[F1] Seizoen 2016 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 101 Laatste
Acties:
  • 496.619 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
vosss schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 10:06:
[...]

Dat dus. Het duurt veel te lang. Ze hadden het gewoon al tegen Max moeten zeggen en tegen de rest van de wereld pas vrijdagochtend 10 minuten voor FP1 :P
Dat had inderdaag geniaal geweest, dat ze gewoon niks hadden gezegd en dat we bij begin van FP1 gewoon ineens Verstappen bij RBR zouden zien. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Kvyat heeft zijn stoeltje gepast voor STR.

Ik hem met die gast te doen, kijk die wallen onder zijn ogen. Die heeft nauwelijks geslapen. Ai.

http://twitter.com/ToroRossoSpy/status/730308184083189760

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 19:55

AzzKickah

06-CENSORED

alwaysleft schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 10:09:

Ik hem met die gast te doen, kijk die wallen onder zijn ogen. Die heeft nauwelijks geslapen. Ai.

Bij het zien van die foto voelde ik toch ook even een moment van medelijden..

Go Max!!! :)F :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online

Ik ook hoor, het is toch een mokerslag als je "eventjes" wordt gedegradeerd door een pikkie van 18. Als hij hier nog bovenop komt (qua prestaties) getuigd dat wel van een hoog niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Even nog wat realiteit. Red Bull had qua racepace vorige race in Rusland ongeveer hetzelfde als STR.

Laten we eerst maar eens zien of ( Max en Ricciardo) ze de STR dik verslaan de komende race....

[ Voor 5% gewijzigd door alwaysleft op 11-05-2016 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-09 11:18
Martinspire schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 18:11:
[...]

Klinkt interessant. Linkje nog gevonden? Of enig idee wat voor site het nog was?
Nee helaas, heb nog wel gezocht. Kan goed anderhalve maand geleden zijn dat ik dat gelezen heb en ik denk dat ik het via reddit/r/formula1 gevonden heb toen. Ben nu ook aan het twijfelen of het een artikel was of een reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 09:21
Ik zet vrijdag op mijn 2e scherm op werk de vrije training wel even aan zonder geluid maar ik ga er echt geen vrij voor nemen :+

Hoe vaak gebeurt het niet dat er niet gereden wordt door het weer, rode vlaggen, problemen met de auto etc. Dan zit je daar de hele dag thuis op de bank terwijl Max 3 rondjes rijdt.. ;)

Daarnaast worden vrijdag middag/avond de VT's toch een aantal keer herhaalt op Ziggo Sport

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-09 10:12
Bergie schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 10:07:
[...]

Of gewoon niet melden; dan had Olav het pas in FP2 in de gaten gekregen waarschijnlijk :+
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
alwaysleft schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 10:16:
Even nog wat realiteit. Red Bull had qua racepace vorige race in Rusland ongeveer hetzelfde als STR.

Laten we eerst maar eens zien of ( Max en Ricciardo) ze de STR dik verslaan de komende race....
Dat kon je niet vergelijken: de RBR's reden op medium banden, waarvan ze zelf al aangeven dat dat de verkeerde keuze was. Ze hebben daar enorm veel tijd mee verloren.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:47
Grimmie187 schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 10:21:
Ik zet vrijdag op mijn 2e scherm op werk de vrije training wel even aan zonder geluid maar ik ga er echt geen vrij voor nemen :+

Hoe vaak gebeurt het niet dat er niet gereden wordt door het weer, rode vlaggen, problemen met de auto etc. Dan zit je daar de hele dag thuis op de bank terwijl Max 3 rondjes rijdt.. ;)

Daarnaast worden vrijdag middag/avond de VT's toch een aantal keer herhaalt op Ziggo Sport
Idem hier. Zet het netjes op m'n werk aan op de achtergrond. Na de eerste rondjes van Max is het 'nieuwe' er wel weer af en is het daarna weer een normale vrije training. ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Grimmie187 schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 10:21:

Ziggo sport totaal bedoel je zeker? Want Ziggo sport zend geen VT uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
alwaysleft schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 10:34:
[...]

Ziggo sport totaal bedoel je zeker? Want Ziggo sport zend geen VT uit...
Ja excuus, bedacht me na het posten dat dit natuurlijk alleen geldt voor mensen met het extra zenderpakket.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trion75
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-11-2024

trion75

Pascal H.

Heineken is set to enter Formula 1 as a major sponsor in a five-year deal worth $150m, Autosport understands.

The drinks giant will have a significant trackside presence from this year's Canadian Grand Prix and will not be replacing any existing trackside sponsors such as Rolex or Pirelli.

Although sources close to the deal would not comment on the record, the agreement is said to have been reached directly between Formula One management and Heineken, which has previously enjoyed high-profile partnerships with Champions League Football and the Rugby World Cup.

Unusually for a 'trackside' deal, the Heineken arrangement is said to include provision for a degree of partnership with an F1 team.

Several teams have been issued with Requests For Proposals from Heineken, whereby the team making the best pitch to the brewer would receive its revenues.

It is likely therefore that the successful team will carry some kind of Heineken branding.

Behind-the-scenes paddock and garage access is extremely valuable to any sponsor wishing to gain maximum value from its involvement.

A source close to the deal said: "This is great news for Formula 1. It's a high-profile brand committing cash and credibility and that can only be good for the sport."

Bron: http://www.autosport.com/...nter-formula-1-as-sponsor

CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 11:23
Zou leuk zijn als ze Red Bull gaan sponsoren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Bigfoot schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 10:41:
Zou leuk zijn als ze Red Bull gaan sponsoren!
Heb je wel eens Red Bull met Heineken geprobeerd? Is vast niet aan te raden... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 19:44
alwaysleft schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 10:16:

Je bedoelt die race waar beide RBR coureurs met een gehavende auto rond reden omdat Daniil 'The Torpedo' Kvyat zijn auto in die van Vettel had geboord en Vettel daardoor tegen Ricciardo botste?

[ Voor 12% gewijzigd door Spollie op 11-05-2016 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moofnor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:51

Moofnor

King of my castle

Het is jammer dat red bull al de mooiste auto op het circuit heeft, anders konden ze mooi terug naar de groene jaguar :D

- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wicked1980
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-03-2024
Heineken mag natuurlijk graag inspelen op succes van "Oranje"

Straks Heineken Holland House op de paddock?

Ik ben voor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:52
offtopic:
Wilde weer even bijlezen en merkte bij mn rondje langs de sites dat gpupdate.net bij mij nu alleen nog de (vernieuwde??) mobiele website toont. Hebben anderen dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Ik kan me niet herinneren dat de laatste 10 jaar zo druk gepraat werd over F1 op diverse Nederlandse forums.
Dat is toch al mooi Max zijn verdienste :)

Zelfs al zou de overstap te vroeg komen, dat heeft ie toch al mooi voor elkaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Als ik het zo lees gaan zo gewoon een willekeurig team sponsoren waar ze met meeste waar voor hun geld krijgen. Maar wie weet dat ze toch graag bij Verstappen aanschurken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
stefanass schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 10:45:
offtopic:
Wilde weer even bijlezen en merkte bij mn rondje langs de sites dat gpupdate.net bij mij nu alleen nog de (vernieuwde??) mobiele website toont. Hebben anderen dit ook?
Hij veranderd de url vanzelf naar http://m.gpupdate.net/en/?tablet=1 hier, dus ja dat heeft iedereen.

Foutje aan hun kant neem ik aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicked1980
stefanass schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 10:45:
offtopic:
yep ik ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

robpol schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 10:43:
[...]

Je bedoelt die race waar beide RBR coureurs met een gehavende auto rond reden omdat Daniil 'The Torpedo' Kvyat zijn auto in die van Vettel had geboord en Vettel daardoor tegen Ricciardo botste?
En RIC om een of andere reden koos voor mediums, waar ie niet op vooruit te branden was. De laatste ronden op Soft waren duidelijk sneller dan SAI (en KVY).

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-09 16:56

pinda powerrr

Slow down...

Bigfoot schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 10:45:
Als ik het zo lees gaan zo gewoon een willekeurig team sponsoren waar ze met meeste waar voor hun geld krijgen. Maar wie weet dat ze toch graag bij Verstappen aanschurken.
Dat zou ik dan toch en beetje jammer vinden. Je ziet bij veel coureurs sponsoring vanuit het land, ook een beetje uit trots. Ik zou het mooi vinden als een van Nederlands grootste exportproducten, een van Nederland grootste talenten zou ondersteunen. Exposure genoeg zou ik zeggen!

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 15:59

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Bosmonster schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 07:44:
[...]
Issue alleen is dat het Bianchi niet geholpen had. Zijn crash was anders.

Justin Wilson daarentegen, daar had het als het goed is wel geholpen, maar dat is geen F1 en daar gebeurt dus ook niks.
Ik heb eerder gehoord dat de cockpitbescherming Bianchi niet zou hebben geholpen maar kan iemand dat beter uitleggen :)? Nu was het namelijk zijn hoofd dat direct met de tractor in aanraking kwam en alle kracht kreeg te verwerken. Ik snap niet hoe die crashstructure niet een aanzienlijk deel van de klap zou hebben ongevangen voordat hij met z'n hoofd tegen de crashstructure/tractor zou komen.

Justin Wilson, Dan Wheldon (misschien), Henry Surtees. Het zijn inderdaad andere klasses, maar m.i. kan toepassing in de F1 kan alleen maar helpen om het elders ook te adopteren. Overigens hadden het ongeluk van Massa in Hongarije en Alonso en de Grosjean-Guillotine in Spa ook heel anders af kunnen lopen. In dat geval hadden de crashstructures kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Die klap van die sjovel had de halo van Ferrari of het windscherm van Red Bull finaal doen verpulveren. De klap was er op zijn aller allerbest slechts marginaal minder om geworden.

Tegen zulk geweld is niets bestand lijkt me. Zeker als je zag hoe die sjovel een meter de lucht in vloog. Zoiets ga je niet oplossen met een halo of windscherm. Dat zijn freakaccidents die niet te voorkomen zijn door veiligheidsdingen op/aan de auto's. Dat soort dingen moeten regeltechnisch voorkomen worden (geen sjovels op de baan bij geel. Dan vangt desnoods de SC het hele veld op en rijdt er stapvoets letterlijk voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Wheldon was er overigens ook niet mee gered; die vloog head first in de hekken en die auto verpulverde bekant. Surtees had dat wiel ook precies tussen de halo/scherm kunnen vallen.

Ongelukken zijn niet te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
vosss schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 10:56:
Wheldon was er overigens ook niet mee gered; die vloog head first in de hekken en die auto verpulverde bekant. Surtees had dat wiel ook precies tussen de halo/scherm kunnen vallen.

Ongelukken zijn niet te voorkomen.
Ik vind de halo's e.d. ook lelijke krengen maar het had zeker geholpen bij Surtees. Als er maar een kleine kans was geweest dat 1 van de 3 het overleefd had met halo zijn we met zn allen toch zeker wel verplicht dit tenminste te onderzoeken/testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 11:46
Grrrrrene schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 09:45:
[...]

Ik heb daar ook niks van gehoord, maar ik vraag me af of (super)sportwagens daar misschien iets van merken qua prestaties. Zou een Bugatti Veyron of LaFerrari ineens een paar pk meer hebben door ontwikkelingen in de F1 of...? Want als die brandstoffen (vrijwel) gelijk moeten zijn qua samenstelling, worden ontwikkelingen in de F1 ook direct aan de pomp doorgevoerd ;)
Als ze echt goede verbeteringen weten te realiseren dan denk ik dat ze het ook aan de pomp wel doorvoeren.

Jaar of 5 a 6 terug hebben ze eens een Ferrari F1 op V-Power en op F1-fuel laten rijden. Verschillen waren toen relatief klein, verrassend genoeg was de hoogste topsnelheid genoteerd met V-Power maar de F1-brandstof gaf wat betere acceleratie en was daarom sneller over een hele ronde.
Tleilaxu schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 10:08:
[...]

Aan de andere kant kan Pirelli het ook niet goed doen. Wanneer ze gevraagd wordt om banden te maken die snel slijten, krijgen ze kritiek dat... hun banen snel slijten.
Eens, Pirelli doet wat gevraagd wordt en zit wat dat betreft in een lastige situatie. Nauwelijks mogelijkheden om met relevant materiaal te testen, en als er dan wat mis gaat zijn ze wel de gebeten hond.

Vraag me echt af wat die 2017 regels gaan brengen. De auto/coureur worden belangrijker kennelijk omdat ze meer kunnen pushen en minder hoeven te sparen op materiaal/banden. Maar het zou zomaar weer richting de Schumacher jaren kunnen gaan waarin we met geluk 3 inhaalacties tijdens een race hadden.

Ben in ieder geval zeer benieuwd.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 14:43
wicked1980 schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 10:43:

Offtopic
Nee dank je wel! Vorige week weer een event gehad met Heineken..... :-( :F . Was erg blij dat ik ergens anders m'n Chouffkes uit de tap kon halen O+

Verder wel een erg goede ontwikkeling dat een wereldmerk als Heineken zich aan deze sport wil binden. Ben wel benieuwd hoe dit op de circuits eruit gaat zien :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 06:36

ATS

handige_harrie schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 10:51:
[...]

Ik heb eerder gehoord dat de cockpitbescherming Bianchi niet zou hebben geholpen maar kan iemand dat beter uitleggen :)? Nu was het namelijk zijn hoofd dat direct met de tractor in aanraking kwam en alle kracht kreeg te verwerken. Ik snap niet hoe die crashstructure niet een aanzienlijk deel van de klap zou hebben ongevangen voordat hij met z'n hoofd tegen de crashstructure/tractor zou komen.
Probleem was toch dat de deceleratie zo groot was dat zijn hersenen stuk gedrukt werden tegen zijn eigen schedel? Een rigide structuur voor de cockpit maakt die deceleratie niet kleiner. Probleem is gewoon dat een traktor geen bandenstapel is die mooi inveert.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

ATS schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 11:05:
[...]

Probleem was toch dat de deceleratie zo groot was dat zijn hersenen stuk gedrukt werden tegen zijn eigen schedel? Een rigide structuur voor de cockpit maakt die deceleratie niet kleiner. Probleem is gewoon dat een traktor geen bandenstapel is die mooi inveert.
Dat heb ik ook begrepen. Zijn helm was onbeschadigd en hij had ook geen directe impact gehad op z'n hoofd. Het was puur de G-krachten van de directe stilstand/klap die zijn hersenen beschadigd hebben.
Grrrrrene schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 10:32:
[...]

Dat kon je niet vergelijken: de RBR's reden op medium banden, waarvan ze zelf al aangeven dat dat de verkeerde keuze was. Ze hebben daar enorm veel tijd mee verloren.
Ik snap dat gedoe met die mediums niet. Ik heb dit jaar nog geen enkele werkende strategie gezien met medium banden.. Het verschil met de Softs is zo klein qua levensduur, maar het verschil in snelheid blijkbaar enorm.

[ Voor 34% gewijzigd door Bosmonster op 11-05-2016 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:44
Als Heineken als hoofdsponsor van een team wordt, krijgen we dan ook een groene livery?

Dan mag of Force India, of McLaren het wel worden. Zijn we ook af van één van die saaie paintjobs.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
NitroX infinity schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 11:14:
Als Heineken als hoofdsponsor van een team wordt, krijgen we dan ook een groene livery?

Dan mag of Force India, of McLaren het wel worden. Zijn we ook af van één van die saaie paintjobs.
Ja en dan moeten ze weer met een blanco wagen gaan rijden in Abu Dhabi, _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 10-09 23:50

Wom

Vroeger wilde Heineken niet met autosport geassocieerd worden, maar daar zijn ze gelukkig van terug gekomen. Maar de deal is dus tweeledig. Enerzijds langs de baan, anderzijds op een auto. Dat hoef nog niet te betekenen dat ze dus hoofdsponsor oid gaan worden.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:55

Player1S

Probably out in the dark

handige_harrie schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 10:51:
[...]

Justin Wilson, Dan Wheldon (misschien), Henry Surtees. Het zijn inderdaad andere klasses, maar m.i. kan toepassing in de F1 kan alleen maar helpen om het elders ook te adopteren. Overigens hadden het ongeluk van Massa in Hongarije en Alonso en de Grosjean-Guillotine in Spa ook heel anders af kunnen lopen. In dat geval hadden de crashstructures kunnen helpen.
Rolbeugel was al helemaal weg bij Bianchi's auto. Wat denk je wat zo'n halo dan doet?

tevens is het een oplossing voor een vrijwel niet aanwezig probleem. Hoeveel races met formule auto's zijn er elk weekend? En hoe vaak gaat het mis waar een halo zou helpen?
Veiligheid moet hoog in het vaandel staan maar het moet niet doorslaan. Dit komt een beetje over als een moeder die haar kind binnen houd omdat ze ergens op het nieuws heeft gezien dat een vliegtuig neerstortte bovenop een spelend kind.
Jackson6 schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 11:19:
[...]

Ja en dan moeten ze weer met een blanco wagen gaan rijden in Abu Dhabi, _O-
Of gewoon niet meer naar Abu Dhabi gaan d:)b

[ Voor 8% gewijzigd door Player1S op 11-05-2016 11:27 ]

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 14:58

Martinspire

Awesomeness

wicked1980 schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 10:43:

Ik denk dat dat nog niet eens zo'n verkeerde actie kan zijn. Dat ze dus ergens een café neerzetten (of bij stratencircuits gewoon een bar overnemen) en op die manier wat extra exposure genereren. Dat daar elke keer de winnaar gehuldigd wordt ofzo. Lijkt me tof. Beetje het festival-idee richting GP halen. Kan veel circuits goed doen lijkt me?

Verder vind ik het nog steeds wel raar. Ik dacht juist dat ze minder drank en tabak in de F1 wilden als sponsoren?

En natuurlijk willen die Red Bull wel sponsoren, maar ik vraag me af of RB een ander drank-merk wel toestaat. Al kan het ook goed zijn dat ze een andere Nederlandse coureur in de F1 gaan sponseren. Guido zal vast nog wel willen en anders staan er nog wel wat in de rij. Of anders gewoon Stoffel om hem in die McLaren te krijgen

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
L1nt schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 11:26:
[...]

Rolbeugel was al helemaal weg bij Bianchi's auto. Wat denk je wat zo'n halo dan doet?

tevens is het een oplossing voor een vrijwel niet aanwezig probleem. Hoeveel races met formule auto's zijn er elk weekend? En hoe vaak gaat het mis waar een halo zou helpen?
Veiligheid moet hoog in het vaandel staan maar het moet niet doorslaan. Dit komt een beetje over als een moeder die haar kind binnen houd omdat ze ergens op het nieuws heeft gezien dat een vliegtuig neerstortte bovenop een spelend kind.

[...]

Of gewoon niet meer naar Abu Dhabi gaan d:)b
[droommodus]Haha ja, Bahrein en Abu Dhabi eraf en dan Rotterdam City Circuit en Zandvoort GP erin [/droommodus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:01
NitroX infinity schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 11:14:

Heineken is grootaandeelhouder van United Breweries (Kingfisher) dus eigenlijk sponsoren ze al Force India.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
Martinspire schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 11:30:
[...]
Verder vind ik het nog steeds wel raar. Ik dacht juist dat ze minder drank en tabak in de F1 wilden als sponsoren?
Wie is "ze" in deze zin? Tabak is door de EU verboden, en later volgens mij zelfs overal. Alcohol is (nog) niet verboden, en de F1/teams pakken elke euro die ze kunnen krijgen met beide handen aan.

Overigens gaan ook hierover al geluiden op dat in ieder geval de EU een reclameverbod wil op alcohol.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-09 16:32

iichel

Gazoooo

wat JB17 fataal is geworden is simpelweg het abrupte stoppen. veel snelheid verliezen (200+ kmh) in korte ruimte (een paar meter). die plotselinge afremming (negatieve G krachten) zorgen ervoor dat de hersenen hard in de schedel botsen tegen het bot (coup en countercoup).

2 dingen hadden het beter kunnen laten aflopen:
1) minder snelheid bij impact
2) meer afstand waarin hij afremde. bv een bandenmuur

geen halo of aeroscreen had dat kunnen veranderen

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danielson
  • Laatst online: 07:47
Afbeeldingslocatie: http://mayhemandmuse.com/wp-content/uploads/2012/10/A-funny-quote-from-Jeremy-Clarkson-from-Top-Gear-about-speed-kills.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:26

Hoogie2004

Whohooooo

Nog een leuk feitje, de laatste 9 edities van de spaanse GP zijn gewonnen door 9 verschillende coureurs!

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Wanneer wordt bekend de coureurs voor de persconferentie morgen in Spanje? Zal Max wel bij zitten neem ik aan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-09 16:32

iichel

Gazoooo

jij zit vast ook op reddit :p

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:03
Jackson6 schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 11:31:

[droommodus]Haha ja, Bahrein en Abu Dhabi eraf en dan Rotterdam City Circuit en Zandvoort GP erin [/droommodus]
ehm,... liever niet, stratencircuits voegen niet zo heel veel toe voor het racen.. Ik vind dat er nu al veel te veel gimmick circuits op de kalender (en planning) staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

Hoogie2004 schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 11:38:
Nog een leuk feitje, de laatste 9 edities van de spaanse GP zijn gewonnen door 9 verschillende coureurs!
Tijd voor nummer 10 :)F :9~

Edit: en nee, dit is geen realistische verwachting.

[ Voor 12% gewijzigd door ATS op 11-05-2016 11:45 . Reden: Kennelijk toch onduidelijk. ]

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Een overwinning overwachten is totaal onrealistisch met een auto die normaal als alles normaal eindigt op plek 5 eindigt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

alwaysleft schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 11:44:
[...]

Een overwinning overwachten is totaal onrealistisch met een auto die normaal als alles normaal eindigt op plek 5 eindigt...
Ik verwacht dat dan ook absoluut niet. Maar het zou wel leuk zijn natuurlijk. Vandaar ook de kwijlende smiley.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duvel_33
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07:57
Ik zat te denken, misschien is Max wel zo geconcentreerd zondag dat hij bij Torro Rosso de pits inrijdt voor zijn bandenwissel.... : :+

Bastard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Duvel_33 schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 11:49:
Ik zat te denken, misschien is Max wel zo geconcentreerd zondag dat hij bij Torro Rosso de pits inrijdt voor zijn bandenwissel.... : :+
Button deed dat toch ooit? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Duvel_33 schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 11:49:
Ik denk niet dat Max zo een amateuristische fout maakt als een niet nader te noemen andere coureur een keer gedaan heeft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06:32

Hoewel ook mij het gestuntel in Rusland verbaasde heb ik ook wel met Kvyat te doen. En al helemaal als de wissel inderdaad grotendeels heeft plaatsgevonden vanwege onrust binnen opleidingsteam Torro Rosso.

Maar zo gaat het nu eenmaal in de Formule 1 en al helemaal binnen de Red Bull teams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
GH45T schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 11:51:
[...]

Hoewel ook mij het gestuntel in Rusland verbaasde heb ik ook wel met Kvyat te doen. En al helemaal als de wissel inderdaad grotendeels heeft plaatsgevonden vanwege onrust binnen opleidingsteam Torro Rosso.

Maar zo gaat het nu eenmaal in de Formule 1 en al helemaal binnen de Red Bull teams.
Kleine correctie, Red Bull wilde ook Max niet kwijt raken aan een top team volgend jaar. Dat heeft ze ook doen besluiten hem sneller door te schuiven ;) Heilig van overtuigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
alwaysleft schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 11:50:
[...]

Button deed dat toch ooit? :D
Hamilton toch ook? Die reed bij McLaren de pits in tijdens zijn eerste seizoen bij Mercedes. Nu stonden die teams ook beiden met grijze livery naast elkaar in de pitstraat dus logische fout wat dat betreft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07:36

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:47
Tech analysis: The biggest challenges that Verstappen will face

While few doubt that Max Verstappen has the talent needed to succeed in Formula 1, it would be foolish to suggest that he will be able to deliver his best for Red Bull straight away this weekend.

For the demands of modern F1 are such that getting used to new cars, new teams and new environments is no longer the work of the moment.

And although Red Bull and Toro Rosso may share an owner and stickers, that is where the similarities end.

As Verstappen himself admitted on Dutch TV: "It is a completely different car.

"It's a bit more aerodynamic, a bit smaller, the position of the seat is different. I needed to get used to it, but at the moment it feels good and of course it's too early to tell because I haven't driven the car yet. So maybe after first practice I can still change a couple of things."
http://www.motorsport.com...stappen-will-face-735186/

[ Voor 3% gewijzigd door Rivanov op 11-05-2016 11:57 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicked1980
Jackson6 schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 11:31:
[...]

zou wel heel gaaf zijn, maar kan me niet voorstellen hoe je een Circuit in R'dam moet maken. Met alle trambanen etc...

London schijnt wel te komen volgend jaar als stratencircuit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Laatst online: 11-09 08:27
Ik merk toch wel dat ik het steeds spannender ga vinden hoe het komende weekend gaat met nummer 33..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Na dit filmpje bekeken te hebben over de beste F1 momenten van de afgelopen 50 jaar YouTube: Formula 1 - The Best Moments - Just Drive, Alistair Griffin. (Possible Sky F1 Intro?) besef ik dat we nu met Max een nieuw hoofdstuk in gaan in de F1. Het Max- tijdperk.

De man gaat nog meer de F1 wereld op zijn kop zetten, man wat een mooie tijden zit dit in de F1. Kippenvel, nu al!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
wicked1980 schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 11:57:
[...]

zou wel heel gaaf zijn, maar kan me niet voorstellen hoe je een Circuit in R'dam moet maken. Met alle trambanen etc...

London schijnt wel te komen volgend jaar als stratencircuit
Waarom zouden die stratencircuits dan zo leuk zijn?

Het gaat toch om het racen zelf? niet om tijdens het racen te kunnen roepen: "Kijk daar heb je de Erasmus brug en nu rijden ze door de koopgoot.." Ik zie niet wat nog meer stratenraces aan een seizoen kunnen toevoegen?

[ Voor 36% gewijzigd door nachtnet op 11-05-2016 12:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 10-09 23:50

Wom

Zou dan liever een ouderwetse hogesnelheidsbaan terugzien. Het oude Hockenheim oid. Zo'n circuit hebben we niet echt op de kalender als ik even snel terugdenk.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicked1980
nachtnet schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 12:00:
[...]

Waarom zouden die stratencircuits dan zo leuk zijn?

Het gaat toch om het racen zelf? niet om tijdens het racen te kunnen roepen: "Kijk daar heb je de Erasmus brug en nu rijden ze door de koopgoot.." Ik zie niet wat nog meer stratenraces aan een seizoen kunnen toevoegen?
ach, het heeft zijn charmes, maar het zal niet voor iedereen zijn, dat zal best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
http://www.skysports.com/.../the-red-bull-driver-swap

Sky Sports F1 analyse over Max zijn overstap

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bigfoot
Max heeft vooor aankomende zondag betere odds gekregen bij de bookmaker dan Ricciardo trouwens ;)

Max 41/1 en Ricciardo 51/1 voor de winst. Voor podium is het 2.8/1 resp 3.0/1

https://www.unibet.co.uk/betting#event/1003221648

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Wom schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 12:02:
Zou dan liever een ouderwetse hogesnelheidsbaan terugzien. Het oude Hockenheim oid. Zo'n circuit hebben we niet echt op de kalender als ik even snel terugdenk.
Op zich ben ik het met je eens, maar de Mercedessen gaan al zoveel harder dan de rest, laten we hun grootste troef (de motor) niet nog meer in de kaart spelen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 07:27

derx666

mecker ende blaet

Wat dacht je van Monza? 3 chicanes verbonden met rechte stukken, en 3 snelle bochten (Lesmo's en Parabolica).

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
Eens, enkel Monza als echt hogesnelheidsbaan is wat mager. Mag er nog wel één bij komen.

Overigens zou ik het ook echt tof vinden als ipv nieuwe banen er nog eens een paar al bestaande banen bij/terug komen in de sport. Bijv. een Laguna Seca is een pracht van een baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:57
Volgens autosport.com stapt heineken voor 130 miljoen dollar de F1 binnen als sponsor.

Wel raar, in het verleden wilde Heineken nooit motorsport sponsoren ivm autorijden en drank niet samen gaan.

Ze gaan trouwens alleen circuitsponsoring doen.

[ Voor 11% gewijzigd door Adlermann op 11-05-2016 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Adlermann schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 12:24:
Volgens autosport.com stapt heineken voor 130 miljoen dollar de F1 binnen als sponsor.

Wel raar, in het verleden wilde Heineken nooit motorsport sponsoren ivm autorijden en drank niet samen gaan.

Ze gaan trouwens alleen circuitsponsoring doen.
Meen je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:57

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Bigfoot schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 12:15:
Max heeft vooor aankomende zondag betere odds gekregen bij de bookmaker dan Ricciardo trouwens ;)

Dat is opvallend. Juist bookmakers kijken niet met een roze bril naar kansen.. (Dat zou zeer doen in eigen portemonnee.)

Wel benieuwd waarom ze Max boven Ricciardo verkiezen.

Max staat in dat lijstje trouwens nog mijlen ver van Ferrari of Mercedes rijders af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Bigfoot schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 12:15:

Toen ik gisteren de nieuwe website van het AD eens bekeek, viel mijn oog inderdaad ook op een artikel hierover. Toen nog 40/1, inmiddels dus 41/1. Vond het ook wel opmerkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
nachtnet schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 12:28:
[...]

Dat is opvallend. Juist bookmakers kijken niet met een roze bril naar kansen.. (Dat zou zeer doen in eigen portemonnee.)

Max staat in dat lijstje trouwens nog mijlen ver van Ferrari of Mercedes rijders af..
Simpel, Max is een onzekere factor dus ze willen zo min mogelijk risico lopen om grof geld te verliezen. Kvyat bij STR staat ook mijlen hoger dan Sainz.

Zeker na Leicester City zijn ze voorzichtig bij de bookmakers, dure grap was dat kampioenschap ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
XyritZz schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 12:22:
[...]

Eens, enkel Monza als echt hogesnelheidsbaan is wat mager. Mag er nog wel één bij komen.

Overigens zou ik het ook echt tof vinden als ipv nieuwe banen er nog eens een paar al bestaande banen bij/terug komen in de sport. Bijv. een Laguna Seca is een pracht van een baan.
Laguna kan denk ik niet met de corkscrew en is verder ook een grote vervallen bende (kan me herinneren dat we die discussie al eens eerder gevoerd hebben trouwens :P)

Maarr... wat dacht je van Imola! Kan niet wachten tot we daar weer eens kunnen racen *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Valt Spa volgens jullie dan niet onder de hogesnelheidscircuits? Er zitten lange rechte stukken in met veel erg snelle bochten. Hier en daar een scherpe bocht danwel chicane en een middenstuk met veel medium snelheid bochten, maar de snelheden die ze er halen zijn behoorlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Grrrrrene schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 12:38:
Valt Spa volgens jullie dan niet onder de hogesnelheidscircuits? Er zitten lange rechte stukken in met veel erg snelle bochten. Hier en daar een scherpe bocht danwel chicane en een middenstuk met veel medium snelheid bochten, maar de snelheden die ze er halen zijn behoorlijk :)
Dit was in 2011 het 1-na-snelste circuit :o

Afbeeldingslocatie: http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2011/10/averagespeed.gif

Ik zou het ook gaaf vinden om Hockenheim pre-2001 weer terug te krijgen! Alleen dan wel zonder of zwaar-aangepaste DRS 8)7 .

[ Voor 10% gewijzigd door StealthyPeanut op 11-05-2016 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:29

Smarron

The bend

Doe wat mij betreft Adelaide maar weer terug op de kalender. :-) Maar Imola ook zeker en de oude Hockenheim.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Waarom is India blauw in bovenstaand plaatje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Die was in 2011 nieuw geloof ik en werd op deze manier vergeleken met de andere circuits qua snelheid. Zie hier voor het hele bericht;

http://www.f1fanatic.co.u...ndian-grand-prix-circuit/

[ Voor 32% gewijzigd door StealthyPeanut op 11-05-2016 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Ah ok, dankje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Is dat alles? 2 min en klaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trion75
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-11-2024

trion75

Pascal H.

Martinspire schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 12:51:
[...]

Is dat alles? 2 min en klaar?
Vanavond om 21:30 de hele uitzending op Sky

CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
Grimmie187 schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 12:32:
[...]

Laguna kan denk ik niet met de corkscrew en is verder ook een grote vervallen bende (kan me herinneren dat we die discussie al eens eerder gevoerd hebben trouwens :P)
Zou goed kunnen, ben al jaren fan van die baan :). Corkscrew lijkt me kwestie van setup werk (auto wat hoger op de poten bijv.), IndyCar kon er ook doorheen dus singleseaters met lage voorvleugels moeten geen probleem zijn.
Maarr... wat dacht je van Imola! Kan niet wachten tot we daar weer eens kunnen racen *O*
Zolang het maar niet ten koste gaat van Monza, ik hoop echt dat ze de boel daar weer op de rit krijgen en dat Monza nog jarenlang op de kalender blijft staan. Heerlijke baan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 05-09 13:48
Ga mn vakantiegeld "verbrassen" om dag op Zandvoort en Spa te rijden met de motor.. even mijn persoonlijke (heel erg) OT bucketlist hier neerzetten ;) maar natuurlijk gevoed door de F1 en fantastisch om een week voordat Max daar gaat rijden, zelf daar te mogen\kunnen rijden.

[ Voor 19% gewijzigd door Sniffels op 11-05-2016 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 15:41
XyritZz schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 13:06:
[...]
Zolang het maar niet ten koste gaat van Monza, ik hoop echt dat ze de boel daar weer op de rit krijgen en dat Monza nog jarenlang op de kalender blijft staan. Heerlijke baan :).
Niet persoonlijk tegen jou: maar ik snap niet wat iedereen zo leuk vind aan Monza!
Ik vind dat juist een van de saaiste banen die op de kalender staat.

Als ik een baan mag kiezen die terug moet komen (maar helaas niet meer kan volgens mij) Turkije. Dat vond ik altijd een leuke baan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 14:59

d0s

sssst

Helemaal mee eens, Turkije was een hele leuke baan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Vloeken in de kerk hierboven zeg, natuurlijk moet de groene tempel in het park altijd op de kalender staan! _/-\o_

Haha, nee ieder zijn eigen voorkeur natuurlijk. Maar Imola erbij als Europese GP ofzo lijkt me geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 15:41
Grimmie187 schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 13:40:
Vloeken in de kerk hierboven zeg, natuurlijk moet de groene tempel in het park altijd op de kalender staan! _/-\o_
Ik zou er niet rouwig om zijn als hij weggaat :)

Net zoals de oude Hockenheim zo wordt opgehemeld. Ik kon de inhaalacties in de 'bos-gedeelte' nooit zien omdat ze door het bos waren.
Kwamen de coureurs dus uit de bossen, was ineens positie gewisseld terwijl ik dat niet heb gezien.

Niet dat ik de nieuwe mooier vind hoor! Maar ik vind hem wel beter qua overzicht van de baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Sniffels schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 13:21:
Ga mn vakantiegeld "verbrassen" om dag op Zandvoort en Spa te rijden met de motor.. even mijn persoonlijke (heel erg) OT bucketlist hier neerzetten ;) maar natuurlijk gevoed door de F1 en fantastisch om een week voordat Max daar gaat rijden, zelf daar te mogen\kunnen rijden.
Gaaf! Heb afgelopen weekend voor de poort gestaan bij Spa, maar er was een race bezig.
Ga je naar de biker school? Vraag me af of dat met een straatmotor (VFR) en textielpak ook kan in de beginnersgroep.

edit: Nee dus:

De Motor
• U dient over een eigen motor te beschikken;
• Enkel motoren vanaf bouwjaar 1985 worden aanvaard (gewone of sportieve wegmotor);
• De motor dient niet verplicht ingeschreven of verzekerd te zijn;
Achteruitkijkspiegels dienen verwijderd te worden, of dichtgeklapt of afgetaped.
• Lichten met tape afdekken (om glasscherven op de omloop te vermijden).
• Banden en remmen in goede staat.
• Slickbanden zijn toegelaten
• Uitlaat – zie de geluidsrestricties per evenement

De uitrusting
• De persoonlijke uitrusting is verplicht samengesteld uit een volledig lederen pak (2-delig met gesloten ritssluiting toegestaan), een integraalhelm, lederen laarzen en dito handschoenen.
• Een rugbeschermer is ten stelligste aan te raden.
• Andere kledij in textiel is misschien weersbestendig maar niet veilig genoeg bij een eventuele valpartij op circuit, ook niet wanneer er valprotectoren in zijn aangebracht.

[ Voor 48% gewijzigd door MikeyMan op 11-05-2016 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:26

Hoogie2004

Whohooooo

Imola is echt niet meer wat het geweest is. De verbouwing heeft het circuit echt geen goed gedaan imho.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
XyritZz schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 13:06:
[...]

Zou goed kunnen, ben al jaren fan van die baan :). Corkscrew lijkt me kwestie van setup werk (auto wat hoger op de poten bijv.), IndyCar kon er ook doorheen dus singleseaters met lage voorvleugels moeten geen probleem zijn.
Laguna Seca is gewoon te klein voor F1. De baan is maar 3,6 KM lang.
In 1989, the year following the last Formula One race in Detroit, choices for a new location for the United States Grand Prix came down to Laguna Seca and Phoenix. The aforementioned 1988 improvements to the track were made in part to lure the F1 race. In the final decision, Laguna Seca was thought to be too remote and too small for an F1 crowd, and so Phoenix was granted the Grand Prix.
bron: Wikipedia

Volgens mij is de indycar er nooit geweest, de champ-cars (CART) wel.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arm1n
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 13:50

Arm1n

Zeven over half twee

nachtnet schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 12:28:
[...]

De bookmakers doen zelf maar weinig inschatting over wie wat gaat winnen maar volgen gewoon wat men inzet. Op die manier maken ze winst ongeacht wie er wint.

Stel er doen maar twee rijders mee waar je op kan inzetten, RIC en VES:

Men zet 1:1 in op RIC:VES --> beide krijg je 1,4 uitbetaald wedkantoor maakt winst ongeacht uitslag.
Men zet 1:3 in op RIC:VES --> 1,7 voor RIC en 1,2 voor VES uitbetaald, wedkantoor wint wederom ongeacht uitslag.

De getallen liggen natuurlijk iets complexer maar dit is hoe het ongeveer werkt.

Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Arm1n schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 14:04:
[...]

De bookmakers doen zelf maar weinig inschatting over wie wat gaat winnen maar volgen gewoon wat men inzet. Op die manier maken ze winst ongeacht wie er wint.

Stel er doen maar twee rijders mee waar je op kan inzetten, RIC en VES:

Men zet 1:1 in op RIC:VES --> beide krijg je 1,4 uitbetaald wedkantoor maakt winst ongeacht uitslag.
Men zet 1:3 in op RIC:VES --> 1,7 voor RIC en 1,2 voor VES uitbetaald, wedkantoor wint wederom ongeacht uitslag.

De getallen liggen natuurlijk iets complexer maar dit is hoe het ongeveer werkt.
Het is niet altijd zo hoor dat de odds worden bepaald op basis van de verwachte ingezette bedragen. Er kan best relatief veel op een underdog worden ingezet zonder dat de odds daarvoor omhoog schieten. Ze houden nog steeds rekening mee met de mening van experts. Daarnaast kijken ze ook gewoon naar wat andere bookmakers aanbieden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:34

IkWilbert

Het is mij!

Morgen in de press conference:
Hamilton, Magnussen, Alonso, Kvyat, Verstappen & Sainz

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
IkWilbert schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 14:19:
Morgen in de press conference:
Hamilton, Magnussen, Alonso, Kvyat, Verstappen & Sainz
Even lui hoor maar waar wordt dit uitgezonden, ik heb ziggo sport btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Haha, Kvyat, Verstappen en Sainz? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:56

Edd

Op zich wel bijzonder dat ze 2 coureurs van dezelfde stal erbij halen, toch?
Of zou het door de uitzonderlijke situatie komen?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Toch wel geinig interview met Alonso en Sainz: http://www.formula1.com/c...Sainz__A_special_Q_A.html

Edit, en de rijders voor de persconferentie zijn bekend:
Unfortunately Vettel is not invited to FIA press conference in Spain. But at least Kvyat, Verstappen & Sainz are. (+ Alonso & Magnussen)
Did I forget Hamilton? He is also invited to the press conference. So it's Hamilton, Magnussen, Alonso, Kvyat, Verstappen & Sainz. #AMuS

[ Voor 59% gewijzigd door Martinspire op 11-05-2016 14:28 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Het topic voor de komende race vind je donderdagochtend voor de race als los topic.
[F1] Seizoen 2016-14 - GP van Italië

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Waar te kijken?
Racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2016

IRC: http://irc.tweakers.net/f1