[F1] Seizoen 2016 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 95 ... 101 Laatste
Acties:
  • 496.651 views

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Diversity
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-08 21:27
woohoo me eerste GP is een feit, ga samen met een vriend naar de GP van Amerika. Zitten in bocht 9(tribune), kan niet wachten :D.

edit: wel benieuwd hoe het met de tickets gaat (besteld via ticketmaster.com). Staat dat ze verstuurd gaan worden begin september (ook extra $20 voor betaald), maar als je op ticketmaster kijkt bij me tickets staat er vermeld dat je ze op moet halen bij het circuit. Zal mij benieuwen 8)7 .

Zijn voor 3 dagen circuit toegang (tribune plaatsen) + parkeren €320,- kwijt p.p. vind ik persoonlijk wel meevallen.
En ohja, als bonus zitten we ook nog is op de fan tribune (bocht 9) waar Taylor swiffert gaat optreden op de zaterdag. Wat wil een man nog meer :+ .

[ Voor 69% gewijzigd door Diversity op 14-08-2016 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:57
http://www.gpupdate.net/e...-now-closest-to-mercedes/

Is natuurlijk ook logisch als je naar de stand bij de constructeurs kijkt. In ieder geval noemt ie nu Max nu gewoon bij de naam ipv "that guy" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaaky
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 10:25
Volgens mij kunnen Hamilton en Max het prima met elkaar vinden. In de ruimte waar ze na de race even op adem komen, hebben ze regelmatig een kort gesprek over hoe de race verliep. Wellicht dat Hamilton zo aardig is, omdat Max er toch voor gezorgd heeft dat Hamilton de leiding in het klassement veel sneller over kon overnemen van Rosberg.

--edit: En omdat Max voorlopig nog geen concurrentie is voor zijn eigen positie ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Sjaaky op 15-08-2016 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:35
Diversity schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 23:35:
woohoo me eerste GP is een feit, ga samen met een vriend naar de GP van Amerika. Zitten in bocht 9(tribune), kan niet wachten :D.

edit: wel benieuwd hoe het met de tickets gaat (besteld via ticketmaster.com). Staat dat ze verstuurd gaan worden begin september (ook extra $20 voor betaald), maar als je op ticketmaster kijkt bij me tickets staat er vermeld dat je ze op moet halen bij het circuit. Zal mij benieuwen 8)7 .

Zijn voor 3 dagen circuit toegang (tribune plaatsen) + parkeren €320,- kwijt p.p. vind ik persoonlijk wel meevallen.
En ohja, als bonus zitten we ook nog is op de fan tribune (bocht 9) waar Taylor swiffert gaat optreden op de zaterdag. Wat wil een man nog meer :+ .
Prijs is redelijk inderdaad. Ik was twee jaar terug ook zoiets (of nog iets meer) kwijt voor een drie dagen op de Mercedes tribune op Hockenheim.

Plak je er een trip aan vast of is het uitsluitend de F1 kijken en weer terug?
Wat heb je qua overnachting en vervoer geregeld en wat kost dat ongeveer (als ik zo brutaal mag zijn ;))

USA staat ook hoog op mijn lijstje met vakantiebestemmingen en de GP van Texas vind ik ook altijd iets hebben qua sfeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diversity
B-Real schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 13:06:
[...]

Prijs is redelijk inderdaad. Ik was twee jaar terug ook zoiets (of nog iets meer) kwijt voor een drie dagen op de Mercedes tribune op Hockenheim.

Plak je er een trip aan vast of is het uitsluitend de F1 kijken en weer terug?
Wat heb je qua overnachting en vervoer geregeld en wat kost dat ongeveer (als ik zo brutaal mag zijn ;))

USA staat ook hoog op mijn lijstje met vakantiebestemmingen en de GP van Texas vind ik ook altijd iets hebben qua sfeer.
We maken er inderdaad een 3 weekse vakantie van voornamelijk om de reiskosten er een beetje uit te halen en omdat het leuk is natuurlijk :).
We maken er een driehoekje van Houston -> San Antonio -> Austin.

Voor hotel in Austin midden in het centrum zijn we €600,- p.p. kwijt voor 7 nachten (met 2 kingsize bedden :)).
De hotels voor de andere locaties moeten we nog boeken, maar daar kwamen we +- op 300 p.p.
Auto(Ford Saloon) is 600 voor 3 weken, kan nog goedkoper maar wij willen wat comfort :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicked1980
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-03-2024
Diversity schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 13:48:
[...]

We maken er inderdaad een 3 weekse vakantie van voornamelijk om de reiskosten er een beetje uit te halen en omdat het leuk is natuurlijk :).
We maken er een driehoekje van Houston -> San Antonio -> Austin.

Voor hotel in Austin midden in het centrum zijn we €600,- p.p. kwijt voor 7 nachten (met 2 kingsize bedden :)).
De hotels voor de andere locaties moeten we nog boeken, maar daar kwamen we +- op 300 p.p.
Auto(Ford Saloon) is 600 voor 3 weken, kan nog goedkoper maar wij willen wat comfort :).
Brutale vraag, maar wat ben je ongeveer kwijt aan vliegtuigtickets in deze tijd van het jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diversity
wicked1980 schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 15:10:
[...]

Brutale vraag, maar wat ben je ongeveer kwijt aan vliegtuigtickets in deze tijd van het jaar?
€721,- retour directe vlucht AMS-IAH, met tussenstops goedkoper te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:06
Een klein nieuwtje, Ocon gaat rijden met #31.

Ik kan echt niet wachten totdat ik Ocon in actie ga zien. Echt een rijder voor de toekomst in de F1, zoals Max, Carlos en Pascal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Voor de F1 fans, volgende maand komt er eindelijk weer een F1 manager spel uit.
Hopelijk even goed als football manager (ook van SEGA).
http://www.motorsportmanager.com/

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 12:27
himlims_ schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 00:39:
[...]

max is HET voorbeeld en bewijs voor iedere jeugdige snelheidsduivel dat het mogelijk is om snel te promoveren. dit hangt van vele zaken af, talent, euros, snelheid, prestaties, behaalde resultaten, progressie, imago, persoonlijkheid en beetje mazzel hebben is ook fijn :+

persoonlijk heb ik Stoffel hoog zitten als gaat om snelheid en kunnen, we gaan ongetwijfeld nog de nodige duels en drama zien tussen hem en Max. Beide zijn super gedreven, beschikken over veel talent en zijn tikkeltje pedant. Mooi :P laat maar komen
Hij is wel een goed voorbeeld inderdaad, maar vooral de euro's spelen een rol (en uiteraard talent!). Zo ken ik Fasio persoonlijk, hij heeft lang met/tegen Max gereden in de kart periode. Ook Fasio heeft ouders met een flink pak geld, samen hebben ze regelmatig de podiums bezocht.
Echter ga je vanaf dat moment nog meer naar het geld kijken, en dat is iets wat Jos veel meer heeft dan iemand wat puur een auto garage heeft en in Ferrari's handelt.

Het is anders als bij voetbal, waarbij je met een bal van 20 euro een ster kan worden (bewijzen van spreken).
Je moet over vervoer beschikken, je moet een kart hebben, je moet alle geld middelen hebben om die beter te maken en te onderhouden, je moet zo even naar Monaco kunnen met de kart en je zoon. F1 is lang niet voor iedereen bestemd, je moet echt alle middelen hebben zoals Max die altijd had/heeft. Max had iemand die hem pushte daar te komen waar die nu zit, en financieel was het geen probleem.

Ja je kan misschien wel naar de bank en om een hypotheek vragen omdat je potentie in je zoon ziet, maar of dat allemaal lukt?

Met Stoffel wordt het leuk ja, Max is natuurlijk DE coureur momenteel, jong, getalenteerd en beter dan de rest (kijkend naar zijn ervaring/leeftijd en alles wat er nog uit te halen valt in de komende jaren). Maar er zullen vast en zeker meer komen kijken dan alleen Stoffel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
hoe kom je erbij dat Jos zoveel geld heeft? volgens mij valt dat nl best mee maar ik heb daar geen bron voor. papa Doornbos heeft volgens mij bijv al beduidend meer slappe was. Het voordeel van Jos mbt karting zit hem denk ik vooral in de besparing op kosten door zijn kennis en kunde en door het makkelijker/goedkoper krijgen van materialen door zijn naam. Stellen dat hij veel meer slappe was heeft dan iedere andere Benelux-karter lijkt me zwaar overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 06:36

ATS

Wat bij de Verstappens denk ik ook een rol heeft gespeeld zijn connecties. Beide ouders zijn racers en kennen het wereldje. Dat maakt ook dat je iets makkelijker de valkuilen weet te vermijden, maar ook dat je veel simpeler een test kan regelen bijvoorbeeld. En ja, daarnaast zit er natuurlijk enorm veel tijd en geld in. Je moet niet alleen financieel met je zoon of dochter die kartcircuits langs kunnen rijden met eigen karts en een mobiele werkplaats, je moet er ook de tijd kunnen insteken.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Jos had natuurlijk wel als voordeel dat hij door zijn eigen geschiedenis wat makkelijker sponsors aan kon laten haken, hoeft er iets minder uit eigen zak betaald te worden.

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B-Real
@ Diversity, alles bij elkaar tikt het nog wel aan, maar wel een ontzettend gave trip natuurlijk _/-\o_

Persoonlijk verwacht ik ook erg veel van de nieuwe jonge garde zoals Sainz, Verstappen, Ocon, Vandoorne, Wehrlein (toch ook een beetje).

Allemaal jongens die in voorgaande klassen toch echt wel hebben laten zien dat ze een stukje uitzonderlijk talent hebben en er niet alleen zijn gekomen door veel geld. Hopelijk krijgen ze in de F1 uiteindelijk allemaal winnend materiaal en kunnen ze allemaal strijden voor de overwinningen, dat zou een gaaf seizoen zijn :D

@ discussie max,
Of Jos Verstappen echt zo in de slappe was zit durf ik te betwijfelen, hij zal vast wel een paar miljoen hebben. Neemt niet weg dat carrière van Max echt wel een hoop knaken heeft gekost. Karten op dat niveau is niet goedkoop en ook voor de F3 heeft Jos zelf (samen met enkele sponsors) een flinke zak met geld op tafel moeten leggen.

Neemt niet weg dat Jos natuurlijk de juiste connecties had, gesteund werd door Raymond Vermeulen (manager), men al vroeg enkele sponsors had (Jumbo) en Jos erg goed was in het prepareren van de kart.
Daarnaast weet Jos perfect hoe het race wereldje werkt om iets gedaan te krijgen, maar ook zeker om Max tot de perfecte coureur te kneden.

Afgezien van dat heeft Max natuurlijk ook een uitzonderlijk talent, zonder dat was het ook niet gelukt.

Al met al is het gewoon de perfecte mix geweest en is Max zover gekomen als dat ie nu is, de tijd zal leren of het een wereldkampioen gaat worden.
En alle kosten die Jos in de afgelopen 15 jaar gemaakt heeft voor Max worden de komende jaren aardig goed gemaakt door het salaris van Max natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ik denk dat, doordat Max al heel jong heel snel was, de kosten voor Jos redelijk beperkt zijn gebleven.

Op het moment dat niet alleen papa het talent ziet, komen de geldschieters vanzelf.

Max is trouwens ook al op zeer jonge leeftijd (12?) fabrieksrijder geworden bij CRG.

Te koop....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Berktoppie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-02-2024
Vandaag las ik dit nieuws over Michael Schumacher.

Vroeg me toevallig af hoe het daar nu mee gaat, klinkt toch stukje positiever als paar maanden geleden.

http://www.metronieuws.nl...eageert-en-zal-herstellen

www.webshopmasters.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:39

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zag het ook ja. Hoop dat ie op zijn minst met zjin familie kan communiceren, en misschien ooit weer eens zelfstandig uit de voeten kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Berktoppie schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 16:43:
Vandaag las ik dit nieuws over Michael Schumacher.

Vroeg me toevallig af hoe het daar nu mee gaat, klinkt toch stukje positiever als paar maanden geleden.

http://www.metronieuws.nl...eageert-en-zal-herstellen
Ik vraag me toch af in hoeverre dit waar is en of het medisch te verklaren is dat iemand van hersenbeschadigingen herstelt waarbij dat herstel pas 2 jaar na het ongeval wordt ingezet.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:30

Martinspire

Awesomeness

Apache4u schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 17:36:
[...]

Ik vraag me toch af in hoeverre dit waar is en of het medisch te verklaren is dat iemand van hersenbeschadigingen herstelt waarbij dat herstel pas 2 jaar na het ongeval wordt ingezet.
Misschien een bepaalde operatie met iets van een stamceldonor of zo?

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wordt ingezet is natuurlijk niet het geval. Als ie elke dag 1% beter wordt, kom je op een gegeven moment boven een bepaald niveau. Daarnaast hebben we in feite ook geen idee hoe slecht ie er precies aan toe was/is.

Kan me best voorstellen dat bijvoorbeeld het aanleren van communicatie via ogen erg lang duurt.

Edit: er zit zo te zien ook weer redelijk wat variatie in de berichtgeving. Volgens mij moeten we het lezen als: hij reageert sinds lange tijd op prikkels en we hopen dat het beter gaat.

[ Voor 41% gewijzigd door MikeyMan op 16-08-2016 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 22:11
Volgens mij is het allemaal uit de categorie "roddelpers" totdat het management zelf weer iets deelt met de wereld. Hoewel dat zeer zelden gebeurt.

Als er al grote stappen zijn gemaakt zou je toch verwachten dat er IETS wordt gedeeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Apache4u schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 17:36:
[...]

We weten te weinig over de toestand van Schumacher, behalve dat het erg slecht moet zijn.

Ik weet niet of je bekend met Kevin Pearce, een absolute top snowboarder die crasht eind 2009 tijdens een training.

Ze hebben een prachtige en aangrijpende documantaire "The Crash Reel" gemaakt (een echte must see!).

Ze hebben hem gevolgd tijdens zijn gevecht en dat begint met
spoiler: 1
een hopeloos in het niets starende Kevin, waar je geen kwartje meer voor geeft,
spoiler: 2
echter hij vecht met alles wat hij heeft en komt verder dan iedereen had verwacht. Het einde van de docu kan wat hoop geven voor Schumi, al heb ik het idee dat hij er erger aan toe is

Ik hoop dat Schumi ooit weer op de een of andere manier van het leven kan genieten (of al geniet, je weet het niet).

Te koop....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 11:46
albino71 schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 10:46:
Ik denk dat, doordat Max al heel jong heel snel was, de kosten voor Jos redelijk beperkt zijn gebleven.

Op het moment dat niet alleen papa het talent ziet, komen de geldschieters vanzelf.

Max is trouwens ook al op zeer jonge leeftijd (12?) fabrieksrijder geworden bij CRG.
Denk dat dat tegenvalt. Heb eens een stukje op TV gezien dat ze bij Jos thuis langs gingen; die had een complete fabriek in de garage gebouwd voor de kart van Max. Uitspraak van Jos was ook iets als "Je moet wel als je het tegen fabrieksteams moet opnemen". Ze sleutelden in die tijd alles zelf aan die karts, en hadden volgens mij voor een vermogen aan spullen staan in de garage.

Ik dacht uit de beelden te halen dat Max al ouder was dan 12 in die tijd. Maar ook al is hij vanaf z'n twaalfde bij een fabrieksteam gaan racen; ik denk dat hij al voor z'n zesde aan het karten was, dus dan zit je alsnog zes jaar lang alles zelf te bekostigen.

Neemt niet weg dat heel die investering zich dubbel en dwars terugbetaalt nu natuurlijk.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Ik weet niet of je bekend met Kevin Pearce, een absolute top snowboarder die crasht eind 2009 tijdens een training.

Ze hebben een prachtige en aangrijpende documantaire "The Crash Reel" gemaakt (een echte must see!).
Inderdaad een erg goede en indrukwekkende documentaire en het is te hopen dat het herstel voor Schumi op minimaal eenzelfde manier verloopt.
Denk dat dat tegenvalt. Heb eens een stukje op TV gezien dat ze bij Jos thuis langs gingen; die had een complete fabriek in de garage gebouwd voor de kart van Max. Uitspraak van Jos was ook iets als "Je moet wel als je het tegen fabrieksteams moet opnemen". Ze sleutelden in die tijd alles zelf aan die karts, en hadden volgens mij voor een vermogen aan spullen staan in de garage.

Ik dacht uit de beelden te halen dat Max al ouder was dan 12 in die tijd. Maar ook al is hij vanaf z'n twaalfde bij een fabrieksteam gaan racen; ik denk dat hij al voor z'n zesde aan het karten was, dus dan zit je alsnog zes jaar lang alles zelf te bekostigen.
Dat was een stukje van BBC/Sky idd.
Als je dat ziet dan kun je ongeveer een voorstelling maken met hoe serieus Jos het nam en hoe onvoorstelbaar veel geld het kost om mee te doen op dat niveau.

Het is namelijk niet één kart die Max had. Ze hebben een compleet magazijn vol met verschillende chassis, rekken vol met motoren en onderdelen, apparatuur om de motoren/karts te tunen, eigen rollenbank voor het testen van het vermogen, Grote bus/camper voor het vervoer etc etc

En dan nog het vele reizen door Europa/de wereld voor de EK's en WK's waar Max aan mee deed. Als ik een grove schatting mag doen dan was het zeker in de laatste jaren niet met €100.000,- per jaar betaald.

Geeft verder niks. Jos kon het blijkbaar lijden (al dan niet met sponsors), had de tijd en deed het vooral met ontzettend veel plezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Laatst online: 08:41
B-Real schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 09:41:
[...]
Het is namelijk niet één kart die Max had. Ze hebben een compleet magazijn vol met verschillende chassis, rekken vol met motoren en onderdelen, apparatuur om de motoren/karts te tunen, eigen rollenbank voor het testen van het vermogen, Grote bus/camper voor het vervoer etc etc
Die beelden zijn niet in de garage bij Jos thuis gemaakt, maar bij Pex in Maasbracht.
en Pex racing pakt het ook allemaal niet kinderachtig aan... Het is inderdaad allemaal heel professioneel.
Maar dus niet alleen voor Max indertijd ingericht. De jongens van Pex karten ook op hoog niveau.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
En gelijk heeft hij wel. Punt alleen is: de technieken veranderen echt te vaak in die wagens, dus ik snap wel dat de regels vaker veranderen dan bij voetbal. Maar zoals het nu op het moment gaat, veranderen de regels wel erg vaak in een te korte periode.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Het is toch wel triest om een vergelijking met het voetbal te gaan maken, hoewel voor een Spanjaard mogelijk wel een logische zijsprong. Maar v.w.b. vernieuwingen heeft ie natuurlijk gelijk, dat gebeurd met het voetbal zelden. Niet dat dit goed is, een video-scheidsrechter had er allang officieel geïntroduceerd moeten zijn, net als doellijn techniek overal. Misschien beter naar de MotoGP kijken als voorbeeld? Blijkbaar vond men het in Oostenrijk het afgelopen weekend wel de moeite waard om naar een gemotoriseerde sport te gaan kijken, het zat er bomvol op de RB-ring, een heel ander plaatje dan tijdens de Formule 1 race daar. Hoewel ik moet zeggen dat ik, v.w.b. vernieuwingen, niet gecharmeerd ben van de vleugels die je tegenwoordig op sommige motoren ziet.

Afijn, nog anderhalve week, we tellen af ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:58
hardware-lover schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 13:32:
[...]

Het is toch wel triest om een vergelijking met het voetbal te gaan maken, hoewel voor een Spanjaard mogelijk wel een logische zijsprong. Maar v.w.b. vernieuwingen heeft ie natuurlijk gelijk, dat gebeurd met het voetbal zelden. Niet dat dit goed is, een video-scheidsrechter had er allang officieel geïntroduceerd moeten zijn, net als doellijn techniek overal. Misschien beter naar de MotoGP kijken als voorbeeld? Blijkbaar vond men het in Oostenrijk het afgelopen weekend wel de moeite waard om naar een gemotoriseerde sport te gaan kijken, het zat er bomvol op de RB-ring, een heel ander plaatje dan tijdens de Formule 1 race daar. Hoewel ik moet zeggen dat ik, v.w.b. vernieuwingen, niet gecharmeerd ben van de vleugels die je tegenwoordig op sommige motoren ziet.

Afijn, nog anderhalve week, we tellen af ;)
Dat viel mij afgelopen weekend ook op inderdaad. En gelukkig zijn de 'vleugels' vanaf volgend jaar verboden.
Is het al vrijdag de 26e? :Y)

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Ik weet wel wat ik dit weekend ga doen mbt F1 :P

“Uw bestelling is door ons verzonden”
PS4 F1 2016 (Limited Edition)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakzalver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-07 12:13
Even Max pluggen.

Stem VES naar de 1ste plaats....

http://www.skysports.com/...la-1-driver-have-your-say

RED BULL GIVES YOU WINGS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:30
Je bent ietwat aan de late kant. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

kwakzalver schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 15:04:
Even Max pluggen.

Stem VES naar de 1ste plaats....

http://www.skysports.com/...la-1-driver-have-your-say

RED BULL GIVES YOU WINGS
Oud bericht al is het leuk om even de tussenstand te zien: Massa helemaal onderaan. En hoe komt Magnussen ineens zo hoog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Magnussen staat wel verdacht hoog idd
In de top 10 zou ik hem nog wel zetten denk ik, maar plek 2 is wel iets teveel van het goede.

Haryanto op 13 (en daarachter Wehrlein op 14) viel mij ook op, maar vind ik eigenlijk wel een terechte plek als ik er zo over nadenk!

Hoewel ik benieuwd ben naar wat Ocon kan gaan laten zien vind ik het jammer dat Haryanto niet genoeg budget had om het jaar af te maken. Hij deed het niet slecht naast Wehrlein en heb er misschien wel een beetje een zwak voor.
Ik denk overigens dat Wehrlein nu ook wel op mag gaan passen met zijn titel van jong toptalent, want het zou mij niks verbazen als Ocon hem vierkant van de baan rijdt (figuurlijk...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 14:48
Martinspire schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 15:27:
[...]

Oud bericht al is het leuk om even de tussenstand te zien: Massa helemaal onderaan. En hoe komt Magnussen ineens zo hoog?
Wat denk je ? Op dezelfde manier waarom Max zo hoog staat.. Nu is de potentie van Max wel iets anders dan Kevin natuurlijk, maar als je via een forum een stemactie opzet is zo'n stand natuurlijk zo aangepast.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:08
sanderb schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 10:26:
[...]

Die beelden zijn niet in de garage bij Jos thuis gemaakt, maar bij Pex in Maasbracht.
en Pex racing pakt het ook allemaal niet kinderachtig aan... Het is inderdaad allemaal heel professioneel.
Maar dus niet alleen voor Max indertijd ingericht. De jongens van Pex karten ook op hoog niveau.
Voordat Max ging karten was Jos ook al bezig met de begeleiding van Giedo vd Garde. Dat zal ook niet gratis geweest zijn. Ik geloof dat ik Giedo zelfs wel eens heb horen zeggen dat hij regelmatig op een logeerbedje bij kleutertje Max op de kamer heeft geslapen.
Dus inderdaad, is dat spul echt niet allemaal voor Max geweest.

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:46

Destruction

(ex-)Automonteur

Richard117 schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 18:53:
[...]

Voordat Max ging karten was Jos ook al bezig met de begeleiding van Giedo vd Garde. Dat zal ook niet gratis geweest zijn. Ik geloof dat ik Giedo zelfs wel eens heb horen zeggen dat hij regelmatig op een logeerbedje bij kleutertje Max op de kamer heeft geslapen.
Dus inderdaad, is dat spul echt niet allemaal voor Max geweest.
Klopt, ook weer min of meer bevestigd een tijd geleden bij RTL late night door Sophie die tegen vd Garde zoiets zei als "je bent wel eens bij ons geweest, je hebt het zelf gezien". Volgens mij was dat de uitzending na Max' overwinning in Spanje.

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

• Jasphur
Leuk lijstje met records

*komkommertijd en verveling* #ishetal28augustus

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LopendeVogel
XyritZz schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 09:26:
[...]

Neemt niet weg dat heel die investering zich dubbel en dwars terugbetaalt nu natuurlijk.
Volgens mij waren ze 5 jaar oud toen ze begonnen, een kennisje van me was ook circa 5 jaar toen die met max aan het race was in Genk/t.
Mijn kennis (fazio) heeft ook geluk met zijn ouders (vader) daar waar ze een eigen auto garage hebben, veel met Ferrari's doen, dus ook alle mogelijkheden om aan de kart te sleutelen en te investeren..
Echter was toen al ''bekend'' naar horen van onze kennissen dat Max gewoon een talent had.
Afbeeldingslocatie: http://www.verstappen.nl/picture/2008/Karting/2008MaxBMCKerpen04.jpg
Linkse knaapje (inmiddels een lange jan) is Fazio, een kennis van ons (familie). Middelste is Max (wel te herkennen).

Ps. op de foto waren ze wel wat ouder (10 volgens mij, zou je moeten uitrekenen met de tijd-datum die erbij staat).

Karten / race is dan inderdaad geen sport waarbij je als ''armere ouder'' even naar de gemeente kan stappen voor een sport budgetje. Het is wel een sport waarbij je een investering kan permitteren.

http://autosport.nl/klass...-series-2008-te-genk-lang
http://www.racexpress.nl/...ax-euro-challenge/n/31085

Echter is Fazio min of meer de interesse erin verloren (grof gezegd hoor, maar Max was vanaf het begin al de meest gedreven kart coureur onder de junioren), daar waar Max gewoon keihard doorging. Dit terwijl qua snelheden Fazio echt standaard dicht op Max reed, het waren de 2 concurrenten van elkaar, die uiteraard op verjaardagen van de ouders samen met de lego zaten te spelen.. En ik daar stond van: sjit, kom even race met mij dan ipv met lego spelen :D (maar goed hun zijn circa 10 jaar jonger dan mij en waren thuis gewoon een klein kind, logisch). ;)

Ook als ik ze in Gent (indoor kart circuit) zag race, dan kon ik wel 10 jaar ouder zijn... Maar die ukkies knalde iedereen eruit (qua ronde tijden).

Dat was eerst lekker spelen in de zandbak en dan: Fazio, Max jullie moeten racen... Ze stapte de kart in, er ging een knop om en het waren direct ''top'' coureurs.. Stapte ze de kart uit, wilde ze met de lego spelen.

Maar goed hun hadden het grootste voordeel: de ouders zijn race liefhebbers. Jos Verstappen een goede F1 coureur, en D. Franssen een ''bekende'' Ferrari man binnen de Ferrari Club met zijn eigen autogarage/dealer.

Edit:
Als je op google zoekt naar: Fazio Franssen en Max Verstappen, zie je zeer veel foto's uit hun kinder jaren (standaard samen een podium plek)
Edit 2:
De links die ik in deze post gezet heb, zijn race verslagen uit hun kart periode ( wel tof om te lezen en gelijkenissen met nu te zien ).

Wel leuk lees voer :D

Edit 3:
Sorry voor deze zeer lange post, ik kan er stiekem wel een aantal a4-tjes van maken maar dat zal ik maar niet doen haha :D

[ Voor 38% gewijzigd door LopendeVogel op 18-08-2016 13:16 ]

• LopendeVogel
Martinspire schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 15:27:
[...]

Magnussen komt zo hoog denk ik dankzij mensen als Kwakzalver.
Zoals Kwakzalver zegt: stem op max om hem naar boven te laten komen :P
Dan zijn die resultaten dus gebaseerd op het aantal fans, niet direct / altijd op de kwaliteiten :D Ik zou uiteraard ook op Max stemmen, als ''fan'' zijne, maar ook om zijn kwaliteiten.
Magnussen kan natuurlijk gewoon zeer veel fans hebben, en mensen als kwakzalver die men aanspoort / eraan herinnert om even op Magnussen te stemmen.

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18:59

PauseBreak

derp!

LopendeVogel schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 12:44:
[...]

Magnussen komt zo hoog denk ik dankzij mensen als Kwakzalver.
Zoals Kwakzalver zegt: stem op max om hem naar boven te laten komen :P
Dan zijn die resultaten dus gebaseerd op het aantal fans, niet direct / altijd op de kwaliteiten :D Ik zou uiteraard ook op Max stemmen, als ''fan'' zijne, maar ook om zijn kwaliteiten.
Magnussen kan natuurlijk gewoon zeer veel fans hebben, en mensen als kwakzalver die men aanspoort / eraan herinnert om even op Magnussen te stemmen.
Natuurlijk is dit een populariteitsding. Als het op kwaliteiten zou gaan, zou Rosberg echt niet zo ongeveer stijf onderaan staan, maar het is nu eenmaal niet echt een likeable figuur :P

Nee, merp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
PauseBreak schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 13:06:
[...]

Natuurlijk is dit een populariteitsding. Als het op kwaliteiten zou gaan, zou Rosberg echt niet zo ongeveer stijf onderaan staan, maar het is nu eenmaal niet echt een likeable figuur :P
Haha maar wat doet Lewis dan op 1? Nja hij rijd standaard 1e waardoor veel mensen hem natuurlijk wel tof vinden. Maar kijkend naar het likeable zou ik Rosberg toch wel hoger plaatsen dan Lewis. Lewis moet 1e worden anders is het een zuurkool, doet zijn teamgenoot het beter? Dan kijkt Lewis een andere kant op.. Dat telt voor mij wel mee aan het ''likeable'' gedeelte..
Is er geen recent ''interview'' waarin Lewis zijn oprechte mening uit over Rosberg en andersom?? :D Ik vraag me elke keer weer af wat ze van elkaar vinden (zo op het oog, kunnen ze elkaar wel neer knuppelen).

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18:59

PauseBreak

derp!

LopendeVogel schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 13:15:
[...]

Haha maar wat doet Lewis dan op 1? Nja hij rijd standaard 1e waardoor veel mensen hem natuurlijk wel tof vinden. Maar kijkend naar het likeable zou ik Rosberg toch wel hoger plaatsen dan Lewis. Lewis moet 1e worden anders is het een zuurkool, doet zijn teamgenoot het beter? Dan kijkt Lewis een andere kant op.. Dat telt voor mij wel mee aan het ''likeable'' gedeelte..
Is er geen recent ''interview'' waarin Lewis zijn oprechte mening uit over Rosberg en andersom?? :D Ik vraag me elke keer weer af wat ze van elkaar vinden (zo op het oog, kunnen ze elkaar wel neer knuppelen).
Lewis staat op #1 omdat dit een poll is op een Engelse website, waaraan dus ook veel Engelsen meedoen.

Nee, merp!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:23

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

[...]

Daarbij zie ík persoonlijk liever een sportman die slecht met zijn verlies om kan gaan (want: emotie en mooie tv) dan een 13-in-een-dozijn braaf ventje die 2e 'ook wel een heel mooi resultaat' vindt.

"If you no longer go for a gap, you're no longer a racing driver" zei iemand ooit. Mensen als Lewis en Max handelen daar ook naar. Rosberg niet. Massa, Raikonnen, Bottas, Hülkenberg etc. ook niet (echt). "Nummer 2 is de eerste verliezer", "de dood of de gladiolen", "alles of niks" enzo. Ik zie dat het liefst zoveel mogelijk.

• LopendeVogel
Icephase schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 14:34:
[...]

Daarbij zie ík persoonlijk liever een sportman die slecht met zijn verlies om kan gaan (want: emotie en mooie tv) dan een 13-in-een-dozijn braaf ventje die 2e 'ook wel een heel mooi resultaat' vindt.

"If you no longer go for a gap, you're no longer a racing driver" zei iemand ooit. Mensen als Lewis en Max handelen daar ook naar. Rosberg niet. Massa, Raikonnen, Bottas, Hülkenberg etc. ook niet (echt). "Nummer 2 is de eerste verliezer", "de dood of de gladiolen", "alles of niks" enzo. Ik zie dat het liefst zoveel mogelijk.
Haha ja zo kan je het ook zien, natuurlijk hun willen presteren en zijn er zwaar ziek van wanneer ze een klein foutje maken.
Toch zie ik liever iemand die het super doet, maar na afloop ook sportief overkomt. Zo vind ik het niet echt sociaal om bij een 2e plek maar niemand aan te kijken en niemand een hand te geven. Zijn goed recht hoor daar niet van, maar dan nog kan je sportief blijven. Ik begrijp het deels wel van Lewis hoor wanneer die een slechte dag gehad heeft.. Maar als ik kon kiezen, dan geen Lewis.

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:23

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Het mooie is dat je ook kúnt kiezen! Dus daar geen onvertogen woord van mij. Maar het verklaart wel deels waarom Lewis veel hoger dan Nico scoort in dat soort polls. Blijkbaar hebben meer mensen dezelfde visie/mening als ik dan de jouwe. Nogmaals: geen enkel probleem, ieder z'n meug.

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

[...]

Stel die vraag eens aan Lewis zou ik zeggen. :P
Ik verwacht een antwoord in de trend van "What do you mean second place, third place, etc? I'm the most likeable since nobody else qualifies to be liked. Please like me, you have no other option. If otherwise you are wrong. Please close the door afterwards. Thank me."

• LopendeVogel
Oyster schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 16:20:
[...]

Ik verwacht een antwoord in de trend van "What do you mean second place, third place, etc? I'm the most likeable since nobody else qualifies to be liked. Please like me, you have no other option. If otherwise you are wrong. Please close the door afterwards. Thank me."
Ik verwacht een reactie als: scheef kijken en omdraaien (althans dat is wat hij altijd doet bij zijn teamgenoot -.- ) xd

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Oyster schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 16:20:
[...]
Ik verwacht eerder een antwoord van Lewis als; "first of all I would like to thank..... 8)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

hardware-lover schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 16:38:
[...]

Ik verwacht eerder een antwoord van Lewis als; "first of all I would like to thank..... 8)
"... my mom and God. But since my capabilities are without question direct descendants of both, I will furthermore simply refer to them as being 'me' ..."

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Haha. Geweldig stuk van de BBC.

Wat als…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiwf
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:35

jpiwf

licenced pepernootaddict

Would be nice, maar zie het niet zo snel gebeuren. Te duur. Een grid met 2 of 3 coureurs per land levert al snel een 30tal auto's op, á een paar miljoen per stuk. Lijkt me veel leuker als ze met closed wheel auto's (gt3, dtm, wtcc, whatever) gaan rijden, dat levert veel betere races op en is nog goedkoper ook.

Lijkt me ook wel mooi als ze er een soort endurance event van maken, met bestuurderswissels etc tussendoor. Of iets met een klassement over meerdere events en disciplines: een time trial (rally achtig), een endurance en een sprintrace.

member of Los Alcoholicos ban dhmo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 06:36

ATS

Een soort van A1 GP dus eigenlijk, maar dan met maar één race?

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
ATS schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 09:28:
[...]

Een soort van A1 GP dus eigenlijk, maar dan met maar één race?
Yes. Dat is ook wat mij te binnenschoot. Jammer dat dat gestopt is. Met ons Jos en Jeroen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 16:35
Grappig, hier had ik het begin van de week nog over met collega's, kan best leuk zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanderb
  • Laatst online: 08:41
In de geest van de Olympische Spelen zou ik het mooier vinden als er dan niet een slap aftreksel van de F1 wordt gereden, maar dat het een speciaal F3 event is bijvoorbeeld.

Als het met F1 auto's moet krijg je een heel beperkt veld omdat maar weinig landen een F1 coureur kunnen leveren. Of je krijgt een race met coureurs die geen F1 ervaring hebben.

De F3 heeft veel nationale competities en een Europese competitie, maar alleen Macao en de Masters zijn de grote internationale events.

Een F3 op de OS zou prima als een soort van wereld kampioenschap kunnen fungeren.
En als je dan als land een F1 coureur wil afvaardigen is dat natuurlijk ook prima :)

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

Ach, nu zijn er ook landen die niet meedoen aan een sport omdat er gewoonweg geen deelnemers voor zijn dus zo gek is dat ook weer niet.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Dan moet de sport anders georganiseerd zijn. Kijk naar zeilen. Veel verschillende klassen. Volvo Ocean Race is niet olympisch, de (betaalbare) Laser wel.

Het IOC moet dan gewoon de kart, die Trabant en de F7 aanwijzen als Olympisch en de sporters met ambitie gaan zich op die wagens richten. (maar ik denk dat ome Bernie en andere belanghebbenden daar niet heel enthousiast voor zullen worden)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Een format zoals de Race of Champions zou prima passen op de Olympische spelen. Veel actie, goed te bekijken in een stadion en voor de coureurs komt het ook echt aan op rijvaardigheid en niet zozeer op goed materiaal.

Ben benieuwd of Max dit jaar ook meedoet/mag doen aan de RoC en zo ja, met welke Nederlandse collega. Bleekemolen? Frijns? Vandoorne wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Laatst online: 13-09 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

Meerdere races met een kwartfinale, halve finale en finale met 10 coureurs. :P

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:30
B-Real schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 11:45:
Een format zoals de Race of Champions zou prima passen op de Olympische spelen. Veel actie, goed te bekijken in een stadion en voor de coureurs komt het ook echt aan op rijvaardigheid en niet zozeer op goed materiaal.

Ben benieuwd of Max dit jaar ook meedoet/mag doen aan de RoC en zo ja, met welke Nederlandse collega. Bleekemolen? Frijns? Vandoorne wellicht?
Vandoorne is een belg.
Maar waarom niet met Jos, Robert Doornbos of Giedo van der Garde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

B-Real schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 11:45:

Michael van der Mark of Bo Berndschneider kan ook nog. Doen wel vaker Motorcoureurs mee. Rossi en Lorenzo bijvoorbeeld.

Waarom trouwens niet gelijk een paar rondes op twee wielen toevoegen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
tlpeter schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 11:49:
[...]

Vandoorne is een belg.
Maar waarom niet met Jos, Robert Doornbos of Giedo van der Garde?
Ik weet dat Vandoorne een Belg is, maar dat voelt in dit geval toch en beetje als semi-Nederland.

Jos en Robert zijn niet actief meer in de autosport en zie ik niet zo snel meer mee doen. Giedo zou kunnen, maar ik heb zo'n gevoel dat hij niet echt geliefd is onder de andere coureurs zoals Max dat is.

Een team met Max en Jos zou natuurlijk best leuk zijn :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sniffels
  • Laatst online: 05-09 13:48
Max is (voor mij) slachtoffer van zijn eigen succes. "vroeger" kon je altijd mooie kaarten vinden voor een mooie prijs op marktplaats voor de F1 van mensen die niet meer konden, maar nu proberen ze er zelfs winst op te maken..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wat bedoel je precies? Toegangskaarten oid?
Beetje onduidelijke post.
Hoe zou Max hier slachtoffer van moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
Kaarten = toegangskaarten inderdaad.

Nu hij zo succesvol is heeft iedereen wel een buurman/broer/vriend die graag mee wil, dus minder kaarten op marktplaats.

Heb aantal jaar achterelkaar voor echt een habbekrats een kaartje kunnen overkopen. nu zijn er nauwelijks "2e hands" kaartjes voor een normale prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-09 15:15
Sniffels schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 12:08:

Nu hij zo succesvol is heeft iedereen wel een buurman/broer/vriend die graag mee wil, dus minder kaarten op marktplaats.

Heb aantal jaar achterelkaar voor echt een habbekrats een kaartje kunnen overkopen. nu zijn er nauwelijks "2e hands" kaartjes voor een normale prijs.
En als je in het buitenland kijkt? Duitsland bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
Duitse "marktplatz"? bedoel je? ja wellicht. maar ben altijd van het ophalen wegens genept worden, dat gaat wat lastig. Maar heb nog een week 8)

[ Voor 9% gewijzigd door Sniffels op 19-08-2016 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Wachten duurt lang..... snap niet dat er geen GP is in Aug.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sniffels
Hackus schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 12:18:
Gasten moeten ook op vakantie kunnen. maar inderdaad.. wachten wachten wachten (al gaat het nu opschieten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
jpiwf schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 09:27:
[...]

Would be nice, maar zie het niet zo snel gebeuren. Te duur. Een grid met 2 of 3 coureurs per land levert al snel een 30tal auto's op, á een paar miljoen per stuk. Lijkt me veel leuker als ze met closed wheel auto's (gt3, dtm, wtcc, whatever) gaan rijden, dat levert veel betere races op en is nog goedkoper ook.
Helemaal niet duur, ws zelfs gratis aangezien de auto bouwer maar wat graag op de OS te zien is.

Specracer Ford. :9 ( =20-30 duizend euro)
Afbeeldingslocatie: http://www.interceptor.com/~thumper/SRF408-2-22-08.jpg

Materiaalkosten moeten dan imho overeenkomen met andere sporten zoals een bobslee, fiets, zeilbootje, enzzz.

Maar dan zou dat bv bij een Lente of Herfst spelen kunnen (in de jaren tussen de Winter en Zomer spelen in), anders worden de Zomer spelen te groot (wat al zo is, Winter is wel goed wat grootte betreft imho)

How do you save a random generator ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Het is zomer, de kinderen zijn vrij. Toch zonde om dan de halve zondag voor de tv te moeten zitten omdat er F1 is.... Gelukkig houden zij nu vakantie en niet over een maand.

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

Sniffels schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 12:08:

Ondanks dat het een aanname is, durf ik met redelijke zekerheid te stellen dat Max dat aan z'n anus zal oxideren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
Bosmonster schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 17:03:
[...]

Ondanks dat het een aanname is, durf ik met redelijke zekerheid te stellen dat Max dat aan z'n anus zal oxideren.
wel een hele stevige aanname hoor.... ik denk dat Max er ernstig mee zit dat Sniffels niet meer goedkoper aan 2e hands kaarten kan komen en dat hij straks op spa daarom zo afgeleid is met AL die mensen langs de kant die niet Sniffels zijn, dat hij tenonder gaat aan zijn eigen succes en de muur inrijdt.... ofziets... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Wordt weer tijd voor een race merk ik. 😀

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Laatst online: 18:23
Toch bizar dat we het bij de F1 zo over veiligheid hebben terwijl ze bij het BMX'en allemaal aan elkaar geschroefd zitten. Kunnen ze daar geen stootkussens installeren zodat het veiliger is? Ik snap die discussie bij F1 nog steeds niet, zeker niet met de achterlijke halo die echt heel lelijk is. Natuurlijk moet je ongelukken proberen te voorkomen, maar het is ook risico van de sport (zie ook wielrennen waar ook regelmatig wat mis gaat). Volgens mij is het juist een vrij incidentloze sport, over het algemeen...

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 22:23
Hackus schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 12:18:
Spa is in augustus! ;)

Alleen, wij zitten op vrijdag, zaterdag en zondag F1 te kijken. Of alleen zaterdag en zondag. De teamleden zijn in een back-2-back weekend gewoon niet thuis. Ook op maandag, dinsdag en woensdag niet. Op maandag moet alles verscheept worden naar de volgende wedstrijd en vanaf dinsdag zijn ze alweer aan het opbouwen.

Op de fabriek net zo, die zijn constant aan hun aero aan het sleutelen.

Dus heeft Eddie Jordan destijds een regel in laten stellen dat in de zomerperiode 3 weken niet op de fabriek gewerkt mag worden zodat teamleden ook een beetje vakantie kunnen hebben.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
Arjan90 schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 20:25:
Toch bizar dat we het bij de F1 zo over veiligheid hebben terwijl ze bij het BMX'en allemaal aan elkaar geschroefd zitten. Kunnen ze daar geen stootkussens installeren zodat het veiliger is? Ik snap die discussie bij F1 nog steeds niet, zeker niet met de achterlijke halo die echt heel lelijk is. Natuurlijk moet je ongelukken proberen te voorkomen, maar het is ook risico van de sport (zie ook wielrennen waar ook regelmatig wat mis gaat). Volgens mij is het juist een vrij incidentloze sport, over het algemeen...
Ik vraag me af welke sporter door BMX ooit is overleden....hardlopen is ook gevaarlijk...helemaal geen bescherming en een klap op het asfalt met 20 km/h kan levensgevaarlijk zijn.

ik bedoel dus dat ik je vergelijking totaal niet begrijp. Iets van appels met peren ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Sniffels schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 12:22:
[...]

Gasten moeten ook op vakantie kunnen. maar inderdaad.. wachten wachten wachten (al gaat het nu opschieten)
Ik gun ze hun vakantie van harte hoor, maar tussen eind november en half maart is het toch ook vakantie? :)
Beter gezegd: zijn er geen races, ze zullen ongetwijfeld wel zaken moeten testen en zo, maar ik denk niet dat ze in die drie-vier maanden vol aan de bak moeten zoals tijdens het seizoen...

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:07
Pietervs schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 10:59:
[...]

Ik gun ze hun vakantie van harte hoor, maar tussen eind november en half maart is het toch ook vakantie? :)
Beter gezegd: zijn er geen races, ze zullen ongetwijfeld wel zaken moeten testen en zo, maar ik denk niet dat ze in die drie-vier maanden vol aan de bak moeten zoals tijdens het seizoen...
Ik denk dat dit juist op de fabriek / ontwikkel afdeling een van de drukste periodes is. De zomer break is er juist voor dat er zo'n beetje een maand helemaal niet ontwikkeld / gebouwd e.d. mag worden zodat er echt even geen werk te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Pietervs schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 10:59:
[...]

Toro Rosso draaide vanaf December t/m Maart 24 uurs shifts om de auto op tijd klaar te hebben, aangezien ze pas in december wisten welke motor ze moesten inpassen in het chassis.

November-maart zijn juist de allerdrukste maanden van het seizoen voor de werknemers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Requiem19 schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 11:17:
[...]

Toro Rosso draaide vanaf December t/m Maart 24 uurs shifts om de auto op tijd klaar te hebben, aangezien ze pas in december wisten welke motor ze moesten inpassen in het chassis.

November-maart zijn juist de allerdrukste maanden van het seizoen voor de werknemers.
Niet voor de racers, denk ik zo... Voor de technische teams natuurlijk wel: die moeten de auto's en motoren optimaal afgesteld krijgen voor het komende seizoen. Nieuwe motoren, nieuwe banden, windtunnel-testen, chassis-testen, noem maar op.
Maar de racers zullen maar af en toe op hoeven te draven om wat testrondjes te rijden om te zien of de afstelling naar wens is, voor zover ze dat niet met de test-coureurs af kunnen. :)

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Pietervs schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 11:44:
[...]

Niet voor de racers, denk ik zo... Voor de technische teams natuurlijk wel: die moeten de auto's en motoren optimaal afgesteld krijgen voor het komende seizoen.
Er zijn dan ook maar twee racers en 1000+ andere medewerkers. Voor hen is deze verplichte vakantie van twee weken waarin het verboden is te werken ook vooral bedoeld. De racers kunnen echt wel zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Requiem19 schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 11:17:
[...]

Als je je zaken niet op orde hebt, dan zijn het inderdaad hele drukke maanden ;)

Het gros van de medewerkers zijn overigens gewoon bezig met het maken van onderdelen. Iets wat je prima in ploegendienst kunt doen. Het ontwerp e.d. is dan echt wel af en ook andere partijen zijn minder aan het doen. Ik denk dat alleen softwareontwikkeling nog lange dagen maakt?

[ Voor 22% gewijzigd door Martinspire op 21-08-2016 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 19:11
Vrijdag hoop ik naar de trainingen te gaan op Spa. Dit wordt mijn 1e keer op Spa. Ik ben in het bezit van een bronze ticket. Maar hoe zit dat op vrijdag? In 2005 ben ik naar de F1 race geweest (Wat een geluid toen!) in Duitsland, en daar mocht je vrijdag overal komen, en had je zaterdag alleen toegang op de plaats die op je ticket stond. Is dit nu nog zo, of niet meer?

Zijn er nog mensen hier met Spa F1 ervaring, die bereid zijn om wat tips en tricks te sharen? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Gewoon met de Kart! Maak een mooie baan in een stadion en laat ze gaan voor zoveel ronden :D

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Daniel_Elessar schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 19:39:
[...]

Gewoon met de Kart! Maak een mooie baan in een stadion en laat ze gaan voor zoveel ronden :D
Trackmania Nations in het echt :P Wellicht dan wel met wat minder dubieuze banen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Via de twitter van Ted Kravitz:

Heerlijk tenenkrommend :p

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:01

Smarron

The bend

Dacuuu schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 17:14:
Vrijdag hoop ik naar de trainingen te gaan op Spa. Dit wordt mijn 1e keer op Spa. Ik ben in het bezit van een bronze ticket. Maar hoe zit dat op vrijdag? In 2005 ben ik naar de F1 race geweest (Wat een geluid toen!) in Duitsland, en daar mocht je vrijdag overal komen, en had je zaterdag alleen toegang op de plaats die op je ticket stond. Is dit nu nog zo, of niet meer?

Zijn er nog mensen hier met Spa F1 ervaring, die bereid zijn om wat tips en tricks te sharen? :)
Brons in Spa betekent overal, behalve op tribunes. Geen verschil met vrijdag, zaterdag of zondag.

Ik ben er ook weer bij op vrijdag. In de ochtend op een vet brons plekje staan en wat mooie foto's schieten en voor de middagtraining lekker in de schaduw zitten tegenover de Red Bull pits (hoop ik, Gold 1).

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 19:11
Smarron schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 22:43:
[...]
Brons in Spa betekent overal, behalve op tribunes. Geen verschil met vrijdag, zaterdag of zondag.

Ik ben er ook weer bij op vrijdag. In de ochtend op een vet brons plekje staan en wat mooie foto's schieten en voor de middagtraining lekker in de schaduw zitten tegenover de Red Bull pits (hoop ik, Gold 1).
Welke bronze plekken raad jij aan, en waar kan je het beste parkeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Dacuuu schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 17:14:

Ik ga ook! Vandaag pas geboekt, lekker last-minute. Eerste GP ooit, vind het best spannend.

Deze twee links zijn wellicht handig:
https://wonderfuloldthing...-f1-at-spa-francorchamps/
http://www.thef1spectator.com/belgium-2/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Laatst online: 18:05
Even een vraagje over de tickets van de vrije training vrijdag, zijn dit altijd fysieke kaarten of zijn er ook e-tickets? Om nu namelijk nog kaarten te bestellen word aardig kort dag.

Of kun je op het circuit zelf ook prima een kaartje kopen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:06
Danielson schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 08:50:
Even een vraagje over de tickets van de vrije training vrijdag, zijn dit altijd fysieke kaarten of zijn er ook e-tickets? Om nu namelijk nog kaarten te bestellen word aardig kort dag.

I kkreeg op www.formula1.com een e-voucher die ik moest uitprinten en dan omruilen voor een echt kaartje. Dat was in Hockenheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Danielson schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 08:50:

Het circuit zelf stopt al twee weken vantevoren met online boekingen, maar bijvoorbeeld Sportstadion.nl zegt nog steeds wel te verzenden.

De kassa op het circuit zelf zal ook open zijn begrijp ik uit de site van het circuit. Als het alleen de vrijdag betreft moet dat wel lukken lijkt me, op die dagen is het nooit absolute topdrukte.
Adlermann schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 10:48:
[...]

I kkreeg op www.formula1.com een e-voucher die ik moest uitprinten en dan omruilen voor een echt kaartje. Dat was in Hockenheim.
Het is alleen jammer dat deze kaarten duurder zijn dan de meeste aanbieders.

[ Voor 19% gewijzigd door Tralapo op 22-08-2016 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
Ankona schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 11:42:
Dan moet de sport anders georganiseerd zijn. Kijk naar zeilen. Veel verschillende klassen. Volvo Ocean Race is niet olympisch, de (betaalbare) Laser wel.

Het IOC moet dan gewoon de kart, die Trabant en de F7 aanwijzen als Olympisch en de sporters met ambitie gaan zich op die wagens richten. (maar ik denk dat ome Bernie en andere belanghebbenden daar niet heel enthousiast voor zullen worden)
Het zou ook met een F3 of GP2 auto kunnen. Dat zijn standaard chassis en motoren en die zijn een stuk goedkoper dan een F1 auto. Ik zou het wel gaaf vinden om 1 wedstrijd per (vier) jaar te hebben tussen de "grote" namen in een standaard auto.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
SnowDude schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 11:46:
[...]

Het zou ook met een F3 of GP2 auto kunnen. Dat zijn standaard chassis en motoren en die zijn een stuk goedkoper dan een F1 auto. Ik zou het wel gaaf vinden om 1 wedstrijd per (vier) jaar te hebben tussen de "grote" namen in een standaard auto.
Het is ook mooie reclame voor Toyota (exclusieve mobiliteitssponsor IOC). Het conflicteert wel met alle andere sponsoring die de F1 heeft :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
SnowDude schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 11:46:
[...]

De F1 is eigenlijk killing voor de sport. Andere klassen zijn per definitie ondergeschikt verklaard. En de commerciele partijen die diep in de F1 zitten vinden dat wel best dus zullen niet meewerken om dat te veranderen. (en daaronder, de belangen bij de DTM etc zijn ook te groot om de boel open te gooien en aan het IOC over te laten)

[ Voor 8% gewijzigd door Ankona op 22-08-2016 12:36 ]

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

Smarron schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 22:43:
[...]
Nee hoor ;)

https://www.facebook.com/.../1193028787384609/?type=3

https://www.facebook.com/.../1193026367384851/?type=3

Voor het eerst dat ze dit hebben, wellicht vanwege de verwachte drukte.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 20:24
Wat bedoel je hiermee te zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

Bigfoot schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 15:42:
[...]

Wat bedoel je hiermee te zeggen?
Dat er nu zelfs tribunes voor de Bronze zone zijn.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Pagina: 1 ... 95 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Het topic voor de komende race vind je donderdagochtend voor de race als los topic.
[F1] Seizoen 2016-14 - GP van Italië

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Waar te kijken?
Racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2016

IRC: http://irc.tweakers.net/f1