Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +10Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 14:27

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
Mede-auteur:
  • poor Leno
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 18-10 17:29

poor Leno

Battlefield 1 is de 11e game in de bekende serie games van DICE en EA. Battlefield 1 werd op 6 mei aangekondigd op een 'World Premiere' Event in London, in bijzijn van onder andere enkele bekende YouTubers als JackFrags en LevelCap.

Battlefield 1 is alweer de 11e titel in de Battlefield franchise die in 2002 begon met Battlefield 1942, welke zich afspeelde tijdens de Tweede Wereldoorlog.

setting

Het spel speelt zich af tijdens de Eerste Wereldoorlog en is waarheidsgetrouw (enkele vrijheden daargelaten) aan deze minder - in videogames - belichtte Wereldoorlog. De verhalen van de singleplayer campagne neemt ons langs bekende slagen en figuren uit deze periode; Lawrence of Arabia en de Harlem Hellfighters maken hun opwachting.

Releasedatum
21 Oktober 2016
18 oktober Early Enlister Access

Platformen
Xbox One, PlayStation 4, PC (Origin)

Gathering of Tweakers [GoT]

Samenspelen met Tweakerts?

Discord-kanaal (text/voip chat)
• Join een van de Tweakers Platoons;

features

Game draait op een verdere iteratie van de Frostbite engine, en lijkt dezelfde grafische fideliteit te hebben als Star Wars: Battlefront. Ook hier werd (hoogst waarschijnlijk) gebruik gemaakt van photogrammetry voor de maps.

gameplay

Voertuigen

• Zware en lichte tanks, gepantserde trucks, paarden, dubbel en trippeldekker vliegtuigen, verkenningsvliegtuigen en bommenwerpers, lichtere, wendbare schepen, etc.
• Ook de Behemoths zullen volkomen bestuurbaar zijn[/b]; dat zijn unieke voertuigen die het verliezende team tot zijn beschikking kijgt: Luchtschip, bepantserde trein, slagschip.
• Binnen elke voertuigklasse zijn er zware en lichte varianten
• Sommige tanks kunnen een hele squad herbergen.
• Elk voertuig zal zijn eigen kenmerken hebben en dus een andere speelstijl hebben.
• Nieuw aspect zijn de Voertuig klassen: Als je ervoor kiest om in een voertuig te spawnen, kies je ook voor die rol. Je kunt in die rol je voertuig repareren(mechanic), en hebt wat extra gadgets bij je, maar je primaire wapen is vrij eenvoudig.
• Luchtgevechten zijn weer een stuk analoger: dogfights, bombing raids en strafing runs.

Wapens & gadgets

Geen lock-on wapens meer. Mikken moet je zelf doen.
• Allerlei verschillende soorten wapens zitten in het spel, men hoeft zich geen zorgen te maken over variatie: pistolen, geweren, LMG's, SMG's, sniper rifles, etc.
• Het revive-mechanisme zit in het spel in de vorm van injecties (spuiten).
• De speler heeft meer keuze uit 'melee' wapens: Zwaarden, scheppen en knuppels zijn te zien in de trailer. Ook nieuw is de 'bayonet-charge'; een melee attack met veel meer reikweidte. Deze melee wapens zullen ook van verschillend 'kaliber' zijn, waarbij je het wapen moet vinden die het best bij je past. Sommige melee wapens hebben bijvoorbeeld meer range, maar doen weer wat minder damage. de hand-tot-hand gevechten heeft DICE van de grond af aan opnieuw opgebouwd.
• Een vlammenwerper is beschikbaar voor een van de battle pickups die in de maps verstopt liggen, in de vorm van de nieuwe 'Elite-klasse'.
• Ook genoeg keus in stationaire wapens: watergekoelde machinegeweren, artillerie, etc.
• Gasmaskers als middel tegen mosterdgas-granaten. Je hebt je gasmasker altijd bij je, als je hem draagt kun je niet ads-en (aim-down-sight; mikken via het vizier)
• Dynamiet en anti-voertuig mijnen.
• Er zullen wapen-customisatie mogelijk zijn, beperkt en waarheidsgetrouw. De wapens zullen in ieder geval allemaal een unieke 'smaak' hebben.
• Granaten komen wederm in verschillende smaken; hand-, impact-, rook-, gas-, antitank-, antipantsergranaten. En oh ja, een granaat-werper-boog voor de Support klasse. Zet je gasmasker maar al op.

Single-Player campagne

• Er zit een singleplayer campagne in het spel. Volgens een ontwikkelaar zullen spelers "de wereld rondreizen en dingen ontdekken die lang vergeten waren".
• De verhaallijn volgt meerdere figuren binnen meerdere verhalen.
• De Bedoinevrouw die in de trailer te zine is is een speelbaar karakter.
• De ontwikkelaar wilde 'meer Battlefield' in de campagne stoppen: dat betekend grotere maps en veldslagen waar de Battlefield Multiplayer bekend van is. Het stelt de speler in staat om op zijn eigen manier de dingen aan te pakken, op verscheidene manieren.

Mechanics

• Het klasse-systeem waar Battlefield rondom is gemaakt is voor deze titel weer wat aangepast. De Assault en Medic klassen zijn omgegooid. Verder draait het klassesysteem nog altijd om Squad-based gameplay (maximaal 5 spelers in een Squad).
    • assault
    • medic
    • support
    • scout
    Verder krijg je een 'aangewezen rol' als tankbestuurder, piloot of paardenruiter als je in een van die voertuigen spawnt. In deze rol kun je zelf je voertuig repareren, maar heb je verder een beperkte bewapening mee mocht je het voertuig (of paard) verlaten.

Elite-klasse
    Nieuw is de Elite-klasse, die als pickups ergens op de maps liggen, vergelijkbar met de Heroe-pickups in Star Wars: Battlefront. Elite soldaten hebben een unieke uitrusting in bepantsering en bewapening.

Sentry; Light Machine Gun (twee varianten: MG 08/15 of Villar Perosa), 1 handgranaat en Club, Extra pantser.
    Flame Trooper; Vlammenwerper met flink bereik, 4 Incendiary granaten en Club, Gasmasker
    Tank Hunter; Tankgewehr M1918, afgezaagde shotgun, 7 fraggranaten, Club, Gasmasker, Periscoop en Anti-Tank granaat.

Trench Raider (DLC They Shall not Pass); Raider Club, No3 revolver, 3 fraggranaten, smoke granaat, Medical Crate.

Maps & Locaties

• Qua locaties zijn onder andere te zien: Italiaanse Alpen en Dolomieten, de loopgraven van Frankrijk, Arabische woestijn, bossen en indoor ruimten

DLC info

Inmiddels is ook de Premium Pass aangekondigd, waarmee je de toekomstige vier uitbreidingspakketten aanschaft voor € 49,95;

• 4 gethematiseerde DLC pakketten
    • 16 nieuwe maps in totaal
    • 20 nieuwe wapens totaal
    • twee weken eerdder toegang tot de nieuwe maps
    • 14 dogtags, 14 Battlepacks / wapenskins

They Shall not Pass: Speel als het Franse leger. Doe mee aan de gevechten in de hel van Verdun, en vecht in Fort de Vaux waar een strijd woedt in de met gas gevulde gangen. Doe mee aan de grootste Franse tankaanval van de oorlog bij de oevers van de Aisne-rivier.

Release: Maart 2017

In the Name of the Tsar: Betreed met het Russische leger het grootste front van de Eerste Wereldoorlog. Sluit je aan bij de huzaren tijdens het Broesilov-offensief in Galicië (Oost-Europa). Doe mee aan de schermutselingen van de Albion-aanval in een ijskoude archipel en vecht in de besneeuwde ravijnen van de verraderlijke Łupków-pas.

Release: 19 September 2017
    Premium early access: 5 September 2017

Turning Tides: Doe mee aan de amfibische oorlogvoering van de Eerste Wereldoorlog. Stort je met de nieuwe torpedojager in maritieme confrontaties. Leer alles over het Coastal Class-luchtschip in de interactie tussen land, lucht en zee. Doe mee aan de aanval op de haven van Zeebrugge en bestorm de stranden in de eerste dagen van de Slag om Gallipoli.

Release: December 2017
    Premium early access: ??

Apocalypse: Ga het gevecht aan in de beruchtste gevechten van de Eerste Wereldoorlog. Verover zwaarbevochten terrein met bruut gereedschap en unieke wapens geboren uit wanhoop en impasses.

Release: Begin 2018
    Premium early access: ??

season pass

Inhoud van de Packs:
    Hellfighter PackLawrence of Arabia PackRed baron Pack
    Hellfighter Trench Shotgun
    Hellfighter M1911
    Hellfighter Bolo Knife
    Hellfighter Insignia
    Lawrence of Arabia’s Black Stallion
    Lawrence of Arabia’s SMLE
    Lawrence of Arabia’s Jambiya
    Lawrence of Arabia’s Emblem
    Red Baron’s Triplane
    Red Baron’s P08
    Red Baron’s Flyer Pin

In de PlayStation Store staan de packs omschreven als "...met thematische wapens, voertuigen en items.Verandert het grafische uiterlijk van drie van de grootste voertuigen in het spel." Dat zou kunnen wijzen dat je deze unieke cosmetische uiterlijken van spelerkarakters en voertuigen al 'unlocked' hebt, en het is vooralsnog onduidelijk of en hoe deze door te spelen vrij te maken zijn.

Official Reveal trailer

Official Gameplay Trailer

Battlefield Gameplay Series

YouTube kanalen met veel Battlefield content

Geronimous wijzigde deze reactie 02-03-2018 18:52 (255%)
    Reden: E3 info en videos

• FT-17 FTW!

Acties:
    • +3Henk 'm!
    Vooruit, hier nog maar een keertje dan :D

Ik ben iig hier heeeel blij mee :D

(nu nog ff wat gameplay)

poor Leno wijzigde deze reactie 06-05-2016 22:59 (24%)

Acties:
    • 0Henk 'm!
    Op 0:30 sec ofzo, met de groen/gele mosterdgaswolk, zie je first person ingame view! Lewis Gun :D

Acties:
    • +1Henk 'm!
    quote:
    Uberdude schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 23:02:
    http://www.amazon.com/Bat...ield+1+collectors+edition iemand zin om 220 dollar voor een collectors edition neer te leggen?
    Oh wow das duur :o

Voor mij wordt m dat niet, met die inhoud :N

Acties:
    • 0Henk 'm!
    Goeiemorgen! Wie is er nog meer opgestaan met de trailer weer 10x te kijken? :D

Acties:
    • 0Henk 'm!
    Hier het plaatje van de $220(!) collectors edition

Playing cards? Voor als je het spel niet meer wil spelen? 8)7

The Battlefield 1 Amazon Exclusive Collector's Edition* includes:

Battlefield 1 Deluxe Edition Base Game
    Collector’s Edition Statue (14" Tall)
    Exclusive Steel book
    Exclusive cloth poster
    Deck of playing cards
    Messenger pigeon tube with exclusive** DLC content
    Exclusive patch
    Premium packaging

Acties:
    • 0Henk 'm!
    quote:
    bram1984 schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 10:02:
    @Leno: Handig hè, die edit knop.

Goed om te zien dat de setting eindelijk weer eens iets anders is. Ik ben echter nooit een BF speler geweest en ben sowieso wel redelijk klaar met online shooters. Waarschijnlijk sla ik 'm dus over. Maar mocht ik een shooter nodig hebben, dan zal het deze worden en zeker niet CoD.

De titel vind ik overigens wel totaal retarded.
    Haha jepp ;)

Jammer, maar ik verwacht wel dat hier een mooie diepgaande SP bij zit.. De setting leent zich er niet voor om er 'maar ff vluchtig doorheen te fietsen'.
    Dus misschien heb je geluk en heb je de MP niet eens nodig :)

De SP zal ook meerdere personages bevatten, uit verschillende landen die het verhaal van hun kan meemaken.

Acties:
    • 0Henk 'm!
    Inderdaad, maar ik verwacht nu toch dat ze een stapje verder gaan, aangezien hier toch door de community keer op keer om is gevraagd.. Maar je hebt wss gelijk.

Maar ivm de iconische personages, zoals de Harlem Hellfighters, Red Baron en Laurence of Arabia, heb je best kans dat ze t verhaal flink gaan uitbreiden :)

Acties:
    • 0Henk 'm!
    quote:
    Nieuwevolger schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 10:03:
    Inprincipe betaal je dan 100 euro voor een beeld van een willekeurige man? Beetje een standart collecter edition.
    Ja best wel he.. Misschien wordt die man nog wel een bekend game personage, maar daar is BF nooit echt mee bezig geweest..

Ik vind het pakket ook magertjes en heb zeker niet de drang deze te kopen.. Als er nou een mooie olijf/khaki groene versleten PS4(neo) komt, wordt het een ander verhaal >:)

Acties:
    • 0Henk 'm!

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
    Topicstarter
    quote:
    bram1984 schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 10:07:
    Nou alle respect voor DICE en de BF games, maar singleplayers maken hebben ze totaal geen kaas van gegeten. Man man wat is dat keer op keer een prutswerk. Die AI in BF4 dan, die is echt lachwekkend. De AI in DOOM 1 is nog geavanceerder volgens mij.

En langer dan een uur of 8 zal het ook wel niet duren.
    Jawel hoor, de Bad Company games hadden een erg vermakelijke SP. Battlefield 3 en 4 waren inderdaad echt ingespeeld op Multiplayer, SP was er wat aangeplakt. Die kritiek hebben ze hopelijk gehoord, en hebben ze nu de kwaliteit van de Bad Company games weer opgepakt. Ze hebben het over diverse unieke karakters - iets wat BC sierde :) En er zijn ook best ingangen: het verhaal van Lawrence of Araba alleen al: en ik denk dat dat vrouwtje met haar gezicht-tattoo op het paard een van de SP-karakters is :)

FT-17 FTW!

Acties:
    • 0Henk 'm!
    quote:
    Schimanski81 schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 10:12:
    [...]

Pickup hero? Zoiets als in Battlefront? Hoop het niet.
    Nouja het principe zal misschien hetzelfde zijn. Alleen zal het geen 'hero' heten, en zul je niet zo het strijdtoneel betreden zoals in Battlefront.
    Waarschijnlijk ligt gewoon de armour en het geweer ergens..

In BF4 zitten er nu ook pickup wapens, die 50cal snipers, 6round floemp geweer, de anti air bazooka etc.
    Dus dat principe zullen ze gewoon doorvoeren :)

Acties:
    • 0Henk 'm!
    quote:
    Fleximex schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 10:20:
    Ik snap niet dat veel mensen nu zo happy zijn over Horses. Want ik zie me dat nog helemaal niet voor me.
    Jihad Horse met Horse stuff >:)

Acties:
    • 0Henk 'm!

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
    Topicstarter
    DICE heeft anders best wel een reputatie dat ze de graphics die ze laten zien ook de daadwerkelijke graphics zijn, en gezien wat ze met Battlefront hebben neergezet ben ik daar al helemaal niet bang voor.

En oranje-neon gedoe? waar heb je het over?

Met betrekking tot de netcode en stabiliteit: Ook met Battlefront hebben ze laten zien dat ze een zeer geoptimaliseerd spel kunnen uitbrengen op launch day. Bovendien hebben ze met CTE meer dan hun intentie laten zien om te luisteren naar de community.

En paarden.... tja, heel realistische paarden heeft Rockstar al op de PS3 gedaan met Red Dead Redemption. Ook daar ben ik niet bang voor.

FT-17 FTW!

Acties:
    • 0Henk 'm!
    quote:
    Nieuwevolger schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 10:24:
    dit zou wel een game zijn waarvoor ik een ps4 neo of een geuprade zbone voor zou halen :) .
    Als deze op de 'nieuwe' consoles het spel nog mooier weergeven en nog soepeler laat lopen, dan durf ik niet in te staan voor de veiligheid van mn portomonnee :X

Acties:
    • 0Henk 'm!
    quote:
    Fleximex schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 10:34:
    Ok. Deze CGI trailer van Battlefront: YouTube: Star Wars Battlefront Reveal Trailer

Dat is toch echt niet hoe de game er uit ziet. Kijk naar de animaties. Kijk naar de texture op die boom in het begin. Dat is toch verre van de game die het uiteindelijk is geworden (hoewel die er nog steeds heel mooi uit ziet). Dat is ook met de trailer voor Battlefield 1. Mooi, maar zo zal de game er bij lange na niet uit zien.

En ja onder die Battlefront staat dezelfde "game engine footage".
    Uhmm.. Battlefront ziet er ongeveer wel zo uit.. Niet 100%, maar zeer zeker niet 'verre van' :)

Hier heb ik de ingame shots, kwam verderop in de trailer heel flitsend nog een tweede tegen! Een rifle met scope aan de zijkant :D

Ziet er toch wel heul mooi uit!

Scoped!

Acties:
    • 0Henk 'm!
    quote:
    Opvallend: Er wordt hier ge-hipfired, geen ADS..

Acties:
    • 0Henk 'm!
    quote:
    hmmmmmmmmmpffff schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 11:45:
    [...]

Als ze ze maken zoals bijv. de flashes in BF2 spec ops dan heb je er in ieder geval geen hout aan.
    Nja flasbangs enzo zijn simpele tijdelijke disorientatie wapens.. Mosterd/gifgas is een iets ander kaliber.. dus ik verwacht dat dit behoorlijk aanwezig en schadelijk zal zijn :X
    (Als er zelfs maskers voor nodig zijn)

Acties:
    • 0Henk 'm!
    quote:
    hmmmmmmmmmpffff schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 11:52:
    [...]

't lijkt erop dat je nog nooit een BF release hebt meegemaakt klopt dat?
    Van de laatste paar niet, nee.. Maar hoezo, wat heeft dat met flasbang/mosterdgas te maken?

poor Leno wijzigde deze reactie 07-05-2016 11:54 (8%)

Acties:
    • 0Henk 'm!
    quote:
    hmmmmmmmmmpffff schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 11:55:
    [...]

Omdat je waarschijnlijk teleurgesteld gaat zijn (veel te hoge verwachtingen). :P
    Dat heb ik altijd joh _O- Heerlijk!

Bij Battlefront zei men hetzelfde, en toch speel ik het heel veel (300+ uur) :)
    quote:
    Rivanov schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 11:55:
    Apocalypse: World War I maar eens gedownload zodat ik die de komende tijd eens kan bekijken. :)
    Heel mooi om te kijken en heel bevreemdend om het in kleur te zien, maar geen 'pretje' om te kijken :N

Je krijgt wel een mooi beeld en als je die gezien hebt, zul je ook de mogelijkheden voor BF1 gaan inzien (voor diegenen die dat nog niet zien)

Zeker een aanrader!

poor Leno wijzigde deze reactie 07-05-2016 12:03 (43%)

Acties:
    • 0Henk 'm!
    Op dit soort momenten wilde ik dat in winterslaap kon gaan en de wekker op 21 Oktober kon zetten :z

Acties:
    • 0Henk 'm!
    quote:
    bejaim schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 12:14:
    Is er al bekend of je in 1st en 3rd person kan gaan schieten? Ik hoop het in iedergeval niet anders ben ik bang dat het meer een battlefront in een ww1 jasje gaat worden.
    Aangezien het Battlefield heet, zal het alleen 1st zijn (voertuigen wel 3rd zoals BF4 etc.).. Bij Battlefront hebben ze dat erin gedaan om trouw te blijven aan de originelen :)

Acties:
    • 0Henk 'm!
    quote:
    Sissors schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 12:30:
    [...]

Tanks wordt een lastiger verhaal, in principe hadden alleen de geallieerde die in WW1, en dus hadden enkel de Duitsers een klein beetje anti-tank wapens.
    De Duitsers gebruikten de tanks die ze van de tegenstanders hadden gekaapt :)

poor Leno wijzigde deze reactie 07-05-2016 12:45 (9%)

Acties:
    • 0Henk 'm!
    Dit is trouwens de inhoud van de Deluxe editie expansion packs Harlem Hellfighters, Red Baron en Laurence of Arabia :D
    • Harlem Hellfighters Pack: Stocked with a Hellfighter Trench Shotgun, Hellfighter M1911, a Hellfighter Bolo Knife, and a Hellfighter Insignia.
    • Red Baron Pack: Which has a Triplane as a vehicle, a P08 sidearm, and an emblem inspired by the pilot.
    • Laurence of Arabia pack: With Lawrence of Arabia’s Black Stallion for transport, his SMLE rifle, a Jambiya for melee attacks, and an emblem.

Acties:
    • 0Henk 'm!
    quote:
    dvdkiwi schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 12:48:
    *bookmarked*
    Nu maar hopen dat we een zootje hongerige konijnen uit onze dubbeldekker kunnen gooien, áchter de vijandelijke linies >:)
    We? Onze?

Ahwww Kiwi, stiekum van binnen heb je m dus al gekocht en speel je straks gewoon lekker met ons mee :>

Acties:
    • 0Henk 'm!
    Dammit nog geen PS4 pre-order beschikbaar :/

Acties:
    • 0Henk 'm!
    quote:
    Ah nice, thnx! Maar ik wil denk ik de Digital Deluxe, via de PS Store :)

Acties:
    • 0Henk 'm!

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
    Topicstarter

FT-17 FTW!

Acties:
    • 0Henk 'm!
    quote:
    poor Leno schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 13:03:
    [...]

Ah nice, thnx! Maar ik wil denk ik de Digital Deluxe, via de PS Store :)
    Correctie hij staat er wel in! Zoekfunctie gebruiken, staat niet in de spotlight (nog)

Hop en de pre-order is binnen *O*

Acties:
    • 0Henk 'm!
    quote:
    Stewie! schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 13:13:
    [...]

Ik zag de PC collector edition er nog niet bijstaan, maar ik heb het nagevraagd en die komt er ook aan (net als PS4 en Xbox One Collector Edition).
    Die had ik al eerder gepost :)

Hier het plaatje van de $220(!) collectors edition, op Amazon.

Playing cards? Voor als je het spel niet meer wil spelen? 8)7

The Battlefield 1 Amazon Exclusive Collector's Edition* includes:

Battlefield 1 Deluxe Edition Base Game
    Collector’s Edition Statue (14" Tall)
    Exclusive Steel book
    Exclusive cloth poster
    Deck of playing cards
    Messenger pigeon tube with exclusive** DLC content
    Exclusive patch
    Premium packaging

Acties:
    • 0Henk 'm!
    quote:
    Nieuwevolger schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 15:45:
    zou het wel ziek vinden als de makers van titanfall of anders visceral games met een nieuwe medal of honer bezig zijn. gewoon een simpele ww2 shooter met mooie maps. denk dat dice hierna gaat werken aan een moderne BF voor de afwisseling. Maar die zou je dan pas zien in 2019 waarschijnlijk omdat ze ook met andere dingen bezig zijn.
    Battalion 1944 komt eraan!

En ik wist gewoon dat het daarom was dat de dev (die het eerder mocht zien) zo enthousiast was! Geen concurrentie :D

Battalion 1944 kickstarter

:)

Acties:
    • 0Henk 'm!
    quote:
    Rivanov schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 15:48:
    Waarom zou je uberhaupt nu al pre-orderen als je digitaal gaat. Kan een dag voor release ook nog. :+
    Voor dat heerlijke gevoel :>

Acties:
    • +1Henk 'm!

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
    Topicstarter
    Hm, ik lees net de omschrijving van de Deluxe Edition in de Playstation store, en daarbij staan de 'packs' alsvolgt omschreven:

"De Deluxe Edition is inclusief het Red Baron Pack en het Lawrence of Arabia Pack: met thematische wapens, voertuigen en items. Dat plus vijf Battlepacks met combinaties van items. Verandert het grafische uiterlijk van drie van de grootste voertuigen in het spel. In deze editie kun je Battlefield™ 1 drie dagen eerder gaan spelen: vanaf 18 oktober."

Met name dat deze 'packs' "het grafische uiterlijk van drie van de grootste voertuigen" veranderen vind ik opmerkelijk. Wat betekent dat? Dat je van bijvoorbeeld een standaard 2-dekker vliegtuig met de Red Baron pack kunt vliegen in de drie-dekker Red Baron? Zou dat nog andere voordelen hebben anders dan cosmetisch?
    Weer genoeg om over te speculeren...

Verder videootje van Westie:

Geronimous wijzigde deze reactie 07-05-2016 18:39 (5%)

FT-17 FTW!

Acties:
    • 0Henk 'm!
    quote:
    Aquila schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 17:59:
    [...]

Haha, die is ook mooi zeg :+ :D
    Als je de uber fantastisch prachtige film Interstellar hebt gezien, raakt dat stukje je nog meer :'(
    quote:
    Jovas schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 22:04:

Maar dit wordt dus iets nieuws, in een heel oud smerig WW1 jasje! Dat kan bijna niet mis gaan!!
    ja dat vind ik dus ook zo vet.. die vies dirty rauwe uitstraling :X

poor Leno wijzigde deze reactie 07-05-2016 23:07 (35%)

Acties:
    • 0Henk 'm!
    quote:
    Jeroenimoes schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 18:31:
    Hm, ik lees net de omschrijving van de Deluxe Edition in de Playstation store, en daarbij staan de 'packs' alsvolgt omschreven:

"De Deluxe Edition is inclusief het Red Baron Pack en het Lawrence of Arabia Pack: met thematische wapens, voertuigen en items. Dat plus vijf Battlepacks met combinaties van items. Verandert het grafische uiterlijk van drie van de grootste voertuigen in het spel. In deze editie kun je Battlefield™ 1 drie dagen eerder gaan spelen: vanaf 18 oktober."

Met name dat deze 'packs' "het grafische uiterlijk van drie van de grootste voertuigen" veranderen vind ik opmerkelijk. Wat betekent dat? Dat je van bijvoorbeeld een standaard 2-dekker vliegtuig met de Red Baron pack kunt vliegen in de drie-dekker Red Baron? Zou dat nog andere voordelen hebben anders dan cosmetisch?
    Weer genoeg om over te speculeren...
    Ik denk dat het een ongelukkige vertaling is van de inhoud van de packs misschien?

Eerder gepost:

Dit is trouwens de inhoud van de Deluxe editie expansion packs Harlem Hellfighters, Red Baron en Laurence of Arabia :D
    • Harlem Hellfighters Pack: Stocked with a Hellfighter Trench Shotgun, Hellfighter M1911, a Hellfighter Bolo Knife, and a Hellfighter Insignia.
    • Red Baron Pack: Which has a Triplane as a vehicle, a P08 sidearm, and an emblem inspired by the pilot.
    • Laurence of Arabia pack: With Lawrence of Arabia’s Black Stallion for transport, his SMLE rifle, a Jambiya for melee attacks, and an emblem.

Acties:
    • +1Henk 'm!
    Call of Duty: Infinite Warfare Dev Praises Battlefield 1 Announcement

Following DICE's Battlefield 1 announcement on Friday, competitor Infinity Ward (Call of Duty: Infinite Warfare) has come out to praise the World War 1 shooter's announcement and more.

Acties:
    • 0Henk 'm!
    quote:
    mobygo76 schreef op zondag 08 mei 2016 @ 09:02:
    [...]

Ik snap ook totaal niet waarom je het eruit zou moeten halen. Dit bevordert toch team play.
    Het zou de teamplay nog meer bevorderen als alleen een/twee bepaalde class maar kan spotten (scout), die rol wordt dan extreem belangrijk :)

Ik vind t overigens nog steeds raar, met alle het moderne gear, dat er niet een gewone verrekijker in BF4 zit _O-

Acties:
    • +1Henk 'm!
    Misschien wordt spotten wel zo dat alleen je squad ze ziet, of misschien alleen diegenen die in jouw buurt staan?

Hahaha en ze blijven maar bezig _O-

poor Leno wijzigde deze reactie 08-05-2016 15:52 (34%)

Acties:
    • 0Henk 'm!

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
    Topicstarter
    quote:
    poor Leno schreef op zondag 08 mei 2016 @ 15:37:
    Misschien wordt spotten wel zo dat alleen je squad ze ziet, of misschien alleen diegenen die in jouw buurt staan?

Hahaha en ze blijven maar bezig _O-

[video]
    Ik dacht dat je een hekel had aan the Office ;)

Spotten hoort gewoon bij Battlefield, maar zou het niet erg vinden als spots alleen op de minimap verschijnen, en niet in je 3D veld. Maar wie weet nemen ze de 'roos' radar van Battlefront over...
    Wat dat betreft vraag ik me zowieso af wat voor elementen ze nu weer van Battlefront overnemen naar Battlefield... Gelukkig is wel al bekend dat het mogelijk blijft om in voertuigen te spawnen.

Waren parachutes eigenlijk al uitgevonden / wijd in gebruik tijdens WW1? Of is het ejecten van een vliegtuig nu een zekere dood? >:)

@kiwi, je hebt in ieder geval geen last meer van Spawnbeaconparachutisten :+

FT-17 FTW!

Acties:
    • +3Henk 'm!
    quote:
    internaut schreef op zondag 08 mei 2016 @ 17:35:
    Ik hoop toch op parachutes zodat je tijdig eruit kan als je dreigt neer te storten.
    Nope, dat is juist goed.
    Als je ervoor kiest piloot te zijn, dan neem je je verantwoordelijkheid en ga je 'down with the ship'.

En dan is t eindelijk ook eens afgelopen met t gezeik van vliegtuigen als taxi te gebruiken, om zo snel mogelijk bij t capture punt te komen :(

Ik hoop ook zeker dat er iets gedaan wordt om tanks e.d. vroegtijdig te verlaten bij de minste geringste damage.. om vervolgens door de vijand te laten overnemen :F

Bij Battlefront kun je trouwens 'vliegtuigen' vroegtijdig verlaten, maar dan kom je gewoon op t spawnpunt terecht. Je springt er niet uit met parachute.

Acties:
    • 0Henk 'm!
    Bij tanks is het nog soort van 'ok', maar hoe vaak ik wel niet neergestort ben met een chopper omdat de piloot (sniper natuurlijk) hem gebruikt als taxi om bij z'n camping te komen.. :(

Acties:
    • 0Henk 'm!

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
    Topicstarter
    quote:
    Albinoraptor schreef op zondag 08 mei 2016 @ 20:43:
    Jongens, niet vergeten dat het wel battlefield game is, dus parachute erin vind ik geen enkel probleem, hebben jullie allemaal zin om elk 2 verdieping gebouw of elk hoog heuveltje, niet meer omlaag te springen maar om te lopen? Moet geen WW1 sim worden lijkt me? :)

En over verlaten van voertuigen, zoals ik het begrijp over die vehicle-classes, is dat als je in een tank wilt gaan zitten dat je dan tank-class pakt, en zullen wapens vast op aangepast zijn, dus misschien alleen pistool.

Dus sowiewo geen snipers meer die vliegtuig gebruiken als persoonlijke jetpack, want dan zit je in de bergen met alleen een pistool oid, have fun. :P
    In Battlefront zitten ook geen parachutes, daar hebben ze het opgelost door een hele lage fall damage / best hoge drempel. Je kunt van een twee-verdiepingen gewoon afspringen zonder damage. Niet geheel realistisch, maar het lost het 'probleem' wel op....

FT-17 FTW!

Acties:
    • +1Henk 'm!

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
    Topicstarter
    Voor de geinteresseerden heeft LevelCap de wapens en voertuigen uit de trailer(s) geidentificeerd:

FT-17 FTW!

Acties:
    • 0Henk 'm!

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
    Topicstarter
    FIlmtips ook welkom neem ik aan :P

Lawrence of Arabia staat nu op Netflix. Zeker de moeite om het verhaal en de sfeer van de bedoeinen / Arabische kant van WW1 mee te krijgen.

EDIT:
    Hier nog een tof Youtube kanaal vol met docu's over WWI : Fog of War.

En hier een supergave collectie grote en duidelijke foto's uit WW1!

Vooral ook de sectie Technology erg interessant:

Hehe Teamwork: trappen jongens! http://www.theatlantic.com/static/infocus/wwi/wwitech/#img04

SAND PEOPLE!? :? http://www.theatlantic.com/static/infocus/wwi/wwitech/#img22

Vijanden spotten :+ http://www.theatlantic.com/static/infocus/wwi/wwiair/#img09

Geronimous wijzigde deze reactie 10-05-2016 14:42 (70%)

FT-17 FTW!

Acties:
    • +1Henk 'm!
    quote:
    Jeroenimoes schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 12:11:
    FIlmtips ook welkom neem ik aan :P
    Uiteraard!

Hier heb ik een van mijn favoriete films allertijden.. Al ver voordat dit uberhaupt ter sprake kwam :)

A Very Long Engagement (2004)
    IMDb: 7.7 | Genre: Drama, Mystery, Romance | Runtime: 133 min | MPAA: R
    Het is werkelijk een fenomenaal prachtig fantstische film, waarbij zowel 'fantasy', poezie, drama en vooral ook WW1 op een diep indrukwekkende manier in beeld worden gebracht <3

Het is een film van dezelfde maker van Amelie, met minstens net zo geweldig camerawerk, verhaallijn, acteerprestaties en muziek.

Bij deze film moest ik naast het ontzagwekkende WW1 geweld, waar ik met open mond naar zat te kijken, ook even een traantje wegpinken door de mooie rode draad die er briljant doorheen geweven is.
    10 / 10
    Genereer je eigen UBB code review

Deze film is gewoonweg een dikke dikke dikke aanrader!!! En ik hoop echt dat ik iemand heb weten te porren deze film te gaan kijken en ik hoop zeker dat diegene (en die m al gezien hebben) dan zijn mening post!

Hier een trailer, komt niet helemaal uit de bus zoals de film is (nog 1000x beter), maar dan krijg je een idee!

_/-\o_

(Franse titel btw is "Un long dimanche de fiançailles")

Acties:
    • 0Henk 'm!
    quote:
    TheProf82 schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 19:24:
    Het schijnt ook zo te zijn dat de partij die aan Battlelog werkt weer is aangesloten.
    Nou.. Woopdiefuckingdoo :(

In al die jaren is t Uprise niet gelukt om Battlelog fatsoenlijk werkend te krijgen.. You have one job!! :F

Gister was t trouwens horror met Battlelog

Acties:
    • 0Henk 'm!
    Nou ik weet niet hoe t is op andere platformen, maar op de ps4 is t echt constant gekloot.. Dan kan ie weer niet connecten, laat je joinen op verkeerde Friends en maps, soms zijn alle buttons gewoon weg :(

Sorry hoor, maar ff serieus, na ál die tijd, hoe moeilijk is t??

poor Leno wijzigde deze reactie 10-05-2016 20:07 (3%)

Acties:
    • 0Henk 'm!

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
    Topicstarter
    quote:
    poor Leno schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 20:06:
    Nou ik weet niet hoe t is op andere platformen, maar op de ps4 is t echt constant gekloot.. Dan kan ie weer niet connecten, laat je joinen op verkeerde Friends en maps, soms zijn alle buttons gewoon weg :(

Sorry hoor, maar ff serieus, na ál die tijd, hoe moeilijk is t??
    Ik heb het idee dat datgene wat vaker niet werkt aan EA ligt... EA's authenticatie servers ofzo, want als je eruit gemieterd bent met 'Connection to EA was lost', kom je vaak ook niet meer (direct) op battlelog. Of de integratie met het spel is gewoon ruk.

En verder, ASE was wel overzichtelijk qua serverbrowser, maar dat hele third-party gedoe op de PC leverde ook vaak genoeg problemen op.

FT-17 FTW!

Acties:
    • +1Henk 'm!

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
    Topicstarter

FT-17 FTW!

quote:
    RoyK schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 00:22:
    ik heb er eerlijk gezegd nooit echt problemen met battlelog gehad
    Hoe vaak speel je BF4?

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
    Topicstarter
    quote:
    Rowell Hendrikx schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 15:39:
    Komt de Early Enlister Deluxe Edition binnenkort ook op tweakers.net te staan?
    Op welk platform? Bovendien zijn de Early Enlister versies vooralsnog alleen nog digitaal aangekondigd. Ik las op Reddit tevens dat BF1 op de PC uitsluitend digitaal wordt 9mogelijk downloadcodes verkocht in fysieke winkels).

Iets anders dat ik las op Reddit wat me zorgen baarde is dat EA zou hebben bevestigd dat (losse?) maps en andere content aangeboden zou worden via microtransacties... :(

Kan betekenen dat, net als bij BF3 en BF4, dat gaat om 'shortcut kits' om gamecontent te unlocken, maar sinds er nog met geen woord is gerept over DLC pakketten en een Season Pass (normaal onderdeel van Deluxe versies), doet me vrezen...

Geronimous wijzigde deze reactie 11-05-2016 17:44 (38%)

FT-17 FTW!

Acties:
    • +6Henk 'm!

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
    Topicstarter
    Het is geen offtopic slowchat topic, mensen :+

Ik wil al helemaal geen 'PC vs Consoles' discussies/bekvechten zien, die ben ik echt beu geworden in voorgaande topics van bijv. BF4. Laten we volwassen blijven en niet straks ook weer dit topic moeten gaan opsplitsen in een PC en Consoles variant.

Geronimous wijzigde deze reactie 11-05-2016 19:03 (24%)

FT-17 FTW!

Dat krijg je altijd als er een nieuw (BF) spel komt.. de onvermijdelijke vergelijkingen en klachten met de vorige..
    quote:
    Tsurany schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 10:49:
    [...]

Balancing qua teams. Ene team met 10 clanleden, andere team allemaal randoms. Dat is vaak een compleet rape fest. Natuurlijk willen clans/homies bij elkaar zitten maar het zorgt wel voor onbalans als niet beide kanten een zo'n groep heeft.
    Het probleem op de PS4 bij BF4 nu is idd, dat als je met 8 (max) man in een party zit en je bijvoorbeeld 2 squads van 4 maakt, dat je regelmatig tegenover elkaar wordt gebalanced..

Dit is onvermijdelijk helaas. Ze kunnen moeilijk de twee squads telkens aan 1 kant houden terwijl de andere kant beduidend zwakker is en waarschijnlijk ook minder spelers heeft.. dat zou pas slechte blancing zijn..

Maar leuk is anders :/

poor Leno wijzigde deze reactie 12-05-2016 10:59 (30%)

quote:
    lordprimoz schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 11:29:
    [...]

wij hebben er over het algemeen niet zoveel moeite mee. We zitten toch wel met zn allen op teamspeak, dus geeft iedereen gewoon effe door waar men zich bevindt. Het is niet echt eerlijk, maar dat is wel een alternatief voor dat gezeik met teamswitching en balancing....

bovendien als je met beide teams de attackhelis hebt, kan je mooi rond vliegen zonder teveel tegenstand xD.
    Wat is dat met Teamspeak in godsnaam voor een oplossing dat je met meerdere squads vaak tegenover elkaar komt :?
    Dit gebeurt sowieso, TS lost niets op hoor.

En wat je daaronder schrijft is gewoon een kutstreek :(

Acties:
    • +1Henk 'm!
    Battlefield Friends!! *O*

Hopelijk gaan ze de animatie serie weer vervolgen met BF1! :D
    (deze is overigens niet superboeiend, alleen commentaar en ze hebben hun research niet op orde)

Acties:
    • 0Henk 'm!
    Van Origin!

Bike-stuff !!!!! *O*

(Voor degenen die niet weten wat 'stuff' is:)

Maar dan op Horses en Bikes _O-

poor Leno wijzigde deze reactie 13-05-2016 14:37 (44%)

Acties:
    • 0Henk 'm!
    _/-\o_

poor Leno wijzigde deze reactie 13-05-2016 14:44 (4%)

Acties:
    • +5Henk 'm!
    Nou mensen, ga er maar goed voor zitten! B)

Acties:
    • +2Henk 'm!
    Ik vind t werkelijkwaar zo mooi om te zien dat zowel hier als Reddit, en talloze andere fora, er nu ontzettend veel interesse is in de WW1.
    No pun intended: Een explosie van interesse
    Er worden video's en facts gedeeld, naar de geschiedenis gevraagd en de vragen worden beantwoord.

Prachtig dat zo'n historisch spel plotseling een enorm aantal mensen tot zoiets kan bewegen *O*

Je kan bijna zeggen dat games een historisch maatschappelijk nut vervullen :D

Acties:
    • 0Henk 'm!

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
    Topicstarter
    quote:
    lllustrious schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 17:42:
    [...]

Heb je een linkje voor mij? :)
    http://www.engadget.com/2...game-coverage-with-rules/

Dus als bij de beschrijving staat: Sponsored by RONKU, of gewoon 'RONKU', is de video gesponsored door EA en zijn ze aan hun regels gebonden.

echter, volgens mij worden er nog maar weinig videos gemaakt met ronku sponsoring. Ik zie ik de BF1 video's van Jackfrags en Levelcap ook niet meer dat ze gesponsored zijn. Misschien hebben ze achter de schermen iets afgesproken. In ieder geval hebben ze een NDA getekend, maar over sponsoring is het wat vaag nu.

Geronimous wijzigde deze reactie 15-05-2016 19:02 (28%)

FT-17 FTW!

Acties:
    • 0Henk 'm!
    quote:
    raiders schreef op zondag 15 mei 2016 @ 16:44:
    [...]

Battlefield 1 op het voortgezet onderwijs om te leren over de eerste wereldoorlog? Ik zie het al voor me :P

(Ze schijnen ook Minecraft te gebruiken in het onderwijs...)
    Hahaha :D

Nee maar even serieus, mensen worden getriggered en gaan zelf op zoek naar iets waar ze weing tot niets van wisten.. Waar scholen/de leerlingen misschien hebben "gefaald", heeft Battlefield plots succes geboekt :D

Acties:
    • +1Henk 'm!
    Nieuwe Battlefield Friends! :D

https://www.vessel.com/videos/e6IRzG-4

poor Leno wijzigde deze reactie 17-05-2016 07:02 (22%)

Acties:
    • +3Henk 'm!
    The Harlem Hellfighters!

Acties:
    • +4Henk 'm!

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
    Topicstarter
    Mocht iemand die Battlefront niet echt gespeeld heeft nog twijfelen aan de kunsten van de nieuwe Frostbite engine, zijn deze video's wel handig.

Met Battlefront heeft DICE een nieuwe manier van ontwikkelen van maps: ze combineren 'real life' omgevingen met 'assets'; gescande en gefotografeerde objecten die er waanzinnig levensecht en overtuigend uitzien in de engine. Daarnaast heeft Frostbite nieuwe kunsten op het gebied van 'tesselation' gekregen waardoor terrein en objecten meer diepte en detail krijgen. Persoonlijk maakt Battlefront grafisch meer indruk op mij dan the Division.

In Battlefield tot nu toe werden alle assets met de hand gemodelleerd, en als je de spellen naasat elkaar legt, zie je dat ook. Het realisme van de omgeving in Battlefront is indrukwekkend.

Op de website van de Frostbte engine staan nog meer video's en de Slideshow onlinevan de presentatie op de Game Developer Conference 2016 waar DICE's Andrew Hamilton en Ken Brown spraken.

http://www.frostbite.com/...nd-star-wars-battlefront/

Photo scan trips (Battlefront spelers zien meteen hoe waanzinnig goed de locaties zijn overgenomen in het spel)

Level Construction Kits (het blenden van de 'assets' en het aankleden van de basis van de omgeving...)

de Powerpoint (met hele toffe plaatjes en vergelijkingen met battlefield)

Kortom, in de trailer kon ik al zien dat ze voor Battlefield 1 ook weer gebruik hebben gemaakt van deze technieken om de omgevingen realistischer te maken.

Geronimous wijzigde deze reactie 17-05-2016 10:30 (43%)

FT-17 FTW!

Acties:
    • 0Henk 'm!

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
    Topicstarter
    quote:
    SmokingCrop schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 10:47:
    [...]

Wellicht @ EA Play @ 12-14 juni
    Of een leak..
    Ergens tussen 12 en 16 juni inderdaad, dan zijn aansluitend het eigen event van EA (12-14 juni) en de E3 (14-16 juni).

FT-17 FTW!

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
    Topicstarter
    quote:
    Snowwie schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 02:11:
    [...]

Op de manier waarop deze beelden zijn gecodeerd is echt vloeken in de kerk.

Tssss....wil je dolgraag realisme tonen en dan zo'n compressie toepassen?
    YouTube compressie... 8)7 Hier is trouwens de directe link naar de MP4 van DICE.

Vandaag op Reddit: Metro 1914 terug in BF1? :+

FT-17 FTW!

quote:
    Witte8 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 13:11:
    [...]

Studio's Presentation by Patrick Soderlund..

Andere moet ik zelf is terug achter zoeken. Nogmaals niet teveel verwachten he. :P
    Post ze anders hier gewoon :)
    dammit typo :X

maar uhm ik zie niets?

Acties:
    • +8Henk 'm!
    OK, eigenlijk mag je hier niet om lachen (sort of) :X

maar...

_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-

Gelukkig niet :D

Maar voor degenen die daar niet komen, zijn X-posts toch wel handig :)

Acties:
    • +3Henk 'm!
    Cool stukje techniek! Wat ze allemaal wel niet bedachten :D

Op 4:20 over radioactief glow in the dark sights! :)
    quote:
    hmmmmmmmmmpffff schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 09:42:
    [...]

Ja als ik die posts van Leno etc. zie dan lijkt het er wel op. :+
    Tsja wat heb jij (of de anderen) liever?
    Dat je t hier kunt lezen, of dat ik dit topic constant doorverwijs nr Reddit? Hier gezellig Tweakers onder elkaar, of al die nutteloze vergaarbak comments ;)
    Doe dan de PS4(.5) upgrade :>
    Wait!!!! What huh wtf what uh huh???? Cannot compute Brain overload!!! :( :( :( :(
    £##$@&@€)€&^$^<!!!!

Is dit waar?????

Edit: Kan t bericht niet terugvinden.. Als dit fake is, ga ff ergens anders trollen met je k#t berichtjes :(

(Aan de andere kant, zou VR natuurlijk awesome zijn in t spel :D )

poor Leno wijzigde deze reactie 26-05-2016 16:46 (45%)

quote:
    Asgaro schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 18:16:
    [...]

Zalig!

PS4 gamers everywhere...

[afbeelding]

(I know it's fake)
    Verkeerde meme gebruikt, maar voor de rest idd wel even schrikken! :o

Film gezien? :>

Acties:
    • +2Henk 'm!
    Ik had meer zoiets:

:D

Acties:
    • +1Henk 'm!
    quote:
    catwheel18 schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 11:25:
    Westie over MELEE WEAPONS OF WW1!

[video]

jackfrags over WORLD WAR 1 BADASS

[video]
    Wat een bad-ass idd!! _/-\o_

Killstreak!! Je hoort de Unreal quotes al voorbij vliegen!! _O-

(En Quake en Duke Nukem :p )

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
    Topicstarter
    Ik vraag me af wat ze als objective gaan doen als ze Rush als modus erin houden :)
    In ieder gevaal geen MCOMs meer met hun kenmerkende alarm!

Ben echt ontzettend benieuwd naar de multiplayer livestream a.s. zondag :P

FT-17 FTW!

Acties:
    • +2Henk 'm!
    Echt heel vet! *O* *O* *O*

Maar eh hadden jullie ook het idee dat de stream (op Twitch zelf) van de ingame beelden soort van versneld leken :?

Nieuwe trailert! :D

en de gameplay!

poor Leno wijzigde deze reactie 13-06-2016 06:32 (36%)

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
    Topicstarter
    Zag ik op de livestreams nou Emily Ratajkowski op het scoreboard staan? :o :o :o

ja dus:
    emily

Er deden redelijk wat internationale beroemdheden mee zag ik, heeft ze vast weer een lieve duit gekost. Leuk voor de views ofzo, maar wat moeten luitje als Snoop Dog, Emily, Jamie Foxx, Wizz Khalifa nou in godsnaam op een game-event...

Geronimous wijzigde deze reactie 13-06-2016 23:30 (22%)

FT-17 FTW!

Acties:
    • +3Henk 'm!

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
    Topicstarter
    Jaja, en nu gaat iedere PC owner even vertellen hoe soepel zijn systeem runt en iedere console owner gaat de voordelen van gamen op de bank opnoemen.
    Dat hebben we nu wel al 112018735 keer gehoord allemaal, dus zet die discussie maar elders voort aub...

ontopic:

wat me verder nog opviel in de gameplaybeelden was de afwezigheid van parachutes, terwijl ik toch poppetjes zag ejecten uit vliegtuigen, om gewoon op de grond te 'landen' en verder te spelen... lijkt ertoch een beetje op dat het valschade model uit Battlefront is overgenomen.

Maar goed, in de concept art zag ik wel weer parachutes, dus misschien een beetje van beide. Maakt me ook niets uit, gameplay is toch het belangrijkste.

De vehicle gameplay lijkt me weer ouderwets leuk! Geen lock-on troep meer. Tankjes rijden een stuk trager. Vliegtuigen eveneens. Die gunship / zeppelin lijkt me ook supervet: vrij te besturen, wat extra ondersteuning vanuit de lucht, extra spawnlocatie, maar ook gemakklijk neer te halen. Lijkt me niet dat we dezelfde baans-issues krijgen als de AC-130 gunship in Battlefield 3 ;)

Verder viel me ook op dat het spotten er wel nog in zit, mar niet meer zo prominent aanwezig is; ik zag een flare-gun die de rol van de motion sensor een beetje overneemt. Het 3D spotten lijkt me ook intuitiever en dynamischer: een vliegtuig dat in de verte werd gespot zag ik niet direct gemarkeerd te worden met een 3D icoontje. Misschien omdat ze toch al prominent zichtbaara zijn, of dat de afstand er iets mee te maken heeft.

FT-17 FTW!

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
    Topicstarter
    quote:
    P.E.No.1 schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 13:18:
    [...]

Snoop Dogg is toch echt wel een hardcore gamer voor zover ik weet en hoe weet jij dat de rest dat bijvoorbeeld niet doet. Sowieso doet dit overkomen als dat celebrities nooit gamen?
    afgaand op de beelden en scores die ik zag op de stream ;) Zoek op Youtube maar eens op 'snoopdogg plays bf1' :+ Ik zag er geen hardcore gamer in... hehe
    Maar inderdaad, dat zijn aannames. Vind ik zelf wel aannemelijk dat ze er zijn voor de extra coverage ;)

FT-17 FTW!

Acties:
    • +4Henk 'm!
    Gezien je signature en daarmee je duidelijke mening erover, had ik ook geen positieve reactie verwacht nee..

Maar goed, 'vorige' keer was Battlefront.. Of je er van houdt of niet, qua bugs/netcode etc etc was er eigenlijk totaal niets aan de hand en is het gewoon een solide game :)

Ik verwacht hier ook geen grote problemen mee..
    Ze leren echt wel van hun fouten.. het is niet alsof ze t leuk vinden en met opzet doen om ons brakke games te brengen.

Acties:
    • +2Henk 'm!

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
    Topicstarter
    Denk het wel, jarige jop... Battlefront was wel een flinke stap voorwarts op grfisch vlak, en ik verwacht ongeveer dezelfde kwaliteit in BF1. Het zit m in de details, en die ontbreken door de compressie.

TIP: Indien beschikbaar, kijk altijd de 1440p60 bij gameplay op YouTube. Het verschil met 1080p is immens.

FT-17 FTW!

Acties:
    • +1Henk 'm!

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
    Topicstarter
    quote:
    jagermeister schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 23:22:
    [...]

Battlefront helaas niet gespeeld / gezien. Alleen wat YouTube vids. Star Wars trekt me totaal niet.
    Zal jouw tip eens in acht nemen en wat video's op die resolutie kijken. Thanks d:)b

Edit: Indien beschikbaar... die vids hierboven supporten die resolutie iig niet.
    DICE heeft op Frostbite.com een toffe video staan bij een publicatie over het gebruik van Photogrammetry (nieuwe techniek) om de omgevingen realistischer te maken. Deze MP4 heeft geen last van de youtube compressie en is dus - ondanks dat het Star Wars is - erg indrukwekkend :P En ja - zo ziet het er ingame uit. Ik verwacht hetzelfde niveau bij BF1.

http://frostbite-wp-prd.s...tlefront_FinalResults.mp4

Geronimous wijzigde deze reactie 15-06-2016 10:26 (4%)

FT-17 FTW!

Acties:
    • +5Henk 'm!

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
    Topicstarter
    Ja ach, mensen moeten altijd wat te azijnpissen hebben en weten zaken niet van elkaar te onderscheiden. Alleen BF4 heeft echt technische problemen gehad bij launch, maar dat hebben ze toch echt netjes rechtgezet. Mirror's Edge, Hardline (andere studio trouwens, jongens) en Battlefont zijn grafisch en technisch uitstekende games. Verder is iedereen altijd lyrisch geweest over Battlefield 2, Bad Comapny 1 & 2, Battlefield 3 (al waren daar ook kleine issues).

De gameplay van de spellen is ook een persoonlijke voorkeur. Wees blij dat ze eens wat anders proberen / doen in andere spellen van tijd tot tijd. Neem Mirror's Edge (waarom vergeet idereen die zo makkelijk?). Battlefront wordt afgevallen om zijn content, maar als je srtict gaat kijken naar het Vanilla-spel en de DLC (die nog niet eens allemaal uit zijn), heeft het evenveel content als BF3 en 4.
    Dat Hardline en Battlefront anders spelen is de grootste kritiek. Aan de ene kant zeikt men andere spellen af omdat ze niet hetzelfde zijn als Battlefield, en aan de andere kant is BF4 weer te 'bloated' met alle lockon troep en de oneindige wapen-attachements.

Mijn conslusie is dat veel sentiment een beetje ongerechtvaardigd is. Kritisch zijn is goed, maar kijk dan ook naar de feiten en ga niet af op het onderbuikgevoel van het internet (zeker niet als je veel op Reddit komt). Voorzichtigheid en de launch afwachten is prima en altijd wijs natuurlijk, maar kom niet meer aan met de 'reputatie' van DICE.

PS: startpost wat aangepast.

FT-17 FTW!

Genoeg wapens te unlocken :D

Acties:
    • +4Henk 'm!

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
    Topicstarter
    quote:
    hmmmmmmmmmpffff schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 11:52:
    [...]

Het lijkt soms wel alsof we andere spellen spelen als ik tweakers lees. De laatste BF spelen waren gewoon grote faals. Het heeft véél te lang geduurd voordat problemen opgelost waren en de hele pro scene is compleet mislukt daardoor. Heel erg leuk dat je na 10 patches en weken later eindelijk een keertje redelijke hitreg hebt, maar voor veel mensen is dat niet acceptabel.

Vergeet ook niet dat veel mensen hier klagen (alhoewel, vooralsnog zie ik alleen wat kritische blikken waar echt niets mis mee is...) omdat ze het juist zo jammer vinden dat BF niet meer is wat het vroeger was. Veel mensen zijn echt diehard battlefield fans.
    Ik probeer onderscheid te maken tussen de objectieve en subjectieve zaken die invloed hebben of iemand een spel goed vind of niet. Want ik vind te vaak dat de technische, feitelijke problemen die BF4 had in het begin in 1 adem genoemd worden met 'de voorgaande BF games waren allemaal kut'. Misschien dat ik dat niet helemaal helder neerzette.

Dat IEMAND de maps, de gameplay slecht vond wil niet zeggen dat IEDEREEN dat zo ervaart. Ik ben ook diehard Battlefield fan, en speel Battlefield al sinds 1942, maar ik heb intens genoten van BF3 en BF4. Ja - ik vind ook dat er meer goede maps in BF3 zitten, maar vind ook weer niet dat BF4 een slecht spel is.
    Dus daar verschillen jij en ik van mening. Het duurde inderdaad even voordat BF4 de zaken op orde had, en daar heb ik me ook gruwelijk aan gestoord in het begin, maar ik vind dat DICE het niet alleen netjes heeft opgepakt, maar ook super heeft doorgezet met de CTE en alle gratis, community driven content. Ik ben niet haatdragend en vind dat ze het dus hebben goedgemaakt. Mijn mening: dat jij BF4 als een 'grote faal' bestempeld vind ik dus zelf niet gerechtvaardigd.
    quote:
    A.W.E.S.O.M.-0 schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 23:22:
    [...]

De pot en de ketel. EA zou jou op de payroll kunnen zetten, zo schiet jij in de verdediging na elke kritische noot die hier voorbij komt. :+

Battlefront had nul komma nul content juist om het extreem veilig te spelen en veel mogelijk fouten te vermijden (hoogstwaarschijnlijk ook onder enorme druk van Disney). Met als gevolg dat het spel een diepgang en een skillcurve heeft van een zoutvlakte...

Behalve de bugs heeft EA/DICE ook met elke release laten zien dat de gameplay elke keer nóg simpeler wordt gemaakt, er nóg meer noobcrutches toegevoegd worden, de games nog makkelijker en nog toegankelijker worden gemaakt dan ze al zijn. Dat is een evenzogrote gamebreaker als bugs en stabiliteit.

BF1 lijkt inderdaad veelbelovend, maar dat leek BF4 ook, en Hardline, en Battlefront etc. etc. Laten we eerst even afwachten wat we daadwerkelijk krijgen alvorens het spel de hemel in te prijzen of tot de sokken af te fikken.
    Tja, ook hier presenteer ook jij weer jouw mening als een lijst feiten. Daar koop ik niks voor.

Battlefront mist inderdaad een fatsoenlijke single-player, maar bij de multiplayer is er ongeveer evenveel content als bij Battlefield games. En met content bedoel IK maps, wapens, voertuigen, gadgets/starcards.
    Dat de gameplay anders is is te verklaren door je te realiseren dat Star Wars als franchise een bredere doelgroep is dan Battlefield spelers. Het is aan jou om te bepalen of je dat leuk genoeg vind, maar je kunt niet eisen dat het aan al jouw verwachten voldoet en het anders maar als een 'faal' te bestempelen.
    Ik vind dat je ook nogal een aaname doet door maar even voor DICE en EA te spreken en verklaart dat het allemaal is gedaan om 'het op veilig te spelen om fouten te vermijden'. Bovendien heb IK ervaren dat er in Battlefront echt meer skillcurve is dan ik had verwacht. Wapens moet je net zo goed leren masteren, net als de layouts van de maps en tactieken leren bij de verschillende gamemodussen.

Ik ben het ook niet met je eens dat DICE 'met elke release' de spellen vereenvoudigd en meer 'noobcrutches' toevoegd. Hier moet je toch echt duidelijker zijn. Battlefront kijk ik niet naar als ik Battlefield games ga vergelijken, en ik zou geen 'noobcrutches' kunnen ontdekken. Misschien moet je even duidelijk uitleggen wat jij allemaal 'noobcrutches' vind.
    Meer auto-lockon wapens vind ik zelf ook irritant, absoluut, maar die gebruiken 'pro' spelers ook bij het leven. Dus dat kan ik niet als 'noobcrutch' bestempelen.
    Dat de BF spellen eenvoudiger worden ben ik ook niet met je eens. Ik vind BF4 zelfs te bloated: teveel gadgets, teveel wapenattachements die je moet vrijspelen. Ik vind dat minder overzichtelijk en maakt mijn inziens de balans vinden erg moeilijk. Wat dat betreft vind ik BF4 veel moeilijker geworden.

En de zin "Dat is een evenzogrote gamebreaker als bugs en stabiliteit." is echt het toppunt van een mening verkondigen als de waarheid.

FT-17 FTW!

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
    Topicstarter
    Ik ben het met je eens hoor, al die bloated onzin. Maar het blijft wel een mening, en ja daar kun je zeker over discussieren :) Maar men verkoopt het als waarheid. Ondanks de bloatware heb ik me prima vermaakt met BF4, en je kan niet zeggen dat ze niet naar de community luisteren. In ieder geval al geen auto lock troep meer.

Maar er is voor de casual gamer nog genoeg te genieten aan BF4 etc. Ik denk niet dat ze de intentie hebben om dat kleine selecte groepje spelers te bedienen door zowat alles uit het spel te slopen, om er een CS:GO met wat voertuigen van te maken. Sommige dingen zorgen ook wel voor een beetje immersie, en dat is voor de casual gamer als ik weer leuk. Ik kan bijvoorbeeld geen plezier meer beleven aan CS:GO

FT-17 FTW!

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
    Topicstarter
    quote:
    A.W.E.S.O.M.-0 schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 15:50:
    [...]

-Door de health van de spelers te verlagen naar 60 zijn bolt action rifles op alle afstanden altijd one-hit-kills en in combinatie met de exteem slechte zichtbaraheid van spelers in bosjes wordt campen/snipen overmatig beloond in HC.
    Herkenbaar, gister toevallig nog team deathmatch hardcore geprobeerd. Alleen maar snipers.
    Maar het was wel leuk om rondjes langs de rand van de map te rennen en de snipers te knifen >:) :+

FT-17 FTW!

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
    Topicstarter
    quote:
    Wilde hem net plaatsen :) Deze kun je dus op 1440p zetten, of als je pc het aankan - 2160p (4k). De Youtube compressie is op deze formaten nog niet zo sterk en je ziet dus een boel meer detail... We kunnen de graphics hiermee dus al een stuk beter inschatten.

FT-17 FTW!

Pagina: 1 2 3 ... 11

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
    Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True