HE switches zijn zeker een grote stap in geluid, alleen wel de verkeerde kant op. Er begint langzaam verbetering in te zitten, maar de meeste varianten klinken nog altijd belabberd. HE kies je echt puur voor het gamen, maar ook daarbij heb ik persoonlijk nog altijd zeer mijn twijfels in hoe groot het verschil nou echt ik.
Wat de optimale switch voor typen is, is echt compleet persoonlijke voorkeur. Voor mij is dat een tactile, voor een ander een linear en weer een ander wil juist een clicky. Wil je gegarandeerd klachten voorkomen, dan is een silent wel aan te raden. Dit zal altijd iets sponziger aanvoelen dan "normale" switch, maar de verschillen zijn echt een heel stuk kleiner geworden afgelopen paar jaar.
Of een bord overkill is, hangt puur af van de persoonlijke wensen. Ik vind zo'n Keychron nog niet echt heel fantastisch, maar goed, dat hangt natuurlijk altijd af van je vergelijkingsmateriaal.
Het liefste zou ik een Neo80 adviseren, valt na het toevoegen van keycaps en switches naar keuze wel net iets buiten budget en heeft geen backlight. maar de afwerking en algehele kwaliteit is naar mijn mening wel zeer goed.
Voor een optie die wel binnen budget valt, de Keychron V-serie klinkt best leuk en is betaalbaarder.
Wat de optimale switch voor typen is, is echt compleet persoonlijke voorkeur. Voor mij is dat een tactile, voor een ander een linear en weer een ander wil juist een clicky. Wil je gegarandeerd klachten voorkomen, dan is een silent wel aan te raden. Dit zal altijd iets sponziger aanvoelen dan "normale" switch, maar de verschillen zijn echt een heel stuk kleiner geworden afgelopen paar jaar.
Of een bord overkill is, hangt puur af van de persoonlijke wensen. Ik vind zo'n Keychron nog niet echt heel fantastisch, maar goed, dat hangt natuurlijk altijd af van je vergelijkingsmateriaal.
Het liefste zou ik een Neo80 adviseren, valt na het toevoegen van keycaps en switches naar keuze wel net iets buiten budget en heeft geen backlight. maar de afwerking en algehele kwaliteit is naar mijn mening wel zeer goed.
Voor een optie die wel binnen budget valt, de Keychron V-serie klinkt best leuk en is betaalbaarder.
/f/image/61k2D7vAvDgwIYKrDjOTxR42.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/PVUNUI24NOxodUKBPQ4NUZbe.png?f=user_large)
/f/image/xo6mDmGVMgcC8XfGgW9SF7ub.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cV88pkxYhaqwo64Y0weIkwTy.gif?f=fotoalbum_large)
/f/image/ifkmrzWXBN8ZVfqeum5Xo4Zs.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/QyxoRcPPDXdrNNBhXRekFHIX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/T1fYJGNJDoI0mFmTOEZx8dVq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lwsQ8FvzBlRPcrVTtk56Y6Ct.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/voIOqNSg3HIr2RgyJKz3vwpT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4TVncguwJJP2g7NTQ6ZBZCtK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Ua5gsfFcqvk6XZ6YZL1w8heO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OgyNvkRFknyKgkk33z2EbjFv.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lxIrEnFR3O7srrt51uU5r4k7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ShjMpdQawG0CChHhIIPf4Qzw.jpg?f=fotoalbum_large)