kokos
Ik blijf toch bij mijn eigen methode een half uurtje opstoken tot 300+ en daarna een beetje gruis eraf halen en klaar is kees.himlims_ schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 12:37:
[...]
probeer dit eens de volgende keer;
Vandaag een dagje vrij en voorbereidingen treffen voor een barbecue voor 35 man morgen, alleen het weer zit niet mee ben ik bang...
[ Voor 12% gewijzigd door Hari-Bo op 28-07-2017 09:24 ]
Ik was niet zo tevreden over de laatste batch ecobrasa, zodra ze op temperatuur waren braken ze vrijwel allemaal kaarsrecht doormidden waardoor ze gemakkelijk door het rooster vielen. Ik ben overgestapt naar deze, volgens mij net zo goed en nog wat goedkoper ook.Wannial schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 21:44:
[...]
Als het goed is, heb ik na het betere schoonmaakwerk twee achter-, twee voorpoten en een hazerug. De rug kan als steak gebakken, maar voor de poten vind ik het lastig om recepten voor de BBQ te vinden. Een pan op de Q om ze dan te stoven vind ik onzin, dan kook ik liever op gas.
Zou ik de poten gewoon low and slow kunnen maken, tot een bepaalde temperatuur en dan pullen? Uit andere recepten kan ik dan wel smaken halen die door het vlees kunnen.
Help!

[ Voor 0% gewijzigd door Bokmaaa op 28-07-2017 10:01 . Reden: Dikke vingers ]
Ik zo het inderdaad low en slow garen en pulled hare van maken
Ik heb vorige week pulled chicken gemaakt van kippenbouten, lijkt er een beetje op.
We hadden zin in forel maar ik was mijn visklem vergeten. Hup naar de intermache en tot mijn verbazing en geluk hadden ze daar een klem die precies dezelfde grootte heeft als het orginele rooster

Op de foto ligt het rooster er niet helemaal op maar hij past precies
[ Voor 8% gewijzigd door backupdevice op 28-07-2017 10:20 ]
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Kwam er achter dat ik nog geen brikettenstarter had gehaald, woeps.
Kreeg de kolen maar moeizaam warm, verre van genoeg om langs beide kanten de kolenroosters vol te krijgen.
Aangezien het maar voor 2 was gewoon op 1 stukje gebraden dan maar.
Toen begon het nog te regenen en zijn we binnen verder gaan koken en eten.
Heb nu wel gelijk stukken houtskool die perfect zijn voor de volgende keer.
Maar tof is anders.
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Ketchup?Verwijderd schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 20:46:
Hoi,
Ik wilm graag een stuk zalm op een cederplankje bereiden.
Iemand een ideetje voor een sausje erbij?
Heb ooit een keer zalm op een bedrijfsfeestje gehad met iets van een Lemoen saus.. was een kant en klaar sausje. Maar ben het helaas vergeten wat het nu precies was.
Iemand suggesties?
[/sarcasm]
Eerste pizza te veel gefocust op de bovenkant en korst, helaas dus redelijke zwarte bodem, toppunt was wel lekker.
Poging 2 ging stukken beter, goed bodem in de gaten gehouden en die was dus ook dikke prima
Wat hadden we erop:
Kip, champignons, tomaatjes en parmezaanse kaas.
Ik heb hem nu ook binnen. Echt een top apparaat. Hij reageert echt super snel. Ik had hem alleen niet zo groot verwacht.
Bereid je die Forel zonder deksel?backupdevice schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 10:19:
Afgelopen week heeft de WGA weer moeten werken op de camping. De WGA is standaard issue tijdens camperen.
We hadden zin in forel maar ik was mijn visklem vergeten. Hup naar de intermache en tot mijn verbazing en geluk hadden ze daar een klem die precies dezelfde grootte heeft als het orginele rooster![]()
[afbeelding]
Op de foto ligt het rooster er niet helemaal op maar hij past precies
Ik ben er na weken vergelijken nog niet uit welke wireless thermometer (met app) ik moet gaan kopen.
Ik zie veel leuke voorbijkomen op de bekende buitenlandse shops, echter zijn het vaak dingen waarbij de fabrikant lastig te achterhalen is, waardoor ervaringen lastig te vinden zijn. Ook kwam ik een aantal tegen waarbij fabrikant een zeer brakke site heeft (dan vertrouw ik niet op goede ondersteuning voor een app). Ook evt NL garantie afhandeling en het snel kunnen vervangen van de probes vindt ik wel handig.
Uiteindelijk kijk ik dan toch liever in de NL shops en twijfel ik nu tussen een aantal.
Ik betaal liefst zo weinig mogelijk, behalve als iets duurder betekent dat ik er meer aan heb.
PS! Ik ben bekend met de nadelen van BT maar heb slechts een meter of 4 te overbruggen.
Gevonden:
Maverick ET-735
- max. 4 probes
- merk scoort goede beoordelingen
- net onder de 100 euro wel te vinden
Weber iGrill 2
- max. 4 probes
- app schijnt goed in elkaar te zitten
- goede beoordelingen
- iets duurder dan de Maverick
HerQs easy BBQ
- max 6 probes RVS, zonder kunststof/siliconen onderdelen
- probes los goedkoper dan bovenstaande merken
- te koop voor rond de 90 euro
- geen reviews gevonden, onbekend hoe de app wordt onderhouden (zelf geven ze aan dat wel te doen uiteraard)
Maverick ET-736
- DUUR
- WiFi
- slechts 2 probes ik ben bang dat ik daar tegen een beperking ga aanlopen.
- goede beoordelingen maar ook redelijk wat slechte gelezen inmiddls.
Ik heb ook de 732 en 733 bekeken van Maverick maar aangezien ik redelijk dicht bij mijn bbq zit met een tablet die tijdens bbq sessies dedicated de app kan draaien, overweeg ik toch voor een te gaan met app ondersteuning.
[ Voor 58% gewijzigd door Gadgeteer op 31-07-2017 14:42 ]
Heb je die foto nog?SaN schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 13:27:
Het rooster van mijn Weber 57cm begon na anderhalf jaar een beetje te roesten. Fotootje opgestuurd naar weber, en een paar dagen later een nieuw rooster in huis. Zeer nette service.
Drf haast niet te vragen wat jij daarmee wilt doen
Waarschijnlijk vergelijken met zijn fotoGadgeteer schreef op maandag 31 juli 2017 @ 15:19:
[...]
Drf haast niet te vragen wat jij daarmee wilt doen

Ik heb de iGrill 2 en ben er zeer tevreden over maar..... Ik zou toch graag iets zien met WiFi ipv bluetooth. Mijn advies zou zijn neem iets met Wifi want je bluetooth bereik is wel na 1 muur en een paar meter...Gadgeteer schreef op maandag 31 juli 2017 @ 09:29:
[...]
Gevonden:
Maverick ET-735
- max. 4 probes
- merk scoort goede beoordelingen
- net onder de 100 euro wel te vinden
Weber iGrill 2
- max. 4 probes
- app schijnt goed in elkaar te zitten
- goede beoordelingen
- iets duurder dan de Maverick
HerQs easy BBQ
- max 6 probes RVS, zonder kunststof/siliconen onderdelen
- probes los goedkoper dan bovenstaande merken
- te koop voor rond de 90 euro
- geen reviews gevonden, onbekend hoe de app wordt onderhouden (zelf geven ze aan dat wel te doen uiteraard)
Maverick ET-736
- DUUR
- WiFi
- slechts 2 probes ik ben bang dat ik daar tegen een beperking ga aanlopen.
- goede beoordelingen maar ook redelijk wat slechte gelezen inmiddls.
Ik heb ook de 732 en 733 bekeken van Maverick maar aangezien ik redelijk dicht bij mijn bbq zit met een tablet die tijdens bbq sessies dedicated de app kan draaien, overweeg ik toch voor een te gaan met app ondersteuning.
De nadelen van BT zijn bekend. Er is echter erg weinig aanbod van thermometers met WIFI en ik zou hem graag binnen een week willen hebben en gewoon in NL garantie krijgen. Dan zou er met WIFI slechts 1 overblijven volgens mij (of ik zoek niet goed).Michiel Arndts schreef op maandag 31 juli 2017 @ 16:01:
[...]
Ik heb de iGrill 2 en ben er zeer tevreden over maar..... Ik zou toch graag iets zien met WiFi ipv bluetooth. Mijn advies zou zijn neem iets met Wifi want je bluetooth bereik is wel na 1 muur en een paar meter...
Dit topic is gesloten.