Haters everywhere but I don’t really care
Als ze hem nu niet geven dan ontploft heel F1 wereld. maar het is wel een olympisch jaar dus ze kunnen hem ook aan iemand anders gevenMr_Size schreef op zondag 15 mei 2016 @ 17:51:
....
Ik zeg: Max wordt sportman van 2016. Kan haast niet anders![]()
Goed om Ricciardo te zien glimlachen op het einde van het filmpje...
Joh... Doe eens niet zo zuur....Jackson6 schreef op zondag 15 mei 2016 @ 18:14:
Ik verbaasde me echt dat die Olav Mol zo dom is dat hij niet door had dat Max voor een tweestopper ging. Als je al zo lang die F1 doet, hoe kan je dat soort zaken dan niet doorhebben.
Mol zit al lang achter de telefoon, die is naast verslaggever ook groot F1 fan... Geloof mij maar, de race vollullen in een microfoon, naar de schermen kijken en alles zien is gewoon te veel.
Dit is dus niet zo zeer Mol zijn schuld, zolang Ziggo geen budget beschikbaar stelt voor Duo-commentaartoren blijf je dit houden....
Ik zat hier vandaag met 2 Tablets en Ziggo Sport Extra naar de F1 te kijken, je krijgt zoveel info dat het gewoon lastig is om alles op te merken.
Cogitationis poenam nemo patitur
Ik had het gelijk gepost maar iedereen verklaarde me voor gekJackson6 schreef op zondag 15 mei 2016 @ 18:14:
Ik verbaasde me echt dat die Olav Mol zo dom is dat hij niet door had dat Max voor een tweestopper ging. Als je al zo lang die F1 doet, hoe kan je dat soort zaken dan niet doorhebben.
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Ik quote mezelf nog evenJackson6 schreef op zondag 15 mei 2016 @ 14:55:
Die Olav Mol is echt een dwaas hoor, je hebt nu toch wel door Max een tweestopper gaat doen.
Met reden, ga zelf maar eens in de situatie zitten, je krijgt gewoon te veel info, minimaal een duo achter de microfoon lost dit op.alwaysleft schreef op zondag 15 mei 2016 @ 18:20:
[...]
Ik had het gelijk gepost maar iedereen verklaarde me voor gek
Je kan dit dus niet op het conto van Mol schuiven, dit is een budget kwestie..... Ik zou ook liever een programma als Sky maakt op Ziggo zien... Maar jah, die hebben een iets groter kijkersaantal.
Ik ben wel klaar met Kamphuis, die wil familie tv maken, ik wil een meer technisch benadering zien. Precies zoals Sky dat erg goed (maar wel engels gekleurd) doet.
Nu de Hype Max V. sinds vandaag weer een stuk groter is geworden komt er vanuit Ziggo misschien wel meer budget beschikbaar..... Alhoewel dit ook weer schijven tegen beter weten in is....
Nederland is simpel te klein, net als veel kritiek op Mol dom weg misplaatst is omdat je totaal niet door hebt hoe hij verslag moet doen.
[ Voor 52% gewijzigd door Bullet NL op 15-05-2016 18:27 ]
Cogitationis poenam nemo patitur

Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Wat een geluk dat altijd de beste stuurlui aan wal zitten, wees blij dat je het kan kijken in Nederland
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Ahum, ik betaal om te kijken hoor, wat een voorrecht heb ik zeg, poe poePierre schreef op zondag 15 mei 2016 @ 18:23:
[...]
Wat een geluk dat altijd de beste stuurlui aan wal zitten, wees blij dat je het kan kijken in Nederland
onzin...ik geniet nog elke race van Mol en af een toe een foutje maakt mij niet uit...vind vooral zijn enthousiasme zo leuk!...fucking hell
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Verwijderd
Zoveel geld heeft NOS niet. Champions Leaque en Nederlands Elftal zijn al kwijt. Die miljoenen komen toch echt uit commerciële bedrijven en die steken geld in zaken waar ook geld uitkomt.pinda powerrr schreef op zondag 15 mei 2016 @ 18:04:
De NOS heeft geen rechten voor de beelden. Het wordt tijd dat er ook geld gaat naar andere sporten (en dan bedoel ik niet eens alleen F1). Miljoenen naar het voetbal, terwijl NL zoveel meer helden heeft, waarvan Max nu de grootste
Misschien omdat het niet zo heel normaal is dat je 30+ ronden op die banden rijdt ?Jackson6 schreef op zondag 15 mei 2016 @ 18:14:
Samsung Flip 7
Ach, jeetje ... en nu is het aan jou als tweaker met je formule 1 karma badge om daar je druk over te maken....notPhusebox schreef op zondag 15 mei 2016 @ 18:08:
Pff ja nu ga je allemaal van die goedweer-kijkers en meelopers krijgen die dan volgende race inschakelen en roepen dat het weer niks is als hij niet op het podium staat...
“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross
https://streamable.com/e8voPhusebox schreef op zondag 15 mei 2016 @ 18:25:
Heeft iemand ergens beelden van de finish van Max met sky sports commentaar? Benieuwd wat er gezegd werd.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Nou..... RIC en VES starten allebei op soft. Ik kan het niet precies vinden welke ronde het was maar RIC pitte voor mediums en de ronde erop deed VES dat, ook voor mediums. Je zou dus kunnen zeggen dat ze op dezelfde strategie zaten. Dat had Pirelli ook zo aangegeven. Je moest op soft nog wel even wat langer door dan dat. Toen kwam RIC weer binnen voor zijn 3e set banden. VES bleef echter buiten. We weten dat hij heel rustig is met de banden en ik verwachtte (samen met iedereen) dat hij snel zou pitten. Dat gebeurde echter niet, en hij begon serieus tijd te verliezen. Daarna pitte hij voor de 2e keer. Men zei dat hij 5 rondjes tekort zou komen maar hij had het zo goed voor elkaar dat hij de race kon uitrijden.Jackson6 schreef op zondag 15 mei 2016 @ 18:14:
Dus het werd pas duidelijk bij zijn 2e stop dat er misschien geen derde meer ging komen. En besef dat strategie vroeger makkelijker was dan nu. Nu heb je ineens 3 compounds, en je kan hele gekke dingen doen. Zoals na een klein aantal ronden meteen weer binnenkomen.
Ik neem het Olav niet kwalijk dat hij dit niet meer kon behappen. Wie van ons had durven dromen dat Max hem zou winnen vandaag? Die Ferrari's waren echt niet langzaam ofzo.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
de ferraris waren de snelste auto's maar hadden geen track positie die in spanje zeer belangrijk isasing schreef op zondag 15 mei 2016 @ 18:28:
[...]
[...]
Ik neem het Olav niet kwalijk dat hij dit niet meer kon behappen. Wie van ons had durven dromen dat Max hem zou winnen vandaag? Die Ferrari's waren echt niet langzaam ofzo.
Klopt en het is in het verleden vaak genoeg voorgekomen dat iemand in de laatste 5 rondjes nog een pitstop moest maken voor nieuwe banden omdat de X-stop toch een X+1-stop moest worden. Dat kon zomaar gebeuren. Lijkt je positie prachtig, je eerste winst en dan 5 rondjes voor het eind na een paar close calls met de grindbak of barrières langs het circuit kom je toch binnen voor de zachtste compound...asing schreef op zondag 15 mei 2016 @ 18:28:
[...]
Dus het werd pas duidelijk bij zijn 2e stop dat er misschien geen derde meer ging komen. En besef dat strategie vroeger makkelijker was dan nu. Nu heb je ineens 3 compounds, en je kan hele gekke dingen doen. Zoals na een klein aantal ronden meteen weer binnenkomen.
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Inderdaad, dat moet wel betaalt worden met belastinggeld.Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2016 @ 18:27:
Zoveel geld heeft NOS niet. Champions Leaque en Nederlands Elftal zijn al kwijt. Die miljoenen komen toch echt uit commerciële bedrijven en die steken geld in zaken waar ook geld uitkomt.
Helemaal niet verkeerd dat de staatsomroep een beetje op de centen let.
Ik dacht altijd dat jij wel genoeg azijn aan boord zou hebben, maar jij ziet dat dus somber in ?Phusebox schreef op zondag 15 mei 2016 @ 18:08:
Pff ja nu ga je allemaal van die goedweer-kijkers en meelopers krijgen die dan volgende race inschakelen en roepen dat het weer niks is als hij niet op het podium staat...
How do you save a random generator ?
Het probleem zit dan ook niet bij de staatsomroep, maar bij de F1 als geheel waar alles, werkelijk alles, geld moet kosten. Ik snap dat het commerciële business is, maar de fans zijn wel de dupe. Je moet betalen voor betere live timing, om de race (in Nederland en veel andere landen) überhaupt te kunnen zien (hoewel Ziggo Sport gelukkig voor een deel van de Nederlanders "gratis" is, etc etc...bluemoon23 schreef op zondag 15 mei 2016 @ 18:36:
[...]
Inderdaad, dat moet wel betaalt worden met belastinggeld.
Helemaal niet verkeerd dat de staatsomroep een beetje op de centen let.
[ Voor 14% gewijzigd door Herax10NL op 15-05-2016 18:40 ]
Budget wordt zo groter en is alleen maar beter voor ons.alwaysleft schreef op zondag 15 mei 2016 @ 18:37:
Ziggo is de lachende derde. Al die Ziggo Sport abonnee's die er nu bij gaan komen
Ik begon hier met WhatsApp web en live timing op timing-scherm op scherm één en dan de stream op m'n andere scherm. Toen kwam ik erachter dat je geen Gap meer kan zien in de LT en ik had ook geen ruimte meer op m'n schermen. Toen was het simpel: DERDE SCHERM ERBIJ! Stream naar m'n TV verhuist, 2x LT (1x op timing, andere op performance voor de gaps), en dan m'n laatste scherm WhatsApp web. Heb nog nooit zoveel tegelijk gevolgd, wat een intens gave race was dit!Bullet NL schreef op zondag 15 mei 2016 @ 18:20:
Ik zat hier vandaag met 2 Tablets en Ziggo Sport Extra naar de F1 te kijken, je krijgt zoveel info dat het gewoon lastig is om alles op te merken.
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Ik verbaas me ook wel eens dat dat je achteraf altijd de juiste uitslag kan voorspellen van de loterij/wedstrijd maar als ze me vragen om dit vooraf te doen blijkt het toch best lastig te zijn.Jackson6 schreef op zondag 15 mei 2016 @ 18:14:
Maar gelukkig heb ik dan nog een forum waar ik achteraf een stukje tekst kan gaan typen met de wijsheid en pacht als alles al voorbij is waarin ik zeg dat andere mensen dom zijn geweest....
signed:
Captain Hindsight and his faithfull companions: shoulda, coulda, & woulda

Werkelijk buitenaards dus...Fiber schreef op zondag 15 mei 2016 @ 11:10:
IK ben straks al blij als Max top zes rijdt. Top vier zou super zijn, alles daar boven buitenaards...

Met het geluk dat de beide Mercedessen elkaar in de wielen rijden natuurlijk, maar om dan cool te blijven en je kansen ook daadwerkelijk te pakken is gewoon onwaarschijnlijk goed. Ik denk dat de meeste records van Schumacher niet veilig zijn als Max nog een tijdje op dit niveau door gaat.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Dat geldt natuurlijk ook voor voetbal, de laatste in de Premier League krijgt nog meer miljoenen aan tv-rechten dan de gehele begroting van de Nr 1 club in Nederland.Grrrrrene schreef op zondag 15 mei 2016 @ 18:39:
Ik snap dat het commerciële business is, maar de fans zijn wel de dupe. Je moet betalen voor betere live timing, om de race (in Nederland en veel andere landen) überhaupt te kunnen zien (hoewel Ziggo Sport gelukkig voor een deel van de Nederlanders "gratis" is, etc etc...

Wel ben ik erg benieuwd hoe de upgrade van de Red Bull motor straks gaat presteren, al heb ik vanaf vorig jaar nooit iets heel fenomenaals meegemaakt op dat gebied tijdens het seizoen volgens mij. Het zou al super zijn als ze net zo snel als Ferrari zijn, want nu zijn ze volgens mij nog wat langzamer.Fiber schreef op zondag 15 mei 2016 @ 18:44:
[...]
Werkelijk buitenaards dus...![]()
![]()
Met het geluk dat de beide Mercedessen elkaar in de wielen rijden natuurlijk, maar om dan cool te blijven en je kansen ook daadwerkelijk te pakken is gewoon onwaarschijnlijk goed. Ik denk dat de meeste records van Schumacher niet veilig zijn als Max nog een tijdje op dit niveau door gaat.
...
Juist! Ik zat zelf ook tijdens de race met het idee(wat Olav ook zei) VES / RAI moeten nog naar binnen, vraagteken?Breezers schreef op zondag 15 mei 2016 @ 18:44:
[...]
Ik verbaas me ook achteraf wel eens dat dat je achteraf altijd de juiste uitslag kan voorspellen van de loterij/wedstrijd maar als ze me vragen om dit vooraf te doen blijkt het toch best lastig te zijn.
Maar geluk heb ik dan nog een forum waar ik achteraf een stukje tekst kan gaan typen met de wijsheid en pacht als alles al voorbij is waarin ik zeg dat andere mensen dom zijn geweest....
signed:
Captain Hindsight and his faithfull companions: coulda, shoulda & woulda
[afbeelding]
Pirelli gaf aan dat de medium band maar 20 laps meegaat( zie RIC)...
Echter lukt het Max en Kimi om er 35 rondes op te rijden, super knap! Heerlijk gevecht van 30 rondes om P1, het gevecht erachter voor P3 was ook geweldig tot de klapband.
Ik vond het gevecht om P1 nauwelijks spannend. Het slijten van de banden van die twee vond ik veel spannender en ik had eigenlijk ook wel meer van Vettel verwacht, die met zijn veel nieuwere banden en een achterstand van slechts 8 seconde in de laatste 16 rondjes nog wel wat had kunnen laten zien.kevlar01 schreef op zondag 15 mei 2016 @ 18:49:
Echter lukt het Max en Kimi om er 35 rondes op te rijden, super knap! Heerlijk gevecht van 30 rondes om P1, het gevecht erachter voor P3 was ook geweldig tot de klapband.
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Het leuke was, dat het gevecht om de overwinning tussen Vettel en Ricciardo zou gaan en de 3e plek tussen Raikkönen en Verstappen. Zo waren de strategieën eigenlijk uitgestippeld tijdens de race. Echter, toen Vettel binnenkwam voor zijn allerlaatste stop besefte ik dat Verstappen en Kimi in principe de race wel zouden kunnen uitrijden. Door goed bandenmanagement van Kimi en Max, hebben zij zichzelf eigenlijk in deze positie gereden. Natuurlijk was de Ferrari in vrij verkeer sneller, als in zelfde bandenleeftijd etc. Eigenlijk een strategische blunder van Ferrari en RedBull betreft Vettel en Ricciardo, omdat je dit jaar ziet dat een conservatieve bandenkeuze in de middenstint over het algemeen beter uitpakt dan een hele agressieve.asing schreef op zondag 15 mei 2016 @ 18:28:
[...]
Nou..... RIC en VES starten allebei op soft. Ik kan het niet precies vinden welke ronde het was maar RIC pitte voor mediums en de ronde erop deed VES dat, ook voor mediums. Je zou dus kunnen zeggen dat ze op dezelfde strategie zaten. Dat had Pirelli ook zo aangegeven. Je moest op soft nog wel even wat langer door dan dat. Toen kwam RIC weer binnen voor zijn 3e set banden. VES bleef echter buiten. We weten dat hij heel rustig is met de banden en ik verwachtte (samen met iedereen) dat hij snel zou pitten. Dat gebeurde echter niet, en hij begon serieus tijd te verliezen. Daarna pitte hij voor de 2e keer. Men zei dat hij 5 rondjes tekort zou komen maar hij had het zo goed voor elkaar dat hij de race kon uitrijden.
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Exact.Breezers schreef op zondag 15 mei 2016 @ 18:44:
[...]
Ik verbaas me ook achteraf wel eens dat dat je achteraf altijd de juiste uitslag kan voorspellen van de loterij/wedstrijd maar als ze me vragen om dit vooraf te doen blijkt het toch best lastig te zijn.
...
Op Channel 4 tasten ze ook lang in het duister. En het feit dat Ricciardi lek reed met dezelfde banden en zelfs minder rondes erop had gedaan dan Verstappen geeft voor mij aan dat het helemaal niet logisch was om twee stops te doen.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Als jij dit niet spannend vindt dan vraag ik mij af wat jij wel spannend vindt.tdw schreef op zondag 15 mei 2016 @ 18:52:
[...]
Ik vond het gevecht om P1 nauwelijks spannend. Het slijten van de banden van die twee vond ik veel spannender en ik had eigenlijk ook wel meer van Vettel verwacht, die met zijn veel nieuwere banden en een achterstand van slechts 8 seconde in de laatste 16 rondjes nog wel wat had kunnen laten zien.
"When you grow up your heart dies"
Als Riciardo gewoon netjes achter vettel aan was blijven rijden dan hadden die twee echt nog aan de staart van de toplopers gekomen. Hij kon helaas niet de kalmte bewaren, dat koste ze beiden tijd. Ik denk dat het team hem dat wel verteld zou hebben als dat nog mocht tegenwoordig.tdw schreef op zondag 15 mei 2016 @ 18:52:
[...]
Ik vond het gevecht om P1 nauwelijks spannend. Het slijten van de banden van die twee vond ik veel spannender en ik had eigenlijk ook wel meer van Vettel verwacht, die met zijn veel nieuwere banden en een achterstand van slechts 8 seconde in de laatste 16 rondjes nog wel wat had kunnen laten zien.
[ Voor 6% gewijzigd door Maverick op 15-05-2016 19:00 ]
PSN: DutchTrickle PVoutput
Max zei in de persco (die niet door Ziggo werd uitgezonden) dat zijn banden eraan waren 8 rondjes voor het einde. Zijn mazzel was dat Kimi ongeveer even oude banden had en het enige wat hij hoefde te doen was goed uit die laatste chicane komen.kevlar01 schreef op zondag 15 mei 2016 @ 18:49:
[...]
Pirelli gaf aan dat de medium band maar 20 laps meegaat( zie RIC)...
En voor iedereen die Olav afvalt : ga er maar eens zitten! Zoveel schermen voor je, zoveel data om te bekijken, 22 coureurs om op te letten waar wij eigenlijk alleen op Max en degenen om hem heen letten. Ik heb ook nog even naar SAI en KVY gekeken maar dat was het eigenlijk wel.
Wat ze zouden moeten doen? De grootste azijnzeiker van hier pakken, op een vliegtuig naar Monaco zetten en die persoon mag gratis naast Olav gaan zitten, alles in de gaten houden en bijna 2 uur vol lullen met commentaar zonder een fout te maken. De volgende azijnzeiker mag mee naar Canada en zo gaan we ze af. Net zolang tot iedereen beseft dat het niet te doen is in je eentje.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Spannend vinden is verkeerd gekozen bewoording. Zorgen maken was beter geweest in dit geval.sjaool schreef op zondag 15 mei 2016 @ 18:56:
[...]
Als jij dit niet spannend vindt dan vraag ik mij af wat jij wel spannend vindt.
~ James May
Hij kan Schumachers 7 wereldkampioenschappen evenaren tegen dat ie net 26 isTommyGun schreef op zondag 15 mei 2016 @ 18:55:
Ik ben wel een beetje bezorgd dat de carrière van Max, hoe geweldig ook, ietwat te snel gaat. Ik bedoel, wat blijft er nog over nadat je wint met een top team? Winnen met een ander (top) team en kampioen worden natuurlijk, maar wat als je dat punt al binnen enkele jaren bereikt?
Als dat bij Ferrari is, primaDido schreef op zondag 15 mei 2016 @ 18:58:
[...]
Hij kan Schumachers 7 wereldkampioenschappen evenaren tegen dat ie net 26 is
Lekke band heeft natuurlijk niet te maken met slijtage, die banden zouden, tenzij je ze mishandeld, gewoon moeten presteren totdat je de cliff nadert, en zelfs dan zou die niet lek mogen gaan. Externe factoren als vuil, of iets anders wat scherp is, of een fabricage fout behoren natuurlijk wel tot de mogelijkheden.Dr. Strangelove schreef op zondag 15 mei 2016 @ 18:55:
[...]
Exact.
Op Channel 4 tasten ze ook lang in het duister. En het feit dat Ricciardi lek reed met dezelfde banden en zelfs minder rondes erop had gedaan dan Verstappen geeft voor mij aan dat het helemaal niet logisch was om twee stops te doen.
Ik blijf me verbazen over hoe mensen een geweldig, nog nooit vertoond resultaat kunnen reduceren tot zorgen om zijn carrière. Wat had hij dan moeten doen? P1 afgeven omdat het te vroeg komt? Zijn hele F1-carrière wordt er al geroepen "te jong" of "te onervaren" of "dit komt te vroeg" of "hij kan niet met de druk om gaan" en iedere keer reageert hij daar overtuigend op door de pessimisten ongelijk te geven.TommyGun schreef op zondag 15 mei 2016 @ 18:55:
Ik ben wel een beetje bezorgd dat de carrière van Max, hoe geweldig ook, ietwat te snel gaat. Ik bedoel, wat blijft er nog over nadat je wint met een top team? Winnen met een ander (top) team en kampioen worden natuurlijk, maar wat als je dat punt al binnen enkele jaren bereikt? Nog niet te spreken over dominantie; ik kan me niet voorstellen dat het ineens wel leuk is als een Nederland domineert. Daarnaast ben ik er ook bang voor dat de nieuwe fans van Max ineens gaan klagen als ie de komende races niet in de top 3 komt, want men is nu gewend aan dit spektakel...
Zijn carrière is ongelofelijk goed verlopen tot nu toe en met zijn winst vandaag heeft hij aangetoond dat hij zich aan Raikkonen/Vettel/Ricciardo kan meten. Ik ben benieuwd naar Monaco en later Canada met de nieuwe motor. Speculeren over of dit niet te snel gaat heeft totaal geen zin, is al eerder gedaan en onwaar gebleken. Geniet liever van het moment
Misschien gaat Max wel meer records breken. Jongste podium ooit, jongste winnaar ooit, jongeste wereldkampioen ooit, meeste WDC's, hoogste aantal punten in 1 seizoen, etc... Als je dat wil en kunt, moet je daar vroeg mee beginnen en dat is exact wat hij doet. Nu met Red Bull, want die zitten behoorlijk in de lift en daar wil je bij zitten, niet bij Mercedes dat "topped out" is of Ferrari dat de ontwikkelingssnelheid van Red Bull net niet helemaal kan volgen (vermoed ik) en zeker met de wijzigingen komend seizoen die allemaal Red Bull (en Adrian Newey) in de kaart spelen.
[ Voor 16% gewijzigd door Grrrrrene op 15-05-2016 19:04 ]
De bandjes van Vettel waren maar 2 rondjes ofzo nieuwer dan die van Raikkonen.tdw schreef op zondag 15 mei 2016 @ 18:52:
[...]
De 3e stop van Vettel kwam al heel vroeg, maar net iets na de 2e van Verstappen en Raikkonen.
Dat was raar, maar gelijk ook een soort van bevestiging dat ze wel dachten dat ze 30 ronden meegingen.
Bij Ferrari deden ze die stop van Vettel zo vroeg om zo Ricciardo te undercutten.
Ik heb ook vaak het idee dat er veel mensen zijn die van het Engels commentaar maar de helft meekrijgt. Je hoort de Engelse ook genoeg fouten maken. Als er bijvoorbeeld iemand crasht, de verkeerde van de twee teamgenoten noemen, en ga zo maar door.asing schreef op zondag 15 mei 2016 @ 18:57:
[...]
Max zei in de persco (die niet door Ziggo werd uitgezonden) dat zijn banden eraan waren 8 rondjes voor het einde. Zijn mazzel was dat Kimi ongeveer even oude banden had en het enige wat hij hoefde te doen was goed uit die laatste chicane komen.
En voor iedereen die Olav afvalt : ga er maar eens zitten! Zoveel schermen voor je, zoveel data om te bekijken, 22 coureurs om op te letten waar wij eigenlijk alleen op Max en degenen om hem heen letten. Ik heb ook nog even naar SAI en KVY gekeken maar dat was het eigenlijk wel.
Wat ze zouden moeten doen? De grootste azijnzeiker van hier pakken, op een vliegtuig naar Monaco zetten en die persoon mag gratis naast Olav gaan zitten, alles in de gaten houden en bijna 2 uur vol lullen met commentaar zonder een fout te maken. De volgende azijnzeiker mag mee naar Canada en zo gaan we ze af. Net zolang tot iedereen beseft dat het niet te doen is in je eentje.
Waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt. Achteraf hier op internet lullen is easy.
Max is heel goed in bandenmanagement dus daar maakte ik mij niet zoveel zorgen om. Hij had sowieso mazzel dat hij Raikkonen achter zich had die is nog wel zo intelligent om geen al te gekke dingen te doen en die weet ook wel wanneer het geen zin meer heeft om nog verder te pushen.tdw schreef op zondag 15 mei 2016 @ 18:57:
[...]
Spannend vinden is verkeerd gekozen bewoording. Zorgen maken was beter geweest in dit geval.
Was de rest van de race net genoeg.
Als je het Engelse commentaar beluistert hoor je de presentatoren elkaar vaak genoeg corrigeren en daar wordt dan vaak een gebbetje omheen gemaakt.Dacuuu schreef op zondag 15 mei 2016 @ 19:02:
[...]
Ik heb ook vaak het idee dat er veel mensen zijn die van het Engels commentaar maar de helft meekrijgt. Je hoort de Engelse ook genoeg fouten maken. Als er bijvoorbeeld iemand crasht, de verkeerde van de twee teamgenoten noemen, en ga zo maar door.
Waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt. Achteraf hier op internet lullen is easy.
Ik laat het allemaal nog bezinken, zal wel wat dagen gaan duren verwacht ik. Vind ik dit keer helemaal niet erg. Ik ga alles aan race-uitzendingen wat maar online komt gewoon nogmaals bekijken. Het wordt een lange nacht
Testing, one, two ...
Mijn zoon van 10 dagen oud bleef lekker doorslapenRed Cell schreef op zondag 15 mei 2016 @ 17:09:
Ik had m'n slapende 3 maanden oude dochter op schoot, die werd ook huilend wakker van pappa's gejoel en gejuich![]()
![]()
[...]

Same here. Heel erg weinig meegekregen van wat er buiten de top 4 gebeurde. Maarja, daar was de race ook naar. De top 4 was gewoon in een goed gevecht verwikkeld en een klein foutje van een van de teams had de uitslag zomaar kunnen veranderen.hardware-lover schreef op zondag 15 mei 2016 @ 19:05:
Ik heb niet veel meer te zeggen nu, met die verschrikkelijke brok in de keel, behalve dat ik nu pas in de gaten krijg dat ik helemaal niet naar de top 10 gekeken heb, net pas.
Ik denk dat ik straks de race nog maar een keertje ga bekijken in alle rust.
Gelukkig is het morgen 2e pinksterdagHet wordt een lange nacht
-
Ik ben absoluut geen pessimistGrrrrrene schreef op zondag 15 mei 2016 @ 19:01:
[...]
Ik blijf me verbazen over hoe mensen een geweldig, nog nooit vertoond resultaat kunnen reduceren tot zorgen om zijn carrière. Wat had hij dan moeten doen? P1 afgeven omdat het te vroeg komt? Zijn hele F1-carrière wordt er al geroepen "te jong" of "te onervaren" of "dit komt te vroeg" of "hij kan niet met de druk om gaan" en iedere keer reageert hij daar overtuigend op door de pessimisten ongelijk te geven.
Zijn carrière is ongelofelijk goed verlopen tot nu toe en met zijn winst vandaag heeft hij aangetoond dat hij zich aan Raikkonen/Vettel/Ricciardo kan meten. Ik ben benieuwd naar Monaco en later Canada met de nieuwe motor. Speculeren over of dit niet te snel gaat heeft totaal geen zin, is al eerder gedaan en onwaar gebleken. Geniet liever van het moment
Ik ben echter wel van mening dat het wellicht wat te snel gaat, maar dat is meer een gevoel dat ik zelf denk ik zou hebben; races winnen op je 18e in de Formule 1, wat is er dan nog te behalen? Juist de hele weg daar naartoe (in de achterhoede beginnen, een team opbouwen) waar je meerdere jaren over doet en vervolgens WK worden lijkt mij veel meer bevredigend.
Ook nog eens gortdroog commentaar bij de beelden, doe mij Olav Mol dan maar.
[ Voor 27% gewijzigd door sjaool op 15-05-2016 19:09 ]
Hij is dan ook geboren in België.KopjeThee schreef op zondag 15 mei 2016 @ 19:09:
Tik ik "max verstappen" in google, komt er een Belgische vlag bij

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
wauwHari-Bo schreef op zondag 15 mei 2016 @ 19:10:
Net terug van het circuit maar wat verstappen heeft losgemaakt heel bizar, de eerste keer dat ik dit meemaak en dan gebeurd er dit!!!! Ik ga dit tot in de late uurtjes vieren, proost
zag vanmiddag wat moeie foto's van de race voorbij komen.. waar vinden jullie die? nog wat leuke wallpapers?
[ Voor 14% gewijzigd door spartacusNLD op 15-05-2016 19:11 ]
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Hij was erg kritisch op Red Bull op zijn Twitter. Heel sportief dit!sjaool schreef op zondag 15 mei 2016 @ 19:12:
Ik zie in de beelden nu ook dat Button praktisch stil gaat staan om Max en Kimi voorbij te laten...
[ Voor 10% gewijzigd door Danster op 15-05-2016 19:18 ]
Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
Ik heb helemaal niets van deze race mee gekregen op de top 4 na. Daar was het natuurlijk ook echt spannend.hardware-lover schreef op zondag 15 mei 2016 @ 19:05:
Ik heb niet veel meer te zeggen nu, met die verschrikkelijke brok in de keel, behalve dat ik nu pas in de gaten krijg dat ik helemaal niet naar de top 10 gekeken heb, net pas.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Damn, zwaar jaloers...een belangrijk stuk Nederlands race geschiedenis geschreven waar jij ter plekke bij bent/wasHari-Bo schreef op zondag 15 mei 2016 @ 19:10:
Net terug van het circuit maar wat verstappen heeft losgemaakt heel bizar, de eerste keer dat ik dit meemaak en dan gebeurd er dit!!!! Ik ga dit tot in de late uurtjes vieren, proost
Wat is er in 2 weken veel veranderd. Max Red Bull coureur en GP winnaar. Wie had dat zo snel verwacht.Danster schreef op zondag 15 mei 2016 @ 19:14:
Heerlijk dit. En ik moet even terugdenken aan het filmpje van Rosberg 2 weken geleden aan boord van het vliegtuig. Max was not happy. Waarop Rosberg zei ja jij hebt niet gewonnen. Zouden we nu het omgekeerde zien aan boord?
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Jan Lammers zegt dat Max Verstappen gewoon heel 'netjes' rijdt en dat zijn banden daardoor net wat minder hard slijten... Zit wat in lijkt mij.sjaool schreef op zondag 15 mei 2016 @ 19:03:
[...]
Max is heel goed in bandenmanagement dus daar maakte ik mij niet zoveel zorgen om. Hij had sowieso mazzel dat hij Raikkonen achter zich had die is nog wel zo intelligent om geen al te gekke dingen te doen en die weet ook wel wanneer het geen zin meer heeft om nog verder te pushen.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Precies zijn moeder. Bijna verlegen was die in de persconferentie.sjaool schreef op zondag 15 mei 2016 @ 19:18:
Volgens mij zijn er bijna geen mensen te vinden die Max niet likeable vinden. Er straalt totaal maar dan ook totaal geen arrogantie of een uitstraling van superioriteit van hem af. Zo nuchter en realistisch.
Op kanaal 14 of op het betaalkanaal?TheBorg schreef op zondag 15 mei 2016 @ 19:12:
Straks extra uitzending om 20:15 op Ziggo Sport
Is dat niet die special van afgelopen week over z'n overstap?TheBorg schreef op zondag 15 mei 2016 @ 19:12:
Straks extra uitzending om 20:15 op Ziggo Sport
Nu even een avondje nagenieten met alle beelden en artikelen 😁
Kimi heeft Max dan ook niet echt aangevallen en Vettel en Ricciardo waren natuurlijk constant in gevecht.
En hele mooie race met de 2 verschillende strategieën en 4 potentiële kanshebbers op de winst.
Het was inderdaad vroeg duidelijk dat ze een 2 stopper zouden proberen met Max. Het was alleen niet evident dat ie het ook zou redden. Extreem goed gereden dus.
Heb geen Ziggo als tv provider dus vroeg het me af.
Edit: ja dus
[ Voor 9% gewijzigd door lochpatje op 15-05-2016 19:23 ]
Maar ik zie als Max voor de Ferrari's rijdt niet Vettel of Raikkonen zo snel langs hem komen.Erapaz schreef op zondag 15 mei 2016 @ 19:21:
Ted legt het goed uit in zijn post race notebook. Ferrari heeft met Vettel teveel naar Ricciardo gekeken qua strategie. Beide Ferrari's waren sneller dan de Redbulls. Verder heel knap van zowel Kimi en Max dat ze het lang op de Mediums hebben volgehouden.
Kimi heeft Max dan ook niet echt aangevallen en Vettel en Ricciardo waren natuurlijk constant in gevecht.
En hele mooie race met de 2 verschillende strategieën en 4 potentiële kanshebbers op de winst.
Het was inderdaad vroeg duidelijk dat ze een 2 stopper zouden proberen met Max. Het was alleen niet evident dat ie het ook zou redden. Extreem goed gereden dus.
Max kan prima verdedigen, zie zijn F3 tijdperk. De man kent geen druk, wat ook bij verdedigen van pas komt.
Ja sorry
Bij ons thuis is het als je een OF-vraag krijgt en beide zijn waar dat het antwoord "ja" is.
Typische programmeur uitspraak
Nee, ZiggoSport Select is niet gelijk aan kanaal 14! Kanaal 14 == Ziggo Sport (met niks erachter, is een selectie van sporten wat Ziggo op het vrije kanaal wilt uitzenden).lochpatje schreef op zondag 15 mei 2016 @ 19:22:
Is kanaal 14 hetzelfde als Ziggo Sport Select?
[ Voor 41% gewijzigd door Ryur op 15-05-2016 19:24 ]

Nee, kanaal 14 is niet hetzelfde als Ziggo Sport Select.lochpatje schreef op zondag 15 mei 2016 @ 19:22:
Is kanaal 14 hetzelfde als Ziggo Sport Select?
Vaak zenden ze dezelfde content uit, maar zeker niet altijd. Kanaal 14 is een promokanaal voor Ziggo Sport Totaal en het kan afwijken wat ze daar uitzenden.
Dat dacht ik ook. Als het zo dicht bij elkaar zit moet je niet zoveel van je lijn gaan voordat je over de streep bent. Beetje lame van Raikkonen dat hij daar vol het gas erop houdt.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Daphne is een vrouw dus daar komen ze goed mee weg. Als zij de 100m wint, dan zou het eventueel nog spannend kunnen zijn. Een Hollandsche man zou ook de 100m moeten winnen om kans te maken Max van de winst te houden. Elk ander onderdeel is minder.Catmandos schreef op zondag 15 mei 2016 @ 18:14:
[...]
Als ze hem nu niet geven dan ontploft heel F1 wereld. maar het is wel een olympisch jaar dus ze kunnen hem ook aan iemand anders geven
Dit dus.
En daarom heb ik een abonnement genomen, omdat kanaal 14 inderdaad kan afwijkenRivanov schreef op zondag 15 mei 2016 @ 19:24:
[...]
Nee, kanaal 14 is niet hetzelfde als Ziggo Sport Select.
Vaak zenden ze dezelfde content uit, maar zeker niet altijd. Kanaal 14 is een promokanaal voor Ziggo Sport Totaal en het kan afwijken wat ze daar uitzenden.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Zie je hier ook goed.
dus zo op ziggo select om 20:15 extra uitzending?Pierre schreef op zondag 15 mei 2016 @ 19:25:
[...]
En daarom heb ik een abonnement genomen, omdat kanaal 14 inderdaad kan afwijken
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Enige wat hij mist, is het omgaan met tegenslag, of een mindere periode. Hamilton reed in zijn eerste seizoen al om het kampioenschap, en heeft de andere facetten pas in latere seizoenen geleerd. Vettel zit ook nog in dat proces, zie 2014 en nu ook 2016.TommyGun schreef op zondag 15 mei 2016 @ 19:08:
[...]
Ik ben absoluut geen pessimist
Ik ben echter wel van mening dat het wellicht wat te snel gaat, maar dat is meer een gevoel dat ik zelf denk ik zou hebben; races winnen op je 18e in de Formule 1, wat is er dan nog te behalen? Juist de hele weg daar naartoe (in de achterhoede beginnen, een team opbouwen) waar je meerdere jaren over doet en vervolgens WK worden lijkt mij veel meer bevredigend.
de finishlijn is al 100 meter eerder
(geen idee waarom de startlijn en de finishlijn niet hetzelfde zijn overigens, maar de man met de vlag stond bij de eerste lijn... DUS dat is de finishlijn)
Waarom zou je dat Raikkonen aanrekenen? Wie weet wat er nog gebeurt, zie bijvoorbeeld deze klassieker:Phusebox schreef op zondag 15 mei 2016 @ 19:25:
[...]
Dat dacht ik ook. Als het zo dicht bij elkaar zit moet je niet zoveel van je lijn gaan voordat je over de streep bent. Beetje lame van Raikkonen dat hij daar vol het gas erop houdt.
http://www.ziggosporttota...het-juichen-gekregen.html
Dit topic is gesloten.
Het topic voor de komende race vind je donderdagochtend voor de race als los topic.
[F1] Seizoen 2016-14 - GP van Italië
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Waar te kijken?
Racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2016
IRC: http://irc.tweakers.net/f1