[F1] Seizoen 2016 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 90 ... 101 Laatste
Acties:
  • 496.753 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:18

vhal

ಠ_ಠ

Als ze ooit een F1 auto/zitje moeten ontwerpen voor Dirk, dan vraag ik mij af hoe deze er uit komt te zien :+ Ws. steken zijn voeten uit of zo :P

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-09 22:14
vhal schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 09:07:
Als ze ooit een F1 auto/zitje moeten ontwerpen voor Dirk, dan vraag ik mij af hoe deze er uit komt te zien :+ Ws. steken zijn voeten uit of zo :P
http://i.telegraph.co.uk/.../ligier-js05_1946237i.jpg

Met zn hoofd in de airbox? :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

hehe

Nu we het er toch toch over hebben, ik zag op reddit een grappig overzicht uit 2015
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/u0Xtgw6xlBDxbIWKcCat0Nym/medium.jpg

altijd gedacht dat Stevens toen de kleinste was...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Misschien een gekke vraag maar wie is die lantaarnpaal als ik vragen mag

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Pierre schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 09:12:
[...]

Dirk Nowitzki, duitse basketballer van de Dallas Mavericks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

@Grimmie187 thx wist ik niet

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-09 11:19
vhal schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 09:11:
[...]

hehe

Nu we het er toch toch over hebben, ik zag op reddit een grappig overzicht uit 2015
[afbeelding]

Je ziet Massa over het hoofd met 1.66m ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 15:14

ATS

Volgens de Volkskrant heeft Haryanto zijn geld binnen en staat hij dus gewoon aan de start in Hockenheim. Voor nu dan. Het is nog steeds onduidelijk of hij het seizoen af kan maken.

[ Voor 9% gewijzigd door ATS op 28-07-2016 09:39 ]

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Een benefietwedstrijd voor een man met 800 miljoen op de bankrekening? Goed bedoeld, maar ik neem aan dat dit geld naar een of ander hersenfonds gaat ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Laatst online: 08:12
Pierre schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 09:12:
[...]

Dirk Nowitzki. NBA basketballer. Het was Nowitzki Team tegen de coureurs.

/edit: Waarom doet die broer van Massa trouwens uberhaupt mee? Die knaap is er echt overál bij..

[ Voor 15% gewijzigd door Rivanov op 28-07-2016 09:33 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

vhal schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 09:11:
[...]

hehe

[afbeelding]

Wat een ukkies allemaal...

* ATS is 1.96 en voelt zich helemaal niet lang. Deze gasten zijn maximaal 1.80 of zoiets.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-09 16:41
ATS schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 09:38:
[...]

* ATS is 1.96 en voelt zich helemaal niet lang. Deze gasten zijn maximaal 1.80 of zoiets.
Hulkenberg is de langste van het veld en heeft daardoor ook een nadeel, hij neemt meer ruimte in beslag en heeft iets meer gewicht dan zijn collega's :P

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-09 09:14
[...]

Was tijd terug ergens Max Verstappen interview bij Pauw, die zei dat die 1,80 was, dat dat inderdaad eigenlijk de maximaal optimale lengte is voor een F1 coureur.
Ben je langer heb je echt veel nadeel er door. Pauw zelf kon bijvoorbeeld niet in zo f1 auto omdat die 1,90 is. en dat is te lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

Joostje123 schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 09:55:
[...]

Was tijd terug ergens Max Verstappen interview bij Pauw, die zei dat die 1,80 was, dat dat inderdaad eigenlijk de maximaal optimale lengte is voor een F1 coureur.
Ben je langer heb je echt veel nadeel er door. Pauw zelf kon bijvoorbeeld niet in zo f1 auto omdat die 1,90 is. en dat is te lang.
Nederlanders worden dus gediscrimineerd in de autosport! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-09 12:40
RonaldMcDonald schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 09:27:
[...]

Je ziet Massa over het hoofd met 1.66m ;)
Ja en knap hoe Sainz kan rijden met die scheve doppen van 'm?? Lijkt me sterk dat hij met opzet zo scheel kijkt???
Haha krijg zelf last van ogen als ik naar zijn ogen kijk..
Massa heeft dan weer geluk dat die klein is en weinig wind vangt -.-
Vettel heeft weer geluk doordat zijn lange hoofd zo gestroomlijnd is

Hmm zo snap ik wel de keuzes voor bepaalde coureurs, maar Sainz... Dat is echt extreem die ogen..

(lolletje he, ga nu niet denken dat ik serieus denk dat Massa mag rijden vanwege zijn mini formaat)

[ Voor 33% gewijzigd door LopendeVogel op 28-07-2016 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Hmm ik heb zoveel mogelijk pagina's teruggelezen om te zien of het al vermeld was, ik zie het zelf niet terug (mijn excuses als het wel al vermeld was) dus bij deze:
http://www.formule1.nl/ni...47pk-te-kort-op-mercedes/

Iedereen had het over het miracle dat Kvyat misschien weg zou gaan en over losse handjes en etc.

Even niet naar de nu.nl nivo reacties eronder kijken, de eerste beste liet me al bijna van mijn stoel donderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:56
MikeyMan schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 09:28:
Een benefietwedstrijd voor een man met 800 miljoen op de bankrekening? Goed bedoeld, maar ik neem aan dat dit geld naar een of ander hersenfonds gaat ofzo?
Je vergeet twee dingen. Ten eerste had hij privé sponsoren. Die hebben nog ongeveer een jaar betaald en zijn er daarna mee gestopt. Logisch als je er niks voor terug krijgt.

Aan de andere kant wordt hij thuis verzorgd in zijn eigen privé kliniek. Dat is met 24*7 verzorging. Als je weet hoe duur gezondheidszorg is dan weet je ook dat het geld je zakken uit vliegt. Daar komen nog de normale uitgaven bij en als je toch geld als water hebt gaat dat ook hard.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

asing schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 10:18:
[...]

Je vergeet twee dingen. Ten eerste had hij privé sponsoren. Die hebben nog ongeveer een jaar betaald en zijn er daarna mee gestopt. Logisch als je er niks voor terug krijgt.

Aan de andere kant wordt hij thuis verzorgd in zijn eigen privé kliniek. Dat is met 24*7 verzorging. Als je weet hoe duur gezondheidszorg is dan weet je ook dat het geld je zakken uit vliegt. Daar komen nog de normale uitgaven bij en als je toch geld als water hebt gaat dat ook hard.
De 800 mil was vermogen. Dat is dus reeds betaald door sponsoren. Afgaande op de berichten dat de zorg ongeveer anderhalve ton per week kost, kan ie nog 100 jaar vooruit.

Staat in schril contrast tot de gewone man die zijn ziekenhuisrekening moet betalen iig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
LopendeVogel schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 10:15:
Hmm ik heb zoveel mogelijk pagina's teruggelezen om te zien of het al vermeld was, ik zie het zelf niet terug (mijn excuses als het wel al vermeld was) dus bij deze:
http://www.formule1.nl/ni...47pk-te-kort-op-mercedes/

Iedereen had het over het miracle dat Kvyat misschien weg zou gaan en over losse handjes en etc.

Even niet naar de nu.nl nivo reacties eronder kijken, de eerste beste liet me al bijna van mijn stoel donderen.
En daar gaat dit jaar geen verandering meer in komen.

http://www.autosport.com/...engine-upgrade-until-2017

(dat was overigens wel al eerder besproken)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
MikeyMan schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 10:23:
[...]

De 800 mil was vermogen. Dat is dus reeds betaald door sponsoren. Afgaande op de berichten dat de zorg ongeveer anderhalve ton per week kost, kan ie nog 100 jaar vooruit.

Staat in schril contrast tot de gewone man die zijn ziekenhuisrekening moet betalen iig...
Hou er dan ook rekening mee dat hij vast en zeker nog geld krijgt van bepaalde verkopen met zijn naam/gezicht erop, ook het rentenieren wat je best wel leuk kan doen met 800miljoen.

Deze ''wedstrijd'' zie ik dan ook meer als een eer betoging en geen reden om het over geld te hebben en te zeggen ja maar schumagger heeft al zoveel... Het gaat hier om een F1 legende, die nadat die in coma viel in de schaduw belanden (dat vind ik best wel erg voor zo'n bekend iemand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-09 19:19

TommyGun

Stik er maar in!

[...]

Oneerlijk hè, het leven? ;w

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
BlauweFles schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 10:27:
[...]

En daar gaat dit jaar geen verandering meer in komen.

http://www.autosport.com/...engine-upgrade-until-2017

(dat was overigens wel al eerder besproken)
Nja jouw artikel komt van 22-7 die van mij 26-7, hoe dan ook staan deze 2 wel met elkaar in verbinding inderdaad...
Dus kennelijk heb ik gemist dat ze geen upgrade meer gaan krijgen voor Japan?
Of hebben we het hier over 2 verschillende upgrades, de grote in 2017 en de kleinere voor Japan dit jaar nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Niet online
Voor zover bekend komen er geen updates (lees: tokens uitgegeven) meer dit jaar. Er was sprake van een grote update rond Japan, maar die is afgeblazen.

Het gat kan nog kleiner worden, maar dan door optimalisaties.

Focus is 2017, maar goed dat is logisch. WK worden ze toch niet dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-09 16:13
BlauweFles schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 10:42:
Voor zover bekend komen er geen updates (lees: tokens uitgegeven) meer dit jaar. Er was sprake van een grote update rond Japan, maar die is afgeblazen.

Gelukkig worden er geen tokens meer uitgegeven. Anders zou het geheel toch een stukje minder spannend worden. >:)

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

TommyGun schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 10:29:
[...]

Oneerlijk hè, het leven? ;w
Dat sowieso :+

Maar wat mij betreft hadden ze dit iets slimmer aangepakt. Begrijp me niet verkeerd, was groot fan van schumi, en hoop echt dat we hem ooit nog eens terug gaan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
BlauweFles schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 10:42:

Brrr vraag me niet hoe ik dat gemist kan hebben, ik was nog altijd van gedachten dat we voor/rond Japan een upgrade konden verwachten.

Het WK zal niet meer gaan lukken nee, maar ik had wel gehoopt een paar leuke races nog te zien dit jaar met de upgrade. Mercedes zal ook vast en zeker weer met upgrades/optimalisaties gaan komen in 2017, idem dito voor Ferrari..

Maar goed ondanks het vermogen die we (nja renault /rbr) missen vind ik het nog altijd spannend allemaal (op Hongarije na, dat vond ik een moa beetje saaie race eerlijk gezegd). Komend weekend zeker weten weer genieten (zolang die puber op de baan blijft :D)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
Echt leuk om te lezen dat zo'n beetje iedereen zeer technisch over de baan praat, behalve onze altijd lachende RedBuller Ricciardo.
Daniel Ricciardo

“I think the Hockenheimring is actually a pretty fun track. I like entering the stadium section. Also the fans are huge motorsport fans, which is always pretty awesome. There are some cool little towns around the track which offer some traditional German food and after my week in Austria I can’t wait to enjoy my second round of Schnitzels.”
GP Germany preview quotes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:52
LopendeVogel schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 11:12:
[...]

Brrr vraag me niet hoe ik dat gemist kan hebben, ik was nog altijd van gedachten dat we voor/rond Japan een upgrade konden verwachten.

Het WK zal niet meer gaan lukken nee, maar ik had wel gehoopt een paar leuke races nog te zien dit jaar met de upgrade. Mercedes zal ook vast en zeker weer met upgrades/optimalisaties gaan komen in 2017, idem dito voor Ferrari..

Maar goed ondanks het vermogen die we (nja renault /rbr) missen vind ik het nog altijd spannend allemaal (op Hongarije na, dat vond ik een moa beetje saaie race eerlijk gezegd). Komend weekend zeker weten weer genieten (zolang die puber op de baan blijft :D)
Ferrari en Renault hebben allebei aangegeven dat er geen nieuwe verbeteringen aan de motor gedaan worden in 2016.

Maar ze hebben later allebei verklaard dat dat niet betekent dat updates die al op de roadmap stonden nu niet meer doorgaan. En dat ze ook verwachten dat er nog winst zit in een betere afstelling.
Jasphur schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 11:17:
Echt leuk om te lezen dat zo'n beetje iedereen zeer technisch over de baan praat, behalve onze altijd lachende RedBuller Ricciardo.

[...]

GP Germany preview quotes
Zullen ze weer in Lederhosen rondlopen? :P

[ Voor 16% gewijzigd door RocketKoen op 28-07-2016 11:19 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
RocketKoen schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 11:18:
[...]

Ferrari en Renault hebben allebei aangegeven dat er geen nieuwe verbeteringen aan de motor gedaan worden in 2016.

Maar ze hebben later allebei verklaard dat dat niet betekent dat updates die al op de roadmap stonden nu niet meer doorgaan. En dat ze ook verwachten dat er nog winst zit in een betere afstelling.

[...]

Zullen ze weer in Lederhosen rondlopen? :P
Nee wat ik daarmee wilde zeggen (want het is me al duidelijk dat RBR geen upgrades zal krijgen dit seizoen), is dat Ferrari nu al een voorsprong heeft qua vermogen op RBR. Als die straks allemaal, zo ook Mercedes in 2017 met upgrades gaan komen.... Dan vraag ik me af wie de grootste ballen heeft...
Stel iedereen krijgt er circa 30PK bij (gewoon een worp in het wild) dan blijven oa de PK verschillen even groot...
Zo zal Ferrari + Mercedes dus sneller blijven dan RBR, dit terwijl ze (indien de upgrade dit jaar voor Japan nog door was gegaan) in ieder geval nog een paar races hadden waarmee ze zich konden meten qua auto met Ferrari en Mercedes..

Zoals in Hongarije, maakte niet uit hoeveel fouten Kimi maakte met zijn Ferrari, binnen no-time zat die weer in de reet van Max, even de baan deels uitvliegen? No problem, binnen enkele tellen zat die weer achter Max, een ''crash'' en een onderdeel verliezen? np, veel sneller dan Max.
Dit laat natuurlijk wel zien dat Ferrari al een stuk sneller is dan Renault (rbr), als die straks beiden ongeveer 30PK erbij krijgen, dan blijft dat gat gewoon hetzelfde... En weten we min of meer al wie de top 3 van 2017 wordt...

Maar goed laten we eerst dit seizoen maar afwachten haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 20:24
LopendeVogel schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 11:23:
[...]

Zoals in Hongarije, maakte niet uit hoeveel fouten Kimi maakte met zijn Ferrari, binnen no-time zat die weer in de reet van Max, even de baan deels uitvliegen? No problem, binnen enkele tellen zat die weer achter Max, een ''crash'' en een onderdeel verliezen? np, veel sneller dan Max.
Kimi was zoveel sneller omdat hij op verse supersofts reed, en Max op oude softs.

In het begin van de race was de pace vergelijkbaar tussen de RB en de Ferrari's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Denk dat Red Bull wel wat afspraken gemaakt heeft over de upgrades voor volgend jaar. Want hoewel de tokens er niet meer zijn kun je niet onbeperkt nieuwe onderdelen introduceren. Dit omdat je maar vier motoren mag gebruiken.

Denk ook dat we gaan zien dat er coureurs binnen het team om en om nieuwe revisies krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Joostje123 schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 09:55:
[...]

Hadden ze Justin Wilson toen in zijn Jaguar/Minardi opgevouwen ? Die man was ruim 1m93

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Bigfoot schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 11:26:
[...]

Kimi was zoveel sneller omdat hij op verse supersofts reed, en Max op oude softs.

In het begin van de race was de pace vergelijkbaar tussen de RB en de Ferrari's
Dat heb ik natuurlijk wel in me achterhoofd, maar zorgde dat dan voor zoveel km/u verschil?
Naar mijn weten hebben de Ferrari's sowieso meer vermogen dan de Renault van RBR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
vhal schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 11:27:
[...]

Hadden ze Justin Wilson toen in zijn Jaguar/Minardi opgevouwen ? Die man was ruim 1m93
Het ziet raar uit ja, op onderstaande afbeelding zie je hem de auto uitklimmen.
http://www.f1fanatic.co.u...o-remember-justin-wilson/

Maar goed toen had je natuurlijk wel meer rare dingen, nu zul je niet snel meer iemand van meer dan 1.90 in een F1 auto rijden (iets met optimalisaties enzo:P)

Hoewel Vettel ook een lange slungel is toch en hulkenberg? Ergens rond de 1,85

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

LopendeVogel schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 10:30:
[...]
Nja jouw artikel komt van 22-7 die van mij 26-7, hoe dan ook staan deze 2 wel met elkaar in verbinding inderdaad...
Dus kennelijk heb ik gemist dat ze geen upgrade meer gaan krijgen voor Japan?
Of hebben we het hier over 2 verschillende upgrades, de grote in 2017 en de kleinere voor Japan dit jaar nog?
Misschien vind je dit onderstaand artikel dan ook wel interessant om nog even door te lezen?

https://thejudge13.com/20...et-building-9-paying-off/

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Niet online
Over de geruchten de nieuwe TD bij Ferrari heeft @scarbsf1 een leuke discussie op Twitter.

https://twitter.com/ScarbsTech/status/758270849929580544

Hij gokt op een combinatie rol waarbij Key (Torro Rosso) de techniek pakt en Geoffrey Willis / Bob Bell (nu beide TD bij Merc) als voorman.

Maar hij zegt eveneens dat impact op zijn vroegst 2018/2019 zal zijn...

En als we dan toch bezig zijn met roddel en achterklap. Ross Brawn zit in het vliegtuig richting Frankfurt.

https://twitter.com/F1Photographer/status/758555575059898369

[ Voor 19% gewijzigd door BlauweFles op 28-07-2016 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
hardware-lover schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 11:50:
[...]

Misschien vind je dit onderstaand artikel dan ook wel interessant om nog even door te lezen?

https://thejudge13.com/20...et-building-9-paying-off/
Ja maar dit gaat volgens mij gewoon over die upgrade waar we het hier al weken over hebben?
Ja deze upgrade zou het huidige gat moeten opvullen, maar mij lijkt dat Mercedes dat gat ook weer groter kan maken.
Als ze nu het gat vullen met de pk's, lijkt mij niet dat Mercedes stil blijft staan met de gedachten: we worden nooit ingehaald qua performance, we laten de auto zoals die nu is.
Oftewel, in 2017 dicht RBR het gat wat er nu is, maar Mercedes zal vast en zeker een nieuw gat maken.

Hoe dan ook, altijd interessant en leuk om te lezen, thanks voor de link :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor een coureur is niet heel lang zijn een voordeel. Net als voor jockeys, bijvoorbeeld.
Je bedoelt dat we die in Nederland collectief betalen? Dat eigen risico van ons stelt niet zoveel voor.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2016 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vroem.

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2016 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 12:01:
[...]

Voor een coureur is niet heel lang zijn een voordeel. Net als voor jockeys, bijvoorbeeld.

[...]

Je bedoelt dat we die in Nederland collectief betalen? Dat eigen risico van ons stelt niet zoveel voor.
Jockey, kom op haha volgens mij moet 99% hier nakijken wat Jockey moet voorstellen.. Dit is zo'n echte mannen topic voor raceliefhebbers, kom jij aan met Jockey (wel strak / grappig hoor daar niet van, maar waarom nou net dat als voorbeeld haha?)

Maar inderdaad als je naar vroeger kijkt toen je nog weleens van die lange coureurs had werd er ook wel een stuk minder naar optimalisaties gekeken als nu.
Nu gaat het echt om de kleinste details waaronder de lengte.

Hoewel kijkend naar de lengte van Vettel en Massa.... Vettel is zo'n 20 cm langer? Maar rijd toch wel even een stuk beter haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LopendeVogel schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 12:09:
Jockey, kom op haha volgens mij moet 99% hier nakijken wat Jockey moet voorstellen.. Dit is zo'n echte mannen topic voor raceliefhebbers, kom jij aan met Jockey (wel strak / grappig hoor daar niet van, maar waarom nou net dat als voorbeeld haha?)
Je weet toch wel wat een jockey is? Jockeys staat erom bekend dat het kleine mannen zijn (niet zelden met omgekeerd evenredig ego). Dat is wat mij betreft algemeen bekend.

Daarnaast, paarden racen is ook racen. De redenen dat kleine mannen het in die wereld goed doen zijn goedddeels hetzelfde als in de F1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 12:14:
[...]

Je weet toch wel wat een jockey is? Jockeys staat erom bekend dat het kleine mannen zijn (niet zelden met omgekeerd evenredig ego). Dat is wat mij betreft algemeen bekend.

Daarnaast, paarden racen is ook racen. De redenen dat kleine mannen het in die wereld goed doen zijn goedddeels hetzelfde als in de F1.
Jockey is een paardensport, paardje rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Er was vroeger een docuserie op Discovery over jockeys, dat zijn een soort midget wielrenners die zichzelf anorexia-achtig uithongeren om zo snel mogelijk te kunnen zijn. Zeker wel vergelijkbaar met F1 coureurs waar in principe ook geen grammetje vet aan mag zitten.

Vettel is trouwens ook een onderdeurtje met 1.76 hoor, dat scheelt maar 10cm met Massa ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Er zijn een paar scenes uit de laatste race die ik niet voorbij heb zien komen op TV, voornamelijk interessant in de eerste paar ronden vanuit de cockpit van Raikkonen bekeken.

Een FI die een Haas even de baan af duwt, in rallystijl voorbij een Sauber, en een Haas die vervolgens een FI weer te pakken neemt waarvan Raikkonen dan dankbaar gebruik kan maken. Vroeg mij al af waar hij er een paar voorbij was gegaan.

Afijn, het Hongarije topic is dicht, dan maar even hier?

[Vimeo: https://vimeo.com/176500494]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LopendeVogel schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 12:16:
Jockey is een paardensport, paardje rijden.
Een jockey is de berijder van een paard, doorgaans in een paardenrace. Een paardencoureur, zeg maar. Maar dat staat hierboven voor het grootste deel ook al. Vanwaar deze herhaling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Alles draait om gewicht in de F1, dus ook het gewicht van de rijder.
Een Jockey is (vaak) een licht klein manneke ja, maar dat weet Jeroen ook wel ;)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Grimmie187 schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 12:18:
Er was vroeger een docuserie op Discovery over jockeys, dat zijn een soort midget wielrenners die zichzelf anorexia-achtig uithongeren om zo snel mogelijk te kunnen zijn. Zeker wel vergelijkbaar met F1 coureurs waar in principe ook geen grammetje vet aan mag zitten.

Vettel is trouwens ook een onderdeurtje met 1.76 hoor, dat scheelt maar 10cm met Massa ;)
Nja bij de F1 heb je een max gewicht auto+coureur.

Gewichten als 75~80 kilo is niet raar in de F1 (en in mijn ogen zeker niet anorexia-achtig). Maar goed je moet natuurlijk geen vieze bierbuik hebben want dan pas je er gewoon niet in.

Hiernaast moeten een f1 coureur sterk zijn (spier massa), maar uithongeren zekers niet haha, uithongeren en sterk (spiermassa) zijn gaat niet samen.

Ook als je de armpjes van Max bekijkt, daar zit nog wel (genoeg) baby vet hoor.
Wie is eigenlijk op dit moment de zwaarste coureur in de F1? Zeg niet Massa de tuinkabouter -.-

[ Voor 4% gewijzigd door LopendeVogel op 28-07-2016 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 12:19:
[...]

Een jockey is de berijder van een paard, doorgaans in een paardenrace. Een paardencoureur, zeg maar. Maar dat staat hierboven voor het grootste deel ook al. Vanwaar deze herhaling?
Sorry ik vond het wel zo netjes om te reageren, jij vraagt mij iets dus antwoord / reageer ik.
Volgende keer zal ik je wel negeren als je mij iets vraagt :D >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

Martinspire

Awesomeness

hardware-lover schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 12:19:
Er zijn een paar scenes uit de laatste race die ik niet voorbij heb zien komen op TV, voornamelijk interessant in de eerste paar ronden vanuit de cockpit van Raikkonen bekeken.

Een FI die een Haas even de baan af duwt, in rallystijl voorbij een Sauber, en een Haas die vervolgens een FI weer te pakken neemt waarvan Raikkonen dan dankbaar gebruik kan maken. Vroeg mij al af waar hij er een paar voorbij was gegaan.

Afijn, het Hongarije topic is dicht, dan maar even hier?

[video]
Mja die divebomb van Raikkonen was wel opvallend inderdaad. Raar dat al die Kimi-fans daar weer compleet aan voorbij gaan.

Ook die pitstop van verstappen was dus niet de schuld van Verstappen of iets dat ie achter Raikkonen kwam. Positie was prima, team was gewoon te traag

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Martinspire schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 12:32:
[...]
[knip]

Ook die pitstop van verstappen was dus niet de schuld van Verstappen of iets dat ie achter Raikkonen kwam. Positie was prima, team was gewoon te traag
Dat van die pitstop was mij ook opgevallen Waar Sky F1 melding van maakte (vooruit kruipen tijdens de stop), kon ik eigenlijk niet zien? Linker-voorwiel ging niet lekker, dat zag ik wel.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
LopendeVogel schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 12:27:
[...]

Gewichten als 75~80 kilo is niet raar in de F1 (en in mijn ogen zeker niet anorexia-achtig). Maar goed je moet natuurlijk geen vieze bierbuik hebben want dan pas je er gewoon niet in.

Hiernaast moeten een f1 coureur sterk zijn (spier massa), maar uithongeren zekers niet haha.

Ook als je de armpjes van Max bekijkt, daar zit nog wel (genoeg) vet hoor.
Wie is eigenlijk op dit moment de zwaarste coureur in de F1?
Dat is waar, een F1 coureur heeft een best goed gezond lichaam. Dat kun je van jockeys en wielrenners zeker niet meer zeggen :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

LopendeVogel schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 12:31:
Sorry ik vond het wel zo netjes om te reageren, jij vraagt mij iets dus antwoord / reageer ik.
Volgende keer zal ik je wel negeren als je mij iets vraagt :D >:)
Iets met retorische vragen en zo. Maar ik was inderdaad vergeten dat we hier op Tweakers zijn en dat daar altijd alles letterlijk genomen dient te worden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Als je Greipel vergelijkt met Mollema...

Maar Greipel is een sprinter en heeft meer massa. een Klassieker renner heeft vaak genoeg kracht in zijn benen en onderarmen, is verder mager.

Montoya was ook geloof ik wel wat zwaar voor een F1 Coureur

[ Voor 14% gewijzigd door Hackus op 28-07-2016 12:40 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Grimmie187 schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 12:35:
[...]

Dat is waar, een F1 coureur heeft een best goed gezond lichaam. Dat kun je van jockeys en wielrenners zeker niet meer zeggen :X
sowja, sorry dat ik nu hierop in ga.. Maar afgelopen race was mijn schoonvader hier voor het F1 en na de race omgeschakeld naar het wielrennen voor hem... Maar ojojoj die mannetjes zien eng uit zeg! Ik vraag me echt af waar die de kracht vandaan halen (iets met hulpmotoren en doping ofzo? :S )... Niet te vergelijken in ieder geval met de F1 coureurs want die hebben nog wel wat spieren en her en der wat vet zitten.

Ik zat zojuist op een pagina (uit 2013-2014) waarbij je toch wel de nodige verschillen zag qua compleet gewicht (tot wel 20-30 kilo verschil?!) Dit is uiteraard de auto + coureur.

Hier nog een leuk stukje
Is het dan kommer en kwel voor alle coureurs, het streven naar het ideale gewicht? Nee, daar is geen sprake van. Felipe Massa is slechts 1,66 meter en 60 kilo. De nieuwe regelgeving zorgde voor een lach bij de kleine Braziliaan. Hij is namelijk de kleinste en lichtste coureur in de Formule 1. De Williams-coureur reageert dan ook lachend: “Ik ben nog nooit zo blij geweest om klein te zijn.” Het voordeel is namelijk groot voor Felipe Massa: hij is namelijk een van de weinige coureurs die met de auto onder het minimumgewicht blijft. Het voordeel hiervan is dat men het resterende gewicht zo ideaal mogelijk over de auto kan verdelen. In Bahrein tijdens de wintertest was hij de snelste coureur van allemaal. Is dat dan het voordeel van klein en licht zijn?
http://www.racexpress.nl/...hydraten-verboden/n/56953

Maar goed dit vind ik dan ook het mooie van de F1, er zijn zoveel factoren die snelheid en etc bepalen, van de persoon (gewicht, lengte etc etc), tot de auto, tot het team enzovoorts...
Dit terwijl je niet direct afgekeurd wordt als je 1,84 bent en 70-80 kilo weegt, kan je super goed rijden? kom maar, we passen de auto op jou aan, wel op je gewicht letten he!!

Zoals bij Massa zullen ze ook aanpassingen gedaan hebben zodat die normaal boven zijn stuur uitkomt, dat zal van de binnenkant ook niet hetzelfde zijn als de auto van Hulkenberg. Mij dunkt, indien Massa in de auto van Hulkenberg stapt, dat hij niet boven het stuur uitkomt xd

[ Voor 15% gewijzigd door LopendeVogel op 28-07-2016 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-09 21:33

spartacusNLD

This is Sparta!!

LopendeVogel schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 12:46:
[...]
sowja, sorry dat ik nu hierop in ga.. Maar afgelopen race was mijn schoonvader hier voor het F1 en na de race omgeschakeld naar het wielrennen voor hem... Maar ojojoj die mannetjes zien eng uit zeg! Ik vraag me echt af waar die de kracht vandaan halen (iets met hulpmotoren en doping ofzo? :S )
ronde renners (tour de france) zijn vaak mensen met een enorm uithoudingsvermogen / groot hart / grote longen (VO2max) en veel souplesse (lang op een hoge frequentie kunnen trappen) en minder krachtpatsers. Puur kracht hebben maakt je namelijk geen goede wielrenner. Dus dat iemand dun is (bijv froome) betekend niet dat hij meteen doping gebruikt / hulpmotor heeft.. (niet dat ik niet denk dat ze allemaal doping gebruiken hoor :+ ik heb hier genoeg van meegekregen / meegemaakt / gehoord )

Het gaat bij wielrennen allemaal over de kracht die je per kg gewicht kan genereren :) totaal niet vergelijkbaar met F1 of de coureurs en de manier waarop zij trainen :P

*heeft tot dat hij een jaar of 20 was op hoog niveau gewielrennend en deel uitgemaakt van nationale selecties

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
spartacusNLD schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 13:10:
[...]

ronde renners (tour de france) zijn vaak mensen met een enorm uithoudingsvermogen / groot hart / grote longen (VO2max) en veel souplesse (lang op een hoge frequentie kunnen trappen) en minder krachtpatsers. Puur kracht hebben maakt je namelijk geen goede wielrenner. Dus dat iemand dun is (bijv froome) betekend niet dat hij meteen doping gebruikt / hulpmotor heeft.. (niet dat ik niet denk dat ze allemaal doping gebruiken hoor :+ )

Het gaat bij wielrennen allemaal over de kracht die je per kg gewicht kan genereren :) totaal niet vergelijkbaar met F1 of de coureurs en de manier waarop zij trainen :P

*heeft tot dat hij een jaar of 20 was op hoog niveau gewielrennend en deel uitgemaakt van nationale selecties
Ohnee zeker niet, ik bedoel zo'n wielren fiets is alles behalve zwaar. Sturen, trappen, alles is zeer licht dus je hoeft er geen bodybuilder voor te zijn..
Enige wat me opviel is dat ze overdreven mager uitzien (daar waar de discussie min of meer even over ging, dat almost anorexia).
Over de doping / hulpmotor was een klein grapje (ondanks dat het wel populair is in die sport, weet ik zeker dat er genoeg goeie tussen zitten die eerlijk spelen, en toch zo dun zijn xd).
Ik bedoel, wielrenners hebben ook wel sterke benen hoor daar niet van (en die zijn niet zo skinny).

Echter zijn de F1 coureurs niet zo mager als de wielrenners, gelukkig maar, want volgens mij kan een wielrenner nog geen bocht nemen met een F1 auto :D Echt zo van *piep* *piep* waarom draait dat stuur niet?!?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik verwacht trouwens dat er een aanscherping gaat komen van de regels die nu zo vaag zijn m.b.t. de vlaggen die worden gezwaaid en het verminderen van snelheid daarbij.

En ik verwacht ook dat er meer duidelijkheid gaat zijn in wat nu wel en niet toegestaan is bij het verdedigen van je positie. Al zal dat altijd lastig blijven omdat ieder circuit en iedere bocht wel de nodige verschillen kent. Dus mogelijk zal het steeds per geval worden bekeken maar als men het zo laat zoals het nu is dan gaan er toch straffen volgen ben ik bang. Als iets uitgebreid in de media ter sprake komt, dan wordt er geheid ook meer naar gekeken.

Edit: http://www.motorsport.com...fending-criticism-802938/

Wie zijn de stewards voor komend weekeinde?

[ Voor 7% gewijzigd door hardware-lover op 28-07-2016 14:05 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Paar dingen naar aanleiding van de onboard:

- raikkonen komt een paar keer goed weg. Een paar heel erg optimistische inhaalactie in het begin.
- Vettel zeurt om blauwe vlaggen, maar is amper sneller dan de achterblijvers, zo lijkt het
- ik zie niet zoveel mis gaan bij de pitstop van Verstappen, behoudens het trage linker voorwiel.
- de achterblijvers zijn niet echt vlot met de blauwe vlaggen. Zal aan het circuit liggen.
- Hamilton de halve race lekker aan het shortshiften

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:20
LopendeVogel schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 12:27:
[...]

Hiernaast moeten een f1 coureur sterk zijn (spier massa), maar uithongeren zekers niet haha, uithongeren en sterk (spiermassa) zijn gaat niet samen.

Ook als je de armpjes van Max bekijkt, daar zit nog wel (genoeg) baby vet hoor.
Wie is eigenlijk op dit moment de zwaarste coureur in de F1? Zeg niet Massa de tuinkabouter -.-
Dacht toch dat er een minimum gewicht was ipv een maximum gewicht (hoewel dat voor de teams waarschijnlijk hetzelfde is). Hoe minder de rijder dan weegt, hoe meer ze met de balans van de wagen kunnen spelen.
Ik herinner met dat het minimum gewicht werd opgetrokken toen de hybride motoren hun intrede deden om beetje te compenseren voor het extra gewicht. Hadden ze dat niet gedaan, dan zat bijvoorbeeld Hulkenberg niet meer in een F1 auto.
Vettel weegt relatief weinig (65kg) terwijl Hulkenberg rond de 75kg weegt. Denk dat een team veel kan toen met 10kg gewicht die ze vrij kunnen positioneren in de auto.
Dacht dat Coulthard nog last heeft gehad met eetstoornis en dat Button op dieet is voor elke wedstrijd

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Niet echt hogere wiskunde toch? Bij sporten waar je fysiek amper een compromis hoeft te sluiten krijg je dit soort extremen. Wat dat betreft vind ik f1 coureurs altijd wel interessant, een combinatie van spierkracht, uithoudingsvermogen, concentratie en intelligentie die je verder (lijkt mij) alleen bij bv straaljagerpiloten ziet. Veel allrounder wordt het niet.
Ga je puur naar het fysieke aspect kijken kom je denk ik bij meerkampers of (om maar wat te noemen) MMA vechters uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
Kenhas schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 13:20:
[...]

Dacht toch dat er een minimum gewicht was ipv een maximum gewicht (hoewel dat voor de teams waarschijnlijk hetzelfde is). Hoe minder de rijder dan weegt, hoe meer ze met de balans van de wagen kunnen spelen.
Ik herinner met dat het minimum gewicht werd opgetrokken toen de hybride motoren hun intrede deden om beetje te compenseren voor het extra gewicht. Hadden ze dat niet gedaan, dan zat bijvoorbeeld Hulkenberg niet meer in een F1 auto.
Vettel weegt relatief weinig (65kg) terwijl Hulkenberg rond de 75kg weegt. Denk dat een team veel kan toen met 10kg gewicht die ze vrij kunnen positioneren in de auto.
Dacht dat Coulthard nog last heeft gehad met eetstoornis en dat Button op dieet is voor elke wedstrijd
Idd, en Sutil bij wie ze het drinkflesje maar verwijderd hebben voor tijdens de race want dat scheelde 1,5kg.. 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-09 10:53
Grimmie187 schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 13:22:
[...]

Idd, en Sutil bij wie ze het drinkflesje maar verwijderd hebben voor tijdens de race want dat scheelde 1,5kg.. 7(8)7
Dat soort extreme maatregelen kwamen vooral voor vlak na de overstap naar de V6T motoren. De krachtbronnen waren zwaar en op alles werd beknibbeld.

Ferrari heeft toen volgens mij zelfs een groot deel van de achterkant van de auto kaal geladen omdat het bijna een kilo aan lak scheelde.

Coureurs van McLaren kregen kotslepeltjes zodat ze makkelijker op gewicht konden blijven... in ieder geval daar waren sterke geruchten over :).

Tegenwoordig hoeft dat allemaal niet meer, het minimum gewicht van de auto's is wat verhoogd en de ontwikkeling op de motoren heeft ze weer wat lichter gemaakt.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-09 22:00

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hij zal vast wel in willen halen :)

Maar prima toch dat er discussie over komt. Hoop wel dat ze niet teveel gaan verbieden. Juist dit soort acties hebben we al een tijd niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Kenhas schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 13:20:
[...]

Er is zowel een minimum als een max gewicht, althans het is krom, want er wordt over een ''gewichtslimiet'' gesproken, een minimum inderdaad (circa 700 kg?). Een team wilt het minimum natuurlijk ook als een maximum zien..
Raar verwoord van mij, my bad. Kijkend naar het reglement heb jij volledig gelijk en wordt er gesproken over een minimum gewichtslimiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Nu online

fynrd1

Fooled by Randomness

Het lijkt er op dat James Allison niet vrijwillig is weggegaan, aangezien Dirk de Beer ook op de nominatie staat om ontslagen te worden, of in ieder geval gaat vertrekken.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:21
Trouwens, weet iemand hoe duur eigenlijk het eten en drinken @ hockenheim is?

Ik weiger om dingen mee te smokkelen, dus moet ik 100 euro per dag rekenen voor eten en drinken?

Zeg maar 10 bier per dag en 2 maaltijden en 2 snacks :)

[ Voor 6% gewijzigd door Adlermann op 28-07-2016 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Adlermann schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 16:04:
Trouwens, weet iemand hoe duur eigenlijk het eten en drinken @ hockenheim is?

Ik weiger om dingen mee te smokkelen, dus moet ik 100 euro per dag rekenen voor eten en drinken?

Zeg maar 10 bier per dag en 2 maaltijden en 2 snacks :)
Ik zou rekenen op festival prijzen.
Dus €2,50 voor een biertje of fris.
En €5 voor een broodje worst of een frietje met ketchup.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
RocketKoen schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 16:10:
[...]

dat valt mee dus. We hebben een hotel in Frankfurt, en moeten nog ff beslissen of we dat laatste stuk met het ov gaan of auto. Maar ik ben iig niet de bob :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
RocketKoen schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 16:10:
[...]

Klopt redelijk denk ik inderdaad.

Laatst in Oostenrijk €4,50 voor een halve liter bier.
Dat was ook meteen de kleinst aan te schaffen hoeveelheid :P

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Adlermann schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 16:11:
[...]

dat valt mee dus. We hebben een hotel in Frankfurt, en moeten nog ff beslissen of we dat laatste stuk met het ov gaan of auto. Maar ik ben iig niet de bob :)
Moest je geen parkeerkaart bestellen bij je kaartje als je met de auto wilt komen? Bij Spa kon je dan in ieder geval €60 extra afrekenen voor het weekend.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Adlermann schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 16:11:
[...]

Als ik het goed heb ingevoerd bij Google Maps is het al een uur rijden. Dus OV duurt nog wat langer. Google vind overigens geen OV op die route. Misschien even lokaal kijken of met zijn alleen een taxi delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Jasphur schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 16:14:
[...]

Als ik het goed heb ingevoerd bij Google Maps is het al een uur rijden. Dus OV duurt nog wat langer. Google vind overigens geen OV op die route. Misschien even lokaal kijken of met zijn alleen een taxi delen?
Het is van frankfurt naar mannheim iets minder dan uur met de trein. En dan 30 min lopen of 20 min bus.

Ja, parkeren is ook niet gratis, maar dat is 15 euro pp.

Ik heb er zin an, we zitten op Nord Grandstand B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Adlermann schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 16:18:
[...]

Het is van frankfurt naar mannheim iets minder dan uur met de trein. En dan 30 min lopen of 20 min bus.

Ja, parkeren is ook niet gratis, maar dat is 15 euro pp.
15 euro pp voor parkeren of is dat 15 euro per auto?
Ik heb er zin an, we zitten op Nord Grandstand B
Wij zitten op Sud

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Gé Brander schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 16:22:
[...]

15 euro pp voor parkeren of is dat 15 euro per auto?

[...]

Wij zitten op Sud
Mijn kameraad zei 15 euro pp, dus 30 euro voor onze auto (nou ja zijn leasebak :P )

Auto is wel gratis verder (tankpas)./ Dus we gaan denk ik gewoon rijden en parkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1309
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-09 13:25
Adlermann schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 16:24:
[...]

Mijn kameraad zei 15 euro pp, dus 30 euro voor onze auto (nou ja zijn leasebak :P )

Auto is wel gratis verder (tankpas)./ Dus we gaan denk ik gewoon rijden en parkeren.
Ga je alleen de race?

http://www.hockenheimring...reisliste_Parken_enGB.pdf

En dit staat ook nog in het document:
The parking areas can only be booked in advance. Once payment has been made, you will
receive the corresponding parking permit(s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04:57
stijn1309 schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 16:56:
[...]

Ga je alleen de race?

http://www.hockenheimring...reisliste_Parken_enGB.pdf

En dit staat ook nog in het document:
The parking areas can only be booked in advance. Once payment has been made, you will
receive the corresponding parking permit(s).
Zal wel meevallen toch? Ervaring leert dat je altijd wel ergens kan parkeren bij autosport evenementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Nu online

Martinspire

Awesomeness

Deze keer is Nico aan de beurt:

Ging niet zo heel fantastisch, maar volgens mij had ie er ook helemaal geen zin in :+

[ Voor 32% gewijzigd door Martinspire op 28-07-2016 17:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Edd

Andrew Benson @andrewbensonf1 18m18 minutes ago
No halo in 2017, Bernie Ecclestone tells BBC Sport. More to follow
*O* *O*

http://www.bbc.com/sport/formula1/36919451

[ Voor 13% gewijzigd door Edd op 28-07-2016 19:03 ]

-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
http://www.nu.nl/formule-...halo-cockpit-in-2017.html

Even wat langer: Formule 1 stemt tegen invoer halo cockpit.

Handig de link: stemt invoer :P

Aah eddieeee was me voor -.-

[ Voor 43% gewijzigd door LopendeVogel op 28-07-2016 19:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edd
  • Nu online

Edd

Om het dan helemaal compleet te maken. Het originele FIA bericht:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CoeCRYQXgAA0m1r.jpg:large

Uhm, lees ik het nu goed? Laten ze het radioverkeer (m.u.v. de formation lap) weer vrij?

[ Voor 24% gewijzigd door Edd op 28-07-2016 19:43 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:56
Ze weten ook niet wat ze willen he? Eerst mocht de coureur niet gecoached worden, nu mag dat niet tussen de start van de formatieronden en de start van de race. Feitelijk is dus de hele regel van tafel.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Edd schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 19:39:
[afbeelding]

Uhm, lees ik het nu goed? Laten ze het radioverkeer (m.u.v. de formation lap) weer vrij?
http://nl.motorsport.com/...bod-per-direct-op-803108/

Jep! Dat, plus tracklimits mogen nu ook overschreven worden...

Edit: tracklimits is alleen over gesproken , staat niet vast ( te snel gelezen )

[ Voor 7% gewijzigd door kevlar01 op 28-07-2016 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:37
Edd schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 19:39:
[afbeelding]

Daar lijkt het wel op, echter wordt dan ook meteen alle radio verkeer openbaar naar de FOM/TV zenders als ik het goed lees. Kan an zich dus wel leuk zijn als je later/tijdens de race meer radioverkeer te horen kunt krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
Dus de coureur mag weer lekker per bocht gecoached worden wanneer precies te remmen?

Jammer voor de instinctieve racers. Ik denk dat ROS weer lekker een stap vooruit doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
RobertMe schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 19:49:
[...]
Daar lijkt het wel op, echter wordt dan ook meteen alle radio verkeer openbaar naar de FOM/TV zenders als ik het goed lees. Kan an zich dus wel leuk zijn als je later/tijdens de race meer radioverkeer te horen kunt krijgen.
Tijdens de Channel 4 uitzending vorig weekend kwam langs dat FOM en alle teams al alle radio berichten krijgen. De TV omroepen niet. Daardoor kunnen de commentatoren geen conclusies/onderzoeken doen op basis van de radio berichten.

Ik verwacht niet dat ze alle radio berichten integraal uitzenden

Als die berichten wel publiek waren dan hadden wij waarschijnlijk meer gehoord over de versnellingsbak problemen van Verstappen. Dit lijkt mij een leuke verandering!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Schijnbaar mag er ook weer normaal gestart worden bij regen. Das sowieso een vooruitgang.
Dan ook maar weer de monsoons terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

MikeyMan schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 20:08:
Schijnbaar mag er ook weer normaal gestart worden bij regen. Das sowieso een vooruitgang.
Dan ook maar weer de monsoons terug :)
Na eventueel eerst achter de safetycar te hebben gereden, dan naar de normale startpositie en minimaal één ronde op de regenband alvorens de pits opgezocht mag worden?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-09 14:22

Wom

Misschien licht offtopic, maar naast de racegames van Codemasters komt er nu ook een Management game uitgegeven door Sega die wel eens de opvolger zou kunnen worden van de Grand Prix Manager serie. Denk dat ik hier wel bij het juiste publiek zit: \[PC/MAC/LINUX] Motorsport Manager

Dan kunnen we bewijzen dat we het zelf beter kunnen ;)

Overigens snap ik niks van de wijzigingen in de regels mbt radioverkeer. Lijkt er op als je als tea;s genoeg druk opbouwt je dingen vanzelf geregeld krijgt. Overigens wordt er eerst gesproken dat de Halo in 2018 komt, waarna later er wordt gesproken dat het een sterke kandidaat is. Lekker duidelijk allemaal.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustSomeone
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Wom schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 20:19:
Misschien licht offtopic, maar naast de racegames van Codemasters komt er nu ook een Management game uitgegeven door Sega die wel eens de opvolger zou kunnen worden van de Grand Prix Manager serie. Denk dat ik hier wel bij het juiste publiek zit: \[PC/MAC/LINUX] Motorsport Manager

Dan kunnen we bewijzen dat we het zelf beter kunnen ;)

Overigens snap ik niks van de wijzigingen in de regels mbt radioverkeer. Lijkt er op als je als tea;s genoeg druk opbouwt je dingen vanzelf geregeld krijgt. Overigens wordt er eerst gesproken dat de Halo in 2018 komt, waarna later er wordt gesproken dat het een sterke kandidaat is. Lekker duidelijk allemaal.
Er komt cockpitbescherming in 2018 waarbij Halo een kandidaat is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Nu online

Edd

JustSomeone schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 20:31:
[...]

Er komt cockpitbescherming in 2018 waarbij Halo een kandidaat is
Niets is zo veranderlijk als de FIA. Dus hij staat nu wel in de planning voor 2018, maar voor hetzelfde geld zien ze er volgend jaar vanaf.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Nu online

Martinspire

Awesomeness

Wat me opvalt bij die radio-restricties is dat het ook echt weer ineens midden in een GP-weekend zit, zonder dat makkelijk voor te kunnen bereiden. Had het dan gewoon na de volgende race laten ingaan, zodat iedereen goed voorbereid is. Dit heeft ook weer gigantisch veel invloed op tactiek, dat doe je niet even in een dag of 2. Zal me niet verbazen als Max hier bv nadelen van ondervindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005

sjaool

Every life should have 9 cats

Ach, als de radio weer vrij gegeven is dan gaan we waarschijnlijk ook weer meer "Leave me alone, I know what I'm doing" horen. :)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Edd schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 20:33:
[...]
Niets is zo veranderlijk als de FIA. Dus hij staat nu wel in de planning voor 2018, maar voor hetzelfde geld zien ze er volgend jaar vanaf.
Volgens het bericht is er unaniem besloten om per 2018 frontale cockpit bescherming in te voeren om de veiligheid te verhogen. De veranderingen lijkt mij een compromis waar dingen die de teams willen (starts, radio, track limits) is geruild tegen het accepteren van halo/een alternatief per 2018.

Andrew Benson op Twitter:Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CoeCRYQXgAA0m1r.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door ANdrode op 29-07-2016 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:44
ANdrode schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 21:48:
[...]

Volgens het bericht is er unaniem besloten om per 2018 bescherming voor frontale ongelukken in te voeren. De veranderingen lijkt mij een compromis waar dingen die de teams willen (starts, radio, track limits) is geruild tegen het accepteren van halo/een alternatief per 2018.

Andrew Benson op Twitter:[afbeelding]
Gaan ze dan ook een kreukelzone invoeren die een frontale crash met tig G-krachten aan vertraging (Bianchi) kan opvangen? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005

sjaool

Every life should have 9 cats

Joster schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 21:54:
[...]

Gaan ze dan ook een kreukelzone invoeren die een frontale crash met tig G-krachten aan vertraging (Bianchi) kan opvangen? :X
Die hebben ze in principe al. De neus van de wagen moet aan behoorlijke eisen voldoen wil die goedgekeurd worden.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Hier het HALO systeem voor degene die niet weten wat het is:
Afbeeldingslocatie: https://d2d0b2rxqzh1q5.cloudfront.net/sv/3.65/dir/287/image/287ca4b399c5b31a45640ebb4324622a.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ATS

ATS

Hackus schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 22:55:
Hier het HALO systeem voor degene die niet weten wat het is:
[afbeelding]
En dit is hoe het er voor mij uit ziet:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CcneVF_XEAAbejd.jpg

En eigenlijk net zo bangerig als het origineel:
Afbeeldingslocatie: https://vignette3.wikia.nocookie.net/pixar/images/c/cd/Cars2-disneyscreencaps_com-9915.jpg/revision/latest?cb=20131207155959

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:20
ANdrode schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 21:48:
[...]

Volgens het bericht is er unaniem besloten om per 2018 bescherming voor frontale ongelukken in te voeren.
Kleine nuance: frontale bescherming voor ongelukken.
Ik weet het, qua woorden kleine verschil maar toch. Als een auto over kop gaat, is dat daarom niet een frontaal ongeluk maar o.a. daarvoor dient het systeem wel

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-09 15:30
StealthyPeanut schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 19:54:
Dus de coureur mag weer lekker per bocht gecoached worden wanneer precies te remmen?

Jammer voor de instinctieve racers. Ik denk dat ROS weer lekker een stap vooruit doet.
Dat vermoed ik ook maakt het WK wel spannend tussen de Mercs. :)
En het is ook begrijpelijk teams willen alles uit de auto persen qua performance.

Maar wat ik niet begrijp is dat dit weer per direct wordt ingevoerd ipv het nieuwe seizoen.

[ Voor 21% gewijzigd door Hari-Bo op 29-07-2016 08:25 ]

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Pagina: 1 ... 90 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Het topic voor de komende race vind je donderdagochtend voor de race als los topic.
[F1] Seizoen 2016-14 - GP van Italië

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Waar te kijken?
Racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2016

IRC: http://irc.tweakers.net/f1