Hier ook de zoektocht gestart naar een nieuw keyboard ter vervanging van mijn Corsair Gaming K95.
Hoewel dat een beest van een keyboard is, ben ik niet echt tevreden over het typegevoel van de Red switches. Ik druk te vaak verkeerde toetsen in. Ingame, vooral in CS, is het te gevoelig en is counterstrafen moeilijk omdat de input zo onvoorspelbaar aanvoelt.
Zoals velen kom ik dan uit bij de Wooting 80HE, want ik heb wel graag functietoetsen en pijltjestoetsen. Na wat dieper in de rabbithole te zijn gegaan, ben ik bij TMR terechtgekomen en specifiek bij de MonsGeek M1 V5 TMR.
Is dat nu zo wat best of both worlds?
Wat me stoort, is dat de website geen duidelijk beeld geeft van de layout en de exacte beschrijving. Ik wil een QWERTY US layout, mag zwart zijn, waarbij de RGB enkel de letters verlicht en niet de volledige keycaps. Welke variant moet ik dan nemen? En welke switches zijn het meest geschikt voor mijn gebruik?
Eigenlijk is dit de layout dat ik wil, maar dan US QWERTY:
Sorry, maar dat is me op de site niet echt duidelijk. En die letters aan de voorkant van de keycaps vind ik niet mooi of functioneel.
Alvast bedankt voor wat extra input.
[
Voor 13% gewijzigd door
kazzzdafke op 24-02-2026 12:49
]
Never ever financial advice...