[F1] Seizoen 2016 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 97 ... 101 Laatste
Acties:
  • 496.640 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:30

Martinspire

Awesomeness

Rivanov schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 13:19:
Persconferentie morgen:

Verstappen, Alonso, Grosjean, Hamilton, Kvyat en Ocon.
Sterker, de dag erop is ook bekend:

Thursday, August 25 1500 hours local time (1300 GMT)
Fernando Alonso (McLaren), Romain Grosjean (Haas), Lewis Hamilton (Mercedes), Danill Kvyat (Toro Rosso), Esteban Ocon (Manor), Max Verstappen (Red Bull)

Friday, August 26, 1600 hours local time (1400 GMT)
Eric Boullier (McLaren), Robert Fernley (Force India), Christian Horner (Red Bull), Monisha Kaltenborn (Sauber), Fred Vasseur (Renault), Claire Williams (Williams)

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
Martinspire schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 13:53:
[...]
Het grote probleem bij F1 is gewoon dat ze laag op de weg liggen. Als de diameter van de regenbanden 10 centimeter meer is dan nu, kunnen ze ook gewoon van start.

Het zit hem namelijk in het feit dat op een gegeven moment op meerdere delen van de baan de vloer contact maakt met het water en er dus geen contact meer is tussen band en wegdek maar vloer en wegdek. Hij drijft er overheen. Dat is wat serieuzer dan wat bij MotoGP kan gebeuren en daarom gaan die gasten sneller beginnen. Ook veel andere klassen hebben er minder last van. En op zich is het doorglijden nog niet eens zo heel ernstig, maar als je vervolgens op 1 wiel weer grip krijgt, dan krijg je zoals Palmer er in Monaco af ging, dat je gewoon haaks de muur in gaat. Geen prettig gezicht.

Dus ja, het is jammer dat regen niet lekker samengaat met F1, maar dat is gewoon een simpel gebrek bij de afwatering op de banen. Veel moderne banen met betere afvoer hebben er minder last van, maar vaak heb je ook problemen zoals in USA dat er gewoon grote plassen met staand water zijn waar een F1 auto niet normaal doorheen komt
Ik neem aan dat je mm bedoelt? :P

Regenbanden hebben al een grotere diameter dan slicks. Ander punt is dat men gewoon weet dat Charlie toch een SC of rode vlag doet als ie het te nat vindt. Dus je gaat je auto ook niet afstellen (=hoger zetten) bij natheid. Daar heb je alleen maar jezelf mee. Dus semidroog afstelling en wachten op de SC. Waarom denk je dat Bianchi doorreed met versleten intermediates in Japan? Als je stopt voor regenbanden ben je gezien met de huidige mentaliteit. Het laatste is dat de regenbanden van Pirelli gewoon ruk zijn en alleen nut hebben achter een SC.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Señor Sjon schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 14:06:
[...]

Ik neem aan dat je mm bedoelt? :P

Regenbanden hebben al een grotere diameter dan slicks. Ander punt is dat men gewoon weet dat Charlie toch een SC of rode vlag doet als ie het te nat vindt. Dus je gaat je auto ook niet afstellen (=hoger zetten) bij natheid. Daar heb je alleen maar jezelf mee. Dus semidroog afstelling en wachten op de SC. Waarom denk je dat Bianchi doorreed met versleten intermediates in Japan? Als je stopt voor regenbanden ben je gezien met de huidige mentaliteit. Het laatste is dat de regenbanden van Pirelli gewoon ruk zijn en alleen nut hebben achter een SC.
Nee centimeter. De huidige regenbanden voegen maar 2 centimeter toe, maar dat is blijkbaar nog lang niet voldoende. Veel te veel banen hebben een slecht afwateringssysteem, dus het lijkt me simpeler om de auto's aan te passen dan de banen zelf

offtopic:
En ja misschien is 10 centimeter wat overdreven, maar met 1 centimeter extra red je het niet

[ Voor 5% gewijzigd door Martinspire op 24-08-2016 14:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04:50
LOL

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Cqi4VDTXEAApLwm.jpg

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ferrari taking new engine specification to Spa

Laatste 3 tokens gebruikt, maar ze gaan deze update mogelijk niet eerder inzetten dan Monza (over ruim een week).

[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 24-08-2016 14:27 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
Iemand in Brussel vanavond? Je kunt Vandoorne boeken als Uber chauffeur met een McLaren 570S. :+

Afbeeldingslocatie: https://abload.de/img/2016-08-2414_30_25-stvouvm.png

Afbeeldingslocatie: https://abload.de/img/2016-08-2414_30_36-st7fuiz.png

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Lol, van wie komt dat en waar komt dat vandaan?

Overigens brand je lekker je bek met 50 graden energiedrank. Wat ook al niet fijn is als je de temperatuur in de cockpit al warm is. Is dat de reden dat sommige coureurs nooit lekker uit hun woorden komen post-race?

Edit: het is dus Carlos Sainz :P

[ Voor 3% gewijzigd door Martinspire op 24-08-2016 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Staat in de F1 Racing editie van deze maand.

https://twitter.com/steveb_1990/status/768066436816396288

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-09 21:47
Vast al voorbij gekomen maar /care

http://www.nu.nl/formule-...en-sneller-per-ronde.html

Eerst zien dan geloven, bredere banden en meer downforce en dus een hoger brandstof verbruik, als ze dus nog steeds maar 100kg mee mogen nemen tijdens een race schiet je d'r geen fuck mee op... Denk zelfs dat ze nog meer aan het sparen moeten en dus zelfs langzamer rijden.

Gedurfde uitspraak, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:27
FastFred schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 15:50:
Vast al voorbij gekomen maar /care

http://www.nu.nl/formule-...en-sneller-per-ronde.html

Eerst zien dan geloven, bredere banden en meer downforce en dus een hoger brandstof verbruik, als ze dus nog steeds maar 100kg mee mogen nemen tijdens een race schiet je d'r geen fuck mee op... Denk zelfs dat ze nog meer aan het sparen moeten en dus zelfs langzamer rijden.

Gedurfde uitspraak, dat wel.
Die 100kg is het probleem niet. Dat nemen ze nu al niets eens altijd mee in de race. het is de fuel flow die vooral voor grote problemen zorgt. Volgend jaar gaat de fuel flow wel heel iets omhoog.

En in die snellere tijden is het effect al meegenomen van meer drag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

^^ dat dus...

Het wordt max. 105 kg volgend jaar, wel bijblijven hè mannen! ;)

[ Voor 15% gewijzigd door albino71 op 24-08-2016 15:59 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 04:58
De Renault ziet er wel stabiel uit door raidillon-eau rouge:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CqoiIC_XYAEumAB.jpg

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
Lasmibalsingh schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 17:30:
De Renault ziet er wel stabiel uit door raidillon-eau rouge:

[afbeelding]
hij slaat daar rechts af he... dus die komt niet bij Radillion-Eau Rouge ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-09 21:37
ANdrode schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 13:28:
[...]

Wat is hiervan de bron?

Ik dacht dat de halo 'ring' zo hoog/dichtbij de coureur zit dat het toch om een gebied gaat waar je niet doorheen kijkt; je kijkt onder die hoek al tegen je eigen helm aan
Een aantal Indycar rijders hebben dat gezegd. Een Halo beperkt gewoon het gezichtsvermogen teveel.

Ik snap dat het racen zo veilig mogelijk moet maar als je zelf steeds sneller wilt en over 300 km/uur rijdt dan loop je nu eenmaal risico. Als je als coureur geen risico wilt lopen moet je niet starten. De afgelopen jaren zijn er bij het motor racen meerdere dodelijke slachtoffers gevallen, maar ze stappen elke keer weer op. Je weet dat er risico's zijn en daar kies je voor. Net als dat je voor die paar miljoen Euro (of heel veel meer) per jaar kiest.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanVanHaaren
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:35
stefanass schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 11:00:
Iemand gisteren op de Belgische TV / Canvas nog de documentaire over Alain Prost gezien?

http://www.canvas.be/alain-prost-racing-through-life

Ik heb helaas alleen de laatste paar minuten meegepikt waarin het over Senna ging. Balen dat ik de rest gemist heb, vond het wel interessant. Als iemand weet of deze misschien ergens online te vinden is hou ik me aanbevolen! Helaas werkt replay TV niet voor Canvas :(
Ik heb de volledige documentaire gezien, maar had er eerlijk gezegd meer van verwacht. De documentaire geeft desalniettemin een mooie inkijk in de persoonlijkheid en levensloop van Prost.

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

De man met de breedste glimlach in de F1 is weer eens bezig geweest. :D

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=ZKdLFs6LfHI]

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=1mCvqmKM4Tg]

"When you grow up your heart dies"

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:41
Lekker Ventje schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 17:50:
[...]
Ik snap dat het racen zo veilig mogelijk moet maar als je zelf steeds sneller wilt en over 300 km/uur rijdt dan loop je nu eenmaal risico. Als je als coureur geen risico wilt lopen moet je niet starten. De afgelopen jaren zijn er bij het motor racen meerdere dodelijke slachtoffers gevallen, maar ze stappen elke keer weer op. Je weet dat er risico's zijn en daar kies je voor. Net als dat je voor die paar miljoen Euro (of heel veel meer) per jaar kiest.
Ook bij de motoren zijn er al heel wat dingen verandert en zal er nog genoeg gaan veranderen om het zo veilig mogelijk te houden. Dat het een gevaarlijke sport is en er altijd een risico zal zijn, is geen reden om het niet zo veilig mogelijk te maken. Dit is dan ook totaal geen reden om wel/niet voor een halo te gaan, daar zitten heel andere afwegingen aan vast.

[removed]

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 05-09 13:48
Dacht lekker bij mijn ochtend kopje koffie in het nieuwe GP van Belgie forum stuk te kijken.. helaas, tevroeg.

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Sniffels schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 08:14:
Dacht lekker bij mijn ochtend kopje koffie in het nieuwe GP van Belgie forum stuk te kijken.. helaas, tevroeg.
Dan neem je net als ik een tweede kopje ;)
Negen uur komt het er dacht ik op.

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Naar aanleiding van mijn eerdere reactie met alle websites van de Formule 1 coureurs zie ik dat afgelopen nacht Verstappen een nieuwe site heeft gekregen.

Zoals we toen al concludeerden was de site van Verstappen van alles en nog wat (beschrijving carrière Jos en Max, algemeen race nieuws en Max nieuws, Shop, etc). Nu hebben ze het anders aangepakt en er een site van gemaakt als vele andere coureurs hebben. De shop hebben ze ook los getrokken.

• Rivanov
Ook voorzien van zijn nieuwe logo. Die cap die hij laatst op had tijdens zijn vakantie is vanaf vandaag ook te bestellen.

Afbeeldingslocatie: http://www.verstappen.nl//img/2016/Algemene_Max_Fotos/Max_Verstappen_logo_cap_2016_2-1b.jpg

En z'n eigen app.

https://itunes.apple.com/...1088784549?l=nl&ls=1&mt=8

[ Voor 51% gewijzigd door Rivanov op 25-08-2016 08:44 ]

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 11:46
Lekker Ventje schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 17:50:
[...]

Een aantal Indycar rijders hebben dat gezegd. Een Halo beperkt gewoon het gezichtsvermogen teveel.

Klopt, ze zijn in de IndyCar ook wel bezig met hoofdbescherming maar ze zoeken naar een oplossing die het zicht minder beperkt.

Daarnaast zijn crashes in IndyCar op de ovals ook wel echt anders, komt daar regelmatig voor dat een auto de hekken in vliegt en die werken als een soort kaasschaaf op de complete auto. Kan me voorstellen dat ze in IndyCar wat meer op zoek gaan naar een systeem dat de coureur ook veilig houdt zijn zulk soort typische oval crashes.

Ben van mening dat de sport er alles aan moet doen om risico's te beperken voor zowel coureurs als teampersoneel en toeschouwers, maar dat ze wel moeten waken voor knee-jerk reacties op een extreem raar ongeluk zoals bijv. Bianchi. De oplossing daar is geen hoofdbescherming; maar betere procedures wanneer er zware voertuigen langs de baan rijden.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

• Widow
  • Laatst online: 25-08 10:41
Martinspire schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 14:16:
[...]

Nee centimeter. De huidige regenbanden voegen maar 2 centimeter toe, maar dat is blijkbaar nog lang niet voldoende. Veel te veel banen hebben een slecht afwateringssysteem, dus het lijkt me simpeler om de auto's aan te passen dan de banen zelf

offtopic:
En ja misschien is 10 centimeter wat overdreven, maar met 1 centimeter extra red je het niet
Zou het dan niet slim zijn om juist smallere regenbanden te gebruiken? Ik kan me voorstellen dat het bij regen juist wenselijk is om meer druk te hebben op het contactvlak tussen de band en het circuit, om aquaplaning te voorkomen. En om meer druk te creeren, zou je smallere banden kunnen gebruiken. Bij winterbanden zie je dat ook - die zijn vaak smaller dan gewone banden.

Lijkt me wel leuk trouwens, winterbanden voor de F1 _O- ik ken dat filmpje van Verstappen in een STR bovenop een berg met sneeuwkettingen, maar sneeuw op een circuit hebben we nog nooit gehad in de F1 voor zover ik me kan herinneren.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:35
Woudloper schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 08:41:
Naar aanleiding van mijn eerdere reactie met alle websites van de Formule 1 coureurs zie ik dat afgelopen nacht Verstappen een nieuwe site heeft gekregen.

Zoals we toen al concludeerden was de site van Verstappen van alles en nog wat (beschrijving carrière Jos en Max, algemeen race nieuws en Max nieuws, Shop, etc). Nu hebben ze het anders aangepakt en er een site van gemaakt als vele andere coureurs hebben. De shop hebben ze ook los getrokken.
Ik heb de korte verhalen over zijn carrière met een glimlach zitten lezen, want heeft dat jochie op jonge leeftijd een indruk gemaakt door een aantal kampioenschappen op rij gewoon ongeslagen te winnen :P

• Rivanov

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Rivanov schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 08:42:
Ook voorzien van zijn nieuwe logo. Die cap die hij laatst op had tijdens zijn vakantie is vanaf vandaag ook te bestellen.

[afbeelding]

En z'n eigen app.

Ik vind het eigenlijk niet zo mooi, bovendien valt die donkere kleur ook nergens op. Juist wat oranje tinten maakt dat het erg opvalt bij een GP. En dat glans-effect is ook alweer een tijdje uit.

Bovendien snap ik niet echt wat er mis was met het oude logo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Het nieuwe is in ieder geval een stuk moderner.. for sure.

:+

• Señor Sjon
Er zal vast wel een paarsebroekenuitleg bij horen. :+

Ook weer de relatieve tijden bij nieuwsberichten. Wanneer kappen sites daar nou eens mee?! Dat Twitter en Facebook er weg van zijn, maakt het nog niet handig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
XyritZz schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 08:55:
[...]

Ben van mening dat de sport er alles aan moet doen om risico's te beperken voor zowel coureurs als teampersoneel en toeschouwers, maar dat ze wel moeten waken voor knee-jerk reacties op een extreem raar ongeluk zoals bijv. Bianchi. De oplossing daar is geen hoofdbescherming; maar betere procedures wanneer er zware voertuigen langs de baan rijden.
Nee met alle respect voor Bianchi, maar die had bij dubbel geel in de regen van zijn gas af moeten gaan en niet volle bak moeten gaan pushen in die bocht,

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Rivanov schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 08:42:

[afbeelding]

En z'n eigen app.

Ik weet dat je een Apple fanboy bent, maar misschien is het handig om ook even de Android link te posten :)
Google Play: Max Verstappen - Official App
Geld vooral...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Smultie schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 09:32:
[...]

Ik weet dat je een Apple fanboy bent, maar misschien is het handig om ook even de Android link te posten :)
Google Play: Max Verstappen - Official App
Excuses. Dat was ik inderdaad vergeten.

• XyritZz
SnowDude schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 09:21:
[...]

Nee met alle respect voor Bianchi, maar die had bij dubbel geel in de regen van zijn gas af moeten gaan en niet volle bak moeten gaan pushen in die bocht,
Het zit in de aard van het beestje om te pushen en de grens op te zoeken; zie ook Rosberg die onder geel de pole tijd rijdt. Dat kun je coureurs niet kwalijk nemen, er moeten duidelijke regels zijn die de coureurs dwingen om gas terug te nemen.

Op dit punt moet je coureurs gewoon tegen zichzelf in bescherming nemen; slow zones, safety car of rode vlag zodra er bergingsvoertuigen rijden is de juiste oplossing en niet komen met vage regels zoals ze er nu zijn waarbij het de interpretatie van de coureur is of ze er aan voldoen of niet.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-09 19:45
SnowDude schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 09:21:
[...]

Ik meen mij te herinneren dat ook dubbel geel niet meer gezwaaid werd. Het was een samenloop van omstandigheden en zeker niet alleen zijn schuld.

• SnowDude
XyritZz schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 10:15:
[...]

Het zit in de aard van het beestje om te pushen en de grens op te zoeken; zie ook Rosberg die onder geel de pole tijd rijdt. Dat kun je coureurs niet kwalijk nemen, er moeten duidelijke regels zijn die de coureurs dwingen om gas terug te nemen.

Op dit punt moet je coureurs gewoon tegen zichzelf in bescherming nemen; slow zones, safety car of rode vlag zodra er bergingsvoertuigen rijden is de juiste oplossing en niet komen met vage regels zoals ze er nu zijn waarbij het de interpretatie van de coureur is of ze er aan voldoen of niet.
Sorry hoor maar hebben we het over een kleuterklasje of over professionele coureurs? Een professionele coureur weet dat je bij dubbel geel niet volgas moet pushen.
tlpeter schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 10:21:
[...]

Ik meen mij te herinneren dat ook dubbel geel niet meer gezwaaid werd. Het was een samenloop van omstandigheden en zeker niet alleen zijn schuld.
Pas een paar meter na het ongeluk was de baanpost die groen zwaaide.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

• B-Real
Sorry hoor maar hebben we het over een kleuterklasje of over professionele coureurs? Een professionele coureur weet dat je bij dubbel geel niet volgas moet pushen.
We hebben het inderdaad over professionele coureurs en die willen zo min mogelijk tijd verliezen en gaan dus zo hard als het kan. Dat betekend bij dubbel geel zo kort als mogelijk liften en daarna volgas verder.

Een halve of een hele seconde verliezen bij geel kost met een beetje pech zomaar 5 á 10 rondjes om goed te maken.

Gezien het gevaar natuurlijk totaal niet goed te praten, maar zo werkt het wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov

• FastFred
  • Laatst online: 13-09 21:47
Rivanov schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 14:31:
Iemand in Brussel vanavond? Je kunt Vandoorne boeken als Uber chauffeur met een McLaren 570S. :+

[afbeelding]

[afbeelding]
Dat is knap, voorwaarde die Uber stelt aan jou als chauffeur is dat je een 4-deurs hebt :+

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 06:36

ATS

FastFred schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 12:06:
[...]

Dat is knap, voorwaarde die Uber stelt aan jou als chauffeur is dat je een 4-deurs hebt :+
Die maken vast wel een uitzondering.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Oh my, dat startgeluid. :~

Alsof je met het opwinden van een kwetsbaar en complex Zwitsers mechanisch uurwerkje de poorten naar de hel en verder opent. <3 :~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:23

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Jammer alleen dat die startmotor er zo lang over doet; daar heeft mijn Fordje geen last van.. (ok, 3 vs 8cilinder, 1 vs 4 liter .. )

[ Voor 7% gewijzigd door pjottum op 26-08-2016 09:18 ]

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Liberty Media close to F1 takeover deal, claims report

Formula 1's owners could be listed on New York's Nasdaq stock exchange if an $8.5 billion bid being put together to take control of the sport comes off, claims a report by Sky News.

Liberty Media Corporation, a company backed by American media tycoon John Malone, is reported to be in detailed talks with F1's controlling shareholders CVC Capital Partners.

It is suggested that the idea is for a two-phase takeover – with a first takeover of a minority stake potentially getting completed in a matter of weeks, prior to a later majority takeover.

The company would then be absorbed in to the parent Liberty Media Group – which is listed.

However, the deal is not the only one on the table with a rival bid said to also be coming from Malone's other business Liberty Global – which is working on a deal with Discovery Communications.

CVC currently has a 35 percent stake in F1, with US-based fund manager Waddell & Reed owning 20 percent.

Ecclestone suggested last year that a deal was close for F1 to get new owners, before later suggesting that CVC was not so keen to exit.

"I said there are three people that are interested in buying," Ecclestone commented.

"They have been talking a little bit, but now they are a lot more interested. If the shareholders want to sell, they will sell.

"I am not selling. That is what the problem is.

"Mr McKenzie, who is the controlling shareholder, also doesn't want to sell. If someone wants to buy and someone doesn't want to sell it is difficult."
Dit kan wel eens goed nieuws zijn voor ons. Ziggo is namelijk onderdeel van Liberty Global. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:23

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Rivanov schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 09:27:
[...]

Dit kan wel eens goed nieuws zijn voor ons. Ziggo is namelijk onderdeel van Liberty Global. ;)
Denk je? Iemand moet die 8,5 miljard betalen...

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Daarom gaan ze de beurs op. ;)
Ach.. het zijn ook maar geruchten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Iig beter dan het gerucht dat het bij Apple terecht kwam .... (voor mij als Ziggo abonnee dan...)

[ Voor 22% gewijzigd door Smultie op 26-08-2016 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

- weg er mee -

[ Voor 91% gewijzigd door ATS op 29-08-2016 16:57 . Reden: Overbodig gemaakt door mod ingrijpen ]

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

De posts over de GP van Belgie, de camping etc zijn verplaatst naar [F1] Seizoen 2016-13 - GP van België. Svp daar verder gaan :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Om daarvoor nou het hele topic in de TC te zetten... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ja, daar ging iets fout :+

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathieu_Hinder
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 03-03 12:59
Na het incident met KMag ben ik benieuwd naar volgende week, met name indien hij niet zelf kan rijden. Wie zal er dan namelijk de plaats innemen? Renaults reserverijder is Occon, die zonet zelf als vaste rijder bij Manor is gestart. Roepen ze die terug? Zal Haryanto in dat geval toch nog een GP voor Manor rijden? Even wishful thinking, stel dat Haryanto niet aan de bak komt, en Occon terug naar Renault moet bij nood aan hun reserverijder. Misschien kan Toto Wolff zijn woorden hard maken van vorige week en Stoffel Vandoorne het lege plaatsje bezorgen bij Manor (waar hij ook Occon heeft geplaatst). Zo kan McLaren Stoffel nog eens in actie zien vooraleer ze hun rijdersduo voor volgend jaar vastleggen komende maand. In hoeverre McLaren & Mercedes samen willen "spannen", weet ik natuurlijk niet :)

Zoals ik zeg, wishfull thinking, maar toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
Mathieu_Hinder schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 22:17:
Na het incident met KMag ben ik benieuwd naar volgende week, met name indien hij niet zelf kan rijden. Wie zal er dan namelijk de plaats innemen? Renaults reserverijder is Occon, die zonet zelf als vaste rijder bij Manor is gestart. Roepen ze die terug? Zal Haryanto in dat geval toch nog een GP voor Manor rijden? Even wishful thinking, stel dat Haryanto niet aan de bak komt, en Occon terug naar Renault moet bij nood aan hun reserverijder. Misschien kan Toto Wolff zijn woorden hard maken van vorige week en Stoffel Vandoorne het lege plaatsje bezorgen bij Manor (waar hij ook Occon heeft geplaatst). Zo kan McLaren Stoffel nog eens in actie zien vooraleer ze hun rijdersduo voor volgend jaar vastleggen komende maand. In hoeverre McLaren & Mercedes samen willen "spannen", weet ik natuurlijk niet :)

Renault heeft volgens mij ook nog wel meer test/reserve rijders.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• majoh
  • Laatst online: 09:10

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Hij Twittert zelf alweer dat ie er gewoon is. Dus geen wishful thinking nodig ;)

https://mobile.twitter.co...status/769935672794898432

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10:36

PauseBreak

derp!

majoh schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 08:40:
Hij Twittert zelf alweer dat ie er gewoon is. Dus geen wishful thinking nodig ;)

https://mobile.twitter.co...status/769935672794898432
Dit was vrijwel direct nadat hij was ontslagen uit het ziekenhuis. Zeker omdat die hoofdsteun los is gekomen en je zijn hoofd duidelijk rond ziet zwaaien in de cockpit kan ik me eigenlijk niet voorstellen dat hij geen hersenschudding heeft opgelopen en geen andere kleinere zaken die je pas een paar dagen erna begint te merken. Ik kan me echt niet voorstellen dat de FIA hem laat rijden daar in Monza.

Nee, merp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sparraps
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-09 19:17
Verstappen heeft een nieuw miniatuurmodel uitgebracht.
https://www.verstappensho...ale-model-1-43-russian-gp
Afbeeldingslocatie: https://www.verstappenshop.nl/content/shop/model.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.verstappenshop.nl/content/shop/minichamps-str11-2016-verstappen-1-43-4.jpg
Die van mij is onderweg zijn er andere die hem nog besteld hebben?

psn = bjornnl22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
PauseBreak schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 10:25:
[...]

Dit was vrijwel direct nadat hij was ontslagen uit het ziekenhuis. Zeker omdat die hoofdsteun los is gekomen en je zijn hoofd duidelijk rond ziet zwaaien in de cockpit kan ik me eigenlijk niet voorstellen dat hij geen hersenschudding heeft opgelopen en geen andere kleinere zaken die je pas een paar dagen erna begint te merken. Ik kan me echt niet voorstellen dat de FIA hem laat rijden daar in Monza.
Hij zal ongetwijfeld voor de eerste vrije training op vrijdag worden doorgelicht in het medische centrum op Monza, daarna zullen we het wel weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10:33
Mathieu_Hinder schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 22:17:

ALS KMag niet kan rijden (waarvan ik dat niet verwacht, denk zelf dat hij mag rijden), dan pakt Renault een coureur op het Renault Opleidingsteam. De naam van Sergey Sirotkin (ART GP2) gaat rond.

Ocon heeft momenteel niks meer met Renault te maken. Hij was uitgeleend van Mercedes aan Renault, maar Mercedes heeft hem nu zelf nodig voor de Manor. Dus Ocon's 'contract' bij Renault is verscheurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

Ryur schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 20:00:
[...]

ALS KMag niet kan rijden (waarvan ik dat niet verwacht, denk zelf dat hij mag rijden), dan pakt Renault een coureur op het Renault Opleidingsteam. De naam van Sergey Sirotkin (ART GP2) gaat rond.

Ocon heeft momenteel niks meer met Renault te maken. Hij was uitgeleend van Mercedes aan Renault, maar Mercedes heeft hem nu zelf nodig voor de Manor. Dus Ocon's 'contract' bij Renault is verscheurd.
Heeft Sergey al een licentie dan? Wellicht kunnen ze Harianto dan even lenen?

[ Voor 3% gewijzigd door ATS op 31-08-2016 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Monza komt eraan :D Voor mij toch als kind nostalgie.

Vroeger toen ik nog jong was meerdere keren geweest. 2x bij toeval een Ferrari test meegemaakt, en 1x uitgenodigd in de Pitbox te kijken. Wat overweldigend was het.

Ik hoop dat het italiaanse rood toch weer wat gaat scoren. Laat de andere teams maar eens zien dat Italië een makkelijke race wordt :D

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koli-man
  • Laatst online: 12-09 14:21

koli-man

Bartender!!!!

corset schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 10:31:

Vroeger toen ik nog jong was meerdere keren geweest. 2x bij toeval een Ferrari test meegemaakt, en 1x uitgenodigd in de Pitbox te kijken. Wat overweldigend was het.

Ik hoop dat het italiaanse rood toch weer wat gaat scoren. Laat de andere teams maar eens zien dat Italië een makkelijke race wordt :D
Ik vermoed dat dit een dodelijk saaie race wordt.
1 - 2 mercedes
3 - 4 ferrari
5 - 6 force india
7 - 8 williams
9 - 10 red bull

Hey Isaac...let's go shuffleboard on the Lido - deck...my site koli-man => MOEHA on X-Box laaaiiiff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
koli-man schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 10:34:
[...]

Ik vermoed dat dit een dodelijk saaie race wordt.
1 - 2 mercedes
3 - 4 ferrari
5 - 6 force india
7 - 8 williams
9 - 10 red bull
Ben ook bang dat het een saaie race wordt. Maar ja, je kan altijd hopen toch :D

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

corset schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 10:31:

Gaaf hoor! :9~

Wanneer was dat?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:32

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik tip Manor als outsider voor punten, en denk dat RB met een goede exit uit Parabolica nog wel een beetje mee moet kunnen komen. P6-7-8 moet net lukken denk ik.
Voor de Kwali zie ik het minder somber, zitten toch ook een paar bochten bij waar een beetje downforce en machanische grip erg welkom is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Ben nu 30, was toen ik denk ik, 11-12 was oid? Dus reken maar terug :) Het was wel echt gaaf om te zien. En ik weet dat die kans er niet vaak is.

Het was ook wel mooi, want we kwamen daar wat vaker in een vakantie (vader en ik waren F1 fanaat), dus we werden al herkend. Na een tijdje kwam er een man naar ons toe, dat er een F1 team wat tests wilde doen, en of we wilden kijken.
Nou, ja dus :D

Uiteraard toen wel 4x te horen gekregen "wat je hier ziet mag niet naar buiten komen" etc. Het logische eigenlijk. Maar als kind weet je toch niet wat je ziet :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• p0st
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 14:33

p0st

Dutch Reefer

“I told him not to tell anyone where he's staying in Monza because I'm sure there's some angry Italians"

Read more at http://www.crash.net/f1/n....html#QuM1gibzI93Wo8tu.99

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:38
ATS schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 10:27:
[...]

Heeft Sergey al een licentie dan? Wellicht kunnen ze Harianto dan even lenen?
Hij heeft genoeg punten en heeft in het verleden ook al een paar vrije trainingen gereden. Lijkt me geen probleem dus.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• koli-man

koli-man

Bartender!!!!

p0st schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 10:47:
“I told him not to tell anyone where he's staying in Monza because I'm sure there's some angry Italians"

Read more at http://www.crash.net/f1/n....html#QuM1gibzI93Wo8tu.99
Please don't .....
Het oude topic is net gesloten.

Hey Isaac...let's go shuffleboard on the Lido - deck...my site koli-man => MOEHA on X-Box laaaiiiff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 08:29

Wom

Laag downforce circuit dus ik tip ook Manor als uitschieter eerlijk gezegd. Ben benieuwd welke vleugelcombi's we gaan zien bij de verschillende teams.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-09 14:15

RoyK

Hobby tekenaar

Ik heb begrepen dat Max het advies heeft gekregen om niet te melden waar hij verblijft. Is dat de nieuwe F1 van nu ? Samen met het boe geroep bij podiums?

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Omdat ze vanuit de FIA alles op alles inzetten voor de veiligheid voor de coureurs en omstanders was ik afgelopen weekeind redelijk verbaasd toen ik de crash zag van Magnussen. Zijn headrest vloog meteen weg na de impact in de bandenstapel. Hierna was het ook duidelijk te zien dat Magnussen minder stabiel zat.

Wordt dit punt nog onderzocht? Immers moet de toekomstige halo toch ook worden gemonteerd aan de headrest als ik het goed heb begrepen. Hoe kijken jullie aan tegen het feit dat de headrest bij Magnussen los kwam te zitten. Is dat een algeheel probleem voor alle modellen of zal dit een specifiek issue zijn voor de Renaults?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Formula one
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 07-02 18:11
RoyK schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 10:57:
Ik heb begrepen dat Max het advies heeft gekregen om niet te melden waar hij verblijft. Is dat de nieuwe F1 van nu ? Samen met het boe geroep bij podiums?
Hopelijk niet anders worden er ook nog gevechten tussen Nederlanders en ferrari fans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 08:29

Wom

Woudloper schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 10:58:
Omdat ze vanuit de FIA alles op alles inzetten voor de veiligheid voor de coureurs en omstanders was ik afgelopen weekeind redelijk verbaasd toen ik de crash zag van Magnussen. Zijn headrest vloog meteen weg na de impact in de bandenstapel. Hierna was het ook duidelijk te zien dat Magnussen minder stabiel zat.

Wordt dit punt nog onderzocht? Immers moet de toekomstige halo toch ook worden gemonteerd aan de headrest als ik het goed heb begrepen. Hoe kijken jullie aan tegen het feit dat de headrest bij Magnussen los kwam te zitten. Is dat een algeheel probleem voor alle modellen of zal dit een specifiek issue zijn voor de Renaults?
Viel mij ook op, maar heb nooit goed begrepen hoe deze vast gezet worden. Want de coureurs kunnen deze zelf wel neerleggen om uit te stappen. Althans, dat is wat ik meekrijg van de beelden voor de podiumceremonie.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koli-man

koli-man

Bartender!!!!

Formula one schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 10:59:
[...]

Hopelijk niet anders worden er ook nog gevechten tussen Nederlanders en ferrari fans
He ja zeg, laat F1 ook zo'n pauper supporters krijgen als het voetbal.

Zucht, ik hoop het toch echt niet. Dat soort mensen verzieken het gewoon voor anderen, terwijl het eigenlijk nergens om gaat. Simpelweg meningen over sport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Laatst online: 10-09 09:21
Ik had het idee dat dit gekscherend werd gezegd door Horner? Al het wel serieus is is dat natuurlijk diep triest inderdaad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Wom schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 11:02:
[...]

Viel mij ook op, maar heb nooit goed begrepen hoe deze vast gezet worden. Want de coureurs kunnen deze zelf wel neerleggen om uit te stappen. Althans, dat is wat ik meekrijg van de beelden voor de podiumceremonie.
Zit achter in twee nokken en voor met twee snelsluitingen. FIA heeft de headrest voor onderzoek meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11-09 15:32

Qu3st

Woudloper schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 10:58:

De FIA is een onderzoek gestart waarom zijn headrest er uit vloog.
http://www.motorsport.com...gnussens-headrest-811193/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Formula one
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 07-02 18:11
De monteurs van Renault moeten flink sleutelen aan die auto zat helemaal in elkaar denk nieuwe motor, versnellings bak en nieuw chassis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Formula one schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 11:08:
De monteurs van Renault moeten flink sleutelen aan die auto zat helemaal in elkaar denk nieuwe motor, versnellings bak en nieuw chassis
Ze kunnen ook een nieuwe auto pakken.

Een gridpenalty stelt voor Renault op Monza niet veel voor :)

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Formula one schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 11:08:
Ach, het is Renault, als 1 merk alles weet van barrels dan zijn zij het wel :D (Ervaring: Clio, en familie met Renault problemen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Nee joh, dat was een grapje van Horner na de race, die vervolgens uit zijn verband getrokken wordt met clickbait koppen. Daarna wordt het nog een keer naar het Nederlands vertaald door nu.nl of gpupdate en is het hek helemaal van de dam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
albino71 schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 11:10:
[...]

Ze kunnen ook een nieuwe auto pakken.

Een gridpenalty stelt voor Renault op Monza niet veel voor :)
Volgesn mij noemen jullie bij exact het zelfde. Een nieuwe auto is het zelfde als een andere monocock, motor en bak. De ophanging en vleugels zijn sowieso afgeschreven, maar die zijn voor elke race toch anders, zeker voor Monza

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
Ik heb begrepen dat jij niet de sarcastische noot vaan Horner hebt begrepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
corset schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 11:11:
[...]

Ach, het is Renault, als 1 merk alles weet van barrels dan zijn zij het wel :D (Ervaring: Clio, en familie met Renault problemen)
Noem een merk dat geen problemen heeft......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
bvbal79 schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 11:31:
[...]

Noem een merk dat geen problemen heeft......
In mijn ervaring:

Subaru
Toyota
Lada <3

:p

persoonlijke ervaring is altijd anders dan de algemene census

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
corset schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 11:34:
[...]

In mijn ervaring:

Subaru
Toyota
Lada <3

:p

persoonlijke ervaring is altijd anders dan de algemene census
Nou die Toyota op Le Mans heeft het einde niet gehaald dit jaar ;)

En uit persoonlijke ervaring kan ik je genoeg gezeik vertellen met Subaru's en Toyota's, dat apparaat in mijn icon is een Toyota en daar heb ik al genoeg gezeik mee gehad :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
Grimmie187 schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 11:03:
[...]

Ik had het idee dat dit gekscherend werd gezegd door Horner? Al het wel serieus is is dat natuurlijk diep triest inderdaad..
Inderdaad, dat was bedoeld als een grapje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
Wom schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 10:50:
Laag downforce circuit dus ik tip ook Manor als uitschieter eerlijk gezegd. Ben benieuwd welke vleugelcombi's we gaan zien bij de verschillende teams.
Dacht men van Baku ook en de Manors waren nergens. Enkel een goede motor is niet genoeg om te presteren, zelfs niet op Monza.

Ze rijden met weinig vleugel, maar de auto's met slechte mechanische grip verliezen volgens mij alsnog dik in die langere bochten als parabolica en curva grande.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

koli-man schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 10:34:
[...]Ik vermoed dat dit een dodelijk saaie race wordt.
1 - 2 mercedes
3 - 4 ferrari
5 - 6 force india
7 - 8 williams
9 - 10 red bull
Buiten de mogelijkheid van inderdaad een minder aantrekkelijke race, Ricciardo vind dat de volgorde van je lijstje niet klopt?

Renault engine now on a par with Ferrari

Toch wel knap dat ze met éénmalig inzetten van enkele tokens, op zowat gelijke hoogte met Ferrari zouden zijn?
...
"At the start of the year we went into Melbourne not really expecting much compared to the end of last year," said Ricciardo.

"But we came in with more horsepower, and then the updates helped, and we've found a little bit more and a little bit more since then.

"It's been a nice refreshing improvement on both sides - the chassis is working well with the power unit.

"We're now pretty much on par with the '16 Ferrari [engine], and that's positive. They made a really big step last year.

...

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:23
XyritZz schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 11:44:
[...]

Dacht men van Baku ook en de Manors waren nergens. Enkel een goede motor is niet genoeg om te presteren, zelfs niet op Monza.

Ze rijden met weinig vleugel, maar de auto's met slechte mechanische grip verliezen volgens mij alsnog dik in die langere bochten als parabolica en curva grande.
Baku is niet echt te vergelijken met Monza natuurlijk. 1 lang recht stuk, maar Monza is qua bochten en snelheid wel een andere wereld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
Ik verwacht Mercedes, daarna Ferrari met Red Bull vlakbij. Horner zei dat hij een lastig weekend verwachtte, alhoewel Ricciardo idd zegt dat ze in de buurt zitten.

Nu maar hopen dat Max niet te veel Ferraris tegenkomt en andersom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 12:12
Grimmie187 schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 12:07:
Ik verwacht Mercedes, daarna Ferrari met Red Bull vlakbij. Horner zei dat hij een lastig weekend verwachtte, alhoewel Ricciardo idd zegt dat ze in de buurt zitten.

Nu maar hopen dat Max niet te veel Ferraris tegenkomt en andersom ;)
Mwuah, weer een gevecht waarbij RAI VES wil inhalen zal vast interessant worden :> Of dat gezond is voorbeiden is maar de vraag, maar spectaculair wordt het dan zeker.

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racierox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-09 12:06
Mercedes bovenaan, zonder twijfel. Voor plek 3 en 4 zal hard gestreden worden. Ik verwacht dat Ferrari een tandje sneller zal zijn. Dat waren ze op Spa eigenlijk ook al en Monza ligt RB nog iets minder.

Hoe dan ook, nieuwe ronde nieuwe kansen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 12:27
SnowDude schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 11:38:
[...]
Nou die Toyota op Le Mans heeft het einde niet gehaald dit jaar ;)

En uit persoonlijke ervaring kan ik je genoeg gezeik vertellen met Subaru's en Toyota's, dat apparaat in mijn icon is een Toyota en daar heb ik al genoeg gezeik mee gehad :(
Ja kijkend op je site wat je er allemaal mee geprutst heb is dat ook niet meer dan logisch haha.
Toyota's (die van ''vroeger'', starlet en etc) waren gewoon goed zolang je die dingen zo laat zoals ze zijn.. Supra zie je nu ook zo goed als niet meer rijden, elk merk heeft wel een domper ertussen zitten, en dat was bij Toyota helaas de Supra. De starlet zie je nu in elk dorp / stad nog altijd rijden en vlekkeloos apk's pakken.
De starlet moet je al flink verprutsen wil je niet de klok (1 miljoen) halen. Dat ''apparaat'' van jou vind ik dan ook niet representatief voor wat Toyota te bieden had toen der tijd. (sorry dat ik het zeg) maar dat is gewoon New Kids on the Block style xd

Subaru weinig ervaring mee, ik ken wel een dealer eigenaar die privé een Subaru Impreza WRX (rally editie, weinig van gemaakt) heeft, en dat is niks anders dan veel plezier en weinig ellende. Maar dat is dan ook niet representatief (1 voorbeeld).

Daarnaast is F1 natuurlijk niet te vergelijken met de consumenten auto's :P Ik ken niemand die privé een paar keer per jaar zijn motorblok vervangt haha :D

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Grimmie187
LopendeVogel schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 12:17:
[...]

Daarnaast is F1 natuurlijk niet te vergelijken met de consumenten auto's :P Ik ken niemand die privé een paar keer per jaar zijn motorblok vervangt haha :D
Nee logisch, anders wordt je bij ieder stoplicht 15 plaatsen teruggezet.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 09:04
[...]
Subaru weinig ervaring mee, ik ken wel een dealer eigenaar die privé een Subaru Impreza WRX (rally editie, weinig van gemaakt) heeft, en dat is niks anders dan veel plezier en weinig ellende. Maar dat is dan ook niet representatief (1 voorbeeld).
Die 2 voorbeelden van jou zijn wel representatief? Elk merk heeft zo echt wel z'n dingen, b.v. de toyota 2.2 dcat wordt je echt niet vrolijk van (iets met koppakking). Een starlet is inderdaad een goed voorbeeld van een auto waar niet zo snel wat stuk aan gaat. Maar dat is niet uniek, elk merk heeft zo zijn modellen die erg betrouwbaar zijn en modellen die minder betrouwbaar zijn. Een polo van eind jaren 90 met 1.9 tdi blijft ook gewoon heel, net als b.v. een 205. Een polo van 2012 en later met de 1.2 tdi (3 cilinder) wil je dan weer niet. Zo kunnen we voor elk merk wel modellen vinden wat niet goed is en modellen waar niets op aan te merken valt. Om gelijk dan maar een heel merk af te schrijven lijkt me een beetje voorbarig, niet ;) maar goed, zo als je zelf al op merkt hebben al die straat auto's helemaal niets met F1 auto's te maken (ook al sijpelen bepaalde technologieën wel door naar de straat auto's zo als b.v. DLC (en dan niet downloadable content :P )).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
[...]

Ja kijkend op je site wat je er allemaal mee geprutst heb is dat ook niet meer dan logisch haha.
Toyota's (die van ''vroeger'', starlet en etc) waren gewoon goed zolang je die dingen zo laat zoals ze zijn.. Supra zie je nu ook zo goed als niet meer rijden, elk merk heeft wel een domper ertussen zitten, en dat was bij Toyota helaas de Supra. De starlet zie je nu in elk dorp / stad nog altijd rijden en vlekkeloos apk's pakken.
Je ziet de supra weinig rijden om dat een goede supra niet te betalen is.En er gewoon weinig van verkocht zijn. Van mijn model zijn er geschat zo'n 250 van verkocht en er zijn maar 5 MkIV twin turbo's verkocht in Nederland. Hou er rekening mee dat mijn supra nieuw zo'n 100.000 gulden kostte in 1986, en zijn opvolger was in 1994 het dubbele.
Zo slecht zijn ze niet hoor, maar je de 3 liter turbo had een paar zwakke punten. De 2.5 en 3 liter twin turbo motoren zijn gewoon een beest van een motor, die met normaal gebruik niet kapot te krijgen is.
De starlet moet je al flink verprutsen wil je niet de klok (1 miljoen) halen. Dat ''apparaat'' van jou vind ik dan ook niet representatief voor wat Toyota te bieden had toen der tijd. (sorry dat ik het zeg) maar dat is gewoon New Kids on the Block style xd
Mijn supra is ontworpen voor de amerikaanse markt als tegenhanger voor de corvette en dergelijke auto's Het is een sportieve toerer, De MkIV stond in 1994 kwa performance boven een porsche 911 turbo, als je met een standaard MkIV vol in de remmen gaat dat schrik je je de eerste keer kapot.
Let wel er is een heel groot verschil tussen de TwinTurbo en de non turbo MkIV supras en dat is niet alleen de motor.
De Subaru's die ik ken persen minimaal 500 pk uit het blok en dat schijnt de levensduur een beetje te verkorten O-)
Ik ken genoeg mensen die elke 10.000 km hun motor reviseren (al dan niet omdat ze plof hebben gezegd :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:56

Mystikal

It never hurts to help!

De duitsers begrijpen het maar al te goed...

http://www.bild.de/sport/...rosser-47561136.bild.html

Niet echt een kwaliteitskrant..., maar toch!

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

hardware-lover schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 11:58:
[...]

Buiten de mogelijkheid van inderdaad een minder aantrekkelijke race, Ricciardo vind dat de volgorde van je lijstje niet klopt?

Renault engine now on a par with Ferrari

Toch wel knap dat ze met éénmalig inzetten van enkele tokens, op zowat gelijke hoogte met Ferrari zouden zijn?
Ik denk dat Ricky Genot nog eens kritisch moet kijken naar het de-raten van de Red Bulls op Kemmel, waar de Ferrari's dat niet aan het doen waren.Nog even afgezien van de upgrade die Ferrari voor Monza op de menukaart heeft staan.

En wat Renault betreft, de baas van Viry (RenaultSport F1 motorenafdeling) heeft gezegd dat je de tokens van dit jaar en die van vorig jaar bij elkaar op moet tellen. Al met al zit je voor de huidige progressie van Renault op zo'n 21 gebruikte tokens.

Ik denk dat het voor de Red Bulls een race gaat zijn die niet om het podium zal gaan, maar om de plaatsen daar net achter. Mercedes heeft zo belachelijk veel snelheid in die auto zitten, daar gaat niemand daadwerkelijk dichtbij zitten tijdens de race en Ferrari zou erna moeten komen als de motorische upgrade werkt als gepland.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
PauseBreak schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 12:44:
[...]

Ik denk dat het voor de Red Bulls een race gaat zijn die niet om het podium zal gaan, maar om de plaatsen daar net achter. Mercedes heeft zo belachelijk veel snelheid in die auto zitten, daar gaat niemand daadwerkelijk dichtbij zitten tijdens de race en Ferrari zou erna moeten komen als de motorische upgrade werkt als gepland.
Ik ben zeer benieuwd naar die update. Wat ik niet kan achterhalen: Er werd door Ferrari verteld dat deze upgrade meeging naar Spa om te testen of om zelfs mee te racen. Is dit nu wel of niet gebeurd? Er zat een aanzienlijk verschil tussen de pace van beide Ferraris op vrijdag en de rest van het weekend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Mystikal schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 12:43:
De duitsers begrijpen het maar al te goed...

http://www.bild.de/sport/...rosser-47561136.bild.html

Niet echt een kwaliteitskrant..., maar toch!
Holland-Schumi. Dat vind ik een leuke :)
Kern van het artikel is gewoon waar. We hebben het allemaal gemist.

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koli-man

koli-man

Bartender!!!!

hardware-lover schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 11:58:
[...]

Wat weet Ricciardo er nou van? Hier op GoT ... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Grimmie187 schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 12:47:
[...]

Ik ben zeer benieuwd naar die update. Wat ik niet kan achterhalen: Er werd door Ferrari verteld dat deze upgrade meeging naar Spa om te testen of om zelfs mee te racen. Is dit nu wel of niet gebeurd? Er zat een aanzienlijk verschil tussen de pace van beide Ferraris op vrijdag en de rest van het weekend..
Ferrari heeft de update niet gebruikt in Spa tijdens de race of kwalificatiesessies. Volgens mij alleen op vrijdag.

Nee, merp!

Pagina: 1 ... 97 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Het topic voor de komende race vind je donderdagochtend voor de race als los topic.
[F1] Seizoen 2016-14 - GP van Italië

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Waar te kijken?
Racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2016

IRC: http://irc.tweakers.net/f1