[F1] Seizoen 2016 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 62 ... 101 Laatste
Acties:
  • 496.705 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:17
Als het morgen mooi weer wordt ga ik denk ik even in Zandvoort kijken. Ik heb alleen al jaren niet meer in het duin gezeten, daar is niks van horeca of iets dergelijks toch? Kun je gewoon zelf eten/drinken meenemen of hoe doen jullie dat? Laatste jaren ging ik eigenlijk alleen naar het circuit als ik via via paddock/vipkaarten kreeg en dan hoef je je over eten of drinken geen zorgen te maken.
Max komt dus dacht kan wel in dit topic

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:35

Martinspire

Awesomeness

Daniel is toch echt een geweldige gozer (als het team hem niet in de steek laat):

Lastige vragen, maar hij wist ze wel!

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knol_02
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-05 09:48
sig69 schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 20:53:
Als het morgen mooi weer wordt ga ik denk ik even in Zandvoort kijken. Ik heb alleen al jaren niet meer in het duin gezeten, daar is niks van horeca of iets dergelijks toch? Kun je gewoon zelf eten/drinken meenemen of hoe doen jullie dat? Laatste jaren ging ik eigenlijk alleen naar het circuit als ik via via paddock/vipkaarten kreeg en dan hoef je je over eten of drinken geen zorgen te maken.
Max komt dus dacht kan wel in dit topic
Er staan catering kraampjes maar voor zover ik weet kan je ook je eigen eten en drinken meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:45
Max moet het doen met de motor die Ricciardo gebruikte in Monaco lees ik op verstappenfan.nl
Beetje raar?

[ Voor 33% gewijzigd door Barfman op 03-06-2016 22:48 ]

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Barfman schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 22:45:
Max moet het doen met de motor die Ricciardo gebruikte in Monaco lees ik op verstappenfan.nl
Beetje raar?
Dan zou het Ricciardo dus weer een nieuwe motor kosten? Lijkt mij dus sterk dat ze dat doen, anders gaat hij ook erg snel door de beschikbare motoren heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:45
RobertMe schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 22:47:
[...]

Dan zou het Ricciardo dus weer een nieuwe motor kosten? Lijkt mij dus sterk dat ze dat doen, anders gaat hij ook erg snel door de beschikbare motoren heen.
Idd, vind het wel vaag.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 18:47
Beetje raar?
Mag niet volgens het regelement.
Daarnaast maakt de naam verstappen in de URL het niet een betrouwbare bron. Zeker aangezien hij zelf geen bron vermeldt.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

RocketKoen schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 22:55:
[...]
Daarnaast maakt de naam verstappen in de URL het niet een betrouwbare bron. Zeker aangezien hij zelf geen bron vermeldt.
Het is ook op geen enkele andere F1 news-site terug te vinden. Ik had het anders beslist voorbij zien komen de laatste dagen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:59

Edd

RocketKoen schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 22:55:
[...]

Ik zou er ook geen waarde aan hechten.. Dit is gewoon een fan die op 1 Juni 2016 even een site in elkaar geklikt heeft en nog wat nieuws op heeft gezet. Met dit bericht probeert hij waarschijnlijk wat traffic naar zijn site te genereren.

-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09 16:34

derx666

mecker ende blaet

Beetje raar?
I call BS... Sensatie zoeken, verder niks. Nergens op gebaseerd, en absoluut niet mogelijk. Waarom zou je Ricciardo een motor die 1 race oud is afnemen (en die hij dus niet meer kan gebruiken), hij moet een andere motor inzetten enz... Geen enkel weldenkend team zou (zelfs als het zou mogen) dit doen...

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:55
ATS schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 12:46:
Toch vind ik het leuk dat het nog echt te herkennen is als een vliegveld. Zelfs de baanmarkering staat er nog op.
[afbeelding]

Op die 24 zou ik zo nog een kist durven landen zo te zien. De hoofdbaan heeft wat obstakels gekregen zo lijkt het, dus dat heeft iets meer voeten in aarde. De andere dwarsbaan (33 zou dat geweest zijn denk ik zo vanaf de foto) lijkt niet veel meer van over.

Hmmm... Het lijkt er zelfs op dat het nog steeds actief is? Zelfs in het gras ligt nog een baan (24H).
Die foto is nog van voor de verbouwing. Het ziet er ondertussen iets anders uit. :P

Afbeeldingslocatie: https://joesaward.files.wordpress.com/2010/02/100185.jpg

De verbouwing was niet slecht, maar er is toch wat karakter verloren gegaan. Bridge was echt fantastisch. Eigenlijk het hele stuk van Abbey tot Priory en de oude (krappere) Brooklands..

Afbeeldingslocatie: https://thejudge13.files.wordpress.com/2015/06/silverstone_circuit_2010_version-leemorganracingcom.png

[ Voor 15% gewijzigd door Tackleberry op 03-06-2016 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
knol_02 schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 22:41:
[...]

Er staan catering kraampjes maar voor zover ik weet kan je ook je eigen eten en drinken meenemen.
Ja maar die kraampjes staan niet helemaal rondom denk ik? Er gaat in ieder geval een tas mee dan, en dan zie ik wel.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
sig69 schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 00:00:
[...]

Ja maar die kraampjes staan niet helemaal rondom denk ik? Er gaat in ieder geval een tas mee dan, en dan zie ik wel.
Eigen consumptie meebrengen is gewoon toegestaan, heb ik Verstappen.nl ergens in de comments zien schrijven van dit artikel: http://www.verstappen.nl/?locatie=bericht&id=9732

Zelf ga ik zondag. Net toch nog wel even Paddock-kaarten gekocht, wil de kans toch even grijpen om wat dichterbij te komen :o

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Morgen met mijn zoontje die kant op. Zal wel druk zijn, maar wel zin in!

We zijn herkenbaar,.... Mijn zoontje heeft een Red Bull cap op. :+

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Ik zal zwaaien :w

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Fuuuuuuuu....

Zoontje hoge koorts , hoesten, overgeven....

Shit wat balen zeg....
Hij keek er zo naar uit!

[ Voor 80% gewijzigd door albino71 op 04-06-2016 07:05 ]

Te koop....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knol_02
  • Laatst online: 29-05 09:48
albino71 schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 06:45:
Fuuuuuuuu....

Shit wat balen zeg....
Hij keek er zo naar uit!
Wat balen, Beterschap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-09 22:20

RoyK

Hobby tekenaar

ongelooflijk, dat doen die kindjes nu altijd! Eigen verjaardag, kinderfeestje, afzwemmen voor diploma, eerste vakantie dag....

Beterschap

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinG
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 30-12-2022
Fuuuuuuuu....

Shit wat balen zeg....
Hij keek er zo naar uit!
Zeker balen!
Komt ook altijd op een verkeer moment.

Beterschap!

Voedingsadviseur bij Voeding-en-fitness.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Nou mensen nog een weekje tot Montreal, en daarna geen twee weken brake. HEERLIJK! Topic is echt rustig nu trouwens. Die twee weken brakes zorgen altijd voor een soort van F1 komkommertijd.

[ Voor 27% gewijzigd door Jackson6 op 04-06-2016 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
Jackson6 schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 09:47:
Nou mensen nog een weekje tot Montreal, en daarna geen twee weken brake. HEERLIJK! Topic is echt rustig nu trouwens. Die twee weken brakes zorgen altijd voor een soort van F1 komkommertijd.
het is denk ik vooral rustig door het resultaat van afgelopen race van Verstappen :)
ineens zijn er geen talloze mensen meer die hun hoop opschrijven als een verwachting / feit, als in : "ik verwacht dat max gewoon een podium rijdt, maar als het regent, dan verwacht ik dat hij iedereen naar huis rijdt"....

die week ertussen iedere keer is best frustrerend. Zeker als er ook geen vaderlandse voetbalcompetitie is om het sportweekend te vullen. EK doet me weinig. OS daarentegen weer wel, maar het duurt nog wel even voordat die beginnen en die zijn in 11 dagen ofzo alweer voorbij. Op een of andere manier voelt een weekend zonder sport-wedstrijd van een sport die ik leuk vind altijd als een "minder" weekend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 16:28

Bosmonster

*zucht*

Zijn er nog ervaren Zandvoortgangers die weten waar je het beste kan gaan staan dit weekend?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:15
Bosmonster schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 10:36:
Zijn er nog ervaren Zandvoortgangers die weten waar je het beste kan gaan staan dit weekend?
Ik zou niet naar het strand gaan, maar ergens bij het circuit gaan staan :+.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Devian schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 10:39:
[...]

Ik zou niet naar het strand gaan, maar ergens bij het circuit gaan staan :+.
:')

Nog tips voor het circuit? oOo

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-09 19:01
Beetje raar?
Ik had dit bericht ook gezien idd. Volgens mij gewoon stom/verkeerd vertaald vanaf Engelse sites waarin wordt wordt vermeld dat "Verstappen will use the improved engine in Canada, the same engine that Ricciardo used in Monaco" - waarbij dus gewoon bedoeld wordt dat hij vanaf Canada ook de verbeterde motor heeft, dezelfde versie die Ricciardo in Monaco had (en dus niet de reeds gebruikte motor).

Zou overigens wel een mooi verhaal zijn als een team hiermee een gat in het motorenreglement gevonden zou hebben }:O >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijntjuhh
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-05 19:15
Bosmonster schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 10:42:
[...]

:')

Nog tips voor het circuit? oOo
Kom of heel op tijd, of zet de auto ergens voor Zandvoort neer en ga met het OV richting het circuit.

Vorig jaar naar Italia a Zandvoort geweest (waar Max ook was), maar erg lang in de file moeten staan om ergens te parkeren.

Het is bedoening, niet bedoeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nocalimero
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 16:41
Even over het Baku circuit:

De pitlane entry zit volgens mij toch aan het einde van het rechte stuk? Dat is toch me vreemd?
Dat zou zo maar wat rare situaties op kunnen leveren.

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 12:57
Dat valt toch wel mee? De entry zit gewoon iets voor Start/Finish.

Afbeeldingslocatie: https://www.formula1.com/content/fom-website/en/championship/races/2016/Europe/_jcr_content/circuitMap.img.png/1450103888902.png

Wanneer je de pits in gaat mis je wel relatief veel snelheid volgens mij, omdat je het snelste traject van de baan fors inkort.

[ Voor 23% gewijzigd door DJTimo op 04-06-2016 12:04 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik heb even gezocht binnen het topic, maar niet kunnen vinden, de on board video compilatie van Canal+ van Monaco. Het Monaco topic is alweer even op slot, bij deze dus.

Vooraf, een paar zaken die mij opvallen na het bekijken daarvan, en dan met name bij Verstappen.

1) Ze kregen het linker-voorwiel van Verstappen niet los net voor aanvang van de race, ze moesten er zelfs met de hamers aan te pas komen om dat voor elkaar te krijgen..
2) Zijn linker-voorwiel blokkeert bij het inhalen van Magnussen voor de eerste bocht, rechts gebeurd dat niet.
3) na zijn samensmelting met de vangrail, na opnieuw een blokkerend linker-voorwiel, lijkt hij erg veel pijn te hebben aan been of benen, en kan hij bijna niet zelfstandig uit de auto stappen. Daar heb ik niet zo heel veel over gehoord achteraf?

[Vimeo: https://vimeo.com/169182298]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

hardware-lover schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 12:28:
..
blokkeert bij het inhalen van Magnussen voor de eerste bocht, rechts gebeurd dat niet.
3) na zijn samensmelting met de vangrail, na opnieuw een blokkerend linker-voorwiel, lijkt hij erg veel pijn te hebben aan been of benen, en kan hij bijna niet zelfstandig uit de auto stappen. Daar heb ik niet zo heel veel over gehoord achteraf?
..
Het lijkt inderdaad stroef en pijnlijk te gaan, zijn reactie klinkt ook wat moeizaam.
Toch een tikkie gehad?! Raar eigenlijk, het lijkt best mee te vallen.

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-09 21:25

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
DJTimo schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 11:55:
Dat valt toch wel mee? De entry zit gewoon iets voor Start/Finish.

[afbeelding]

Wanneer je de pits in gaat mis je wel relatief veel snelheid volgens mij, omdat je het snelste traject van de baan fors inkort.
Niet alleen dat, maar je zal ook fors moeten afremmen om de pits in te gaan, dus ik ben benieuwd of dat inderdaad vreemde acties gaat opleveren als de coureurs ineens afremmen om de pits in te gaan.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
Kees schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 12:57:
[...]

Niet alleen dat, maar je zal ook fors moeten afremmen om de pits in te gaan, dus ik ben benieuwd of dat inderdaad vreemde acties gaat opleveren als de coureurs ineens afremmen om de pits in te gaan.
die gaan toch ook van de racelijn af, dus lijkt me geen probleem. In Brazilie is het ook geen probleem.

[ Voor 4% gewijzigd door P.O. Box op 04-06-2016 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:41
P.O. Box schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 13:00:
[...]
die gaan toch ook van de racelijn af, dus lijkt me geen probleem. In Brazilie is het ook geen probleem.
Lijkt mij ook niet. Canada is wat dat betreft veel gevaarlijker. Wonderbaarlijk dat daar nog nooit ongelukken zijn gebeurd.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Harrie

NederVlaming

alexbl69 schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 13:02:
[...]

Lijkt mij ook niet. Canada is wat dat betreft veel gevaarlijker. Wonderbaarlijk dat daar nog nooit ongelukken zijn gebeurd.
Daar remt iemand die de pit in rijd toch juist later? Dus geen gevaar dat iemand erachtetop klapt lijkt mij? Of is mijn circuit kennis roestig aan het worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Kees schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 12:57:
[...]

Monza gaat vergelijkbaar volgens mij? Sure, af en toe wat rookwolkjes van banden die toch al verwisseld gaan worden, dus dat lijkt me geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Fuuuuuuuu....

Shit wat balen zeg....
Hij keek er zo naar uit!
Dat is zonde zeg! Misschien morgen nog een kans... Op Verstappen.nl al veel foto's van vandaag zag ik.

Had trouwens even gemist dat er gisteren al een heuse bordesscène plaatsvond in Zandvoort :P
Afbeeldingslocatie: http://www.verstappen.nl/img/2016/Familie_Racedagen_-_Zandvoort/BX5C3273-27b.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Tralapo op 04-06-2016 14:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik heb even gezocht binnen het topic, maar niet kunnen vinden, de on board video compilatie van Canal+ van Monaco. Het Monaco topic is alweer even op slot, bij deze dus.

Vooraf, een paar zaken die mij opvallen na het bekijken daarvan, en dan met name bij Verstappen.

1) Ze kregen het linker-voorwiel van Verstappen niet los net voor aanvang van de race, ze moesten er zelfs met de hamers aan te pas komen om dat voor elkaar te krijgen..
2) Zijn linker-voorwiel blokkeert bij het inhalen van Magnussen voor de eerste bocht, rechts gebeurd dat niet.

[video]
Het wiel aan de binnenbocht is altijd het wiel dat blokkeert. Dat wordt namelijk veel minder hard tegen de weg gedruky.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiaX
  • Niet online

[video]
Het viel mij nogmaals op dat Hamilton volgens mij echt bewust die chicane afsnijd omdat hij weet dat Ricciardo sneller is en hem voorbij zal gaan. Het beslissende moment van de race imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

[video]
Interessante beelden. Ook dat hij zeer lijkt te hebben. Dat lijkt ook een beetje te horen uit zijn stem als hij zegt dat hij gecrasht is. Hoe zou zo een hoofd nou werken heh. Zou dit nou aan hem knagen of boeit het hem niet.

Toch wel een beetje spijt dat ik niet naar Zandvoort ben gegaan. Tegelijk heb ik altijd wel een beetje moeite met al die hordes en hordes mensen. Dat was me toen bij de A1 daar niet goed bevallen. Bij Spa gaan we op een tribune zitten. Ik denk dat ik dat prettiger gaat vinden.

[ Voor 9% gewijzigd door RoyK op 04-06-2016 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

JvS schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 15:17:
[...]
Het wiel aan de binnenbocht is altijd het wiel dat blokkeert. Dat wordt namelijk veel minder hard tegen de weg gedruky.
Dat leek mij ook wel logisch, maar hoe zit dat met het blokkeren van datzelfde wiel voor de eerste bocht die naar rechts gaat? Dat linker-wiel zit nota bene ook nog eens op het wat meer drogere gedeelte van de baan op dat moment?

[ Voor 12% gewijzigd door hardware-lover op 04-06-2016 16:47 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Die draait volgens mij eerst nog heel licht naar links, waardoor bij het aanremmen toch minder druk op dat linkerwiel zou kunnen zitten dan. Sowieso hebben de auto's meer roll in Monaco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Weet iemand trouwens met wat voor auto max nu over Zandvoort rondjes zit te rijden? Oude Red Bull? Van welk jaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 15:14

ATS

De RB08 geloof ik. De auto voor dit seizoen is de RB12.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Martinspire schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 17:53:
Weet iemand trouwens met wat voor auto max nu over Zandvoort rondjes zit te rijden? Oude Red Bull? Van welk jaar?
De RB8 uit 2012, V8
https://twitter.com/redbullracing/status/739129498428399616

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• friggler
  • Laatst online: 19-09 19:49
Inderdaad de RB8 met (helaas) die afzichtelijke neus. Hadden ze daar nou niet even een andere soort neus op kunnen zetten? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Ik vond het optreden van max wat tegenvallen. Hij had een kwartier de tijd maar heeft er maar 10 gebruikt. Drie rondjes en twee donuts. Wel mooi om te zien dat nadat max klaar was 80% van de mensen vertrok, maar daarna kwamen de tweezitter minardi's nog. Daar kwam nog een beter geluid uit! (V10's volgens mij?) Wel jammer dat er een stuk ging.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Ik ga morgen die kant op. Heb een Paddock-pass en hoopte toch wel een handtekening te scoren. Maar als je vanavond op de journaals die beelden zag van vandaag weet ik nog niet of ik dat wel ga proberen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

hardware-lover schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 16:43:
[...]

Dat leek mij ook wel logisch, maar hoe zit dat met het blokkeren van datzelfde wiel voor de eerste bocht die naar rechts gaat? Dat linker-wiel zit nota bene ook nog eens op het wat meer drogere gedeelte van de baan op dat moment?
Je kan aan het stuur (en op de onboard beter) zien dat de auto daar nog naar rechts gaat.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 19:34

sjaool

Every life should have 9 cats

[video]
Mooie onboard beelden van Max. Daar kun je ook heel goed zien dat als hij een gat ziet om in te halen het ook meteen met een grote zekerheid en zelfvertrouwen doet. Ook op plekken waar ik het niet verwacht had. :)

Ook erg netjes dat een marshall het stuurtje nog even voor hem terugplaatst. :)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

sig69 schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 19:02:
Ik vond het optreden van max wat tegenvallen. Hij had een kwartier de tijd maar heeft er maar 10 gebruikt. Drie rondjes en twee donuts. Wel mooi om te zien dat nadat max klaar was 80% van de mensen vertrok, maar daarna kwamen de tweezitter minardi's nog. Daar kwam nog een beter geluid uit! (V10's volgens mij?) Wel jammer dat er een stuk ging.
Waarschijnlijk omdat daarna de handtekeningsessie is? Als je voor Max komt wil je daarna dus snel naar de paddock.

Niet dat het uitmaakt, want in een kwartier kan die misschien 1% van de mensen die staan te wachten van een handtekening voorzien.

Ik ga ook morgen.. maar eens zien hoe het gaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Een tip: blijf zeker even voor die minardi twoseaters. Ik kan geen filmpjes posten hier helaas.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-09 15:58

duderuud

Sliden is koel

Hoe druk was het? Nog steeds verstandig om het laatste stukje met de trein te gaan?

Wij gaan met de hele familie morgen namelijk...

[ Voor 23% gewijzigd door duderuud op 04-06-2016 23:48 ]

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friggler
duderuud schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 23:47:
Hoe druk was het? Nog steeds verstandig om het laatste stukje met de trein te gaan?

Wij gaan met de hele familie morgen namelijk...
Volgens berichten in de media waren er vandaag zo'n 30.000 man. Morgen verwachten ze meer drukte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Vandaag viel het reuze mee, je kon zo naar het circuit rijden met de auto. Terug stond het bij Heemstede wel stil maar dat was maar een klein stukje.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Voordeel van dit gebeuren is natuurlijk wel dat niet iedereen om 1400 present moet zijn, maar alles een beetje verdeelt over de dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Er stond net een filmpje online (o.a. @ GPupdate) van Verstappen met een onboard cam op Zandvoort, maar ineens is dat filmpje compleet verdwenen? :?

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:36
Bart-Willem schreef op zondag 05 juni 2016 @ 12:07:
Er stond net een filmpje online (o.a. @ GPupdate) van Verstappen met een onboard cam op Zandvoort, maar ineens is dat filmpje compleet verdwenen? :?
http://www.dumpert.nl/med...bij_max_op_zandvoort.html

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Lol, op YouTube verwijderd maar daar hebben ze 'm mooi online staan. :P Thnx!

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:36
Bart-Willem schreef op zondag 05 juni 2016 @ 12:20:
Lol, op YouTube verwijderd maar daar hebben ze 'm mooi online staan. :P Thnx!
snagit stand-by modus, op yuptjub tegenwoordig :9

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

het is echt een heel kort filmpje en hele snelle camera switches. Ik vond het een niet upload waardig filmpje om eerlijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Fuuuuuuuu....

Shit wat balen zeg....
Hij keek er zo naar uit!
Volgens mij heb je gisteren de verkeerde persoon gemaild betreffende je kaartjes. Die kwam namelijk bij de persoon in m'n sig terecht :). Wat toevallig weer een vriend van me is. Je bedoelde de fotograaf te mailen zeker?

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-09 03:03

Kiwi

Gadgetfreak

Vorige keer werd mijn post een beetje ondergesneeuwd, maar misschien heeft iemand nog wat tips?
Kiwi schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 16:55:
Zojuist mijn tickets voor de GP van Oostenrijk binnengekregen, de Max special van een paar maanden terug. :)F
Ik heb het een en ander al gelezen, maar zijn er nog tips of dingen die ik sowieso moet weten voor ik daar naar toe ga?

Kaartjes heb ik dus al (Red Bull tribune), en de camping is ook al geregeld (blauwe camping, aan de tickets te zien lijkt het dat je tussen verschillende blauwe campings kunt kiezen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Weet niet of het mag... *knip* nee dus.

[ Voor 80% gewijzigd door naitsoezn op 05-06-2016 19:44 . Reden: referral-link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Gisteren Verstappen zien rijden op Zandvoort, weet iemand toevallig of die F1 wagen het volle F1 sound maakte, of dat hij toch gedempt was?

Hier heb ik ff snel mijn filmpjes geupload, ik lees altijd verhalen dat je de auto's van kilometers afstand al hoord en dat je met het schakelen het zou voelen in je maag, maar niks van dat, vandaar :P.

YouTube: Rev !

Was goed te doen om daar te komen btw, ben er rond 12:00 heen gegaan en ik was er binnen 20minuten denk ik (vanaf Haarlem)

[ Voor 63% gewijzigd door Rev! op 05-06-2016 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Naar mijn weten werd er niks gedempt. Zou ook stom zijn als ze een weekendje herrie mogen maken in Zandvoort om er dan dempers in te stoppen

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-09 15:58

duderuud

Sliden is koel

Nou, ik vond het geluid dus veel minder dan verwacht! Moet ik er wel bij zeggen dat de laatste F1 die ik gehoord heb in Spa '95 of '96 was :P Dat klonk toen een stuk harder iig.

De Red Bull ging vanmiddag in de 2e run vrijwel gelijk kapot. Toevallig voor mijn neus, glas bleef zo te horen hangen en met een knal zette Max 'm uit.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14228872/IMG_4146.JPG

Weet iemand of hij na 14:15 nog gereden heeft?

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Gewoon normale programma afgemaakt. Al sloeg bij de laatste sessie weer zijn motor af. Maar dat was na de donuts gelukkig.

[ Voor 3% gewijzigd door Bosmonster op 05-06-2016 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

YouTube: Lewis Hamilton: Nico Rosberg friendship impossible

Vond dit wel een interessant interview met Hamilton over zijn relatie met Rosberg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Formula one
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 19-09 21:40
Weet iemand waarom ze niet met een nieuwere redbull auto rijden uit 2014 bijvoorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koli-man
  • Laatst online: 12-09 14:21

koli-man

Bartender!!!!

Formula one schreef op zondag 05 juni 2016 @ 21:44:
Weet iemand waarom ze niet met een nieuwere redbull auto rijden uit 2014 bijvoorbeeld
Voor demo doeleinden wil je geluid......en ten tweede.....hard gejank van een motor. 2014 auto's gaan alleen maar hard.

Hey Isaac...let's go shuffleboard on the Lido - deck...my site koli-man => MOEHA on X-Box laaaiiiff

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maussert
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09 06:53
Formula one schreef op zondag 05 juni 2016 @ 21:44:
Long shot:
Ik denk vanwege het verbod op testen. Rijden met een nieuwere auto zou misschien te representatief zijn met de huidige auto's en derhalve oneerlijke concurrentie zijn. Ze zouden immers dingen kunnen testen

[ Voor 4% gewijzigd door maussert op 05-06-2016 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Rijden met een (te) nieuwe auto mag niet. Dit omdat teams daaruit voordeel kunnen halen voor de ontwikkeling van de huidige auto. Auto moet minimaal een X aantal jaar oud zijn. Hetzelfde als dat dus de testdagen/uren aan banden zijn gelegd mag je niet "testen" met demos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friggler
duderuud schreef op zondag 05 juni 2016 @ 20:05:
Nou, ik vond het geluid dus veel minder dan verwacht! Moet ik er wel bij zeggen dat de laatste F1 die ik gehoord heb in Spa '95 of '96 was :P Dat klonk toen een stuk harder iig.
Ik kan me wel zo voorstellen dat er het 1 en ander begrensd wordt. 18000 toeren zullen ze er niet mee maken, omdat dan de kans veel te groot is dat de motor gaat ploffen. Ik kan me zelfs voorstellen dat er een speciale demomotor is die minder toeren maakt, maar wel veel langer meegaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:25

Smarron

The bend

Rev! schreef op zondag 05 juni 2016 @ 19:47:
Gisteren Verstappen zien rijden op Zandvoort, weet iemand toevallig of die F1 wagen het volle F1 sound maakte, of dat hij toch gedempt was?

Hier heb ik ff snel mijn filmpjes geupload, ik lees altijd verhalen dat je de auto's van kilometers afstand al hoord en dat je met het schakelen het zou voelen in je maag, maar niks van dat, vandaar :P.

YouTube: Rev !

Was goed te doen om daar te komen btw, ben er rond 12:00 heen gegaan en ik was er binnen 20minuten denk ik (vanaf Haarlem)
Die V8 motoren hebben dat wow gevoel inderdaad al niet meer. Sommige V10's wel, maar ook niet allemaal. Maar de Minardi klonk met z'n V10 sowieso veel mooier.

Het wordt weer eens tijd dat de Ferrari V12 weer eens rondjes gaat rijden op Zandvoort, dat heb je wel dat gevoel.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

RB8 V8 driveby's van vanmiddag:

Daar komtie daar komtie daar komtie!! O+

[ Voor 27% gewijzigd door Bosmonster op 05-06-2016 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:52
Smarron schreef op zondag 05 juni 2016 @ 22:17:
[...]
Die V8 motoren hebben dat wow gevoel inderdaad al niet meer. Sommige V10's wel, maar ook niet allemaal. Maar de Minardi klonk met z'n V10 sowieso veel mooier.

Het wordt weer eens tijd dat de Ferrari V12 weer eens rondjes gaat rijden op Zandvoort, dat heb je wel dat gevoel.
Jaaaaren geleden heb ik eens een demo gezien van een McLaren F1 met toen nog een Honda V12.
Ik stond boven de pitboxen en wilde perse niet mijn vingers in mijn oren doen.....het kostte mij echer moeite om dit toch te doen zo luid was die V12!

Dat geluid zal ik echt nooit vergeten zo gaaf was dat _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Edit:ben gelijk YouTube V12 F1 fimpjes met geluid op 100% aan het kijken :9~ :9

[ Voor 5% gewijzigd door Yihaaa op 05-06-2016 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Bosmonster schreef op zondag 05 juni 2016 @ 20:09:
Gewoon normale programma afgemaakt. Al sloeg bij de laatste sessie weer zijn motor af. Maar dat was na de donuts gelukkig.
Volgens mij was het wel de bedoeling daar ongeveer te stoppen. Zag een video van de laatste demo van gister die een meter of 100 daarvoor was. Monteurs stonden ook al daar bij de hekken, maar moesten dus even wat verder lopen.
Het geluid was misschien niet zo oorverdovend meer, maar ik vond het al hard zat. Ik moet er niet aan denken om nog 20x V12 te horen voor 50+ rondjes. Zelfs met oordoppen ben je daar dan nog wel doof van.

En inderdaad, de demo van 14.15 ging niet goed en daarna ging ie om 15.30 nog een laatste keer. Net als gister (wederom uit die video gehaald), ging ie toen ook een paar donuts doen en zette ie hem op het rechte stuk neer.

Zelf zat ik vandaag op de tribune (dus zelf kaarten gekocht, of nouja gekregen) en dat was eigenlijk wel top. Kwamen eerst al met de fiets (na bij een 1 of ander gehucht de auto te hebben neergezet) en konden dus zo naar de baan toe fietsen. Gestald vlakbij die Hummer met die muziek en naar binnen. Kostte misschien 15 minuten van auto naar circuit maar werkte eigenlijk prima. Kan het aanraden. En omdat we niet in de file stonden voor Bloemendaal of iets (kwamen vanuit het zuiden), waren we er eigenlijk zo. Ook terug geen problemen. Al scheelt het als je fietsen met elektromotor hebt. Denken anderen ook meteen dat je hele sterke kuiten hebt :P

Anyways, op het evenement konden we met onze kaarten dus de paddock in, een apart stuk duin (aan de binnenkant) en de tribune op. Voor €35 p/s was dat goed te doen dus en eigenlijk nergens was het echt afgeladen vol op de tribune. Ja bij een Max-demo was het even wat drukker, maar niet stoel aan stoel bezet. En hij stopte dus bijna recht voor ons. Hadden ook als 1 van de weinige plekken nog een (klein) scherm waar we dingen op konden zien. Dus voor ons zeker ideaal.
Viel me trouwens ook wel op hoe verouderd de baan is en dat ze met geen mogelijkheid hier makkelijk een GP kunnen organiseren. Dat gaat echt 2 of 3x zoveel kosten als een nieuwe baan ergens in de provincie dat doet. Echt alles is verouderd, al was de tribune zelf prima te doen (zeker voor dit soort evenementen). En dat ie overdekt was, was eigenlijk ook wel fijn :P
Gratis toiletten was ook prima geregeld en de prijzen voor versnaperingen vond ik ook nog wel meevallen.

Al met al dus een topdag gehad en mocht er volgend jaar weer zoiets georganiseerd worden, dan kan ik fietsen+tribune wel aanraden. Prima geregeld ook door Jumbo en Red Bull :Y

[ Voor 6% gewijzigd door Martinspire op 05-06-2016 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Bosmonster schreef op zondag 05 juni 2016 @ 22:35:
RB8 V8 driveby's van vanmiddag:

[video]

Daar komtie daar komtie daar komtie!! O+
Ik stond hier op de tweede rij en heb over het publiek heen, zonder dat ik het echt zag, een filmpje gemaakt van Max die uit de pitbox wegreed en even later weer terugkwam. Hij stond er nog op ook :P Viel niet tegen.

Was een mooie dag. Het allermooiste plekje had ik nog wel gevonden vlak voor de tweede demo, maar helaas.. die werd niks.

Ook geen merchandise gekocht trouwens, 's ochtends geen zin in en 's middags waren alle polo's en petjes uitverkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 17:14
Volgens mij is die tribune ook het nieuwste aan het circuit. Qua baanlengte voldoen ze volgens mij, maar dat is ook het enige nog, toe- en afritten zijn er niet, pitcomplex is te klein voor alle trailers en teamfaciliteiten en gebrek aan asfaltuitloopstroken zal ook wel niet goed zijn.

Opnieuw GP waardig maken zal idd meer kosten dan het ooit oplevert, tenzij ze een Monaco achtige status krijgen, en op basis van historie het allemaal wel kunnen laten vallen, maar ben eerder bang voor een 2e Donington Park zouden ze het proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Er vloog overigens op een gegeven moment een heli wat rondjes over het park met over de volle zijkant gestikkerd: #F12020 :? Heb zo even geen foto paraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:12

iichel

Gazoooo

Tralapo schreef op maandag 06 juni 2016 @ 08:02:
Er vloog overigens op een gegeven moment een heli wat rondjes over het park met over de volle zijkant gestikkerd: #F12020 :? Heb zo even geen foto paraat.
HEX #F120202 = RGB 241 32 32 = rood
zal wel reclame voor ferrari zijn :P

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
iichel schreef op maandag 06 juni 2016 @ 08:12:
[...]

HEX #F120202 = RGB 241 32 32 = rood
zal wel reclame voor ferrari zijn :P
Of dat er F1 komt in NL in 2020 O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
http://www.gpupdate.net/n...aar-nederland-terughalen/ (oud artikel overigens)
misschien?

[ Voor 3% gewijzigd door Tleilaxu op 06-06-2016 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17-09 05:24
Een nieuw circuit aanleggen is goedkoper en slimmer. Dat je daarmee een stukje historie de deur uitflikkerd is hard maar eerder realistisch.
Dit soort serieuze bedragen worden niet meer uitgegeven aan dergelijke sport evenementen. Je praat al gauw over een half miljard als je alles meerekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 00:41
Die discussie hebben we hier destijds ook gevoerd, maar de conclusie zal nooit veranderen: volslagen kansloos. Al wordt Max 10 keer WDC, dan nog gaan we geen F1 krijgen in Zandvoort. Die baan is compleet verouderd, zou dus compleet gesloopt en weer opgebouwd moeten worden. No way dat je daarvoor in het Nederland van 2016 de benodigde vergunningen krijgt.

En zelfs als dat allemaal mocht lukken (we hebben het over een investering van honderden miljoenen waarvan niemand weet waar het weg moeten komen), dan nog ben je er niet. Dan mag je daarnaast namelijk ook nog eens tientallen miljoenen per jaar overmaken aan FOM/Bernie. Als ze je daartoe in de gelegenheid stellen, want zodra zij om wat voor reden dan ook vinden dat het commercieel oninteressant is om in Nederland een F1 wedstrijd te organiseren komt de vraag niet eens.

Met andere woorden: er moet al een ambtelijk en financieel wonder gebeuren om überhaupt die baan te krijgen, en dan heb je nog niks. Conclusie: gaat hem nooit worden.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicked1980
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-03-2024
https://twitter.com/DePolitieheli/status/739542315279241216

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Laatst online: 19-09 09:34
alexbl69 schreef op maandag 06 juni 2016 @ 08:58:
[...]

Die discussie hebben we hier destijds ook gevoerd, maar de conclusie zal nooit veranderen: volslagen kansloos. Al wordt Max 10 keer WDC, dan nog gaan we geen F1 krijgen in Zandvoort. Die baan is compleet verouderd, zou dus compleet gesloopt en weer opgebouwd moeten worden. No way dat je daarvoor in het Nederland van 2016 de benodigde vergunningen krijgt.

En zelfs als dat allemaal mocht lukken (we hebben het over een investering van honderden miljoenen waarvan niemand weet waar het weg moeten komen), dan nog ben je er niet. Dan mag je daarnaast namelijk ook nog eens tientallen miljoenen per jaar overmaken aan FOM/Bernie. Als ze je daartoe in de gelegenheid stellen, want zodra zij om wat voor reden dan ook vinden dat het commercieel oninteressant is om in Nederland een F1 wedstrijd te organiseren komt de vraag niet eens.

Met andere woorden: er moet al een ambtelijk en financieel wonder gebeuren om überhaupt die baan te krijgen, en dan heb je nog niks. Conclusie: gaat hem nooit worden.
Ik denk dat de baan nog niet eens het grootste probleem is. Als ik onze prins de eigenaar mag geloven is het grootste probleem de wegen en infrastructuur om het circuit heen. Aanpassing hiervan zou door de gemeente/het rijk moeten gebeuren en dat is nog veel onrealistischer dan veel geld uitgeven aan een circuitrenovatie.

Jammer want het circuit zelf heeft de potentie een klassieker te zijn. Veel coureurs van vroeger zeiden ook dat er niets vergelijkbaars is aan het unieke karakter van deze baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
Ik zie het inderdaad niet gebeuren maar he..... als het in België kan, waarom dan niet in NL?

Mooie plek uitkiezen en een circuit aanleggen (niet met behulp van Tilke) en zorgen dat er een goede infrastructuur omheen ligt.

Wel een flinke zak geld nodig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Laatst online: 15-09 16:02

Beaves

Usque ad Finem

Ik ben de afgelopen twee jaar bij de DTM op Zandvoort geweest en voor een redelijk aantal coureurs is dit een van hun favoriete banen, snel, veel blinde snelle bochten, weinig uitloopstroken dus elke fout wordt afgestraft en veel inhaalmogelijkheden. Maar ik zie Formule 1 ook niet snel gebeuren, maar gelukkig is er nog veel te beleven op Zandvoort, zo is BossGP een aanrader en wordt er ook elk jaar een historische GP weekend gehouden waar o.a. oude F1 auto's races houden. Heb je ook nog eens beter geluid dan de moderne F1 :P

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Haha ja, van de Politieheli heb ik ook genoeg foto's. Die was vooral eind van de middag aanwezig.
Verder vloog er geregeld zo'n zelfde type helikopter in blauw/geel af en aan, geen idee wat die eigenlijk precies deed.

Er vloog de hele dag een donkerrode heli met een fotograaf boven het park. Zo'n zelfde heli in het blauw met #F12020 heb ik maar één a twee rondjes zien doen. Zal inderdaad ongetwijfeld te maken hebben met die wens F1 terug te krijgen, maar vond het een beetje apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kan je wel vergeten. Als je voor een eenvoudige dag met een demonstratie al te maken krijgt met enorme files dan is een échte race, logistiek gezien, ver buiten bereik.

Dan zijn uitloopstroken, faciliteiten en ander onderhoud van het circuit nog 'minor issues'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Heb ook zeker niet de illusie dat F1 binnen aanzienlijke tijd terecht zou kunnen komen op Zandvoort. Maar snap best dat sommige mensen daar hard voor vechten.

Overigens: dit weekend kwamen er zo'n 100.000 mensen af op deze 'eenvoudige dag met een demonstratie'. Zoveel mensen komen er lang niet naar F1-races, dan zijn tribunes leeg :+

Door NS werden er twee stellen dubbeldekkers ingezet als Sprinter richting Zandvoort, dat ging eigenlijk heel erg prima. Beter dan met de auto. Veel mensen die de auto op P+R Spaarnwoude (IKEA Haarlem) neergezet hadden, waren alleen even vergeten dat daar één ticketautomaat is. Dat was eigenlijk nog wel het grootste knelpunt.

Als daar beter op wordt ingeschaald met meer parkeerplaatsen op een wat grotere afstand en grote treinen dan is het logistiek zeker mogelijk, al is ideaal anders.

Maar nogmaals: ik heb zeker niet de illusie dat het mogelijk is. Ook niet perse de wens eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 15:14

ATS

Ik denk dat Bernie ook gewoon "nee" zegt, ook al zou je een circuit aanleggen of Zandvoort ingrijpend aanpakken. Waarom zou je nog een race in Europa houden? We hebben op steenworp afstand al Spa, Silverstone, Hockenheim en Oostenrijk (allemaal < 1000km) en daarnaast zijn ook Barcelona en Monaco prima te bereiken. Wat is het doel van nóg een GP in deze streken? Commercieel kan je beter geografisch spreiden. Waarom niet weer een GP in Afrika bijvoorbeeld?

[ Voor 3% gewijzigd door ATS op 06-06-2016 09:49 ]

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Beaves schreef op maandag 06 juni 2016 @ 09:10:
Maar ik zie Formule 1 ook niet snel gebeuren, maar gelukkig is er nog veel te beleven op Zandvoort, zo is BossGP een aanrader en wordt er ook elk jaar een historische GP weekend gehouden waar o.a. oude F1 auto's races houden. Heb je ook nog eens beter geluid dan de moderne F1 :P
Helaas slaat BossGP dit jaar Zandvoort over, maar de historische Zandvoort GP is zeker de moeite waard. BossGP is ook een beetje NL historie in de F1, de Minardi van Frits van Eerd zit daar ook in (voorheen ook Arrows als ik me niet vergis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:31

PauseBreak

derp!

ATS schreef op maandag 06 juni 2016 @ 09:47:
Ik denk dat Bernie ook gewoon "nee" zegt, ook al zou je een circuit aanleggen of Zandvoort ingrijpend aanpakken. Waarom zou je nog een race in Europa houden? We hebben op steenworp afstand al Spa, Silverstone, Hockenheim en Oostenrijk (allemaal < 1000km) en daarnaast zijn ook Barcelona en Monaco prima te bereiken. Wat is het doel van nóg een GP in deze streken? Commercieel kan je beter geografisch spreiden. Waarom niet weer een GP in Afrika bijvoorbeeld?
Grappig dat je met die vraag eindigt, want ze zijn bezig met het weer opbouwen van Kyalami voor de F1.

Nee, merp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-09 17:10
Tralapo schreef op maandag 06 juni 2016 @ 09:45:
Heb ook zeker niet de illusie dat F1 binnen aanzienlijke tijd terecht zou kunnen komen op Zandvoort. Maar snap best dat sommige mensen daar hard voor vechten.

Overigens: dit weekend kwamen er zo'n 100.000 mensen af op deze 'eenvoudige dag met een demonstratie'. Zoveel mensen komen er lang niet naar F1-races, dan zijn tribunes leeg :+
De kaartjes van deze dag zijn dan ook heel wat vriendelijker geprijsd dat kaarten voor een GP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

ATS schreef op maandag 06 juni 2016 @ 09:47:
Er zitten nog steeds flink wat bedrijven en aardig wat euro's hier. Kijk maar naar hoeveel man er is gekomen voor iets wat niet eens een race had (tuurlijk, de prijzen spelen mee maar dan nog, het was gewoon uitverkocht). Ik denk dat je alleen goed moet kijken naar de situaties in België en in Duitsland of Engeland. Dat zijn races waar het momenteel niet heel goed mee gaat, ondanks dat ze genoeg publiek halen. Hetzelfde probleem hebben momenteel andere banen. Er is een grote reden waarom we geen Zuid Korea of Turkije meer hebben. 1 keer organiseren is leuk, maar je moet het vol kunnen houden. Dat betekend dus zelf ook veel organiseren en niet alleen van F1 afhankelijk zijn. Haal naast F1 dan ook allerlei andere f-races binnen, DTM, LMP1/2, etc. Hell, ga weer die races organiseren waar de Tros altijd mee kwam met die caravans e.d. Daar is heus nog een markt voor. En een suikeroom is nooit weg. Kijk hoe een Jumbo nu zichzelf in de picture zet.
Ik zie het wel gebeuren als ze 1 of andere sponsor vinden die graag een F1-race in de achtertuin wil. Overigens laat Baku zien dat je prima een tijdelijke race kunt organiseren met tijdelijke faciliteiten. Wat mij betreft is dat dan ook gewoon een betere oplossing voor NL. En van de plaatsen in Nederland geef ik dan Rotterdam nog wel de grootste kans. Maar een echt nieuwe baan lijkt me ook top. Sowieso naast de F1 zijn er genoeg series die best NL willen aandoen, maar met Assen en Zandvoort gewoon geen goede baan zien. Doordat Zandvoort niet is blijven vernieuwen en niet met zijn tijd mee ging, is de baan gewoon uitgestorven. Dan kun je wel een unieke layout hebben, maar op de Nördschleife na heeft geen enkele baan dat kunnen doorstaan (en ook die zit in een uitzonderingspositie). Overigens zou ik een nieuwe baan in Nederland niet in het noorden of westen leggen, dat zijn dure constructies die vanwege verzakkingen aardig wat tijd en geld kosten om te bouwen. Beter meer in Brabant of iets waar je een paal in de grond steekt en dan gewoon klaar bent. En vooral iets zoeken waar geen NIMBY-types wonen zodat je er ook vaak mag rijden. Betere veelzijdige facilities erbij en alles in eigen beheer houden en je hebt een baan waar we nog lang plezier van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
Ik denk ook dat de F1 misschien toe moet werken naar iets van 15 vaste banen die elk seizoen terug komen, en dan 5 banen die elk jaar wisselen.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 10:21
Martinspire schreef op maandag 06 juni 2016 @ 11:01:
[...]

Er zitten nog steeds flink wat bedrijven en aardig wat euro's hier. Kijk maar naar hoeveel man er is gekomen voor iets wat niet eens een race had (tuurlijk, de prijzen spelen mee maar dan nog, het was gewoon uitverkocht). Ik denk dat je alleen goed moet kijken naar de situaties in België en in Duitsland of Engeland. Dat zijn races waar het momenteel niet heel goed mee gaat, ondanks dat ze genoeg publiek halen. Hetzelfde probleem hebben momenteel andere banen. Er is een grote reden waarom we geen Zuid Korea of Turkije meer hebben. 1 keer organiseren is leuk, maar je moet het vol kunnen houden. Dat betekend dus zelf ook veel organiseren en niet alleen van F1 afhankelijk zijn. Haal naast F1 dan ook allerlei andere f-races binnen, DTM, LMP1/2, etc. Hell, ga weer die races organiseren waar de Tros altijd mee kwam met die caravans e.d. Daar is heus nog een markt voor. En een suikeroom is nooit weg. Kijk hoe een Jumbo nu zichzelf in de picture zet.

[...]
Ik zie het wel gebeuren als ze 1 of andere sponsor vinden die graag een F1-race in de achtertuin wil. Overigens laat Baku zien dat je prima een tijdelijke race kunt organiseren met tijdelijke faciliteiten. Wat mij betreft is dat dan ook gewoon een betere oplossing voor NL. En van de plaatsen in Nederland geef ik dan Rotterdam nog wel de grootste kans. Maar een echt nieuwe baan lijkt me ook top. Sowieso naast de F1 zijn er genoeg series die best NL willen aandoen, maar met Assen en Zandvoort gewoon geen goede baan zien. Doordat Zandvoort niet is blijven vernieuwen en niet met zijn tijd mee ging, is de baan gewoon uitgestorven. Dan kun je wel een unieke layout hebben, maar op de Nördschleife na heeft geen enkele baan dat kunnen doorstaan (en ook die zit in een uitzonderingspositie). Overigens zou ik een nieuwe baan in Nederland niet in het noorden of westen leggen, dat zijn dure constructies die vanwege verzakkingen aardig wat tijd en geld kosten om te bouwen. Beter meer in Brabant of iets waar je een paal in de grond steekt en dan gewoon klaar bent. En vooral iets zoeken waar geen NIMBY-types wonen zodat je er ook vaak mag rijden. Betere veelzijdige facilities erbij en alles in eigen beheer houden en je hebt een baan waar we nog lang plezier van hebben.
Wat mij ook vet lijkt is om een GP in de noordzee te leggen en dan met een grote haven erbij en alles en zo met veel boten vanuit verschillende landen een gp te organiseren midden op de Noordzee XD

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:31

PauseBreak

derp!

Martinspire schreef op maandag 06 juni 2016 @ 11:01:
[...]
Overigens zou ik een nieuwe baan in Nederland niet in het noorden of westen leggen, dat zijn dure constructies die vanwege verzakkingen aardig wat tijd en geld kosten om te bouwen. Beter meer in Brabant of iets waar je een paal in de grond steekt en dan gewoon klaar bent. En vooral iets zoeken waar geen NIMBY-types wonen zodat je er ook vaak mag rijden. Betere veelzijdige facilities erbij en alles in eigen beheer houden en je hebt een baan waar we nog lang plezier van hebben.
Ik zeg het nog een keer: Flevoland. Plat, volledig kunstmatig en goed bereikbaar (te maken). In theorie zou je daar bij Lelystad prima een echt circuit neer kunnen zetten zonder dat je in de problemen komt met bereikbaarheid en NIMBY-figuren.

Voor wat betreft Zandvoort moet je gewoon zo realistisch zijn dat die baan te slecht bereikbaar en te klein is om te overwegen voor de F1. DTM is denk ik wel het maximale dat we op Zandvoort kunnen laten rijden.

Nee, merp!

Pagina: 1 ... 62 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Het topic voor de komende race vind je donderdagochtend voor de race als los topic.
[F1] Seizoen 2016-14 - GP van Italië

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Waar te kijken?
Racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2016

IRC: http://irc.tweakers.net/f1