Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• beuker19
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 04-12 09:45
quote:
DaniëlWW2 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 22:12:
Ik hoop gewoon dat de grendelgeweren een redelijke ohk afstand krijgen zodat we niet gedwongen worden om experimentele semiautomatische geweren of SMG's te pakken om competitief te zijn. De E3 gameplay stelt mij daar niet echt gerust op.

Ik snap ook werkelijk niet waarom nu weer elk experimenteel semiautomatisch geweer in de game moet. Een wapen zoals de Mondragon was gewoon volslagen waardeloos omdat ze bij het minste of geringste vastliepen. Qua gungameplay kan je met een ohk grendelgeweer extreem snelle en agressieve gameplay krijgen waar je beloont word als je kan mikken.

Voor mij is het echt een dealbreaker als je een WO1 game maakt waar grendelgeweren nutteloos zijn.
Er is gezegt dat alle wapens een bepaalde afstand hebben waar in ze excelleren en dat zodra je dichterbij of verder af het wapen gaat gebruiken deze minder effectief is.

Ik had trouwens ook gezien dat het spawnen in voertuigen ook volledig op de schop is gegaan en dat het moeilijker wordt om als 1 team bijvoorbeeld veel meer tanks te krijgen.

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

• DaniëlWW2
  • Registratie: november 2009
  • Niet online
quote:
beuker19 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 23:50:
[...]

Er is gezegt dat alle wapens een bepaalde afstand hebben waar in ze excelleren en dat zodra je dichterbij of verder af het wapen gaat gebruiken deze minder effectief is.

Ik had trouwens ook gezien dat het spawnen in voertuigen ook volledig op de schop is gegaan en dat het moeilijker wordt om als 1 team bijvoorbeeld veel meer tanks te krijgen.
Ik had alleen al een aantal hits gezien met bolt actions op korte afstanden die geen ohk waren. Het lijkt erop dat het een headshot moet zijn. Met DICE haar beroemde netcode is dat dus kansloos. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

quote:
beuker19 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 23:50:
[...]

Voor sniper rifles werd er inderdaad een soort boog /^\ damage drop-off ccurve gesuggereerd, minder damage up close en ver weg (wat ik een briljante oplossing vind), maar tegelijkertijd werd de effectiviteit voor veel wapens in de stream bepaald door erg hoge spread en de screenshot liet ook een ----\____ drop off curve zien.

Even afwachten wat de designkeuzes gaan worden richting de betas.

• Geronimous
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 08-12 15:38

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
Ik ben het met je eens hoor, al die bloated onzin. Maar het blijft wel een mening, en ja daar kun je zeker over discussieren :) Maar men verkoopt het als waarheid. Ondanks de bloatware heb ik me prima vermaakt met BF4, en je kan niet zeggen dat ze niet naar de community luisteren. In ieder geval al geen auto lock troep meer.

Maar er is voor de casual gamer nog genoeg te genieten aan BF4 etc. Ik denk niet dat ze de intentie hebben om dat kleine selecte groepje spelers te bedienen door zowat alles uit het spel te slopen, om er een CS:GO met wat voertuigen van te maken. Sommige dingen zorgen ook wel voor een beetje immersie, en dat is voor de casual gamer als ik weer leuk. Ik kan bijvoorbeeld geen plezier meer beleven aan CS:GO

FT-17 FTW!

• Ricloo86
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 04-12 16:46
quote:
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 23:32:
[...]

Zoals ik zeg, we bekijken het vanuit een heel ander standpunt en daar is ook niets mis mee, maar als je het alleen over 'feiten' wil hebben dan sla je elke discussie vakkundig dood in een forum. De singleplayer boeit me totaal niet, ik krijg al hoofdpijn als ik aan DICE singleplayers denk, nog nooit verder gekomen dan t tweede level zo tenenkrommend slecht. Ik kijk nog liever Transformers films.

Ik ken jou niet maar ik heb de afgelopen 4 zeg 5 jaar al meermaals aangegeven wat de enorme lijst aan noob crutches zijn die de skill uit het spelen van battlefield (3 en 4) hebben gehaald. Dat zeg ik als competitieve speler die met en tegen de complete ESL top heeft gespeeld.

Maar voor jou wil ik best nog wel een keer uitleggen wat ik en 'de competitive scene' (durf ik rustig als feit te stellen hoor) verstaan onder noob crutches en een kleine selectie maken uit de enorme lijst voorbeelden die (in mindere mate) BF3 maar vooral BF4 rijk is en wat dus allemaal wordt geband in 'pro' matches.

Alles wat een speler niet kan voorkomen of niet op kan anticiperen maar wel t spel beïnvloed en een minder goede speler een grotere kans geeft tegen een goede speler zonder dat het realistischerwijs te counteren is, is in principe een noob crutch. Een kleine selectie van feiten:

-Supression (missen, maar er toch voor zorgen dat de tegenstander niet accuraat terug kan schieten, ongeacht de aim skills door bezopen spread)
-Uberhaubt spread, of random horizontale recoil die niet te counteren is. Met als absolute klapper de visual recoil die in de game zat, WIE verzint zoiets???
-3 soorten handgranaten (je hebt geen idee wat de tegenstander heeft, dus is het gewoon gokken hoe je daar op moet anticiperen, in competitive is dus ook alles geband behalve de standaard m67)
-Meer random explosive spam yay: M320, M320 FB, M320 FB, M320 3GL, M26 Frag,
-Alle auto lock-on zooi. Niet kunnen mikken, toch raken.
-3D spotting op onmogelijke afstanden en door praktisch alles heen. Geen enkele 'pro' mikt op het player model zoals in elke andere shooter, maar mikt gewoon op basis van de dorito.
-Spotting gadgets: MAV, TUGS, Commander scan of al die andere commander onzin, motion sensor balls, PLD, Soflam TDD attachment, proximity scan, air radar) succes met flanken
-Audiospotting, zonder dat je het kan beïnvloeden schreeuwt je character precies wat je aan t doen bent en waar je bent. HERE MEDIC!
-Auto-spotting: zonder dat een speler je hoort of ziet, verschijn je toch fijn voor het gehele vijandelijke team op de minimap voor een eeuwigheid
-Scope glare / vapor trail. Ah, kijk, daar zit die. Spot, schiet de dorrito en hop, gratis kill)
-Active alles: Reactive armor, active radar, MP-APS, AA Mine etc)
-Auto-lock on (MBT LAW, Javelin, Stinger/Igla, Guided Shell, Staff Shell, heatseekers, passive radar)
-Non-LOS wapens zonder enkel risico zoals Airburst, Mortar, UCAV .
-Smoke/FLIR combinatie....
-Auto heal, auto vehicle repair
-Counter-knife press X to win

Om maar een paar voorbeelden te noemen. Allemaal zaken die skill, mapkennis, movement, tactics, aim oftewel waar het onderscheid tussen spelers zou moeten zitten, minder belangrijk maken. Dát maakt het spel eenvoudiger voor de massa, juist doordat het zo bloated als t maar zijn kan is. Het een en ander is iets verbeterd dankzij DICE LA, maar nog steeds een drama imho. De serie gaat steeds verder weg van wat de BF serie groot gemaakt heeft (teamwork, rock-paper-scissor balans, vehicle/infantry balans etc) en steeds meer richting een grinding simulator, maar goed, dat is natuurlijk geen feit zolang er mensen zijn die dat niet vinden.
Jij hebt er echt verstand van! d:)b

PSN: Ricloo86

• Remmetje
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 06-12 11:22
@A.W.E.S.O.M.-0

Ach ja. Zonder massa zou er ook geen competitive scene zijn die interessant is. Het een kan niet zonder het ander. Ze moeten wel compromissen maken om het ook leuk voor mijzelf en alle andere "noobs" die de game vooral kopen om plezier te hebben.
quote:
Jeroenimoes schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 00:27:
Ik ben het met je eens hoor, al die bloated onzin. Maar het blijft wel een mening, en ja daar kun je zeker over discussieren :) Maar men verkoopt het als waarheid. Ondanks de bloatware heb ik me prima vermaakt met BF4, en je kan niet zeggen dat ze niet naar de community luisteren. In ieder geval al geen auto lock troep meer.

Maar er is voor de casual gamer nog genoeg te genieten aan BF4 etc. Ik denk niet dat ze de intentie hebben om dat kleine selecte groepje spelers te bedienen door zowat alles uit het spel te slopen, om er een CS:GO met wat voertuigen van te maken. Sommige dingen zorgen ook wel voor een beetje immersie, en dat is voor de casual gamer als ik weer leuk. Ik kan bijvoorbeeld geen plezier meer beleven aan CS:GO
quote:
Remmetje schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 09:22:
@A.W.E.S.O.M.-0

Ach ja. Zonder massa zou er ook geen competitive scene zijn die interessant is. Het een kan niet zonder het ander. Ze moeten wel compromissen maken om het ook leuk voor mijzelf en alle andere "noobs" die de game vooral kopen om plezier te hebben.
Het lijkt me dat iedereen een game koopt om plezier te hebben. :) Natuurlijk moet er een compromis worden gemaakt, het enige wat ik wou aangeven is dat het de afgelopen series een beetje doorgeslagen is in mijn opinie, niet zozeer voor competitive matches maar juist zaken die classic 64p conquest of rush minder aantrekkelijk maken. Competitive komt wat dat betreft echt op de tweede plaats voor mij, om even recht te zetten als ik die indruk heb gewekt door de noob crutches te noemen.

Maar zoals ik ook al eerder heb gezegd, met BF1 vind ik ook een hoop zaken hoopgevend uit de pre-alpha voor ons oudjes zaken zoals geen auto-spot op de minimap, tenzij je actief en fysiek bent gespot (dus binnen paar seconden LOS), geen auto vehicle repair, weinig gadgets etc. etc. dus we blijven positief, maar afwachtend. :)

• Jeroenneman
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 08-12 18:55

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

quote:
RoyK schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 17:15:
[...]

Dat is het ook. Doet 99% damage

Dus als je nog 100% overleef je het. Maar als je maar dan ook iets heb ga je stuk. Matimio heeft er een minuut of 5 over gesproken en naar zijn idee OP. hij zette ze steeds in deuropeningen en ze liepen er allemaal in
God no.

Dat soort items zijn verschrikkelijk in multiplayer. Gewoon free kills voor degene die her en der zo'n ding neerplempt.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• KillerAce_NL
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

A.W.E.S.O.M.-0
Je hebt helemaal gelijk, maar hou er wel rekening mee dat BF nooit die game is geweest. Het is geen esport game, het is een massa casual shooter.

Old skool COD en MOH:Aa met mods kwamen een eind. (al was Df2 ook érg vet maar te vroeg voor competitive play).
CS heb ik geen ervaring mee, maar het grootste deel v/d fps games is gewoon geen competitive game.
Klopt ook wel, de markt is daar te klein voor, men wil geld verdienen en dat doe je door DLC's te verkopen en shortcuts aan hen die er niet voor willen gamen.

@NL

• Fonta
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 09-10 23:48

Fonta

BuG Admin

Helemaal eens met A.W.E.S.O.M.-0, de punten die even fijntjes op een rijtje gezet worden zijn zo ontzettend herkenbaar en is precies hoe het grote gros van competitive spelers over de laatste BF's denkt.
En zodoende ik net zo. Er is steeds meer nonsense in BF gekomen en de game vereiste steeds minder skill.
Waarschijnlijk dacht DICE daarmee meer spelers te trekken ofsow. Geen flauw idee wat ze dachten.

Nu ik behoorlijk wat beelden van BF1 gezien heb, ben ik blij om te zien dat het een en ander toch anders aangepakt wordt, en hopelijk houden ze dit aan. Zodoende ben ik ook positief maar sceptisch omdat ik toch verwacht dat DICE de game voor iedereen speelbaar wil houden. En dat is ook goed, maar iets minder noob friendly mag best wel.

Daarnaast mogen ze van mij best een competitive of ESL mode introduceren.

BuG Community - Discord: discord.bug-community.com - Steam: F0nt44444

• hmmmmmmmmmpffff
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 08-12 12:29
quote:
KillerAce_NL schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 10:32:
A.W.E.S.O.M.-0
Je hebt helemaal gelijk, maar hou er wel rekening mee dat BF nooit die game is geweest. Het is geen esport game, het is een massa casual shooter.

Old skool COD en MOH:Aa met mods kwamen een eind. (al was Df2 ook érg vet maar te vroeg voor competitive play).
CS heb ik geen ervaring mee, maar het grootste deel v/d fps games is gewoon geen competitive game.
Klopt ook wel, de markt is daar te klein voor, men wil geld verdienen en dat doe je door DLC's te verkopen en shortcuts aan hen die er niet voor willen gamen.
Mhoah totdat WoW uit kwam is BF toch redelijk groot geweest. Veel op ESL, Clanbase in redelijk grote toernooien.

• Family Guy
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 06-12 15:04

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Wat jammer is zijn de lege huizen. Zonder inboedel. Hoogstens een kaal kastje of een open haard.

Steam ID = Ackerfiets

• Fonta

Fonta

BuG Admin

quote:
Family Guy schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 10:56:
Wat jammer is zijn de lege huizen. Zonder inboedel. Hoogstens een kaal kastje of een open haard.
De bewoners zijn natuurlijk allemaal gevlucht en hebben hun inboedel meegenomen :+

• Family Guy

Family Guy

quote:
Fonta schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 10:59:
[...]

De bewoners zijn natuurlijk allemaal gevlucht en hebben hun inboedel meegenomen :+
Haha tuurlijk. Daarom zinken al die bootjes nu ook op de middellandse zee :P

Steam ID = Ackerfiets

• jagermeister
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 22:05

jagermeister

Artillerie magneet :-(

quote:
Family Guy schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 10:56:
Vond het ook wat kaal ogen allemaal. Dorpje zelf ook.

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

• Le Enfant!
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 22:40
quote:
Family Guy schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 11:01:
[...]

Haha tuurlijk. Daarom zinken al die bootjes nu ook op de middellandse zee :P
Het verschil is natuurlijk dat wij geen zee moesten oversteken om te vluchten (de Belgen toch) en Nederland deed niet eens mee met WOI. De mensen die naar Engeland vluchten moesten wel een zee over, maar zo een groot percentage was dat nu ook weer niet en dat waren meestal mensen die al een tijdje op de vlucht waren of hen konden voorbereiden.

Le Enfant! wijzigde deze reactie 16-06-2016 12:27 (23%)

• Family Guy

Family Guy

quote:
Ja is natuurlijk ook wel zo, maar de huizen zijn in werkelijkheid nooit zo 'battlefield'-empty. En dat stoort mij.

Zou wel leuk zijn als men echte pre-WO1 woonkamers/huizen na weet te bootsen. Geeft toch dat beetje extra's, vooral qua sfeer.

Steam ID = Ackerfiets

• Flimovic
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 06:33

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

quote:
Family Guy schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 13:01:
[...]

Ja is natuurlijk ook wel zo, maar de huizen zijn in werkelijkheid nooit zo 'battlefield'-empty. En dat stoort mij.

Zou wel leuk zijn als men echte pre-WO1 woonkamers/huizen na weet te bootsen. Geeft toch dat beetje extra's, vooral qua sfeer.
Tis nog pre-alpha... dikke kans dat er straks wat meer in staat.

Gamertag: Flimovic / Overwatch ID Flimovic#2129

• The.Sticky
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 26-11 11:22
Begrijpelijk verhaal over dat noob crutches. Maar één hele simpele stap die je daarbij kunt nemen, bij het casual online spelen: ga Hardcore spelen.

Ik kan me persoonlijk niet eens meer herinneren wanneer ik voor het laatst een Battlefield game op Normal mode heb gespeeld. De 'beperkingen' van Hardcore maakt het juist alleen maar leuker en zorgen ervoor dat je ook daadwerkelijk meer op je skills bent aangewezen.

Natuurlijk heb je alsnog wel lucky moments die tegen je zijn, maar overall vind ik de ervaring van Battlefield echt een stuk toffer in Hardcore mode. Geen minimap, geen crosshair, geen spotted driehoekjes boven je hoofd, geen health regen. Je moet gewoon je kop gebruiken en bent aangewezen op jezelf en op de samenwerking met je teammates :)

Afgezien van bovenstaand verhaal: ik ben erg enthousiast over wat ik tot zover gezien heb, kan niet wachten tot de bèta uit komt en we dit zelf aan de tand kunnen gaan voelen! :D

• NiGeLaToR
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 23:42
Zelfs als casual speler is 'normal' voor mij niet te harden. Ik speel alleen maar hardcore, ook al weet ik dat ik het zonder m'n noobcrutches nog moeilijker heb. In mijn studententijd speelde ik CS0.x en 1.x op de EU ladder en later ging dat over in casual gamen zonder clan, dus ik moet het ook vooral van inzicht en snelheid hebben en niet zozeer epische skills in een jet, tank of met een specifiek wapen. Hardcore laat me vijanden flanken zodat ik even meer tijd heb om m'n kills te maken.. want m'n aim is niet zo best meer sinds ik een eigen bedrijf en een stel koters heb :+

Als ik de beelden van BF1 zie schrik ik daarom behoorlijk, het ziet er nogal arcade spel achtig uit met multikill rommel en puntensprokkel gedoe in beeld. Vrees dat ik meer naar een semi-sim achtig iets zou neigen, al heb ik ook weer geen tijd om uren door bossen te kruipen op zoek naar een vijand.

Zoekt met regelmaat developers voor BigDataHub en IT consultants voor InTellegus. DM even voor meer info of check de site(s).

quote:
The.Sticky schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 14:03:
Begrijpelijk verhaal over dat noob crutches. Maar één hele simpele stap die je daarbij kunt nemen, bij het casual online spelen: ga Hardcore spelen.

Ik kan me persoonlijk niet eens meer herinneren wanneer ik voor het laatst een Battlefield game op Normal mode heb gespeeld. De 'beperkingen' van Hardcore maakt het juist alleen maar leuker en zorgen ervoor dat je ook daadwerkelijk meer op je skills bent aangewezen.

Natuurlijk heb je alsnog wel lucky moments die tegen je zijn, maar overall vind ik de ervaring van Battlefield echt een stuk toffer in Hardcore mode. Geen minimap, geen crosshair, geen spotted driehoekjes boven je hoofd, geen health regen. Je moet gewoon je kop gebruiken en bent aangewezen op jezelf en op de samenwerking met je teammates :)

Afgezien van bovenstaand verhaal: ik ben erg enthousiast over wat ik tot zover gezien heb, kan niet wachten tot de bèta uit komt en we dit zelf aan de tand kunnen gaan voelen! :D
Ik ben een groot voorstander van het principe van de hardcore mode, maar met de huidige implementatie is de balans naar mijn idee zoek, een hybride variant tussen de huidige hardcore en normal mode zou ik erg toejuichen voor BF1, zeker wanneer door de destruction de explosiespam wordt aangemoedigd.

Mijn voornaamste pijnpunten, ook met het oog op de BF1 alpha:
-Door de health van de spelers te verlagen naar 60 zijn bolt action rifles op alle afstanden altijd one-hit-kills en in combinatie met de exteem slechte zichtbaraheid van spelers in bosjes wordt campen/snipen overmatig beloond in HC.
-Ook verschuift de balans wel heel erg richting (grond) voertuigen door de lage health van infanty en het ontbreken van vehicle repair (makkelijker voor tanks en IFV's dan voor jets/heli's) en health recovery. Iets teveel naar mijn smaak, met nadruk op smaak. :)
-Door de grote hoeveelheid aan player skins is het onderscheid tussen vriend en vijand bijzonder moeilijk en ontstaat er iets teveel friendly fire.
-Explosives zijn nog nadrukkelijker aanwezig
-Ik zit iets te vaak zonder ammo :P

Maar het moet gezegd worden, allemaal oplosbare punten met een beetje balanseren en tweaken natuurlijk en als je twee teams hebt die niet campen en de klasses binnen squads goed gebruikt worden, is het wel echt immersive.
quote:
NiGeLaToR schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 14:30:
Vrees dat ik meer naar een semi-sim achtig iets zou neigen, al heb ik ook weer geen tijd om uren door bossen te kruipen op zoek naar een vijand.
Hahahe heel herkenbaar :P

A.W.E.S.O.M.-0 wijzigde deze reactie 16-06-2016 15:56 (5%)

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
quote:
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 15:50:
[...]

-Door de health van de spelers te verlagen naar 60 zijn bolt action rifles op alle afstanden altijd one-hit-kills en in combinatie met de exteem slechte zichtbaraheid van spelers in bosjes wordt campen/snipen overmatig beloond in HC.
Herkenbaar, gister toevallig nog team deathmatch hardcore geprobeerd. Alleen maar snipers.
Maar het was wel leuk om rondjes langs de rand van de map te rennen en de snipers te knifen >:) :+

FT-17 FTW!

• NiGeLaToR
quote:
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 15:50:
[...]

Ik ben een groot voorstander van het principe van de hardcore mode, maar met de huidige implementatie is de balans naar mijn idee zoek, een hybride variant tussen de huidige hardcore en normal mode zou ik erg toejuichen voor BF1, zeker wanneer door de destruction de explosiespam wordt aangemoedigd.

Mijn voornaamste pijnpunten, ook met het oog op de BF1 alpha:
-Ook verschuift de balans wel heel erg richting (grond) voertuigen door de lage health van infanty en het ontbreken van vehicle repair (makkelijker voor tanks en IFV's dan voor jets/heli's) en health recovery. Iets teveel naar mijn smaak, met nadruk op smaak. :)
-Door de grote hoeveelheid aan player skins is het onderscheid tussen vriend en vijand bijzonder moeilijk en ontstaat er iets teveel friendly fire.
-Explosives zijn nog nadrukkelijker aanwezig
-Ik zit iets te vaak zonder ammo :P

Maar het moet gezegd worden, allemaal oplosbare punten met een beetje balanseren en tweaken natuurlijk en als je twee teams hebt die niet campen en de klasses binnen squads goed gebruikt worden, is het wel echt immersive.

[...]

Hahahe heel herkenbaar :P
Merk dat ik vaak terecht kom op de handvol hc rush servers met sniperlimit en evt no-expl regels. Dan ist vooral actie. Je blijft vehicles houden maar bij rush valt de balans daarvan mee. Als toch niet 7/5 mensen snipen zijn er vaak genoeg engineers en ga je een regenbui aan rpg's tegemoet in je karretje.

Minpunt: spawn in gebied waar enemies ook zitten, gebeurt dan vaak dat je richting objective wilt gaan en in je rug gesniped wordt.

Zoekt met regelmaat developers voor BigDataHub en IT consultants voor InTellegus. DM even voor meer info of check de site(s).

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

quote:
NiGeLaToR schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 14:30:

Als ik de beelden van BF1 zie schrik ik daarom behoorlijk, het ziet er nogal arcade spel achtig uit met multikill rommel en puntensprokkel gedoe in beeld. Vrees dat ik meer naar een semi-sim achtig iets zou neigen, al heb ik ook weer geen tijd om uren door bossen te kruipen op zoek naar een vijand.
Dat vond ik nou bij de eerste delta force games zo mooi, 1,5 km lopen om die smerige sniper te pakken ;)
Of een ##@%@ end omlopen om een flag binnen te brengen en dan net geambushed worden, omdat je nou eenmaal in dat gras goed verborgen was.

@NL

• RoyK
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 22:41

RoyK

Tekenaar!

Wat ik me ineens besef! Het einde van de Flir en Night Vision scopes met BF1 :)

De liefste decoraties met illustraties van Roy Korpel voor baby en kinderkamers > Lievespulletjes

• beany
  • Laatst online: 08-12 12:46

beany

Meeheheheheh

Ik hoop dat de servers voor BF1 met de custom rules wat minder gaan worden. Dat gezeik dat je wapen X of gadget Y of granaat Z niet mag hebben is erg vermoeiend. Iedere keer als ik een server join ben ik de halve ronde bezig om mijn layouts aan te passen.

Airsoft benodigdheden! https://www.BlindMan.nl Gebruik de kortingscode TWEAKERS bij het afrekenen voor 5% korting op alles dat niet in de aanbieding is!

• NiGeLaToR
quote:
RoyK schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 16:46:
Wat ik me ineens besef! Het einde van de Flir en Night Vision scopes met BF1 :)
Vind op zich FLIR nog wel gaan, bereik is niet zo groot en je ziet er ook niet zoveel mee na de laatste zoveel nerfs. Het blijft altijd lastige combi van betere wapens met betere upgrades die te veel voordeel geven. Als er zulke krachtige combo's in zitten moet het voor iedereen haalbaar zijn dat te doen.
Ik bedoel, snipen met een shotgun-met-slug over de halve map is ook zoiets... Of van die lui die in een jet wonen. Enfin, genoeg frustratie.

• Njay
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 08-12 12:10
geen idee of repost maar hij is leuk

Njay wijzigde deze reactie 16-06-2016 17:18 (26%)

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Rift CV1

• Fonta

Fonta

BuG Admin

quote:
beany schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 16:49:
Ik hoop dat de servers voor BF1 met de custom rules wat minder gaan worden. Dat gezeik dat je wapen X of gadget Y of granaat Z niet mag hebben is erg vermoeiend. Iedere keer als ik een server join ben ik de halve ronde bezig om mijn layouts aan te passen.
Dat kan je voorkomen door gewoon heel eventjes de rules te lezen.

• Uffeltje
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 22:43
Meh, sommige admins doen er alles aan om de game naar hun hand te zetten. Van mij mogen dat soort gasten direct een ban krijgen. >:) Ook als er geen regels zijn word ik regelmatig gekickt.

Uffeltje wijzigde deze reactie 16-06-2016 17:28 (17%)

YouTube

• Fonta

Fonta

BuG Admin

Ik zou je ook kicken. :+

• Helix
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 22:10
quote:
KillerAce_NL schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 16:44:
[...]

Dat vond ik nou bij de eerste delta force games zo mooi, 1,5 km lopen om die smerige sniper te pakken ;)
Of een ##@%@ end omlopen om een flag binnen te brengen en dan net geambushed worden, omdat je nou eenmaal in dat gras goed verborgen was.
Haha dat waren nog eens tijden idd. Op DF2 ook heel erg veel Team king of the hill gespeeld >:) Vooral op de servers van DFO. Vroeger :+

• Peter Boudewijn
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 28-11 17:35
Zojuist m'n domste actie tot nu toe.... Ben ik heel enthousiast alle "zooi" aan het verkopen, verkoop ik m'n geliefde AUG!!!!

Denk dat ik nog een beetje trigger happy was :(

PSN id: MrKnown86

• Witte8
  • Laatst online: 06-12 17:23
quote:
Tsurany schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 15:36:
[...]

Heeft denk ik niks met leeftijd te maken, ik zit er hetzelfde in. Unlocks behalen geeft mij geen voldoening, echt niet. Geef mij maar gewoon alle wapens met alle unlocks en laat mij zelf lekker aanklooien. In games zoals Battlefield 2 miste je het totaal niet, het plezier werd er echt niet minder om.

Sowieso mogen van mij die diverse klassen meteen het spel uit. Stop er wapens en gadgets in en laat mij lekker zelf combineren (met hier en daar wat beperkingen).
Laat nu net het hele progressie schema misschien wel zijn roots hebben in BF2 met de komst van de solider stats en de unlockable wapens. Gooi er nog de discussie ivm het gebruik van de wapens uit de expansion Special Forces in de BF2 vanilla versie en dan is het toch daar dat de kiemen gelegd zijn van de huidige ranking en wapen upgrade en customisation mechanismen.

• dangerpaki
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 08-12 11:03
quote:
Peter Boudewijn schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 21:28:
Zojuist m'n domste actie tot nu toe.... Ben ik heel enthousiast alle "zooi" aan het verkopen, verkoop ik m'n geliefde AUG!!!!

Denk dat ik nog een beetje trigger happy was :(
Verkopen? Zie ik iets over het hoofd? Kan je dingen in BF4 verkopen?

• MrAelon
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 06-12 12:07
We kunnen nog eventjes genieten van 4.

Leuk, maar dit moet je dan in het BF4 topic posten uiteraard ;)

Grotman wijzigde deze reactie 18-06-2016 12:00 (60%)

• Peter Boudewijn
  • Laatst online: 28-11 17:35
quote:
dangerpaki schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 23:07:
[...]

Verkopen? Zie ik iets over het hoofd? Kan je dingen in BF4 verkopen?
En reageer ik ook nog eens in het verkeerde forum 8)7

Het was duidelijk niet mijn avond...

PSN id: MrKnown86

• Njay

Njay wijzigde deze reactie 17-06-2016 12:52 (47%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pannekoek_NL
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 05-12 19:40

Pannekoek_NL

PSN = Pannekoek_NL

Filmpje met feedback op de gameplay van Stonemountain64, door stonemountain. Hierbij beantwoord hij ook vragen vanuit de community

En hier wat feedback van Levelcapgaming

Pannekoek_NL wijzigde deze reactie 17-06-2016 15:53 (21%)

• Njay
Pre-order is done 39,90 bij cdkeys.com :)

• green-tea
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 15-11 08:07
Origin Access geactiveerd meteen een leuke korting op BF 1 :)

Betaal je fiat rekening met Bitcoins | iRacing Profiel

• jimz93
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 07-12 16:34
quote:
Njay schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 17:22:
Pre-order is done 39,90 bij cdkeys.com :)
Geen premium edition tho...

PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
quote:
jimz93 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 19:37:
[...]
Geen premium edition tho...
Die 30-40 euro extra geef ik ook liever aan een andere AAA game dan een paar skins enzo :+
Er komen nog genoeg spellen uit die ik ook nog wil spelen (Dishonored, Watch dogs, South park, deus ex, mafia 3, mss fifa, dan ghost recon & Sniper Elite in begin 2017...).

Hopelijk gaan ze die kerel @ https://youtu.be/c7nRTF2SowQ?t=35s gebruiken ipv die vrouwelijke announcer stem :9

SmokingCrop wijzigde deze reactie 17-06-2016 23:24 (26%)

Klik voor [handleiding] Raspberry Pi met UniFi controller en Pi-hole (headless)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jimz93
quote:
SmokingCrop schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 23:21:
[...]

Die 30-40 euro extra geef ik ook liever aan een andere AAA game dan een paar skins enzo :+
Er komen nog genoeg spellen uit die ik ook nog wil spelen (Dishonored, Watch dogs, South park, deus ex, mafia 3, mss fifa, dan ghost recon & Sniper Elite in begin 2017...).

Hopelijk gaan ze die kerel @ https://youtu.be/c7nRTF2SowQ?t=35s gebruiken ipv die vrouwelijke announcer stem :9
Voorheen was premium toch altijd dat je de nieuwe DLC's erbij in had zitten?
bij BF4 iig wel en dat was mij het geld altijd meer dan waardt :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
quote:
jimz93 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 23:27:
[...]

Voorheen was premium toch altijd dat je de nieuwe DLC's erbij in had zitten?
bij BF4 iig wel en dat was mij het geld altijd meer dan waardt :)
Ja, maar dat kan je nu nog niet kopen. Nu heb je de standaard versie en de deluxe versie (en een fysieke collectors editie). Geen van beide spreekt over maps die je erbij krijgt. Enkel "Seven day early access to a free map drop" als pre-order bonus.
Maps koop je er meestal apart bij in de vorm van een Season pass ("premium"), maar wie weet verrassen ze ons en gaan ze de maps gratis maken en geld op iets anders maken (dat vergroot namelijk de "longevity", meer mensen die spelen en andere micro-dlc consumeren). Misschien als extra marketing stunt tegen CoD om zo nog meer hype te creëeren.

Overigens is zo'n Season Pass + Battlefield game combo in het begin eerder 120 euro op Origin ;)
Dat was alleszins zo bij Battlefield 4. Toen kocht ik echter het op release voor 75 euro via een online key store.

SmokingCrop wijzigde deze reactie 17-06-2016 23:36 (9%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jimz93
quote:
SmokingCrop schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 23:33:
[...]

Ja, maar dat kan je nu nog niet kopen. Nu heb je de standaard versie en de deluxe versie (en een fysieke collectors editie). Geen van beide spreekt over maps die je erbij krijgt. Enkel "Seven day early access to a free map drop" als pre-order bonus.
Maps koop je er meestal apart bij in de vorm van een Season pass ("premium"), maar wie weet verrassen ze ons en gaan ze de maps gratis maken en geld op iets anders maken (dat vergroot namelijk de "longevity", meer mensen die spelen en andere micro-dlc consumeren). Misschien als extra marketing stunt tegen CoD om zo nog meer hype te creëeren.

Overigens is zo'n Season Pass + Battlefield game combo in het begin eerder 120 euro op Origin ;)
Dat was alleszins zo bij Battlefield 4. Toen kocht ik echter het op release voor 75 euro via een online key store.
Jup! je hebt gelijk :9

Mochten ze aan microtransacties beginnen hoop ik op eenzelfde constructie als Rainbow six: Siege nu gebruikt. Enkel cosmetisch en grotendeels ook met in-game punten vrij te spelen :)

offtopic: ik zie nu pas dat je smokingcrop bent doordat ik je avatar niet herkende xD

jimz93 wijzigde deze reactie 18-06-2016 00:43 (3%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Jovas
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 01-12 22:45
Zijn alle grote Youtubers nog steeds sponsored by Ranku?

En hoe zit het met de netcode?

Pre-order cancelled!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 00:30

weet niet of deze al gepost is, maar vind dit wel heel erg mooi eruit zien...

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 04-12 12:47
quote:
Jovas schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 14:29:

Pre-order cancelled!
Ik heb bewust bij 5 webshops een pre-order gezet zodat ik onmiddellijk erna 5 keer pre-order... CANCELLED kon schreeuwen.

Strava profile - Steam profile

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: november 2009
  • Niet online
quote:
Asgaro schreef op zondag 19 juni 2016 @ 01:38:
[...]

Ik heb bewust bij 5 webshops een pre-order gezet zodat ik onmiddellijk erna 5 keer pre-order... CANCELLED kon schreeuwen.
Ik kan niet zeggen dat ik erg verbaast ben. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NiGeLaToR
quote:
Mr. Detonator schreef op zondag 19 juni 2016 @ 00:45:
[video]

Mooi wel, maar qua gameplay 'voelt' het erg arcade achtig. Zie springende mannetjes, veel HUD info en tags - niet echt het WW1 gevoel wat je zou verwachten. Erg kleurrijk ook allemaal - had een somberder thema verwacht. Denk dat het hele WW1 verhaal sowieso niet mijn ding zal zijn.. Wacht nog tevergeefs op een BF:BC3 :+

• 92946
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 19-01-2018
quote:
NiGeLaToR schreef op zondag 19 juni 2016 @ 21:03:
[...]

Mooi wel, maar qua gameplay 'voelt' het erg arcade achtig. Zie springende mannetjes, veel HUD info en tags - niet echt het WW1 gevoel wat je zou verwachten. Erg kleurrijk ook allemaal - had een somberder thema verwacht. Denk dat het hele WW1 verhaal sowieso niet mijn ding zal zijn.. Wacht nog tevergeefs op een BF:BC3 :+
Dat komt omdat dit de multiplayer is. De singleplayer is waarschijnlijk grimmer.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 08-12 18:55

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

quote:
Mr. Detonator schreef op zondag 19 juni 2016 @ 00:45:
[video]

Ziet er zeker mooi uit, dat is het probleem niet bij DICE.

Ik ben wel nog een beetje kritisch qua de volgende zaken:

- Spotten is prima, maar in bijna alle gameplay van het event blijven de spots echt veel te lang zichtbaar, en wordt er ipv op de vijand, meer op de grote gloeiende iconen geschoten.

- De personages zelf praten lekker Duits, maar die vrouw van het "we lost point Dove ", dat mag wel iets ruwer worden.

- Destruction is opzich goed, maar er zijn wel een paar gebouwen die dus blijkbaar "onverwoestbaar" zijn. Jammer. Of je gaat voor destruction, of niet. Maar dat arbitraire "dit mag wel kapot, en deze schuur kan niet kapot" vind ik een beetje flauw.

Wat wel cool is, en hopelijk niet verandert:

- dat map overzicht, met die heerlijke luchtbeelden.

- die heerlijke graphics, met fog, weereffecten en flink veel tracer rounds die je om de oren vliegen.

- interieurs lijken beter gevuld te zijn, met schilderijen aan de muur, kleine salontafels en bedden.

Wat me vooral opvalt is dat ze dit nog als "pre-alpha" bestempelen. Ik zou het absoluut niet erg vinden om dit als beta te spelen, mits de spotting wordt ingeperkt.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• beuker19
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 04-12 09:45
quote:
Jeroenneman schreef op maandag 20 juni 2016 @ 00:31:
[...]

Ziet er zeker mooi uit, dat is het probleem niet bij DICE.

Ik ben wel nog een beetje kritisch qua de volgende zaken:

- Spotten is prima, maar in bijna alle gameplay van het event blijven de spots echt veel te lang zichtbaar, en wordt er ipv op de vijand, meer op de grote gloeiende iconen geschoten.

- De personages zelf praten lekker Duits, maar die vrouw van het "we lost point Dove ", dat mag wel iets ruwer worden.

- Destruction is opzich goed, maar er zijn wel een paar gebouwen die dus blijkbaar "onverwoestbaar" zijn. Jammer. Of je gaat voor destruction, of niet. Maar dat arbitraire "dit mag wel kapot, en deze schuur kan niet kapot" vind ik een beetje flauw.

Wat wel cool is, en hopelijk niet verandert:

- dat map overzicht, met die heerlijke luchtbeelden.

- die heerlijke graphics, met fog, weereffecten en flink veel tracer rounds die je om de oren vliegen.

- interieurs lijken beter gevuld te zijn, met schilderijen aan de muur, kleine salontafels en bedden.

Wat me vooral opvalt is dat ze dit nog als "pre-alpha" bestempelen. Ik zou het absoluut niet erg vinden om dit als beta te spelen, mits de spotting wordt ingeperkt.
Wat ik had begrepen is dat de destructie wat is ingeperkt ivm de balans.

Ik denk dat het een goede keus is want in bfbc2 waren sommige maps na een tijdje niet meer speelbaar

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hmmmmmmmmmpffff
quote:
Jovas schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 14:29:

Pre-order cancelled!
Sowieso een game pre orderen voordat je de beta gespeeld hebt, wtf is wrong with people.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Devata
  • Laatst online: 23-10 09:32
quote:
NiGeLaToR schreef op zondag 19 juni 2016 @ 21:03:
[...]

Ook tijdens oorlog schijnt de zon, en ook toen men alleen nog in zwart-wit op nam, was het gras net zo groen als het nu is.

Wij verwachten meer grouwe kleuren omdat we dat tijdperk altijd zo gezien hebben, maar ik denk dat het juist goed is dat ze dat niet doen.

• Devata
Gaat de Collectors Editie eigenlijk ook in Nederlandse winkels beschikbaar zijn? Ik heb hem namelijk nog nergens gezien.
quote:
Devata schreef op maandag 20 juni 2016 @ 10:23:
[...]

Ook tijdens oorlog schijnt te zon, en ook toen men alleen nog in zwart-wit op nam, was het gras net zo groen als het nu is.

Wij verwachten meer grouwe kleuren omdat we dat tijdperk altijd zo gezien hebben, maar ik denk dat het juist goed is dat ze dat niet doen.
Inderdaad, lekker kleurrijke omgevingen afgewisseld met deprimerende onweersbuien of sneeuwstormen. Geef mij maar die mooie diversiteit die ik ook zie als ik naar buiten kijk.
Alleen vaak slaan ze door, of het wordt te kleurrijk of het wordt weer veel te grauw, een middenweg blijft lastig.

• Goner
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 05-12 10:40

Goner

What can I do you for ?

quote:
Prosac schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 10:14:
Ik zag op de concept-art ook als een draagbaar machinegeweer dat nergens op leek.
In een vd trailers wordt er ook geschoten met een automatisch wapen, ammo-trommel op een soort steel eraan :?

zie hier niets dat er op lijkt : https://www.reddit.com/r/...ist_of_weapons_and_added/

Gigabyte GA-MA770T-UD3 / AMD Phenom II X4 955e / 8GB DDR3-SDRAM / NVIDIA GeForce GTX 750 Ti / Acer K222HQL / Windows 7 Home Premium SP1 (64-bit)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kipneck
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 19:57
quote:
Goner schreef op maandag 20 juni 2016 @ 11:53:
[...]

In een vd trailers wordt er ook geschoten met een automatisch wapen, ammo-trommel op een soort steel eraan :?

zie hier niets dat er op lijkt : https://www.reddit.com/r/...ist_of_weapons_and_added/
M1908 Mondragon: Standard issue Mexican rifle, and the first semi-automatic rifle to become standard issue anywhere in the world. Sold to all sides of WW1. 5 round magazine, though later variants used a 20-round box magazine and the Germans issued it to aerial observers with a 30-round drum magazine.

deze misschien?

• Witte8
  • Laatst online: 06-12 17:23
quote:
Tsurany schreef op maandag 20 juni 2016 @ 10:29:
[...]

Inderdaad, lekker kleurrijke omgevingen afgewisseld met deprimerende onweersbuien of sneeuwstormen. Geef mij maar die mooie diversiteit die ik ook zie als ik naar buiten kijk.
Alleen vaak slaan ze door, of het wordt te kleurrijk of het wordt weer veel te grauw, een middenweg blijft lastig.
Elke keer je de map speelt ging dacht ik het weer toch veranderen? Zelfs tijdens een rond kon het weer dynamisch veranderen..

Zoals hierboven gezegd, tis niet omdat er nog niet in kleuren kon worden gefilmd of foto's gemaakt dat gras in grijstinten moet komen ... of kan ik me de juiste sfeer niet inbeelden? :-)

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

quote:
[...]

Nee hij bedoelt die smg die je ziet met die kleine ronde drum aan aan lang magazijn.

@NL

• Prosac
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 07-12 00:32
quote:
[...]

Ik doelde op dit wapen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Devata
quote:
Lijkt me deze:

(MG 08)
MG 08/15

Even op die reddit-post gekeken en die staat er ook tusse.
"Fixed/Heavy Machineguns:
Maxim Gun/MG 08/Browning M1917/Vickers: Grouped together because of similarity of design. Expect 200 or 250 round belt."

Het plaatje dat ze erbij zette is deze: en dat is ook het zelfde wapen, deze werd ook vaak op een onderstel gezet. (al is die van de trailer de MG08/15 met houten handvat)
Ik ben geen expert hoor.. Wikipedia: MG 08

Devata wijzigde deze reactie 20-06-2016 14:14 (76%)

• Jovas
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 01-12 22:45
quote:
hmmmmmmmmmpffff schreef op maandag 20 juni 2016 @ 10:22:
[...]

Sowieso een game pre orderen voordat je de beta gespeeld hebt, wtf is wrong with people.
Snoop en z'n crew hebben de game wel gespeeld, ik ga nu overwegen om mijn pre-order te re-pre'en

• Prosac
quote:
Devata schreef op maandag 20 juni 2016 @ 13:53:
[...]

Lijkt me deze:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

(MG 08)
MG 08/15

Even op die reddit-post gekeken en die staat er ook tusse.
"Fixed/Heavy Machineguns:
Maxim Gun/MG 08/Browning M1917/Vickers: Grouped together because of similarity of design. Expect 200 or 250 round belt."

Het plaatje dat ze erbij zette is deze: [afbeelding] en dat is ook het zelfde wapen, deze werd ook vaak op een onderstel gezet. (al is die van de trailer de MG08/15 met houten handvat)
Ik ben geen expert hoor.. Wikipedia: MG 08
Verrek en ik maar denken dat ze daar een of andere fantasie op los hadden gelaten.

• LordHunterZ
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 10-10-2016
Graag ontopic posten

Grotman wijzigde deze reactie 21-06-2016 11:11 (92%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Indy91
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 16-10 12:40
quote:
SmokingCrop schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 23:33:
[...]
Klopt. Je kunt waarschijnlijk vlak voor de release van BF1, een Premium (inclusief base game) key bemachtigen bij een key store. Zo heb ik op eind oktober 2013 een Premium key voor BF4 gekocht voor 65 GBP.

Dus ik ga ervan uit dat een BF1 premium edition ook weer vlak voor de BF1 release is verkrijgen via de diverse key shops. :)

Indy91 wijzigde deze reactie 20-06-2016 15:03 (3%)

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Acties:
  • +1Henk 'm!

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Purple Dolphin
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 21-11 21:27
quote:
Witte8 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 12:36:
[...]Zoals hierboven gezegd, tis niet omdat er nog niet in kleuren kon worden gefilmd of foto's gemaakt dat gras in grijstinten moet komen ... of kan ik me de juiste sfeer niet inbeelden? :-)
Voor het geval je de juiste sfeer niet kan inbeelden hier een zeer goede en uitgebreide foto serie: World War l in Photos

Je hebt een punt wanneer je zegt dat men het grauwer voorstelt dan het was vanwege het gebrek aan beeldmateriaal met kleur. Ook omdat het zo'n globale oorlog was zal het ook niet altijd modder, regen en grauwheid zijn geweest (er werd ook gevochten in de Alpen bijvoorbeeld).

Het zou mooi zijn als BF1 dit ook laat zien in hun map keuze, dan weer super gritty en rauw in de depressieve modder trenches met regen om vervolgens door een berggebied in het zonnetje te vliegen.

Purple Dolphin wijzigde deze reactie 21-06-2016 13:43 (4%)

Goed punt van Levelcap over realisme:

Het komt er grofweg op neer dat in BF4 ook al veel wapens zitten die de fracties niet gebruiken omdat ze van andere landen zijn, nog niet beschikbaar of alleen voor consumenten en niet legers beschikbaar zijn.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Gameplay met hogere bitrate :)

SmokingCrop wijzigde deze reactie 21-06-2016 20:27 (19%)

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
quote:
Wilde hem net plaatsen :) Deze kun je dus op 1440p zetten, of als je pc het aankan - 2160p (4k). De Youtube compressie is op deze formaten nog niet zo sterk en je ziet dus een boel meer detail... We kunnen de graphics hiermee dus al een stuk beter inschatten.

FT-17 FTW!

• SmokingCrop
  • Niet online
quote:
Jeroenimoes schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 22:56:
[...]

Wilde hem net plaatsen :) Deze kun je dus op 1440p zetten, of als je pc het aankan - 2160p (4k). De Youtube compressie is op deze formaten nog niet zo sterk en je ziet dus een boel meer detail... We kunnen de graphics hiermee dus al een stuk beter inschatten.
Jammer dat hij niet een stuk gameplay als bestand deelt zonder compressie.

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
Idd, net gekeken... Youtube gooit er nu blijkbaar ook op 4k een dikke compressie overheen. :(

FT-17 FTW!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 21:31

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Het ziet er allemaal veel te druk uit, lijkt soms wel wat op Quake/UT of zoiets.... Allemaal icoontje boven alles en iedereen..

Verder jammer dat je overal punten mee kan scoren, engine disabled? wat is dat nu weer voor onzin. De charme van BF1942 was voor mij altijd dan punten weinig boeiden. Geen headshot bonus of engine bonus of melee attack bonus.. Nee gewoon je eigen spel maken op iedere map met elkaar. Dit is een rommeltje.

• FireBladeX
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 20:46
quote:
Deruxian schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 01:36:
Het ziet er allemaal veel te druk uit, lijkt soms wel wat op Quake/UT of zoiets.... Allemaal icoontje boven alles en iedereen..

Verder jammer dat je overal punten mee kan scoren, engine disabled? wat is dat nu weer voor onzin. De charme van BF1942 was voor mij altijd dan punten weinig boeiden. Geen headshot bonus of engine bonus of melee attack bonus.. Nee gewoon je eigen spel maken op iedere map met elkaar. Dit is een rommeltje.
De extra punten is om mensen die niet zo goed zijn alsnog te voorzien van punten. De punten zijn nodig om een nieuwe rank te behalen (van rank 1 naar rank 2) en om nieuwe wapens te unlocken. Bf1942 had geen ranking systeem en ook geen unlocks, waardoor je ook geen punten nodig hebt en alleen een scorebord.

Daarnaast moeten de icoontjes ervoor zorgen dat het spel toegankelijk blijft voor de niet ervaren gamers, zodat zij weten waar ze naar toe moeten en wat ze moeten doen. Naar mij weten is er altijd een hardcore modes waarin de minimap wordt uitgeschakeld en de icoontjes qua spotten sneller verdwijnen en op kortere afstand zichtbaar zijn (in andere woorden het vermindert).

Daarnaast zullen er meedere spelmodi zijn waarin qua spelersaantal zal verschillen en ook qua drukte. Dat het druk is met 64 spelers is juist een charme van battlefield. Echter ook met battlefield 4 heb je sommige maps waar op bepaalde plekken een opeenhoping van spelers krijgt maar goed dat heeft meer met leveldesign te maken.

FireBladeX wijzigde deze reactie 22-06-2016 07:18 (11%)

Dat is natuurlijk zo, maar ik zou graag zien dat je al die punten en extra rommel in beeld uit kunt zetten, en bijv alleen de naam in rood ziet als je iemand neerschiet.. De puntentelling zie ik op t einde van de game wel.
Maar ja het zal wel weer alles of niets zijn, AAN/UIT :/

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: december 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

quote:

Als het niet de graphics zijn dan kunnen we wel over iets anders zeiken, die score punten zijn ervoor om teamplay aan te moedigen. Dus dat die rpg's naar een tank vliegen ipv naar infanterie, nu krijg je voor iedere rpg die je op een tank schiet punten, BF draait trouwens helemaal niet om kills maar om de objectives en teamplay.

Acties:
  • +5Henk 'm!
quote:
poor Leno schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 08:19:
Dat is natuurlijk zo, maar ik zou graag zien dat je al die punten en extra rommel in beeld uit kunt zetten, en bijv alleen de naam in rood ziet als je iemand neerschiet.. De puntentelling zie ik op t einde van de game wel.
Maar ja het zal wel weer alles of niets zijn, AAN/UIT :/
Ga dan lekker hardcore spelen. Je doet nu net alsof het allemaal ontzettend kut en onmogelijk is.

• hmmmmmmmmmpffff
quote:
Brilsmurfffje schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 08:29:
[...]

Als het niet de graphics zijn dan kunnen we wel over iets anders zeiken, die score punten zijn ervoor om teamplay aan te moedigen. Dus dat die rpg's naar een tank vliegen ipv naar infanterie, nu krijg je voor iedere rpg die je op een tank schiet punten, BF draait trouwens helemaal niet om kills maar om de objectives en teamplay.
Ik vraag me af of de punten ook maar enig nut hebben. Vroeger heb ik nooit problemen gehad met teamplay. Het enige waar je toen punten voor kreeg was cappen van flags. Als iemand solo wil spelen doet diegene dat toch wel. Die paar extra puntjes zijn imo overbodig en gewoon een gimmick.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

quote:
hmmmmmmmmmpffff schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 10:44:
[...]

Ik vraag me af of de punten ook maar enig nut hebben. Vroeger heb ik nooit problemen gehad met teamplay. Het enige waar je toen punten voor kreeg was cappen van flags. Als iemand solo wil spelen doet diegene dat toch wel. Die paar extra puntjes zijn imo overbodig en gewoon een gimmick.
Autobalancer werkt op skill, skill krijg je door teamplay en het neerschieten van spelers met een hoger level. En die punten zijn de motivatie om het spel te blijven spelen en meer dingen vrij te spelen.

Ik word een beetje moe van het vroeger was alles beter gezeur en dit spel is slecht.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• hmmmmmmmmmpffff
quote:
Brilsmurfffje schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 10:55:
[...]

Autobalancer werkt op skill, skill krijg je door teamplay en het neerschieten van spelers met een hoger level. En die punten zijn de motivatie om het spel te blijven spelen en meer dingen vrij te spelen.

Ik word een beetje moe van het vroeger was alles beter gezeur en dit spel is slecht.
Voor jou zijn de punten misschien een motivatie, maar niet voor iedereen. Ik word zelf een beetje moe van het volk dat DLC en tienduizend unlocks, killstreaks helemaal prachtig vindt.

Wat is er mis met simpele objectives based teamplay zonder afleiding.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pelkie
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 06-12 15:42
quote:
hmmmmmmmmmpffff schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 10:59:
[...]

Voor jou zijn de punten misschien een motivatie, maar niet voor iedereen. Ik word zelf een beetje moe van het volk dat DLC en tienduizend unlocks, killstreaks helemaal prachtig vindt.

Daar is helemaal niks mee maar als dat jou mening is dan is battlefield 1 helaas niks voor jou. Er zijn zat games die wel aan jou eisen voldoen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

quote:
[...]

Dat is nu toch juist het geval 8)7

Kijk naar het deployment scherm en vergelijk dat met BF4

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hmmmmmmmmmpffff
quote:
Pelkie schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 11:02:
[...]

Daar is helemaal niks mee maar als dat jou mening is dan is battlefield 1 helaas niks voor jou. Er zijn zat games die wel aan jou eisen voldoen.
Ik stoor mij er niet erg genoeg aan om het gamebreaking te vinden. Het is alleen jammer dat het publiek hier zoveel om geeft en verschuift de focus van belangrijkere zaken.
quote:
Brilsmurfffje schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 11:02:
[...]

Dat is nu toch juist het geval 8)7

Kijk naar het deployment scherm en vergelijk dat met BF4
Euhm, we hadden het toch over de overdosis aan punten voor elke scheet die je laat? Daar doelde ik op. Denk niet dat het veel zal veranderen.

• PrinsPils
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 23:02
quote:

Eens, vooral de grootte van de icoontjes stoort me in dit filmpje.

Maar damn, wat ziet die omgeving er weer goed uit. Echt een WO1 sfeer die ze weten neer te zetten. Ik kijk er enorm naar uit :)

Acties:
  • +3Henk 'm!
quote:
[...]

Astu: [PC] Verdun :w

• Goner
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 05-12 10:40

Goner

What can I do you for ?

quote:
Speel jij het ? Ziet er interessant uit ... met zo'n bolt-action krijg je wat meer de juiste 'sfeer' dan met al die automatische wapens in de trailers.

Gigabyte GA-MA770T-UD3 / AMD Phenom II X4 955e / 8GB DDR3-SDRAM / NVIDIA GeForce GTX 750 Ti / Acer K222HQL / Windows 7 Home Premium SP1 (64-bit)

• LordHunterZ
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 10-10-2016
quote:
Oke is goed, sorry voor het ongemak.
quote:
Martinspire schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 09:16:
[...]

Ga dan lekker hardcore spelen. Je doet nu net alsof het allemaal ontzettend kut en onmogelijk is.
Man, overdrijven is ook een vak he? :F

Ik zeg gewoon wat ik er van vind, en hoe ik t graag zou zien.
Je suggestie van Hardcore gaan spelen vanwege dit, slaat nergens op en is totaal geen optie, voor talloze redenen.

Ik wil gewoon het scherm, om m'n crosshair heen, minder druk maken.

Je zou zelf ook mee (of aan de anderen) kunnen denken ipv meteen zo raar te reageren.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
quote:

Tja dat kun je vinden... wel een beetje hipster-mening in mijn boek, want dit is simpele neurowetenschap. In layman's terms: Het verdienen van punten speelt in op je 'beloningscentrum', het geeft een goed gevoel en zorgt ervoor dat je het spel de volgende keer weer speelt.
Ik zal het eens opzoeken, maar ik heb ook ooit eens gelezen dat het verhogen van het aantal punten dat je krijgt ook een beter effect gaf. In Battlefield 1942 kreeg je nog 1 punten voor een kill. Onderzoek toonde aan dat 100 punten bij een kill een groter effect had, zelfs als de rest van de puntenindeling (aantal benodigd om te promoveren) mee naar boven schaalde.
Zelfs de vloeiendheid waarmee de UI de punten toont speelt hierin mee.

Check maar eens bij jezelf: als jij bij een multikill daarvan geen enkele bevestiging krijgt in de UI is dat 'awesome' gevoel veel minder. Heerlijk als de UI heel snel een aantal regels snel en vloeiend onder elkaar gooit en je de punten ziet stacken.

Geloof me, UI-design / Interaction design is een vak apart. Er zit veeeeel meer gedachte en onderzoek achter dan het doet vermoeden.

Toevallig dat ik gister nog een presentatie zag van een Bungie developer over het ontwikkeltraject van de hele Destiny UI. Interessante stof : YouTube: Destiny's Tenacious Design and Interface

FT-17 FTW!

• Prosac
quote:
Goner schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 11:38:
[...]

Speel jij het ? Ziet er interessant uit ... met zo'n bolt-action krijg je wat meer de juiste 'sfeer' dan met al die automatische wapens in de trailers.
Vreselijk moeilijk en frustrerend en juist daarom ontzettend leuk. Helemaal als je ook nog eens kills weet te maken. :P

• SmokingCrop
  • Niet online
quote:
Jeroenimoes schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 12:48:
[...]
Check maar eens bij jezelf: als jij bij een multikill daarvan geen enkele bevestiging krijgt in de UI is dat 'awesome' gevoel veel minder. Heerlijk als de UI heel snel een aantal regels snel en vloeiend onder elkaar gooit en je de punten ziet stacken.
Yep, dat kan ik zeker beamen. In Plants vs Zombies Garden Warfare 2 heb je zelf een 'Everlasting Crown' die commentaar op je spel geeft :9
YouTube: Plants Vs Zombies Garden Warfare 2 - Everlasting Crown Graveyard Ops...

quote:
poor Leno schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 12:27:
[...]

Man, overdrijven is ook een vak he? :F

Ik zeg gewoon wat ik er van vind, en hoe ik t graag zou zien.
Je suggestie van Hardcore gaan spelen vanwege dit, slaat nergens op en is totaal geen optie, voor talloze redenen.

Ik wil gewoon het scherm, om m'n crosshair heen, minder druk maken.

Je zou zelf ook mee (of aan de anderen) kunnen denken ipv meteen zo raar te reageren.
Meedenken heeft weinig zin als de dev daar toch niet naar gaat luisteren. Dus dan is het slikken of iets anders doen. Dus 2 opties: hardcore mode of gewoon lekker Verdun gaan doen.

Ik ben het een beetje zat om reacties te zien van mensen die elke keer gaan haten op de GUI, de authenticiteit, pc hardware of het console vs PC "debat".

Maar goed, ik denk dat het al niet lang meer duurt voordat de consoles zich gaan opsplitsen van dit topic :>

• Devata
quote:
Jeroenimoes schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 12:48:
[...]
want dit is simpele neurowetenschap. In layman's terms: Het verdienen van punten speelt in op je 'beloningscentrum', het geeft een goed gevoel en zorgt ervoor dat je het spel de volgende keer weer speelt.
Tja is dat zo? Ik ben helemaal voor wetenschap maar zeker dit soort psychologische wetenschap laat nog wel eens te wensen over.

Het doet me denken aan de kistjes en zakjes cultuur in Guild Wars 2. Even voor de mensen die het niet weten, in Guild Wars 2 (een MMORPG) krijg je best veel loot, die loot zit vaak in kistjes en daar kunnen ook weer zakjes in zitten. Wat blijkt, dit is verzonnen door ook een of andere deskundige (in de psychologie) die beweert dat dat het beloningsgevoel bevorderd. Maar in de praktijk ergeren veel mensen zich er dood aan. Sommige verdedigen het wel nog maar dan vooral omdat het minder plaats in beslag neemt. (Nou zou minder maar betere loot natuurlijk dat ook doen). Maar ik hoor weinig mensen die het echt leuk vinden om de 250 kistjes te openen. Er worden zelfs autoklikkers voor gebruikt door veel spelers.

Sowieso zie je dit puntensysteem als beloning vooral veel in MMORPG, en wat is een van de klachten die je bij heel veel MMORPG’s tegen komt? Grind. Te veel van dit soort dingen kan een spel als grind gaan laten aanvoelen. Iemand wilt net die ene rank, of die score of dat ene item. Daarom speelt hij toch door als hij geen zin meer heeft. Gevolg is dat hij een burn out van het spel krijgt.. De grind heeft een nieuw slachtoffer gemaakt.

Het lijkt ook echt niet nodig. Mijn favoriete shooter is nog altijd Wolfeinstein Enemy Territory. Daarbij kon je wel wat punten scoren en zo wat unlocken, maar dat was van tijdelijke aart. (dat had je redelijk snel waarna er daarna dus geen progressie meer was maar was je de dag, week of maand erna (afhankelijk van de server) ook weer kwijt). Het was gewoon een vermakelijk spel en de beloning zat zich in het winnen van een match. Ik wilde de volgende match weer spelen omdat ik het leuk vond, niet omdat ik meer XP kreeg.

Sterker nog, als ik kijk naar het MMORPG genre, daar vind ik een te sterke focus op valuta echt afgrijselijk.. zo’n langzaam oplopend cijfertje waar je dan uiteindelijk iets mee kunt kopen. Dan liever een lage kans dat het geen dat ik wil dropt van een bepaald beest dat je af maakt. Maar dat is ook weer een heel ander gerne natuurlijk.

Dat gezegd hebbende, ik vind het over het algemeen nogal mee vallen in Battlefield. Bepaalde wapen unlocks zijn wat minder, maar die score die je krijgt is toch meer voor spek of bonen. Battlefield 4 heb ik overgeslagen maar in Battlefield 3 viel het nog mee, alleen dus wat van die wapen unlocks. Bij Battlefield 1 lijken wapen unlocks me wat minder voor te komen (want WWI) dus verwacht ik dat het hier ook wel prima zal zijn.

Dus je kunt het neurowetenschap noemen, en zeggen dat de vraag naar minder van zo’n systemen een hipster-mening is. Maar ik ben zelf geen hipster en weet dat de punten ook niet heel belangrijk voor mij zijn (zo ver voor de neurowetenschap) dus op zich vind ik de vraag voor minder punten en unlock-zooi helemaal niet zo slecht.

Ook in je multi-kill verhaal vind ik me niet zo.. Ja in UT was het gaaf of M.M.MOSTERKILLL!! te horen. Maar als ik dan nu kijk naar Overwatch. Daar krijg je ook meldingen als je meerdere personen achter elkaar uit schakelt. Leuk, maar ik zit pas echt op het puntje van mijn stoel als de timer bijna af loopt en er zit nog een (of meer) tegenstander(s) op het punt dat ik eraf moet krijgen om de win binnen te halen. Oftewel, beslissingsmomenten zijn belangrijk. Niet wat puntjes of multi-kills, en wat die zogenaamde deskundige allemaal over beloning roepen kan ik in de praktijk ook niet beamen.

Als afsluiting toch weer even naar Battlefield. Als het net is als in BF3 maar misschien met iets minder unlocks vind ik het prima. Ik heb het puntensysteem in BF nooit echt problematisch gevonden omdat het niet iets was waar je achteraan moest gaan. Het was er en dat was het dan ook.

• AZFanatic
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 10-11-2016
-Foutje-

AZFanatic wijzigde deze reactie 22-06-2016 15:04 (96%)

• Grotman
  • Registratie: november 2013
  • Niet online
quote:
AZFanatic schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 14:53:
Jahaha eindelijk LT15 gehaald in m'n ELC AMX, als beloning de gehele bemanning maar vrouwelijk gemaakt. Nu ook eindelijk die Stug IV extra garageplek binnen. Maar weet nog niet zeker wat ik ermee ga doen, voor crewtraining heeft dat ding de juiste lay-out niet.
Gefeliciteerd, maar dit moet in het WoT-topic vermoed ik ;)

• Dr0ppFTW
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 06-12 11:52

Dr0ppFTW

Never be clever

quote:
Devata schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 14:26:
[...]

Tja is dat zo? Ik ben helemaal voor wetenschap maar zeker dit soort psychologische wetenschap laat nog wel eens te wensen over.
Voor sommige mensen wel, ik heb jarenlang Flyff gespeeld en dag in, dag uit alleen maar gegrind. honderden uren lang, alleen maar om te levelen, en waarom level je? Om beter te kunnen grinden, want pvp deed ik ook niet.

Hangt trouwens ook van de persoon in kwestie af denk ik (Leeftijd persoonlijkheid etc.)
Pagina: 1 ... 11 ... 120 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True