In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Sky zend die beelden live uit. Sowieso is hun pre-race show briljant hoor. Begint al een uur voor de race en ze zijn gewoon op de grid allemaal mensen aan het interviewen enzo. Wat mij betreft een aanraderRoyK schreef op maandag 06 juni 2016 @ 19:23:
Ik heb nu een paar keer via Youtube beelden kunnen bekijken van de parade. Dan worden coureurs ook nog even geïnterviewd (vind ik overigens jammer voor de fans die op dat moment naar hun idool zwaaien en die dan druk in gesprek is.
Zijn dat beelden die live worden uitgezonden of worden die achteraf uitgezonden?
Nee, merp!
Ze hebben iniedergeval die troela weggehaald die vertelde wat er allemaal nog meer qua tennis en golf enzo op Ziggo te zien was.. en dan op de BBC hadden ze de grid-walk.. snelle keuze waar ik heen zapte.Jackson6 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 10:44:
[...]
Die studio is al een hele grote stap met wat het eerst was, als Max echt potten gaat breken straks zal het nog wel beter worden. Als we op een WK voetbal staan hebben we ook gelijk elke dag 3 talkshows, zal hier ongeveer hetzelfde werken lijkt me.
at your service
De weersvoorspellingen zijn altijd erg nauwkeurig moet ik zeggen. Bij Monaco werd er 10 dagen voor de race al regen voorspeld en ook bij Montreal zag ik vorige week dat er voor de race regen wordt voorspeld en nu nog steeds. Het kan weer een mooie race worden.The_Butler schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 11:31:
Het is natuurlijk veels te vroeg maar de indicatie is dat het zondag nogal nat kan worden in Canada...
Mooi filmpje van de FOM om alvast in de stemming te komen:
http://www.formula1.com/c..._Canadian_Grand_Prix.html
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
FlashJackBol schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 11:35:
2011 all over again?
Mooi filmpje van de FOM om alvast in de stemming te komen:
http://www.formula1.com/c..._Canadian_Grand_Prix.html

Deze filmpjes staan gelukkig ook op YouTube:friggler schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 11:37:
[...]
FlashProbeer dat maar eens vloeiend af te spelen met een J1800 CPU
YouTube: The History of the Canadian Grand Prix
Over YouTube gesproken, ik vind wel dat er een stuk meer aan gedaan wordt dan vorig jaar. Volgensmij worden er nu ongeveer 2x zoveel filmpjes geplaatst dan vorig jaar, dat zorgt er toch voor dat je al een beetje wordt warm gemaakt voor de volgende GP
Kiwi schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 11:42:
[...]
Deze filmpjes staan gelukkig ook op YouTube:
YouTube: The History of the Canadian Grand Prix
Ah crap, embedden hebben ze dan weer geblocked.
Rare snuiters, bij de FOM.
[ Voor 10% gewijzigd door JackBol op 07-06-2016 11:45 ]
Weet iemand hoe dat komt? Veel steun van de overheid? Het zal niet aan die 35 miljoen inwoners liggen toch die ook nog eens gigantisch verspreid wonen?
[ Voor 30% gewijzigd door StealthyPeanut op 07-06-2016 11:46 ]
Ik heb daar ook helemaal geen zin in, ik wil nu echt Max zien 1v1 tegen Ricciardo. Droog, zelfde auto, zelfde motor en maar kijken wat er gebeurdThe_Butler schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 11:31:
Het is natuurlijk veels te vroeg maar de indicatie is dat het zondag nogal nat kan worden in Canada...
StealthyPeanut schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 11:46:
Over deze GP hoor je eigenlijk nooit dat het financieel slecht gaat. Toch?
Weet iemand hoe dat komt? Veel steun van de overheid? Het zal niet aan die 35 miljoen inwoners liggen toch die ook nog eens gigantisch verspreid wonen?
http://stopru.org/canadia...he-promoter-deficit/10195To ensure the holding of the Grand Prix of Canada, governments (Canada, Quebec, City of Montreal, Tourisme Montreal) give an average $ 18.7 million per year in grants to Formula One Management until 2024. The group promoter Octane Racing does not touch a cent of these grants. Itself must also pay about 5 or 6 million a year to Formula One Management under its contract.
25 miljoen dollar per jaar dus, waarvan +/- 19 vanuit de overheid.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Van mij mag ook alles op locatie. 2 commentatoren en 2 man in de paddock/pits. Voor- en na-analyse van Doornbos, Lammers en Van de Garde vind ik nog wel interessant maar kan ook prima zonder Kamphuys. Al dat gedoe er omheen (BN'er, boksapparaat, karting, etc.) kan me echt gestolen worden. Wat een aanfluiting is dat.StealthyPeanut schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 10:03:
Ze moeten de mensen in de studio wel even hun zegje laten doen natuurlijk!.
Weg met die studio en lekker op locatie met 4 man! Serieus, wie zit er nou te wachten op dat boksapparaat, karting en een presentator die minder van de F1 af weet dan de gemiddelde NL'er?
Ik zeg maak andvoort maar klaar voor de F1
Bron?The_Butler schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 11:31:
De meeste voorspellingen die ik kan vinden geven niet meer als 30% (google), of een bui in de nacht ervoor...
https://weather.com/nl-NL/weer/10dagen/l/CAXX0301:1:CAHoogie2004 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 11:53:
[...]
Bron?
De meeste voorspellingen die ik kan vinden geven niet meer als 30% (google), of een bui in de nacht ervoor...
70% neerslag voor Zondag, maargoed het zou vandaag ook gaan regenen in Nederland stond eergister op het weerbericht en het is gewoon weer lekker de hele dag zonnig
[ Voor 22% gewijzigd door Jackson6 op 07-06-2016 11:54 ]
Wat gaan ze daar op locatie doen dan? Iedereen in de pitstraat is al weer vergeten wie Doornbos, VDG en Lammers zijn. Ze zullen dus veel meer moeite hebben om iemand voor de camera te krijgen dan bijv. een Hill, DC of een Brundle.-Moondust- schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 11:51:
[...]
Van mij mag ook alles op locatie. 2 commentatoren en 2 man in de paddock/pits. Voor- en na-analyse van Doornbos, Lammers en Van de Garde vind ik nog wel interessant maar kan ook prima zonder Kamphuys. Al dat gedoe er omheen (BN'er, boksapparaat, karting, etc.) kan me echt gestolen worden. Wat een aanfluiting is dat.
Er zijn nog 1000+ meer dingen die ook leuk zijn en ook "maar" een euro per Nederlander per jaar zouden kosten. Kom je totaal toch op 1000, dus 3800 voor een modaal gezin met 1.8 kinderen. Da's best een hoop geld.vosss schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 11:51:
Dat zou in Nederland een euro van elke inwoner zijn zo een beetje grof geteld.
Ik zeg maak andvoort maar klaar voor de F1
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Even offtopic, maar hier heeft het een paar uur geleden flink geregend.Jackson6 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 11:53:
maargoed het zou vandaag ook gaan regenen in Nederland stond eergister op het weerbericht en het is gewoon weer lekker de hele dag zonnig
De camera in de voering is inmiddels verboden begreep ik. Dit zit in de beschermende laag van het hoofd en na de crash van Bianchi zit men niet op een soort bulletcam boven je oor te wachten. Om die reden is er op de helm ook geen plek. Dit kan de schaal beschadigen bij een impact.vosss schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 02:38:
Ik ben het er wel mee eens dat ze zie helmetcams of hoe het dan ook mag heten standaard in moeten zetten bij iedereen. Het voegt echt wat toe. Zeker ook mooi om een lineup te zien voor een perfecte inhaalactie met die cam.
Immersion is enorm met die camera. F1 moet daar wat mee doen!
Wat wel zou kunnen is het skippen van de waardeloze T-cam (ding geeft 0 snelheidsbesef door) en het weer benutten van oude posities zoals de achtervleugel en vlak boven de schouder van de coureur.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Dat vind ik persoonlijk niet acceptabel.YakuzA schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 11:51:
[...]
[...]
http://stopru.org/canadia...he-promoter-deficit/10195
25 miljoen dollar per jaar dus, waarvan +/- 19 vanuit de overheid.
U vraagt wij draaien:Hoogie2004 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 11:53:
[...]
Bron?

Van netweather
at your service
Ik meen me bij een vt laatst te herinneren dat ze een bril met in het midden een kleine camera hadden.Señor Sjon schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 12:03:
[...]
De camera in de voering is inmiddels verboden begreep ik. Dit zit in de beschermende laag van het hoofd en na de crash van Bianchi zit men niet op een soort bulletcam boven je oor te wachten. Om die reden is er op de helm ook geen plek. Dit kan de schaal beschadigen bij een impact.
Wat wel zou kunnen is het skippen van de waardeloze T-cam (ding geeft 0 snelheidsbesef door) en het weer benutten van oude posities zoals de achtervleugel en vlak boven de schouder van de coureur.
Begrijpelijk! Tijdens Monaco heb ik ook een paar keer een camera standpunt gezien aan de zijkant van de wegen net naast de coureur. Dat gaf ook echt een heel vet gevoel mee van snelheid en hoe hobbelig het allemaal is. Als ik me niet vergis was het bij Massa en bij Magnussen te zien.Señor Sjon schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 12:03:
[...]
De camera in de voering is inmiddels verboden begreep ik. Dit zit in de beschermende laag van het hoofd en na de crash van Bianchi zit men niet op een soort bulletcam boven je oor te wachten. Om die reden is er op de helm ook geen plek. Dit kan de schaal beschadigen bij een impact.
Vraagje aan jullie.. wat vinden jullie nu van Grosjean? Ik vind het een toffe gast voor de camera. Maar ik vind hem al een poosje niet echt er bovenuit springen met hier en daar een vlaag. Is hij niet een beetje overated?

Maar ik zie eerder Perez verkassen dan Grosjean.
Grosjean heeft aan het begin geprofiteerd van de fouten van een ander(slechte pitstop max bvb) en daarna is de groei van andere team groter dan deze is bij haas, de auto is op zich wel middenmoot ongeveer, maar mclaren is hun bvb al voorbij.RoyK schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 12:11:
[...]
Begrijpelijk! Tijdens Monaco heb ik ook een paar keer een camera standpunt gezien aan de zijkant van de wegen net naast de coureur. Dat gaf ook echt een heel vet gevoel mee van snelheid en hoe hobbelig het allemaal is. Als ik me niet vergis was het bij Massa en bij Magnussen te zien.
Vraagje aan jullie.. wat vinden jullie nu van Grosjean? Ik vind het een toffe gast voor de camera. Maar ik vind hem al een poosje niet echt er bovenuit springen met hier en daar een vlaag. Is hij niet een beetje overated?
Nou verwacht ik dat ze marussia en sauber wel voorblijven, maar ze moeten wel sneller onwikkelen.
Dit ziet er wat lang uit. Het rondje dat ik er in gefantaseerd had was korter en was al bijna 6 km...
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Ja klopt 10 kilometer, was me een beetje aan het uitleven en zag het ineens voor meATS schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 13:40:
[...]
Dit ziet er wat lang uit. Het rondje dat ik er in gefantaseerd had was korter en was al bijna 6 km...
U heeft toestemming nodigATS schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 13:40:
[...]

De Erasmusbrug is te smal ben ik bang. Daar passen net 2 auto's naast elkaar. De Willemsbrug is wat breder volgens mij. Ook omdat daar geen tram overheen rijdt.
The secret behind Renault’s F1 PU turnaround
...
The focus of the recent Renualt upgrade delivered in Monaco was around the Illien work commissioned by RBR last year. Taffin continues, “We have been raising our game in the internal combustion engine, so we basically tweaked the ignition system and took the benefit of a more efficient combustion system to try to get the most out of it.
“And the three tokens is basically based on the fact that we’ve been changing the combustion chamber.”
As Taffin says, there has been no ‘magic’ in Renualt’s improved power unit this year, just a little more co-operation and understanding from both sides of the once great divide.
...
Testing, one, two ...
En verder in het renault nieuws:hardware-lover schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 13:54:
Verhelderend en informatief (vind ik).
The secret behind Renault’s F1 PU turnaround
...
The focus of the recent Renualt upgrade delivered in Monaco was around the Illien work commissioned by RBR last year. Taffin continues, “We have been raising our game in the internal combustion engine, so we basically tweaked the ignition system and took the benefit of a more efficient combustion system to try to get the most out of it.
“And the three tokens is basically based on the fact that we’ve been changing the combustion chamber.”
As Taffin says, there has been no ‘magic’ in Renualt’s improved power unit this year, just a little more co-operation and understanding from both sides of the once great divide.
...
Renault will only introduce further major engine upgrades if it serves its development programme for the 2017 F1 season, according to technical director Remi Taffin.
PSN
http://www.formule1.nl/ni...-elke-prijs-verder-in-f1/
Ik denk dat hij na dit seizoen het beste kan kappen... Denk niet dat hij nog terug kan naar Ferrari, laat staan Mercedes of RB. Dat zou betekenen dat als hij zou vertrekken, er wel een stoelendans op gang zou kunnen komen. Ik vind dat Bottas zijn belofte ook niet heeft ingelost eerlijk gezegd (hij is wel stabiel maar verbaast zelden)
Ok, andere route dan. Ook niet 2x er over heen, anders wordt hij alsnog te smal. Wel een beetje lang met 11 km, maar goed, je moet wat.Jimster schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 13:53:
[...]
De Erasmusbrug is te smal ben ik bang. Daar passen net 2 auto's naast elkaar. De Willemsbrug is wat breder volgens mij. Ook omdat daar geen tram overheen rijdt.
geen toegangATS schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 14:26:
[...]
Ok, andere route dan. Ook niet 2x er over heen, anders wordt hij alsnog te smal. Wel een beetje lang met 11 km, maar goed, je moet wat.
Zal er geen traan om laten als we die binnenkort mogen uitzwaaien.kevlar01 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 14:22:
Massa over zijn toekomst in F1
http://www.formule1.nl/ni...-elke-prijs-verder-in-f1/
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |
Lol zo kan je het ook doen ja.trion75 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 15:57:
Toch jammer dat ze in Baku hun stad mooier proberen te maken dan het eigenlijk is:
[afbeelding]
Maar als het werkelijk nat zal zijn komende Grand Prix dan wordt het lastig vergelijken ben ik bang.
Ferrari targets Montreal boost with new turbo for Vettel
...
Suspension upgraded too
Ferrari's SF16-H will also feature modified rear suspension in Canada.
After a disastrous qualifying in Monaco, where Vettel was unable to improve on his Q2 time in Q3 and complained bitterly on his in-lap that the car "just got worse".
The team has attempted resolve the lack of mechanical grip, which has prevented the Pirelli tyres from working in the right operating window. Its pull-rod rear suspension system doesn’t seem to provide the rigidity necessary to find traction exiting corners.
"We know the problem is related to how our car works with the tyres," said team boss Maurizio Arrivabene in Monaco.
"We have to work and solve this problem, because if we cannot start in the top positions then we face problems that should not be ours."
Edit: hier zeggen ze weer dat beide rijders de engine update krijgen.
[ Voor 7% gewijzigd door hardware-lover op 07-06-2016 18:58 ]
Testing, one, two ...
Ook als is je stad niet geschikt voor F1, dan zorgt een zak geld er wel voor dat het ineens dan toch wel geschikt ishardware-lover schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 14:49:
Toch wel een smal straatje zo..
New pictures reveal Baku’s incredibly tight turn nine
Gezien de staat van de weg lijkt mij niet dat dit langs het circuit is. Tenzij ze voor het asfalteren van het circuit hebben gedaan, maar volgensmij was het grootste gedeelte daarvan ook al voltooid. En zo lang van tevoren ophangen lijkt mij ook niet verstandig gezien verwering ervan, als het uberhaupt niet helemaal wegwaait met een beetje wind.B-Real schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 16:42:
Leuk alle oude panden inpakken. Komt er een F1 auto met 200 á 250 km/u voorbij geblazen zie je heel de gevel wapperen
Lijkt mij dus voornamelijk dat het bedoelt is voor "domme" touristeren (als je erlangs loopt zul je het toch zien, lijkt mij) en foto's/videos die er gemaakt zullen worden.
Raikkonen heeft een paar keer voor hem op de grid gestaan door een wat betere Q3, maar in race pace schat ik Vettel ook duidelijk hoger in. Het zijn die Q resultaten die Ferrari dwarszitten, als je vooraan staat is het een stuk minder problematisch racen (als je goed van je plek af kunt komen), maar als je naast Mercedes ook RBR voor je neus hebt staan dan wordt dat al meteen een stuk lastiger, ook al kom je goed van je plek.Bosmonster schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 16:38:
Kimi en Vettel zijn sowieso al moeilijk te vergelijken, want Seb is gewoon een stuk sneller in dezelfde auto.
De druk op Ferrari neemt toe. Vorig jaar was elke overwinning mooi meegenomen, maar dit jaar hadden ze aangekondigd om Mercedes aan te kunnen vallen. Arie Verberne (zo lees ik zijn naam altijd), wordt ook steeds shagreiniger.
Ik heb het zo uitvoerig beschreven nog niet langs zien komen als nieuws hier?
FIA releases Alonso crash analysis

For the first time in Formula One a number of high-tech measurement devices have been utilised to give a fuller picture of what happens during an accident
...
[ Voor 85% gewijzigd door hardware-lover op 07-06-2016 19:03 ]
Testing, one, two ...
Dus word het spannned om uit te zoeken waar andere rijders moeten eindigen en waar max, om die wereldtitel veilig te stellen.
Nu ben ik geen whizzkid die daar een mooie handige site voor in elkaar kan zetten, maar misschien is er iemand op tweakers die dit ideetje mee uit wil/kan werken. Zullen nu nog vele mogelijkheden zijn, maar die worden minder naaamate het seizoen voordert.
www.scinus.com
Grapje zeker?blade08 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 20:35:
We weten natuurlijk allemaal dat max nog dit jaar het wk binnen sleept....
Dus word het spannned om uit te zoeken waar andere rijders moeten eindigen en waar max, om die wereldtitel veilig te stellen.
Nu ben ik geen whizzkid die daar een mooie handige site voor in elkaar kan zetten, maar misschien is er iemand op tweakers die dit ideetje mee uit wil/kan werken. Zullen nu nog vele mogelijkheden zijn, maar die worden minder naaamate het seizoen voordert.
Als je dit leest, heb je teveel tijd.
Dat is niet zo moeilijk hoor.blade08 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 20:35:
Max heeft nu 38 punten. Rosberg (de leider in het klassement, ik geef het maar even voor je aan) heeft er nu 106. Dat is een verschil van 68 punten.
Verder zijn er nog 15 races te gaan. Voor P1 krijg je 25 punten. Voor P2 krijg je 18 punten. Dat is een verschil van 7 punten. 15 races * 7 punten = 105 punten.
Dat is ruim meer dan het puntenverschil tussen Max en ROS.
Max hoeft dus alleen maar alle races vanaf nu te winnen en dan maakt het niet uit wat de rest doet.
Ik zou zeggen, aftellen maar!
Edit: Als Rosberg 1x een fuckup maakt en 3e wordt ipv 2e, heeft Haryanto zelfs nog kans op het WDC!
[ Voor 4% gewijzigd door JackBol op 07-06-2016 20:58 ]
Neem aan van wel
[removed]
Beste quote:
"Alonso walked away."
Like a baws!!!!
Ben geen Wizzzzzzzkid. Alle overige rijders lager dan de eerste plek in het algemeen klassement na de laatste race, en dan zijn we er alblade08 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 20:35:
We weten natuurlijk allemaal dat max nog dit jaar het wk binnensleept....
Dus word het spannend om uit te zoeken waar andere rijders moeten eindigen en waar max, om die wereldtitel veilig te stellen.
Nu ben ik geen whizzkid die daar een mooie handige site voor in elkaar kan zetten, maar misschien is er iemand op tweakers die dit ideetje mee uit wil/kan werken. Zullen nu nog vele mogelijkheden zijn, maar die worden minder naarmate het seizoen vordert.
Problem solved !!
Zo.....JackBol schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 21:02:
[...]
Beste quote:
"Alonso walked wankelde away."
Like a shaked baws!!!!
[ Voor 12% gewijzigd door hardware-lover op 07-06-2016 21:06 ]
Testing, one, two ...
Nu wil ik die high-speed beelden zien ook!hardware-lover schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 17:02:
[...]
Raikkonen heeft een paar keer voor hem op de grid gestaan door een wat betere Q3, maar in race pace schat ik Vettel ook duidelijk hoger in. Het zijn die Q resultaten die Ferrari dwarszitten, als je vooraan staat is het een stuk minder problematisch racen (als je goed van je plek af kunt komen), maar als je naast Mercedes ook RBR voor je neus hebt staan dan wordt dat al meteen een stuk lastiger, ook al kom je goed van je plek.
De druk op Ferrari neemt toe. Vorig jaar was elke overwinning mooi meegenomen, maar dit jaar hadden ze aangekondigd om Mercedes aan te kunnen vallen. Arie Verberne (zo lees ik zijn naam altijd), wordt ook steeds shagreiniger.
Ik heb het zo uitvoerig beschreven nog niet langs zien komen als nieuws hier?
FIA releases Alonso crash analysis
[afbeelding]
For the first time in Formula One a number of high-tech measurement devices have been utilised to give a fuller picture of what happens during an accident
...
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Om vervolgens zoals iedere mortal te moeten genezen van zijn interne verwondingen.JackBol schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 21:02:
[...]
Beste quote:
"Alonso walked away."
Like a baws!!!!
Like a human.

Is het al vrijdag ? want het oppervlakkige geneuzel niveau is weer tenenkrommend.
[ Voor 13% gewijzigd door MaXeRs op 08-06-2016 05:50 ]
Leef je uit: http://www.f1fanatic.co.uk/points-calculator/blade08 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 20:35:
Max mag in Canada nog 3e worden, wedstrijd erna 2e en daarna iedere keer winnnen. Met Vettel direct achter hem.
Dat moet lukken met de groeicapaciteiten van deze jongen!

Grappig om de verschillen te zien. Laat Max maar niet meedoen in Nascar, dan had hij nu slechts 14e gestaan ipv 6e
Maar serieus... Als Max dit jaar bij de eerste 6 eindigt voldoet hij m.i. aan de verwachtingen, en daar staat hij gelukkig al. Tenzij Ferrari t.o.v. RB nog verder terugvalt, dan zal er van hem wellicht 'verwacht' worden dat hij 4e wordt. Maar als de RB echt zoveel sterker is dan de Ferrari gaat dat ook wel lukken met nog 15 races te gaan.
[ Voor 36% gewijzigd door alexbl69 op 08-06-2016 08:36 ]
Bron: http://www.autosport.com/...engine-upgrade-for-canada
Wel netjes dat ze er toch 2 meenemen/af hebben.Hoogie2004 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 09:08:
Ok, volgens de laatste informatie gebruikt Ferrari dus wel degelijk tokens (om precies te zijn 2) om die turbo te updaten. Het is dus niet alleen een betrouwbaarheids-update die als bij-effect 25pk oplevert
Bron: http://www.autosport.com/...engine-upgrade-for-canada
Eerdere bericht was dat alleen Vettel de update zou krijgen.
PSN
Minder voor Haas en Sauber.YakuzA schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 09:53:
[...]
Wel netjes dat ze er toch 2 meenemen/af hebben.
Eerdere bericht was dat alleen Vettel de update zou krijgen.
Nu kunnen we elke race al gaan hopen op een podium voor Max
Geweldig
[ Voor 16% gewijzigd door StealthyPeanut op 08-06-2016 10:42 ]
Is natuurlijk sowieso absurd snel gegaan voor Max. Tot zijn 16e in karts gezeten, een jaartje F3 gereden en gelijk door naar F1.... om daar, na iets meer dan een seizoen, door te stomen naar een topteam.StealthyPeanut schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 10:34:
Zat me gisteren nog eens te verbazen hoe snel het allemaal is gegaan.
Zijn er andere coureurs die zo snel vanuit een kart in een F1 auto terecht zijn gekomen?
...
Raikkonen had 23 autoraces gereden toen hij instapte volgens mij. In de toenmalig Formule Renault series.ralph075 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 10:44:
[...]
Is natuurlijk sowieso absurd snel gegaan voor Max. Tot zijn 16e in karts gezeten, een jaartje F3 gereden en gelijk door naar F1.... om daar, na iets meer dan een seizoen, door te stomen naar een topteam.
Zijn er andere coureurs die zo snel vanuit een kart in een F1 auto terecht zijn gekomen?
http://www.f1fanatic.co.uk/kimi-raikkonen/
En hij zette zijn Sauber op P6 tijdens zijn allereerste kwalificatie in Australie..Hoogie2004 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 10:50:
[...]
Raikkonen had 23 autoraces gereden toen hij instapte volgens mij. In de toenmalig Formule Renault series.
http://www.f1fanatic.co.uk/kimi-raikkonen/
Hij was ook echt een topcoureur in zijn hoogtijdagen. Helaas niet meer zo de laatste tijd en hij maakt wat teveel foutjes.Grimmie187 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 10:54:
[...]
En hij zette zijn Sauber op P6 tijdens zijn allereerste kwalificatie in Australie..
Ik ben dan ook benieuwd waar hij volgend jaar nu echt rond gaat rijden.
Zeker, Kimi heeft gewoon erg veel pech gehad dat in zijn McLaren jaren hij een fantastisch chassis onder z'n kont had maar Mercedes een draak van een motor in elkaar had gesleuteld. Hij stond vaker langs de kant dan dat hij over de finish kwam zo ongeveer. Dat heeft hem echt de kans op enkele wereldtitels gekost.StealthyPeanut schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 11:56:
[...]
Hij was ook echt een topcoureur in zijn hoogtijdagen. Helaas niet meer zo de laatste tijd en hij maakt wat teveel foutjes.
Gelukkig is die titel er bij Ferrari alsnog gekomen.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Klopt, Kimi wordt ook een jaartje ouder en zijn prioriteiten lijken langzaam ook een beetje te verschuiven (vrouw + kinderen). Ik blijf er trouwens wel bij dat zolang hij rond plek 4 achter Vettel eindigt er totaal geen reden is voor Ferrari om hem te vervangen..StealthyPeanut schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 11:56:
[...]
Hij was ook echt een topcoureur in zijn hoogtijdagen. Helaas niet meer zo de laatste tijd en hij maakt wat teveel foutjes.
Kimi in zijn McLaren tijd is echter nog steeds een genot om te bekijken, werkelijk ongelofelijk hoeveel pure snelheid hij had. Er stond vroeger op youtube een filmpje met al zijn pole laps, is helaas verwijderd maar de losse filmpjes staan er nog wel op. Hier zitten een paar laps bij waar je echt stil van wordt..
Bijv:
Silverstone - YouTube: Kimi Raikkonen 2004 pole lap silverstone
Imola - YouTube: Kimi Räikkönen - Imola 2005
Daarnaast heeft Kimi zo ongelofelijk veel pech gehad, hij had zo 2 extra titels moeten/kunnen hebben

In mijn ogen heeft hij de uitstraling van een natte krant. De taken van een F1 coureur zijn meer dan alleen maar hard rijden in die auto. De manier hoe hij de pers te woord staat kan in mijn ogen echt niet. De pers is je connectie naar de fans, en zonder de fans zou de sport niet bestaan.RoyK schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 12:14:
Ja het is een hele goede coureur en zijn houding geeft hem karakter. Tegelijk vind ik zijn karakter ook een beperkende factor. Een groot stuk desinteresse in zo een beetje alles buiten de F1 bolide. Daar mis ik het plezier wel en is het een norse chagrijn. (zo komt hij over op mij). En dan verdampt die gun factor behoorlijk aan mijn zijde.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
VVD en Telegraaf? Dan moet het artikel wel op waarheid berustenalesandro_46 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 12:49:
Leest de politiek hier mee?
VVD blijft enthousiast over Grand Prix in Nederland
Testing, one, two ...
staaat ook op gpupdate: http://www.gpupdate.net/n...-grand-prix-in-nederland/hardware-lover schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 13:02:
[...]
VVD en Telegraaf? Dan moet het artikel wel op waarheid berusten
Wat verwijst naar de telegraafMartin0 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 13:04:
[...]
staaat ook op gpupdate: http://www.gpupdate.net/n...-grand-prix-in-nederland/
als ik de comments daar lees zie ik maar 1 antwoord dat echt zoden aan de dijk kan zetten:
De kosten voor het verbouwen van het circuit en omgeving zijn enorm, laat staan het krijgen van de juiste vergunningen.. Beter zou je een deel van het bedrag dat nu besteed lijkt te gaan worden aan de haalbaarheid van F1 in Nederland kunnen steken in talentontwikkeling, promotie en begeleiding.Even stemmen voor de VVD trekken met deze uitspraak.
De kosten om het circuit geschikt te maken voor de F1.
De kosten om de infrastructuur naar het circuit geschikt te maken voor F1
De kosten om een race te houden op het circuit.
Dit zijn enkele punten waar ik in dit artikel niets van terug zie.
Misschien kan het geld dat nodig is om de F1 naar Nederland te halen beter besteed worden op een andere manier binnen de autosport.
Zet autosport op een goede manier op de kaart. Innoveer (zet een Nederlands team in formule E) etc.. Dan is uiteindelijk de exposure van Nederland en de toekomst van autoracen met een grotere pool Nederlandse top-coureurs een stuk groter. (anders zitten we straks weer te wachten op de volgende generatie Verstappen (over jaar of 20..) Mini Verstappen.)
(voor mij) de eerste keer dat de Maasvlakte wordt genoemd, dat zou inderdaad wel eens een goeie optie kunnen zijn!alesandro_46 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 12:49:
Bereikbaarheid lijkt me daar wel op orde te zijn
Had er alleen maar even snel overheen gelezen aangezien ik dit allemaal BS uitspraken vind van de regering :Lp
Zegt wel iets over hoe er in de politiek over 'publiek' geld gedacht wordt. Alles voor die laatste paar stemmen.
in boekje van de efteling stond dat de Laven ook graag een racebaan willen - sprookjes kerel!alesandro_46 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 12:49:
[ Voor 107% gewijzigd door Señor Sjon op 08-06-2016 14:02 ]
Tweede keer...:wicked1980 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 13:06:
[...]
(voor mij) de eerste keer dat de Maasvlakte wordt genoemd, dat zou inderdaad wel eens een goeie optie kunnen zijn!
Bereikbaarheid lijkt me daar wel op orde te zijn
Fiber schreef op maandag 06 juni 2016 @ 16:34:
[...]
Wel cool. Wist niet dat daar ooit een keer serieus over was nagedacht...
Op de Maasvlakte is ook ruimte genoeg. Maar helaas ook erg slecht bereikbaar.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
[ Voor 95% gewijzigd door Señor Sjon op 08-06-2016 14:03 ]
Wat gelijk onderstaande bevestigt (aangenomen dat met 'hier' GoT wordt bedoeld):
alexbl69 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 13:09:
...
Tevens is hier meer expertise dan bij de VVD.
...
Zucht het zal toch niet zo zijn
[ Voor 5% gewijzigd door Señor Sjon op 08-06-2016 14:32 . Reden: even niet klikbaar gemaakt ]
[ Voor 32% gewijzigd door Señor Sjon op 08-06-2016 14:32 ]
Ik zocht even op zijn twitteraccount hier naar, maar ik kan het zo 1-2-3 niet terugvinden. Lijkt me dus gewoon een nepbericht.heplam schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 14:28:
[nourl]https://scontent.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/13412891_777812678985045_2190803297501139724_n.jpg?oh=7f60fa1b05fc3d138732429c17e86689&oe=57DA81EA[/nourl]
Zucht het zal toch niet zo zijn

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
ha, ik zou er niet zo'n probleem mee hebben. Vooral niet want laatste regel in het artikel
kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)
Ik heb het niet eens gelezen, kwam het al eerder tegen vandaag en wilde het eigenlijk helemaal niet delen, tot er iemand spontaan iets neer pleurde in dit topic.kid1988 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 14:58:
[...]
ha, ik zou er niet zo'n probleem mee hebben. Vooral niet want laatste regel in het artikel
Testing, one, two ...
www.zandvoortsecourant.nl...nd-prix-in-zandvoort.htmlMax Verstappen voorspelt: in 2019 Grand Prix in Zandvoort
Max Verstappen kwam, zag en overwon vrijdagavond tijdens de Meet & Greet op het Raadhuisplein. De jonge coureur ging gewillig met iedereen op de foto en deelde handtekeningen uit aan jong en oud.
Hij deed dat heel rustig alsof hij niet anders gewend is. Vader Jos stond van boven af met trots naar zijn zoon te kijken. Het starten van de racewagen van Max zorgde voor een oorverdovend lawaai. Oordopjes waren meer dan nodig.
Max had ook nog een positieve boodschap voor wethouder Gerard Kuipers. De coureur zei hem vol overtuiging dat in 2019 de Grand Prix terug komt in Zandvoort. "Een Nederlandse wereldkampioen moet toch een thuiscircuit hebben?”, aldus Max, die daarmee zijn ambitie niet onder stoelen of banken steekt.
CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |
McHonda ontvangt een vloeibare performance update komend race weekeinde.
McLaren to receive fuel upgrade in Canada
...
"We made a significant step forward in Melbourne, with a double-digit power performance increase relative to where the engine was with the previous fuel. We've been running with that fuel so far this season. The new fuel for Montreal represents about a 1 percent power increase.
"In round numbers, that's around 5kW, or about a tenth of a second, depending on what circuit you are on."
...
[ Voor 50% gewijzigd door hardware-lover op 08-06-2016 19:39 ]
Testing, one, two ...
Heb hem uitgelezen en zitten wat leuke anekdotes in. Hij is opvallend kritisch ten opzichte van Schumacher, maar verder leest het makkelijk weg. Zit wel weinig lijn in, zie het als een bundel van ervaringen die je als sterk verhaal in het café verteld.groggy schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 20:42:
is dat nieuwe boek van Olav Mol de moeite waard?
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Zelfde ervaring. Heb het wel in 1 ruk uitgelezen (uurtje of 3), dus dat is absoluut een pre. Kende circa 75% van de verhalen al, maar de rest is wel leerzaam. Vond zijn privé ontboezemingen best aangrijpend. En inderdaad, vrij kritisch op Schumacher. Met name dat die, ondanks zijn positie, geen stap extra wilde zetten ten bate van de sport.groggy schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 20:42:
is dat nieuwe boek van Olav Mol de moeite waard?
Zijn er nog steeds mensen overtuigd dat Olav Mol niet de grootste lul van allemaal is?Smultie schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 21:10:
Zijn er nog steeds mensen overtuigd dat Michael geen l*l van een vent is/was?
kijk dan dit maar eens:
YouTube: Kopspijkers Complete Aflevering 02-10-2004
Dit topic is gesloten.
Het topic voor de komende race vind je donderdagochtend voor de race als los topic.
[F1] Seizoen 2016-14 - GP van Italië
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Waar te kijken?
Racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2016
IRC: http://irc.tweakers.net/f1