En waar baseer je dat laatste op, vooral als je kijkt naar Palmer? Dit is gewoon een vergelijking tussen teamgenoten. Als je dat hieruit al beredeneerd dan horen ook niet thuis: Raikonnen, Massa, Hulkenberg en Guitierrez ook niet thuis in de F1.Tleilaxu schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 13:06:
Interessante vergelijking tussen de teamgenoten, alhoewel er natuurlijk weinig nieuws uit komt:
http://www.f1fanatic.co.u...-mate-battles-mid-season/
laat wel zien dat Verstappen goed bezig is, hoe close het is tussen Rosberg en Hamilton en dat Palmer en Haryanto niet in de F1 horen.
Haha, ik weet het, het is een nogal gechargeerde conclusie op basis van die data. Ik wilde alleen even iets er bij zetten om er niet alleen een linkdump van te makenbvbal79 schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 13:20:
[...]
En waar baseer je dat laatste op, vooral als je kijkt naar Palmer? Dit is gewoon een vergelijking tussen teamgenoten. Als je dat hieruit al beredeneerd dan horen ook niet thuis: Raikonnen, Massa, Hulkenberg en Guitierrez ook niet thuis in de F1.
Verder ben ik overigens wel echt van mening dat Palmer en Haryanto aan de onderkant van het huidige veld hangen qua talent, ook al maakt Magnusen ook totaal geen indruk dit seizoen.
[ Voor 5% gewijzigd door Tleilaxu op 04-08-2016 13:23 ]
Sportnet was het. Volgens mij was dat de eerste keer dat Nascar, Indycar en monster trucks in Nederland op tv waren te zien. In ieder geval is Eurosport er pas na de komst van Sportnet aandacht aan gaan besteden.asing schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 13:04:
[...]
Er was ook Sportnet of sport1 ofzo. Dat was in de begintijd van de commerciële TV en even later hadden we thuis een schotelantenne. Ook was F1 nog niet zo commercieel, dus je zou het vast ergens moeten kunnen zien. Voor 1978 deed Murray Walker al het commentaar voor de BBC.
Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.
Die kleuren in die grafieken 
Ik ben niet eens kleurenblind, maar vooral die van McLaren is het verschil amper duidelijk

Ik ben niet eens kleurenblind, maar vooral die van McLaren is het verschil amper duidelijk
Toch eens een goede monitor kopen danfrankivo schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 13:42:
YouTube: F1 2016 - R12 - Vettel stops in the penultimate lap at Hockenheim on...
Vettel dacht blijkbaar dat hij 1 ronde voor het einde al klaar was in Hockenheim..
Hij was al voor het seizoen begonnen met het boek. Cashen vanwege het succes van Max kun je het dan niet noemen. De overwinning van Max heeft het dan ook net niet gehaald.Arrne schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 11:28:
[...]
Dat hij geen schrijver is mag wel duidelijk zijn, maar iets meer moeite was wel mooi geweest want dit broddelwerk lijkt echt nergens op. Niemand verwacht een literair hoogstandje, maar geef dan gewoon geen boek uit als je er niks voor wil doen.
Dit komt echt over als 'even lekker cashen' in het kielzog van Max' succes en daaropvolgende interesse voor F1 in Nederland.
Weet jij nog wat voor zenders je 30 jaar geleden keek? Of uberhaupt wie F1 uitzond voor Eurosport?Rukapul schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 11:31:
Zelfs als Olav op z'n 18e nog 'vriendjes' had dan was het absoluut uitgesloten dat hij F1 met vriendjes op Eurosport keek. Dat bestond toen namelijk nog niet.
Ik kan het nergens terugvinden, maar of het nou wel of niet Eurosport is doet niets af aan het feit dat ie het gewoon vroeger op de bank keek. Als ie het zich zo herinnerd is dat verder ook niet zo boeiend. Het is ook geen boek over feiten maar over ervaringen. Neem het niet zo serieus.
Ik vond ze ook wel mooi. En dat ze minder dempen lijkt me logisch, maar het is dan ook aan de teams om een alternatief te verzinnen (lijkt mij juist interessant voor de designers). Verder moeten de regels het ook mogelijk maken om hiermee te experimenteren. Wie weet komen ze op nieuwe ideeën. En waarom dan niet meteen (semi)automatische vering (maar dan wel strengere regels)?alesandro_46 schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 12:22:
[...]
Kan ook zonder Photoshop, afgelopen jaar is het in beeld gebracht door Lotus F1:
[afbeelding]
Bron
[afbeelding]
Bron
[afbeelding]
[afbeelding]Bron
Volgens mij was de verlaging van de dempende werking van de band de voornaamste reden dat de teams tegen gestemd hebben. Ik vind de 18" velgen wel wat hebben.
Mij lijkt het juist mooi om nog eens wat andere fabrikanten (van velgen) in de F1 te krijgen en misschien wekt dat ook weer interesse van meer bandenleveranciers. En als ze ook nog eens echte vering moeten hebben (significant meer dan nu) dan wek je ook daar weer interesse. Zorgt toch allemaal weer voor inkomsten lijkt me?
Daarom moet je dit soort regels eigenlijk ook niet meteen door de teams laten beslissen. Die moeten het maar uitvoeren en onmogelijk is het nou ook weer niet.
Ik verbaas me meer over de weergave. Waarom niet een 100% - 0% - 100% schaal? Dit werkt toch niet handig om af te lezen?frankivo schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 13:42:
[ Voor 5% gewijzigd door Martinspire op 04-08-2016 14:22 ]
Bensimpel
Positieve meneer
Vind het inderdaad wat hebben, meer racey look, ach mischien toch over 5 jaar? Wie weet.alesandro_46 schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 12:22:
[...]
Kan ook zonder Photoshop, afgelopen jaar is het in beeld gebracht door Lotus F1:
[afbeelding]
Bron
[afbeelding]
Bron
[afbeelding]
[afbeelding]Bron
Volgens mij was de verlaging van de dempende werking van de band de voornaamste reden dat de teams tegen gestemd hebben. Ik vind de 18" velgen wel wat hebben.
😆 - Denk ook eens om ;)
Renault heeft er zin in 
bron (autosport, dus mogelijke paywall als je over je gratis views heen zit)Renault accelerates F1 investment plans to speed up progress
Renault is speeding up its initial five-year plan for Formula 1 on the back of receiving added investment from its parent company.
Following its return to F1 as a works team this year Renault played down expectations, instead focusing on rebuilding its Enstone-based team after its cash-strapped final year as Lotus.
Six months into its project, the French manufacturer has decided it is not prepared to wait until 2020 to be in a position where it is challenging for championships.
"Talking about investment, the one thing we are doing is bringing forward our plans and increasing the total package," Abiteboul told Autosport.
Nee, merp!
We wachten het rustig af.PauseBreak schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 15:01:
Renault heeft er zin in
[...]
bron (autosport, dus mogelijke paywall als je over je gratis views heen zit)
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Dan nog maar een paar motor upgrades dit jaar
Abiteboul zegt juist dat ze dit jaar geen motorupgrades meer gaan brengen die tokens nodig hebben. Het komt puur uit mapping en software-tweaks. Voor volgend jaar komt er volgens hem een zeer grote upgrade aan.MikeyMan schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 15:11:
Dan nog maar een paar motor upgrades dit jaar
Ik vermoed dat ze geen upgrade meer doen omdat het niet de moeite waard is en ze de grote upgrade naar volgend jaar tillen omdat ze dan geen gedoe hebben met tokens en meer kans hebben dat hun eigen team ook verder vooraan mee kan doen.
Nee, merp!
Volgens mij zijn de grootste stappen dan ook op aerodynamisch vlak te maken. En betrouwbaarheidPauseBreak schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 15:19:
[...]
Abiteboul zegt juist dat ze dit jaar geen motorupgrades meer gaan brengen die tokens nodig hebben. Het komt puur uit mapping en software-tweaks. Voor volgend jaar komt er volgens hem een zeer grote upgrade aan.
Ik vermoed dat ze geen upgrade meer doen omdat het niet de moeite waard is en ze de grote upgrade naar volgend jaar tillen omdat ze dan geen gedoe hebben met tokens en meer kans hebben dat hun eigen team ook verder vooraan mee kan doen.
We zullen zien hoe het de rest van 2016 vergaat, heb toch wel beter gevoel bij Palmer als HaryantoTleilaxu schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 13:06:
Interessante vergelijking tussen de teamgenoten, alhoewel er natuurlijk weinig nieuws uit komt:
http://www.f1fanatic.co.u...-mate-battles-mid-season/
laat wel zien dat Verstappen goed bezig is, hoe close het is tussen Rosberg en Hamilton en dat Palmer en Haryanto niet in de F1 horen.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Ik vond het al vreemd maar zoals gebruikelijk miste Olav het compleet, ik dacht dat Vettel stuk ging op dat moment.MAZZA schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 13:47:
[...]
Toch eens een goede monitor kopen dan
YouTube: F1 2016 - R12 - Vettel stops in the penultimate lap at Hockenheim on...
Vettel dacht blijkbaar dat hij 1 ronde voor het einde al klaar was in Hockenheim..
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Sky heeft het ook gemist dacht ik. Tenminste ik heb het niet meegekregen op Sky.Arfman schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 15:34:
[...]
Ik vond het al vreemd maar zoals gebruikelijk miste Olav het compleet, ik dacht dat Vettel stuk ging op dat moment.

Ik heb dat niet gezien van Vettel
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
volgens mij heeft iedere zender het gemist. dit is alleen bij de onboards naar voren gekomen.Jasphur schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 15:38:
[...]
Sky heeft het ook gemist dacht ik. Tenminste ik heb het niet meegekregen op Sky.
Dat deel van Vettel was mij ook onbekend.
#hilbertvanderduimlookalike
#hilbertvanderduimlookalike
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Daar ben ik het mee eensMartinspire schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 14:02:
[...]
[...]
Ik vond ze ook wel mooi. En dat ze minder dempen lijkt me logisch, maar het is dan ook aan de teams om een alternatief te verzinnen (lijkt mij juist interessant voor de designers). Verder moeten de regels het ook mogelijk maken om hiermee te experimenteren. Wie weet komen ze op nieuwe ideeën. En waarom dan niet meteen (semi)automatische vering (maar dan wel strengere regels)?
Mij lijkt het juist mooi om nog eens wat andere fabrikanten (van velgen) in de F1 te krijgen en misschien wekt dat ook weer interesse van meer bandenleveranciers. En als ze ook nog eens echte vering moeten hebben (significant meer dan nu) dan wek je ook daar weer interesse. Zorgt toch allemaal weer voor inkomsten lijkt me?
Daarom moet je dit soort regels eigenlijk ook niet meteen door de teams laten beslissen. Die moeten het maar uitvoeren en onmogelijk is het nou ook weer niet.
[...]
Ik verbaas me meer over de weergave. Waarom niet een 100% - 0% - 100% schaal? Dit werkt toch niet handig om af te lezen?
En de grotere velgen sluiten beter aan waar de consument ook op rond rijdt. Dan kan de bandenfabrikant hetgeen ze opdoen in de F1 toepassen voor gebruik op de weg (zoals exploderende banden en banden die snel slijten
Arfman schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 15:34:
[...]
Ik vond het al vreemd maar zoals gebruikelijk miste Olav het compleet, ik dacht dat Vettel stuk ging op dat moment.
Dit fragment is ook niet uitgezonden door de regie, waarschijnlijk daardoor door veel verslaggevers gemist?Jasphur schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 15:38:
[...]
Sky heeft het ook gemist dacht ik. Tenminste ik heb het niet meegekregen op Sky.
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Jaaa! 2017 SS Slicks onder mijn 108'je!alesandro_46 schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 15:44:
[...]
Daar ben ik het mee eens.
En de grotere velgen sluiten beter aan waar de consument ook op rond rijdt. Dan kan de bandenfabrikant hetgeen ze opdoen in de F1 toepassen voor gebruik op de weg (zoals exploderende banden en banden die snel slijten)).
Voor Renault zelf, zeker. Maar dit ging puur over het motorische aspect, en dan is er zeker qua piekvermogen nog wel het nodige te winnen. Volgens Horner missen ze rond de 50PK op Mercedes.Martinspire schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 15:27:
[...]
Volgens mij zijn de grootste stappen dan ook op aerodynamisch vlak te maken. En betrouwbaarheid
Betrouwbaarheid van de PU zit gelukkig wel goed, dat maakt het makkelijker om door te ontwikkelen op vermogen.
Nee, merp!
Als je kijkt naar wat er is uitgezonden, denk ik dat veel mensen hebben gemist dat er überhaupt Ferrari's meededen afgelopen racealesandro_46 schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 15:44:
Dit fragment is ook niet uitgezonden door de regie, waarschijnlijk daardoor door veel verslaggevers gemist?
Zouden we ooit echt deze kant op gaan?
Als concept erg mooi en misschien ook tof voor in games. Maar in het echt??

bron(2015)

bron(2015)
Palmer is tot nu toe in zijn carriere een keer 3e en een keer 16e geworden in het "Formula Palmer Audi" kampioenschap (je kan wel raden waar die naam vandaan komt).Hackus schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 15:33:
[...]
We zullen zien hoe het de rest van 2016 vergaat, heb toch wel beter gevoel bij Palmer als Haryanto
Daarna is hij in het GP2 kampioenschap resp. 28e, 11 en 7e geworden.
Toen werd hij eerste in het GP2 kampioenschap, wat denk ik wel indrukwekkend is, gezien dat een seizoen was met o.a. Stoffel Vandoorne en Nasr, maar dat is ook eigenlijk zijn enige indrukwekkende prestatie.
Al moet ik eerlijk bekennen dat ik veel van die GP2 races niet gezien heb, dus helemaal goed beoordelen kan ik het niet.
[edit]ik zie nu pas dat hij niet al die Formula Palmer seizoenen volledig heeft gereden, dus die stats zijn ook niet helemaal eerlijk.
Het is volgens mij een ouderwetse paydriver, net als Haryanto.
[ Voor 11% gewijzigd door Tleilaxu op 04-08-2016 16:07 . Reden: details ]
Tot ik meen 1987 gingen de rechten altijd naar de EBU (samenwerkingsverband van alle publieken in Europa). Die waren echter zeer selectief in het uitzenden van races. Zo kan ik me wel herinneren dat Zandvoort werd uitgezonden (toen daar nog gereden werd uiteraardMartinspire schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 14:02:
[...]
Hij was al voor het seizoen begonnen met het boek. Cashen vanwege het succes van Max kun je het dan niet noemen. De overwinning van Max heeft het dan ook net niet gehaald.
[...]
Na 1987 werden de rechten ook aangeboden aan de toen opkomende commerciëlen. Voor (veel) meer geld, en de contractuele verplichting om alle races en kwalificaties uit te zenden, alsmede interviews ed.
Het heeft de F1 geen windeieren gelegd. En was zeer bevorderlijk voor de bankrekening van ene Bernie E
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
@Tleilaxu,
Ik beoordeel hem ook niet als toptalent, maar heb beter gevoel bij Palmer vergeleken met Haryanto
Ik beoordeel hem ook niet als toptalent, maar heb beter gevoel bij Palmer vergeleken met Haryanto
http://www.f1today.net/nl...erdienen-aan-radioverkeer
Dit is misselijkmakend.
Eerst het radio verkeer verbieden....het daarna weer vrijgeven onder het mom (beter voor het publiek)
En het daarna gewoon achter een betaalmuur plaatsen.
Ongelooflijk dat die ouwe (met zo veel geld) nog steeds aan alles wil verdienen, ook al maakt het de sport kapot.
Hopen dat hij snel stopt.. of het zaakje word overgenomen door een ander. Het kan er nooit slechter op worden.
Dit is misselijkmakend.
Eerst het radio verkeer verbieden....het daarna weer vrijgeven onder het mom (beter voor het publiek)
Ongelooflijk dat die ouwe (met zo veel geld) nog steeds aan alles wil verdienen, ook al maakt het de sport kapot.
Hopen dat hij snel stopt.. of het zaakje word overgenomen door een ander. Het kan er nooit slechter op worden.
https://f1manager.info/ranking/4605
Hij verdient er zelf niet zoveel aan hoor. FOM (en de eigenaren daarvan) verdienen er geld aanpowah33 schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 18:22:
Dit is misselijkmakend.
Nee, merp!
Eens een zakenman, altijd een zakenman? Dus waar geld valt te verdienen zal hij het niet laten.powah33 schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 18:22:
Dit is misselijkmakend.
Wat ik lees in het bericht gaat het om de volledige toegang tot de radiocommunicatie, dus niet die snippets die wij horen op Tv momenteel.
Een beetje vergelijkbaar met de app/website van de FIA? Op de gratis versie zie je wel bepaalde dingen, maar als je betaald kun je veel meer info krijgen? Ik heb de app niet, dus weet het niet zeker wat je dan allemaal extra krijgt.
-
Die staat gewoon bij redbull in de hangar.Jasphur schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 15:54:
[afbeelding]
bron(2015)

[ Voor 26% gewijzigd door nachtnet op 04-08-2016 19:00 . Reden: foto van de x2010 in de hangar zelf toegevoegd. ]
Bensimpel
Positieve meneer
Vind Redbull's concept mooierJasphur schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 15:54:
[afbeelding]
bron(2015)

😆 - Denk ook eens om ;)
Dat ziet er uit als iets waar een Jedi in zou vliegen
In hoeverre zijn die concepten eigenlijk ontwikkeld/doordacht? Gaat het 100% om het uiterlijk/aerodynamica? Of is er ook rekening gehouden met dingen als "er moet een motor in die gekoeld moet worden". Zo heeft die Red Bull geen luchtinlaat boven, maar alleen de roll bar, en ook de sidepots zien er erg klein uit. In hoeverre is dus rekening gehouden met zo'n dingen?
^
Ze zien er vet en bruut uit maar doordat ze closed zijn qua driver vind ik het geen F1.
Voor mij is 1 vd charmes van F1 dat je het hoofd vd driver ziet. De open cockpit dus.
Ze zien er vet en bruut uit maar doordat ze closed zijn qua driver vind ik het geen F1.
Voor mij is 1 vd charmes van F1 dat je het hoofd vd driver ziet. De open cockpit dus.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Als ik Gran Turismo mag geloven heeft de RedBull wagen een gigantische 'fan' onder de wagen zitten. Dat zorgt voor enorme downforce. Huidige F1 regels houden dat systeem tegen, maar is volgens mij al wel een keer getest. Kan zo even geen bron vinden.
Er hebben in het verleden inderdaad auto's met geblazen rommel rond gereden. Zaten flinke skirts onder ook.
Bijvoorbeeld:
Wikipedia: Brabham BT46
Wikipedia: Lotus 88
Bijvoorbeeld:
Wikipedia: Brabham BT46
Wikipedia: Lotus 88
[ Voor 15% gewijzigd door MikeyMan op 04-08-2016 20:48 ]
Ook de wets werken niet in de regen. Moet je weer wachten op een safety car voor je de weg op kan.Jasphur schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 15:47:
[...]
Jaaa! 2017 SS Slicks onder mijn 108'je!Gewoon lekker niet rijden als het regent.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Precies. Ik vind het mooi om de coureur aan het werk te zien en dan af en toe een handje of vinger uit de cockpit. In een afgesloten ruimte mis je dit allemaal.Help!!!! schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 20:35:
^
"When you grow up your heart dies"
Hoe kunnen we anders zien dat Rosberg full lock doet?
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Nico "Full lock" Rosberggambieter schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 22:51:
Hoe kunnen we anders zien dat Rosberg full lock doet?
Wat een pannenkoek is dat zeg. Je hoopt altijd dat hij een keer zn ballen toont en hem laat staan tegenover Lewis, de dood of de gladiolen zegmaar, maar als hij dat dan al een keer doet dan doet hij dat wel op zo een domme achterlijke manier dat je denkt van wat doet zo een knaker in godsnaam in een sport wat zich "The pinnacle of Motorsport" noemt
Man man man
haha. Och lang wachten zal het niet zijn. Er rijden genoeg dikke Mercedessen in mijn week rond. (jup zo'n wijk)Señor Sjon schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 21:43:
[...]
Ook de wets werken niet in de regen. Moet je weer wachten op een safety car voor je de weg op kan.
Verwijderd
Goh op minuut 4:40 zegt de goede man "He pushed him out" Daar is Rosberg dus voor bestraft. Moet je niet eerst gaan roepen dat het allemaal wel een zware straf was.
Op 3:34 zie je echter wel dat ie toch blijft afremmen, en pas als ie in 1 staat instuurt.
Blijf erbij dat ie eerder had kunnen insturen, en ruimte had kunnen laten overigens.
Blijf erbij dat ie eerder had kunnen insturen, en ruimte had kunnen laten overigens.
Yup. En als je het dan al op de Rosberg manier op lost, heb dan de ballen om ook over de radio te roepen dat je Verstappen een keer gefucked hebt. Ga dan niet vragen of ze de stewards kunnen uitleggen dat-ie full-lock instuurdevosss schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 23:03:
[...]
Nico "Full lock" Rosberg
Wat een pannenkoek is dat zeg. Je hoopt altijd dat hij een keer zn ballen toont en hem laat staan tegenover Lewis, de dood of de gladiolen zegmaar, maar als hij dat dan al een keer doet dan doet hij dat wel op zo een domme achterlijke manier dat je denkt van wat doet zo een knaker in godsnaam in een sport wat zich "The pinnacle of Motorsport" noemt
Man man man
Ik had al geen/weinig respect voor ROS en dat is na dit soort acties alleen nog maar minder geworden. Ik heb ergens gelezen dat ROS voor deze actie ook 2 strafpunten op z'n licentie zou hebben gekregen, maar heb dit verder nergens bevestigd zien worden.
Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Deze heeft hij gekregen en staan in de lijst van strafpunten die na de GP van Duitsland is uitgegeven door deDestruction schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 12:37:
Ik had al geen/weinig respect voor ROS en dat is na dit soort acties alleen nog maar minder geworden. Ik heb ergens gelezen dat ROS voor deze actie ook 2 strafpunten op z'n licentie zou hebben gekregen, maar heb dit verder nergens bevestigd zien worden.
FIA.

-
Die drie van Verstappen, was dat voor die inhaalactie buitenom bij Button, waarna die volgensmij zijn plek meteen had terug gegeven? Als ik zo dan de rest zie lijkt dat wel erg zwaar bestraft. Zeker in vergelijking met ROS (& HAM) in Oostenrijk waarbij er ook nog eens schade wordt gereden etc.
Dat Hamilton 2 reprimandes heeft had ik gemist. Bij een derde krijgt hij een gridpenalty van 10 plaatsen.
Iemand enig idee hoe lang die blijven staan?
PSN: Shiver23
Naar mijn weten gewoon het lopende seizoen. Die van Hamilton waren wel makkelijk gegeven trouwens. De een voor een heel klein stukje achteruit rijden in de pits, de andere voor het onreglementair terugkeren op de baan nadat hij wijd was gegaan.Shiver23 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 13:18:
Dat Hamilton 2 reprimandes heeft had ik gemist. Bij een derde krijgt hij een gridpenalty van 10 plaatsen.
Idd hij maakt zichzelf erg onpopulair op deze wijze. Ik vergeet dit soort acties waarbij je de ware aard van iemand te zien krijgt niet zo snel. Ik snap ook niet wat hij ermee dacht te winnen. Waarom het zo spelen? Als hij normaal had ingestuurd dan had hij het toch ook wel gered tegen Verstappen?Destruction schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 12:37:
Daarnaast vind ik dat Rosberg tijdens de race direct de plek terug had moeten geven, dan was de schade aan de race van Verstappen weer een beetje gecompenseerd. Dit bovenop de 5 sec straf natuurlijk. Dat hadden er wat mij betreft 10 mogen zijn, want dit soort rijgedrag is wat je niet wil zien van een rijder en mag flink ontmoedigd worden. Gewoon eerlijk strijden.
1 voor buitenom inhalen, 2 voor het negeren van blauwe vlaggen.RobertMe schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 13:17:
Die drie van Verstappen, was dat voor die inhaalactie buitenom bij Button, waarna die volgens mij zijn plek meteen had terug gegeven? Als ik zo dan de rest zie lijkt dat wel erg zwaar bestraft. Zeker in vergelijking met ROS (& HAM) in Oostenrijk waarbij er ook nog eens schade wordt gereden etc.
Testing, one, two ...
Laat ze toch eens vrij rijden ipv die punten telkens, zeker mbt tot track limit etc. Rosberg die 5sec kreeg...
Gewoon binnen 1 rondje de plek teruggeven met zo'n onbesuisde actie. Dan had Rosberg weer moeten vechten om Ves. in te halen wat weer meer actie oplevert
Gewoon binnen 1 rondje de plek teruggeven met zo'n onbesuisde actie. Dan had Rosberg weer moeten vechten om Ves. in te halen wat weer meer actie oplevert
Ik vind het echt zonde dat de FIA zulke communicatie niet echt publiek doet. Nu moeten wij op het internet links vinden in plaats van dat er een autoriteite lijst van de officiële communicatie is.Edd schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 12:41:
[...]
Deze heeft hij gekregen en staan in de lijst van strafpunten die na de GP van Duitsland is uitgegeven door de
FIA.
[afbeelding]
Die tabel kan net zo goed de cheatsheet van een commentator zijn die daarna gefotografeerd is
Breng Bernie nu niet op ideeën.. Straks kunnen we hier een abonnement op nemen. Na iedere race krijg je dan het overzicht met strafpunten in je mailboxANdrode schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 14:05:
[...]
Ik vind het echt zonde dat de FIA zulke communicatie niet echt publiek doet. Nu moeten wij op het internet links vinden in plaats van dat er een autoriteite lijst van de officiële communicatie is.
Die tabel kan net zo goed de cheatsheet van een commentator zijn die daarna gefotografeerd is
Ik zie het hem nog doen ook
-
Als je 35,- per jaar voor een app betaald dan mag dat er toch wel bij zitten?Edd schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 14:09:
[...]
Breng Bernie nu niet op ideeën.. Straks kunnen we hier een abonnement op nemen. Na iedere race krijg je dan het overzicht met strafpunten in je mailbox
Jij lijkt te denken dat Rosberg Verstappen bewust van de baan duwde uit soort van wraak ofzo?-Moondust- schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 13:38:
[...]
Idd hij maakt zichzelf erg onpopulair op deze wijze. Ik vergeet dit soort acties waarbij je de ware aard van iemand te zien krijgt niet zo snel. Ik snap ook niet wat hij ermee dacht te winnen. Waarom het zo spelen? Als hij normaal had ingestuurd dan had hij het toch ook wel gered tegen Verstappen?
Daarnaast vind ik dat Rosberg tijdens de race direct de plek terug had moeten geven, dan was de schade aan de race van Verstappen weer een beetje gecompenseerd. Dit bovenop de 5 sec straf natuurlijk. Dat hadden er wat mij betreft 10 mogen zijn, want dit soort rijgedrag is wat je niet wil zien van een rijder en mag flink ontmoedigd worden. Gewoon eerlijk strijden.
De reden dat Rosberg zo laat instuurt is een andere: door niet in te sturen kan Rosberg harder remmen. Zodra je instuurt en gaat remmen, blokkeren je voorbanden en glijd je nog veel verder rechtdoor.
Rosberg remde onwijs laat met zijn actie, te laat om de bocht normaal te kunnen insturen. De enige manier om genoeg te verdragen was te blijven remmen en pas te sturen zodra hij genoeg vertraagd was.
Het was dus geen gemene actie van Rosberg, maar gewoon erg klungelig en ongecontroleerd. (Wat overigens mijns inziens nog erger is dan een gemene actie, want Rosberg laat hier opnieuw zien onkundig te zijn in 1 op 1 gevechten).
Het verlies aan tijd wat Verstappen daar opliep kon door geen enkel actie meer worden goedgemaakt, maar dat geldt natuurlijk voor elke coureur die door een ander wordt benadeeld door zo'n inhaalactie. In Oostenrijk en Engeland leverden de acties en straf van Rosberg een hogere podiumplek op voor Verstappen. Rosberg heeft ook bijna die 10 seconden straf gekregen, ook al hoefden het er maar 5 te zijn. Hij stond ruim 8 seconden extra stil in de pits.-Moondust- schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 13:38:
[...]
[knip]
Testing, one, two ...
Dit. Rosbergvosss schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 23:03:
[...]
Nico "Full lock" Rosberg
Man man man

:lol:Edd schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 14:09:
[...]
Breng Bernie nu niet op ideeën.. Straks kunnen we hier een abonnement op nemen. Na iedere race krijg je dan het overzicht met strafpunten in je mailbox
Rosberg heeft die acht seconden stil gestaan door toedoen van het team, dat de straf maar 5 seconden was doet daar niets aan af.hardware-lover schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 14:26:
Rosberg heeft ook bijna die 10 seconden straf gekregen, ook al hoefden het er maar 5 te zijn. Hij stond ruim 8 seconden extra stil in de pits.
\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o
Ten Thousand fists in the air! \o
Het gaat nog even duren, maar toch is de bandenkeuze voor Spa wel interessant om te zien?
Vooral RBR en Ferrari hebben nogal een afwijkende keuze gemaakt t.o.v. elkaar.

Testing, one, two ...
Ik vind de keuze van Merc eigenlijk nog interessanter. Die vallen voor mij een beetje uit toon hierin.hardware-lover schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 18:14:
Het gaat nog even duren, maar toch is de bandenkeuze voor Spa wel interessant om te zien?
[afbeelding]
Zouden ze voor een 1-stopper gaan?
-
Ik zou gokken dat ze Q2 op soft gaan rijdenEdd schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 18:19:
[...]
Ik vind de keuze van Merc eigenlijk nog interessanter. Die vallen voor mij een beetje uit toon hierin.
- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker
Onder droge omstandigheden is Mercedes niet te pakken verwacht ik, het enige interessante daarvan vind ik het verschil in keuze tussen Rosberg en Hamilton al is dat verschil ook niet schokkend. Misschien hoopt RBR op hoge temperaturen, zoals in Baku, waar de medium band voor hun eigenlijk de beste keuze bleek te zijn (achteraf).Edd schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 18:19:
[...]
Ik vind de keuze van Merc eigenlijk nog interessanter. Die vallen voor mij een beetje uit toon hierin.
Testing, one, two ...
Dus hij ging alleen voor het Holland Heineken House naar brazilie? .... of is hij zijn schoonmoeder aan het bezoeken na haar kidnapping?Hackus schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 17:04:
Bernie: "Verstappen ooit wereldkampioen"
http://www.bnr.nl/nieuws/...wordt-ooit-wereldkampioen
"Omdat Heineken sinds kort officieel sponsor is van de Formule 1 besloot de F1-baas af te reizen naar het Holland House, waar Heineken de komende weken sporters huldigt en fans ontvangt. "

wie van de tweakers gaan er naar Spa? ik ga zaterdag met mijn broertje heen om de kwalificatie te kijken
Zijn schoonmoeder had zijn dochter kunnen zijn......zo zie je maar wat geld kan doen...duvekot schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 18:30:
[...]
Dus hij ging alleen voor het Holland Heineken House naar brazilie? .... of is hij zijn schoonmoeder aan het bezoeken na haar kidnapping?
Ik ga er waarschijnlijk ook wel heen maar dan voor vrijdag/ zaterdag.
Als iemand nog kaartjes over heeft dan heb ik nog interesse. Evt in ruil voor accomodatie ter plaatse.
Als iemand nog kaartjes over heeft dan heb ik nog interesse. Evt in ruil voor accomodatie ter plaatse.
Ja, op zondag. Vorig jaar alleen op zaterdag geweest. Was wel relaxed, omdat het vooral op de terugweg veel rustiger is. En je krijgt FP3 en de kwalificatie (en diverse support races, waaronder het altijd spannende GP2).Gh0stw4lk3r schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 18:30:
wie van de tweakers gaan er naar Spa? ik ga zaterdag met mijn broertje heen om de kwalificatie te kijken
Dit jaar weer lekker in de file op zondagavond
De file bij hockenheim viel mee, maar 15 min op de terugweg en heen niets (8:00 aankomst) en weg na de ceremonie van het podiumErapaz schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 18:36:
[...]
Ja, op zondag. Vorig jaar alleen op zaterdag geweest. Was wel relaxed, omdat het vooral op de terugweg veel rustiger is. En je krijgt FP3 en de kwalificatie (en diverse support races, waaronder het altijd spannende GP2).
Dit jaar weer lekker in de file op zondagavond
In Duitsland is alles erg goed georganiseerd, dat viel me op bij de GP op de Nurburgring. In Spa 2 jaar terug moest ik half België door omdat we niet richting Maastricht mochten rijden. Kostte 2 uur extra.Adlermann schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 19:17:
[...]
De file bij hockenheim viel mee, maar 15 min op de terugweg en heen niets (8:00 aankomst) en weg na de ceremonie van het podium
Ik ga de zondag. Vroeg weg zodat we daar vroeg zijn (hoe laat gaan de hekken open?) en wanneer we terug zijn zien we wel. Zal heel laat of heel vroeg wordenGh0stw4lk3r schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 18:30:
Tips zijn altijd welkom, ben nog nooit bij Spa geweest.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ik ga het hele weekend.Gh0stw4lk3r schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 18:30:
Zo te horen mag er ook wel een tweakers expres naar Spa vertrekken...
at your service
Idem hier, hoe laat kan je daar het beste aanwezig zijn? Het is voor mij toch 3 uur rijden. Ik had 8:00 ergens gelezen maar dan moet ik dus om 5:00 al wegArfman schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 19:56:
[...]
Ik ga de zondag. Vroeg weg zodat we daar vroeg zijn (hoe laat gaan de hekken open?) en wanneer we terug zijn zien we wel. Zal heel laat of heel vroeg worden
Tips zijn altijd welkom, ben nog nooit bij Spa geweest.

Als je naast de baan wilt zitten op zondag, op je eigen stoeltje (brons kaart) moet je daar zijn als de baan open gaat (7:30) ongeveer. Dan kan je ergens in de eerste 2 rijen zitten.
Althans, zo was het de keren dat ik ben geweest. We zaten aan het eind van Kemmel Straight. Over de andere stukken kan ik niet oordelen. Je hebt aan het eind van dat recht stuk wel prima zicht en gedurende de race wat inhaalacties.
En die keren (2015, 2013) was het lang niet uitverkocht.
Althans, zo was het de keren dat ik ben geweest. We zaten aan het eind van Kemmel Straight. Over de andere stukken kan ik niet oordelen. Je hebt aan het eind van dat recht stuk wel prima zicht en gedurende de race wat inhaalacties.
Exact, goed verwoord. En wat mij betreft uit zijn klungeligheid zich steeds vaker niet alleen bij 1-op-1 gevechten. Waar hij vroeger alleen onhandig was tijdens persconferenties en naast de baan, uit zich dat tegenwoordig steeds vaker ook op de baan. Zo sterk dat je in plaats van klungeligheid ondertussen toch misschien wel een beetje van onkunde mag spreken. Wat mij nog het meeste verbaasd is dat de prestaties van ROS tijdens regen enorm afnemen. Zelfs zo sterk dat je het op de televisie kan merken, heb je niet eens een stopwatch voor nodig. Aan de andere kant staat dat hij gelukkig steeds vaker van zichzelf afbijt. Hij liet zichzelf op en naast de baan te vaak dollen. Tijd om te herpakken.Requiem19 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 14:19:
[...]
Jij lijkt te denken dat Rosberg Verstappen bewust van de baan duwde uit soort van wraak ofzo?
De reden dat Rosberg zo laat instuurt is een andere: door niet in te sturen kan Rosberg harder remmen. Zodra je instuurt en gaat remmen, blokkeren je voorbanden en glijd je nog veel verder rechtdoor.
Rosberg remde onwijs laat met zijn actie, te laat om de bocht normaal te kunnen insturen. De enige manier om genoeg te verdragen was te blijven remmen en pas te sturen zodra hij genoeg vertraagd was.
Het was dus geen gemene actie van Rosberg, maar gewoon erg klungelig en ongecontroleerd. (Wat overigens mijns inziens nog erger is dan een gemene actie, want Rosberg laat hier opnieuw zien onkundig te zijn in 1 op 1 gevechten).
Dood of de gladiolen. Geen ballen getoond, wel de ballen getoond maar toch een pannenkoek. Jouw visie lijkt meer een analyse van een persoonlijke afkeer tegen ROS dan een van zijn prestaties.vosss schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 23:03:
[...]
Nico "Full lock" Rosberg
Man man man
Voor mij is het ook 3 uur rijden, ik ga inderdaad altijd om 5 uur weg. De nacht ervoor slaap ik toch altijd slecht, dus ben blij als ik weg magRev! schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 20:07:
[...]
Idem hier, hoe laat kan je daar het beste aanwezig zijn? Het is voor mij toch 3 uur rijden. Ik had 8:00 ergens gelezen maar dan moet ik dus om 5:00 al weg
Vervolgens van 8 tot 9 nog een dutje doen langs de baan. Om 8 uur is er normaal nog wel genoeg plek.
Wij vertekken zaterdags om 5 uur hier, tussenstopje in Maastricht en dan zijn we rond 9 uur op het circuit. Ook na de kwali de GP2 even meepakken scheelt een hoop drukte. GP3 boeit mij (en gelukkig ook mijn vrienden) niet zo veel dus dat slaan we dan maar over.
zondags staan we om half 7 - 7 uur voor de poort. Als het niet regent kan je als je een plekje hebt gevonden nog wel een uurtje slaap pakken :-)
Op de terugweg vorig jaar hadden we wel mazzel, er stond een klein bordje met Nederland linksaf. Daar was het erg rustig, maar moesten wel tot Maastricht binnendoor. Maar we waren om 9 uur weer thuis. (omg. Arnhem) De andere auto was de andere kant op gereden bij dat bord en was om 11 uur weer thuis. Dus dit jaar volgen we weer gewoon de tijdelijke borden.
Dit jaar heb ik meteen het geluk dat ik op zondag mijn 30e verjaardag mag vieren, dus al met al een groot feest :-). Nu alleen nog hopen op droog weer.
Voor de zekerheid gaan in ieder geval de poncho's en de plu's gewoon mee, maar ook de korte broek.
Voor de nieuwkomers is misschien deze pagina ook wel handig: https://www.spagrandprix....x-timetable-temporary.pdf
Dat is het hele programma (onder voorbehoud) van het weekend. Ook is deze wel handig:
https://www.spagrandprix.com/nl/infos-pratiques
Geen glas meenemen dus!
zondags staan we om half 7 - 7 uur voor de poort. Als het niet regent kan je als je een plekje hebt gevonden nog wel een uurtje slaap pakken :-)
Op de terugweg vorig jaar hadden we wel mazzel, er stond een klein bordje met Nederland linksaf. Daar was het erg rustig, maar moesten wel tot Maastricht binnendoor. Maar we waren om 9 uur weer thuis. (omg. Arnhem) De andere auto was de andere kant op gereden bij dat bord en was om 11 uur weer thuis. Dus dit jaar volgen we weer gewoon de tijdelijke borden.
Dit jaar heb ik meteen het geluk dat ik op zondag mijn 30e verjaardag mag vieren, dus al met al een groot feest :-). Nu alleen nog hopen op droog weer.
Voor de zekerheid gaan in ieder geval de poncho's en de plu's gewoon mee, maar ook de korte broek.
Voor de nieuwkomers is misschien deze pagina ook wel handig: https://www.spagrandprix....x-timetable-temporary.pdf
Dat is het hele programma (onder voorbehoud) van het weekend. Ook is deze wel handig:
Geen glas meenemen dus!
Misschien gooi ik de knuppel in het hoenderhok, maar de strijd wordt nu steeds spannender. Mercedes wordt steeds minder dominant. De verschillen met de motoren worden minder. Je zou dus bijna kunnen zeggen dat de huidige regels EINDELIJK (veel te laat..) lijken te gaan werken. Volgend jaar zou met de reguliere doorontwikkeling spannend kunnen zijn.
Ik ben bang dat de nieuwe regels voor volgend jaar weer resulteren in een dominant team voor in ieder geval 2017. Als dat gebeurt zijn we weer terug bij af.
Overigens ben ik absoluut voor de vernieuwingen, maar het zou zonde zijn als we dan weer naar een seizoen lang hetzelfde team op de hoogste twee treden moeten aankijken.
Ik ben bang dat de nieuwe regels voor volgend jaar weer resulteren in een dominant team voor in ieder geval 2017. Als dat gebeurt zijn we weer terug bij af.
Overigens ben ik absoluut voor de vernieuwingen, maar het zou zonde zijn als we dan weer naar een seizoen lang hetzelfde team op de hoogste twee treden moeten aankijken.
Ferrari zet vol in op korte, snelle stints (en Q) (waarschijnlijk 2 stops of zelfs meer. (kan risico's opleveren als grading bij hogere temperaturen hoog blijkt te zijn..))hardware-lover schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 18:14:
[afbeelding]
RedBull gaat voor de hardere band, (niet alleen omdat deze beter bij de auto lijkt te passen, maar mogelijk ook om met een 1 stop Ferrari zeker voor te kunnen blijven. Mogelijk als de omstandigheden het toelaten, zelfs een q2 proberen op soft?)
Zo op het eerste gezicht zou ik zeggen dat RBR de betere kaarten gekozen heeft. Tenzij het kouder is..(en de SS band vergelijkbaar presteert qua slijtage met de Soft of zelfs de Medium (zou niet de eerste keer zijn.)) Dan zou de SS een snellere keuze kunnen zijn..
Het kan zomaar een race die in de pitstraat beslist gaat worden.
Zou het trouwens kunnen dat HAM de bandenkeuze heeft gekoppeld aan een (dubbele) engine penalty? Q op Soft of zelfs medium. achterin starten. op motorvermogen de achterhoede inhalen (met harde banden zou dat moeten kunnen zonder al te veel slijtage) en dan lang door rijden op medium/soft en mogelijk laatste stuk op SS tijd/punten pakken.
Zoals altijd gaat het in de F1 om geld. Mercedes, Ferrari, Red bull, Williams en McLaren hebben samen 2 miljard dollar om kapot te slaan op deze sport. Als de regels niet zo nu en dan veranderen blijven ze met dat geld zitten omdat er niet meer te ontwikkelen valt. Law of deminishing returns enzo.Tackleberry schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 22:54:
Misschien gooi ik de knuppel in het hoenderhok, maar de strijd wordt nu steeds spannender. Mercedes wordt steeds minder dominant. De verschillen met de motoren worden minder. Je zou dus bijna kunnen zeggen dat de huidige regels EINDELIJK (veel te laat..) lijken te gaan werken. Volgend jaar zou met de reguliere doorontwikkeling spannend kunnen zijn.
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Ik vond het token systeem wel mogelijkheden bieden maar dan anders geïmplementeerd. Pas tokens toe voor alle wijzigingen aan de auto. Andere vleugels, sidepods etc etc. Geef elk team x aantal tokens waarbij het laagst geplaatste team van het jaar ervoor de meeste krijgt en zo door tot de nr 1 die het minst aantal tokens krijgt, waarbij het relatieve puntenverschil de verhouding van de tokens bepaald.
Dus hoe meer voorsprong je hebt hoe minder je kunt ontwikkelen.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Dan ga je teams straffen voor het feit dat ze beter hebben gepresteerd dan de restPhusebox schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 08:08:
Ik vond het token systeem wel mogelijkheden bieden maar dan anders geïmplementeerd. Pas tokens toe voor alle wijzigingen aan de auto. Andere vleugels, sidepods etc etc. Geef elk team x aantal tokens waarbij het laagst geplaatste team van het jaar ervoor de meeste krijgt en zo door tot de nr 1 die het minst aantal tokens krijgt, waarbij het relatieve puntenverschil de verhouding van de tokens bepaald.
Staat het je niet aan dat je wordt verslagen? Bouw een betere auto/geef je coureur de mogelijkheden om zich te ontwikkelen/haal meer investeerders binnen etc. etc. Lukt het je dan alsnog niet om eerste te worden? Misschien moet je dan maar de conclusie trekken dat je het niet in je hebt om winnaar te worden.
Dat van HAM zou zomaar eens kunnen. Zou erg slim zijn om op die manier het verlies zo klein mogelijk te houden. Voldoende inhaalmogelijkheid op het rechte stuk met de Mercedes. Zit hij zo weer in de top 10 en dan 1x minder stoppen, of veel later, waardoor hij niet in het verkeer meer terechtkomt na de pitstop. En als het gaat regenen is ROS sowieso geen match en gaat hij waarschijnlijk nog voor hem finishen ook.nachtnet schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 23:59:
[...]
Ferrari zet vol in op korte, snelle stints (en Q) (waarschijnlijk 2 stops of zelfs meer. (kan risico's opleveren als grading bij hogere temperaturen hoog blijkt te zijn..))
RedBull gaat voor de hardere band, (niet alleen omdat deze beter bij de auto lijkt te passen, maar mogelijk ook om met een 1 stop Ferrari zeker voor te kunnen blijven. Mogelijk als de omstandigheden het toelaten, zelfs een q2 proberen op soft?)
Zo op het eerste gezicht zou ik zeggen dat RBR de betere kaarten gekozen heeft. Tenzij het kouder is..(en de SS band vergelijkbaar presteert qua slijtage met de Soft of zelfs de Medium (zou niet de eerste keer zijn.)) Dan zou de SS een snellere keuze kunnen zijn..
Het kan zomaar een race die in de pitstraat beslist gaat worden.
Zou het trouwens kunnen dat HAM de bandenkeuze heeft gekoppeld aan een (dubbele) engine penalty? Q op Soft of zelfs medium. achterin starten. op motorvermogen de achterhoede inhalen (met harde banden zou dat moeten kunnen zonder al te veel slijtage) en dan lang door rijden op medium/soft en mogelijk laatste stuk op SS tijd/punten pakken.

Ik ga dit jaar ook weer naar Spa, net als vorig jaar op de vrijdag. Heel bewust vrijdag, ik wil zondag lekker voor de buis kijken met mijn zoontje. Ik ben in het verleden al op zondag geweest en ik geniet er gewoon niet genoeg van, ik mis teveel van de race. Leuk om de sfeer mee te maken enzo, maar dat hoeft niet meer per se.
Vorig jaar waren we er om 07.45u, heel rondje circuit gelopen via de looppaden uiteraard en net op tijd weer een plekje gevonden om FP1 te kunnen zien op een mooie brons plek.
Dit jaar hebben we Gold1 kaarten voor de vrijdag, hopelijk recht voor de pitingang van Red Bull. Maar we gaan in de ochtend sowieso nog ff op een mooie brons plek staan/zitten en hopelijk weer wat mooie actiefoto's schieten. Daarna relaxen op Gold1 voor FP2.
En ondanks de vrijdag natuurlijk veel minder druk is op de weg, is het voor een aantal misschien een tip om via Duitsland (heen en) terug te rijden en dan bij Venlo de grens over. Scheelt echt veel tijd met het drama-Maastricht.
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Je hebt gelijk. Dit is de cyclus van de F1 die al bestaat zolang ik kijk (waarschijnlijk langer). Er worden nieuwe regels geïntroduceerd, 1 of 2 teams komen met iets briljants en domineren. Na enkele jaren wordt het steeds spannender omdat de andere teams de vindingen kopiëren of op een andere manier sneller worden. Na een periode van close racing worden er weer nieuwe regels geïmplementeerd en begint het verhaal weer van voor af aan.Tackleberry schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 22:54:
Ergo, stabiele regels zorgen voor een veld wat dichter bij elkaar zit.
Nee je geeft de teams die achterop liggen en minder geld hebben om in 1x nieuwe regels toe te passen de kans om beter te worden.rgras schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 09:07:
[...]
Dan ga je teams straffen voor het feit dat ze beter hebben gepresteerd dan de rest
Staat het je niet aan dat je wordt verslagen? Bouw een betere auto/geef je coureur de mogelijkheden om zich te ontwikkelen/haal meer investeerders binnen etc. etc. Lukt het je dan alsnog niet om eerste te worden? Misschien moet je dan maar de conclusie trekken dat je het niet in je hebt om winnaar te worden.
Bouw een betere auto gaan zomaar niet zeker wanneer de motor bijna 50% bepaald en die ontwikkeling zo goed als bevroren wordt, waarbij een fabrieksteam sowieso altijd de beste versie voor zichzelf houdt.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
GP3 is trouwens wel een gemis hoor als je dat niet ziet. Leuke races met veel domme acties van de jeugdigenJurgen schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 22:43:
Wij vertekken zaterdags om 5 uur hier, tussenstopje in Maastricht en dan zijn we rond 9 uur op het circuit. Ook na de kwali de GP2 even meepakken scheelt een hoop drukte. GP3 boeit mij (en gelukkig ook mijn vrienden) niet zo veel dus dat slaan we dan maar over.
Geen glas meenemen dus!
De GP2 is ook awesome
Niet vergeten dat ze al ruim van te voren de keuze kenbaar moeten maken (minstens 8 weken voor races binnen Europa), maar omdat de problemen voor Hamilton vooral in het begin van het seizoen de kop op staken, zou er daardoor mogelijk wel een wat andere strategie gekozen kunnen zijn.nachtnet schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 23:59:
[...]
[knip]
Testing, one, two ...
De rijders hebben overigens, voor zover ze zelf zeggen, praktisch geen invloed op de bandenkeuze. Dat wordt allemaal bepaald door de engineers en strategen.
Ik ben er op zondag. Gold 3 Eau Rouge tribune.Gh0stw4lk3r schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 18:30:
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Klopt. Als men volgend jaar geen nieuwe regels had geintroduceerd, was het tussen Red Bull en Mercedes denk ik heel spannend geworden. Nu heb je kans dat 1 van die 2 teams weer echt flink gaat domineren.Erapaz schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 09:40:
[...]
Je hebt gelijk. Dit is de cyclus van de F1 die al bestaat zolang ik kijk (waarschijnlijk langer). Er worden nieuwe regels geïntroduceerd, 1 of 2 teams komen met iets briljants en domineren. Na enkele jaren wordt het steeds spannender omdat de andere teams de vindingen kopiëren of op een andere manier sneller worden. Na een periode van close racing worden er weer nieuwe regels geïmplementeerd en begint het verhaal weer van voor af aan.
Ergo, stabiele regels zorgen voor een veld wat dichter bij elkaar zit.
Op je eigen stoeltje kan je altijd zitten, gewoon de lui die daar zitten wegsturen hoor. Beetje respectloos van die mensen dan, aangezien de stoeltjes echt op nummer aan een persoon worden uitgegeven.Hoogie2004 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 20:35:
Als je naast de baan wilt zitten op zondag, op je eigen stoeltje (brons kaart) moet je daar zijn als de baan open gaat (7:30) ongeveer. Dan kan je ergens in de eerste 2 rijen zitten.
Brons zijn de 'staanplaatsen'. Dus daar geld gewoon opgestaan is plaats vergaan.Adlermann schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 13:01:
[...]
Op je eigen stoeltje kan je altijd zitten, gewoon de lui die daar zitten wegsturen hoor. Beetje respectloos van die mensen dan, aangezien de stoeltjes echt op nummer aan een persoon worden uitgegeven.
Ja, maar je moet je eigen stoeltje meenemen.Jurgen schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 13:19:
[...]
Brons zijn de 'staanplaatsen'. Dus daar geld gewoon opgestaan is plaats vergaan.
Je gaat toch niet op de stoel van een ander zitten als die even eten gaat halen ofzo...
Maar je moet wel vroeg daar zijn om jouw stoeltje neer te zetten. Want als je niet vooraan zit dan zie je niks.
Nee maar de stoelen zijn daar niet genummerdRocketKoen schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 13:44:
[...]
Ja, maar je moet je eigen stoeltje meenemen.
Je gaat toch niet op de stoel van een ander zitten als die even eten gaat halen ofzo...
Maar je moet wel vroeg daar zijn om jouw stoeltje neer te zetten. Want als je niet vooraan zit dan zie je niks.
Ik doelde op een Brons kaartje, je kan je eigen stoeltje meenemen en dan gewoon ergens gaan zitten langs het hek. Brons is de vrije toegang (dus geen tribune)Adlermann schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 13:01:
[...]
Op je eigen stoeltje kan je altijd zitten, gewoon de lui die daar zitten wegsturen hoor. Beetje respectloos van die mensen dan, aangezien de stoeltjes echt op nummer aan een persoon worden uitgegeven.
#edit: ^^ wat zij zeggen
[ Voor 3% gewijzigd door Hoogie2004 op 07-08-2016 14:36 ]
Aah zo, whoops my badHoogie2004 schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 14:36:
[...]
Ik doelde op een Brons kaartje, je kan je eigen stoeltje meenemen en dan gewoon ergens gaan zitten langs het hek. Brons is de vrije toegang (dus geen tribune)
#edit: ^^ wat zij zeggen
Voor volgend jaar besloten dat we het hele weekend op de hoofdtribune bij een race gaan zitten (Duitsland of Spa oid)
Toch wel awesome eigenlijk, dan maar 500 euro voor een kaartje
Het is nog maar de vraag of er volgend jaar een GP van Duitsland is.Adlermann schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 14:38:
[...]
Aah zo, whoops my bad
Voor volgend jaar besloten dat we het hele weekend op de hoofdtribune bij een race gaan zitten (Duitsland of Spa oid)
Toch wel awesome eigenlijk, dan maar 500 euro voor een kaartje
Dit topic is gesloten.
Let op:
Het topic voor de komende race vind je donderdagochtend voor de race als los topic.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Waar te kijken?
Racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2016
IRC: http://irc.tweakers.net/f1
Het topic voor de komende race vind je donderdagochtend voor de race als los topic.
[F1] Seizoen 2016-14 - GP van Italië
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Waar te kijken?
Racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2016
IRC: http://irc.tweakers.net/f1