Formula1 tweet zegt M voor Max. Vreemd
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 86% gewijzigd door Señor Sjon op 13-05-2016 14:53 ]
never argue with a moderator, he will shut your account down.
Hij neemt maar 1 vierkante meter in denk ik.... maar ja spelen meerdere belangen natuurlijkmaussert schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 14:47:
Op Skysports verwachten ze niet dat Jos nog zoveel in de pitbox te zien zal zijn. Er schijnt bij RBR minder ruimte te zijn, en de ruimte die ze hebben willen ze gebruiken voor gasten die op bezoek zijn.
Ben benieuwd of we Jos inderdaad minder gaan zien.
Die zag je ook. De banden-info is wel vaker fout.Michel242186 schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 14:49:
ik zou toch zweren dat ik gele banden zag
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
[ Voor 61% gewijzigd door RonaldMcDonald op 13-05-2016 14:50 ]
Het is S. De Live Commentary zegt dat ook zelf.
Ja precies, er zou maar plek zijn voor 6 a 7 personen..kevlar01 schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 14:49:
[...]
Hij neemt maar 1 vierkante meter in denk ik.... maar ja spelen meerdere belangen natuurlijk
Damn you MAX!! Ik ga m ook maar eens aanschaffenJackBol schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 14:32:
[...]
Ik heb het wel gedaan. Iets meer dan een euro per race en het geeft super veel inzicht...
Hey, waar is die blauwe cabrio nou?
[ Voor 24% gewijzigd door MailMan op 13-05-2016 15:03 ]
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
flowvisSmarron schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 15:03:
Wat is die geel/groene zooi op de auto van RIC ?!
PSN: DutchTrickle PVoutput
[ Voor 31% gewijzigd door Wom op 13-05-2016 15:16 ]
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Ach, tijdens een FP niet zo boeiend. Liever tijdens een Q of nog beter: een race!
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Dan gebeurt er niks meer hoor..
Wordt tijdens de race wel minder natuurlijk, maar ik denk dat je gelijk hebt.SpaceAce schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 15:20:
Bandenslijtage bij de softs is erg hoog, lijkt me dat tijdens de race de medium band de meest geschikte is.
Ik denk niet dat Max zich daar druk over maakt. Die gaat uit van wat hij zelf doet, niet van wat anderen om hem heen doen.Boinkie schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 15:22:
Ik denk overigens dat Sainz met een lege tank heeft gereden aan het begin. Misschien een beetje om iedereen te narren. Zou wel mooi zijn
Waarom zou Max zich om Sainz zorgen maken?ATS schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 15:23:
[...]
Ik denk niet dat Max zich daar druk over maakt. Die gaat uit van wat hij zelf doet, niet van wat anderen om hem heen doen.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Ze moeten uiteraard tijdens de race minimaal 2 compounds gebruiken.SpaceAce schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 15:20:
Bandenslijtage bij de softs is erg hoog, lijkt me dat tijdens de race de medium band de meest geschikte is.
| Security Management |
Daar was ik bij! We waren helemaal door het dolle, alle omstanders (99% Duitsers/Schumi fans) waren er wat minder van gecharmeerd haha! Één ronde voor de finish werd hij nog gepakt door Jacques Villeneuve.asing schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 14:09:
Oja, meest memorabele F1 moment : Damon Hill in die niet vooruit te branden TWR?? (blauw/wit) op de Hungaroring. Gekke wedstrijd en hij rijdt ineens vooraan op P1. Niemand komt in de buurt. Dat ding zou dit helemaal niet moeten kunnen maar toch rijdt hij er. Twee rondjes voor het einde ploft de motor.
Vrije training is nog geen kwalificatieBoinkie schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 15:22:
Ik denk overigens dat Sainz met een lege tank heeft gereden aan het begin. Misschien een beetje om iedereen te narren. Zou wel mooi zijn
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Longs run was Ric volgens mij wel een stukje sneller dan Ves. Wel lastig overzicht van de krijgen, maar als ik het goed heb opgevangen was het verschil iets van .5 seconden. Toptijd scheelt inderdaad .2.Exocet schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 15:31:
Hoe deed Max het tov Ric in de long runs?
[ Voor 4% gewijzigd door ATS op 13-05-2016 15:33 ]
Kijk even naar de uitslag van Fp 2....
never argue with a moderator, he will shut your account down.
Yeah, en Kvyat z'n carriere hangt zo wel aan een zijden draadje... hoop voor hem dat ie zich nog een beetje kan herpakken.. FP1 en 2 waren beiden niet om over naar huis te schrijven.RoyK schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 15:33:
Sainz heeft wel een puik rondje neergezet.
Ik ken me ook een aantal Fastest laps herinneren in de racen van RICbvbal79 schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 15:34:
Kunnen mensen zich nog de uitslag van vorige jaar van de quali herinneren? De Torro Rosso stond toen al voor de Red Bulls
Het is een FP2..Speedster schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 15:34:
[...]
Kijk even naar de uitslag van Fp 2....
Red Bull is niet zo makkelijk....
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Sainz had vorig jaar in Spanje de 5e plaats de kwalificatie en Verstappen de 6e.bvbal79 schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 15:34:
Kunnen mensen zich nog de uitslag van vorige jaar van de quali herinneren? De Torro Rosso stond toen al voor de Red Bulls
[ Voor 10% gewijzigd door Mel33 op 13-05-2016 15:45 ]
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Wat bedoel je precies ?mell33 schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 15:45:
iemand een schema hoe het nu zit met open en dichte cirkels om de s indicator (op tv) bij de banden soort.
[ Voor 11% gewijzigd door Hoyden op 13-05-2016 15:47 ]
Denk dat wel mee zal vallen. Maar inderdaad simpelweg niet goed.MikeyMan schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 15:35:
Pff... Kvyat heeft het zwaar. P15 is niet best, ook niet in een vrije training.
Hoop wel dat ie een beetje bijblijft.
Als ie zo doorgaat zien we Buemi of Gasly dit jaar nog in de auto
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
ik denk dat hij bedoeld wanneer de banden al gebruikt zijn of nieuw wanneer welk tekentje van toepassing is.
dat dusmaussert schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 15:47:
Open cirkels zijn gebruikte banden, gesloten cirkels nieuwe.
[ Voor 26% gewijzigd door jorritkramer op 13-05-2016 15:47 . Reden: aantwoord bij geplakt ]
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
ok dankumaussert schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 15:47:
Open cirkels zijn gebruikte banden, gesloten cirkels nieuwe.
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Dat kan, maar daar heb je toch geen schema voor nodigjorritkramer schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 15:47:
[...]
ik denk dat hij bedoeld wanneer de banden al gebruikt zijn of nieuw wanneer welk tekentje van toepassing is.
Dacht missch heeft iemand een mooi plaatje (legenda)Hoyden schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 15:47:
[...]
Dat kan, maar daar heb je toch geen schema voor nodig![]()
mell33 schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 15:49:
[...]
Dacht missch heeft iemand een mooi plaatje (legenda)
Juist. STR is gewoon op sommige circuits minimaal net zo snel als Red Bull. Dadelijk vanaf Canada gaat Red Bull knallen.bvbal79 schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 15:34:
mell33 schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 15:49:
[...]
By pirelli zoekenmell33 schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 15:49:
[...]
Nee is hoe het op tv word aangeduid, dat kan je daar niet vinden
Je hebt gelijk.mell33 schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 15:59:
[...]
Nee is hoe het op tv word aangeduid, dat kan je daar niet vinden
Maar door hun keuze voor een high downforce setup betaalde dat niet echt uit in de race, ze werden behoorlijk om de oren gereden. Verstappen ging in het begin nog redelijk en reed ronden lang voor Sainz, maar werd door een niet gelukkige bandenkeuze volgorde tijdens die race, hard op het einde, 11e. Sainz reed op het einde op de medium band en kon toen Verstappen en met enig knotsen even later Kvyat (Kvyat schuldige), nog voorbij en werd 9e.bvbal79 schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 15:34:
Testing, one, two ...
Hoe werkt dat precies dan? Waarom is een high downforce setup wel goed in de Q en niet in de race? Omdat de banden sneller slijten?hardware-lover schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 17:24:
[...]
Maar door hun keuze voor een high downforce setup betaalde dat niet echt uit in de race, ze werden behoorlijk om de oren gereden. Verstappen ging in het begin nog redelijk en reed ronden lang voor Sainz, maar werd door een niet gelukkige bandenkeuze volgorde tijdens die race, hard op het einde, 11e. Sainz reed op het einde op de medium band en kon toen Verstappen en met enig knotsen even later Kvyat (Kvyat schuldige), nog voorbij en werd 9e.
Correct me if I'm wrong maar volgens mij zorgt dat voor hogere bandenslijtage en moet men in de race rustiger aan doen met de banden of vaker stoppen of op hardere banden rijden, geen van die opties is bevorderlijk voor je eindtijd..Bigfoot schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 17:39:
[...]
Hoe werkt dat precies dan? Waarom is een high downforce setup wel goed in de Q en niet in de race? Omdat de banden sneller slijten?
[ Voor 44% gewijzigd door frankyboy707 op 13-05-2016 17:49 ]
Als je motorvermogen tekort komt dan wordt er soms gekozen om met wat minder downforce te rijden. Hierdoor komen ze minder topsnelheid tekort op de rechte stukken en zijn ze minder een "sitting duck". In de bochtige stukken verliezen die auto's wat tijd, maar daar kun je makkelijker verdedigen.Bigfoot schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 17:39:
[...]
Hoe werkt dat precies dan? Waarom is een high downforce setup wel goed in de Q en niet in de race? Omdat de banden sneller slijten?
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Eigenlijk precies wat TR vorig jaar gedaan had. Sainz en Max op P5 en P6 in Quali, en tijdens de race zijn ze nergens. Setup leek volledig te zijn gericht op de qualificatie, en weinig tot geen rekening gehouden met de racepace. Met die gloryrun van Sainz tijdens FP2 kreeg ik weer datzelfde gevoel. Ik hoop dat ze geleerd hebben van vorig jaar...XyritZz schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 18:02:
[...]
Als je motorvermogen tekort komt dan wordt er soms gekozen om met wat minder downforce te rijden. Hierdoor komen ze minder topsnelheid tekort op de rechte stukken en zijn ze minder een "sitting duck". In de bochtige stukken verliezen die auto's wat tijd, maar daar kun je makkelijker verdedigen.
Meer downforce is dan soms leuk voor kwalificatie, maar kan in de race weer wat kosten.
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
In Barcelona zit er een bult na S/F waardoor je de bocht niet ziet. In Austin gaat de weg gradueel omhoog richting bocht 1.AzzKickah schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 17:20:
Ik zie net op Sky 'Barcelona is the only circuit on the calendar from which turn 1 is not visible from pole position'.
Hoe zit dat in bijvoorbeeld Austin dan..?
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Leuk interview, bewijst ook maar eens dat er naar zoveel meer dingen gekeken wordt dan alleen de fouten die gemaakt zijn door kvyat.alwaysleft schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 18:34:
Voor wie het gemist heeft, Christian Horner vanochtend na de eerste vrije training in gesprek met Sky Sports F1 ( Martin Brundle o.a) over Max zijn overstap YouTube: F1 2016 Spanish GP - Max Verstappen The Hottest Property
Must see vind ik!
Samsung Flip 7
Hier de gehele uitzending; https://vimeo.com/166533084alwaysleft schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 18:34:
Voor wie het gemist heeft, Christian Horner vanochtend na de eerste vrije training in gesprek met Sky Sports F1 ( Martin Brundle o.a) over Max zijn overstap YouTube: F1 2016 Spanish GP - Max Verstappen The Hottest Property
Must see vind ik!
[ Voor 11% gewijzigd door hardware-lover op 13-05-2016 19:26 ]
Testing, one, two ...
Nou lekker dan. Had Jos dus toch gewoon samen met Lammers en v. Eerd Le Mans kunnen rijdenRivanov schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 19:19:
Verstappen admits father taking step back
Max Verstappen has admitted his father Jos may need to take a step back now that he races for Red Bull's senior team.
Until now, as the teen sensation honed his craft at Toro Rosso, former F1 driver Jos was a permanent fixture in the garage.
But there was no sign of the former Benetton and Minardi driver on Friday as Max, 18, got his first taste of the Red Bull car in Spanish grand prix practice.
"I don't know where my father is, I didn't see him in the box," Max is quoted by Speed Week.
"He probably takes a little bit of a step back but that's fine."
Verstappen insisted, for instance, that making his debut for a top team on Friday did not even make him nervous.
"I even wasn't nervous last year, when I was the youngest driver in formula one history. Of course, this is another car, and everything is new, but I was not a bit nervous. I just wanted to get out and try my new car," said Max.
He said he spent his time on Friday getting used to the very different Red Bull.
"It is still too early to compare with the Toro Rosso because I am not yet on the limit," said Verstappen. "We'll see tomorrow."
Deja-vu toen destijds met Hamilton zijn pa. Zou goed zijn als Jos het doet, Max zit bij een top team. Dit wilden ze al een tijdje, en is nu al gelukt. Jos bedankt!Rivanov schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 19:19:
Max Verstappen has admitted his father Jos may need to take a step back now that he races for Red Bull's senior team.
Until now, as the teen sensation honed his craft at Toro Rosso, former F1 driver Jos was a permanent fixture in the garage.
But there was no sign of the former Benetton and Minardi driver on Friday as Max, 18, got his first taste of the Red Bull car in Spanish grand prix practice.
"I don't know where my father is, I didn't see him in the box," Max is quoted by Speed Week.
Verstappen insisted, for instance, that making his debut for a top team on Friday did not even make him nervous.
"I even wasn't nervous last year, when I was the youngest driver in formula one history. Of course, this is another car, and everything is new, but I was not a bit nervous. I just wanted to get out and try my new car," said Max.
He said he spent his time on Friday getting used to the very different Red Bull.
"It is still too early to compare with the Toro Rosso because I am not yet on the limit," said Verstappen. "We'll see tomorrow."
Hamilton is volgens mij nog wel een jaar of 4 begeleid door z'n vader in de F1.alwaysleft schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 19:58:
[...]
Deja-vu toen destijds met Hamilton zijn pa. Zou goed zijn als Jos het doet, Max zit bij een top team. Dit wilden ze al een tijdje, en is nu al gelukt. Jos bedankt!
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Als Jos nu inderdaad een stap terug zou doen vind ik dat zeer, zeer knap van hem. In plaats van een plek in de spotlights zou hij er dan heel terecht voor kiezen om Max meer ruimte te geven.Rivanov schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 19:19:
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Mja ik denk dat het ook wat overdreven is. Tijdens de race zullen we hem daar zeker zien en ik denk ook wel op de grid. Maar ik denk dat er wel een kern van waarheid zit in dat zijn rol straks gewoon ophoudt bij het inlopen van de pitbox.Rivanov schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 21:14:
Jos was voor het team van Toro Rosso ook van waarde op gebied van kennis. Bij Red Bull zal dat minder aan de orde zijn.
Echter, het bericht is ook redelijk opgeblazen. Max zegt zelf; "probably" .. "I don't know"
En de journalist blaast het meteen op.
Meer downforce zorgt juist voor minder bandenslijtage.frankyboy707 schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 17:46:
[...]
Correct me if I'm wrong maar volgens mij zorgt dat voor hogere bandenslijtage en moet men in de race rustiger aan doen met de banden of vaker stoppen of op hardere banden rijden, geen van die opties is bevorderlijk voor je eindtijd..
Edit: stond dat over de slijtage ook al in de originele post? Anders never mind en is het antwoord denk ik ja.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Met de promotie van Verstappen junior van Toro Rosso naar Red Bull is ook de rol van senior veranderd. „Ik ga meer afstand nemen; hoef niet meer steeds dicht bij hem te zijn. Max zit nu bij een topteam; daar waar we hem wilden hebben. Hij is in prima handen en hij heeft me steeds minder nodig. Ik ga nu rustig in zijn kleedkamertje zitten en volg de trainingen via het beeldscherm. ’s Avonds in het hotel hebben we altijd nog tijd om wat zaakjes door te praten.”
There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!
Maar hun vaders waren geen ex-F1 coureurs .. Jos wel. Okay, behoorlijk gedateerd ondertussen, maar toch .. en Jos zou gouden tips kunnen hebben wat betreft rijden in de regen of afstellen op een natte baan .. 't hoeft niet veel te zijn, maar het zou wellicht nét het verschil kunnen maken. Geheel op een zijlijn zetten zou zonde zijn .. en bovendien hebben Jos en Max bewezen een gouden combi te zijn, qua opleiding/training van Max als in het coachen/managen .. Jos heeft met Rothengatter dan ook gezien hoe het niet moetalexbl69 schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 21:08:
[...]
Als Jos nu inderdaad een stap terug zou doen vind ik dat zeer, zeer knap van hem. In plaats van een plek in de spotlights zou hij er dan heel terecht voor kiezen om Max meer ruimte te geven.
Hij heeft zijn werk gedaan, en op een voortreffelijke manier. Behalve wellicht de politiek achter de schermen kan hij Max over wat er in de pits en in de auto gebeurd toch niet veel meer leren. Door zich daar niet meer zo prominent te laten zien geeft hij Max de ruimte nog verder te groeien.
Denk ook niet dat de continue aanwezigheid van de vaders van Hamilton en bijvoorbeeld Massa een positieve invloed hebben gehad op hun prestaties.
[ Voor 5% gewijzigd door Alfa Novanta op 14-05-2016 09:57 ]
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Die rol is volgens mij ondertussen ook wel dikke prima zo. Het is niet alsof Jos niet meer bestaat, gewoon wat meer afstand en Red Bull in de lead.
[ Voor 28% gewijzigd door Jackson6 op 14-05-2016 10:37 ]
[ Voor 5% gewijzigd door D-Ed op 14-05-2016 10:38 ]
Ik zou daar niet zomaar vanuit gaan. Ricardo is geen prutser natuurlijk en heeft veel meer ervaring bij zowel het team als de 2016 auto.Jackson6 schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 10:37:
GO MAX! Ik hoop echt zo dat hij RIC verslaat in de Q straks
Nee ik zei ook "ik hoop het", het zal meer te verwachten zijn dat hij net iets achter RIC zal staan in de Q inderdaad. Wat is Max z'n hoogste Q klassering tot nu toe eigenlijk? Ik weet alleen dat hij twee maal vierde is geworden in een race.vosss schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 10:40:
[...]
Ik zou daar niet zomaar vanuit gaan. Ricardo is geen prutser natuurlijk en heeft veel meer ervaring bij zowel het team als de 2016 auto.
Het kan, maar ik denk dat Max daar nu nog niet mee bezig is deze GP om te proberen zijn teamgenoot te verslaan. Dat komt vanzelf wel. Eerst wennen aan auto en team nog een beetje en zorgen dat je hem thuisbrengt met goeie punten zondag.
[ Voor 9% gewijzigd door Jackson6 op 14-05-2016 10:43 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq