Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artimunor
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-06 23:47
Wailing_Banshee schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 07:43:
[...]

Hangt ervan af... Als je die kussenachtige oplossing van mijn oude Microsoft toetsenbord ziet... Ik ben blij dat ik kon kiezen tussen een harde polssteun en een zachte. Ben gelijk voor die harde gegaan, is wat bestendiger tegen kattennageltjes :p Qua gevoel zit er toch niet zo heel veel verschil in, aangezien je je handen toch niet moet laten rusten op die steunen (krijg je drukpunten van)

Maar ik ben benieuwd wanneer die UHK binnen gaat komen...
Oh cool je hebt 'm gebacked!
Ik kijk uit naar de review :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:13

Wailing_Banshee

You're Next

Artimunor schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 12:03:
[...]

Oh cool je hebt 'm gebacked!
Ik kijk uit naar de review :)
Ik ook :D
Maar ik moet eerst nog tijd vinden om een review te maken voor m'n Kinesis toetsenbord...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:28

NoTimeRemains

I know

Ik ben op zoek naar een TKL wireless (liefst BT anders radio) mechanisch (Brown key) keyboard met een QWERTY layout. Geen lampjes, gaming toeters en bellen, strak, zo klein mogelijk voor een TKL en stevig want moet in de rugzak.

[ Voor 5% gewijzigd door NoTimeRemains op 29-01-2018 18:37 ]

This is the Way.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 08:15

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

NoTimeRemains schreef op maandag 29 januari 2018 @ 18:37:
Ik ben op zoek naar een TKL wireless (liefst BT anders radio) mechanisch (Brown key) keyboard met een QWERTY layout. Geen lampjes, gaming toeters en bellen, strak, zo klein mogelijk voor een TKL en stevig want moet in de rugzak.
Het is niet echt een grote uitdaging om ff zelf te googlen op 'wireless TKL' maar wat dacht je van de Filco Majestouch Minila Air? amazon.com

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:28

NoTimeRemains

I know

Dwarlorf schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 11:08:
[...]

Het is niet echt een grote uitdaging om ff zelf te googlen op 'wireless TKL' maar wat dacht je van de Filco Majestouch Minila Air? amazon.com
Excuses, duizendmaal excuses! Aangezien in dit topic vaker om ervaringen en aankoopadvies gevraagd wordt dacht ik dat ik dit ook wel zou mogen. Nogmaals mijn excuses.

This is the Way.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

NoTimeRemains schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 17:40:
[...]

Excuses, duizendmaal excuses! Aangezien in dit topic vaker om ervaringen en aankoopadvies gevraagd wordt dacht ik dat ik dit ook wel zou mogen. Nogmaals mijn excuses.
1002 excuses is ook weer wat overdreven. :+ Bij de meeste topics wordt verwacht dat je zelf eerst wat onderzoek doet en dan advies vraagt maar in dit topic is dat niet expliciet vermeld.

Maar lijkt het je wat? Ik heb er zelf geen ervaring mee maar misschien iemand anders?

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 20:57

Deathchant

Don't intend. Do!

Deathchant schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 20:19:
Nou, mijn Corsair K95 Platinum kan ik al retour sturen na 3 maanden. De HW profielen zijn plotsklaps corrupt geraakt. Ik heb nu tijdens post totaan dat CUE opstart een rood tobo met witte LED strip. Ik kan alleen gebruik maken van het default profiel en kan niet meer switchen naar de HW profielen. Ik krijg ook altijd van die gare errors. Ik heb een week lang liggen zoeken en ik kom alleen maar mensen met problemen tegen die die HW profielen + CUE gebruiken.
Dus hij gaat retour, ik wil dat die HW profielen goed komen. Clearen van de onboard storage werkt niet en een (forced) FW-update werkt ook niet.
Vandaag teruggekregen en er zouden onderdelen vervangen zijn. Je raadt 't al: niet gefixed. Alsof er niks gebeurd is. Nog steeds tijdens POST een vaste rode verlichting (normaal is om een regenboogverlichting te zien) en ook de HW profielen zijn nog steeds corrupt.
Ik heb met Coolblue gebeld om te zeggen dat ik het niet cool meer vindt. Maar goed, de Corsair moet toch nóg eens terug gestuurd worden; er zit garantie op de reparatie ook en hun proces zegt dat dit eerst moet gebeuren alvorens ze met een andere oplossing komen. Dus ik kan morgen weer naar het postkantoor :(

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deathchant schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 17:06:
[...]

Vandaag teruggekregen en er zouden onderdelen vervangen zijn. Je raadt 't al: niet gefixed. Alsof er niks gebeurd is. Nog steeds tijdens POST een vaste rode verlichting (normaal is om een regenboogverlichting te zien) en ook de HW profielen zijn nog steeds corrupt.
Ik heb met Coolblue gebeld om te zeggen dat ik het niet cool meer vindt. Maar goed, de Corsair moet toch nóg eens terug gestuurd worden; er zit garantie op de reparatie ook en hun proces zegt dat dit eerst moet gebeuren alvorens ze met een andere oplossing komen. Dus ik kan morgen weer naar het postkantoor :(
Zo is mijn smartwatch destijds drie keer terug naar Coolblue gegaan, steeds kwam hij gewoon ongerepareerd terug. Uiteindelijk mijn geld terug geëist.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Tja tot nu toe was ik tevreden over CoolBlue, maar als dit niet goed gaat, wil ik een nieuw exemplaar van de K95 Platinum. Maar goed, niet te overhaast. Eerst gewoon netjes het proces volgen en dan zien we wel verder.

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitashi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:22
Ik heb sinds vandaag een CoolerMaster Masterkeys S, erg mooi toestenbordje!
Enige dan ik mis is een context menu, nou las ik dat ik met een macro shift-f10 aan kan roepen.

YouTube: MasterKeys Pro - On the fly Macro
Met behulp van deze video heb ik het geprobeerd in te stellen maar het wil nog niet echt lukken.
Er is wel iets opgeslagen op de knop (rechter cooler-master knop in dit geval, maar ik heb ook al anderen geprobeer) aangezien de knop duidelijk oplicht bij het verwijderen van macro's(er zit dus iets op geprogrammeerd).
Als ik de knop indruk gebeurt er echter niks (ook niet meer het originele -> de windows toets). De knop werkt dus helemaal niet meer. Doe ik iets verkeerd? Zoals ik het begrepen heb heb ik er geen aparte software voor nodig, dat wil ik ook liever niet installeren ivm wisselende PC's.
Is er iemand die mij kan vertellen wat ik verkeerd doe? Ik heb ook al wat random letters ingesteld als macro, maar deze worden ook niet uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-09 19:03
NoTimeRemains schreef op maandag 29 januari 2018 @ 18:37:
Ik kan je in ieder geval Anne Pro aanraden en RK61

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Mitashi schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 14:16:
Ik heb sinds vandaag een CoolerMaster Masterkeys S, erg mooi toestenbordje!
Enige dan ik mis is een context menu, nou las ik dat ik met een macro shift-f10 aan kan roepen.
Ik heb de oude Cooler Master Storm Rapid-i en ik druk gewoon zelf elke keer Shift+F10 : Kost dat echt zoveel moeite dat je daar een Macro voor nodig hebt ?! :D

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
nero355 schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 17:14:
[...]

Ik heb de oude Cooler Master Storm Rapid-i en ik druk gewoon zelf elke keer Shift+F10 : Kost dat echt zoveel moeite dat je daar een Macro voor nodig hebt ?! :D
Ja, afhankelijk van hoe vaak je die toets gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitashi
  • Laatst online: 08:22
nero355 schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 17:14:
[...]

Kan je me dan vertellen waarom andere uitgebreidere macro's het ook niet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Mitashi schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 19:41:
Kan je me dan vertellen waarom andere uitgebreidere macro's het ook niet doen?
Ik doe daar dus echt helemaal niks mee :)

Als ik de software van een fabrikant kan vermijden dan doe ik dat ook bij voorkeur!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjettepetJR.
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-07 22:57
ik heb vandaag eindelijk mijn YMD96 met Outemu Purple switches gebouwd, maar heb een grote fout gemaakt. Ik dacht dat er plate-mount stabilizers bij zaten, maar het waren dus PCB-mount, daar kwam ik achter na alle switches vast gesoldeerd te hebben. :X |:(

wie o wie heeft er nog een setje authentieke Cherry plate-mount cherry stabilizers in de aanbieding? ik heb maar 1x 6.25 u en 4x 2u nodig. eventueel is alleen de 6.25u al goed genoeg. let me know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tessa vd Heide
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 06-08 14:39
Ben geïnteresseerd in de Cooler Master Masterkeys Pro S, maar nu lijkt de Cooler Master MK750 me ook wel aardig wat. Ik wil graag RGB leds en cherry brown switches. Een numpad is voor mij geen vereiste.. Iemand ervaringen met een of beiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beide meer dan prima opties op hun respectievelijke prijspunten. MK750 is echter niet lekker beschikbaar, dus weet niet waar je die van dan wil halen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08:14

botoo

💀 too old to die young

Ik gebruik de Pro S met Cherry Brown nu alweer een hele poos (1 jaar?) en naar volle tevredenheid. Dedicated media keys mis ik niet omdat ik die toch niet gebruik.

Als je geen numpad denkt te gebruiken dan zou ik zeker voor een TKL kiezen.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

botoo schreef op maandag 5 februari 2018 @ 15:04:
Ik gebruik de Pro S met Cherry Brown nu alweer een hele poos (1 jaar?) en naar volle tevredenheid. Dedicated media keys mis ik niet omdat ik die toch niet gebruik.
Mijn CM Storm Rapid-i is één keer op RMA avontuur geweest, vanwege een witte LED die ermee was gestopt, maar IMHO geen reden om de nieuwe MasterKeys Pro S niet aan te schaffen :)
Als je geen numpad denkt te gebruiken dan zou ik zeker voor een TKL kiezen.
Ik zou zeggen zelfs als je die WEL gebruikt koop gewoon een TKL toetsenbord en een losse Numpad : pricewatch: LogiLink Numeric Keypad USB :)

"Once you go TKL you never go back!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet heel veel van mechs af, heb sinds een jaar een ducky one dkon1687 (red switches) en ben er heel tevreden mee. Echter vind ik het design van de keys echt heel lelijk, zou graag een ander lettertype en een andere kleur hebben. Nu is mijn vraag, waar kan ik het beste keycaps kopen in Nederland (of voor een redelijk prijsje naar Nederland laten verzenden)? Ik ben op zoek naar simpele kleurtjes (licht rood of blauw) en een set zwarte keys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starck
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Bij deze twee Aliexpress winkels heb ik wel eens Tai Hao keycaps gekocht. Ze hebben goede kwaliteit ABS doubleshot en PBT caps voor een prima prijs.

https://kprepublic.aliexp...2010608.0.0.6a16fe7O1ahNd

https://www.aliexpress.co...010612.0.0.2faaf08aGgaf4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRoCx
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15-09 13:40
Questione...

Ik heb thuis een Razer BlackWidow Chroma waar ik erg blij mee ben.

Nu zoek ik voor op mijn werk (software development) ook een mechanisch toetsenbord. Ik vind het alleen erg lastig om een goede en niet al te dure te vinden. Iemand kennis van een goed en degelijk (maar niet zo duur) mechanisch toetsenbord? Ik denk dat ik het beste voor de bruine switches kan gaan, gezien de blauwe flink wat herrie kunnen maken... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 15:45

WCA

PRoCx schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 09:37:
Questione...

Nu zoek ik voor op mijn werk (software development) ook een mechanisch toetsenbord. Ik vind het alleen erg lastig om een goede en niet al te dure te vinden. Iemand kennis van een goed en degelijk (maar niet zo duur) mechanisch toetsenbord? Ik denk dat ik het beste voor de bruine switches kan gaan, gezien de blauwe flink wat herrie kunnen maken... ;-)
Wat noem jij 'niet zo duur'? We kunnen niet in je portemonnee kijken :P

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
PRoCx schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 09:37:
Questione...

pricewatch: Ducky One DKON1608 PBT keycap MX Brown US ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRoCx
GreNade schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 10:00:
[...]

Wat noem jij 'niet zo duur'? We kunnen niet in je portemonnee kijken :P
Het is niet richting de portemonnee, maar meer omdat het een toetsenbord erbij is. Geen zin om daar een flinke prijs voor te betalen.. Ik hoop in ieder geval onder de 100 te blijven, bij voorkeur max 70-80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRoCx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Ik irriteer mij de laatste tijd nogal aan de keycaps van mijn Razer Blackwidow Choma V1 te irriteren.

Met name dat de keys enkel de hoofd tekens laten doorschijnen en bijvoorbeeld het * boven de 8 niet.
Maar ook gewoon op uitgekeken zegmaar.

Nu lijkt het mij dat deze ook gewoon te vervangen zijn door derden, echter welke caps ik dan moet hebben is mij een raadsel. Iemand die hier een antwoord op heeft?

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Rubman schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 14:01:
Ik irriteer mij de laatste tijd nogal aan de keycaps van mijn Razer Blackwidow Choma V1 te irriteren.

Met name dat de keys enkel de hoofd tekens laten doorschijnen en bijvoorbeeld het * boven de 8 niet.

Nu lijkt het mij dat deze ook gewoon te vervangen zijn door derden, echter welke caps ik dan moet hebben is mij een raadsel. Iemand die hier een antwoord op heeft?
Dat is bij elk cherry style wel in meer of mindere mate. Als je volledig verlichte toetsen wil zul je richting Logitech met Omron switches moeten zoeken

Share and Enjoy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Rubman schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 14:01:
Typecursus volgen? ;)
Bestaan die nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Olaf van der Spek schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 19:24:
[...]

Typecursus volgen? ;)
Bestaan die nog?
Ha! Nee gaat mij er niet om dat ik niet weet wat waar zit. Puur dat het mij irriteert en ik daarom iets anders wil.
De keys van Razer passen geen cherry caps op toch? Zo wel dan kan ik voldoende kiezen.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Laatst online: 08:07

ikt

Is er ergens in de EU waar je redelijke keycaps kunt halen? Ik word jaloers van die mooie keycaps op reddit maar dat soort keycaps zijn of enkel in de VS te halen of in China, maar dan moet je bijleggen wegens belasting. CandyKeys (meeste is out of stock) en mykeyboard.eu (niet erg veel keus) ken ik - zijn er nog meer?

Zoek:
Iets voor mijn XD64. Rechtsonder cluster vervangen door pijltjestoetsen, een 1.75u rshift (eigenlijk gemapt naar ?/) en naast de spatiebalk "gewoon" 1u knoppen.

Ik zou best wel een keyset willen met een plat profiel, dan kan ik makkelijker keys rondswappen. Jammer genoeg kan ik niet echt keysets vinden die alternatieve grootte knoppen bevatten. Of ze zijn peperduur.

AliExpress heeft wel goed spul: XD64 set en compleet setje maar ja, AliExpress :+

[ Voor 40% gewijzigd door ikt op 10-02-2018 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

ikt schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 11:40:
Is er ergens in de EU waar je redelijke keycaps kunt halen? Ik word jaloers van die mooie keycaps op reddit maar dat soort keycaps zijn of enkel in de VS te halen of in China, maar dan moet je bijleggen wegens belasting.
Bleasting en Import kosten heb ik vaker niet dan wel vanuit China, zelfs als ik een smartphone bestel dus ik zou me daar niet al te druk over maken :)
AliExpress heeft wel goed spul: XD64 set en compleet setje maar ja, AliExpress :+
Heeft ook niet mijn voorkeur voor andere produkten, maar als dat je enige optie is : Gewoon doen! :)

Kijk anders eens hier rond : [Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 3
GreNade schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 17:26:
Dat is bij elk cherry style wel in meer of mindere mate. Als je volledig verlichte toetsen wil zul je richting Logitech met Omron switches moeten zoeken
Volgens mij was er wel nog één concurrent die het ook had, maar inderdaad : Je moet dan een volledig toetsenbord kopen als je zoiets wilt :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Laatst online: 08:07

ikt

nero355 schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 12:30:
Bleasting en Import kosten heb ik vaker niet dan wel vanuit China, zelfs als ik een smartphone bestel dus ik zou me daar niet al te druk over maken :)
Da's het ding dus, ik heb vaker pech dan geluk en ik heb maar 3x uit China besteld waarvan 2x er 50% bovenop de aankoopprijs komt in vorm van belasting + PostNL.

Misschien dat dit betekent dat ik de volgende keer meer geluk heb? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:42

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ligt eraan wanneer men hier heeft besteld uit China. De douane schijnt meer te controleren hierop, dus als je het laatste half jaar wat hebt besteld, is de kans groter geweest dat je moest betalen, dan wanneer je >1 jaar geleden dat deed.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

MiBe schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 17:52:
[...]

Zo is mijn smartwatch destijds drie keer terug naar Coolblue gegaan, steeds kwam hij gewoon ongerepareerd terug. Uiteindelijk mijn geld terug geëist.
Hmmm, vrijdag 2 februari weer de boel opgestuurd en een briefje erbij gedaan dat ze in de CUE software moeten checken dat die profielen werken, en dat ze het ook kunnen zien aan het feit dat het tobo rood blijft met witte led strip tijdens POST.

Ik heb vanmorgen een mail gekregen "bedankt voor je bestelling"...dus ik kijk op mijn account, blijkt dat ze zelf het bestelproces geinitieerd hebben om me een nieuwe te sturen oOo
Dus we gaan het zien morgen. Wanneer alles 't ok doet, is het prima. Ik hoefde niet perse een nieuwe, ik wilde gewoon dat ik een fatsoenlijk werkend tobo zou hebben. Maar het is zeker leuk :)
Dus ja, mijn ervaringen met coolblue waren al goed, maar nu nog meer. Ok ik ben iets meer dan 2 weken mijn tobo kwijt en het is eventjes een hassle, maar ja, ik had nog een oud toetsenbord dus ik kon wel ff wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Deathchant schreef op maandag 12 februari 2018 @ 18:26:
Wanneer alles 't ok doet, is het prima. Ik hoefde niet perse een nieuwe, ik wilde gewoon dat ik een fatsoenlijk werkend tobo zou hebben. Maar het is zeker leuk :)
Dus ja, mijn ervaringen met coolblue waren al goed, maar nu nog meer. Ok ik ben iets meer dan 2 weken mijn tobo kwijt en het is eventjes een hassle, maar ja, ik had nog een oud toetsenbord dus ik kon wel ff wachten.
Had je dan verwacht dat ze die gingen repareren of iets :? Dat gaat echt niemand doen hoor : Kosten zijn te hoog en omruilen is voor iedereen beter en goedkoper uiteindelijk :)

Ze zullen hooguit misschien jouw toetsenbord ergens bij de RMA afdeling van het merk testen en kijken waarom het probleem optreedt en hoe ze dat bij nieuwere modellen/batches kunnen voorkomen!

* nero355 heeft ooit lang geleden de RMA mogen afhandelen/beheren voor een merk dat toetsenborden en muizen maakte onder andere ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

nero355 schreef op maandag 12 februari 2018 @ 18:54:
[...]

Had je dan verwacht dat ze die gingen repareren of iets :? Dat gaat echt niemand doen hoor : Kosten zijn te hoog en omruilen is voor iedereen beter en goedkoper uiteindelijk :)

Ze zullen hooguit misschien jouw toetsenbord ergens bij de RMA afdeling van het merk testen en kijken waarom het probleem optreedt en hoe ze dat bij nieuwere modellen/batches kunnen voorkomen!

* nero355 heeft ooit lang geleden de RMA mogen afhandelen/beheren voor een merk dat toetsenborden en muizen maakte onder andere ;)
Uh ja? Ik hou me niet echt bezig met speculeren voor welk bedrijf er wel een goeie businesscase is om producten te laten repareren ;) Maakt mij verder ook niet zoveel uit, als t maar gefixed wordt. Ik verwacht sowieso niet dat ik meteen een nieuw product krijg. Dus ja, ik geloof wel dat ze 't gaan repareren, alhoewel ik dan wel vermoed dat ze gewoon hun eigen technische mensen naar het probleem laten kijken en dat dát dan de specialist genoemd wordt.

Maar none of that, ik heb nu gewoon een nieuw tobo gekregen zonder dat ik erom gevraagd heb. Gewoon geen gezeur na de 2e keer reparatie maar meteen een nieuwe, en alles doet het nu gewoon perfect.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

De spatiebalk van m'n mechanical keyboard is gebroken en ik mis een [n] toets... :+
Heeft er iemand nog reserveonderdelen? >:)
Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4694/40288246702_3b95832bc3_c.jpg

Sorry, ik kon het niet laten. ;)
Kwam gisteren dit mechanische toetsenbord tegen. :Y

Ben ik blij dat mijn Ducky 2108S al jaren betrouwbaar functioneert.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15-09 21:19

LankHoar

Langharig tuig

Na bijna 2 jaar blij te werken met mijn Motospeed keyboard is per ongeluk 1 keycap in de stofzuiger terecht gekomen en nu kapot. Het gaat om de 8 in de rij boven het lettervlak. Op de website van Motospeed zie ik niet dat ze losse keycaps aanbieden, en nu vraag ik me af hoe ik aan een gelijksoortige keycap kom die hierbij past? Ik heb al wat zitten neuzen op http://www.wasdkeyboards.com/ maar hoe kom ik er achter welke key ik het beste kan kopen? Voel er weinig voor om een hele set aan te schaffen :)

[ Voor 5% gewijzigd door LankHoar op 18-02-2018 20:02 ]

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Natsu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-09 09:32
Je moet even kijken wat voor profiel het is: https://deskthority.net/wiki/Keyboard_profile . Waarschijnlijk is het OEM profiel en dan kun je inderdaad gewoon bij WASD keyboards een enkele toets bestellen.

Als je precies hetzelfde wilt hebben is dit volgens mij dezelfde set: https://nl.aliexpress.com...herry-mx/32710246792.html Maar je kunt natuurlijk ook wat mooiers uitzoeken :+

[ Voor 28% gewijzigd door Natsu op 18-02-2018 21:08 . Reden: found it ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Natsu schreef op zondag 18 februari 2018 @ 20:59:
[...]

Je moet even kijken wat voor profiel het is: https://deskthority.net/wiki/Keyboard_profile . Waarschijnlijk is het OEM profiel en dan kun je inderdaad gewoon bij WASD keyboards een enkele toets bestellen.

Als je precies hetzelfde wilt hebben is dit volgens mij dezelfde set: https://nl.aliexpress.com...herry-mx/32710246792.html Maar je kunt natuurlijk ook wat mooiers uitzoeken :+
Het lijkt inderdaad OEM qua vorm (dat voorbeeld op genoemde link komt overeen met mijn keyboard). Ik heb Cherry Blue switches, maar vind als ik op "OEM Cherry" zoek alleen maar een full keycap set op WASD. Wanneer ik zoek onder "printed keycap singles" zie ik alleen maar bijzondere uitvoeringen, geen letters/cijfers. Om nog maar te zwijgen over het feit dat ik geen idee heb wat de verschillen zijn tussen "R4 1x1", "R2 1x1" etc. :+ Hoe kom ik aan een zwarte cap met een 8 en sterretje die mijn LED licht door gaan laten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natsu
Bij WASD keyboards zijn de bovenste 2 rijen R4, dus dat is de rij die je wilt. https://deskthority.net/wiki/Keyboard_profile#Numbering

Ik denk niet dat je een enkele doorschijnende 8* gaat vinden, maar als je een aardige verkoper van een complete set vindt kun je misschien wat regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Natsu schreef op zondag 18 februari 2018 @ 21:28:
[...]

Bij WASD keyboards zijn de bovenste 2 rijen R4, dus dat is de rij die je wilt. https://deskthority.net/wiki/Keyboard_profile#Numbering

Ik denk niet dat je een enkele doorschijnende 8* gaat vinden, maar als je een aardige verkoper van een complete set vindt kun je misschien wat regelen.
Hmm, understood. Bedankt voor alle info zover! Ik zie nog geen hele sets te koop die vergelijkbaar zijn, dus toch maar eens de fabrikant schrijven, wellicht valt er wat te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Aan alle K95 Platinum owners...ratelt jullie volume knop ook als je ermee scrollt?

YouTube: Corsair K95 RGB Platinum Volume Wheel Issue Identified - What Causes...

[ Voor 57% gewijzigd door Deathchant op 21-02-2018 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Laatst online: 14-09 17:14
Nee nog nooit gemerkt, ook al gebruik ik 'm vrij regelmatig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
dit topic gevonden nadat ik eigenaar ben geworden van de logitech G810. Bevalt tot nu toe uitstekend :D

Jullie trouwens nog tips of sites waar eventueel game profiles te downloaden zijn? :) niet alle games worden gescand etc dus vroeg me af of er kant/klare profiles zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-09 13:07
Ik heb een probleempje met m'n Steelseries M500.
Nadat er wat vocht op terecht is gekomen werkt de '2' (typ dit met numpad) toets niet goed meer.
Krijg nu steeds 2935678-=1` te zien als ik erop druk. Shift+2 wordt (@_+#%^&*!~ :/ Backspace werkte ook niet goed meer maar na wat schoonmaken doet 'ie het wel weer.

Zou er nog wat aan te doen zijn of is dit einde oefening?

/edit
Nvm, na wat schoonmaken en geduld schijnt het probleem opgelost te zijn. :)

[ Voor 11% gewijzigd door superbassie op 25-02-2018 22:41 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Het heeft een paar maanden geduurd voordat ik alles binnen had maar mijn Banana Split keyboard is klaar wat betreft alle onderdelen. De firmware is nog niet optimaal. Ik moet nog wel layers (F-toetsen ea) en de caps lock led toevoegen in de firmware.

Banana Split keyboard
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xMPQmWATNd2ifnkUEUIVm6ED/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/c2eT0Fl9fhSkqyyqc89xnVX7/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fTPmSgEY0tE0YnwiqEYnmw4D/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4cLJO1iUjn89MJKxkbZSHDyz/thumb.jpg

Specs:
Banana Split v2 ISO
DSA keycaps (WAN) from pimpmykeyboard
Cherry Blacks with SpritDesign 60s springs
Cherry reds (arrows and space bars)
Cherry black - clear top with SpritDesign 85s spring (FN key)
Cool Jazz anode aluminium shell gh60 / poker 60 / dz60 (titanium grey) case

[ Voor 11% gewijzigd door Dwarlorf op 26-02-2018 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb er meerdere: nop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ja ik dus wel nu. Maar kep het zelf gefixed. Ik heb exact hetzelfde probleem als in het filmpje. Dus een slecht vastgeplakt stukje plastic dat in de groefjes van de volumeknop zitten. Ik heb met een naaldje het plastic wat verder naar onder gewrikt en nu is het weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 04:13

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

Gisteren heb ik voor de zoveelste keer thee op m’n tobo uitgeprobeerd dus ik kijk uit naar een nieuwe. Graag zie ik een poker met dsa caps onder m’n vingers verschijnen. Nou is er een Royal Navy setje beschikbaar dat helemaal mijn smaakt is, op de prijs na. |:(

Die goedkope dsa setjes op Ali... die zijn zeker ok maar de letters vervagen ‘wat sneller’? En hoe nuttig is het in jullie ervaring om een ansi layout te verkiezen boven een iso in verband met het scoren van caps? Ik heb graag obese enter toetsen maar ik wil de keuzevrijheid niet teveel beperken. Zeker ook omdat ik geen 100e aan een set ga uitgeven.

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Tektoon schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 11:16:
Gisteren heb ik voor de zoveelste keer thee op m’n tobo uitgeprobeerd dus ik kijk uit naar een nieuwe. Graag zie ik een poker met dsa caps onder m’n vingers verschijnen. Nou is er een Royal Navy setje beschikbaar dat helemaal mijn smaakt is, op de prijs na. |:(

Die goedkope dsa setjes op Ali... die zijn zeker ok maar de letters vervagen ‘wat sneller’? En hoe nuttig is het in jullie ervaring om een ansi layout te verkiezen boven een iso in verband met het scoren van caps? Ik heb graag obese enter toetsen maar ik wil de keuzevrijheid niet teveel beperken. Zeker ook omdat ik geen 100e aan een set ga uitgeven.
Mijn ervaring met Signature Platics DSA keycaps is dat je toch wel meer geld nodig hebt om ISO te kunnen runnen. Ik moest 2 additionele setjes extra kopen. Goeie kwaliteit toetsen kosten sowieso veel geld. Zeker als het uit de USA moet komen want daar zetten ze altijd de waarde op de verpakking waardoor je altijd invoerrechten ed moet betalen. Voor mijn banana split toetsenbord was ik uiteindelijk zo'n 180-200 euro kwijt aan mijn keycaps.

En heb je al ervaring met DSA caps? Ik heb het idee dat ik vaker mistik vanwege het DSA profiel. Zeker met mijn eerste keyboard met MX reds had ik daar veel last van. Nu met custom mx blacks (zwaardere aanslag dan reds) heb ik er al een stuk minder last van maar mocht ik nog een toetsenbord gaan maken dan koos ik niet voor DSA.

Ik heb ook een goedkoop setje gekocht via aliexpress voor mijn andere toetsenbord (zie hieronder). Tikt wel aardig (maar niet zo lekker als mijn DSA's). Geen idee hoe lang dat goed blijft maar aangezien ze ongeveer 25 euro kosten kan je er heel wat voor bestellen eer je op 200 euro zit.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8htoRCl.jpg

[ Voor 0% gewijzigd door Dwarlorf op 01-03-2018 10:15 . Reden: typefoutjes verbeterd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

Thanks. Nee, nog nooit met DSA's gewerkt. Daarom ga ik ook beginnen met een goedkoop setje van de ali. Misschien wennen die OEM's ook nog wel. Dat witte bananenbord ziet er héél mooi uit trouwens.

De ansi versie is overal uitverkocht zie ik dus het gaat gewoon een iso worden. Ik twijfel nog of ik 'm met clears wil: die switch ken ik eigenlijk niet (en nergens op een live bord te vinden) maar is wel wat zwaarder en dat vind ik wel prettig. Anders wordt het bruin.

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Tektoon schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 00:22:
Thanks. Nee, nog nooit met DSA's gewerkt. Daarom ga ik ook beginnen met een goedkoop setje van de ali. Misschien wennen die OEM's ook nog wel.
Dat is een verstandige beslissing. Dat had ik achteraf gezien ook kunnen doen. Dus ik denk dat er nog wel een keer een derde toetsenbord komt met een ander profiel. :D
Tektoon schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 00:22:
Misschien wennen die OEM's ook nog wel. Dat witte bananenbord ziet er héél mooi uit trouwens.
Bedankt. Ben zeer zelf ook blij met het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aufbakanleitung
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-08 23:37
Ik na lang zoeken eindelijk een keycap set gevonden die ik mooi vind. De GMK Naulilus op Massdrop.
Afbeeldingslocatie: https://massdrop-s3.imgix.net/product-images/massdrop-x-zambumon-gmk-nautilus-custom-keycap-set/12_20170615161506.jpg?auto=format&fm=jpg&fit=crop&w=955&dpr=1
Alleen deze is discontinued en is dus niet meer te krijgen. Nu lees ik dat ik dit ook gewoon zelf kan samenstellen via Aliexpress; en dat is ook nog eens veel goedkoper. Maar ik zit nu al een tijdje rond te neuzen ik snap echt niet hoe ik dat zou moeten doen. Er staan allerlei volledige keycap sets op, maar hoe zou ik dan die GMK Nautilus moeten samenstellen? En waar haal ik een keyboard zonder caps vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farrell
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 12:42
aufbakanleitung schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 11:43:
Ik na lang zoeken eindelijk een keycap set gevonden die ik mooi vind. De GMK Naulilus op Massdrop.
[afbeelding]
Alleen deze is discontinued en is dus niet meer te krijgen. Nu lees ik dat ik dit ook gewoon zelf kan samenstellen via Aliexpress; en dat is ook nog eens veel goedkoper. Maar ik zit nu al een tijdje rond te neuzen ik snap echt niet hoe ik dat zou moeten doen. Er staan allerlei volledige keycap sets op, maar hoe zou ik dan die GMK Nautilus moeten samenstellen? En waar haal ik een keyboard zonder caps vandaan?
Ziet er goed uit! Hebb0n! Laat maar weten als het is gelukt :7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

aufbakanleitung schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 11:43:
[afbeelding]
Het lijkt me lastig samenstellen, wellicht dat bedoeld wordt dat je losse keycaps bij elkaar zoekt in die kleuren? Maar hoe kom je aan de info dat dit mogelijk is?
Ik heb wel een vergelijkbare set gevonden in die store maar zal niet hetzelfde zijn (kleur, kwaliteit ea). set

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aufbakanleitung
Dwarlorf schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 16:32:
[...]

Het lijkt me lastig samenstellen, wellicht dat bedoeld wordt dat je losse keycaps bij elkaar zoekt in die kleuren? Maar hoe kom je aan de info dat dit mogelijk is?
Ik heb wel een vergelijkbare set gevonden in die store maar zal niet hetzelfde zijn (kleur, kwaliteit ea). set
Nice! Close enough! Ik kon deze niet vinden omdat ik alleen op PBT zocht. Nu twijfel ik nog tussen de eerste en de laatste. (het was ff lastig de niet mobiele link te vinden)

Nu nog een Cherry brown toetsenbord zonder keycaps vinden.

[ Voor 8% gewijzigd door aufbakanleitung op 01-03-2018 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

aufbakanleitung schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 16:57:
[...]

Nu nog een Cherry brown toetsenbord zonder keycaps vinden.
Hier zou dat kunnen (maar heb ik zelf verder geen ervaring mee) :
http://www.wasdkeyboards....-mechanical-keyboard.html

Mss dat iemand anders nog een tip heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aufbakanleitung
Ik heb het nog op reddit gevraagd maar daar zegt men dat ik gewoon een keyboard moet kopen met keycaps en dan deze daar op zetten. Voelt toch dom... Heeft iedereen hier dat ook zo gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmvdw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:14
aufbakanleitung schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 19:49:
Ik heb het nog op reddit gevraagd maar daar zegt men dat ik gewoon een keyboard moet kopen met keycaps en dan deze daar op zetten. Voelt toch dom... Heeft iedereen hier dat ook zo gedaan?
Zekers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

aufbakanleitung schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 19:49:
Ik heb ze zelf in elkaar gezet maar ik zou gewoon op basis van prijs beslissen als ik jou was. Vind je een toetsenbord met keycaps dat goedkoper is dan ga je daar voor en anders niet.

[ Voor 54% gewijzigd door Dwarlorf op 01-03-2018 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aufbakanleitung
Mmh, het lukt mij niet echt om iets te vinden op AliExpress, maar dat zegt niet zoveel want ik kan nooit iets vinden daar. Wel op Tweakers: de Ducky One DKON1608 PBT keycap MX Brown US voor €85. Voelt toch niet goed om een keyboard met vet mooie PBT keycaps te kopen, om ze gewoon weg te doen.

Oh, het is toch gelukt:
AliExpress keyboard voor $100
Kabel voor $24 (zit er nog een voordeel aan zo'n coiled cable, of is dat gewoon esthetische voorkeur?)

Damn dit shit is duur, ik dacht dat AliExpress juist goedkoop zou moeten zijn.

[ Voor 44% gewijzigd door aufbakanleitung op 02-03-2018 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

Haha. Je hoeft ook niet te customizen. Dat je een stock toetsenbord gewoon mooi vindt, dat mag ook! :D Je kan ook ff wachten tot je uitgekeken bent op je zwarte ducky toetsjes en dan een andere set scoren. Of gewoon om de zoveel tijd van setje wisselen. Anders vliegt er vanzelf wel een keer een cap in de stofzuiger en dan moet je wel. :P

Ik word gek hier: gisteren stond die Poker op Amazon nog op 84 pond, vandaag weer op 99. Halleau! }:|

EDIT Toch maar ff die clears uitgeprobeerd.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yAPA6Dx.jpg?1

@aufbakanleitung een van de eu vendors van Vortex verkoopt ook keyboards zonder caps. Zie hier een met cherry browns. :)

[ Voor 25% gewijzigd door Tektoon op 07-03-2018 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aufbakanleitung
Thanks, maar ik ben toch gewoon voor het Ali Express keyboard gegaan. Die heeft ook standaard PBT toetsen en degene die ik bestel zijn ABS. Ik begrijp van vrienden dat PBT beter aanvoelt en klinkt omdat het zwaarder is, maar mijn ABS keys hebben weer een mooiere kleurstelling. Dus nu kan ik ondervinden wat ik belangrijker vind: looks or feels.

[ Voor 7% gewijzigd door aufbakanleitung op 07-03-2018 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

aufbakanleitung schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 14:31:
Thanks, maar ik ben toch gewoon voor het Ali Express keyboard gegaan. Die heeft ook standaard PBT toetsen en degene die ik bestel zijn ABS. Ik begrijp van vrienden dat PBT beter aanvoelt en klinkt omdat het zwaarder is, maar mijn ABS keys hebben weer een mooiere kleurstelling. Dus nu kan ik ondervinden wat ik belangrijker vind: looks or feels.
Het grootste voordeel is dat je toetsen niet verkleuren/gaan glimmen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

aufbakanleitung schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 14:31:
Cool. Laat even horen hoe ze bevallen als je ze binnen hebt. Ik heb een pok3rtje met clears gescoord voor 79e incl shipping bij Vortex maar nog geen keycap set. Het liefst heb ik een eenvoudig wit pbt dye sub setje voor weinig maar ik overweeg ook abs of pbt met top print als ik niks kan vinden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisper
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 23:57
*knip* dit hoort in de V&A

[ Voor 92% gewijzigd door br00ky op 09-03-2018 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 20:26
Niet dat ik nu direct veel nuttige input aan dit topic heb anders dan dat ik best wel enthousiast ben over mijn recente aankoop: pricewatch: Cooler Master MasterKeys S PBT (Cherry Brown) . Als ik nu weer wat probeer te typen op rubber domes voelt het nogal... mushy.

In dit bord zitten MX-brown-switches en ik vind ze op zich nog aan de zachte kant. Ik wil ook een tweede bord aanschaffen voor op kantoor en ik denk dat ik daarvoor voor MX blue wil gaan, alleen maak ik me een klein beetje zorgen over de herrie die dat gaat geven. Ik vind dat deze MX brown al best rammelen. Nu zie ik bijvoorbeeld dat Leopold blijkbaar adverteert met een geluidsaborberende pad: pricewatch: Leopold Leopold FC750R PD TKL white PBT Keycaps MX Blue US .

Weet iemand of dat een beetje zoden aan de dijk zet?

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

@Bananenplant, wat is de reden dat je voor MX Blue wilt gaan? Is het de net iets zwaardere swicht vergeleken met MX Brown? Kijk anders eens naar de concurrenten zoals Kailh en Otemu (sp?). En anders kom je op de nog iets zwaardere MX Black/Clear uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
@Hero of Time nou, het is nu vooral nog wennen aan deze switches en dat ze minder kracht vereisen dan standaard rubber domes. Maar ik verwacht inderdaad dat ik uiteindelijk voor veel tikwerk liever iets heb dat meer weerstand geeft dan deze switches. Welke concrete switches van die merken moet ik naar kijken :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@Bananenplant Ik zou het toch echt goed overwegen. Ik dacht ook dat ik met black of clear switches uit de voeten kon omdat ik ook een zware typer ben (rubber domes gewend op G15), maar nu ik al een tijd de cherry MX browns gebruik ben ik er wel van teruggekomen. Deze hebben 45nm kracht nodig en voelen duidelijk lichter, maar nu na een tijdje vind ik het eigenlijk wel erg fijn en veel zwaarder moeten ze niet zijn.

Wat ik wil zeggen is dat black/clear misschien logisch lijkt, maar het kan na een tijdje volgens mij toch wel zwaar/vermoeiend aanvoelen. Ik ben in ieder geval blij dat ik nu browns heb die dus gevoelsmatig een veel lichtere aanslag hebben dan mijn vorige rubber domes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik heb MX Black en ben er erg blij mee. Ja, het is wat zwaar, maar dat vind ik ook wel prettig. Het is voor mij iig een heel stuk beter dan Brown of Red. Ik rust m'n handen vaak op het toetsenbord en het is dan erg vervelend als ik per ongeluk, door de zwaartekracht, een toets indruk. Meestal rust ik met m'n linkerhand, omdat ik dan m'n rechter op de muis heb en heb daarom met m'n MX Brown gehad dat de 'd' werd ingedrukt.

Collega van mij heeft dankzij mij nu ook een mech en heeft MX Red, en het is bij hem ook al een paar keer gebeurt.

Van andere merken kan ik niets zeggen. Daar heb ik geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

Deathchant schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 16:16:
Ik dacht ook dat ik met black of clear switches uit de voeten kon omdat ik ook een zware typer ben (rubber domes gewend op G15), maar nu ik al een tijd de cherry MX browns gebruik ben ik er wel van teruggekomen.
Ben je teruggekomen van het idee dat je blacks/clears wilde gaan kopen of heb je daadwerkelijk na maanden tikken een bord met dergelijke switches weggelegd?

Je kunt browns nemen omdat je inschat dat clears mogelijk te zwaar gaan zijn of clears nemen omdat je denkt dat browns te licht zullen zijn... en er in beide gevallen naast zitten... zonder dat te weten te komen. Meer dan een bord uitproberen en kiezen kan je niet doen.

Op basis van die ene clear switch vond ik 'm vrij dicht bij de blues zitten, maar dan zonder klik en met een wat zompigere bump. Dat laatste vond ik wel jammer overigens want dat geeft een iets minder snappy gevoel en brengt die clears dichter bij een ordinaire dome. Maar goed, we gaan het zien. :)

[ Voor 18% gewijzigd door Tektoon op 09-03-2018 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Bananenplant schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 14:23:
In dit bord zitten MX-brown-switches en ik vind ze op zich nog aan de zachte kant. Ik wil ook een tweede bord aanschaffen voor op kantoor en ik denk dat ik daarvoor voor MX blue wil gaan, alleen maak ik me een klein beetje zorgen over de herrie die dat gaat geven. Ik vind dat deze MX brown al best rammelen. Nu zie ik bijvoorbeeld dat Leopold blijkbaar adverteert met een geluidsaborberende pad: pricewatch: Leopold Leopold FC750R PD TKL white PBT Keycaps MX Blue US.

Weet iemand of dat een beetje zoden aan de dijk zet?
Dat zou ik niet doen!

Naast het feit dat je collega's je waarschijnlijk gaan haten is het gevoel onder je vingers ook niet heel anders op de MX Blue click na ;)

Als je echt iets anders wilt dan zou ik eens op zoek gaan naar MX Green modellen die je aanspreken of wat al eerder werd geroepen en misschien wel het verstandigst is t.o.v. je collega's : Probeer eens de MX Black switches!

Zelf heb ik zowel MX Blue als MX Brown in mijn bezit trouwens dus ik denk dat ik wel een goed beeld heb van beide switches :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Grappig dat je dan dit zegt:
Als je echt iets anders wilt dan zou ik eens op zoek gaan naar MX Green modellen die je aanspreken
MX Green is een zwaardere MX Blue en ook clicky. ;) Wil je je collega's gek maken met herrie, neem dan idd Blue of Green. :P Uit de topicstart:
Sinds 2012 kan je hier en daar toetsenborden vinden met Green switches. Ze worden vaak een zwaardere Blue genoemd. Of je kan ook zeggen dat de greens een combinatie maken van Blue en Clear:

- Zwaar, zoals de Clear.
- Tactile feedback zoals de Clear.

- Hoorbare feedback zoals de Blue.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Nja, waar ga ik een clear tegenkomen om te proberen, vraag ik me dan af... Maar ik denk dat ik gewoon eerst eens lekker verder moet tikken op mijn browns nu, ik denk eigenlijk dat het pas na een tijdje hierop typen echt goed te beoordelen is of ik dit prima vind of dat ik toch iets anders zou willen. En misschien eens in een winkel ergens op wat bordjes tikken :) .

Maar dan nog, ik vraag me dus wel af of die Leopold daadwerkelijk een beetje geluidsdemping heeft ;) .

[ Voor 12% gewijzigd door Bananenplant op 09-03-2018 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Hero of Time schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 17:08:
Grappig dat je dan dit zegt:

MX Green is een zwaardere MX Blue en ook clicky. ;) Wil je je collega's gek maken met herrie, neem dan idd Blue of Green. :P Uit de topicstart:

;)
En als jij nou gewoon de hele post leest dan zie je dat ik hem dus richting MX Black probeer te sturen :P

/EDIT :
Hero of Time schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 20:38:
Dan moet je dus niet eerst met MX Green komen. ;) Black is wel direct de betere keus als je niemand lastig wilt vallen met Blue, alleen mis je de tactile feedback in de switch aangezien Black lineair is.
Serieus : Lees de hele post eens nog een keer... :/

[ Voor 32% gewijzigd door nero355 op 10-03-2018 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

nero355 schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 17:44:
[...]

En als jij nou gewoon de hele post leest dan zie je dat ik hem dus richting MX Black probeer te sturen :P
Dan moet je dus niet eerst met MX Green komen. ;) Black is wel direct de betere keus als je niemand lastig wilt vallen met Blue, alleen mis je de tactile feedback in de switch aangezien Black lineair is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApoC
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:11
Bananenplant schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 17:16:
Nja, waar ga ik een clear tegenkomen om te proberen, vraag ik me dan af... Maar ik denk dat ik gewoon eerst eens lekker verder moet tikken op mijn browns nu, ik denk eigenlijk dat het pas na een tijdje hierop typen echt goed te beoordelen is of ik dit prima vind of dat ik toch iets anders zou willen. En misschien eens in een winkel ergens op wat bordjes tikken :) .

Maar dan nog, ik vraag me dus wel af of die Leopold daadwerkelijk een beetje geluidsdemping heeft ;) .
Op youtube zijn filmpjes te vinden met soundtests van Leopold borden. Niet helemaal accuraat, maar geeft een aardig beeld. Leopold verkoopt ook FC750 en FC660 varianten met Silent Red switches. In combinatie met de geluidsdempende mat doe je alles om het geluid zoveel mogelijk te dempen. Blijft het feit bestaan dat elk mechanisch toetsenbord altijd meer geluid maakt dan standaard Rubber dome toetsenborden. Hoort bij de charme 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

ApoC schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 21:31:
Blijft het feit bestaan dat elk mechanisch toetsenbord altijd meer geluid maakt dan standaard Rubber dome toetsenborden. Hoort bij de charme 8)
Tenzij je een collega hebt met nep nagels. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Ik heb nog eens even zitten denken... Ik maak op browns best wat herrie en incidenteel krijg ik als ik intensief aan het typen ben ook commentaar van een collega dat ik herrie maak op rubber domes. Ik heb net de term "bottoming out" gevonden en volgens mij doe ik dat behoorlijk :+ .

Dan zouden stijvere switches me stiller moeten maken, toch...?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ApoC
Bananenplant schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 21:50:
Ik heb nog eens even zitten denken... Ik maak op browns best wat herrie en incidenteel krijg ik als ik intensief aan het typen ben ook commentaar van een collega dat ik herrie maak op rubber domes. Ik heb net de term "bottoming out" gevonden en volgens mij doe ik dat behoorlijk :+ .

Dat valt te bezien. Als je consequent je toetsen helemaal indrukt, ben je meer geholpen met het aanpassen van je type-stijl, dan met bijv. MX Blacks, Greens of Clears. Grote kans dat je die net zo goed helemaal indrukt en vervolgens last hebt van kramp in je vingers door de kracht die het kost ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Bananenplant schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 21:50:

Als je nu al zoveel herrie maakt, zal een zwaardere switch niet echt gaan helpen denk ik. Ik heb een collega gehad die zo hard op de toetsen drukte, dat 't leek alsof hij in spijkerschrift aan het schrijven was.

Het toevoegen van o-ringen kan wat helpen, maar verwacht er geen wonderen van. Er zijn wel speciale mechs die geen/minder geluid schijnen te maken bij het bottomen. Maar ook hiervoor: als je als spijkerschrift op je plank ramt, maakt alles wel herrie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bananenplant
ApoC schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 21:52:
[...]

Dat valt te bezien. Als je consequent je toetsen helemaal indrukt, ben je meer geholpen met het aanpassen van je type-stijl, dan met bijv. MX Blacks, Greens of Clears. Grote kans dat je die net zo goed helemaal indrukt en vervolgens last hebt van kramp in je vingers door de kracht die het kost ;)
Goed punt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ScgfzfDSnhgSaRFVBQNHbQFX/full.gif

Als je kijkt hoe rubber domes werken weet ik logischerwijs niet beter dan dat bottomen nodig is voor een aanslag. Goeie :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natsu
ApoC schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 21:52:
[...]

Maar het aanpassen van je typestyle gaat wel makkelijker als je weet wanneer een toets aanslaat. Dus MX Green, Clear en blue (en in mindere mate brown) kunnen daarbij zeker wel helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Gisteren binnengekregen en na een uurtje instellen/testen weer ingepakt om terug te sturen naar Coolblue.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vAuE01rOfC3y1LtVkEk_5IIxVaU=/fit-in/188x141/filters:fill(white)/i/2001416197.png?f=thumblarge
pricewatch: Asus Republic Of Gamers Claymore (Qwerty US) Cherry MX Brown

De software is behoorlijk crappy, omslachtige manier om kleurinstellingen per toets in te stellen en als je een macro wilt maken dan gebeurd er niets.
Geen zware dealbreaker maar voor zo'n prijs mag eea wel nagenoeg perfect zijn imo.

De bouwkwaliteit viel me ook wat tegen, mss te hoge verwachting gehad maar ik had een zwaardere bouw verwacht dan van mijn huidige Cooler Master Masterkeys Pro S (die de helft kost). Ook is de Claymore beduidend hoger dan de mechs die ik heb gehad.

Dus maar teruggestuurd zonder het toetsenbord te laten lijden.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Natsu schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 14:04:
Maar het aanpassen van je typestyle gaat wel makkelijker als je weet wanneer een toets aanslaat. Dus MX Green, Clear en blue (en in mindere mate brown) kunnen daarbij zeker wel helpen.
Ware het niet dat keyboards met greens niet makkelijk te vinden zijn. Greens hebben ook mijn voorkeur, voelt net wat stabieler dan browns (iets zwaardere aanslag) en met een subtiel klikje.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApoC
botoo schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 14:57:
[...]

Ware het niet dat keyboards met greens niet makkelijk te vinden zijn. Greens hebben ook mijn voorkeur, voelt net wat stabieler dan browns (iets zwaardere aanslag) en met een subtiel klikje.
Als je de gebruikelijke kanalen in Nederland aanhoudt is het aanbod beperkt inderdaad. Om ons heen (duitsland, belgie) zijn nog wel een paar goeie shops waar je ook black en clear vindt. Als je een made to order Varmilo besteld is Green of zelfs Silent Black bestelbaar...ben je wel 200 euro verder maar dat kosten mechs wel vaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Varmilo lijkt idd een mogelijkheid maar zonder een account aan te maken kom ik niet verder dan de eerste stap customization http://en.varmilo.com/pag...make.jsp?kbconfigTypeId=4

Ik heb al eens eerder mijn wensenlijstje gemaakt:
TKL
RGB
Cherry MX Green
optioneel macro

Voorts moet je er rekening mee houden dat je er door de douane uitgevist kan worden waardoor je aanschafprijs wel heel flink verder dan $200 zal worden.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ApoC
botoo schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 15:50:
Varmilo lijkt idd een mogelijkheid maar zonder een account aan te maken kom ik niet verder dan de eerste stap customization http://en.varmilo.com/pag...make.jsp?kbconfigTypeId=4

Ik heb al eens eerder mijn wensenlijstje gemaakt:
TKL
RGB
Cherry MX Green
optioneel macro

Voorts moet je er rekening mee houden dat je er door de douane uitgevist kan worden waardoor je aanschafprijs wel heel flink verder dan $200 zal worden.
Kijk eens op candykeys.com. is een duitse shop en een europese hub voor een aantal group buys, maar ook voor verkoop van varmilo. Hier kun je zelf je kb samenstellen en heb je niet meer te maken met invoer e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Tektoon schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 16:47:
[...]

Ben je teruggekomen van het idee dat je blacks/clears wilde gaan kopen of heb je daadwerkelijk na maanden tikken een bord met dergelijke switches weggelegd?
Nee, ik heb niet black/clear gekocht, wel overwogen. Toen voor de brown gegaan en ik merk dat ik mijn vingers prima op de browns kan laten rusten. Als ik intensief typ, kan ik me voorstellen dat een black me toch te zwaar was geweest. Dus nee, geen first hand ervaring met black, ik heb wel zo'n test keyboardje met alle switches gekocht en vooral met ringvinger en pink de black/clears getest, maar ja echt goéd testen kun je daar niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
botoo schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 14:57:
[...]

Met een subtiel klikje? Greens klikken exact even hard als Blue switches, het enige verschil is de zwaardere veer. De versie met 'een subtiel klikje' is MX White, maar die zijn ontzettend inconsistent. Met andere woorden; de ene voelt aan als een Green switch, de ander als een Clear. Zelf hebben Greens (op Topre na) mijn voorkeur.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

Tektoon schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 11:16:
Gisteren heb ik voor de zoveelste keer thee op m’n tobo uitgeprobeerd dus ik kijk uit naar een nieuwe.
ZOMG. Doet het na twee weken ineens weer... 7(8)7 _O-

Wel een gewetenskwestie dit: ga ik nou m'n poker cancellen? Hij komt morgen of overmorgen binnen... :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Tektoon schreef op zondag 11 maart 2018 @ 21:34:
ZOMG. Doet het na twee weken ineens weer... 7(8)7 _O-

Wel een gewetenskwestie dit: ga ik nou m'n poker cancellen? Hij komt morgen of overmorgen binnen... :P
Misschien is dit wat voor jou : https://nl.hardware.info/...chanisch-en-morsbestendig ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

Bord is binnen. :) Oogt een stuk kleiner dan het Apple bordje van het zelfde formaat. Klein minpuntje vind ik wel dat de keys met stabilizer een beetje piepen. Maar goed, dat valt te luben. Verder typt 'ie wel als een malle. Het aantal woorden per minuut vliegt meteen omhoog.

Ben blij dat ik clears heb genomen want qua gewicht voelt het prima. Eens zien of ik op termijn kan overschakelen op touch-typen.

[ Voor 12% gewijzigd door Tektoon op 13-03-2018 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

MiBe schreef op zondag 11 maart 2018 @ 03:36:
Met een subtiel klikje? Greens klikken exact even hard als Blue switches
‘subtiel’ is natuurlijk een persoonlijke beleving, als ik het klikje vergelijk met een gemiddelde bottom-out dan ervaar ik het als subtiel :)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!
botoo schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 15:57:
[...]

‘subtiel’ is natuurlijk een persoonlijke beleving, als ik het klikje vergelijk met een gemiddelde bottom-out dan ervaar ik het als subtiel :)
Ja oké, maar bottomen heeft niet zozeer iets met de eigenschappen van de switch te maken (met uitzondering van de MX Silent-switches dan). Als je - net zoals ik - een wat agressievere enthousiastere typist bent is de 'clack' van het bottomen inderdaad een stuk luider dan de 'click' van MX Blue/Green :+

Pagina: 1 ... 23 ... 158 Laatste