Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Zou goed kunnen, dat is dan wel mooi klote zegThe Eagle schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 20:11:
[...]
Wordt ws in Spanje gebouwd? Fabriek gaat in de zomer een volle maand dicht.
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Haha, exact. Ik lurk hier graag om op een manier toch een beetje bij te blijven met de laatste keuzes die kunnen gemaakt worden in autoland, maar op deze manier wordt het toch wel wat minder interessantnokiaan958GB schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 22:53:
Dit topic heet "keuze leaseauto". Is het niet een idee dat nu ik lees dat er behoefte is bijna 2 pagina's over levertijden te praten dat iemand een levertijdentopic aanmaakt ?
Beiden dus goed uitgerust, handgeschakeld (diesel) en vallen binnen budget. De Megane is natuurlijk nieuwer, Volvo wellicht beter afgewerkt en mooiere materialen? Proefrit in beiden gemaakt, Volvo reed prima, Megane kon alleen in een automaat dus geen schakel gereden.
Gewoon benieuwd wat jullie zouden kiezen en waarom (als je dus persé moest kiezen uit bovenstaande)
Edit: ruimte is voor ons niet zozeer een issue. Zijn met 2en, dus slechts 'nice to have'
[ Voor 9% gewijzigd door remzor op 22-06-2017 10:05 ]
Ligt eraan wat je belangrijk vindt, en wat je smaak is.remzor schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 09:36:
Stel; je hebt de keus uit de Volvo V40 D2 Nordic+ luxery line of de Renault Megane hatchback dCi110 Bose, met ook extra opties en pakketten.
Beiden dus goed uitgerust, handgeschakeld (diesel) en vallen binnen budget. De Megane is natuurlijk nieuwer, Volvo wellicht beter afgewerkt en mooiere materialen? Proefrit in beiden gemaakt, Volvo reed prima, Megane kon alleen in een automaat dus geen schakel gereden.
Gewoon benieuwd wat jullie zouden kiezen en waarom (als je dus persé moest kiezen uit bovenstaande)
Edit: ruimte is voor ons niet zozeer een issue. Zijn met 2en, dus slechts 'nice to have'
In mijn geval vind ik vloeiend en snel infotainment belangrijk, dan zou ik voor de Volvo gaan.
Maar als je weer de laatse features wil (airplay / android auto) dan heeft de Volvo dat niet.
Moet de auto praktisch zijn, dan is de Megane waarchijnlijk de betere keuze, en wat ruimer.
Afwerking is van de Volvo ietsje beter. Eigenlijk zijn het twee behoorlijk verschillende auto's.
EDIT: Qua ruimte; zelf kon ik niet prettig zitten in de Volvo omdat de daklijn (zelfs voorin) behoorlijk laag is. Achterin kon ik niet rechtop zitten door de daklijn (+- 182cm)
Ik zou zelf ook nooit een Franse auto nemen. (behalve de 2e hands Clio van mijn vriendin dan)AllSeeyinEye schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 09:41:
@remzor Ik zou dan altijd voor de Volvo gaan. Niet omdat ik zelf een S60 rijd, maar simpelweg omdat een Megane Frans is (biased? wellicht, maar goed) en ik de Megane lelijk vind.
De exterieur styling is wel erg mooi van de Megane...
@AllSeeyinEye Ha Ha Ha
[ Voor 21% gewijzigd door Bensjero op 22-06-2017 09:45 ]
@Bensjero Licht? Of donker?!
[ Voor 9% gewijzigd door AllSeeyinEye op 22-06-2017 09:42 ]
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Mijn boefje is liev!
@Bensjero Mijn vriendin mag een nieuwe uitzoeken, offertes dus ook inmiddels binnen. Zij geeft verder niets om CarPlay e.d., ze luistert liever CD's zelfs
@AllSeeyinEye Tsja, Frans... opzich zouden we hem daarom niet persé lnks laten liggen (immers, nu een 308) maar een keer een Volvo is ook fijn denk ik.
Luxury line is gewoon ontzettend compleet, met mussel blue als mooie nieuwe kleur voor de V40. Interieur vinden we beiden wel een tikkie outdated; relatief klein scherm, veel knoppen, geen elektronische handrem, etc.
Mijn boefje is liev!
Ja en nee. Auto wordt maximaal 3 jaar gereden, dan hopen we nog geen kinderen te hebbenJB schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 09:55:
@remzor Bedenk ook dat je 'm een aantal jaren gaat rijden. Ga je 'm privé rijdenStaat er gezinsuitbreiding op de planning
Ah, ja hoor vaker dat het touch screen niet altijd even soepel loopt. Tijdens de proefrit opzich prima, al hebben we er toen niet heel veel mee gespeeld.skoozie schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 10:03:
@remzor mijn huidige Megane Bose heeft problemen met het infotainment gedeelte gehad en tijdens de proefrit met de nieuwe Megane Bose had ik ook problemen met het infotainment systeem, deze klapte er uit en kon zelfs de Climate Control niet meer bedienen. Dus de keuze voor mij zou de Volvo zijn. Met 1.94 zat ik bij de Volvo v40 tegen het dak en is het voor mij een Mazda 3 Skylease GT geworden, misschien ook een optie om te bekijken.
De Mazda valt af omdat ze die lelijk vind (mannelijke neus) net als de BMW1. A3 valt niet lekker aan te kleden binnen budget (wil geen eigen bijdrage), Mercedes A gaan we nog ff kijken maar met AMG pakket ook kleine eigen bijdrage. Moet sowieso een hatchback worden. Bovengenoemde zijn dus het meest concreet, hebben er in proef gereden en offertes binnen.
Het is toch allemaal vrij prijzig in de lease vanwege haar contract van 55k / diesel / 36 maanden.
[ Voor 3% gewijzigd door remzor op 22-06-2017 10:11 ]
Mag een hybride ook? Ik heb zelf 4 jaar de Lexus ct200h gereden, rijd nu twee jaar een honda civic, zodra ik een nieuwe mag ga ik weer terug naar lexus. Wat een fijne auto was dat.remzor schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 10:09:
[...]
Ja en nee. Auto wordt maximaal 3 jaar gereden, dan hopen we nog geen kinderen te hebben
[...]
Ah, ja hoor vaker dat het touch screen niet altijd even soepel loopt. Tijdens de proefrit opzich prima, al hebben we er toen niet heel veel mee gespeeld.
De Mazda valt af omdat ze die lelijk vind (mannelijke neus) net als de BMW1. A3 valt niet lekker aan te kleden binnen budget (wil geen eigen bijdrage), Mercedes A gaan we nog ff kijken maar met AMG pakket ook kleine eigen bijdrage. Moet sowieso een hatchback worden. Bovengenoemde zijn dus het meest concreet, hebben er in proef gereden en offertes binnen.
Het is toch allemaal vrij prijzig in de lease vanwege haar contract van 55k / diesel / 36 maanden.
Een hele rij microsoft certificeringen.
Golf? Gulietta?remzor schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 10:09:
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Ik zou zelf wel voor de premium uitvoering gaan, omdat het opzichtige blauw binnen niet helemaal mijn smaak is.
Andere kanshebbers zijn:
Opel Crossland_X
Kia Niro.
Maar daar heb ik nog niet in gereden.
Overigens zijn mijn gegevens:
48 maanden
25000 kilometer
Benzine of diesel (blijkbaar ook lpg)
Zoals gezegd hierboven moet het diesel zijn, op basis van 55k (welke ze overigens niet zal halen) ook niet zo gek.@r!k schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 10:27:
[...]
Mag een hybride ook? Ik heb zelf 4 jaar de Lexus ct200h gereden, rijd nu twee jaar een honda civic, zodra ik een nieuwe mag ga ik weer terug naar lexus. Wat een fijne auto was dat.
Gulietta doet ons niets, facelift Golf is wel een mooie auto (vooral binnenin) maar als je die op hetzelfde niveau wilt aankleden ook een stuk duurder en waarschijnlijk ook eigen bijdrage.
Thanks though
Wat is er niet gek? Mijn contract is op basis van 45k, maar ik zit de laatste jaren toch zeker ergens tussen de 50 en 55k.remzor schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 11:41:
[...]
Zoals gezegd hierboven moet het diesel zijn, op basis van 55k (welke ze overigens niet zal halen) ook niet zo gek.
Je leest het verkeerd denk ik. Wat ik zeg is dat het niet gek is dat ze diesel moet nemen met een contract van 55k. Dat is simpelweg nog steeds goedkoper rijden dan benzine met dit kilometrage.AllSeeyinEye schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 11:42:
[...]
Wat is er niet gek? Mijn contract is op basis van 45k, maar ik zit de laatste jaren toch zeker ergens tussen de 50 en 55k.
Met mijn kilometers mag ik benzine rijdenremzor schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 15:44:
[...]
Je leest het verkeerd denk ik. Wat ik zeg is dat het niet gek is dat ze diesel moet nemen met een contract van 55k. Dat is simpelweg nog steeds goedkoper rijden dan benzine met dit kilometrage.
Had een offerte voor een D4 en T4 ingeleverd bij de baas. Leasemij heeft beiden doorgerekend en het verschil was zo klein (ten faveure van de diesel, dat wel) dat m'n baas toch de benzine besteld heeft (want dat is gunstiger (ca 40 euro netto / maand) voor mij)
Serieus? Ik ben 1.96 en heb nog ruimte boven mijn hoofd.skoozie schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 10:03:
@remzor mijn huidige Megane Bose heeft problemen met het infotainment gedeelte gehad en tijdens de proefrit met de nieuwe Megane Bose had ik ook problemen met het infotainment systeem, deze klapte er uit en kon zelfs de Climate Control niet meer bedienen. Dus de keuze voor mij zou de Volvo zijn. Met 1.94 zat ik bij de Volvo v40 tegen het dak en is het voor mij een Mazda 3 Skylease GT geworden, misschien ook een optie om te bekijken.
Stoel wel goed ingesteld? Kan ook nog omlaag he.
Heb de V40 nu 2,5 jaar, nieuwe auto is besteld. Is Octavia geworden ivm beschikbare opties en dat ik voor werk wat meer binnenruimte wenselijk vond.
Gruwelijk gejatte Icoon!
Het is ook maar net hoe de verhoudingen zijn lichamelijk. Ik ben zelf 2.05 en heb bijvoorbeeld veel lengte in mijn rug zitten. Daardoor ook vaak te weinig ruimte voor mijn hoofd.RZor schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 17:11:
[...]
Serieus? Ik ben 1.96 en heb nog ruimte boven mijn hoofd.
Heb de V40 nu 2,5 jaar, nieuwe auto is besteld. Is Octavia geworden ivm beschikbare opties en dat ik voor werk wat meer binnenruimte wenselijk vond.
Mijn twee broers zijn ook rond de twee meter maar die hebben in verhouding meer lengte in de benen zitten.
WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV
Eerste wat ik doe in een auto is stoel naar achteren, instappen stoel omlaag en stuur naar me toe trekken.Om dan nog bij het stuur te kunnen moet vaak de stoel iets naar voren en de rugleuning redelijk rechtop. Ik houd er ook niet van om in een auto te liggen, heb een redelijk rechte zit. Er zijn redelijk veel business modellen die er standaard een dakraam bij hebben, deze zijn afgevallen omdat ik daardoor de ruimte miste in de auto. de Volvo V40 was de enige auto waar ik al niet in paste zonder dakraam.RZor schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 17:11:
[...]
Na lang wikken en wegen waren er voor mij nog twee serieuze opties over: de door @AllSeeyinEye getipte BMW 420dA Gran Coupe en de Tesla Model S 75D. Twee auto's die natuurlijk nauwelijks met elkaar te vergelijken zijn en waarbij de Tesla een complete verandering van mijn "auto gedrag" verlangt.
Ik zou graag willen zeggen dat het milieu de belangrijkste motivatie was in mijn beslissing, maar dan neem ik een loopje met de waarheid. Uiteindelijk was de afweging of de nieuwe uitdagingen die een elektrische auto met zich meenemen genoeg gecompenseerd werden door het feit dat de Tesla per maand mij significant minder geld kost. Deze uiterst subjectieve niet-wetenschappelijk afweging is uiteindelijk in het voordeel van de Model S uitgevallen en zojuist is dan ook de finale offerte aanvraag naar de leasemaatschappij verstuurd.
Qua opties houdt Tesla het lekker overzichtelijk, dit in tegenstelling tot BMW waar ik denk ik minimaal 20 uur kwijt was om tot mijn gewenste configuratie te komen, en het is uiteindelijk geworden:
Tesla Model S 75D
Deep Blue Metallic Lak
Autopilot
Interieur upgrade
Erg mooie keuze, wat voor leasecontract / budget heb je dan of is dit private lease?DivWhis schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 03:28:
Omdat mensen in dit topic (en het elektrisch rijden topic) mij hebben geholpen even een update wat betreft de keuze qua leaseauto.
Na lang wikken en wegen waren er voor mij nog twee serieuze opties over: de door @AllSeeyinEye getipte BMW 420dA Gran Coupe en de Tesla Model S 75D. Twee auto's die natuurlijk nauwelijks met elkaar te vergelijken zijn en waarbij de Tesla een complete verandering van mijn "auto gedrag" verlangt.
Ik zou graag willen zeggen dat het milieu de belangrijkste motivatie was in mijn beslissing, maar dan neem ik een loopje met de waarheid. Uiteindelijk was de afweging of de nieuwe uitdagingen die een elektrische auto met zich meenemen genoeg gecompenseerd werden door het feit dat de Tesla per maand mij significant minder geld kost. Deze uiterst subjectieve niet-wetenschappelijk afweging is uiteindelijk in het voordeel van de Model S uitgevallen en zojuist is dan ook de finale offerte aanvraag naar de leasemaatschappij verstuurd.
Qua opties houdt Tesla het lekker overzichtelijk, dit in tegenstelling tot BMW waar ik denk ik minimaal 20 uur kwijt was om tot mijn gewenste configuratie te komen, en het is uiteindelijk geworden:
Tesla Model S 75D
Deep Blue Metallic Lak
Autopilot
Interieur upgrade
Ik merk dat budgetten een beetje lastig te vergelijken zijn. Maar in mijn geval is het een leasebudget van +/- 800 Euro, wat verhoogd wordt door mijn werkgever met 250 Euro vanwege de keuze voor een elektrische auto. Ik heb de finale offerte nog niet, maar dat zal rond de 1300 Euro uitkomen. Het verschil is mijn eigen bijdrage (die weer aftrekbaar is).wvkreg schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 07:56:
[...]
Erg mooie keuze, wat voor leasecontract / budget heb je dan of is dit private lease?
Bij ons heeft de hoeveelheid KM's die je rijdt verder geen effect op je individuele leaseprijs. Ik verwacht 40k te rijden per jaar, maar als ik 10k of 50k had ingevuld zou de offerte niet anders worden.
Ik rijd nu ook bijna 4 jaar in m'n V40, nooit ruimte tekort gehad. Sterker nog, ik ga nu een eigen auto kopen en zoals het nu lijkt wordt dat een kleinere auto dan de V40LightStar schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 16:22:
@remzor Je moet je ook goed bedenken of je ruimte nodig bent, de V40 is gewoon niet groot..., ik rij er nu 4 jaar in en ben blij dat hij straks weggaat zo nu en dan moet ik nog wel eens iets vervoeren en dan is het echt meten van te voren of het er wel in gaat...
Wat @Kees_frl ook zegt, verschilt heel erg per persoon. Ik ben +/- 1.90 en heb iets van 3-4 cm boven m'n hoofd nog aan ruimte. Precies genoeg voor mij, maar als iemand iets anders qua verhouding in elkaar zit, kan het te weinig zijnRZor schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 17:11:
[...]
Gedaan en ik mag hem volgende week donderdag ophalenKecin schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 14:59:
[...]
Bel de dealer even en geef aan dat je 7 juli een trip gaat maken, en of je dat al in je nieuwe Skoda kan doen. Dikke kans dat de dealer daar leuk op gaat reageren en je nog een beetje voortrekt in de rij als je hard genoeg maar tegelijkertijd subtiel erop aandringt:P
http://www.autoweek.nl/vi...sie-peugeot-308-facelift/
Met precies de reden waarom ik de 308 helaas wederom niet ga nemen. Geen structurele verandering in centraal touchscreen. Nog steeds vreselijk omslachtig en daardoor zelfs ronduit onveilig. Jammer van Peugeot. Ik had meer van ze verwacht. Een systeem 1 keer verprutsen is tot daar aan toe, maar het in de facelift vervolgens net zo dramatisch laten is gewoon echt een gemiste kans.
UNOX: The worst operating system
Voor mij was het trekgewicht ook een beslissende factor, maar ik moet zeggen dat ik (ondanks 3 kinderen) geen spijt heb van de V40 die ik nu heb.remzor schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 09:36:
Stel; je hebt de keus uit de Volvo V40 D2 Nordic+ luxury line of de Renault Megane hatchback dCi110 Bose, met ook extra opties en pakketten.
Grootste voordeel is voor mij de goede stoelen, en vooral de stilte in de auto tov, een hoop andere auto's.
Nu heb ik niet met de nieuwe Megane gereden, maar met een Kadjar was het een wereld van verschil.
Voor de beperkte ruimte heb ik er dakdragers bij, en indien nodig en dakkoffer. Zit met 5 minuten op de auto.
Precies dezelfde stap als die ik heb gemaakt dusRZor schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 17:11:
[...]
Het kan aan mij liggen, maar ik vond het nogal kort door de bocht. In die review wordt gezegd dat het nog steeds omslachtig is, want je kunt niet zo heel snel de stem uitschakelen van je navigatie. Sorry hoor, maar navigatie instellen is niet iets dat je tijdens het rijden hoort te doen.Korvaag schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 12:54:
Kleine rij-impressie van de 308 bij Autoweek:
http://www.autoweek.nl/vi...sie-peugeot-308-facelift/
Met precies de reden waarom ik de 308 helaas wederom niet ga nemen. Geen structurele verandering in centraal touchscreen. Nog steeds vreselijk omslachtig en daardoor zelfs ronduit onveilig. Jammer van Peugeot. Ik had meer van ze verwacht. Een systeem 1 keer verprutsen is tot daar aan toe, maar het in de facelift vervolgens net zo dramatisch laten is gewoon echt een gemiste kans.
Als ze nou als voorbeeld aantoonden dat het instellen van de airco omslachtig is, of een andere handeling dat je vaker zal doen, dan vind ik dat een beter punt.
Dit is gewoon goedkoop negatief zijn.
Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW
Als ik het filmpje zo zie is de snelheid wel wat beter geworden, dat is/was in de huidige versie behoorlijk slecht. Heel veel aanpassingen die bij andere merken snel te doen zijn kosten bij de 308 enorm veel stappen. Waarschijnlijk denken ze in Frankrijk dat het logisch is, maar dat is het (helaas) verre van.Ktenolix schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 14:02:
[...]
Het kan aan mij liggen, maar ik vond het nogal kort door de bocht. In die review wordt gezegd dat het nog steeds omslachtig is, want je kunt niet zo heel snel de stem uitschakelen van je navigatie. Sorry hoor, maar navigatie instellen is niet iets dat je tijdens het rijden hoort te doen.
Als ze nou als voorbeeld aantoonden dat het instellen van de airco omslachtig is, of een andere handeling dat je vaker zal doen, dan vind ik dat een beter punt.
Tja, wellicht is het airco instellen een soortgelijk voorbeeld, maar ik blijf erbij dat dit heel makkelijk afzeiken is en ze beter een ander voorbeeld konden nemen.Korvaag schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 14:04:
Onzin: ze halen gewoon een voorbeeld aan. Voor mij zelfs een aardig relevant voorbeeld omdat ik de stem alleen aanzet op drukke onbekende punten en wanneer wil je juist op de weg blijven letten. Pak het airco voorbeeld en je kan je reactie precies hetzelfde neerzetten want die staat toch altijd op 20 graden.
Ik zeg ook niet dat het nieuwe systeem niet omslachtig is he

Ben er blij mee!
[ Voor 39% gewijzigd door DaRealHibachi op 23-06-2017 14:45 ]
Oeh, mooie kleurenDaRealHibachi schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 14:09:
Well, she has arrived..![]()
[afbeelding]
Ben er blij mee!
Thanks!! De velgen zijn eigenlijk van de Kadjar, de dealer had ze toevallig nog liggen..Ktenolix schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 14:10:
[...]
Oeh, mooie kleurenwaren de zwarte velgen een optie?
Thanks!!Kapteynn schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 14:10:
@DaRealHibachi Ziet er goed uit! Tof die zwarte velgen en getinte ruiten. Veel veilige Km's gewenst
[ Voor 29% gewijzigd door DaRealHibachi op 23-06-2017 14:18 ]
Heel tof. Welke uitvoering is t precies (gok de Bose?) met welke optie's ?DaRealHibachi schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 14:09:
[afbeelding]
Ben er blij mee!
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
O ja, eens hoor. Maar aangezien er in dit topic nogal wat vragen waren over wat er gebeurd zou zijn met de bediening dacht ik : ik post het even.Ktenolix schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 14:08:
[...]
Ik zeg ook niet dat het nieuwe systeem niet omslachtig is heik wacht persoonlijk gewoon de testrit af om mijn eigen oordeel te vormen ipv een oordeel door iemand die zich misschien laat leiden door persoonlijke of zakelijke smaak
En aangezien het bij mij 1 van de hoofdpunten was om de auto te laten staan een paar jaar geleden, heb ik aan deze review genoeg
ThanksDennusB schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 14:19:
[...]
Heel tof. Welke uitvoering is t precies (gok de Bose?) met welke optie's ?
Het is idd de Bose met onderstaande opties:
Panoramisch schuifdak
8,7" portrait touchscreen
17" Aquila velgen in diamandglans (van de Kadjar)
Pack Vision Comfort (LED lampen & HUD)
Easy Life Pack (Rearview camera etc)
Netjes! Ga je veel plezier van hebben. Ik heb er al weer bijna 15k opzitten in m'n nieuwe Megane en nog steeds erg blij mee ook. Veel veilige kilomters!DaRealHibachi schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 14:29:
[...]
Thanks![]()
Het is idd de Bose met onderstaande opties:
Panoramisch schuifdak
8,7" portrait touchscreen
17" Aquila velgen in diamandglans (van de Kadjar)
Pack Vision Comfort (LED lampen & HUD)
Easy Life Pack (Rearview camera etc)
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Foto doet het niet meer....DaRealHibachi schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 14:09:
[afbeelding]
Ben er blij mee!
[ Voor 58% gewijzigd door Shanquish op 23-06-2017 14:38 ]
[ Voor 93% gewijzigd door DaRealHibachi op 23-06-2017 14:50 ]
Je kunt een 1.6 natuurlijk ook niet met een 2.0 blok vergelijken. Dan moet je bij VAG ook de 2.0 kiezen voor een eerlijk vergelijk...J0YR1D3R schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 13:42:
[...]
Wel vind ik D4 een veel fijner blok dan de 1.6TDI, in meerdere opzichten trouwens. Wat dat betreft heeft Volvo echt wel een goede motor in elkaar gezet.
Ja en nee. De Octavia waar ik nu in rijd is duurder dan de V40 die ik hier voor had. Heel veel meer opties zitten er niet op eigenlijk. Het grootste verschil zit hem in de BPM en deels in de meerprijs van de automaat. Ik maak het vergelijk omdat de lichtere motor + automaat flink meer verbruikt tov de V40 en daarom de D4 uit de Volvo dus een erg goed blok is. Sterk, snel en toch zuinig.jongetje schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 16:56:
[...]
Je kunt een 1.6 natuurlijk ook niet met een 2.0 blok vergelijken. Dan moet je bij VAG ook de 2.0 kiezen voor een eerlijk vergelijk...
Volgens mij is 200 niet onrealistisch. Collega's die een outlander hebben (of andere hybride auto) klagen dat ze enorm veel moeten bijbetalen omdat het brandstofvoorschot zo verkeerd in ingeschat. Daarbij, krijg je het verschil niet terug? Dus mocht je minder krijt zijn aan brandstof dat je het terug krijgt?TheJVH schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 23:40:
Vraagje: Ik zit te kijken naar een A3 e-tron, en gezien we bij ons een mobiliteitsbudget krijgen speelt het brandstofvoorschot ook een onderdeel. Nu zie ik bij Alphabet dat de A3 e-tron een dikke 200 euro aan brandstofvoorschot heeft, terwijl het bij een A3 Sportback 1.5L benzine ongeveer 190 euro is, bij een diesel 110, en een 1.0 iets van 160. Nu is het brandstofvoorschot bij een Golf GTE hetzelfde (zelfde platform), maar een Mitsubishi Outlander PHEV heeft maar een brandstofvoorschot van 60,- (!) euro. Je gaat mij niet vertellen dat bij eenzelfde hoeveelheid kilometers de Outlander zuiniger is. Heeft iemand enig idee hoe dit kan?
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Lijkt wel alsof men rekening houdt met het feit dat er gewoon brandstof getankt zal worden i.p.v. elektrisch rijden. Dat is natuurlijk ook wel veel gebeurd de afgelopen jaren met die semi-elektrische wagens, aangezien men deze gewoon uitkoos op basis van de bijtelling.TheJVH schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 23:40:
Vraagje: Ik zit te kijken naar een A3 e-tron, en gezien we bij ons een mobiliteitsbudget krijgen speelt het brandstofvoorschot ook een onderdeel. Nu zie ik bij Alphabet dat de A3 e-tron een dikke 200 euro aan brandstofvoorschot heeft, terwijl het bij een A3 Sportback 1.5L benzine ongeveer 190 euro is, bij een diesel 110, en een 1.0 iets van 160. Nu is het brandstofvoorschot bij een Golf GTE hetzelfde (zelfde platform), maar een Mitsubishi Outlander PHEV heeft maar een brandstofvoorschot van 60,- (!) euro. Je gaat mij niet vertellen dat bij eenzelfde hoeveelheid kilometers de Outlander zuiniger is. Heeft iemand enig idee hoe dit kan?
Tsja, als werknemer heb je daar niet zo veel aan. Het bedrijf zal vast terugkrijgen, maar zelf heb je natuurlijk rekening te houden met je leasebudget (dus vaak incl. brandstofvoorschot).miicker schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 00:00:
[...]
Volgens mij is 200 niet onrealistisch. Collega's die een outlander hebben (of andere hybride auto) klagen dat ze enorm veel moeten bijbetalen omdat het brandstofvoorschot zo verkeerd in ingeschat. Daarbij, krijg je het verschil niet terug? Dus mocht je minder krijt zijn aan brandstof dat je het terug krijgt?
Overigens geld voor ons gewoon het totale exploitatiebedrag, en wat we meer / minder rijden is voor de werkgever. Sommige binnen de organisatie rijden 60k per jaar, anderen (zoals ik) 20k, en ik gok dat dat zich een beetje compenseert. Wel verwachten ze dat je een bewuste keuze maakt (dus bij 60k neem je een diesel), en gezien ik veel binnen de stad rij is een plug-in hybride ideaal.
Wij zijn aan het kijken naar een simpele skoda fabia combi. Nu hebben wij 2 offertes gekregen voor 2 verschillende versies.
De ene is de Drive die 18.440 is met de opties die we willen (telefoon en getinte ramen achter) en de ander is de Ambition versie die 18.550 is met dezelfde opties.
Telefoon is namelijk standaard in het eerste model. Daarom is de eenvoudigere Ambition uiteindelijk duurder met die opties.
Als wij vervolgens in de leaseportaal van werk kijken, dan is de eerstgenoemde Drive versie zo'n 30 euro bruto duurder per maand dan de eenvoudigere Ambition model (die dus wel fiscaal duurder is). Dit zie ik op andere online leaseportalen zoals directlease ook terug.
Weet iemand waarom hier zon verschil in zit? Over 4 jaar heb je het dan over zon 1500 euro.
Benzine prijs en bijtelling is nagenoeg hetzelfde, het is puur de leaseprijs die dat verschil veroorzaakt.
[ Voor 7% gewijzigd door Trapezoid op 24-06-2017 16:28 ]
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Wellicht ligt de Ambition "beter" in de markt.
Dan wordt het toch de ambition met de opties die we specifiek willen.
Ik neem aan dat je de ambition business bedoelt? Die is maar 100 euro duurder en krijg je veel en veel meer voor.Trapezoid schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 18:12:
Hmm daar zal het wel mee te maken hebben ja, maar vind het alsnog wel veel.
Dan wordt het toch de ambition met de opties die we specifiek willen.
Seat Leon ST Business FR Tdi 2.0 DSG full option
Passat 1.6TDi DSG R Line, Bestuurders assistentiepakket, Executive Plus pakket
Volvo Polar + dynamic automaat
Ford Mondeo ST Wagon 2.0 Panoramadak, Led lampen, Business-, winter- & visibilitypack.
Voor 50K 3 jaar, Winterbanden, Verzekering & tank pas EU. Zitten deze autos allemaal op de ~ €1000 p/m ex brandstof bij leaseplan.
Volvo heb ik echt het idee dat ik oude techniek koop. Vond hem ook traag. Slagschip van de passat kan me ook niet bekoren. Traag en vond dat ik als een soort hovercraft over de weg ging.
Gaat dus tussen de leon & de mondeo. Vind de seat van binnen mooier de mondeo van buiten weer mooier. Seat zit beter in de opties en heeft DSG. Aaargh
De "betere" duitsers zijn met mijn werkgevers en eigen eisen veel te kaal.
Je gaat 100 euro niet terug zien op je leaseprijs...., misschien word het er zelfs goedkoper van omdat de restwaarde van de auto hoger kan worden (wat weer interessanter is voor de leasemaatschapij)Trapezoid schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 21:28:
Neuh wij hebben alleen airco, telefoon nodig. Andere opties zijn leuk maar daar gaan we niet extra voor betalen.
Kort voorbeeld, ik heb destijds een V40 besteld met metallic lak zwart (695,-) maar als ik de inscription lak had besteld uit mijn hoofd rond de 1000 zat ging mijn leaseprijs met een aantal euro naar beneden.. (puur omdat de restwaarde van de auto hoger zal liggen).
[ Voor 4% gewijzigd door LightStar op 25-06-2017 10:29 ]
https://motoring.li.csnst...ial/Hyundai-IONIQ-105.jpg
Lelijk ding en 100% elektrisch maar moeilijk om iets anders te kiezen gezien de prijs
LightStar, wij waren ook in die veronderstelling, maar als ik naar leasportalen kijk dan werkt dat dus niet zo. Ik zal voor de zekerheid onze vervoersafdeling dit laten uitzoeken.LightStar schreef op zondag 25 juni 2017 @ 10:28:
[...]
Je gaat 100 euro niet terug zien op je leaseprijs...., misschien word het er zelfs goedkoper van omdat de restwaarde van de auto hoger kan worden (wat weer interessanter is voor de leasemaatschapij)
Kort voorbeeld, ik heb destijds een V40 besteld met metallic lak zwart (695,-) maar als ik de inscription lak had besteld uit mijn hoofd rond de 1000 zat ging mijn leaseprijs met een aantal euro naar beneden.. (puur omdat de restwaarde van de auto hoger zal liggen).
Zie mijn comment hierboven. Volgens die portalen is de leaseprijs van het Drive model (die in de basis maar 100 euro meer fiscale waarde en consumentenadviesprijs heeft) toch zo'n 30 euro per maand duurder. Dat komt over 4 jaar neer op zon 1500 euro (bruto).
Als we op het basismodel dezelfde opties nemen die bij de Drive standaard zijn, is de Drive zelfs goedkoper.
Toch zie je dit niet in de leaseprijs terug, het verschil zou dan te verklaren zijn door duurder onderhoud en verschil in restwaarde ofzo, maargoed, het zijn praktisch dezelfde auto's.
Heb je dan ook een maatje grotere wielen geselecteerd?Trapezoid schreef op zondag 25 juni 2017 @ 13:13:
[...]
LightStar, wij waren ook in die veronderstelling, maar als ik naar leasportalen kijk dan werkt dat dus niet zo. Ik zal voor de zekerheid onze vervoersafdeling dit laten uitzoeken.
Zie mijn comment hierboven. Volgens die portalen is de leaseprijs van het Drive model (die in de basis maar 100 euro meer fiscale waarde en consumentenadviesprijs heeft) toch zo'n 30 euro per maand duurder. Dat komt over 4 jaar neer op zon 1500 euro (bruto).
Als we op het basismodel dezelfde opties nemen die bij de Drive standaard zijn, is de Drive zelfs goedkoper.
Toch zie je dit niet in de leaseprijs terug, het verschil zou dan te verklaren zijn door duurder onderhoud en verschil in restwaarde ofzo, maargoed, het zijn praktisch dezelfde auto's.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Zoals Darkside al zei kan het verschil grotendeels in de wiel en dus banden maat liggen. Grotere banden kosten al snel een pak meer dan banden voor een kleiner wiel.Trapezoid schreef op zondag 25 juni 2017 @ 13:13:
[...]
Er ligt hier voor 1100 euro (incl btw) aan winterbanden onder een Passat. En dat is slechts 17 inch. Reken zo twee setjes over 4 jaar en het verschil met een goedkopere 16 inch set is al snel een hoop geld. Zelfde geldt voor de zomerbanden.
Dus je gaat die 100euro extra aanschaf niet doen omdat je het niet nodig hebt. Voor die 100euro krijg je extra:Trapezoid schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 21:28:
Neuh wij hebben alleen airco, telefoon nodig. Andere opties zijn leuk maar daar gaan we niet extra voor betalen.
- Amundsen Navigatie systeem (incl. bluetooth voor je telefoon e.d.)
- Licht metalen velgen ipv wieldoppen
- Parkeer sensoren achter
- In hoogte verstelbare passagiersstoel
- Stuurwiel met knoppen om je navigatie, radio etc. te bedienen
- Skoda module om je auto overal terug te vinden en info over of je deuren afgesloten zijn e.d.
- Speakers in de achterportieren
- Klein lederpaket (Handrem en pook van leer voorzien)
Dan laat je die ramen achteraf tinten, dan hoe je over die 150 euro wat je aan sunset kwijt bent geen bijtelling te betalen. Ben je nog goedkoper uit ook en heb je een veel completere wagen. Sterker nog, bij de business hoef je het telefoonpakket niet te nemen voor 450 euro want dat zit al standaard in de Amundsen dus ik begrijp je redenatie niet.
Volgens mij is de redenatie vrij logisch toch? Sowieso heb jij het steeds over 100 euro meer, maar dat is natuurlijk niet waar. Per maand zal het neer komen op zo'n 8 euro netto. (Als je op de goedkopere versie de opties voor telefoon meeneemt.)jongetje schreef op zondag 25 juni 2017 @ 13:57:
[...]
Dus je gaat die 100euro extra aanschaf niet doen omdat je het niet nodig hebt. Voor die 100euro krijg je extra:
- Amundsen Navigatie systeem (incl. bluetooth voor je telefoon e.d.)
- Licht metalen velgen ipv wieldoppen
- Parkeer sensoren achter
- In hoogte verstelbare passagiersstoel
- Stuurwiel met knoppen om je navigatie, radio etc. te bedienen
- Skoda module om je auto overal terug te vinden en info over of je deuren afgesloten zijn e.d.
- Speakers in de achterportieren
- Klein lederpaket (Handrem en pook van leer voorzien)
Dan laat je die ramen achteraf tinten, dan hoe je over die 150 euro wat je aan sunset kwijt bent geen bijtelling te betalen. Ben je nog goedkoper uit ook en heb je een veel completere wagen. Sterker nog, bij de business hoef je het telefoonpakket niet te nemen voor 450 euro want dat zit al standaard in de Amundsen dus ik begrijp je redenatie niet.
Van al die opties die jij opnoemt lijken me alleen parkeersensoren en extra speakers enigzins handig. De navigatie heb ik sowieso geen behoefte aan want die maakt zoals ik het begreep gebruik van TMC en dat is minder dan de tomtom die wij nu hebben
Ik begrijp je standpunt wel hoor, wat is nou 8 euro netto per maand meer..maar dingen als mooie velgen en leer boeien ons gewoon niet zo. En bij andere aankopen zou ik 8 euro per maand ook overdenken. We kijken ook naar een skoda he
Bedankt voor de mensen die uitlegde dat het vershil in de banden zit trouwens. Jammer dat je niet kleinere banden kan kiezen.
[ Voor 3% gewijzigd door Trapezoid op 25-06-2017 16:24 ]
Met gestrekt been.
Het is 74 cent per maand aan bijtelling... dan vind ik persoonlijk dat je er veel voor krijgt. Maar ik zal er over ophoudenTrapezoid schreef op zondag 25 juni 2017 @ 16:23:
Ik begrijp je standpunt wel hoor, wat is nou 8 euro netto per maand meer..
De bijtelling is zelfs minder dan de business versie. Maar het gaat in dit geval om de leaseprijs, en die is 8 euro netto per maand meer voor de business versie..en dat komt dus door de banden schijnbaar.jongetje schreef op zondag 25 juni 2017 @ 20:01:
[...]
Het is 74 cent per maand aan bijtelling... dan vind ik persoonlijk dat je er veel voor krijgt. Maar ik zal er over ophouden
Goed nu hou ik er ook over op, ik ga kijken of met de dealer iets te regelen is. Iedereen bedankt voor de feedback.
Wat een heerlijke wagen om in te rijden. Ik heb zelf geen ervaringen met een automaat maar wat een heerlijke bak. De versnelling van de auto is lekker vlak, dus niet ineens een schop in je rug zoals nu wel gebeurd als ik het gas in trap en dat is even leuk, maar op de lange termijn alleen maar irritant. Het interieur is wat sobertjes, maar ik hou er wel van. In m'n Megane GT-line zitten allemaal fancy stukjes nep carbon, een rooie streep, rode naalden op de tellers, dat soort fratsen. Niks van dat bij de Octavia. Mocht het mijn keuze worden dan neem ik wel een beige interieur, dat ziet er imo prachtig uit. Wat ik wel direct merkte is dat de automaat soms wat hoog in z'n toeren blijft zitten terwijl ik zelf rustig op zou schakelen. Ik lees hier verschillende verhalen over maar tijdens de proefrit kwam ik er al snel achter dat je er mee moet leren rijden en het dan al een stuk beter gaat.
Deze Octavia had ook onder andere lane assist. Erg leuk om even mee te spelen, maar hoe vaak gebruik je dat nou echt? Autonoom rijden is er niet bij want na 10 seconden stuur los begint 'ie te piepen, file assistent zit er niet in dus ook daar moet je 't zelf doen. Iemand die hier een goeie business case voor heeft? Waar ik wel direct van overtuigd ben is de adaptive cruise control. Zeker in combinatie met een automaat echt briljant.
Anyhow, Octavia (over smaak valt niet te twisten natuurlijk he...):
+ Wat een ruimte van binnen!
+ Prettig en vooral ook rustig interieur
+ Fijne en goed verstelbare stoelen (de normale, niet de sport)
+ Rijd rustig en soepel ondanks/dankzij z'n 18" velgen (wat er ook onder zou komen)
+ Goed entertainment systeem / audio
+ Bagageruimte is enorm
+ Met 18", getinte ruiten, witte metalic lak en LED koplampen een stoere kar
- DSG automaat zit soms wat hoog in toeren / mee leren rijden
Toen op naar de Volvo dealer. We zagen al een hele rits aan V40jes buiten staan. Vol goede moed naar binnen, maar wat bleek? Er waren maar twee setjes groene platen en die waren allebei weg. Het heeft dus lekker veel zin gehad om een proefrit te reserveren...? We kregen de optie om even te wachten, maar hadden zelf maar even aangeboden om dat met een uurtje weer terug te komen want dan konden we nog even wat boodschappen halen. Onderweg naar de uitgang kwamen we langs de V40 waar de testrit in zou plaatsvinden. Wat schetst onze verbazing? Het betreft een oude V40 met de 1.6 motor en dus ook niet de facelift. Hoe slecht kun je het verzinnen. De verkoper was het in ieder geval met ons eens dat dit niet de bedoeling kon zijn. De afspraak is nu dat ik woensdag de hele dag een V40 mee krijg met de juiste motor (de D2 2.0 met automaat). Ik hoop dat ze zich daar aan houden, anders gaat er een streep door de V40. Ik weiger uit praktische / principiele redenen naar een andere stad uit te wijken. Wordt vervolgd dus...
Ohja, Pauw heeft nog niet eens gebeld voor mijn proefrit aanvraag. Lekker bezig jongens
Ik ben ook een volvo liefhebber maar naar mijn idee zijn de "kleine" volvos op dit moment een slechte keus. Binnenkant voel gedateerd. En zeker nu de XC40 bijna van de band rolt in Gent zullen de andere kleine volvos spoedig overgaan op het nieuwe platform neem ik aan.marti28 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 00:12:
Afgelopen zaterdag had ik twee proefritjes gepland staan, de V40 en de Octavia. Eerst in de Octavia gereden. Het was niet de sedan/hb maar een station maar wel in de juiste uitvoering: Style Business 1.6 TDI DSG.
Wat een heerlijke wagen om in te rijden. Ik heb zelf geen ervaringen met een automaat maar wat een heerlijke bak. De versnelling van de auto is lekker vlak, dus niet ineens een schop in je rug zoals nu wel gebeurd als ik het gas in trap en dat is even leuk, maar op de lange termijn alleen maar irritant. Het interieur is wat sobertjes, maar ik hou er wel van. In m'n Megane GT-line zitten allemaal fancy stukjes nep carbon, een rooie streep, rode naalden op de tellers, dat soort fratsen. Niks van dat bij de Octavia. Mocht het mijn keuze worden dan neem ik wel een beige interieur, dat ziet er imo prachtig uit. Wat ik wel direct merkte is dat de automaat soms wat hoog in z'n toeren blijft zitten terwijl ik zelf rustig op zou schakelen. Ik lees hier verschillende verhalen over maar tijdens de proefrit kwam ik er al snel achter dat je er mee moet leren rijden en het dan al een stuk beter gaat.
Deze Octavia had ook onder andere lane assist. Erg leuk om even mee te spelen, maar hoe vaak gebruik je dat nou echt? Autonoom rijden is er niet bij want na 10 seconden stuur los begint 'ie te piepen, file assistent zit er niet in dus ook daar moet je 't zelf doen. Iemand die hier een goeie business case voor heeft? Waar ik wel direct van overtuigd ben is de adaptive cruise control. Zeker in combinatie met een automaat echt briljant.
+ Rijd rustig en soepel ondanks/dankzij z'n 18" velgen (wat er ook onder zou komen)
+ Bagageruimte is enorm
Toen op naar de Volvo dealer. We zagen al een hele rits aan V40jes buiten staan. Vol goede moed naar binnen, maar wat bleek? Er waren maar twee setjes groene platen en die waren allebei weg. Het heeft dus lekker veel zin gehad om een proefrit te reserveren...? We kregen de optie om even te wachten, maar hadden zelf maar even aangeboden om dat met een uurtje weer terug te komen want dan konden we nog even wat boodschappen halen. Onderweg naar de uitgang kwamen we langs de V40 waar de testrit in zou plaatsvinden. Wat schetst onze verbazing? Het betreft een oude V40 met de 1.6 motor en dus ook niet de facelift. Hoe slecht kun je het verzinnen. De verkoper was het in ieder geval met ons eens dat dit niet de bedoeling kon zijn. De afspraak is nu dat ik woensdag de hele dag een V40 mee krijg met de juiste motor (de D2 2.0 met automaat). Ik hoop dat ze zich daar aan houden, anders gaat er een streep door de V40. Ik weiger uit praktische / principiele redenen naar een andere stad uit te wijken. Wordt vervolgd dus...
Ohja, Pauw heeft nog niet eens gebeld voor mijn proefrit aanvraag. Lekker bezig jongensNu ik toch bezig ben kan ik gelijk uitleggen waarom ik zo om een dealer geef die aandacht aan mij besteed: Mijn huidige Renault is in onderhoud bij de plaatselijke dealer in Zwolle en dat is dramatisch. Als een dealer mij al niet eens een fatsoenlijke proefrit kan bezorgen dan haak ik alvast af. Noem 't kort door de bocht, maar zo is het nu eenmaal voor mij.
Over een paar maanden voelt de V40 dan nog ouder. Hoe belangrijk je dat vind verschilt natuurlijk weer van persoon tot persoon ;-)
De V40 heeft net een facelift gehad dus die zal nog wel even mee gaan. Maar het interieur voelt idd wel wat gedateerder aan. De v40 moet wel een hoop punten gaan scoren om het te winnen van de Skoda in ieder geval.
[ Voor 4% gewijzigd door vinom op 26-06-2017 09:16 ]
Nee, die valt helaas ruim buiten budget. De Octavia zit wss al op een eigen bijdrage van zo'n €100 als ik hem dik aankleed.vinom schreef op maandag 26 juni 2017 @ 09:15:
Superb geen optie voor je? Dan heb je Traffic Jam Assist, waar Lane Assist dus wel onder 65km/h werkt en alles voor je doet in de files (als ik het goed heb):P. De Octavia heeft ook geen auto hold, dus daarom kan TJA daar nooit volledig op werken en op een Superb wel.
marti28 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 14:24:
Mijn leasevoorwaarden zijn €860 incl. brandstof (ik mag rekenen met ongeveer €200 per maand dus blijft er €660 over), diesel, 40.000km, 4 jaar en mag maximaal 15% over budget (eigen bijdrage). Tot maximaal €100 over budget vind ik acceptabel.
Tsja, ik denk dat je dan toch nog wel weer een jaar verder bent t.o.v. de XC40 voordat de V40 volledig vernieuwd op de markt zal komen (begin 2019?).lowfi schreef op maandag 26 juni 2017 @ 08:48:
En zeker nu de XC40 bijna van de band rolt in Gent zullen de andere kleine volvos spoedig overgaan op het nieuwe platform neem ik aan.
Over een paar maanden voelt de V40 dan nog ouder. Hoe belangrijk je dat vind verschilt natuurlijk weer van persoon tot persoon ;-)
Bovendien hebben heel veel modellen ongeveer dezelfde leeftijd, met vaak al wel een facelift. Denk aan de Golf 7, A3, 308, Octavia, Leon, Mercedes A, BMW1, etc.
Volgens mij is de Megane een van de weinigen volledig nieuwe C-segmenters van afgelopen jaar.
Dat is toch wel een beetje appels met peren vergelijken IMHO.lowfi schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 21:25:
Gaat dus tussen de leon & de mondeo. Vind de seat van binnen mooier de mondeo van buiten weer mooier. Seat zit beter in de opties en heeft DSG. Aaargh
Mijn boefje is liev!
Hangt er volledig vanaf naar welke C-segmenters je kijkt. Hyundai i30, Honda Civic, Subaru Impreza (nog niet hier?) zijn allemaal nieuwer dan de Megane en staan allemaal op een volledig nieuw platform (afaik).remzor schreef op maandag 26 juni 2017 @ 10:59:
[...]
Volgens mij is de Megane een van de weinigen volledig nieuwe C-segmenters van afgelopen jaar.
Autos zoals de Opel Astra, Infinity Q30, Fiat Tipo zijn ook nog relatief nieuw (introductie 2015).
[ Voor 5% gewijzigd door AndRo555 op 26-06-2017 13:31 ]
Klopt, daar heb je gelijk in. Maar zoals ik aangaf zijn het er niet veel. Met alle respect, maar deze modellen zijn niet bepaald de leaseknallers. De Megane en Astra dan wel, hoewel ik denk dat het met de Astra nog wat tegenvalt voor ze. De modellen die ik op opnoemde staan denk ik bij meer mensen op de long-en shortlists..AndRo555 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 11:54:
[...]
Hangt er volledig vanaf naar welke C-segmenters kijkt. Hyundai i30, Honda Civic, Subaru Impreza (nog niet hier?) zijn allemaal nieuwer dan de Megane en staan allemaal op een volledig nieuw platform (afaik).
Autos zoals de Opel Astra, Infinity Q30, Fiat Tipo zijn ook nog relatief nieuw (introductie 2015).
Smaak blijft een persoonlijk ding, maar prima keuze toch? Als je nog vragen hebt kan je altijd even buurten in het Elektrische auto's - Deel 2 topic.Quartz123 schreef op zondag 25 juni 2017 @ 11:13:
80 euro per maand (totaal dus inclusief bijtelling), inclusief laadpaal en 10.000 km prive .
https://motoring.li.csnst...ial/Hyundai-IONIQ-105.jpg
Lelijk ding en 100% elektrisch maar moeilijk om iets anders te kiezen gezien de prijs
Er zijn gewoon, zoals gezegd, niet heel veel nieuwe alternatieven momenteel die men/de leasemij aantrekkelijk vindt.
Doe jezelf een plezier en bestel de Octavia. Ik had van tevoren niet verwacht dat ik een Skoda "fan" zou worden. De bak wen je aan in tijd van een week, ik had hetzelfde, voorral met een turbo gat. Key is om altijd start/stop uit te schakelen, dat is gewoon een ruk systeem. Trek je dan vervolgens weg en de motor staat uit dan duurt het even voordat die weer start, dan jankt die hem dus in de toeren wanneer je rustig wilt optrekken (wat volgens mij alleen maar voor extra verbruik zorgtmarti28 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 00:12:
Afgelopen zaterdag had ik twee proefritjes gepland staan, de V40 en de Octavia. Eerst in de Octavia gereden. Het was niet de sedan/hb maar een station maar wel in de juiste uitvoering: Style Business 1.6 TDI DSG.
+ Bagageruimte is enorm
Ohja, Pauw heeft nog niet eens gebeld voor mijn proefrit aanvraag. Lekker bezig jongensNu ik toch bezig ben kan ik gelijk uitleggen waarom ik zo om een dealer geef die aandacht aan mij besteed: Mijn huidige Renault is in onderhoud bij de plaatselijke dealer in Zwolle en dat is dramatisch. Als een dealer mij al niet eens een fatsoenlijke proefrit kan bezorgen dan haak ik alvast af. Noem 't kort door de bocht, maar zo is het nu eenmaal voor mij.
S/S uit en vervolgens kan je rustig optrekken
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Is dat S/S systeem ook standaard uit te zetten of moet je dat bij elke keer starten doen? Of is dat eventueel software matig er uit te slopen?Kecin schreef op maandag 26 juni 2017 @ 13:15:
[...]
Doe jezelf een plezier en bestel de Octavia. Ik had van tevoren niet verwacht dat ik een Skoda "fan" zou worden. De bak wen je aan in tijd van een week, ik had hetzelfde, voorral met een turbo gat. Key is om altijd start/stop uit te schakelen, dat is gewoon een ruk systeem. Trek je dan vervolgens weg en de motor staat uit dan duurt het even voordat die weer start, dan jankt die hem dus in de toeren wanneer je rustig wilt optrekken (wat volgens mij alleen maar voor extra verbruik zorgt).
S/S uit en vervolgens kan je rustig optrekken.
Ja en ja. Met VCDS.marti28 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 13:33:
[...]
Is dat S/S systeem ook standaard uit te zetten of moet je dat bij elke keer starten doen? Of is dat eventueel software matig er uit te slopen?
Mijn boefje is liev!
Normaliter moet je deze elke keer weer uitschakelen. Je kan hem wel laten uitschakelen via VCDSmarti28 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 13:33:
[...]
Is dat S/S systeem ook standaard uit te zetten of moet je dat bij elke keer starten doen? Of is dat eventueel software matig er uit te slopen?
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Nice! Dat klinkt goed. Ik wacht nog met smart op het belletje van de Volvo dealer voor het afleveren van de v40 voor een dagje. Maar ik begin wel langzaam verliefd te worden op de Octavia...Kecin schreef op maandag 26 juni 2017 @ 13:35:
[...]
Normaliter moet je deze elke keer weer uitschakelen. Je kan hem wel laten uitschakelen via VCDSZie ook: Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
De combinatie van die 2 kan juist erg fijn wezen.woutur schreef op maandag 26 juni 2017 @ 23:15:
Lane assist in de Octavia: het werkt. Na bijna 4 jaar in de Octavia gereden te hebben zijn de keren dat ik het gebruikt heb op 2 handen te tellen. Alleen bij moeheid s'avonds vind ik het handig. Ik zou het niet nog een keer als optie nemen. Wel zou ik adaptive cruise control nemen, dat mis ik nog wel eens.
Ik heb beide bewust achterwege gelaten...... ACC heeft voor mij absoluut geen toegevoegde waarde en zodra ik Lane Assist zou moeten gebruiken, dan ga ik twijfelen aan mijn eigen rij-kwaliteiten.pitchdown schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 12:07:
[...]
De combinatie van die 2 kan juist erg fijn wezen.
Dit is uiteraard zeer persoonlijk maar ik heb een broertje dood aan veel van de hulpmiddelen.
Dit topic is gesloten.
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic