L1nt schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 09:08:
Toch wel zwaar teleurgesteld in Heineken. Geld gaat nu grootste gedeelte naar FOM en CVC en niet naar de teams.
Voor hetzelfde bedrag had je ook heel prominent op een McLaren, Force India of Sauber gestaan. En met die eerste 2 kreeg je ook nog wel de nodige screentime en bij alle 3 meerdere auto's voor promotiedoeleinden.
Als ik lees dat ze nooit een individueel of team sponsoren maar altijd een sport zoals ze ook met UEFA en Rugby doen, dan vind ik dit niet heel raar. Sterker, dan vraag ik me af waarom er uberhaupt geruchten gingen dat ze een team zouden sponsoren.
Verder is het nog even afwachten wat ze gaan doen, maar als er al gemeld wordt dat ze nu bijvoorbeeld alle teams mogen gebruiken voor promotie en dat ze de hele race groot in beeld komen, dan snap ik dat best. Een auto heeft maar een beperkte screentime per race, de baan veel meer.
Tuurlijk, je werkt minder nauw samen met teams, maar op zich kan ik het wel begrijpen dat ze zich liever op een andere manier profileren. Niet in de laatste plaats omdat ze toch niks kunnen toevoegen aan het team zelf zoals een Shell dat wel kan.