[F1] Seizoen 2016 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 63 ... 101 Laatste
Acties:
  • 496.706 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 13:45

Bergie

Lekker belangrijk...

Ik zie het ook niet in gebeuren in Zandvoort of waar dan ook in Nederland. Wil je het rendabel maken moet je inderdaad veel meer events gaan organiseren en dan krijg je weer de ellende van een max aantal geluidsdagen; dierenknuffelclubs, milieu organisaties etc.

Het zou mooi zijn maar gaat alleen maar heel veel gemeenschapsgeld kosten wat nooit terugverdient zal worden ben ik bang.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friggler
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 19:49
Waarom heeft iedereen het allemaal over Zandvoort? Áls er een Nederlandse GP zou komen lijkt mij Assen veel geschikter. Deze baan wordt al gebruikt voor MotoGP wedstrijden en is door de eisen die de MotoGP stelt al een stuk moderner dan Zandvoort is.

Overigens zie ik het er niet van komen, helaas...

Edit: zie nu dat ik per ongeluk iemand gequote heb terwijl dit niet moest. Bij deze aangepast.

[ Voor 52% gewijzigd door friggler op 06-06-2016 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:12

iichel

Gazoooo

kunnen we niet een stratencircuit ergens neerkwakken? amsterdam/rotterdam/den haag?

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-09 13:12
iichel schreef op maandag 06 juni 2016 @ 11:33:
kunnen we niet een stratencircuit ergens neerkwakken? amsterdam/rotterdam/den haag?
Zeer goed bereikbaar.. daar sta ik nu al op een random dag in de file.. laat staan als er 100k mensen heen moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:31

PauseBreak

derp!

friggler schreef op maandag 06 juni 2016 @ 11:32:
Waarom heeft iedereen het allemaal over Zandvoort? Áls er een Nederlandse GP zou komen lijkt mij Assen veel geschikter. Deze baan wordt al gebruikt voor MotoGP wedstrijden en is door de eisen die de MotoGP stelt al een stuk moderner dan Zandvoort is.

Edit: zie nu dat ik per ongeluk iemand gequote heb terwijl dit niet moest. Bij deze aangepast.
Assen is zowel te klein voor F1 als ongeschikt doordat het wegennet daar totaal niet de capaciteit heeft voor dergelijke bezoekersaantallen. Bovendien, Assen is een MotoGP mecca, die gaan het circuit echt niet aanpassen voor F1.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:10
PauseBreak schreef op maandag 06 juni 2016 @ 11:44:
[...]

Assen is zowel te klein voor F1 als ongeschikt doordat het wegennet daar totaal niet de capaciteit heeft voor dergelijke bezoekersaantallen. Bovendien, Assen is een MotoGP mecca, die gaan het circuit echt niet aanpassen voor F1.
Hoeveel bezoekers denk je dat de TT trekt? Gelijkwaardige aantallen als een F1 race. Het wegennet rondom Assen is niet minder in staat om dit te verwerken dan het wegennet rondom Spa of een Hockenheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friggler
PauseBreak schreef op maandag 06 juni 2016 @ 11:44:
[...]

Wat betreft je punt qua wegennet capaciteit: ik lees op http://www.rtvdrenthe.nl/...aar-142-000-fans-in-Assen dat er in totaal 142.000 bezoekers waren in 2015, waarvan een kleine 100.000 op de wedstrijddag, dus het is zeker mogelijk.

Wat betreft je punt over veranderen van het circuit: misschien wel, misschien niet. Er zijn meer banen die voor de F1 én de MotoGP gebruikt worden.

(maar zoals ik al eerder aangaf, de kans dat Nederland een F1 GP krijgt lijkt me verwaarloosbaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Volgens mij is het vrij simpel:

1. Zandvoort is qua circuit en wegeninfrastructuur volledig ongeschikt voor een moderne GP
2. Assen is qua veiligheidsvoorschriften etc in lijn met MotoGP regels, maar niet met FIA regels
3. Dus zou er een ander circuit gebouwd moeten worden, waarin gelijk alles in 1x goed gedaan wordt:
- Veiligheidsmaatregelen
- lay out
- wegennetwerk
- paddock
- etc
4. Er is geen beter momentum dan nu om in NL geld bij elkaar te krijgen voor een GP
5. Gezien Max' populariteit, zou een economische haalbaarheidsstudie voor een nieuwe circuit echt geen gek idee zijn. Gevoelsmatig gok ik dat er veel uit te halen zou zijn. Maar ligt natuurlijk ook aan de kosten.
6. De vraag is wie gek genoeg is om 500 miljoen (+/-) te investeren hierin.. zeker met een onberekenbaar iemand als Ecclestone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

masterslave schreef op maandag 06 juni 2016 @ 11:49:
[...]

Hoeveel bezoekers denk je dat de TT trekt? Gelijkwaardige aantallen als een F1 race. Het wegennet rondom Assen is niet minder in staat om dit te verwerken dan het wegennet rondom Spa of een Hockenheim.
Rond de 150.000 afgaande op vorige jaren, waarom denk je dat het wegennet daar jaarlijks compleet vast staat voor, tijdens en na de TT? Ik rij niet voor niets ieder jaar om als de TT wordt gehouden.

En dan moet je nog bedenken dat het bij de TT relatief goed gaat met de verkeersstromen omdat vrijwel iedereen met de motor komt (wel mooi om naar te kijken trouwens). Als dat aantal toeschouwers met auto/bus/trein komt dan heb je daar een serieus probleem. Net als dat je jaarlijks rondom Spa en Hockenheim een verkeersinfarct hebt tijdens de raceweekends. Dat is niet iets dat je moet willen.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:18

Pierre

Van nature lui!

En wat denken jullie van de milieu ridders in Nederland die zijn overal tegen

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 15:14

ATS

Martinspire schreef op maandag 06 juni 2016 @ 11:01:
[...]
Overigens zou ik een nieuwe baan in Nederland niet in het noorden of westen leggen, dat zijn dure constructies die vanwege verzakkingen aardig wat tijd en geld kosten om te bouwen. Beter meer in Brabant of iets waar je een paal in de grond steekt en dan gewoon klaar bent. En vooral iets zoeken waar geen NIMBY-types wonen zodat je er ook vaak mag rijden. Betere veelzijdige facilities erbij en alles in eigen beheer houden en je hebt een baan waar we nog lang plezier van hebben.
PauseBreak schreef op maandag 06 juni 2016 @ 11:29:
[...]
Ik zeg het nog een keer: Flevoland. Plat, volledig kunstmatig en goed bereikbaar (te maken). In theorie zou je daar bij Lelystad prima een echt circuit neer kunnen zetten zonder dat je in de problemen komt met bereikbaarheid en NIMBY-figuren.
Ok, laten we eens fantaseren...

Flevoland zou kunnen, maar is een moeras natuurlijk. Daar een groot circuit bouwen en onderhouden lijkt me een dure hobby. Dat verzakt waar je bij staat. Bovendien lijkt dat platte me juist geen aanbeveling. Een beetje hoogteverschil maakt het juist leuk!

Wat zou je denken van een terrein als Vliegbasis De Peel? Momenteel alleen actief als thuisbasis van de patriots en aanverwanten, maar verder als terrein wellicht interessant. Er ligt al een kartcircuit naast :*) Ontsluiting lijkt me beter te doen dan in Zandvoort en er is weinig bebouwing in de buurt.

Weten we nog meer interessante terreinen? Wellicht inactieve oude militaire vliegvelden?

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 14:16
Requiem19 schreef op maandag 06 juni 2016 @ 11:50:
Volgens mij is het vrij simpel:

6. De vraag is wie gek genoeg is om 500 miljoen (+/-) te investeren hierin.. zeker met een onberekenbaar iemand als Ecclestone.
Hoe lang zou die nog aan de macht zijn? Vent is 85 ondertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

ATS schreef op maandag 06 juni 2016 @ 12:03:
[...]

[...]

Ok, laten we eens fantaseren...

Flevoland zou kunnen, maar is een moeras natuurlijk. Daar een groot circuit bouwen en onderhouden lijkt me een dure hobby. Dat verzakt waar je bij staat. Bovendien lijkt dat platte me juist geen aanbeveling. Een beetje hoogteverschil maakt het juist leuk!

Wat zou je denken van een terrein als Vliegbasis De Peel? Momenteel alleen actief als thuisbasis van de patriots en aanverwanten, maar verder als terrein wellicht interessant. Er ligt al een kartcircuit naast :*) Ontsluiting lijkt me beter te doen dan in Zandvoort en er is weinig bebouwing in de buurt.

Weten we nog meer interessante terreinen? Wellicht inactieve oude militaire vliegvelden?
Wat dacht je van Circuit Lelystad. De basis ligt er al :Y)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Laatst online: 19-09 09:35

Martinspire

Awesomeness

PauseBreak schreef op maandag 06 juni 2016 @ 11:29:
[...]

Ik zeg het nog een keer: Flevoland. Plat, volledig kunstmatig en goed bereikbaar (te maken). In theorie zou je daar bij Lelystad prima een echt circuit neer kunnen zetten zonder dat je in de problemen komt met bereikbaarheid en NIMBY-figuren.
NIMBY figuren zijn daar ondertussen ook al aanbeland. Almere, Lelystad e.d. zit er al vol mee.

Maar kijk anders even naar hoe ze nu bezig zijn om in het Markermeer een aantal eilanden neer te zetten voor natuur. Hoe lang dat al niet duurt en hoe bepaalde organisaties zelfs dat al tegenwerken. Verder kost het ook aardig wat om daar te bouwen net als in het noorden. Het verzakt ook waar je bij staat.

Verder vraag ik me af of je qua uitstraling niet beter bij een oudere stad wil zitten met ook meer toerisme. Circuits in de polder zijn over het algemeen ook niet echt succesvol.
friggler schreef op maandag 06 juni 2016 @ 11:32:

Assen is ook te smal en moet veel doen om aan F1 standaarden te voldoen. MotoGP richtlijnen zijn anders en niet zo streng. Plus wat te denken van de bobo's en eisen aan technische infrastructuur. Dat red Assen ook niet even. Nog afgezien van het feit dat je meer (deftige) tribunes nodig hebt wat ook weer een flinke investering is. En verder vanuit toeristisch oogpunt is Assen nou ook niet echt top (imo)
masterslave schreef op maandag 06 juni 2016 @ 11:49:
[...]

Bij MotoGP komen dus 100.000 bezoekers waarvan velen met de motor. Dat scheelt al wat, maar 100.000 is niet genoeg om bij een F1 weekend genoeg binnen te halen. Dan moet je toch echt richting 150.000 denken. Dat gaan ze daar echt niet redden. Zeker niet als ze nog een extra rij moeten hebben voor bobo's.
PauseBreak schreef op maandag 06 juni 2016 @ 12:05:
[...]

Wat dacht je van Circuit Lelystad. De basis ligt er al :Y)
Oh je bent serieus? 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Martinspire op 06-06-2016 12:10 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-09 13:12
Denk dat we sneller en goedkoper zijn om noord-belgie weer terug te annexeren, en Spa de GP van NL noemen, dan dat we een nieuw circuit te moeten bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Haal zoiets ook naar NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friggler
Martinspire schreef op maandag 06 juni 2016 @ 12:08:
Bij MotoGP komen dus 100.000 bezoekers waarvan velen met de motor. Dat scheelt al wat, maar 100.000 is niet genoeg om bij een F1 weekend genoeg binnen te halen. Dan moet je toch echt richting 150.000 denken. Dat gaan ze daar echt niet redden. Zeker niet als ze nog een extra rij moeten hebben voor bobo's.
Zoals eerder aangegeven kwamen er in 2015 142.000 bezoekers naar de MotoGP, waarvan 100.000 op de wedstrijddag. Gaan we even naar de F1 van Belgie kijken, daar hebben ze een capaciteit voor 100.000 bezoekers (bron: http://nos.nl/artikel/205...rand-prix-van-belgie.html), dus 150.000 bezoekers bij een F1 wedstrijd klopt niet helemaal. Misschien in totaal over het hele weekend, maar dat heb je bij de MotoGP dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Dat annexeren is helemaal geen slecht idee. De race op de Nurburgring heeft al de GP van Luxemburg geheten. Waarom houden we de Dutch GP (Grote Prijs van Nederland?) niet daar? Qua infra en circuit hoeft er niks geïnvesteerd te worden.
Het is ook nog eens heel goed aan te rijden vanuit Nederland, zonder file's. Verder hebben ze geld nodig, dus je zou het circuit best moeten kunnen huren voor een weekendje F1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

[...]
NIMBY figuren zijn daar ondertussen ook al aanbeland. Almere, Lelystad e.d. zit er al vol mee.

Maar kijk anders even naar hoe ze nu bezig zijn om in het Markermeer een aantal eilanden neer te zetten voor natuur. Hoe lang dat al niet duurt en hoe bepaalde organisaties zelfs dat al tegenwerken. Verder kost het ook aardig wat om daar te bouwen net als in het noorden. Het verzakt ook waar je bij staat.

Verder vraag ik me af of je qua uitstraling niet beter bij een oudere stad wil zitten met ook meer toerisme. Circuits in de polder zijn over het algemeen ook niet echt succesvol.

Oh je bent serieus? 8)7
Hahaha, weet je, ik denk dat je onderschat waar er wel en niet moet worden geheid in Nederland. Eigenlijk overal moet dat uiteindelijk wel want we wonen met zijn allen in een delta. Met andere woorden: Het onderhoud van de baan is altijd een dure grap.

En nee, ik was niet geheel serieus. Als je me het serieus vraagt zou ik zeggen dat ik van mening ben dat Nederland geen F1 GP kan houden. De plekken die je serieus zou overwegen (stratencircuits à la Rotterdam e.d.) zijn onbereikbaar als er een groot evenement wordt gehouden en de F1 gaat daar qua bezoekersaantallen wel overheen. En dan laat ik nog even de links-extremisten van milieudefensie buiten beschouwing.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23

Bullet NL

Eigen Wijs

[...]
Assen is ook te smal en moet veel doen om aan F1 standaarden te voldoen. MotoGP richtlijnen zijn anders en niet zo streng. Plus wat te denken van de bobo's en eisen aan technische infrastructuur. Dat red Assen ook niet even. Nog afgezien van het feit dat je meer (deftige) tribunes nodig hebt wat ook weer een flinke investering is. En verder vanuit toeristisch oogpunt is Assen nou ook niet echt top (imo)
Toeristisch oogpunt??
Wat heeft Spa op dit gebied meer te bieden dan Assen? Laat staan de Red Bull Ring in Oostenrijk, naast een hele gemarkeerde baan heb je daar ook helemaal niets toeristisch

Het TT Circuit is de laatste jaren al flink verbreed, ze zijn er nog niet, maar zou wel vrij eenvoudig geschikt gemaakt kunnen worden voor grotere evenementen als de F1. (makkelijker dan Zandvoort)
[...]
Hoezo gaan ze dat in Assen niet redden? Assen ligt perfect gelegen aan de A28, ze hebben eind vorig jaar zelf een eigen afrit gekregen op de A28. Als ze willen zouden ze ook nog een tijdelijk (vrij goedkoop aan te leggen) treinstation tussen Beilen en Assen aan kunnen leggen waarmee het vervoer per openbaar vervoer (extra treinen) gewaarborgd is.

Maar goed, ik lees uit je woorden al dat je behoorlijk bevooroordeeld bent, ben je überhaupt de laatste jaren op de TT baan in Assen geweest?

Assen heeft maar één groot probleem, en dat is dat het midden in een beschermt natuurgebied ligt, net als Zandvoort overigens..

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesireHD
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14:47
In 2007 is er nog een Champcar-wedstrijd georganiseerd op het TT-circuit (gewonnen door Justin Wilson btw) dus het lijkt me dat het circuit in de basis best geschikt is voor formule-auto's. Al zal de FIA hoogstwaarschijnlijk wel andere eisen aan het circuit stellen als de organisatie van Champcar destijds deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-09 22:20

RoyK

Hobby tekenaar

ik denk dat jullie echt jullie tijd verdoen met hier over te fantaseren :)

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-09 12:10
Inderdaad tijd om even terug te gaan naar de orde van de dag; zijn er hier meer mensen die denken dat Ferrari en Red Bull behoorlijk aan elkaar gewaagd zullen zijn komend weekend? Durft iemand te gokken hoeveel verschil in de kwali er zal zijn tussen die drie grote teams?

at your service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

The_Butler schreef op maandag 06 juni 2016 @ 13:06:
Inderdaad tijd om even terug te gaan naar de orde van de dag; zijn er hier meer mensen die denken dat Ferrari en Red Bull behoorlijk aan elkaar gewaagd zullen zijn komend weekend? Durft iemand te gokken hoeveel verschil in de kwali er zal zijn tussen die drie grote teams?
Het hangt af van de mate waarin de upgrades die Ferrari meeneemt ook echt werken. Ze brengen een verbeterde turbo mee (die als 'betrouwbaarheidsupgrade' erdoor kwam, dus geen tokens kwijt), nieuwe benzine en motorolie en een stel aero upgrades. Dat klinkt mooi, maar als er een ding is waar Ferrari toch wel om bekend staat is dat het hit and miss is :P

Al loopt Toto Wolff RBR wel enorm te hypen, dus die heeft Ferrari geloof ik inmiddels afgeschreven als belangrijkste concurrent :+

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap

Powered by:

Ik hoop niet dat we F1 naar NL gaan proberen te halen.
Dat zou hoogstwaarschijnlijk uitlopen op een nieuw financieel drama,
kosten weer veel te laag geschat en de opbrengsten te hoog.

Net zoals de spelen proberen te organiseren, veel landen schieten er bij in.

Nee laat maar zitten :p dan reis ik wel een stukje. Kaartjes zijn al duur genoeg, wil niet ook nog via mn belastingcenten een hoop bijdragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friggler
JBplap schreef op maandag 06 juni 2016 @ 13:13:
Ik hoop niet dat we F1 naar NL gaan proberen te halen.
Dat zou hoogstwaarschijnlijk uitlopen op een nieuw financieel drama,
kosten weer veel te laag geschat en de opbrengsten te hoog.

Net zoals de spelen proberen te organiseren, veel landen schieten er bij in.

Nee laat maar zitten :p dan reis ik wel een stukje. Kaartjes zijn al duur genoeg, wil niet ook nog via mn belastingcenten een hoop bijdragen.
Áls het al zo zou zijn dat er een Nederlandse GP georganiseerd gaat worden, dan zal een heel groot gedeelte door bedrijven opgehoest worden. Stel het kost 500 miljoen om alles geschikt te maken + 50 miljoen per jaar voor Bernie en co en je hebt een stel bedrijven die 3/4 van die kosten voor hun rekening nemen, dan blijft er 125 miljoen over (eenmalig) en 12,5 miljoen per jaar over voor het rijk. Als je die bedragen verdeelt over alle Nederlanders, dan is het bedrag verwaarloosbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

friggler schreef op maandag 06 juni 2016 @ 13:18:
[...]

Áls het al zo zou zijn dat er een Nederlandse GP georganiseerd gaat worden, dan zal een heel groot gedeelte door bedrijven opgehoest worden. Stel het kost 500 miljoen om alles geschikt te maken + 50 miljoen per jaar voor Bernie en co en je hebt een stel bedrijven die 3/4 van die kosten voor hun rekening nemen, dan blijft er 125 miljoen over (eenmalig) en 12,5 miljoen per jaar over voor het rijk. Als je die bedragen verdeelt over alle Nederlanders, dan is het bedrag verwaarloosbaar.
Je gaat natuurlijk nooit bedrijven vinden die even 375 miljoen besteden zonder dat er ooit een cent terug komt.

Daarnaast vind ik 125M + 12.5M per jaar aan belastingcenten uitgeven niet verwaarloosbaar. Ja er wordt nog meer geld uitgegeven aan andere onzinnige dingen (zoals voetbal) maar dat betekent niet dat de overheid dit maar moeten gaan doen.

Een F1 in Nederland gaat niet meer gebeuren, zeker niet zolang de FOM maar één doel heeft dan dat is zo veel mogelijk geld verdienen. We kunnen gewoon niet op tegen de oliedollars in de rest van de wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:09
emnich schreef op maandag 06 juni 2016 @ 13:26:
[...]

Je gaat natuurlijk nooit bedrijven vinden die even 375 miljoen besteden zonder dat er ooit een cent terug komt.

Daarnaast vind ik 125M + 12.5M per jaar aan belastingcenten uitgeven niet verwaarloosbaar. Ja er wordt nog meer geld uitgegeven aan andere onzinnige dingen (zoals voetbal) maar dat betekent niet dat de overheid dit maar moeten gaan doen.

Een F1 in Nederland gaat niet meer gebeuren, zeker niet zolang de FOM maar één doel heeft dan dat is zo veel mogelijk geld verdienen. We kunnen gewoon niet op tegen de oliedollars in de rest van de wereld.
Buiten het financiële plaatje zal het in mijn ogen ook niet haalbaar zijn i.v.m. milieu eisen en bomenknuffellaars die er tegen zijn plus de hele infrastructuur naar het circuit toe.

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friggler
emnich schreef op maandag 06 juni 2016 @ 13:26:
[...]

8 euro per Nederlander is dat eenmalig en daarna per jaar 73 cent per Nederlander (12,5 miljoen euro gedeeld door 17 miljoen Nederlanders).

Gaan we er vanuit dat de bedrijven de helft van de kosten betalen, dan is het bedrag nog steeds verwaarloosbaar.

Dat het niet gaat gebeuren, daarin geef ik je 100% gelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:47
The_Butler schreef op maandag 06 juni 2016 @ 13:06:
Ik verwacht veel van de update van Ferrari (die over 3 mini updates is verspreid), er is al tijden geleden door het team aangegeven dat de echte performance winst pas in Canada te merken zou zijn.

In Spanje was Ferrari duidelijk sneller qua racepace, en Monaco was ingecalculeerd dat het chassis van RBR daar ijzersterk zou zijn. Ik verwacht zelf dus eigenlijk dat Ferrari in Canada dichter bij Mercedes zit (<0,5s) en dat RBR daar vlak achter staat op plek 3.

Is met de komst van Max misschien een beetje vloeken in de kerk hier en nee ik ben niet objectief... ;)

Ik verwacht/hoop echter wel dat de verhoudingen in Canada ongeveer zo zullen liggen, het argument van veel RBR fans dat ze Ferrari zomaar even gepasseerd zijn in de rangorde o.b.v. van 1 race vind ik dan ook lichtelijk onrealistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 11:40
friggler schreef op maandag 06 juni 2016 @ 13:28:
[...]

8 euro per Nederlander is dat eenmalig en daarna per jaar 73 cent per Nederlander (12,5 miljoen euro gedeeld door 17 miljoen Nederlanders).
Dat geld moet evengoed ergens vandaan komen. Dat bedrag delen door het aantal inwoners maakt het niet goedkoper, het ziet er misschien goedkoop uit, maar wat is daar het nut van? Het bedrag is niet verwaarloosbaar in de zin dat de regering dat ergens heeft liggen of ergens van kan afsnoepen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

Hari-Bo schreef op maandag 06 juni 2016 @ 13:28:
[...]

Buiten het financiële plaatje zal het in mijn ogen ook niet haalbaar zijn i.v.m. milieu eisen en bomenknuffellaars die er tegen zijn plus de hele infrastructuur naar het circuit toe.
Dat laatste is natuurlijk nogal afhankelijk van waar je zoiets zou bouwen. Als je een plek zou vinden die nu al goed bereikbaar is of dat eenvoudig gemaakt kan worden (door bijvoorbeeld een (extra) snelwegafslag en/of een (extra) station er vlak bij, dan heb je al een heel stuk van de logistiek opgelost.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:36

Player1S

Probably out in the dark

En ondanks alles, hoge kosten, boomknuffelaars, gebrek aan goede locatie, Bernie, etc etc, sta ik helemaal niet gek te kijken als Max dit vol blijft houden en dit jaar nog wat podiums scoort en volgend jaar serieus om de titel mee strijd dat er wel een Nederlandse GP komt.

Let wel: Ik zou niet gek staan te kijken betekend niet automatisch dat ik denk dat het daadwerkelijk gebeurd. Ik sluit het alleen niet 100% uit want Nederlanders zijn zo opportunistisch als de pest.
Zie afgelopen WK, vooraf kansloos, konden beter thuis blijven, de coach en spelers raak je aan de straatstenen niet kwijt. Spanje dik ingemaakt "Campeone!! campeone!!"

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
L1nt schreef op maandag 06 juni 2016 @ 13:49:
En ondanks alles, hoge kosten, boomknuffelaars, gebrek aan goede locatie, Bernie, etc etc, sta ik helemaal niet gek te kijken als Max dit vol blijft houden en dit jaar nog wat podiums scoort en volgend jaar serieus om de titel mee strijd dat er wel een Nederlandse GP komt.

Let wel: Ik zou niet gek staan te kijken betekend niet automatisch dat ik denk dat het daadwerkelijk gebeurd. Ik sluit het alleen niet 100% uit want Nederlanders zijn zo opportunistisch als de pest.
Zie afgelopen WK, vooraf kansloos, konden beter thuis blijven, de coach en spelers raak je aan de straatstenen niet kwijt. Spanje dik ingemaakt "Campeone!! campeone!!"
Nee, dat gaat niet gebeuren; want er moet overheidsgeld bij. En dat is in Nederland echt not-done ;)

En zandvoort is compleet niet geschikt voor een GP. En Assen eigenlijk ook niet echt voor auto's. Dan zou er dus een nieuw circuit moeten komen. Dat gaat niet gebeuren, gister niet, nu niet en morgen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 19:34

sjaool

Every life should have 9 cats

RoyK schreef op maandag 06 juni 2016 @ 13:02:
ik denk dat jullie echt jullie tijd verdoen met hier over te fantaseren :)
Leef je uit en teken een mooi circuit hier in de polder. :P

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:53

Hoogie2004

Whohooooo

Om even terug te duiken in het geruchten-circuit:

Ferrari vindt 0,4s per rondje met 'betrouwbaarheids-update', dus zonder tokens te verbruiken
http://www.thisisf1.com/2...ce-new-turbo-canadian-gp/

Dat zou dus 25pk winst zijn ongeveer. Het artikelen vertelt dat de Ferrari's al het hele seizoen niet op volle kracht gaan m.b.t. de turbo, en dit met deze update wel weer kan.

Perez, Ferrari en Heineken / Force India
http://www.f1today.net/nl...-raikkonen-bij-ferrari-in

Ok de bron staat niet goed aangeschreven hier. Maar toch, 2 puntjes uit het artikel. Perez (voormalig Ferrari Academy driver) zou in beeld zijn om Raikkonen te vervangen volgend jaar. Klinkt niet heel onwaarschijnlijk, al lijkt Grosjean me misschien een betere keuze.

Ander puntje is de samenwerking van Heineken met Force India. Zou goed nieuws zijn voor dat team, en ik zie dat wel gebeuren eigenlijk. Mede doordat Heineken banden heeft met Vijay Mallya door zijn brouwerijen.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Adlermann schreef op maandag 06 juni 2016 @ 13:57:
[...]

Nee, dat gaat niet gebeuren; want er moet overheidsgeld bij. En dat is in Nederland echt not-done ;)

En zandvoort is compleet niet geschikt voor een GP. En Assen eigenlijk ook niet echt voor auto's. Dan zou er dus een nieuw circuit moeten komen. Dat gaat niet gebeuren, gister niet, nu niet en morgen niet.
Wie zegt dat het een circuit moet zijn? Kan ook gewoon ergens door de straten heen.

En qua overheidsgeld ligt het er ook aan hoe de vlag er tzt bij hangt. Met een EK of WK voetbal denkt de menigte dat het gros in de zakken van de corrupte leiders eindigt dus is men tegen.
Als half Nederland over 5 jaar om de twee weken collectief klaar komt omdat Max weer eens wint vind half Nederland het ook een stuk minder erg als daar geld heen gaat. En tegen die tijd is Bernie hopelijk gewieberd (ofwel vrijwillig ofwel ofwel gedwongen ofwel met hulp van magere hein) en kan het zomaar zijn dat men weer kwaliteit zoekt ipv kwantiteit en zijn de kosten al weer stuk lager.

Nadeel is dat alle trackside reclame nu richting Bernie gaat ipv de baan zelf. Hef dat al eens op en de meeste races zullen spontaan rendabel zijn.

de kans is groter dat ik de komende jaren een keer op de 10e heel rijk word maar zeggen dat er nooit meer een GP komt is een beetje overdreven omdat het beeld er heel anders uit kan zien als Bernie en CVC weg zijn uit de F1.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

sjaool schreef op maandag 06 juni 2016 @ 13:57:
[...]

Leef je uit en teken een mooi circuit hier in de polder. :P
Done!

Aangepast aan de omgeving zodat het niet teveel afsteekt! 8)7

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/3jok3GV1ob1ZeBMEJdzzBw0w/full.jpg?nohitcount=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

friggler schreef op maandag 06 juni 2016 @ 12:17:
[...]

Zoals eerder aangegeven kwamen er in 2015 142.000 bezoekers naar de MotoGP, waarvan 100.000 op de wedstrijddag. Gaan we even naar de F1 van Belgie kijken, daar hebben ze een capaciteit voor 100.000 bezoekers (bron: http://nos.nl/artikel/205...rand-prix-van-belgie.html), dus 150.000 bezoekers bij een F1 wedstrijd klopt niet helemaal. Misschien in totaal over het hele weekend, maar dat heb je bij de MotoGP dus ook.
Alsnog komen minder mensen met de auto dan een doorsnee race. Verder heb je beter 150.000 bezoekers nodig om meer geld binnen te halen voor het circuit zelf. Zo financieel gezond is Spa helemaal niet.
PauseBreak schreef op maandag 06 juni 2016 @ 12:20:
[...]

Hahaha, weet je, ik denk dat je onderschat waar er wel en niet moet worden geheid in Nederland. Eigenlijk overal moet dat uiteindelijk wel want we wonen met zijn allen in een delta. Met andere woorden: Het onderhoud van de baan is altijd een dure grap.
Tuurlijk is het duur. Maar ga eens kijken naar het asfalt in Noord Holland (of bv de A12) ivm asfalt in Brabant of Limburg. In Noord Holland, Flevoland e.d. moet je echt alles doen, elders valt het mee. Al heeft Zandvoort weer geluk met de duinen die redelijk stevig liggen. Maar een nieuwe baan aanleggen in de duinen gaat je niet meer lukken.
En nee, ik was niet geheel serieus. Als je me het serieus vraagt zou ik zeggen dat ik van mening ben dat Nederland geen F1 GP kan houden. De plekken die je serieus zou overwegen (stratencircuits à la Rotterdam e.d.) zijn onbereikbaar als er een groot evenement wordt gehouden en de F1 gaat daar qua bezoekersaantallen wel overheen. En dan laat ik nog even de links-extremisten van milieudefensie buiten beschouwing.
Ik denk dat als je het aan zou leggen als een park zoals met Melbourne of Montreal ook gedaan is, dat je nog wel een kans maakt. Het grote probleem in NL is vooral de mensen die meteen beginnen te zeuren over uitstoot en dergelijke. Dus een stad vinden waar dat minder het geval is, lijkt me wel handig. Utrecht of Eindhoven (waar het ze al niet lukt om een volledige ringweg aan te leggen) en Amsterdam (ik kan me daar echt niet voorstellen dat iets het gaat halen), vallen al meteen af.
Bullet NL schreef op maandag 06 juni 2016 @ 12:21:
[...]

Toeristisch oogpunt??
Wat heeft Spa op dit gebied meer te bieden dan Assen? Laat staan de Red Bull Ring in Oostenrijk, naast een hele gemarkeerde baan heb je daar ook helemaal niets toeristisch
Het is makkelijker te verkopen aan de bevolking en politiek als er naast de baan nog meer te doen is om zo ook de lokale economie extra te stimuleren. En mensen blijven dan ook langer hangen. Het zou het makkelijker maken een groter bedrag samen te stellen, als er op langere termijn meer te halen valt.
Het TT Circuit is de laatste jaren al flink verbreed, ze zijn er nog niet, maar zou wel vrij eenvoudig geschikt gemaakt kunnen worden voor grotere evenementen als de F1. (makkelijker dan Zandvoort)
Ja makkelijker dan Zandvoort, maar nog steeds duurder dan een nieuwe baan.
[...]

Hoezo gaan ze dat in Assen niet redden? Assen ligt perfect gelegen aan de A28, ze hebben eind vorig jaar zelf een eigen afrit gekregen op de A28. Als ze willen zouden ze ook nog een tijdelijk (vrij goedkoop aan te leggen) treinstation tussen Beilen en Assen aan kunnen leggen waarmee het vervoer per openbaar vervoer (extra treinen) gewaarborgd is.
Infrastructuur is meer dan alleen wat wegen en OV verbindingen.
Maar goed, ik lees uit je woorden al dat je behoorlijk bevooroordeeld bent, ben je überhaupt de laatste jaren op de TT baan in Assen geweest?
Nog nooit nee. Maar slechter dan Zandvoort is sowieso onmogelijk.
Assen heeft maar één groot probleem, en dat is dat het midden in een beschermt natuurgebied ligt, net als Zandvoort overigens..
Bonus voor Zandvoort is dat het per definitie onbereikbaar is en vol zit met NIMBY-mensen. En dat het bij een mooie zomerdag al vol staat.
L1nt schreef op maandag 06 juni 2016 @ 13:49:
Zal me niet verbazen nee. Maar een nieuwe baan gaat er echt niet komen. Stratencircuit geef ik de meeste kans. Dat is ook het best te verkopen richting bevolking.
Toch werden ze 2e en halve-finalist ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Martinspire op 06-06-2016 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 10:21
RoyK schreef op maandag 06 juni 2016 @ 14:10:
[...]

Done!

[afbeelding]
Wel mooie haakse hoeken, komen ze met 360 + km/u aan rijden om allemaal de polder in te vliegen ;)

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Hoogie2004 schreef op maandag 06 juni 2016 @ 14:08:
Om even terug te duiken in het geruchten-circuit:

Perez, Ferrari en Heineken / Force India
http://www.f1today.net/nl...-raikkonen-bij-ferrari-in

Ok de bron staat niet goed aangeschreven hier. Maar toch, 2 puntjes uit het artikel. Perez (voormalig Ferrari Academy driver) zou in beeld zijn om Raikkonen te vervangen volgend jaar. Klinkt niet heel onwaarschijnlijk, al lijkt Grosjean me misschien een betere keuze.

Ander puntje is de samenwerking van Heineken met Force India. Zou goed nieuws zijn voor dat team, en ik zie dat wel gebeuren eigenlijk. Mede doordat Heineken banden heeft met Vijay Mallya door zijn brouwerijen.
Zou wel interessant zijn, Montezemolo gaf toen Perez vertrok naar McLaren aan dat hij daarmee definitief zijn Ferrari toekomst in de prullenbak gooide. Inmiddels echter een nieuwe capo dus wellicht ook nieuwe regels/voorkeuren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

[...]

Done!

[afbeelding]
Hebben we ook meteen het record van langste circuit te pakken! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

[...]

Done!

[afbeelding]
Te dicht bij Urk en te dicht bij natuurgebied. Gaat hem niet worden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Het was te proberen! :D Nog geen tijd gehad voor mn volledig veilige F1 wagen schets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Vliegveld Twente ligt nog beetje weg te (beton)rotten. Kun je mooi circuit op tekenen.

In de VS deden ze dat jarenlang in Cleveland. Was toffe baan om te zien en te rijden (Indycar Racing II)
Wikipedia: Grand Prix of Cleveland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
  • Laatst online: 18-09 10:21
Martinspire schreef op maandag 06 juni 2016 @ 14:22:
[...]

Laat ze gewoon beginnen op de a2 en dan om t meer heen via de afsluitbrug terug XD, zou ongeveer 50 KM zijn ofzo 6 rondjes en dan is ook klaar XD

Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Laatst online: 13-09 20:24
Een F1 circuit in Nederland gaat er alleen komen als een of andere provincie of stad er heel veel geld in wil steken om zichzelf te profileren. Maar aangezien de meeste steden geen geld hebben en vaak ook nog een links bestuur hebben zal dat niet snel gebeuren. Verder is het op de keper beschouwt ook niet echt een zinvolle investering.

Beste is om Spa Franchorchamps gewoon te zien als "ons" thuis-circuit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

We moeten gewoon afvragen wat ons internationaal de minste schade oplevert. :+

Of massaal alle boomknuffellaars oppakken, grote bedrijven nationaliseren (om geld te creëren zonder te hoge inflatie) en zandvoort grondig aanpakken (incl. toegangswegen e.d.). Of samen met Frankrijk Belgie binnenvallen en verdelen zodat Spa opeens bij Nederland hoort.

En dan zijn we ook nog eens louche genoeg zodat Bernie ons mag. Win-Win lijkt me.

[ Voor 10% gewijzigd door Player1S op 06-06-2016 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:07
Beste is om Spa Franchorchamps gewoon te zien als "ons" thuis-circuit :)
Dat lijkt mij ook het beste.

Een nieuwe circuit of Zandoort of Assen op F1 niveau brengen kosten bakken met geld, geld dat nooit terug verdiend gaat worden. Dat moeten we als land echt niet willen met overheidsgeld, als bedrijven/privé personen hier hun nek voor uit willen steken moeten ze dat natuurlijk gewoon doen. Echter zal dat ook niet gebeuren aangezien dit pure kapitaalvernietiging is.

Qua GP's in de buurt hebben we sowieso al niets te klagen. Spa is dichtbij, Hockenheim/Nurburgring zijn goed bereikbaar. Met iets meer moeite is Silverstone, de Hungaroring, Monza of Catalunya ook wel te bereken.

Ik ben echt een autosport liefhebber, maar laten we de +/- 500mln die het gaat kosten om de F1 naar Nederland te krijgen alsjeblieft nuttiger besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Nu online
L1nt schreef op maandag 06 juni 2016 @ 14:27:
Vliegveld Twente ligt nog beetje weg te (beton)rotten. Kun je mooi circuit op tekenen.

In de VS deden ze dat jarenlang in Cleveland. Was toffe baan om te zien en te rijden (Indycar Racing II)
Ben je ooit daar geweest? De toegangswegen zijn volstrekt niet toereikend voor de 5 vluchten per jaar die er vroeger waren (charters).

Laat staan een f1 circuit lol

Er is geen geld daarvoor in NL, en B er zijn hier zoveel milieu-eisen en omwonenden kunnen alles jaren rekken met beroepsprocedures.

Het gaat gewoon niet gebeuren, jij bent aan het dagdromen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Adlermann schreef op maandag 06 juni 2016 @ 14:37:
[...]

Het gaat gewoon niet gebeuren, jij bent aan het dagdromen.
Niet met die instelling nee! ;)

Zonder dollen, op het moment is het niet realistisch nee. Maar wie weet hoe de wereld er over 5 jaar uit ziet na de eerste titel(s) van Max? Vind het ook weer overdreven negatief om te stellen dat dit nooit en te nimmer zal gaan gebeuren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

L1nt schreef op maandag 06 juni 2016 @ 14:27:

Moet wel tussen de sporadisch opstijgende en landende vliegtuigen dan, want Twente is weer in gebruik genomen een paar maanden terug. Weliswaar als locatie om oude meuk uit elkaar te halen, maar toch :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Nu online
Grimmie187 schreef op maandag 06 juni 2016 @ 14:42:
[...]

Niet met die instelling nee! ;)

Zonder dollen, op het moment is het niet realistisch nee. Maar wie weet hoe de wereld er over 5 jaar uit ziet na de eerste titel(s) van Max? Vind het ook weer overdreven negatief om te stellen dat dit nooit en te nimmer zal gaan gebeuren..
Belastinggeld ervoor gebruiken is sowieso geen optie. Nooit. Daar zou ik zelf ook tegen zijn. Dit is prima iets wat de markt kan regelen. Maar ik zie dat echt niet gebeuren; en ik hoop ook van niet :)

Wat iemand doet met z'n eigen geld/investeerders; prima. Maar ook dat zie ik niet gebeuren. Maar hopen hierop kan wel. Maar ook wederom; niet realistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Adlermann schreef op maandag 06 juni 2016 @ 14:46:
[...]

Belastinggeld ervoor gebruiken is sowieso geen optie. Nooit. Daar zou ik zelf ook tegen zijn. Dit is prima iets wat de markt kan regelen. Maar ik zie dat echt niet gebeuren; en ik hoop ook van niet :)

Wat iemand doet met z'n eigen geld/investeerders; prima. Maar ook dat zie ik niet gebeuren. Maar hopen hierop kan wel. Maar ook wederom; niet realistisch.
Zoals ik op de vorige pagina al zei: Bernie weg, CVC weg en reclameuitingen rond de baan gaan weer naar het circuit zelf ipv naar Bernie en het gehele financiële plaatje ziet er totaal anders uit.

Daarmee heb je de boomknuffelaars en locatie nog niet mee opgelost maar ook daar kunnen openingen ontstaan binnen nu en 10 jaar. Zeker als Max in die 10 jaar zijn potentie waar maakt.
Niet alleen heeft ie dan waarschijnlijk al meerdere titels op zak maar heeft ie ook nog zeker 6-8 jaar te gaan in de F1 (Als in 10 jaar de kogel door de kerk zou gaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Gewoon een straten circuit dwars door Amsterdam, veel gaver word het niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Rev! schreef op maandag 06 juni 2016 @ 14:50:
Amsterdam plat buldozen en daar circuit bouwen... Kan dus toch nog gaver :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:27
F1 Auto's over een drijvend platform door de grachten vlak onder alle bruggetjes door? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-09 18:38
Een stuk zee droogleggen en daar een circuit - mooie reclame voor de NLse bagger- en bouwkunst ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 14:17
Welke route zou in Amsterdam dan geschikt zijn?

Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 10:18
Volgens mij wordt het bijna tijd om een eigen topic aan te maken voor alle Nederlandse F1 plannen 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:07
L1nt schreef op maandag 06 juni 2016 @ 14:50:
[...]

Zoals ik op de vorige pagina al zei: Bernie weg, CVC weg en reclameuitingen rond de baan gaan weer naar het circuit zelf ipv naar Bernie en het gehele financiële plaatje ziet er totaal anders uit.

Daarmee heb je de boomknuffelaars en locatie nog niet mee opgelost maar ook daar kunnen openingen ontstaan binnen nu en 10 jaar. Zeker als Max in die 10 jaar zijn potentie waar maakt.
Niet alleen heeft ie dan waarschijnlijk al meerdere titels op zak maar heeft ie ook nog zeker 6-8 jaar te gaan in de F1 (Als in 10 jaar de kogel door de kerk zou gaan).
Heel eerlijk, maar zie je bovenstaande punten echt dusdanig veranderen in 10 jaar of ben ik dan zo'n pessimist?

Dat Bernie niet het eeuwige leven heeft en in principe elk moment op zou kunnen stappen (met pensioen bedoel ik dan) lijkt me vrij aannemelijk gezien zijn leeftijd. Dat daar iemand/een organisatie voor terugkomt die op dezelfde voet door gaat lijkt me ook vrij logisch, dat gaat echt geen 180 graden verandering teweeg brengen.
Idem dito voor de reclame inkomsten en TV geld verdelingen e.d.

Het boomknuffelaars gehalte zie ik alleen maar grote worden, gezien de hetze die er de laatste jaren in NL (maar ook de rest van de wereld) is ontstaan tegen alles wat als milieu onvriendelijk wordt gezien. Kijk alleen al naar de plannen m.b.t. auto's aangaande het terugdringen van de uitstoot, dat staat natuurlijk haaks op een F1 race waar ze liters brandstof en een lading banden verstoken in een weekend.

Max zijn potentie is wel redelijk een feit, daar zijn de kenners het wel over eens. Echter is niets zeker in de F1 en moet het materiaal ook mee zitten, niets is zeker dat hij de komende tien jaar "eventjes" een paar titels op zijn naam zet en in een adem genoemd gaat worden met Schumacher, Fangio, Prost, Senna, Vettel, Hamilton.

Kortom, ik denk echt dat je het allemaal iets te rooskleurig ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Suicyder schreef op maandag 06 juni 2016 @ 14:53:
[...]

F1 Auto's over een drijvend platform door de grachten vlak onder alle bruggetjes door? :+
Ik heb hier een aantal jaar terug een plan voor gezien, maar kan het niet meer terugvinden.

Het pitcomplex was op het industrieterrein bij de utrechtse brug en ze reden een stuk A10 en A2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Chckdsk! schreef op maandag 06 juni 2016 @ 14:55:
[...]

Welke route zou in Amsterdam dan geschikt zijn?
Nassaukade/Weesperstraat/Amstel/Singel/Raadhuistraat/Rozengracht

;)

[ Voor 29% gewijzigd door Rev! op 06-06-2016 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 17:47

Arfman

Drome!

Tjongejonge, is er teveel slowchat over een race, wordt er een apart topic geopend maar nu gaat het al 3 pagina's over Fantasialand 8)7

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

B-Real schreef op maandag 06 juni 2016 @ 15:05:
[...]

Heel eerlijk, maar zie je bovenstaande punten echt dusdanig veranderen in 10 jaar of ben ik dan zo'n pessimist?

Dat Bernie niet het eeuwige leven heeft en in principe elk moment op zou kunnen stappen (met pensioen bedoel ik dan) lijkt me vrij aannemelijk gezien zijn leeftijd. Dat daar iemand/een organisatie voor terugkomt die op dezelfde voet door gaat lijkt me ook vrij logisch, dat gaat echt geen 180 graden verandering teweeg brengen.
Idem dito voor de reclame inkomsten en TV geld verdelingen e.d.
Met CVC al met 1 voet in de uitgang verwacht ik eerlijk gezegd wel een ommezwaai binnen de F1.
Qua imago en kijkers zit de F1 in een dip dus de overname van CVC zal relatief gezien laag zijn. Van de nieuwe eigenaren verwacht ik eigenlijk dat ze weer snel willen cashen. Dit kunnen ze doen door de teams nu wat meer geld te geven en de banen behouden en terug halen die de fans echt willen zien. Dit is dus haalbaar door tracksite reclame aan de banen zelf te geven. Ook zie ik het, in welke vorm dan ook, ook nog wel tijdelijk terug komen op open kanalen.
De huidige koers zullen ze iig niet blijven varen want dan kunnen ze beter direct hun geld in de hens steken.

Al met al krijg je dus meer geld voor de teams dus meer competitie ipv 2-3 teams die op sterven na dood zijn. Banen die de fans willen zien ipv niets-zeggende zandbakken of andere twijfelachtige oorden. Met straks Max, Sainz, Ocon, etc etc een jonge generatie helden en de populariteit schiet omhoog.
Op gegeven moment zal iemand als CVC zich weer melden en voor veels te veel geld de rechten overnemen en de boel weer verknalt door het achter de decoder te stoppen en alleen naar de hoogst biedend banen te gaan.
In die periode tussen huidige CVC en toekomstige CVC zie ik mogelijkheden mits locatie en zeikerds overwonnen kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

Toch grappig dat mensen een "links" bestuur als belemmering zien. Was het niet juist "rechts" dat tegen het uitgeven van overheidsgeld was?

Op zichzelf is vliegveld Twenthe nog niet eens zo'n gek idee. Het veld is nog in gebruik zoals hierboven gezegd, maar waarom zou het dat niet kunnen blijven? Dat moet te combineren zijn lijkt me als je de baan op zichzelf gewoon laat liggen. Verder is het terrein groot genoeg, en ligt het dicht bij de A1. Vanuit Oldenzaal en Enschede zou je een shuttleservice kunnen opzetten om mensen per trein aan- en af te voeren, zeker als de toegang nog wat verbeterd zou worden (de huidige hoofdingang ligt aan een smalle weg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
[...]

Done!

[afbeelding]
Dat is dan wel weer cool.
Voor semi-serieus eigenlijk een topic voor openen en paar design maken voor race over de straten van NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Laatst online: 14:33

Fiber

Beaches are for storming.

Rev! schreef op maandag 06 juni 2016 @ 15:13:
[...]

;)
Veel te smal hier en daar. Kun je nog beter een compleet rondje S100 doen...

Of gewoon een paar snelwegen afzetten en dan de driehoek bij Schiphol gebruiken: A5, A4, A9... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Als het al in Amsterdam gebeurt dan maar tijdelijk de grachten leegpompen en asfalteren. Als het in Baku kan... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Fiber schreef op maandag 06 juni 2016 @ 15:33:
[...]

Veel te smal hier en daar. Kun je nog beter een compleet rondje S100 doen...

Of gewoon een paar snelwegen afzetten en dan de driehoek bij Schiphol gebruiken: A5, A4, A9... :)
Ben natuurlijk niet serieus, een heel weekend F1 gaat daar nooit gebeuren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Even over Canada:

Kwam deze onboard helmet cam tegen YouTube: F1 2013 Onboard Bottas Canada

Gaaf om te zien hoe er door de bochten gekeken word en hoe Bottas telkens in zn spiegels aan het spienzen is waar de Ferrari zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
https://drive.google.com/...xgmyHFPn5pTRg&usp=sharing

Zoiets? Geen idee waar de pitstraat zou moeten komen, maar alle straten zijn redelijk breed. En het zou gaaf zijn als ze op de rotonde via beiden kanten kunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friggler
kevlar01 schreef op maandag 06 juni 2016 @ 15:43:
Even over Canada:

Kwam deze onboard helmet cam tegen YouTube: F1 2013 Onboard Bottas Canada

Gaaf om te zien hoe er door de bochten gekeken word en hoe Bottas telkens in zn spiegels aan het spienzen is waar de Ferrari zit :)
Dat soort beelden zouden ze eigenlijk live tijdens races moeten uitzenden. Kan me herinneren dat het wel een keer gedaan is, maar heb het al een hele tijd niet meer gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

friggler schreef op maandag 06 juni 2016 @ 15:48:
[...]

Dat soort beelden zouden ze eigenlijk live tijdens races moeten uitzenden. Kan me herinneren dat het wel een keer gedaan is, maar heb het al een hele tijd niet meer gezien.
Laatste race van Coulthard in Brazilië. Alleen duurde dat maar twee bochten.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

MrSleeves schreef op maandag 06 juni 2016 @ 15:57:
[...]

Laatste race van Coulthard in Brazilië. Alleen duurde dat maar twee bochten.
Het zou wel een hele gave toevoeging zijn als het standaard wordt meegenomen in de uitzendingen. Desnoods in plaats van de volledig gestabiliseerde camera's bovenop de cockpit. Dit doet me denken aan de camera's die de MotoGP gebruikt en dat is zeker positief voor de beleving imo d:)b

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Hier de plannen voor het circuit in Amsterdam: https://books.google.nl/b...rcuit%20Amsterdam&f=false

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Martinspire schreef op maandag 06 juni 2016 @ 14:22:
[...]

En sport en Urk op zondag is ook een no-go. :+

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Killjoy

Klingon lawn products

MegaTronics schreef op maandag 06 juni 2016 @ 16:14:
[...]

Dan asfalteren we Urk voor een weekendje en bouwen we het daarna weer op. Anders nog iets? >:)

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

MegaTronics schreef op maandag 06 juni 2016 @ 16:14:
[...]

Urk is een aparte gemeente dus als het circuit in de Gemeente Noordoostpolder ligt heeft Urk er niks mee van doen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

PauseBreak schreef op maandag 06 juni 2016 @ 16:03:
[...]

Het zou wel een hele gave toevoeging zijn als het standaard wordt meegenomen in de uitzendingen. Desnoods in plaats van de volledig gestabiliseerde camera's bovenop de cockpit. Dit doet me denken aan de camera's die de MotoGP gebruikt en dat is zeker positief voor de beleving imo d:)b
Deze vond ik niet veel later:
YouTube: F1 2012 - Monaco Grand Prix Paul di Resta Onboard (HD)

Onboard helmet cam van di Resta (in Monaco).
Let vooral op de eerste bocht :D

Zou zeker wel gaaf zijn als ze dit standaard doen.
Met de techniek van de GoPro / TomTom camera's van tegenwoordig moet dat wel lukken lijkt me. Kan er meteen een sponsorcontract voor die merken afgesloten worden.

edit: YouTube: Paul Di Resta- Helmet-Cam in Monaco
Deze is langer (wel minder kwaliteit)

[ Voor 7% gewijzigd door kevlar01 op 06-06-2016 16:34 . Reden: langere versie toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Laatst online: 14:33

Fiber

Beaches are for storming.

Wel cool. Wist niet dat daar ooit een keer serieus over was nagedacht... _/-\o_

Op de Maasvlakte is ook ruimte genoeg. Maar helaas ook erg slecht bereikbaar.

[ Voor 7% gewijzigd door Fiber op 06-06-2016 16:35 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
Pierre schreef op maandag 06 juni 2016 @ 11:59:
En wat denken jullie van de milieu ridders in Nederland die zijn overal tegen
Die moet je gewoon negeren, want hun zijn vaak de meest vervuilende mensen die er zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Absoluut onmogelijke locatie, de ring maar even daarvoor gebruiken en de utrechtsebrug on top of that. 8)7 (als je weet hoe druk de ring op zondag al is)

Dit lijkt me beter, btw rechte stuk door het Ajax stadion.
https://www.google.com/ma...x49606ab3c43f9797!1m0!3e2
F1 GP Bijlmer

Veel makkelijker te regelen en zit veel minder mensen in de weg, ook aardig wat braakliggende ruimte om te developen, en industrie/winkelgebied dus baan zou vaker gebruikt kunnen worden. En de parkeerplaats bij Borchland zou ook nog misbruikt kunnen worden.
Wel een beetje een Indycar streetcircuit maar die vind ik meestal wel leuk eigenlijk.

[ Voor 8% gewijzigd door enchion op 06-06-2016 17:23 ]

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
enchion schreef op maandag 06 juni 2016 @ 17:07:
[...]

Absoluut onmogelijke locatie, de ring maar even daarvoor gebruiken. 8)7 (als je weet hoe druk de ring op zondag al is)

Veel makkelijker te regelen en zit veel minder mensen in de weg, ook aardig wat braakliggende ruimte om te developen, en industrie/winkelgebied dus baan zou vaker gebruikt kunnen worden.
Wel een beetje een Indycar streetcircuit maar die vind ik meestal wel leuk eigenlijk.
Als ik vanaf de holterbergweg om het Ziggo dome heen de burgemeester Stramanweg opdraai heb ik altijd het gevoel in een race game te zitten. Zeker met al die futuristische lichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Qua logistiek en locatie lijkt een stratencircuit me inderdaad veel beter te doen in Nederland dan Zandvoort terug een GP circuit maken. Wat het wel lastig maakt is dat veel straten in grote steden 2x2 rijstroken is met daartussen een verhoogde trambaan oid. 2 rijstroken in stedelijk gebied zijn veel te smal als F1-circuit. Je hebt van die brede lappen asfalt nodig zoals je ze hier (verkeerstechnisch gezien terecht) niet meer ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Geen voorstel voor een locatie betreffende een geschikt F1 NL circuit.. 8)

Going Dutch – to the Max!
...
So, with F1 fever at an all-time high in Holland, how long before the world's top single-seater category heads back to the beach for a round at magnificent Zandvoort? It's something Max is longing to see.

"I definitely hope so. For sure there are a lot of things still to do but if it works I'll be really happy and I think the fans will be too!"

Afbeeldingslocatie: http://image3.redbull.com/rbx00498/0001/2/600/445/inarticle_zandvoort_2_demo_4123131312.jpg

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Laatst online: 19-09 18:12

fynrd1

Fooled by Randomness

Rev! schreef op maandag 06 juni 2016 @ 15:13:
[...]

;)
Damrak, Rokin, Spui mogen niet ontbreken. De gehele Pietheinkade zou ook een mooie toevoeging zijn. Als je al deze aan elkaar koppelt heb je eigenlijk een heel mooi circuit, die nog snel is ook.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Laatst online: 13-09 20:24
enchion schreef op maandag 06 juni 2016 @ 17:07:
[...]

[afbeelding]

Veel makkelijker te regelen en zit veel minder mensen in de weg, ook aardig wat braakliggende ruimte om te developen, en industrie/winkelgebied dus baan zou vaker gebruikt kunnen worden. En de parkeerplaats bij Borchland zou ook nog misbruikt kunnen worden.
Dat zou idd wel een heel gaaf circuit kunnen worden! Ook geen problemen betreffende bereikbaarheid door de omringende snelwegen en stations. Alleen de bedrijven die daar zitten zouden wel eens lastig kunnen doen. Misschien in het weekend met Goede Vrijdag plannen. :)

Zou wellicht een voordeel kunnen zijn dat de waarde van het ontroerend goed stijgt door het positieve imago en internationale exposure van F1

[ Voor 4% gewijzigd door Bigfoot op 06-06-2016 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Ik heb nu een paar keer via Youtube beelden kunnen bekijken van de parade. Dan worden coureurs ook nog even geïnterviewd (vind ik overigens jammer voor de fans die op dat moment naar hun idool zwaaien en die dan druk in gesprek is.

Zijn dat beelden die live worden uitgezonden of worden die achteraf uitgezonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

Ok, zoiets dan in hartje Rotterdam? Zou wel mooie plaatjes geven. :9~

5,8km is eem mooi rondje toch? Wel wat werk nodig hier en daar, maar de ruimte is er volgens mij wel.

[ Voor 42% gewijzigd door ATS op 06-06-2016 21:26 . Reden: Kaart werkt weer. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

DRaakje schreef op maandag 06 juni 2016 @ 15:46:
https://drive.google.com/...xgmyHFPn5pTRg&usp=sharing

Zoiets? Geen idee waar de pitstraat zou moeten komen, maar alle straten zijn redelijk breed. En het zou gaaf zijn als ze op de rotonde via beiden kanten kunnen...
Leuk circuit! Bijna bij mij voor de deur! Scheelt weer reistijd :)
Ik verwacht wel dat de heuveltjes op de Nassaukade wel flinke schanzen worden bij 250 kmh :+

https://www.google.nl/map...yJVnjw!2e0!7i13312!8i6656

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Zullen we de potentiële Hollandse GP circuits in een nieuw topic voortzetten? :)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
je weet wel beter dan op moderaties te reageren, daar zijn feedbacktopics voor.

[ Voor 62% gewijzigd door Señor Sjon op 06-06-2016 22:31 ]

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Señor Sjon schreef op maandag 06 juni 2016 @ 22:04:
[Mbr]Zullen we de potentiële Hollandse GP circuits in een nieuw topic voortzetten? :)[/]
Als je de moeite wilt nemen om de hele handel af te splitsen wil ik nog wel tot donderdag door fantaseren. :)

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Die headcam van Di-Resta deed me om de een of andere reden heel erg aan Grand Prix 2 denken (maar dat komt misschien omdat dat de enige F1 game is die ik echt redelijk vaak gespeeld heb) door de lage resolutie van het beeld en het gejank van de motoren :P

Overigens wel mooi dat erg lage perspectief van de coureur, je ziet alleen zo veel minder dan de gewone cam boven de coureur.
devil-strike schreef op maandag 06 juni 2016 @ 16:41:
[...]

Die moet je gewoon negeren, want hun zijn vaak de meest vervuilende mensen die er zijn :)
Precies, zeer goed gefundeerd en het gebruik van 'hun' maakt het af. d:)b

[ Voor 40% gewijzigd door GoldenSample op 06-06-2016 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:12
Ik ben het er wel mee eens dat ze zie helmetcams of hoe het dan ook mag heten standaard in moeten zetten bij iedereen. Het voegt echt wat toe. Zeker ook mooi om een lineup te zien voor een perfecte inhaalactie met die cam.

Immersion is enorm met die camera. F1 moet daar wat mee doen! :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

vosss schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 02:38:
Ik ben het er wel mee eens dat ze zie helmetcams of hoe het dan ook mag heten standaard in moeten zetten bij iedereen. Het voegt echt wat toe. Zeker ook mooi om een lineup te zien voor een perfecte inhaalactie met die cam.

Immersion is enorm met die camera. F1 moet daar wat mee doen! :Y
Absoluut! Je voelt de hobbels mee, je ziet hoe het schudt, bibbert, de g krachten werken en dat ze in hun spiegels kijken. Erg mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-09 18:02

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

RoyK schreef op maandag 06 juni 2016 @ 19:23:
Ik heb nu een paar keer via Youtube beelden kunnen bekijken van de parade. Dan worden coureurs ook nog even geïnterviewd (vind ik overigens jammer voor de fans die op dat moment naar hun idool zwaaien en die dan druk in gesprek is.

Zijn dat beelden die live worden uitgezonden of worden die achteraf uitgezonden?
Deze beelden worden niet live uitgezonden door Ziggo. Vind dat wel jammer. Sky Sports F1 doet dit namelijk wel.

Xbox Live: Miesjh NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
Miesjh schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 09:38:
[...]

Deze beelden worden niet live uitgezonden door Ziggo. Vind dat wel jammer. Sky Sports F1 doet dit namelijk wel.
Ze moeten de mensen in de studio wel even hun zegje laten doen natuurlijk! :o .

Weg met die studio en lekker op locatie met 4 man! Serieus, wie zit er nou te wachten op dat boksapparaat, karting en een presentator die minder van de F1 af weet dan de gemiddelde NL'er?

[ Voor 15% gewijzigd door StealthyPeanut op 07-06-2016 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
StealthyPeanut schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 10:03:
[...]

Ze moeten de mensen in de studio wel even hun zegje laten doen natuurlijk! :o .

Weg met die studio en lekker op locatie met 4 man! Serieus, wie zit er nou te wachten op dat boksapparaat, karting en een presentator die minder van de F1 af weet dan de gemiddelde NL'er?
Die studio is al een hele grote stap met wat het eerst was, als Max echt potten gaat breken straks zal het nog wel beter worden. Als we op een WK voetbal staan hebben we ook gelijk elke dag 3 talkshows, zal hier ongeveer hetzelfde werken lijkt me.
Pagina: 1 ... 63 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Het topic voor de komende race vind je donderdagochtend voor de race als los topic.
[F1] Seizoen 2016-14 - GP van Italië

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Waar te kijken?
Racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2016

IRC: http://irc.tweakers.net/f1