Begrijpelijk dat veel mensen van het goede weer genieten! Vroeg het me gewoon af

MRE-Inc schreef op zondag 6 mei 2018 @ 20:34:
Papa vs junior.
Na de aanschaf van de XBox One X was ik van plan om de oude Xbox One te verkopen. Aangezien je er toch geen drol voor krijgt en ik geen zin heb in die marktplaats sukkels die 50euro bieden, heb ik dat ding maar weer uit de doos gehaald en op junior zijn slaapkamer gezet. 1080p monitortje er aan gehangen en gaaaaaaan. Voor 19 euro vorige week Battlefield 1 inclusief premium gekocht voor junior.
Dat resulteert dus in een avondje Battlefield 1 inclusief party chat.
Papa, waar zit je ?
- Euh ik zit in de attack plane boven B
Oh, ik zit ook in een vliegtuig
-

de rest is verleden tijd :
Maar goed, hij is bijna 15 en weet zich inmiddels prima staande te houden. En ja, ik heb hem uitgelegd dat het een spelletje is (voor de moraal ridders onder ons)
http://xboxdvr.com/gamer/mre-inc/video/49422930
Waarom heb je nog een x Battlefield aangeschaft dan? Of heb je een disc versie van BF1?
Als jij zijn Xbox insteld als "home xbox" dan deel je alle (digitale aangekochte!) spellen. Zo hoef je niets 2x te kopen. Ja, de digitale versies zijn doorgaans iets duurder. Maar als je toch van plan bent om samen te spelen dan is het wel goedkoper
Zo doe ik het ook met mijn vrouw (huhuhu). Echter gezien mijn dochter nu ook vaker speelt heeft mijn vrouw nu ook los gold en xbox game pass zodat we op die manier met z'n drietjes gemakkelijk samen kunnen spelen (Terraria, Robocraft etc). Scheelt aanzienlijk in de centjes!
Enne... Dat filmpje, is dat dan je zoon die speelt? Of zat hij erin als gunner (Poorlybred nogwat

).
Enne... Moraal ridder? Mijn dochter was 3 toen ze voor het eerst GTA speelde

(maar toen reed ze enkel maar rond e.d.). Ze is nu bijna 7 en mag van mij bijv. wél Star Wars Battlefront 2 spelen, of Robocraft, Minecraft en Fortnite. Maar Battlefield 1 vind ik haar nog iets te jong voor. Niet zo zeer voor de graphics, maar meer om het geluid. Het geluid kan zo ontzettend realistisch zijn, de schreeuwen als mensen in brand staan, de ranzige gorgels als je iemand bajonet/neer steekt etc.
BF4 zou ze dan wel weer mogen spelen van me. Maar dan enkel de trainings range. Maar dat is niet zo erg, Ze vind het gewoon leuk om rond te vliegen en proberen onderste boven onder dat bruggetje heen door te vliegen

(net d'r vader, maar die lukt het dan weer wel

)
Aankondiging/reveal van de nieuwe BF zeker? Gisteren was het exact 2 jaar geleden dat de Teaser trailer (seven nation army

) uit kwam. Dus zou wel zo een beetje tijd technisch gezien samen vallen gok ik zo

SomerenV schreef op maandag 7 mei 2018 @ 04:02:
[...]
Niks zo mooi als zoiets kunnen delen met je kinderen of naasten

Nu heb ik zelf geen kinderen, maar m'n vriendin is ook altijd wel benieuwd naar wat ik speel ook al gamed ze zelf (nog

) niet. En wat moraalridders betreft: ik speelde op m'n 10e al games al Unreal Tournament. Met wat fatsoenlijke opvoeding en zonder gekke kronkels in je hoofd moet zoiets best kunnen.
Ik speelde al Doom toen ik 8 was

Nee, Maar het is wel anders tegenwoordig hoor. "Vroegah" kon je vrij gemakkelijk zien dat het niet 'echt' is. Maar de hedendaagse games zien er zo verdomd goed tot bijna realistisch aan toe uit dat het lastig is. Voor een kind van onder de 8 is het lastig om te relativeren wat nu echt en wat nu nep is. Nu gaat dat stukje met mijn dochter prima (vind ik zelf). Ze zegt zelf ook als ze weer eens af gaat in Fortnite "Ach, Het is maar een spelletje, volgende keer beter!". Maar je weet nooit wat in dat koppie om gaat.
Al om al ; Zo lang je ze goed opvoed en normen en waarden mee geeft zie ik geen problemen erin als ze spellen speelt met geweld erin. Kijk, Het moet natuurlijk geen super gory affaire ala God of War / Gears of War etc. worden daar ik dat gewoon te ranzig vind voor d'r. Maar spellen waarbij je toch al praktisch niets ziet en relatief "mild" zijn heb ik geen problemen mee (zoals bijv. Fortnite of Splatoon).
Maar persoonlijk vind ik het ook steeds leuker worden om met d'r samen een spel te spelen. Ze begint nu al goed engels te lezen (en te begrijpen) waardoor ik steeds minder uit hoef te leggen. Sterker nog, ze begint nu al juist mij te helpen met spelletjes

Om de een of andere reden kan ze razendsnel bijv. een DPS uitrekenen en de nog overgebleven HP van een vijand/baas en dat binnen 10 seconden vertellen. Maar toch "vergeet" ze iedere avond om met d'r mond leeg te praten
[
Voor 42% gewijzigd door
Reefun op 07-05-2018 09:40
]