Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverloadOfRed
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-09 14:54

OverloadOfRed

Bla, blabla

Jammer dat de K65 LUX geen numpad heeft. Ik twijfel een beetje tussen een paar keyboards en hoop dat jullie wat kunnen helpen :P

pricewatch: Corsair K68 (Qwerty US)
pricewatch: Roccat Ryos MK FX

De K68 spreekt me wel aan omdat het me een solide toetsenbord lijkt wat niet al te gigantisch is.
Voordeel van de Roccat weer is dat 'ie G keys heeft, dat zou wel leuk zijn maar hij is wel weer echt huge, en alleen MX browns, geen reds :(

Iemand toevallig een bordje (absoluut geen logitech) gezien wat max 100 piek kost met iig numpad en reds (misschien wat rgb of rood licht) om mij de keus nog lastiger te maken? De pricewatch is met zoveel keus toch wat lastig

Ik ben chatman, supersnel met MSN. Er is niemand die me niet kent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 20:26
Hm, bij Amazon kan ik voor pakweg EUR 20,- inclusief verzenden een sampler met 9 soorten switches vinden. Zou dat nog ergens goedkoper kunnen? Ik wil vooral blue, green, brown en clear vergelijken.

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmvdw
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Bananenplant schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 17:19:
Hm, bij Amazon kan ik voor pakweg EUR 20,- inclusief verzenden een sampler met 9 soorten switches vinden. Zou dat nog ergens goedkoper kunnen? Ik wil vooral blue, green, brown en clear vergelijken.
Ali express?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 04:13

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

Maar dan moet je een maand wachten. De Cherry's kosten 0,61 cent per stuk bij Reichelt. Ik had ze in twee dagen binnen.

[ Voor 9% gewijzigd door Tektoon op 15-03-2018 19:32 ]

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

OverloadOfRed schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 12:52:
Jammer dat de K65 LUX geen numpad heeft. Ik twijfel een beetje tussen een paar keyboards en hoop dat jullie wat kunnen helpen :P
Wat houdt je tegen om zoiets te kopen : pricewatch: LogiLink Numeric Keypad USB

Best een net ding en 99% van de tijd ga je hem niet nodig hebben gok ik zo :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverloadOfRed

OverloadOfRed

Bla, blabla

nero355 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 23:35:
[...]

Wat houdt je tegen om zoiets te kopen : pricewatch: LogiLink Numeric Keypad USB

Best een net ding en 99% van de tijd ga je hem niet nodig hebben gok ik zo :)
Ik gebruik het toetsenbord ook voor werk. Facturen maken en excelbestanden in elkaar gooien zonder numpad - Nty :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:38

MazeWing

The plot thickens...

Zit zelf ook te denken een mechanisch toetsenbord aan te schaffen en was er bijna uit de Corsair K95 Platinum Rgb met mx brown switches te kopen. Natuurlijk een behoorlijk duur toetsenbord, echter volgens velen 1 van de beste.

Nu kwam ik zojuist de Roccat Ryos MK FX tegen die inmiddels een flink stuk goedkoper te krijgen is dan bij release. Bij Azerty is ie nu €90
Het prijsverschil met de K95 is dan ook flink en vraag me af of de Ryos nu niet het meest aantrekkelijke is.

Is er iemand die beide bordjes geprobeerd heeft en er iets duidelijks over kan vertellen?

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:57

Wailing_Banshee

You're Next

OverloadOfRed schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 05:34:
[...]

Ik gebruik het toetsenbord ook voor werk. Facturen maken en excelbestanden in elkaar gooien zonder numpad - Nty :p
Ik heb tegenwoordig ook een toetsenbord zonder numpad. Vond het in het begin ook erg wennen, maar die losse numpad die ik erbij gekocht heb, werkt ook erg goed (heb wel een draadloze gekocht).

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverloadOfRed

OverloadOfRed

Bla, blabla

Wailing_Banshee schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 07:57:
[...]

Ik heb tegenwoordig ook een toetsenbord zonder numpad. Vond het in het begin ook erg wennen, maar die losse numpad die ik erbij gekocht heb, werkt ook erg goed (heb wel een draadloze gekocht).
Lijkt me juist niet handig om ook nog eens te moeten grabbelen waar je numpad nu weer gebleven is?
Heb je niet dat je van muis -> toetsenbord -> numpad switcht (blind dan natuurlijk because efficiency enzo) en dan eerst op de tast rondzoekt waar dat ding nu weer gebleven is? :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

OverloadOfRed schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 08:19:
[...]

Lijkt me juist niet handig om ook nog eens te moeten grabbelen waar je numpad nu weer gebleven is?
Heb je niet dat je van muis -> toetsenbord -> numpad switcht (blind dan natuurlijk because efficiency enzo) en dan eerst op de tast rondzoekt waar dat ding nu weer gebleven is? :P
Nee, hij ligt standaard onder mijn monitor. En het voordeel is dat ik hem tussen mijn toetsenbord helften kan leggen. Het was ook mijn "angst" dat ik het heel lastig zou vinden, maar ik raakte er erg snel aan gewend. Het enige "nadeel" is dat de indeling iets anders is (de + en - toetsen bijv. zitten op een iets andere plek). Maar ook daar raak je heel erg snel aan gewend. Ik pak hem er zelfs bij als ik bijv. m'n rekeningnummer moet intypen als ik met ideal wil betalen...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverloadOfRed

OverloadOfRed

Bla, blabla

Wailing_Banshee schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 08:27:
[...]

Nee, hij ligt standaard onder mijn monitor. En het voordeel is dat ik hem tussen mijn toetsenbord helften kan leggen. Het was ook mijn "angst" dat ik het heel lastig zou vinden, maar ik raakte er erg snel aan gewend. Het enige "nadeel" is dat de indeling iets anders is (de + en - toetsen bijv. zitten op een iets andere plek). Maar ook daar raak je heel erg snel aan gewend. Ik pak hem er zelfs bij als ik bijv. m'n rekeningnummer moet intypen als ik met ideal wil betalen...
Ah ergonomisch toetsenbord zeker, lekker :P
Denk toch dat ik voor een vast numpadje ga, bedankt voor het delen van je ervaring _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Wailing_Banshee schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 08:27:
Dit is dus zo'n beetje hoe ik over een losse Numpad denk : Vast plekje ervoor en alleen erbij pakken als je hem echt nodig hebt d:)b

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij alsjeblieft helpen. Ik heb last van RSI-klachten en zit erover na te denken een ander toetsenbord aan te schaffen. Wat raden jullie me aan, een ergonomisch membraan toetsenbord of een normale mechanisch toetsenbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-09 22:42

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 22:33:
Kan iemand mij alsjeblieft helpen. Ik heb last van RSI-klachten en zit erover na te denken een ander toetsenbord aan te schaffen. Wat raden jullie me aan, een ergonomisch membraan toetsenbord of een normale mechanisch toetsenbord?
Ga eerst naar de huisarts en onderzoek waar de klachten precies door komen. In 9 van de 10 keer is het verkeerde houding. Pas verder op het lijstje staat type toetsenbordswitch.

En waarom is een ergonomisch mechanisch toetsenbord geen optie? Genoeg voorbeelden hier al langs gekomen. ;)

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 22:33:
product: Microsoft Natural Ergonomic Keyboard 4000

Niet mechanisch, maar wel de #1 als het om comfort gaat wat mij betreft d:)b

Maar inderdaad : Als het echt ernstig is ga dan eens naar de dokter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadButcher
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 17:55
Ik heb nu al m'n tweede Steelseries 7G versleten :-(
Zijn Black Cherry MX switches.
Ik schat dat ze maar zo'n 3 of 4 jaar mee zijn gegaan.
En dat met o.a. maar zo'n 4400 uur Battlefield in al die jaren.
Ze beweren dat ze 50 miljoen aanslagen per toets meegaan.
Amahoela.

Bij de eerste bleven de toetsen niet meer vast zitten, laten gemakkelijk los.
En bij m'n tweede nu registreert ie niet meer goed, of dubbel bij de A en W, of niet.
Heel irritant.
Even kijken of ik van 2 versleten Steelseries 7G toetsenborden nog 1 goeie kan maken.
Aangezien deze 120 euro per stuk hebben gekost begin ik te geloven dat je beter goedkope toetsenborden kunt kopen.

[ Voor 4% gewijzigd door MadButcher op 17-03-2018 04:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:29
@MadButcher

Ik heb precies hetzelfde gehad met Steelseries,, na een jaar begon het bouncen en daarna het niet registreren van sommige keys. Met andere mech keyboards heb ik dit allemaal niet gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 15:35

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

[b]MadButcher schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 03:53:

Aangezien deze 120 euro per stuk hebben gekost begin ik te geloven dat je beter goedkope toetsenborden kunt kopen.
Of een duurdere om zelf te bouwen. Dan kan je kapotte onderdelen zelf vervangen. :)

Je kunt de switches van die steelserie desolderen en hergebruiken samen met je keycaps . Heb je 'alleen' nog maar een case, pcb en plate nodig.

[ Voor 19% gewijzigd door Dwarlorf op 17-03-2018 16:15 ]

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 11:31

MrMarcie

CFMoto 650MT

Zit al langere tijd te zoeken naar een beetje lekker keyboard. Op advies van een YTper een Mechanisch Keyboard besteld in China. Wachten duurt wel lang en voor mijn backup pc nog een volledig toetsenbordje nodig, kwam ik net deze tegen bij de Kruidvat (weliswaar niet mechanisch), van teveel voor 12,99. Kon 'm niet laten liggen :*)

Typt niet eens zo verkeerd, alleen spatiebalk maakt pokke herrie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9sOjCJGjXgMjBdMb3dI3rrob/full.jpg

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Help!!!! schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 18:25:
CORSAIR GAMING PBT Double-shot Keycaps Full 104/105-Keyset — Black

Op zich leuk dat ze dit doen, had alleen liever gezien dat dit gelijk er al bij zat ipv los voor E50 te moeten bestellen. Lijkt me n.m. vrij prijzig of is dit gangbaar voor PBT double shot keycaps... ?
FYI:

Heb inmiddels de zwarte variant geprobeerd icm met mijn K70 RGB tobo . Zelf geen uitgebreide ervaring met PBT keycaps maar ze zagen en voelden kwalitatief goed aan.

Heb er een paar op mijn tobo gezet om te testen maar de lichtdoorlating is een stuk minder dan bij de standaardtoetsen. Ik koop natuurlijk niet voor niets een RGB tobo dus dit was voor mij een duidelijke dealbreaker en heb ze daarom teruggestuurd.

Erg jammer. :'(

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Ik moet zeggen, ik begin steeds meer te wennen aan mijn MX Browns :Y . Wat wel vervelend is is dat ik op het werk op rubber domes moet typen, maar ik heb vrijdag thuisgewerkt en dat ging echt heel prettig. Wat ik ook wel informatief vond: ik was gisteren bij een Media Markt en heb daar even bij de toetsenborden gekeken en bij een paar exemplaren onder de key caps gekeken. Reds vond ik niks (geen feedback :P ) , verder lag er bedroevend weinig in de winkel qua Cherry switches en het personeel weet ook niks.

Wat er wel lag: Razer Green. Ik merkte dat ik die bij het uitproberen best onprettig stijf vond. Dat zou betekenen dat het voor mij niet zoveel zin meer heeft om te kijken naar clears, denk ik zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

MadButcher schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 03:53:
Ik heb nu al m'n tweede Steelseries 7G versleten :-(
Zijn Black Cherry MX switches.
Ik schat dat ze maar zo'n 3 of 4 jaar mee zijn gegaan.
En dat met o.a. maar zo'n 4400 uur Battlefield in al die jaren.
Ze beweren dat ze 50 miljoen aanslagen per toets meegaan.
Amahoela.
Als iemand die vroeger iets van 2500 uur totaal in BF2 en BF2:SF samen heeft doorgebracht kan ik je vertellen : 4400 uur is hartstikke veel! :P

Waar haal je de tijd vandaan ?! :D
Bij de eerste bleven de toetsen niet meer vast zitten, laten gemakkelijk los.
Echt de keycaps ?! Wat liet er precies los ?
En bij m'n tweede nu registreert ie niet meer goed, of dubbel bij de A en W, of niet.
Heel irritant.
Even kijken of ik van 2 versleten Steelseries 7G toetsenborden nog 1 goeie kan maken.
Had ik ook met mijn MX Blue toetsenbord en heb toen de Scroll Lock knop en W toets omgewisseld.
Effe uit elkaar halen en dan je soldeerbout erbij pakken. Is zo gepiept! d:)b

Daarom is het ook wel fijn dat je desnoods gewoon losse switches kan bestellen als een bepaald model EOL is bijvoorbeeld en je die niet meer kan omruilen.
Bananenplant schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 20:51:
Reds vond ik niks (geen feedback :P )
Cherry MX Red is vooral irritant licht om in te drukken. Mijn Cherry MX Brown toetsenbord vind ik eigenlijk vooral zwaar genoeg om in te drukken en die feedback die deze switch zogenaamd heeft merk ik weinig van.
Als ik feedback wil dan pak ik het Cherry MX Blue toetsenbord erbij :)
MrMarcie schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 16:46:
Zit al langere tijd te zoeken naar een beetje lekker keyboard. Op advies van een YTper een Mechanisch Keyboard besteld in China. Wachten duurt wel lang en voor mijn backup pc nog een volledig toetsenbordje nodig, kwam ik net deze tegen bij de Kruidvat (weliswaar niet mechanisch), van teveel voor 12,99. Kon 'm niet laten liggen :*)

Typt niet eens zo verkeerd, alleen spatiebalk maakt pokke herrie.

[afbeelding]
Alles typt beter dan een random Logitech keyboard die veel meer kost is mijn ervaring zo'n beetje :+

[ Voor 29% gewijzigd door nero355 op 17-03-2018 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

nero355 schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 22:51:
[...]

Cherry MX Red is vooral irritant licht om in te drukken. Mijn Cherry MX Brown toetsenbord vind ik eigenlijk vooral zwaar genoeg om in te drukken en die feedback die deze switch zogenaamd heeft merk ik weinig van.
Grappig, aangezien het enige verschil tussen Red en Brown de tactile feedback is. De actuatiekracht die nodig is, is exact hetzelfde: 45 gram. Zie ook de TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Hero of Time schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 23:12:
Grappig, aangezien het enige verschil tussen Red en Brown de tactile feedback is. De actuatiekracht die nodig is, is exact hetzelfde: 45 gram. Zie ook de TS.
Dat weet ik allemaal ook wel, maar in de praktijk ervaren de meesten het dus gewoon zoals ik het ook ervaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

nero355 schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 23:15:
[...]

Dat weet ik allemaal ook wel, maar in de praktijk ervaren de meesten het dus gewoon zoals ik het ook ervaar ;)
En toch is het niet zo. Ik heb door een leveringsfout beide kunnen voelen (kreeg Red terwijl ik Brown had besteld, dus een dag met Red getypt) en er is echt geen verschil op het heel subtiele hobbeltje na (de bump voel je (ik iig) praktisch niet).

Even wat anders, zit net even in de PW te kijken of er toevallig een aardig plankje met Clear beschikbaar is. Geen direct leverbaar, maar pricewatch: Vortex Race 3 Cherry MX Clear (Qwerty US) wordt verwacht. Iemand beetje bekend met het merk en indeling? Ben bang dat ik er toch net iets te veel aan ga storen, aangezien het lijkt op die van m'n draadloze toetsenbord voor bij m'n HTPC (en daar vind ik het super irritant dat de home toets direct naast de backspace zit). En ik mis de meta-toets om snel het contextmenu op te roepen (dat heeft m'n Ducky ook niet, terwijl m'n Ajazz op werk dat wel heeft ipv de windows toets).
Ik ben ook wel benieuwd naar de keycaps die erop zitten. Hopelijk niet van die rubber-achtige dingen, want dat vind ik zelf eigenlijk niet prettig aanvoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Hero of Time schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 23:29:
En toch is het niet zo. Ik heb door een leveringsfout beide kunnen voelen (kreeg Red terwijl ik Brown had besteld, dus een dag met Red getypt) en er is echt geen verschil op het heel subtiele hobbeltje na (de bump voel je (ik iig) praktisch niet).
Mijn ervaringen in de winkels en op een paar LANparty's zijn dus anders ;)
En ik mis de meta-toets om snel het contextmenu op te roepen (dat heeft m'n Ducky ook niet, terwijl m'n Ajazz op werk dat wel heeft ipv de windows toets).
Shift+F10 en CTR+ESC werkt ook prima als die toetsen ontbreken :Y)

CTRL+SHIFT+ESC voor de Task Manager gebruik ik ook vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

nero355 schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 23:35:
[...]

Sure, het context menu is hetzelfde als het applicatiemenu... Of voor de Windows gebruikers het start menu, terwijl je die helemaal niet wilt met de meta-toets (of menu-toets, hoe je 't wilt noemen).

En shift+F10 doet niets.
Waar heb ik op Linux in vredesnaam Task manager voor nodig? Moet ik Windows installeren. Bah. Ik klik wel op m'n panel applet met CPU history, krijg ik gelijk htop naar voren en anders heb ik de terminal onder een sneltoets. Hoef ik die drie-vinger combo niet in te stellen en ook niet m'n hand te verplaatsen om 't te openen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

@Hero of Time Als ik het me goed herinner dan werk jij ook weleens met een Windows OS met een dosis tegenzin dus ik dacht dat je daarvoor wat nodig had :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

@nero355, klopt. ik werk wel eens met Windows. Moet dat op m'n werk. Maar daar bovenop heb ik dus een VM met Linux en daar werk ik in. En daar heb ik de Ajazz, die dus wél een meta-toets heeft. De Ducky thuis niet, daar is 't alt-super-Fn-ctrl. En dat is vervelend als ik dus even snel in een invoerveld de contextmenu naar voren wil halen, bijvoorbeeld om de taal van de spellingscontrole te veranderen. ;)
En zoals je zei, ctrl+shift+esc opent task manager. Daar heb je dus geen context menu voor nodig om 'm op te roepen, op welke manier je dat ook zou doen.

Die tweede windows toets boeit mij geen moer, ik heb 1000x liever de meta/menu-toets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 11:31

MrMarcie

CFMoto 650MT

nero355 schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 23:35:

Die CTRL+SHIFT+ESC kende ik niet, dat scheelt weer. Handig.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viva Vince
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-11-2024
Ik was al een tijdje op zoek naar de DSA Royal Navy R2 set voor een van mijn Pok3rs, dus toen ik zag dat hij beschikbaar was op MechSupply heb ik maar een setje aangeschaft. Natuurlijk veel te duur voor wat toetjes, maar wel super tof. Ik stoor me een klein beetje er aan dat het font op de "SAIL" toets groter is dan bijvoorbeeld op de "SHIFT", maar als dat alles is... De layout van de fuctions keys zal nog wel een paar keer veranderen; dat blijf ik tweaken.

Volgende stap is de behuizing powder coaten (iemand ervaring?); de vorige eigenaar van de Pok3r had een witte maar had spijt. Toen is de origineel witte Pok3r niet heel succesvol overgespoten 8)7

Foto van de huidige toestand van het bordje:
Afbeeldingslocatie: http://nijf.nl/pok3r.jpeg
(Het plaatje op de bron/UBB-code (http://nijf.nl/pok3r.jpeg) is 530px breed, maar hij linkt naar een plaatje op de tweakers server?)

[ Voor 24% gewijzigd door Viva Vince op 18-03-2018 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hero of Time schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 23:20:
[...]
En waarom is een ergonomisch mechanisch toetsenbord geen optie? Genoeg voorbeelden hier al langs gekomen. ;)
Volgens mij zijn die vrij schaars. Het is meestal membrane ergonomic of mechanical met een compacte of full layout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 04:13

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

Viva Vince schreef op zondag 18 maart 2018 @ 18:17:
Ik was al een tijdje op zoek naar de DSA Royal Navy R2 set voor een van mijn Pok3rs, dus toen ik zag dat hij beschikbaar was op MechSupply heb ik maar een setje aangeschaft.
Nice man! Klopt het dat de witte keys een soort crème wit zijn? Ik zou die ook wel willen maar ik ga er echt geen 100e voor neer tikken (maar soms wel bijna :P ). Ik heb wel een volledig witte DSA gevonden op ali maar die is met etched keys.

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-09 20:37
Ben aan het kijken naar een nieuw toetsenbord maar heb wat moeite met het kiezen. Jullie wellicht nog ideeën of een mening over (een van) onderstaande modellen?

Eisen:
- Cherry MX Brown
- RGB
- Fullsize
- Polssteun

Cooler Master Masterkeys MK750
+ "Hoog staande" toetsen
+ (fijne) polssteun
+ Bouwkwaliteit
- Geen dedicated knop voor volume

Corsair Gaming K70 LUX RGB
+ Dedicated volume controle
+ (fijne) polssteun
- Enkele toetsen afijkend formaat (lastiger key-caps vinden)

Ducky ONE RGB
Ducky polssteun

Totaal: €160 (als combinatie bij Alternate)
+ Ducky (?)
+ (bouw)kwaliteit
+ Kwaliteit polssteun
+ Dedicated volume controle
- Losse polssteun (zit niet 'vast' aan het toetsenbord)
- Geen software voor instellen verlichting.
- Zijn kwaltiteits problemen met de keycaps van dit model. (licht schijnt niet mooi door)

Wegens het afwijkend formaat van de keycaps bij de Corsair neig ik momenteel meer richting de Cooler Master of Ducky.

EDIT: inmiddels de Ducky besteld :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Hero of Time schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 23:29:
[...]

Ik denk dat dat gebrek aan subtiel hobbeltje je het idee geeft dat hij lichter gaat. Heb ze ook beide geprobeerd, en vond Red persoonlijk niets, ik had ook het idee dat hij lichter typte dan de Browns. Ik weet dat ze hetzelfde zijn, maar je hebt weten en weten :p

De Browns lijken het meest op de toetsaanslag die ik ook op m'n MS 4000 op m'n werk heb (de MS 4000 die ik thuis heb vervangen typt lichter...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:25

botoo

💀 too old to die young

Wailing_Banshee schreef op maandag 19 maart 2018 @ 07:43:
Ik denk dat dat gebrek aan subtiel hobbeltje je het idee geeft dat hij lichter gaat. Heb ze ook beide geprobeerd, en vond Red persoonlijk niets, ik had ook het idee dat hij lichter typte dan de Browns. Ik weet dat ze hetzelfde zijn, maar je hebt weten en weten :p
* botoo eens is, in mijn gevoelsmatige beleving zijn Browns idd wat zwaarder en steviger dan Reds. Reds voelden aan als een slappe hap terwijl de Brown veel stabieler aanvoelen.

@kever678 Ik typ nu alweer een jaar (ofzo) op een Cooler Master Masterkeys Pro S (Browns) en ik ben er heel tevreden over. Ducky heb ik ook gehad, was ik ook tevreden mee (maar dat waren Reds en Brown hadden uiteindelijk toch mijn voorkeur).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Als je niet bottomt, wat voor dingen kun je dan doen tegen geluid? Ik heb browns, maar blijkbaar vindt men het op kantoor toch best luid. O-rings lijken me dan niet echt zin hebben...?

[ Voor 14% gewijzigd door Bananenplant op 19-03-2018 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Bananenplant schreef op maandag 19 maart 2018 @ 12:57:
Als je niet bottomt, wat voor dingen kun je dan doen tegen geluid? Ik heb browns, maar blijkbaar vindt men het op kantoor toch best luid. O-rings lijken me dan niet echt zin hebben...?
Ach, dat zeggen ze ook van mijn MS 4000 toetsenbord. Wennen ze vanzelf wel aan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Wailing_Banshee schreef op maandag 19 maart 2018 @ 13:16:
[...]

Ach, dat zeggen ze ook van mijn MS 4000 toetsenbord. Wennen ze vanzelf wel aan :p
Allicht. Maar ik heb nu een Cooler Master, Leopold geeft aan een dempende back plate dempingsmateriaal onder de PCB te hebben. Heeft zoiets zin?

[ Voor 5% gewijzigd door Bananenplant op 19-03-2018 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
botoo schreef op maandag 19 maart 2018 @ 11:00:
[...]
@kever678 Ik typ nu alweer een jaar (ofzo) op een Cooler Master Masterkeys Pro S (Browns) en ik ben er heel tevreden over. Ducky heb ik ook gehad, was ik ook tevreden mee (maar dat waren Reds en Brown hadden uiteindelijk toch mijn voorkeur).
Heb inmiddels de Ducky besteld. Cooler Master was zeker een optie alleen het gebrek aan een dedicated volume knop gaat me toch teveel irriteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

O ringen helpen alleen tegen bottomen, als je dat niet doet dan zijn je collega's overgevoelig (of heb jij hele lange nagels?). Mijn broer ramt zo hard op z'n rubberdome bord dat je dat op de volgende verdieping nog keihard kan horen en dat is beslist veel harder dan het flauwe klikje van de Browns.

Je kan natuurlijk altijd proberen of je baat hebt bij O ringen, mss bottom je toch en beetje.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je toch bottomt zonder 't door te hebben, helpt het wel degelijk. Er is nog steeds geluid, maar het klinkt anders en dat kan in de beleving al een groot verschil zijn.

Andere optie is dat ze gewoon jaloers zijn op je prachtige mech en het maar op 'geluidsoverlast' gooien. Je zou natuurlijk als 'protest' weer een dome toetsenbord nemen en daar extra hard op drukken zodat ze effectief veel meer herrie maken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Nja, als ik een stuk tekst ga typen gebeurt het vooral, eigenlijk. Ik moet ook nog wat meer trainen om niet helemaal door te duwen misschien :) . Hij was wel nieuwsgierig, trouwens.

[ Voor 11% gewijzigd door Bananenplant op 19-03-2018 16:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

@Bananenplant Stuur me maar een DM met je adres dan stuur ik je een setje op, toevallig heb ik net 3 setjes van Ali binnengekregen (gezien de prijs heb ik meerdere setjes besteld, kostte drie keer niks ;)).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
Heb je een linkje naar die van alieexpress? Zelf ook aan het kijken voor een setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

@kever678 stuur maar een DM met adres kever. stuur ik jou ook een setje.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
@botoo dank je, dm verzonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
@botoo idem :) .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

morgen doe ik twee brieven op de post :)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivs
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Je hebt wel verschillende diktes o-ringen. Als je niet bottomt dan kan je ook kiezen voor een extra dikke o-ring, mogelijk dat je er dan wel licht tegenaan tikt wat er dan voor zorgt dat je niet bottomt.

Zelf bottom ik bijna altijd, zeker met mijn Gateron clears en die zijn redelijk gedempt met o-ringen eronder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
Vandaag toetsenbord + polssteun binnen gekregen :)

Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/jOt0LH/FC0364_C3_49_F8_4_B84_B7_BB_208_EC840_DCF3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Aan het opruimen geslagen, en kwam m'n Cherry MX Board 3.0 nog tegen: naar huis genomen toen werkgever failliet ging en een oudere ultra X op het werk neergelegd...die ligt daar nu nog steeds dus zegt genoeg :+ Maar eens te koop zetten of stuur me een DM als je interesse hebt :P. Aangezien ik ook voor m'n werk hier en daar eens wat leuks review, de Tesoro Gram XS eens op mijn 'regel een reviewsample'-lijst gezet.

- ultra-low-profile mechanical switches, red of blue
- Actuation Distance Blue: 1.1 +/- 0.4mm Red: 1.1 +/- 0.4mm
- Operation Force Blue: 40 +/- 10gf Red: 45 +/- 15gf
- Pressure Force Blue: 50 +/- 15gf Red: nil
- Travel Distance Blue: 3.0 +/- 0.3mm Red: 3.0 +/- 0.3mm
- Full N-key/6-key rollover options
- 32bit ARM Cortex Processor & 512KB On Board Memory
- Total key customization
- RGB-verlichting
- MSRP $119 USD
- in wit en zwart

Afbeeldingslocatie: https://s14-eu5.ixquick.com/cgi-bin/serveimage?url=http:%2F%2Ftesorotec.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2018%2F01%2FG12ULP_BK_P03-20180111-01.png&sp=f38ddd81c6a82a1c4645fba269f8e8ca

Schijnen ook nog plannen te hebben voor een TKL-versie en BT-versie, die zullen al helemaal prijzig zijn :P Volgens info op Twitter is de release voor de US eind maart, Duitsland (en gok dus ook NL en BE) deze zomer. Mocht ik meer te weten komen meld ik me uiteraard :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

kever678 schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 16:25:

[afbeelding]
Dat is de Ducky polssteun. :) Erg prettig ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Kost wat zo'n ledren Ducky polssteun, maar dan heb je ook wat :Y

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
Als bundel gekocht met het toetsenbord, dan kostte die €20 i.p.v €30. Voor een lederen polssteun van deze kwaliteit een prima prijs denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
kever678 schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 16:25:

[afbeelding]
Dat is een heel fijn toestenbord,, de keycaps zijn van zeer goede kwaliteit en ik zie naar 6 maanden intens gebruik nog geen slijtage plekken op welke key dan ook. Het keyboard is ook erg stil in vergelijking met andere mech keyboards.

Je hebt ook geen software nodig om de leds aan te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
@kever678 heb je een pricewatchlinkje oid? Er staat niet op wat voor eentje het is nl ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Gezien het weer paasdeals zijn een vrij eenvoudige vraag. Kan je van een duitse querty K70 makkelijk een belgische azerty maken door het wisselen van de keys?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:21

WCA

Ekfad schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 07:54:
Gezien het weer paasdeals zijn een vrij eenvoudige vraag. Kan je van een duitse querty K70 makkelijk een belgische azerty maken door het wisselen van de keys?
Ligt een beetje aan het profiel (plat of niet plat) van het toetsenbord, en of je de speciale tekens uit je hoofd kent.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
@botoo dank voor de ringetjes :) .

@RoaDHouse weet je toevallig of Ducky ook iets aan geluidsdemping doet waardoor hij stiller is en waarmee heb je het vergeleken? Ik ben voor kantoor wel in de markt voor een mech die zonder modificaties stiller is dan de Cooler Master Masterkeys die ik nu heb namelijk. Ik dacht aan zo'n unit: pricewatch: Leopold Leopold FC750R PD TKL white PBT Keycaps MX Blue US . In de product sheet staat namelijk een plaatje met dempingsmat erin.

[ Voor 31% gewijzigd door Bananenplant op 22-03-2018 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
@Bananenplant

Ik heb geen idee of Ducky aan geluidsdemping doet maar de mijne heeft geen dempingsmat :) wat ik wel weet is dat hij stiller is dan alle mech keyboards die ik hiervoor heb gehad met uitzondering van de Logitech Pro keyboard (maar die heeft ook een ander type switch).

Het is en blijft natuurlijk wel een mechanisch toetsenbord en die maken wel meer lawaai dan een rubberdome. Zelf heb ik in het verleden wel eens rubber ringetjes gebruikt maar dat neemt het lekkere gevoel van meachisch wel weg.

Of de Ducky voor kantoor geschikt is durf ik je niet te zeggen, dat zal je snel genoeg horen van je collega's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
Mij valt het geluid van mijn Ducky toetsenbord ook echt mee. Heb alleen ervaring met het geluid van een razer bordje maar die maakt ook echt een keer zoveel herrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

kever678 schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 14:04:
Mij valt het geluid van mijn Ducky toetsenbord ook echt mee. Heb alleen ervaring met het geluid van een razer bordje maar die maakt ook echt een keer zoveel herrie.
Zonder vermelding van het type switch weten we nog steeds niks ;)

/EDIT :
kever678 schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 17:11:
Het is heel simpel: een maat van mij heeft een razer toetsenbord met de groene switches. Deze maken ongeloofelijk veel herrie. (zo erg dat het overlast oplevert op TS en Discord)

Nu was ik zelf opzoek naar een toetsenbord en ben uiteindelijk beland bij de Ducky One RGB. Nu valt het geluid me hiervan hartstikke mee.

Ik vergelijk dus niet zozeer 2 toetsenborden maar geef alleen aan dat het toetsenbord veel stiller is dan wat ik verwachtte naar mijn ervaring met het razer toetsenbord :P
Appels en Peren dus, niet relevant als vergelijking IMHO :)

[ Voor 49% gewijzigd door nero355 op 23-03-2018 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
@nero355 Cherry MX Brown :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Sinds begin deze week ook in het bezit van een mechanisch toetsenbord.

Ik heb me de afgelopen weken georiënteerd en ben uiteindelijk uitgekomen bij de Corsair K95 Platinum met MX Speed switches.
Heb bij de mediamarkt met meerdere toetsenborden/switches gespeeld en vond de tactile feedback van de MX brown tegenvallen. Het lijkt, zoals je her en der ook lees op internet, alsof er iets in de switch zit waardoor het een soort schurend gevoel geeft. De MX Red en Speed hadden deze problemen niet.

Aangezien de Platinum enkel met brown of speed verkrijgbaar was, toch maar voor de speed gegaan. Na een paar dagen bevalt hij uitstekend. Ik moet toegeven dat ik er enkel nog maar mee gegamed heb en nauwelijks op heb getypt. Het is qua typen wennen, maar dat zal bij elk toetsenbord wel zijn.
Ik kom namelijk af van het Logitech illuminated keyboard en 3 jaar een macbook toetsenbord (waarvan 3/4 jaar het nieuwe toetsenbord op de macbook pro uit 2017).
Het is dan ook een zeer grote verandering waar ik gewoonweg aan moet wennen de komende weken.

Qua software vind ik CUE best aardig werken. Wel merk ik dat het switchen van profiles of aanpassen van de helderheid van de verlichting soms niet functioneert. Het opnieuw starten van CUE verhelpt dit probleem vervolgens weer.

Al bij al dus tevreden over het toetsenbord, alhoewel €180 eigenlijk gewoon veel en veel te veel geld is voor een toetsenbord. Hoe goed ie ook mag zijn...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Ah, als ik je dus goed begrijp komt het verschil dus vooral door het andere type switch? Ik dacht eerst dat je het geluid vergeleek met een ander bord met dezelfde switches namelijk :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
Ja, en door de bouw van het toetsenbord. Vooral mech vs mech vergelijking :)

Dacht dat de brown switches ook aardig wat geluid maakten maar dat valt me hartstikke mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Bananenplant schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 07:36:
Ah, als ik je dus goed begrijp komt het verschil dus vooral door het andere type switch? Ik dacht eerst dat je het geluid vergeleek met een ander bord met dezelfde switches namelijk :)
Dat dacht ik dus ook, maar dus blijkbaar niet :?

@kever678 Leg nou eens goed uit welke modellen je hebt vergeleken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
Het is heel simpel: een maat van mij heeft een razer toetsenbord met de groene switches. Deze maken ongeloofelijk veel herrie. (zo erg dat het overlast oplevert op TS en Discord)

Nu was ik zelf opzoek naar een toetsenbord en ben uiteindelijk beland bij de Ducky One RGB. Nu valt het geluid me hiervan hartstikke mee.

Ik vergelijk dus niet zozeer 2 toetsenborden maar geef alleen aan dat het toetsenbord veel stiller is dan wat ik verwachtte naar mijn ervaring met het razer toetsenbord :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Endevour
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-08 01:04
Even een vraagje.

Ik heb sinds vandaag ineens dat mijn Razer Blackwidow toetsenbord soms toetsen dubbel registreertt (<- dit dus). Tot nu toe is het de T en de A, maar ik had voor vandaag nergens last van. Nu blijkt dat mijn collega ook dit probleem heeft ineens.

Hebben meer mensen hier lastt van ? Ik heb alle toetsen er al uit gehaald en met perslucht het toetsenbord schoongemaakt en de switches ook ingedrukt en geprobeerd van binnen te reinigen.

Ook toetsenbord opnieuw aangesloten in andere usb port, just in case.

Ik ben even benieuwd of andere hier ook ineens last van hebben, dit voordat ik een nieuw toetsenbord ga aanschaffen en dat het achteraf een software probleem blijkt te zijn.

EDIT: net ook de razer synapse software uninstalled en PC hersttart, maar helaas het helpt nog niett

[ Voor 20% gewijzigd door Endevour op 23-03-2018 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

@kever678 als hij voor Razer Orange (MX brown tegenhanger) of Razer Yellow (MX speed tegenhanger) was gegaan, zou het stukken stiller zijn.

De Razer green is de tegenhanger van de MX blue. Welk type switch zit in je Ducky?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Endevour schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 18:33:
Even een vraagje.

Ik heb sinds vandaag ineens dat mijn Razer Blackwidow toetsenbord soms toetsen dubbel registreertt (<- dit dus). Tot nu toe is het de T en de A, maar ik had voor vandaag nergens last van. Nu blijkt dat mijn collega ook dit probleem heeft ineens.

Hebben meer mensen hier lastt van ? Ik heb alle toetsen er al uit gehaald en met perslucht het toetsenbord schoongemaakt en de switches ook ingedrukt en geprobeerd van binnen te reinigen.

Ik ben even benieuwd of andere hier ook ineens last van hebben, dit voordat ik een nieuw toetsenbord ga aanschaffen en dat het achteraf een software probleem blijkt te zijn.

EDIT: net ook de razer synapse software uninstalled en PC hersttart, maar helaas het helpt nog niett
Ik heb hier ook wel eens last van met mijn paar maanden oude Strafe RGB Silent... Maar ben er nog niet achter waar het aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
@MazeWing Cherry MX Brown. En ja, ik weet dat het verschillende switches zijn en het logisch is dat de Razer meer geluid maakt... ik had alleen verwacht dat Ducky meer geluid zou maken dan wat hij doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Over geluidproductie bij verschillende switches gesproken. M'n CM met MX Brown maakt met bottomen meer geluid dan m'n Ducky met MX Black, ondanks dat beide o-ringen hebben. Zelfs m'n Ajazz met MX Black kloon is stiller (en heeft ook ringen) dan de CM. Geen idee waar dat precies aan ligt, maar het lijkt mij de bouw en materiaal van het toetsenbord.

Dubbele registratie van tekens heb ik met m'n Ajazz wel eens op m'n werk. Maar omdat ik voornamelijk in een lokale VM werk, weet ik dus niet of het nou aan het toetsenbord zelf ligt, of dat het door Windows komt (m'n host OS, guest is Linux) of dat het door eventuele 'vertraging' van de hypervisor zelf (VirtualBox) wordt veroorzaakt. Kan ook nog door m'n manier van typen komen, ik typ redelijk snel namelijk en bottom de toetsen meestal, maar als ik er echt op let kan 't zijn dat ik de toets niet altijd helemaal terug omhoog laat komen en zo per ongeluk 'm weer indruk voorbij het registratiepunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Endevour schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 18:33:
Even een vraagje.

MeltedForest schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 20:15:
Ik heb hier ook wel eens last van met mijn paar maanden oude Strafe RGB Silent... Maar ben er nog niet achter waar het aan ligt.
Gewoon een gare mechanische switch : Omruilen/RMA met die handel!

Gebeurt weleens helaas :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Endevour
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-08 01:04
nero355 schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 23:45:
[...]

[...]

Gewoon een gare mechanische switch : Omruilen/RMA met die handel!

Gebeurt weleens helaas :'(
Ga denk ik gewoon een nieuwe kopen vandaag, word nu echt heel vervelend haha, hij is al 5 jaar oud dus helaas geen garantie meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Endevour schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 10:46:
Ga denk ik gewoon een nieuwe kopen vandaag, word nu echt heel vervelend haha, hij is al 5 jaar oud dus helaas geen garantie meer.
Solderen kan altijd nog hé :)

Ik heb zelf een keer de W en Scroll Lock toets verwisseld, omdat mijn model niet meer leverbaar was als ik hem RMA deed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberneticorgan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-09 17:55
MazeWing schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 02:59:
Sinds begin deze week ook in het bezit van een mechanisch toetsenbord.

Ik heb me de afgelopen weken georiënteerd en ben uiteindelijk uitgekomen bij de Corsair K95 Platinum met MX Speed switches.
Heb bij de mediamarkt met meerdere toetsenborden/switches gespeeld en vond de tactile feedback van de MX brown tegenvallen. Het lijkt, zoals je her en der ook lees op internet, alsof er iets in de switch zit waardoor het een soort schurend gevoel geeft. De MX Red en Speed hadden deze problemen niet.

Aangezien de Platinum enkel met brown of speed verkrijgbaar was, toch maar voor de speed gegaan. Na een paar dagen bevalt hij uitstekend. Ik moet toegeven dat ik er enkel nog maar mee gegamed heb en nauwelijks op heb getypt. Het is qua typen wennen, maar dat zal bij elk toetsenbord wel zijn.
Ik kom namelijk af van het Logitech illuminated keyboard en 3 jaar een macbook toetsenbord (waarvan 3/4 jaar het nieuwe toetsenbord op de macbook pro uit 2017).
Het is dan ook een zeer grote verandering waar ik gewoonweg aan moet wennen de komende weken.

Qua software vind ik CUE best aardig werken. Wel merk ik dat het switchen van profiles of aanpassen van de helderheid van de verlichting soms niet functioneert. Het opnieuw starten van CUE verhelpt dit probleem vervolgens weer.

Al bij al dus tevreden over het toetsenbord, alhoewel €180 eigenlijk gewoon veel en veel te veel geld is voor een toetsenbord. Hoe goed ie ook mag zijn...
En hoe zijn die speed switches? Moet je daarbij meer of minder kracht zetten om ze in te drukken als die brown switches? Ik heb hetzelfde keyboard nu als jij had. Volgens mij stond er niets aan het begin van dit topic over "speed switches".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

cyberneticorgan schreef op zondag 25 maart 2018 @ 12:11:
[...]

En hoe zijn die speed switches? Moet je daarbij meer of minder kracht zetten om ze in te drukken als die brown switches? Ik heb hetzelfde keyboard nu als jij had. Volgens mij stond er niets aan het begin van dit topic over "speed switches".
Absurd snel en gevoelig. Bij 1,2 mm indrukken registreert ie het, terwijl dit bij de red bij 2 mm is. Bij de brown is dit ook bij 2 mm, maar voel je nog een subtiele weerstand.

Heb er eigenlijk enkel nog maar op gegamed (Doom) en dat gaat super. Qua typen gaat het ook snel, maar wil je onbedoeld nog wel eens een toets indrukken.
Ik heb het idee dat dit een kwestie van wennen is.

Daarnaast druk ik er toets altijd tot het einde door. Dit is bij de speed ook korter (3,2 mm tov de 4 mm bij de red en brown).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren laatste coating op mn filco minila air gezet.

case is mintgroen ook al zie je dat niet zo duidelijk op de afbeeldingen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/H2wU3SB.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oiQincL.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vSrkACE.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/aP2VLpN.jpg

blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi mensen,

Ik ben op zoek naar een USB keyboard waar je repeat rate x2, x4, of x8 kan instellen.

De meeste keyboarden die ik ben tegengekomen bieden deze optie alleen bij PS2 connectie.
Daarnaast wil ik ook dat het TKL is of kleiner.

Kan iemand mij goed advies geven?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberneticorgan
MazeWing schreef op zondag 25 maart 2018 @ 13:19:
[...]

Absurd snel en gevoelig. Bij 1,2 mm indrukken registreert ie het, terwijl dit bij de red bij 2 mm is. Bij de brown is dit ook bij 2 mm, maar voel je nog een subtiele weerstand.

Heb er eigenlijk enkel nog maar op gegamed (Doom) en dat gaat super. Qua typen gaat het ook snel, maar wil je onbedoeld nog wel eens een toets indrukken.
Ik heb het idee dat dit een kwestie van wennen is.

Daarnaast druk ik er toets altijd tot het einde door. Dit is bij de speed ook korter (3,2 mm tov de 4 mm bij de red en brown).
Ik ben bang dat het te gevoelig is voor mij, ik type ook vrij hard. Speel veel BF1, en dan zal ik wellicht toetsen wel eens per ongeluk in gaan drukken. Misschien dat brown dan wel beter is voor mij, al heb ik wel liever een lineaire toets denk ik. Lastig :/ En laat ik toevallig ook een oogje hebben op die Corsair K95 Platinum versie. Maar dan heb je maar 2 keuzes.

Die kortere "tot het einde doordruk lengte" is dan wel weer gunstig denk ik. De toetsen liggen vrij hoog op zo'n mechanisch toetsenbord, zeker vergeleken met de Logitech Illuminated ramplank.

[ Voor 13% gewijzigd door cyberneticorgan op 25-03-2018 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Ik heb geen daadwerkelijke ervaring met mx brown en zit nog in de gewenningsfase, echter zou ik ook wel eens mx brown willen testen. Al is het maar om een goed oordeel te kunnen vellen.

In een winkel kun je namelijk niet het actuation point testen, nog de subtiele feedback van de toetsen als je visueel door iets geprikkeld wordt.

Als je het via internet besteld zou je eventueel beide modellen bestellen zodat je ze goed kan vergelijken en er dan 1 terug kan sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberneticorgan
Dat is wel lastig ja. Of zo'n sample boardje bestellen, maar die zal je niet kunnen aansluiten denk ik. Dat schurende lijkt me niks van MX Brown, ik had verwacht dat het meer een soort klik zou zijn die je voelt als je voldoende door drukt. Wel grappig trouwens dat je klaagt over de prijs, terwijl je zelf voor een high end model gaat van Corsair :-D

Bedankt voor de info in elk geval. Ik ga mezelf eens beraden wat ik ga doen.

[ Voor 10% gewijzigd door cyberneticorgan op 25-03-2018 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

De romer-g uit de g910 vond ik ook fijn voelen. Maar ook daar weer enkel ervaring in een winkel.

Qua prijs vind ik het allemaal gestoord. Maar als ik dan >€140 dan boeien die paar tientjes ook niet meer om het topmodel te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Verwijderd schreef op zondag 25 maart 2018 @ 16:11:
Hoi mensen,

Ik ben op zoek naar een USB keyboard waar je repeat rate x2, x4, of x8 kan instellen.

De meeste keyboarden die ik ben tegengekomen bieden deze optie alleen bij PS2 connectie.
Daarnaast wil ik ook dat het TKL is of kleiner.

Kan iemand mij goed advies geven?!
Dan heb je niet goed genoeg gezocht : pricewatch: CM Storm QuickFire Rapid-i (Cherry brown)

Alleen moet je die in het nieuwe jasje kopen tegenwoordig : pricewatch: Cooler Master Masterkeys Pro S - RGB (Cherry Brown)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had inderdaad even moeten zeggen dat ik van deze afwist, maar ik vind de kwaliteit van dit toetsenbord teveel een stap terug. Ik gebruik nu een leopold en een plum keyboard, dit cmstorm bord voelt plastic en goedkoop aan, maar misschien is het een idee om andere keycaps op dit board te gebruiken als er geen betere alternatieven zijn.

Thx anyway :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-utger
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-09 08:44
Heeft er iemand ervaring met Cherry Red en Cherry Speed switches?
Is voor 90% om mee te gamen en best fanatiek :9

Op het internet staat er ook wel het één en ander, maar misschien is er iemand met ervaring ermee :)

Intel i7 8700K / Z370 Maximus X Code / 16GB G-SKILL 3200 C14 / ASUS Strix 3090 / Lian Li O11 Dynamic / NZXT X62 / Samsung 970 EVO 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Ik heb ervaring met de mx speed. Lees mijn reacties hierboven voor een indruk.

Kort samengevat: minimaal indrukken is een registratie van de toets. Het indrukken gaat vanaf het eerste moment tot aan het eindpunt heerlijk soepel zonder feedback, afgezien van een steeds hogere weerstand door de veer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Verwijderd schreef op zondag 25 maart 2018 @ 20:40:
Ik had inderdaad even moeten zeggen dat ik van deze afwist, maar ik vind de kwaliteit van dit toetsenbord teveel een stap terug. Ik gebruik nu een leopold en een plum keyboard, dit cmstorm bord voelt plastic en goedkoop aan, maar misschien is het een idee om andere keycaps op dit board te gebruiken als er geen betere alternatieven zijn.

Thx anyway :)
Dat moet dan aan de nieuwe modellen liggen, want mijn oude Rapid-i is gewoon prima en dat al twee jaar of zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
MazeWing schreef op zondag 25 maart 2018 @ 17:25:
De romer-g uit de g910 vond ik ook fijn voelen. Maar ook daar weer enkel ervaring in een winkel.

Qua prijs vind ik het allemaal gestoord. Maar als ik dan >€140 dan boeien die paar tientjes ook niet meer om het topmodel te kopen.
Ik heb nu ook net een Logitech G Pro gekocht met Romer-G switches. Kom af vanaf een Cherry Brown en de ervaring is echt heel anders. Ten eerste is hij veel stiller, het bottommen is ook minder "hard". Dat zijn beide prettige veranderingen. Daarnaast is het keygevoel behoorlijk anders, maar ik kan nu nog niet echt zeggen wat ik fijner vind. Ik ga het nog even uitproberen en kijken wat ik er mee ga doen. De keycap zelf voelen wel erg prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Inmiddels mijn K95 Platinum met MX Speed switches geruild tegen een exemplaar met MX brown switches. Alhoewel de speed switches tijden het gamen wel fijn waren, merkte ik toch dat ik regelmatig onbedoeld een toets aanraakte. Ook qua typen bleef er iets knagen dat ik misschien toch de MX brown had moeten kopen.

Afgelopen dag op een mx brown toetsenbord van een vriend kunnen typen en gamen en ik heb toch de gok gemaakt de speed weer te wisselen voor de brown.

Qua typen is het in ieder geval al een heel stuk fijner. Qua gamen heeft de mx speed een aanzienlijk fijnere feel omdat je 0,0 weerstand hebt. Misschien zou mx red ook nog een optie zijn aangezien die net wat langer nodig hebben om te registreren. Helaas is er geen K95 met red switches, dus moet ik het hier maar mee doen.

De tijd zal het leren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Hoe bedoel je "Misschien zou mx red ook nog een optie zijn aangezien die net wat langer nodig hebben om te registreren"? Het activatiepunt van beide switches is gelijk. Het enige verschil tussen de twee is de lichte tactile feedback die je krijgt bij de MX Brown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Ik vergelijk dan weer de 1,2 mm van de speed met de 2 mm van de red. Omdat de red toch weer 0,8 mm meer ingedrukt moet worden, zou dit volgens mij net het verschil uitmaken tussen een toets per ongeluk registreren of helemaal niet.

Qua kracht, etc. is het natuurlijk allemaal hetzelfde; 45gr en 2mm.

edit: het valt me trouwens op dat de mx speed een aanzienlijk stillere (en solidere) spatiebalk had. Ook de toetsen zelf wiebelden minder goed.

[ Voor 19% gewijzigd door MazeWing op 27-03-2018 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Met de reds ga je ook per ongeluk toetsen intikken. Althans, dat is mijn ervaring.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

@MazeWing, ah, ik dacht dat je MX Red met MX Brown vergeleek met die opmerking, aangezien je het als alternatief noemde.

@Dwarlorf, dat is mijn ervaring ook, net als met MX Brown. Het is dus een van de redenen waarom ik Black prefereer, al zou ik Clear ook niet erg vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

[b][message=54729043,noline]
@Dwarlorf, dat is mijn ervaring ook, net als met MX Brown. Het is dus een van de redenen waarom ik Black prefereer, al zou ik Clear ook niet erg vinden.
Clears heb ik geen ervaring mee. Ik heb zelf blacks met springs van Sprit_design van ebay. Zijn beschrijving: 60 S (Actuation 50cN) - More stable, elastic and clear accentuated than stock Blues. [Shinken 真剣 ダナ Edition]

Ik heb nu in ieder geval veel minder mistiks. Bij mijn reds toetsenbord waren misclicks schering en inslag.

[ Voor 5% gewijzigd door Dwarlorf op 27-03-2018 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het is voor mij alweer een tijd geleden dat ik op m'n CM QuickFire heb getypt (die heeft Brown switches), dus kan 't mij niet meer zo goed herinneren, maar volgens mij was het niet zo erg bij mij. De overstap naar mechanisch (met m'n Ducky en MX Black) was eerder de reden dat ik fouten maakte. De idle toetsen indrukken heb ik wel met MX Brown, simpelweg omdat m'n een paar vingers in rust uiteindelijk meer kracht zetten dan de actuatiekracht die nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Het kan er ook mee te maken hebben dat ik niet fatsoenlijk met 10 vingers kan typen. Maar een vriend van me heeft ook eens achter mijn red board gezeten en die beledigde me haast omdat ie het een k*t toetsenbord vond omdat ie zoveel mistikte en zich afvroeg waarom ik daar zoveel geld aan had uitgegeven. :/

[ Voor 4% gewijzigd door Dwarlorf op 27-03-2018 22:53 ]

Pagina: 1 ... 24 ... 158 Laatste