Martin0 schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 09:31:
[...]
Mercedes rijd dan ook voor de overwinningen en Renault is blij als het zo nu en dan eens puntjes pakt(wat ik best wel schandalig vind gezien hun history maar goed een andere grote naam doet dat ook(mclaren)).
Dus Renault kan beter hun motor eerlijk verdelen zodat redbull een betere kans maakt op in ieder geval p3 dan dat ze zelf proberen en telkens maar rond p9 rond banjeren.
Geen enkele fabrikant had op zo'n korte termijn iets van Lotus kunnen maken, het geld was gewoon op en volgens mij liepen ze mijlenver achter op het ontwikkelprogramma voor de nieuwe auto. Dan neemt Renault de boel over en moet er ook nog "even" een andere krachtbron in gehangen worden.
Volgens mij is het bandenmanagement nu ook echt een drama bij Renault, ze hebben als enige op de harde band gereden tijdens de race... dat doe je ook niet voor je lol.
Mercedes had overigens afgelopen jaren de updates zelfs eerst aan de klanten kunnen geven zodat die het spul op betrouwbaarheid konden testen. Mercedes had dan nog met twee vingers in de neus gewonnen, dus dat de updates soms pas laat bij klanten kwamen omdat ze anders niet meer konden winnen ben ik het ook niet helemaal mee eens. Misschien dat het een kostenplaatje ook is? Sauber kreeg volgens mij ook niet alle updates van Ferrari omdat het extra kost en ze het geld niet hadden.
Leuk dat je F1 gaat volgen na de overwinning van Max

.
Op zaterdag is er altijd nog een kwalificatie, en die bepaalt de startvolgorde. Dus als Max in de laatste kwalificatiesessie het snelste rondje rijdt dan mag hij als eerste starten. De stand in het kampioenschap heeft daar verder geen invloed op.
Dat is op basis van het constructeurskampioenschap van het afgelopen jaar. Mercedes heeft gewonnen en mag kiezen of ze helemaal vooraan of helemaal achteraan in de pitstraat willen, de andere teams hebben niets te kiezen en worden op volgorde van het vorige WK naast Mercedes toegevoegd.
[
Voor 11% gewijzigd door
XyritZz op 17-05-2016 09:40
]
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)