[F1] Seizoen 2016 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 60 ... 101 Laatste
Acties:
  • 496.703 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Fiber schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 14:47:
[...]

Michel Vaillant natuurlijk...! _/-\o_
Allemaal gelezen :) Als er iemand een lange F1 carriere heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
friggler schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 15:29:
[...]

Maar ik denk dat het chassis van Red Bull iets beter is en dat heft weer iets op. Misschien 0,2-0,3 achter Mercedes nu?
Ja, denk ook nu 0,2 seconde achter op Mercedes. Zeker in Canada.

Op Singapore en in Hongarije gaan de Bull's weer knallen! Baku zie ik ook wel een kansje.
In Canada 2de team achter Mercedes.

[ Voor 4% gewijzigd door alwaysleft op 01-06-2016 15:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09 16:34

derx666

mecker ende blaet

Wel vreemd, hij zegt dat oa het ontstekingssysteem verbeterd is, maar hij heeft al eerder gezegd dat de upgrade geen TJI of HCCI zou zijn. Nou ben ik benieuwd wat ze dan wel verbeterd/veranderd hebben zodat ze 30-35pk gewonnen hebben als het geen TJI of HCCI is.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 18:12

fynrd1

Fooled by Randomness

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/13310418_10153568221291319_1530114544732592965_n.jpg?oh=9a5f7f72ebde33838bda7bd61aadc5eb&oe=57C3CC9B
Een shop van de 15'auto op basis van de 17 reglementen. Geeft een beter beeld dan de Pirelli mock-up.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:06
fynrd1 schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 13:48:
[...]

Goed gevonden, ik zag het cynisme er in eerste instantie niet in. Tenminste de context gaf geen aanleiding naar mijn idee. Maar goed, er zit dus een voorgeschiedenis aan deze opmerking, refereren hun nou aan dat er achter de fuelflow sensor werd gesjoemeld, of speelde er nog iets anders wat ik niet heb meegekregen. Kan me wel herinneren dat Ferrari en MercedesGP extra controles gekregen, zogenaamd uit willekeur.
De suggestie is volgens mij, om een bekende quote van George Orwell te gebruiken, "all animals are equal, but some are more equal than others", oftewel ongelijke behandeling van teams. Helaas laten ze er verder niets over los. Het maakt mij wel erg benieuwd.

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-09 09:34
fynrd1 schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 15:53:
[afbeelding]
Een shop van de 15'auto op basis van de 17 reglementen. Geeft een beter beeld dan de Pirelli mock-up.
<3 <3 <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
[afbeelding]
Looks good :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-07 09:39
alexbl69 schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 18:04:
[...]

Ach, de beroemde Williams FW15C. Zelfs een aap kon met die wagen nog kampioen worden :) .
Hill = aap?

never argue with a moderator, he will shut your account down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]
Ik vond die Pirelli showauto er wat teleurstellend uit zien, maar ze zeiden er zelf al bij dat de vleugels wel aangepast waren maar niet volledig voldeden aan de nieuwe regels. Ik had zelf al het vermoeden dat ze de achtervleugel wel verlaagd maar niet verbreed hadden, en als je deze shop bekijkt dan lijkt het daar inderdaad op.

Ik ben zelf nooit gewend geraakt aan de smalle achtervleugel van de huidige auto's, ik vind het nog steeds erg lelijk. Of de nieuwe regels inhalen makkelijker gaan maken weet ik niet, maar puur esthetisch vind ik het een enorme verbetering en ben ik er heel erg blij mee. _O_ Ik kan niet wachten tot volgend jaar! :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fynrd1
  • Laatst online: 19-09 18:12

fynrd1

Fooled by Randomness

Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 16:10:
[...]

Ik vond die Pirelli showauto er wat teleurstellend uit zien, maar ze zeiden er zelf al bij dat de vleugels wel aangepast waren maar niet volledig voldeden aan de nieuwe regels. Ik had zelf al het vermoeden dat ze de achtervleugel wel verlaagd maar niet verbreed hadden, en als je deze shop bekijkt dan lijkt het daar inderdaad op.

Ik ben zelf nooit gewend geraakt aan die smalle achtervleugel, ik vind het nog steeds erg lelijk. Of de nieuwe regels inhalen makkelijker gaan maken weet ik niet, maar puur esthetisch vind ik het een enorme verbetering en ben ik er heel erg blij mee. _O_ Ik kan niet wachten tot volgend jaar! :D
Persoonlijk heb ik geen moeite met het huidige uiterlijk, de Mercedes van de afgelopen 3 jaar, de RedBull van dit jaar vind ik één van de mooiste F1 wagens ooit. Echter hebben we ook de gedrochten gehad met penisneus, steppednose, en de brede voorvleugels van 2009. Maar de lagere en tevens bredere achtervleugel en een bredere spoorbreedte zijn niet alleen al technisch gezien sneller, maar optisch ook veel gaver. Ik kijk er net als jullie enorm naar uit. In deze configuratie zal de neus trouwens veel minder belangrijk worden, dus we gaan weer terug naar een conservatievere oplossing (hoop ik).

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Prost ;) Die werd namelijk kampioen in de FW15C in 1993

Hill werd kampioen in de FW18 in 1996

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Alonso parkeerde in 2010 zijn wagen ook in Massenet tijdens FP3...
Kan de beste dus overkomen :) hij reed de race echter wel uit en klom van P24 naar P6.
Rosberg eindigde toen ook op P7.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
  • Laatst online: 18-09 10:21
JackBol schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 16:36:
[video]

Alonso parkeerde in 2010 zijn wagen ook in Massenet tijdens FP3...
Kan de beste dus overkomen :) hij reed de race echter wel uit en klom van P24 naar P6.
Rosberg eindigde toen ook op P7.
ergste is nog dat het op dat moment niet aan het regenen was en bij max was er naast de racelijn nat.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-09 03:03

Kiwi

Gadgetfreak

Zojuist mijn tickets voor de GP van Oostenrijk binnengekregen, de Max special van een paar maanden terug. :)F
Ik heb het een en ander al gelezen, maar zijn er nog tips of dingen die ik sowieso moet weten voor ik daar naar toe ga?

Kaartjes heb ik dus al (Red Bull tribune), en de camping is ook al geregeld (blauwe camping, aan de tickets te zien lijkt het dat je tussen verschillende blauwe campings kunt kiezen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Martin0 schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 16:51:
[...]

ergste is nog dat het op dat moment niet aan het regenen was en bij max was er naast de racelijn nat.
In FP3 was het prima weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

derx666 schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 15:36:
Wel vreemd, hij zegt dat oa het ontstekingssysteem verbeterd is, maar hij heeft al eerder gezegd dat de upgrade geen TJI of HCCI zou zijn. Nou ben ik benieuwd wat ze dan wel verbeterd/veranderd hebben zodat ze 30-35pk gewonnen hebben als het geen TJI of HCCI is.
...
Explaining how the upgrade will propel Renault’s works outfit and customer team Red Bull forward, the engine technical director added:

“The power unit we have used since the first race in Australia was really a continuation of the work started in the ‘Spec D’ power unit we introduced at the tail end of 2015, said We explored some concepts in that earlier iteration and the 2016 unit took them further, for example in the turbo.

“This new spec goes even further down the line and also includes significant modifications to the combustion system. It will make the ICE [internal combustion engine] more powerful but also efficient, leading to a gain of around half a second per lap. We’ve used a small proportion of our token allocation for this upgrade.”

http://en.f1i.com/news/56...e-worth-0-5s-per-lap.html

http://www.motorsportmaga...evealed-tji-engine-update

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
[afbeelding]
Waar is de halo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Man, had ik net een goed humeur gekregen van die shop, herinner jij me weer aan die belachelijke halo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Tleilaxu schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 17:23:
[...]

Man, had ik net een goed humeur gekregen van die shop, herinner jij me weer aan die belachelijke halo ;)
Ik snapte het enthousiasme ook al niet zo. Ik weet niet of ik aan de halo zou kunnen wennen. Aeroscreen is nog net acceptabel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-09 17:48

PauseBreak

derp!

In het ronde archief, waar dat gedrocht thuis hoort.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
PauseBreak schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 17:40:
[...]

In het ronde archief, waar dat gedrocht thuis hoort.
Was het maar waar... De halo komt volgend jaar toch echt:
http://www.autosport.com/news/report.php/id/124524

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:36
JackBol schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 17:03:
[...]

In FP3 was het prima weer :)
Klein misverstand denk ik; in het filmpje wat je linkt met Alonso crasht hij in Massenet in FP3 en is het mooi weer/droog. MV crasht in Massenet tijdens de race, toen was het nat naast de ideale lijn.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:42

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

alwaysleft schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 15:26:
Renault nog steeds qua motorvermogen een halve seconde achter op Mercedes. Dat is nog een hoop ;)

http://www.f1today.net/nl...econde-achter-op-mercedes
Ergste is nog; bak tokens over, maar ze gaan zo te zien niks meer doen aan de motor van dit jaar. Tenzij ze per ongeluk iets vinden voor de motor van volgend jaar waar ze ook dit jaar iets aan hebben.
Had liever gezien dat ze dit jaar nog wat progressie zouden boeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
MikeyMan schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 17:48:
[...]

Ergste is nog; bak tokens over, maar ze gaan zo te zien niks meer doen aan de motor van dit jaar. Tenzij ze per ongeluk iets vinden voor de motor van volgend jaar waar ze ook dit jaar iets aan hebben.
Had liever gezien dat ze dit jaar nog wat progressie zouden boeken.
Buiten deze update zal er niet veel meer aankomen staat in dit artikel dit jaar. Lijkt me wel heel sterk....hoop voor Max van niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-09 17:48

PauseBreak

derp!

Erapaz schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 17:46:
[...]

Was het maar waar... De halo komt volgend jaar toch echt:
http://www.autosport.com/news/report.php/id/124524
Ja, herinner me er niet aan. Over 5 jaar rijden we rond met veredelde LMP1h bakken :'(

Nee, merp!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

alesandro_46 schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 17:48:
[...]

Klein misverstand denk ik; in het filmpje wat je linkt met Alonso crasht hij in Massenet in FP3 en is het mooi weer/droog. MV crasht in Massenet tijdens de race, toen was het nat naast de ideale lijn.
Dat krijg je als hij vaker in dezelfde bocht crashed :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 15:14

ATS

Met de halo ziet hij er zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://scontent.cdninstagram.com/t51.2885-15/s320x320/e35/12751493_1504348069873828_1563251047_n.jpg?ig_cache_key=MTIwMDcyMzY2MDM1MjEzNTA5MQ%3D%3D.2
:P

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-09 12:44
alexbl69 schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 11:29:
[...]

Villeneuve... Die heeft ooit een 'truth or dare' met Zonta gedaan of ze vol gas door Eau Rouge durfden te gaan, hoewel dit volgens de data niet kon. Gevolg: 2 platte Williams in 10 minuten 8)7 .

[video]

Dus laat die adviezen meer even zitten...
2 platte BAR's ;)
Die eerste in dat filmpje is van '98 in idd een Williams, om te laten zien dat Villeneuve wel de ezel is die zich een 2e keer aan dezelfde steen stoot. Niet omdat het een foutje was, maar omdat hij zo koppig was om te laten zien dat het wel vol gas kon.

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Richard117 schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 18:21:
[...]

2 platte BAR's ;)
Die eerste in dat filmpje is van '98 in idd een Williams, om te laten zien dat Villeneuve wel de ezel is die zich een 2e keer aan dezelfde steen stoot. Niet omdat het een foutje was, maar omdat hij zo koppig was om te laten zien dat het wel vol gas kon.
`een ezel stoot zich geen tweemaal aan dezelfde steen`

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
"Daniil Kvyat says Toro Rosso needs to "gets its s**t together" after problems cost both he and team-mate Carlos Sainz Jr. during last weekend's Monaco Grand Prix."

Met dit soort uitspraken zie ik Danill volgend seizoen niet meer terug keren..

http://www.gpupdate.net/e...ill-toro-rosso-potential/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Laatst online: 19-09 09:36

iichel

Gazoooo

vind de 2011 mclaren ook nog steeds een van de mooiere 'moderne' f1 wagens, naast de huidige RB12

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:35

Martinspire

Awesomeness

Tristan schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 18:43:
"Daniil Kvyat says Toro Rosso needs to "gets its s**t together" after problems cost both he and team-mate Carlos Sainz Jr. during last weekend's Monaco Grand Prix."

Met dit soort uitspraken zie ik Danill volgend seizoen niet meer terug keren..

http://www.gpupdate.net/e...ill-toro-rosso-potential/
Dat was toch al duidelijk dat ie weg zou gaan? Ik denk alleen dat ie zo wel zijn kansen bij andere teams aan het verspelen is. Al kan ik me wel voorstellen dat het de afgelopen knap frustrerend is.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-09 18:15
Wat is deze gozer aan het doen inderdaad? Als je nog een toekomst wil in de F1 moet je je gedeinsd houden. Op deze manier is het nog sneller afgelopen dan het seizoen voor hem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 00:41
Martinspire schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 20:33:
[...]

Dat was toch al duidelijk dat ie weg zou gaan? Ik denk alleen dat ie zo wel zijn kansen bij andere teams aan het verspelen is. Al kan ik me wel voorstellen dat het de afgelopen knap frustrerend is.
Inderdaad. Die kan zich beter koest houden en zich op het rijden concentreren. Met gevloek en getier gaat hij het zeker niet redden, en het zal TR ook niet beter maken.

Dat hij intern de boel op scherp probeert te krijgen is een goede zaak, maar laat de vuile was a.u.b. binnen hangen. Nu ziet elk team wat hij doet zodra het een beetje tegenzit. Daar zit niemand op te wachten. En als het nu eenmalig is, maar hij is sinds zondag zo'n beetje elke dag nog in het nieuws geweest.

Edit: mijnheer Kvyat kan zich beter druk maken over andere zaken:

Penalty points.

[ Voor 10% gewijzigd door alexbl69 op 01-06-2016 21:15 ]

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
Het middenveld zit wel dichter op elkaar en hebben meer punten nu dan vorig jaar. zie Bijv punten Sainz en positie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

...
Meanwhile, F1 rookie Pascal Wehrlein incurred two different 10-second time penalties during the race - for going under the minimum required time under VSC and for ignoring blue flags.

He ended up P14 and now has four penalty points on his license.

Er wordt nog steeds naar willekeur maar straffen uitgedeeld voor de blauwe vlaggen. Ik heb het al eerder eens aangehaald, afhankelijk van wie ze negeert worden er wel of geen straffen gegeven. Net alsof een ervaren rijder in het verkeer wel ongestraft door het rode stoplicht mag rijden, maar een beginnend bestuurder niet.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-09 11:38
alexbl69 schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 18:04:
[...]

Ach, de beroemde Williams FW15C. Zelfs een aap kon met die wagen nog kampioen worden :) .
Het leuke is, in het DAF Museum in Eindhoven staat een Williams FW15C. Niet een gewone, maar een testauto met een CVT (Variomatic) automaat zoals DAF die ook had. Doordat er niet geschakeld hoefde te worden zou dit naar schatting zo'n 2 tot 5 seconden per ronde opleveren. Als dat daadwerkelijk zo zou zijn dan was de auto helemaal oppermachtig.

Lees hier wat meer over de Williams met CVT. En een Youtube filmpje met wat geluid.

Filmpje ziet er wel apart uit, accelereren zonder hoger in de toeren te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 14:52

Wom

hardware-lover schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 21:58:
...
Meanwhile, F1 rookie Pascal Wehrlein incurred two different 10-second time penalties during the race - for going under the minimum required time under VSC and for ignoring blue flags.

Er wordt nog steeds naar willekeur maar straffen uitgedeeld voor de blauwe vlaggen. Ik heb het al eerder eens aangehaald, afhankelijk van wie ze negeert worden er wel of geen straffen gegeven. Net alsof een ervaren rijder in het verkeer wel ongestraft door het rode stoplicht mag rijden, maar een beginnend bestuurder niet.
Willekeur heerst inderdaad, maar Wehrlein had wel een matig weekend in Monaco. Vaak langzamer dan zijn teammaat en zeer rommelig weekend gehad ook.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Van de site van Palmer.
Jolyon Palmer endured an early exit from the Monaco Grand Prix as an accident in treacherous conditions ended the 25-year-old's contest.
The sheer volume of water pouring down onto the streets of the principality over the course of Sunday morning meant that come lights out, FIA Formula One Race Director Charlie Whiting had no choice but to start the race behind the safety car.
The spray began to settle a little after seven laps, whilst the sun was also trying to break its way through the thick grey cloud in the Monaco skies. Duly, the lights on the safety car went out and the race proper was underway.
With conditions still tricky over the start/finish line, well beyond the acceleration zone on the exit of Anthony Noghes, there was nothing Jolyon could do as his Renault Sport F1 R.S.16 immediately lost traction over a zebra crossing – the painted stripes slick, sending the Renault skewing into the Armco and skimming down into the St Devote barriers.
The incident ended his race and a disappointing weekend for the Renault Sport F1 Team. Both Jolyon and team-mate Kevin Magnussen had experienced contact with the barriers during practice, with the latter having another two accidents of his own during the race. Magnussen was able to continue initially, despite contact with another car, but he lost control of the Renault again around the mid-distance stage and nerfed his yellow machine into the barrier - he eventually limped back to the pits and into retirement.
Jolyon and the squad will now look ahead to the Canadian Grand Prix in two weeks time, where collectively they will hope for an upturn in fortunes.
:F _O-

Echt WTF. Als dit zo doorgaat, maakt ie echt het seizoen niet af. Zijn eigen blunder schuift hij onder het tapijt en vergeet ook even dat Magnussen een beuk van Kvyat heeft gehad.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:20

RoyK

Hobby tekenaar

als ik tijd heb ga ik morgen een tekeningetje maken met een F1 auto die vol met kussens zit en een paar grote bumpers eronder :P

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

Richard117 schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 18:21:
[...]

2 platte BAR's ;)
En dan Pollock die zegt dat ze soms over de limiet gaan. Dat is nu net waar Villeneuve Max van beticht: dat hij over de limiet ging om snel te kunnen zijn ofzo..

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
Señor Sjon schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 22:36:
Van de site van Palmer.

[...]

Echt WTF. Als dit zo doorgaat, maakt ie echt het seizoen niet af. Zijn eigen blunder schuift hij onder het tapijt en vergeet ook even dat Magnussen een beuk van Kvyat heeft gehad.
je weet dat die coureurs dat niet zelf schrijven maar dat dat fanboys zijn? De teksten op de site van bv. Verstappen worden op een zelfde positieve manier samengesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Señor Sjon schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 22:36:
Van de site van Palmer.

[...]

Mja ach, aan de andere kant zie je eerst 10 auto's rijden waar niks mee aan de hand is en dan vervolgens gaat hij wel. Ik vraag me nog steeds af of de rest wel gas in had gehouden daar.

Niet dat het erg handig is, maar het blijven lastige omstandigheden. Zeker voor een rookie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
De strategie analyses van James Allen vind ik altijd leuk om te lezen. Hier die van Monaco: http://www.jamesallenonf1...come-of-the-f1-monaco-gp/

De trage stop van Redbull was niet de enige fout. Waarom deden ze überhaupt een 2 stopper en waarom haalden ze Max naar binnen voor Ricciardo?
Ook hadden ze hem naar softs kunnen wisselen ipv supersofts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-09 12:10
Erapaz schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 06:15:
De strategie analyses van James Allen vind ik altijd leuk om te lezen. Hier die van Monaco: http://www.jamesallenonf1...come-of-the-f1-monaco-gp/

De trage stop van Redbull was niet de enige fout. Waarom deden ze überhaupt een 2 stopper en waarom haalden ze Max naar binnen voor Ricciardo?
Ook hadden ze hem naar softs kunnen wisselen ipv supersofts.
Ik verbaas me hier zo over.... Ieder team moet toch een bak mensen hebben wiens enige baan is om de race strategie te bepalen? Die mensen moeten toch een lijstje hebben met verwachte slijtage van banden, weersverwachtingen, schone rondetijden op type x band etc etc.... Deze informatie moet dan worden gecombineerd met scenario's die tijdens de race kunnen gebeuren - stopt het met regenen, liggen we voor of achter de competitie, is er een safety car .... en ieder rondje moet je toch precies weten welke banden je onder de auto gooit mocht deze binnen komen (iedere ronde kan er een SC komen, een neus kan een tik krijgen, concurrent kan binnen komen voor een undercut etc; dus iedere ronde moet er toch een een beslissing zijn gemaakt; Dit en Dit gaan we doen als dat gebeurt in deze ronde. Deze data veranderd constant en daar moeten twee of drie mensen toch samen met de coureur uit kunnen komen? Ik begrijp echt niet dat er in zo'n miljoenen sport zoveel op het oog eenvoudige fouten gemaakt kunnen worden (ik doel niet op een bepaald incident specifiek trouwens).. maar misschien zie ik iets compleet over het hoofd hoor...

hmm... edit; ik laat me'n text maar staan maar moet me'n mening toch nuanceren... de beslissingen die gemaakt waren zijn allemaal te verklaren.... onzekerheid over de regen banden en de nieuwe softs... interessant artikel.

[ Voor 6% gewijzigd door The_Butler op 02-06-2016 07:12 ]

at your service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Erapaz schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 06:15:
Wow, het fanboi level is hier nog hoger dan op Facebook.
Het is maar goed dat F1 kaartjes zo duur zijn (en dat je er meestal voor moet vliegen), anders werd er bij een F1 race meer geknokt dan bij een voetbalwedstrijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 00:41
The_Butler schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 06:59:
[...]
hmm... edit; ik laat me'n text maar staan maar moet me'n mening toch nuanceren... de beslissingen die gemaakt waren zijn allemaal te verklaren.... onzekerheid over de regen banden en de nieuwe softs... interessant artikel.
Die tekst mag je zeker laten staan, want het klopt (m.i.) volkomen. De enige echte verrassing was dat Hamilton US monteerde i.p.v. SS of S. Daar wilde Red Bull op reageren door Ricciardo de SS te geven in plaats van de geplande S. Echter, enkel de US en de S stonden klaar om gepakt te worden, de SS stonden 'achter in de garage'.

Hier is in de voorbereiding wel degelijk een grote blunder gemaakt. Waarom staat de US klaar om gepakt te worden, en niet de SS? Ze waren immers nooit van plan om de US te gaan gebruiken.

Zoals je terecht zegt is er een team van meerdere mensen continu bezig om allerlei scenario's de revue te laten passeren, deze scenario's worden inderdaad elke ronde aangepast. Het is dan toch 'basic-knowledge' dat dit team rekening houdt met welke banden beschikbaar zijn en welke niet?

Kan me zo voorstellen dat er voorafgaand aan een pitstop op een gegeven moment (zeg 20 seconden voor de wagen stilstaat) een 'decision-freeze' is. Dat er dan, wat er ook verder op de baan gebeurt, er niet meer getornd zal worden aan de beslissing die genomen is. Dit omdat een verandering op zo'n laat moment a) niet goed doordacht kan zijn en b) per definitie meer tijd kost aangezien de mensen/spullen niet tijdig gereed zullen staan.

Al met al een zeer knullige bedoening.
JackBol schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 07:39:
[...]
Het is maar goed dat F1 kaartjes zo duur zijn (en dat je er meestal voor moet vliegen), anders werd er bij een F1 race meer geknokt dan bij een voetbalwedstrijd!
Wat heeft een strategieanalyse van de pitstops van Red Bull en Mercedes met fanboys te maken?

[ Voor 11% gewijzigd door alexbl69 op 02-06-2016 08:25 ]

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:42

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

JackBol schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 07:39:
[...]

Ik snap de link tussen je opmerking en het betreffende artikel niet helemaal :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toewan schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 22:04:
Lees hier wat meer over de Williams met CVT. En een Youtube filmpje met wat geluid.

Filmpje ziet er wel apart uit, accelereren zonder hoger in de toeren te komen.
CVT is natuurlijk superieur. Zo superieur dat ze niet wisten hoe snel ze dat ding moesten verbieden :p Mocht dat vandaag de dag toegestaan worden, dan zou je wel eens verbazingwekkende dingen kunnen zien op het vlak van performance en verbruik.

Maar goed, we gaat met KERS ook weer die kant op, met elektromotoren is een hoop mogelijk en mechanisch gezien zijn ze veel idealer dan verbrandingsmotoren. Het is alleen jammer dat accu's nog zo zwaar en onhandig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Butler
MikeyMan schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 08:34:
[...]

Ik eerst ook niet, maar de comments onder het jamesallenonf1 artikel zijn van een dusdanig Hamilton is God gehalte dat het bijna triest te noemen is.... Gelukkig staan er hier en daar gewoon nuchtere reacties tegenover, hij reed een solide race - slechte outlap, een achteraf goede keuze met banden en toen gewoon mazzel dat RB de pitstop verpeste....

at your service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
alesandro_46 schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 17:48:
[...]

MV was in FP3 daar ook gechrashed :P

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-09 14:30

Hoogie2004

Whohooooo

The_Butler schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 08:50:
[...]

Ik eerst ook niet, maar de comments onder het jamesallenonf1 artikel zijn van een dusdanig Hamilton is God gehalte dat het bijna triest te noemen is.... Gelukkig staan er hier en daar gewoon nuchtere reacties tegenover, hij reed een solide race - slechte outlap, een achteraf goede keuze met banden en toen gewoon mazzel dat RB de pitstop verpeste....
Als Hamilton eind dit seizoen kampioen is piep je wel anders :+

HAMILTON ONZE GOD!!! :+ :+

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ja, hij staat ook op een boot tijdens de gay-pride geloof ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 16:46
alexbl69 schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 08:23:
[...]

Die tekst mag je zeker laten staan, want het klopt (m.i.) volkomen. De enige echte verrassing was dat Hamilton US monteerde i.p.v. SS of S. Daar wilde Red Bull op reageren door Ricciardo de SS te geven in plaats van de geplande S. Echter, enkel de US en de S stonden klaar om gepakt te worden, de SS stonden 'achter in de garage'.

Hier is in de voorbereiding wel degelijk een grote blunder gemaakt. Waarom staat de US klaar om gepakt te worden, en niet de SS? Ze waren immers nooit van plan om de US te gaan gebruiken.

Zoals je terecht zegt is er een team van meerdere mensen continu bezig om allerlei scenario's de revue te laten passeren, deze scenario's worden inderdaad elke ronde aangepast. Het is dan toch 'basic-knowledge' dat dit team rekening houdt met welke banden beschikbaar zijn en welke niet?

Kan me zo voorstellen dat er voorafgaand aan een pitstop op een gegeven moment (zeg 20 seconden voor de wagen stilstaat) een 'decision-freeze' is. Dat er dan, wat er ook verder op de baan gebeurt, er niet meer getornd zal worden aan de beslissing die genomen is. Dit omdat een verandering op zo'n laat moment a) niet goed doordacht kan zijn en b) per definitie meer tijd kost aangezien de mensen/spullen niet tijdig gereed zullen staan.

Al met al een zeer knullige bedoening.
Volgens het commentaar (Telenet) stonden ze klaar met de UltraSoft en is er pas op het allerlaatste moment beslist om te veranderen van strategie. Maar omdat er in Monaco zo weinig plaats is in de pitbox, staan de banden (waarvan niet voorzien is dat ze gebruikt gaan worden) achter de pitbox. De rekken, met de te gebruiken banden, stonden in de weg (dit laatste heb ik ergens gelezen). Daarom duurde het veel langer om ze te gaan halen.

Is inderdaad zeer knullig. Maar kan me voorstellen dat het team strategisten (die in Monaco boven de pitbox zit) geen zicht heeft op de locatie van de verschillende bandensoorten. Maar mag geen excuus zijn. Was een blunder
hardware-lover schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 21:58:
...

Ik vind nergens terug waar hij juist die blauwe vlaggen genegeerd heeft. Denk dat er ook rekening mee wordt gehouden of er ruimte is om plaats te maken. Ik vermoed dat het komt omdat hij op een gegeven moment Ricciardo niet doorliet op het "rechte stuk". Daar werd hij net even opgehouden. Maar net ervoor (net na zwembad) had hij ook Hamilton even opgehouden. Dat compenseert wel een beetje. Maar misschien zorgde het feit dat ie testrijder is voor Mercedes dat stewards iets strenger keken toen ie Ricciardo hinderde.
Dit stukje komt puur uit mijn geheugen. Kan het me verkeerd herinneren

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Butler
Hoogie2004 schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 08:53:
[...]

Als Hamilton eind dit seizoen kampioen is piep je wel anders :+

HAMILTON ONZE GOD!!! :+ :+
Op mijn altaartje staat iemand anders ;) Maar in feite heb je een punt, door het imago en gedrag van Hamilton en zijn verafgoding op bijv. de BBC en bepaalde fora's misgun ik hem echt deze laatste overwinning... Dat terwijl ik normaal toch redelijk objectief probeer te blijven en hij een bijzonder capabele coureur is, ik vind het mooi om te zien dat hij nu wel hard aan de bak moet in het kampioenschap, ben namelijk benieuwd hoe hij met de druk omgaat.

at your service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baviaan
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

hjs schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 08:57:
[...]

Ja, hij staat ook op een boot tijdens de gay-pride geloof ik :+
En wat dan nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Geloof niet dat het bepaald past bij het imago dat hij probeerd neer te zetten. :P
Zou het wel mooi statement vinden overigens _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

MikeyMan schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 08:34:
[...]

Ik doelde op de reacties inderdaad. Het artikel is goed. Ik snap nu ook waarom mercedes voor de US heeft gekozen. Dat was me tijdens de race niet helemaal duidelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

The_Butler schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 09:08:
[...]

Op mijn altaartje staat iemand anders ;) Maar in feite heb je een punt, door het imago en gedrag van Hamilton en zijn verafgoding op bijv. de BBC en bepaalde fora's misgun ik hem echt deze laatste overwinning... Dat terwijl ik normaal toch redelijk objectief probeer te blijven en hij een bijzonder capabele coureur is, ik vind het mooi om te zien dat hij nu wel hard aan de bak moet in het kampioenschap, ben namelijk benieuwd hoe hij met de druk omgaat.
Ben fan van F1 niet zo zeer van specifieke driver. Daar waar ik voorheen hamilton aardig kon waarderen - komt hij laatste tijd erg arrogant en misselijkmakend over. Vooral het 'apart staan' bij de track-parade :r mijn gunfactor bij hem is zo ver gedaald dat ik nog eerder hoop dat Briney wint! Het flamobyante, exentrieke gedrag of karakters (als bijv. kimi) horen bij de F1. Maar zoals lewis zich nu profileert ... ik zou m niet als drive in mijn team willen

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:34
himlims_ schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 09:55:
[...]

Ben fan van F1 niet zo zeer van specifieke driver. Daar waar ik voorheen hamilton aardig kon waarderen - komt hij laatste tijd erg arrogant en misselijkmakend over. Vooral het 'apart staan' bij de track-parade :r mijn gunfactor bij hem is zo ver gedaald dat ik nog eerder hoop dat Briney wint! Het flamobyante, exentrieke gedrag of karakters (als bijv. kimi) horen bij de F1. Maar zoals lewis zich nu profileert ... ik zou m niet als drive in mijn team willen
Ik heb wel zo mijn voorkeuren qua coureurs, maar ben in de basis vooral ook een F1 fan idd.

Ik vind het ongelofelijk hoe zuur Hamilton en Rosberg tegenwoordig overkomen als ze eens niet op de eerste plek in de kwalificatie/race staan.

Wat dat betreft is het een genot om te zien hoe anders bijvoorbeeld Vettel, Raikkonen, Ricciardo, Alonso, Button en Verstappen zijn. Die lijken steeds vrijer te worden (uiteraard komt Max pas net kijken), veel meer ruimte voor een grapje met de pers en als coureurs onderling.

Uiteraard gaat het om het racen, maar dit zorgt er wel voor dat ik Hamilton niet nog een titel gun en Rosberg eigenlijk ook niet. Het zit er dik in dat ook dit jaar weer een Mercedes kampioen wordt, dus dan ga ik toch maar voor Rosberg.

Kunnen Vettel, Ricciardo en Verstappen volgend jaar écht vanaf het begin een gooi doen naar het kampioenschap 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

himlims_ schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 09:55:
[...]

Kimi is gewoon Kimi. Het is een Fin. Kijk naar Hydraulic Press Channel en je weet precies wat ik bedoel.
Verder gedragen Hamilton en Seb zich als een over het paard getild kind (in de auto tenminste, in de driver persco kan ik Seb wel waarderen). Rosberg heeft gewoon geen likable personality. De meeste andere coureurs kan ik wel waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

Ja, maar dat is ook pas een recente ontwikkeling eigenlijk. Zowel Vettel als Alonso hebben ook zo hun periodes gehad dat ze niet om uit te staan waren (of in elk geval zo over kwamen).

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
Misschien omdat Vettel en Alonso tot op zekere hoogte niet meedoen om het kampioenschap? Dat er daardoor minder spanning op hun staat en ze losser zijn?

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
ATS schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 10:10:
Ja, maar dat is ook pas een recente ontwikkeling eigenlijk. Zowel Vettel als Alonso hebben ook zo hun periodes gehad dat ze niet om uit te staan waren (of in elk geval zo over kwamen).
Mwah, de echt goede coureurs zijn allemaal diva's achter het stuur. Dat kenmerkt imo ook de echte winnaars mentaliteit, als het niet naar wens gaat dan schreeuwen ze in het heetst van de strijd allemaal als verwende kinderen ;)

Hoe ze buiten de auto zijn is een heel ander verhaal en dat is grotendeels persoonlijke voorkeur. Ik heb idd ook niets met de stijl van Hamilton, geef mij maar de wat introverte coureurs met een goede dosis humor (Vettel, Alonso, Max, Kimi).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

JackBol schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 10:09:
[...]

Kimi is gewoon Kimi. Het is een Fin. Kijk naar Hydraulic Press Channel en je weet precies wat ik bedoel.
precies dat - kan het wel waarderen, 2jr geleden in hongarije 'gesproken' grappige goser

de gunfacor ligt voor mij helemaal bij daniel ricciardo, wat heeft die gast een pace en potentie (zie hem eerder naar ferrari gaan dan nico :X :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Grimmie187 schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 10:17:
[...]

Mwah, de echt goede coureurs zijn allemaal diva's achter het stuur. Dat kenmerkt imo ook de echte winnaars mentaliteit, als het niet naar wens gaat dan schreeuwen ze in het heetst van de strijd allemaal als verwende kinderen ;)

Hoe ze buiten de auto zijn is een heel ander verhaal en dat is grotendeels persoonlijke voorkeur. Ik heb idd ook niets met de stijl van Hamilton, geef mij maar de wat introverte coureurs met een goede dosis humor (Vettel, Alonso, Max, Kimi).
Ik vind Vettel en kimi geweldig, Alonso vind ik wat minder maar die heeft redelijk wat credits bij mij opgedaan de laatste tijd, eerst vond ik hem echt een arrogante zak(wat wel een beetje past bij ene spanjaard in mijn mening).

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-09 14:30

Hoogie2004

Whohooooo

The_Butler schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 09:08:
[...]

Ik moet zeggen dat ik zeker wel een fan ben van Hamilton. En er zijn wel puntjes waar verbetering is (bij wie niet), de driver parade is er dan misschien wel 1. Aan de andere kant, hij moet dik aan de bak om dit jaar nog tot een succes te maken, en als hij daar al aan zijn ritueel bezig is voor de start van de race (of wat dan ook), dan is die afzondering misschien wel nodig om tot de prestaties te komen die nodig zijn. Er zit vaak meer achter als wat mensen denken.

Ik zou wel benieuwd zijn hoe Rosberg het oppakt als Hamilton na komende race aan de leiding gaat in het kampioenschap (stel hij valt uit, Hamilton wint). Dat zijn de momenten waar Rosberg het kampioenschap kan verdienen, en dat ik het hem ook echt gun als hij het dan alsnog pakt. Rosberg blijft te vaak hangen in negatieve dingen / analyses etc, waar Hamilton gewoon zijn hoofd omlaag doet en racet. Als hij de titel alleen wint door mechanische pech / tactische blunders bij Hamilton, vind ik het wel een beetje een anticlimax. De afgelopen jaren was de strijd om de titel tussen die twee nog best intens en interessant (misschien niet voor de RedBull / Ferrari fans, maar ok), het is iig op de baan beslist, en niet door mega-veel pech van 1 coureur.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 15:21
Rosberg is in Monaco ook weer in z'n oude gedrag vervallen, als je kampioen wil worden is er één belangrijke regel; NIETS weggeven. Liever er samen af stuiteren dan een cadeautje geven.

Die positie in Monaco had hij met hand en tand moeten verdedigen, Hamilton er nooit voorbij laten. Met de serie pitstop was Hamilton er dan alsnog wel voorbij gekomen, maar dan had Ricciardo wellicht de race gewonnen en was het gat nu toch nog 7 punten groter geweest in het voordeel van Rosberg.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
XyritZz schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 11:29:
Rosberg is in Monaco ook weer in z'n oude gedrag vervallen, als je kampioen wil worden is er één belangrijke regel; NIETS weggeven. Liever er samen af stuiteren dan een cadeautje geven.

Die positie in Monaco had hij met hand en tand moeten verdedigen, Hamilton er nooit voorbij laten. Met de serie pitstop was Hamilton er dan alsnog wel voorbij gekomen, maar dan had Ricciardo wellicht de race gewonnen en was het gat nu toch nog 7 punten groter geweest in het voordeel van Rosberg.
Denk dat hij weinig keus heeft gehad, druk van het team, plus volgens het team en rosberg zelf een probleem met de auto, kan je je teammaat beter voorbij laten om zo veel mogelijk punten voor het team te verzamelen.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187

Op zich waar idd, behalve dat het wel overduidelijk was dat Rosberg problemen had.

De reactie van Hamilton na afloop was wel veelzeggend, die klonk hoog verbaasd dat hij er langs werd gelaten door Rosberg. Toen Nico dat hoorde zal hij zichzelf misschien alsnog voor zn kop geslagen hebben haha :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-09 13:12
hjs schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 09:14:
[...]

Geloof niet dat het bepaald past bij het imago dat hij probeerd neer te zetten. :P
Zou het wel mooi statement vinden overigens _/-\o_
Nou met die oorbelletjes en per-sé een "hippe" bril op willen zetten ga je wel snel die kant op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Martin0 schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 11:31:
[...]

Denk dat hij weinig keus heeft gehad, druk van het team, plus volgens het team en rosberg zelf een probleem met de auto, kan je je teammaat beter voorbij laten om zo veel mogelijk punten voor het team te verzamelen.
Eens. Dit is goodwill binnen het team verzamelen. Wat mogelijk meer waard is dan 7 punten. Plus hij heeft de crew van Hamilton van vorig jaar toch al. Vond dat sowieso wel opvallend, dat ie de crew waar Hamilton vorig jaar wereldkampioen mee werd nu heeft overgenomen en die zijn auto dus prepareren. Dat er zoveel verschil tussen die 2 teams zit, dat kan niet goed zijn voor de teamspirit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Martinspire schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 11:47:
[...]

Eens. Dit is goodwill binnen het team verzamelen. Wat mogelijk meer waard is dan 7 punten. Plus hij heeft de crew van Hamilton van vorig jaar toch al. Vond dat sowieso wel opvallend, dat ie de crew waar Hamilton vorig jaar wereldkampioen mee werd nu heeft overgenomen en die zijn auto dus prepareren. Dat er zoveel verschil tussen die 2 teams zit, dat kan niet goed zijn voor de teamspirit.
Niet 'de crew van', zoals ik het begrepen heb hebben ze de indeling van de twee pitcrews gewoon opnieuw samengesteld, geen exacte ruil van crews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 15:21
Martin0 schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 11:31:
[...]

Natuurlijk zal het team druk op hem uitvoeren maar Rosberg moet ook gewoon weten dat Mercedes het snelste team van de grid is, dat Red Bull en Ferrari punten van elkaar afpakken en dat Mercedes dus met twee vingers in de neus gaat winnen bij de constructeurs.

De grote vraag is echter welke coureur de titel gaat pakken, en dan moet je als rijder meedogenloos zijn en je eigen teamgenoot het licht in de ogen niet gunnen.

Als er één circuit is waar je jezelf makkelijk breed kunt maken dan is het Monaco wel. Al laat Rosberg 5 seconde per rondje liggen dan is het voor Hamilton alsnog een flinke kluif om er voorbij te komen.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• derx666
  • Laatst online: 19-09 16:34

derx666

mecker ende blaet

En dat is vooral gedaan om ervoor te zorgen dat er geen 2 kampen ontstaan in de garage (zoals er bij TR gebeurde met Max en Carlos), of als ze er al waren, dit te doorbreken. Kwa kwaliteit zal er geen of nauwelijks verschil tussen die crews zitten. Dit zijn stuk voor stuk topmonteurs/engineers want anders zaten ze daar niet. Je hoort hier niks of nauwelijks wat van, maar als iemand van de crew niet presteert zoals het moet, wordt die net zo makkelijk (of nog makkelijker) aan de kant geschoven als een coureur. De jongens die met het circus meereizen is de top wat Mercedes in huis heeft, en zal waarschijnlijk eerst een tijd in de fabriek zelf gewerkt hebben aan de auto's voordat ze uberhaupt op het circuit aan de auto mogen sleutelen.
Dat iemand impliceert dat de ene crew slechter of minder is dan de andere kant van de garage is imho dan ook echt onzin...

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
XyritZz schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 11:57:
[...]

Natuurlijk zal het team druk op hem uitvoeren maar Rosberg moet ook gewoon weten dat Mercedes het snelste team van de grid is, dat Red Bull en Ferrari punten van elkaar afpakken en dat Mercedes dus met twee vingers in de neus gaat winnen bij de constructeurs.

De grote vraag is echter welke coureur de titel gaat pakken, en dan moet je als rijder meedogenloos zijn en je eigen teamgenoot het licht in de ogen niet gunnen.

Als er één circuit is waar je jezelf makkelijk breed kunt maken dan is het Monaco wel. Al laat Rosberg 5 seconde per rondje liggen dan is het voor Hamilton alsnog een flinke kluif om er voorbij te komen.
Gaat misschien wat ver, maar had ik stiekem best mooi gevonden als hij dat geflikt had >:)
Hamilton had de race dan niet gewonnen, kunnen we vrij zeker stellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

Als ze 1 en 2 gelegen hadden had je gelijk. Maar dat lagen ze niet. Ze zagen Ricciardo met grote stappen afstand nemen. Nog een paar rondjes zo doorsukkelen en RIC had een pitstop kunnen maken zonder een plek te verliezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

derx666 schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 11:59:
Dit zijn stuk voor stuk topmonteurs/engineers want anders zaten ze daar niet. Je hoort hier niks of nauwelijks wat van, maar als iemand van de crew niet presteert zoals het moet, wordt die net zo makkelijk (of nog makkelijker) aan de kant geschoven als een coureur
die monteurs hebben een vergelijkbaar traject doorlopen als de drivers; ook begonnen bij karten, en langzaam omhoog om uiteindelijk in bij het berny circus uit te komen. het is niet zo wanneer je goede fabrieksmonteur bent, even bij de F1 instapt :+ daar moet je ook bewijzen, en omhoog werken net zoals ieder ander. En de jongens die in de pits staan, dat is over het algemeen DE top. Die jongens hopen natuurlijk dat je bakkie heel blijft, maar staan ook klaar om je de bolide ongeacht de schade voor moment-x klaar te hbben(of niet max?))

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
derx666 schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 11:59:
En dat is vooral gedaan om ervoor te zorgen dat er geen 2 kampen ontstaan in de garage (zoals er bij TR gebeurde met Max en Carlos), of als ze er al waren, dit te doorbreken. Kwa kwaliteit zal er geen of nauwelijks verschil tussen die crews zitten. Dit zijn stuk voor stuk topmonteurs/engineers want anders zaten ze daar niet. Je hoort hier niks of nauwelijks wat van, maar als iemand van de crew niet presteert zoals het moet, wordt die net zo makkelijk (of nog makkelijker) aan de kant geschoven als een coureur. De jongens die met het circus meereizen is de top wat Mercedes in huis heeft, en zal waarschijnlijk eerst een tijd in de fabriek zelf gewerkt hebben aan de auto's voordat ze uberhaupt op het circuit aan de auto mogen sleutelen.
Dat iemand impliceert dat de ene crew slechter of minder is dan de andere kant van de garage is imho dan ook echt onzin...
Grotendeels mee eens.
Echter bestaat het wel uit twee teams, twee teams die waarschijnlijk perfect op elkaar in gespeeld zijn. Als alles dan door elkaar wordt gegooid dan kan het natuurlijk zo zijn dat de teams nog niet gelijk perfect op elkaar ingespeeld zijn, dat gecombineerd met wat extra materiaalpech waar de monteurs geen invloed hebben zorgt ervoor dat Hamilton nu iets mindere resultaten behaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
Hoe meer ik er over nadenken hoe minder ik de komst van de nieuwe regels zie zitten. Veld zit nu lekker dicht op elkaar wat natuurlijk logisch is met stabiele regels. Zal volgend jaar wel weer een stuk minder leuk worden 😬😬😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moofnor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-09 12:57

Moofnor

King of my castle

paragon schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 14:00:
Hoe meer ik er over nadenken hoe minder ik de komst van de nieuwe regels zie zitten. Veld zit nu lekker dicht op elkaar wat natuurlijk logisch is met stabiele regels. Zal volgend jaar wel weer een stuk minder leuk worden 😬😬😬
Het veld dicht op elkaar? Ik vergeet soms voor het gemak ook maar dat Mercedes mee doet, maar ze rijden er toch echt, zo'n 30 seconden voor de rest^^
En volgende jaar, tja het zou leuk zijn als Ferrari, Mercedes en Red Bull er alle drie even sterk staan. Maar als blijkt dat Red Bull mijlenver voor ligt, zou ik dat ook wel kunnen volhouden voor 6-7 races :+

- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Niet online
https://joesaward.wordpress.com/2016/06/02/heroes/
I don’t believe that races should ever start behind Safety Cars. It is self-defeating for the sport and makes the heroes look feeble, tiptoeing around behind a road car. Racing drivers should be viewed as people who are different; who are special; who do things that normal people cannot do.
Dat dus. Niks geen halo's of starten achter een safety car. Als je niet meer durft(zoals Massa), blijf dan thuis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Tleilaxu schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 14:41:

Dat dus. Niks geen halo's of starten achter een safety car. Als je niet meer durft(zoals Massa), blijf dan thuis.
Als er na de safetycar vrijwel direct naar binnen wordt gevlogen om te wisselen naar intermediates, en daarop worden ook nog eens snelle(re) rondetijden neergezet, dan is de safetycar sowieso te lang in de weer geweest.

In het geval van Monaco en het losse rioleringsdeksel. Als deze dwars naar de coureur toe gaat dan zal een Halo weinig extra bescherming kunnen bieden en zou de Canopy oplossing de betere oplossing kunnen zijn, al vraag ik mij af wat een scherp voorwerp met voldoende massa (nee, niet die kleine), met zo'n Canopy doet en wat er van over zou blijven. Een gietijzeren deksel is toch weer heel wat anders dan een wiel met band.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Tleilaxu schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 14:41:

[...]

Ben ik niet met je eens. F1 is niet grensverleggend. Er is geen enkele reden om daar de dood op te zoeken. Die tijd is 40 jaar achter ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Niet online
JackBol schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 15:08:
[...]

Ben ik niet met je eens. F1 is niet grensverleggend. Er is geen enkele reden om daar de dood op te zoeken. Die tijd is 40 jaar achter ons.
De dood opzoeken heeft niemand het over volgens mij, maar er mag best een bepaalde hoeveelheid risico aan zitten. Daarom spreekt het tot de verbeelding.

[ Voor 13% gewijzigd door Tleilaxu op 02-06-2016 15:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

JackBol schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 15:08:
[...]

Ik denk niet dat de kans op een dode heel erg groot is als je tijdens Monaco in de regen start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Starten achter de safety car kan ik nog wel in komen. Als alle auto's volgas vertrekken op het rechte stukken dan zien de Manor coureurs bij de eerste bocht al geen hand voor ogen meer door alle spray.

Hoewel ik het in Monaco nog mee vond vallen met 7 rondjes hadden ze ook best het veld na een rondje of drie los kunnen laten. Het veld is dan al iets uit elkaar getrokken, er is al wat water van de baan en dan hadden ze idd maar wat rustiger aan moeten doen.

Aan de andere kant, als er wat fout gaat hebben we de poppen al weer aan het dansen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

emnich schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 15:25:
[...]

Ik denk niet dat de kans op een dode heel erg groot is als je tijdens Monaco in de regen start.
Daar heb je wel gelijk in. Aan de andere kant, als Monaco niet achter de SC was gestart, waren er waarschijnlijk 10 autos uitgevallen in bocht 1. Dat is natuurlijk ook niet goed voor de sport.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

JackBol schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 15:27:
[...]

Daar heb je wel gelijk in. Aan de andere kant, als Monaco niet achter de SC was gestart, waren er waarschijnlijk 10 autos uitgevallen in bocht 1. Dat is natuurlijk ook niet goed voor de sport.
Ik zie niet in waarom dat niet goed is voor de sport. De beste komen toch wel boven drijven. Ik vond het vroegah altijd wel mooi als maar de helft van het veld bij de finish aan kwam.

Bij (auto)sport hoort m.i. ook een dosis geluk en onvoorspelbaarheid. Vooral dat laatste is de laatste jaren helaas verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Tleilaxu schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 15:17:
[...]

De dood opzoeken heeft niemand het over volgens mij, maar er mag best een bepaalde hoeveelheid risico aan zitten. Daarom spreekt het tot de verbeelding.
True, het blijft altijd een risicovolle sport. Een losse putdeksel die in een cockpit beland kan echter wel degelijk een dode veroorzaken. Juist voor dit soort gevallen biedt een halo wel uitkomst imo, tuurlijk blijft er aanzienlijke kans op letsel maar met een halo constructie kan dit net het verschil betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Laatst online: 22:35
Christian Horner over Max vs Carlos:
Hebben jullie nog getwijfeld tussen hem en Carlos Sainz? En voorzien jullie een mogelijk probleem voor volgend seizoen, met vier coureurs die voor Red Bull Racing willen rijden?

"Dat is een luxeprobleem. En wat de keuze betreft: we beschikken over een schat aan data over alle coureurs. Ook van de prestaties voordat ze in de Formule 1 kwamen. Voor ons was de keuze redelijk helder."
Zo, hebben we die discussie ook gehad ;)

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moofnor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-09 12:57

Moofnor

King of my castle

emnich schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 15:34:
[...]

Ik zie niet in waarom dat niet goed is voor de sport. De beste komen toch wel boven drijven. Ik vond het vroegah altijd wel mooi als maar de helft van het veld bij de finish aan kwam.

Bij (auto)sport hoort m.i. ook een dosis geluk en onvoorspelbaarheid. Vooral dat laatste is de laatste jaren helaas verdwenen.
Als er 10 auto's in de eerste bocht staan, wordt het gelijk een gevalletje rode vlag. Dat is, naar ik aanneem, ook de reden dat er in de regen achter safety car wordt gestart.

- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

emnich schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 15:34:
[...]

Om alvast warm te lopen voor het volgende race weekend, is het misschien wel vermakelijk om Canada 2011 nog eens te bekijken? Veel dwazer dan daar m.b.t. het weer en gebeurtenissen, kom je niet zo heel veel tegen. N.a.v. die race zijn ook de regels m.b.t. maximale tijdsduur van een race aangepast.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
Grimmie187 schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 15:35:
[...]

True, het blijft altijd een risicovolle sport. Een losse putdeksel die in een cockpit beland kan echter wel degelijk een dode veroorzaken. Juist voor dit soort gevallen biedt een halo wel uitkomst imo, tuurlijk blijft er aanzienlijke kans op letsel maar met een halo constructie kan dit net het verschil betekenen.
Je kan wel een halo monteren maar je zou ook gewoon goed kunnen controleren of de putdeksels wel vast zitten. Juist een los putdeksel is in mijn ogen een slecht argument voor de halo omdat je dan het probleem zelf niet oplost.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Een losse putdeksel is eigenlijk gewoon een reden om races op stratencircuits af te schaffen. Is toch bizar dat elk nieuwe circuit één grote asfaltvlakte is met uitloopstroken tot aan de horizon, daarna nog een strook asfalt en een metersdikke rij met bandenstappels en dat in Monaco de putdeksel bij de coureurs om de oren vliegen?

Volgens mij leert Monaco het ook nooit, want elk jaar zij er gevallen met losse putdeksel. Zo moeilijk kan het toch niet zijn om die dingen goed vast te zetten, desnoods door ze gewoon vast te lassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
SnowDude schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 15:42:
[...]

Je kan wel een halo monteren maar je zou ook gewoon goed kunnen controleren of de putdeksels wel vast zitten. Juist een los putdeksel is in mijn ogen een slecht argument voor de halo omdat je dan het probleem zelf niet oplost.
+1 Het is absoluut symptoombestrijding..

Er zijn echter best een aantal scenarios te bedenken waarbij het uitkomst biedt (stukken van voorvleugels, banden, putdeksels).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

B-Real schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 15:45:
Een losse putdeksel is eigenlijk gewoon een reden om races op stratencircuits af te schaffen. Is toch bizar dat elk nieuwe circuit één grote asfaltvlakte is met uitloopstroken tot aan de horizon, daarna nog een strook asfalt en een metersdikke rij met bandenstappels en dat in Monaco de putdeksel bij de coureurs om de oren vliegen?
Dat is wel waar. Monaco voldoet in de verste verte niet aan de eisen die aan elk normaal circuit wel gesteld worden. Maar ja, het is Monaco...
Volgens mij leert Monaco het ook nooit, want elk jaar zij er gevallen met losse putdeksel. Zo moeilijk kan het toch niet zijn om die dingen goed vast te zetten, desnoods door ze gewoon vast te lassen.
Je zou zeggen dat ze beter kunnen investeren in putdeksels die gewoon vastliggen met een bout of zoiets op het parcours. Kan nooit heel ingewikkeld zijn. Lassen van (oud) gietijzer is, zoals hier eerder uitgelegd door iemand die er meer verstand van heeft, nog niet zo eenvoudig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Ik ben er ook van overtuigd dat Monaco puur op de kalender staat vanwege de historie (en terecht overigens!), als ze nu zouden aankloppen dan had het circuit er heel anders uit gezien.
Wat dat betreft ben ik ook wel benieuwd hoe Baku er daadwerkelijk uit ziet en of dat circuit meer weg heeft van Monaco (wat ik nu wel denk) of bijvoorbeeld Singapore (welke al een stuk ruimer en veiliger is).

V.w.b. de putdeksels, gietijzer is idd lastig te lassen. Maar die zijn toch ook wel van ander materiaal te maken of in elk geval betere tijdelijke oplossing voor tijdens het GP weekend? In een wereld waar geld geen rol speelt snap ik niet dat dit soort dingen nog voorkomen, zeker niet omdat het zoals gezegd vrijwel elk jaar wel raak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
P.O. Box schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 11:24:
[...]

nice... ik ben ook wel benieuwd naar een filmpje in en rondom de fabriek TIJDENS een race.... wie zijn de "sukkels" (tussen quotes omdat ik graag 1 van die sukkels zou zijn :)) die de "te late call" hebben geregisseerd afgelopen race.
Niet bij Red Bull, maar Sky heeft dat wel eens bij Williams gedaan: YouTube: Williams Race Engineers | F1 2015 | Sky
Pagina: 1 ... 60 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Het topic voor de komende race vind je donderdagochtend voor de race als los topic.
[F1] Seizoen 2016-14 - GP van Italië

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Waar te kijken?
Racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2016

IRC: http://irc.tweakers.net/f1