Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Voronwë
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-06 14:01
Trackballs zijn dan wel geen mechanische toetsenborden, maar volgens mij interessant genoeg voor hier.
Voronwë schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 20:15:
Het zijn de kleine dingen die het doen!
Vriend van me wilde een ophoog blokje voor zijn Ploopy Nano Trackball. Na een versie van Printables te hebben geprobeerd, bleken hier te veel scherpe randjes aan te zitten en dus niet comfortabel genoeg om mee te werken.
Dus ik ben zelf maar even Fusion360 ingedoken, en een ergonomischer versie gemaakt van scratch.
https://www.printables.co...4-ploopy-nano-raiser-ergo

En gelijk maar even een sandwich travelcase gemaakt voor zijn Corne keyboard.
https://www.printables.co...l-sandwich-transport-case

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hiT_A4sT1MeipjwnwlE_ow1b1Sk=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ogE87JWsFuUoNDDl7MOHgAJg.jpg?f=fotoalbum_medium Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4-TQdq8B2enyKNGBoYHnNwFzSPU=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aSD2bCT1fdSRFznJhVQExYOB.jpg?f=fotoalbum_medium

Around here, something radiates. (Counting Crows)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:40

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kpuy9Rx8rYV9iNJUjIfpl7T9D2c=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/3VM9PuMEHfxArJnJW3IGqpd0.jpg?f=user_large

They followed me home. Can I keep'em? :9

Eentje heeft een USB converter kabel, de andere heeft een PS/2 din plug.
Verder nog met 2 coiled PS/2 kabels erbij. Eentje doet het in ieder geval volledig (alleen een defect scroll-lock ledje), die andere, onzeker.

Ik ga eens kijken of ik ze eens goed schoon kan maken en dan verder kijken naar mods... Ze KLINKEN echt super, met veel ping. Echte Model M's.
Ik mis alleen de sticker op de bodem van degene waarvan het niet helemaal duidelijk is of die het doet.

En het mooie is, helemaal gratis. 8)7

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dillygirl
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 11-06 18:19
MatthijsBoog schreef op woensdag 9 april 2025 @ 18:58:
@Dillygirl Dat l-ctrl meegaat met r-alt is de bedoeling. R-alt, ofwel alt gr is hetzelfde als l-ctrl + l-alt.
Ohhh echt! Man ik heb dit al zo vaak genoemd in toetsenbord groepen en niemand anders wist dit. Hij staat in Via trouwens ingesteld op 'RAlt' en dus niet op Alt GR, maar ik zie ook helemaal geen optie voor alt gr in Via. Weet jij of dat instelbaar is? Of hoort het bij de toetsenbord layout ingesteld in Windows en kan Via er niks aan veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemmeke
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 12-06 15:48
Gebruiken jullie pols steunen, zo ja welke?

Cat linux.txt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Gemmeke schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 14:06:
Ja, nee, ligt aan het bord.

Ik heb een keychron low profile, daar niet, bij de keychron v10 heb ik het houten plankje wat je erbij kan kopen.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nee nooit, zelfs met polssteun komen je polsen in een irritante hoek dus zweef ik met mijn polsen.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dillygirl
MatthijsBoog schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 00:24:
Iemand nog iets interessants gezien afgelopen tijd? Ik begin mijn interesse in de budget borden wat te verliezen, heb de neo75cu maar geannuleerd. Zoek een leuke 65%, maar zie eigenlijk niets voorbij komen wat ik leuk vindt. Als het zo doorgaat (en ik nog redelijke inkomsten heb na de zomer) ga ik zelf maar wat ontwerpen denk ik.
https://bowlkeyboards.com/pages/manta-landing-page deze wat voor je? Heeft een soort vin / voet aan de onderkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:04

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Na een kapotte Logitech MX Keys en nu een Keychron B6 die niet heel erg bevalt door de 2KRO, toch weer eens gaan kijken wat er zoal mogelijk is op het gebied van toetsenborden. Dan kom je al snel in dit topic uit... wouw, er gaat weer een wereld voor me open. Ergens wist ik wel dat er veel mogelijkheden waren, maar leuk dat je je nog altijd kunt verbazen :)

Bij veel van die toetsenborden vraag ik me toch ook af wat Gemmeke een paar berichten eerder al vroeg:
Want holy crap wat zijn veel van die dingen hoog :| Dat je hoger uitkomt dan laptop toetsjes snap ik, maar het verschil is wel heel groot.

Zelf bouwen is wellicht een volgende stap, want die echt custom dingen zijn absoluut geweldig, maar voor nu probeer ik dan een middenweg te vinden in de Keychron K5 Max met low profile brown switches.

Blijf het lastig vinden om te bedenken wat voor mij prettig gaat werken. Actuator wel, clicky zeker niet, maar even proberen voor het kopen is lastig. Nog maar weinig fysieke winkels. Hoe hebben jullie dat gedaan? Gewoon een hele bende besteld en we zien wel?

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ooh, die Manta ziet er best interessant uit @Dillygirl
Ik ga hem in de gaten houden. Dank!

Polssteun doe ik niet aan, polsen in de lucht is over het algemeen ergonomisch gezien het beste. Doordat ik toch nergens op steun maakt hoogte voor mij geen verschil, dus ik maak mij er nooit druk om. Heb 1 polssteun liggen (gekregen van het bedrijf dat ze maakt), maar eerlijk gezegd nog nooit gebruikt. Ik verwacht ergens eind dit jaar ook een low profile bord van ze te krijgen, maar het moet nog even blijken hoe dat precies gaat lopen.

Wat betreft proberen, Ergowerken is de enige winkel waarvan ik verwacht dat ze Keychron borden in de winkel hebben liggen. Alternatief is iets zoeken van vergelijkbare hoogte in een Mediamarkt oid. Of natuurlijk wachten tot de volgende keyboard meetup in September en daar van alles proberen, al zal dat niet heel veel low profile zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-06 07:53
ElCondor schreef op woensdag 23 april 2025 @ 22:00:
[Afbeelding]

They followed me home. Can I keep'em? :9

Eentje heeft een USB converter kabel, de andere heeft een PS/2 din plug.
Verder nog met 2 coiled PS/2 kabels erbij. Eentje doet het in ieder geval volledig (alleen een defect scroll-lock ledje), die andere, onzeker.

Ik ga eens kijken of ik ze eens goed schoon kan maken en dan verder kijken naar mods... Ze KLINKEN echt super, met veel ping. Echte Model M's.
Ik mis alleen de sticker op de bodem van degene waarvan het niet helemaal duidelijk is of die het doet.

En het mooie is, helemaal gratis. 8)7
Die oude IBM's met buckling springs. Over luid gesproken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

desalniettemin schreef op maandag 28 april 2025 @ 16:14:
[...]

Die oude IBM's met buckling springs. Over luid gesproken ;)
Ja, inderdaad, ik heb het nog niet aangedurft om hem aan mijn daily PC te koppelen uit consideratie met mijn levensgezellin. O-)

@Dillygirl die Manta is inderdaad een mooi compact plankje.

Wat ik me afvraag, ik zie dat deze ook geen End toets heeft. Wat is eigenlijk gebruikelijk in dit geval. Ik gebruik de end toets best veel, merk ik en ik heb hem nu onder de Ctrl-PgDwn gemapped. Wat vinden jullie het meest gebruiksvriendelijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 16:34
ElCondor schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 08:44:
Wat ik me afvraag, ik zie dat deze ook geen End toets heeft. Wat is eigenlijk gebruikelijk in dit geval. Ik gebruik de end toets best veel, merk ik en ik heb hem nu onder de Ctrl-PgDwn gemapped. Wat vinden jullie het meest gebruiksvriendelijk?
Inrichten hoe je hem het meest gebruikt. Als jij end veel nodig hebt zou ik die delete verplaatsen naar een fn+backspace (of fn+home) en dan gewoon van boven naar beneden home+pUp+pDown+end hebben. Of home bijv weglaten als je die weer nooit gebruikt. etc.

In het geval van de manta zou ik persoonlijk gewoon voor split backspace gaan (die hij support ). Daar dan back/del op. Heb je mooi het rijtje van 4 voor de rest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

CrashOverDrive schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 09:02:
[...]

Inrichten hoe je hem het meest gebruikt. Als jij end veel nodig hebt zou ik die delete verplaatsen naar een fn+backspace (of fn+home) en dan gewoon van boven naar beneden home+pUp+pDown+end hebben. Of home bijv weglaten als je die weer nooit gebruikt. etc.

In het geval van de manta zou ik persoonlijk gewoon voor split backspace gaan (die hij support ). Daar dan back/del op. Heb je mooi het rijtje van 4 voor de rest ;)
Dus die backspace zijn eigenlijk twee switches? Of hoe bedoel je split backspace?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrashOverDrive
ElCondor schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 09:15:
[...]

Dus die backspace zijn eigenlijk twee switches? Of hoe bedoel je split backspace?
Yes. Op deze link zie je het beter als je even naar PCB Compatability scrolt. Daar zie je naast ondersteuning voor een 7u spatie, dat hij ook 2 switches op de plek van de backspace ondersteund (split backspace).

Dat werkt zo (plaatje niet van de manta, maar van een vergelijkbare 65% pcb die het ook support). Wel even horizontaal geflipt in photoshop voor de duidelijkheid :P :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XmVmF2B49wXP73GAAyBJyEIfxyg=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/aSV0ItAzs2iZoNXLzApMCGNp.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik kreeg van het weekend de April update van Mode en het viel me op dat ze aankondigde dat de huidige voorraad Loops, Envoy's en SixtyFive's geen restock meer krijgt. Die lijken er dus uit te gaan :?

Ze werken nog wel aan een manier om de belangrijke componenten beschikbaar te houden maar ik moet zeggen dat ik dit toch geen fijne ontwikkeling vind :?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:04

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

MatthijsBoog schreef op maandag 28 april 2025 @ 15:51:
Of natuurlijk wachten tot de volgende keyboard meetup in September en daar van alles proberen, al zal dat niet heel veel low profile zijn.
Oeh leuk! Dank voor de link :) Dat zijn wel de events om even te gaan kijken! Misschien geen low profile, maar daar valt in ieder geval wat ervaring op te doen met hoe een 'normaal' mechanisch toetsenbord voelt en klinkt.

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dillygirl
ElCondor schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 09:15:
[...]

Veel mensen doen op dat formaat backspace op de plek van \ | (veel keycap kits hebben daar een backspace voor in het juiste formaat) en doen dan twee knoppen op de plek van de backspace: een \ | knop en een delete knop of een ~ (want escape zit op de plek van ~).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agraaff
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-06 22:24
Ik heb momenteel een Feker Alice 98 met houten pols steun. Heerlijk toetsenbord maar mag het niet gebruiken op het werk omdat het te veel herry maakt. Dit terwijl ik hem al redelijk stil vind vergeleken met andere mech toetsenborden.

Nu ben ik op zoek naar een Alice TKL maar dan ultra stil zodat ik het op het werk kan gebruiken.
Zeg maar zelfde of minder geluid als een HP Elitebook laptop toetsenbord.
Al heel wat uurtjes aan youtube besteed en lezen maar hoe meer ik weet, hoe groter het bos.
Iemand hier suggesties?

Wat eisen/wensen:
Ultra stil
Alice indeling
Moet F toetsen hebben
Numpad niet vereist
Liefst TKL indeling
Lees goede dingen over hall effect switches.
Prijs is niet heel relevant in dit geval, hoeft dus niet persee de goedkoopste te zijn, als het maar goed is.
Gewicht is ook niet relevant, zelfs liever wat zwaarder. Toetsen moeten wel redelijk licht zijn.
Wireless met USB longel prefered, anders bedraad. Kan geen software installeren op de werk laptop.
P.s. ik gebruik het alleen voor productieviteit, kantoor werk, niet voor gaming.

Als alleen andere switches in mijn huidige keyboard een optie is dan is dat ook goed, maar welke?

Huidige:
https://www.whatgeek.com/...en?variant=43899282653437

[ Voor 4% gewijzigd door agraaff op 01-05-2025 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Nu online

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Ik heb zelf een lowprofile gekocht van Keychron, de k11 max, die is redelijk stil, zoek die reviews even op. Ik heb hem met browns, weinig klachten op kantoor iig.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 00:53

skoozie

SCSI

voorzover ik kan vinden is je huidige bord hot-swappable, kan je proberen door voorzichtig 1 switch los te halen. Dan zou je er iedere silent switch in kunen stoppen.

Zelf positieve ervaing met Gazzew Boba U4s en Outemu Silent lemons, beide tactile. Die tweede zijn lekker goedkoop via Aliexpress te halen en ze zijn ook lichter kwa aanslag, dus passen beter bij je huidige switches.

Aan de andere kant is het ook leuk een extra bord te hebben, dan heb je je huidige voor thuis en de ander voor op kantoor. voorbeelden zijn bv de Keychron Q8/Q10

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agraaff
Board is swapable en al goed gedempt.
er zitten Kailh Winter 5 pins Switches in. kan je daar ook 3pins inzetten?
Lees ook goede dingen over de haimu heartbeat en de Ttc Frozen Switch V2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjottum
  • Nu online

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

agraaff schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 16:14:
Board is swapable en al goed gedempt.
er zitten Kailh Winter 5 pins Switches in. kan je daar ook 3pins inzetten?
Lees ook goede dingen over de haimu heartbeat en de Ttc Frozen Switch V2.
Dat zou moeten kunnen.

Als je in de buurt van Amersfoort woont heb ik nog wel wat liggen wat je zou kunnen testen (MMD Princess 2 en Holy Panda v2 - van ome Ali, maar goed) voor je het hele bord uit elkaar trekt om te ontdekken dat het toch niet werkt, stuur me gerust een dm.

[ Voor 8% gewijzigd door pjottum op 01-05-2025 16:30 ]

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agraaff
Werk in amersfoort, dm gestuurd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emielio
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-05 12:19
Ik heb twee Tulip toetsenborden.

Beide model De Tulip ATK 02.01.01.
1 met de Grey-Brown, Clicky SMK's, die niet werkt.
1 met de White SMK's, die grotendeels, maar niet perfect werkt.

Ik ben een clicky fan, en heb de Grey-Brown in mijn tienerjaren gebruikt, en wil deze dus graag weer gebruiken.

Hieronder een foto van de variant die grotendeels werkt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QY5xQGv_OWx2Q4cMSVnvcgF2j9s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ztadxgkrTX0UKcGs7maxCud7.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben eigenlijk op zoek naar iemand die mij zou kunnen helpen van deze twee een werkende met de goede switches te kunnen maken.

En ik weet niet of het volgende kan, maar ik zie veel kunstenaars in de zelfbouw wereld, die van-alles maken, dus bijvoorbeeld een modern pcbtje er aan hangen om hem USB te maken, zodat ik geen (vaak minder betrouwbare) verloop stekkers hoeft te gebruiken.

Wie weet waar ik iemand kan vinden die zoiets zou kunnen? Overigens ben ik bereid iemand hier voor te compenseren.

[ Voor 3% gewijzigd door Emielio op 02-05-2025 11:49 ]

Opleiding Brandveiligheid

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ssjaak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-05 14:19
Eindelijk een echt stil mechanisch toetsen bord.

Al jaren wilde ik er eentje, maar het geluid hield mij tegen. Pc staat in dezelfde kamer als dat mijn vrouw tv kijkt, dus moest echt stil zijn.
Ook wilde ik een kleiner bordje en er moest verlichting op zitten.
Voor de rest heb/had ik geen idee. zelfs niet na het lezen hier van honderden pagina's met info.
Na maanden reviews lezen kwam ik er achter dat de meeste reviews gesponsord werden.
Ook leken alle bordjes op elkaar. Zelf bouwen leek me niet handig want wat moet je kopen ?
Ook de prijs was belangrijk. Moest goedkoop want weet/wist niet of ik het wel bruikbaar zou vinden.
Dussss nu heb ik er een.
Een redelijk onbekend merk (denk ik) die zelfs stiller is als mijn Logitech Chicklet bordje.

(tromgeroffel) het is een Gamakay TK75 V2 75% Silent Mechanical Keyboard met Phoenix switches geworden.
De technische details kun jullie zelf wel opzoeken toch?
Mijn ervaring nu na 2 dagen is dat hij echt stil is.
Er meer mogelijkheden op zitten dan ik ooit zal gebruiken.(meeste opties ben ik te oud voor)
Ik heb na instaleren meteen Warzone opgestart om te testen. En tot mijn grote verbazing? 1e setje won ik meteen. De volgende sessies kwam ik elke keer in de top 3. Dit is me nog nooit gebeurd.
Was gewend om als je in Warzone uit het vliegtuig springt om te rammen op de spatiebalk.
Heb nu al een paar keer gehad dat ik veel,s te vroeg sprong. Blijkt dat je per toets kunt instellen hoe hij reageert. Dit bordje heeft meer mogelijkheden als dat mijn oude hersens aankunnen.
Wat betreft de aanslagen, zompig, klakken of tonken? geen idee of deze goed is want is mijn eerste mechanische bord en heb geen vergelijk. Ik vind hem fijn in elk geval.
Btw. wilde een review schrijven bij Reviews maar kon niet ivm, niet in de pricewatch.
Dus sry voor dit lange stuk tekst, maar ik weet dat er veel mensen zijn die een stil bordje willen.
Vandaar dit stukje.
Heb hem gekocht op de DE. versie van Amazon. was hij de helft goedkoper als de NL. versie. Hoe dan?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fzEKbaVNwQOK5pN05lLEii3ilIE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WNXPIelH5A19jSrQr0MbiLz5.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Laatst online: 10:16
@Emielio
Kan jij mij helpen? Ik heb dit keyboard:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N4j0u_Q4ApJVhqbw1ey9qtT4EFE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jhnn8RrsZC7yJm6WSpV7mv4z.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_6W3LTDub0ty8UJXQO9XvQm2L7o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9PpuXR6VERytTPyITi4sYSHS.jpg?f=fotoalbum_large

Ik kan alleen wat referenties vinden van dit keyboard hier, maar het is niet dezelfde.

https://www.flickr.com/ph...albums/72157629849016588/

Hoe vind je precies de serienummers van deze keyboards?

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• skoozie

skoozie

SCSI

Zo, in augustus een paarse Neo65 gekocht voor Hi-Viz. Door uitstel op uitstel een Neo70 gekocht voor die set en dat bevalt zeer goed! Maar gisteren was het eindelijk zover, de Neo65 kwam binnen!
Neo65 paars met chroma weight en alu plate.
Nu afgemaakt met Symbiote (dankjewel @CrashOverDrive ) en Geon Whites (dank @The GUI )

Fotos maken waar de kleur klopt is nog wel een dingetje :$
De deskmat heeft nu 3 verschillende kleuren...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZpRwFM9491eEuRdOVXST_aZyZkA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zex4gtkxxwAB37tQ7Bj2ZYWX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PwYXPX-JNLe24RTullW3gDGjH4c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C2b5poyXqPurjwrqgR3lOtUJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U-9UyiZGuihZQzwMQgECyM640cE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/infsAb9rPUyzG1isJNdC7iVg.jpg?f=fotoalbum_large

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Nu online

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

xzaz schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 14:24:
@Emielio
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik kan alleen wat referenties vinden van dit keyboard hier, maar het is niet dezelfde.

@Emilio kan je denk ik niet helpen hiermee.

Dit is een bordje wat bij de Tulips van de jaren 80/90 geleverd werd; je kan ze in Helmond gaan bekijken: https://www.homecomputermuseum.nl/en/collectie/tulip/

En ja, wij hadden een Compact 2 :)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emielio
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-05 12:19
xzaz schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 14:24:
@Emielio

Ik denk dat dit Tulip 9151B-68W het type nr is. Serie nr staat er ook op. Helaas is de wiki van deskthority al een tijd down. Want die hebben er een pagina over: https://deskthority.net/wiki/Tulip_9151B

Hier kan je hem nog wel vinden: https://web.archive.org/w...rity.net/wiki/Tulip_9151B

Helaas geen mechanische maar ene rubberdome.

Opleiding Brandveiligheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozy
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10-06 10:44
Is dit een geschikte plek om wat tips te vragen?

Ik gebruik op dit moment een Corsair K70 RGB MK.2 en de stam van sommige keycaps begint te breken. Hier en daar breekt een hoekje af waardoor de toetsen erg wiebelig worden. Ik heb vervangende toetsen gezocht maar ik denk dat ik pech heb. Corsair Support zegt dat de PBT set niet meer wordt geproduceerd, ook de normale toetsen zijn EOL. Online vind ik hier en daar vervangen toetsen maar die kosten een tientje per stuk zonder vezendkosten (toevallig ook vaak de CTRL-toets, de toets die bij mij ook het meest versleten is.)

Voor een toetsenbord van 160 euro was 6 jaar oud is vind ik dit wel een wat nare smaak achterlaten. Ik begrijp dat producten niet voor altijd geproduceerd blijven worden, maar 6 jaar voor een toetsenbord van die prijs is wel erg aan de magere kant. Als ik de Pricewatch gebruik kom ik vooral bij de bekende merken uit, ik denk dat ik die maar beter kan vermijden. Anders zit ik straks weer met een toetsenbord met een afwijkende layout waardoor ik nergens vervangende toetsen kan vinden.

Ik ben opzoek naar een nieuw toetsenbord, full-size. Verlichting is een pre maar ik ben behoorlijk uit mijn RGB-fase gegroeid, dit wit is voldoende. het liefst PBT-keycaps die langer meegaan. Cherry MX Red typt wel lekker en ben ik gewend. Een degelijk toetsenbord zal ongetwijfeld wel iets duurder zijn dan 160 euro, maar daarvan kan ik dan wel waarschijnlijk langer dan 6 jaar genieten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skoozie

skoozie

SCSI

@Mozy Je toetsenbord ziet eruit alsof hij een normale indeling heeft. Als je toetsenbord nog bevalt kan je een willekeurige shine-through keycapset kopen zoals deze

Als verlichting niet meer nodig is dan kan je zo ongeveer elke willekeurige keycapset kiezen die je wilt, bij een zwart bord staan de meeste kleuren combinaties wel. Ook kan een goede dikke ABS set (zoals GMK) fijner aanvoelen en klinken dan een PBT set, dus dat zou je ook nog kunnen overwegen.

Keychron is een fabrikant die leuke borden maakt in vele varianten voor een goede prijs. je zou eens naar hun 100% of 96% borden kuknnen kijken als je toch een ander bord wilt.

edit: Dit is zeker de plek voor tips :)

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cebby
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Nou ja helemaal normaal is het niet, want sommige modifiers zijn 1u ipv 1,25u. Maar als je goed oplet zou het inderdaad wel mogelijk moeten zijn een keycapset te vinden.

En, Keychron +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozy
skoozie schreef op zondag 11 mei 2025 @ 10:24:
@Mozy Je toetsenbord ziet eruit alsof hij een normale indeling heeft. Als je toetsenbord nog bevalt kan je een willekeurige shine-through keycapset kopen zoals deze

Als verlichting niet meer nodig is dan kan je zo ongeveer elke willekeurige keycapset kiezen die je wilt, bij een zwart bord staan de meeste kleuren combinaties wel. Ook kan een goede dikke ABS set (zoals GMK) fijner aanvoelen en klinken dan een PBT set, dus dat zou je ook nog kunnen overwegen.

Keychron is een fabrikant die leuke borden maakt in vele varianten voor een goede prijs. je zou eens naar hun 100% of 96% borden kuknnen kijken als je toch een ander bord wilt.

edit: Dit is zeker de plek voor tips :)
Ik had gelezen dat de bottom-row van mijn K70 afwijkend is. Volgens mij is de control-toets van een formaat wat je 1,25u (of bij nader inzien 1,5u) zou noemen. Ook lees ik her en der verhalen van mensen die nieuwe knoppen hebben aangeschaft die dan net iets hoger of lager zijn dan de huidige set. Daarom voel ik ergens ook wel de behoefte om opnieuw te beginnen met een standaard toetsenbord, daar kan ik namelijk wel makkelijker onderdelen van vervangen in de toekomst.

Die keychron toetsenborden zien er wel strak uit. Ik zit nu te kijken naar een Q6, die heeft eigenlijk alles wat ik wil, zoals ook een dial en prettige bouwkwaliteit. Bij Keychron zelf kost ie 270 euro en is 'ie out-of-stock maar bij Alternate nog 180.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Corsair zal ongetwijfeld OEM profile keycaps gebruiken, de meeste andere keycaps zijn Cherry profile, deze zijn inderdaad ongeveer 2mm lager. Bij north-facing toetsenborden is er een klein risico op interference. Maar in veel gevallen is dat niet merkbaar.

De bottom row is inderdaad niet standaard, maar de meeste sets hebben genoeg 1u, 1.25u en 1.5u opties om de rij te vullen.

Dat gezegd hebbende, als het budget er is, is een nieuw bord zoals een Keychron naar mijn mening wel de moeite waard. Ik zou liever een ander merk aanraden, maar die zijn niet full size.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozy
Inmiddels is het toetsenbord binnen, typt erg lekker en de bouwkwaliteit voelt enorm goed. Een stuk stiller dan mijn vorige in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Nu online

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Mozy schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 19:32:
Inmiddels is het toetsenbord binnen, typt erg lekker en de bouwkwaliteit voelt enorm goed. Een stuk stiller dan mijn vorige in ieder geval.
Pics or it didn't happen. 😉

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maverick2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-06 16:51

Maverick2001

Never look back

Na de nodige uitbreidingen had ik mezelf voorgenomen geen nieuwe toetsenborden te kopen... dat is mislukt.
Ik kon het niet laten de KBDFans Agar te kopen. Het toetsenbord heeft een HHKB layout.
Heb gekozen voor;
- Anodized Black (hotswap)
- Alu black plate
- Typeplus x YIKB screw-in stabilizer
- HMX Sonja switches
- GMK CYL Oblivion V3.1 keycaps
- Geen foam

Gebruik normaal gesproken voornamelijk een Neo75CU maar ik moet zeggen dat de Agar misschien nog wel fijner aanvoelt / klinkt. Moet wel heel erg wennen aan de HHKB layout.

Het keyboard is niet draadloos (voor de foto`s de kabel even weggelaten).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uj6kv5-mwfLcYQif0PKYrppod0A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Pz52iZeDa8IsGI8dLu0OeY1X.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LQIwP37waY0VtEW6w2JB6ylZLNM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LCvLxGYCySSOcXA7QHFNKGJF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YsGyEocAtrw7E8h7qq84Ufjvzvk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/40y1up7EPbXWBVf7voklL59U.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/giCjwtRvcGrueZFeW26Bd5kDtUg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wwaTuyeS7yvNX7Q4NqTTl83W.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bSJPad4F6hhAX_xqu-EmCEoG9Mw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eoTUnZV1tigxse8FGfqyohkp.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door Maverick2001 op 15-05-2025 10:02 ]

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-06 22:36

MrMarcie

CFMoto 650MT

MatthijsBoog schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 21:50:
Door de hoeveelheid borden die ik inmiddels heb verzameld ben ik iets kieskeuriger geworden, dus ook voor mij gaat het niet heel rap meer. Ik wacht nog op een neo75cu, maar die ligt al een tijdje bij de douane in Duitsland voor een uitgebreide controle. ../..
Heb je hem ondertussen en wat vind je ervan. Heb 4 jaar geleden 2 bordjes gebouwd en type er nog naar tevredenheid op maar wil wel iets nieuws en beters. Zijn simpele bordjes.
Wat vind je van de Neo 65 CU? Vind 75 alweer eigenlijk te groot namelijk, maar wel mooi ding zo te zien.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb hem niet nee. Mijn voorkeur is meer verschoven richting de 65% en was ook niet heel enthousiast over het gebruik van een ball-catch mechanisme. Heb die order dan ook geannuleerd. Wat dat betreft is de 65cu beter.
Die heeft dan weer internal screws, wat heel mooi is, maar prettig tijdens het bouwen is anders. Dat samen met het ontwerp van de bovenkant (het grote verschil in bezel dikte) maakt dat het voor mij niet interessant is, maar voor de prijs is het zeker een goed bord. Het is mijn persoonlijke voorkeur die mij tegenhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groesjenka
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 09:53
@Maverick2001 Mooi board maar waarom heb je niet voor de EC versie gekozen. Is weer eens wat anders en een EC typt lekker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Groesjenka schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 13:03:
@Maverick2001 Mooi board maar waarom heb je niet voor de EC versie gekozen. Is weer eens wat anders en een EC typt lekker.
Was wel heel erg in dubio om dat te doen maar ik vind de clacky sound toch wel heel erg fijn en had al een tijdje de Sonja switches liggen en dit leek (en is) me de perfecte combo. Maar een EC toetsenbord gaat er zeker een keer komen :)

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

MatthijsBoog schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 11:36:
Ik heb hem niet nee. Mijn voorkeur is meer verschoven richting de 65% en was ook niet heel enthousiast over het gebruik van een ball-catch mechanisme. Heb die order dan ook geannuleerd. Wat dat betreft is de 65cu beter.
Die heeft dan weer internal screws, wat heel mooi is, maar prettig tijdens het bouwen is anders. Dat samen met het ontwerp van de bovenkant (het grote verschil in bezel dikte) maakt dat het voor mij niet interessant is, maar voor de prijs is het zeker een goed bord. Het is mijn persoonlijke voorkeur die mij tegenhoudt.
Ik moet zeggen dat ik de 65 / 60 form factor zeker het mooiste vind. Voor mijn werk vind ik het soms toch prettig om de F toetsen te hebben. De Neo75CU is wel een erg geslaagd 75% toetsenbord tov van andere borden die ik heb. Het geluid vind ik dan ook erg geslaagd. Ball-catch vind ik niet storend bij de Neo75. Wat vind je er storend/minder prettig aan?

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wie legt het beter uit dan de fabrikant zelf, hier een snippet uit hun neo65cu product pagina. Ball-catch zal nooit zo consistent zijn als schroeven.
We addressed metal contact vibrations between the top and bottom cases by adopting an internal locking structure. While ball-catch mechanisms are convenient, they create unavoidable metal-to-metal contact that causes inconsistent typing sounds around the latches without foam dampening. Therefore, we've implemented internal locking screws to attach the top and bottom cases.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

MatthijsBoog schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 17:23:
Wie legt het beter uit dan de fabrikant zelf, hier een snippet uit hun neo65cu product pagina. Ball-catch zal nooit zo consistent zijn als schroeven.

[...]
Dank! Klinkt wel logisch maar het is niet merkbaar. Iig niet bij de Neo75Cu. Ik ben benieuwd naar de Neo65CU. Die is onderweg.

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niet merkbaar bij specifiek de 75cu die jij hebt in de huidige staat. Het nadeel zit hem in de variantie van een ball-catch, het is niet altijd identiek en de kans is aanwezig dat het over tijd met meer gebruik verandert. Ik heb inmiddels genoeg borden dat die kleine details voor mij onderdeel worden van de beslissing om een bord te kopen.

Neemt niet weg dat het natuurlijk alsnog gewoon goede borden zijn, alleen net niet helemaal mijn voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:02
Ik heb al een tijdje een, (twee eigenlijk) Keychron V1 Max (Gateron Jupiter Banana switches) plankjes, op zich heel tevreden mee, VIA is top!)
Maar ik heb een probleempje met de spatie die soms dubbel geteld wordt.
Dat hebben ze alletwee. Het gedrag verhuist niet mee met de switch (als ik de switch van de spatiebalk en de 'p' wissel bijvoorbeeld, blijft het probleem bij de spatiebalk). Ook valt me op dat de hot-swappable switches erg los zitten, vooral die van de spatiebalk. (als ik de spatie eraf haal met een key-puller blijft de switch vaak in de cap zitten, en niet in het bord.)

Mijn voorzichtige conclusie is dus, dat de dubbele aanslagen komen doordat de switch niet altijd goed contact maakt met het bord, en dat de kracht van de aanslag er soms voor zorgt dat de contactpunten loslaten, en de aanslag twee keer geregistreerd wordt.

Een oplossing zou natuurlijk zijn om met een drupje soldeer de switches van de spatiebalk vast te zetten. Dan is deze wel niet hot-swappable meer, maar soit. Vragen aan het forum:

Eens met die conclusie?
Is er nog een minder ingrijpende manier om het contact te verbeteren? Hoe hebben andere dit soort problemen opgelost?

(Verdere context, ik leef al best een tijdje met dit probleem, het is zeldzaam genoeg dat ik er blijkbaar al ruim een jaar lang geen punt van maak, voor mij te lang om nog in garantie-claim-modus te gaan. Sowieso heb ik daar niet echt zin in en betwijfel of een eventueel vervangend bord niet precies hetzelfde probleem zou hebben)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skoozie

skoozie

SCSI

De hotswap sockets bestaan uit twee klemmetjes per pootje, met een scherpe pincet kan je die klemmetjes wat dichter naar elkaar toe knijpen, het kan zijn dat dan nog je switch met spatie er uit komt, maar dan zou hij beter contact moeten maken.

Edit! Dat moet vanaf de achterkant van het bord gebeuren.

[ Voor 11% gewijzigd door skoozie op 16-05-2025 09:41 ]

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Ik heb gesmeerde zeezout schakelaars voor zuid RGB op mijn Ducky One 3 met noord RGB. Typen lekker. Komen uit een Ajazz A820 75% toetsenbord. Geluid van een toetsenbord zoals ratelen boeit me niet. Typ ervaring vind ik veel belangrijker. Zitten witte PBT Corsair doorschijnde toetskapjes op.

Ik zie ook veel van de metale platen achterop toetsenborden. Sommige zij net kleine kunstwerken. Hartstikke mooi, maar je ziet het niet he de achterkant als het eenmaal op je buro staat. Maar dat moet ieder voor zich weten natuurlijk ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dat de switch makkelijk los gaat is opzich niet erg, dan gebeurt weleens vaker. Zoals skoozie zegt zou je idd de hotswap socket nog wat kunnen proberen te buigen. Helpt dat niet, dan zijn er nog 2 vervolg opties. De socket vervangen of firmware erop zetten met een langere debounce.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
desalniettemin schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 09:58:
Ik heb gesmeerde zeezout schakelaars voor zuid RGB op mijn Ducky One 3 met noord RGB. Typen lekker. Komen uit een Ajazz A820 75% toetsenbord. Geluid van een toetsenbord zoals ratelen boeit me niet. Typ ervaring vind ik veel belangrijker. Zitten witte PBT Corsair doorschijnde toetskapjes op.

Ik zie ook veel van de metale platen achterop toetsenborden. Sommige zij net kleine kunstwerken. Hartstikke mooi, maar je ziet het niet he de achterkant als het eenmaal op je buro staat. Maar dat moet ieder voor zich weten natuurlijk ;)
#randompost :?

Niet vervelend bedoeld maar is dit vertaald door de software die ook de vertalingen op Aliexpress doet? :X

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
sapphire schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 10:30:
[...]

#randompost :?

Niet vervelend bedoeld maar is dit vertaald door de software die ook de vertalingen op Aliexpress doet? :X
Nee dus. Te snel gepost eigenlijk. Daarom vind ik het ook zo waardeloos dat je geen optie hebt om je reactie te verwijderen.

[ Voor 17% gewijzigd door desalniettemin op 16-05-2025 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Ik heb een keychron q0 numpad. Ben ik erg blij mee. Heb de bovenste rij knoppen gemapped als insert delete home en end.
Maar moet hier elke keer over nadenken. Waar zou ik ergens een setje van die vier caps in het juiste formaat kunnen krijgen? Online vind ik alleen volledige sets van 100+ Keys. Is zo'n set echt de enige optie?

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dillygirl
MaffeMaarten schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 09:27:
Ik heb al een tijdje een, (twee eigenlijk) Keychron V1 Max (Gateron Jupiter Banana switches) plankjes, op zich heel tevreden mee, VIA is top!)
Maar ik heb een probleempje met de spatie die soms dubbel geteld wordt.
Dat hebben ze alletwee. Het gedrag verhuist niet mee met de switch (als ik de switch van de spatiebalk en de 'p' wissel bijvoorbeeld, blijft het probleem bij de spatiebalk). Ook valt me op dat de hot-swappable switches erg los zitten, vooral die van de spatiebalk. (als ik de spatie eraf haal met een key-puller blijft de switch vaak in de cap zitten, en niet in het bord.)

Mijn voorzichtige conclusie is dus, dat de dubbele aanslagen komen doordat de switch niet altijd goed contact maakt met het bord, en dat de kracht van de aanslag er soms voor zorgt dat de contactpunten loslaten, en de aanslag twee keer geregistreerd wordt.

Een oplossing zou natuurlijk zijn om met een drupje soldeer de switches van de spatiebalk vast te zetten. Dan is deze wel niet hot-swappable meer, maar soit. Vragen aan het forum:

Eens met die conclusie?
Is er nog een minder ingrijpende manier om het contact te verbeteren? Hoe hebben andere dit soort problemen opgelost?

(Verdere context, ik leef al best een tijdje met dit probleem, het is zeldzaam genoeg dat ik er blijkbaar al ruim een jaar lang geen punt van maak, voor mij te lang om nog in garantie-claim-modus te gaan. Sowieso heb ik daar niet echt zin in en betwijfel of een eventueel vervangend bord niet precies hetzelfde probleem zou hebben)
Dit heb ik ook met mijn Keychron V6! De spatie en vooral de C en de V maar ook andere letters. Laatst gebeurde het met de R waar ik een hele andere switch in heb zitten om uit te proberen. Ik heb er cream tactiles in zitten en heb gehoord dat tactiles blijkbaar niet zo goed werken in keychron borden. Ik heb ook gehoord dat de ccustomer (daar gaat ie al die c) support slecht is en dat je het daar niet hoeft te proberen. Mijn oplossing was een nieuw toetsenbord kopen die over een maandje hopelijk binnenkomt.
Devil schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 22:47:
Ik heb een keychron q0 numpad. Ben ik erg blij mee. Heb de bovenste rij knoppen gemapped als insert delete home en end.
Maar moet hier elke keer over nadenken. Waar zou ik ergens een setje van die vier caps in het juiste formaat kunnen krijgen? Online vind ik alleen volledige sets van 100+ Keys. Is zo'n set echt de enige optie?
Relegendables zijn misschien een betere optie?

[ Voor 11% gewijzigd door Dillygirl op 18-05-2025 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-06 12:49
Ik ben sinds kort eigenaar van een Keytron K2HE. De toetsen zijn heel fijn, dat ik zelf de actuation heel laag kan instellen ook. Of ik nog wat kan verzinnen voor de macro's zie ik wel.
Ik moet wel gigantisch wennen aan de kleine form factor. Ik dacht dat het minder toetsen zou hebben, maar de toetsen zijn ook kleiner en liggen dichter op elkaar dan ik gewend ben. Nu game ik er primair op, dus dat typen minder fijn is maakt niet zo veel uit.
Wat dan nog jammer is, dat je zo te zien niet kan instellen dat de rgb reactiekleuren in regenboog modus kunnen werken, dat is altijd 1 kleurtje! Boo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Devil schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 22:47:
Hoewel de (naar mijn mening) leukste optie is om 4 artisans te halen (hier een voorbeeld), zijn op Aliexpress ook genoeg losse blanco keycaps te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

MatthijsBoog schreef op zondag 18 mei 2025 @ 13:54:
[...]

Hoewel de (naar mijn mening) leukste optie is om 4 artisans te halen (hier een voorbeeld), zijn op Aliexpress ook genoeg losse blanco keycaps te krijgen.
Ik vind artisans super leuk, maar dan weet ik nog steeds niet op welke knop ik mort drukken :+
Ik zal eens even op Ali kijken, dankjewel!

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dillygirl schreef op zondag 18 mei 2025 @ 13:04:
Dit heb ik ook met mijn Keychron V6! De spatie en vooral de C en de V maar ook andere letters. Laatst gebeurde het met de R waar ik een hele andere switch in heb zitten om uit te proberen. Ik heb er cream tactiles in zitten en heb gehoord dat tactiles blijkbaar niet zo goed werken in keychron borden.
Als keychron met tactiles standaard problematisch is, dan ligt het sowieso aan de debounce. Al die V-serie borden hebben source code online staan, dan is het debounce aanpassen, compilen, flashen en opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cebby
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
En goed alternatief voor andere firmware is ook eens de hotswap sockets checken. Als het goed is hebben ze van de zijkant gezien aan twee kanten een metalen blad zodat je dit krijgt met switch pin: \|/

Als je vaker hotswapt dan kan dat metaal anders gaan staan, met een pincet of schroevendraaier kun je van de achterzijde proberen het terug in vorm te duwen en dan maken de switch pins weer beter contact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestone
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05 11:48

Firestone

$ su - vuursteen

Ik ben op zoek naar een 75% keyboard die goed samenwerkt met mijn KVM switch, bij voorkeur standaard beschikbaar met een 'insert' knop en low-profile switches. Waarschijnlijk moet dit dan 2KRO or 6KRO zijn. Mijn doel is gewoon goed kunnen typen; niet high-performance gamen en/of een RGB festijn. Geavanceerde mapping features heb ik ook niet nodig.

Recentelijk heb ik een Nuphy Air 75 op de kop getikt, maar deze simuleert een USB hub en werkt daardoor niet lekker met mijn KVM switch. Heeft iemand een goede tip of ervaring die mij naar een geschikt keyboard of merk kan leiden? Zelf dacht ik aan een Varmilo or Mistel, maar ik kan nergens informatie vinden over de KVM
ondersteuning vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Nu online

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Wat voor aansluitingen heeft je KVM switch?

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Keychron S1. De source code is beschikbaar, dus mocht de VIA integratie voor problemen zorgen dan is die er gewoon uit te slopen. Specifiek de S1 omdat deze niet draadloos kan en dan ook geen rare trucjes bovenop de standaard qmk/via firmware toepast.

De meeste andere merken zullen vast ook werken, maar die draaien geen qmk, dus heb ik geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestone

Firestone

$ su - vuursteen

pjottum schreef op maandag 19 mei 2025 @ 21:08:
Wat voor aansluitingen heeft je KVM switch?
Mijn KVM (DeLock) vereist een op-USB(-A)-aangesloten keyboard.
MatthijsBoog schreef op maandag 19 mei 2025 @ 21:08:
Keychron S1. De source code is beschikbaar, dus mocht de VIA integratie voor problemen zorgen dan is die er gewoon uit te slopen. Specifiek de S1 omdat deze niet draadloos kan en dan ook geen rare trucjes bovenop de standaard qmk/via firmware toepast.
Interessante tip. Bedankt. Bedoel je dat de S1 out-of-the-box moet werken met een KVM, of dat ik zelf de USB-hub simulatie er uit patch? Ik had eigenlijk niet beoogd om mijn eigen keyboard firmware in elkaar te hacken, maar als het kan werken dan wil ik wel een gokje wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zover ik weet geeft het out of the box al geen problemen, maar mocht VIA nou toch nog vervelend doen, dan kan dat er met 1 regeltje code aanpassen (true naar false zetten) uitgesloopt worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Cherry ondergaat een hele verandering. Ze zijn bezig met een fabriek in China en komen opeens met allemaal nieuwe switches. Na recentelijk de aankondiging van Northern Lights waarmee ze afwijken van hun standaard kleuren, nu meerdere nieuwe modellen. Waaronder een magnetische en inductieve variant om te concurreren met alle HE opties.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:54

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qqBZJHypCGNo_qz0BmAB7NHOzFI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PLR4ol8PdHb7QH5Jkn4pmOVx.webp?f=fotoalbum_large

Sinds een paar dagen staat dit beest op m’n bureau. De Keychron Q6 HE QMK met Gateron Double-Rail Magnetic Nebula Switches.

Komende van een Azio MK Mac met Kailh Brown switches is dit wel een flinke upgrade. Boterzachte aanslagen en helemaal te fine-tunen qua actuation points. Erg blij mee!

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phew... ja die had ik ook nog bijna gekocht. Ware het niet dat ik toen toch besloot het bij de Oceanographer te houden. Welke totaal niet draagbaar is, maar dat doe ik toch af en toe.

Maar goed, het heeft ook niet echt meegezeten met de Type K waar ik nu op type. Maar die was het uiteindelijke zoals verwacht totaal waard. Maar dat ging ook al goed een jaar over tijd, en dan nog de slome verzending naar EU...

Het blijft een beetje een gok met GBs helaas. En nu met eigenlijk nog maar 2.5 betrouwbare vendors in EU ben ik ook wel een beetje klaar ermee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hoogheemraad
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-06 16:16
Oblotzky, keygem, deltakeyco, eloquentclicks, splitkb, keeb.supply. Er zijn er genoeg in de EU. Maar interessante keyboard gb's zijn een zeldzaamheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The GUI
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:25

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Vergeet MonacoKeys niet ;)

GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Nu online

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Is dat een optocht?

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrashOverDrive
En vergeet vooral CandyKeys wel :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dillygirl
Dan bestaat er ook nog Khor, Coffeekeys en Whiplash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeffryS
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-06 17:33
CrashOverDrive schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 14:31:
[...]

En vergeet vooral CandyKeys wel :+
Pas op, straks duikt er hier ook een David op ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Op de Nederlandse MK discord kan dat niet meer, een van de moderators was er klaar mee dus heeft hem een permaban gegeven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hoogheemraad
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-06 16:16
MatthijsBoog schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 17:37:
Op de Nederlandse MK discord kan dat niet meer, een van de moderators was er klaar mee dus heeft hem een permaban gegeven.
And it was a beautiful day.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Firestone

Firestone

$ su - vuursteen

Firestone schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 19:29:
[...]

Interessante tip. Bedankt. Bedoel je dat de S1 out-of-the-box moet werken met een KVM, of dat ik zelf de USB-hub simulatie er uit patch? Ik had eigenlijk niet beoogd om mijn eigen keyboard firmware in elkaar te hacken, maar als het kan werken dan wil ik wel een gokje wagen.
Even nog een terugkoppeling; ik heb de Keychron S1 (blue switches) gekocht, en ik kan bevestigen dat deze perfect samenwerkt met mijn KVM Switch. Voelt ook erg degelijk gebouwd (beter dan Nuphy) dus ik ben er best blij mee. Bedankt @MatthijsBoog voor de tip! Nu nog alleen zoeken naar een passende 'insert' keycap (waarom zijn die zo schaars...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10:46
Ik heb inmiddels de Pricewatch en dit topic al flink doorgewerkt, maar zie door de bomen het bos niet meer. Ik zoek een nieuw toetsenbord en wil vanuit repairability oogpunt graag een mechanische. Lichte voorkeur voor draadloos, moet onder Linux Mint werken en gamen doe ik niet. Eigenlijk gewoon een basic, kwalitatief goed mechanisch toetsenbord voor typewerk. Kan ik dan het beste gaan voor Cherry, Keychron, Steelseries, ....?

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Aziraphale schreef op maandag 2 juni 2025 @ 18:37:
Ik heb inmiddels de Pricewatch en dit topic al flink doorgewerkt, maar zie door de bomen het bos niet meer. Ik zoek een nieuw toetsenbord en wil vanuit repairability oogpunt graag een mechanische. Lichte voorkeur voor draadloos, moet onder Linux Mint werken en gamen doe ik niet. Eigenlijk gewoon een basic, kwalitatief goed mechanisch toetsenbord voor typewerk. Kan ik dan het beste gaan voor Cherry, Keychron, Steelseries, ....?
Zelfbouw-kit een idee? Weet ook niet hoe jij hem draadloos wil gaan verbinden? Dongle of via bluetooth?

Als je hem zelfbouw hebt dan weet je zeker dat alles te vervangen is en aangezien je hem zelf op hebt gebouwd weet je ook wat te vervangen is en wat niet.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
Touchdomex schreef op maandag 2 juni 2025 @ 19:55:
[...]

Zelfbouw-kit een idee? Weet ook niet hoe jij hem draadloos wil gaan verbinden? Dongle of via bluetooth?

Als je hem zelfbouw hebt dan weet je zeker dat alles te vervangen is en aangezien je hem zelf op hebt gebouwd weet je ook wat te vervangen is en wat niet.
Zelfbouwkit is zeker een idee, daar had ik dus nog niet aan gedacht. Verbinden mag zowel met BT als met een dongle. Ik gebruik hem in combinatie met een dock en daarin is wel ruimte voor een dongle.

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer
  • Registratie: Februari 2013

Klauwhamer

Voor spijkers.. op laag water.

In februari dit jaar heb ik een Keychron K1 Max gekocht met low profile red switches. Het is een heerlijk toetsenbord qua layout en aanslag. MAAR: sinds een poosje lijk ik dubbele keypresses te hebben en registreert het toetsenbord soms ook aanslagen van nabij gelegen toetsen. De kwestie begon met een dubbele 'e' maar is zich aan het uitspreiden over andere toetsen. Ik heb de keycap van de 'e' verwijderd en eens goed doorgeblazen, dat leek wat te helpen. Evengoed zit ik nu dus met andere keys die hetzelfde hebben en dus ook van omliggende toetsen.

Wat moet ik hier nu mee? Ik heb geen zin om dit softwarematig te ondervangen (wat zou kunnen met iets als dit) Is dit een bekend probleem van Keychron of dit type toetsenborden van Keychron? Blijf ik dit houden met de K1 Max en kan ik beter naar een ander merk kijken voor low profile mechanische toetsenborden?

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pjottum
  • Nu online

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Klauwhamer schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 11:18:
In februari dit jaar heb ik een Keychron K1 Max gekocht met low profile red switches. Het is een heerlijk toetsenbord qua layout en aanslag. MAAR: sinds een poosje lijk ik dubbele keypresses te hebben en registreert het toetsenbord soms ook aanslagen van nabij gelegen toetsen. De kwestie begon met een dubbele 'e' maar is zich aan het uitspreiden over andere toetsen. Ik heb de keycap van de 'e' verwijderd en eens goed doorgeblazen, dat leek wat te helpen. Evengoed zit ik nu dus met andere keys die hetzelfde hebben en dus ook van omliggende toetsen.

Wat moet ik hier nu mee? Ik heb geen zin om dit softwarematig te ondervangen (wat zou kunnen met iets als dit) Is dit een bekend probleem van Keychron of dit type toetsenborden van Keychron? Blijf ik dit houden met de K1 Max en kan ik beter naar een ander merk kijken voor low profile mechanische toetsenborden?
* pjottum checks nickname ..

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03:44
Ik ben nu in het bezit van een Keychron K10 Pro sinds 1 jaar en 358 dagen. Sinds vanochtend doet mijn toetsenbord raar. Als ik de s intyp, krijg ik asdfg, type ik nogmaals s in krijg ik ASDFG (en zo wisselt dat de hele tijd af). De nummer 2 levert eeen `12345 op en de overige ~90% van de toetsen doen nu helemaal niets meer.

Dit lijkt mij niet een toetsenbord layout setting maar echt een hardware fout. Zag op het internet staan dan mensen nog wel eens de toetsenborden geföhnd hebben. Ook al gedaan en levert niets op. (Ik gok dat soldeerpunten inkrimpen en misschien net geen goed contact maken).

Iemand enig idee wat dit kan zijn? Ga zo nog de firmware er opnieuw opgooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Ook ik heb vaker gelezen dat "firmware opnieuw laden" een mogelijke oplossing is maar ik begrijp oprecht niet waarom dat enig effect zou hebben.

Vooralsnog heb ik de anti-chatter software geïnstalleerd en het lijkt redelijk goed te helpen given enough time om de individuele toetsen te corrigeren maar ik lees ook dat sommige anti-cheat hier niet goed op reageert en je mogelijk een ban riskeert en bovendien is het gevoelsmatig een software correctie op een hardware probleem dat waarschijnlijk progressief is.

Toch maar eens kijken naar een alternatief voor Keychron met low profile switches maar volgens mij is dat best lastig. Heeft iemand suggesties?

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:02
Klauwhamer schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 09:55:
Ook ik heb vaker gelezen dat "firmware opnieuw laden" een mogelijke oplossing is maar ik begrijp oprecht niet waarom dat enig effect zou hebben.

Vooralsnog heb ik de anti-chatter software geïnstalleerd en het lijkt redelijk goed te helpen given enough time om de individuele toetsen te corrigeren maar ik lees ook dat sommige anti-cheat hier niet goed op reageert en je mogelijk een ban riskeert en bovendien is het gevoelsmatig een software correctie op een hardware probleem dat waarschijnlijk progressief is.

Toch maar eens kijken naar een alternatief voor Keychron met low profile switches maar volgens mij is dat best lastig. Heeft iemand suggesties?
Ik heb met mijn toetsenbord een soortgelijk probleem: https://gathering.tweaker...bookmark/1685003/82432942 een paar pagina's terug hebben we daar even ideeën over uitgewisseld hier.

Ik ben het zelf nog aan het negeren :+ , maar ik ben van plan om een keer de "zelf firmware pathen, compilen en flashen" route te gaan met een langere debounce delay, of een andere debounce-tactiek, zag ik ook langskomen toen ik even door de source bladerde.

Ik zou dit allemaal heus moeten kunnen, mijn dagelijks werk is ook het ontwikkelen van software/firmware voor embedded systemen, maar dat is ook precies waarom ik er in m'n vrije tijd meestal geen zin in heb om uit te zoeken hoe ik deze specifieke toolchain precies aan de praat krijg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

MaffeMaarten schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 10:26:
[...]

Ik heb met mijn toetsenbord een soortgelijk probleem: https://gathering.tweaker...bookmark/1685003/82432942 een paar pagina's terug hebben we daar even ideeën over uitgewisseld hier.

Ik ben het zelf nog aan het negeren :+ , maar ik ben van plan om een keer de "zelf firmware pathen, compilen en flashen" route te gaan met een langere debounce delay, of een andere debounce-tactiek, zag ik ook langskomen toen ik even door de source bladerde.

Ik zou dit allemaal heus moeten kunnen, mijn dagelijks werk is ook het ontwikkelen van software/firmware voor embedded systemen, maar dat is ook precies waarom ik er in m'n vrije tijd meestal geen zin in heb om uit te zoeken hoe ik deze specifieke toolchain precies aan de praat krijg.
Ja, ik zit dus precies met hetzelfde. Ik ben de godganse dag al bezig met troubleshooten en engineeren, nog los van kleine kinderen managen, ik wil helemaal geen tijd afzinken in een fucking toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
Inmiddels ben ik iets verder in mijn zoektocht naar een mechanisch bord en ik heb momenteel Keychron en Ducky op mijn shortlist staan,want dat lijken me bekende en betrouwbare merken. Voor Ducky denk ik dan aan de One 3 en voor Keychron is het nog even zoeken wat het meest handige is. Voordeel van Keychron is wel dat ze ook standaard draadloos te gebruiken zijn.

Waar ik echter nog ernstig over twijfel is het formaat van het bord. Momenteel heb ik zo'n ergonomisch Microsoft bord en dat neemt wel veel ruimte in op mijn bureau. Wat kleiner zou dus niet verkeerd zijn, maar wat is dan qua formaat het meest handige? Mijn laptop staat altijd op een standaard naast mijn beeldscherm, dus op zich kan ik daarop wel de functietoetsen gebruiken, maar pijltjes, PgDn, Home etc gebruik ik wel veel omdat ik vooral veel met textverwerking etc doen.

En nog iets anders: Werken deze borden standaard met Linux Mint en is hotswap aan te raden wanneer ik het alleen zou gebruiken voor het vervangen van kapotten switches omdat ik niet kan solderen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Aziraphale schreef op maandag 9 juni 2025 @ 11:52:
Inmiddels ben ik iets verder in mijn zoektocht naar een mechanisch bord en ik heb momenteel Keychron en Ducky op mijn shortlist staan,want dat lijken me bekende en betrouwbare merken. Voor Ducky denk ik dan aan de One 3 en voor Keychron is het nog even zoeken wat het meest handige is. Voordeel van Keychron is wel dat ze ook standaard draadloos te gebruiken zijn.

Waar ik echter nog ernstig over twijfel is het formaat van het bord. Momenteel heb ik zo'n ergonomisch Microsoft bord en dat neemt wel veel ruimte in op mijn bureau. Wat kleiner zou dus niet verkeerd zijn, maar wat is dan qua formaat het meest handige? Mijn laptop staat altijd op een standaard naast mijn beeldscherm, dus op zich kan ik daarop wel de functietoetsen gebruiken, maar pijltjes, PgDn, Home etc gebruik ik wel veel omdat ik vooral veel met textverwerking etc doen.

En nog iets anders: Werken deze borden standaard met Linux Mint en is hotswap aan te raden wanneer ik het alleen zou gebruiken voor het vervangen van kapotten switches omdat ik niet kan solderen?
Aanvankelijk was ik huiverig om af te stappen van de tenkey-pad, maar de Keychron K1 Max is qua grootte perfect gebleken. Het fijnst vind ik ook dat deze low profile is, zodat je niet per se een polssteun hoeft te gebruiken. Dat vind ik toch wel echt afbreuk doen aan het concept, een polssteun. Eerder had ik een normaal profiel mechanisch toetsenbord en uiteindelijk went een polssteun wel maar toch stoorde ik mij steeds aan de desktop clutter waar ik -schijnbaar- wat anaal mee ben.

Op mijn desktops heb ik immer Windows (of Linux via VM/WSL2) dus ik kan daar weinig over zeggen behalve dat QMK (gebruikt door Keychron) 'gewoon' beschikbaar is voor Linux. Dat doet vermoeden dat alles redelijk vlekkeloos zal werken, in ieder geval basisfunctionaliteit. Hotswap lijkt mij altijd te prefereren boven een soldeerbout, no matter what ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjottum
  • Nu online

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Aziraphale schreef op maandag 9 juni 2025 @ 11:52:

Een keyboard heeft op zichzelf bijzonder simpele functionaliteit ('a') die pas ingewikkeld wordt als je met je Linux systeem iets met de software wil doen.

De keychron is een fijne keuze, al heeft @Klauwhamer misschien een hangende toets (@Klauwhamer sorry voor mijn vorige reactie maar het was _te_ verleidelijk). Ik heb zelf de 2 Alice layouts van Keychron en die bevallen me prima, met overigens altijd Fedora. Ducky is vast ook prima, maar ken ik niet.

Mocht je een keychron willen: hun website kent vele landcodes, maar de borden komen altijd uit China. Als je daar besteld kan het land uitmaken kwa prijs (.de,.com,.fr, etc) . In NL verkoopt in elk geval Alternate ze, en die zijn er dan morgen of overmorgen.

Ik vind hotswappable een leuke feature, maar QMK / Via nog veel belangrijker want Open Source. In het topic komt dit ook af en toe terug als 'ff compileren' - door een bord daarmee te kopen steun je die ontwikkeling weer en heb je potentieel iets minder kans op meelezers (ai) tijdens het typen.. .

[ Voor 7% gewijzigd door pjottum op 09-06-2025 13:15 ]

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

pjottum schreef op maandag 9 juni 2025 @ 13:09:
[...]

De keychron is een fijne keuze, al heeft @Klauwhamer misschien een hangende toets (@Klauwhamer sorry voor mijn vorige reactie maar het was _te_ verleidelijk). Ik heb zelf de 2 Alice layouts van Keychron en die bevallen me prima, met overigens altijd Fedora. Ducky is vast ook prima, maar ken ik niet.
Nou, schijnbaar heeft 't iets te maken met Keychron en de manier waarop het PCB in elkaar zit -- meer mensen hebben hier last van. Of dit nou specifiek iets is voor Keychron of voor low profile mechanische toetsenborden in het algemeen, weet ik nog niet. En ben je mal, daar hoef je geen sorry voor te zeggen. Ik heb onlangs overigens wel op het punt gestaan je suggestie toe te passen op mijn beeldscherm, waarbij de HDMI-uitgang zo nu en dan wegvalt (om na een seconde of 7 weer omhoog te komen) maar dat is een ander verhaal ;)

Wel is het zo dat Keyboard Chatter Blocker (zie de link een paar van mijn posts geleden) de situatie beheerbaar maakt. En nu baal ik stiekem een beetje want nu heb ik minder incentive om daadwerkelijk de Keychron retour te sturen (garantie) en een alternatief te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
@Klauwhamer Dus eigenlijk zou je de Keychron maar gedeeltelijk aanraden, of begrijp ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Aziraphale schreef op maandag 9 juni 2025 @ 19:34:
@Klauwhamer Dus eigenlijk zou je de Keychron maar gedeeltelijk aanraden, of begrijp ik dat verkeerd?
Nou ja, het ligt er aan. De toetsenborden en de aanslag is echt een verademing en het ziet en voelt er allemaal superdeluxe uit. Maar random keypresses zijn een ding dat niet uniek zijn voor mij. Het lijkt op een structureel probleem bij Keychron (in ieder geval low profile).

Met een tool die ik daar voor heb geïnstalleerd kan ik de chatter threshold aanpassen (global en op individueel niveau) om zo chatter (dubbele keypresses) te minimaliseren. Dit vereist dus wel een third party tool én je loopt het risico om als cheater geflagt te worden door sommige anticheat. Dat is dan weer wel te omzeilen met een handmatige firmware maar dat moet je maar net willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
Klauwhamer schreef op maandag 9 juni 2025 @ 19:51:
[...]

Nou ja, het ligt er aan. De toetsenborden en de aanslag is echt een verademing en het ziet en voelt er allemaal superdeluxe uit. Maar random keypresses zijn een ding dat niet uniek zijn voor mij. Het lijkt op een structureel probleem bij Keychron (in ieder geval low profile).

Met een tool die ik daar voor heb geïnstalleerd kan ik de chatter threshold aanpassen (global en op individueel niveau) om zo chatter (dubbele keypresses) te minimaliseren. Dit vereist dus wel een third party tool én je loopt het risico om als cheater geflagt te worden door sommige anticheat. Dat is dan weer wel te omzeilen met een handmatige firmware maar dat moet je maar net willen.
Ik game totaal niet, dus anticheat maak ik me geen seconde druk over. Ik wil gewoon een lekker typend toetsenbord wat lang meegaat en te repareren is als er wat stuk gaat. En dan bij voorkeur ook nog voor een redelijke prijs of tweedehands. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjottum
  • Nu online

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Aziraphale schreef op maandag 9 juni 2025 @ 20:27:
[...]

Ik game totaal niet, dus anticheat maak ik me geen seconde druk over. Ik wil gewoon een lekker typend toetsenbord wat lang meegaat en te repareren is als er wat stuk gaat. En dan bij voorkeur ook nog voor een redelijke prijs of tweedehands. :)
Ik zou keychron wel aanraden, mijn n=1 ervaring is tot nu toe prima, zowel met de v10 en de k11 max (low profile). Ik heb nog wel andere borden, de v10 is thuis mijn daily, de k11 mag mee op reis. Beide met browns trouwens.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Aziraphale schreef op maandag 9 juni 2025 @ 20:27:
[...]

Dan kan je eigenlijk niet om Keychron heen wat mij betreft hoor ;)

Edit: Ook bij andere grote merken zoals Ducky kom ik dit fenomeen tegen. Wellicht is het niet voorbehouden aan Keychron.

[ Voor 12% gewijzigd door Klauwhamer op 10-06-2025 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
@Klauwhamer Ach ja, ze hebben allemaal wel wat.

@pjottum Ik zie dat die die jij noemt Alice borden zijn. Zit daar nog een duidelijk voordeel aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Nu online

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Aziraphale schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 09:54:
@Klauwhamer Ach ja, ze hebben allemaal wel wat.

@pjottum Ik zie dat die die jij noemt Alice borden zijn. Zit daar nog een duidelijk voordeel aan?
Voor mij wel, zie mijn review van de v10 die ik ooit schreef (ik heb gewoon al sinds altijd dit soort borden gehad).

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
pjottum schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 11:28:
[...]

Voor mij wel, zie mijn review van de v10 die ik ooit schreef (ik heb gewoon al sinds altijd dit soort borden gehad).
Helder, hem hem gelezen. Ik ga zelf toch eerst voor een 'gewone'. Maakt het bij Keychron/Gateron nog veel uit welke switches je hebt? Kwam een interessante aanbieding tegen met Gateron Red, vandaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
De normale mx style switches zijn allemaal uitwisselbaar. Het gevoel en geluid zal wel verschillen. Ook de debounce is bij het ene merk iets belangrijker dan bij het andere, maar daar zou ik mij niet druk om maken persoonlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aziraphale
Kogel door de kerk gejaagd en bij Alternate een tweedekans K1 Max-H1 met low-profile Gateron Red switches besteld. Ben heel erg benieuwd!

Pagina: 1 ... 156 157 Laatste