[F1] Seizoen 2016 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 94 ... 101 Laatste
Acties:
  • 496.869 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:55
RocketKoen schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 14:48:
[...]

Het is nog maar de vraag of er volgend jaar een GP van Duitsland is.
Ja klopt, maar genoeg in de buurt. Staplaatsen e.d. ga ik niet meer aan beginnen. Wil gewoon droog zitten, goede plek, dicht bij het bier en eten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waffle
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22-10 23:53
Mocht je iets verder willen reizen de Red Bull tribune in Oostenrijk heeft echt gave plekken. Je ziet de auto's twee keer echt dichtbij voorbij komen en daarnaast de kortste baan van de kalender. Dus veel bang for the buck.

Wij hadden kaartjes via Verstappen.nl dit jaar dus waren extreem weinig kwijt. Maar zelfs voor €300 waren dat goede kaartjes. We liepen na de race via de hoofdtribune, maar daar was het zicht toch stukken slechter.

Alleen is die tribune niet overdekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-10 23:20
Waffle schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 22:18:
Mocht je iets verder willen reizen de Red Bull tribune in Oostenrijk heeft echt gave plekken. Je ziet de auto's twee keer echt dichtbij voorbij komen en daarnaast de kortste baan van de kalender. Dus veel bang for the buck.

Wij hadden kaartjes via Verstappen.nl dit jaar dus waren extreem weinig kwijt. Maar zelfs voor €300 waren dat goede kaartjes. We liepen na de race via de hoofdtribune, maar daar was het zicht toch stukken slechter.

Alleen is die tribune niet overdekt.
Die plekken waren perfect.

Groot videoscherm recht voor onze neus. Alleen zaten wij op rij 11, dus vrij onderaan op de tribune. Als je verder naar boven zit kijk je over dat scherm heen en zie je veel meer van het infield.

En de race daar was natuurlijk ook fantastisch :o

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:37
Het is dat er olympische spelen zijn... wat duurt zo'n zomer stop toch lang..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KSSl61UxwTSbdEHNMJPSrzIa/full.jpg

gefeliciteerd KIMI.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JxX9qwQ7R43mxb26uccAG3EX/full.jpg

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04:44
Zou 'ie met haar wel veel praten? :+

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02:11

Edd

nachtnet schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 12:09:
En dan zijn we pas een weekje onderweg.. Duurt nog 3 weken...
gefeliciteerd KIMI.

[afbeelding]
Kimi zonder zonnebril, dat is lang geleden dat ik hem zo gezien heb ;)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:38

Pierre

Van nature lui!

Edd schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 12:27:
[...]

En dan zijn we pas een weekje onderweg.. Duurt nog 3 weken...

[...]

Kimi zonder zonnebril, dat is lang geleden dat ik hem zo gezien heb ;)
En ik zie iets van een smile :z , en praten doet hij met haar ook niet, ja misschien via de boardradio O-)

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Officiant: "Kimi and Minttu, today you are surrounded by your friends and family, all of whom have gathered here to witness your marriage and to share in the joy of this special occasion. Today, as you join yourselves in marriage, there is a vast and unknown future stretching out before you. The possibilities and potentials of your married life are great; and now falls upon your shoulders the task of choosing your values and making real your dreams. Through your commitment to each other, may you grow and nurture a love that makes both of you better people, a love that continues to give you great joy, and also a passion for living that provides you with energy and patience to face the responsibilities of life."

Officiant: "Shall we start with you Kimi?"

Kimi: "No, I don't want to."
_/-\o_ Kimi mijn held! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22:34
nachtnet schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 12:09:

[afbeelding]

gefeliciteerd KIMI.

[afbeelding]
Netjes Kimi.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 23:10
Doet ie niet slecht :P

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:48

Damian

Insane Obtrusion

http://www.celebritynetwo...kimi-raikkonen-net-worth/

Mja doet ie inderdaad goed ;) Ooit (lelijke) celebs met lelijke aanhang gezien :P Gold diggers zijn het, allemaal!

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Damian schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 15:20:
http://www.celebritynetwo...kimi-raikkonen-net-worth/

Mja doet ie inderdaad goed ;) Ooit (lelijke) celebs met lelijke aanhang gezien :P Gold diggers zijn het, allemaal!
Toppunt is dan ook dhr Ecclestone zelf haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oyster schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 21:09:

Exact, goed verwoord. En wat mij betreft uit zijn klungeligheid zich steeds vaker niet alleen bij 1-op-1 gevechten. Waar hij vroeger alleen onhandig was tijdens persconferenties en naast de baan, uit zich dat tegenwoordig steeds vaker ook op de baan. Zo sterk dat je in plaats van klungeligheid ondertussen toch misschien wel een beetje van onkunde mag spreken. Wat mij nog het meeste verbaasd is dat de prestaties van ROS tijdens regen enorm afnemen. Zelfs zo sterk dat je het op de televisie kan merken, heb je niet eens een stopwatch voor nodig. Aan de andere kant staat dat hij gelukkig steeds vaker van zichzelf afbijt. Hij liet zichzelf op en naast de baan te vaak dollen. Tijd om te herpakken.
Los van het incident met Verstappen, moet Rosberg deze vakantie even goed gebruiken om de juiste mindset weer te krijgen of zijn vertrouwen weer op te peppen. Hij stond een straatlengte voor op Hamilton, maar een paar races achter elkaar verliest hij dure punten door eigen toedoen of doordat hij een trage start heeft. Op Spa moet hij zien maximaal te scoren, wanneer Hamilton eventueel een penalty krijgt wegens het vervangen van onderdelen. Alleen met een wet race weet je alweer wat er zal gaan gebeuren...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-10 11:51
In Spa een regenrace terwijl Hamilton ergens achteraan moet starten i.v.m. grid penalties, geeft eindelijk eens een realistische kans op een winnaar die niet in een Mercedes rijdt. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:46
Arrne schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 15:53:
In Spa een regenrace terwijl Hamilton ergens achteraan moet starten i.v.m. grid penalties, geeft eindelijk eens een realistische kans op een winnaar die niet in een Mercedes rijdt. :9
Want Hamilton is een koekebakker in de regen? Races zat gezien op Spa in de regen waar gekke dingen gebeurde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bvbal79 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 16:08:
[...]

Want Hamilton is een koekebakker in de regen? Races zat gezien op Spa in de regen waar gekke dingen gebeurde.
En Spa is toch wel een redelijk snel circuit....
Ook al start HAM Achteraan.... Die is op het eerste rechte stuk er al een handvol voorbij en binnen 5 rondes zit die gewoon weer in de top 6...
Vooral als er ook nog eens regen zou zijn.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-10 22:52
En hij heeft ook nog eens een nieuwe betere motor tot zijn beschikking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arrne
bvbal79 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 16:08:
[...]

Ik zeg toch ook kans, en niet zekerheid?

Volgens mij is het nog steeds makkelijker om van iemand te winnen die het hele veld moet inhalen dan van iemand die van de eerste startrij vertrekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Laatst online: 23-10 10:21

Martinspire

Awesomeness

Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 16:11:
[...]

En Spa is toch wel een redelijk snel circuit....
Ook al start HAM Achteraan.... Die is op het eerste rechte stuk er al een handvol voorbij en binnen 5 rondes zit die gewoon weer in de top 6...
Vooral als er ook nog eens regen zou zijn.....
Mja ach, gebeurd er in ieder geval nog wat. Ik teken ervoor ;)

Maareh, wat is de laatste keer geweest dat we de auto's een (bijna) volledige race in de regen hebben zien rijden? Ze stellen het toch altijd uit vanwege plassen (en het is niet alsof er geen water op de baan blijft staan daar in België) en beginnen eigenlijk pas als het alweer tijd voor intermediates is.

[ Voor 26% gewijzigd door Martinspire op 08-08-2016 16:40 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waffle
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22-10 23:53
TheBleeder schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 10:44:
[...]

Die plekken waren perfect.

Groot videoscherm recht voor onze neus. Alleen zaten wij op rij 11, dus vrij onderaan op de tribune. Als je verder naar boven zit kijk je over dat scherm heen en zie je veel meer van het infield.

En de race daar was natuurlijk ook fantastisch :o
Ja wij zaten net iets hoger op rij 19 en hadden ook wel wat last van het scherm. Als je het blok er boven zat, zat je volgens mij echt perfect. Zeer goede plekken waren het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWing
  • Laatst online: 19:25

StarWing

Huh ?!?

Indien HAM in spa beslist van een penalty te pakken, mag hij dan bv 3 motoren (en andere onderdelen) wisselen ? 1 in elke FP en dan nog een in de Q ? Dan komt hij zomaar toe voor de rest van het jaar ?

[ Voor 6% gewijzigd door StarWing op 08-08-2016 19:32 ]

Page intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:45
StarWing schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 19:32:
Indien HAM in spa beslist van een penalty te pakken, mag hij dan bv 3 motoren (en andere onderdelen) wisselen ? 1 in elke FP en dan nog een in de Q ? Dan komt hij zomaar toe voor de rest van het jaar ?
In principe kan dat geloof ik wel. Echter zal hij dan geen engine-upgrades meer kunnen krijgen dit seizoen, waar ROS die wel zou hebben. Das dus weer nadelig.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:15
Was er niet ook iets met dat straffen doorschuiven? Voor alleen 3 nieuwe motoren zou die dus (minimaal) 30 plekken straf krijgen, echter kan die er daar maximaal 21 van inlossen, wat zou betekenen dat ie er dan nog eens minimaal 9 meeneemt naar de volgende race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWing
  • Laatst online: 19:25

StarWing

Huh ?!?

Neen, juist niet.. Button heeft vorig jaar eens een 10 tal gridplaatsen gekregen. Die worden niet doorgeschoven.

Button grid penalty increases to 70 places

[ Voor 12% gewijzigd door StarWing op 08-08-2016 20:04 ]

Page intentionally left blank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvbal79
Arrne schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 16:27:
[...]

Ik zeg toch ook kans, en niet zekerheid?

Volgens mij is het nog steeds makkelijker om van iemand te winnen die het hele veld moet inhalen dan van iemand die van de eerste startrij vertrekt.
Ik vat een realistische kans (zoals je het verwoorde) toch meer richting zekerheid (80-90%), maar dat is hoe je het interpeteert inderdaad. 10% is inderdaad ook een realistische kans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:14

Hoogie2004

Whohooooo

Maverick schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 19:37:
[...]

In principe kan dat geloof ik wel. Echter zal hij dan geen engine-upgrades meer kunnen krijgen dit seizoen, waar ROS die wel zou hebben. Das dus weer nadelig.
Wat ik ergens heb gelezen is dat er in Spa iig nog een update kwam voor Mercedes. Dat zou dan de spec zijn tot einde seizoen.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-10 16:25
StarWing schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 20:04:
Neen, juist niet.. Button heeft vorig jaar eens een 10 tal gridplaatsen gekregen. Die worden niet doorgeschoven.

Button grid penalty increases to 70 places
Dat is eigenlijk best wel een faal in deze verder zo strenge regels. Je zou verwachten dat hier meer gebruik/misbruik van zou worden gemaakt als eenmaal de eerste penalty's beginnen te werken. Je kunt bij een update nog altijd die extra straf pakken en dan heb je in ieder geval wat onderdelen achter de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
bvbal79 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 20:40:
[...]

Ik vat een realistische kans (zoals je het verwoorde) toch meer richting zekerheid (80-90%), maar dat is hoe je het interpeteert inderdaad. 10% is inderdaad ook een realistische kans
Tja, het zal je misschien verbazen maar tussen 10% en 90% zit nog een heel scala aan getallen die van toepassing zouden kunnen zijn in dit geval..

De kans dat Hamilton zou winnen als hij van achteren zou starten (en ik ga er vanuit dat hij meteen meerdere penalties zou pakken) is vrij klein. Zo klein zelfs dat het in de hele geschiedenis van de F1 maar 1 keer is voorgekomen dat iemand vanaf de 22e positie een race gewonnen heeft. Richting top 6 rijden is 1 ding, maar het inhalen van Saubers en Manors is een ander verhaal dan Rosberg, Ferraris en Red Bulls. Als hij daadwerkelijk die penalties pakt is het voor hem toch met name een kwestie van de schade (in punten) beperkt houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onestone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:29

Onestone

Saabje, 550Nm 400paardjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:22

sjaool

Every life should have 9 cats

Nou kom op mensen even stemmen om Max bovenaan te krijgen. :+

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Gedaan. HAM hoort daar niet meer te staan, dat was leuk in 2008.

Mja blijft een poll van Sky he. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-10 11:02
Niet echt serieus te nemen die poll; Haryanto heeft 207 votes :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Laatst online: 24-10 10:37

ResuCigam

BOFH

Opvallend dat NIco Rosberg zo laag staat..

[ Voor 10% gewijzigd door ResuCigam op 09-08-2016 15:42 ]

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

ResuCigam schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 15:41:
:+ :+ Ja zeer raar op een engelse website :+ :+

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-10 15:52

Bosmonster

*zucht*

Verander de titel van de poll naar "Welke coureur is het populairst in GB" en het klopt al een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:55
Als je al jarenlang door je teamgenoot om de oren gereden wordt is dat niet zo gek. Verder is het ook niet ze vreemd dat Hammie bovenaan staat, gezien de laatste jaren ook wel terecht, al vindt ik hem zelf niet "de beste".

Wat ik wel opvallend vind is dat Alonso nog zo hoog staat. Hij is de laatste jaren door veel mensen toch al afgeschreven. Ik vind het overigens wel terecht dat die nog hoog staat, in mijn ogen nog steeds de meest complete coureur van het veld, iemand die altijd net dat beetje extra er uit weet te halen. In zijn Ferrari tijd deed ie dingen met die auto die eigenlijk niet mogelijk waren.

Verder opvallend: Dat Button op de 6e plaats terug te vinden is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Heeft iemand al een spannend seizoen gehad met de game F1? Die zomerstop verveeld mij. #afkickverschijnselen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
Zo'n poll wordt natuurlijk ook op gevoel ingevuld. Button is gewoon een sympathieke gast, kan onder de juiste omstandigheden briljant zijn, maar verder zie ik hem als een gemiddelde coureur.
Alonso wordt door velen gezien als de beste van deze generatie, hij rijdt alleen steeds bij de verkeerde teams. Als je teamkeuze meerekent met coureurs kwaliteit heeft Hamilton het natuurlijk het best gedaan, hij heeft de meeste jaren in een competitieve auto gereden.

Voor mij persoonlijk onderscheid dit ook de echt goede coureurs van de rest van de talenten. Als je het vermogen hebt om op het juiste moment bij het juiste team te zitten of om een team om je heen te bouwen heb je de meeste kans op een wereldtitel en ben je pas echt goed. Hier zit voor mij ook het onderscheid tussen Senna en Schumacher. Senna heeft een aantal van zijn goede jaren (1992, 1993) en misschien ook wel zijn debut jaren in een auto gereden waarmee hij geen wereldkampioen kon worden, terwijl hij dit als coureur wel had gekund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Laatst online: 19-03 21:48
http://nl.motorsport.com/...erwacht-vanaf-spa-806284/ , nog niet bevestigd dus maar zal ook niet helemaal uit de lucht gegrepen zijn. Mooie kans om kilometers te maken denk ik, al zal hij er niet meerdere seizoenen gaan rijden neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:54

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

thijszor schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 09:52:
http://nl.motorsport.com/...erwacht-vanaf-spa-806284/ , nog niet bevestigd dus maar zal ook niet helemaal uit de lucht gegrepen zijn. Mooie kans om kilometers te maken denk ik, al zal hij er niet meerdere seizoenen gaan rijden neem ik aan?
Inmiddels wel overal bevestigd. Ben benieuwd naar het gevecht tussen Wehrlein en Ocon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-10 11:28
Opvallend ?

Haryanto is stoeltje kwijt bij Manor
Foto: ProShots
Gepubliceerd: 10 augustus 2016 10:15 Laatste update: 10 augustus 2016 10:20

Rio Haryanto is bij het Formule 1-team van Manor gedegradeerd tot reservecoureur. De Indonesiër moet vermoedelijk plaatsmaken voor de Fransman Esteban Ocon, die reserverijder bij Renault was.

De beslissing is genomen omdat Haryanto zijn contractuele verplichtingen aan het team niet langer kon waarmaken, laat het Manor weten op zijn Facebook-pagina. De sponsors van Haryanto zijn niet in staat om zijn stoeltje te betalen.

Haryanto debuteerde dit seizoen als eerste Indonesiër in de Formule 1. Hij wist in de eerste twaalf races van het jaar geen enkel punt te vergaren. Teamgenoot Pascal Wehrlein was goed voor één punt.

Bron: nu.nl

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Laatst online: 21:07
Wat opvallend? Dat hij z'n stoeltje kwijt is? Nee, niet opvallend. Enige reden was geld en dat heeft hij niet meer.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Mars18 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 10:26:
Opvallend ?

Haryanto is stoeltje kwijt bij Manor
Foto: ProShots
Gepubliceerd: 10 augustus 2016 10:15 Laatste update: 10 augustus 2016 10:20

Rio Haryanto is bij het Formule 1-team van Manor gedegradeerd tot reservecoureur. De Indonesiër moet vermoedelijk plaatsmaken voor de Fransman Esteban Ocon, die reserverijder bij Renault was.

De beslissing is genomen omdat Haryanto zijn contractuele verplichtingen aan het team niet langer kon waarmaken, laat het Manor weten op zijn Facebook-pagina. De sponsors van Haryanto zijn niet in staat om zijn stoeltje te betalen.

Haryanto debuteerde dit seizoen als eerste Indonesiër in de Formule 1. Hij wist in de eerste twaalf races van het jaar geen enkel punt te vergaren. Teamgenoot Pascal Wehrlein was goed voor één punt.

Bron: nu.nl
Tsja de wereld is hard. Maar ik vind het jammer voor hem. Ik heb het idee dat met meer ervaring deze kerel toch echt wel een betere coureur kan zijn. Maar goed, eens kijken Ocon er van bakt.

Gelukkig heeft Tost nog wel vertrouwen in Kvyat. Autosport
"I personally hope he will race with us because I am convinced that sooner or later he will show his real performance and he will come back with his speed," Tost told Autosport.

[ Voor 14% gewijzigd door Jasphur op 10-08-2016 10:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-10 14:06
GH45T schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 08:43:
[...]

Dat is eigenlijk best wel een faal in deze verder zo strenge regels. Je zou verwachten dat hier meer gebruik/misbruik van zou worden gemaakt als eenmaal de eerste penalty's beginnen te werken. Je kunt bij een update nog altijd die extra straf pakken en dan heb je in ieder geval wat onderdelen achter de hand.
Er was bij het invoeren van deze regels toch nog een extra straf in de vorm van stop/go penalty als niet de volledige gridpenalty kon worden ingelost?

Daar kwam zoveel kritiek op dat het is afgeschaft. Hoeft wat mij betreft ook niet, is nogal lullig voor de backmarkers die toch al achteraan starten; krijgen ze elke keer nog met extra straffen te maken ook.

Ik vind wel dat ze wat mogen aanpassen aan de regels voor wanneer er echt misbruik wordt gemaakt van de regels; bijv. Hamilton die in één klap twee complete motoren wil wisselen. Dat is overduidelijk niet nodig voor één raceweekend; en dan mogen ze wat mij betreft de regels aanpassen dat je de straf inlost in het weekend dat je de zesde/zevende motor ook daadwerkelijk op zondag gebruikt.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-10 18:38
XyritZz schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 10:35:
[...]

Er was bij het invoeren van deze regels toch nog een extra straf in de vorm van stop/go penalty als niet de volledige gridpenalty kon worden ingelost?

Daar kwam zoveel kritiek op dat het is afgeschaft. Hoeft wat mij betreft ook niet, is nogal lullig voor de backmarkers die toch al achteraan starten; krijgen ze elke keer nog met extra straffen te maken ook.

Ik vind wel dat ze wat mogen aanpassen aan de regels voor wanneer er echt misbruik wordt gemaakt van de regels; bijv. Hamilton die in één klap twee complete motoren wil wisselen. Dat is overduidelijk niet nodig voor één raceweekend; en dan mogen ze wat mij betreft de regels aanpassen dat je de straf inlost in het weekend dat je de zesde/zevende motor ook daadwerkelijk op zondag gebruikt.
Ik denk dan aan een regel zoals die voor versnellingsbakken geldt.
Vervang je een onderdeel dat al meer dan x races in de auto zit, dan is het geen probleem. Vervang je het eerder, dan krijg je een gridstraf.

En dan vind ik 5 plaatsen gepaster dan 20 voor een PU. Dat is genoeg om te zorgen dat rijke teams niet elke race een verse motor gebruiken. Maar ook niet zo zwaar dat je door technische problemen automatisch achteraan staat.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-10 14:06
RocketKoen schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 11:27:
[...]

Ik denk dan aan een regel zoals die voor versnellingsbakken geldt.
Vervang je een onderdeel dat al meer dan x races in de auto zit, dan is het geen probleem. Vervang je het eerder, dan krijg je een gridstraf.

En dan vind ik 5 plaatsen gepaster dan 20 voor een PU. Dat is genoeg om te zorgen dat rijke teams niet elke race een verse motor gebruiken. Maar ook niet zo zwaar dat je door technische problemen automatisch achteraan staat.
Het is ook geen 20 plekken voor een PU. De complete PU bestaat uit 6 componenten; en bij het eerste component dat je wisselt krijg je 10 plekken straf, bij de rest dan 5 plekken per component.

Meestal is het niet nodig om de complete PU te wisselen, dus krijgt een coureur 5 of 10 plekken straf. Hamilton kiest er nu (waarschijnlijk) voor om in één weekend twee keer de complete PU te wisselen. Dan krijgt hij dus 70 plekken straf. Dat is gewoon misbruik van de regels, want één van die powerunits rijdt hij een installatieronde op en wisselt hij weer terwijl er niets mis mee is.

Eerlijker zou ik dan vinden als hij twee races achteraan moet starten.

Aan de andere kant is het met die regels ook nooit goed; in het geval van Hamilton zou het leuker zijn als hij twee keer achteraan moet starten want dat is beter voor de spanning in het WK maar als het Rosberg zou zijn dan zou het weer beter zijn voor het kampioenschap als hij maar één keer achteraan moet starten.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

XyritZz schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 11:34:
[...]

Het is ook geen 20 plekken voor een PU. De complete PU bestaat uit 6 componenten; en bij het eerste component dat je wisselt krijg je 10 plekken straf, bij de rest dan 5 plekken per component.

Meestal is het niet nodig om de complete PU te wisselen, dus krijgt een coureur 5 of 10 plekken straf. Hamilton kiest er nu (waarschijnlijk) voor om in één weekend twee keer de complete PU te wisselen. Dan krijgt hij dus 70 plekken straf. Dat is gewoon misbruik van de regels, want één van die powerunits rijdt hij een installatieronde op en wisselt hij weer terwijl er niets mis mee is.

Eerlijker zou ik dan vinden als hij twee races achteraan moet starten.

Aan de andere kant is het met die regels ook nooit goed; in het geval van Hamilton zou het leuker zijn als hij twee keer achteraan moet starten want dat is beter voor de spanning in het WK maar als het Rosberg zou zijn dan zou het weer beter zijn voor het kampioenschap als hij maar één keer achteraan moet starten.
Hamilton zit volgens mij pas met 2 elementen op de 5e, als hij dus 2 complete nieuwe motoren erin zet kijgt hij 30 plaatsen gridstraf als het goed is. (2x 10 en 2x 5)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-10 06:56
Het heeft me enigszins verbaasd dat de regels hieromtrent niet zijn aangepast. Mclaren maakte vorig seizoen al vaker gebruik van dit "gat" in de reglementen.Vorig jaar tijdens SPA hadden ze meer dan 100 plekken straf.

Als ik mij niet vergis kreeg men in 2014 nog een tijdstraf als men nog strafplekken "over" had terwijl er al achteraan gestart werd. Ik weet niet of dat zo goed is, maar zoals het nu gaat lijkt mij ook niet correct. De regel is er gekomen om kosten te besparen en op deze manier kan een team 2-3 (of nog meer) extra motoren gebruiken terwijl ze maar 1 keer gestraft worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

thijszor schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 09:52:
Manor = STR, maar dan van Mercedes? Je zou het bijna gaan denken. Nu hebben ze een volledige toekomstige Mercedes bezetting daar in de wachtkamer. DTM was ook niet de juiste plek voor Ocon, hij reed daar voor spek en bonen mee. Nu zal Werhlein iets meer tegenstand kunnen verwachten.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:44

PauseBreak

derp!

hardware-lover schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 13:33:
[...]

Manor = STR, maar dan van Mercedes? Je zou het bijna gaan denken. Nu hebben ze een volledige toekomstige Mercedes bezetting daar in de wachtkamer. DTM was ook niet de juiste plek voor Ocon, hij reed daar voor spek en bonen mee. Nu zal Werhlein iets meer tegenstand kunnen verwachten.
Eigenlijk verbaast het me dat niet meer teams die route zijn ingeslagen. Naast dat je best teams als Manor op kunt kopen of op kunt vullen, kan je natuurlijk ook zelf wel een nieuw team op de grid zetten (er is plaats genoeg). Het voordeel is dat je daarmee talent de kans geeft om te leren omgaan met de wereld van F1 en het zorgt er ook voor dat het veld beter is gevuld, wat het alleen maar mooier maakt voor de fans.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanass
hardware-lover schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 13:33:
[...]

Staat Ocon nog onder contract bij Mercedes of is hij overgenomen door Renault?
Hij zat wel in het Mercedes Junior programma, maar is nu (ook?) reserverijder bij Renault. Ik hoop dat hij volgend jaar bij Renault als coureur kan instappen. Manor is voor nu leuk om alvast ervaring op te doen, maar als je te lang bij zo'n team zit is dat meestal ook niet best voor je carriere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

stefanass schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 13:41:
[...]

Hij zat wel in het Mercedes Junior programma, maar is nu (ook?) reserverijder bij Renault. Ik hoop dat hij volgend jaar bij Renault als coureur kan instappen. Manor is voor nu leuk om alvast ervaring op te doen, maar als je te lang bij zo'n team zit is dat meestal ook niet best voor je carriere.
Ocon is nog steeds Mercedes junior coureur. Hij zit nu bij Renault omdat Renault gewoon alle contracten van Lotus heeft overgenomen (er was geen tijd meer om dat te herzien).

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanass
PauseBreak schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 13:42:
[...]

Ocon is nog steeds Mercedes junior coureur. Hij zit nu bij Renault omdat Renault gewoon alle contracten van Lotus heeft overgenomen (er was geen tijd meer om dat te herzien).
Bedankt, wist ik niet!

Toch vermoed ik dat hij bij Mercedes voorlopig geen kans zal krijgen, dus ik hoop dat hij snel bij een goed team (middenmoot) terecht kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

stefanass schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 13:41:
[...]
Ik mag hopen voor Sainz dat laatste niet klopt, want die gaat ook zijn 3e jaar bij STR aan. Maar in het geval van Sainz verwacht ik niet dat ie daar schade mee op gaat lopen. Volgend jaar ook een "Renault" achter zijn rug, dus dat zit dan weer goed, beter dan dit jaar in ieder geval. Enkel zijn maatje voor 2017 is nog onduidelijk, ongeacht wat Tost allemaal roept. Maar zo heel vol zit de wachtkamer op dit moment ook niet bij Red Bull met werkelijk talentvolle rijders. Misschien toveren ze daar ook weer een mid season konijn uit de hoge hoed, alla Verstappen 2014, die wij nu nog niet aan zien komen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

hardware-lover schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 14:05:
[...]

Ik mag hopen voor Sainz dat laatste niet klopt, want die gaat ook zijn 3e jaar bij STR aan. Maar in het geval van Sainz verwacht ik niet dat ie daar schade mee op gaat lopen. Volgend jaar ook een "Renault" achter zijn rug, dus dat zit dan weer goed, beter dan dit jaar in ieder geval. Enkel zijn maatje voor 2017 is nog onduidelijk, ongeacht wat Tost allemaal roept. Maar zo heel vol zit de wachtkamer op dit moment ook niet bij Red Bull met werkelijk talentvolle rijders. Misschien toveren ze daar ook weer een mid season konijn uit de hoge hoed, alla Verstappen 2014, die wij nu nog niet aan zien komen?
Ja, iedereen heeft het over Gasly en bij gebrek aan beter zou dat wel kunnen, maar vergeet Sergio Sette Camara niet. Die rijdt die Gasly nu al bijna het snot voor de ogen en is maar een rookie. Veel meer potentie. Iemand anders zou ik zo niet weten eigenlijk. De rest van de echt talentvolle coureurs is jonger dan 18 en hebben dus nog een paar jaar geduld nodig.

Voor Kvyat is het sneu, maar zijn F1 carrière is wel voorbij. Of hij moet nog ergens een hele grote zak geld vinden die hij mee kan brengen naar een team, maar dat zal niet zo heel snel gebeuren.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanass
[...]

Ik mag hopen voor Sainz dat laatste niet klopt, want die gaat ook zijn 3e jaar bij STR aan.
Ik vind STR de laatste jaren toch wel een paar nivootjes hoger dan Manor ;)

Ik doelde op echte achterhoede teams die eigenlijk nooit verder komen dan Q1 en bij heel hoge uitzondering een puntje mee kunnen pikken, waar STR toch regelmatig punten scoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
[...]

STR is natuurlijk wel een ander verhaal dan Manor, de een is een middenmoter en het andere team komt (voorlopig) niet uit de achterhoede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
PauseBreak schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 14:19:
[...]

Ja, iedereen heeft het over Gasly en bij gebrek aan beter zou dat wel kunnen, maar vergeet Sergio Sette Camara niet. Die rijdt die Gasly nu al bijna het snot voor de ogen en is maar een rookie. Veel meer potentie. Iemand anders zou ik zo niet weten eigenlijk. De rest van de echt talentvolle coureurs is jonger dan 18 en hebben dus nog een paar jaar geduld nodig.

Voor Kvyat is het sneu, maar zijn F1 carrière is wel voorbij. Of hij moet nog ergens een hele grote zak geld vinden die hij mee kan brengen naar een team, maar dat zal niet zo heel snel gebeuren.
Ik weet het niet. Toch zie ik KVY best nog een side-step maken naar een team als Renault. Renault kan het in Rusland goed gebruiken denk ik en samen met een Russische GP denk ik dat ze er best oor naar hebben.

KVY is ook geen slechte coureur, maar heeft de pech om nu in de neerwaartse spiraal te zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

StealthyPeanut schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 14:26:
[...]

Ik weet het niet. Toch zie ik KVY best nog een side-step maken naar een team als Renault. Renault kan het in Rusland goed gebruiken denk ik en samen met een Russische GP denk ik dat ze er best oor naar hebben.

KVY is ook geen slechte coureur, maar heeft de pech om nu in de neerwaartse spiraal te zitten.
Renault heeft Sergey Sirotkin in haar junior programma zitten en als testcoureur voor het huidige team. Ik denk dat ze wel zullen kiezen voor hun eigen Russische coureur in plaats van die van RBR :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
PauseBreak schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 14:31:
[...]

Renault heeft Sergey Sirotkin in haar junior programma zitten en als testcoureur voor het huidige team. Ik denk dat ze wel zullen kiezen voor hun eigen Russische coureur in plaats van die van RBR :P
Touché!

Toch blijf ik KVY geen slechte coureur vinden. Genoeg podia gepakt na best knappe races. Hij moet gewoon uit zijn dal komen. Wellicht gewoon een solide rijder bij Force India of Williams ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01:31
Ik vind dit wel een bijzondere quote: Cyril Abiteboul, Managing Director van het team van Renault, ziet de stap naar Manor als een zeer slimme voor de toekomst. "Ik hoop dat deze ervaring een voordeel oplevert voor zowel Esteban als het team van Renault, met het zicht op de nabije toekomst."

bron: http://www.gpupdate.net/n...-met-beide-handen-pakken/

Is dit een signaal dat hij volgend jaar bij Renault rijdt?

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
PauseBreak schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 13:35:
[...]

… Naast dat je best teams als Manor op kunt kopen of op kunt vullen, kan je natuurlijk ook zelf wel een nieuw team op de grid zetten (er is plaats genoeg). …
Hoeveel kost zo'n grapje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Hmtsjmftsch schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 14:43:
Ik vind dit wel een bijzondere quote: Cyril Abiteboul, Managing Director van het team van Renault, ziet de stap naar Manor als een zeer slimme voor de toekomst. "Ik hoop dat deze ervaring een voordeel oplevert voor zowel Esteban als het team van Renault, met het zicht op de nabije toekomst."

bron: http://www.gpupdate.net/n...-met-beide-handen-pakken/

Is dit een signaal dat hij volgend jaar bij Renault rijdt?
Ocon ipv Palmer gaat al maanden als gerucht rond.
Het zou dus niet erg verrassend zijn :)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

De bedragen worden niet geopenbaard, maar ga uit van enkele tientallen miljoenen. De overname van Lotus door Renault kostte minimaal 57mln GBP (want dat was de schuld die Lotus had). Dat is nog steeds een druppel op een gloeiende plaat als je kijkt naar het budget van dergelijke teams.

Nee, merp!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Readdy
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-10 13:43
PauseBreak schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 14:54:
[...]

De bedragen worden niet geopenbaard, maar ga uit van enkele tientallen miljoenen. De overname van Lotus door Renault kostte minimaal 57mln GBP (want dat was de schuld die Lotus had). Dat is nog steeds een druppel op een gloeiende plaat als je kijkt naar het budget van dergelijke teams.
Even een grapje :-)
Laten we het zo zeggen: Om Miljoenair in de F1 te worden, moet je als Miljardair beginnen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Arrne schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 14:23:
[...]
STR is natuurlijk wel een ander verhaal dan Manor, de een is een middenmoter en het andere team komt (voorlopig) niet uit de achterhoede.
Manor 2016 is toch al een heel andere auto dan het gebakje waar ze in 2015 mee rondreden. Nu STR steeds meer wat terrein lijkt te verliezen naarmate het seizoen vordert, heeft Manor iets meer de weg naar voren gevonden. Ik ben benieuwd of Ocon daar nog wat meer uit kan persen dan Wehrlein nu. Ik ken Wehrlein enkel van DTM en weet niet precies hoe ik deze in moet schatten. Ocon heeft in de OW klasses laten zien dat ie een top-talent is, dus wie weet wat ie uit de auto kan halen?

Edit: ik vraag me meteen af hoe vaak we de woorden "... beat Verstappen ..." vanaf Spa gaan horen :+

Edit 2: Of vanaf vandaag al natuurlijk ;) http://www.eurosport.co.u...rs_sto5715765/story.shtml

[ Voor 13% gewijzigd door hardware-lover op 10-08-2016 15:42 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
hardware-lover schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 15:11:
[...]

Manor 2016 is toch al een heel andere auto dan het gebakje waar ze in 2015 mee rondreden. Nu STR steeds meer wat terrein lijkt te verliezen naarmate het seizoen vordert, heeft Manor iets meer de weg naar voren gevonden. Ik ben benieuwd of Ocon daar nog wat meer uit kan persen dan Wehrlein nu. Ik ken Wehrlein enkel van DTM en weet niet precies hoe ik deze in moet schatten. Ocon heeft in de OW klasses laten zien dat ie een top-talent is, dus wie weet wat ie uit de auto kan halen?
Ik ga lachen als hij meteen in Spa punten pakt. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:00
Ik vond Wehrlein echt enorm tegenvallen. Ja hij heeft 1x een puntje gepakt in een race die echt goed was voor wagens met weinig downforce (Manor heeft de hoogste topsnelheid!). Maar meestal was hij qua snelheid ongeveer gelijk met die betaal-Aziaat Haryanto....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Laatst online: 22:14

Hoogie2004

Whohooooo

Bigfoot schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 18:52:
Ik vond Wehrlein echt enorm tegenvallen. Ja hij heeft 1x een puntje gepakt in een race die echt goed was voor wagens met weinig downforce (Manor heeft de hoogste topsnelheid!). Maar meestal was hij qua snelheid ongeveer gelijk met die betaal-Aziaat Haryanto....
Het probleem is dat Haryanto als prutser wordt afgeschilderd, wat niet helemaal terecht is. Hij heeft wel aantoonbaar veel tijd nodig om aan nieuwe auto te wennen (andere klasses ook).

Desondanks spreken de cijfers je mening tegen, Wehrlein staat in de kwalificatie strijd 7-5 voor, en in de races 8-0 (waar ze beiden aan de finish kwamen). Heel veel meer is niet te verwachten in die auto...

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03:58
Hoogie2004 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 19:13:
[...]
Desondanks spreken de cijfers je mening tegen, Wehrlein staat in de kwalificatie strijd 7-5 voor, en in de races 8-0 (waar ze beiden aan de finish kwamen). Heel veel meer is niet te verwachten in die auto...
Ik vind een kwalificatie uitslag van 7-5 dan ook niet bepaald goed voor Wehrlein spreken.
(en ja...voor de Max fans..kwalificatie is niet alles, maar ook daar is het gewoon niet goed van Max)

Overigens vind ik de hele wissel van Ocon eigenlijk vreemd.
Vanuit Renault begrijp ik het heel goed. Die lijken de intentie te hebben om hem volgend jaar te willen plaatsen. In dat licht is het vanuit Mercedes weer niet helemaal logisch. Waarom Ocon bij een Mercedes team laten ontwikkelen als je hem vervolgens weer kwijtraakt? Dat hij als Mercedes rijder uitgeleend werd aan Renault om ervaring op te doen is logisch. Om hem naast Wehrlein te plaatsen ook (al is het maar als benchmark)...maar niet als je hem vervolgens weer laat gaan.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Ik snap niet waar het idee dat manor een Mercedes junior team is vandaan komt.
Manor krijgt dikke korting op motoren om wehrlein te laten rijden. Verder is er voor zover ik weet weinig samenwerking. Ook toto meldde in het begin van het seizoen dat manor nog absoluut geen Mercedes B team is, maar het eventueel ooit zou kunnen worden.
http://en.f1i.com/news/41...anor-becoming-b-team.html

Red bull is toch ook niet meteen een Renault B team omdat ze die motoren gebruiken?

[ Voor 9% gewijzigd door YakuzA op 10-08-2016 20:35 ]

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stefanass
sanderb schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 20:05:
[...]
Overigens vind ik de hele wissel van Ocon eigenlijk vreemd.
Vanuit Renault begrijp ik het heel goed. Die lijken de intentie te hebben om hem volgend jaar te willen plaatsen. In dat licht is het vanuit Mercedes weer niet helemaal logisch. Waarom Ocon bij een Mercedes team laten ontwikkelen als je hem vervolgens weer kwijtraakt?
Als Ocon gelijk sneller is dan Wehrlein, kunnen ze die gelijk afschrijven voor een Mercedes-zitje in de toekomst.
Ook kan het meespelen dat als Renault hem wil hebben, hij meer zal gaan kosten als ie al wat meer F1 ervaring heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
PauseBreak schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 14:19:
[...]

Verklaar je nader met wat feiten, kan me namelijk geen raceklasse vinden waar ze samen hebben gereden en dan vergelijk ik ook nog eens deze lijstjes:

Wikipedia: Sérgio Sette Câmara 3 jaar in een open klasse... 0 overwinningen

vs.

Wikipedia: Pierre Gasly

Dus wie rijdt wie nu de snot voor de ogen????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03:58
stefanass schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 21:14:
[...]
Als Ocon gelijk sneller is dan Wehrlein, kunnen ze die gelijk afschrijven voor een Mercedes-zitje in de toekomst.
Als dat gebeurt, is er des te meer reden om Ocon bij Mercedes te houden. Wehrlein was de belofte, maar als Ocon beter blijkt, wat moet Mercedes dan in 2018?
Ook kan het meespelen dat als Renault hem wil hebben, hij meer zal gaan kosten als ie al wat meer F1 ervaring heeft.
Ervaring is natuurlijk altijd goed. Maar ook hier: Als Wehrlein de betere is, is dat slecht voor de waarde van Ocon. Als Ocon de betere is, is Mercedes gek als ze Wehrlein aanhouden maar Ocon laten gaan.
Bovendien is geld nou niet bepaald een issue bij Mercedes.

De uitspraken bij Renault doen vermoeden dat er toch meer is afgesproken dan enkel een half seizoen bij Manor mee mogen draaien. Misschien een optie voor Renault voor 2017, en een optie voor Mercedes voor 2018?
Het ziet er naar uit dat Ocon het in ieder geval goed geregeld heeft naast de baan. Nu is het aan hem op de baan te laten zien wat hij kan.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

YakuzA schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 20:32:
Ik snap niet waar het idee dat manor een Mercedes junior team is vandaan komt.
Manor krijgt dikke korting op motoren om wehrlein te laten rijden. Verder is er voor zover ik weet weinig samenwerking. Ook toto meldde in het begin van het seizoen dat manor nog absoluut geen Mercedes B team is, maar het eventueel ooit zou kunnen worden.
http://en.f1i.com/news/41...anor-becoming-b-team.html

Red bull is toch ook niet meteen een Renault B team omdat ze die motoren gebruiken?
Red Bull Racing gebruikt geen Renault motoren, hoe kom je erbij? :+

http://www.motorsport.com...mercedes-did-next-806414/

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvbal79
Ocon vs Verstappen...de toekomst van F1 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02:11

Edd

bvbal79 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 22:38:
En dan volgend jaar Stoffel erbij in de McLaren?? ;)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-10 18:38
Ja, ze gebruiken horloge motoren. Maar die horloges lopen best snel.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onestone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:29

Onestone

Saabje, 550Nm 400paardjes

bvbal79 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 22:38:
Nope, geen enkel probleem voor Max.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Onestone schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 23:05:
[...]

Nope, geen enkel probleem voor Max.
_O-.

Dan nog zijn deze gasten wel de toekomst van de formule 1. Niemand valt Max aan, rustig maar.

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

stefanass schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 21:14:
[...]

Absoluut waar. Nu zullen beide zich moeten gaan bewijzen, maar Wehrlein meer dan Ocon, omdat deze
al meer ervaring heeft. Hopelijk zullen deze twee net als de twee die bij RBR rijden zich aan elkaar optrekken. Laat Wehrlein zich maar eens bewijzen. Ik heb ook nog niet zo veel gezien van hem waarmee zijn toekomstig rol als Mercedesrijder wordt bevestigd.

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

• Arrne
Ik ken eigenlijk heel Ocon niet, maar als ik naar zijn resultaten kijk zie ik dat hij in DTM geen bijzondere resultaten neerzet. Terwijl hij vorig jaar nog kampioen werd in de GP3. Iemand een idee hoe dat komt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:33
Arrne schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 10:30:
Ik ken eigenlijk heel Ocon niet, maar als ik naar zijn resultaten kijk zie ik dat hij in DTM geen bijzondere resultaten neerzet. Terwijl hij vorig jaar nog kampioen werd in de GP3. Iemand een idee hoe dat komt?
Bijna alle open-wheel klasse coureurs hebben moeite met DTM. Het is een vrij specialistische serie, met auto's die je anders moet rijden om hard te gaan.

Ocon was in 2014 tegenstander van Verstappen in de F3 Euro series. Hij werd dat seizoen kampioen, waar Verstappen 3e werd in het eindklassement. Ze hebben een aantal vrij epische gevechten uitgevoerd op het circuit, waarin je met een beetje fantasie de nieuwe Prost-Senna rivaliteit zag opbloeien.

Leuke tip om beetje te youtuben op 'F3 Verstappen Ocon' ;).

Ik vond Ocon op dat moment eigenlijk net iets beter dan Verstappen, maar omdat Max 0,0 ervaring had en Ocon al redelijk wat ervaring had, zag iedereen (ook ik) toch meer potentie in Verstappen dat seizoen.

• Jasphur
Requiem19 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 10:34:
[...]

Bijna alle open-wheel klasse coureurs hebben moeite met DTM. Het is een vrij specialistische serie, met auto's die je anders moet rijden om hard te gaan.

Ocon was in 2014 tegenstander van Verstappen in de F3 Euro series. Hij werd dat seizoen kampioen, waar Verstappen 3e werd in het eindklassement. Ze hebben een aantal vrij epische gevechten uitgevoerd op het circuit, waarin je met een beetje fantasie de nieuwe Prost-Senna rivaliteit zag opbloeien.

Ik vond Ocon op dat moment eigenlijk net iets beter dan Verstappen, maar omdat Max 0,0 ervaring had en Ocon al redelijk wat ervaring had, zag iedereen (ook ik) toch meer potentie in Verstappen dat seizoen.
Precies dit. Daarom verwacht ik echt dat Ocon dit seizoen nog in de punten gaat rijden. Want de wagen van Manor is zo slecht nog niet. Het zal geen top 8 positie worden maar de 10de plaats (1punt) moet toch wel te doen zijn toch?

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-10 10:24
Wel een interessant stuk op AMuS vandaag over vergelijk gps informatie van Red Bull vs. Mercedes in Silverstone en Budapest. Mercedes is vooral in de langzamere bochten heer en meester.

leesvoer.(wel in het Duits)

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Max zat bij het relatief kleine Van Amersfoort Racing en Ocon bij een top team. Speelde tevens mee dat het seizoen van Max behoorlijk wat technische defecten had waardoor Ocon in het klassement nét iets hoger uitkwam.

In de F3 euro series in 2011 is hij verslagen door Max en Ocon heeft uit wanhoop de karts maar verlaten om FR2 te rijden waar hij 2 jaar niet bepaald imponeerde.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2016 11:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bvbal79
Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 11:16:
[...]

Max zat bij het relatief kleine Van Amersfoort Racing en Ocon bij een top team. Speelde tevens mee dat het seizoen van Max behoorlijk wat technische defecten had waardoor Ocon in het klassement nét iets hoger uitkwam.

In de F3 euro series in 2011 is hij verslagen door Max en Ocon heeft uit wanhoop de karts maar verlaten om FR2 te rijden waar hij 2 jaar niet bepaald imponeerde.
F3 euro series?
Tja, het blijft nog steeds geen koekebakker, als je de afgelopen 2 jaar op rij 2 FIA series wint. En waarom moeten we iedereen weer met Max vergelijken. Waardeer een coureur op zijn prestaties.
Ik denk dat hij gewoon een van de concurrenten van Max in de toekomst is, of moet Max maar een beetje concurrentloos zijn rondjes rijden in de F1?

[ Voor 5% gewijzigd door bvbal79 op 11-08-2016 11:37 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Rivanov
  • Laatst online: 21:07
[...]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-10 22:00

Remy

I usually get 100% accuracy

bvbal79 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 11:36:...
of moet Max maar een beetje concurrentloos zijn rondjes rijden in de F1?
In F1 heeft er nooit iemand concurrentloos rondgereden. Dominant? Ja, 'tuurlijk - de bekende namen. Maar concurrentloos nooit :)

Max' toekomstige concurrenten heten onder andere Vandoorne en Wehrlein, maar ook Sainz Jr. en nu Ocon.

Verder wordt hier de leeftijd / geboortedatum van F1-coureurs bijgehouden: tussen Raïkkonen en Verstappen zit 18 jaar! Dat zijn heel wat seizoenen om nog actief te zijn in F1 :)

Laten we hopen dat we een mooi 2e deel van seizoen 2016 krijgen, evenals een seizoen 2017 met de nieuwe regels en de megabanden _/-\o_ .

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
Remy schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 19:28:
[...]

Laten we hopen dat we een mooi 2e deel van seizoen 2016 krijgen, evenals een seizoen 2017 met de nieuwe regels en de megabanden _/-\o_ .
Hier is een leuke pagina met verschillende vergelijkings sliders met de wagens van nu en voor volgend jaar
klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:54

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

f4stf0rw4rd schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 11:12:
Wel een interessant stuk op AMuS vandaag over vergelijk gps informatie van Red Bull vs. Mercedes in Silverstone en Budapest. Mercedes is vooral in de langzamere bochten heer en meester.

leesvoer.(wel in het Duits)
Volgens mij wordt het niet genoemd, maar dat is denk ik een direct gevolg van het opofferen van downforce voor wat topsnelheid. Als ze meer power hebben, kunnen ze ook meer vleugel zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:33
MikeyMan schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 09:22:
[...]

Volgens mij wordt het niet genoemd, maar dat is denk ik een direct gevolg van het opofferen van downforce voor wat topsnelheid. Als ze meer power hebben, kunnen ze ook meer vleugel zetten.
Zou gek zijn:
1. Dan zou RB niet sneller zijn dan Mercedes in hoge snelheidsbochten
2. In lage snelheidsbochten heeft downforce minder effect. Het gaat dan meer om mechanische grip.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
Op F1.com staat een leuk filmpje over de 'Motorhomes'
Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:45

beany

Meeheheheheh

Jasphur schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 16:36:
Op F1.com staat een leuk filmpje over de 'Motorhomes'
Klik
Mja, ze laten alleen een beetje bij Red Bull binnen zien en verder alleen 'kijk, hier staan de motorhomes'.

Het had leuker geweest als ze bij meerdere naar binnen gingen en wat uitgebreider ingingen op wat het precies is, indelingen, hoe het wordt opgebouwd etc etc etc.

Beetje slap filmpje dus.

Doet overigens niks af aan het feit dat je ons tipt! :)

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
beany schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 18:00:
[...]

Mja, ze laten alleen een beetje bij Red Bull binnen zien en verder alleen 'kijk, hier staan de motorhomes'.

Het had leuker geweest als ze bij meerdere naar binnen gingen en wat uitgebreider ingingen op wat het precies is, indelingen, hoe het wordt opgebouwd etc etc etc.

Beetje slap filmpje dus.

Doet overigens niks af aan het feit dat je ons tipt! :)
Haha graag gedaan hoor. True wat je zegt. Maar dit is al best een uitgebreide kijk op de paddock. Normaal zie je maar kleine stukjes van de motorhomes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Remy schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 19:28:
[...]
Max' toekomstige concurrenten heten onder andere Vandoorne en Wehrlein, maar ook Sainz Jr. en nu Ocon.
max is HET voorbeeld en bewijs voor iedere jeugdige snelheidsduivel dat het mogelijk is om snel te promoveren. dit hangt van vele zaken af, talent, euros, snelheid, prestaties, behaalde resultaten, progressie, imago, persoonlijkheid en beetje mazzel hebben is ook fijn :+

persoonlijk heb ik Stoffel hoog zitten als gaat om snelheid en kunnen, we gaan ongetwijfeld nog de nodige duels en drama zien tussen hem en Max. Beide zijn super gedreven, beschikken over veel talent en zijn tikkeltje pedant. Mooi :P laat maar komen

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +10 Henk 'm!

Verwijderd

beany schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 18:00:
[...]
[...]
Heb jij even mazzel! :) RedBull heeft vorig jaar in Monaco een wat uitgebreidere rondleiding door de Energy Station gegeven. Daarnaast is Peter Windsor vorig jaar wezen kijken in de motorhomes van Mercedes en Ferrari. En Williams heeft een time-lapse van het opbouwen van hun motorhome.

---

Zo, mijn eerste post in dit topic. Ik volg deze al sinds begin van het seizoen, maar had tot nu toe nog niet echt iets nuttigs bij te dragen, ben een nieuwe F1 fan. Vooral door Max, ja. Maar nog wel voor de switch naar RedBull. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Laatst online: 23-10 10:21

Martinspire

Awesomeness

Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 01:43:
[...]

Heb jij even mazzel! :) RedBull heeft vorig jaar in Monaco een wat uitgebreidere rondleiding door de Energy Station gegeven. Daarnaast is Peter Windsor vorig jaar wezen kijken in de motorhomes van Mercedes en Ferrari. En Williams heeft een time-lapse van het opbouwen van hun motorhome.

---

Zo, mijn eerste post in dit topic. Ik volg deze al sinds begin van het seizoen, maar had tot nu toe nog niet echt iets nuttigs bij te dragen, ben een nieuwe F1 fan. Vooral door Max, ja. Maar nog wel voor de switch naar RedBull. :P
Ik vind persoonlijk die motorhome van Williams maar saai. Daar herken je de blokken van de trailers iets te goed in. Kan alleen van de rest ook niet zulke filmpjes vinden want vind het toch wel grappig om te zien.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:32
Ik was vorige week maandag en dinsdag op Hockenheim. Het is bizar om te zien hoe die motorhomes en dergelijke afgebroken worden. Het zijn allemaal stukken die op een vrachtwagen gereden worden of al op een trailer staan en in elkaar schuiven. Ze waren twee volle dagen bezig met afbreken van één motorhome :o Misschien ook omdat het vakantie is in de F1 dat het zo langzaam ging :P

[ Voor 10% gewijzigd door Boinkie op 13-08-2016 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henri.
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Weet iemand adressen van campings rond Monza? Ik weet van de camping bij het circuit, maar wil er een kleine vakantie van maken en dan op een 'gewone' camping staan, een die niet afgestemd is op het ritme van het circuit.
Pagina: 1 ... 94 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Het topic voor de komende race vind je donderdagochtend voor de race als los topic.
[F1] Seizoen 2016-14 - GP van Italië

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Waar te kijken?
Racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2016

IRC: http://irc.tweakers.net/f1