[F1] Seizoen 2016 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 68 ... 101 Laatste
Acties:
  • 496.711 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
Lijkt een beetje op Mexico ben ik bang. Dus Mercedes 1 en 2 zonder enige vorm van bedreiging.

Ferrari zal ook wel sterker zijn denk ik. Hopelijk vallen er wat mensen uit of maken een foutje, zodat een podium mogelijk gaat zijn. Ben bang van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 17:08

Chiron

Moderator Discord
RoyK schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 09:33:
Zou dat een goede zet zijn? Renault heeft het moeilijk en bungelt achteraan. Met een STR ben je op dit moment een stuk competiver. Ik heb ook begrepen dat er nog niet veel aan zit te komen aan vers talent. Ik vrees dat Sainz een beetje vast zit.
Dit seizoen is het nog een opgekalefaterde Lotus idd. Maar motorisch heeft Renault de zaken al beter voor elkaar (Zie RB), dat biedt perspectieven voor volgend jaar.

STR zal altijd de mindere blijven van RB, ik denk niet dat het Sainz veel helpt als hij daar nog een jaar blijft rijden. Kvyat is na dit seizoen wel klaar, als STR een ander talent gevonden heeft en hij niet bij een ander (C) team aan de bak kan.
Naar mijn weten ligt er een verse asfaltlaag speciaal voor de GP.
Het gedeelte langs het torentje is gewoon een laag zand gestort, met daar overheen een gloednieuwe asfaltlaag. Ben benieuwd of dat nog glibberen en glijden wordt; Volgens mij is de rest van het circuit ook van nieuw asfalt voorzien, maar het hangt ook een beetje van de ondergrond af en de kwaliteit van de Azerbeidjaanse asfaltbakkers :P

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-09 08:31

PauseBreak

derp!

[...]

Zou dat een goede zet zijn? Renault heeft het moeilijk en bungelt achteraan. Met een STR ben je op dit moment een stuk competiver. Ik heb ook begrepen dat er nog niet veel aan zit te komen aan vers talent. Ik vrees dat Sainz een beetje vast zit.
Je moet je niet blind staren op dit jaar voor wat betreft de prestaties van Renault. Renault heeft al meermaals aangegeven dat ze dit jaar gebruiken om het team weer op de rails te krijgen en dat ze verwachten vanaf 2017 stappen naar voren te gaan zetten. Vergeet niet dat door de late overname van Lotus, Renault dit jaar eigenlijk met een twee jaar oud chassis racet, en dat chassis is dan ook nog eens ontwikkeld voor een Mercedes-Benz aandrijflijn.

Nee, vanaf volgend jaar gaat het een stuk interessanter worden bij Renault. Van de huidige line up verwacht ik niet dat ze Palmer proberen te behouden. Die jongen is echt zwaar ondermaats. Waar Magnussen nog iets leuks weet te doen met die bak ellende, weet Palmer alleen achteraan te rijden. Als dat zitje van Palmer vrijkomt en Renault Ocon niet heeft kunnen overnemen zou ik eigenlijk Sainz daar wel willen zien rijden.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 20:24
Lijkt me duidelijk dat Sainz wel moet nadenken over een overstap, aangezien Verstappen en Ricciardo beiden nu voor 2017 en 2018 al vastliggen bij Red Bull. En Sainz zal niet nog 2 jaar bij TR willen en kunnen blijven.

Dus Sainz zijn manager zal nu bezig zijn bij alle teams die mogelijk een nieuwe plaats hebben, Renault, Williams, Ferrari.

Ben wel benieuwd wie Ferrari zou nemen als ze niet doorgaan met Raikkonen:
- Grossjean
- Bottas
- Perez
- Sainz
- Gutierriez
- Nasr
- Rosberg

Ik noem eigenlijk maar alle namen op die enigszins mogelijk zijn ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
Bullet NL schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 09:23:
[...]

Wat heeft Channel 4 gedaan dat Seb hen zo op de hak neemt?
Ik denk eerder Lee McKenzie :) Waarschijnlijk heeft ze nooit die rode jurk meer aangedaan voor hem. Seb heeft toch wat publieke flirts met haar gehad de afgelopen jaren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Chiron schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 09:48:
[...]

Het gedeelte langs het torentje is gewoon een laag zand gestort, met daar overheen een gloednieuwe asfaltlaag. Ben benieuwd of dat nog glibberen en glijden wordt; Volgens mij is de rest van het circuit ook van nieuw asfalt voorzien, maar het hangt ook een beetje van de ondergrond af en de kwaliteit van de Azerbeidjaanse asfaltbakkers :P
Nieuw asfalt heeft altijd meer grip dan asfalt waar al 5 miljoen olie lekkende lada's overheen hebben gereden ;)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Hoezo? Allebei olie. :P

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

YakuzA schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 10:56:
[...]

Nieuw asfalt heeft altijd meer grip dan asfalt waar al 5 miljoen olie lekkende lada's overheen hebben gereden ;)
Oh, daarom staan er altijd borden met "NIEUW WEGDEK LANGERE REMWEG" wanneer er weer eens opnieuw is geasfalteerd :+

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-09 13:47
bvbal79 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 10:54:
[...]

Ik denk eerder Lee McKenzie :) Waarschijnlijk heeft ze nooit die rode jurk meer aangedaan voor hem. Seb heeft toch wat publieke flirts met haar gehad de afgelopen jaren
Ach de hele paddock loopt weg met Lee, en terecht het is toch ook een schatje :)

Dat weet ze zelf gelukkig ook waardoor ze het altijd voor elkaar krijgt leuke interviews af te nemen met vrijwel alle coureurs :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

PauseBreak schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 11:01:
[...]

Oh, daarom staan er altijd borden met "NIEUW WEGDEK LANGERE REMWEG" wanneer er weer eens opnieuw is geasfalteerd :+
Dan heb je er vast al eens op gegoogled en gevonden dat dat alleen zo is bij zoab? *O*

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:19
bvbal79 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 10:54:
[...]

Hoewel offtopic: Lee heeft blijkbaar ergens gezegd dat ze geen fan is van Ferrari..

on-topic:

Als je de canada on-boards bekijkt http://www.formula1.com/c...-moves-from-montreal.html , valt het mij op hoe ontzettend snel ROS in de correctie gaat bij de inhaalactie ronde 70.

verder is het 11 hoogte punten uit de europese Grand Prix ook niet te missen. http://www.formula1.com/c...n-grand-prix-moments.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

YakuzA schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 11:05:
[...]

Dan heb je er vast al eens op gegoogled en gevonden dat dat alleen zo is bij zoab? *O*
Nee hoor, kom het regelmatig tegen op wegen waar echt geen ZOAB ligt.

Nee, merp!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grimmie187
PauseBreak schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 11:13:
[...]

Nee hoor, kom het regelmatig tegen op wegen waar echt geen ZOAB ligt.
OT: Heeft te maken met de condities waarin de deklaag wordt aangebracht (temperatuur/neerslag), vaak wordt de vereiste aanvangsstroefheid niet direct gehaald en ben je wettelijk/contractueel verplicht om borden remweg te plaatsen.

(Werkzaam in de wegenbouw :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 16:46
(jarig!)
[...]

Denk dat het grootste probleem het chassis dat eigenlijk niet ontworpen is voor deze motor. Is het chassis van Lotus dat eigenljik gebouwd was voor een Mercedes motor, niet voor een Renault motor.
Het chassis voor de mercedes motor zal ook wel niet zo indrukwekkend geweest zijn, gezien de financiële toestand van Lotus toen. Lepel er dan nog eens een andere motor in en je kan het gevolg wel raden

Denk dat, als ze volgend jaar een nieuw chassis kunnen gebruiken, het al een groot verschil zal maken.

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Heeft Baku eigenlijk een contract voor meerdere jaren of is deze race een one-off?

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:28

RoyK

Hobby tekenaar

heb nog een klein grapje gemaakt.. gewoon voor de fun en niet al te veel tijd in gestoken :P

Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/xWCjvCfQYXXitsQXXlAFZbUN/full.jpg?nohitcount=1

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:14
RoyK schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 11:43:
heb nog een klein grapje gemaakt.. gewoon voor de fun en niet al te veel tijd in gestoken :P

[afbeelding]
IK moet nu meteen aan The Birds denken van Hitchcock

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Ik hoop dat de details een beetje opvallen. De vogelpoep klodders dan (het enige detail)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:57

Harrie

NederVlaming

RoyK schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 11:50:
Ik hoop dat de details een beetje opvallen. De vogelpoep klodders dan (het enige detail)
Ja, ik had ze gezien :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

nachtnet schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 11:06:
[knip]

Als je de canada on-boards bekijkt http://www.formula1.com/c...-moves-from-montreal.html , valt het mij op hoe ontzettend snel ROS in de correctie gaat bij de inhaalactie ronde 70.

verder is het 11 hoogte punten uit de europese Grand Prix ook niet te missen. http://www.formula1.com/c...n-grand-prix-moments.html
Kijk. We hebben het over het z.g. onderstuur gehad wat Hamilton als excuus gebruikte voor het contact met Rosberg. Ricciardo, die heeft echt onderstuur in bocht één, zo ziet dat eruit als het werkelijk gebeurd ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-09 08:52

Saffie_time

Why use this? 42!

Ik moet zeggen dat ik het nu niet echt een heel erg uitdagende baan vind lijken als ik het zo zie.
Tot aan turn 4 is er echt helemaal niets te beleven...

[YouTube: https://youtu.be/EQgAET0KczI]

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

P.O. Box schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 11:42:
Heeft Baku eigenlijk een contract voor meerdere jaren of is deze race een one-off?
Is je google kapot?

http://en.trend.az/azerbaijan/society/2491434.html

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 10:21
Saffie_time schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 12:43:
Ik moet zeggen dat ik het nu niet echt een heel erg uitdagende baan vind lijken als ik het zo zie.
Tot aan turn 4 is er echt helemaal niets te beleven...

[video]
Ik zie mensen tussen turn 1 en 2 en tussen turn 2 en 3 (langere rechte stuk) nog wel inhalen. Waar ik mensen niet zo snel zie inhalen is bij het kasteeltje(trun 8 -11)

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friggler
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:32
Martin0 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 12:57:
[...]

Ik zie mensen tussen turn 1 en 2 en tussen turn 2 en 3 (langere rechte stuk) nog wel inhalen. Waar ik mensen niet zo snel zie inhalen is bij het kasteeltje(trun 8 -11)
Waarschijnlijk alleen Max die het daar voor elkaar krijgt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

friggler schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 12:58:
[...]

Waarschijnlijk alleen Max die het daar voor elkaar krijgt ;)
Om op het rechte stuk weer voorbij gereden te worden.. :X
(Ik zie hem daar niet verdedigen zoals Barcelona en Canada. Is gewoon te lang.)

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 08:56
10 jaar.. omfg *snip* wat een circuit.
Enige spannende aan het circuit is dat als je een foutje maakt je gezien bent.

[ Voor 31% gewijzigd door Señor Sjon op 15-06-2016 15:42 . Reden: hou het beschaafd. ;) ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09 19:30
Ja pff, dit wordt echt een draak van een race... Hoe krijg je het voor elkaar om in een stad zo'n inspiratieloos circuit te ontwerpen?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-09 15:41

wontcachme

You catch me? No you wont

loewie1984 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 13:03:
10 jaar.. omfg Hoop dat Bernie tegen die tijd onder de zoden ligt, wat een circuit.
Enige spannende aan het circuit is dat als je een foutje maakt je gezien bent.
Zou wel een stunt zijn. De nr.1 in de race crasht gelijk in de 3e bocht tijdens de eerste ronde en door de snelheid + alles nog bij elkaar knallen alle auto's op elkaar. Binnen 1 minuut de hele race voorbij :D

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

wontcachme schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 13:11:
[...]

Zou wel een stunt zijn. De nr.1 in de race crasht gelijk in de 3e bocht tijdens de eerste ronde en door de snelheid + alles nog bij elkaar knallen alle auto's op elkaar. Binnen 1 minuut de hele race voorbij :D
Dan moet het wel regenen denk ik. In België lukte het ooit eens best aardig; dat was nog voor de eerste bocht.

http://www.dailymotion.co..._massive-f1-accident_auto

[ Voor 10% gewijzigd door MrSleeves op 15-06-2016 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
MrSleeves schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 13:12:
[...]

Dan moet het wel regenen denk ik. In België lukte het ooit eens best aardig; dat was nog voor de eerste bocht.
Ik vraag me af hoeveel auto's daar bij de herstart gestaan zouden hebben als de teams toen geen T-car hadden gehad. Volgens mij waren ze dan herstart met maximaal 15 auto's

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:39
Wat is eigenlijk het langste rechte stuk van de kalender? Heb even gegoogled maar vind alleen sites die iets zeggen over de lengte van een specifiek circuit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

SnowDude schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 13:15:
[...]

Ik vraag me af hoeveel auto's daar bij de herstart gestaan zouden hebben als de teams toen geen T-car hadden gehad. Volgens mij waren ze dan herstart met maximaal 15 auto's
9 van de 22. Even er vanuitgaande dat ze niet gemaakt konden worden in een uur.

https://www.formula1.com/...n-grand-prix-pile-up.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Laatst online: 03:40

sjaool

Every life should have 9 cats

Voor de liefhebbers vanavond om 10:00 uur op Sky F1 de Grand Prix van België 1998. :P

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

sjaool schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 13:26:
Voor de liefhebbers vanavond om 10:00 uur op Sky F1 de Grand Prix van België 1998. :P

[video]
Toen waren er nog 3e autos die paraat stonden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

[video]
Eerst zie je 2 banden voorbij komen en dan alle chaos :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Hamilton niet onder de indruk van stratencircuit in Baku

http://www.nu.nl/formule-...ratencircuit-in-baku.html

[ Voor 25% gewijzigd door Paulus07 op 15-06-2016 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-09 08:43
Over dat Baku circuit.. ik vraag me af hoeveel mensen bij bocht 7 naar links sturen..
Zowel bij deze YouTube: 3D Presentation Baku City Circuit

als eerder geposte video had ik het zelfde gevoel in bocht 7 om naar links te gaan.

Zelf in-game lijkt het naar links te gaan: YouTube: rFactor Baku GP Onboard

Ik ben stiekem wel benieuwd naar hoe de race zal zijn.. wat we nu zien is voornamelijk beeld van een enkele testrit of animatie. Ben benieuwd hoe het gaat zijn met alle auto's duwen en trekken ..

[ Voor 36% gewijzigd door DonJunior op 15-06-2016 13:50 ]

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Vind het circuit ook saai, en dat superlange rechte stuk.. Hoe komen ze erbij voor 10 jaar contract aan te gaan. Beter eerst een jaartje kijken of het wel bevalt.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizai
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Luxicon schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 13:48:
Vind het circuit ook saai, en dat superlange rechte stuk.. Hoe komen ze erbij voor 10 jaar contract aan te gaan. Beter eerst een jaartje kijken of het wel bevalt.
Dit.

Dat ze het uberhaubt goedgekeurd hebben :)

Anjunabeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

DonJunior schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 13:48:
Ik ben stiekem wel benieuwd naar hoe de race zal zijn.. wat we nu zien is voornamelijk beeld van een enkele testrit of animatie. Ben benieuwd hoe het gaat zijn met alle auto's duwen en trekken ..
verwacht ergens wel nodige spectakel; smalle baan, veel muurtjes, weinig ruimte [..] dat wordt rode vlaggen, (v)saftey-cars en herstart? maar wie weet is het zo saai als een gemiddelde tilke baan :+

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
DonJunior schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 13:48:
Over dat Baku circuit.. ik vraag me af hoeveel mensen bij bocht 7 naar links sturen..
Zowel bij deze YouTube: 3D Presentation Baku City Circuit

als eerder geposte video had ik het zelfde gevoel in bocht 7 om naar links te gaan.

Zelf in-game lijkt het naar links te gaan: YouTube: rFactor Baku GP Onboard

Komt door de bocht in de barrière en in dit filmpje door de raar vliegende camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut

[video]
Wat mij altijd zo is opgevallen; die laatste Tyrell die volle bak erin komt knallen. WTF? Waar zit je verstand dan? :/ :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
StealthyPeanut schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 13:53:
[...]

Wat mij altijd zo is opgevallen; die laatste Tyrell die volle bak erin komt knallen. Waar zit je verstand dan? :/ :/
Want jij kan in dat filmpje zien wat voor zicht hij had? En misschien remde hij wel, maar schoot hij gewoon door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:23
Heineken wil samenwerking met Red Bull vanwege Verstappen

Heineken werd vorige week aangekondigd als partner van de Formule 1. Het zal per jaar 150 miljoen dollar investeren in sponsoring en andere samenwerkingen met de FOM. De logo's van Heineken waren afgelopen weekend ook goed vertegenwoordigd op het circuit.

Hoewel Gianluca di Tondo van Heineken vertelde geen Formule 1-teams te gaan sponsoren, blijkt het toch iets anders in elkaar te zitten, zo meldt Autosport. Van het Nederlandse biermerk zullen geen logo's op wagens te zien zijn, maar wel worden er samenwerkingen opgezet en partnerships. Onder andere Red Bull zou één van de teams moeten worden waarmee een samenwerking wordt opgezet, mede vanwege Max Verstappen.

"We zijn natuurlijk erg close met Red Bull omdat we ons in dezelfde markt begeven. We kennen elkaar heel goed en Max Verstappen kan een rol spelen in de samenwerking die we met Red Bull willen opzetten. We willen echter ook een partnership met een tweede team. Er is nog niets getekend maar ik kan wel zeggen dat we op goede voet leven met Red Bull."
http://www.f1today.net/nl...d-bull-vanwege-verstappen

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
[...]

Wat mij altijd zo is opgevallen; die laatste Tyrell die volle bak erin komt knallen. WTF? Waar zit je verstand dan? :/ :/
Volgens mij remt die wel maar onvoldoende wegens de natte baan. Je ziet hem iets slingeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:35

Martinspire

Awesomeness

Luxicon schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 13:48:
Juist zo'n stratencircuit is elk jaar wel aan te passen natuurlijk. De baan is daar ook breed genoeg om er 1 of meerdere chicanes in te leggen. Het is inderdaad erg lang en ik voorspel dat deze eerste race aldaar de saaiste race van het seizoen gaat zijn. Vrijwel alle Mercedessen gaan DRS gebruiken voor de inhaalacties en de rest is easy target. Ik denk dat Ferrari nog wel in de buurt kan komen van Team Mercedes, maar dat ze vooral voor het podium gaan strijden dan de eerste stek.
En door al die langzame bochten gaat de Red Bull ook niet echt vlot op de rest van de baan. Of ze moeten wat grote veranderingen doorvoeren (minder rake bv)
Niet verbazingwekkend natuurlijk. Ik denk dat Max ook wel meespeelt, maar het zal me niet verbazen als alle Red Bull evenementen straks ook alleen Heineken gaan schenken. Als ze dat lukt, dan is 150 miljoen een schijntje om zoveel meer connecties te leggen.

[ Voor 20% gewijzigd door Martinspire op 15-06-2016 13:57 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Rev! schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 13:54:
[...]

Want jij kan in dat filmpje zien wat voor zicht hij had? En misschien remde hij wel, maar schoot hij gewoon door.
Je ziet niks door de spray, maar als je van alles naar de zijkant ziet schuiven en banden stuiteren; dan laat je toch je gas los? Daar lijkt het niet op in ieder geval :9 .

Blijft een bizarre start zo :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Paar leuke nieuwtjes.

http://www.autosport.com/...s-tieup-with-two-f1-teams

Heineken wil hospitality organiseren bij twee teams. Geen actieve sponsoring van team of coureur. Maar Max is er wel onderdeel van.
Edit: zoals hierboven al gezegd inderdaad. Red Bull staat bovenaan de lijst. Vooral voor de beleving die ze bij fans willen bezorgen.

http://www.skysports.com/...bene-whos-running-ferrari
Gerucht. Arrivarbene en Vettel houden er een opvallend verschillend inzicht op na of de race wel of niet te winnen was. Is er tweespalt?

http://www.jamesallenonf1...stian-vettel-the-victory/
Volgens James Allen niet (als in, Hamilton had toch wel gewonnen). De echte fout was het niet hebben van nieuwe soft banden voor de race. Leuke analyse van Sainz zijn progressie tijdens de race.

[ Voor 7% gewijzigd door BlauweFles op 15-06-2016 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

himlims_ schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 13:53:
[...]

verwacht ergens wel nodige spectakel; smalle baan, veel muurtjes, weinig ruimte [..] dat wordt rode vlaggen, (v)saftey-cars en herstart? maar wie weet is het zo saai als een gemiddelde tilke baan :+
Dat dachten we bij Valencia ook. Eerst maar eens zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
MrSleeves schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 14:12:
[...]

Dat dachten we bij Valencia ook. Eerst maar eens zien.
Enige wat ik me kan herinneren van valencia was de crash van Mark Webber bij Heiki Kovaleinen(volgens mij), voor de rest kan ik me er niks van herinneren, De EUGP op Neurburgering was wel interesant.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

[...]

Er is maar één smal deel op dat hele circuit. Goed, dat kan ook meteen voor een flinke chaos zorgen, maar de rest van dit circuit is zo breed als een gemiddelde landingsbaan.

Hoe vaker ik naar die layout kijk, hoe minder ik snap dat ze geen kunstmatige chicanes hebben neergelegd. Het zou de baan een stuk interessanter maken en er is meer dan genoeg ruimte voor de chicanes en run off zones.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Martin0 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 14:19:
[...]

Enige wat ik me kan herinneren van valencia was de crash van Mark Webber bij Heiki Kovaleinen(volgens mij), voor de rest kan ik me er niks van herinneren, De EUGP op Neurburgering was wel interesant.
Laatste Valencia-race was anders erg vermakelijk. Ja de keren daarvoor niet, maar wel degelijk een leuke race gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-08 08:54

Tylocke

[Team Carrack]

PauseBreak schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 14:21:
[...]

Er is maar één smal deel op dat hele circuit. Goed, dat kan ook meteen voor een flinke chaos zorgen, maar de rest van dit circuit is zo breed als een gemiddelde landingsbaan.

Hoe vaker ik naar die layout kijk, hoe minder ik snap dat ze geen kunstmatige chicanes hebben neergelegd. Het zou de baan een stuk interessanter maken en er is meer dan genoeg ruimte voor de chicanes en run off zones.
Ik zat net die video te kijken en ik kreeg meer het gevoel van een indycar baan. Lange stukken waar men dicht op elkaar zou kunnen rijden. Ik mis vooral de dips e.d. van de oudere banen. Hoe dan ook denk ik dat Mercedes wel heel erg superieur gaat worden tenzij de nieuwe Ferrari Turbo echt zo goed is.

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Laatst online: 03:40

sjaool

Every life should have 9 cats

[...]

Je moet rekenen dat wj op tv meer zien dan zij in hun auto. Dit is vooral goed te zien op de onboard beelden bij een regenrace.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-09 08:52

Saffie_time

Why use this? 42!

[...]

Ik zie echt maar 1 smal punt in dat hele rondje en voor de rest lijkt het wel op de snelweg A2 met 6 rij-banen...

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-09 15:41

Player1S

Probably out in the dark

http://www.autosport.com/...r-tieup-with-two-f1-teams

Heineken lijkt toch in zee te gaan met 2 teams waarvan vrijwel zeker 1 Red Bull Racing is.
Maar ze komen niet op de autos of overalls

[ Voor 10% gewijzigd door Player1S op 15-06-2016 15:27 ]

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Martinspire schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 14:24:
[...]

Laatste Valencia-race was anders erg vermakelijk. Ja de keren daarvoor niet, maar wel degelijk een leuke race gezien.
Alonso 2012! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Wat een absolute heldenrace was dat zeg.. (met een beetje mazzel door Seb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

L1nt schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 15:27:

Heineken lijkt toch in zee te gaan met 2 teams waarvan vrijwel zeker 1 Red Bull Racing is.
€5 dat het andere team Toro Rosso is :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Martinspire schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 15:36:
[...]

Wat moet je met een team uit het middenveld? :P Nee, ik zet in op Ferrari. Rijden vooraan en weten wat VIP-treatment inhoudt :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racierox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-09 12:06
L1nt schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 15:27:

Maar dus niet als sponsor op de auto:
Heineken will also form a partnership with two F1 teams, although its logo will not feature on the cars or drivers' overalls.

"We are not going to have any real sponsorship with any team, it will be more about access," explained senior director Gianluca di Tondo.

"It's what we call the team experience, and for a regular fan.

"I want to bring a lucky few to the garage. I want them to have a chat and a walk as I did in Melbourne with Jackie [Stewart] because that's mind-blowing, it's the experience of a lifetime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Laatst online: 20-09 18:53
PauseBreak schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 15:38:
[...]

Wat moet je met een team uit het middenveld? :P Nee, ik zet in op Ferrari. Rijden vooraan en weten wat VIP-treatment inhoudt :P
Heeft Ferrari al niet banden met een Thais biermerk?
Dat is niet heel logisch dan. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Laatst online: 22:56
Dat wordt een Holland Heineken/Redbull House :P

Je moet iets met dat sponsorgeld dat voor het EK was gereserveerd.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friggler
  • Laatst online: 06:32
P.K. schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 15:43:
[...]

Singha inderdaad en volgens mij hoort dat niet bij de Heineken groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

P.K. schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 15:43:
[...]

Ooooh, Singha is een biermerk? :D Weer wat geleerd :+

Nee, dat is dan niet heel logisch inderdaad :D

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelsientje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 13:28

appelsientje

Het beste onder de zon

Mooi dat de GP trouwens begint om 18:00.... maar heb het gevoel dat het een 'relatief' saaie race gaat worden... zoveel rechte stukken

LR | 4WD | Deep blue | 19" velgen | Trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicked1980
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-03-2024
appelsientje schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 15:52:
Mooi dat de GP trouwens begint om 18:00.... maar heb het gevoel dat het een 'relatief' saaie race gaat worden... zoveel rechte stukken
15:00 toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Laatst online: 00:15

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

appelsientje schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 15:52:
15.00 uur... 2 zielen... 1 gedachte...

[ Voor 7% gewijzigd door Icephase op 15-06-2016 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
PauseBreak schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 15:50:
[...]

Ooooh, Singha is een biermerk? :D Weer wat geleerd :+
Singha is heel groot in Azie (en dan vooral Thailand). Het is overigens best goed te drinken.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelsientje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 13:28

appelsientje

Het beste onder de zon

Race: 15:00 (18:00) 8)7 verkeerd gelezen... shoot :F

LR | 4WD | Deep blue | 19" velgen | Trekhaak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stijn1309
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08:55
MetaFrame schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 04:35:
Vrinden, ibood heeft de 2015 redbull collectie in de aanbieding! Te vinden onder alle dagdeals onder aan de pagina!
Thnx voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

SnowDude schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 15:54:
[...]
Singha is heel groot in Azie (en dan vooral Thailand). Het is overigens best goed te drinken.
Mja, laat ik daar nou nooit komen :+

Nee, merp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Kunnen we niet gewoon de harde band vergeten en
wit = hard
geel = medium
rood = soft
aanhouden? Die harde band wil echt niemand mee racen, vooral niet aangezien de huidige mediums al vrij hard zijn. De ultrasofts maken ook hun naam niet waar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-09 17:42
Señor Sjon schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 16:10:
wit = hard
geel = medium
rood = soft
aanhouden? Die harde band wil echt niemand mee racen, vooral niet aangezien de huidige mediums al vrij hard zijn. De ultrasofts maken ook hun naam niet waar...
Tja, slightly soft band klinkt ook niet lekker en het botst met supersoft :Y)
Misschien volgend jaar de hyper soft introduceren.
Gelukkig zien we die ultrasoft voorlopig niet meer, supersoft, soft en medium is interessanter.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
wit = hard
geel = medium
rood = soft
De banden zijn dit jaar juist zachter dan vorig jaar.
De ultrasoft schijnt nog vrij hard te zijn als ik Ham moet geloven

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

Waarom überhaupt aangeven bij de banden hoe soft/hard ze zijn?
Gewoon 5 verschillende kleuren, oplopend via het kleurenspectrum. Hoe koeler de kleur, hoe harder de band.

"Hij gaat van de blauwe naar de groene band, daarmee zal hij de eerste ronden inlopen op zijn voorganger maar daarna sneller terugvallen."

Klinkt toch prima?

Regenbanden hoeven helemaal niet gekleurd te worden wat mij betreft.

[ Voor 9% gewijzigd door Icephase op 15-06-2016 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Icephase schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 16:38:
Gewoon 5 verschillende kleuren, oplopend via het kleurenspectrum. Hoe koeler de kleur, hoe harder de band.

"Hij gaat van de blauwe naar de groene band, daarmee zal hij de eerste ronden inlopen op zijn voorganger maar daarna sneller terugvallen."

Klinkt toch prima?

Regenbanden hoeven helemaal niet gekleurd te worden wat mij betreft.
Ik vind het nu ook prima klinken met de verschillende kleuren en benamingen van de banden hoor. Dat regenbanden en intermediates hun eigen kleur hebben vind ik ook prima. Makkelijker te herkennen wie op wat rijdt.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-09 17:42
Icephase schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 16:38:

Klinkt toch prima?
Te ingewikkeld voor sommigen denk ik. Maar rood oranje geel mag op zijn minst wel op volgorde zijn inderdaad. blauw en groen voor wets en inters vind ik ook wel prima.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-09 13:12
Alleen als de "hardste band' nu de Softs zijn, dan worden ze nogsteeds als "hard" aangeduid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Martinspire schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 15:36:
[...]
Zou Estrella daar geen probleem van maken?

http://www.scuderiatororo...nforces-its-commitment-f1

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Sniffels schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 16:43:
Alleen als de "hardste band' nu de Softs zijn, dan worden ze nogsteeds als "hard" aangeduid.
Dat ligt meer aan dat Olav het begrijpelijk probeert te houden voor de leek. Als ik heel eerlijk ben luister ik eigenlijk allang niet meer naar wat Olav allemaal uitkraamt :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Het gaat mij er meer om dat er een harde 'reserveband' is voor als Pirelli ernaast zit. Maar die band gaat geen enkel team vrijwillig gebruiken. Dus waarom die nog opnemen in het totaal?

[ Voor 12% gewijzigd door Señor Sjon op 15-06-2016 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

Ja het gaat toch ook vooral om de relatieve hard-/zachtheid ten opzichte van de anderen? Ik heb er niks aan om te weten of Hamilton op de harde, zachte of superzachte band rijdt zonder dat ik weet op welke banden de rest rijdt en of deze zachtER of hardER zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Icephase schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 16:45:
Ja het gaat toch ook vooral om de relatieve hard-/zachtheid ten opzichte van de anderen? Ik heb er niks aan om te weten of Hamilton op de harde, zachte of superzachte band rijdt zonder dat ik weet op welke banden de rest rijdt en of deze zachtER of hardER zijn...
Op welke manier komt het huidige systeem tekort voor jou dan? Het is vrij simpel. Kijk anders eens op de site van Pirelli.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
wit = hard
geel = medium
rood = soft
Prima inderdaad. De hardste band gewoon dat weekend de H noemen. Middel is dan de M en de zachtste is S. Simpel toch? De benaming voegt helemaal niks toe en is voor de minder ervaren kijker niet meer te volgen. S, SS, US???

De US is nog wat te hard en volgend jaar komt er weer een zachtere band; De SuperUltraSoft band. SUS?

[ Voor 8% gewijzigd door StealthyPeanut op 15-06-2016 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

PauseBreak schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 16:47:
[...]

Op welke manier komt het huidige systeem tekort voor jou dan? Het is vrij simpel. Kijk anders eens op de site van Pirelli.
Het komt niet iets tekort, behalve misschien eenvoud en logica... Kijk ik snap het prima, maar het is zo onnodig ingewikkeld en kan zorgen voor verwarring:

"Kijk Hamilton rijd op de harde band!"
"Welnee, kijk maar die is geel, die is soft!"
"Jaaaa, neeeeee, ik bedoel de hardste die er dit weekend is. Kijk Rosberg heeft de zachte!"
"Oh je bedoelt de ultrasoft met de paarse wang?"
"Euh nee, die met de rooie wang... Is dat dan soft?"
"Nee, dat is geel, rood is supersoft"
[Olav]: "En daarmee zijn we aan het eind van deze grand prix, bedankt iedereen voor het kijken en tot over 2 weken"
"K*k, einde gemist..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
Icephase schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 16:51:
[...]

Het komt niet iets tekort, behalve misschien eenvoud en logica... Kijk ik snap het prima, maar het is zo onnodig ingewikkeld en kan zorgen voor verwarring:

"Jaaaa, neeeeee, ik bedoel de hardste die er dit weekend is. Kijk Rosberg heeft de zachte!"
[Olav]: "En daarmee zijn we aan het eind van deze grand prix, bedankt iedereen voor het kijken en tot over 2 weken"
"K*k, einde gemist..."
Dat is dan ook alleen een Olav probleem :P

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

Nou je zou ze de kost moeten geven... niet alleen Olav worstelt ermee hoor, ook redelijk fanatieke F1-kijkers uit mijn directe omgeving!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 20-09 00:41
Lijkt me handiger dat ze die ultrasoft weer afschaffen. Verschil t.o.v. supersoft is toch minimaal, schept alleen maar verwarring.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

alexbl69 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 16:55:
Lijkt me handiger dat ze die ultrasoft weer afschaffen. Verschil t.o.v. supersoft is toch minimaal, schept alleen maar verwarring.
Nee niet de band afschaffen, maar de benaming. Gewoon 5 gradaties van hardheid, klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Icephase schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 16:51:
[...]

"K*k, einde gemist..."
Mja, dat is iets dat Olav inderdaad wel vaker verkeerd doet. En als je het zelf niet kunt volgen, is het misschien een idee om de officiële site van F1 even te checken voor de race. De beschikbare compounds per weekend en de bandenkeuzes per team zijn daar altijd te vinden. Net als op de site van Pirelli trouwens, al kan je dan misschien beter even de twitter van Pirelli Motorsport checken want die site van Pirelli is allesbehalve overzichtelijk :+

Nee, merp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fynrd1
  • Laatst online: 19-09 18:12

fynrd1

Fooled by Randomness

Icephase schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 16:55:
[...]

Nee niet de band afschaffen, maar de benaming. Gewoon 5 gradaties van hardheid, klaar.
Dat is toch al? Zie het probleem niet..

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:46

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Het hielp afgelopen GP niet dat de live timing af en toe de verkeerde banden weergaf :P

Waardoor olav (die de beelden van de pitstop gemist had of zo), niet doorhad dat Max bijvoorbeeld op ultrasofts reed (live timing gaf softs aan, maar tijdens de pitstop was duidelijk te zien dat er 'paarse' banden op gingen).

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polbeer91
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-08 13:00
fynrd1 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 16:58:
[...]

Dat is toch al? Zie het probleem niet..
Nu heb je één harde, één medium, en 3 zachte banden.
Als je het allemaal eentje opschuift is het al stukken logischer, superhard, hard, medium, supersoft, soft.

Steam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

PauseBreak schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 16:57:
[...]
Mja, dat is iets dat Olav inderdaad wel vaker verkeerd doet. [knip]
Olaf had schijnbaar ook niet in de gaten dat de gele band de verplichte band was, en dat Ferrari door die rode band dus altijd nog naar binnen zouden moeten gaan. Dus die tweede stop van Ferrari was niet werkelijk verrassend, als je de verplichte banden voor de race zou weten. En DAT is wel belangrijke info die tijdens de race gedeeld moet worden aan menig kijker.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fynrd1
  • Laatst online: 19-09 18:12

fynrd1

Fooled by Randomness

Polbeer91 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 17:01:
[...]

Nu heb je één harde, één medium, en 3 zachte banden.
Als je het allemaal eentje opschuift is het al stukken logischer, superhard, hard, medium, supersoft, soft.
En dan gaat de vergelijking niet meer direct op met eerdere seizoenen dat ze actief waren. Er is geen enkele reden om dit te veranderen. Daarnaast bestaat de basis uit Hard, Medium en Soft. De Super-, en nu ook Ultrasoft, zijn specifieke performance banden, die in het leven zijn geroepen voor de circuits waar bandenslijtage geen obstakel is. Welke logica ontbreekt hier dan?

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

hardware-lover schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 17:07:
[...]

Olaf had schijnbaar ook niet in de gaten dat de gele band de verplichte band was, en dat Ferrari door die rode band dus altijd nog naar binnen zouden moeten gaan. Dus die tweede stop van Ferrari was niet werkelijk verrassend, als je de verplichte banden voor de race zou weten. En DAT is wel belangrijke info die tijdens de race gedeeld moet worden aan menig kijker.
Helemaal met je eens. Het is echt jammer dat Olav daar in zijn eentje zit. Daardoor mist hij echt teveel. Als je er op gaat letten mist hij ook 90% van de gele vlaggen :P

Nee, merp!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

hardware-lover schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 17:07:
[...]

Dit klopt ook niet volgens mij? De gele band was verplicht beschikbaar voor de race (dus teams MOESTEN deze bewaren voor de race) maar het daadwerkelijke gebruik ervan is naar mijn weten nergens verplicht?!

http://www.f1technical.net/features/20221
two sets of tyres, as nominated by Pirelli, must be available for the race for each car. These two may be of the same compound. Thes mandatory race tyre sets are marked as Race (or Race/Race if twice the same compound

[ Voor 16% gewijzigd door Icephase op 15-06-2016 17:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derx666
  • Laatst online: 23:24

derx666

mecker ende blaet

Icephase schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 17:12:
[...]

Dit klopt ook niet volgens mij? De gele band was verplicht beschikbaar voor de race (dus teams MOESTEN deze bewaren voor de race) maar het daadwerkelijke gebruik ervan is naar mijn weten nergens verplicht?!
Het enige wat volgens mij verplicht is (tijdens een droge race) is dat er 2 verschillende compound banden gebruikt worden. Wat je kiest maakt dan niks meer uit afaik (natuurlijk wel binnen de compounds die je gekozen hebt een half jaar eerder :P)

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Feihcretsam
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-05 07:27
Uit de formule 1 website:

Unless wet or intermediate tyres are used during the race, all drivers must use at least two different specifications of dry-weather tyres in the race, at least one of which must be one of the two mandatory sets nominated by Pirelli, though the teams are free to decide which one.

Pirelli nominate two mandatory sets for each car for the race (which can be of different compounds) and one further set of whichever is the softest compound that can only be used in the Q3 segment of qualifying, but the teams are free to choose the remaining 10 sets.

https://www.formula1.com/...egs/tyres-and-wheels.html

[ Voor 24% gewijzigd door Feihcretsam op 15-06-2016 17:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RocketKoen
Feihcretsam schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 17:18:
Uit de formule 1 website:

Unless wet or intermediate tyres are used during the race, all drivers must use at least two different specifications of dry-weather tyres in the race, at least one of which must be one of the two mandatory sets nominated by Pirelli, though the teams are free to decide which one.

Pirelli nominate two mandatory sets for each car for the race (which can be of different compounds) and one further set of whichever is the softest compound that can only be used in the Q3 segment of qualifying, but the teams are free to choose the remaining 10 sets.

https://www.formula1.com/...egs/tyres-and-wheels.html
In het geval van canada waren de 2 sets van Pirelli beide Soft compound.

TheS4ndm4n#1919

Pagina: 1 ... 68 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Het topic voor de komende race vind je donderdagochtend voor de race als los topic.
[F1] Seizoen 2016-14 - GP van Italië

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Waar te kijken?
Racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2016

IRC: http://irc.tweakers.net/f1