Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-09 22:42

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Die vriend van je is gewoon iemand die niet fatsoenlijk om kan gaan met verandering. Iig als het op toetsenborden aan komt. Ik kan overal wel op typen, maar er is maar 1 indeling die ik vervloek, al kan ik er met wat meer moeite en focus nog redelijk op typen: ISO layout. Dat is dus de smalle linker shift en een toets daartussen en de z (en automatisch een hoge enter).

Ik typ ook met 10 vingers, blind, en maak het ene moment meer fouten dan het andere.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberneticorgan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-09 17:55
Maar met gamen bevalt de brown dus niet zo MazeWing? Blijft een lastig verhaal zo ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:57

Wailing_Banshee

You're Next

Hero of Time schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 23:00:
Die vriend van je is gewoon iemand die niet fatsoenlijk om kan gaan met verandering. Iig als het op toetsenborden aan komt. Ik kan overal wel op typen, maar er is maar 1 indeling die ik vervloek, al kan ik er met wat meer moeite en focus nog redelijk op typen: ISO layout. Dat is dus de smalle linker shift en een toets daartussen en de z (en automatisch een hoge enter).
Ja, zo'n toetsenbord hebben wij ook in de huiskamer, voer je je wachtwoord in: fout. Hmm, nog maar eens doen dan: fout. Zit je weer volledig verkeerd met de linker shift toets...

Ik kan ook op elk toetsenbord typen, alleen op de een wat langer dan op de andere.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

cyberneticorgan schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 00:33:
Maar met gamen bevalt de brown dus niet zo MazeWing? Blijft een lastig verhaal zo ;-)
Jawel hoor. Het is fijn om net iets meer feedback te hebben in de toets. Maar het soepele (en snelle) van de mx speed was ook fijn.

Maar ik zit nog in de gewenningsfase en kan nog niet zeggen dat een mechanisch toetsenbord de beste uitvinding sinds het wiel is...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 17:34

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Wailing_Banshee schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 07:30:
[...]

Ja, zo'n toetsenbord hebben wij ook in de huiskamer, voer je je wachtwoord in: fout. Hmm, nog maar eens doen dan: fout. Zit je weer volledig verkeerd met de linker shift toets...

Ik kan ook op elk toetsenbord typen, alleen op de een wat langer dan op de andere.
. Ik kan overal wel op typen, maar er is maar 1 indeling die ik vervloek, al kan ik er met wat meer moeite en focus nog redelijk op typen: ISO layout. Dat is dus de smalle linker shift en een toets daartussen en de z (en automatisch een hoge enter).
Lol. Ik heb speciaal voor een ISO toetsenbord gekozen. Dat komt omdat ik al vanaf de jaren 90 op een US international ISO toetsenbord tikt. Deze heeft trouwens wel een lange linker shift toets en eigenlijk de 'Big L enter' (of is dat asian?).

In ieder geval is die `~ knop daar aan de linkerkant eigenlijk totaal niet relevant, ik gebruik dat ding echt nooit. Dus in die zin zou ik daar inderdaad wel weer een normale linkershift hebben.
Ik heb niet echt bij die linkershift stil gestaan doen ik mijn huidige GH60 bouwde. Maar ik denk dat ik de shift en `~ button wel kan desolderen en vervangen met een normale shift toets (de hamvraag is eerder of ik de switches wel uit de plate kan krijgen). Ik ben het er mee eens dat een lange linker shifttoets wel prettiger tikken is.

Ik overweeg om volgend jaar een custom tada68 te maken ik mis namelijk de Home en End toets wel een beetje. Dat is nu respectievelijk FN arrow left en right maar dat vind ik niet echt praktisch. En ik mis de Ins eigenlijk ook wel.

[ Voor 7% gewijzigd door Dwarlorf op 28-03-2018 14:24 ]

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Dwarlorf schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 13:50:
Lol. Ik heb speciaal voor een ISO toetsenbord gekozen. Dat komt omdat ik al vanaf de jaren 90 op een US international ISO toetsenbord tikt. Deze heeft trouwens wel een lange linker shift toets en eigenlijk de 'Big L enter' (of is dat asian?).
Dat is weer wat anders dan de zogenaamde "Logitech layout" zoals ik hem noem :+
In ieder geval is die `~ knop daar aan de linkerkant eigenlijk totaal niet relevant, ik gebruik dat ding echt nooit.
Dat is de belangrijkste toets ter wereld : De Console toets in de meeste FPS games :P
Dus in die zin zou ik daar inderdaad wel weer een normale linkershift hebben.
Het gaat er juist om dat | en \ dubbel zijn uitgevoerd ;)
Ik ben het er mee eens dat een lange linker shifttoets wel prettiger tikken is.
"Walk/Run" toets in de meeste games : Heel belangrijk! :+
Ik overweeg om volgend jaar een custom tada68 te maken ik mis namelijk de Home en End toets wel een beetje. Dat is nu respectievelijk FN arrow left en right maar dat vind ik niet echt praktisch. En ik mis de Ins eigenlijk ook wel.
INS toets = Zeer belangrijk in Total Commander!

Heel het Home/End/PgUp/PgDn/Ins/Del eiland is eigenlijk onmisbaar voor mij :)
Ik haat het ook als fabrikanten dit soort rare shit flikken :
https://content.hwigroup....-left-handed-keyboard.jpg

:| Hoe kom je erop! 8)7

Want ze kunnen het wel gewoon :
https://content.hwigroup....1521763069324-600x333.jpg

Weirdos... :F
Die vriend van je is gewoon iemand die niet fatsoenlijk om kan gaan met verandering. Iig als het op toetsenborden aan komt.
"Recht voor zijn raap mening" was het toch ? :+
Ik kan overal wel op typen, maar er is maar 1 indeling die ik vervloek, al kan ik er met wat meer moeite en focus nog redelijk op typen: ISO layout. Dat is dus de smalle linker shift en een toets daartussen en de z (en automatisch een hoge enter).
Echt verschrikkelijk inderdaad!

Vooral bij Logitech :(
Wel netjes ermee adverteren : https://www.logitech.com/nl-nl/keyboards
Maar die layout dus niet leveren in de Benelux :/

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Ik merk het al ik ben gewoon een ouwe l*l. Ik word al sinds mensenheugenis uitgelachen omdat ik arrow toetsen gebruik bij gamen ipv wasd. Ik ben ook altijd tijd kwijt om al die controls aan te passen in games. Ik ben een echte muis man. Daarom heb ik de Logitech proteus 502 en die heeft allemaal handige knopjes die ik kan instellen. Gelukkig ben ik geen hardcore gamer. Fps games gaan me sowieso veel te snel alhoewel ik wel een poos cs:go heb gespeeld. Ik wil nog een numpad maken met een layer voor gaming.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1kU5J2s6sfkp42HmZHXtVF6O/medium.jpg
nero355 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 15:33:
[...]

Het gaat er juist om dat | en \ dubbel zijn uitgevoerd ;)
Wat bedoel je hiermee?

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Dwarlorf schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 16:05:
Ik merk het al ik ben gewoon een ouwe l*l. Ik word al sinds mensenheugenis uitgelachen omdat ik arrow toetsen gebruik bij gamen ipv wasd. Ik ben ook altijd tijd kwijt om al die controls aan te passen in games. Ik ben een echte muis man. Daarom heb ik de Logitech proteus 502 en die heeft allemaal handige knopjes die ik kan instellen. Gelukkig ben ik geen hardcore gamer. Fps games gaan me sowieso veel te snel alhoewel ik wel een poos cs:go heb gespeeld. Ik wil nog een numpad maken met een layer voor gaming.

[afbeelding]
Niks mis mee als je met links muist ;)
Wat bedoel je hiermee?
Gewoon dit : https://i.imgur.com/ySwGrLB.jpg

Pure horror! :X

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

@nero355 het is maar wat je gewend bent. Ik maak al jaren gebruik van die lay-out en voor mij is het juist weer wennen om de US-layout te gebruiken.

Ik ben trouwens het meeste fan van een brede shift en een grote enter.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Dat is wel een beetje raar ja. Maar als je zoals ik 'volledig' custom gaat heb je daar geen last van.
nero355 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 16:32:

Niks mis mee als je met links muist ;)
Ik muis met rechts. Toetsenbord schuift dan helemaal naar links ;) Daarom wil ik eigenlijk een specifieke game arrow pad maken. Dat komt nog wel eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

@MazeWing Dan ben je hier op GoT in ieder geval een minderheid denk ik : Er wordt al jaren over Logitech en hun valse advertenties geklaagd ;)

Er zijn een aantal mensen zelfs op een gegeven moment de G15 en G19 uit de USA gaan importeren of via samenkopen.nl grote aantallen importeren met een aantal man tegelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberneticorgan

[afbeelding]

[...]

Wat bedoel je hiermee?
Dat klinkt bekend. Ik configureer ook altijd de pijltjes toetsen. En dan de rechter Shift en Ctrl ernaast voor springen en bukken, zodat ik alles in bereik van m'n linkerhand heb, en rechts de muis. Ik vind het irritant als ik zo'n kleine Enter toets moet gebruiken, maar praktisch alle mechanische toetsenborden beschikken daarover zag ik, dus ik zal er wel aan moeten. Die linker shift interesseert me minder, die gebruik ik alleen voor hoofdletters tijdens het tijden. En die console toets `~ raak ik wel eens per ongeluk aan, in BF1 bijv. Dan reageert verder niets meer en zit je te schelden, moet je eerst die console weer sluiten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

nero355 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 15:33:
[...]

Dat is weer wat anders dan de zogenaamde "Logitech layout" zoals ik hem noem :+
ISO layout dus. Wij prefereren de ANSI layout. :)
[...]

Dat is de belangrijkste toets ter wereld : De Console toets in de meeste FPS games :P
Nee, ik gebruik `` om commando's uit te laten voeren in een variabele en ~ gebruik ik als short voor $HOME. ;)
[...]

INS toets = Zeer belangrijk in Total Commander!
Meh, liever om naar INSERT en REPLACE te schakelen in Vim.
Ik haat het ook als fabrikanten dit soort rare shit flikken :
https://content.hwigroup....-left-handed-keyboard.jpg

:| Hoe kom je erop! 8)7

Weirdos... :F
WTF is dat voor idiote zooi dan? Daar kan je toch nooit fatsoenlijk blind mee typen? Je hele gevoel is weg en zit je constant op de verkeerde toets te drukken.
[...]

"Recht voor zijn raap mening" was het toch ? :+
Ik schijn zo te zijn, gewoon zeggen waar 't op staat. :P
Ik merk het al ik ben gewoon een ouwe l*l. Ik word al sinds mensenheugenis uitgelachen omdat ik arrow toetsen gebruik bij gamen ipv wasd. Ik ben ook altijd tijd kwijt om al die controls aan te passen in games.
Ik vind wasd anders ook een ruk combi om te gebruiken. Al voor ik met 10 vingers blind kon typen gebruikte ik al liever esdf. Meer toetsen onder je vingers die je kan gebruiken en het voelt niet zo gehandicapt aan omdat ik m'n hand niet 1 toets naar links hoef te verschuiven van waar ik 'm altijd op 't toetsenbord heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Hero of Time schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 21:10:
I know :)
Nee, ik gebruik `` om commando's uit te laten voeren in een variabele en ~ gebruik ik als short voor $HOME. ;)

Meh, liever om naar INSERT en REPLACE te schakelen in Vim.
Ik dacht dat ik dat met dit gedeelte gedekt had :
Maar inderdaad : Daarvoor ook!
WTF is dat voor idiote zooi dan? Daar kan je toch nooit fatsoenlijk blind mee typen? Je hele gevoel is weg en zit je constant op de verkeerde toets te drukken.
Dat bedoel ik... :'(
Ik schijn zo te zijn, gewoon zeggen waar 't op staat. :P
Ik bedoelde die vriend van hem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Ik vind wasd anders ook een ruk combi om te gebruiken. Al voor ik met 10 vingers blind kon typen gebruikte ik al liever esdf. Meer toetsen onder je vingers die je kan gebruiken en het voelt niet zo gehandicapt aan omdat ik m'n hand niet 1 toets naar links hoef te verschuiven van waar ik 'm altijd op 't toetsenbord heb.
Mijn probleem was/is altijd juist dat er allemaal toetsen omheen zitten (om wasd). In het heetst van de strijd raken mijn vingers er vanaf en gaat het fout. Omdat er bij de arrow keys geen toetsen omheen zaten had ik me die had aangeleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

Inmiddels nog een aantal uur Doom gespeeld (met koptelefoon) en ik moet zeggen dat ik toch blij ben met de keuze de speed te verwisselen voor de brown. Ik heb geen enkele onbedoelde toetsregistratie meer gehad en de subtiele feedback is toch fijn om net even die bevestiging te krijgen dat je een toets indrukt.

In mijn geval blijkt het maar weer dat het testen in de winkel weinig zin had aangezien je het daadwerkelijke actuation point niet kan testen, hoogstens (subtiel) kan voelen.

Ik denk dat ik wel voor een paar euro een setje o-ringen ga aanschaffen en eens kijken hoe dat in de praktijk bevalt. Een net iets stiller toetsenbord is namelijk altijd mooi meegenomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberneticorgan
Ik heb inmiddels de Corsair K95 Platinum voor me liggen, en type er nu op. Het is wel echt wennen, ik ram sowieso al elke keer op de \ i.p.v. de enter, omdat ik een L-vormige Enter toets ben gewend. Maar dat zal gewenning zijn. Het valt me verder op dat het toetsenbord een hoop lawaai maakt, ik denk dat de onderburen me onderhand kunnen horen zo ;-)

Ben wel blij dat ik voor de bruine variant heb gekozen, want ik vind deze toetsen al licht naar beneden gaan. Speed was dus nog erger geweest. Had van mij nog wel wat zwaarder gemogen denk ik, maar dit keyboard is er dan niet zwaarder als de bruine variant. Wat vooral wennen is, is dat de toetsen zo ontzettend hoog liggen. Daardoor gaat het sliden van toets naar toets niet zo makkelijk nu, en maak ik meer typefouten. Bij de Logitech Illuminated kon ik mijn vingers wat makkelijker heen en weer laten glijden tussen de toetsen.

Keyboard ziet er verder strak en solide uit. Ik vind vooral de spatiebalk wel een beetje goedkoop aandoen en klinken voor een keyboard van 180 euro. En voor die prijs had er ook wel een hoes bij gemogen, tegen het stof.

Moet nog even gaan testen met gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberneticorgan
Overigens lijkt het site onderdeel om RGB profiles te downloaden niet te werken: https://www.corsair.com/rgbshare/hall-of-fame

Ik kom elke keer uit op die Cue 2 pagina, behoorlijk irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 04:13

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

[...]
Dat geldt lang niet voor iedereen hier! 'Wij' prefereren net zo goed ISO. :Y

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Tektoon schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 22:41:
[...]

Goed dan, "de meeste mensen hier" prefereren ANSI. ;)

@cyberneticorgan, als je geen (fatsoenlijke) polssteun bij je toetsenbord hebt, zal je idd merken dat de toetsen wat hoog zijn. Neem een goede polssteun en je handen komen op gelijke hoogte met de toetsen zoals je dat met membraan toetsen gewend bent. Maak je uiteindelijk ook weer minder fouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

cyberneticorgan schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 20:56:
En voor die prijs had er ook wel een hoes bij gemogen, tegen het stof.
:o "To the eBay!"

Goed dat je het zegt! die wil ik al een tijdje bestellen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberneticorgan
Bij de K95 zit een goede polssteun Hero of Time. Ik bedoelde als nadeel van die hoge toetsen meer dat het sliden tussen toetsen niet zo lekker meer gaat, door die hoogte is er ook meer ruimte tussen de toetsen. Maar het is ook gewoon even wennen.

Ik ga ook eens op zoek naar een fatsoenlijke hoes ervoor.
Weten jullie toevallig ook waarom er geen RGB profielen meer kunnen worden gedownload van de Corsair site? Zag in een filmpje dat er ook 1 bestaat voor bijv. Battlefield 1, dat is wel interessant ;)

[ Voor 9% gewijzigd door cyberneticorgan op 31-03-2018 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

@cyberneticorgan ik ben ook nog steeds aan het wennen aan het toetsenbord. Ook ik kom af van de Logitech illuminated en ik dit moment geef ik die nog (zwaar) de voorkeur boven de K95.

Ik blijf er echter bij dat het allemaal een kwestie van wennen is. Het feit dat ik al 3 jaar heel veel achter een laptop zit, helpt ook niet voor de gewenning.

Een illuminated keyboard met NKRO en RGB zou voor mij een instant buy worden.

Maar wie weet kijk ik er over een aantal weken wel heel anders tegen aan, wanneer ook ik "om" ben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

En de soap gaat weer verder...

Omdat ik vanaf het moment dat de Logitech g513 aangekondigd werd wel onder de indruk was van het uiterlijk, gisteren besloten bij Coolblue de g513 carbon met de nieuwe romer-g lineaire switch te kopen. Ondanks dat de officiële release pas 8 april is, was ie daar op voorraad.

Ondanks vanwege het idiote prijsverschil met de VS (€180 tegen $150) toch gekocht.

Zojuist het toetsenbord binnengekregen en meteen aangesloten en ik ben erg onder de indruk. Qua vormgeving vind ik het zelf erg mooi dat enkel de toets zelf verlicht is. Ook het minimalistische uiterlijk spreekt me aan.

Het belangrijkste blijft echter hoe een toetsenbord typt en daar ben ik erg onder de indruk van. Na het ding aangesloten te hebben (vanwege tijdgebrek nog niet eens drivers geïnstalleerd) meteen een typtest gedaan.
Resultaat: 106 wpm en 0 fouten!

En dat op een toetsenbord waar ik nog nooit op heb getypt.

Qua feeling is her extreem soepel en de stuk stiller dan de mx speed of mx brown. Het actuatiepunt is vergelijkbaar met dat van de mx speed, echter vanwege het iets zwaarder gewicht om de toestand daadwerkelijk in te drukken, druk je net niet per ongeluk een toets in. Vervolg gaat de toets in 1 soepele beweging omlaag en komt daar een stuk stiller tot stilstand dan de mx speed of brown.

Verder kan ik er nog weinig over zeggen, enkel dat het uiterlijk me aan spreekt en de eerste typervaring erg fijn is.

De komende dagen zullen uitwijzen of het een blijvertje is of niet. Op dit moment voelt het typen met afstand het beste aan van de 3 mechanische toetsenborden die ik heb geprobeerd de afgelopen weken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seppie_t
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08:22
Hallo allemaal, ik ben van plan om in de wondere wereld van mechanische toe te treden maar dit wel met een klein budget. Na enige tijd gezocht te hebben kwam ik uit op aliexpress en daar vond ik een toetsenbord genaamd de Ajazz ak33. Dit lijkt een prima toetsenbord te zijn, ook al maakt het gebruik van cherry mx clone switches, zeker voor de prijs. link

Nu vroeg ik mij af of iemand hier ervaring heeft met dit toetsenbord en of jullie mij konden vertellen wat jullie van het plankje vinden. Daarnaast ben ik nog niet zo wegwijs met inklaringskosten en dergelijke, zouden jullie mij kunnen vertellen wat voor kosten ik naast de prijs van het toetsenbord zelf kan verwachten? Mocht ik de ajazz kiezen, ben ik van plan de zwarte switches te nemen.

(ps: mijn huidige toetsenbord is een logitech k120 bordje maar de toetsen zijn erg licht en ik ben toe aan wat nieuws)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MazeWing schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 15:05:
Resultaat: 106 wpm en 0 fouten!
Ja hé, op die snelheid kan ik ook foutloos typen :+
seppie_t schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 18:29:
Hallo allemaal, ik ben van plan om in de wondere wereld van mechanische toe te treden maar dit wel met een klein budget. Na enige tijd gezocht te hebben kwam ik uit op aliexpress en daar vond ik een toetsenbord genaamd de Ajazz ak33. Dit lijkt een prima toetsenbord te zijn, ook al maakt het gebruik van cherry mx clone switches, zeker voor de prijs. link

Nu vroeg ik mij af of iemand hier ervaring heeft met dit toetsenbord en of jullie mij konden vertellen wat jullie van het plankje vinden. Daarnaast ben ik nog niet zo wegwijs met inklaringskosten en dergelijke, zouden jullie mij kunnen vertellen wat voor kosten ik naast de prijs van het toetsenbord zelf kan verwachten? Mocht ik de ajazz kiezen, ben ik van plan de zwarte switches te nemen.

(ps: mijn huidige toetsenbord is een logitech k120 bordje maar de toetsen zijn erg licht en ik ben toe aan wat nieuws)
Ik heb hier een Ajazz AK33 die ik voor LAN-party's gebruik (non-rgb met blauwe switches). Op zich een prima plankje voor het geld, onderkant is wel van glossy plastic gemaakt en de keycaps zijn niet van denderende kwaliteit. Da's gelijk het grootste nadeel, want custom keycaps zijn praktisch niet te vinden voor deze layout. Inklaringskosten en btw kun je inderdaad wel voor je kiezen krijgen, dat is een kwestie van pech of geluk.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

@MiBe
Voor iemand die nooit een typecursus heeft gevolgd, feitelijk met 8 vingers typt en aanzienlijk minder achter een computer typt dan vroeger, doe ik volgens mij helemaal niet zo slecht met m'n hoeveelheid aanslagen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MazeWing schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 19:10:
@MiBe
Voor iemand die nooit een typecursus heeft gevolgd, feitelijk met 8 vingers typt en aanzienlijk minder achter een computer typt dan vroeger, doe ik volgens mij helemaal niet zo slecht met m'n hoeveelheid aanslagen... ;)
Ik denk ook dat je het beter doet dan 75% van Nederland hoor, die komen vaak niet verder dan twee of vier vingers :P Zelf heb ik wel een typecursus gevolgd en is het mijn werk om de hele dag te typen, dus ik ben op dit punt niet bepaald een goede maatstaf :)

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

Haha begrijpelijk!

Hoe dan ook vind ik de Romer-G Linear heerlijk aanvoelen. Zeker vanwege het feit dat ik de afgelopen 6 jaar eigenlijk enkel notebook-toetsenborden gewend ben (waarvan het laatste jaar een MacBook pro met butterfly 2 toetsenbord) en ik op mijn werk nooit op iets anders dan een membraan-toetsenbord typ.

Waar ik bij de K95 echt moest wennen aan het hele typen, gaat het bij de G513 volledig vanzelf.

Of dit meer aan mij ligt of aan mechanisch toetsenbord (de Cherry MX-switch) ligt, laat ik wijselijk in het midden... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seppie_t
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08:22
MiBe schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 18:44:
[...]

Ja hé, op die snelheid kan ik ook foutloos typen :+

[...]

Ik heb hier een Ajazz AK33 die ik voor LAN-party's gebruik (non-rgb met blauwe switches). Op zich een prima plankje voor het geld, onderkant is wel van glossy plastic gemaakt en de keycaps zijn niet van denderende kwaliteit. Da's gelijk het grootste nadeel, want custom keycaps zijn praktisch niet te vinden voor deze layout. Inklaringskosten en btw kun je inderdaad wel voor je kiezen krijgen, dat is een kwestie van pech of geluk.
Bedankt voor je vlugge antwoord. Dit wordt mijn eerste mechanische toetsenbordje en aangezien ik er momenteel niet veel geld voor uit kan geven (bedankt, studie) denk ik dat het een geschikte kandidaat is. Ik ga ervan uit dat bijna ieder mechanisch toetsenbord wel beter is dan een bordje van 15 euro met membraan toetsen (mijn logitech k120). Een onderkant van glossy plastic zit ik absoluut niet mee, het is dan ook de onderkant en als ik mij echt creatief voel ga ik na een tijdje misschien aan de gang met wat schuurpapier en een verf spuitbus voor een ander kleurtje.

Ik had inderdaad gelezen dat de keycaps niet van de standaard layout zijn, sommige toetsen zijn namelijk een andere grootte. Zou het echter wel mogelijk om bijvoorbeeld alleen de keycaps van alle letters te vervangen?

Heb je enig idee hoeveel inklaringskosten ik kan verwachten voor een plankje van ongeveer 38 euro? Ik ben daar namelijk absoluut niet van op de hoogte en ik weet ook niet waar ik daarvoor moet zoeken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
seppie_t schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 19:35:
[...]

Bedankt voor je vlugge antwoord. Dit wordt mijn eerste mechanische toetsenbordje en aangezien ik er momenteel niet veel geld voor uit kan geven (bedankt, studie) denk ik dat het een geschikte kandidaat is. Ik ga ervan uit dat bijna ieder mechanisch toetsenbord wel beter is dan een bordje van 15 euro met membraan toetsen (mijn logitech k120). Een onderkant van glossy plastic zit ik absoluut niet mee, het is dan ook de onderkant en als ik mij echt creatief voel ga ik na een tijdje misschien aan de gang met wat schuurpapier en een verf spuitbus voor een ander kleurtje.

Ik had inderdaad gelezen dat de keycaps niet van de standaard layout zijn, sommige toetsen zijn namelijk een andere grootte. Zou het echter wel mogelijk om bijvoorbeeld alleen de keycaps van alle letters te vervangen?

Heb je enig idee hoeveel inklaringskosten ik kan verwachten voor een plankje van ongeveer 38 euro? Ik ben daar namelijk absoluut niet van op de hoogte en ik weet ook niet waar ik daarvoor moet zoeken :?
Ja hoor, die zou je gewoon kunnen vervangen. Hier kun je meer informatie vinden over de geldende tarieven voor invoer. Voor dit bordje kun je zou uit mijn hoofd een factuur van 20 à 25 euro verwachten als je pech hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickvL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:49
seppie_t schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 18:29:

Hier kun je mijn ervaring lezen met dit toetsenbord.

Inmiddels heb ik een upgrade gedaan naar een Ducky One TKL, drie keer zo duur maar dat is ie wat mij betreft zeker waard. De Ajazz wordt nu gebruikt door mijn zoon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

Nou ik ben er dan eindelijk uit!

Het blijft toch de Corsair K95 met MX-brown switches.

Alhoewel de Logitech G513 (Romer-G Linear) erg fijn typte en het gehele bord een erg goede indruk achterliet, is het simpelweg te duur voor hetgeen je krijgt. Ik snap Logitech dan ook absoluut niet waarom exact hetzelfde toetsenbord zo veel duurder is in Europa dan in de VS. Mede door dit flink prijsverschil is het toetsenbord nog duurder dan de K95 Platinum. Kijk je vervolgens naar hetgeen er allemaal niet op zit dan kan ik deze prijs simpelweg niet met mijn verstand goed praten.

- geen losse mediakeys; een behoorlijk gemis in de praktijk voor mij
- geen macroknoppen; voor mij niet heel belangrijk, maar wederom iets dat op vele (zeker in deze prijsrange) borden wel zit
- Logitech Gaming Software is gebruiksvriendelijk maar toch wel een stuk gelimiteerder dan CUE van Corsair
- helderheid van de toetsen viel me toch wat tegen, wel is het mooi dat alles egaal verlicht is en er geen enkel spoortje van licht rondom de toetsen komt.

Qua typen vond ik het nog steeds een erg fijn toetsenbord en misschien wel de fijnste van de 3 (K95 met MX-silver, met MX-brown en Romer-G Linear). Wel viel het me op dat er toch wel een behoorlijk "veer-geluid" hoorbaar is bij het wat harder indrukken en loslaten van een toets. Niet heel storend maar wel opvallend.
Het daadwerkelijke typen was ook een stukje stiller. Aangezien me dit erg goed beviel ga ik ASAP o-ringen bestellen en kijken hoe dat bevalt.

De veel te hoge prijs zal de G513, zeker in Europa, een mogelijk succes in de weg staan. Feitelijk krijg je een G413 toetsenbord met RGB verlichting, een (zeer) goede polssteun en de keuze om desgewenst voor een lineaire switch te gaan. Het prijsverschil dit alles bedraagt maar liefst €90 (de G413 kwam voor €99,99 op de markt). Een meerprijs die simpelweg gestoord is!

Dus kort samengevat: voor €180 zijn er betere borden beschikbaar die (aanzienlijk) meer functionaliteit hebben. Mijn advies is daarom te wachten tot de prijs (flink) daalt en je een eerlijker bedrag betaald voor hetgeen je krijgt. Dit alles neemt niet weg dat het verder een goed en fijn typend toetsenbord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:35
MazeWing schreef op donderdag 5 april 2018 @ 12:03:
Nou ik ben er dan eindelijk uit!

Het blijft toch de Corsair K95 met MX-brown switches.

Alhoewel de Logitech G513 (Romer-G Linear) erg fijn typte en het gehele bord een erg goede indruk achterliet, is het simpelweg te duur voor hetgeen je krijgt. Ik snap Logitech dan ook absoluut niet waarom exact hetzelfde toetsenbord zo veel duurder is in Europa dan in de VS. Mede door dit flink prijsverschil is het toetsenbord nog duurder dan de K95 Platinum. Kijk je vervolgens naar hetgeen er allemaal niet op zit dan kan ik deze prijs simpelweg niet met mijn verstand goed praten.

- geen losse mediakeys; een behoorlijk gemis in de praktijk voor mij
- geen macroknoppen; voor mij niet heel belangrijk, maar wederom iets dat op vele (zeker in deze prijsrange) borden wel zit
- Logitech Gaming Software is gebruiksvriendelijk maar toch wel een stuk gelimiteerder dan CUE van Corsair
- helderheid van de toetsen viel me toch wat tegen, wel is het mooi dat alles egaal verlicht is en er geen enkel spoortje van licht rondom de toetsen komt.

Qua typen vond ik het nog steeds een erg fijn toetsenbord en misschien wel de fijnste van de 3 (K95 met MX-silver, met MX-brown en Romer-G Linear). Wel viel het me op dat er toch wel een behoorlijk "veer-geluid" hoorbaar is bij het wat harder indrukken en loslaten van een toets. Niet heel storend maar wel opvallend.
Het daadwerkelijke typen was ook een stukje stiller. Aangezien me dit erg goed beviel ga ik ASAP o-ringen bestellen en kijken hoe dat bevalt.

De veel te hoge prijs zal de G513, zeker in Europa, een mogelijk succes in de weg staan. Feitelijk krijg je een G413 toetsenbord met RGB verlichting, een (zeer) goede polssteun en de keuze om desgewenst voor een lineaire switch te gaan. Het prijsverschil dit alles bedraagt maar liefst €90 (de G413 kwam voor €99,99 op de markt). Een meerprijs die simpelweg gestoord is!

Dus kort samengevat: voor €180 zijn er betere borden beschikbaar die (aanzienlijk) meer functionaliteit hebben. Mijn advies is daarom te wachten tot de prijs (flink) daalt en je een eerlijker bedrag betaald voor hetgeen je krijgt. Dit alles neemt niet weg dat het verder een goed en fijn typend toetsenbord is.
Ik heb op dit moment ook de G513 (Linear) in gebruik en vind het een heel fijn toestsenbord in verglijking met de K95 (Grey switches)

Het veer-geluid (plingen) is idd soms erg aanwezig, als het stil in huis is hoor ik het duidelijk :) maar de K95 produceerd een takke herrie niet normaal meer en vooral de spatiebalk klinkt erg goedkoop. De Logitech is dan behoorlijk aan de prijs maar wel heel degelijk gebouwd.

De verlichting van de Logitech is erg fel in verglijking met de K95 die heeft meer verlichting rondom de key en de letters zijn dan weer amper verlicht. Corsair heeft ook een behoorlijk pling geluid op bepaalde keys.

Alles bij-elkaar genomen vind ik de Logitech een veel beter keyboard dan de K95... kan je maar zien dat het
toch allemaal een persoonlijke voorkeur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 20:57

Deathchant

Don't intend. Do!

@MazeWing Goeie beargumentatie. Ik heb zelf ook de K95 Platinum en ik ben er ook extreem tevreden mee. Ik had dan ook echt een eis dat ik op zijn minst een stuk of 4 macrotoetsen wilde en hardwarematige media- en volume knoppen.

Op zich, als je daar zelf geen eisen aan stelt, zou die G513 toch ook goed zijn? Je krijgt een flink typegenot (ook stiller dan de mx brown switches) en een lekkere polssteun, dus ok, je betaalt weliswaar dezelfde prijs, maar als het je niks zou boeien of die media- en macrobuttons erop zouden zitten, dan telt dat in theorie ook niet mee in "de extra's voor die prijs" en dan zou die G513 nog steeds prima te rechtvaardigen zijn.

Maar gezien je opsomming wegen die dingen toch wel iets en dan heb je er goed aan gedaan om voor de Corsair te gaan. Waarom het prijsverschil zo groot is tussen VS en EU...beats me...normaal zou je denken dollarprijs = europrijs....
Wellicht zijn die O-ringen dan idd een goed compromis: meer tobo voor hetzelfde geld, maar iets meer geluid wat je dan kunt mitigeren met O-ringen.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberneticorgan
iCue is dan wel weer leuk bij Corsair, dit werkt geniaal i.c.m. FarCry 5 bijvoorbeeld. Bij het starten wappert de Amerikaanse vlag in je toetsenbord (RGB), en ik werd bijv. bedweld door groen gas van een stinkdier in het bos, en dan kleurt de verlichting in je toetsenbord ook groen. Verder kleurt het mee met omgeving, en als je bijv. word geraakt door kogels kleurt het toetsenbord rood. Dat mogen ze bij meer games doen.

Qua typen ben ik inmiddels aardig gewent op de K95, maar 1 groot nadeel hou je wel: Het lawaai. Ik vind de brown wel lekker, niet te zwaar maar toch een beetje feedback. De spatiebalk had wel beter gekunt, die klinkt inderdaad wat goedkoop. Verbeterpuntje voor de opvolger. Ook een erg fijne polssteun trouwens, deze bevalt me beter als die op de Logitech Illuminated die er ook 1 heeft.

En met die prijsverschillen tussen de US en in de EU/NL, dat is wel met meer producten zo. Ik heb een Oppo UDP-203 bestelt, die is in de US 550 dollar, en hier betaal je er 850 euro voor. Die 1 op 1 dollar naar euro omzetting gaat lang niet voor alle producten op.

[ Voor 14% gewijzigd door cyberneticorgan op 05-04-2018 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:54
Tektoon schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 22:41:
[...]

"Wij" zijn sowieso al content als we ons keyboardje in azerty kunnen krijgen, dan spreek ik nog niet over Belgische lay-out (die blijkbaar door logitech G ook in de ban is gedaan). Dan heeft een lange of een korte shift-toets echt geen belang.

Afbeeldingslocatie: https://memegenerator.net/img/instances/54239210/so-size-does-matter.jpg

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Arator schreef op zondag 8 april 2018 @ 19:05:
"Wij" zijn sowieso al content als we ons keyboardje in azerty kunnen krijgen, dan spreek ik nog niet over Belgische lay-out (die blijkbaar door logitech G ook in de ban is gedaan). Dan heeft een lange of een korte shift-toets echt geen belang.
Kwestie van wat keycaps verplaatsen toch ?! ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

botoo

💀 too old to die young

nero355 schreef op zondag 8 april 2018 @ 22:24:
[...]

En bv Sharpkeys om te zorgen dat de Q ook werkelijk een A aanslaat :+

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arator
nero355 schreef op zondag 8 april 2018 @ 22:24:
[...]

Nopes, als het dat maar was. Het gaat hem over de tekens die anders gecombineerd staan. Natuurlijk ooit typlessen gehad op een Belgische azerty. En de letters op een qwerty of een qwertz ben ik snel genoeg gewoon, maar de tekens niet. Moet ik elke keer weer gaan kijken en zoeken.

Belgische azerty
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/41/Belgian_pc_keyboard.svg/800px-Belgian_pc_keyboard.svg.png
Franse azerty
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/b9/KB_France.svg/800px-KB_France.svg.png
Nederlandse qwerty
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/24/Nederlandse_toetsenbordindeling_-_tekst_als_paden.svg/900px-Nederlandse_toetsenbordindeling_-_tekst_als_paden.svg.png
botoo schreef op zondag 8 april 2018 @ 22:58:
[...]

En bv Sharpkeys om te zorgen dat de Q ook werkelijk een A aanslaat :+
Dat is gewoon in windows een keyboard setting selecteren. Als ik in windows zeg dat ik een qwerty heb, dan geeft die me een "Q" als ik de "A" indruk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Rare jongens, die BelgenFransen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llanirev
  • Laatst online: 03-09 23:02
Help! ;(
Ik heb in het verleden wat Mechanical Keyboards uitgeprobeerd, oa. van Logitech, Das en Razer, maar zo'n 4 jaar geleden verliefd geworden op mijn Filco Majestouch2. Prijzig toetsenbord, maar qua degelijkheid, indeling en gebruiksgemak is er voor mij geen beter toetsenbord. Hij heeft drie bier-spills overleefd en ik moet met schaamte bekennen dat ik hem nooit eerder grondig had schoongemaakt.
Nadat ik hem afgelopen vrijdag grondig uit elkaar heb gehaald en (droog) heb schoongemaakt, doet hij niets meer. Dus ben ik op zoek gegaan naar waar ik een nieuwe, met blue switches, kan kopen. Maar dat blijkt nog niet zo makkelijk. Ik zie prijzen voorbij komen van ~300 euro en dat vind ik voor een toetsenbord waar ik eerder 169 euro voor betaalde, toch echt teveel.
Ik heb een groot deel van het forum al doorzocht en Pricewatch bekeken voor Cherry Blue keyboards, maar daar ben ik helaas niet veel wijzer van geworden.
Daarom mijn vraag: Weten jullie een toetsenbord dat vergelijkbaar is met de Filco Majestouch2? Helemaal zwart, zelfde degelijkheid, ongeveer zelfde toetsenindeling, pijltjes apart, geen TKL, met cherry blue keys en bij voorkeur PS2 aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llanirev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Llanirev schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 09:56:
[...]

Goede tip, maar ik wil geen tweedehandse.
Hoeveel wil je uitgeven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
https://www.amazon.com/Fi...KBN104M-EB2/dp/B004VKUSG6

Zo'n 200 dollar inclusief verzenden en importkosten aldus Amazon en dus zo'n 160 euro.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llanirev
Geld is niet echt een issue voor een goed mechanisch keyboard dat lang meegaat.
-The_Mask- schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 10:01:
https://www.amazon.com/Fi...KBN104M-EB2/dp/B004VKUSG6

Zo'n 200 dollar inclusief verzenden en importkosten aldus Amazon en dus zo'n 160 euro.
Mooie vondst! Enig idee of daar nog douanekosten overheen (kunnen) komen? Ik heb nog nooit bij Amazon buiten Europa besteld. Zo niet, dan bestel ik die vanavond.

Wel ben ik nog steeds benieuwd of er een actueler toetsenbord is dat ook aan mijn eisen zou voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Llanirev schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 10:11:
[...]

Mooie vondst! Enig idee of daar nog douanekosten overheen (kunnen) komen?
Ik heb het idee van niet, omdat dit er staat: "+ $52.76 Shipping & Import Fees Deposit to Netherlands"
Wel ben ik nog steeds benieuwd of er een actueler toetsenbord is dat ook aan mijn eisen zou voldoen.
Dat idee heb ik wel als ik in de pricewatch kijk. categorie: Toetsenborden

Bijvoorbeeld die van Ducky, maar ik neem aan dat je wel in de pricewatch hebt gekeken.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Geld is niet echt een issue voor een goed mechanisch keyboard dat lang meegaat.
Ik vroeg het omdat je ook zelf wat kan bouwen als je dat leuk zou vinden. Maar ik heb even gezocht, full diy keyboards kon ik zo snel niet vinden. Als je voor 60% zou gaan zijn er genoeg opties. Je kunt je namelijk sowieso een lading geld uit uit besparen als je je huidige keycaps gebruikt.

Mooie vondst! Enig idee of daar nog douanekosten overheen (kunnen) komen? Ik heb nog nooit bij Amazon buiten Europa besteld. Zo niet, dan bestel ik die vanavond.
Die kans is aanwezig. Ik heb zelf geen ervaring als het uit Japan komt maar uit de US ben je altijd douanekosten ed kwijt omdat ze altijd de waarde op het pakketje vermelden. Ik zou er in ieder geval zeer sterk rekening mee houden als ik het zou bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artimunor
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-06 23:47
Ik heb een paar weken geleden via een engelse toko eindelijk de Filco die ik al een tijdje wilde kunnen bestellen.
Lang zitten twijfelen tussen de minila en de tkl, uiteindelijk van de TKL de converitble genomen, detachable cable aan de linker kant (precies waar ik een gat in mijn bureau geboord heb voor een usb-hub+kabelgat) en ook bluetooth voor tablets en mobiles en zelfs de laptop (4 connecties)
En dat dat met de KOBO naar keuze.
Alles wat hier te bestellen valt [translated webpage] valt in principe via die engelse toko te bestellen en ik moet zeggen een hele goede service, iets van 10 mails met ze uitgewisseld tot ik uiteindelijk tot mijn keuze kwam.

Deze ervaring wilde ik graag met jullie delen.

Verder heb ik nog een vraag voor Filco gebruikers: weet iemand wat/of er betere keycaps beschikbaar zijn?
De standaard ABS schijnen ondanks de prijs van het bord, in tegenstelling tot de rest van het bord, niet top notch te zijn? Klopt dit? en zo ja wat is dan een goed/het beste alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

nero355 schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 23:45:
[...]

[...]

Gewoon een gare mechanische switch : Omruilen/RMA met die handel!

Gebeurt weleens helaas :'(
RMA gestuurd, Alternate zegt: niks aan de hand en stuurt hem terug ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-09 23:14

Compizfox

Bait for wenchmarks

Arator schreef op zondag 8 april 2018 @ 23:17:
[...]

Nopes, als het dat maar was. Het gaat hem over de tekens die anders gecombineerd staan. Natuurlijk ooit typlessen gehad op een Belgische azerty. En de letters op een qwerty of een qwertz ben ik snel genoeg gewoon, maar de tekens niet. Moet ik elke keer weer gaan kijken en zoeken.

Belgische azerty
[afbeelding]
Franse azerty
[afbeelding]
Nederlandse qwerty
[afbeelding]
Die Nederlandse QWERTY is geen ding trouwens. We gebruiken hier gewoon US-International.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

MeltedForest schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 15:47:
RMA gestuurd, Alternate zegt: niks aan de hand en stuurt hem terug ;w
Good old Alternate... altijd gezeik met de RMA daar :F

Fabrikant al direkt gemaild ?

Anders gewoon de soldeerbout erbij pakken! Is niet zo heel moeilijk zolang je alles netjes voorzichtig doet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
Compizfox schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 16:47:
[...]

Die Nederlandse QWERTY is geen ding trouwens. We gebruiken hier gewoon US-International.
Ah, ik zie toch verschillen met de US lay-out (bovenste, de onderste is de "nederlandse" die ik ter vergelijking nog eens heb bijgezet). Dus het bestaat wel, maar jullie gebruiken het niet. Misschien nog wel het simpelste :P
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/da/KB_United_States.svg/900px-KB_United_States.svg.png
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/24/Nederlandse_toetsenbordindeling_-_tekst_als_paden.svg/900px-Nederlandse_toetsenbordindeling_-_tekst_als_paden.svg.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-09 23:14

Compizfox

Bait for wenchmarks

Arator schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 18:58:
[...]

Ah, ik zie toch verschillen met de US lay-out (bovenste, de onderste is de "nederlandse" die ik ter vergelijking nog eens heb bijgezet). Dus het bestaat wel, maar jullie gebruiken het niet. Misschien nog wel het simpelste :P
[afbeelding]
[afbeelding]
Jep klopt. Volgens mij werd het vroeger wel op typemachines gebruikt, maar zover ik weet is de Nederlandse layout nooit in gebruik geweest op computers.

Het zorgt tegenwoordig alleen maar voor verwarring bij mensen die denken dat ze de Nederlandse layout moeten hebben...

[ Voor 6% gewijzigd door Compizfox op 10-04-2018 19:45 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

nero355 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 18:18:
[...]

Good old Alternate... altijd gezeik met de RMA daar :F

Fabrikant al direkt gemaild ?

Anders gewoon de soldeerbout erbij pakken! Is niet zo heel moeilijk zolang je alles netjes voorzichtig doet ;)
Corsair support is inderdaad de volgende stap!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Compizfox schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 19:44:
[...]

Jep klopt. Volgens mij werd het vroeger wel op typemachines gebruikt, maar zover ik weet is de Nederlandse layout nooit in gebruik geweest op computers.

Het zorgt tegenwoordig alleen maar voor verwarring bij mensen die denken dat ze de Nederlandse layout moeten hebben...
Kan het je nog sterker vertellen. Ik heb een jaar high school gedaan (in de US). Daar heb ik, gewoon op school!, typeles gehad (kun je voorstellen, ipv Nederlands, krijg je typeles, vreemd systeem daar in Amerika...) Toen ik terugkwam in Nederland, mocht ik mijn speciale tekens opnieuw leren, want die zaten allemaal ergens anders dan wat ik in Amerika gewend was. Ik heb leren typen op een layout wat wij Nederlands noemen... In Amerika...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junneh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-08 17:55
nero355 schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 23:45:
[...]

[...]

Gewoon een gare mechanische switch : Omruilen/RMA met die handel!

Gebeurt weleens helaas :'(
Helaas een bekend probleem bij Corsair boards (en veel wat bij die OEM vandaan komt (Solidyear) (ff googlen op corsair keyboard chattering), kan die dingen ook echt niet aanraden voor de prijs, super slechte stabs, enorm mushy. De verlichting is wel leuk maar daar houd het ook wel op.

Corsair NL Rma is erg goed overigens, denk dat ze hem wel omruilen voor je.

Heb zelf een MK750 aangeschaft ter vervanging van een Masterkeys pro S. Een beste vooruitgang eigenlijk die ik niet zo verwachtte, Stabs stukken beter op de MK750, Led controller is m.i. wel wat achteruit gegaan, maar is op te lossen met Aurora software gelukkig.

[ Voor 22% gewijzigd door junneh op 11-04-2018 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 20:26
In mijn zoeken naar een manier om een mechanisch toetsenbord kantoorgeschikt te maken ben ik nu de zgn. QMX clips tegengekomen. Is er hier iemand die daar ervaring mee heeft?

[ Voor 18% gewijzigd door Bananenplant op 14-04-2018 16:45 ]

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Waarom zou een mech niet geschikt zijn voor kantoor? Collega van mij heeft er een met MX Red, ik heb een MX Black en anderen hier hebben er ook een op kantoor. Wat is het probleem dan? Geluid is het eigenlijk niet, want je kan met een dome keyboard ook een takke herrie maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Natsu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-09 09:32
Ik heb een nieuw toetsenbord :)
Een NightFox:
NightFox caseNightFox case openNightFoxNightFox sideviewNightFox USB-C connectorNightFox stabilizer

Ten opzichte van de eerste versie van de WhiteFox is de connector veranderd naar USB-C en is de stabilizer aangepast van Costar naar Cherry. Ben erg blij met beide veranderingen :)
Hij kwam al kant en klaar met Hako True switches. Dit zijn zware switches met veel tactility. Ik vind deze switches denk ik iets te zwaar, dus denk dat ik die nog ga vervangen.

Naast zijn grote broer:
NightFox vs WhiteFox

De keyboardcase is helaas wel wat ruim (Ik heb getest hij past er 2x in). Hier in vergelijking met de case die ik voor mijn WhiteFox gebruik:
Keyboardcase vergelijking
Bananenplant schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 16:44:
In mijn zoeken naar een manier om een mechanisch toetsenbord kantoorgeschikt te maken ben ik nu de zgn. QMX clips tegengekomen. Is er hier iemand die daar ervaring mee heeft?
Geen ervaring met QMX clips, maar wel met Zealencio silencing clips. Ik heb ze een paar weken gebruikt in combinatie met zealios, maar heb ze er weer afgehaald. De keytravel was wat minder en het voelde gewoon niet goed meer aan. Ik heb wel mijn switches met de LED zijde naar boven, wat minder compatible is met zealencios. Ook is, zoals @Hero of Time al opmerkt, het helemaal niet perse nodig op kantoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 20:26
Hero of Time schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 17:02:
Waarom zou een mech niet geschikt zijn voor kantoor? Collega van mij heeft er een met MX Red, ik heb een MX Black en anderen hier hebben er ook een op kantoor. Wat is het probleem dan? Geluid is het eigenlijk niet, want je kan met een dome keyboard ook een takke herrie maken.
Tja, ik maakte merkbaar meer geluid en kreeg er opmerkingen over. MX Brown, trouwens. Als ik een lap tekst typ kan ik soms in focus nogal driftig gaan typen.

Volgens mij is de basis van het probleem dat ik soms wat te conflictmijdend ben :P .

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Bananenplant schreef op maandag 16 april 2018 @ 10:30:
[...]

Tja, ik maakte merkbaar meer geluid en kreeg er opmerkingen over. MX Brown, trouwens. Als ik een lap tekst typ kan ik soms in focus nogal driftig gaan typen.

Volgens mij is de basis van het probleem dat ik soms wat te conflictmijdend ben :P .
Ze moeten niet zeuren. Ze lopen ook wel eens te klagen als ik lekker aan het typen ben. En ik heb niet eens een mechanisch toetsenbord op m'n werk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Bananenplant schreef op maandag 16 april 2018 @ 10:30:
[...]

Ga dan eens op een dome toetsenbord heel driftig typen, en dan ook echt HARD typen. Laat ze dan een afweging maken wat ze liever horen.

Echt, de mensen die klagen zullen dat eerder doen omdat het net iets anders klinkt dan hun eigen ramplank. Het zal misschien meer een jaloezie ding zijn, dan echt iets waar ze aan storen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junneh
Kan iemand mij vertellen waar ik in Europa echte Cherry stabilizers kan kopen? Plate mount heb ik nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hero of Time schreef op maandag 16 april 2018 @ 10:50:
[...]
Het zal misschien meer een jaloezie ding zijn, dan echt iets waar ze aan storen.
Dan ken je mijn vriendin nog niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTheuns
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-06 06:25
junneh schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 22:01:
Kan iemand mij vertellen waar ik in Europa echte Cherry stabilizers kan kopen? Plate mount heb ik nodig.
Ik heb wat voor je rondgekeken, maar in geen enkele van de shops waar ze normaal te halen zijn, zijn ze nog op voorraad. PCB mount is wel overal te krijgen. Mag ik vragen waarom je per se de platemount nodig hebt? Vaak hebben plates genoeg ruimte om gewoon PCB mount stabilisers te kunnen gebruiken.

Ducky Shine 3 TKL MX Blue, TADA68 MOD-L, Planck Gateron Yellow, HHKB Pro2 Type-S, Mechmini V1, Pearl40, XD64, M-122 Battlecruiser, M0110, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junneh
TTheuns schreef op woensdag 18 april 2018 @ 13:22:
[...]

Ik heb wat voor je rondgekeken, maar in geen enkele van de shops waar ze normaal te halen zijn, zijn ze nog op voorraad. PCB mount is wel overal te krijgen. Mag ik vragen waarom je per se de platemount nodig hebt? Vaak hebben plates genoeg ruimte om gewoon PCB mount stabilisers te kunnen gebruiken.
Ik had inderdaad zelf ook al gekeken en kwam tot dezelfde conclusie.

Ik heb een GMMK TKL besteld om is wat te kunnen proberen met switches e.d. (ben niet zo handig met een soldeerbout). Ik had op reddit reeds gevraagd of die pcb mount stabs ook zouden kunnen op de GMMK en daar riepen ze van niet. Heb hier echter geen ervaring mee zelf, dus ik had dat maar aangenomen als waarheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelloz
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13:39
MiBe schreef op woensdag 18 april 2018 @ 00:31:
[...]

Dan ken je mijn vriendin nog niet :P
Ik stoor me aan mijn eigen toetsenbord als mijn vriendin achter de pc zit.
Maar goed dat ze bijna alleen Diablo clones speelt met de muis.

Die ook best luid klinkt als ik hem niet zelf gebruik.

Corsair is best luidruchtig :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyack
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 05-09 16:01
Ik gebruik mijn toetsenbord al sinds de prehistorie, het is een logitech Y-RK56A. Die heb ik ooit samen met een muis gekregen bij aanschaf van een computer. Echter wil ik upgraden, want wireless vind ik toch niet meer zo fijn om de batterij te vervangen van tijd tot tijd en dit toetsenbord ziet er gewoon niet meer netjes uit (ik denk al 12 jaar in gebruik).

Dit oud dingetje
Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/00/s/NzY4WDEwMjQ=/z/0WcAAOSwjytaUhgc/$_72.JPG

Nu ben ik opzoek naar een nieuw toetsenbord, maar ben aan het twijfelen tussen eentje met de rode switch of eentje met een blauwe switch. Zelf heb ik nog geen ervaringen met Mechanische toetsenborden, maar van wat ik heb gelezen is dat de rode switch bedoelt is voor gamen (hij drukt makkelijk in) en dat de blauwe switch meer voor het typen is (maar dat deze wel best luid is). Zelf weet ik niet hoe groot het verschil is met mijn toetsenbord die ik nu gebruik. Ik gebruik mijn toetsenbord voornamelijk voor webbrowsing, verslagen typen en casual gaming. Wat zouden jullie mij aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Ik zou je geen rood aanraden. Mijn ervaring is dat je snel misklikt. Je kunt ook bruine switches nemen ipv blauwe. Die maken minder geluid en als ik me niet vergis typen die even zwaar als blauwe.

[ Voor 2% gewijzigd door Dwarlorf op 19-04-2018 13:02 . Reden: I'm an eeedjit. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dwarlorf schreef op donderdag 19 april 2018 @ 12:48:
Ik zou je geen rood aanraden. Mijn ervaring is dat je snel misklikt. Je kunt ook bruine switches nemen ipv blauwe. Die maken minder geluid en als ik me niet vergis typen die even zwaar als blauwe.
Lees de TS nog even door. Rood en Bruin zijn even zwaar (45g), alleen heeft Bruin een subtiele bump erin. Blue is 50g met een hoorbare klik.

@Hyack, wat men zegt over gamen vs typen is puur voor de gebruiker. Collega van mij speelt geen spellen en heeft Red op kantoor. Ik speel ook geen games en heb Black. Beide lineaire switches, mijne zijn alleen wat zwaarder.
Beste is om zelf gewoon wat te gaan testen en voelen wat jij prettig vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Hero of Time schreef op donderdag 19 april 2018 @ 12:53:
[...]

Lees de TS nog even door. Rood en Bruin zijn even zwaar (45g), alleen heeft Bruin een subtiele bump erin. Blue is 50g met een hoorbare klik.
Ik had het inderdaad ff moeten opzoeken omdat ik niet zeker was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dwarlorf schreef op donderdag 19 april 2018 @ 12:53:
[...]

En het opzoeken is nog wel zo makkelijk door even de eerste pagina van dit topic te openen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Dwarlorf schreef op donderdag 19 april 2018 @ 12:53:
In de praktijk heb je wel grofweg gelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

nero355 schreef op donderdag 19 april 2018 @ 17:47:
[...]

In de praktijk heb je wel grofweg gelijk ;)
Sorry? Brown en blue zijn echt niet hetzelfde. Waar ik bij brown bij rust nog wel eens per ongeluk een toets indruk is dat bij blue niet het geval. Die 5 gram meer dat nodig is om de switch in te drukken maakt nou net het verschil. Anders kan je net zo goed gaan stellen dat reds (met 45 gram) 'grofweg' hetzelfde is als black (60 gram). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Hero of Time schreef op donderdag 19 april 2018 @ 20:21:
[...]
Anders kan je net zo goed gaan stellen dat reds (met 45 gram) 'grofweg' hetzelfde is als black (60 gram). ;)
Zullen we dat gewoon afspreken? Scheelt heel wat gedoe. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTheuns
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-06 06:25
junneh schreef op woensdag 18 april 2018 @ 15:07:
[...]

Ik had inderdaad zelf ook al gekeken en kwam tot dezelfde conclusie.

Ik heb een GMMK TKL besteld om is wat te kunnen proberen met switches e.d. (ben niet zo handig met een soldeerbout). Ik had op reddit reeds gevraagd of die pcb mount stabs ook zouden kunnen op de GMMK en daar riepen ze van niet. Heb hier echter geen ervaring mee zelf, dus ik had dat maar aangenomen als waarheid.
Waarschijnlijk weten de Redditors beter hoe de GMMK TKL eruit ziet van binnen dan ik, heb er namelijk nog nooit een gezien IRL. Ik denk dat je enige optie importeren word, voor zoiets kleins kun je dan beter wachten totdat je ook iets groots nodig heb vanuit de US of Japan.

Ducky Shine 3 TKL MX Blue, TADA68 MOD-L, Planck Gateron Yellow, HHKB Pro2 Type-S, Mechmini V1, Pearl40, XD64, M-122 Battlecruiser, M0110, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Hero of Time schreef op donderdag 19 april 2018 @ 20:21:
Sorry? Brown en blue zijn echt niet hetzelfde. Waar ik bij brown bij rust nog wel eens per ongeluk een toets indruk is dat bij blue niet het geval. Die 5 gram meer dat nodig is om de switch in te drukken maakt nou net het verschil. Anders kan je net zo goed gaan stellen dat reds (met 45 gram) 'grofweg' hetzelfde is als black (60 gram). ;)
We vallen in herhaling : nero355 in "Het grote mechanische toetsenborden topic - deel 2" ;)

Ik heb hier de volgende toetsenborden dus ik denk dat ik wel een redelijk beeld van beiden heb :
- pricewatch: CM Storm QuickFire Rapid-i (Cherry brown) (MX Brown)
- pricewatch: Razer BlackWidow Tournament Edition (Maar dan de originele MX Blue versie!)

Maar goed... iedereen is anders :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

@nero355, daarom herhaal ik het nog een keer. Er zit een duidelijk verschil tussen alle switches. De ene persoon voelt die meer dan een ander, maar om ze 'grofweg hetzelfde' te noemen klopt dan niet echt. Tenzij je de 5 gram en duidelijke klik, de karakteristieke verschillen, niet mee wilt rekenen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 22:21
Hero of Time schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 07:24:
@nero355, daarom herhaal ik het nog een keer. Er zit een duidelijk verschil tussen alle switches. De ene persoon voelt die meer dan een ander, maar om ze 'grofweg hetzelfde' te noemen klopt dan niet echt. Tenzij je de 5 gram en duidelijke klik, de karakteristieke verschillen, niet mee wilt rekenen. ;)
Als je de verschillen buiten beschouwing laat zijn ze allemaal hetzelfde ;)

Ik ben nog steeds tevreden met mijn Brown. Ookal zou ik nog een keer willen switchen naar een lineaire lichte switch.

TIP: Ga naar de mediamarkt o.i.d. en ga testen. Houd bij het testen de hoek van je polsen wel hetzelfde als dat je zou hebben bij jou thuis.

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Hero of Time schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 07:24:
Mja, dit soort verschillen helpen ook niet echt mee :

https://nl.hardware.info/...jk-praktijk-type-ervaring

Daarom : Eigen ervaring FTW!!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natsu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-09 09:32
junneh schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 22:01:
Plate mount cherry is wat lastiger, ik kan ze ook niet snel vinden in Europa.
Ik heb deze meebesteld bij Space Cat: https://spacecat.design/p...e-plate-mount-stabilizers , wellicht houd ik er een aantal over (maar not sure yet).

EDIT: maar komt de GMMK TKL serieus zonder stabilizers?!

[ Voor 6% gewijzigd door Natsu op 21-04-2018 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junneh
Natsu schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 08:23:
[...]

Plate mount cherry is wat lastiger, ik kan ze ook niet snel vinden in Europa.
Ik heb deze meebesteld bij Space Cat: https://spacecat.design/p...e-plate-mount-stabilizers , wellicht houd ik er een aantal over (maar not sure yet).

EDIT: maar komt de GMMK TKL serieus zonder stabilizers?!
Met, maar is een groot ratelfestijn, wilde ze daarom vervangen.Heb em overigens nog niet binnen dus misschien wil wat lube ook al veel helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Wellicht interessant voor vermelding onder Old Skool zijn de 122-key mechanische toetsenborden (met buckling spring) die nog volop verkrijgbaar zijn. Met PS/2 of USB aansluiting.

Op de volgende pagina even zoeken naar : PCs
http://www.twindata.com/keyboards.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [m]engineer
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-05-2023
Nu ben ik op zoek naar een nieuw toetsenbord en zit te denken aan een Ducky one 2 horizon

Aangezien ik toch graag een vast numpad heb.

Voor ik deze klakkeloos koop. Hebben jullie toevallig nog een aanrader in de zelfde prijs range?
(Bij voorkeur geen fancy rgb, gaming toetsenborden :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Weet iemand of http://www.keyboard-layout-editor.com/ ook automatisch stabilizer cutouts toevoegt?
Nvm, ik ben in de war.

[ Voor 14% gewijzigd door Dwarlorf op 05-05-2018 11:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fitzer
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-09 10:42
Marijnsp schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 16:04:
Nu ben ik op zoek naar een nieuw toetsenbord en zit te denken aan een Ducky one 2 horizon

Aangezien ik toch graag een vast numpad heb.

Voor ik deze klakkeloos koop. Hebben jullie toevallig nog een aanrader in de zelfde prijs range?
(Bij voorkeur geen fancy rgb, gaming toetsenborden :9 )
Ik ben voor de oorspronkelijke DuckyOne gegaan. Hier heel tevreden mee. Geen gaming spul, gebruikte ik toch nooit, en solide keys (ABS), en Brown switches klinken en typen lekker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [m]engineer
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-05-2023
Fitzer schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 12:26:
[...]

Ik ben voor de oorspronkelijke DuckyOne gegaan. Hier heel tevreden mee. Geen gaming spul, gebruikte ik toch nooit, en solide keys (ABS), en Brown switches klinken en typen lekker.
Heb hem ondertussen een paar dagen op kantoor staan en wat een verademing. Geluid valt reuze mee en de brown schakelaars bevallen ook heel goed!

Het paars met oranje moet je een beetje van houden. De standaard grijze versie was niet meer op voorraad en ik vond het niet erg een beetje een aparte kleurstelling.

Voor de test heb ik nu een alieexpress metoo blue switch bordje besteld. Voor 20 euro, dus het kan bijna niet tegen vallen. Dit wordt de vervanger van mijn Logitech K330 thuis aangezien die ondertussen zo zwaar typed dat ik na deze post al last van mijn handen heb. :p

edit: De Ducky One 2 voelt trouwens ook zo degelijk aan dat je er een inbreker mee te lijf kan gaan :+

[ Voor 5% gewijzigd door [m]engineer op 09-05-2018 19:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Mijn collega heeft dankzij mij dus ook een mechanisch toetsenbord. Hij heeft voor de MX Red gekozen. Ik heb nou al een paar keer even op zijn toetsenbord getypt om 'm te helpen, maar ik blijf er bij dat het voor mij echt veel te licht is. Zelfs het draadloze plankje met scissor switches typt iets zwaarder en voor mij prettiger. Zo blij dat mijn planken MX Black zijn.

Het geeft echt aan dat de switch enorm persoonlijk is wat je fijn vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 11:31

MrMarcie

CFMoto 650MT

Nou, net eerste toestenbordje binnen om te kijken wat ik ervan vind. Via Ali, 2 maanden bij de douane gelegen. Is even wennen weer aan ander toestenbord en de gebruiksaanwijizng moet ik nog ff uitvogelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LUBiUIAEJ14vJtQt7OG0zkiy/thumb.jpg

Typt op zich fijn maar geen grote return dus moet daar en even aan de andere maatvoering wennen, alhoewel die minimaal is.

P.S. Zoek nog steeds een echt goede met grote return en ZONDER lichtparade voor een beetje schappelijk tarief!

[ Voor 11% gewijzigd door MrMarcie op 11-05-2018 14:41 ]

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ha, hetzelfde lettertype op de keycaps als mijn Ajazz. Sommige collega's van mij vinden dat vreselijk, want ze kunnen dat om een of andere reden niet fatsoenlijk lezen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

MrMarcie schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 13:33:
[afbeelding]

Typt op zich fijn maar geen grote return dus moet daar en even aan de andere maatvoering wennen, alhoewel die minimaal is.

P.S. Zoek nog steeds een echt goede met grote return en ZONDER lichtparade voor een beetje schappelijk tarief!
Dat is de enige juiste layout voor ons Nederlanders dus gewoon aan wennen en die andere layout vergeten >:)

Heb ik ook gedaan 20 jaar geleden of zo en zou het zo weer doen! :P

/EDIT :
R-utger schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 09:13:
Sinds deze week mijn oude Logitech G510 vervangen voor een CM MK750 met Cherry Red switches.
Wat is het een ontzettend strak en fijn toetsenbord :>
Helemaal in mijn (k)nopjes O-)
Alles typt fijner dan een Logitech keyboard IMHO dus dat zal wel een flinke schok zijn geweest :+

[ Voor 24% gewijzigd door nero355 op 12-05-2018 12:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R-utger
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-09 08:44
Sinds deze week mijn oude Logitech G510 vervangen voor een CM MK750 met Cherry Red switches.
Wat is het een ontzettend strak en fijn toetsenbord :>
Helemaal in mijn (k)nopjes O-)

Intel i7 8700K / Z370 Maximus X Code / 16GB G-SKILL 3200 C14 / ASUS Strix 3090 / Lian Li O11 Dynamic / NZXT X62 / Samsung 970 EVO 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Zijn er nog meer mensen met een Ducky One?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
Olaf van der Spek schreef op zondag 20 mei 2018 @ 11:11:
Zijn er nog meer mensen met een Ducky One?
Een One 2 TKL hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Shine 3 TKL hier. Met al die verschillende Ducky types vraag ik mij wel eens af wat nou het verschil is, aangezien een One net zo goed op een Shine lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
Hero of Time schreef op zondag 20 mei 2018 @ 12:48:
Shine 3 TKL hier. Met al die verschillende Ducky types vraag ik mij wel eens af wat nou het verschil is, aangezien een One net zo goed op een Shine lijkt.
De One serie is eenvoudiger en goedkoper dan de Shine series. Als je geen behoefte hebt aan de led's weinig reden om voor een Shine te kiezen, al voelt mijn Shine 3 wel wat steviger dan de One (1 en 2). Dit komt ook terug in het lagere gewicht van de One.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Hero of Time schreef op zondag 20 mei 2018 @ 12:48:
Als ik NKRO uitschakel (via de dipswitches) werken de volume keys niet meer. Hebben jullie daar ook last van?

[ Voor 34% gewijzigd door Olaf van der Spek op 24-05-2018 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Geen idee, niet getest want waarom zou ik zo'n switch omzetten?

Pagina: 1 ... 25 ... 158 Laatste