[F1] Seizoen 2016 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 39 ... 101 Laatste
Acties:
  • 496.675 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

vosss schreef op maandag 16 mei 2016 @ 22:19:
[...]
Foto van het jaar dit wat mij betreft. Zo mooi om te zien he O+
Ik dacht dat het deze was? http://image2.redbull.com.../images/spain2016_09x.jpg

Maar zal beslist alweer eerder gepost zijn hier?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Tristan schreef op maandag 16 mei 2016 @ 23:34:
[...]

Ah, jammer! Ik ben verwend door de MotoGP / Valentino Rossi vrees ik..

Leuke gesprekken bij RTL Late Night trouwens, vooral het stukje over Kvyat

Z'n moeder en Lammers etc leggen uit wat het verschil is tussen Kvyat en Max.. Max analyseert alleen maar races en Kvyat kijkt Game of Thrones. :o 8)
Dat is een quote helemaal uit zijn verband getrokken en Lammers lult uit zijn nek.

Kvyat was GoT aan het kijken toen hij werd opgebeld door Helmut Marko over zijn terugzetten naar STR.
Lammers, foei!

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Tethtoril
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-11-2020
Nieuwe video van Peter Windsor:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=iqd0c4cPaYQ]
Interessant te horen hoe laat Max te horen kreeg dat hij promoveerde naar RBR..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Zo, Late Night klaar. Nu Pauw terugkijken. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:45

AzzKickah

06-CENSORED

Rivanov schreef op maandag 16 mei 2016 @ 23:39:
Zo, Late Night klaar. Nu Pauw terugkijken. :)
Haha, precies andersom hier :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
alwaysleft schreef op maandag 16 mei 2016 @ 23:38:
[...]

Dat is een quote helemaal uit zijn verband getrokken en Lammers lult uit zijn nek.

Kvyat was GoT aan het kijken toen hij werd opgebeld door Helmut Marko over zijn terugzetten naar STR.
Lammers, foei!
Jaaa, maar hij bedoelt dat als Max in de schoenen van Kvyat zou staan. Max races aan het terug kijken zou zijn ipv series kijken als hij gebeld zou worden door Helmut Marko ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

FF tussen beiden: Kan ik de pers conferentie ondertussen al ergens terug zien?

Ik ben als MotoGP fan gewend om dat soort zaken direct ná de race te zien te krijgen :P

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
wimmel_1 schreef op maandag 16 mei 2016 @ 23:44:
FF tussen beiden: Kan ik de pers conferentie ondertussen al ergens terug zien?

Ik ben als MotoGP fan gewend om dat soort zaken direct ná de race te zien te krijgen :P
Nou, op de een of andere manier kan ik die nog nergens vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:03

Fiber

Beaches are for storming.

AzzKickah schreef op maandag 16 mei 2016 @ 23:42:
[...]

Haha, precies andersom hier :P
RTL Late Night was best leuk. Viel me mee. Is Pauw nog de moeite van een herhaling waard...?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:36

derx666

mecker ende blaet

Tethtoril schreef op maandag 16 mei 2016 @ 23:39:

[video]
Wilde hem ook net posten. Net gezien, echt geweldige analyse van Peter Windsor.

Hier ook nog een leuk stukje van Radio 1 waar Atze Kerkhof te gast is. Atze heeft bij van Amersfoort Max training gegeven in de simulator, en sindsdien hebben ze contact. Atze is tevens ook teammanager bij een van de beste simracing teams nl. Team Redline, waar Max sinds vorig jaar ook deel van uitmaakt. Max doet samen met Team Redline wel een trainen op iRacing. Hij doet geen races, maar gewoon lekker oefenen, en fun hebben.

http://www.radio1.nl/item...r-van-Max-Verstappen.html

[ Voor 5% gewijzigd door derx666 op 16-05-2016 23:49 ]

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:36
Fiber schreef op maandag 16 mei 2016 @ 23:48:
[...]

RTL Late Night was best leuk. Viel me mee. Is Pauw nog de moeite van een herhaling waard...?
Kijk eigenlijk nooit meer naar 'normale' TV, en RTL Late Night bewijst wel weer waarom dat zo is. Op zich een leuk programma, item over Max was ook interessant, maar het duurt allemaal zooooo lang. Eerst moet je wachten omdat dat Eurovisie-item eerst is, dan uiteraard een reclameblok... En dat moet concurreren met een medium (internet) waarbij de content die men wil zien direct beschikbaar is?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Fiber schreef op maandag 16 mei 2016 @ 23:48:
[...]

Pauw heeft Olav Mol, Frans Verstappen (opa), Robert Doornbos, Rob Kamphues, Bart Chabot en Huub Stapel.

Gewoon leuk om te zien. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019

[video]
1 opvallend detail. Max had er dus de pee in dat hij achter Ricciardo was geëindigt in kwali. En heeft dus in de late avond nog overlegd met zijn engineers wat beter moet enz. Dit kenmerkt de grote sporters. Mensen, Max gaat stijgen naar ongekende hoogtes :)F :)F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Tristan schreef op maandag 16 mei 2016 @ 23:45:
[...]

Nou, op de een of andere manier kan ik die nog nergens vinden..
Ik hoop dat "ziggo Sport" overigens eens wat meer in d'r commentatoren gaat investeren nu. Olaf was SU-PER ..... en z'n emotie en betrokkenheid met de F1 was hoorbaar. Hij miste een dame als "Suzi Perry".... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knol_02
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-05 09:48

[video]
Wat een inside info, heerlijk! Magistrale video!

Edit:
wimmel_1 schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 00:02:
[...]

Ik hoop dat "ziggo Sport" overigens eens wat meer in d'r commentatoren gaat investeren nu. Olaf was SU-PER ..... en z'n emotie en betrokkenheid met de F1 was hoorbaar. Hij miste een dame als "Suzi Perry".... :P
Ik ben dan geen dame zoals Suzi maar mij mogen ze prima meesturen. ik zou per direct mijn studie stopzetten en met minder als minimumloon genoeg nemen, waarschijnlijk ben ik daarin niet de enige.

[ Voor 44% gewijzigd door knol_02 op 17-05-2016 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:35

franssie

Save the albatross

knol_02 schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 00:07:
[...]

Wat een inside info, heerlijk! Magistrale video!
Leuke video inderdaad, ik luister nu nog (saai beeld) maar het is allemaal wel uit tweede hand denk ik, hij brengt het overtuigend maar geen idee wat ervan klopt.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 10:04

Martinspire

Awesomeness

alwaysleft schreef op maandag 16 mei 2016 @ 23:59:
[...]

1 opvallend detail. Max had er dus de pee in dat hij achter Ricciardo was geëindigt in kwali. En heeft dus in de late avond nog overlegd met zijn engineers wat beter moet enz. Dit kenmerkt de grote sporters. Mensen, Max gaat stijgen naar ongekende hoogtes :)F :)F
Mja ik denk dat voorbereiding (bekijken video's, overleggen, etc) en simulatorwerk echt 90% van zijn succes veroorzaakt. Dan nog de karaktertrek dat je erg rustig bent en het feit dat je genoeg hersencapaciteit hebt om de tegenstander te analyseren, en je hebt gewoon de perfecte combinatie. Vraag me af of er de komende jaren iemand in de buurt kan komen. Enige wat hem tegen kan werken is materiaal die hem in de steek laat of niet snel genoeg is.

Late Night was verder wel leuk om te zien. Die Olav en Opa had ik bij Peptalk al gezien dus was niet echt nodig (en het blijft Pauw/VARA). Maar morgen kijken we die nog wel even in de uitzending gemist. In ieder geval kan racend Nederland blij zijn met hoe de afgelopen dagen de Nederlandse racerij in de picture heeft gestaan en alle aandacht goed heeft doorstaan. Dat gaat echt een heleboel fans en kijkers opleveren.

Al komt er wel weer teveel volk naar de racedagen waardoor je 3 dagen vroeger moet vertrekken ben ik bang }:O

[ Voor 24% gewijzigd door Martinspire op 17-05-2016 00:15 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ribo89
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:34
alwaysleft schreef op maandag 16 mei 2016 @ 23:59:
[...]

Ik heb er eigenlijk nog maar vrij weinig commentatoren iets over horen zeggen, maar Max gaf zelf aan (in een interview) dat Daniel voor zijn run in Q3 de afstelling van de voorvleugel had gewijzigd voor meer downforce. Max wist dit niet door gebrek aan ervaring met de RB12 en gaf daarnaast aan dat een dergelijke wijziging bij de STR11 de gehele balans van de auto veranderde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-09 12:56

spartacusNLD

This is Sparta!!

zal al wel gepost zijn.. kan het met het tempo van hier niet bijhouden.. ga niet 6 uur pagina's terugkijken :+

[ Voor 53% gewijzigd door spartacusNLD op 17-05-2016 00:30 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

spartacusNLD schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 00:29:
[video]

zal al wel gepost zijn.. kan het met het tempo van hier niet bijhouden.. ga niet 6 uur pagina's terugkijken :+
Niet om 't één of 't ander: Die jonge heeft meerdere WK/F1 kampioenen áchter zich gehouden.... tijdens z'n eerste race waarin 'ie competitief was

Het los laten van je "gas" en dus remmen op op de motor terwijl er iemand achter je hangt met méér snelheid/vermogen.... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 07:10

McBoom

Broem

wimmel_1 schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 00:37:
Die jonge heeft meerdere WK/F1 kampioenen áchter zich gehouden....
5 (ex) wereldkampioenen om precies te zijn :P

Over anderhalve week begint het circus in Monaco, ik kan niet wachten. Voor mij is het altijd één van mijn favoriete races. Geen snelle baan, maar de sfeer die er omheen hangt in Monaco vind ik echt prachtig. En er gebeurt vaak wel eens wat :)

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:53

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

McBoom schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 00:47:
[...]

5 (ex) wereldkampioenen om precies te zijn :P

Over anderhalve week begint het circus in Monaco, ik kan niet wachten. Voor mij is het altijd één van mijn favoriete races. Geen snelle baan, maar de sfeer die er omheen hangt in Monaco vind ik echt prachtig. En er gebeurt vaak wel eens wat :)
YouTube: Michael Schumacher Song

Wat ik écht mis..... Het geluid van de wagens/motoren :P

Én één rijder :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-09 11:38
Oyster schreef op maandag 16 mei 2016 @ 12:51:
Heeft iemand enig idee wat er voor nodig is om in Monaco langs de baan te staan? Zijn dat kaartjes, of zijn er ook vrije plekken beschikbaar? Ben in staat om desnoods met mijn auto in de berm te overnachten over twee weken. 🙈
Op donderdag is Secteur Rocher volgens mij gratis, dat is op de berg bij Rascasse. Op zaterdag en zondag is het wel betalen (en ook druk met mensen die al vroeg hun plekje claimen). Maar ik zou als ik jou was op donderdag op de K tribune of de A tribune gaan zitten (en dan op de bovenste rij als dat mogelijk is, zodat je ook naar de andere kant kan kijken. A niet nemen wanneer je niet bovenaan kan zitten). K9 is ook leuk omdat je de auto's naar je toe ziet komen. K1 dan zie je ze van tunnel uit tot en met de eerste chicane bij het zwembad.

Gratis plekjes tijdens de race zijn moeilijk te vinden, veel is afgezet met schermen. Vrijdag is de gp2 race en die kan je gratis bezoeken, ook tribunes zijn dan gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 06:36

ATS

alwaysleft schreef op maandag 16 mei 2016 @ 21:47:
Even 1 ding nog, ik kan me niet heugen dat er ooit 1 iemand is geweest die zijn eerste race in een top-team gelijk won.

Even wikipedia van Lewis H.gekeken, hij ook niet.

Dan besef je pas hoe uniek Max is. Speechless.
Alonso toch?

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-09 08:14
Nope niemand :)

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:33

Phydomir

Dennis

Ik zat zelf met Villeneuve in mijn hoofd. Heb het even opgezocht en hij had wel pole in zijn eerste race maar uiteindelijk won Hill.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 09:23
Nee, Alonso won wel direct zijn eerste race bij een nieuw team. En Villeneuve had direct pole maar geen winst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
Phydomir schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 08:41:
Ik zat zelf met Villeneuve in mijn hoofd. Heb het even opgezocht en hij had wel pole in zijn eerste race maar uiteindelijk won Hill.
Verstappen lijkt inderdaad de eerste. Villeneuve's F1 carrière was vanaf het begin nog het meest succesvol, maar toen hij instapte bij het (toenmalige topteam) Williams was hij 'al' 25 en heersend Indycar kampioen. Niet echt een jong aanstormend talent dus. Hij deed 'gewoon' waarvoor hij was aangenomen en wat er van hem verwacht werd: races winnen en vanaf dag 1 meedraaien voor het kampioenschap.

Dan de echte grootheden. Schumacher had 17 races in de Benetton nodig voor zijn eerste overwinning. Senna deed het sneller, na 2 races in de Lotus. Vettel heeft als enige met een niet-topteam gewonnen (Toro Rosso), en won zijn 3e race na zijn overgang naar Red Bull. Hamilton won zijn 6e race bij McLaren.

Net als deze grote namen heeft Verstappen al bewezen een auto sneller te kunnen maken. Niet zozeer door harder, maar vooral door slimmer te rijden. En laat dat nu precies zijn waar de huidige F1 om vraagt.

Hoop oprecht dat hij het momentum vast weet te houden en in Monaco ook goed weet te scoren. Wat dat betreft is de timing perfect want op dat circuit komt het grotere vermogen van de Mercedessen het slechts tot zijn recht, terwijl de (vermeend) superieure wegligging van de Red Bull daar maximaal benut kan worden.

Het zou toch niet.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-09 09:30
alexbl69 schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 09:03:
[...]

Verstappen lijkt inderdaad de eerste. Villeneuve's F1 carrière was vanaf het begin nog het meest succesvol, maar toen hij instapte bij het (toenmalige topteam) Williams was hij 'al' 25 en heersend Indycar kampioen. Niet echt een jong aanstormend talent dus. Hij deed 'gewoon' waarvoor hij was aangenomen en wat er van hem verwacht werd: races winnen en vanaf dag 1 meedraaien voor het kampioenschap.

Dan de echte grootheden. Schumacher had 17 races in de Benetton nodig voor zijn eerste overwinning. Senna deed het sneller, na 2 races in de Lotus. Vettel heeft als enige met een niet-topteam gewonnen (Toro Rosso), en won zijn 3e race na zijn overgang naar Red Bull.

Net als deze grote namen heeft Verstappen al bewezen een auto sneller te kunnen maken. Niet zozeer door harder, maar vooral door slimmer te rijden. En laat dat nu precies zijn waar de huidige F1 om vraagt.

Hoop oprecht dat hij het momentum vast weet te houden en in Monaco ook goed weet te scoren. Wat dat betreft is de timing perfect want op dat circuit komt het grotere vermogen van de Mercedessen het slechts tot zijn recht, terwijl de (vermeend) superieure wegligging van de Red Bull daar maximaal benut kan worden.

Het zou toch niet.... ;)
Ik verwacht niet dat RB in Monaco op de 1e startrij zal staan. Het chassis van Mercedes is allesbehalve slecht te noemen, met daarbij hun superieure PU, verwacht ik dat ze in de kwalificatie gewoon nog 0.3-0.6 seconde voorsprong zullen hebben.

3e plek zal nog steeds als een overwinning voelen voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-09 13:52

RoyK

Hobby tekenaar

Het gaat op Monaco gelukkig niet om top snelheid maar om grip, tractie en wie de grootste ballen heeft. Dat maakt Monaco zo leuk, vind ik. Kan me ook nog een megaklapper van ik meen Perez herinneren. Exit tunnel en rechtdoor op zijn zij in de muur en een code rood. Was spannend. Een jaar daarvoor (of erna) een een Amerikaan op hetzelfde stukje.. not sure!

[ Voor 12% gewijzigd door RoyK op 17-05-2016 09:17 ]

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:33

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

RoyK schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 09:16:
Het gaat op Monaco gelukkig niet om top snelheid maar om grip, tractie en wie de grootste ballen heeft. Dat maakt Monaco zo leuk, vind ik. Kan me ook nog een megaklapper van ik meen Perez herinneren. Exit tunnel en rechtdoor op zijn zij in de muur en een code rood. Was spannend. Een jaar daarvoor (of erna) een een Amerikaan op hetzelfde stukje.. not sure!
Was toch die Stevens? Die maaide z'n hele zijkant tegen de boarding.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 15:21
In Monaco komen de betere coureurs vaak bovendrijven, ik denk inderdaad omdat het voor een groot deel ook gaat om de hoeveelheid risico dat een coureur durft te nemen. Eén foutje en er is geen uitloopstrook daar, gewoon in de vangrails in klaar met je race.

Vond het wel opvallend dat Maldonado het vaak best aardig deed op zulke circuits :p. De uitleg van Mol was volgens mij dat hij een paar hersencellen mist en dus gewoon niet beter weet.

Ben benieuwd of die Renault motor toch nog de upgrade krijgt voor Monaco. Opvallend ook dat Renault had aangegeven dat ze er onmogelijk 4 op tijd af hebben voor Monaco, maar dat twee wellicht wel lukt en dat ze er dan één zelf gebruiken en één aan Red Bull leveren. Denk dat Mercedes dat nooit zou doen, die hadden de update in hun eigen auto's gebruikt en drie maanden later nog eens aan de klanten geleverd.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Max reedt vorig jaar in de STR ook gewoon 2de tijd tijdens VT. :+
En in de race ging het ook geweldig tot de crash met Grosjean.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
Het gaat op Monaco gelukkig niet om top snelheid maar om grip, tractie en wie de grootste ballen heeft.
Als je kijkt naar de 3e sector in Spanje, waar het dus draait op grip, tractie (uitkomen bocht 10, chicane en laatste bocht), daar pakt Mercedes 2 tienden op RedBull.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 13:18

TommyGun

Stik er maar in!

Martinspire schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 00:13:
[...]

Al komt er wel weer teveel volk naar de racedagen waardoor je 3 dagen vroeger moet vertrekken ben ik bang }:O
Voor mij genoeg reden om niet te gaan (naar Zandvoort of waar het ook is).

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 12:53
XyritZz schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 09:25:
[...]

Ben benieuwd of die Renault motor toch nog de upgrade krijgt voor Monaco. Opvallend ook dat Renault had aangegeven dat ze er onmogelijk 4 op tijd af hebben voor Monaco, maar dat twee wellicht wel lukt en dat ze er dan één zelf gebruiken en één aan Red Bull leveren. Denk dat Mercedes dat nooit zou doen, die hadden de update in hun eigen auto's gebruikt en drie maanden later nog eens aan de klanten geleverd.
Mercedes rijd dan ook voor de overwinningen en Renault is blij als het zo nu en dan eens puntjes pakt(wat ik best wel schandalig vind gezien hun history maar goed een andere grote naam doet dat ook(mclaren)).
Dus Renault kan beter hun motor eerlijk verdelen zodat redbull een betere kans maakt op in ieder geval p3 dan dat ze zelf proberen en telkens maar rond p9 rond banjeren.

Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 09:23
JPM85 schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 09:28:
[...]

Als je kijkt naar de 3e sector in Spanje, waar het dus draait op grip, tractie (uitkomen bocht 10, chicane en laatste bocht), daar pakt Mercedes 2 tienden op RedBull.
Heeft ook vooral te maken met het feit dat RB voor het rechte stuk nog wel wat vleugel moest laten staan in Barcelona. Op Monaco heb je dat niet en dan is een full-downforce setup perfect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
TommyGun schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 09:30:
[...]

Voor mij genoeg reden om niet te gaan (naar Zandvoort of waar het ook is).
Precies. Ik ga er om die reden ook niet naar toe. Al heel m'n leven Formule 1 gek.. en het is geweldig om Max in eigen land te hebben maar genoeg op Zandvoort geweest om te weten dat het gékkenhuis gaat zijn. Nee laat maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizai
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Wat ik mij nu wel afvraag, kan Max in Monaco op 1e plek starten, of is dat de Mercedes?
(Gezien zij de meeste punten hebben.) LINK

Anjunabeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
wizai schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 09:33:
Wat ik mij nu wel afvraag, kan Max in Monaco op 1e plek starten, of is dat de Mercedes?
Huh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:57
mocht hij Q3 winnen ja dan mag hij als eerste starten anders de winnaar van Q3 ;)

Wikipedia: Formula One racing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 13:18

TommyGun

Stik er maar in!

|:(

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psychokiller
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Waarschijnlijk wordt de pitbox volgorde bedoeld, die aan de hand van de stand in het kampioenschap geldt toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
Martin0 schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 09:31:
[...]

Mercedes rijd dan ook voor de overwinningen en Renault is blij als het zo nu en dan eens puntjes pakt(wat ik best wel schandalig vind gezien hun history maar goed een andere grote naam doet dat ook(mclaren)).
Dus Renault kan beter hun motor eerlijk verdelen zodat redbull een betere kans maakt op in ieder geval p3 dan dat ze zelf proberen en telkens maar rond p9 rond banjeren.
Geen enkele fabrikant had op zo'n korte termijn iets van Lotus kunnen maken, het geld was gewoon op en volgens mij liepen ze mijlenver achter op het ontwikkelprogramma voor de nieuwe auto. Dan neemt Renault de boel over en moet er ook nog "even" een andere krachtbron in gehangen worden.

Volgens mij is het bandenmanagement nu ook echt een drama bij Renault, ze hebben als enige op de harde band gereden tijdens de race... dat doe je ook niet voor je lol.

Mercedes had overigens afgelopen jaren de updates zelfs eerst aan de klanten kunnen geven zodat die het spul op betrouwbaarheid konden testen. Mercedes had dan nog met twee vingers in de neus gewonnen, dus dat de updates soms pas laat bij klanten kwamen omdat ze anders niet meer konden winnen ben ik het ook niet helemaal mee eens. Misschien dat het een kostenplaatje ook is? Sauber kreeg volgens mij ook niet alle updates van Ferrari omdat het extra kost en ze het geld niet hadden.
Leuk dat je F1 gaat volgen na de overwinning van Max :).

Op zaterdag is er altijd nog een kwalificatie, en die bepaalt de startvolgorde. Dus als Max in de laatste kwalificatiesessie het snelste rondje rijdt dan mag hij als eerste starten. De stand in het kampioenschap heeft daar verder geen invloed op.
Psychokiller schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 09:38:
Waarschijnlijk wordt de pitbox volgorde bedoeld, die aan de hand van de stand in het kampioenschap geldt toch ?
Dat is op basis van het constructeurskampioenschap van het afgelopen jaar. Mercedes heeft gewonnen en mag kiezen of ze helemaal vooraan of helemaal achteraan in de pitstraat willen, de andere teams hebben niets te kiezen en worden op volgorde van het vorige WK naast Mercedes toegevoegd.

[ Voor 11% gewijzigd door XyritZz op 17-05-2016 09:40 ]

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wimmel_1 schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 00:37:
Niet om 't één of 't ander: Die jonge heeft meerdere WK/F1 kampioenen áchter zich gehouden.... tijdens z'n eerste race waarin 'ie competitief was

Het los laten van je "gas" en dus remmen op op de motor terwijl er iemand achter je hangt met méér snelheid/vermogen.... _/-\o_
Wat vooral ook relevant is dat één van die wereldkampioenen in een competitieve auto zat, zelf competitief is en vol aanzette om hem bij te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
alexbl69 schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 09:03:
[...]

Dan de echte grootheden. Schumacher had 17 races in de Benetton nodig voor zijn eerste overwinning. Senna deed het sneller, na 2 races in de Lotus. Vettel heeft als enige met een niet-topteam gewonnen (Toro Rosso), en won zijn 3e race na zijn overgang naar Red Bull. Hamilton won zijn 6e race bij McLaren.

Het zou toch niet.... ;)
Button bij Brawn, dat was technisch gezien een nieuw team en Button won de eerste race van 2009.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:42

scorpie

Supra Addict

Psychokiller schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 09:38:
Volgens mij mag ieder raceweekend de huidige constructeurskampioen bepalen of hij voor / achteraan z'n pitbox wil hebben.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01:09
HOERA! technieuws op de baan..

http://www.skysports.com/f1/live-blog

Zie iig Renault (met motor?), McLaren (met vleugels?), Mercedes (met herbouwde auto) en Williams al actief op twitter.

+ nog een video nabespreking van BBC over de afgelopen race. http://www.bbc.com/sport/formula1/36305031 Helaas wel flash video

+ nog een artikel over Horner - Max http://www.skysports.com/...r-after-fairytale-victory

[ Voor 44% gewijzigd door nachtnet op 17-05-2016 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Erapaz schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 09:44:
[...]
Button bij Brawn, dat was technisch gezien een nieuw team en Button won de eerste race van 2009.
Dat was in zijn 10e seizoen, terwijl hij in 2006 al een race gewonnen had voor Honda. Maar zou kunnen, weet niet precies wat de regels voor dit spelletje zijn :) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Er_Damn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-09 13:21
Vrienden, het succes van Max van de afgelopen weken, heeft ervoor gezorgd dat mijn vriendin een hobby erbij heeft. Sinds de afgelopen 2 races zit ze ook op het puntje van de bank/stoel en zat ze zondag mee te janken. :*)

Nu ook zover gekregen om eens race te bezoeken. We willen dan ook graag naar Hockenheim. Heeft iemand tips voor Hockenheim (waar te gaan zitten, type kaart, etc.)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 12:53
XyritZz schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 09:39:
[...]

Geen enkele fabrikant had op zo'n korte termijn iets van Lotus kunnen maken, het geld was gewoon op en volgens mij liepen ze mijlenver achter op het ontwikkelprogramma voor de nieuwe auto. Dan neemt Renault de boel over en moet er ook nog "even" een andere krachtbron in gehangen worden.

Volgens mij is het bandenmanagement nu ook echt een drama bij Renault, ze hebben als enige op de harde band gereden tijdens de race... dat doe je ook niet voor je lol.

Mercedes had overigens afgelopen jaren de updates zelfs eerst aan de klanten kunnen geven zodat die het spul op betrouwbaarheid konden testen. Mercedes had dan nog met twee vingers in de neus gewonnen, dus dat de updates soms pas laat bij klanten kwamen omdat ze anders niet meer konden winnen ben ik het ook niet helemaal mee eens. Misschien dat het een kostenplaatje ook is? Sauber kreeg volgens mij ook niet alle updates van Ferrari omdat het extra kost en ze het geld niet hadden.
Voordat het lotus werd deed renault het ook niet bepaald goed en terwijl de lotus een renault onder een ander naampje was was het ook niet ju van het, eigenlijk pas toen ze de merc achtin kregen vorig jaar.
Daarnaast was mijn punt meer van waarom zou je renault de motoren eerst geven terwijl ze in het midden tot achterveld rijden en er toch niks meer wordt dit jaar, terwilj je een klant hebt die zeker een top 6 auto heeft welke je misschien kan pushen naar top 4.
Daarnaast heb ik nooit gezegd dat ze(merc) zonder die updates nog steeds niet zouden winnen maar wellicht dat ze voldoende getest hebben voordat ze daadwerkelijk de updates overzetten op de auto en dan 3 weken later pas de klantenteams inlichten onder het mum van ja het kost ons gewoon wat tijd om extra motoren te maken.

Dat sauber niks krijgt snap ik geen geld is ook geen updates.
Maar redbull heeft geld zat, anders heb je niet de beste mensen(adrian newey bvb).

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-05-2022
Martin0 schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 09:55:
[...]

Voordat het lotus werd deed renault het ook niet bepaald goed en terwijl de lotus een renault onder een ander naampje was was het ook niet ju van het, eigenlijk pas toen ze de merc achtin kregen vorig jaar.
Daarnaast was mijn punt meer van waarom zou je renault de motoren eerst geven terwijl ze in het midden tot achterveld rijden en er toch niks meer wordt dit jaar, terwilj je een klant hebt die zeker een top 6 auto heeft welke je misschien kan pushen naar top 4.
Daarnaast heb ik nooit gezegd dat ze(merc) zonder die updates nog steeds niet zouden winnen maar wellicht dat ze voldoende getest hebben voordat ze daadwerkelijk de updates overzetten op de auto en dan 3 weken later pas de klantenteams inlichten onder het mum van ja het kost ons gewoon wat tijd om extra motoren te maken.

Dat sauber niks krijgt snap ik geen geld is ook geen updates.
Maar redbull heeft geld zat, anders heb je niet de beste mensen(adrian newey bvb).
Renault was natuurlijk bang dat RB na dit seizoen naar een andere leverancier zou gaan( wat nog steeds kan) en daardoor niet meer in de F1 zou zitten. En deze positie wilden ze behouden en hebben daarom lotus overgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
alexbl69 schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 09:49:
[...]

Dat was in zijn 10e seizoen, terwijl hij in 2006 al een race gewonnen had voor Honda. Maar zou kunnen, weet niet precies wat de regels voor dit spelletje zijn :) .
Eens :) Dacht dat de regel was overwinning bij debuut voor een topteam. Maar dan zou Alonso bij McLaren ook moeten tellen.
Op het planet f1 forum werd deze vraag ook gesteld en daar hadden ze er nog meer. Sowieso de winnaar van de eerst F1 race ooit natuurlijk (Nino Farina).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:32

HaterFrame

Well... Poo came out!

Is de peptalk van gisteren ergens terug te zien zonder Ziggo te hebben?

I am the great Cornholio!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• friggler
  • Laatst online: 22:03
MetaFrame schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 10:06:
Is de peptalk van gisteren ergens terug te zien zonder Ziggo te hebben?
Kuch:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Aangezien Ziggo het niet vrij zal geven wordt er dus gevraagd naar een illegale stream.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
nachtnet schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 09:49:
HOERA! technieuws op de baan..

http://www.skysports.com/f1/live-blog

Zie iig Renault (met motor?), McLaren (met vleugels?), Mercedes (met herbouwde auto) en Williams al actief op twitter.

+ nog een video nabespreking van BBC over de afgelopen race. http://www.bbc.com/sport/formula1/36305031 Helaas wel flash video
Gelukkig mogen er ook paar jonge kerels rijden vandaag. Als Max (en Vandoorne eerder dit jaar) iets bewezen heeft, is dat het nu toch echt wel tijd wordt dat sommige leden van de oude garde plaats moeten gaan maken voor wat vers bloed.

Bedoel, kijk naar de volgende jongens:
Räikkönen: 14e seizoen (debuut 16 seizoenen geleden), grootste succes (WDC) 9 jaar geleden
Massa: 14e seizoen, grootste succes (2e) 8 jaar geleden
Alonso: 15e seizoen, grootste succes (WDC) 10 jaar geleden
Button: 17e seizoen, grootste succes (WDC) 7 jaar geleden

Met alle respect, maar deze heren hebben hun beste jaren gehad en de hun succesperiode ligt al bijna een decennium achter ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
De persconferentie:

http://www.planetf1.com/n...-fia-press-conference-58/

Niet in beeld, maar wel helemaal uitgetikt, eerst de podium praat, daarna de conferentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
alexbl69 schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 10:09:
[...]

Gelukkig mogen er ook paar jonge kerels rijden vandaag. Als Max (en Vandoorne eerder dit jaar) iets bewezen heeft, is dat het nu toch echt wel tijd wordt dat sommige leden van de oude garde plaats moeten gaan maken voor wat vers bloed.

Bedoel, kijk naar de volgende jongens:
Räikkönen: 14e seizoen (debuut 16 seizoenen geleden), grootste succes (WDC) 9 jaar geleden
Massa: 14e seizoen, grootste succes (2e) 8 jaar geleden
Alonso: 15e seizoen, grootste succes (WDC) 10 jaar geleden
Button: 17e seizoen, grootste succes (WDC) 7 jaar geleden

Met alle respect, maar deze heren hebben hun beste jaren gehad en de hun succesperiode ligt al bijna een decennium achter ons.
Dit was natuurlijk wel anders geweest voor hun indien ze in een andere auto hadden gezeten en teams gokken liever op bewezen talent in de F1, zie Ferrari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

friggler schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 10:07:
[...]

Kuch:

[...]

Aangezien Ziggo het niet vrij zal geven wordt er dus gevraagd naar een illegale stream.
Lijkt mij niet, er wordt gevraagd of die ergens te zien is. Als het antwoord "alleen illegaal" is, is dat ook een antwoord. Zolang er daarbij niet gelinkt wordt naar een illegale plek, is er niets mis met de vraag.

Iets wat inhaakt op iets wat ik laatst las, een journalist die een harddisk vol met interviews met coureurs heeft, maar dankzij FOM (Bernie) er helemaal niets mee mag doen, omdat hij niet de rechten heeft om iets te publiceren. Zelfs coureurs die zelf een filmpje maken op de paddock, een impressie o.i.d. mogen die niet publiceren.

Volgend jaar maar naar Melbourne race gaan denk ik, eens zien hoe ik't best kaartjes kan scoren :D

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
Erapaz schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 10:04:
[...]

Eens :) Dacht dat de regel was overwinning bij debuut voor een topteam. Maar dan zou Alonso bij McLaren ook moeten tellen.
Op het planet f1 forum werd deze vraag ook gesteld en daar hadden ze er nog meer. Sowieso de winnaar van de eerst F1 race ooit natuurlijk (Nino Farina).
Overwinning in de eerste race bij een nieuw team zegt niet zo heel veel toch? Ik bedoel; het was beschamend geweest als Button in die Brawn nog steeds geen race had kunnen winnen zo abnormaal goed was dat ding. Alonso als tweevoudig wereldkampioen moet met elke topauto meteen mee kunnen doen om de prijzen...

Wat ik er vooral bijzonder aan vind bij Max is dat een overstap gedurende het seizoen het allemaal nog een boel moeilijker maakt, en dat het geen oppermachtige auto is waar hij in stapt. Het is de eerste zege voor het team na een heel seizoen droog te hebben gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
XyritZz schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 10:13:
[...]

Overwinning in de eerste race bij een nieuw team zegt niet zo heel veel toch? Ik bedoel; het was beschamend geweest als Button in die Brawn nog steeds geen race had kunnen winnen zo abnormaal goed was dat ding. Alonso als tweevoudig wereldkampioen moet met elke topauto meteen mee kunnen doen om de prijzen...

Wat ik er vooral bijzonder aan vind bij Max is dat een overstap gedurende het seizoen het allemaal nog een boel moeilijker maakt, en dat het geen oppermachtige auto is waar hij in stapt. Het is de eerste zege voor het team na een heel seizoen droog te hebben gestaan.
Natuurlijk zegt het niet veel, maar de vraag was of het ooit voorgekomen was. Het ging om de statistiek toch? Doet niks af aan het feit dat Max het buitengewoon goed gedaan heeft.
Ene Baghetti in 1961: http://en.espn.co.uk/f1/motorsport/story/43197.html

[ Voor 67% gewijzigd door Erapaz op 17-05-2016 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friggler
XyritZz schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 10:13:
[...]

Ik zit even oude foto's terug te kijken, maar wat waren die auto's toen mooi zeg. Ik was het alweer helemaal vergeten hoe die eruit zagen en als je dat tegen de huidige auto's afzet zit er toch wel een heel verschil hoor.

Afbeeldingslocatie: http://www.youwall.com/papel/brawn_gp_wallpaper_9450f.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alexbl69 schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 10:09:
De regel dat je pas met 18 jaar in de F1 mag rijden kan er in ieder geval weer uit.

Verder zijn vergelijkingen een nogal futiele oefening. Iedere coureur, kampioen of niet, doorloopt zijn eigen ontwikkeling en curve. Dergelijke lijstjes zijn een leuke vingeroefening voor de fans om de tijd te doden, maar meer ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:34
Was dat toen ook niet zo een tijd dat er zware beperkingen waren op al die extra's die er tegen woordig weer op zitten. Bargeboards etc???

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
friggler schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 10:18:
[...]

Ik zit even oude foto's terug te kijken, maar wat waren die auto's toen mooi zeg. Ik was het alweer helemaal vergeten hoe die eruit zagen en als je dat tegen de huidige auto's afzet zit er toch wel een heel verschil hoor.

[afbeelding]
En dan te bedenken dat iedereen de 2009 auto's spuuglelijk vond vanwege de nieuwe aero regels. Een zeer brede voorvleugel en een smalle en hoge achtervleugel. Winkelwagentjes werden ze genoemd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• friggler
Het zal vast al wel ergens staan, maar voor de mensen die het gemist hebben en graag de test willen bijhouden: http://www.f1today.net/nl...-season-test-in-barcelona

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

[...]

[afbeelding]
Moet je eens kijken naar de auto's van eind 80, begin 90.....

De 1989 Benetton
De 1991 Jordan
De 1993 Lotus

Zo kan ik nog wel even doorgaan. :)

[ Voor 31% gewijzigd door albino71 op 17-05-2016 10:26 ]

Te koop....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-09 15:15

Hoogie2004

Whohooooo

What the fuck heeft Williams nu weer verzonnen op die achtervleugel....
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CipFJ2cUkAAGIc0.jpg

Of zou dit zijn net als vorig jaar, dat ze willen zien wat de auto doet als ze meer downforce vinden...

[ Voor 27% gewijzigd door Hoogie2004 op 17-05-2016 10:24 ]

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:26

Edd

Hoogie2004 schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 10:24:
[afbeelding]
Ik denk dat ze op zoek zijn naar extra downforce voor Monaco :+

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:41

Wom

albino71 schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 10:23:
[...]

De 1991 Jordan

De mooiste wat mij betreft. Die auto klopt gewoon.

Afbeeldingslocatie: http://media-cache-ec0.pinimg.com/736x/6e/a7/72/6ea772a5d89cb2268f3a895a8defd9af.jpg

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friggler
albino71 schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 10:23:
[...]

De 1989 Benetton
De 1991 Jordan
De 1993 Lotus

Ik heb ze alle drie even bekeken en de enige die me eigenlijk een beetje kan bekoren is de Lotus uit 1993. Wat ik mis bij deze modellen is het missen van vloeiende lijnen, zoals we ze tegenwoordig kennen. Uiteraard was het voor die tijd uiterst geavanceerd, maar het komt heel oubollig over. Iets wat ik met de Brawn GP niet heb, terwijl ook die alweer een aantal jaren oud is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friggler
[afbeelding]

Of zou dit zijn net als vorig jaar, dat ze willen zien wat de auto doet als ze meer downforce vinden...
Volgens Motorsport.com zal het wat zijn voor de auto voor volgend jaar, aangezien dit volgens de huidige reglementen niet mag.

Edit: ze hebben het bericht aangepast naar
Deze kennis kan toegepast worden bij het ontwikkelen van de huidige auto, evenals bij het ontwerp van de 2017-versie.
Bron: http://nl.motorsport.com/...eugel-in-barcelona-737535

[ Voor 22% gewijzigd door friggler op 17-05-2016 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:34
[afbeelding]

"However, it may be that they have been fitted to the car to allow the team a better understanding of aerodynamic loads and balances as it continues to try to improve its chassis.

The likely increase in aero loading delivered by the wings would, for example, help Williams better understand the implications of greater downforce on the car and the tyres."

motorsports.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-09 15:15

Hoogie2004

Whohooooo

paragon schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 10:27:
[...]

"However, it may be that they have been fitted to the car to allow the team a better understanding of aerodynamic loads and balances as it continues to try to improve its chassis.

The likely increase in aero loading delivered by the wings would, for example, help Williams better understand the implications of greater downforce on the car and the tyres."

motorsports.com
Ik herinner me dat ze vorig jaar ook zoiets hadden, maar dan met taartscheppen op het bodywork, om te zien hoe de auto reageert met meer downforce.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-09 22:12

iichel

Gazoooo

MP4/4 blijft ook wel een klassieker!

Afbeeldingslocatie: http://images.pistonheads.com/nimg/27039/mp4-4-L.jpg

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:25
[...]

[afbeelding]
Hij rijdt nu ergens in Alaska sneeuw te schuiven. Wat een lelijke ruleset vind ik dat met die opgeblazen vleugels.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:32

HaterFrame

Well... Poo came out!

friggler schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 10:07:
[...]

Kuch:

[...]

Oh, dan heb ik niets gevraagd
wel frappant dat de persconferentie ed dan wel toegestaan worden ed...

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
[...]

[afbeelding]
De neus van deze auto is erg mooi, verder vond ik het toen zoals hierboven al staat een grote achteruitgang in vergelijking met het jaar daar voor.

De smalle achtervleugels i.c.m. de bredere voorvleugels heb ik overigens nooit aan kunnen wennen. Vind het zelfs nu nog lelijk.

Wat dat betreft zag ik de regels voor komend seizoen wel zitten. Vraag is nu alleen nog hoeveel er nog van over gaat blijven aangezien de teams volgens mij steeds meer terugkrabbelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Erapaz schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 10:20:
En dan te bedenken dat iedereen de 2009 auto's spuuglelijk vond vanwege de nieuwe aero regels. Een zeer brede voorvleugel en een smalle en hoge achtervleugel. Winkelwagentjes werden ze genoemd.
Wat er ook aan de auto's verandert, mensen lopen altijd te miepen dat het vroegâh beter was. Dat is vaste prik en kan dan ook simpel genegeerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
MetaFrame schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 10:31:
[...]

Oh, dan heb ik niets gevraagd
wel frappant dat de persconferentie ed dan wel toegestaan worden ed...
Omdat die vrij op YouTube staan normaliter (behalve uitgerekend deze race :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friggler
Weet iemand of er een reden waarom een F1 test niet live uitgezonden wordt? Ik denk dat er genoeg mensen zijn die het willen bekijken. Zo viel het mij op dat bij MotoGP de test voor het seizoen ineens live uitgezonden werd op Eurosport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
XyritZz schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 10:33:
[...]

Wat dat betreft zag ik de regels voor komend seizoen wel zitten. Vraag is nu alleen nog hoeveel er nog van over gaat blijven aangezien de teams volgens mij steeds meer terugkrabbelen.
Ik vraag me ook wel af in hoeverre regelverandering voor spannendere races gaan zorgen, aangezien de vorige grote veranderingen enkel gezorgd hebben voor een shuffle van meest dominante team.

We zien nu in jaar 3, dat er een afvlakking plaatsvind, en er eigenlijk nog maar 1 team bovenuit steekt. Middenveld telt 4/5 teams (Williams, Toro Rosso, McLaren, Force India (, Haas?)) en voorin zullen RB - Ferrari ook steeds vaker dichter bij Mercedes gaan komen. Als we dus de regels kunnen houden zoals ze zijn verwacht ik zelf dat we volgend jaar 3 leidende teams hebben, McLaren als 4e team aan kan gaan haken, en zelfs mee zou kunnen gaan strijden voor het podium gedurende het jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:04
Ik heb ergens iets gehoord over special edition red bull blikjes. Nu drink ik normaal geen red bull, maar lijkt me wel leuk om helemaal fan boy te gaan. Zijn die gewoon bij de Jumbo te krijgen of moet je die ergens bestellen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:48
Leuk leesvoer!

Motorsport.com: Opinion: How much should F1 fear Max Verstappen?
Who knows what he might achieve when the odds get stacked against him? How many Grands Prix might he win by his 21st birthday – when the previous youngest driver Sebastian Vettel won his first?

A Grand Prix winner at the age of 18 gives rise to the potential for the longest-ever top-line racing career.

And that is why F1 should be scared of Max Verstappen.
En een stukje van meer mainstream media, ook wel vermakelijk:

Volkskrant: Opeens bleek dit land te sterven van de racefanaten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erapaz
Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 10:35:
[...]

Wat er ook aan de auto's verandert, mensen lopen altijd te miepen dat het vroegâh beter was. Dat is vaste prik en kan dan ook simpel genegeerd worden.
Natuurlijk was vroeger beter. Er is nu eenmaal meer "vroeger" (65 seizoenen) dan "nu" (het huidige seizoen). De kans dat er ooit iets is geweest wat beter was, is dus heel groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01:09
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CipULbhVAAAb7t4.jpg:large

Hier nog een keer de grote vleugel van Williams van voren gezien.

Die stierenhoorns aan de voorkant zijn ook nieuw?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XyritZz
Rivanov schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 10:37:
[...]

Omdat die vrij op YouTube staan normaliter (behalve uitgerekend deze race :( )
Las in een artikel van de NOS dat zelfs 1 op 1 gesprekken met een coureur onder het FOM vallen, de verslaggever had uren aan materiaal over Verstappen maar mocht er niks mee omdat de NOS geen rechten heeft op al dat materiaal. Was volgens die verslaggever ook de reden dat Max in NL zo weinig te zien is op TV. Enkel RTL Late Night af en toe.
JPM85 schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 10:38:
[...]

Ik vraag me ook wel af in hoeverre regelverandering voor spannendere races gaan zorgen, aangezien de vorige grote veranderingen enkel gezorgd hebben voor een shuffle van meest dominante team.

We zien nu in jaar 3, dat er een afvlakking plaatsvind, en er eigenlijk nog maar 1 team bovenuit steekt. Middenveld telt 4/5 teams (Williams, Toro Rosso, McLaren, Force India (, Haas?)) en voorin zullen RB - Ferrari ook steeds vaker dichter bij Mercedes gaan komen. Als we dus de regels kunnen houden zoals ze zijn verwacht ik zelf dat we volgend jaar 3 leidende teams hebben, McLaren als 4e team aan kan gaan haken, en zelfs mee zou kunnen gaan strijden voor het podium gedurende het jaar.
Dat is ook de redenatie van Mercedes; waarom veranderen als onze voorsprong al een eind verdampt is. Door te gaan veranderen loop je weer de kans dat er weer één team met kop en schouders bovenuit gaat steken.

Ze wilden met de regels echter niet alleen meer spanning in de sport krijgen; de auto's moesten ook weer sneller worden en daardoor uitdagender om te besturen.

We zullen het wel gaan zien, de auto's van nu vind ik qua proporties niet "kloppen". Maar aan de andere kant is een leuke race belangrijker dan een mooie auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
perpixel schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 10:38:
Ik heb ergens iets gehoord over special edition red bull blikjes. Nu drink ik normaal geen red bull, maar lijkt me wel leuk om helemaal fan boy te gaan. Zijn die gewoon bij de Jumbo te krijgen of moet je die ergens bestellen?
Red Bull Nederland heeft dit volgens mij alleen via Twitter verspreid. Verder nog niks over bekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knol_02
  • Laatst online: 29-05 09:48
[...]

[afbeelding]
Wat grappig, vanaf dat moment vind ik ze er juist niet meer uit zien. Voor mij was 2008 voor het oog top. Gigantisch doorontwikkelde bolides die gigantische hoeveelheden snelheid en grip uitstraalden door alle flapjes en lijnen. Vanaf vorig jaar zien ze er weer wat beter uit, vind alleen het puntje op de neus bij de meeste teams niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friggler
En dan kijk je ineens dit maar weer eens terug.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=tJGZpWmlEtY]

Ja, ik weet dat de baan toen droog was en dat de anderen toen op een natte(re) baan reden, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friggler
knol_02 schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 10:59:
[...]

Wat grappig, vanaf dat moment vind ik ze er juist niet meer uit zien. Voor mij was 2008 voor het oog top. Gigantisch doorontwikkelde bolides die gigantische hoeveelheden snelheid en grip uitstraalden door alle flapjes en lijnen. Vanaf vorig jaar zien ze er weer wat beter uit, vind alleen het puntje op de neus bij de meeste teams niks.
Je hebt gelijk dat de auto's van voor 2009 nog mooier waren, maar als je de 2009 auto afzet tegen de auto's van nu vind ik ze werkelijkwaar prachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
nachtnet schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 10:53:
[afbeelding]

Volgens mij ook, viel mij ook op die stierenhoorns.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Erapaz schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 10:45:
Natuurlijk was vroeger beter. Er is nu eenmaal meer "vroeger" (65 seizoenen) dan "nu" (het huidige seizoen). De kans dat er ooit iets is geweest wat beter was, is dus heel groot.
Uit onderzoek blijkt dat het de menselijke natuur is om verandering eng te vinden. Wat je kent wordt onevenredig waardevoller geschat dan wat nieuw is. De balans moet behoorlijk ver doorslaan richting het nieuwe wil men daar de voorkeur aan geven.

Dit is ook het grote probleem van veel bedrijven. Zelfs als wat ze nieuw introduceren echt beter is, ervaren mensen dat doorgaans niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 11:14
Was een super dag zondag, heerlijke race :)
Maxie :)

Op naar monaco :)

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:27

PauseBreak

derp!

nachtnet schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 10:53:
[afbeelding]

Ja, zijn ook nieuw. Williams is aan het testen met voor dit seizoen illegale extra high downforce vleugels om zo alvast data voor volgend jaar te krijgen.

Extra fotootje van de achtervleugel:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/j7hBRtf.jpg

Nee, merp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackal131
  • Laatst online: 16-09 15:00
Ik ben ook eindelijk een beetje bijgekomen van afgelopen weekend en eigenlijk niet veel anders gedaan dan het afstruinen van het net en youtube. :7

Het was ook erg gezellig op de irc chat, waar het een stuk drukker was dan vorig jaar (waar zou dat toch door komen :)F ). En... ik denk dat het de volgende race nog drukker gaat worden, haha.

Wat betreft de mooiste F1 wagen, dat is voor mij de John Player Special Lotus 77

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Pagina: 1 ... 39 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Het topic voor de komende race vind je donderdagochtend voor de race als los topic.
[F1] Seizoen 2016-14 - GP van Italië

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Waar te kijken?
Racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2016

IRC: http://irc.tweakers.net/f1