• Maverick2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:04

Maverick2001

Never look back

Merrie schreef op maandag 19 januari 2026 @ 16:18:
Hoi iedereen,

Ik ben aan het kijken of ik een grotere batch Gateron Milky Yellow Pro switches (KS3 v2 5 pins, pre lubed) rechtstreeks van de fabrikant naar Nederland kan halen. Ik merk dat ze in de lokale webshops vaak rond de 35 tot 50 cent per switch kosten.
Mijn doel is om bij een afname van grotere aantallen op een prijs van ongeveer 25/30 cent per switch uit te komen. Dan zou een setje van 90 stuks ~25/26 euro kosten.

Voordat ik de knoop doorhak, zijn er hier liefhebbers die hier interesse in zouden hebben?
Ik hoor het graag!
Ben hier wel enthousiast over. Ik doe mee.

Pura Vida

Als je een grote hoeveelheid voor jezelf wilt hebben zou ik persoonlijk gewoon lui bij unikeys bestellen. Vanaf 280 switches heb je gratis verzending (100 usd). Die 280 kost je dan €88,28 met code KDBNEWS, importkosten zijn er niet bij Unikeys. Effectief zit je daarmee op 31,5 cent per switch. Op je eerste bestelling kun je zelfs 10% korting krijgen, dan wordt het nog iets goedkoper.

• Groesjenka
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-02 07:10

Mijn doel is om bij een afname van grotere aantallen op een prijs van ongeveer 25/30 cent per switch uit te komen. Dan zou een setje van 90 stuks ~25/26 euro kosten.
Dat zijn toch één van de goedkoopste switches die je gewoon via Aliexpress kunt bestellen zonder verzendkosten voor rond de 28 cent per stuk ?

• Frank!in
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:31
Hoi iedereen,

Ik ben aan het kijken of ik een grotere batch Gateron Milky Yellow Pro switches (KS3 v2 5 pins, pre lubed) rechtstreeks van de fabrikant naar Nederland kan halen. Ik merk dat ze in de lokale webshops vaak rond de 35 tot 50 cent per switch kosten.

Voordat ik de knoop doorhak, zijn er hier liefhebbers die hier interesse in zouden hebben?
Ik hoor het graag!
Ik heb ook interesse! Maar ik lees dat er ook andere goedkope opties zijn.

Ik ben ook nog op zoek naar Gecko silent switches (of andere vergelijkbare?) voor een mooie prijs. Zijn daar ook nog tips voor?

[ Voor 15% gewijzigd door Frank!in op 22-01-2026 11:12 ]

Voor silents zweerde ik altijd bij Lichicx. Maar dat bestaat niet meer, de mallen nu gekocht door WEKT, dat zou nu dan ook mijn advies zijn voor silents. Dan is het wel hopen dat ze ook echt die mallen ervoor hebben gebruikt, maar dat is alleen aan de stem te zien.
Onder andere hier te krijgen: https://unikeyboards.com/en-nl/collections/wekt-switches

• chef du potage
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-01 08:19
Ik ben zelf gewoon dik tevreden over de silent switches van Outemu die ik op Aliexpress koop. Ik kies meestal de grijze variant. Wel even de goede shop uitkiezen, want de prijsverschillen zijn groot.

Kleur: Silent Yellow Jade €20,79 110 stuks
Kleur: Silent Gray Switch €20,99 110 stuks
Kleur: Silent White Switch €20,99 110 stuks
Kleur: Silent Yellow Jade €20,79 110 stuks

(Links zijn helaas te lang om hier neer te zetten.)

[ Voor 3% gewijzigd door chef du potage op 22-01-2026 20:36 . Reden: Winkel ontbrak. ]

• darknessblade
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18-02 11:11
persoonlijk zou ik eerder OUTEMU Ocean silent linear's aanraden, deze zijn wat fijner TOV gateron yellows.
met alle aanbiedingen mogelijk, kan je ze voor ca 4-7 euro per 90 stuks krijgen.

De ocean clicky's zijn ook zeer fijn als je van een goede click houdt.
Ik vraag mij af hoe de custom mech keeb wereld zich gaat ontwikkelen dit jaar.

De hobby lijkt afgelopen jaar flink te zijn gekrompen, niet alleen webshops die ermee stoppen/failliet gaan, maar ook de community eromheen valt uit elkaar.
De Clackycon meetups in Nederland waren afgelopen jaar voor het laatst, MKUK heeft heel 2025 geen grote meetup gedaan en er zijn ook nog geen concrete plannen voor 2026, voor Mechanicon is nog de vraag wat daar nog mee gaat gebeuren dit jaar, België heeft ook niets meer...

Mechanicon hoofdsponsor was altijd Candykeys, maar dat bestaat niet meer, het is nu inputgear geworden, gericht op wat meer mainstream gamer publiek. Dus het zal mij benieuwen in hoeverre dat nog betrokken zal blijven.

Qua borden krijg ik ook het gevoel dat de middenklasse verdwijnt, er zijn nog vooral budget (waarvan steeds meer pre-built) en echt flink dure borden.

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

MatthijsBoog schreef op zondag 25 januari 2026 @ 16:41:

De hobby lijkt afgelopen jaar flink te zijn gekrompen, niet alleen webshops die ermee stoppen/failliet gaan, maar ook de community eromheen valt uit elkaar.
De Clackycon meetups in Nederland waren afgelopen jaar voor het laatst, MKUK heeft heel 2025 geen grote meetup gedaan en er zijn ook nog geen concrete plannen voor 2026, voor Mechanicon is nog de vraag wat daar nog mee gaat gebeuren dit jaar, België heeft ook niets meer...

Mechanicon hoofdsponsor was altijd Candykeys, maar dat bestaat niet meer, het is nu inputgear geworden, gericht op wat meer mainstream gamer publiek. Dus het zal mij benieuwen in hoeverre dat nog betrokken zal blijven.

Qua borden krijg ik ook het gevoel dat de middenklasse verdwijnt, er zijn nog vooral budget (waarvan steeds meer pre-built) en echt flink dure borden.
Ik ben ook heel erg benieuwd. Er wordt nog genoeg uitgebracht maar het zijn idd vaak board in het hogere segment (kleine oplage) of van de grotere jongens zoals Qwertykeys die met hun Neo lijn een prijs neerzetten waar velen niet tegen op kunnen (zelf ook wel een Neo liefhebber).
Met betrekking tot de winkels vind ik het ook heel erg spijtig dat CandyKeys er niet meer is. Dat was naast Monacokeys de winkel waar ik altijd kijk voor materiaal. Maxgaming heeft ook nog wel eens wat leuks maar niet echt custom.

Pura Vida

• darknessblade
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18-02 11:11
MatthijsBoog schreef op zondag 25 januari 2026 @ 16:41:

Ik denk dat dat vooral komt omdat veel mensen toch naar 1 of 2 keyboards terug gaan by default, IPV wisselen tussen 5+ keyboards elke maand, met elk custom keycaps TWV 150 euro.

Niet te vergeten het constant wisselen tussen switches. en telkens weer je KB in en uit elkaar halen.

• HelloIamAldo
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23:09
Zoń toetsenbord is natuurlijk wel mooi dat het zo lang mee gaat. Ik heb er nu eentje, dus ik zit voor de komende 10-20 jaar gebakken denk ik. De appreciatie voor het product wordt er niet minder om, maar het is geen onderwerp waar ik heel lang over hoef te praten (totdat iemand verkondigd dat mijn toetsenbord raar is, dan zijn de rapen gaar :( )

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

HelloIamAldo schreef op zondag 25 januari 2026 @ 23:11:
Zoń toetsenbord is natuurlijk wel mooi dat het zo lang mee gaat. Ik heb er nu eentje, dus ik zit voor de komende 10-20 jaar gebakken denk ik. De appreciatie voor het product wordt er niet minder om, maar het is geen onderwerp waar ik heel lang over hoef te praten (totdat iemand verkondigd dat mijn toetsenbord raar is, dan zijn de rapen gaar :( )
Ik zit redelijk diep in de rabbit-hole en heb inmiddels 11 toetsenborden in mijn collectie.
Tot 2,5 jaar geleden heel erg blij met mijn Logitech MX keys.. maar sinds die tijd toch wel een fascinatie ontwikkeld voor toetsenborden. Het is aan buitenstaanders ook niet echt uit te leggen. Wel een fijne hobby vind ik zelf :)

Pura Vida

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22-02 19:38
MatthijsBoog schreef op zondag 25 januari 2026 @ 23:54:
Je kunt het rare ook omarmen, daarom wacht ik momenteel op een Typface cosmic sans
Dure kleurtjes (Pantone), wel een leuk bordje voor werk/kantoor. Waarom geen Comic sans op de toetsen? :+
Wie zegt dat dat niet gaat gebeuren? Ik heb een setje comic sans liggen. Wel op een zilverkleurige cosmic sans overigens.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/96BDHBvO_UhCAboQQPqHiGh89VY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7N4Vm1CoV1Lc6kcnBczwbcca.jpg?f=fotoalbum_large

• Pimmetjuuh
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22:27
MatthijsBoog schreef op maandag 26 januari 2026 @ 16:27:
Wie zegt dat dat niet gaat gebeuren? Ik heb een setje comic sans liggen. Wel op een zilverkleurige cosmic sans overigens.
[Afbeelding]
Wat verschrikkelijk

Ik wil het

• Frank!in
Hebben jullie ook nog een tip voor een goed/betaalbaar barebones 75% toestenbord? Ik zit nu naar de Monsgeek M1 V5 te kijken, maar die zit zo rond de €120 euro.

• Groesjenka
@Frank!in Ik heb de M1 V1 en dat is nog steeds één van mijn beste keyboards. Lekker zwaar en stevig, betrouwbaar en elke switch presteert er goed in. Ik vind het board een premium feel hebben en dat zal in de latere versies niet anders zijn.

• opblaashaas
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:01
Groesjenka schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 13:35:
@Frank!in Ik heb de M1 V1 en dat is nog steeds één van mijn beste keyboards. Lekker zwaar en stevig, betrouwbaar en elke switch presteert er goed in. Ik vind het board een premium feel hebben en dat zal in de latere versies niet anders zijn.
Ik heb sinds kort de M1 V5. Wat een bakbeest. Versie met TMR switches, dus helaas geen QMK. Typt heerlijk, gamed fantastisch. Bouwkwaliteit staat dus nog steeds als een huis.

• Pimmetjuuh
Frank!in schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 13:20:
Hebben jullie ook nog een tip voor een goed/betaalbaar barebones 75% toestenbord? Ik zit nu naar de Monsgeek M1 V5 te kijken, maar die zit zo rond de €120 euro.
Ik heb ook de M1 V5, kan er bijna alleen maar goeie dingen over zeggen! Vooral de manier hoe de topcase makkelijk los te halen is voor onderhoud en modding vind ik erg fijn.

Alleen de wireless/usb/macos switch onder de capslock vind ik n beetje jammer

• Generaal Pep
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 29-01 13:18
Heeft iemand tips voor tweede hands kanalen waar je mechanische toetsenborden kan verkopen? Angry Miao, Haven, QK, Owlabs, etc. zulke borden wil ik verkopen.

01010000 01100101 01110000 01100101

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Generaal Pep schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 21:50:
Heeft iemand tips voor tweede hands kanalen waar je mechanische toetsenborden kan verkopen? Angry Miao, Haven, QK, Owlabs, etc. zulke borden wil ik verkopen.
Mechmarket op Reddit is wel een optie, DMKC op discord.
Mocht je de haven willen verkopen dan ben ik wel geintresseerd!

Pura Vida

Op discord zijn er ook nog ekc en mechmarket (niet hetzelfde als de reddit). Mocht je linkjes willen hebben, laat het dan vooral even weten.

• Frank!in
Thanks voor jullie goede ervaringen met de Monsgeek! Toch maar even kijken of ik een goede deal kan vinden voor dit bord :)
Generaal Pep schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 21:50:
V&A?
Serieus niet een hele beste optie voor zulke bordjes maar ik ben wel benieuwd wat voor moois je wilt weg doen :9

Gabriël AM5

• Generaal Pep
sapphire schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 12:20:
[...]

V&A?
Serieus niet een hele beste optie voor zulke bordjes
Precies dit ja, ik heb zoiets van; kan wel allemaal moeite gaan steken in advertenties op marktplaats en/of V&A - maar er zit toch niemand daar te zoeken naar een Angry Miao AM AFA van +- €900 nieuw prijs (destijds)? 8)7

Nouja goed, het is te proberen - maar ik dacht misschien is er een dedicated 'Marktplaats' website binnen de mech keyboard wereld, zoals wel meerdere hobby's dat hebben.

[ Voor 17% gewijzigd door Generaal Pep op 28-01-2026 15:33 ]

Er is nu sinds iets van een week keebhawk.com, gesponsord door Candykeys Inputgear. Maar het moet nog blijken in hoeverre dat ook echt de go-to website gaat worden.

• Generaal Pep
MatthijsBoog schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 18:23:
Er is nu sinds iets van een week keebhawk.com, gesponsord door Candykeys Inputgear. Maar het moet nog blijken in hoeverre dat ook echt de go-to website gaat worden.
Nou precies zoiets bedoel ik ja! Jammer dat het net een week bestaat, was al bijna begonnen met het maken van een website hah!

Nog wel heel uitgestorven ja. Zet ze voorlopig wel even op V&A en Marktplaats

• Nerrion
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:18
Ik wacht nog steeds op een deskmat die ik via CandyKeys had besteld. Besteld in februari (pre-order), zou uiterlijk september worden geleverd. Bij alle andere shops is de mat al bezorgd, ik wacht nog steeds. Betwijfel ook dat 'ie nog gaat komen.

• Generaal Pep
Toen ik zelf nog bezig was met de custom keyboard wereld, rond 2022, was CandyKeys al een onbetrouwbare partij. Verbaas me dat ze überhaupt nog bestaan en mensen er nog steeds in trappen!

Edit: Oh een snelle google leert mij het antwoord, ze zijn gewoon verder gegaan met hun praktijken onder een andere naam 8)7

[ Voor 27% gewijzigd door Generaal Pep op 29-01-2026 13:14 ]

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-02 13:54
Generaal Pep schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 13:12:
rond 2022, was CandyKeys al een onbetrouwbare partij.
Och, onbetrouwbaar. Vorig jaar hebben ze nog keurig het bestelde zakje switches geleverd uit voorraad.

Na 13 emails, een zak verkeerde (en te weinig) switches en 12 weken wachten. :+

• Nerrion
Generaal Pep schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 13:12:
Toen ik zelf nog bezig was met de custom keyboard wereld, rond 2022, was CandyKeys al een onbetrouwbare partij. Verbaas me dat ze überhaupt nog bestaan en mensen er nog steeds in trappen!

Edit: Oh een snelle google leert mij het antwoord, ze zijn gewoon verder gegaan met hun praktijken onder een andere naam 8)7
Tja, dacht voor die 30 euro durf ik het wel aan. Maar toch zuur :+

• pk128934
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22-02 17:20
wouter_va schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 01:10:
Haha, sowieso ook een goede keuze die hhkb. Veel plezier ermee!
Nou. Dat viel een beetje tegen. Ik kon er zelf niet goed aan wennen. Mede ook omdat ik niet altijd achter deze ene desktop zit en hem niet altijd onder mijn arm mij zal kunnen nemen. Ik moet zeggen dat muscle memory vrij snel herprogrammeert en dat ging best smooth. Maar steeds switchen tussen HHKB en conventioneel, dat ging niet lekker. Muscle memory is gigantisch effectief. :)
Hij staat sinds vandaag te koop op de V&A van Tweakers.

[ Voor 8% gewijzigd door pk128934 op 30-01-2026 14:21 ]

• michaelboon82
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21-02 14:17
Hopelijk willen de kenners hier mij verlichten over het programmeren van mechanische toetsenborden en het gebruik van de bijbehorende software.

Ikzelf heb een oude Cooler Master Masterkeys mechanisch en om kleuren en macro's in te stellen hoef ik alleen de software eenmalig te draaien. De software zet alles in het geheugen van het toetsenbord en daarna kan de software van mijn computer.

Vrouwlief heeft een logitech mechanisch toetsenbord, en die doet alleen maar verlichten/kleuren/macro'en als de software in de achtergrond draait.

Ok dus ik zoeken naar toetsenborden die programeerbaar (en draadloos) zijn maar dan komt de Pricewatch alleen maar uit op Keychron en een verdwaalde Corsair. Maar ik kan mij niet voorstellen dat dit de enigste zijn die je zonder software in de achtergrond volledig kunt gebruiken?

Mis ik iets of waar zou ik anders naar moeten kijken want als ik in het wild bij winkels een toetsenbord bekijk is het erg lastig om op te zoeken of je de software in de achtergrond moet draaien. Of ik zou bij elk model fora moeten afstruinen maar wellicht hebben jullie goede adviezen hierover.

Ik waardeer alle tips!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:26

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

michaelboon82 schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 20:17:
Hopelijk willen de kenners hier mij verlichten over het programmeren van mechanische toetsenborden en het gebruik van de bijbehorende software.

Ikzelf heb een oude Cooler Master Masterkeys mechanisch en om kleuren en macro's in te stellen hoef ik alleen de software eenmalig te draaien. De software zet alles in het geheugen van het toetsenbord en daarna kan de software van mijn computer.

Vrouwlief heeft een logitech mechanisch toetsenbord, en die doet alleen maar verlichten/kleuren/macro'en als de software in de achtergrond draait.

Ok dus ik zoeken naar toetsenborden die programeerbaar (en draadloos) zijn maar dan komt de Pricewatch alleen maar uit op Keychron en een verdwaalde Corsair. Maar ik kan mij niet voorstellen dat dit de enigste zijn die je zonder software in de achtergrond volledig kunt gebruiken?

Mis ik iets of waar zou ik anders naar moeten kijken want als ik in het wild bij winkels een toetsenbord bekijk is het erg lastig om op te zoeken of je de software in de achtergrond moet draaien. Of ik zou bij elk model fora moeten afstruinen maar wellicht hebben jullie goede adviezen hierover.

Ik waardeer alle tips!
Pricewatch is daar niet de beste plek voor, tenzij je in NL van de plank wil kopen.

Als je hier kijkt .. https://www.caniusevia.com/docs/supported_keyboards zie je welke keyboards allemaal door VIA ondersteund worden _en_ open source firmware draaien.

Keychron is gewoon een Chinees merk met veel versies, maar er zijn vele vele vele vele keyboards in omloop. Misschien kan @Generaal Pep je iets moois verkopen?

ping 127.212.23.124

• Cebby
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
En met VIA bedoelt men: het draait https://github.com/qmk/qmk_firmware/

Veel van de toetsenborden doen ook echt wel gewoon alles op het bord zelf toch, het is meestal bij iets van Logitech of Razer dat het echt software nodig heeft.

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

michaelboon82 schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 20:17:

Ik waardeer alle tips!
QMK/Via of Vial is bij mij een vereiste. Ik wil ook geen toetsenbord waarbij ik software moet downloaden van het merk. Je weet maar nooit wanneer ze stoppen met de ondersteuning en daarnaast biedt QMK/Via/Vial zoveel mogelijkheden.

Pura Vida

• michaelboon82
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21-02 14:17
Allen bedankt!
Ik zal eens goed rondkijken, al is het wel een beetje een bomen/bos verhaal als ik Pjotum's link bekijk :)

• Cebby
  • Niet online
Veel van de Keychrons draaien een versie van QMK, dat zou een optie kunnen zijn.

De compatibility lijst doorlopen heeft niet per se heel veel nut aangezien veel daarop waarschijnlijk niet eens meer te krijgen is.

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

michaelboon82 schreef op zondag 1 februari 2026 @ 11:04:
Allen bedankt!
Ik zal eens goed rondkijken, al is het wel een beetje een bomen/bos verhaal als ik Pjotum's link bekijk :)
Het ging mij erom dat er genoeg te koop is, maar je dan dus waarschijnlijk voorbij de Pricewatch moet.

Overigens heeft Keychron een volstrekt onduidelijke website, dan ben je zoals vaker gezegd beter af bij Alternate of Ergonomisch werken (of hoe heet die club) of yorcom (etc)

[ Voor 22% gewijzigd door pjottum op 01-02-2026 13:32 ]

ping 127.212.23.124

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:00

skoozie

SCSI

Voor een volgend bord (Yunzii AL68 met MTNU Mictlan, levering juni dit jaar) is de volgende stap switches uitzoeken. Ik wil graag stille switches ivm een nieuwe toekomstige werkomgeving. Fijnste switches die ik momenteel gebruik zijn: Geon Whites en Harimau, maar die zijn niet stil. Stille switches welke al ingebruik zijn: Boba U4S en Silent Lemon.

Boba U4S zie ik niet meer echt te koop online, wel Gazzew U4S. Een andere optie zou zijn, Durock Silent Shrimp.
Heeft iemand ervaring met beide, of eventueel een alternatief om de keuze lastiger te maken?

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• Groesjenka
@skoozie Ik ken de silent Boba's niet maar wel de Akko silent penguins die vind ik lekker typen en stil, voelen een beetje Topre achtig aan.
Die Harimau's zijn trouwens de switches waar iedereen naar zoekt (en niet kan vinden).

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Ben niet de grootste fan van Silent maar als het dan toch moet, dan kies ik voor;
Jerrzi -honey bean silent linear switch

Deze zijn veel minder sompig tov andere silent switches die ik geprobeerd heb.

Pura Vida

boba u4s en gazzew u4s zal niet veel verschillen. de housing is een net iets ander materiaal, maar het ontwerp is niet gewijzigd. Ik vond ze te mushy.

• Cebby
  • Niet online
Haha ja alleen vanwege de kleurverandering in de housings toch? Vooral omdat het niet meer 'boba' plastic is, maar wel gewoon nog steeds een Gazzew switch.

• skoozie

skoozie

SCSI

Zo'n vermoedde had ik al bij die naamswijziging. Ik wil dat mushy/zompige inderdaad zoveel mogelijk voorkomen, als mogelijk met silents.
Wel wil ik een duidelijk tactile gevoel en zit te denken aan een kracht van 60+ gram. Ik heb de laatste tijd ook niet echt meer bijgehouden wat er allemaal voor nieuws bij gekomen is.
Ik zie ook dat er Geon Silent Yellows zijn, te koop in Australië....

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Idd vanwege de verkleuring.

Geon yellows voelen fantastisch, maar ik vind het maar half silents. Stiller dan een normale switch, maar minder stil dan een echte silent.

Voor een net wat stillere maar toch nog vrij goed voelende silent, hier mijn advies.

• skoozie

skoozie

SCSI

Allen bedankt, ik heb de Geon Yellows in Australië besteld. 90 stuks voor 40 aud en 22 aud aan verzendkosten. Samen ongeveer voor 35 euro, geen idee hoe ze dat doen. Heb voor de zekerheid maar met CC betaald.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Mijn Swag Keys beige binnengekregen en op mijn Neo65CU geplaatst. Accenten van GMK Modern Materials eraan toegevoegd.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IWR-RqTxM5xQ7bIvUWyxCOsjtFE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JWN7tMVqKWYzIXPYw9szuN6o.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tUoJHUnvqPuyHN4PvVf7oUMthFw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p3EYUFN26I7wpUBs3jUkEfua.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9zcXueq_J8GAEP2BqqqIMkdu448=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bD08Y7IH2DYsCdF6txnQlok3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_gaktfTJPuQnvlyUw-c-RWArB4w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sLdWdMVVNvZ54CMthDGmbSXd.jpg?f=fotoalbum_largei

Pura Vida

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-02 06:27

JSchut

.....

Ik heb sinds een paar maanden een Keychron K1 QMK-H3 met brown switches. Dit is mijn eerste mechainsche toetsenbord.

Nu heb ik voor low profile gekozen omdat ik het Apple toetsenbord erg gewend ben. In de toekomst ga ik waarschijnlijk switchen naar een normale profile.

Ik wilde mijn toetsenbord customizen maar er is vrij weinig keuze voor low profile capos die op dit toetsenbord kunnen. Of ik kan het niet goed vinden iig.

Iemand tips waar ik het beste kan kijken?

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 23:52

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

JSchut schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 09:29:
Ik heb sinds een paar maanden een Keychron K1 QMK-H3 met brown switches. Dit is mijn eerste mechainsche toetsenbord.

Nu heb ik voor low profile gekozen omdat ik het Apple toetsenbord erg gewend ben. In de toekomst ga ik waarschijnlijk switchen naar een normale profile.

Ik wilde mijn toetsenbord customizen maar er is vrij weinig keuze voor low profile capos die op dit toetsenbord kunnen. Of ik kan het niet goed vinden iig.

Iemand tips waar ik het beste kan kijken?
Op Aliexpress staan er een heleboel, op amazon.nl ook. Zal vast wel iets tussen zitten dat past.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

• Frank!in
Groesjenka schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 13:35:
Ik heb sinds kort de M1 V5. Wat een bakbeest. Versie met TMR switches, dus helaas geen QMK. Typt heerlijk, gamed fantastisch. Bouwkwaliteit staat dus nog steeds als een huis.
[/quote]
Pimmetjuuh schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 14:49:
[...]

Ik heb ook de M1 V5, kan er bijna alleen maar goeie dingen over zeggen! Vooral de manier hoe de topcase makkelijk los te halen is voor onderhoud en modding vind ik erg fijn.

Alleen de wireless/usb/macos switch onder de capslock vind ik n beetje jammer
Nou na goede reacties van jullie toch die Monsgeek M1 V5 gekocht in combinatie met de Milky Yellow Pro. OMG, wat typt dit lekker en wat een fijn geluid <3 <3 <3

[ Voor 18% gewijzigd door Frank!in op 12-02-2026 14:20 ]

• Pimmetjuuh
@Frank!in Fijn! Geniet ervan!

[ Voor 24% gewijzigd door Pimmetjuuh op 12-02-2026 14:20 ]

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Benieuwd of iemand al gezwicht is voor de Gehrin van Bowl.. Merk dat ik toch steed weer denk wat een fijn toetsenbord met heel veel mogelijkheden.

Pura Vida

Niet mijn layout gelukkig. Daar is mijn bankrekening erg blij mee. Maar goed, ik wacht nog op de alexotos/bowl Manta, dat was ook niet bepaald de goedkoopste.

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

MatthijsBoog schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 16:57:
Niet mijn layout gelukkig. Daar is mijn bankrekening erg blij mee. Maar goed, ik wacht nog op de alexotos/bowl Manta, dat was ook niet bepaald de goedkoopste.
Aaaah jaloers!! Ik ben heel benieuwd. Dat is wel een Tweakers review waard :) Dan ga ik toch voor de Gehrin ook al heb ik mezelf beloofd voorlopig niks te kopen. Wacht nog op de Nuxos TKL.

Pura Vida

• Cebby
  • Niet online
Bowl meetup soon? Ik heb een Pangea Mini :p

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Cebby schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 20:10:
Bowl meetup soon? Ik heb een Pangea Mini :p
Lijkt mij een goed idee! Überhaupt leuk met gelijk gestemden te kletsen! Die zijn er weinig in mijn directe omgeving..:)
Net weer bij de Gehrin zitten kijken en misschien een autistisch trekje.. maar ik kan het toch moeilijk aanzien dat de aansluiting op de achterzijde niet in het midden zit. Dus nu weer in dubio... ;)

Edit: Pangea mini had ik wel moeten doen... prachtig board.

[ Voor 5% gewijzigd door Maverick2001 op 12-02-2026 20:16 ]

Pura Vida

Ik sta wel open voor een tweakers keeb meet, met of zonder bowl boards maakt me niet zoveel uit.

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

MatthijsBoog schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 21:00:
Ik sta wel open voor een tweakers keeb meet, met of zonder bowl boards maakt me niet zoveel uit.
Hoe gaan we dit organiseren?

Pura Vida

Als het een klein groepje is (max 10 man) zou ik voorstellen om ergens wat te gaan eten. Dan is er voor/na het eten genoeg ruimte op tafel voor iedereen om 2 bordjes oid mee te nemen.

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

MatthijsBoog schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 21:08:
Als het een klein groepje is (max 10 man) zou ik voorstellen om ergens wat te gaan eten. Dan is er voor/na het eten genoeg ruimte op tafel voor iedereen om 2 bordjes oid mee te nemen.
Dat lijkt mij een uitstekend plan! En mocht er animo zijn, misschien leuk dit ergens in april / mei de plannen.
Dus enthousiastte mensen, haak vooral aan!

Pura Vida

• Nerrion
Ik krijg maandag eindelijk de Oblique binnen. Zou in-stock gaan na de buy period in september maar ging van alles mis. M'n eerste keyboard met een HHKB layout. Over de Gehirn twijfel ik nog. Ik vind de aged aluminium variant potentieel heel vet, alleen zit er heel veel variatie in en vind ik niet iedere even mooi.

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Heeft er iemand ervaring met de invoerrechten/BTW bij aanschaf van een Keychron via hun internationale website? Ik heb in 2020 via Kickstarter een K8 besteld die het overigens nog super doet. Daar hoefde ik toen geen extra kosten voor te betalen. De reacties op Reddit zijn wat verdeeld dus ben benieuwd of mensen recente ervaringen hebben.

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

JPtjeeNL schreef op zondag 15 februari 2026 @ 12:08:
Heeft er iemand ervaring met de invoerrechten/BTW bij aanschaf van een Keychron via hun internationale website? Ik heb in 2020 via Kickstarter een K8 besteld die het overigens nog super doet. Daar hoefde ik toen geen extra kosten voor te betalen. De reacties op Reddit zijn wat verdeeld dus ben benieuwd of mensen recente ervaringen hebben.
Ik weet niet waar het vandaan moet komen, wanneer het uit Amerika / Canada komt, dan betaal je het zeker. Ik heb net keycaps in Canada gekocht en krijg netjes een invoerkosten rekening.

Pura Vida

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Onze douane wordt overspoeld met pakketjes, invoerheffing is dus soort van gok.

Er zijn wat nl winkels die keychron verkopen, ik zou daar kopen en dan heb je dat gedoe niet. Ik heb twee keychrons en die waren allebei zonder heffing in huis, maar die waren in NL niet te koop (Alice lay-out)

ping 127.212.23.124

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Maverick2001 schreef op zondag 15 februari 2026 @ 12:10:
[...]

Ik weet niet waar het vandaan moet komen, wanneer het uit Amerika / Canada komt, dan betaal je het zeker. Ik heb net keycaps in Canada gekocht en krijg netjes een invoerkosten rekening.
Komt uit China/HongKong.

• JPtjeeNL
  • Niet online
pjottum schreef op zondag 15 februari 2026 @ 13:04:
[...]

Onze douane wordt overspoeld met pakketjes, invoerheffing is dus soort van gok.

Er zijn wat nl winkels die keychron verkopen, ik zou daar kopen en dan heb je dat gedoe niet. Ik heb twee keychrons en die waren allebei zonder heffing in huis, maar die waren in NL niet te koop (Alice lay-out)
Dank, ik zit met hetzelfde. Wil graag de K5 Max in het wit halen voor m’n vriendin. De zwarte variant is vanuit China goedkoper maar dan heb je een langere levertijd, geen retourrecht zoals we dat hier kennen en ook lastigere garantie.

• JPtjeeNL
  • Niet online
Kaastosti schreef op maandag 28 april 2025 @ 14:57:
Na een kapotte Logitech MX Keys en nu een Keychron B6 die niet heel erg bevalt door de 2KRO, toch weer eens gaan kijken wat er zoal mogelijk is op het gebied van toetsenborden. Dan kom je al snel in dit topic uit... wouw, er gaat weer een wereld voor me open. Ergens wist ik wel dat er veel mogelijkheden waren, maar leuk dat je je nog altijd kunt verbazen :)

Bij veel van die toetsenborden vraag ik me toch ook af wat Gemmeke een paar berichten eerder al vroeg:

[...]

Want holy crap wat zijn veel van die dingen hoog :| Dat je hoger uitkomt dan laptop toetsjes snap ik, maar het verschil is wel heel groot.

Zelf bouwen is wellicht een volgende stap, want die echt custom dingen zijn absoluut geweldig, maar voor nu probeer ik dan een middenweg te vinden in de Keychron K5 Max met low profile brown switches.

Blijf het lastig vinden om te bedenken wat voor mij prettig gaat werken. Actuator wel, clicky zeker niet, maar even proberen voor het kopen is lastig. Nog maar weinig fysieke winkels. Hoe hebben jullie dat gedaan? Gewoon een hele bende besteld en we zien wel?
Heb je uiteindelijk de K5 Max gehaald? Hoe zijn je ervaringen? Ik zoek een low-profile 100% keyboard en die zijn lastig te vinden. (Of heb ik wat modellen gemist?)
Gelukkig niet mijn layout*
Wel fijn om te zien dat Mode nog ergens mee bezig is, hoewel ik moet toegeven dat ik van de Encore nou ook niet heel enthousiast werd toen ik hem op meetups heb geprobeerd. Dus ik weet of ik ook een Mode bord zal hebben.

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

MatthijsBoog schreef op zondag 15 februari 2026 @ 14:17:
Wel fijn om te zien dat Mode nog ergens mee bezig is, hoewel ik moet toegeven dat ik van de Encore nou ook niet heel enthousiast werd toen ik hem op meetups heb geprobeerd. Dus ik weet of ik ook een Mode bord zal hebben.
Ik heb er nog nooit 1 getest en toch blijft het merk altijd trekken. Kijk regelmatig. Even kijken naar de komende reviews.

Pura Vida

• Handelingen
  • Registratie: Maart 2020
  • Niet online
Heb de steelseries apex 3 pro tkl refurbished meegepikt van ibood. Ben er tevreden over. De instelbare actuatie afstand is erg welkom bij motorieke beperking.

• Titus
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:09
Gisteren een Wobkey Crush80 reboot pro besteld :) we gaan het zien!

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:15

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

JPtjeeNL schreef op zondag 15 februari 2026 @ 13:54:
[...]

Heb je uiteindelijk de K5 Max gehaald? Hoe zijn je ervaringen? Ik zoek een low-profile 100% keyboard en die zijn lastig te vinden. (Of heb ik wat modellen gemist?)
Yup! Wat mij betreft absoluut een topper, fijne introductie in mechanische toetsenborden. Zou zonder een moment twijfel een nieuwe bestellen mocht deze stuk gaan.

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• Cebby
  • Niet online
Volgens mij worden die zo verkocht dat je niets betaald. Maar als je via .co.nl of .de bestelt dan zeker niet.
MatthijsBoog schreef op zondag 15 februari 2026 @ 14:17:
Ja opzich wel maar ze zijn wel een erg hipster merk aan het worden zeg, dat waren ze al.....kom op ga je de monthly update kijken en het enige waar het over gaat is veel te dure koffie, een siliconen voetje en een paar foto's :+
Maar sinds ze een Chief design Officer hebben is het wel heel erg geworden, bijna alle borden gaan er blijkbaar uit behalve de Sonnet en de nieuwe Prologue maar blijkbaar loopt het goed genoeg om vanaf july niets meer van je te laten horen :+

En ik moet heel eerlijk zeggen de afgelopen jaren is mijn QK65 OG flink afgeramd is en mijn Ikki68 is ook aan serieus onderhoud toe door het vele gebruik maar om nou te zeggen dat mij Mode Envoy ondanks de veel hogere prijs zóveel beter is.....dat weet ik niet. Ja blijft een schitterend bord maar er zit een hoop hipster bingo-gehalte bij hoor :+

Gabriël AM5

• Cebby
  • Niet online
Was het nog niet hipster dan? :p

• JPtjeeNL
  • Niet online
Top, dank allen! Hoe zijn de ervaringen met witte Keychron’s? Worden die snel vuil? Ik ken iemand met een witte Apple keyboard en die ziet er niet meer uit. Maar dat ligt ook aan de goedkope key caps.

• Michiel313
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:00
MatthijsBoog schreef op maandag 26 januari 2026 @ 16:27:
[Afbeelding]
Zijn deze keycaps ook los te koop?

LAAG8 Blog

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

JPtjeeNL schreef op maandag 16 februari 2026 @ 10:11:
Top, dank allen! Hoe zijn de ervaringen met witte Keychron’s? Worden die snel vuil? Ik ken iemand met een witte Apple keyboard en die ziet er niet meer uit. Maar dat ligt ook aan de goedkope key caps.
Ik denk dat het vooral er vanaf hangt hoe je er zelf mee omgaat. Persoonlijk ervaar ik niet dat ze snel vuil worden. Maar ik zorg ook dat ik bijvoorbeeld niet eet bij mijn toetsenbord, koffie / thee / water is het enige wat er op mijn bureau staat.

Pura Vida

Michiel313 schreef op maandag 16 februari 2026 @ 10:43:
[...]

Zijn deze keycaps ook los te koop?
Ik denk niet dat de XMI comic sans keycaps nog als gradient te koop zijn. Mogelijk wel in een vaste kleurstelling. Ze werden op Discord via een group buy made to order verkocht, maar dat gebeurt helaas niet meer.

• Nerrion
Gisteren ontvangen en gebouwd: de Oblique van Bowlkeyboards, met GMK Rubrehose, HMX Bad Sweetheart switches en Typeplus x YIKB stabs. Case kleur past perfect bij de alphas van Rubrehose. Bord voelt goed, HHKB layout is even wennen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yOyq05wy6wVt4XsPSibhUmoapVQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k6ErXvbhzYMoYmCVSAQYH3eg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Eeu7I3CPJMOenARoeayZJRmSdro=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HNueCSfPLblIgPhhcgvFnu9b.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6Lk7-S0WQayJ4DwYO1TLmaEakFw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Lvw1TYC9c7EOuA3x5COOCI1O.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AA1rUo2YzO9vOgrC8QHsXIGgQuY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/skoedUdmTxVVntYuwHtxSiMw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q2CCetHxioW3p-C5axPTKj-h0ZM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yvwPmzJboaa3ylVh6zB3Uv9e.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T7-4jR6J9y6VSS34pur82skP0aQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5bbABVNiXB8Ue4uAGH15cuiO.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door Nerrion op 17-02-2026 11:20 ]

• Keyb
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 19:51
Nerrion schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 11:14:
Gisteren ontvangen en gebouwd: de Oblique van Bowlkeyboards, met GMK Rubrehose, HMX Bad Sweetheart switches en Typeplus x YIKB stabs. Case kleur past perfect bij de alphas van Rubrehose. Bord voelt goed, HHKB layout is even wennen.[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooi bordje hoor. Ik heb zelf alleen nog non-hotswap gebouwd en ben altijd bang dat die hotswap bordjes gaan rammelen. Misschien dat jij mij kan overtuigen dat dat echt niet het geval is? :)

edit: welke fullsize muismat heb jij daar trouwens?

• Nerrion
Keyb schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 12:21:
[...]

Mooi bordje hoor. Ik heb zelf alleen nog non-hotswap gebouwd en ben altijd bang dat die hotswap bordjes gaan rammelen. Misschien dat jij mij kan overtuigen dat dat echt niet het geval is? :)

edit: welke fullsize muismat heb jij daar trouwens?
Waarom zou hotswap gaan rammelen? De muismat is van GMK Rubrehose, het is de off-white variant.

• Keyb
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 19:51
Rammelen is misschien niet het juiste woord, maar omdat het niet 'vast' is gesoldeerd had ik zo'n idee.

• Nerrion
Keyb schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 12:41:
[...]

Rammelen is misschien niet het juiste woord, maar omdat het niet 'vast' is gesoldeerd had ik zo'n idee.
Nee, de switches zitten in de hotswap sockets die wel gesoldeerd zijn. Dus de switch beweegt niet en maakt geen extra geluid tov solder (zover ik weet).

• Cebby
  • Niet online
Daarom heb je 5-pin switches. Een grote in het midden, twee switch legs voor in de socket en twee plastic pinnetjes die de switch vastklemmen in de PCB

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Gisteren ontvangen en gebouwd: de Oblique van Bowlkeyboards, met GMK Rubrehose, HMX Bad Sweetheart switches en Typeplus x YIKB stabs. Case kleur past perfect bij de alphas van Rubrehose. Bord voelt goed, HHKB layout is even wennen.[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Complimenten! ziet er super uit! En de HHKB layout is zeker even wennen. Ik heb het toetsenbord in het verleden wel snel weg gelegd omdat ik dacht er niet aan te kunnen wennen maar nu ik gewend ben aan mijn Homerow mod is het heerlijk werken. Merk dat ik op een 65% of 75% dan ook dezelfde combinaties gebruik op mijn toetsenbord.

Pura Vida

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:06

Flapmo

and back is gigi!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie build! Ticks my boxes wbt kleur keuzes, stijl en hhkb is <3

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Beste mensen, nog even een reminder: zijn er mensen die het leuk vinden een kleine keyboard meetup te houden icm met een etentje.

Pura Vida

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:43
Ik heb inmiddels de Monsgeek FUN60 Ultra TMR binnen gekregen, voor 89 Euro aangeschaft. Ik kom van een simpel draadloos low profile scissor switch keyboard. Ik game vanaf de bank, dus draadloos is een vereiste. Maar dit is wel een heel fijn ding!

Afgelopen weken veel gelezen en bekeken welke toetsenbord nou wat zou zijn voor mij, maar vooralsnog waren de afgelopen twee uur dikke prima. Het typt lekker, soepel, prima geluid en het voelt als een heel solide toetsenbord. Al draagt de alu behuizing daar natuurlijk ook aan bij. Ik had veel gelezen dat de software van Monsgeek slecht was, maar eerlijk werkt het voor mij gewoon prima en is het overzichtelijk genoeg. Alles is wel aan te passen naar wens. Nu lekker verder pielen en alle functies eens uit proberen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7fHOMBpJtiqbRsu_CdIGVCVue1M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RfgKyFDLlzWIyjIUIFvgmztW.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door vinom op 21-02-2026 16:04 ]

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:07
Ik heb m'n ZSA Voyager een setje keywell spacers gegeven en ben erg tevreden met het resultaat - m'n polsen zijn er blij mee :)

Geprint met Bambu Lab PETG Translucent Clear op een P2S.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BUJ-dJxhOaETk8S-in8e8Em8xk0=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/74pYRhMEjnXtX9XJS1gnlHxa.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QVyyIXoFImItSNd0TC5ve3UVsJ0=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/CIEjM202hJMmmYwhe1R3aU3I.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/byko5xFD5MEL01n3p_ka9fCNPBs=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/wA4BUmEK9R1ChFP3yljdevwM.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/om75TnaH2SmYzX7Vq2casDDr2go=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/iWKe1X9CJVy0nOArJK0zUphn.jpg?f=user_large

Nu twijfel ik nog of ik andere switches wil :P (momenteel gebruik ik Kailh Choc v1 Brown).

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:22
Noxious schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 18:32:
Ik heb m'n ZSA Voyager een setje keywell spacers gegeven en ben erg tevreden met het resultaat - m'n polsen zijn er blij mee :)

Geprint met Bambu Lab PETG Translucent Clear op een P2S.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nu twijfel ik nog of ik andere switches wil :P (momenteel gebruik ik Kailh Choc v1 Brown).
Wat ik mij afvraag is of er echt veel verschil in zit met die adapters. Typt het echt heel veel lekkerder/beter?
Heb er over zitten denken voor mijn Corne namelijk.

Over de switches kan ik niet veel zeggen, heb al mijn keyboards op choc v2. Ik ben een tactile aanhanger en heb mijn mq80 op Black Cloud en mijn Corne op Whale mini (silent). Enorm tevreden over.

Gewoon spullen

• Noxious
Soepie schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 19:55:
[...]

Wat ik mij afvraag is of er echt veel verschil in zit met die adapters. Typt het echt heel veel lekkerder/beter?
Heb er over zitten denken voor mijn Corne namelijk.

Over de switches kan ik niet veel zeggen, heb al mijn keyboards op choc v2. Ik ben een tactile aanhanger en heb mijn mq80 op Black Cloud en mijn Corne op Whale mini (silent). Enorm tevreden over.
Zonder de adapters kwam ik bij sommige toetsen nét niet, of niet comfortabel - dat is nu wel weg.
Ik heb er niet heel lang aan moeten wennen maar het voelt wel wat anders.

Qua keys heb ik een setje v1 switches in een frame van ali gehaalt, zoeentje:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lmsgLVwJ8dG5Q54Zdz2IMfwdTwY=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/tt6AKSPeRYmRPkH3kZzl9Rod.jpg?f=user_large

Ik twijfel nu over de red pro. Ik dacht dat ik lichter fijner zou vinden, maar daar kan ik m'n vingers niet op laten rusten zonder ze in te drukken :P

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:22
De Iqunix MQ80 kwam met Gold Red switches (40gf lineairs). Daar had ik echt heel veel missers mee omdat dat voor mij veel te licht was. Dus ook de reden om over te stappen.
Maar als jij dat fijn vindt moet je het zeker doen, ieder zijn ding :) .
Ik kon er i.i.g. niet aan wennen, zulke lichte linears :+

Gewoon spullen

• Hakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02 12:50

Hakker

a.k.a The Dude

Sinds vandeweek naar een Yunzii AL80 gegaan.
Ook andere switches erop gegooird. de Cocoa Cream V2 switches zijn niet slecht maar ik wilde een silent board hebben en ben naar TTC Frozen Silent V2 switches gegaan en de keyboard is nog stiller dan mijn oude rubber dome keyboards.

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

• Noxious
Soepie schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 22:46:
De Iqunix MQ80 kwam met Gold Red switches (40gf lineairs). Daar had ik echt heel veel missers mee omdat dat voor mij veel te licht was. Dus ook de reden om over te stappen.
Maar als jij dat fijn vindt moet je het zeker doen, ieder zijn ding :) .
Ik kon er i.i.g. niet aan wennen, zulke lichte linears :+
Ja ik wil vooral experimenteren denk ik :P

Op m'n testblokje kan ik op de lineaire 35gf's in ieder geval m'n vingers laten rusten.
Maar ik heb nu dus de tactile browns:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P8r_Cal_3Sam5O7jQxYE8OmaNFg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/enfrfoPzBMqcoZcENiAqbaF4.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ASOgmH2W_FFu2Wxhol7GLz6ZD8k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BgpHk2mCWgTX8vDevD6xGztA.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 39% gewijzigd door Noxious op 23-02-2026 13:07 ]

Pagina: 1 ... 160 161 Laatste