Na een tweetal 65% bordjes waar ik ontzettend veel plezier aan heb ben ik door een functie verandering op mijn werk opzoek naar een full size keyboard. Ik mis naast het numerieke gedeelte ook specifieke F toetsen, ik moet teveel onhandige combinaties maken met functie toetsen.
Ik heb al wat gevonden wat mogelijk aan mijn eisen voldoet maar ik laat me graag adviseren als er betere alternatieven zijn. De Keychron C2 pro M4 dat volgens mij een 96% toetsenbord is en de Ducky Origin vintage.
Wat denk ik wel opvalt aan de twee bordjes is dat ik het niet moet hebben van gaming en hele drukke leds en meer van dat soort geneuzel. Verder is ook ondersteuning voor Linux echt belangrijk.
Oh ja wat betreft switches, tactile of clicky. Ik schrijf veel namelijk. Hot swappable is niet direct een pre maar wel een plus.
Ps. Wat is er gebeurd met Leopold? Daar had ik vroeger een zwak voor maar lijkt nu moeilijk verkrijgbaar te zijn.
Thx alvast
Ik heb al wat gevonden wat mogelijk aan mijn eisen voldoet maar ik laat me graag adviseren als er betere alternatieven zijn. De Keychron C2 pro M4 dat volgens mij een 96% toetsenbord is en de Ducky Origin vintage.
Wat denk ik wel opvalt aan de twee bordjes is dat ik het niet moet hebben van gaming en hele drukke leds en meer van dat soort geneuzel. Verder is ook ondersteuning voor Linux echt belangrijk.
Oh ja wat betreft switches, tactile of clicky. Ik schrijf veel namelijk. Hot swappable is niet direct een pre maar wel een plus.
Ps. Wat is er gebeurd met Leopold? Daar had ik vroeger een zwak voor maar lijkt nu moeilijk verkrijgbaar te zijn.
Thx alvast
[ Voor 6% gewijzigd door Miki op 26-02-2026 19:24 ]
:strip_exif()/f/image/JlgX5u2tOeX0FdLFbM6Zf4iq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wyexL5Hzkca32Y9ad8hmeHde.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bDIPrYSVXr3Z755ISyRU40Fb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/i7hTh6xOQvSkuJkt3Vgzqy5P.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/EafUQdBr96Muoy07RkOkIK2a.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4tS3jl4fbl7DjWr1oZoq8Bts.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/DLeLhxPKgCA0lJCjzk5fk2jU.webp?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hglWIeipl9CLrTIE2rb6zX62.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8zUDH1DszJTxp30uACfZ1azt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/18Wij6xU7UaSmuDUPkSQkbsI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/L75ADsGs1fTrUrVIuT4O7aH1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/s4dpfMpomtOOWMd2Y8Aj7b8j.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Ir6fGEE3t4FBaDTSMeFI9ShY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Cil864ZT89Ssrb29xqAlXvqW.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/fojCxmOwHcxCr7CJNdt8EVAI.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/zr5xLhDtuuMGbXUMmfm8RG4i.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/woLsgvN5IKHhIVuYKV6BIU2k.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/pq1xvzoNetYmPC5uds3K2qck.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1NFpcI0hiVkapFiP4uCM7RG3.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/kXqE2o3EMs5RhtPXzh6ib5Hn.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6wOsbiMCHMJZ8X503T6Iaipg.jpg?f=fotoalbum_large)