Zoals gezegd heb ik de Freestyle Edge gekocht (Cherry MX Brown switches)
[afbeelding]
Eerste indruk van de collega's van m'n man toen ze de doos zagen (bij hem op het werk laten bezorgen): daar zit toch geen toetsenbord in?
Achtergrond: ik ben een blindtyper en werk al jaren op een geknikt toetsenbord (weet even niet meer precies wanneer mijn laatste Logitech stuk is gegaan, maar sindsdien heb ik alleen nog maar de Microsoft Natural Ergonomics 4000 gehad, zowel privé als op m'n werk, en dat al zeker een jaar of 12, 13).
Eerst wat negatieve punten (heb ik die gehad):
De delen hadden wel wat verder uit elkaar mogen kunnen (20" is wat aan de korte kant, als je wel beide delen gewoon wilt kunnen gebruiken en je muis er tussenin wilt hebben)
Rode leds waren beter geweest dan blauw.
Wennen: ik ken mijn 4000 helemaal, die past gewoon als een handschoen. Ik leg mjin vingers daar practisch nooit verkeerd op. De Edge heeft natuurlijk een iets andere toetsindeling (dus de werkelijke plaatsing van de toetsen in het frame), dus ik moet nog even zoeken naar de f en de j (dat zijn de toetsen waar je wijsvingers op liggen).
Voor de rest, hij voelt gewoon lekker aan, en het feit dat mijn kat niet meer op m'n toetsenbord kan liggen is een groot plusplunt! (hij zat gisteren echt beteutert te kijken naar m'n toetsenbord
)
En de icing on the cake is echt de software die erop staat. Je kunt het toetsenbord helemaal indeling zoals jij het wilt. Elke toets (muv van een paar systeem toetsen) kun je programmeren. Wil je een DVORAK indeling? Dan maak je die
Ik speel Guild Wars 2, en daar hebben ze rond kerst altijd wat speciale dingen. Eén daarvan is een spelletje wat lijkt op guitar hero. Je moet dan de toetsen 1 t/m 4 en 6 t/m 9 gebruiken. Wat natuurlijk erg lastig is op een natural keyboard, omdat de 6 aan de linkerkant zit (en 7 t/m 9 aan de rechterkant). Maar met dit toetsenbord kan ik gewoon de 7 een 6 maken, de 8 een 7, etc. Problem solved! En gebruik je voor programmeren vaak die combinatie van toetsen en muis? Dan kun je daar ook een macro van maken. En je hoeft er geen software voor te installeren, je hoeft nergens te registreren, alles staat gewoon in het toetsenboard!
[afbeelding]
Eerste indruk van de collega's van m'n man toen ze de doos zagen (bij hem op het werk laten bezorgen): daar zit toch geen toetsenbord in?
Achtergrond: ik ben een blindtyper en werk al jaren op een geknikt toetsenbord (weet even niet meer precies wanneer mijn laatste Logitech stuk is gegaan, maar sindsdien heb ik alleen nog maar de Microsoft Natural Ergonomics 4000 gehad, zowel privé als op m'n werk, en dat al zeker een jaar of 12, 13).
Eerst wat negatieve punten (heb ik die gehad):
De delen hadden wel wat verder uit elkaar mogen kunnen (20" is wat aan de korte kant, als je wel beide delen gewoon wilt kunnen gebruiken en je muis er tussenin wilt hebben)
Rode leds waren beter geweest dan blauw.
Wennen: ik ken mijn 4000 helemaal, die past gewoon als een handschoen. Ik leg mjin vingers daar practisch nooit verkeerd op. De Edge heeft natuurlijk een iets andere toetsindeling (dus de werkelijke plaatsing van de toetsen in het frame), dus ik moet nog even zoeken naar de f en de j (dat zijn de toetsen waar je wijsvingers op liggen).
Voor de rest, hij voelt gewoon lekker aan, en het feit dat mijn kat niet meer op m'n toetsenbord kan liggen is een groot plusplunt! (hij zat gisteren echt beteutert te kijken naar m'n toetsenbord
En de icing on the cake is echt de software die erop staat. Je kunt het toetsenbord helemaal indeling zoals jij het wilt. Elke toets (muv van een paar systeem toetsen) kun je programmeren. Wil je een DVORAK indeling? Dan maak je die
Mijn keuze voor de Brown switches lijkt me goed gegokt, ik zat te twijfelen tussen rood en bruin, blauw lijkt me te zwaar. Ik wil wel iets voelen, maar niet teveel.erikieperikie schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 18:53:
Ik ben voor brown gegaan omdat helemaal geen feedback (red) denk ik te slap aanvoelt, clicky blauw is denk ik irritant voor mijn omgeving, dus is brown de bruine middenweg.
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.