[F1] Seizoen 2016 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 72 ... 101 Laatste
Acties:
  • 496.716 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sw3ex
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16-10-2021
Grimmie187 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 23:55:
[...]

Ik vind het bij Vettel mooi om te zien dat hij zo gegroeid is qua karakter sinds het laatste jaar RBR. Hij heeft toen best wel een tik gehad van zijn duel met Ricciardo dat jaar, realiseerde zich dat zijn zegetocht bij RBR voorbij was.. Vervolgens (met duidelijk Schumi in zijn achterhoofd) de stap naar Ferrari gemaakt en vanaf dag 1 in zijn oren geknoopt hoe moeilijk Schumi het hier had in het begin en hoe hij dit omzette naar titels.

Zoals hij als nieuwe zoon bij Ferrari werd binnengehaald en hoe natuurlijk hij hier mee om ging deed mij eigenlijk best veel en moest hierbij ook direct denken aan Gilles en Schumi.

Nee, wat betreft een volgende titel voor Ferrari zal het niet aan de coureur liggen zolang Vettel hier rijdt :*)
Over titels gesproken: ik zit met een enorm intern dilemma over welk team ik volgend jaar de titel "gun".
Het wordt tijd dat Ferrari nog eens hun dominantie laat zien, Ferrari is toch een mijn lievelingsteam en zoals gezegd gun ik het Vettel (of Raikonnen eigenlijk ook) wel.
Langs de andere kant is (Claire) Williams enorm hard aan het werken voor hun comeback naar de top, bovendien is het ook zo'n team met een mooie geschiedenis. Met bonuspunten als Massa dit voor elkaar speelt, ik kan nog steeds balen als ik terugdenk aan de ontknoping van het kampioenschap in 2008.
Dan hebben we ook nog McLaren, die staan momenteel nog wat verder achter maar stiekem hoop ik dat ze binnenkort een topwagen klaar hebben voor Stoffel Vandoorne.
Rosberg mag van mij dit jaar wereldkampioen worden, Vettel volgend jaar en hopelijk hebben we het seizoen erna een spannende strijd tussen 3 of 4 teams/coureurs ;-)

Mijn thuis is waar mijn Stella staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:35

Martinspire

Awesomeness

Red Bull heeft blijkbaar een actie met Max: http://www.racemetmax.nl/

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 15:14

ATS

Jammer dat die rommel die ze verkopen zo vies is en je daar actievepakkingen van nodig hebt om te winnen, anders was het wel leuk geweest. Ik gun het iemand anders zullen we maar zeggen... :*)
sw3ex schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 00:15:
[...]

Over titels gesproken: ik zit met een enorm intern dilemma over welk team ik volgend jaar de titel "gun".
Het wordt tijd dat Ferrari nog eens hun dominantie laat zien, Ferrari is toch een mijn lievelingsteam en zoals gezegd gun ik het Vettel (of Raikonnen eigenlijk ook) wel.
Langs de andere kant is (Claire) Williams enorm hard aan het werken voor hun comeback naar de top, bovendien is het ook zo'n team met een mooie geschiedenis. Met bonuspunten als Massa dit voor elkaar speelt, ik kan nog steeds balen als ik terugdenk aan de ontknoping van het kampioenschap in 2008.
Dan hebben we ook nog McLaren, die staan momenteel nog wat verder achter maar stiekem hoop ik dat ze binnenkort een topwagen klaar hebben voor Stoffel Vandoorne.
Rosberg mag van mij dit jaar wereldkampioen worden, Vettel volgend jaar en hopelijk hebben we het seizoen erna een spannende strijd tussen 3 of 4 teams/coureurs ;-)
Tss... We gunnen Max natuurlijk zijn eerste WK volgend seizoen. Dus tenzij Ricciardo ineens niet meer kan rijden wordt Red Bull dan constructeurskampioen. 8)

[ Voor 61% gewijzigd door ATS op 21-06-2016 07:01 ]

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
sw3ex schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 00:15:
[...]

Ja, apart dat je RBR helemaal niet noemt. RIC en VES werken minstens zo hard en verdienen op basis daarvan ook de titel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:55
hardware-lover schreef op maandag 20 juni 2016 @ 23:45:
[...]

Eigenlijk niet helemaal zelf...

Mercedes deny Nico Rosberg smarter than Lewis Hamilton
...
Not only that, Rosberg's fix was made easier because he actually changed a setting, and was fairly immediately told by Mercedes that something was wrong.

"The FIA allowed us to tell him that something was wrong," Mercedes confirmed. "It was therefore easy for him to conclude that he should go back to the old mode."

...
Maar gold dat ook niet voor Lewis? Mag toch aannemen dat de stuurtjes bij de start in de juiste 'mode' staan, en hij kreeg de problemen ook pas na verloop van tijd. Dan lijkt het me aannemelijk dat ook hij op zeker moment een knopje verkeerd heeft gezet. Rosberg wist blijkbaar nog welk knopje dat was, Lewis niet meer.

Ze zullen van te voren wel afspreken op welk moment in de race of afhankelijk van een gebeurtenis er bepaalde settings gewijzigd moeten worden, en daar zijn ze blijkbaar beiden de mist mee ingegaan. Nico wist nog wat hij fout had gedaan, Lewis niet blijkbaar.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:44
alexbl69 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 08:02:
[...]

Maar gold dat ook niet voor Lewis? Mag toch aannemen dat de stuurtjes bij de start in de juiste 'mode' staan, en hij kreeg de problemen ook pas na verloop van tijd. Dan lijkt het me aannemelijk dat ook hij op zeker moment een knopje verkeerd heeft gezet. Rosberg wist blijkbaar nog welk knopje dat was, Lewis niet meer.

Ze zullen van te voren wel afspreken op welk moment in de race of afhankelijk van een gebeurtenis er bepaalde settings gewijzigd moeten worden, en daar zijn ze blijkbaar beiden de mist mee ingegaan. Nico wist nog wat hij fout had gedaan, Lewis niet blijkbaar.
Ze hadden beide gewoon in een hoge motor setting gedraaid. Rosberg loste het op door de setting lager te zetten.
HAM probeerde hem nog hoger te zetten ofzo. Uiteindelijk lost het zich vanzelf op als je motor afkoelt.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Nu online
alexbl69 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 08:02:
[...]

Maar gold dat ook niet voor Lewis? Mag toch aannemen dat de stuurtjes bij de start in de juiste 'mode' staan, en hij kreeg de problemen ook pas na verloop van tijd.
Voor zover ik weet staan de F1 auto's tijdens de opwarm lap voor de start allemaal te harvesten en hun systemen zo goed mogelijk op te laden. Dan moeten alle bestuurders op de startgrid hun auto in de start stand zetten, zodat de PU en alle systemen de meest optimale (lees snelle) start geven. Ik neem aan dat Hamiton en Rosberg iets andere settings hadden, dit had temaken met hun grid positie (ben de bron even kwijt maar ik dacht dit ergens gelezen te hebben). Een paar bochten na de start dan moet de wagen van de "start" stand in de normale race stand gezet worden, ik gok dat toen de problemen voor Hamilton duidelijk werden (in Spanje was het Rosberg die na de start zijn auto in de verkeerde stand terug zag vallen).

at your service

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 18:31
Ik denk dat de problemen van Hamilton veroorzaakt werden omdat hij alleen de juist standen kent als hij voorop staat/rijdt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 15:14

ATS

Wanneer is de volgende race ook alweer... Het is alweer zo lang geleden sinds Canada... :Y)

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 15:21
Hippocampus schreef op maandag 20 juni 2016 @ 16:53:
Hooo jongens, ik verdedig de onkunde van HAM niet hier, rustig maar. Mijn punt is dat al die knappe koppen even de gebruiker vergeten zijn. Natuurlijk zou HAM dit euvel op moeten kunnen lossen, maar het neemt niet weg dat het al niet zo complex hoeft te zijn toch?
Als het eenvoudiger kon zouden ze het wel eenvoudiger maken denk ik? Ik denk dat de sport vroeger gewoon veel simpeler was, toen kon je zaken als rembalans e.d. aanpassen via het stuur. Heeft weinig met beschikbaar vermogen te maken maar meer met gevoel in de auto... zulke zaken kan Hamilton ook met z'n ogen dicht goed afstellen.

Tegenwoordig zijn die dingen zo ontiegelijk complex dat de teams ook een paar man achter een laptop hebben zitten om de data uit die motor te analyseren en een goed advies te geven m.b.t. settings aan de coureur. Dat ze die informatie nu niet meer mogen communiceren maakt het lastig, maar ik denk niet dat ze die 20 knopjes samen kunnen voegen tot 1 knop.
StealthyPeanut schreef op maandag 20 juni 2016 @ 17:00:
Ik ben altijd benieuwd hoe je je als engineer voelt, als de superster waar je 24/7 voor werkt gewoon over de hele wereld gaat feesten, geen simulator-uren maakt, geen motor-huiswerk maakt en de trackwalk overslaat.... maar dan wel al zijn bandensetjes verneukt tijdens de trainingen, zijn ophanging in de kreukels rijdt en zijn p2 verprutst doordat hij niet weet welke setting hij moet pakken......

Natuurlijk weet je als engineer hoe de F1 wereld in elkaar zit, verdien je een leuke cent en dat je in dienst bent van de rijder. Maar soms zal je jezelf wel even achter je oren krabben denk ik :+
Als die superster wel de titel weer binnensleept dan vergeef je 'm die kleine foutjes wel denk ik ;).

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
hardware-lover schreef op maandag 20 juni 2016 @ 23:45:
[...]

Eigenlijk niet helemaal zelf...

Mercedes deny Nico Rosberg smarter than Lewis Hamilton
...
Not only that, Rosberg's fix was made easier because he actually changed a setting, and was fairly immediately told by Mercedes that something was wrong.

"The FIA allowed us to tell him that something was wrong," Mercedes confirmed. "It was therefore easy for him to conclude that he should go back to the old mode."

...
Ik zou eerder staan te kijken van een persbericht van Mercedes in de trant van Nico outsmarts dumbass Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
XyritZz schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 08:58:
[...]

Als die superster wel de titel weer binnensleept dan vergeef je 'm die kleine foutjes wel denk ik ;).
Er bestaat denk ik geen twijfel over dat Hamilton een goede coureur is, maar de Mercedes van de laatste jaren is zó goed, dat volgens mij een heel groot deel van de huidige grid in die auto kampioen zou kunnen worden.
Dan heb ik het niet over Haryanto of Palmer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-05-2022
Op de site van Verstappenshop.nl staat dat ongeveer half augustus de petjes van RB met Nr van Max er aan komen. Ik hoop ook dat dan de schaalmodellen er zijn. Combinatie van livery en Verstappen in die auto ga ik er wel een 1 kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:38
Tleilaxu schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 09:36:
[...]

Er bestaat denk ik geen twijfel over dat Hamilton een goede coureur is, maar de Mercedes van de laatste jaren is zó goed, dat volgens mij een heel groot deel van de huidige grid in die auto kampioen zou kunnen worden.
Dat is natuurlijk vaak zo als de auto erg goed is.
Er gaat echter een vraag aan vooraf, had elke andere coureur ook het team en de auto zo op kunnen bouwen om kampioenschapswaardig te worden?

Ook dat is natuurlijk geen zekerheid, maar kampioen worden hangt niet alleen van de snelste auto natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
B-Real schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 09:45:
[...]

Dat is natuurlijk vaak zo als de auto erg goed is.
Er gaat echter een vraag aan vooraf, had elke andere coureur ook het team en de auto zo op kunnen bouwen om kampioenschapswaardig te worden?

Ook dat is natuurlijk geen zekerheid, maar kampioen worden hangt niet alleen van de snelste auto natuurlijk ;)
Maar is dat de verdienste van HAM? Of van bijvoorbeeld Schumacher nog?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
StealthyPeanut schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 09:50:
[...]

Geen idee, dat is lastig te zeggen. Misschien wel van Rosberg en Schumacher en was Hamilton op het juiste moment op de juiste plek en kan hij idd alleen maar hard rijden en kampioen worden.

Ik probeerde duidelijk te maken dat er natuurlijk zat coureurs op de grid zijn die in de juiste auto kampioen kunnen worden. Een team opbouwen en de auto ontwikkelen tot een kampioensauto zoals bijv. Schumacher (en Barrichello) dat in zijn topjaren bij Ferrari deed dat kunnen er niet veel.

Alles hangt met elkaar samen, niet alleen of je hard kunt rijden want dat kunnen er wel meer mensen op de grid ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:14

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Geef je Barichello nou credits voor de WK's van Ferrari?

Denk dat Badoer dan nog meer credits verdient :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
StealthyPeanut schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 09:50:
[...]
In mijn ogen die van Brawn, Lowe, Schumacher en Rosberg…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B-Real
MikeyMan schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 10:30:

Barrichello was de beste tweede coureur die Schumacher kon wensen. Altijd nipt langzamer dan Schumacher, maar altijd aanwezig om het beste mogelijk resultaat voor Ferrari/Schumacher eruit te halen.

Badoer mag ook niet vergeten worden. Dag in dag uit rondjes op Fiorano rijden om de auto maar te ontwikkelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XyritZz
Tleilaxu schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 09:36:
[...]

Eens, maar dat is in elke periode dat een team dominant is het geval. En dan nog moet je als coureur nog "even" je teamgenoot verslaan... De afgelopen jaren heeft Hamilton niet enkel Rosberg verslagen, maar was hij gewoon dominant...

Vraag me overigens serieus af hoe groot de invloed van de coureur is op doorontwikkeling van de auto, zeker na het testverbod kan ik me voorstellen dat die invloed gering is.
B-Real schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 10:48:
[...]

Barrichello was de beste tweede coureur die Schumacher kon wensen. Altijd nipt langzamer dan Schumacher, maar altijd aanwezig om het beste mogelijk resultaat voor Ferrari/Schumacher eruit te halen.

Badoer mag ook niet vergeten worden. Dag in dag uit rondjes op Fiorano rijden om de auto maar te ontwikkelen.
Heb wel eens gelezen dat Schumacher het ook prettig samenwerken vond met Barrichello omdat het zo af en toe eens gebeurde dat Schumacher z'n setup niet lekker werkend kreeg en op die momenten was de setup van Barrichello dan altijd een goede uitgangspositie om toch een fatsoenlijk sturende/snelle auto te hebben voor de rest van het weekend.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sw3ex
Tristan schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 07:08:
[...]

Ja, apart dat je RBR helemaal niet noemt. RIC en VES werken minstens zo hard en verdienen op basis daarvan ook de titel.
ATS schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 06:58:
[...]

Tss... We gunnen Max natuurlijk zijn eerste WK volgend seizoen. Dus tenzij Ricciardo ineens niet meer kan rijden wordt Red Bull dan constructeurskampioen. 8)
Als rijder gesproken gun ik het Max zeker , maar als team heb ik toch weinig affiniteit met RBR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
sw3ex schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 11:04:
[...]

[...]

Als rijder gesproken gun ik het Max zeker , maar als team heb ik toch weinig affiniteit met RBR.
Ik had en heb er nog niet zoveel affectie mee als de teams met historie; maar zo'n Christian Horner, RIC en VES zorgen voor mij wel dat ik het team meer ga waarderen. Ook de durf om VES te laten debuteren en door te laten stromen hebben best wat los gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:17

PauseBreak

derp!

sw3ex schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 11:04:
[...]

Ze hebben doorgaans wel de gaafste liveries van het veld (RBR en STR). Die wagen van dit jaar ziet er ook weer ontzettend goed uit 8)
Net als de Renault, maar dat is makkelijk met zo'n goede huiskleur.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

StealthyPeanut schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 11:29:
[...]

Ik had en heb er nog niet zoveel affectie mee als de teams met historie; maar zo'n Christian Horner, RIC en VES zorgen voor mij wel dat ik het team meer ga waarderen. Ook de durf om VES te laten debuteren en door te laten stromen hebben best wat los gemaakt.
Vergeet Newey niet; toch een F1 legend i.m.o..

Red Bull is trouwens al een behoorlijk poosje actief in de F1 (1995 mede eigenaar Sauber).

Verder gaat de historie van RBR terug naar het team van Steward, een soort Ford fabrieksteam van '97 (later Jaguar), dus helemaal zonder historie is het ook weer niet.
STR is het oude Minardi.

Kortom, ze zijn al ff actief!

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
albino71 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 11:45:
[...]

Vergeet Newey niet; toch een F1 legend i.m.o..

Red Bull is trouwens al een behoorlijk poosje actief in de F1 (1995 mede eigenaar Sauber).

Verder gaat de historie van RBR terug naar het team van Steward, een soort Ford fabrieksteam van '97 (later Jaguar), dus helemaal zonder historie is het ook weer niet.
STR is het oude Minardi.

Kortom, ze zijn al ff actief!
Weet ik allemaal ook. Maar van "Hoofdsponsor -> Eigen Team" zit best een verschil. Anders hadden ze Sauber over moeten nemen :+.

Dat het oude bestaande teams zijn weet ik, maar dat vind ik niet bij de huidige team horen om eerlijk te zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door StealthyPeanut op 21-06-2016 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juncto
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20-09 14:19
Zo is het met menig team op de grid, VB Mercedes, is het voormalig Brawn -> Honda -> BAR team (dacht ik)
Force India -> 1 of andere rus -> Spijker - Jordan
Sauber - BMW - Sauber
Renault -> Caterham (Genii Capitol) -> Renault -> Benetton
Vul maar aan, of corrigeer waar nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
Juncto schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 11:52:
Zo is het met menig team op de grid, VB Mercedes, is het voormalig Brawn -> Honda -> BAR team (dacht ik)
Sauber - BMW - Sauber
Ferrari -> Ferrari -> Ferrari -> Ferrari
McLaren -> McLaren -> McLaren -> McLaren

:+

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Sauber - BMW - Sauber
Klopt. Daarom zit bij mij de affectie ook vooral met McLaren en Ferrari. Ook een klein beetje nog bij Sauber (toch nog wel na BMW) en Williams (ook na de overbrugging met BMW).

[ Voor 63% gewijzigd door StealthyPeanut op 21-06-2016 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juncto
Dat zijn de uitzonderingen, maar daarbij heb je ook nog:
Williams - Williams - Williams - Williams
:-)
SnowDude schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 11:54:
[...]

Ferrari -> Ferrari -> Ferrari -> Ferrari
McLaren -> McLaren -> McLaren -> McLaren

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-09 16:24
Brainfart, wat als RBR ook Sauber overneemt?
Zou Bernie daarmee akkoord gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

tlpeter schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 11:57:
Brainfart, wat als RBR ook Sauber overneemt?
Zou Bernie daarmee akkoord gaan?
Waarom zouden ze dat in godsnaam doen?

En ja, dat zou Bernie prima vinden, weer een team wat veilig vele jaren vooruit kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juncto
Dat zie ik niet snel gebeuren, DM is geen filantroop, maar een keiharde zakenman, RBR en STR zijn marketing onderdelen, die een behoorlijke stuiver kosten.
Ik denk eerder dat Sauber niet overgenomen wordt, want er zit (m.i.) geen interessant spul in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:05

vhal

ಠ_ಠ

Mercedes < BrawnGP < HondaF1 < BAR <Tyrrell om het lijstje maar ff compleet te maken

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Het enige team dat ik sauber over zie nemen is Ferrari, maar ook die kans is klein

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 10:21
MikeyMan schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 11:59:
[...]

Waarom zouden ze dat in godsnaam doen?

En ja, dat zou Bernie prima vinden, weer een team wat veilig vele jaren vooruit kan.
Denk het juist niet, 1 Bedrijf dat 3 teams heeft, oneerlijke concurentie, geef het ene team iets meer geld en je kan domineren, win je bijna een gp laat 1 van de overige 5 auto's blokken etc etc

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
Sauber - BMW - Sauber
"1 of andere rus" --> Midland
En die moet net omgewisseld staan met Spyker. Rijtje is dus: Jordan -> Midland -> Spyker -> Force India.

En Caterham is het team van Genii Capitol volgens mij nooit geweest; enkel Lotus.
Het oude Caterham team waar vd Garde heeft gereden is op de fles gegaan en niet overgenomen, dat team is ook begonnen als Lotus en heeft toen er twee Lotus teams kwamen de naam maar aangepast naar Caterham.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juncto
Dank voor de toevoeging van Midland, ik was de naam kwijt.
De volgorde die ik voor mij had, was van heden naar verleden, dus in volgorde stond het wel goed, dacht ik.
VWB Caterham, ook daar kon ik niet meer op de naam komen, maar het was idd Lotus, daarom zette ik ook de naam van Genii Capitol erbij :-)
Zoals je merkt, namen zijn niet mijn sterkste kant.
XyritZz schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 12:01:
[...]

En die moet net omgewisseld staan met Spyker. Rijtje is dus: Jordan -> Midland -> Spyker -> Force India.

En Caterham is het team van Genii Capitol volgens mij nooit geweest; enkel Lotus.
Het oude Caterham team waar vd Garde heeft gereden is op de fles gegaan en niet overgenomen, dat team is ook begonnen als Lotus en heeft toen er twee Lotus teams kwamen de naam maar aangepast naar Caterham.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Polbeer91
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-08 13:00
http://i.imgur.com/oo1xgIL.png

Wel 2 jaar oud, maar dan heb je meteen alle teamwisselingen tot 2 jaar terug gehad

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-09 15:41

Player1S

Probably out in the dark

Sauber - BMW - Sauber
Mercedes > brawn > Honda > BAR > Tyrrell

Force India > Spyker > Midland (die Rus) > Jordan

Renault > Lotus(Genii Capitol) > Renault > Benetton > Toleman

Caterham > Lotus

/edit: spuit 11 en een half 8)7
SnowDude schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 12:01:
Het enige team dat ik sauber over zie nemen is Ferrari, maar ook die kans is klein
Of Fiat/Chrysler om er met Alfa in te stappen. Geruchten gaan al tijdje maar leiden nog tot niks.
De Pa van Lance Stroll word ook genoemd. Die bulkt ook van de centen

[ Voor 26% gewijzigd door Player1S op 21-06-2016 12:10 ]

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sw3ex
[...]

Dat vond ik zo grappig je had toen toch Lotus Renault en Renault Lotus?

Maar vinden jullie ook niet dat het een beetje lijkt of RBR vals speelt met STR? Tuurlijk is het gewaagd om Max zomaar even naar RBR te promoveren maar langs de andere kant is het wel makkelijk zo als je een reserve team hebt waarin je twee coureurs kan testen. Vals spelen is misschien net iets hard maar toe McLaren met Hamilton als rookie kwam het wel veel cooler over vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
[...]

Er was ook een jaar dat er 2 Lotus teams meereden toch? Groen en zwart/goud dacht ik. Even het verschil in namen kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-09 17:42
sw3ex schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 12:08:
[...]

Lotus en Lotus GP was het, maar ik weet niet meer wie wie was :9

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
[...]

Maar vinden jullie ook niet dat het een beetje lijkt of RBR vals speelt met STR? Tuurlijk is het gewaagd om Max zomaar even naar RBR te promoveren maar langs de andere kant is het wel makkelijk zo als je een reserve team hebt waarin je twee coureurs kan testen. Vals spelen is misschien net iets hard maar toe McLaren met Hamilton als rookie kwam het wel veel cooler over vind ik.
Tja in de tijd dat je nog oneindig mocht testen was Ferrari de enige met een eigen testbaan naast de fabriek. Was dat dan ook oneerlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:11

Arfman

Drome!

[...]

Vergeet niet dat Hamilton toen in de GP2 reed, die nog vele meer leek op de F1 van toen. Ook mocht Hamilton nog ongelimiteerd testen voordat het F1 seizoen begon, dus officieel was hij misschien een rookie, maar ik denk dat hij er toen al meer testkilometers op had zitten dan een Verstappen zelfs nu nog.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/82/Renault_and_Lotus_2011_Malaysia.jpg/1024px-Renault_and_Lotus_2011_Malaysia.jpg

Dit was in 2011, maar ben de namen kwijt :o

[ Voor 13% gewijzigd door StealthyPeanut op 21-06-2016 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juncto
Dat was in dezelfde tijd dat er 2 eigenaren van vliegtuigmaatschappijen "actief" waren (Virgin en Lotus, 1 van de twee). en Lotus, Virgin en HRT waren de nieuwe teams die door de FIA commissie zijn gekomen, en dat heeft me toch veel succes opgeleverd.
Volgens mij had David Richards ook plannen ingediend (degene die in 1 of 2 jaar tijd, een schoonmaakactie heeft gehouden bij BAR), maar die kwam weer niet door de commissie heen, helaas.

[ Voor 2% gewijzigd door Juncto op 21-06-2016 12:15 . Reden: Naam van David Richards toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sw3ex
SnowDude schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 12:10:
[...]

Tja in de tijd dat je nog oneindig mocht testen was Ferrari de enige met een eigen testbaan naast de fabriek. Was dat dan ook oneerlijk?
Een beetje wel, dat is toch de hele reden waarom er nu niet meer oneindig getest mag worden?
Arfman schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 12:11:
[...]

Vergeet niet dat Hamilton toen in de GP2 reed, die nog vele meer leek op de F1 van toen. Ook mocht Hamilton nog ongelimiteerd testen voordat het F1 seizoen begon, dus officieel was hij misschien een rookie, maar ik denk dat hij er toen al meer testkilometers op had zitten dan een Verstappen zelfs nu nog.
Ik wist wel dat hij uit GP2 kwam maar niet dat hij toen al zoveel in F1 getest had.

Edit:
En het is ook meer een gevoel dat ik heb, de reden waarom ik nooit echt volledig voor RBR supporter zeg maar. Ook al vind ik dat ze mooi werk afleveren.

[ Voor 8% gewijzigd door sw3ex op 21-06-2016 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
sw3ex schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 12:15:
[...]

Een beetje wel, dat is toch de hele reden waarom er nu niet meer oneindig getest mag worden?
Nee het test verbod is puur een financieel verhaal. Een dagje testen kost je echt minimaal een ton per auto.

[ Voor 9% gewijzigd door SnowDude op 21-06-2016 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sw3ex
SnowDude schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 12:16:
[...]

Nee het test verbod is puur een financieel verhaal. Een dagje testen kost je echt minimaal een ton per auto.
Ja waardoor een team zoals Ferrari het naar goedlust kon doen en kleine teams niet. Toen werkte Ferrari een achterstand op een beter team op 3 weken weg waardoor sommige innovatieve aanpassingen van kleine teams volledig van de kaart werden geveegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:57
Zijn die Max Verstappen blikjes eigenlijk al te koop in de supermarkt?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:07
Rivanov schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 12:25:
Zijn die Max Verstappen blikjes eigenlijk al te koop in de supermarkt?
Al een paar weken sowieso. Bij de Jumbo stond het er vol van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
sw3ex schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 12:21:
[...]

Ja waardoor een team zoals Ferrari het naar goedlust kon doen en kleine teams niet. Toen werkte Ferrari een achterstand op een beter team op 3 weken weg waardoor sommige innovatieve aanpassingen van kleine teams volledig van de kaart werden geveegd.
Dat klopt, het Ferrari F1 team had zo goed als carte blanche van de Ferrari board wat race investeringen. Dat ze een eigen testbaan hebben is natuurlijk normaal, ze blijven een fabrikant die straat auto's maakt. Elke fabrikant heeft dat, alleen Ferrari is de enige die hun F1 fabriek naast de gewone fabriek heeft staan. Zowel Mercedes F1 en Renault F1 zitten in de UK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Joster schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 12:26:
[...]

Al een paar weken sowieso. Bij de Jumbo stond het er vol van.
Ah oke. Ja kom nooit in het Red Bull schap want vind dat spul niet te zuipen. :+
Maar dat blikje wil ik wel. ;)
Vanavond maar eens kijken.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

[...]

Andere teams doen min of meer hetzelfde hoor. Wehrlein zit nu bij Manor doordat hij in het young driver programma van Mercedes zit. Mercedes betaalt zijn zitje daar dus. Perez zat in het young driver programma van Ferrari en is op die manier de F1 binnengekomen. Hamilton zat in het YD programma van McLaren, etc.

Het hebben van een tweede F1 team geeft Red Bull Racing juist een unieke positie. Zij kunnen coureurs als Verstappen strikken doordat ze hen een zitje in een fatsoenlijk F1 team kunnen garanderen. Dát is de kracht van Scuderia Toro Rosso voor Red Bull. Daarnaast hebben ze natuurlijk vanaf volgend jaar weer de data sharing aangezien ze dan weer beiden dezelfde krachtbron gebruiken. Op die manier kan je inderdaad veel meer data verzamelen. Ferrari doet dit met Haas omdat ze hebben ingezien dat het ontzettend slim is.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:15
PauseBreak schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 12:30:
[...]

Andere teams doen min of meer hetzelfde hoor. Wehrlein zit nu bij Manor doordat hij in het young driver programma van Mercedes zit. Mercedes betaalt zijn zitje daar dus. Perez zat in het young driver programma van Ferrari en is op die manier de F1 binnengekomen. Hamilton zat in het YD programma van McLaren, etc.

Het hebben van een tweede F1 team geeft Red Bull Racing juist een unieke positie. Zij kunnen coureurs als Verstappen strikken doordat ze hen een zitje in een fatsoenlijk F1 team kunnen garanderen. Dát is de kracht van Scuderia Toro Rosso voor Red Bull. Daarnaast hebben ze natuurlijk vanaf volgend jaar weer de data sharing aangezien ze dan weer beiden dezelfde krachtbron gebruiken. Op die manier kan je inderdaad veel meer data verzamelen. Ferrari doet dit met Haas omdat ze hebben ingezien dat het ontzettend slim is.
En ik zie het ook absoluut niet als valsspelen, er staat nergens in de reglementen dat het niet mag. Dus is het toegestaan. Andere teams staan vrij om exact hetzelfde te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sw3ex
Adlermann schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 12:32:
[...]

En ik zie het ook absoluut niet als valsspelen, er staat nergens in de reglementen dat het niet mag. Dus is het toegestaan. Andere teams staan vrij om exact hetzelfde te doen.
Ik zeg vals spelen bij gebrek aan een beter woord. En langs de ene kant vind ik het wel cool dat ze gewoon twee renstallen hebben, langs de andere kant zit ik en nu ook niet op te wachten dat iedereen dit gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
sw3ex schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 12:54:
[...]

Ik zeg vals spelen bij gebrek aan een beter woord. En langs de ene kant vind ik het wel cool dat ze gewoon twee renstallen hebben, langs de andere kant zit ik en nu ook niet op te wachten dat iedereen dit gaat doen.
Ik vind dat Red Bull het goed doet. Je merkt er op de baan niks van dat beide teams dezelfde moeder hebben. Uiteraard zullen de Toro Rosso's in sommige gevallen iets minder goed verdedigen als Max/Ricciardo achter hun zit, maar dat is dan ook alles.

Dat ze op de achtergrond informatie uitwisselen vind ik ook geen ramp, dat heeft er wel voor gezorgd dat het oude Minardi team ineens mooie resultaten kan laten zien.

Als andere grote teams het op dezelfde manier aanvliegen met een B-team dan juich ik dat van harte toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 10:30:

Ik ga je een plusje per ongeluk, moest een minnetje zijn. Barichello was zeker een goede coureur die, helaas voor hem, altijd in de schaduw van Schumacher reed. Maar hem en de auto zeker beter heeft gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah, ik schaar hem toch in het rijtje Button, Massa, Coulthard e.d..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 13:05:
[...]

Ik ga je een plusje per ongeluk, moest een minnetje zijn. Barichello was zeker een goede coureur die, helaas voor hem, altijd in de schaduw van Schumacher reed. Maar hem en de auto zeker beter heeft gemaakt.
Barichello heeft bewust die schaduw opgezocht. Hij wist bij het tekenen van het contract dat hij altijd tweede coureur zou zijn, want dat was opgenomen in het contract. En ja, als tweede coureur was hij erg goed bezig, maar meer dan dat was hij nou ook weer niet. Barichello past mooi in het rijtje Irvine, Massa, Coulthard, Webber, Button, en inmiddels ook Raikkonen bij Ferrari.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 13:05:
[...]

Tja, hij heeft met zijn rol bij Ferrari wel duidelijk gemaakt dat hij nooit een echte WK-ambitie had. Daarna kon hij wereldkampioen worden in de Brawn, maar werd het Button.

Hij kon goed met de Ferrari overweg, maar ik denk dat Luca minimaal zoveel heeft bijgedragen met zijn testkilometers. Nee, ik heb hem ook altijd in het rijtje Massa, Coulthard, Fisichella geschaard. Prima kerel (te aardig), maar mist toch echt het killers-instinct.

Hij is in zijn jaren bij Ferrari maar 2 keer 2e geworden in het WK. Als je zo'n goede coureur was, dan had je toch elk jaar gewoon 2e moeten worden in die geweldige Ferrari?

[ Voor 18% gewijzigd door StealthyPeanut op 21-06-2016 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
PauseBreak schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 13:13:
[...]

Barichello heeft bewust die schaduw opgezocht. Hij wist bij het tekenen van het contract dat hij altijd tweede coureur zou zijn, want dat was opgenomen in het contract. En ja, als tweede coureur was hij erg goed bezig, maar meer dan dat was hij nou ook weer niet. Barichello past mooi in het rijtje Irvine, Massa, Coulthard, Webber, Button, en inmiddels ook Raikkonen bij Ferrari.
Barrichello legde zich er dan ook volkomen bij neer, dat deed/doet de rest uit dat rijtje niet die hebben/hadden elk seizoen weer de illusie dat ze kampioen gingen worden.

Ik snap Barrichello wel. Hij zat in de beste auto, bij het beste team, kreeg een dik salaris, pakte af en toe een overwinning. Prima toch?

Webber heeft eieren voor zijn geld gekozen en is overgestapt naar het WEC, ook prima. De rest had/heeft gewoon een plaat voor hun hoofd en bleef/blijft te lang hangen in de F1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

B-Real schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 13:17:
[...]

Barrichello legde zich er dan ook volkomen bij neer, dat deed/doet de rest uit dat rijtje niet die hebben/hadden elk seizoen weer de illusie dat ze kampioen gingen worden.

Ik snap Barrichello wel. Hij zat in de beste auto, bij het beste team, kreeg een dik salaris, pakte af en toe een overwinning. Prima toch?

Webber heeft eieren voor zijn geld gekozen en is overgestapt naar het WEC, ook prima. De rest had/heeft gewoon een plaat voor hun hoofd en bleef/blijft te lang hangen in de F1.
Ik heb geen enkel probleem met de opstelling van eender welke coureur uit het genoemde rijtje eerlijk gezegd. Je moet ook bedenken dat er een verschil zit in wat er naar buiten wordt gecommuniceerd en hoe het er intern aan toegaat. Button bijvoorbeeld weet echt wel dat hij tweede viool speelt t.o.v. Alonso en ik denk niet dat hij daar enig probleem mee heeft.

Raikkonen weet dat hij tweede coureur is en heeft met het invullen van die rol geen problemen zo te zien. Zou ik overigens ook niet hebben met zijn salaris :+

Nee, merp!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Laatst online: 21:03
Ik vind dat Button wel een stapje boven Barrichello staat. 2009 is daar het voorbeeld van. Button werd kampioen, Barrichello 3e.

Van 2006 t/m 2009 waren ze teamgenoten en alleen in 2008 finishte Rubens voor Jenson in het kampioenschap.

En laten we 2011 niet vergeten waarin Button gewoon stukken beter rijdt dan zijn teamgenoot Hamilton. Dat was Barrichello echt niet gelukt.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Ik vind eigenlijk dat Button, Coulthard en Barrichello allemaal wel boven Massa staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sw3ex
SnowDude schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 13:34:
Ik vind eigenlijk dat Button, Coulthard en Barrichello allemaal wel boven Massa staan
Ik denk dat Massa zijn carrière wel anders zou zijn verlopen moest in 2007 Hamilton in de laatste bocht niet voorbij Glock zijn gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Readdy
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-09 10:04
Ik denk dat Massa dan nog bij Ferrari was geweest en Hockenheim 2010 nooit zou zijn gebeurd. ;)
sw3ex schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 13:44:
[...]

Ik denk dat Massa zijn carrière wel anders zou zijn verlopen moest in 2007 Hamilton in de laatste bocht niet voorbij Glock zijn gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racierox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-09 12:06
[...]

2008 toch? Verder twijfel ik daar aan, tegen Alonso had hij sowieso weinig in te brengen vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:17
[...]

Ik denk dat Massa zijn carrière wel anders zou zijn verlopen moest in 20078 Hamilton in de laatste bocht niet voorbij Glock zijn gegaan.
FTFY :)

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sw3ex
Racierox schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 13:51:
[...]

2008 toch? Verder twijfel ik daar aan, tegen Alonso had hij sowieso weinig in te brengen vermoed ik.
2008 inderdaad. En ik denk dat hij dan meer zelfvertrouwen zou hebben gehad. Daarom dat hij de jaren erna niet meer even goed was. Na zijn overstap bij Williams zag je dat hij het ineens veel beter deed en als ik mij niet vergis zelfs af en toe voor de Ferrari's finishte. Ik denk dat zijn hoogtepunt nu wel voorbij is maar ik vind het toch nog leuk om hem bij Williams te zien rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
sw3ex schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 13:56:
[...]

2008 inderdaad. En ik denk dat hij dan meer zelfvertrouwen zou hebben gehad. Daarom dat hij de jaren erna niet meer even goed was. Na zijn overstap bij Williams zag je dat hij het ineens veel beter deed en als ik mij niet vergis zelfs af en toe voor de Ferrari's finishte. Ik denk dat zijn hoogtepunt nu wel voorbij is maar ik vind het toch nog leuk om hem bij Williams te zien rijden.
Bij MAS heeft het ook voor een groot deel (onbewust) met die veer te maken in Hongarije 2009 denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:16
StealthyPeanut schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 14:01:
[...]

Bij MAS heeft het ook voor een groot deel (onbewust) met die veer te maken in Hongarije 2009 denk ik.
Een veer in je reet heeft toch een heel ander effect dan 1 in je oog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
StealthyPeanut schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 14:01:
[...]

Dat denk ik niet, het is niet zo dat hij daarvoor nou hét talent was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Tleilaxu schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 14:42:
[...]

Dat denk ik niet, het is niet zo dat hij daarvoor nou hét talent was.
Niet het talent inderdaad, maar het talent dat hij wel had heeft hier best een knauw gehad denk ik.

En HET talent niet, maar als je op 1 punt na wereldkampioen wordt kan je echt best wel sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Massa is redelijk constant, maar de echte rauwe snelheid en agressiviteit mist hij in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

SnowDude schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 14:47:
Massa is redelijk constant, maar de echte rauwe snelheid en agressiviteit mist hij in mijn ogen.
massa in mijn beleving, net als zijn oude collega, een eeuwige nummer 2 idem voor rosberg :x prima coureur, lekker constant, weet waar die over praat, goed in teamverband, geen gekke dingen - maar dat was het dan ook wel - niet meer dan dan. De perfecte nummer 2.

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dijkstraat
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:42
Iets anders over Massa want wat is Williams tegenwoordig ongelooflijk snel met hun pitstops _/-\o_ _/-\o_ Pitstop tijd van 1.92 seconden tijdens de race in Baku.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
Beetje een lang filmpje om iets van 1.92 te laten zien :P

Wel knap inderdaad. Ik meen ergens te hebben gelezen dat de teams de pitstops iets rustiger uitvoeren om te voorkomen dat er een wiel o.i.d. los komt..?

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trion75
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-11-2024

trion75

Pascal H.

Williams doet de pitstops anders dan de andere team, ze hebben wat extra mannetjes staan zodat ze maar op 1 ding moeten letten wat tijd scheelt.

Sky heeft er een mooi filmpje van gemaakt, maar die kan je vanuit Nederland helaas niet zien, voor wie het wel kan, hier is de link: http://www.skysports.com/...williams-pit-stop-secrets

CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

soulcrusher schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 12:09:
[...]

Lotus en Lotus GP was het, maar ik weet niet meer wie wie was :9
Je had Lotus - Renault wat later Caterham - Renault was en Lotus Renault wat later Lotus werd en nu weer Renault is geworden.

waarbij Lotus-Renault het team Lotus heette en met Renault motoren reed en Lotus Renault het team Renault heette (en dus ook met Renault motoren reed) en gesponsord werd door Lotus.

En beide lotussen waren niet met elkaar verbonden. 1 was team Lotus in licentievorm en de sponsor was het automerk Lotus. 8)7

Voor diegene die het nog snapt: kudos

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
trion75 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 14:59:
Williams doet de pitstops anders dan de andere team, ze hebben wat extra mannetjes staan zodat ze maar op 1 ding moeten letten wat tijd scheelt.

Sky heeft er een mooi filmpje van gemaakt, maar die kan je vanuit Nederland helaas niet zien, voor wie het wel kan, hier is de link: http://www.skysports.com/...williams-pit-stop-secrets
Hier is ' ie voor iedereen zichtbaar :)

[Vimeo: https://vimeo.com/170486441]

Best lekker bezig daar! :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Filmpje van de FIA over dat stuurgebeuren van Hamilton:
http://www.formula1.com/c...aku_race_came_undone.html

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
L1nt schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 15:07:
[...]

Voor diegene die het nog snapt: kudos
Simpel;

Zwart/gouden Lotus; kwam in de financiële problemen doordat ze Kimi Euro's per punt beloofden en werd overgenomen door Renault.

Groen/gele Lotus; Reed achteraan in het veld, veranderde hun naam naar Caterham en kwam in de financiële problemen omdat ze nooit hebben geleerd een balans op te maken waardoor ze verdwenen.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

NitroX infinity schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 15:26:
[...]

Simpel;

Zwart/gouden Lotus; kwam in de financiële problemen doordat ze Kimi Euro's per punt beloofden en werd overgenomen door Renault.
En sponsor Lotus kwam in zwaar weer omdat de beleidsvoerder geld leende om geleend geld af te betalen en tevens miljoenen in nieuwe modellen stak en nog eens miljoenen in Renault
Groen/gele Lotus; Reed achteraan in het veld, veranderde hun naam naar Caterham en kwam in de financiële problemen omdat ze nooit hebben geleerd een balans op te maken waardoor ze verdwenen.
En omdat de team eigenaar inmiddels een nieuw speeltje had in Queens Park Rangers.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 10:44
Om even terug te komen over de hele Hamilton-foute-instelling discussie (ben een weekendje weg geweest):
Waarom hoor ik helemaal niemand roepen dat Kimi ook maar moet weten hoe zijn stuur werkt? Want die had ook zo'n zelfde probleem, waar hij naar zijn engineer over aan het klagen was?

Daarnaast: ik denk dat iedereen hier grof onderschat hoeveel werk Hamilton doet buiten al zijn andere activiteiten om.
Alleen: dat zien we niet, dus dat is lastiger te beoordelen. Op het moment dat Rosberg op de bank bij vrouw en kind zit, is Hamilton aan het feesten. Denken jullie echt dat Rosberg op de "vrije" dagen zijn stuur-manual uit zijn hoofd aan het leren is?

HAM is meer een intuïtieve rijder, net als RAI. ROS moet het niet zozeer van zijn talent hebben, maar veel meer van het vele oefenen. Niet voor niets was ROS vorig jaar een stuk minder toen de radio-ban kwam, daar heeft hij aan moeten wennen, want daarvoor kon hij nog veel gecoacht worden.
HAM en RAI gingen daar goed op, je hoort hen (en sommige anderen ook) vaak over de boordradio roepen dat ze niet gestoord willen worden op bepaalde punten.
Het grote verschil is: als RAI dat doet is het "cool", als HAM het doet is het "arrogant".

Net als na Monaco: toen RIC met een zure kop daar stond, omdat hij de race verloren had, was iedereen het daar roerend mee eens en goed dat hij daar zo zuur staat.
Vorig jaar na Monaco: HAM heeft de race verloren door een pitstop, staat met een zure kop, en iedereen roept dat het belachelijk is dat hij daar zo zuur staat en dat hij wel wat blijer mag zijn..

Ik heb veel meer respect voor een HAM die, als hij tweede wordt in de Q of race, met een zure kop staat, dan voor een ROS die, na zo'n zelfde resultaat, alsnog zijn glimlach op zet, op zich nog wel blij is, dat er niet meer in zat. F*ck dat... Je bent sportman, je moet willen winnen, als je dan niet wint, dan ben je zuur en terecht.

Zo... dat waren mijn twee centen...

Blog

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SnowDude
Ben.Hahlen schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 15:41:
HAM is meer een intuïtieve rijder, net als RAI.
Tja Misschien is de conclusie wel dat de moderne auto's daarvoor technisch te complex geworden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sw3ex
DJTimo schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 15:22:
[...]
Hier is ' ie voor iedereen zichtbaar :)

[video]

Best lekker bezig daar! :9
Om nog een extra dimensie te geven aan Williams hun pitstop verhaal:
http://www.formula1.com/c...-save-newborn-babies.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

SnowDude schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 15:50:
[...]

Tja Misschien is de conclusie wel dat de moderne auto's daarvoor technisch te complex geworden zijn.
En toch bijna onverwoestbaar. :(

Die Mercedes dominantie is leuk maar komt, voor mij, bij lange na niet in de buurt van McLaren's dominantie van 1988.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:35

Martinspire

Awesomeness

Ik zie de instellingen op het stuur meer zoals met een fiets met veel versnellingen. Sure, er zitten er veel op, maar uiteindelijk gebruik je hiervan ook maar een paar verschillende. Als je voor en achter kunt schakelen, zul je dat aan de voorkant minder vaak doen maar uiteindelijk telt dat wel mee voor het totale aantal opties.

Al mag van mij het aantal wel omlaag. Laat teams maar een handjevol settings programmeren en hopen dat daarmee voldoende gedekt is. Dan maar geen superoptimale setting de hele race lang. Zorgt ook weer voor wat meer verschuivingen en of mensen wel of niet een positie opschuiven

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racierox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-09 12:06
Om even terug te komen over de hele Hamilton-foute-instelling discussie (ben een weekendje weg geweest):
Waarom hoor ik helemaal niemand roepen dat Kimi ook maar moet weten hoe zijn stuur werkt? Want die had ook zo'n zelfde probleem, waar hij naar zijn engineer over aan het klagen was?

Daarnaast: ik denk dat iedereen hier grof onderschat hoeveel werk Hamilton doet buiten al zijn andere activiteiten om.
Alleen: dat zien we niet, dus dat is lastiger te beoordelen. Op het moment dat Rosberg op de bank bij vrouw en kind zit, is Hamilton aan het feesten. Denken jullie echt dat Rosberg op de "vrije" dagen zijn stuur-manual uit zijn hoofd aan het leren is?

HAM is meer een intuïtieve rijder, net als RAI. ROS moet het niet zozeer van zijn talent hebben, maar veel meer van het vele oefenen. Niet voor niets was ROS vorig jaar een stuk minder toen de radio-ban kwam, daar heeft hij aan moeten wennen, want daarvoor kon hij nog veel gecoacht worden.
HAM en RAI gingen daar goed op, je hoort hen (en sommige anderen ook) vaak over de boordradio roepen dat ze niet gestoord willen worden op bepaalde punten.
Het grote verschil is: als RAI dat doet is het "cool", als HAM het doet is het "arrogant".

Net als na Monaco: toen RIC met een zure kop daar stond, omdat hij de race verloren had, was iedereen het daar roerend mee eens en goed dat hij daar zo zuur staat.
Vorig jaar na Monaco: HAM heeft de race verloren door een pitstop, staat met een zure kop, en iedereen roept dat het belachelijk is dat hij daar zo zuur staat en dat hij wel wat blijer mag zijn..

Ik heb veel meer respect voor een HAM die, als hij tweede wordt in de Q of race, met een zure kop staat, dan voor een ROS die, na zo'n zelfde resultaat, alsnog zijn glimlach op zet, op zich nog wel blij is, dat er niet meer in zat. F*ck dat... Je bent sportman, je moet willen winnen, als je dan niet wint, dan ben je zuur en terecht.

Zo... dat waren mijn twee centen...
Ik ben het deels met je eens, maar zover ik weet is de 'radioban' in 2016 ingegaan (http://www.motorsport.com...-s-2016-radio-ban-677934/). Sindsdien doet Rosberg het beter dan Hamilton (ja geluk enzo...).

Zoals ik eerder aangegeven heb, zijn er momenteel gewoon te veel functies. Deze zijn ontwikkeld toen de radioban er nog niet was natuurlijk. Nu kun je er beter 30 opzetten die je ook echt gebruikt tijdens een specifieke race, dan een paar honderd die je toch niet gebruikt.

Verder laat ik iedereen zijn eigen mening maar hebben over elke coureur, je kunt toch niemand overtuigen.
Als de races maar vermakelijk zijn en als Max het goed doet en liefst beter dan Ricciardo (vanwege de oranje bril natuurlijk).

[ Voor 5% gewijzigd door Racierox op 21-06-2016 15:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sw3ex
Racierox schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 15:57:
[...]

Als de races maar vermakelijk zijn en als Max het goed doet en liefst beter dan Ricciardo (vanwege de oranje bril natuurlijk).
Dit zal mooi passen bij die bril.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Martinspire schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 15:56:
Ik zie de instellingen op het stuur meer zoals met een fiets met veel versnellingen. Sure, er zitten er veel op, maar uiteindelijk gebruik je hiervan ook maar een paar verschillende. Als je voor en achter kunt schakelen, zul je dat aan de voorkant minder vaak doen maar uiteindelijk telt dat wel mee voor het totale aantal opties.

Al mag van mij het aantal wel omlaag. Laat teams maar een handjevol settings programmeren en hopen dat daarmee voldoende gedekt is. Dan maar geen superoptimale setting de hele race lang. Zorgt ook weer voor wat meer verschuivingen en of mensen wel of niet een positie opschuiven
Snap ook niet dat ze geen macro's gebruiken. Eén draaiknop met een start-mode, cruise-mode, attack-mode en energy-save mode. Deze kunnen dan voor de race geprogrammeerd worden om bepaalde instellingen in één keer te veranderen. Is toch veel handiger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

alexbl69 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 16:17:
[...]

Snap ook niet dat ze geen macro's gebruiken. Eén draaiknop met een start-mode, cruise-mode, attack-mode en energy-save mode. Deze kunnen dan voor de race geprogrammeerd worden om bepaalde instellingen in één keer te veranderen. Is toch veel handiger?
Denk dat dat dan te dicht bij launch control e.d. komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
alexbl69 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 16:17:
[...]

Volgens mij mag dat niet helemaal, ik dacht dat niet er meerdere settings tegelijk gewijzigd mogen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
L1nt schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 16:24:
[...]
Denk dat dat dan te dicht bij launch control e.d. komt.
SnowDude schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 16:26:
[...]
Volgens mij mag dat niet helemaal, ik dacht dat niet er meerdere settings tegelijk gewijzigd mogen worden.
Daar was ik natuurlijk al bang voor, maar vind het vrij onzinnig dat dit niet mag. Afgelopen zondag vertelde Hamilton dat hij elke 5 seconden naar zijn stuurtje aan het kijken was om uit te zoeken wat er mis was. Je ziet de coureurs bij de on-boards wel vaker meerdere keren per ronde instellingen wijzigen.

M.i. heeft dit niks meer met racen te maken. Daarnaast is het simpelweg onveilig. Maar aangezien het voordeel oplevert doen de coureurs het toch wel. Waarom dan niet kiezen voor veiligheid met één 'macro'-knop?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Niet voor niets was ROS vorig jaar een stuk minder toen de radio-ban kwam, daar heeft hij aan moeten wennen, want daarvoor kon hij nog veel gecoacht worden.
Ik ben het met je eens dat RAI en HAM intuïtieve coureurs zijn.

Volgens mij trek je alleen de verkeerde conclusie over de invloed van de radio ban op de prestaties van coureurs.

Hamilton is de coureur die klaagt over radio verkeer. Tegelijkertijd is zijn performance, tijdens races, vanaf het einde van 2015 (waarschijnlijk significant) minder sterk dan die van Rosberg.
8 uit 11, 2 uit 11.

Het verband "klaagt over radio" -> "presteert beter met minder radio coaching" gaat dus niet op.
Het omgekeerde ("klaagt over radio" -> "presteert beter met minder radio coaching") volgens mij ook niet, RAI presteert nu sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Beaches are for storming.

alexbl69 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 16:31:
[...]

Waarom dan niet kiezen voor veiligheid met één 'macro'-knop?
Dan wordt het allemaal te makkelijk... O-)

Een zelfrijdende auto de baan op sturen is nog veiliger en wellicht op den duur nog sneller ook... :z

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sw3ex
Toevallig ook een link naar 2/2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
sw3ex schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 17:22:
[...]

Toevallig ook een link naar 2/2?
Die is nog niet geupload zo te zien, zal nog wel een paar uurtjes duren.
Vroeg me al af waar die bleef, mag graag naar zijn analyse luisteren. :)
Pagina: 1 ... 72 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Het topic voor de komende race vind je donderdagochtend voor de race als los topic.
[F1] Seizoen 2016-14 - GP van Italië

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Waar te kijken?
Racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2016

IRC: http://irc.tweakers.net/f1