[F1] Seizoen 2016 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 66 ... 101 Laatste
Acties:
  • 496.709 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-09 22:38

Racing_Reporter

Contentmaker

JackBol schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 19:55:
[...]

Mat is niet sneller, want als mat echt sneller was, reed iedereen nu met een matte wagen. It's as simple as that.
Ik zei niet dat het sneller was, ook niet dat het langzamer was. Er is ook zoiets als een betwist voordeel of nadeel, it's as simple as that.

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:19
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CkiMthZWgAA2Mzl.jpg:large

Ik blijf het er bij Bernie echt wel een beetje geforceerd vinden uitzien. Ik ben wel heel benieuwd hoe straks de Heineken branding en F1 acties vorm gaan krijgen. Ze hebben wel echt ruime ervaring met een grote evenementen en sporten waar ze hun naam aan hebben gehangen.
Afbeeldingslocatie: http://www.couponclipinista.com/wp-content/uploads/2016/02/Screen-Shot-2016-02-10-at-10.03.55-AM.png?a78475
Altijd leuk om VIP kaarten te winnen...
Afbeeldingslocatie: http://www.netimperative.com/wp-content/uploads/2015/09/heineken-world-cup.jpg

Ik zie ze t.z.t. wel op de paddock verschijnen met een bar als deze
Afbeeldingslocatie: http://retaildesignblog.net/wp-content/uploads/2012/01/Tribeca-Heineken-restaurant-bar-by-Lab-matic-Madrid.jpg
Afbeeldingslocatie: http://retaildesignblog.net/wp-content/uploads/2012/01/Tribeca-Heineken-restaurant-bar-by-Lab-matic-Madrid-02.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:35

Martinspire

Awesomeness

nachtnet schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 22:56:
[afbeelding]

Ik blijf het er bij Bernie echt wel een beetje geforceerd vinden uitzien. Ik ben wel heel benieuwd hoe straks de Heineken branding en F1 acties vorm gaan krijgen. Ze hebben wel echt ruime ervaring met een grote evenementen en sporten waar ze hun naam aan hebben gehangen.
[afbeelding]
Altijd leuk om VIP kaarten te winnen...
[afbeelding]

Ik zie ze t.z.t. wel op de paddock verschijnen met een bar als deze
[afbeelding]
[afbeelding]
Hier wat meer info dan: Motorsport.com: Analysis: How Heineken plans to shake up Formula 1 ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Martinspire op 09-06-2016 22:59 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
d:)b Dat is wel behoorlijk wat meer info, en eigenlijk ook precies wat ik verwacht had. Niet lullig een klein logootje op de sponsor wall tijdens de persco, maar echt full blown massa marketing en vernieuwing.

Ik lees dat ze zich willen richten op een miljardenpubliek i.p.v. miljoenen..

Als ik het zo lees denk ik ook niet dat Heineken over een jaartje of 2 zegt "het was leuk, maar we stoppen ermee." Ik denk echt dat ze blijvend (lees decennia lang) verbonden gaan blijven met de F1.
Hoop wel dat de teams (alle teams) kunnen gaan profiteren van de schaalvergroting qua exposure en inkomsten die Heineken zegt te gaan bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Als matte lak een drag verschil zou hebben zou je juist bij Red Bull verwachten dat ze het op specifieke plaatsen op de auto hebben zitten en niet overall.

Alle winglets en vleugels en andere aero trucjes dirigeren juist high-drag en low-drag naar specifieke gebieden.

Als het zou werken zouden ze het op "dezelfde" manier gebruiken als de rest van de aero onderdelen, maw matte lak op speciale zones langs de luchtstroom gebieden en glanzend daarnaast of andersom.

Als ze alleen een low-drag auto hadden willen hebben dan hadden ze elke race alle vleugels er wel af gelaten.

[ Voor 10% gewijzigd door enchion op 10-06-2016 00:36 ]

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Als ik Bernie zo zie met dat biertje, dan krijg je daar beslist geen dorst van, brrrrrr. Niet dat ik anders al zo happig ben op een Heineken, maar die foto maakt dat eerder nog erger.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 18:12

fynrd1

Fooled by Randomness

Jullie zijn betreft de matte lak alleen bezig om aero voor- en nadelen te discusseren, terwijl het effect daarop miniem, als in verwaarloosbaar is. Om het kort te houden, gaat het verschil tussen mat en glad aerodynamisch pas uitmaken als je richting mach 1 en erover gaat. De prijs die je voor een laklaag betaald is gewicht, en als je kilo's kan kwijtraken, puur door voor een ander type lak te kiezen, dan vertaald dit zich meteen naar performance. Uiteraard moeten de wagens een minimum gewicht hebben, dus als ze eronder zouden komen hebben ze weer meer spelingsruimte voor balast mbt balans, of flapjes en vortex generators die de aero verbeteren, om maar even wat voordelen te noemen. Dat ze bij Redbull zeggen dat het nauwelijks voordeel heeft zal dan betrekking hebben op het gewicht. Ter referentie, een normale personenauto draagt zo'n 10 tot 30 kilo aan lak met zich mee, waar ze in de formule 1 met gemiddeld een kilo of 80~90 aan brandstof een hele race mee uitrijden en 10 kilo gemiddeld zo'n 3 a 4 tiende per ronde waard is. Reken maar dat het gewicht van de lakken die ze gebruiken al tot een absoluut minimum is gebracht, en dat daar vrijwel niks meer te vinden is.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

fynrd1 schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 04:00:
Jullie zijn betreft de matte lak alleen bezig om aero voor- en nadelen te discusseren, terwijl het effect daarop miniem, als in verwaarloosbaar is. Om het kort te houden, gaat het verschil tussen mat en glad aerodynamisch pas uitmaken als je richting mach 1 en erover gaat. De prijs die je voor een laklaag betaald is gewicht, en als je kilo's kan kwijtraken, puur door voor een ander type lak te kiezen, dan vertaald dit zich meteen naar performance. Uiteraard moeten de wagens een minimum gewicht hebben, dus als ze eronder zouden komen hebben ze weer meer spelingsruimte voor balast mbt balans, of flapjes en vortex generators die de aero verbeteren, om maar even wat voordelen te noemen. Dat ze bij Redbull zeggen dat het nauwelijks voordeel heeft zal dan betrekking hebben op het gewicht. Ter referentie, een normale personenauto draagt zo'n 10 tot 30 kilo aan lak met zich mee, waar ze in de formule 1 met gemiddeld een kilo of 80~90 aan brandstof een hele race mee uitrijden en 10 kilo gemiddeld zo'n 3 a 4 tiende per ronde waard is. Reken maar dat het gewicht van de lakken die ze gebruiken al tot een absoluut minimum is gebracht, en dat daar vrijwel niks meer te vinden is.
Worden die carbon delen überhaupt nog wel gespoten? Middels een dompel techniek krijg je er veel mooiere graphics op welke nóg minder wegen, IMHO :o

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 27-07 16:04
http://www.rtvdrenthe.nl/...sneller-door-speciale-lak

http://www.autoblog.nl/ar...-minder-brandstofverbruik

http://www.shinyridedetailing.nl/lak-coatings
qoute"Wanneer BC-05 gecombineerd wordt met de P-01A onderlaag dan wordt dit effect vergroot omdat de lagen van beide producten gecombineerd worden tot een enkele laag. De coating vermindert ook de luchtweerstand met 5 km/u in vergelijking met reguliere lak met snelheden van meer dan 60km/u /qoute

Toont toch echt aan dat er wat te halen is met een speciale lak.

[ Voor 54% gewijzigd door powah33 op 10-06-2016 04:41 ]

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

powah33 schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 04:32:

Toont toch echt aan dat er wat te halen is met een speciale lak.
Dat betwijfelt ook niemand, en alle teams zullen een lak hebben die weerstand reduceert. De discussie (in mijn ogen) was of RBR met de matte lak een competitief voordeel heeft. En dat denk ik van niet.
enchion schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 00:33:
Als ze alleen een low-drag auto hadden willen hebben dan hadden ze elke race alle vleugels er wel af gelaten.
Die vleugels zitten erop voor de downforce, niet voor de drag. Iedereen wil zo min mogelijk drag, maar in de aerodynamica gaan drag en downforce hand in hand.

[ Voor 33% gewijzigd door JackBol op 10-06-2016 08:02 ]

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
Ik zag dat deze discussie ook al op andere sites aan de gang waren.

http://www.f1technical.ne...1&t=23876&hilit=RBR+paint
(wel iets gepost dat Mark Webber iets op tv gezegt zou hebben over die lak en performance maar geen bron)

Het blijft gissen zolang de teams niets loslaten .... en als ze daadwerkelijk een betere lak hebben met minder lucht weerstand dan gaan ze dat zoiezo niet aan de pers melden.

Maar zolang ze in de pitboxen nog steeds met sprays en doeken coatings zijn aan het aanbrengen zegt toch wel genoeg dat daar nog steeds winst te behalen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:28

RoyK

Hobby tekenaar

Ik zie het al voor me op het podium. Geen spuitende flessen meer, maar *plop.. klok klok klok klok.. ehhhhhhh

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
Gaaf dat er echt diep op in wordt gegaan.

Ik moest wel lachen om deze zin;
By doing that, to tap in to the estimated $200 million potential new Heineken customers it thinks F1 can bring it, it will only help lift the sport's profile around the world.
Die kopen 1 biertje in het café of 1 krat in de winkel. Maar als ze eenmaal Heineken geproefd hebben komen ze nooit meer terug :+ O-)

Kan niet wachten tot vanmiddag en morgen en zondag! Mooie tijden! Gas erop MAX!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:56
StealthyPeanut schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 09:01:
[...]

Gaaf dat er echt diep op in wordt gegaan.

Ik moest wel lachen om deze zin;

[...]

Die kopen 1 biertje in het café of 1 krat in de winkel. Maar als ze eenmaal Heineken geproefd hebben komen ze nooit meer terug :+ O-)

Kan niet wachten tot vanmiddag en morgen en zondag! Mooie tijden! Gas erop MAX!
Buiten Europa is Heineken echt een elite biertje'.
Die zijn wat gevoeliger voor marketing dan voor smaak ;)
Of wij zijn verwend met België en Duitsland naast de deur.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-09 10:53

Hoogie2004

Whohooooo

RocketKoen schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 09:05:
[...]
De export Heineken smaakt gewoon beter als de lokale Heineken :+

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-09 15:41

Player1S

Probably out in the dark

Toch wel zwaar teleurgesteld in Heineken. Geld gaat nu grootste gedeelte naar FOM en CVC en niet naar de teams.
Voor hetzelfde bedrag had je ook heel prominent op een McLaren, Force India of Sauber gestaan. En met die eerste 2 kreeg je ook nog wel de nodige screentime en bij alle 3 meerdere auto's voor promotiedoeleinden.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

[...]
Dit.

De grote bieren in bijv. de US of A zijn echt waardeloos. Het enige waar daar te drinken is zijn de IPAs uit de microbreweries (de Amerikaanse variant van "Micro" dan wel).

Veel pils in de wereld is gewoon veredelde pis. Vergelijk een Heineken daarmee en je hebt het idee echt bier te proeven.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:28

RoyK

Hobby tekenaar

Ik ben geen bier kenner. Ik vind de smaken allemaal niet zo heel ver van elkaar liggen. Het is denk ook 70% gewoon maar wat lulkoek. Een koppeling naar een brand. Een vriendschap met een merk. Een Windows Apple relatie, een Feyenoord Ajax dingetje, een stukje kudde gedrag.

Ik drink een biertje graag koud. En het merkje ervoor vind ik wat minder spannend :P

Van mij mogen al die F1 races wel naar de avond opschuiven. Heerlijk dit zeg. Gewoon werken.. lekker de kids naar naar bed en dan op mn gemak op de bank naar glimmende bolides kijken! (met een biertje)

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

L1nt schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 09:08:
Toch wel zwaar teleurgesteld in Heineken. Geld gaat nu grootste gedeelte naar FOM en CVC en niet naar de teams.
Voor hetzelfde bedrag had je ook heel prominent op een McLaren, Force India of Sauber gestaan. En met die eerste 2 kreeg je ook nog wel de nodige screentime en bij alle 3 meerdere auto's voor promotiedoeleinden.
Ik denk dat de deal juist niet met 1 team gesloten is met een reden. Heineken heeft nu kunnen bedingen dat ze veel meer mogen doen qua marketing voor de sport in het algemeen. Dit is goed voor Heineken en ook zeer goed voor de F1. Eindelijk eens een groot bedrijf dat de F1 gaat helpen in deze nieuwe tijd (social media, etc)

Als ze bij 1 team tekenen kunnen ze nooit zo'n grote invloed hebben op de algemene marketing.

Vergeet niet dat van die inkomsten (200 miljoen o.i.d. grofweg iets meer als de helft uiteindelijk weer bij de teams terechtkomt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 15:14

ATS

albino71 schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 21:44:
http://nos.nl/artikel/568...e-van-het-schaatspak.html

In de tussenliggende jaren waren er diverse innovaties om de schaatsers harder te laten gaan. Zo werd in de aanloop naar de Spelen van Nagano in 1998 de schaatsstrip geïntroduceerd. Volgens de onderzoekers leverde het 'simpele' randje een tijdwinst op van een halve seconde per ronde. Gianni Romme pakte er in Nagano in ieder geval twee gouden medailles mee.

Op zo'n kort rondje, met een strip een halve seconde pakken (hehe, pakken).
Toch wel indrukwekkend.

Wellicht is het 't samenspel van lak, luchtstroom en/of sturing dat iets oplevert.
Zou me niets verbazen met die Newey.
Wat ik me afvraag: in zweefvliegtuigen wordt soms grenslaagafzuiging of juist aanblazing toegepast om zo beter te kunnen controleren waar en wanneer deze loslaat en turbulent wordt. Wordt dat ook in de F1 toegepast? Turbulatorstrips zijn al jaren standaard, al ver voordat je ze op een schaatspak terugzag.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Als ik lees dat ze nooit een individueel of team sponsoren maar altijd een sport zoals ze ook met UEFA en Rugby doen, dan vind ik dit niet heel raar. Sterker, dan vraag ik me af waarom er uberhaupt geruchten gingen dat ze een team zouden sponsoren.

Verder is het nog even afwachten wat ze gaan doen, maar als er al gemeld wordt dat ze nu bijvoorbeeld alle teams mogen gebruiken voor promotie en dat ze de hele race groot in beeld komen, dan snap ik dat best. Een auto heeft maar een beperkte screentime per race, de baan veel meer.

Tuurlijk, je werkt minder nauw samen met teams, maar op zich kan ik het wel begrijpen dat ze zich liever op een andere manier profileren. Niet in de laatste plaats omdat ze toch niks kunnen toevoegen aan het team zelf zoals een Shell dat wel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
[...]
Dat zal het ook wel zijn inderdaad :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

Ik begrijp dat Heineken nooit individuele teams of sporters sponsort, maar altijd evenementen.

Ik vind het wel een dikke clash met de FIA campagne over verantwoordelijk rijden, wat ze er ook over zeggen.

[ Voor 50% gewijzigd door ATS op 10-06-2016 09:21 ]

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05:36
RoyK schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 09:08:
Ik ben geen bier kenner. Ik vind de smaken allemaal niet zo heel ver van elkaar liggen. Het is denk ook 70% gewoon maar wat lulkoek. Een koppeling naar een brand. Een vriendschap met een merk. Een Windows Apple relatie, een Feyenoord Ajax dingetje, een stukje kudde gedrag.

Ik drink een biertje graag koud. En het merkje ervoor vind ik wat minder spannend :P

Van mij mogen al die F1 races wel naar de avond opschuiven. Heerlijk dit zeg. Gewoon werken.. lekker de kids naar naar bed en dan op mn gemak op de bank naar glimmende/matte bolides kijken! (met een biertje)
FTFY. ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
RoyK schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 09:08:

Van mij mogen al die F1 races wel naar de avond opschuiven. Heerlijk dit zeg. Gewoon werken.. lekker de kids naar naar bed en dan op mn gemak op de bank naar glimmende bolides kijken! (met een biertje)
Je hoeft geen bierkenner te zijn om verschil te merken tussen een Belgisch biertje of Heineken. Helemaal als het uit de tap wordt geperst op een event.

Ik ben een bierliefhebber (geen kenner imo) en weet daarom dat ik van Heineken of Amstel pils niet warm of koud wordt. Ijskoud uit de fles gaat nog, maar onder hoge druk uit de tap? Nee dank je.
Is uiteraard totaal niet te vergelijken met een trappist uit België.

OT:
Eens met je laatste zin trouwens. Heerlijk zondagavond!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04:51

Firesphere

Yoshis before Hoshis

RoyK schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 08:43:
Ik zie het al voor me op het podium. Geen spuitende flessen meer, maar *plop.. klok klok klok klok.. ehhhhhhh
*plop* is Grolsch he ;)

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

ATS schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 09:14:
[...]

Wat ik me afvraag: in zweefvliegtuigen wordt soms grenslaagafzuiging of juist aanblazing toegepast om zo beter te kunnen controleren waar en wanneer deze loslaat en turbulent wordt. Wordt dat ook in de F1 toegepast? Turbulatorstrips zijn al jaren standaard, al ver voordat je ze op een schaatspak terugzag.
Bijvoorbeeld de S-Duct zoals gebruikt door F1 teams :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Ik geloof dat je dan niet helemaal begrijpt hoe Heineken werkt ;) Ze zijn juist totaal niet geïnteresseerd in het simpel dumpen van wat logo's. Neem aan dat je de hier al eerder gedeelde analyse van Motorsport al even gelezen hebt? Zo niet, zeker doen.

De bierbrouwer is inmiddels al 20 jaar partner van UEFA, ik denk dat F1 er een hele goede bij heeft op deze manier. Zeker voor ons als fans en op het gebied van social kunnen ze best eens de broodnodige zaken mooi revolutioneren. Het is alleen hopen dat ze Bernie op vrij korte termijn kunnen overtuigen ze gewoon lekker hun gang te laten gaan.

Edit: blijkbaar staat 'ie er al wel open voor :P Ecclestone: Heineken deal will "wake me up" to social media

[ Voor 13% gewijzigd door Tralapo op 10-06-2016 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

YakuzA schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 09:43:
[...]

Bijvoorbeeld de S-Duct zoals gebruikt door F1 teams :)
Whaw, zoiets. Dat is een nogal lompe oplossing eigenlijk. Grenslaag aanblazing of afzuiging gebeurt meestal met een hele rits hele kleine gaatjes in het oppervlak waar je wil werken. Je houdt het oppervlak zelf in stand, maar kan via de gaatjes lucht aanblazen om de luchtstroom daar los te maken of juist afzuigen om die langer langs het oppervlak te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:09
ATS schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 10:19:
[...]

Whaw, zoiets. Dat is een nogal lompe oplossing eigenlijk. Grenslaag aanblazing of afzuiging gebeurt meestal met een hele rits hele kleine gaatjes in het oppervlak waar je wil werken. Je houdt het oppervlak zelf in stand, maar kan via de gaatjes lucht aanblazen om de luchtstroom daar los te maken of juist afzuigen om die langer langs het oppervlak te houden.
Dit is precies wat de S-duct doet maar dan passief en volgens hetgeen wat is toegestaan in het huidige reglement. Het leid een gedeelte van de luchtstroom van de onderkant van de neus om naar de bovenkant van het chassis om daar te zorgen dat de luchtstroom dat over de chassis stroomt blijft plakken aan de grenslaag.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Max rijdt trouwens Porsche 911 GT3 RS. :)

Afbeeldingslocatie: https://abload.de/img/ckhva9hwuaamrcq.jpglawxzz0.jpg

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:24

derx666

mecker ende blaet

Rivanov schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 12:20:

[afbeelding]
Had de foto ook voorbij zien komen op twitter inderdaad. Wel vreemd dan dat hij in interviews zegt dat hij een Aston Martin rijdt. Misschien is die alleen voor in Monaco :P

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knol_02
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-05 09:48
Rivanov schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 12:20:

[afbeelding]
[RTL Boulevard mode]
Max gespot met iemand anders dan Mikaëla
[/RTL Boulevard mode]

Hij heeft dus een Aston Martin, Mercedes en Porsche op het moment. Niet slecht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

knol_02 schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 12:25:
[...]

[RTL Boulevard mode]
\[/RTL Boulevard mode]

Volgens mij lijkt die griet op de foto toch best wel op Mikaela

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-09 16:53
derx666 schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 12:24:
[...]

Had de foto ook voorbij zien komen op twitter inderdaad. Wel vreemd dan dat hij in interviews zegt dat hij een Aston Martin rijdt. Misschien is die alleen voor in Monaco :P
Welk automerk staat er tegenwoordig ook al weer op de neus van de Red Bull? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

B-Real schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 12:30:
[...]
Welk automerk staat er tegenwoordig ook al weer op de neus van de Red Bull? ;)
Ik weet het, maar het is vreemd om te zeggen dat je een AM rijdt, terwijl je in een Porsche komt aanzetten. Maargoed, met zijn inkomen kan hij makkelijk beide betalen :)

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
Ik gok idd dat er dan vast nog wel iets in de garage staat, waarschijnlijk wordt de AM nog gesponsord ook.

Max doet het toch niet gek hoor. Van een Clio RS vorig jaar bij Toro Rosso naar een GT3 RS en AM dit jaar en dat allemaal op 18 jarig leeftijd, heerlijk! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
derx666 schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 12:32:
[...]

Ik weet het, maar het is vreemd om te zeggen dat je een AM rijdt, terwijl je in een Porsche komt aanzetten. Maargoed, met zijn inkomen kan hij makkelijk beide betalen :)
Hij heeft vast ook gewoon een Aston Martin gekregen. En als ze hem in een Red Bull interview vragen wat voor auto hij heeft, dan gaat hij natuurlijk niet zeggen; een Aston Martin, Porsche, Mercedes. Nee dan zegt hij netjes dat hij een AM heeft.
Verder heeft hij dus ook nog de C63 AMG en de Porsche GT3 (al is die misschien niet helemaal van hem zelf, geen idee. Werner Budding poste deze foto op z'n Twitter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
knol_02 schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 12:25:
[...]

[RTL Boulevard mode]
\[/RTL Boulevard mode]

Dat is Mikaëla hoor? Het is alleen zo'n sh*tty foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Rivanov schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 12:39:
[...]

Verder heeft hij dus ook nog de C63 AMG
Die hij gekregen heeft van Mercedes Nederland, ook wel frappant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Tsja zo werkt het nu eenmaal in dat wereldje. De heren hebben geld voor het leven waardoor ze zich alles kunnen veroorloven, maar tegelijkertijd krijgen ze alles maar toegestopt door bedrijven onder het mom van sponsoring. :+

Coulthard is ineens brand ambassador voor Heineken. :+
Zo is hij dat voor Mercedes AMG, Red Bull, TW Steel, Heineken.
Op alle fronten heeft hij het geregeld en hoeft niks te kopen. :P

[ Voor 29% gewijzigd door Rivanov op 10-06-2016 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Roamor schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 12:53:
[...]

Die hij gekregen heeft van Mercedes Nederland, ook wel frappant.
Bestaat hier, los van een filmpje van een rijdende Peter Windsor die het benoemd, überhaupt bewijs voor deze claim? Heb er nooit een foto van gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 14:16
Die Porsche schijnt van Papa te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03:51

Fiber

Beaches are for storming.

Enige nadeel is dat elk foutje dat Max maakt gelijk wereldnieuws is. Als jij een deuk in de auto van je pa rijdt boeit dat, op de direct betrokkenen na, niemand. Als Max dat doet haalt dat waarschijnlijk het Acht Uur Journaal...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:19
In Canada rijdt Max in ieder geval met een AM:
Afbeeldingslocatie: http://adn.gpupdate.net/large/286637.jpg
bron

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Zoals hij bij elke race zal doen ;) Dat is en blijft immers de auto die hij gesponsord krijgt van het team. In Zandvoort deden de gebroeders Coronel, Lammers, Doornbos, Jos en Max ook een track-parade met Astons.

[ Voor 32% gewijzigd door Tralapo op 10-06-2016 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImagineMeAndYou
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 24-02-2022
Ik kwam net dit tegen. Hoe serieus kan je dit soort berichten eigenlijk nemen?

http://www.skysports.com/...considering-red-bull-exit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

ImagineMeAndYou schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 13:37:

Zullen vooral de politieke spelletjes zijn denk ik. Beetje druk op de ketel zetten kan nooit kwaad :)

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juncto
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20-09 14:19
Het zou mij wel leuk lijken, puur om de boel te stangen, dat hij een keer in een Prius of een Tesla rijdt.... :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online

Mjah, zegt niet iedere coureur dat als het even tegen zit? Even lekker publiekelijk de druk opvoeren. Meestal valt het allemaal wel wat mee. Net als Red Bull een jaar lang dreigde gewoon te kappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Hij zegt niet zo heel veel concreets.

Hij overweegt te vertrekken als RedBull hem vertelt dat een kampioenschap niet gaat lukken de komende jaren. En dan zou hij naar een team willen dat hem dat wel kan bieden. RedBull gaat er vanuit dat ze volgend jaar weer vooraan staan, en zal echt niet tegen Ric gaan zeggen, tja, dat lukt niet, ga maar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
RIC zegt eigenlijk helemaal niets over vertrek. Hij herhaalt alleen wat hij eerder al zei. Hij wil serieus meedoen om een (de) titel. Sky maakt hier duidelijk een eigen verhaal van.. Bij RB zal niemand hier wakker van liggen..
Wel zullen ze bij RB zeker voor constructeurs kampioenschap dit jaar zeker 2e willen/moeten worden.

Denk dat 2017+ (daar gaat dit immers waarschijnlijk over) een race gaat zijn tussen RB / MB
Mits en met een grote MITS Renault / TAG-Heuer daadwerkelijk voor 2017 de lijn tussen 2015 en 2016 kan doorzetten.. Ik hoop dat ze dat bij renault daadwerkelijk de investeringen voor echte progressie kunnen blijven maken.

[ Voor 8% gewijzigd door nachtnet op 10-06-2016 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Werd eerst geroepen dat beide Mercedescoureurs zouden blijven, dat is inmiddels niet zo zeker meer...

Hamilton: loopt t/m 2018.
Rosberg: loopt t/m 2016.
Standpunt Mercedes: we willen niet dat beide coureurs tegelijk weg kunnen, dus we bieden Rosberg een 1-jarig contract.
Standpunt Rosbeg: minimaal 2, maar liever 3 jaar.
En presto, onenigheid geboren. Nu zegt men nog steeds Wehrlein klaar te stomen voor het zitje, maar die zie ik echt niet als WDC materiaal.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

maussert schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 22:16:
Helemaal ongelijk heeft hij niet. Er wordt hier nu al bijna 2 pagina's over gesproken en plaatjes van de RBR (incl. sponsor uitingen) gepost. En zo gaat het ongetwijfeld ook op andere fora / voorbeschouwingen op tv / nieuws artikelen, etc. Exposure is exposure, daar zijn ze dan toch maar weer mooi in geslaagd. :)
De volgende trend in de F1: zinloze maar mysterieuze cosmetische wijzigingen, zodat de pers kan speculeren waar dit dan weer voor dient en de concurrentie onnodig geld uitgeeft aan onderzoek _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Ik denk dat ze Rosberg een contract voor één jaar proberen aan te smeren omdat er op dit moment domweg geen nieuw toptalent beschikbaar is. Als ze Rosberg een contract van twee of drie jaar geven en er komt een toptalent voorbij dan hebben ze daar geen plek voor, dat is voor Mercedes ook een van de redenen geweest waarom ze Verstappen niet hebben kunnen binnen halen.

Wehrlein zie ik in principe niet naar Mercedes gegaan. Die doet het aardig, maar is geen topmateriaal.

Rosberg zal dus, bij gebrek aan een beter alternatief op dit moment, een contract voor één jaar kunnen krijgen.

Rosberg zelf heeft ook weinig andere opties. Natuurlijk wil hij bij Mercedes blijven gezien de auto, maar heel veel andere opties heeft hij ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Ze laten er geen gras over groeien zeg. Ze zouden toch pas naamgever worden van de Italiaanse GP? :o

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Ckk0K-EWsAAzsD2.jpg:large

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Ckk0LccWkAAi7mf.jpg:large

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CklxHudWEAANgAB.jpg:small

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Tralapo schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 14:43:
Ze laten er geen gras over groeien zeg. Ze zouden toch pas naamgever worden van de Italiaanse GP? :o

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Zo he! Dat is snel!
De Monza GP is de eerste GP waar Heineken Primio sponsor is.

[ Voor 6% gewijzigd door JackBol op 10-06-2016 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 16:28

Bosmonster

*zucht*

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ze sponsoren de naam van een aantal GP's. Trackside sponsoring is vanaf nu gewoon elke race!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Geen gezeur, gewoon een serieuze "take-over" (bij iedere race krijgt trouwens een andere sponsor het podium..)

Afbeeldingslocatie: http://static.zerothrottle.com/wp-content/uploads/2016/05/531595758.jpg?fb6c1b
Afbeeldingslocatie: http://cdn-6.motorsport.com/images/mgl/2dzAbQe6/s8/f1-bahrain-gp-2016-podium-winner-nico-rosberg-mercedes-amg-f1-team-second-place-kimi-raikk.jpg
Afbeeldingslocatie: http://visionsportstravel.com/wp-content/uploads/2015/10/Podium-2015.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Señor Sjon schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 14:10:
Werd eerst geroepen dat beide Mercedescoureurs zouden blijven, dat is inmiddels niet zo zeker meer...

Standpunt Mercedes: we willen niet dat beide coureurs tegelijk weg kunnen, dus we bieden Rosberg een 1-jarig contract.
En presto, onenigheid geboren. Nu zegt men nog steeds Wehrlein klaar te stomen voor het zitje, maar die zie ik echt niet als WDC materiaal.
Ter info, de bron volgens mij: http://www.wheels24.co.za...talks-hit-a-snag-20160610

Vind het wel een interessante spagaat. Ik zie Rosberg tevens wel vertrekken als hij geen WDC wordt... Ik had wel verwacht dat het salaris het struikelblok zou worden, maar dat is schijnbaar niet het punt.

Voor Rosberg is het nu zaak om dit niet teveel in het koppie te laten kruipen, want dan kan hij zijn WDC helemaal doei zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

nachtnet schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 14:50:
[...]

Geen gezeur, gewoon een serieuze "take-over" (bij iedere race krijgt trouwens een andere sponsor het podium..)

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Het is ook de FORMULA 1 GRAND PRIX DU CANADA 2016, dus zonder titelsponsor. Dat Heineken dan nu erbij komt is niet raar. En ze wilden volgens mij ook de aankondiging pas op het laatste moment doen om de meeste exposure te krijgen. Anders hadden ze al voor aanvang van het seizoen moeten aangeven hoe de GP ging heten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
[...]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik wilde net gaan zeggen dat ik de podium sponsoring van Heineken nogal gek vond aangezien ze wel met witte wijn (geen champagne!) staan te spuiten. Als de sponsoring rouleert is dat al iets minder vreemd natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Nog interessant, de FIA overweegt om de minimum bandendruk voor het monteren op de auto te gaan meten.

De teams die ermee (zouden) sjoemelen, gebruiken dan een loeihete rem om de temperatuur (en druk) van die band op te voeren terwijl ze stationair staan... Bij het rijden koelt de velg dan af door speciale koelsleuven, en wordt alleen het rubber opgewarmd door de wrijving.

Voor de mensen die beter duits begrijpen dan dat ik dat doe het orignele artikel over metingen:
http://www.auto-motor-und...ruck-messung-vor-montage-
11430662.html
En dan het artikel over de remmen e.d.:
http://www.auto-motor-und...geheimwaffe-11403873.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

B-Real schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 14:54:
[...]

Ik wilde net gaan zeggen dat ik de podium sponsoring van Heineken nogal gek vond aangezien ze wel met witte wijn (geen champagne!) staan te spuiten. Als de sponsoring rouleert is dat al iets minder vreemd natuurlijk.
Ik wil niet bijdehand doen, maar champagne is ook gewoon witte wijn met bubbels. Alleen mag je dat alleen zo noemen als het uit een specifieke regio komt. Het verschil zit hem dus vooral in de naam, praktisch niet in de technische samenstelling. Marketinggeneuzel :P

[ Voor 9% gewijzigd door Bosmonster op 10-06-2016 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
ATS schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 10:19:
[...]

Dit soort oplossingen zijn voor een heel groot deel afgevangen in het reglement. De systemen in vliegtuigen zijn voor zover ik weet vaak niet passief. Ze werken met een electrische klep of zelfs met een fan. Beide oplossingen zijn absoluut verboden in de F1. Je mag op geen enkele manier actief de aero beïnvloeden, met 1 uitzondering, dat is de DRS vleugel.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Bosmonster schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 15:06:
[...]

Ik wil niet bijdehand doen, maar champagne is ook gewoon witte wijn met bubbels. Alleen mag je dat alleen zo noemen als het uit een specifieke regio komt. Het verschil zit hem dus vooral in de naam, praktisch niet in de technische samenstelling. Marketinggeneuzel :P
Ik denk dat B-Real doelt op 't feit dat sinds dit jaar Chandon de sponsor is, en dat dat dus geen officiële champagne meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Bosmonster schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 15:06:
[...]

Dat is wat ik bedoelde idd :)

EDIT: wat JackBol dus ook zegt.

[ Voor 3% gewijzigd door B-Real op 10-06-2016 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

JackBol schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 15:09:
[...]

Ik denk dat B-Real doelt op 't feit dat sinds dit jaar Chandon de sponsor is, en dat dat dus geen officiële champagne meer is.
Nee dat snap ik, maar hij doet het overkomen of het twee verschillende dingen zijn, terwijl "officiële Champagne" ook gewoon witte wijn is.

Maar goed.. het gaat off topic (of niet, gaat over podium :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Hoogie2004 schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 14:53:
[...]

Ter info, de bron volgens mij: http://www.wheels24.co.za...talks-hit-a-snag-20160610

Vind het wel een interessante spagaat. Ik zie Rosberg tevens wel vertrekken als hij geen WDC wordt... Ik had wel verwacht dat het salaris het struikelblok zou worden, maar dat is schijnbaar niet het punt.

Voor Rosberg is het nu zaak om dit niet teveel in het koppie te laten kruipen, want dan kan hij zijn WDC helemaal doei zeggen.
Ik lees het op meerdere sites, altijd weer een feest om te zien wie er eerst was. ;)
Hoogie2004 schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 15:03:
Nog interessant, de FIA overweegt om de minimum bandendruk voor het monteren op de auto te gaan meten.

De teams die ermee (zouden) sjoemelen, gebruiken dan een loeihete rem om de temperatuur (en druk) van die band op te voeren terwijl ze stationair staan... Bij het rijden koelt de velg dan af door speciale koelsleuven, en wordt alleen het rubber opgewarmd door de wrijving.

Voor de mensen die beter duits begrijpen dan dat ik dat doe het orignele artikel over metingen:
11430662.html
Heel misschien hadden ze een bandenleverancier moeten kiezen die niet C4 gebruikt om ze te maken. :P Dan was al dit geneuzel om de bandendruk niet nodig geweest.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
Bosmonster schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 15:12:
[...]

Nee dat snap ik, maar hij doet het overkomen of het twee verschillende dingen zijn, terwijl "officiële Champagne" ook gewoon witte wijn is.

Maar goed.. het gaat off topic (of niet, gaat over podium :+)
We hebben het toch gewoon over wat max gaat drinken zondag na de race? :+

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-07 09:39
B-Real schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 14:37:

Rosberg zelf heeft ook weinig andere opties. Natuurlijk wil hij bij Mercedes blijven gezien de auto, maar heel veel andere opties heeft hij ook niet.
Voorlopig is Rosberg de koploper in het wereldkampioenschap!

Mocht Rosberg Wereldkampioen worden dan zijn er opties genoeg lijkt me..

never argue with a moderator, he will shut your account down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
SnowDude schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 15:14:
[...]

We hebben het toch gewoon over wat max gaat drinken zondag na de race? :+
Ja en dus hoort het in het Canada weekend topic thuis :( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
[...]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Maar in alle gevallen is dat dan ook daadwerkelijk de titel-sponsor (Rolex Australian Grand Prix e.t.c.). Wat Heineken nu dus wel degelijk blijkt te zijn, maar dan met een omweg. Vandaar mijn verbazing, omdat Italië gisteren zo specifiek genoemd werd als échte grote kick-off.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• perpixel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-09 09:44
Hoogie2004 schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 15:03:

11430662.html
Samenvatting op reddit gevonden:
From the article:
  • teams suspected of using trickery to lower tyre pressures are Mercedes, Red Bull, Toro Rosso, and Force India
  • lower pressures can be worth several tenths and can make tyres last longer
  • after monitoring tyre pressures on track in Monaco the FIA found that several teams have found ways to lower tyre pressures
  • in qualifying some teams were able to get below the minimum starting pressure
  • in the race some teams were able to maintain the minimum starting pressure, which would normally increase by 1,5 PSI during driving

• trickery forces Pirelli to mandate higher starting pressures
  • FIA keen to end trickery to avoid expensive arms race
  • teams are heating up the brakes to increase tyre pressures before measurement by the FIA
  • during driving the temperature and thus the tyre pressure drops again
  • complex wheel cooling systems prevent the tyres from heating up too much
  • cooling fins have to milled into the magnesium wheels, which makes development very costly
  • Mercedes' silence over the cause for Rosberg's issues in Monaco raise the suspicion that their wheel cooling might have been too effective in the cool conditions that day
  • real-time measurement not an option for the FIA, because sensors are not reliable enough
  • a possible solution could be measuring the tyre pressures before the tyres are fitted to the car
  • this rule could come into effect as early as Austria
bron: https://www.reddit.com/r/...e_pressures_while/d43h0d6

[ Voor 3% gewijzigd door perpixel op 10-06-2016 15:20 . Reden: opmaak ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Mercedes' silence over the cause for Rosberg's issues in Monaco raise the suspicion that their wheel cooling might have been too effective in the cool conditions that day
Sorry hoor, maar dit was gewoon Rosberg die er niks van bakte. Tuurlijk zeggen ze daar niks over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Aan Reddit forum hang ik eigenlijk net zo veel waarde (of weinig) als aan speculatie-posts hier.. Als er echt wat aan de hand zou zijn zou je ook op FIA/FOM/of de andere teams veel meer informatie kunnen vinden..

Misschien heb ik het mis, maar ik zie het nog niet..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Bosmonster schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 15:24:
Sorry hoor, maar dit was gewoon Rosberg die er niks van bakte. Tuurlijk zeggen ze daar niks over.
Hoe kom je daarbij. Je gaat mij niet vertellen dat Rosberg opeens zijn mojo dusdanig kwijt is dat hij zover terugzakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-09 09:44
nachtnet schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 15:28:
[...]

Aan Reddit forum hang ik eigenlijk net zo veel waarde (of weinig) als aan speculatie-posts hier.. Als er echt wat aan de hand zou zijn zou je ook op FIA/FOM/of de andere teams veel meer informatie kunnen vinden..

Misschien heb ik het mis, maar ik zie het nog niet..
Maar de informatie komt dan ook niet van reddit. Het is een samenvatting/vertaling van een artikel op http://www.auto-motor-und-sport.de/. Wat volgens mij wel een redelijk gerespecteerde bron is.

Nu moet ik wel toegeven dat mijn duits erg slecht is en ik dus niet gecontroleerd heb of de vertaling/samenvatting betrouwbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Bosmonster schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 15:24:
[...]

En hoe weet jij dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 15:30:
[...]

Hoe kom je daarbij. Je gaat mij niet vertellen dat Rosberg opeens zijn mojo dusdanig kwijt is dat hij zover terugzakt.
Dat denk ik ook. Rosberg hoort misschien niet bij de echte buitencategorie top coureurs, maar hij is ook weer niet zo slecht dat hij in die auto zo ver hoort terug te zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
Auto motor und sport heeft een foto van de velg met koelribben van Mercedes dus misschien toch niet zo onbetrouwbaar dit verhaal.

Edit=bron

http://www.auto-motor-und...vor-montage-11430662.html

[ Voor 32% gewijzigd door powah33 op 10-06-2016 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Señor Sjon schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 14:10:

Ze kijken gewoon naar deze. Misschien wel de nieuwe Max Verstappen. :P
http://www.wheels24.co.za...tep-is-formula-3-20160607

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Als we het toch over de rijderstoelendans hebben..

Het valt me op dat KVY vrijwel niet te zien is op de frontPage van STR? SAI is daar op meerdere plekken met foto en al te zien.. KVY niet. Toch al afgeschreven voor RB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
nachtnet schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 16:47:

Het valt me op dat KVY vrijwel niet te zien is op de frontPage van STR? SAI is daar op meerdere plekken met foto en al te zien.. KVY niet. Toch al afgeschreven voor RB?
Denk eerder dat ze nog niet veel tijd hebben gehad, aangezien daar eerst een andere coureur stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

nachtnet schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 16:47:

Dat valt en staat dan met de eventuele vervanger... ik zou zo niet weten wie er dan in de STR komt te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Tleilaxu schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 16:48:
[...]

Denk eerder dat ze nog niet veel tijd hebben gehad, aangezien daar eerst een andere coureur stond.
direct na de wissel stonden er wel 50-50% KVY SAI foto's

Nu al 1 1/2 race vrijwel alleen SAI.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

powah33 schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 15:33:
Auto motor und sport heeft een foto van de velg met koelribben van Mercedes dus misschien toch niet zo onbetrouwbaar dit verhaal.

Edit=bron

http://www.auto-motor-und...vor-montage-11430662.html
Er staat in het artikel in ieder geval dat het op dit moment niet illegaal is wat men doet. Ze zullen dus wat regels moeten verduidelijken wil men het voorkomen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05:14
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/CK5ETey.jpg?1

Bernie is blij met Heineken zo te zien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:35

Killjoy

Klingon lawn products

n0pe schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 18:35:
[afbeelding]

Nooit gedacht dat ik het ooit met hem eens zou zijn :+

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:43
n0pe schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 18:35:
[afbeelding]

Misschien krijgen we nu groene vlaggen met een rode ster erin langs de baan tijdens de race :o :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Hippocampus schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 16:49:
[...]

Dat valt en staat dan met de eventuele vervanger... ik zou zo niet weten wie er dan in de STR komt te zitten.
Verschoor dan maar? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Richard Verschoor? Die moet nog 3 jaar wachten voor hij mee mag doen in de F1 toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Interessante quote uit interview met Franz Tost:
I would not mind keeping what we have. But should one of the two prefer to leave there is only one other option - Pierre Gasly. All the other drivers are too young and inexperienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
Was het Max Verstappen Red Bull blikje al gepost? Deze week gespot in de supermarkt:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/3506922/rb-max.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Welke supermarkt? Op Zandvoort waren ze vorig weekend veelvuldig te koop, maar voor een godsvermogen. Nog niet in de supermarkt kunnen vinden helaas.

Edit: Albert Heijn zie ik al. Zal ook nog eens zoeken! Mooi om te hebben.

[ Voor 20% gewijzigd door Tralapo op 11-06-2016 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
Tralapo schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 13:28:
Welke supermarkt? Op Zandvoort waren ze vorig weekend veelvuldig te koop, maar voor een godsvermogen. Nog niet in de supermarkt kunnen vinden helaas.

Edit: Albert Heijn zie ik al. Zal ook nog eens zoeken! Mooi om te hebben.
Ja, inderdaad, de Albert Heijn. Voor zover ik weet normale prijs (maar heb eigenlijk geen idee wat Red Bull kost).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Volgens mij zijn ze inderdaad vervangen als standaard, dus het is niet dat je speciaal meer betaald.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friggler
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 16:06
Ik kwam zojuist op Youtube dit leuke interview van het Jeugdjournaal met Max tegen:

[video]YouTube: Zeldzaam interview met Max Verstappen[/video]

Edit: direct werkt het niet, dus hierbij de link: YouTube: Zeldzaam interview met Max Verstappen

Alles net een beetje luchtiger en ook een spontane interviewster.

[ Voor 35% gewijzigd door friggler op 11-06-2016 15:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

friggler schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 15:06:
Ik kwam zojuist op Youtube dit leuke interview van het Jeugdjournaal met Max tegen:

[video]YouTube: Zeldzaam interview met Max Verstappen[/video]

Edit: direct werkt het niet, dus hierbij de link: YouTube: Zeldzaam interview met Max Verstappen

Alles net een beetje luchtiger en ook een spontane interviewster.
Doe eens goed neerzetten:

Pagina: 1 ... 66 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Het topic voor de komende race vind je donderdagochtend voor de race als los topic.
[F1] Seizoen 2016-14 - GP van Italië

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Waar te kijken?
Racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2016

IRC: http://irc.tweakers.net/f1