Ah, goed punt. De maten zijn:
- tussen dakgoot en de voet van de dakkapel zitten 4 dakpannen van 34,5 cm lang (zichtbare ruimte nu ze over elkaar gelegd zijn, los zijn ze 41 cm per stuk). De laatste dakpan onder de dakkapel is 24.5 cm vrij, het zink wat eroverheen ligt is 17,5 cm lang. Als ik 5 volledige pannen neem, dus ook de pan met het zink erover meeneem, dan heb ik 1.72m.
- Boven de dakkapel heb ik ook 5 pannen tot aan de nok, dus nog een keer 1.72m.
- Vanaf de dakgoot tot aan de zonnecollector is het 8 dakpannen van 34.5cm, dus 2.76m
- Het dak is in totaal 19 pannen dus 6.55 van dakgoot tot nok.
- Breedte van dakrand links tot en met oostelijke wand van de dakkapel is 6.45. Het dak loopt nog 1 of 2 panen door denk ik voor ik op de grens met de buren kom.
- Vanaf de dakgoot tot aan de zonnecollector is het 8 dakpannen van 34.5cm, dus 2.76m
- De dakkapel is 1.75m hoog, 4.40m breed en ongeveer 2.20m diep.
@ AMDFreak: ik wil zoveel mogelijk Wp uit m'n dak persen binnen een redelijke prijs. Ik weet dat ik met 345 Wp panelen natuurlijk meer haal maar dat is me de meerprijs niet waard. In principe wil ik zowel het schuine dak als de dakkapel volleggen.
Qua normale panelen (1.65x1) zou ik komen op 3 landscape onder de dakkapel, nog 1 landscape onder de zonnecollector, 3 landscape boven de dakkapel. En dan een aantal op de dakkapel. De installateurs zeiden 4 in portrait, maar als ik zo eens rondneus op internet kan dat niet ivm vrijblijven van de dakrand etc.
Ik neem aan dat de normale maat panelen ook op het schuine dak x cm van de dakrand moeten blijven? Dus dat ik ze niet in portait kwijt kan onder en boven de dakkapel? In theorie zou dat passen, 1.65m panelen op een pannenrij van 1.72 maar iets zegt me dat er meer ruimte moet zijn...