[F1] Seizoen 2016 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 92 ... 101 Laatste
Acties:
  • 496.753 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Jasphur schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 16:22:
[...]

Ik ken heel die baan niet. Maar als ik zo de circuit lay-out bekijk, lijkt me het mij best een geinig circuit. Waarom zou daar geen F1 op gereden kunnen worden? Faciliteiten? Te smalle of te korte baan?
Die baan is qua layout nog meer 'Mickey Mouse' dan de Hungaroring...
In de MotoGP gebruiken ze niet eens de 6e versnelling geloof ik op deze track.
Was overigens een zeer vette race (2 weken terug gereden geloof ik), het terugkijken wel waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-09 14:08
Mooie 1e seizoenshelft gezien, eindelijk ook weer eens alle races bekeken tot nu toe. Nu al zin in de 2e helft :0

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:05

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Heeft er niemand met een stopwatch bij de test van Vettel gestaan? Had wel tijden verwacht :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-09 16:13
MikeyMan schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 07:31:
Heeft er niemand met een stopwatch bij de test van Vettel gestaan? Had wel tijden verwacht :?
Ik verwacht dat er na de laatste test op 29 november ergens een keer een persbericht komt met alle feitjes en dingetjes. Misschien dat we halverwege van iemand een schatting krijg.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Snap ik, maar iedere willekeurige. Voorbijganger kan ff meten natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Als ze maar niet de stopwatch van Mercedes pakken. Dan komt er standaard 3 seconden bij. 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Jasphur op 02-08-2016 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:56
MikeyMan schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 08:51:
Snap ik, maar iedere willekeurige. Voorbijganger kan ff meten natuurlijk.
Probleem lijkt mij ook dat er niet elke dag een Ferrari F1 auto uit 2015 met Pirelli "race banden" (i.p.v. demo banden) over Ferrari's circuit rijd. Dus er kan niet zomaar een vergelijking worden gemaakt met de huidige banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-09 11:19
Oyster schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 18:53:
[...]

Wauw, heftige kombaan zat daar vroeger op!

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
In Sitges bij Barcelona ligt ook nog een verlaten circuit met een banking van 60 graden :o

Afbeeldingslocatie: http://kep.cdn.index.hu/1/0/553/5531/55318/5531888_c3c1cc71c568d521e057c8fe027fbf85_wm.png

Afbeeldingslocatie: http://kep.cdn.index.hu/1/0/553/5531/55319/5531924_38b3d8918237f32e83e0fe68ea25ea8f_wm.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-09 16:41
RonaldMcDonald schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 09:13:
[...]

In Sitges bij Barcelona ligt ook nog een verlaten circuit met een banking van 60 graden :o

[afbeelding]

[afbeelding]
Hier kunnen ze tegenwoordig alleen niet meer rijden geloof ik, de helling is te stijl voor de lage formule 1 auto.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Martin0 schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 09:21:
[...]

Hier kunnen ze tegenwoordig alleen niet meer rijden geloof ik, de helling is te stijl voor de lage formule 1 auto.
Lijkt me stug dat dat de reden is aangezien een formule1 meer dan genoeg downforce genereert, en je in een kom altijd het diepste stuk in het midden hebt.

Zal vast meer te maken hebben met dat ie gemaakt is met houten planken in bovenstaande foto's :+

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
YakuzA schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 09:24:
[...]

Lijkt me stug dat dat de reden is aangezien een formule1 genoeg downforce genereert, en je in een kom altijd het diepste stuk in het midden hebt.

Zal vast meer te maken hebben met dat ie gemaakt is met houten planken in bovenstaande foto's :+
Wat Martin waarschijnlijk bedoelt (kan natuurlijk niet voor hem spreken), is dat de baan niet 'vlak' in een helling loopt maar een licht bolling heeft en dat daar de F1 wagen zo'n beetje alle grip verliest.

De downforce van een F1 wagen is inderdaad genoeg om een helling van 60% te pakken, maar dan moet deze dus wel vlak zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• azerty
  • Laatst online: 15:29
YakuzA schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 09:24:
Beton hoor ;)

http://users.telenet.be/les.consultants.bvba1/sitges/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Jasphur schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 09:28:
[...]
Wat Martin waarschijnlijk bedoelt (kan natuurlijk niet voor hem spreken), is dat de baan niet 'vlak' in een helling loopt maar een licht bolling heeft en dat daar de F1 wagen zo'n beetje alle grip verliest.

De downforce van een F1 wagen is inderdaad genoeg om een helling van 60% te pakken, maar dan moet deze dus wel vlak zijn
De baan heeft toch juist een holling, geen bolling.
Met de camber waar mee gereden wordt moet dat volgens mij geen issue zijn voor de banden.
Omdat het een holling is zal ook de vloerplaat geen issue zijn.

Volgens wikipedia is de reden dat er niet geraced wordt een financiele:
No prize money was awarded. Unpaid construction overruns caused the builders to seize the gate receipts, leaving the organizers with no money to pay the drivers. As a result, the track was forbidden to host international races again.

[ Voor 19% gewijzigd door YakuzA op 02-08-2016 09:39 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
YakuzA schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 09:35:
[...]

Met de camber waar mee gereden wordt moet dat volgens mij geen issue zijn voor de banden.
Ja ik bedoelde holling inderdaad.

Nja als dat het geval is zeg ik, baan schoonmaken en gaan!

Red Bull is er al.

[ Voor 13% gewijzigd door Jasphur op 02-08-2016 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-09 16:41
Jasphur schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 09:40:
[...]

Ja ik bedoelde holling inderdaad.

Nja als dat het geval is zeg ik, baan schoonmaken en gaan!

Red Bull is er al.
Hebben ze met topgear hier ook niet eens gereden?
Ik denk neit dat het circuit geschikt is voor de huidige formule 1, misschien als ze off the road banden er op zetten(aka 4 of 5 cm hogere banden).

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiwf
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:55

jpiwf

licenced pepernootaddict

YakuzA schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 09:35:
[...]

Volgens wikipedia is de reden dat er niet geraced wordt een financiele:

[...]
Vloerplaat zal geen probleem zijn, probleem ligt waarschijnlijk eerder bij de voorvleugel die steeds over de grond zal schrapen bij hogere snelheden, Net als het stuk van de diffuser achter de achterbanden, al zit dat geloof ik standaard al hoger boven de grond dan de voorvleugel

Lijkt me meer een baan om Nascar nog eens rond te laten rijden. Wel met de klok mee, dan moeten ze steeds rechts ipv links >:)

[ Voor 8% gewijzigd door jpiwf op 02-08-2016 10:42 ]

member of Los Alcoholicos ban dhmo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-09 11:19
Het circuit waar het nu over gaat is helemaal nergens meer geschikt voor, is een grote verlaten bouwval:

http://www.circuitsofthepast.nl/en-US/sitges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:52
Dat is toch wel zo'n circuit dat Horner bedoelt als hij zegt dat de track limits natuurlijk moeten zijn. In die bocht wil je echt niet wijd gaan :P

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Zou Assen kans maken op een F1 Dutch GP ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Hackus schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 11:56:
Je kan even in het topic terugzoeken, er zijn daar 100+ posts over geweest.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
Oyster schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 18:53:
[...]

Wauw, heftige kombaan zat daar vroeger op!

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Kun je je voorstellen dat iemand besluit om de twee rijbanen van de A2 aan elkaar te knopen d.m.v. zo'n kombaan ergens in een weiland om de GP van Nederland te kunnen organiseren?

Een parkeerplaats aan beide kanten en het probleem van bereikbaarheid is ook opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:46
Jasphur schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 16:35:
[...]

Hmm. Kan ik mij wel wat bij voorstellen.

Overigens: een kort circuitje met een rondetijd van 40seconden oid lijkt mij best geinig eigenlijk. Bestaan die in de F1 geschiedenis?
Wat ik zo snel kon vinden hebben ze een jaar op het korte circuit van Dijon gereden waarbij er rondetijden van 57 seconden gereden werden. Volgens mij is de rest allemaal langer dan een minuut, zelfs toen de Indy 500 nog een WK Formule 1 race was.

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Hackus schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 11:56:
Als je F1 auto's wilt zien in Assen moet je er zondag heen gaan :P

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Toch zijn wel aan het overleggen daar bij Zandvoort. http://www.thisisf1.com/2...k-on-f1-calendar-by-2020/

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Richard117
Ik was 2 weken geleden (16-7) tijdens mijn vakantie in Maranello/Fiorano. Toevallig waren Ferrari en Pirelli op dat moment met een 2009(?) auto al wat benchmark testen aan het doen als voorbereiding op de test van gisteren en vandaag. Ik had 10 jaar geleden niet verwacht dat ik ooit nog eens ging zeggen dat ik die V8 goed vind klinken _/-\o_
Helaas was ik daar voor het Ferrari museum en was qua camera-uitrusting dus niet voorbereid op een F1 test, maar ik heb er toch het beste van proberen te maken. Met een 200mm lens en wat croppen en uit de hand met de interne mic filmen lukt het ook redelijk.

Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/9/8091/28704198145_0edd8136be_b.jpg

Afbeeldingslocatie: https://c3.staticflickr.com/9/8698/28598075882_48c6fa3a6c_b.jpg

Afbeeldingslocatie: https://c3.staticflickr.com/9/8224/28671830146_e2a2f89c8a_b.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:25

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

RocketKoen schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 11:20:
Dat is toch wel zo'n circuit dat Horner bedoelt als hij zegt dat de track limits natuurlijk moeten zijn. In die bocht wil je echt niet wijd gaan :P
En meteen de reden dat dit soort circuits niet meer gebruikt wordt: als je hier mis stuurt, gaat je f1 wagen met 300+ de lucht in, dat is niet heel goed voor de auto, de coureur en niet te vergeten het publiek.

Bij de indycars hebben ze die banking gewoon nog. Banden en auto's zijn grofstoffelijk hetzelfde, dus als het daar kan..

Bij de Indy ovals gaat het ook wel eens mis; ik kan ff niks spectaculairders vinden dan dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.topgear.com/sites/default/files/styles/16x9_1260w/public/news/image/2015/04/Large%20Image_7766.jpg?itok=8dBmwgUS

Maar dit is dus einde banking.. :*)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Richard117 schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 13:23:
Ik was 2 weken geleden (16-7) tijdens mijn vakantie in Maranello/Fiorano. Toevallig waren Ferrari en Pirelli op dat moment met een 2009(?) auto al wat benchmark testen aan het doen als voorbereiding op de test van gisteren en vandaag. Ik had 10 jaar geleden niet verwacht dat ik ooit nog eens ging zeggen dat ik die V8 goed vind klinken _/-\o_
Helaas was ik daar voor het Ferrari museum en was qua camera-uitrusting dus niet voorbereid op een F1 test, maar ik heb er toch het beste van proberen te maken. Met een 200mm lens en wat croppen en uit de hand met de interne mic filmen lukt het ook redelijk.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[video]
Ook geen laps getimed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicked1980
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-03-2024
Waarom zou je? Het zegt 0.0 niets nada noppes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nouja, ben toch wel heel erg benieuwd of die nieuwe banden ook daadwerkelijk 5s gaan brengen. Dus ja, het zegt echt wel iets.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RocketKoen
pjottum schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 13:33:
[...]

En meteen de reden dat dit soort circuits niet meer gebruikt wordt: als je hier mis stuurt, gaat je f1 wagen met 300+ de lucht in, dat is niet heel goed voor de auto, de coureur en niet te vergeten het publiek.

Bij de indycars hebben ze die banking gewoon nog. Banden en auto's zijn grofstoffelijk hetzelfde, dus als het daar kan..

Bij de Indy ovals gaat het ook wel eens mis; ik kan ff niks spectaculairders vinden dan dit:
[afbeelding]

Maar dit is dus einde banking.. :*)
Zoiets:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hUD6N5P.jpg
Iets met downforce + ondersteboven :P

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richard117
Nee ik dacht op dat moment eigenlijk nog dat er gewoon iemand uit Corsi Clienti een beetje aan het spelen was. Tot ik de Pirelli wagens zag staan en navraag ging doen.
Maar ik zou thuis in de originele bestanden wel kunnen kijken of ik daar een tijd (tussen foto van de ene ronde en die van een ronde later) kan vinden, erg nauwkeurig is dat natuurlijk niet. En gezien de lijnen die hij reed geloof ik ook niet dat ze echt met rondetijden bezig waren.
Enige vraag waar ik nog geen antwoord op heb gevonden, is welke coureur er nou reed. Was het een Ferrari coureur (Vergne) of iemand namens Pirelli (Maldonado bv?), ik heb de helm nog steeds niet aan een coureur kunnen koppelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-09 20:38
MikeyMan schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 13:58:
Nouja, ben toch wel heel erg benieuwd of die nieuwe banden ook daadwerkelijk 5s gaan brengen. Dus ja, het zegt echt wel iets.
En waarmee ga je het vergelijken dan? Zoveel factoren die anders zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:02

Martinspire

Awesomeness

Eigenlijk hoop ik stiekem op een nieuwe motor voor Max binnenkort zodat ie eens van verder af de grid naar voren moet vechten in een auto die toch wat meer kan dan die Toro Rosso. Maar in België mag het nog gewoon normaal zijn, met een podium erbij ofzo.

Is er trouwens al iets van weerberichten bekend? Ik weet dat er altijd wel een kans is voor regen, maar is het weer overall nog zonnig voorspeld of komt er nog wat slechter weer aan over 3 weken?

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

bvbal79 schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 14:16:
[...]

En waarmee ga je het vergelijken dan? Zoveel factoren die anders zijn
Als ie enkele seconden sneller is dan de 2009 Ferrari weet je genoeg toch? Genoeg data beschikbaar over rondetijden op Fiorano.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RocketKoen
Martinspire schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 14:22:
Eigenlijk hoop ik stiekem op een nieuwe motor voor Max binnenkort zodat ie eens van verder af de grid naar voren moet vechten in een auto die toch wat meer kan dan die Toro Rosso. Maar in België mag het nog gewoon normaal zijn, met een podium erbij ofzo.

Is er trouwens al iets van weerberichten bekend? Ik weet dat er altijd wel een kans is voor regen, maar is het weer overall nog zonnig voorspeld of komt er nog wat slechter weer aan over 3 weken?
Tussen de 13 en 34 graden. Met 0 tot 30mm neerslag.
Maar ik kan er natuurlijk naast zitten.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Richard117 schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 14:06:
[...]
Nee ik dacht op dat moment eigenlijk nog dat er gewoon iemand uit Corsi Clienti een beetje aan het spelen was. Tot ik de Pirelli wagens zag staan en navraag ging doen.
Maar ik zou thuis in de originele bestanden wel kunnen kijken of ik daar een tijd (tussen foto van de ene ronde en die van een ronde later) kan vinden, erg nauwkeurig is dat natuurlijk niet. En gezien de lijnen die hij reed geloof ik ook niet dat ze echt met rondetijden bezig waren.
Enige vraag waar ik nog geen antwoord op heb gevonden, is welke coureur er nou reed. Was het een Ferrari coureur (Vergne) of iemand namens Pirelli (Maldonado bv?), ik heb de helm nog steeds niet aan een coureur kunnen koppelen.
Het zal iig een Ferrari coureur zijn. Volgens mij had Pirelli zelf zo'n zwarte ongespoten auto om mee te testen.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard117
Gevonden. Het was Antonio Fuoco.
Italiaans internet was ook iets te brak om het toen goed op te kunnen zoeken.

https://twitter.com/kl_mo...s/731098945380859904?s=09

(het gaat om de foto van de helm, de rest van die tweet heeft er niks mee te maken)

[ Voor 10% gewijzigd door Richard117 op 02-08-2016 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:03

Pierre

Van nature lui!

Op zaterdag zon, en wel eens mee gemaakt op zondagochtend sneeuw :) dus alles kan daar

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 18:31
MikeyMan schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 13:58:
De tests waar hij naar heeft staan kijken waren een paar weken geleden, dus niet met de nieuwe banden. Die worden deze week pas voor het eerst getest.

Niet dat het anders wel wat betekend had, er zijn zoveel variabelen dat rondetijden alleen nietszeggend zijn. Je hebt niets om die rondetijden naaste te leggen.

[ Voor 4% gewijzigd door Arrne op 02-08-2016 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Jasphur schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 08:57:
Als ze maar niet de stopwatch van Mercedes pakken. Dan komt er standaard 3 seconden bij. 8)7
>:)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[knip]
Hij heeft in Hongarije zijn 3e ICE in gebruik genomen, dus die zal normaal gesproken voor Spa niet vervangen gaan worden. Zijn CE staat echter al een tijd op 5 en die zal zeker wel voor een straf gaan zorgen, maar dat is eigenlijk op dit moment het enige kritische onderdeel v.w.b. grid-straffen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
Richard117 schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 13:23:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[video]
Gaaf he, als je het museum bezoekt en je hebt de mazzel dat er een F1 test is. Ik was er in 2006, toen werd er natuurlijk nog veel meer getest, ik heb toen Luca Badoer zijn rondjes zien maken in de Ferrari van dat jaar. Helaas heb ik nog veel slechtere foto's / filmpjes, dus niet waard om te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

hardware-lover schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 15:21:
[...]

Hij heeft in Hongarije zijn 3e ICE in gebruik genomen, dus die zal normaal gesproken voor Spa niet vervangen gaan worden. Zijn CE staat echter al een tijd op 5 en die zal zeker wel voor een straf gaan zorgen, maar dat is eigenlijk op dit moment het enige kritische onderdeel v.w.b. grid-straffen.
Ja dat bedoelde ik ook. En als ze toch geen nieuwe Renault meer krijgen, zie ik hem ergens de komende races de penalty wel pakken.
RocketKoen schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 14:39:
[...]

Tussen de 13 en 34 graden. Met 0 tot 30mm neerslag.
Maar ik kan er natuurlijk naast zitten.
Thanks captain obvious :+
Maar het is meestal wel duidelijk of er een tijd van warmte en zon aan komt of dat het hondenweer wordt rond die tijd. Komend weekend is bv waarschijnlijk droog. Maar dat weekend erna weer regen en daartussen ook wel veel. Kans op regenrace is dus in ieder geval zeker aanwezig

[ Voor 32% gewijzigd door Martinspire op 02-08-2016 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:06

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Iemand die hier meer van weet/gelezen heeft??
Bron: http://m.gpupdate.net/nl/...ig-met-een-reorganisatie/

Ferrari sloeg in dit seizoen meermaals de plank mis door verkeerde tactieken, en ook in Duitsland kreeg de Italiaanse stal de wenkbrauwen van de fans aan het fronsen. De informatie die Sebastian Vettel voor zijn eerste pitstop aan kreeg over de banden bleek een verkapte pitorder en de call om de Duitser binnen te halen voor zijn tweede stop, zogezegd 'om Verstappen via de undercut te pakken', bleek misleidend. "Dat we via de radio weer alles mogen zeggen, betekent niet dat onze tegenstanders alles hoeven te horen. Zodoende gebruiken wij hier en daar wat codetaal", verklaarde Arrivabene. 
:?

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Alfa90_Buttje schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 19:08:
Iemand die hier meer van weet/gelezen heeft??

[...]

:?
En wat was dan eigenlijk de bedoeling geweest van die versleutelde boodschappen en hebben ze de doelstelling ook gehaald? Volgens mij wil Arie Verberne het interessanter maken dan het was, en een beetje verbloemen dat ze een coureur hadden die het niet eens was met de gekozen strategie.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Laatst online: 18:06

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Dat zit ik mij dus ook af te vragen, vandaar :+

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

RonaldMcDonald schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 09:13:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]
Autodrom de Terramar :)

Pics + locatie

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
En de vader van een F1 coureur die over het circuit praat, en een andere coureur die daar rijdt 8)7 :

Ik dacht "Ah papa zal het wel een item samen met zijn zoon maken…"

[ Voor 11% gewijzigd door ANdrode op 02-08-2016 20:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
Martinspire schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 16:02:
[...]

Ja dat bedoelde ik ook. En als ze toch geen nieuwe Renault meer krijgen, zie ik hem ergens de komende races de penalty wel pakken.

[...]

Thanks captain obvious :+
Maar het is meestal wel duidelijk of er een tijd van warmte en zon aan komt of dat het hondenweer wordt rond die tijd. Komend weekend is bv waarschijnlijk droog. Maar dat weekend erna weer regen en daartussen ook wel veel. Kans op regenrace is dus in ieder geval zeker aanwezig
Ze kunnen het weer niet eens voorspellen van 1 dag laat staan over 4weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Richard117 schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 14:06:
Ik denk eerder gewoon Andrea Bertolini (@abracing73) Ferrari Maserati Factory Driver

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/profile_images/378800000182924644/519f9c33844665b4672840812c7f209c.jpeg

Edit: Het kan ook Fuoco zijn, maar die was in Hongarije (GP3)... rond de 20e.

[ Voor 5% gewijzigd door CreativeS op 02-08-2016 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

devil-strike schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 21:52:
[...]

Ze kunnen het weer niet eens voorspellen van 1 dag laat staan over 4weken.
Nee, maar je kunt wel ongeveer weten of er een hogedrukgebied komt of juist laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 20:24
Over 3 weken is het totaal niet voorspelbaar nu.De meeste weerberichten gaan tot 14 dagen. Maar voor de Ardennen is het nog veel onvoorpelbaarder.

Het leuke is dat er vaak buien zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• asing
  • Laatst online: 16:06
Jasphur schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 08:57:
Het was volgens mij een iPhone. Je weet wel, dat ding wat de weg kwijt is als het zomer of wintertijd wordt. :P

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Bigfoot schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 22:44:
Over 3 weken is het totaal niet voorspelbaar nu.De meeste weerberichten gaan tot 14 dagen. Maar voor de Ardennen is het nog veel onvoorpelbaarder.

Het leuke is dat er vaak buien zijn.
Om vervolgens een half uur later weer erg warm te zijn en het lekker heiig wordt. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
......

[ Voor 97% gewijzigd door asing op 03-08-2016 09:13 ]

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Persoonlijk zegt hij mij niet zoveel. Maar Chris Amon is overleden.
BBC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
Martinspire schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 22:09:
[...]

Nee, maar je kunt wel ongeveer weten of er een hogedrukgebied komt of juist laag.
Kan maar ook dat is altijd maar afwachten,

Zou zeggen kijk in forum van onweer-online (zomertopic staan vaak de weer pluimen van week of wat vooriut)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Hehe:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:49
Ik vind de nieuwe banden maar lelijk... Was leuk op de oude auto's, maar bij de huidge F1 wagens past het gewoon echt niet.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dit soort reacties graag achterwege laten.

[ Voor 86% gewijzigd door RoD op 03-08-2016 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Niet op reageren, gewoon een TR maken.

[ Voor 82% gewijzigd door RoD op 03-08-2016 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Die achterbanden zijn prima; het zijn denk ik de voorbanden die te groot zijn. Dat doet het allemaal wat lomp ogen.

Dit is veel natuurlijker:
Afbeeldingslocatie: https://www.auto123.com/ArtImages/108911/tyres-1973-lotus-inline.JPG

[ Voor 33% gewijzigd door Roamor op 03-08-2016 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Phusebox schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 20:33:
Ik vind de nieuwe banden maar lelijk... Was leuk op de oude auto's, maar bij de huidge F1 wagens past het gewoon echt niet.
niet? coureurs zijn bezig banden te sparen, zuinig met hun brandstof, beperken het vermogen van de motor om levenstduur te verlengen etc. is dat race? zoals ik het begrijp gaan die nieuwe banden ervoor zorgen dat er weer 'echt' gas gegeven gaat worden - hopelijk - vaker blijkt theorie en prakijk ver uit elkaar te liggen bij FIA of elders :+ minder vleugel, zorgt voor minder downforc of vervuilde lucht. ben wel benieuwd hoe dit in prakijk uitpakt

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
himlims_ schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 21:09:
[...]

niet? coureurs zijn bezig banden te sparen, zuinig met hun brandstof, beperken het vermogen van de motor om levenstduur te verlengen etc. is dat race? zoals ik het begrijp gaan die nieuwe banden ervoor zorgen dat er weer 'echt' gas gegeven gaat worden - hopelijk - vaker blijkt theorie en prakijk ver uit elkaar te liggen bij FIA of elders :+ minder vleugel, zorgt voor minder downforc of vervuilde lucht. ben wel benieuwd hoe dit in prakijk uitpakt
Ja in theorie klinkt het altijd leuk maar de afgelopen 15 jaar is er nog niks bedacht dat echt werkt. Dus ik ben redelijk sceptisch ja.

Gaat de brandstof limiet en fuel flow limiet er dan ook af anders schiet je er nog geen zak mee op?

Tijd dat ze gewoon grondeffect weer terugbrengen. Dan ben je niet zo afhankelijk van schone lucht voor je downforce

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Nog wat foto's voor de liefhebbers van afgelopen weekend.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SIB5BNiQ0twPxJPU5sTpr5Oq/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LvYHlsVBMa5jrKjDh1WeFNgy/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/li7Mb6WChFlOX6iz7pgJwchR/thumb.jpg

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Phusebox schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 21:18:
[...]

Ja in theorie klinkt het altijd leuk maar de afgelopen 15 jaar is er nog niks bedacht dat echt werkt. Dus ik ben redelijk sceptisch ja.

Gaat de brandstof limiet en fuel flow limiet er dan ook af anders schiet je er nog geen zak mee op?

Tijd dat ze gewoon grondeffect weer terugbrengen. Dan ben je niet zo afhankelijk van schone lucht voor je downforce
Brandstof limiet gaat ook omhoog volgend jaar. En ook de diffuser mag flink groter voor meer non-aero downforce.

Verder nog goede ideeën die eigenlijk al gedaan worden door de fia? ;)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
himlims_ schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 21:09:
[...]

Dit zijn dan wel weer relevante vaardigheden waarmee de betere coureurs zich kunnen onderscheiden. Liever dat ze die DRS en andere computer game onzin weg halen.

alles kan off-topic

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:02
Roamor schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 20:44:
Die achterbanden zijn prima; het zijn denk ik de voorbanden die te groot zijn. Dat doet het allemaal wat lomp ogen.

Dit is veel natuurlijker:
[afbeelding]
Dat is meer comic-con. :+

Denk dat dit het idee is:
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/KwwNmEG.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KQ8U8Nw.jpg

Wat RedBull pics van vandaag:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Co8r-hrWcAA0Ia0.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Co8u1zlWcAQ_OJC.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cdn-8.motorsport.com/images/mgl/01qvgqD0/s8/f1-red-bull-racing-mugello-pirelli-testing-2016-sebastien-buemi-red-bull-racing-testing-th.jpg
van http://forums.autosport.c...o-2017-pirelli-tyre-tests

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Foutje

[ Voor 94% gewijzigd door Phusebox op 03-08-2016 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:23

Edd

CreativeS schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 21:55:

Ik denk eerder gewoon Andrea Bertolini (@abracing73) Ferrari Maserati Factory Driver
Ik denk het niet, Bertolini's helm is bovenop geheel blauw. De helm op de foto's van Richard117 is bovenop rood. Het lijkt mij Fuoco te zijn.
Edit: Het kan ook Fuoco zijn, maar die was in Hongarije (GP3)... rond de 20e.
Uhm.. Maranello - Hongarije met het vliegtuig is 1,5 uur.. ;)
Phusebox schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 20:33:
Vergeet niet dat de auto's in 2017 ook iets breder zullen zijn en het daardoor misschien optisch iets beter eruit komen te zien. Maar dat weten we natuurlijk pas als we echte plaatjes van 2017-auto's gaan zien.
Phusebox schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 21:18:
Je bent niet voor niets onze eigen Karmakeizer Azijnpissen ;)
De brandstoflimiet gaat dacht ik 5kg omhoog, dus van 100 naar 105 om voor de bredere banden te compenseren. Dus eigenlijk verwacht ik dat ze volgend jaar alsnog op de Cruise Control hun rondjes gaan doen.
Volledig mee eens.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Señor Sjon schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 21:51:
[...]

Dat is meer comic-con. :+

Denk dat dit het idee is:
[afbeelding]
[afbeelding]

Wat RedBull pics van vandaag:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
van http://forums.autosport.c...o-2017-pirelli-tyre-tests
Ik vraag me af hoe het eruit zou zien met grotere velgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Edd schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 21:57:
Je meent het... :+
Anyway... even terugvliegen terwijl er nog een coureur beschikbaar is.
Het is maar goed dat de planning niet door alle teamleiders hier op het forum wordt gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
[...]
De brandstoflimiet gaat dacht ik 5kg omhoog, dus van 100 naar 105 om voor de bredere banden te compenseren. Dus eigenlijk verwacht ik dat ze volgend jaar alsnog op de Cruise Control hun rondjes gaan doen.
Het is nu kennelijk al zo (commentatoren) dat het op sommige circuits over een race sneller is om niet de 100kg bandstof mee te nemen maar minder.

Daar veranderd die verhoging naar 105 weinig aan. Als het sneller is gooi je hem nog steeds niet vol...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ik vind 't wel heel vet eigenlijk, die brede banden op de huidige auto's. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard117
[...]

Ik denk het niet, Bertolini's helm is bovenop geheel blauw. De helm op de foto's van Richard117 is bovenop rood. Het lijkt mij Fuoco te zijn.

[...]

Het was zaterdag de 16e, dus een volle week voor de GP in Hongarije. En ondertussen was ik er al uit dat het Fuoco was, die blauw/witte strepen achter het vizier zijn duidelijk te herkennen en komen overeen met de link die ik hier al gepost had: Richard117 in "[F1] Seizoen 2016 - Deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Ankona schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 21:29:
[...]

Dit zijn dan wel weer relevante vaardigheden waarmee de betere coureurs zich kunnen onderscheiden. Liever dat ze die DRS en andere computer game onzin weg halen.
true - een ander aspect van racen, efficentie en optimaal benutten van situatie [..] toch horen we te vaak "safe fuel/tires/brakes" dat maakt het racen tactischer en meer afhankelijk van gekozen strategie. liever zie ik 'de jongens' voluit gaan zonder te veel bezig te moeten zijn met brandstof of rubber.

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stijn1309
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:58
Ik heb een keer dhr Mol op tv horen zeggen dat ze momenteel met het Lift and Coast sneller rond de baan zijn dan telkens vol gas (gehele race afstand). Dit hadden enkele slimme koppen van een team een keer berekend zei hij toen.

Eerst schoot door mijn hoofd, hoe kan dit? Maar het blijkt dat telkens vol gas ze zoveel benzine meer moeten meenemen, dat ze zoveel zwaarder zijn dat de eerdere rondes "veel" trager zijn dan nu en daardoor uiteindelijk ze nu sneller de raceafstand hebben afgelegd, dan constant vol gas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
stijn1309 schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 09:00:
Ik heb een keer dhr Mol op tv horen zeggen dat ze momenteel met het Lift and Coast sneller rond de baan zijn dan telkens vol gas (gehele race afstand). Dit hadden enkele slimme koppen van een team een keer berekend zei hij toen.

Eerst schoot door mijn hoofd, hoe kan dit? Maar het blijkt dat telkens vol gas ze zoveel benzine meer moeten meenemen, dat ze zoveel zwaarder zijn dat de eerdere rondes "veel" trager zijn dan nu en daardoor uiteindelijk ze nu sneller de raceafstand hebben afgelegd, dan constant vol gas.
En een grote kans dat de agressieve rijder + zwaardere wagen een extra pitstop nodig heeft omdat zijn bandjes sneller verslijten.
Dat is toch al snel 20 seconden die je kwijt bent. Of 0,3s per rondje.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

RocketKoen schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 09:35:
[...]

En een grote kans dat de agressieve rijder + zwaardere wagen een extra pitstop nodig heeft omdat zijn bandjes sneller verslijten.
Dat is toch al snel 20 seconden die je kwijt bent. Of 0,3s per rondje.
Slijtage zal sowieso hoger zijn omdat er meer gewicht op de componenten staat. Net als dat de motor sneller opgeeft

[ Voor 4% gewijzigd door Martinspire op 04-08-2016 10:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

En daarom is lift and coast ook van alle tijden, het is niet iets wat recent is bedacht ofzo....

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:00
Arrne schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 15:05:
[...]

Als zijn laatste 'boek' een voorproefje was, liever niet. :X De schrijfstijl is echt om te huilen, volgens mij komt een Havo-2 leerling daar niet meer mee weg.
Ik heb het recente boek van Olav Mol inmiddels gelezen, maar OMFG :X

Olav Mol heeft duidelijk geen talent voor schrijven.

Het 'voorwoord' van Jos Verstappen laat Olav's gebrek aan talent verbleken, want hoe Jos schrijft ontstijgt het basisschool niveau niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:59

McBoom

Broem

Martinspire schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 22:08:
[...]

Ik vraag me af hoe het eruit zou zien met grotere velgen?
Ja, hoe zit het daarmee eigenlijk? Een stille dood gestorven of in de ijskast gezet?

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:21

Player1S

Probably out in the dark

McBoom schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 10:41:
[...]

Ja, hoe zit het daarmee eigenlijk? Een stille dood gestorven of in de ijskast gezet?
Hopelijk stille dood gestorven. Zag er niet uit op een Formule 1 auto.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:59

McBoom

Broem

L1nt schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 10:42:
[...]

Hopelijk stille dood gestorven. Zag er niet uit op een Formule 1 auto.
Ik vond het eerlijk gezegd wel meevallen :)

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16:32
Rukapul schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 10:30:
[...]

Het 'voorwoord' van Jos Verstappen laat Olav's gebrek aan talent verbleken, want hoe Jos schrijft ontstijgt het basisschool niveau niet.
Shhht, niet zeggen..

Ik had nog de stille hoop om het aan iemand op dit forum te slijten.. :X

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:23

Edd

McBoom schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 10:41:
[...]

Volgens mij is dat idee afgeschoten door de teams:
http://www.autosport.com/news/report.php/id/119331

Zou teveel problemen opleveren.

-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
WAUW.

Afbeeldingslocatie: https://www.formula1.com/content/fom-website/en/latest/headlines/2016/8/red-bull-continue-2017-tyre-testing-duties/_jcr_content/image16x9.img.1024.medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Rukapul schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 10:30:
[...]

Hij vertelde een keer dat ie het heeft ingesproken, en dat iemand anders het voor hem heeft opgeschreven. Omdat ie geen schrijver is ;)

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:33

TommyGun

Stik er maar in!

Arrne schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 15:05:
[...]

Om maar niet te spreken over lullige foutjes, als ik bijv. lees dat er Australisch staat terwijl het toch echt Oostenrijks moet zijn krijg ik het idee dat iemand de Engelse wikipagina verkeerd vertaald heeft.
Matched wel met z'n wedstrijdverslag dan :P

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Widow schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 11:08:
[...]

Hij vertelde een keer dat ie het heeft ingesproken, en dat iemand anders het voor hem heeft opgeschreven. Omdat ie geen schrijver is ;)
Die iemand anders was duidelijk geen ghostwriter ;)

Het is echt heel slecht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Edd schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 10:47:
[...]

Volgens mij is dat idee afgeschoten door de teams:
http://www.autosport.com/news/report.php/id/119331

Zou teveel problemen opleveren.
Ja is inderdaad afgeschoten, maar wat mij betreft is dat gewoon een technologische uitdaging. Ik zou echter verwachten dat de velgen-branche dan wel interesse krijgt om teams te sponsoren, maar dat is blijkbaar niet meer van toepassing ofzo?

Maar mn vraag was ook meer hoe dat eruit zou zien dan of het heel reeël zou zijn. Als mensen toch al met Photoshop bezig zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 18:31
Widow schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 11:08:
[...]

Dat hij geen schrijver is mag wel duidelijk zijn, maar iets meer moeite was wel mooi geweest want dit broddelwerk lijkt echt nergens op. Niemand verwacht een literair hoogstandje, maar geef dan gewoon geen boek uit als je er niks voor wil doen.

Dit komt echt over als 'even lekker cashen' in het kielzog van Max' succes en daaropvolgende interesse voor F1 in Nederland. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Maar laten we ook gewoon even factchecken. Laten we gewoon eens een van de eerste zinnen uit de inleiding pakken:
Mijn interesse in de Formule 1 kwam daarna. Ik keek regelmatig naar de wedstrijden, op Eurosport met vriendjes thuis en op het circuit in Zandvoort.
Feiten over Olav:
Olav Mol (Bloemendaal, 20 januari 1962)
en over Eurosport:
Founded 5 February 1989
Zelfs als Olav op z'n 18e nog 'vriendjes' had dan was het absoluut uitgesloten dat hij F1 met vriendjes op Eurosport keek. Dat bestond toen namelijk nog niet.

En zo is er nog heel veel in het boek wat op z'n minst de wenkbrouwen doet fronsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
Rukapul schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 11:31:
Maar laten we ook gewoon even factchecken. Laten we gewoon eens een van de eerste zinnen uit de inleiding pakken:

[...]

Feiten over Olav:

[...]

en over Eurosport:

[...]

Zelfs als Olav op z'n 18e nog 'vriendjes' had dan was het absoluut uitgesloten dat hij F1 met vriendjes op Eurosport keek. Dat bestond toen namelijk nog niet.

En zo is er nog heel veel in het boek wat op z'n minst de wenkbrouwen doet fronsen.
Niet dat ik Olav zo nodig moet verdedigen, maar het kan natuurlijk wel de vroegere variant van Eurosport zijn geweest. Volgens mij hadden voor 1989 SkySport in het zenderaanbod.
Blijft natuurlijk een fout in het boek, maar het is niet uitgesloten dat ie wel "met vriendjes op de bank" F1 heeft gekeken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:06
Martinspire schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 11:26:
[...]

Ja is inderdaad afgeschoten, maar wat mij betreft is dat gewoon een technologische uitdaging. Ik zou echter verwachten dat de velgen-branche dan wel interesse krijgt om teams te sponsoren, maar dat is blijkbaar niet meer van toepassing ofzo?

Maar mn vraag was ook meer hoe dat eruit zou zien dan of het heel reeël zou zijn. Als mensen toch al met Photoshop bezig zijn :P
Kan ook zonder Photoshop, afgelopen jaar is het in beeld gebracht door Lotus F1:
Afbeeldingslocatie: http://adn.gpupdate.net/news/248052.jpg
Bron

Afbeeldingslocatie: http://adn.gpupdate.net/news/248033.jpg
Bron

Afbeeldingslocatie: http://adn.gpupdate.net/news/248048.jpg
Afbeeldingslocatie: http://adn.gpupdate.net/large/248049.jpgBron

Volgens mij was de verlaging van de dempende werking van de band de voornaamste reden dat de teams tegen gestemd hebben. Ik vind de 18" velgen wel wat hebben :).

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17:56

PauseBreak

derp!

Je kunt ook Formule E kijken. Daar rijden ze ook rond met 18". Ziet er wel aardig uit, maar met alle technische beperkingen m.b.t. de ophanging en vering snap ik wel dat de teams tegen hebben gestemd.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
ralph075 schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 11:41:
[...]

Niet dat ik Olav zo nodig moet verdedigen, maar het kan natuurlijk wel de vroegere variant van Eurosport zijn geweest. Volgens mij hadden voor 1989 SkySport in het zenderaanbod.
Blijft natuurlijk een fout in het boek, maar het is niet uitgesloten dat ie wel "met vriendjes op de bank" F1 heeft gekeken.
Er was ook Sportnet of sport1 ofzo. Dat was in de begintijd van de commerciële TV en even later hadden we thuis een schotelantenne. Ook was F1 nog niet zo commercieel, dus je zou het vast ergens moeten kunnen zien. Voor 1978 deed Murray Walker al het commentaar voor de BBC. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Interessante vergelijking tussen de teamgenoten, alhoewel er natuurlijk weinig nieuws uit komt:
http://www.f1fanatic.co.u...-mate-battles-mid-season/

laat wel zien dat Verstappen goed bezig is, hoe close het is tussen Rosberg en Hamilton en dat Palmer en Haryanto niet in de F1 horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Interessant artikel. Thanks!

Pagina: 1 ... 92 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Het topic voor de komende race vind je donderdagochtend voor de race als los topic.
[F1] Seizoen 2016-14 - GP van Italië

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Waar te kijken?
Racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2016

IRC: http://irc.tweakers.net/f1