[F1] Seizoen 2016 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 87 ... 101 Laatste
Acties:
  • 496.751 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:53
MikeyMan schreef op maandag 18 juli 2016 @ 12:56:
Tsjah, als het 3x1 miljoen is versus 1x 5 miljoen is nog maar de vraag wat er absurd is.
Dit dus, Prost heeft pas geleden nog aangegeven dat teams als Sauber niet moeten zeuren omdat hij in zijn tijd als teambaas evenveel geld kwijt was voor een seizoen aan motoren.

Leuk die kostenbesparing met nog maximaal 5 motoren per seizoen, maar de prijs per stuk is zo gigantisch gestegen dat ze om effectief kosten te besparen beter voor simpele techniek hadden kunnen kiezen.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:33
Dit is nieuw voor mij, ik kan het niet in het reglement vinden.

[ Voor 11% gewijzigd door Lasmibalsingh op 18-07-2016 14:31 ]

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
Martin0 schreef op maandag 18 juli 2016 @ 14:18:
[...]

Zoals het verleden san marino en italië
Ja dat kan, maar er wordt nu prominent geroepen dat Imola de GP van Italië wordt.

Dit zal dan alleen kunnen als Monza verdwijnt OF als Monza de GP van Noord-Italië wordt ofzo :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
Kabelboom zelf en de FIA sensoren (fuelflow etc) vallen er ook niet onder.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
SnowDude schreef op maandag 18 juli 2016 @ 14:31:
[...]
Kabelboom zelf en de FIA sensoren (fuelflow etc) vallen er ook niet onder.
Heb je misschien een link naar waar je dit vandaan hebt? Ben er wel in geinteresseerd. Altijd leuk om alles te weten.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:13

PauseBreak

derp!

Lasmibalsingh schreef op maandag 18 juli 2016 @ 14:34:
[...]

Heb je misschien een link naar waar je dit vandaan hebt? Ben er wel in geinteresseerd. Altijd leuk om alles te weten.
Here you go: http://www.formula1.com/e...s/Power_Unit_and_ERS.html

Nee, merp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Ja, al zouden we natuurlijk ook direct naar de heerlijk uitgebreide PDF kunnen linken :+

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

PauseBreak schreef op maandag 18 juli 2016 @ 14:57:
[...]
Ja, al zouden we natuurlijk ook direct naar de heerlijk uitgebreide PDF kunnen linken :+
En uitprinten, inbinden en opsturen dan ook maar meteen? 8)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

hardware-lover schreef op maandag 18 juli 2016 @ 15:03:
[...]

Ik denk dat dat een iets te duur grapje zou worden _/-\o_

Nee, merp!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Mooi artikel van the Guardian over Nico Rosberg.
Spoiler: Zoals je van the Guardian verwacht is dit journalistiek een goed artikel. Britse media kunnen het dus wel…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:48
hardware-lover schreef op maandag 18 juli 2016 @ 15:03:
[...]

Doe mij er ook maar één dan :+.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:54
PauseBreak schreef op maandag 18 juli 2016 @ 14:57:
[...]

D'r zitten echt bijzondere regelementen tussen :P
5.3.2 The crankshaft centre line must lie on the car centre line and 90mm (+/-0.5mm) above the
reference plane. The power unit may only transmit torque to the gearbox by means of a single
output shaft that must be co-axial with the crankshaft. The output shaft must rotate clockwise
when viewed from the front of the car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
XyritZz schreef op maandag 18 juli 2016 @ 14:28:
[...]
Leuk die kostenbesparing met nog maximaal 5 motoren per seizoen, maar de prijs per stuk is zo gigantisch gestegen dat ze om effectief kosten te besparen beter voor simpele techniek hadden kunnen kiezen.
Het doel van al die maatregelen is dan ook niet om de teams te dwingen kosten te besparen. Die budgetten blijven toch gelijk, daar kan de FIA niet veel aan doen.

Het doel is om al dat extra geld van de topteams zo weinig mogelijk impact te laten hebben. Vroeger werden met de extra honderden miljoenen secondes gekocht, nu nog 'slechts' tienden.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Lasmibalsingh schreef op maandag 18 juli 2016 @ 14:34:
[...]

Het is relatief lastig te vinden in de regulations.

Replacing engine parts valt onder regel 5.22 in het technische reglement. Hier wordt doorverwezen naar de tabel in appendix 2.

Alles wat onder de kolom 5.22 als excluded staat kan je gewoon wisselen.
Bij punt 20 staat de definitie van de control electronics (hoewel dat niet letterlijk wordt genoemd). Hier kan je zien dat de standaard ecu en FIA sensoren niet onder deze regel vallen.

De ECU word bij punt 22 nog eens extra uitgesloten van de regel en bij punten 17, 18 en 19 de kabelboom.

* SnowDude heeft de Technical Regulations en de Sporting Regulations standaard op zijn desktop staan 8)

Ander nieuws

Ferrari probeert Brawn weer te strikken: http://www.motorsport.com...f-new-action-plan-799873/

[ Voor 14% gewijzigd door SnowDude op 18-07-2016 16:27 ]

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Lasmibalsingh schreef op maandag 18 juli 2016 @ 14:23:
[...]

De auto van max zit nog oké qua motorwissels, hij zit als het goed is op 2/5.

ICE = internal combustion engine, CE = control electronics (elektronica kabelboom + sensoren etc, incl. ECU).
CE is onderdeel van de powerunit (noemde ik even versimpeld "motor") en mag je niet onbestraft onbeperkt wisselen :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

alesandro_46 schreef op maandag 18 juli 2016 @ 13:21:
[...]

"Vroeger" frustreerde mij dat ook nogal, maar als je het zelf beter weet/denkt te weten, dan kan je het verhaal van Olav toch langs je heen laten gaan?
Doe ik ook. Daarom luister ik naar C4 of BBC5.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:14
Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2016 @ 13:09:
[...]

Klopt, Allard Kalff had duidelijk een goede relatie met coureurs en teamleden en kreeg daarom juist wel al die informatie los. Wat dat betreft is het echt het tegenovergestelde van wat Jack Plooij weet te bereiken.
Kalff had het voordeel dat hij het in zijn jonge jaren opnam tegen coureurs die halverwege/eind jaren 90 in de F1 rondreden, volgens mij verre van een topper, maar volgens mij gingen die mannen onderling wel goed/vriendschappelijk met elkaar om... dat haal je soms ook uit boeken over coureurs/F1, Dan kom je er later met je microfoontje wat makkelijker tussen.
Zelfde als wat Coulthart en Webber nu hebben, die hebben zelfs nog het voordeel ex-F1 coureurs te zijn, waardoor ze wat makkelijker gerespecteerd worden. Of een Jordan die volgens mij op de achtergrond nog precies weet hoe alles in elkaar steekt en voldoende relaties heeft.

Vind Plooij maar een gladjanus :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Bij rapportages van bijvoorbeeld Sky, zie je Plooij ook alleen maar telkens met zijn eigen haar te klooien. :p

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:05
De bandenkeuze voor Hockenheim is ook bekend, Force India gaat voor lange runs? :P

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CnuCPuhWgAAGNb9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Boinkie schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 14:53:
De bandenkeuze voor Hockenheim is ook bekend, Force India gaat voor lange runs? :P

[afbeelding]
Plaatje die niet van twitter komt:
Afbeeldingslocatie: https://www.formula1.com/content/fom-website/en/latest/headlines/2016/7/supersofts-dominate-tyre-selections-for-germany/_jcr_content/articleContent/image.img.jpg/1468923933387.jpg

Artikel: http://www.formula1.com/e...lections-for-germany.html

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Toch jammer dat vrijwel alle teams een gelijke strategie kiezen voor beide coureurs. Misschien logisch, maar had wellicht wat spanning gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Niet online
MikeyMan schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 15:20:
Toch jammer dat vrijwel alle teams een gelijke strategie kiezen voor beide coureurs. Misschien logisch, maar had wellicht wat spanning gebracht.
Eens. Maar een klein verschil zit er wel tussen Ferrari en Mercedes/RBR. Blijkbaar gaan onze Italiaanse vrienden uit van hogere slijtage en hebben straks een extra set verse harde band voor de race. Dat zou weleens impact kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 18:31
PauseBreak schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 15:04:
[...]

Plaatje die niet van twitter komt:
Waarom is dat van belang? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Arrne schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 15:40:
[...]

Waarom is dat van belang? :P
Omdat plaatjes van twitter het niet altijd blijven doen.
BlauweFles schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 15:38:
[...]

Eens. Maar een klein verschil zit er wel tussen Ferrari en Mercedes/RBR. Blijkbaar gaan onze Italiaanse vrienden uit van hogere slijtage en hebben straks een extra set verse harde band voor de race. Dat zou weleens impact kunnen hebben.
Andersom. Ferrari neemt meer supersofts mee dan Mercedes en RBR doen, dus Ferrari gaat uit van een lagere slijtage. Of ze denken het verschil op de supersofts te kunnen overbruggen, dat kan ook.

[ Voor 57% gewijzigd door PauseBreak op 19-07-2016 15:43 ]

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Niet online
PauseBreak schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 15:42:
[...]

Omdat plaatjes van twitter het niet altijd blijven doen.

[...]

Andersom. Ferrari neemt meer supersofts mee dan Mercedes en RBR doen, dus Ferrari gaat uit van een lagere slijtage. Of ze denken het verschil op de supersofts te kunnen overbruggen, dat kan ook.
Verkeerd gelezen! Bedankt voor de correctie :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-09 19:49

Killjoy

Klingon lawn products

KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 18 juli 2016 @ 18:57:
[...]

Kalff had het voordeel dat hij het in zijn jonge jaren opnam tegen coureurs die halverwege/eind jaren 90 in de F1 rondreden, volgens mij verre van een topper, maar volgens mij gingen die mannen onderling wel goed/vriendschappelijk met elkaar om... dat haal je soms ook uit boeken over coureurs/F1, Dan kom je er later met je microfoontje wat makkelijker tussen.
Zelfde als wat Coulthart en Webber nu hebben, die hebben zelfs nog het voordeel ex-F1 coureurs te zijn, waardoor ze wat makkelijker gerespecteerd worden. Of een Jordan die volgens mij op de achtergrond nog precies weet hoe alles in elkaar steekt en voldoende relaties heeft.

Vind Plooij maar een gladjanus :p
Zat me af te vragen wat we hier eerder van Jack Plooij vonden. Blijk ik er 15 jaar terug nog een topic over geopend te hebben. Komt toch een hoop herkenbaars terug over de figuren Plooij, Lammers, Ter Weijden, Mol, Coronel.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
Niks verandert 15 jaar later... Nouja, Ruud is eg, gelukkig, Plooij kan het nog steeds niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Killjoy schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 22:08:
[...]

Zat me af te vragen wat we hier eerder van Jack Plooij vonden. Blijk ik er 15 jaar terug nog een topic over geopend te hebben. Komt toch een hoop herkenbaars terug over de figuren Plooij, Lammers, Ter Weijden, Mol, Coronel.
Vond deze reactie wel treffend:
WoutF schreef op zondag 14 oktober 2001 @ 17:37:
[...]
Als hij zoals elk weekend standaard aan een coureur vraagt
'not a good end of the weekend?' en die coureur spreekt niet goed engels, dan geeft hij gewoon een race verslagje (in de F1 geven ze nooit antwoord op de werkelijke vraag) en dan is het ok.

Maar de coureurs die wat beter engels/nederlands kunnen die reageren meestal ook wat kritischer op jack z'n vragen
Dat is volgens mij nog steeds helemaal waar. Veel coureurs gaan gewoon hun standaard verhaal houden, eigenlijk ongeacht welke vraag er gesteld wordt. Pas wanneer ze daadwerkelijk de vraag van Plooij gaan proberen te beantwoorden zit je met plaatsvervangende schaamte te kijken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Mooie side-by-side vergelijking van de nieuwe wagens;

http://www.f1fanatic.co.u...ompare-f1-cars-2016-2017/

Voor zover ik het kan inschatten gaat het er, naar mijn smaak, wel echt beter uitzien!

Afbeeldingslocatie: http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2014/01/arro-dini-a18-melb-1997-1.jpg

[ Voor 42% gewijzigd door StealthyPeanut op 20-07-2016 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-09 20:42

RoyK

Hobby tekenaar

Het is mij nog steeds niet helemaal duidelijk wat ik nu hoor op bijvoorbeeld 1:12 (het gegorgel)

Is dat nu energie dat eruit moet? Is dat "backfire" ?

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racierox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-09 12:06
https://twitter.com/adamcooperF1/status/755680390040449024
Adam Cooper
@adamcooperF1
Thursday's @fia press conference in Hungary will feature ROS, VES, PER, MAS, SAI and ERI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-09 20:38
Mis ik nu het Hongarije topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 18:31
Is er morgen pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

benieuwd hoe het deze race met de mercs gaat; in 2015 toch 1&2 gekwalificeerd

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-09 16:13
Begint Mercedes dan toch eens een beetje bang te worden?
http://www.formula1.com/e...-mercedes-f1-hungary.html

Ik baal er een heel klein beetje van dat ik deze race moet missen (ben even een weekendje boomslingeren en modderfietsen in de Ardennen, in de buurt van Spa Francorchamps dat dan weer wel). Want als ik het samenvattende filmpje van vorig jaar bekijk kan er echt van alles gebeuren!

(edit: verkeerde topic, morgen pas de Hongarije topic)

[ Voor 8% gewijzigd door Jasphur op 20-07-2016 11:52 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:05
Denk dat Mercedes- gewoon weer de vermogenskraan volledig opendraait. Het verschil zal niet groot zijn op dit circuit maar in ieder geval een pole zie ik wel gebeuren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
RoyK schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 11:13:
Het is mij nog steeds niet helemaal duidelijk wat ik nu hoor op bijvoorbeeld 1:12 (het gegorgel)

[video]

Het is sowieso geen backfire volgens mij. Dat is wat je 10 seconden later hoort op 1:22 bij de Ferrari.
Het klinkt mij meer als een turbo die tekort schiet oid. Ben ook wel nieuwsgierig naar wat de oorzaak is. Het klinkt in ieder geval fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Strat-6 en ze staan gewoon weer op 1 en 2 hoor. Ook op een circuit met langzame bochten komt meer vermogen om sneller te acceleren in die bochten goed van pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 12:03:
Strat-6 en ze staan gewoon weer op 1 en 2 hoor. Ook op een circuit met langzame bochten komt meer vermogen om sneller te acceleren in die bochten goed van pas.
Moeten ze (Ham en Ros) elkaar niet in de weg zitten op die smalle circuit :+ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Vermogen is overal belangrijk, alleen soms iets belangrijker dan anders :P Als je ze in Monaco vraagt: wil je 900pk of 1200pk zullen ze in koor "1200pk" roepen.
Jasphur schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 11:51:

Ik baal er een heel klein beetje van dat ik deze race moet missen (ben even een weekendje boomslingeren en modderfietsen in de Ardennen, in de buurt van Spa Francorchamps dat dan weer wel). Want als ik het samenvattende filmpje van vorig jaar bekijk kan er echt van alles gebeuren!

Dat is een trieste poging om Mercedes uit de favorietenrol te halen. Zodat als er iets mis gaat, ze het al voorspeld hebben :P Vorig jaar stonden Hamilton en Rosberg geloof ik op 1 en 2 op de grid, maar kreeg Hamilton een drive through penalty omdat hij tegen Ricciardo aanreed en is hij in een van de eerste bochten van de baan geraakt (door het grind). Ricciardo en Rosberg kwamen elkaar ook tegen, waar Rosberg een lekke band aan over hield. Kortom: domme pech zorgde ervoor dat ze niet 1-2 wonnen :)

Raceverslag van vorig jaar: https://www.formula1.com/...n-hungarian-thriller.html

[ Voor 63% gewijzigd door Grrrrrene op 20-07-2016 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Jasphur schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 12:03:
[...]

Het is sowieso geen backfire volgens mij. Dat is wat je 10 seconden later hoort op 1:22 bij de Ferrari.
Het klinkt mij meer als een turbo die tekort schiet oid. Ben ook wel nieuwsgierig naar wat de oorzaak is. Het klinkt in ieder geval fout.
Ik heb het idee dat alle F1 autos dit geluid maken bij het aan remmen van bochten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
RoyK schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 12:07:
[...]

Ik heb het idee dat alle F1 autos dit geluid maken bij het aan remmen van bochten.
hmm. Dat kan ik uit het filmpje niet zo 1 2 3 herleiden.

Waar ik nu even naar aan het kijken/luisteren ben is of het niet gewoon de echo van de banden die over de curbstones gaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik heb geen geluid hier, maar hoor je niet het KERS-systeem energie opwekken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Jasphur schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 11:51:

Geen Wifi in het huisje? Of even een databundeltje nemen voor buiten NL? Dan kan je op veel verschillende manieren toch de race bekijken. (moet je wel zondag om 14:00 u even anderhalf uur reserveren natuurlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
StealthyPeanut schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 13:00:
[...]

Geen Wifi in het huisje? Of even een databundeltje nemen voor buiten NL? Dan kan je op veel verschillende manieren toch de race bekijken. (moet je wel zondag om 14:00 u even anderhalf uur reserveren natuurlijk :+
Dat laatste is het "probleem" haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
RoyK schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 12:07:
[...]

Dit is volgens mij hetzelfde geluid of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Vergeet niet dat de betrouwbaarheid van de blokken inmiddels ook wel een probleem begint te worden.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

RoyK schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 11:13:

[video]

Volgens mij is dit het effect van luchtstromingen onder de auto en boven de auto die na de diffuser met elkaar interfereren. De luchtstroom boven de auto is wegens warme uitlaatgassen warmer dan onder de auto. De interactie van deze stromen na de diffuser vergroot de downforce tijdens bochten. Voorheen zat de uitlaat voor de achterwielophanging geplaatst in een "blown diffuser" opstelling. Hierdoor kon de warme luchtstroom nog beter gemanipuleerd worden en bijdragen aan dit effect.

Tegenwoordig moet de uitlaat voorbij de achtervleugel (of ophanging) uitkomen. Reglementen hebben dit verplicht gesteld aangezien een blow diffuser niet in lijn ligt met het hedendaagse 'energie zuinig' beleid van de F1. Zodra een coureur het gas losliet werd er immers alsnog brandstof ingespoten om deze stroom te creëren. De motor werd tijdens bochten letterlijk zo geregeld dat er alsnog vermogen werd afgegeven. Maar dan in de vorm van zoveel mogelijk warme uitlaatgassen. Ondanks dat de reglementen zijn aangepast word dit kennelijk alsnog tot op zekere hoogte toegepast. Hieronder een voorbeeld hoe een 'blown diffuser' klinkt zonder reglementaire beperkingen. Persoonlijk vind ik het een dijk van een vinding.

Overigens hebben destijds veel teams problemen gehad met de achterwielophanging. De warme uitlaatgassen zorgden letterlijk voor gesmolten draag- en stabilisatiearmen. Ik meen dat McLaren hier destijds verschrikkelijk veel onderzoek naar heeft gedaan en geld in heeft geïnvesteerd. Zij waren ook de eerste met een geoptimaliseerde opstelling. In het opvolgende jaar is het verboden geraakt en dat heeft het McLaren team destijds disproportioneel hard getroffen. Van een eenling met een voorsprong als technologisch disrupter werden ze onvrijwiliig terug in de tijd gegooid. Het resultaat is bekend ...

Opstelling:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iTIRWtI.gif

Exhaust:

Afbeeldingslocatie: https://scarbsf1.files.wordpress.com/2010/03/redbull_exhaust.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Oyster op 20-07-2016 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:11
ANdrode schreef op maandag 18 juli 2016 @ 15:23:
Mooi artikel van the Guardian over Nico Rosberg.
Spoiler: Zoals je van the Guardian verwacht is dit journalistiek een goed artikel. Britse media kunnen het dus wel…
"Last year Bernie Ecclestone told him that, unlike the charismatic Hamilton, Rosberg was “not so good for my business”. He nods sagely. “I respect what he says and I will think about it – for two seconds.”

Hahahaha _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Oyster schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 13:39:
[...]

Volgens mij is dit het effect van luchtstromingen onder de auto en boven de auto die na de diffuser met elkaar interfereren. De luchtstroom boven de auto is wegens warme uitlaatgassen warmer dan onder de auto. De interactie van deze stromen na de diffuser vergroot de downforce tijdens bochten. Voorheen zat de uitlaat voor de achterwielophanging geplaatst in een "blow diffuser" opstelling. Hierdoor kon de warme luchtstroom nog beter gemanipuleerd worden en bijdragen aan dit effect.

Tegenwoordig moet de uitlaat voorbij de achtervleugel uitkomen. Reglementen hebben dit verplicht gesteld aangezien een blow diffuser niet in lijn ligt met het hedendaagse 'energie zuinig' beleid van de F1. Zodra een coureur het gas losliet werd er immers alsnog brandstof ingespoten om deze stroom te creëren. De motor werd tijdens bochten letterlijk zo geregeld dat er alsnog vermogen werd afgegeven. Maar dan in de vorm van zoveel mogelijk warme uitlaatgassen. Ondanks dat de reglementen zijn aangepast word dit kennelijk alsnog tot op zekere hoogte toegepast. Hieronder een voorbeeld hoe een 'blown diffuser' klinkt zonder reglementaire beperkingen. Persoonlijk vind ik het een dijk van een vinding.

Overigens hebben destijds veel teams problemen gehad met de achterwielophanging. De warme uitlaatgassen zorgden letterlijk voor gesmolten draag- en stabilisatiearmen. Ik meen dat McLaren hier destijds verschrikkelijk veel onderzoek naar heeft gedaan en geld in heeft geïnvesteerd. Zij waren ook de eerste met een geoptimaliseerde opstelling. In het opvolgende jaar is het verboden geraakt en dat heeft het McLaren team destijds disproportioneel hard getroffen. Van een eenling met een voorsprong als technologisch disrupter werden ze onvrijwiliig terug in de tijd gegooid. Het resultaat is bekend ...

[video]
Klinkt zeer logisch en erg ingenieus. Leerzaam stukje.

Maar als ik je filmpje bekijk maken ze dit geluid tijdens het remmen. In het filmpje van RoyK en dat van mij van Force India met hun Jerez Test komt het geluid ergens halverwege de bocht. Misschien dat ze daar alweer accelereren en dat de turbo en de ERS samen dit geluid produceren? Vind jouw theorie ook nog steeds erg aannemelijk

[quote]As the cars are braking you hear a sort of whizz, in the middle of the corner the cars sound like a standing aeroplane, and you hear the turbo and ERS working together with the engine when the cars accelerate.
[/quote] bron En dan bij Jerez test

Edit. ietsjes langer onderzoek op Google en ik kom op hetzelfde uit. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Jasphur op 20-07-2016 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Prettig uitgelegd Oyster, dank je! Dus het geluid is hele warme en koele lucht dat met elkaar botst. Geweldig dat je dit kunt horen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:58

IkWilbert

Het is mij!

BREAKING: de toekomst van Sauber is voorlopig veilig. Het team is overgenomen door Longbow Finance. Monisha Kaltenborn blijft teambaas.

Via GPUpdate.nl

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
Oyster schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 13:39:
In het opvolgende jaar is het verboden geraakt en dat heeft het McLaren team destijds disproportioneel hard getroffen. Van een eenling met een voorsprong als technologisch disrupter werden ze onvrijwiliig terug in de tijd gegooid. Het resultaat is bekend ...

[video]

Opstelling:

[afbeelding]

Exhaust:

[afbeelding]
In 2012 was McLaren juist het eerste team dat met een oplossing kwam voor het nieuwe reglement wat voorschreef dat de uitlaat meer naar achteren voren (om en bij de side-pods) moest en hoger gepositioneerd.

Ze maakten gebruik van het coandă-effect uitlaat. Ze waren volgens mij het enige team dat zo'n systeem hadden in de wintertest van seizoen 2012 en in de tests waren ze absoluut de snelsten. Andere teams implementeerde het coandă-systeem pas na de eerste races.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkstraat
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 06:41
IkWilbert schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 14:35:
BREAKING: de toekomst van Sauber is voorlopig veilig. Het team is overgenomen door Longbow Finance. Monisha Kaltenborn blijft teambaas.

Via GPUpdate.nl
Goed nieuws voor hun. Hopelijk kunnen ze dan nu ook eindelijk de auto's wat updates geven. (en de auto verven :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Dijkstraat schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 15:03:
[...]

Goed nieuws voor hun. Hopelijk kunnen ze dan nu ook eindelijk de auto's wat updates geven. (en de auto verven :P )
De Sauber uit 2014 begint idd wat langzaam te worden :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

uiterlijk eind 2017 ligt Kaltenborn er uit.

uiterlijk 2018 nieuwe naam

[ Voor 35% gewijzigd door Player1S op 20-07-2016 15:31 ]

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Heeft Peter überhaupt nog banden met zijn oude team?

Ik hoop voor de sport dat Sauber inderdaad weer mee kan strijden voor de punten. Leuke toevoeging :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 15:14

ATS

Ik hoop het voor ze, maar ze hebben zoveel achterstand opgelopen... De regelveranderingen voor 2017 bieden wel kansen als ze daar nu volle bak op kunnen inzetten.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-09 16:47
StealthyPeanut schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 15:33:
Heeft Peter überhaupt nog banden met zijn oude team?
Peter is nu volledig verdwenen uit het team :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

ATS schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 15:35:
De regelveranderingen voor 2017 bieden wel kansen als ze daar nu volle bak op kunnen inzetten.
Denk dat die achterstand op 2017 al haast onoverbrugbaar is.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

L1nt schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 15:50:
[...]

Denk dat die achterstand op 2017 al haast onoverbrugbaar is.
Hangt er ook van af hoeveel geld die nieuwe eigenaar bereid is in het team te steken natuurlijk. Nu is het een investeringsmaatschappij, dus dat zal wel bare minimum zijn...

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Ryur schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 15:45:
[...]

Peter is nu volledig verdwenen uit het team :)
MK heeft haar positie dus veiliggesteld en gaat voorlopig nergens heen denk ik.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
Gé Brander schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 16:34:
[...]

MK heeft haar positie dus veiliggesteld en gaat voorlopig nergens heen denk ik.
Ik lees een paar berichten hierboven dat de investeringsmaatschappij het team heeft overgenomen, kortom; die maatschappij heeft het nu voor het zeggen. Als ze MK beu zijn gooien ze haar er uit, maar dikke kans dat die investeringsmaatschappij 0,0 verstand heeft van de Formule 1 en haar liever op haar plek laten zitten voorlopig.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 14:22

Wom

Naar mijn idee is het vinden van deze investeringsmaatschappij het eerst echt goede wat die Kaltenborn gepresteerd heeft.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Wom schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 16:44:
Naar mijn idee is het vinden van deze investeringsmaatschappij het eerst echt goede wat die Kaltenborn gepresteerd heeft.
Ben ik toch niet met je eens. Ja, ze heeft rare dingen gedaan, maar dat Sauber niet allang failliet is gegaan nadat BMW er ineens vandoor ging is op zichzelf al een knappe prestatie van MK.

Nee, merp!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pjottum
  • Laatst online: 14:11

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Van die momenten dat je je in de trein in de stilte coupé zit en je realiseert dat je weliswaar oordoppen in hebt, maar dat die aan je telefoon zitten en niet aan je laptop... (prooaaapppapapapapapa - ja mensen, zo klinkt dat.. )

:P

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

YouTube: F1 Classic Onboard: Alonso hunts down Schumacher in Hungary

Mooi filmpje uit de oude doos.
Je ziet dat Alonso echt sneller is, en steeds moet zoeken naar het juiste moment om Schumacher voorbij te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
kevlar01 schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 23:05:

Je ziet dat Alonso echt sneller is, en steeds moet zoeken naar het juiste moment om Schumacher voorbij te gaan.
Echt een mooi gevecht. En je krijgt een goede indruk van de baan en haar inhaalplekken.

Check ook deze filmpjes van andere legendarische momenten op de site van F1. Ook de overwinning van Ricciardo staat erbij

http://www.formula1.com/e...ssic-hungary-moments.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Wom schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 16:44:
idd, waarom kan zij aanblijven? 8)7 rare streken en sprookjes. jammer hoe sauber langzaam wegglijdt

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Over Sauber: Ik schrok eerlijk gezegd even over de constatering in één van de nieuwsberichten dat "Sauber het enige team is dat nog puntloos is".... Goed gedaan van Wehrlein hoor, en ik was z'n prestatie niet vergeten, maar om 'dat team' te zijn dat als enige nog puntloos is, is een positie waar ik Sauber een (paar) jaar terug niet zo snel zou hebben ingeschat.... Jammer, hoop dat het beter gaat met de nieuwe eigenaren.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 14:22

Wom

Het gevolg van veel te weinig geld om te investeren in vernieuwing van de auto. Bekijk foto's van twee jaar terug eens en vergelijk die met dit seizoen. Alleen aan zichtbare vernieuwing is er amper iets gebeurd.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XyritZz
naitsoezn schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 11:20:
Over Sauber: Ik schrok eerlijk gezegd even over de constatering in één van de nieuwsberichten dat "Sauber het enige team is dat nog puntloos is".... Goed gedaan van Wehrlein hoor, en ik was z'n prestatie niet vergeten, maar om 'dat team' te zijn dat als enige nog puntloos is, is een positie waar ik Sauber een (paar) jaar terug niet zo snel zou hebben ingeschat.... Jammer, hoop dat het beter gaat met de nieuwe eigenaren.
Inderdaad, ik weet nog dat Perez op het podium stond voor Sauber. Toen Perez weer weg moest bij McLaren waren er ook geruchten dat hij terug kon naar Sauber, en velen vonden het een vreemde keuze om voor Force India te kiezen omdat hij bij Sauber toch meer successen zou kunnen behalen.

Kan snel gaan in deze sport :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Volgens mij hier nog niet gepost, maar http://www.skysports.com/...rari-for-mercedes-in-2018

Er wordt weer een hoop geroddeld over de toppers in het veld. Hamilton zou in 2018 bij Ferrari moeten tekenen, Vettel naar Mercedes... Ik kan me niet voorstellen dat Hamilton Ferrari overweegt gezien de huidige prestaties en ik weet ook niet of hij Vettel naast zich wil, want die kan nog wel eens een veel serieuzere bedreiging dan Rosberg worden. Andersom weet ik ook niet of Vettel naar Mercedes zou willen als Hamilton daar blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001

scorpie

Supra Addict

Tjah, we hebben wel raardere dingen in het verleden gezien natuurlijk. Hamilton die van top team naar een aansukkelend team vertrekt en ineens de sterren van de hemel rijdt..

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Ik denk dat Horner gewoon een beetje aan het stoken is bij Ferrari. De sfeer is daar volgens mij toch al niet meer zo best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Wat een grap zou dat zijn. Hamilton die precies op tijd Mercedes verlaat en Ferrari weer laat winnen.

Ik zie zie hem wel eerzuchtig genoeg zijn om met een 3e team WK te worden. Hoeveel coureurs hebben dat eerder gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Requiem19 schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 13:12:
Wat een grap zou dat zijn. Hamilton die precies op tijd Mercedes verlaat en Ferrari weer laat winnen.

Ik zie zie hem wel eerzuchtig genoeg zijn om met een 3e team WK te worden. Hoeveel coureurs hebben dat eerder gedaan?
Volgens mij slechts één, als ik het goed lees, Juan Manuel Fangio. Moeten we wel even flink terug in de tijd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:12
kevlar01 schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 23:05:

Zo'n gevecht gaan we komend weekend ook zien waarbij Max jaagt op Hamilton.

Alleen duurt het filmpje dan maar 15 seconden in plaats van ruim 2 minuten :+

#wishfullthinking

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Hungarian GP: Drivers face return-to-pit instruction under new radio rules
Restrictions on radio communication between teams and drivers have been strengthened in the build-up to Sunday's Hungarian Grand Prix. Any message informing a driver of a car problem "must include an irreversible instruction to return to the pits to rectify the problem or to retire".
Ook op SkySports: FIA issues new radio communication restrictions at the Hungarian GP

Lijkt me een stuk beter: probleem = pitstop.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Grrrrrene schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 12:41:
Volgens mij hier nog niet gepost, maar http://www.skysports.com/...rari-for-mercedes-in-2018

Er wordt weer een hoop geroddeld over de toppers in het veld. Hamilton zou in 2018 bij Ferrari moeten tekenen, Vettel naar Mercedes... Ik kan me niet voorstellen dat Hamilton Ferrari overweegt gezien de huidige prestaties en ik weet ook niet of hij Vettel naast zich wil, want die kan nog wel eens een veel serieuzere bedreiging dan Rosberg worden. Andersom weet ik ook niet of Vettel naar Mercedes zou willen als Hamilton daar blijft.
Ik weet wel dat contracten niet zo heel veel voorstellen, maar volgens mij heeft Hamilton in 2015 een contract getekend voor 3 jaar, 2016 t/m 2018?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Goed artikel, maar:
But the FIA is concerned that the cars are too complicated, and do not need to have such complex control systems.

Part of the intention of the radio ban was to force teams to simplify the cars, but this has not happened.
Als ik dit zo lees zegt de FIA dus eigenlijk: "eigen schuld, dikke bult"?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Voor wat de FIA beoogt, hoogstaande techniek, maar minder afstandbestuurbare auto's, doen ze het niet verkeerd. Vind dit ook wel een prima toevoeging.

Terug naar de bijna 20k rpm draaiende, veel kilo's chemische brandstof verstokende, heerlijk klinkende V monsters gaan we toch niet.

Gelukkig hebben we de fimpjes nog.... :9~

Eerste comment bij een Ferrari V10 vs V6 Hybrid vergelijking :)

V10 = war cry of gods angels
V6 = a moose on its death bed.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Jasphur schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 14:15:
Nee dat zeggen ze niet want dan hadden ze Rosberg wel helemaal uit de uitslag gehaald ipv een tijdstraf te geven.

FIA heeft nog steeds moeite met naleving van overtredingen, zoals ook Vettel die in z`n laatste winjaar traction control gebruikte. Uitleg was, omdat het een hele nieuwe manier was mocht het WEL, ipv omdat het traction control is mag het NIET.

De letter van de regels zijn dus nog steeds belangrijker dan de bedoeling van de regels. FIA interpreteerd de regels dus nog steeds zoveel mogelijk om maar geen grote beslissing te hoeven maken.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Jasphur schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 14:15:
[...]

Dat zegt niet alleen de FIA, dat zeggen coureurs ook :) En ik heb dat hier ook diverse keren gezegd: als je 16 menu's met 20 sub-items nodig hebt om je auto in te laten stellen on the fly, ben je verkeerd bezig. Ik weet niet meer wie dat zei, het eerste weekend na Baku, maar een gaspedaal, een rem, twee paddles om te schakelen, een handkoppeling en iets met rembalans, DRS en een communicatie met het team heb je eigenlijk niet nodig. En dat zijn al verdomd veel knopjes, hendels en pedalen om mee bezig te zijn.

Maar ergens is het ook gewoon de schuld van de teams zelf: kan je rijder al die veranderingen van de instellingen per bocht aan: prima, dan haal je er misschien 0.1s per rondje voordeel uit. Maar Hamilton en Rosberg hebben hierdoor al aardig wat punten verloren, dus Mercedes is duidelijk doorgeslagen en heeft een te ingewikkelde auto. Dit zal zichzelf moeten reguleren. Ik heb de rest nog nauwelijks horen klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hamilton naar Ferrari zou voor een uitdaging voor hem zijn en geld 😃

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2016 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Grrrrrene schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 18:06:
[...]
maar een gaspedaal, een rem, twee paddles om te schakelen, een handkoppeling en iets met rembalans, DRS en een communicatie met het team heb je eigenlijk niet nodig. En dat zijn al verdomd veel knopjes, hendels en pedalen om mee bezig te zijn.
Een knopje waarmee je het hybride systeem kan beheren zou ook prettig zijn. Soms wil je harvesten, soms wil je knallen. Dat gaat die CE niet voor je bedenken...

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Even een jaartje terug, ik moet toch wel zeggen dat ik Mercedes gelijk moet geven dat ze RBR geen motoren hebben gegeven, anders werden ze nu helemaal zoek gereden. Zowel door Max als Ricciardo

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Ome Ernst schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 20:56:
Even een jaartje terug, ik moet toch wel zeggen dat ik Mercedes gelijk moet geven dat ze RBR geen motoren hebben gegeven
Want? Anders hadden ze nu vier (zes als ze even hadden doorgepeesd in de fabriek en str ook motoren hadden bezorgd, mss zelfs wel als ze str 2015 motoren hadden bezorgd zoals Ferrari deed :X) coureurs met een Mercedesmotor bij de eerste zes, nu naar twee?

[ Voor 4% gewijzigd door naitsoezn op 21-07-2016 21:24 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Laatst online: 18-09 15:14

ATS

naitsoezn schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 21:21:
[...]

Want? Anders hadden ze nu vier (zes als ze even hadden doorgepeesd in de fabriek en str ook motoren hadden bezorgd, mss zelfs wel als ze str 2015 motoren hadden bezorgd zoals Ferrari deed :X) coureurs met een Mercedesmotor bij de eerste zes, nu naar twee?
Ik denk niet dat ze een Renaultje willen doen met een works team (ruim) onder het klantenteam.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

naitsoezn schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 21:21:
[...]

Omdat dan wel Mercedes de motorleverancier, maar niet Mercedes de renstal had gewonnen, en Mercedes het merk wil dat niet. :P

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Brekend F1 nieuws. Rosberg heeft nieuw contract Mercedes. Duur contract nog niet bekend. Bron: Rosberg Twitter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Tot eind 2018 Rosberg Mercedes deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:05
alwaysleft schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 09:02:
Brekend F1 nieuws. Rosberg heeft nieuw contract Mercedes. Duur contract nog niet bekend. Bron: Rosberg Twitter.
Jammer. Had gehoopt dat er nog wat beweging in de markt zou komen.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
alwaysleft schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 09:03:
Tot eind 2018 Rosberg Mercedes deal.
Mercedes toch overstag gegaan dus met een tweejarige deal.

Zoals ik het begrepen had:
- Rosberg wilde geen éénjarige deal.
- Mercedes wilde geen driejarige deal.
- De middenweg van een tweejarige deal had ook de voorkeur niet bij Mercedes omdat ze dan twee aflopende contracten hadden eind 2018.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
XyritZz schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 09:08:
[...]

Mercedes toch overstag gegaan dus met een tweejarige deal.

Zoals ik het begrepen had:
- Rosberg wilde geen éénjarige deal.
- Mercedes wilde geen driejarige deal.
- De middenweg van een tweejarige deal had ook de voorkeur niet bij Mercedes omdat ze dan twee aflopende contracten hadden eind 2018.
En zo zal Max pas in 2019 bij een ander team rijden dan Red Bull ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
alwaysleft schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 09:09:
[...]

Why? Als RB gewoon weer een WK-achtige-motor achterin heeft liggen dan zijn ze niets minder dan Mercedes en is Red Bull misschien zelfs wel HET team om bij te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:45
[...]

Hij zit daar prima. Het gat qua motorvermogen met de rest wordt steeds kleiner. En wat de rest van de auto betreft is de RBR een van de beste auto's op de baan.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
[...]

Van mij mag Max nog wel even bij RBR of een ander dergelijk team zitten en nog niet bij de gevestigde reus als Mercedes of Ferrari

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 16:31

Bosmonster

*zucht*

RocketKoen schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 09:13:
[...]

Hij zit daar prima. Het gat qua motorvermogen met de rest wordt steeds kleiner. En wat de rest van de auto betreft is de RBR een van de beste auto's op de baan.
Zo simpel is het volgens mij niet. RBR heeft een high-downforce/high-drag chassis. Zelfs met een Mercedes-motor zouden ze problemen hebben op de echt snelle tracks, doordat hun chassis daar simpelweg nu niet op gemaakt is. En we hebben op Baku gezien wat er gebeurt met de banden bijvoorbeeld als ze minimale downforce rijden op dit chassis.
Pagina: 1 ... 87 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Het topic voor de komende race vind je donderdagochtend voor de race als los topic.
[F1] Seizoen 2016-14 - GP van Italië

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Waar te kijken?
Racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2016

IRC: http://irc.tweakers.net/f1