Volgens mij was het wel de bedoeling daar ongeveer te stoppen. Zag een video van de laatste demo van gister die een meter of 100 daarvoor was. Monteurs stonden ook al daar bij de hekken, maar moesten dus even wat verder lopen.
Het geluid was misschien niet zo oorverdovend meer, maar ik vond het al hard zat. Ik moet er niet aan denken om nog 20x V12 te horen voor 50+ rondjes. Zelfs met oordoppen ben je daar dan nog wel doof van.
En inderdaad, de demo van 14.15 ging niet goed en daarna ging ie om 15.30 nog een laatste keer. Net als gister (wederom uit die video gehaald), ging ie toen ook een paar donuts doen en zette ie hem op het rechte stuk neer.
Zelf zat ik vandaag op de tribune (dus zelf kaarten gekocht, of nouja gekregen) en dat was eigenlijk wel top. Kwamen eerst al met de fiets (na bij een 1 of ander gehucht de auto te hebben neergezet) en konden dus zo naar de baan toe fietsen. Gestald vlakbij die Hummer met die muziek en naar binnen. Kostte misschien 15 minuten van auto naar circuit maar werkte eigenlijk prima. Kan het aanraden. En omdat we niet in de file stonden voor Bloemendaal of iets (kwamen vanuit het zuiden), waren we er eigenlijk zo. Ook terug geen problemen. Al scheelt het als je fietsen met elektromotor hebt. Denken anderen ook meteen dat je hele sterke kuiten hebt
Anyways, op het evenement konden we met onze kaarten dus de paddock in, een apart stuk duin (aan de binnenkant) en de tribune op. Voor €35 p/s was dat goed te doen dus en eigenlijk nergens was het echt afgeladen vol op de tribune. Ja bij een Max-demo was het even wat drukker, maar niet stoel aan stoel bezet. En hij stopte dus bijna recht voor ons. Hadden ook als 1 van de weinige plekken nog een (klein) scherm waar we dingen op konden zien. Dus voor ons zeker ideaal.
Viel me trouwens ook wel op hoe verouderd de baan is en dat ze met geen mogelijkheid hier makkelijk een GP kunnen organiseren. Dat gaat echt 2 of 3x zoveel kosten als een nieuwe baan ergens in de provincie dat doet. Echt alles is verouderd, al was de tribune zelf prima te doen (zeker voor dit soort evenementen). En dat ie overdekt was, was eigenlijk ook wel fijn

Gratis toiletten was ook prima geregeld en de prijzen voor versnaperingen vond ik ook nog wel meevallen.
Al met al dus een topdag gehad en mocht er volgend jaar weer zoiets georganiseerd worden, dan kan ik fietsen+tribune wel aanraden. Prima geregeld ook door Jumbo en Red Bull
[
Voor 6% gewijzigd door
Martinspire op 05-06-2016 23:52
]