Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +10Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 14-10 20:20

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
Mede-auteur:
  • poor Leno
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 15-10 06:03

poor Leno

Battlefield 1 is de 11e game in de bekende serie games van DICE en EA. Battlefield 1 werd op 6 mei aangekondigd op een 'World Premiere' Event in London, in bijzijn van onder andere enkele bekende YouTubers als JackFrags en LevelCap.

Battlefield 1 is alweer de 11e titel in de Battlefield franchise die in 2002 begon met Battlefield 1942, welke zich afspeelde tijdens de Tweede Wereldoorlog.

setting

Het spel speelt zich af tijdens de Eerste Wereldoorlog en is waarheidsgetrouw (enkele vrijheden daargelaten) aan deze minder - in videogames - belichtte Wereldoorlog. De verhalen van de singleplayer campagne neemt ons langs bekende slagen en figuren uit deze periode; Lawrence of Arabia en de Harlem Hellfighters maken hun opwachting.

Releasedatum
21 Oktober 2016
18 oktober Early Enlister Access

Platformen
Xbox One, PlayStation 4, PC (Origin)

Gathering of Tweakers [GoT]

Samenspelen met Tweakerts?

Discord-kanaal (text/voip chat)
• Join een van de Tweakers Platoons;

features

Game draait op een verdere iteratie van de Frostbite engine, en lijkt dezelfde grafische fideliteit te hebben als Star Wars: Battlefront. Ook hier werd (hoogst waarschijnlijk) gebruik gemaakt van photogrammetry voor de maps.

gameplay

Voertuigen

• Zware en lichte tanks, gepantserde trucks, paarden, dubbel en trippeldekker vliegtuigen, verkenningsvliegtuigen en bommenwerpers, lichtere, wendbare schepen, etc.
• Ook de Behemoths zullen volkomen bestuurbaar zijn[/b]; dat zijn unieke voertuigen die het verliezende team tot zijn beschikking kijgt: Luchtschip, bepantserde trein, slagschip.
• Binnen elke voertuigklasse zijn er zware en lichte varianten
• Sommige tanks kunnen een hele squad herbergen.
• Elk voertuig zal zijn eigen kenmerken hebben en dus een andere speelstijl hebben.
• Nieuw aspect zijn de Voertuig klassen: Als je ervoor kiest om in een voertuig te spawnen, kies je ook voor die rol. Je kunt in die rol je voertuig repareren(mechanic), en hebt wat extra gadgets bij je, maar je primaire wapen is vrij eenvoudig.
• Luchtgevechten zijn weer een stuk analoger: dogfights, bombing raids en strafing runs.

Wapens & gadgets

Geen lock-on wapens meer. Mikken moet je zelf doen.
• Allerlei verschillende soorten wapens zitten in het spel, men hoeft zich geen zorgen te maken over variatie: pistolen, geweren, LMG's, SMG's, sniper rifles, etc.
• Het revive-mechanisme zit in het spel in de vorm van injecties (spuiten).
• De speler heeft meer keuze uit 'melee' wapens: Zwaarden, scheppen en knuppels zijn te zien in de trailer. Ook nieuw is de 'bayonet-charge'; een melee attack met veel meer reikweidte. Deze melee wapens zullen ook van verschillend 'kaliber' zijn, waarbij je het wapen moet vinden die het best bij je past. Sommige melee wapens hebben bijvoorbeeld meer range, maar doen weer wat minder damage. de hand-tot-hand gevechten heeft DICE van de grond af aan opnieuw opgebouwd.
• Een vlammenwerper is beschikbaar voor een van de battle pickups die in de maps verstopt liggen, in de vorm van de nieuwe 'Elite-klasse'.
• Ook genoeg keus in stationaire wapens: watergekoelde machinegeweren, artillerie, etc.
• Gasmaskers als middel tegen mosterdgas-granaten. Je hebt je gasmasker altijd bij je, als je hem draagt kun je niet ads-en (aim-down-sight; mikken via het vizier)
• Dynamiet en anti-voertuig mijnen.
• Er zullen wapen-customisatie mogelijk zijn, beperkt en waarheidsgetrouw. De wapens zullen in ieder geval allemaal een unieke 'smaak' hebben.
• Granaten komen wederm in verschillende smaken; hand-, impact-, rook-, gas-, antitank-, antipantsergranaten. En oh ja, een granaat-werper-boog voor de Support klasse. Zet je gasmasker maar al op.

Single-Player campagne

• Er zit een singleplayer campagne in het spel. Volgens een ontwikkelaar zullen spelers "de wereld rondreizen en dingen ontdekken die lang vergeten waren".
• De verhaallijn volgt meerdere figuren binnen meerdere verhalen.
• De Bedoinevrouw die in de trailer te zine is is een speelbaar karakter.
• De ontwikkelaar wilde 'meer Battlefield' in de campagne stoppen: dat betekend grotere maps en veldslagen waar de Battlefield Multiplayer bekend van is. Het stelt de speler in staat om op zijn eigen manier de dingen aan te pakken, op verscheidene manieren.

Mechanics

• Het klasse-systeem waar Battlefield rondom is gemaakt is voor deze titel weer wat aangepast. De Assault en Medic klassen zijn omgegooid. Verder draait het klassesysteem nog altijd om Squad-based gameplay (maximaal 5 spelers in een Squad).
    • assault
    • medic
    • support
    • scout
    Verder krijg je een 'aangewezen rol' als tankbestuurder, piloot of paardenruiter als je in een van die voertuigen spawnt. In deze rol kun je zelf je voertuig repareren, maar heb je verder een beperkte bewapening mee mocht je het voertuig (of paard) verlaten.

Elite-klasse
    Nieuw is de Elite-klasse, die als pickups ergens op de maps liggen, vergelijkbar met de Heroe-pickups in Star Wars: Battlefront. Elite soldaten hebben een unieke uitrusting in bepantsering en bewapening.

Sentry; Light Machine Gun (twee varianten: MG 08/15 of Villar Perosa), 1 handgranaat en Club, Extra pantser.
    Flame Trooper; Vlammenwerper met flink bereik, 4 Incendiary granaten en Club, Gasmasker
    Tank Hunter; Tankgewehr M1918, afgezaagde shotgun, 7 fraggranaten, Club, Gasmasker, Periscoop en Anti-Tank granaat.

Trench Raider (DLC They Shall not Pass); Raider Club, No3 revolver, 3 fraggranaten, smoke granaat, Medical Crate.

Maps & Locaties

• Qua locaties zijn onder andere te zien: Italiaanse Alpen en Dolomieten, de loopgraven van Frankrijk, Arabische woestijn, bossen en indoor ruimten

DLC info

Inmiddels is ook de Premium Pass aangekondigd, waarmee je de toekomstige vier uitbreidingspakketten aanschaft voor € 49,95;

• 4 gethematiseerde DLC pakketten
    • 16 nieuwe maps in totaal
    • 20 nieuwe wapens totaal
    • twee weken eerdder toegang tot de nieuwe maps
    • 14 dogtags, 14 Battlepacks / wapenskins

They Shall not Pass: Speel als het Franse leger. Doe mee aan de gevechten in de hel van Verdun, en vecht in Fort de Vaux waar een strijd woedt in de met gas gevulde gangen. Doe mee aan de grootste Franse tankaanval van de oorlog bij de oevers van de Aisne-rivier.

Release: Maart 2017

In the Name of the Tsar: Betreed met het Russische leger het grootste front van de Eerste Wereldoorlog. Sluit je aan bij de huzaren tijdens het Broesilov-offensief in Galicië (Oost-Europa). Doe mee aan de schermutselingen van de Albion-aanval in een ijskoude archipel en vecht in de besneeuwde ravijnen van de verraderlijke Łupków-pas.

Release: 19 September 2017
    Premium early access: 5 September 2017

Turning Tides: Doe mee aan de amfibische oorlogvoering van de Eerste Wereldoorlog. Stort je met de nieuwe torpedojager in maritieme confrontaties. Leer alles over het Coastal Class-luchtschip in de interactie tussen land, lucht en zee. Doe mee aan de aanval op de haven van Zeebrugge en bestorm de stranden in de eerste dagen van de Slag om Gallipoli.

Release: December 2017
    Premium early access: ??

Apocalypse: Ga het gevecht aan in de beruchtste gevechten van de Eerste Wereldoorlog. Verover zwaarbevochten terrein met bruut gereedschap en unieke wapens geboren uit wanhoop en impasses.

Release: Begin 2018
    Premium early access: ??

season pass

Inhoud van de Packs:
    Hellfighter PackLawrence of Arabia PackRed baron Pack
    Hellfighter Trench Shotgun
    Hellfighter M1911
    Hellfighter Bolo Knife
    Hellfighter Insignia
    Lawrence of Arabia’s Black Stallion
    Lawrence of Arabia’s SMLE
    Lawrence of Arabia’s Jambiya
    Lawrence of Arabia’s Emblem
    Red Baron’s Triplane
    Red Baron’s P08
    Red Baron’s Flyer Pin

In de PlayStation Store staan de packs omschreven als "...met thematische wapens, voertuigen en items.Verandert het grafische uiterlijk van drie van de grootste voertuigen in het spel." Dat zou kunnen wijzen dat je deze unieke cosmetische uiterlijken van spelerkarakters en voertuigen al 'unlocked' hebt, en het is vooralsnog onduidelijk of en hoe deze door te spelen vrij te maken zijn.

Official Reveal trailer

Official Gameplay Trailer

Battlefield Gameplay Series

YouTube kanalen met veel Battlefield content

Geronimous wijzigde deze reactie 02-03-2018 18:52 (255%)
    Reden: E3 info en videos

• FT-17 FTW!

Acties:
    • +2Henk 'm!

• stervis
    • Registratie: juli 2011
    • Laatst online: 10-09 14:31
    Ik loop nog niet echt warm van die trailer.

Moo, I say.

Acties:
    • +3Henk 'm!

• Keversloper
    • Registratie: januari 2009
    • Laatst online: 17:56
    Ik vind het echt heel erg vet eruit zien! Zo veel diversiteit! Was het maar oktober!! Pre-order tijd.....

Acties:
    • +3Henk 'm!

• Jumpiefox
    • Registratie: november 2001
    • Laatst online: 28-08 10:19
    Ik vind het er super gaaf uitzien, met een setting die we niet kennen....weer eens wat anders dan dat jaarlijkse gemelk van andere fps' games. Vooral de graphics....DROOL gewoon. Kan COD wat van leren, die hebben dit jaar hun laatste paar tientjes aan mij verdiend, helemaal na die "reveal" van de nieuwe cod. Drama graphics. Dice the bomb gewoon.

On a road of changes....

Acties:
    • +1Henk 'm!

• Uberdude
    • Registratie: mei 2011
    • Laatst online: 04-09 12:44
    Ik ben ook niet echt onder de indruk, battlefield gemixed met the order of 1866

Acties:
    • +2Henk 'm!

• stervis
    • Laatst online: 10-09 14:31
    quote:
    Uberdude schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 22:24:
    Ik ben ook niet echt onder de indruk, battlefield gemixed met the order of 1866
    Inderdaad! Het lijkt me nu heel erg overdone qua fantasy... het mag van mij wel wat realistischer.

Naval warfare lijkt ook wel weer eens tof... dikke kanonnen op schepen waarmee je zelf kan knallen.

-edit-

Ik hoor net boats en battleships op de livestream, dus dat belooft wat.

stervis wijzigde deze reactie 06-05-2016 22:32 (9%)

Moo, I say.

Acties:
    • +1Henk 'm!

• Lasteraar
    • Registratie: oktober 2010
    • Laatst online: 15-10 08:12
    Gaaaaaaf
    (Wel op de pc...)

Acties:
    • +1Henk 'm!

• Fuff
    • Registratie: april 2008
    • Laatst online: 21:01

Fuff

koffiethijs

O wat een goede move deze BF1!

Nu ben ik benieuwd of ze CoD een beetje bij kunnen houden qua sales ! Dat zou wat zijn.

Ik neig in elk geval naar BF1 en niet dat futuristische CoD.

Fuff wijzigde deze reactie 06-05-2016 22:46 (20%)

de kunst van het falen.

Acties:
    • +6Henk 'm!

• Uberdude
    • Registratie: mei 2011
    • Laatst online: 04-09 12:44

Acties:
    • +1Henk 'm!

• prutser001
    • Registratie: oktober 2004
    • Laatst online: 21:27

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik hoop dat ze geleerd hebben van BF4 en niet dat het een jaar moet duren voordat het eindelijk fatsoenlijk functioneerd. Maar het ziet er leuk uit, WW1 is weer eens wat anders, ik wacht toch eerst voordat de eerste reviews uit zijn en misschien is er wel een beta weekend ofzo.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX2080, 32GB DDR4 3000, 1TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 8TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
    • +3Henk 'm!
    Vooruit, hier nog maar een keertje dan :D

Ik ben iig hier heeeel blij mee :D

(nu nog ff wat gameplay)

poor Leno wijzigde deze reactie 06-05-2016 22:59 (24%)

Acties:
    • +1Henk 'm!

• mnarijnm
    • Registratie: mei 2012
    • Laatst online: 13-10 22:56
    quote:
    Uberdude schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 23:02:
    http://www.amazon.com/Bat...ield+1+collectors+edition iemand zin om 220 dollar voor een collectors edition neer te leggen?
    uhmmm...ik sla hem over O-)

Acties:
    • +1Henk 'm!

• ThomasG
    • Registratie: juni 2006
    • Laatst online: 22:28
    quote:
    stervis schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 22:31:
    [...]

Inderdaad! Het lijkt me nu heel erg overdone qua fantasy... het mag van mij wel wat realistischer.
    Dan zou ik mij als ik jouw was maar eens goed verdiepen in de Eerste Wereldoorlog. Want wat je in de trailer gezien hebt is zeker geen fantasy.

Acties:
    • +1Henk 'm!
    quote:
    Uberdude schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 23:02:
    http://www.amazon.com/Bat...ield+1+collectors+edition iemand zin om 220 dollar voor een collectors edition neer te leggen?
    Oh wow das duur :o

Voor mij wordt m dat niet, met die inhoud :N

Acties:
    • +1Henk 'm!

• SmokingCrop
    • Registratie: januari 2012
    • Niet online
    Interessante video al van Jackfrags met extra informatie (was een van die kerels die het al eerder mocht zien, spelen en feedback geven)

SmokingCrop wijzigde deze reactie 06-05-2016 23:46 (22%)

Klik voor [handleiding] Raspberry Pi met UniFi controller en Pi-hole (headless)

Acties:
    • +1Henk 'm!

• Avioto
    • Laatst online: 15-10 10:01
    quote:
    p0st schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 23:26:
    (Hardline tel ik niet mee :+)
    Kunnen we niet gewoon met zijn allen afspreken dat Hardline niet bestaat? :P

Ik vind het echt bizar dat zoveel mensen klagen over realisme, in een franchise waarin dat nooit de focus is geweest.

PSN/Steam/Origin/uPlay/Nintendo ID/XBL: Avioto

Acties:
    • +1Henk 'm!

• Rivanov
    • Registratie: maart 2005
    • Laatst online: 21:38

Rivanov

Apple freak

quote:
    Fleximex schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 10:28:
    [...]

Dat de ingame engine gebruikt is betekent niet dat het geen CGI is. Deze grafische pracht gaan we echt niet letterlijk in gameplay zien.
    Qua graphics leek het heel erg op Battlefront en die ziet er in-game ook nagenoeg gelijkwaardig uit. :)

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

Acties:
    • +1Henk 'm!

• lordprimoz
    • Registratie: november 2013
    • Laatst online: 14:15
    quote:
    poor Leno schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 11:48:
    [...]

Nja flasbangs enzo zijn simpele tijdelijke disorientatie wapens.. Mosterd/gifgas is een iets ander kaliber.. dus ik verwacht dat dit behoorlijk aanwezig en schadelijk zal zijn :X
    (Als er zelfs maskers voor nodig zijn)
    Mosterdgas lijkt me inderdaad erg overpowered om zomaar aan iedereen te geven. Denk dat ze het daarom op een strategische plek als useable item zullen neerleggen. In de vorm van een pickup of in de vorm van een activatie method, net als dat vuur in die toren op Firestorm.

Acties:
    • +1Henk 'm!

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Apocalypse: World War I maar eens gedownload zodat ik die de komende tijd eens kan bekijken. :)

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

Acties:
    • +1Henk 'm!

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

quote:
    poor Leno schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 11:57:
    [...]

Dat heb ik altijd joh _O- Heerlijk!

Bij Battlefront zei men hetzelfde, en toch speel ik het heel veel (300+ uur) :)

[...]

Heel mooi om te kijken en heel bevreemdend om het in kleur te zien, maar geen 'pretje' om te kijken :N

Je krijgt wel een mooi beeld en als je die gezien hebt, zul je ook de mogelijkheden voor BF1 gaan inzien (voor diegenen die dat nog niet zien)

Zeker een aanrader!
    Heb hun serie van de Tweede Wereldoorlog ook maar meteen gedownload. :)
    Was vroeger helemaal gefascineerd door WOII maar kende deze serie nog niet.

Acties:
    • +1Henk 'm!

• SVDW91
    • Registratie: maart 2011
    • Laatst online: 08-10-2018
    Ik kijk echt uit naar wat ze gaan afleveren.
    Het concept spreekt mij aan, terug naar basic oorlog voeren, clash tussen oud en nieuw (paarden vs tanks, zwaarden vs wapens).
    Komt eigenlijk wel op tijd, met dat De Grote Oorlog momenteel al 100 jaar achter ons ligt :)
    quote:
    Nieuwevolger schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 12:02:
    Eerste wat ze in de twitch chat zeiden was, c4's op je paard en tanks opblazen haha.
    C4 zal niet lukken, want dat bestond toen nog niet. Zal dan eerder dynamiet zijn ;)

Acties:
    • +1Henk 'm!

• Nieuwevolger
    • Registratie: februari 2015
    • Laatst online: 18:19
    Dan wil ik wel dat er een lijntje hangt aan de dynamiet en de onsteker haha. Zie ik al helemaal voor me dat mensen dan het lijntje gaan volgen en je ze dan gaat opwachten.
    En natuurlijk als medic paartjes tot leven brengen.

Nieuwevolger wijzigde deze reactie 07-05-2016 12:16 (13%)

Acties:
    • +2Henk 'm!

• ThomasG
    quote:
    Sissors schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 12:30:
    [...]

Geen doelwitten waartegen dat nodig is ;). In mijn ervaring is het in BF4 vooral heli piloten die daar continue over lopen te huilen, terwijl er weinig anders is wat infanterie tegen een heli kan doen.

En dan is het natuurlijk de vraag wat infanterie krijgt tegen tanks en vliegtuigen. Ik neem aan dat vliegtuigen gewoon met mitrailleurs moeten worden neergeschoten, en dus ook dat ze een stuk zwakker zijn dan een vliegtuig in BF4.

Tanks wordt een lastiger verhaal, in principe hadden alleen de geallieerde die in WW1, en dus hadden enkel de Duitsers een klein beetje anti-tank wapens.
    De vliegtuigen tijdens de Eerste Wereldoorlog waren zo goed als van bordkraton. Daar schiet je met zo goed als elk wapen doorheen. De vliegtuigen schoten onderling op elkaar met de zelfde machinegeweren als de infantry.

De tanks tijdens de Eerste Wereldoorlog hadden weinig tot geen pantser. Zo had de beroemde Britse tanks tijdens de gehele oorlog een pantser van slechts 6 tot 12 millimeter. Dat hield alleen de geweren, en lichte machinegeweren tegen. Zware machinegeweren en anti-tank wapens schoten daar zo doorheen.

Edit: Het interessante van de Britse tanks tijdens de Eerste Wereldoorlog is dat de vrouwelijke en mannelijke varianten waren. De vrouwelijke varianten hadden enkel 5 machinegeweren, terwijl de mannelijke varianten twee 6 ponders hadden, aan elke kant van de tank een.

ThomasG wijzigde deze reactie 07-05-2016 12:43 (12%)

Acties:
    • +1Henk 'm!
    Dan moet je bij Dennis585 zijn :P

PSN ID/ XBL= zuperkiwi // Kunnen we alsjeblieft een beetje op de spelling letten? // Flickr

Acties:
    • +1Henk 'm!

• Joene.
    • Registratie: september 2009
    • Laatst online: 21:40
    quote:
    poor Leno schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 12:59:
    Dammit nog geen PS4 pre-order beschikbaar :/
    5/6 maanden voor een release op basis van 1 trailer al pre-orderen? met de BF4 geschiedenis?

hmm.. i'll pass... eerst afwachten hoe de release is :)

PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl

Acties:
    • +5Henk 'm!

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Hele goede trailer analyse.

Acties:
    • +1Henk 'm!

• Aquila
    • Laatst online: 15-10 11:26
    Om dit filmpje moest ik wel lachen!
    YouTube: Battlefield 1 Vs Call Of Duty : Infinite Warfare - Trailer Reactions

Gelukkig heeft Dice de ballen om toch voor deze shooter te kiezen. Natuurlijk moeten we het nog maar afwachten of het lekker gebalanceerd en goed speelt. Ik heb er wel vertrouwen in!
    Wat Call Of Duty betreft. De spellen die na World At War zijn uitgebracht versta ik niet onder Call of Duty. De naam wordt gewoon misbruikt voor een hoop kut spellen. Hopelijk komen daar een keer mensen werken die wel weten hoe het zit met de geschiedenis en verwachtingen van het spel! Daarnaast zouden ze eens moeten kiezen om 1x in 2 jaar een game uit te brengen.

Ik ben overigens een extreme fan van Wo1 en Wo2 spellen/spullen. Ik ben ook dan heeel erg blij :D _/-\o_

Aquila wijzigde deze reactie 07-05-2016 15:07 (6%)

\\ XBOX 360 & One X // AMD Ryzen 2600/5700XT \\ VoetbalShirtjes Topic// FC Bayern \\

Acties:
    • +1Henk 'm!

• RoyK
    • Registratie: juli 2008
    • Laatst online: 22:46

RoyK

Tekenaar!

1 ding is zeker, ik ga een heleboel dingen leren over de WW1 die ik nog niet wist :)

De liefste decoraties met illustraties van Roy Korpel voor baby en kinderkamers > Lievespulletjes

Acties:
    • +1Henk 'm!

• LopendeVogel
    • Laatst online: 14-10 08:04
    quote:
    RoyK schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 15:29:
    1 ding is zeker, ik ga een heleboel dingen leren over de WW1 die ik nog niet wist :)
    Zo te horen ga je ervoor zorgen dat de loopgraven gevuld worden ? :D

Misschien leuk om een paar films te kijken uit de WW1 / WW2 periode om een beetje in de stemming te komen.. Moet je er uiteraard wel een klein beetje van houden, maar qua verhaal en hoe het je weet te pakken (mij in ieder geval) is gewoon abnormaal.
    Daar waar de vrouwen een traantje laten vallen bij een film als ''komt een vrouw bij de dokter'' (of hoe die meuk genoemd wordt). Heb ik dat bij saving private ryan. Zo'n sfeer, zo'n teamwork nja geen woorden voor.
    Een serie die makkelijk kijkt: band of brothers (vind ik tevens ook nog altijd 1 van de beste). En het geeft je hopelijk een idee van wat je kan gaan verwachten in BF1.

Maar goed ik loop altijd wel snel warm van WW1/WW2 films/series/games, die hebben mij altijd weten te pakken. Wellicht doordat mijn opa en oma's het meegemaakt hebben en je daar verhalen van hoort, i dont know.

Maar er is geen 1 game die mij echt weet te pakken, behalve de WW1/2 games.. Klinkt misschien heel fout aangezien het een extreem zieken tijd was ( mijn opa heeft in auschwitz gezeten doordat die lompe Duitsers dachten dat het een jood was ) en er was helemaal niks leuks aan.. Toch die games, waarschijnlijk doordat ik het zo interessant vind, trekt het me direct.

Maar goed, tot de release even mijn vrouw genoeg aandacht geven want die gaat ze zeker weten tijdelijk minder krijgen bij de release van BF1.

Acties:
    • +1Henk 'm!

• SebkeClaes
    • Registratie: april 2014
    • Laatst online: 21-11-2018
    Mensen schijnen te vergeten dat WOI zoveel méér was dan alleen de loopgravenoorlog aan het Westelijk Front. Noord-Afrika, Turkije, het Midden-Oosten, de Alpen, het Oostfront, de jungles van Centraal-Afrika, grote zeeslagen, de eerste fighter aces, dat allemaal was ook WOI. Hier werd de basis gelegd voor al het wapentuig voor de komende oorlogen, een schier onuitputtelijke bron van inspiratie voor DICE. Ik ben héél erg hyped voor deze release :)
    Als ze de lessen die ze uit BF4 geleerd hebben hier in verwerken kijk ik zeer uit naar het resultaat. De open beta zal veel duidelijk maken op het vlak van balance/gameplay. Ook niet vergeten dat dit maar de eerste trailer was, maar als we op de vorige trailers van Dice mogen afgaan is dit gewoon wat er met deze engine in-game mogelijk is. Battlefront is hier toch ook een prachtig voorbeeld van, wat een prachtige visuals. + DICE maakt nu eenmaal de beste trailers in mijn ogen.

Canon 5D Mk II • 15mm 2.8 • 28mm 1.8 • 70-200mm 2.8 • 600EX-RT

Acties:
    • +1Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Tekenaar!

Ik heb wel een passie voor de WW2 sinds ik klein ben. Best veel bezig met verdedigingswerken. Mede doordat ik in mijn jeugd veel in Hoek van Holland was en de bunkers daar kan dromen. De WW2 in zijn geheel, maar dan met name het Europese deel boeit me enorm. Ik heb best veel documentaires gezien en zijn natuurlijk de nodige WW2 films, van een Bridge to far tot Saving Private Ryan allemaal gezien.

De WW1 daarin tegen is voor mij bijna geheel onbekend. Het heeft nauwelijks in Nederland gespeeld. Er is veel handel geweest. De kans is aardig groot dat ik de game gaat aanschaffen. Maar een pre-order zit er niet in. Die fout heb ik meerdere malen gemaakt.

De liefste decoraties met illustraties van Roy Korpel voor baby en kinderkamers > Lievespulletjes

Acties:
    • +1Henk 'm!

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Waarom zou je uberhaupt nu al pre-orderen als je digitaal gaat. Kan een dag voor release ook nog. :+

Acties:
    • +2Henk 'm!

• ThomasG
    quote:
    Turfschipper schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 17:00:
    Ben toch wel erg teleurgesteld. Hype is weg bij mij.

Wwii met deze grafix was zo uber vet geweest. Nu krijg je een over de top (whats in the name) wwi game.

Pffff....
    Hoezo over de top? Jij denkt zeker dat de Eerste Wereldoorlog enkel uit wat loopgraven bestond..

Acties:
    • +2Henk 'm!

• internaut
    • Registratie: december 2003
    • Laatst online: 22:16
    Dogfights, loopgraven , gasaanvallen, paarden, close quarter melee combat, geen lock on toestanden, AA, vlammenwerpers, bommenwerpers, bajonet charges..i'm there !

Acties:
    • +3Henk 'm!

• Nieuwevolger
    Zie het al helemaal voor me om met een groot team massaal de loopgraven in te stormen met denken van tanks, vliegtuigen, rookbommen en attilery. Vervolgens iedereen met gas de tent uit te lokken. Of met calvery de tegenstander te bestormen.

Acties:
    • +1Henk 'm!

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
    Topicstarter
    Hm, ik lees net de omschrijving van de Deluxe Edition in de Playstation store, en daarbij staan de 'packs' alsvolgt omschreven:

"De Deluxe Edition is inclusief het Red Baron Pack en het Lawrence of Arabia Pack: met thematische wapens, voertuigen en items. Dat plus vijf Battlepacks met combinaties van items. Verandert het grafische uiterlijk van drie van de grootste voertuigen in het spel. In deze editie kun je Battlefield™ 1 drie dagen eerder gaan spelen: vanaf 18 oktober."

Met name dat deze 'packs' "het grafische uiterlijk van drie van de grootste voertuigen" veranderen vind ik opmerkelijk. Wat betekent dat? Dat je van bijvoorbeeld een standaard 2-dekker vliegtuig met de Red Baron pack kunt vliegen in de drie-dekker Red Baron? Zou dat nog andere voordelen hebben anders dan cosmetisch?
    Weer genoeg om over te speculeren...

Verder videootje van Westie:

Geronimous wijzigde deze reactie 07-05-2016 18:39 (5%)

FT-17 FTW!

Acties:
    • +2Henk 'm!

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

quote:
    poor Leno schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 15:48:
    [...]

Battalion 1944 komt eraan!

En ik wist gewoon dat het daarom was dat de dev (die het eerder mocht zien) zo enthousiast was! Geen concurrentie :D

Battalion 1944 kickstarter

:)
    Heb hun ook sinds de aankondiging op Kickstarter gebackt. Erg benieuwd wat hier van terecht gaat komen!

Rivanov wijzigde deze reactie 07-05-2016 19:07 (3%)

Acties:
    • +1Henk 'm!
    quote:
    Turfschipper schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 17:00:
    Wwii met deze grafix was zo uber vet geweest. Nu krijg je een over de top (whats in the name) wwi game.
    Drie keer moeten lezen omdat ik dacht dat je het over de Nintendo Wii had :+

PSN ID/ XBL= zuperkiwi // Kunnen we alsjeblieft een beetje op de spelling letten? // Flickr

Acties:
    • +5Henk 'm!

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Acties:
    • +4Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Tekenaar!

Wat ik wel een interessant idee vind is dat het heel erg analoog gaat worden. Je mikt, schiet en daar gaat de kogel / object naar toe. Geen locks of hittezoekende raketten. Wellicht komt er toch wat meer skill naar voren of heeft een goed gemikt schot meer voldoening. Dat had ik bijvoorbeeld heel erg met de Kar98k in CoD2. Een goed schot was een 1 shot kill zonder scopes en zo.

ps, prachtige tekeningen. Krijg er helemaal zin van om te gaan tekenen!

RoyK wijzigde deze reactie 07-05-2016 19:37 (8%)

Acties:
    • +2Henk 'm!

• Prosac
    • Registratie: november 2010
    • Laatst online: 23:07
    quote:
    mnarijnm schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 22:31:
    Erg grappig om terug te denken dat Verdun op 1 april hier stiekem naar hintte. Dan vraag ik mij af, wist de devs of Verdun het al of was het een gok? Heb er veel zin in.
    Ergens vermoed ik dat ze er bij betrokken zijn.

Overigens best een aanrader dat Verdun, vreselijk pittig, maar pakt de sfeer prima.

Acties:
    • +1Henk 'm!

• Distortion
    • Registratie: oktober 2001
    • Laatst online: 12-10 17:54

Distortion

Dutch Supercar Challenge

Beetje flauw ok :X

Keep turning left

Acties:
    • +1Henk 'm!

• Jovas
    • Registratie: december 2003
    • Laatst online: 22-09 18:43
    Dit wordt volgens mij echt een heel vet spel..

Ik was na de release trailer eerst bang dat het een goedkoop door borduursel zou worden van Battlefont gezien de graphics en de omgevingen.. Maar nu ik die concept art heb gezien moet dit haast wel vet worden!

Ik heb Battlefront nooit gespeeld, maar zag er grafisch echt indrukwekkend uit, het bliep bliep piew piew gameplay concept heeft me alleen nooit getrokken..

Maar dit wordt dus iets nieuws, in een heel oud smerig WW1 jasje! Dat kan bijna niet mis gaan!!

Dat wordt sparen voor een nieuwe graka..! :P

Acties:
    • +1Henk 'm!

• Grotman
    • Registratie: november 2013
    • Niet online
    Ik vond het geluid altijd erg goed bij de BF-series. Al vanaf BF1942 die zware doffe klappen uit de verte, dat leverde goede immersion. In een WW1-setting lijkt me dat dus weer toffer dan in BF3 en 4 omdat je niet steeds jets of attack-helicopters achter je aan hebt en het geheel weer wat trager is. En ik heb ook liever het geluid van een propellorvliegtuigje dan dat van een jet.

Grotman wijzigde deze reactie 07-05-2016 23:35 (3%)

Acties:
    • +1Henk 'm!

• Denman
    • Registratie: november 2001
    • Laatst online: 00:10
    Ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben door de WW1 setting en de eerste beelden. Vooraf had ik gezegd dat ik met name een WW2 setting niet zag zitten (omdat al vaak gedaan) maar WW1 biedt wellicht mogelijkheden. Maar ik wacht de eerste reviews nog wel even af.

Ik merk dat een heleboel mensen hier helemaal wild worden ("hyped", is dat een nieuwe term? :P) en de game nu al een virtuele 10 geven, maar er is nog amper ingame footage te zien geweest. Toegegeven, de BF games zijn meestal wel goed, maar ik hou er zelf niet van de verwachtingen te hoog te leggen.
    Ik ga in ieder geval niet weer de fout maken een game te pre-orderen. Heb ik 2 keer gedaan, alle 2 de keren een teleurstelling.
    Bovendien kan ik mezelf gelukkig altijd vrij goed vermaken met de "standaard" game zonder DLC. Zodat ik niet maps/gear/wapens achteraf moet kopen die eigenlijk al bij de game in had moeten zitten, en waar (in dit geval) EA _zwaar_ aan gaat cashen.

Tot BF1 uit komt blijf ik me lekker vermaken met zowel BF4/SW:BF als BO3. En nee, ik ben geen snotneus zoals COD spelers (generaliserend) genoemd worden in dit topic, ik ben de 30 al ruim gepasseerd :P

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
    • +2Henk 'm!

• SmokingCrop
    • Niet online
    De uitgebreide video van Jackfrags met behind the scenes information

Acties:
    • +1Henk 'm!
    Call of Duty: Infinite Warfare Dev Praises Battlefield 1 Announcement

Following DICE's Battlefield 1 announcement on Friday, competitor Infinity Ward (Call of Duty: Infinite Warfare) has come out to praise the World War 1 shooter's announcement and more.

Acties:
    • +1Henk 'm!
    quote:
    fevo-1190 schreef op zondag 08 mei 2016 @ 09:58:
    [...]
    Iedereen doet maar wat en werken in team verband komt eigenlijk niet voor.
    Ik heb het al vaker gezegd: dat ligt aan de spelers, niet aan het spel ;)
    Niks mis met BF4; ik vermaak me er vanaf het begin al meer dan prima mee d:)b

Acties:
    • +1Henk 'm!

• Michaelg
    • Registratie: februari 2006
    • Laatst online: 21:41

Leuke teardown van de trailer inclusief wat press event info.

PSN: Sasha1103 iRacing Profiel

Acties:
    • +1Henk 'm!

• hmmmmmmmmmpffff
    • Laatst online: 16:30
    quote:
    mobygo76 schreef op zondag 08 mei 2016 @ 09:02:
    [...]

Ik snap ook totaal niet waarom je het eruit zou moeten halen. Dit bevordert toch team play.
    Wat heeft teamplay te maken met duizend stipjes om je kaart te zien. Als 't statische spots waren zoals in 1942 oke, maar dynamische spots zoals in BF4 moeten gewoon weg.

Acties:
    • +1Henk 'm!

• hmmmmmmmmmpffff
    • Laatst online: 16:30
    quote:
    r.and.r schreef op zondag 08 mei 2016 @ 11:54:
    [...]

Waarom? Ik vind dit net een meerwaarde... Als ik in een squad zit (real life) en ik zou een enemy zien, zou je toch ook roepen "Daar aan die boom". Zodat de rest van je squad hem ook ziet?
    Omdat de spots dynamisch zijn en dus meegaan met je positie.

Los daarvan is het gewoon bullshit om q te spammen zoals er in BF3 en BF4 mee is omgegaan. Je hoeft amper iemand te zien, gewoon geluk hebben.

Als ze spotten weer maken zoals in '42 of bijv. BF2 dan is het prima.

Acties:
    • +1Henk 'm!
    Misschien wordt spotten wel zo dat alleen je squad ze ziet, of misschien alleen diegenen die in jouw buurt staan?

Hahaha en ze blijven maar bezig _O-

poor Leno wijzigde deze reactie 08-05-2016 15:52 (34%)

Acties:
    • +3Henk 'm!
    quote:
    internaut schreef op zondag 08 mei 2016 @ 17:35:
    Ik hoop toch op parachutes zodat je tijdig eruit kan als je dreigt neer te storten.
    Nope, dat is juist goed.
    Als je ervoor kiest piloot te zijn, dan neem je je verantwoordelijkheid en ga je 'down with the ship'.

En dan is t eindelijk ook eens afgelopen met t gezeik van vliegtuigen als taxi te gebruiken, om zo snel mogelijk bij t capture punt te komen :(

Ik hoop ook zeker dat er iets gedaan wordt om tanks e.d. vroegtijdig te verlaten bij de minste geringste damage.. om vervolgens door de vijand te laten overnemen :F

Bij Battlefront kun je trouwens 'vliegtuigen' vroegtijdig verlaten, maar dan kom je gewoon op t spawnpunt terecht. Je springt er niet uit met parachute.

Acties:
    • +2Henk 'm!

• Aslanboy1905
    • Registratie: juli 2009
    • Niet online
    http://www.battlefield.com/community/insider

Early access voor public beta als je je inschrijft voor Battlefield insider.

AMD Ryzen 3700x | Asus X470-F Gaming | DDR4 16GB @ 3766C14 | Powercolor Red Devil RX 5700 XT

Acties:
    • +1Henk 'm!

• beuker19
    • Registratie: september 2008
    • Laatst online: 14-10 18:59
    quote:
    Flimovic schreef op maandag 09 mei 2016 @ 10:00:
    [...]

Bedankt voor je antwoord, maar dat was niet mijn vraag. Snap nog steeds niet wat je nu precies krijgt, los van of het vrij te spelen is voor de rest.
    Vaak zijn het een pistool , scope , melee wapen en dat soort dingen zodat je een kleine voorsprong hebt op de rest.
    ik zou sowieso wachten of er nog een premium pakket komt want daar zitten dan ook vaak deze extra's in en dan heb je aan de standaard versie genoeg.

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
    • +2Henk 'm!

• Stewie!
    • Registratie: september 2001
    • Laatst online: 16:11
    quote:
    Brilsmurfffje schreef op maandag 09 mei 2016 @ 12:25:
    [...]

Klinkt een beetje egoïstisch dit, het is namelijk wel een spelletje, vermaak dat mensen gebruiken om te ontspannen. De eerste keer dat jij in een jet stapte was je ook de grootste noob op aarde, maar who cares oefening baart kunst. Niet iedereen kan 4 uur op een dag spelletjes spelen.

De leercurven zijn al zeer hoog voor de voertuigen, binnen no time krijg je allemaal beepjes van lockon wapens. Dit terwijl jij enkel de standaard wapens hebt, dat is pas oneerlijk.
    Het is gewoon vervelend als in een teamgame iemand de duurste jet pakt, en zijn team op 1-0 achterstand zet door niet de jet van de tegenstander bezig te houden maar zichzelf als sniper alleen maar afzet op een bergtopje. Net als die heli-crashers. In normale oorlogsvoering zal dat nooit gebeuren, in-game wél omdat er geen enkel nadeel is aan het dumpen van een jet van 50 miljoen dollar. Net als die mappen waarop de AA-tank in de main-base blijft staan omdat de bestuurder bang is z'n tankje kwijt te raken. Eindigt de game mooi met 3 kills 0 deaths en een team dat dik verliest omdat de tegenstander de lucht domineert. In normale oorlogsvoering blijf je niet op de basis wachten terwijl je hele leger wordt uitgedunt.

Dat iemand niet kan vliegen is minder erg, als 't maar geprobeerd wordt. Je leert het vanzelf.

i3D.net - A Ubisoft Company
    GameBlocks Anti-Cheat

Acties:
    • +1Henk 'm!
    quote:
    Flimovic schreef op maandag 09 mei 2016 @ 13:14:
    Ik ben benieuwd of artillerie in het spel ook een rol gaat spelen. Zeker aan het westfront tijdens de loopgravenoorlog was het gebruik van artillerie zeer bepalend voor de uitkomst van de slag.
    Artillerie is niet of nauwelijks doorslaggevend geweest stategisch gezien t amper verschuiven van de loopgraven. Er zijn miljoenen en miljoenen shells afgevuurd maar een loopgraaf is bijzonder lastig te raken, zeker in die tijd. Als 1 op de 20 raak is geweest, dan is het veel.

Wel was shell shock (tegenwoordig post traumatische stress, dat klinkt minder erg) natuurlijk killing voor de effectiviteit van de troepen. Dat zou met een supression achtige mechanic wel geïmplementeerd kunnen worden, maar laten we hopen van niet. :)

Acties:
    • +1Henk 'm!

• VFRRijder
    • Registratie: juli 2007
    • Laatst online: 21:56
    quote:
    stervis schreef op maandag 09 mei 2016 @ 14:17:
    Nou, wie heeft al een pre-order?
    Ik, voor de Xbox One :)

Acties:
    • +4Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Tekenaar!

quote:
    Ik heb me ingeschreven voor de Beta. Mijn centjes krijgen ze pas als ze een game neer hebben gezet en alles werkt. Ik laat het aan de pre-order mensen over om de eerste frustraties met volle servers en "BF.exe is gestopt met werken" op zich te nemen. Pr-order BF3 was niet lekker, Pre-order BF4 was niet lekker, Pre-order Sim City was een flop.. ik pre-order dus niet meer.

Ik ga het systeem overigens wel doorvoeren bij mijn klanten. Ik ga vragen of ze alvast facturen willen gaan betalen voor mogelijk werk dat ik voor ze gaat doen. Ik ben benieuwd naar hun reactie. O-)

Acties:
    • +5Henk 'm!

• Asgaro
    • Registratie: februari 2007
    • Laatst online: 13-10 11:28
    quote:

Strava profile - Steam profile

Acties:
    • +1Henk 'm!

• jagermeister
    • Registratie: februari 2002
    • Laatst online: 06-10 08:53

jagermeister

Artillerie magneet :-(

:+

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
    • +1Henk 'm!

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
    Topicstarter
    Voor de geinteresseerden heeft LevelCap de wapens en voertuigen uit de trailer(s) geidentificeerd:

FT-17 FTW!

Acties:
    • +1Henk 'm!
    quote:
    Je bent gemist man, welcome back. :D

Acties:
    • +6Henk 'm!

• DaniëlWW2
    • Registratie: november 2009
    • Niet online
    quote:
    RoyK schreef op maandag 09 mei 2016 @ 17:27:
    Ik kan me voorstellen dat Artillerie toen een heel stuk minder precies was dan hoe we het in BF3 of BF4 kennen. Ik zie het voor me dat je een gebied kies en daar komen ze dan ergens terecht. Ook zie ik het voor me (hoop ik) dat er een rook gordijn / mist / kruitdamp lucht ontstaat dat even blijft hangen op een locatie waar shells neer zijn gekomen. En dat rook ook een beetje verschillende luchtlagen raak. Als ik ergens op op afknap zijn het 5 dezelfde rookpluim slierten op een rij.
    Niet alleen inaccuraat maar ook zeer beperkt in bereik, elevatie en zwak in explosieve lading en dus effectiviteit. De hoofdmoot van alle legers waren 75-77mm veldkanonnen waar de brisantgranaten simpelweg niet in staat waren om een loopgraaf open te breken met een voltreffer. Door de lage elevatie hebben de granaten een vlak traject waardoor het extreem moeilijk wordt om ingegraven posities te raken. Je moet eigenlijk de achterzijde van een loopgraaf raken met een hoek van tien a twintig graden. Puur geluk als je raakt en het vraagt enorme hoeveelheden munitie voordat je een beetje effect hebt. Het resultaat was dat je twee weken kan blijven schieten zoals bij de Somme maar de loopgraven blijven grotendeels intact. Duitsers komen uit de schuilplaats, stellen hun Maxim's op en maaien de aanval weg.

Wil je echt een loopgraaf beschadigen dan moet je minimaal een 105mm houwitser (dus met hoge elevatie en een krombaan traject) hebben en eigenlijk een 150-155mm houwitser als je echt loopgraven wilt slopen. Dat waren alleen zeldzame vuurmonden bij de meeste legers tot laat in de oorlog. Eigenlijk besefte alleen de Duitsers zich echt voor de oorlog dat hier een vraag naar was en hadden ze modellen klaar en in relatief grote getallen in dienst die ze tijdens de oorlog ook nog verbeterde. De mortier is een alternatief omdat je met een veel lagere mondingssnelheid en dus druk werkt. Hierdoor kan je munitie met veel dunnere wanden maken en dus meer explosieven in de granaat stoppen. Zeker de zwaardere loopgraaf mortieren waren veel nuttiger dan een veldkanon.

Uiteindelijk was het alleen de ontwikkeling van infanterietactieken gebaseerd op de voorheen ongekend lage niveaus van sectie (ongeveer 10 man) en zelfs vuurteam (ongeveer 3 man) waardoor doorbraken mogelijk werden. Die basale tactieken van 100 jaar geleden zijn nog steeds de basis.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
    • +3Henk 'm!

• DaniëlWW2
    • Niet online
    quote:
    RoyK schreef op maandag 09 mei 2016 @ 20:40:
    bedankt voor de uitleg. Het zou misschien kunnen zijn dat het vooral goed werkt voor desoriëntatie en schade aan je health bar.
    Het ligt eraan waar je bent. Buiten de loopgraven zijn die veldkanonnen dodelijk maar zodra je in een loopgraaf zat was je redelijk veilig. Zeker omdat je in principe je ondergronds terug trok als je beschoten werd met artillerie. Wil je ondergrondse posities vernietigen dan zit je minimaal op 21cm houwitsers maar liever nog spoorwegartillerie van 300mm+.

Het zou een rol moeten spelen en ik zou eigenlijk hopen dat commander terugkomt maar nu enigsinds functioneel en artillerie een commanderperk maken. Dan kan je sparen voor vuurmissies met kalibers artillerie. Een 75mm bombardement werkt alleen tegen infanterie in open terrein, zwaarder spul ook tegen loopgraven. Eigenlijk zou het ook fijn zijn als terraforming zoals in de BF3 beta terug zou komen zodat je echt kraters krijgt.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
    • +1Henk 'm!

• DaniëlWW2
    • Niet online
    quote:
    Sissors schreef op maandag 09 mei 2016 @ 21:52:
    BF4 heeft ook flinke kraters. Maar ik denk dat ze dat net als building destructie een beetje binnen de perken willen houden om te zorgen dat er nog wat over blijft van de map. Ik speel laatste tijd niet meer om tank maps BF4, maar van wat ik me herinner had je overal anti tank mijnen, en als die ontploffen maken ze een krater, wat een mooie plek is om de volgende lading in te verbergen, waardoor je na loop van tijd nauwelijks meer er kan rijden door de enorme gaten.

Overigens heb ik liever dat ze building destructie beperken door ze simpelweg sterker te maken dan door ze onverwoestbaar te maken.
    Een antitankmijn is dan ook een behoorlijk wat zwaarder explosief. Een uit WO2 stammende Tellermine had 5.5kg aan TNT als explosief, vergelijkbaar met een 15cm granaat uit die periode. WO1 munitie had meestal iets minder explosief, vaak wel TNT of een instabieler maar sterker explosief. Een Duitse 75mm granaat uit WO2 van een veldkanon had 0.52kg. WO1 waarden zijn wat lastiger om te vinden maar zullen vergelijkbaar of iets lager zijn geweest.
    quote:
    Tsurany schreef op maandag 09 mei 2016 @ 22:13:
    Destruction zal sowieso wel minder zijn gezien de explosieven uit die tijd ook zwakker zijn. Hoop dat er weer goede buiten mappen komen, lekker met de bajonet door de jungle of de dichte bossen.
    Nee joh, bajonetten zijn alleen maar onhandig, lang en die komen vast te zitten tussen iemand zijn ribben. Wil je echt aan de slag dan pak je als goede Duitser je schep en slijp je de randen scherp of als Brit pak je je afneembare handvat voor je schep en schroef je er een zelfgemaakte knuppel op. Fransen maakte vaak messen van stalen pinnen die ze gebruikte om prikkeldraad aan op te hangen. Alle veel effectiever dan een bajonet. :P (PS: hoi :+ )

Acties:
    • +6Henk 'm!

• DaniëlWW2
    • Niet online
    quote:
    Deadsy schreef op maandag 09 mei 2016 @ 23:07:

@DaniëlWW2
    De bajonet zit nog steeds bij de wapenuitrusting van de meeste westerse legers en er word nog mee getraind.
    En er werd ook buiten de loopgraven gevochten. En bajonetten werden ook wel ingekort door de soldaten zelf.
    Dat zijn meer gevechtsmessen en die gebruik je nooit tijdens gevechtssituaties. Je hebt een volautomatisch, vrij licht geweer met 30 kogels in je magazijn dat je snel kan wisselen. Nu bestorm je dus een vijand en steek je hem neer met een wapen waar weinig massa achter zit. Dat doet dus werkelijk niemand. Moet je iemand stil uitschakelen dan gebruik je een bajonet als mes en snij je de keel door. Maakt geluid niet uit dan schiet je. Alleen als je wacht loopt gebruik je het ding als bajonet op je geweer omdat dit afschrikwekkend zou werken, alsof het geweer zelf niet afdoende is...

Verder waren het toch echt de soldaten aan alle fronten die zelf gingen improviseren met scheppen, knuppels en zelfgemaakte messen omdat de bajonet niet voldeed.

Als het nog steeds niet genoeg is dan kan je dit ook nog kijken.

Acties:
    • +2Henk 'm!

• DaniëlWW2
    • Niet online
    quote:
    Deadsy schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 00:41:
    Jij vind een bajonet op het geweer misschien nutteloos in een modern leger maar toch is het bij de diverse moderne leger eenheden nog steeds een verplicht onderdeel van de opleiding waar je voor moet slagen.
    Je leest simpelweg niet wat ik zeg. Een bajonet is een mes speciaal bedoelt om te gebruiken in combinatie met een geweer om te steken. Het idee is om van je geweer een lans te maken tegen cavalerie of in gesloten rangen tegen een andere linie. Het tweede bleek tijdens de Amerikaanse Burgeroorlog al vrij suïcidaal. Je kon niet langer de afstand met een vijandelijke linie overbruggen terwijl de vijandelijke linie herlaadde. Bestorm je zo dan komt het volgende salvo en het volgende salvo en dat was je linie. In huis tot huis gevechten heb je er ook niks aan omdat de combinatie van geweer en bajonet simpelweg te lang is. Buiten huizen merk je als snel dat het bereik van een geweer en bajonet veel te kort is. Om de hoek iemand neersteken en je komt erachter dat je geweer in de weg zit.

Nu waarom heb je ze nog steeds in moderne legers? Dat antwoord heb ik al gegeven namelijk afschrikking bij wachtlopen. Bewaak jij een poort als militair en komt er iemand die erdoor wil dan kan je eerst een bajonet naar hem richten.

Defensieorganisaties zijn inherent conservatief ingesteld omdat ze weten dat nieuwe dingen die niet blijken te werken mensen hun leven kosten. Daardoor blijven lang achterhaalde dingen zoals een aansluitingspunt op een geweer voor een bajonet. Dat het volslagen nutteloos is bij gevechtsomstandigheden, tja.

Dat het Duitse leger tijdens WO2, verwikkeld in een zeer brute oorlog op het Oostfront waar de Sovjets regelmatig kozen voor hand tot handgevechten het aansluitingspunt voor de bajonet vrijwel meteen verwijderde bij zowel de MP43/44/STG als de Gewehr 43 zegt ook iets. Als er een leger was dat durfde te innoveren en haar innovaties doortastend testte dan waren het de Duitsers. Voldeed iets niet meer dan dumpte de Duitsers het. De schep was toch vele malen effectiever dan zelfs de verkorte bajonet van de Duitsers, een van de betere of zelfs de beste van WO2.
    quote:
    Want kogels kunnen opraken en in een gevecht is de extra range wel prettig en bied een geweer met bajonet/mes erop ook extra verdediging mogelijkheden. Het gaat dan niet om stilte maar gewoon om gebruikt te worden als laatste optie.
    Met een modern leger, de lichte 5.56x45mm munitie waardoor je meer kan meenemen en dan ook nog volledig gemotoriseerd of gemechaniseerd waar extra munitie in de wagens ligt? Juist. Bij een operatie in Irak of Afghanistan, zeker een patrouille die meerdere dagen duurt heb je behoorlijk wat munitie bij je.
    quote:
    En het is zelden maar ze worden wel degelijk gebruikt in een gevechtssituatie, zoek maar eens op, in Irak en Afghanistan zijn ze nog gebruikt, niet altijd met een goede afloop.

Zo zou je ook kunnen zeggen dat de traditionele messen die de Gurka's bij zich hebben overbodig zijn, want ze hebben tenslotte wapens. Maar net als de bajonet worden ook gebruikt wanneer het nodig is.
    Waar zei ik precies dat een gevechtsmes nutteloos is? Je kan er veel flexibeler mee steken, je kan het gebruiken als provisorisch gereedschap. Vrijwel alle legers besefte dat tijdens WO1 en er waren er een paar die de les ook onthielden en doorzette. Uiteraard de Duitsers die veel meer richting een gevechtsmes gingen. De Amerikanen ook die in 1940 eens heel goed keken naar de Duitsers en heel veel hebben overgenomen. Vrij logisch aangezien ze in twee maanden min of meer heel West-Europa even veroverde.

Maar dit is WO1 en daar hadden ze als standaard uitrusting geen gevechtsmes maar een bajonet van 30cm of meer. Dat is meer een klein zwaard waar een kant gewoon plat is en de andere kant niet bijzonder scherp. Je kan alleen steken en los in je hand is het dan ook lang voor hand tot handgevechten. Toen stak je iemand, kwam je bajonet weer vast te zitten tussen iemand zijn ribben, komt er iemand anders en steekt jou neer met een simpel mes of mept je met een schep. Als laatste vraag ik je nu te verklaren waarom er zo ongelofelijk veel knuppels, gekochte messen, zelfgemaakte messen en scheppen werden gebruikt als de bajonet voldeed? In de trailer zat nota bene een Duitser die een Brit zijn hersens insloeg met een knuppel en later een Duitser die met zijn schep een Amerikaan neersloeg...

Acties:
    • +5Henk 'm!

• ThomasG
    Ik weet niet of het al in dit topic voorbij gekomen is: er is op youtube een serie die de Eerste Wereldoorlog behandeld. Ze hebben korte filmpjes van onder de 10 minuten die de Eerste Wereldoorlog week per week behandeld, samenvattingen, en specials over belangrijke figuren en gebeurtenissen.

The Great War kanaal
    Playlist: Week per week
    Playlist: Specials
    Playlist: Wie dit wat?

Acties:
    • +1Henk 'm!
    quote:
    Jeroenimoes schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 12:11:
    FIlmtips ook welkom neem ik aan :P
    Uiteraard!

Hier heb ik een van mijn favoriete films allertijden.. Al ver voordat dit uberhaupt ter sprake kwam :)

A Very Long Engagement (2004)
    IMDb: 7.7 | Genre: Drama, Mystery, Romance | Runtime: 133 min | MPAA: R
    Het is werkelijk een fenomenaal prachtig fantstische film, waarbij zowel 'fantasy', poezie, drama en vooral ook WW1 op een diep indrukwekkende manier in beeld worden gebracht <3

Het is een film van dezelfde maker van Amelie, met minstens net zo geweldig camerawerk, verhaallijn, acteerprestaties en muziek.

Bij deze film moest ik naast het ontzagwekkende WW1 geweld, waar ik met open mond naar zat te kijken, ook even een traantje wegpinken door de mooie rode draad die er briljant doorheen geweven is.
    10 / 10
    Genereer je eigen UBB code review

Deze film is gewoonweg een dikke dikke dikke aanrader!!! En ik hoop echt dat ik iemand heb weten te porren deze film te gaan kijken en ik hoop zeker dat diegene (en die m al gezien hebben) dan zijn mening post!

Hier een trailer, komt niet helemaal uit de bus zoals de film is (nog 1000x beter), maar dan krijg je een idee!

_/-\o_

(Franse titel btw is "Un long dimanche de fiançailles")

Acties:
    • +1Henk 'm!

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
    Topicstarter

FT-17 FTW!

Acties:
    • +1Henk 'm!

• Brilsmurfffje
    • Registratie: december 2007
    • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

quote:
    raiders schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 10:37:
    Servers zijn een ramp op Battelog. Als ik met vrienden speel krijgen we vaak allemaal verschillende servers. De een krijgt er 12 de andere geen en de andere weer een nog vollere lijst 8)7

EDIT:
    Krijgen we eigenlijk bij de deluxe edition 5 of 6 battlepacks? Ze vertellen verschillende dingen... :?
    http://prnt.sc/b2otoz
    Je kan toch gewoon vrienden joinen vanuit de friendlist?

Acties:
    • +1Henk 'm!

• beuker19
    • Registratie: september 2008
    • Laatst online: 14-10 18:59
    Ik na 1800 u in bf3/4 ook bijna nooit geen problemen gehad met Origin/Battlelog.
    ik heb met steam meer problemen gehad en in-game browser in voor mij not done sinds ik Battlelog gewend ben.

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
    • +1Henk 'm!

• Poulske
    • Registratie: juni 2011
    • Laatst online: 15-10 08:12
    Ik wacht wel op de fysieke Deluxe Edition.

Never fear shadows. They simply mean there's a light shining somewhere nearby."

Acties:
    • +2Henk 'm!

• Nieuwevolger
    quote:
    marrummer schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 17:43:
    [...]

Je wilt niet weten wat je op de PC wel hebt en op de PS4 niet ;)
    Ten minste geen hackers die je potje verpesten ;) .

Acties:
    • +1Henk 'm!

• Netoj
    • Registratie: november 2014
    • Niet online
    quote:
    marrummer schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 18:32:
    [...]

Ik bedoelde in het algemeen.
    Oh. Ja idd console en een pc groot verschil idd.

Acties:
    • +1Henk 'm!

• vinom
    • Registratie: augustus 2009
    • Laatst online: 22:22
    Geen sarcasme, het klopt inderdaad.

Acties:
    • +6Henk 'm!

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
    Topicstarter
    Het is geen offtopic slowchat topic, mensen :+

Ik wil al helemaal geen 'PC vs Consoles' discussies/bekvechten zien, die ben ik echt beu geworden in voorgaande topics van bijv. BF4. Laten we volwassen blijven en niet straks ook weer dit topic moeten gaan opsplitsen in een PC en Consoles variant.

Geronimous wijzigde deze reactie 11-05-2016 19:03 (24%)

FT-17 FTW!

Acties:
    • +1Henk 'm!

• Stewie!
    • Registratie: september 2001
    • Laatst online: 16:11
    quote:
    beuker19 schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 18:19:
    [...]

Sinds Fairfight is het aantal cheaters misschien wel met 99% gedaald.
    de enigste cheaters die je soms nog tegenkomt zijn van die f2p accounts.
    Dat is ook zo''n beetje het enigste waar ik Dice wel credits voor wil geven als het gaat om BF4
    Dankjewel voor het compliment!

i3D.net - A Ubisoft Company
    GameBlocks Anti-Cheat

Acties:
    • +1Henk 'm!

• creapYYY
    • Registratie: september 2010
    • Laatst online: 17:47
    quote:
    Tsurany schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 06:24:
    Gustavsson: I think, traditionally, we haven't gone all the way with joining people as a group and keeping them as a group all the way through a multiplayer session, but with a persistent squad you get to team up, get into a server together, but also switch between the servers throughout the session. You can jump between experiences without having to break up your group.

Ik hoop dat ze balancing een keer fixen. Leuk dat squads samen blijven maar dat is vaak vragen om problemen in public servers.
    Mee eens, alleen wanneer ik speel met vrienden zitten we bewust samen in een squad. Niks is vervelender dan tijdens een mapswitch uit je squad gegooid te worden in een team waar je niemand kent en de helft niet snapt hoe ze of moeten samenspelen of orders op moeten volgen.

Denk dat je nooit iemand hiermee tevreden kan stellen..

Acties:
    • +1Henk 'm!

• Suicyder
    • Registratie: mei 2002
    • Laatst online: 16:17
    quote:
    Tsurany schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 06:24:
    Gustavsson: I think, traditionally, we haven't gone all the way with joining people as a group and keeping them as a group all the way through a multiplayer session, but with a persistent squad you get to team up, get into a server together, but also switch between the servers throughout the session. You can jump between experiences without having to break up your group.

Ik hoop dat ze balancing een keer fixen. Leuk dat squads samen blijven maar dat is vaak vragen om problemen in public servers.
    Het heeft voor- en nadelen.

Als ik BattleField speel (welke ik dan ook speelde) dan deed ik dat met mensen in de clan, het kan dan heel frustrerend zijn als je constant door de server (of een admin) geswapped wordt terwijl je net lekker samen aan het spelen bent. Soms werd er dan zelfs van server gewisseld om maar weer samen te zitten.
    Daarentegen hebben wij in het verleden ook inderdaad servers leeg gespeeld door in BF2 als 4-6 man squad servers te joinen, volledig uit te moorden tot hij leeg liep en naar de volgende te gaan :+ (voor ons was dat een sport O-) , maar voor anderen verschrikkelijk irritant

Ik speel persoonlijk het liefst met een groepje bekenden aan 1 kant, maar of dat ten moet gaan van de server balance blijft een lastige kwestie en een discussie die denk ik nooit een 'winnaar' op zou leveren. Dit doordat iedere speler zijn eigen motivatie en voorkeuren hierbij heeft.

Acties:
    • +1Henk 'm!

• Flimovic
    • Registratie: mei 2007
    • Laatst online: 20:43

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Gaat dit topic nu over BF1 of BF4???

Gamertag: Flimovic / Overwatch ID Flimovic#2129

Acties:
    • +1Henk 'm!
    quote:
    DaniëlWW2 schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 09:57:
    [...]

Balans verpesten zou wel heel erg knap zijn. Jij hebt een grendelgeweer, ik heb een grendelgeweer. Jij hebt een granaat, ik heb een granaat. Jij hebt een knuppel, ik heb een schep.

Schep is OP. :+
    Balancing qua teams. Ene team met 10 clanleden, andere team allemaal randoms. Dat is vaak een compleet rape fest. Natuurlijk willen clans/homies bij elkaar zitten maar het zorgt wel voor onbalans als niet beide kanten een zo'n groep heeft.

Acties:
    • +1Henk 'm!

• Sissors
    • Registratie: mei 2005
    • Laatst online: 23:00
    Sorry dat we wat offtopic gaan, maar veel laffer dan dat kan je het niet krijgen zeg. Ik hoop eigenlijk dat ik je verkeerd begrijp, maar jullie zorgen dus ervoor dat je mensen in het andere team hebt die voertuigen in beslag nemen zodat de tegenstanders jullie niet kunnen counteren?

Acties:
    • +1Henk 'm!

• Fonta
    • Registratie: juli 2007
    • Laatst online: 09-10 23:48

Fonta

BuG Admin

Ze zorgen er inderdaad gewoon voor dat ze de heli van de tegenstander ook in handen krijgen. Dat kan bijvoorbeeld door de heli weg te geven of er naar toe te vliegen met een jet.
    Wat mij betreft ook erg onsportief en hopelijk wordt het in BF One zo dat je niet in de tegenstander zijn voertuigen kan.

BuG Community - Discord: discord.bug-community.com - Steam: F0nt44444

Acties:
    • +1Henk 'm!

• Electromonkey
    • Registratie: augustus 2006
    • Laatst online: 16:06
    quote:
    Fonta schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 14:52:
    Ze zorgen er inderdaad gewoon voor dat ze de heli van de tegenstander ook in handen krijgen. Dat kan bijvoorbeeld door de heli weg te geven of er naar toe te vliegen met een jet.
    Wat mij betreft ook erg onsportief en hopelijk wordt het in BF One zo dat je niet in de tegenstander zijn voertuigen kan.
    Zolang ze in de basis van de tegenstander staan lijkt mij dit een goede oplossing. Als mensen spelen zoals hier wordt aangegeven kun je er weinig aan doen. Het is echt het meest trieste wat ik ooit gehoord heb (naast het reviven in BF2), zo maak je je tegenstander opzettelijk lam. Als een speler nou zo stom is om uit te stappen en vervolgens jat jij zijn voertuig is het een ander verhaal.

OT: In voorgaande delen zijn de geluiden van de voertuigen, wapens etc in het "echt" opgenomen. Ik ben benieuwd hoe ze dat oppakken in dit deel. Er zal niet bijzonder veel wapentuig operationeel te vinden zijn lijkt me.

Electromonkey wijzigde deze reactie 12-05-2016 15:08 (12%)

Acties:
    • +2Henk 'm!

• DaniëlWW2
    • Niet online
    Het BF3 topic gevoel komt zo helemaal terug hoor mensen. Bijna iedereen is weer van de partij en lang voordat de game uit is beginnen wel al weer te klagen over alles dat er mis is.

I missed this. :D

Acties:
    • +3Henk 'm!

• Brilsmurfffje
    • Registratie: december 2007
    • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Wat een negatief gezeur hier allemaal, met de CTE hebben ze toch laten zien dat ze de _PC_ community zeer waarderen, hence ze hebben zelfs samen met de community een map gemaakt. Er is geen andere AAA game die de community zo betrekt bij de ontwikkeling en verbeteringen van het spel.

Acties:
    • +3Henk 'm!
    Bekende Youtubers zijn niet "de community" maar gewoon een extensie van de marketing afdeling. Dat heeft niks te maken met de community er bij te willen betrekken maar met gebruik maken van de populariteit van bekende mensen om een hype te creëren.

Acties:
    • +1Henk 'm!
    Battlefield Friends!! *O*

Hopelijk gaan ze de animatie serie weer vervolgen met BF1! :D
    (deze is overigens niet superboeiend, alleen commentaar en ze hebben hun research niet op orde)

Acties:
    • +7Henk 'm!

• rejer
    • Registratie: februari 2012
    • Laatst online: 14-10 20:47

Van hun langlopende WW1 youtube serie The great war.

rejer wijzigde deze reactie 13-05-2016 14:02 (32%)

Acties:
    • +1Henk 'm!

• SmokingCrop
    • Niet online
    quote:
    Bandiett schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 16:49:
    [...]

En dat zullen ze op de E3 zeggen of?
    Hopelijk wel, dit krijg je overigens bij de Deluxe edition:

• 3 dagen eerder beginnen spelen (18 oktober ipv 21 oktober)
    • 5 battlepacks (waardeloos als dit hetzelfde is als bij BF4)
    Red baron pack
    1. Exclusive vehicle skin based on the Red Baron's Triplane for the Fokker Dr.I
    2. P08
    3. Red Baron's Flyer Pin Emblem
    Lawrence of Arabia Pack
    1. Lawrence of Arabia's Black Stallion skin for Horse
    2. Lawrence of Arabia's SMLE
    3. Lawrence of Arabia's Jambiya
    4. Lawrence of Arabia's Emblem
    Je kan op XboxOne of Origin ook al 10 uur spelen met EA/Origin Access (4 euro voor een maand). Dat is nog voor de release van het spel en ongeacht van welke versie je koopt of niet koopt.

Het zal overigens niet op E3 zijn, maar op EA Play. Dat is van 12-14 juni, E3 is 14-16 juni.

SmokingCrop wijzigde deze reactie 13-05-2016 16:56 (15%)

Acties:
    • +2Henk 'm!

• Edzeau
    • Registratie: oktober 2007
    • Laatst online: 15:33
    Man, wat heb ik zin om deze game te spelen. Ik pre-order nauwelijks wat, maar deze gaat zeker op de pre-order lijst. Hoop snel meer van BF1 te zien, maar het lijkt er helaas op dat we nog even moeten wachten. Maar tot nu toe: Hyped! :)

PS4: Edzeau - Rainbow Six Siege - Compilaties

Acties:
    • +5Henk 'm!
    Nou mensen, ga er maar goed voor zitten! B)

Acties:
    • +2Henk 'm!

• Witte8
    • Registratie: juli 2006
    • Laatst online: 14-10 17:22
    http://www.gamemania.be/D...7&gmgame=35258&source=ppa

Fysieke copy al dan niet met Origin code of DVDs. Pre order voordeel Hellfighter pack en early access tot de gratis dlc map. Staat nog geen prijs bij. Ben benieuwd. We gaan moeten kijken wat de beste deal is.

*kuch* ik wil echt een doosje! Erg hè!!😋
    Pagina: 1 2 3 ... 22

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
    Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True