Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 51 ... 108 Laatste
Acties:
  • 671.777 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-09 08:47
Gri77ie schreef op maandag 29 mei 2017 @ 10:47:
Ik heb gisteren de zalm gemaakt volgens het recept van Noskos (Bobby Flay’s Cedar Plank Salmon)
En man man man.... wat is dat lekker... Zeker voor herhaling vatbaar. De volgende keer ga ik iets scherpere en grove mosterd gebruiken. Vond het zoete van de basterdsuiker nu erg aanwezig (niet vies) maar denk dat de mosterd wel een mooiere smaak kan geven.

[afbeelding]

op de Q

[afbeelding]

Op het bord.

Nomnomnom...
Hoe maak je die aardappeltjes eigenlijk? Bij ons is de barbecue met name vlees, maar wil ook wel eens wat meer groentes/aardappels erop gooien. Zie vaker hier foto's voorbij komen met aardappels/groentes op de bbq, maar geen idee wat hier allemaal inzit/opzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:53

MM99

That is the way I am!

Iemand ervaring met de draadloze thermometer van Lidl?
https://www.lidl-shop.nl/...ue-thermometer/p100216318

Afbeeldingslocatie: https://media.lidl.com/media/911b4726a6bb9e075c6e4a4343188616.jpeg

Voor 13 euro moet je er natuurlijk niet veel van verwachten, maar als die doet wat die moet doen..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:19
grote_oever schreef op maandag 29 mei 2017 @ 11:07:
[...]

Hoe maak je die aardappeltjes eigenlijk? Bij ons is de barbecue met name vlees, maar wil ook wel eens wat meer groentes/aardappels erop gooien. Zie vaker hier foto's voorbij komen met aardappels/groentes op de bbq, maar geen idee wat hier allemaal inzit/opzit.
Er zijn een aantal groentes die zeer geschikt zijn om te grillen, dan moet je denken aan courgette, aubergine, paprika en venkel. Maar bijvoorbeeld bloemkool kan je ook in plakken snijden en grillen. Zaak is dat je ze in niet te dikke plakken snijdt en ze vervolgens boven een matig hoge temperatuur voor een paar minuten grilt. lekkerste is om ze even te marineren in wat olie met kruiden mijns inziens, je kan ze daarna warm eten maar aangezien het vaak veel ruimte in neemt maak ik er vaak een soort van lauw-warme salade van.

Aardappelen en andere harde groente zijn iets lastiger omdat ze een veel langere garing nodig hebben en ze eigenlijk gestoomd moeten worden in vocht. Dat kan je doen door ze in te pakken in aluminiumfolie, eventueel met wat extra vocht. Uien kan je ook inpakken met wat folie (eventueel insnijden en wat boter, honing, peper en zout toevoegen) en dan tussen de kolen gooien. De buitenkant zal wat blakeren maar de binnenkant karameliseert dan heerlijk

Van de week heb ik nog wat krieltjes een paar minuutjes voorgekookt en vervolgens in wat olie en kruiden op het rooster gegooid. Zo kregen ze een lekker grillstreepje en een mooi rooksmaakje. Gewoon wat experimenteren is het devies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99

MM99

That is the way I am!

Malt007 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 11:16:
[...]

Er zijn een aantal groentes die zeer geschikt zijn om te grillen, dan moet je denken aan courgette, aubergine, paprika en venkel. Maar bijvoorbeeld bloemkool kan je ook in plakken snijden en grillen. Zaak is dat je ze in niet te dikke plakken snijdt en ze vervolgens boven een matig hoge temperatuur voor een paar minuten grilt. lekkerste is om ze even te marineren in wat olie met kruiden mijns inziens, je kan ze daarna warm eten maar aangezien het vaak veel ruimte in neemt maak ik er vaak een soort van lauw-warme salade van.

Aardappelen en andere harde groente zijn iets lastiger omdat ze een veel langere garing nodig hebben en ze eigenlijk gestoomd moeten worden in vocht. Dat kan je doen door ze in te pakken in aluminiumfolie, eventueel met wat extra vocht. Uien kan je ook inpakken met wat folie (eventueel insnijden en wat boter, honing, peper en zout toevoegen) en dan tussen de kolen gooien. De buitenkant zal wat blakeren maar de binnenkant karameliseert dan heerlijk

Van de week heb ik nog wat krieltjes een paar minuutjes voorgekookt en vervolgens in wat olie en kruiden op het rooster gegooid. Zo kregen ze een lekker grillstreepje en een mooi rooksmaakje. Gewoon wat experimenteren is het devies.
Ik sluit me hier helemaal bij aan. Tip voor aubergine en courgette, snij ze in plakken en smeer ze even in met wat olijfolie, zout en peper.
Voor (zoete) aardappelen, inderdaad, even voorkoken en dan in aluminium folie.

-Edit: ow ja, hele tomaat is ook lekker! Let wel op, er komt vocht uit dat op de vuur gaat vallen..

[ Voor 3% gewijzigd door MM99 op 29-05-2017 11:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:49
spank_mojoo schreef op maandag 29 mei 2017 @ 10:28:
whoa, dat ziet er heul lekker uit
heb je daar een recept van?
https://www.facebook.com/...09357665/181995135200632/

heb wel gewoon mais uit een potje gebruikt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gri77ie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16-06 03:20

Gri77ie

Ok.... het zal gerust....

[...]

Nou dit was gewoon heel lui, kant en klaar bij de buurt-super vandaan. Wat super goed werkt is olijfolie-tijm-rozemarijn en was teentjes knoflook. Dit samen met kleine aardappelpartjes/krieltjes even husselen en op de de bqq. Als je ze voorgaat hoeven ze alleen goed op te warmen. Anders ongeveer 30-45 minuten indirect bij ong. 160-180 graden.

Wat ik ook vaak doe op de bbq zijn groene asperges. Soms gewoon echt direct maar soms ook even in de grillpan met olijfolie en daarna besprenkelen met zeezout... _/-\o_ _/-\o_

Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

MM99 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 11:14:

[afbeelding]

Voor 13 euro moet je er natuurlijk niet veel van verwachten, maar als die doet wat die moet doen..
Wat kan er mis mee zijn? De Ikea thermometer is een stukje goedkoper en presteert ook prima. Dus voor een paar euro extra hebben ze hem draadloos gemaakt, dat moet volgens mij wel uit kunnen qua kosten.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Gri77ie schreef op maandag 29 mei 2017 @ 11:25:
[...]

Nou dit was gewoon heel lui, kant en klaar bij de buurt-super vandaan. Wat super goed werkt is olijfolie-tijm-rozemarijn en was teentjes knoflook. Dit samen met kleine aardappelpartjes/krieltjes even husselen en op de de bqq. Als je ze voorgaat hoeven ze alleen goed op te warmen. Anders ongeveer 30-45 minuten indirect bij ong. 160-180 graden.

Wat ik ook vaak doe op de bbq zijn groene asperges. Soms gewoon echt direct maar soms ook even in de grillpan met olijfolie en daarna besprenkelen met zeezout... _/-\o_ _/-\o_
Ohja mijn favoriet gewoon vergeten, de groene asperge. Kan niet mislukken want rauw zijn die kleintjes al prima te eten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
Gister nog een hele kip op de Q gegooid :) altijd lekker. Zelf gesneden patat en appelmoes (uit een potje :') ) erbij. Vrijdag en zaterdag nog een fakkelsessie gehad met stokjes, worst, speklapjes, karbonades, pindasaus, stokbrood en bakken salade. Al braad ik het dan altijd even aan boven de kolen en laat het indirect verder garen. Geen zwart vlees, toch gaar en nog lekker sappig.

[ Voor 53% gewijzigd door NoepZor op 29-05-2017 11:35 ]

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_x007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:17

[afbeelding]

Ik heb ook naar deze zitten kijken, Maar omdat ik 1 probe te weinig (en 2 ontvangers onhandig) vond heb ik ervoor gekozen om er 1 met 2 probes uit china laten komen, hier ben ik heel tevreden over. koste me ongeveer 30 € en was met anderhalve week binnen.
linkje: https://nl.aliexpress.com...ven-Meat/32621752873.html

[ Voor 3% gewijzigd door Mr_x007 op 29-05-2017 11:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duinroosje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-01 10:37
Afgelopen weekend Moink balls gemaakt op de postcode loterij bbq van 47 cm.

Was wel krap maar waren goed gelukt

Voorbereiding

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/oducdly2x43qm.jpg

onderweg
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/qqawvvzngigbu.jpg

voordat de saus erover gaat
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/b0yj1gyzgqq3w.jpg

smullen maar
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/dbhoqlcyczha5.jpg

[ Voor 204% gewijzigd door duinroosje op 29-05-2017 12:29 . Reden: betere plaatjes ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HMaster_II
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 15:40

[afbeelding]

Ik heb deze toevallig al in huis liggen. Ik heb hem even getest in de waterkoker. Bij kookpunt van de waterkoker (moment dat de waterkoker ook meteen afsloeg), gaf de meter 99 graden aan. :) Die halve graad afwijking boeit me niet.
Wel lastig om elke keer de piepjes van het bereiken van de max temp voor het gekozen vlees te negeren tijdens het testen.
Ik vind wel de magneetjes aan de console/voet wat zwak, maar daar zoek ik wel een workaround voor. :+

:( Alleen wel jammer, dat ik nog tot begin augustus moet wachten voor ik weer een Q aan kan steken. Woon nu nog op 3-hoog met bbq verbod op de balkons. In augustus van 3m2 beton naar 2100m2 grond.
BBQ staat al binnen te wachten. Ook van de Lidl-shop Die grote kolen bbq (géén Weber, maar leuk om te beginnen.) Nu nog even achter afdicht-vilt aan.

The S in IOT stands for security.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Als het goed is kan je door de "mode" knop een paar seconden ingedrukt te houden zelf een doel temperatuur instellen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99

MM99

That is the way I am!

Mr_x007 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 11:40:
[...]

Ik heb ook naar deze zitten kijken, Maar omdat ik 1 probe te weinig (en 2 ontvangers onhandig) vond heb ik ervoor gekozen om er 1 met 2 probes uit china laten komen, hier ben ik heel tevreden over. koste me ongeveer 30 € en was met anderhalve week binnen.
Cool, thanks. Ik ga het bestellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Iemand wat tips voor hele kip?
Ik lees verschillende kerntemperaturen, 75,80,85 wat houden jullie aan?

Waar meten jullie? In het dikke gedeelte (borst) of in de plooi van de dij/poot?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:00
82 in de dij, 74 borst

[ Voor 37% gewijzigd door 418O2 op 29-05-2017 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99

MM99

That is the way I am!

HMaster_II schreef op maandag 29 mei 2017 @ 12:41:
[...]

Ik heb deze toevallig al in huis liggen. Ik heb hem even getest in de waterkoker. Bij kookpunt van de waterkoker (moment dat de waterkoker ook meteen afsloeg), gaf de meter 99 graden aan. :) Die halve graad afwijking boeit me niet.
Wel lastig om elke keer de piepjes van het bereiken van de max temp voor het gekozen vlees te negeren tijdens het testen.
Ik vind wel de magneetjes aan de console/voet wat zwak, maar daar zoek ik wel een workaround voor. :+

:( Alleen wel jammer, dat ik nog tot begin augustus moet wachten voor ik weer een Q aan kan steken. Woon nu nog op 3-hoog met bbq verbod op de balkons. In augustus van 3m2 beton naar 2100m2 grond.
BBQ staat al binnen te wachten. Ook van de Lidl-shop Die grote kolen bbq (géén Weber, maar leuk om te beginnen.) Nu nog even achter afdicht-vilt aan.
Tof dat je het getest hebt! Ik ga denk ik toch voor die met twee probes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 14:43
Ik lees hier al een tijdje mee om allerlei ideëen op te doen, maar ook om gewoon te genieten van alles wat voorbij komt. Toch eens tijd om wat te posten!

Wij gaan binnenkort verhuizen en krijgen in onze tuin dan veel meer mogelijkheden. Hier hoort ook een mooie houtkachel en bbq bij! Het liefste zouden wij een 2-in-1 nemen. Dus een mooie (gietijzeren) buitenkachel met daar de mogelijkheid op om te bbqen met een grill. Ik vind wel wat mogelijkheden, maar niet echt robuuste en mooie oplossingen. Zonder dat het zo laag is dat je er op je knieen voor moet gaan zitten (bij wijze van spreken). Wel zoiets;

Afbeeldingslocatie: http://www.houtstookenzo.nl/sites/default/files/styles/crop-product/public/full31655642.jpg?itok=diNokdjR

Zoek ik gewoon verkeerd? Of raden jullie het überhaupt af om een BBQ met een buitenkachel te combineren? Zelf maken kan ook nog en dan metselen, maar ik zoek eigenlijk een mooie kant-en-klare optie.

[ Voor 19% gewijzigd door StealthyPeanut op 29-05-2017 14:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Gri77ie schreef op maandag 29 mei 2017 @ 10:47:
Ik heb gisteren de zalm gemaakt volgens het recept van Noskos (Bobby Flay’s Cedar Plank Salmon)
En man man man.... wat is dat lekker... Zeker voor herhaling vatbaar. De volgende keer ga ik iets scherpere en grove mosterd gebruiken. Vond het zoete van de basterdsuiker nu erg aanwezig (niet vies) maar denk dat de mosterd wel een mooiere smaak kan geven.

[afbeelding]

op de Q

[afbeelding]

Op het bord.

Nomnomnom...
offtopic:
Unauthorized

Deze foto staat in een map die beveiligd is met een wachtwoord; ga naar de fotoalbum-map om het wachtwoord in te voeren.

edit: Fixed :)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Laatst online: 17:09
[...]
Tip: gooi eens een prei op de kolen. Gewoon rondom zwart laten worden. Vervolgens eraf halen, buitenste bladen verwijderen, zodat je weer normale prei ziet. In stukjes snijden en geniet van de pure, zoete prei.

Zelfde voor rode bieten. Ongeschild op de kolen leggen. Ik meen een drie kwartier tot een uur. Even schillen en je kan genieten van een heel pure, zoete bietensmaak.

Zo maak ik ook gegrilde paprika. Courgette en aubergine doe ik gewoon op het gietijzeren rooster.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alki
Cass Casey schreef op maandag 29 mei 2017 @ 15:01:
[...]

Tip: gooi eens een prei op de kolen. Gewoon rondom zwart laten worden. Vervolgens eraf halen, buitenste bladen verwijderen, zodat je weer normale prei ziet. In stukjes snijden en geniet van de pure, zoete prei.

Zelfde voor rode bieten. Ongeschild op de kolen leggen. Ik meen een drie kwartier tot een uur. Even schillen en je kan genieten van een heel pure, zoete bietensmaak.

Zo maak ik ook gegrilde paprika. Courgette en aubergine doe ik gewoon op het gietijzeren rooster.
Dit kan ook met een uien heerlijk zacht en zoet.
(wel de schil erom laten ;) deze zwart laten bladeren)

[ Voor 4% gewijzigd door alki op 29-05-2017 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Laatst online: 17:09
alki schreef op maandag 29 mei 2017 @ 15:23:
[...]

Dit kan ook met een uien heerlijk zacht en zoet.
(wel de schil erom laten ;) deze zwart laten bladeren)
Inderdaad. En als je toch bezig bent: bol knoflook met klontje boter in aluminlinuliniliumiumfolie!

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Powergrim
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:27
StealthyPeanut schreef op maandag 29 mei 2017 @ 14:00:
Ik lees hier al een tijdje mee om allerlei ideëen op te doen, maar ook om gewoon te genieten van alles wat voorbij komt. Toch eens tijd om wat te posten!

Wij gaan binnenkort verhuizen en krijgen in onze tuin dan veel meer mogelijkheden. Hier hoort ook een mooie houtkachel en bbq bij! Het liefste zouden wij een 2-in-1 nemen. Dus een mooie (gietijzeren) buitenkachel met daar de mogelijkheid op om te bbqen met een grill. Ik vind wel wat mogelijkheden, maar niet echt robuuste en mooie oplossingen. Zonder dat het zo laag is dat je er op je knieen voor moet gaan zitten (bij wijze van spreken). Wel zoiets;

[afbeelding]

Zoek ik gewoon verkeerd? Of raden jullie het überhaupt af om een BBQ met een buitenkachel te combineren? Zelf maken kan ook nog en dan metselen, maar ik zoek eigenlijk een mooie kant-en-klare optie.
Ik heb zelf deze, en afgelopen weekend heb ik er goed gebruik van kunnen maken. Ik heb `m wel wat verhoogt ook met een paar stenen en een flinke tegel. Dan is ie lekker op hoogte en kan ik m`n hout er onder kwijt.

https://www.tuinartikelto...MS2g96fldQCFQEA0wodAv8FTg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 14:43
Powergrim schreef op maandag 29 mei 2017 @ 15:51:
[...]

Ik heb zelf deze, en afgelopen weekend heb ik er goed gebruik van kunnen maken. Ik heb `m wel wat verhoogt ook met een paar stenen en een flinke tegel. Dan is ie lekker op hoogte en kan ik m`n hout er onder kwijt.

https://www.tuinartikelto...MS2g96fldQCFQEA0wodAv8FTg
Die ziet er goed uit inderdaad! Hoe komt hij bij jou over qua bouwkwaliteit? Is het echt gietijzer en robuust?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:29

St@m

@ Your Service

Cass Casey schreef op maandag 29 mei 2017 @ 15:01:
[...]

Die prei heb ik toevallig gisteren gedaan.. leek verdacht veel op gekookte prei. Niet echt een aanrader vond ik (en mijn vrouw).

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Zit er dan niet veel zand in de prei?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99

MM99

That is the way I am!

Mr_x007 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 11:40:
[...]

Zo besteld! Ik ben benieuwd! Eerste gerecht waar ik het mee wil gebruiken is pulled lamb.

Ik heb direct ook een pizzasteen besteld. Altijd al willen uitproberen. Uiteraard volgen de nodige foto's als het gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:17
Zonde van je lam tbh om te pullen. Ik zou het gewoon op med-high tot 58c grillen

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:29

St@m

@ Your Service

NeutraleTeun schreef op maandag 29 mei 2017 @ 17:22:
Zit er dan niet veel zand in de prei?
Zo goed mogelijk geprobeerd schoon te maken zonder de halve prei weg te gooien en mijn vrouw klaagde wel over zand ja :p

Maar sowieso.. het smaakte gewoon naar gekookte prei (logisch ook, want je kookt het binnenste gedeelte).

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 01-09 13:31
[...]

Ik neem kruimige aardappels die ik in plakken snij (of dikke frieten), rondom met olijfolie bestrijken en dan gooi ik er Toscaanse kruiden van de Sligro op. Daarna ongeveer 40 minuten bij 180° indirect.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Nu online
Bedankt nog! De kip was goed gelukt, lekker sappig en niet uitgedroogd.
Voor volgende keer ga ik kijken om nog wat te doen met vulling ofzo, had nu marinade uit een zakje, was overigens niet verkeerd! maar de kip van binnen mag van mij ook nog wel wat extra smaak :)

WGA kip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Martinusz schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 09:12:
[...]

Voor volgende keer ga ik kijken om nog wat te doen met vulling ofzo, had nu marinade uit een zakje, was overigens niet verkeerd! maar de kip van binnen mag van mij ook nog wel wat extra smaak :)

[afbeelding]
Marinade dringt niet erg door. Ik vraag me af of het aan de binnenkant werkt. Gewoon goed onder het vel stoppen.

Heb je rookhout gebruikt? Dat voegt wel echt wat toe :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Nu online
418O2 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 09:14:
[...]

Marinade dringt niet erg door. Ik vraag me af of het aan de binnenkant werkt. Gewoon goed onder het vel stoppen.

Heb je rookhout gebruikt? Dat voegt wel echt wat toe :9~
Voor het korstje was het erg lekker :) had ook wat via de kont :+ naar binnen laten lopen, maar dat proef je niet echt in de kip zelf nee. Dus daar ga ik voor de volgende keer even naar kijken.
Rookhout nog nooit gebruikt eigenlijk, ook eens leuk om mee te gaan experimenteren :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Malt007
Ik weet dat er al een tijdje een beer can chicken hype gaande is maar mijns inziens is er een betere methode :) Ik heb verschillende bcc's geprobeerd maar nooit echt de meerwaarde begrepen, wat ik ook gebruikte ik heb er nooit enige toevoeging van gemerkt eerlijk gezegd, meer een hype dan nuttig zeg maar.

Ik vlinder een kippie liever, dat betekent dat je de ruggengraat eruit knipt en als je een beetje handig bent verwijder je ook zo het borstbeen en de ribbenkast. Wat je overhoudt is een boneless kippetje (op de poten en vleugels na dan) die je perfect rondom kan insmeren met wat je maar wilt. Vervolgens op een temperatuurtje van 160-180 binnen een half uurtje klaar. Het eet makkelijker, meer smaak, meer gegrild oppervlak en kleinere kans op uitdrogen door de kortere bereidingstijd. Eigenlijk sindsdien nooit meer een bcc gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 01-09 13:31
Heb een keer een bcc gedaan maar het kon me niet bekoren. De vlinder methode (spatchcock) bevalt mij ook véél beter.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irtimid
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:50
Om even aan te haken bij de BCC, ik heb hier ook geen hele goede ervaringen mee. Als je interesse hebt kun je eens kijken op de site van Amazing Ribs, Meathead heeft daar op "wetenschappelijke" wijze de BCC hype ontmaskerd.
Een vlinder/spatchcock/roadkill chicken is inderdaad ook mijn favoriet.
Vaak smeer ik de dryrub op het vel (iets ingeolied) en dan ook nog op het vlees (onder het vel dus).
De laatse keer heb ik de dikke delen (filets en dikke poten) ook geinjecteerd met de dryrub (opgelost in kokend water en daarna af laten koelen) en dat gaf ook heel veel smaak en het vlees droogde niet uit.
Just my 2 cents ;-)

"'Cause the world is a car and you're the crash test dummy" - "Hail" _ The Devil Makes Three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik vind het heerlijk, maar of de beercan wat toevoegt weet ik niet. Maar het feit dat je hem langzaam gaart (1,5 kilo ben ik wel 75-90 minuten zoet mee) maakt het wel lekker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapteynn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-09 16:24

Kapteynn

Kapteyn -Silvermoon-

Dag mede bbq-fanaten,

Ik sluit me hier graag bij aan nu ik sinds 2 weken in het bezit ben van een Weber MT GBS 57cm.

Afgelopen vrijdag heb ik voor het eerst met deze Q gewerkt en was voor mij ook direct de eerste keer op kolen. Mijn ouders hadden altijd een gas Q. Mijn favoriet de beercan chicken stond op het menu. Ik heb Weber briketten gebruikt maar had behoorlijk wat moeite om de temperatuur rond de 150-160 graden te houden. Beide schuiven stonden volledig open en de bovenste schuif stond boven de kolen. naar mijn idee had ik dan een hogere temperatuur moeten kunnen halen. hij zakte zelfs na een tijdje naar 100-110 en toen heb ik nog 6 briketten toegevoegd. Hierna bleef de temperatuur mooi stabiel en was de kip erg lekker.

Over de kip: Voor de kip heb ik de caribbean jerk rub gebruikt van not just bbq, later nog wat sweet smokey bbq saus er op en nog even afgegrild. Resultaat een lekker mals kippetje. Niet ontevreden over het eerste resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluebe
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-09 19:47

Bluebe

Roar

Kapteynn schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 10:24:
Dag mede bbq-fanaten,

Ik sluit me hier graag bij aan nu ik sinds 2 weken in het bezit ben van een Weber MT GBS 57cm.

Afgelopen vrijdag heb ik voor het eerst met deze Q gewerkt en was voor mij ook direct de eerste keer op kolen. Mijn ouders hadden altijd een gas Q. Mijn favoriet de beercan chicken stond op het menu. Ik heb Weber briketten gebruikt maar had behoorlijk wat moeite om de temperatuur rond de 150-160 graden te houden. Beide schuiven stonden volledig open en de bovenste schuif stond boven de kolen. naar mijn idee had ik dan een hogere temperatuur moeten kunnen halen. hij zakte zelfs na een tijdje naar 100-110 en toen heb ik nog 6 briketten toegevoegd. Hierna bleef de temperatuur mooi stabiel en was de kip erg lekker.
Ik heb zelf ook langere tijd de briketten van Weber gehad, die in het begin een mooie hoge temperatuur hebben maar vervolgens na een uur gigantisch in beginnen te kakken. Nu ben ik eindelijk door mijn voorraad heen en heb ik de Ecobrasa cocos briketten besteld, die komen vandaag dus ga van het weekend eens kijken of dat beter bevalt na aanraden van veel mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Die weber briketten produceren ontzetten veel as wat de boel verstikt, totaal ongeschikt om mee te bbq'en eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:33
Martinusz schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 09:19:
[...]

Voor het korstje was het erg lekker :) had ook wat via de kont :+ naar binnen laten lopen, maar dat proef je niet echt in de kip zelf nee. Dus daar ga ik voor de volgende keer even naar kijken.
Rookhout nog nooit gebruikt eigenlijk, ook eens leuk om mee te gaan experimenteren :)
Ik smeer de kip zowel van buiten als van binnen in met de hand (jep, all the way in :+ ) Ik gebruik daarvoor gewoon plantaardige olie (olijf of wat ik anders maar voor handen heb) en een rub voor de buitenkant. Dan druk ik haar de metalen koker van mijn houder in haar achterste en zet ik dit op mijn voorverwarmde onderstel van de houder waarin ik dan wel wat bier en kruiden heb die ook al flink zijn voorverwarmd.

Of het bier echt verschil maakt? Geen idee, nog niet zonder geprobeerd. Aangezien de kip wel echt erg lekker is, zal ik het zeker op deze manier blijven doen. Mijn bij Ali bestelde marinade injector zal binnenkort bezorgd worden, daarmee wil ik het vlees nog wat extra smaak gaan meegeven in de toekomst.

De opengeknipte variant zal ik eerdaags ook eens gaan proberen, die lijkt me ook wel lekker :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik ben helemaal over op houtskool nu, vind het toch het makkelijkst werken. Anders kokos. Reguliere briketten doe ik niet meer eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapteynn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-09 16:24

Kapteynn

Kapteyn -Silvermoon-

Gadgeteer schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 11:01:
[...]

Of het bier echt verschil maakt? Geen idee, nog niet zonder geprobeerd. Aangezien de kip wel echt erg lekker is, zal ik het zeker op deze manier blijven doen. Mijn bij Ali bestelde marinade injector zal binnenkort bezorgd worden, daarmee wil ik het vlees nog wat extra smaak gaan meegeven in de toekomst.
Naar mijn idee maakt het type vocht dat je gebruikt weinig uit. Recent heb ik 2 kippen gemaakt, 1 op gewone pils en 1 op een bockbiertje. Wij konden geen verschil in smaak ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
Kapteynn schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 11:05:
[...]

Naar mijn idee maakt het type vocht dat je gebruikt weinig uit. Recent heb ik 2 kippen gemaakt, 1 op gewone pils en 1 op een bockbiertje. Wij konden geen verschil in smaak ontdekken.
De rub aan de buitenkant maakt het verschil

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 19:44
Martinusz schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 09:12:
[...]

[afbeelding]
Dit is het manko van kip en marinades, het huidje smaakt goed maar daaronder geen of weinig smaak. Ik heb ooit uit de allerhande een bbq tip gebruikt en dat is pekelen van de kip. Dit is echt een aanrader en smaakpapillen booster :)

Zie: https://www.ah.nl/allerha...derde-kip-van-de-barbecue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
418O2 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 10:09:
Ik vind het heerlijk, maar of de beercan wat toevoegt weet ik niet. Maar het feit dat je hem langzaam gaart (1,5 kilo ben ik wel 75-90 minuten zoet mee) maakt het wel lekker.
Gewoon van het blik afstappen en een open houder kopen. Kan de lucht ook meteen vanaf het begin in de kip circuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
UltraSub schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 11:44:
[...]

Gewoon van het blik afstappen en een open houder kopen. Kan de lucht ook meteen vanaf het begin in de kip circuleren.
Zou eerder gaan om hem te vlinderen. Snellere bereidingswijze en geen verlies van smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
UltraSub schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 11:44:
[...]

Ik heb een porseleinen houder
Miki schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 11:54:
[...]

Zou eerder gaan om hem te vlinderen. Snellere bereidingswijze en geen verlies van smaak.
Ik heb geen haast :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paganstars
Hele kippen vlinder ik altijd en dan op en tussen de huid rubben, binnen kant rubben, borst en poten injecteren met fond.

De BCC is gimmick waardig, maar totaal niet efficient (tenzij je bier op kook temp is);

Je bier moet eerst koken voordat het daadwerkelijk effect heeft, het blik moet opgewarmd worden en de kip van binnen stomen. Leuk concept maar imho niet erg handig; de lucht circulatie is hoger en heter aan de buitenkant, dan aan de binnenkant van de kip! Dit zal ervoor zorgen dat de kip buitenzijde mooi gaar is, maar de binnenkant soms niet of nauwelijks.

Daarbij, ik vraag me af of de inkt op blikjes hittebestendig is en niet afgeeft qua dampen etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:37

defcon84

Multipass?

De blikjes hebben inderdaad ook een Bisphenol A (BPA) laag om de vloeistof te beschermen en vers te houden. Een test van Cook's Illustrated heeft aangewezen dat de stoffen die vrijkomen (20 microgram per kilogram) nog binnen de marges zijn (50 microgram per kilogram), maar er komt iets vrij wat niet in een lichaam thuis hoort.

Zolang het het blik niet 'droogkookt', wat niet snel zal gebeuren normaal, kan het niet heel veel kwaad, lijkt me.

Als je het niet vertrouwd, zijn er ook alternatieven voor het blik.
Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/00/s/MTUwMFgxNTAw/z/aW0AAOSw-0xYXtsu/$_35.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik gebruik een porseleinen standaard. Zal een keer vlinderen, kijken hoe dat is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irtimid
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de Weber Smokey Mountain of andere water-/bulletsmokers ?
Sinds een klein jaar heb ik er namelijk een in bezit en gebruik ik deze tot grote tevredenheid.
Toch heb ik twee vragen hier over :

1 - Vullen jullie de waterpan met koud of kokend water ? Izelf doe dit altijd met kokend water zodat het water niet eerst opgewarmd hoeft te worden en de smoker (naar mijn idee) eerder op temperatuur is.
Maar daar hoor ik graag jullie bevindingen over ;)

2 - Hebben jullie ervaring met het gebruik van andere vloeistoffen dan water in de waterpan of verse kruiden ? Ik kan mij van dat laatste voorstellen dat het de rook een aangename geur/smaak geeft als het water kookt. En als jullie verse kruiden gebruiken maak je dan ook nog gebruik van rookhout of zou dit overkill zijn ?

Oh en daarnaast ga ik binnenkort een Wagyu short/flatrib klaarmaken, grof zeezout&peper als "rub" lijken mij dan voldoende om de smaak van Wagyu niet te veel te verdoezelen. Of toch maar gewoon een rub kopen/maken en 'm daar mee insmeren ?

"'Cause the world is a car and you're the crash test dummy" - "Hail" _ The Devil Makes Three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
Ik gebruik bullet smokers;

1. Ik gebruik zand/terracotta en geen water, het is om je temp te stabiliseren. Vloeistof vergt enorm veel energie om te stoken, zeker in de winter merk je dit heel erg! Alleen op enorm warme dagen zoals afgelopen weekend stook ik met vloeistof.

Sterker nog ik stook geregeld droog en folie alleen de pan (scheelt weer schrobben ;))

2. Ik heb het wel eens gedaan met wijn, tijm, sinaasappel sap.. ja voegt marginaal iets toe, schoonmaken was een bitch.

zou gewoon P=Z rubben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malt007
Irtimid schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 15:01:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de Weber Smokey Mountain of andere water-/bulletsmokers ?
Sinds een klein jaar heb ik er namelijk een in bezit en gebruik ik deze tot grote tevredenheid.
Toch heb ik twee vragen hier over :

1 - Vullen jullie de waterpan met koud of kokend water ? Izelf doe dit altijd met kokend water zodat het water niet eerst opgewarmd hoeft te worden en de smoker (naar mijn idee) eerder op temperatuur is.
Maar daar hoor ik graag jullie bevindingen over ;)

2 - Hebben jullie ervaring met het gebruik van andere vloeistoffen dan water in de waterpan of verse kruiden ? Ik kan mij van dat laatste voorstellen dat het de rook een aangename geur/smaak geeft als het water kookt. En als jullie verse kruiden gebruiken maak je dan ook nog gebruik van rookhout of zou dit overkill zijn ?

Oh en daarnaast ga ik binnenkort een Wagyu short/flatrib klaarmaken, grof zeezout&peper als "rub" lijken mij dan voldoende om de smaak van Wagyu niet te veel te verdoezelen. Of toch maar gewoon een rub kopen/maken en 'm daar mee insmeren ?
1. Ik vul altijd met koud water zodat de ketel langzamer op temperatuur komt. Hoe kleiner het verschil in temperatuur tussen het vlees en de bbq hoe minder de spieren samentrekken en dus vocht verliest. Geen idee of het wetenschappenlijk valt te onderbouwen maar sinds ik het doe mislukt mijn pulled pork nooit meer :)

2. Als ik nog kruiden of een halve citroen ofzo heb liggen die ik anders zou weggooien dan gooi ik die er altijd in. Wellicht dat het nog een licht aroma meegeeft maar altijd beter dan weggooien I guess.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elhopo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 15:51
Na lang zoeken, kijken en twijfelen heb ik afgelopen week een Pizza steel besteld, mede doordat mijn pizzasteen gebroken was. Dit is zeg maar de Europese tegenhanger van de Bakingsteel.

Volgens mij zou hij precies op de Kamado Joe moeten passen, aangezien hij afgeronde hoeken heeft, maar anders is dat niet iets wat een haakse slijper niet kan oplossen.

Zijn er hier andere mensen die al eens met iets dergelijks een pizza hebben gebakken, eventueel op de bbq? Ben wel benieuwd naar ervaringen en tips. Ik zal tegen de tijd dat ik er een paar keer mee gebakken heb een soort review van maken.

Blijkt dat citroenvlinders helemaal niet naar citroen smaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:52

Mystikal

It never hurts to help!

Ik moet 80 hamburgers maken. Kant en klaar kopen of nog tips om uit te pakken naar de gasten toe.

Heb een weber 57cm. Wil sowieso voor direct gaan ivm tijd,

Darnaast ook nog 40 sateh stokjes.

[ Voor 10% gewijzigd door Mystikal op 01-06-2017 14:44 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
zou wel fatsoendelijke burgers kopen ;) Niet die standaard appie dingen. Cheddar kaas erop en evt spek op de bbq klaarmaken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Malt007
Ik zie het steeds vaker voorkomen maar in het Nederlands is het gewoon Saté. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

Ga naar een goede slager en vraag om hamburgers van rundvlees met 20% vetgehalte. Ca. 125gr per stuk. Je zou ook zelf een hamburgerpers kunnen kopen. Goed wat pezo erop uurtje voor het grillen.
Houtskool op de BBQ, naar de 200 graden en direct grillen. Alleen dicht doen als er bijvoorbeeld vlammen in de kolen komen. Regelmatig keren. Na de laatste keer draaien, cheddar erop even voor je serveert. Kerntemp van 70 graden.
Broodje naar keuze, zacht broodje kan je de binnenkant ook even aanbakken. zoet bbq sausje, rode ui, beetje in repen gescheurde kropsla, augurkschijfje en spekje. eventueel gebakken eitje, maar dat is veel extra werk voor 80 burgers.

[ Voor 1% gewijzigd door defcon84 op 01-06-2017 15:20 . Reden: augurk ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 20:12
defcon84 schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 15:19:
Ga naar een goede slager en vraag om hamburgers van rundvlees met 20% vetgehalte. Ca. 125gr per stuk. Je zou ook zelf een hamburgerpers kunnen kopen. Goed wat pezo erop uurtje voor het grillen.
Houtskool op de BBQ, naar de 200 graden en direct grillen. Alleen dicht doen als er bijvoorbeeld vlammen in de kolen komen. Regelmatig keren. Na de laatste keer draaien, cheddar erop even voor je serveert. Kerntemp van 70 graden.
Broodje naar keuze, zacht broodje kan je de binnenkant ook even aanbakken. zoet bbq sausje, rode ui, beetje in repen gescheurde kropsla, augurkschijfje en spekje. eventueel gebakken eitje, maar dat is veel extra werk voor 80 burgers.
Of gewoon een paar dozen Angus Burgers van Frozen Butchers halen. Goede smaak, bite en krimpen niet.
Dan kun je daarbij nog steeds het hele verhaal voor het opleuken van het broodje volgen.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-09 22:48

Apie!

Newer, better & confusinger

Malt007 schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 15:15:
Ik zie het steeds vaker voorkomen maar in het Nederlands is het gewoon Saté. :)
Saté is een gewoon verbastering van sateh :)

De klemtoon ligt net even anders. De bereiding meestal ook trouwens.

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:54
Morgen een dagje vrij dan eens de handvaten voor de oklahoma smoker gaan maken en setje nieuwe temperatuur meters erop plaatsen, en ze passen nu eindelijk onder hetzelfde dak de kapschuur is bijna af alleen nog afvoer en windveren plaatsen daarna beginnen met het maken van de buitenkeuken.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vojcD2F.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Hari-Bo op 01-06-2017 21:43 ]

Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 17:26
coelho schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 17:27:
[...]

Of gewoon een paar dozen Angus Burgers van Frozen Butchers halen. Goede smaak, bite en krimpen niet.
Dan kun je daarbij nog steeds het hele verhaal voor het opleuken van het broodje volgen.
Of gewoon 1 burger maken van 300gr vlees en daarin geraspte kaas, rode ui en gebakken ei. Burger geheel omwikkeld met spek.
Mooie italiaanse bol erbij. Burger op de Q tot deze gaar is, nog wat geraspte kaas over de burger heen en hoppa tussen je broodje drukken.
Gegarandeerd genoeg aan broodje hamburger :P
(owja heb er ook nog foto's van genomen maar nu even hier niet bij de hand)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
  • Laatst online: 08-09 21:27
coelho schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 17:27:
[...]

En ze zijn deze week in de aanbieding bij de AH, ik ga zelf ook de lamsburgers van dit merk kopen, ben benieuwd naar de smaak. Iemand deze of de iets duurdere Wagyu burger van de Frozen Butcher wel eens getest?

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Vanavond deze maar eens proberen :) https://bbq-helden.nl/recepten/griekse-kippedijen/
In combinatie met een Griekse salade en wat aardappeltjes.
De dijtjes liggen al in de marinade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ziet er lekker uit NoepZor..

Mijn lijstje met ToDo's wordt alsmaar langer... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

Gisteren appelbommen met spek (ik noem ze wrapples) gemaakt.
Vond het niet zo een succes.. 6/10
De bbq saus / rub was veel te overheersend en de appel niet helemaal zacht.
Ik had de spek eerst in de rub gedaan en even laten staan ipv eerst wikkelen en dan we rub erover strooien.
Misschien ooit nog eens proberen en dan het recept beter volgen. O-)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ybWA2uJt.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ywrHrdLt.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mlsgRzHt.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UIr5jvmt.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:33
Ron!n schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 09:08:
[...]

En ze zijn deze week in de aanbieding bij de AH, ik ga zelf ook de lamsburgers van dit merk kopen, ben benieuwd naar de smaak. Iemand deze of de iets duurdere Wagyu burger van de Frozen Butcher wel eens getest?
Ik heb de Angus en de Wagyu gehad van dit merk en moet zeggen dat ze me niet tegengevallen. Ik heb nu geregeld wel wat van het spul in mijn vriezer liggen als het weer eens in de aanbieding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Apie! schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 21:02:
[...]

Saté is een gewoon verbastering van sateh :)

De klemtoon ligt net even anders. De bereiding meestal ook trouwens.
Beetje off topic, maar zie in de VS, en dan vooral in Aziatische restaurants, steeds meer de verbastering stay, dus bv. chicken stay. :)
Dacht eerst aan een typfout, maar heb het nu al in drie verschillende zaken gezien, alsmede online.

[ Voor 24% gewijzigd door Fly-guy op 02-06-2017 15:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ron!n schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 09:08:
[...]

Ik haal ze al een tijdje en mijn voorkeur gaat uit naar de Angus versie.
De Wagyu is goed van smaak maar iets te vet voor mij.
En ze zijn idd in de aanbieding bij de AH op het moment, niet allemaal maar de Angus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik ga zo 1.8 kg bavette op de bbq gooien. Iemand nog tips om er wat leuks mee te doen???

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Sbakker1982 schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 16:38:
Ik ga zo 1.8 kg bavette op de bbq gooien. Iemand nog tips om er wat leuks mee te doen???
niet misgooien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Nu online
Of bij de buren op de bbq :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
koesie schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 16:15:
[...]

En ze zijn idd in de aanbieding bij de AH op het moment, niet allemaal maar de Angus wel.
Helaas zijn de dozen van 12 stuks niet in de aanbieding. De 2 stuks doosjes bevat hamburgers van 125 gram en die van 12 stuks 150 gram. Daar gaat mijn voorkeur naar uit ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:19
Fire it up Cocosbriketten. 10 kg €19 3 halen = 2 betalen. Gelijk maar wat ingeslagen voor de ribs die ik maandag ga maken. Leek mij een goede deal

Edit: bij de karwei

[ Voor 7% gewijzigd door R0y. op 03-06-2017 09:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoepZor
Nog een (instagram)compilatie van de Griekse kippedijspiezen. Voor de moeilijkheidsgraad een prima recept.

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.cdninstagram.com/t51.2885-15/e35/18723593_1557795277617349_1149498368427294720_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
R0y. schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 19:26:
Fire it up Cocosbriketten. 10 kg €19 3 halen = 2 betalen. Gelijk maar wat ingeslagen voor de ribs die ik maandag ga maken. Leek mij een goede deal
Zou helemaal mooi zijn als je zei waar... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Fly-guy schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 22:30:
[...]

Zou helemaal mooi zijn als je zei waar... ;)
|:( Zullen we het op het warme weer houden?

Karwei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Vandaag in DE wezen winkelen. Wat rib eyes kunnen scoren. Deze waren echt goedkoop!

Maar omdat de vorige ribeyes tegenviel maar een weber sear grate gbs gekocht. Denk dat het RVS rooster te weinig warmte vast hield. Een geheel gietijzeren rooster is beter maar duurder en zoveel plek heb ik niet nodig.

En dit keer zonder deksel searen. Zodat slechts 1 kant de warmte heeft ipv beide kanten.

Als het nu nog even stopt met regenen dan kan de sear grate nog met wat olijfolie worden in gebrand.
R0y. schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 22:33:
[...]

Karwei!
Was dat niet vorige week? Heb toen Fire up kokos 3kg zakken gehaald.

[ Voor 29% gewijzigd door Chevy454 op 03-06-2017 13:33 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Chevy454 schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 13:28:
[...]

Was dat niet vorige week? Heb toen Fire up kokos 3kg zakken gehaald.
Volgens mij niet, stond niets van een week actie o.i.d. Lagen ook Weber zakken (ook 3 halen 2 betalen)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
R0y. schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 22:33:
[...]

Karwei!
Die winkel met niet werkende website :(

[url="http://karweinl"]http://karweinl[/url]

spoiler:
( toch geen punt, bij Karwei ? )

[ Voor 4% gewijzigd door FreshMaker op 03-06-2017 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Net ff losgegaan bij de sligro, ribeye in de aanbieding, zo'n hele van 2/3kg laten portioneren in stukken van 300-400 gram en laten vacumeren, brisket in de aanbieding, lag een mooie flat, meegenomen en toen liep ik langs de visafdeling en was de langoustine in de aanbieding. Ook maar 2kg meegenomen. Was weer ff schrikken bij de kassa maar dat wordt wel weer genieten.

Vanavond eerst langoustines, even marineren in wat citroen en knoflook en dan even kort op de bbq.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2

Dit gaan we zo eten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Malt007 schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 17:35:
Net ff losgegaan bij de sligro, ribeye in de aanbieding, zo'n hele van 2/3kg laten portioneren in stukken van 300-400 gram en laten vacumeren, brisket in de aanbieding, lag een mooie flat, meegenomen en toen liep ik langs de visafdeling en was de langoustine in de aanbieding. Ook maar 2kg meegenomen. Was weer ff schrikken bij de kassa maar dat wordt wel weer genieten.

Vanavond eerst langoustines, even marineren in wat citroen en knoflook en dan even kort op de bbq.
Die ribeye hebben we hier vandaag ook gehaald bij de Sligro. 2 stukken van ongeveer 2kg, zojuist zelf in stukken van ongeveer 350gram gesneden en gevacumeerd in de diepvries gedaan. Veel lekkerder inderdaad om met 2 personen zo'n mooi stuk te hebben dan die dunne lapjes die je kant en klaar koopt.

En ook weer spareribs meegenomen, die gaan maandag low en slow (3, 2, 0,5) op de green egg.

[ Voor 5% gewijzigd door ik222 op 03-06-2017 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Halfbakken Nederlands?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ja klopt. Maar wel goede recepten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:50
Vandaag 7 uurtjes in de weer geweest met deze proceur (pulled pork).

12 uurtjes in frankys pork prank rub gelegen en daarna gevuld met appelsap. Gerookt met kersen hout tot 88° en Laatste half uurtje afgelakt met roses are red sauce.

Was goed gelukt. Vlees was ietsje aan de droge kant en nog net iets te stevig maar zeker geslaagd volgens de schoonouders en de buren :).

https://www.dropbox.com/s...06-03%2017.56.49.jpg?dl=0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Wat zijn een beetje goede barbecue gerechten voor 2 personen? Ik wil vanavond even met mijn vriendin de barbecue aanzetten. Ik wil graag eens pulled pork maken, maar als ik dat zo lees is dat een avontuur van zo'n 10-12 uur. Dus beetje nutteloos voor 2 personen. Ik denk dat we vanavond dan "echte" hamburgers gaan maken volgens dit recept (http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=398.0) van iemand hier boven. Wat zijn nog meer aanraders om klaar te maken voor 2 personen?

Of kan ik voor een pulled pork ook een minder dik/groot stuk vlees gebruiken waardoor de cooktime omlaag gaat?

[ Voor 10% gewijzigd door MrVegeta op 04-06-2017 10:51 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alki
MrVegeta schreef op zondag 4 juni 2017 @ 10:49:
Wat zijn een beetje goede barbecue gerechten voor 2 personen? Ik wil vanavond even met mijn vriendin de barbecue aanzetten. Ik wil graag eens pulled pork maken, maar als ik dat zo lees is dat een avontuur van zo'n 10-12 uur. Dus beetje nutteloos voor 2 personen. Ik denk dat we vanavond dan "echte" hamburgers gaan maken volgens dit recept (http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=398.0) van iemand hier boven. Wat zijn nog meer aanraders om klaar te maken voor 2 personen?

Of kan ik voor een pulled pork ook een minder dik/groot stuk vlees gebruiken waardoor de cooktime omlaag gaat?
Kip quessadillas met guacamole. Ff terug bladeren staat het recept wat ik gepost heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki

Voor PP ben je te laat dat ga je niet meer redden, sterker nog de kans dat je het vandaag ergens kunt kopen is nagenoeg nul.

Een hele kip eventueel gevlinderd, spiezen, een hele gemarineerde varkenshaas, moinkballs, zalm, forel. Keuze genoeg lijkt me :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Miki schreef op zondag 4 juni 2017 @ 11:24:
[...]

Voor PP ben je te laat dat ga je niet meer redden, sterker nog de kans dat je het vandaag ergens kunt kopen is nagenoeg nul.

Een hele kip eventueel gevlinderd, spiezen, een hele gemarineerde varkenshaas, moinkballs, zalm, forel. Keuze genoeg lijkt me :)
We gaan hamburgers bakken, ossenhaasspiesjes met paprika en sate en een stuk ossenhaas (oosters) op de barbecue :)

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
  • Laatst online: 08-09 21:27
koesie schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 16:15:
[...]

Gisteren de Angus Beef variant bereid, niet op de BBQ maar ff snel in de grill pan, prima burgertjes. Bij de gewone AH kon ik niet de lam of iberico variant vinden, misschien vandaag of morgen langs de XL. Ze zijn trouwens allemaal in de bonus: https://www.ah.nl/bonus/week/22/segment/193322

What's in the case?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online

Zoals al gezegd is PP niet iets voor twee personen, echter waarom maak je het niet en vries je het in in twee persoons porties?

Blijft een lange kooktijd, maar dan heb je én pulled pork en voor later ook nog wat. De vriezer is hier gevuld met porties, te gebruiken zo, na opwarmen, of in een ander gerecht, denk aan kroketten, wraps, etc.
1x bereiden en je hebt maanden genoeg PP.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Irtimid
Fly-guy schreef op zondag 4 juni 2017 @ 14:29:
[...]

Zoals al gezegd is PP niet iets voor twee personen, echter waarom maak je het niet en vries je het in in twee persoons porties?
Zo doe ik het ook, een paar kilo PP maken en dan bv per 3 ons in zakjes in de vriezer (na er uiteraard eerst 's avonds van gegeten te hebben). Prima voor een heerlijk lunchbroodje of zoiets (wraps met bonen en PP is ook lekker).

Laatst heb ik er chili con carne mee gemaakt ipv gehakt en dat was ook een aanrader moet ik zeggen. Het oogt mooi/lekker en de rokerige smaak van de PP voegt echt iets toe aan de chili.
En het maken van PP is gewoon geweldig ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Wat zijn een beetje goede barbecue gerechten voor 2 personen? Ik wil vanavond even met mijn vriendin de barbecue aanzetten. Ik wil graag eens pulled pork maken, maar als ik dat zo lees is dat een avontuur van zo'n 10-12 uur. Dus beetje nutteloos voor 2 personen.
Hoezo nutteloos? We hebben hier een MT57 voor 2 personen en als we PP maken dan maken we meteen 4 a 5 kg procureur erop. Je kan PP naderhand gewoon invriezen of PP kroketten van maken.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Chevy454 schreef op zondag 4 juni 2017 @ 15:22:
[...]

Hoezo nutteloos? We hebben hier een MT57 voor 2 personen en als we PP maken dan maken we meteen 4 a 5 kg procureur erop. Je kan PP naderhand gewoon invriezen of PP kroketten van maken.
Ooh, het leek me niet zo lekker om in te vriezen. Dan ga ik dat eens goed aanpakken binnenkort!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The-Source
Vandaag even mijn nieuwe speelgoed eens goed testen.
Moet zeggen dat de alarm toon irritant hard is maar je weet wel gelijk dat je aandacht vereist is :X
BBQ
Beef rib kerntemperatuur
Beef rib kerntemperatuur
Rooster temp
Rooster temperatuur
Overzicht:
Overzicht temperatuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
Ook een echte aanrader bij teveel PP zijn bitterballen en kroketten. Op de site van Noskos (die hier toch bij iedereen bekend zou moeten zijn) staat een goed recept. Tip: Durf je ragoût erg hoog op smaak te brengen, dan heb je uiteindelijk de lekkerste bitterballen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Hoe lang is vlees eigenlijk goed in de vriezer? En dan een goeie wel. Zit behoorlijk verschil in heb ik gemerkt toen ik een tijd terug een nieuwe kocht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Ligt aan de temperatuur -18 of -23 scheelt nogal.
Varkensvlees wordt vaak maximaal 2 maanden gezegd, niet dat het dan niet meer goed is maar kan een smaakje aan het vlees komen. Rundvlees kan mits goed ingevroren een jaar maar correct me if im wrong

Pagina: 1 ... 51 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.