Keuze leaseauto - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 85 ... 106 Laatste
Acties:
  • 656.238 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ManiacScum schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 12:15:
[...]

Dit is uiteraard zeer persoonlijk maar ik heb een broertje dood aan veel van de hulpmiddelen.
Broertje dood hier niet, maar soms is het wel best irritant. De Octavia kan zichzelf bijvoorbeeld ook inparkeren, dus er zitten ook sensoren aan de zijkant. Daarnaast kan hij ook zelf ingrijpen wanneer je iets dreigt te raken. Ik parkeer altijd achteruit in, dus de grassprieten waar je met gemak overheen kunt heeft hij al een paar keer aangezien voor een obstakel. Dat is het ook, maar de remmen grijpen dan wel maximaal aan en je kijkt wel even op...
Overigens heb ik enkel parkeersensoren, camera, lane assist en ACC heb ik niet aangevinkt omdat de meerwaarde voor mij nihil is.

[ Voor 8% gewijzigd door J0YR1D3R op 27-06-2017 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Tja, het blijft een persoonlijke keuze natuurlijk en ik snap het van beide kanten heel goed. Ik denk dat ik er zelf heel veel profijt van ga hebben. Maar misschien kom ik daar overmorgen daar wel op terug :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-10 17:36
Persoonlijk moet ik ook nog niet zo heel veel hebben van die veiligheidssystemen. Het is niet eens zozeer dat ik ze niet nuttig vind, maar ik heb er gewoon het geld niet voor over. Ik pak liever het voordeel door ze niet te nemen of juist andere opties die ik wel mooi en/of nuttig vind. Overigens kan ik me ook heel goed voorstellen dat zodra je ze eenmaal hebt je niet meer zonder wil. 5 jaar geleden vrij impulsief gekozen voor een Mégane Coupe Bose (1.5dci) waar heel veel opties op zaten waar ik van te voren geen weet van had waaronder ook een achteruitrijcamera. Destijds leek die camera me, zeker op zo'n 'kleine' auto, redelijk overkill, maar nu 5 jaar later ben ik er echt bereid extra voor te betalen. Vind het erg prettig, het is niet per se nodig, maar wel ontzettend handig.

Zit er zelf over na te denken om de Mégane GT te leasen, deze valt helaas nog best wel buiten mijn budget (er wordt uitgegaan van een standaardauto, maar bijbetalen is mogelijk), maar biedt naar mijn idee wel heel veel extra, zou hem met de volgende opties willen uitrusten:
- Metaallak 'Bleu Iron'
- Elektronisch bedienbaar panoramadak
- 18" Magny Cours velgen
- Easy Life Pack (voor de achteruitrijcamera)
- Bose geluidssysteem

Ik mag overigens zowel benzine als diesel leasen, maar met mijn kilometers (ca. 20k per jaar) is benzine uiteraard het goedkoopste.

Naar mijn idee een hele complete auto die t.o.v. directe concurrentie (in ieder geval bij mijn werkgever) meer vermogen en meer opties biedt voor minder geld. En dan heb ik het met name over de auto's met de 1.4/1.5 blokken bij VAG.
Uiteraard is er bij Peugeot ook een 308 GT, maar ik ben persoonlijk t.o.v. de Mégane niet echt te spreken over zowel het exterieur en interieur van de auto. Gezien mijn huidige situatie (vrij jong, samenwonend, voorlopig nog geen kinderwens) speelt dat nog wel een vrij grote rol. Ben op dit moment best bereid wat dieper in de buidel te tasten voor een leukere auto nu het nog kan. Over 4 jaar zullen prijs en ruimte waarschijnlijk een grotere rol spelen in de keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:32

Shunt

Boe

[MAUS] schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 13:36:
Persoonlijk moet ik ook nog niet zo heel veel hebben van die veiligheidssystemen. Het is niet eens zozeer dat ik ze niet nuttig vind, maar ik heb er gewoon het geld niet voor over. Ik pak liever het voordeel door ze niet te nemen of juist andere opties die ik wel mooi en/of nuttig vind. Overigens kan ik me ook heel goed voorstellen dat zodra je ze eenmaal hebt je niet meer zonder wil. 5 jaar geleden vrij impulsief gekozen voor een Mégane Coupe Bose (1.5dci) waar heel veel opties op zaten waar ik van te voren geen weet van had waaronder ook een achteruitrijcamera. Destijds leek die camera me, zeker op zo'n 'kleine' auto, redelijk overkill, maar nu 5 jaar later ben ik er echt bereid extra voor te betalen. Vind het erg prettig, het is niet per se nodig, maar wel ontzettend handig.

Zit er zelf over na te denken om de Mégane GT te leasen, deze valt helaas nog best wel buiten mijn budget (er wordt uitgegaan van een standaardauto, maar bijbetalen is mogelijk), maar biedt naar mijn idee wel heel veel extra, zou hem met de volgende opties willen uitrusten:
- Metaallak 'Bleu Iron'
- 18" Magny Cours velgen
- Bose geluidssysteem

Ik mag overigens zowel benzine als diesel leasen, maar met mijn kilometers (ca. 20k per jaar) is benzine uiteraard het goedkoopste.

Naar mijn idee een hele complete auto die t.o.v. directe concurrentie (in ieder geval bij mijn werkgever) meer vermogen en meer opties biedt voor minder geld. En dan heb ik het met name over de auto's met de 1.4/1.5 blokken bij VAG.
Uiteraard is er bij Peugeot ook een 308 GT, maar ik ben persoonlijk t.o.v. de Mégane niet echt te spreken over zowel het exterieur en interieur van de auto. Gezien mijn huidige situatie (vrij jong, samenwonend, voorlopig nog geen kinderwens) speelt dat nog wel een vrij grote rol. Ben op dit moment best bereid wat dieper in de buidel te tasten voor een leukere auto nu het nog kan. Over 4 jaar zullen prijs en ruimte waarschijnlijk een grotere rol spelen in de keuze.
Mag je ook Opel leasen zo ja kun je eens kijken naar de Astra.
In mijn mening (na 5 jaar een Megane te hebben gereden) een betere auto qua afwerking en rijgedrag en voor niet al te veel geld net zo goed aan te kleden en voor mij de enige keuze omdat de Astra de enige auto binnen mijn budget was waar 6 weg verstelbare stoelen in zitten zonder een duur leer pakket. Plus de navigatie (na de laatste twee updates) valt niet de hele tijd uit (mijn leen Mégane (nieuwe model) had in de week waarin ik hem reed iedere rit een crash. Dat verveelt nogal snel.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
Shunt schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 15:03:
[...]

Mag je ook Opel leasen zo ja kun je eens kijken naar de Astra.
In mijn mening (na 5 jaar een Megane te hebben gereden) een betere auto qua afwerking en rijgedrag en voor niet al te veel geld net zo goed aan te kleden en voor mij de enige keuze omdat de Astra de enige auto binnen mijn budget was waar 6 weg verstelbare stoelen in zitten zonder een duur leer pakket. Plus de navigatie (na de laatste twee updates) valt niet de hele tijd uit (mijn leen Mégane (nieuwe model) had in de week waarin ik hem reed iedere rit een crash. Dat verveelt nogal snel.
Ik mag in principe een opel leasen, echter is dit geen 'voorkeursmerk' wat in de praktijk betekent dat ik bij eventuele uit dienst treding de auto over dien te nemen. Ik heb er wel in gereden en ben het wel met je eens dat het afwerkingsniveau erg goed is in de opel en de 150pk benzine rijdt ook fantastisch. Daarnaast vindt ik de uitrustingsniveau's niet echt ideaal (niet echt een premium audio oplossing bijvoorbeeld). Maar had anders een serieuze kanshebber geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oggy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-10 21:02
Fijn!! gisteren was het moment dat ik mijn octavia FL ambition business mocht ophalen.
Had de opties, DAB+, metallic race blue, Techpakket, zilverkleurige dakrais erbij besteld.

Loop ik de dealer binnen, zie mijn mooie blauwe octavia staan. Seconde later... huh geen chrome raamlijsten?.... huh geen sunset?.... huh geen racestuurtje?..... huh geen lederen bekleding????.

Met de directeur van dealer om tafel, em ja... deze auto.. niet zoals we bedacht hadden of wel? Hoezo? nouja techpakket zit er niet op?!

Hebben ze perongeluk het technologypakket erop gezet... parkeer sensoren, automatisch inparkeren...

Lekker dan.. en nu?

Gelukkig hebben ze extra auto's besteld en de variant zoals ik hem wil komt deze week in Nederland en volgende week thuis afgeleverd...

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zeg ff dat ze die parkeersensoren en zelf inparkeren overzetten. Is volgens mij gewoon VCDS werk en dan heb je beiden. Mooie geste voor het wachten en voor jou een groot plezier :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob-T6
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:08
[MAUS] schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 15:50:
[...]

Ik mag in principe een opel leasen, echter is dit geen 'voorkeursmerk' wat in de praktijk betekent dat ik bij eventuele uit dienst treding de auto over dien te nemen. Ik heb er wel in gereden en ben het wel met je eens dat het afwerkingsniveau erg goed is in de opel en de 150pk benzine rijdt ook fantastisch. Daarnaast vindt ik de uitrustingsniveau's niet echt ideaal (niet echt een premium audio oplossing bijvoorbeeld). Maar had anders een serieuze kanshebber geweest.
Bij mijn vergelijk vond ik juist de Opel heel hard en plasticachtig van binnen......

De megane en Kadjar waren beter. Uiteindelijk juist voor de afwerking en stilte in de auto een V40 gekozen. Bijkomend voordeel was, toch een diesel, en goed uitgerust 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-08 19:06
[MAUS] schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 13:36:

- Metaallak 'Bleu Iron'
- 18" Magny Cours velgen
- Bose geluidssysteem

Wat definieer je als leuk?
Bij mijn keuze tussen Bose/GT-line/GT is het de GT-line geworden want:
- Ik geef ook wel beetje om uiterlijk en vond Bleu Iron leuk, dus het was twijfelen tussen iets meer luxe in de Bose (massagesysteem en stuurverwarming wat de andere 2 niet hebben) of het kekke uiterlijk en interieur van de GT(-line). Uiteindelijk voor het 2e gegaan
- De GT (diesel) was kaal bijna net zo duur als de GT-line helemaal volgestopt, en bij laatste zat ik al redelijk hoog tegen de grens van mijn leasebudget plus toegesdtane overschrijding. Omdat ik 50k per jaar rij moet ik diesel pakken van de werkgever, en de GT diesel heeft "maar" 165 pk, terwijl de benzine 205 pk heeft. Verder heeft de diesel ook geen launch control, ook erg jammer.
(Deze laatste 2 argumenten zullen voor jou dus niet gelden omdat je wel een benzine mag)

Uiteindelijk dus tussen luxe en mooi uiterlijk gekozen door de GT-line met alle opties (behalve reservewiel) te pakken. Dat ie dan maar een "normaal" motortje heeft neem ik voor lief.

Het ligt er dus aan hoeveel waarde je hecht aan de krachtige motor, schakelflippers, launch control en de 4control (wat de GT-line niet heeft) of de auto meer voor het uiterlijk pakt. In het laatste geval zou ik voor de GT-line gaan als je op je budget wilt letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
Rob-T6 schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 20:50:
[...]

Bij mijn vergelijk vond ik juist de Opel heel hard en plasticachtig van binnen......

De megane en Kadjar waren beter. Uiteindelijk juist voor de afwerking en stilte in de auto een V40 gekozen. Bijkomend voordeel was, toch een diesel, en goed uitgerust 8)
Ik moet ook heel eerlijk zeggen dat ik niet echt naar de gebruikte materialen heb gekeken, het was ook geen proefrit. Vond het er alleen wel heel netjes en 'clean' uitzien.
striner schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 22:09:
[...]

Wat definieer je als leuk?
Bij mijn keuze tussen Bose/GT-line/GT is het de GT-line geworden want:
- Ik geef ook wel beetje om uiterlijk en vond Bleu Iron leuk, dus het was twijfelen tussen iets meer luxe in de Bose (massagesysteem en stuurverwarming wat de andere 2 niet hebben) of het kekke uiterlijk en interieur van de GT(-line). Uiteindelijk voor het 2e gegaan
- De GT (diesel) was kaal bijna net zo duur als de GT-line helemaal volgestopt, en bij laatste zat ik al redelijk hoog tegen de grens van mijn leasebudget plus toegesdtane overschrijding. Omdat ik 50k per jaar rij moet ik diesel pakken van de werkgever, en de GT diesel heeft "maar" 165 pk, terwijl de benzine 205 pk heeft. Verder heeft de diesel ook geen launch control, ook erg jammer.
(Deze laatste 2 argumenten zullen voor jou dus niet gelden omdat je wel een benzine mag)

Uiteindelijk dus tussen luxe en mooi uiterlijk gekozen door de GT-line met alle opties (behalve reservewiel) te pakken. Dat ie dan maar een "normaal" motortje heeft neem ik voor lief.

Het ligt er dus aan hoeveel waarde je hecht aan de krachtige motor, schakelflippers, launch control en de 4control (wat de GT-line niet heeft) of de auto meer voor het uiterlijk pakt. In het laatste geval zou ik voor de GT-line gaan als je op je budget wilt letten.
Een 'leuke' auto verschilt natuurlijk van persoon tot persoon. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik de afgelopen 5 jaar met veel plezier heb gereden in de 1.5 dci van Renault. Ondanks het feit dat het op papier geen hele bijzondere motor is vind ik hem persoonlijk erg prettig. Als je eenmaal door de eerste versnelling heen bent is hij ook zeker krachtig genoeg om lekker mee te komen op de snelweg. Op de één of andere manier had ik dat in de 1.2 TCe 130 pk benzine van Renault helemaal niet. Op papier een stuk sneller dan mijn huidige motor, maar vond hem juist op snelheid wat tegenvallen, even inhalen op de snelweg leek allemaal wat minder vlot te gaan dan bij de huidige diesel. Daarom ben ik uiteindelijk gaan kijken voor de GT. Dat verschil is uiteraard wel duidelijk merkbaar :) en daardoor vind ik het de meerprijs dan ook wel weer waard.

Ik denk dan ook dat dat bij de diesel anders ligt, het verschil is daar al een stuk kleiner tussen de motoren in de GT-line en de GT, terwijl ik denk dat de reguliere diesels al erg prettig rijden. Op het moment dat het een diesel had moeten zijn had ik wellicht wel gekozen voor de GT-Line.

Overigens kwam ik pas ook langs dit filmpje op youtube: YouTube: Diesel vs Petrol – what you need to know | Top 10s. Hierin worden de diesel en benzine met elkaar vergeleken van de renault kadjar en hoewel de testomgeving suboptimaal is en dus wellicht niet volledig representatief is geeft het wel aan dat het niet geheel vreemd is dat ik de diesel vlotter vind op snelheid dan de benzine.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Rob-T6 schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 20:50:
[...]

Tja ieder merk waarbij de pook voordat hij de farbiek uit is begint met kraken bij aanraking valt bij mij per direct af. WIE WIE WIE bedenkt dat je een pook kop uit meer dan twee componenten moet maken.
Verder na 5 jaar Megane's te hebben gereden kan ik je zeggen dat je na een jaar of twee je snel gaat ergeren aan de kraakjes klikjes en andere geluidjes. Klaag je er over bij de Renault dealer krijg je het antwoord tja het is geen Bently he.

Om nog maar niet te spreken van de slechte paneel uitlijning. Mijn achter bumper rand stak ruim 3 mm uit aan de linker kant waardoor je daar altijd een zwarte lijn aan roet en rotzooi had zitten. Mijn motorkap stond schuin bij levering (is redelijk gerepareerd) en 3 van de 5 deuren staan niet 100% recht.

Begrijp mij niet verkeerd voor zijn geld en 14% was de Megane een pracht auto. Alleen als ik even veel moet betalen voor een Golf, Astra of een Megane ga ik nimmer te nooit meer voor een Renault.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti28
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 07:29
marti28 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 16:36:
[...]

Nice! Dat klinkt goed. Ik wacht nog met smart op het belletje van de Volvo dealer voor het afleveren van de v40 voor een dagje. Maar ik begin wel langzaam verliefd te worden op de Octavia...
Welja, de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Gisteren maar even de stoute schoenen aangetrokken en naar de Volvo dealer gereden om te vragen of ik nog een V40 mee zou krijgen voor een dagje. Toen ik de showroom binnen liep werd ik net door ze gebeld om een afspraakje te maken voor de aflevering thuis. Gezien ik er toch al was gelijk de auto maar meegenomen. Eerst even mijn subjectieve mening: Wat aan kar. Verkocht. Direct. Instantly. Ik wil 'm. Punt.

Oké, dan nu iets meer verstand en even wat minder gevoel. Ik vergelijk 'm met de Octavia gezien dat mijn twee opties zijn. Niets ten nadele van de Octavia want dat is een hele fijne kar, maar de Volvo is toch wel even andere koek. Toen we samen in de auto stapten en nog geen meter hadden gereden zeiden we bijna tegelijk: dit wordt hem. Waarom? Gevoel. Gewoon het gevoel dat alles klopt. Oké, de knoppen op de middenconsole zien er wat gedateerd uit, maar het klopt wel oid. En na nu een kilometer of 100 gereden te hebben wordt dat gevoel alleen maar bevestigd. Neem bijvoorbeeld de drie knoppen om de blazers in de auto te regelen (voeten/lichaam/voorruit). Het zijn gewoon logische knoppen waarmee je het aan en uit zet. Daarnaast vier grote draaiknoppen die voor het draaien áltijd dezelfde functie hebben (volume, tuning radio, blower stand en temperatuur), spraakbesturing die ook echt handig werkt, een paar fijne sneltoetsen en, hoe gek het ook klinkt, alle knopjes zijn écht knopjes. Die kun je dus op de tast vinden. Heel fijn. De stoelen zitten ook erg prettig. In mijn huidige Megane GT-line zitten sportstoelen en ik ben tot de conclusie gekomen at ik die liever niet weer heb. In de Octavia waren het erg prettige brede stoelen en in de V40 zijn het een soort van kuipjes. Anyhow, ze zitten heerlijk (ik ben 1.86m, gemiddelde been/bovenlijf verhouding, hooguit een dikke reet :9 ). De motor in de V40 is de D2 2.0 met geartronic automaat (koppelomvormer). Die rijdt net even wat soepeler dan de DSG in de Octavia. Waar ik bij de Octavia soms een schokje kreeg bij het wegrijden (ook wanneer S/S uit stond) gaat het allemaal even wat soepeler bij de V40. Oké, zo razendsnel schakelen als in de Octavia is er niet bij, maar dat vind ik niet zo interessant.

Vanmiddag mag ik nog weer naar huis karren in de V40 en dan moet ik 'm weer inleveren. Echter ga ik ze dan wel even vertellen dat we binnenkort maar eens even moeten praten :)

Waarom kies ik nou toch voor de V40, ondanks:
- Minder ruimte op de achterbank, zowel voor benen als hoofd
- Kleinere kofferbak
- Minder luxe

Gevoel. Het lijkt gewoon allemaal te kloppen. Knopjes zitten op plekken waar je ze verwacht. Het meest illustratief was vanochtend in de auto; leuk liedje op Spotify en blind ramde ik de volumeknop omhoog. Dat lukt me na 4 maanden Megane nog steeds niet en bij de Skoda zijn dat tip toetsjes.

Zoals m'n vriendin pakkend zei: We zijn nog jong (27 beide), hebben nog geen enorm gezin (overigens, 1 of 2 kids moet prima kunnen in een V40) en over 4 jaar (als het zo doorgaat met kilometers kan ik hem na 2,5 jaar al weer inruilen...) kun je je volgende auto weer gaan uitzoeken. Dan kunnen we altijd nog voor een iets meer burgelijke auto als een Octavia gaan. Wat ik dan wel uit de Octavia meeneem is ACC. Wat hem dus ongeveer gaat worden:

Volvo V40 D2 Geartronic
- Nordic+
- IntelliSafe Pro Line (puur voor de ACC, de rest zal me een zorg zijn)
- Verschuifbare armsteun voor
- Trekhaak vast, 13-polig

Enige punt waar ik nog over twijfel zijn de velgen. Standaard zijn ze 16", maar met 17 of 18 inch smoelt de auto zoveel beter. Echter loopt dat wel aardig in de papieren gezien met dat een tientje per maand duurder is voor de winterbanden en €1500,- bij de waarde op is niet leuk voor het leasebedrag. Misschien dat de dealer dat laatste nog wel voor me kan 'verhelpen'. En uiteraard de trekhaak en mogelijk de armsteun als dealer accessoire.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Grappig, ik vind dat volume in m'n Megane juist 100x makkelijker. Het "pootje" zit altijd aan dezelfde kant achter je stuur en die kan je easy met je vingers bedienen :)

Wat betreft de velgen : Je kan de velgen gewoon los "aanschaffen", buiten je leasebedrag om. Dan kost t maar 1x die 1500 euro!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:15

JB

Cédric roelt!

Velgen inderdaad bestellen als accessoires (zoveel mogelijk doen met zaken als trekhaak/leer/verlagen/velgen/blinderen). Scheelt bijtelling.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob-T6
marti28 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 10:51:
[...]

Welja, de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Gisteren maar even de stoute schoenen aangetrokken en naar de Volvo dealer gereden om te vragen of ik nog een V40 mee zou krijgen voor een dagje. Toen ik de showroom binnen liep werd ik net door ze gebeld om een afspraakje te maken voor de aflevering thuis. Gezien ik er toch al was gelijk de auto maar meegenomen. Eerst even mijn subjectieve mening: Wat aan kar. Verkocht. Direct. Instantly. Ik wil 'm. Punt.

Oké, dan nu iets meer verstand en even wat minder gevoel. Ik vergelijk 'm met de Octavia gezien dat mijn twee opties zijn. Niets ten nadele van de Octavia want dat is een hele fijne kar, maar de Volvo is toch wel even andere koek. Toen we samen in de auto stapten en nog geen meter hadden gereden zeiden we bijna tegelijk: dit wordt hem. Waarom? Gevoel. Gewoon het gevoel dat alles klopt. Oké, de knoppen op de middenconsole zien er wat gedateerd uit, maar het klopt wel oid. En na nu een kilometer of 100 gereden te hebben wordt dat gevoel alleen maar bevestigd. Neem bijvoorbeeld de drie knoppen om de blazers in de auto te regelen (voeten/lichaam/voorruit). Het zijn gewoon logische knoppen waarmee je het aan en uit zet. Daarnaast vier grote draaiknoppen die voor het draaien áltijd dezelfde functie hebben (volume, tuning radio, blower stand en temperatuur), spraakbesturing die ook echt handig werkt, een paar fijne sneltoetsen en, hoe gek het ook klinkt, alle knopjes zijn écht knopjes. Die kun je dus op de tast vinden. Heel fijn. De stoelen zitten ook erg prettig. In mijn huidige Megane GT-line zitten sportstoelen en ik ben tot de conclusie gekomen at ik die liever niet weer heb. In de Octavia waren het erg prettige brede stoelen en in de V40 zijn het een soort van kuipjes. Anyhow, ze zitten heerlijk (ik ben 1.86m, gemiddelde been/bovenlijf verhouding, hooguit een dikke reet :9 ). De motor in de V40 is de D2 2.0 met geartronic automaat (koppelomvormer). Die rijdt net even wat soepeler dan de DSG in de Octavia. Waar ik bij de Octavia soms een schokje kreeg bij het wegrijden (ook wanneer S/S uit stond) gaat het allemaal even wat soepeler bij de V40. Oké, zo razendsnel schakelen als in de Octavia is er niet bij, maar dat vind ik niet zo interessant.

Vanmiddag mag ik nog weer naar huis karren in de V40 en dan moet ik 'm weer inleveren. Echter ga ik ze dan wel even vertellen dat we binnenkort maar eens even moeten praten :)

Waarom kies ik nou toch voor de V40, ondanks:
- Minder ruimte op de achterbank, zowel voor benen als hoofd
- Kleinere kofferbak
- Minder luxe

Gevoel. Het lijkt gewoon allemaal te kloppen. Knopjes zitten op plekken waar je ze verwacht. Het meest illustratief was vanochtend in de auto; leuk liedje op Spotify en blind ramde ik de volumeknop omhoog. Dat lukt me na 4 maanden Megane nog steeds niet en bij de Skoda zijn dat tip toetsjes.

Zoals m'n vriendin pakkend zei: We zijn nog jong (27 beide), hebben nog geen enorm gezin (overigens, 1 of 2 kids moet prima kunnen in een V40) en over 4 jaar (als het zo doorgaat met kilometers kan ik hem na 2,5 jaar al weer inruilen...) kun je je volgende auto weer gaan uitzoeken. Dan kunnen we altijd nog voor een iets meer burgelijke auto als een Octavia gaan. Wat ik dan wel uit de Octavia meeneem is ACC. Wat hem dus ongeveer gaat worden:

Volvo V40 D2 Geartronic
- Nordic+

Enige punt waar ik nog over twijfel zijn de velgen. Standaard zijn ze 16", maar met 17 of 18 inch smoelt de auto zoveel beter. Echter loopt dat wel aardig in de papieren gezien met dat een tientje per maand duurder is voor de winterbanden en €1500,- bij de waarde op is niet leuk voor het leasebedrag. Misschien dat de dealer dat laatste nog wel voor me kan 'verhelpen'. En uiteraard de trekhaak en mogelijk de armsteun als dealer accessoire.
Klinkt als mijn overweging.

En met kids gaat het prima. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-10 16:52

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Rob-T6 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 11:33:
[...]

En bij 3 kids kan je natuurlijk altijd nog voor een S/V/XC60 gaan :+ (al is de XC toch best wel duur)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Nu online
Phoeh, dit is zuur zeg:
Goedemorgen heer xxxx,

Probeerde u al even te bellen op uw mobiele nummer maar die is niet bereikbaar.

Wij hebben een probleem met de Octavia momenteel. Bij het klaarmaken van de Octavia bleek er een storing in het boordnet van de auto aanwezig. Voor deze storing moet een onderdeel besteld worden maar deze is niet voorradig in Nederland. Nu is de verwachting dat het onderdeel er aankomende woensdag is, maar dat betekent helaas wel dat we de aflevering morgen moeten cancelen. Had het u uiteraard liever niet via de mail willen melden, maar wil u wel tijdig op de hoogte brengen.

Zodra het deel er is en wij de storing eruit hebben, zullen we gelijk een nieuwe afspraak maken.

Onze excuses voor het ongemak en mocht u vragen hebben, dan hoor ik deze graag.
Note: die auto staat al twee weken bij hun. Joh, dat er iets kapot is kan ik begrijpen, maar kom dan niet met deze onzin aanzetten over tijdig informeren. Ik had alles geregeld om de oude leaseauto in te leveren en dan komt deze ongein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapteynn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:12

Kapteynn

Kapteyn -Silvermoon-

vinom schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 11:36:
Phoeh, dit is zuur zeg:

[...]

Note: die auto staat al twee weken bij hun. Joh, dat er iets kapot is kan ik begrijpen, maar kom dan niet met deze onzin aanzetten over tijdig informeren. Ik had alles geregeld om de oude leaseauto in te leveren en dan komt deze ongein.
Ik zag het inderdaad net op het skodaforum, erg zuur! Ik hoop dat ze een passende oplossing bieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

vinom schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 11:36:
Phoeh, dit is zuur zeg:

[...]

Vaag verhaal? Er is toch ook een check alvorens verlaten fabriek :? Hebben ze zelf zitten kutten of heb je niet veel zaken als accessoires die ze moeten inbouwen?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Nu online
@Kapteynn
Geen oplossing te bespeuren in het hun mailtje, maar ik ga niet lief zijn met antwoorden. Een dag ervoor is echt te laat. Ik heb er vrij voor gevraagd, privé mijn zaken geregeld om hem morgen te kunnen ophalen en dan kan ik het allemaal weer gaan fixen.

@JB Ik heb sowieso geen accessoires die bij de dealer gedaan worden. En het Skoda Connect gedeelte is bij PON gedaan. Hooguit dat ze de ACC ofzo nog moeten kalibreren, maar daar lees ik niks over terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:14
[...]
Neem bijvoorbeeld de drie knoppen om de blazers in de auto te regelen (voeten/lichaam/voorruit). Het zijn gewoon logische knoppen waarmee je het aan en uit zet. Daarnaast vier grote draaiknoppen die voor het draaien áltijd dezelfde functie hebben (volume, tuning radio, blower stand en temperatuur),
Veel plezier met je V40!

Ik wil wel even opmerking dat in de Octavia er ook gewoon een vast knop voor temperatuur (per kant, met display erboven) blower (de middelste) en volume is ;). En een rijtje knopjes voor waar de lucht uit moet stromen met een eigen lampje zijn er ook... Alleen die heb ik nog nooit gebruikt omdat ik hem in de climate control auto-stand heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

jongetje schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 12:05:
[...]

Veel plezier met je V40!

Ik wil wel even opmerking dat in de Octavia er ook gewoon een vast knop voor temperatuur (per kant, met display erboven) blower (de middelste) en volume is ;). En een rijtje knopjes voor waar de lucht uit moet stromen met een eigen lampje zijn er ook... Alleen die heb ik nog nooit gebruikt omdat ik hem in de climate control auto-stand heb.
Ik snap ook dat semi automatisch willen bedienen van de CC niet :? Je wil gewoon een temp en de rest regelt de auto.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-10 00:11

skoozie

SCSI

JB schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 12:37:
[...]
Ik snap ook dat semi automatisch willen bedienen van de CC niet :? Je wil gewoon een temp en de rest regelt de auto.
Ik vind de lucht uit de blowers irritant en heb hem altijd op voeten+voorruit staan, voor de rest mag de auto bepalen hoe hard hij moet werken om de binnen temperatuur te regelen.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

[...]
Dat zou prima zijn als de auto het op acceptabele wijze zou regelen. In mijn Cactus (en hiervoor ook in mijn DS3) was het altijd zo dat de auto in een soort van overdrive modus schoot zodra je hem startte om de temperatuur zo snel mogelijk naar de gewenste temperatuur te krijgen. Veroorzaakte veel te veel herrie terwijl de delta naar mijn mening klein genoeg was dat een dergelijke reactie niet nodig was.
Daarnaast werden ook de blowers aangezet die op de bestuurder en passagier gericht staan. Dat is voor mij echt niet nodig en voelt zelfs zeer onaangenaam.

Ik heb hem dus ingesteld op voorruit + voeten, snelheid op 50% en een temperatuur van 20 graden (21 in de winter). Dat is voor mij comfortabeler dan een automatische modus.

Maar idealiter hoef ik hem inderdaad enkel op de juiste temperatuur te zetten en zou de auto slim genoeg moeten zijn om die temperatuur comfortabel te bereiken zonder geluidsoverlast en zonder vol in je gezicht te blazen.

[ Voor 10% gewijzigd door Tsurany op 28-06-2017 12:45 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Maar beiden bovenstaande "wensen" zijn ook na 1x instellen bereikt ;) Ik doelde op de knoppenkermis discussie :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:44
Ik mag ook weer iets nieuws en heb al rondjes gereden in een Golf, V40, A klasse en een Focus. Ben verliefd op de focus en zit er over te denken deze te nemen. Deze rijdt niet alleen het fijnst maar is (voor mij) ook het goedkoopst in de lease (titanium 1.5). Andere mensen welke toevallig sinds kort de nieuwe focus rijden en willen die hun gedachten delen? :)

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

chaoscontrol schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 12:55:
Ik mag ook weer iets nieuws en heb al rondjes gereden in een Golf, V40, A klasse en een Focus. Ben verliefd op de focus en zit er over te denken deze te nemen. Deze rijdt niet alleen het fijnst maar is (voor mij) ook het goedkoopst in de lease (titanium 1.5). Andere mensen welke toevallig sinds kort de nieuwe focus rijden en willen die hun gedachten delen? :)
Je bedoelt de oude focus?
Dit model komt uit 2014 en is op het uiterlijk na een zeer magere facelift van het model uit 2011.
Ik heb er ook serieus naar gekeken omdat hij erg sportief oogt en erg lekker rijd met het ST pakket met een mooie special lak is het een pracht auto. Alleen bij mij was het interieur en extreem belabberde keuze in stoelen een dealbreaker. De navigatie is zo traag als stroop door een trechter en alhoewel het een sterke verbetering is op het pre facelift model is voelt het interieur erg gedateerd. Een beetje te vergelijken met de vorige generatie VW spullen.

Vergeet ook niet dat volgend jaar de nieuwe Focus uit zou moeten komen en dat schijnt qua interieur wel volledig vernieuwd te zijn. Denk aan de nieuwe Fiesta maar dan net wat luxer.
http://www.autoexpress.co...focus-exclusive-images#22

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
Shunt schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 13:11:
[...]

Je bedoelt de oude focus?
Dit model komt uit 2014 en is op het uiterlijk na een zeer magere facelift van het model uit 2011.
Ik heb er ook serieus naar gekeken omdat hij erg sportief oogt en erg lekker rijd met het ST pakket met een mooie special lak is het een pracht auto. Alleen bij mij was het interieur en extreem belabberde keuze in stoelen een dealbreaker. De navigatie is zo traag als stroop door een trechter en alhoewel het een sterke verbetering is op het pre facelift model is voelt het interieur erg gedateerd. Een beetje te vergelijken met de vorige generatie VW spullen.

Vergeet ook niet dat volgend jaar de nieuwe Focus uit zou moeten komen en dat schijnt qua interieur wel volledig vernieuwd te zijn. Denk aan de nieuwe Fiesta maar dan net wat luxer.
http://www.autoexpress.co...focus-exclusive-images#22
Hmm dan ga ik toch weer nadenken. Het interieur e.d. doet mij allemaal gewoon weinig. Ben sowieso niet een auto persoon en vind het maar lastig kiezen allemaal. Rijdt nu naar volle tevredenheid in een Fiesta uit 2013 en zoek eigenlijk gewoon precies dat maar 1 stapje groter. De Focus reed erg fijn en heb verder niet zo gekeken naar zaken als navigatie aangezien ik dat erg weinig tot niet gebruik.

Wat zouden eventuele andere auto's in dezelfde klasse zijn, danwel waar jullie een goede ervaring bij hebben? Uiteraard de laatste pagina's al doorgelezen maar ik krijg het idee dat sommige mensen hier het uiterlijk belangrijker vinden dan de rest van de auto. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

chaoscontrol schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 13:29:
[...]

Hmm dan ga ik toch weer nadenken. Het interieur e.d. doet mij allemaal gewoon weinig. Ben sowieso niet een auto persoon en vind het maar lastig kiezen allemaal. Rijdt nu naar volle tevredenheid in een Fiesta uit 2013 en zoek eigenlijk gewoon precies dat maar 1 stapje groter. De Focus reed erg fijn en heb verder niet zo gekeken naar zaken als navigatie aangezien ik dat erg weinig tot niet gebruik.

Wat zouden eventuele andere auto's in dezelfde klasse zijn, danwel waar jullie een goede ervaring bij hebben? Uiteraard de laatste pagina's al doorgelezen maar ik krijg het idee dat sommige mensen hier het uiterlijk belangrijker vinden dan de rest van de auto. :P
De Astra is mijn favoriet helemaal niet omdat ik daar nu zelf erg plezierig in rij :D.
Relatief jong model 2016 volgens mij. Rijd voor mijn gevoel erg lekker sportief en scherp.
Qua prijs zit die volgens mij net wat boven een Ford maar dan krijg je wel een stuk meer luxe voor net iets meer geld.
De nieuwe Golf is net uit ik kan zelf het verschil met het vorige model moeilijk zien maar ja dat probleem heb ik al 15 jaar met golfjes. :D Natuurlijk een oer degelijke keuze.
Vanuit het zelfde kamp zijn er de nieuwe Octavia en Leon. Deze auto's hebben allemaal hun eigen doelgroep. De leon is iets sportiever qua uiterlijk maar minder zakelijk qua interieur. De Octavia is gewoon erg ruim.
De nieuwe Mazda 3 is een mooie auto qua uiterlijk qua interieur vind ik hem wat minder maar dat is natuurlijk erg persoonlijk.
De nieuwe Hyundai i30 is een mooie auto geworden. Nog niet in het echt gezien.
Natuurlijk heb je de wat duurdere opties als de BMW 1 series en de Audi A3.
Renault heeft qua uiterlijk een mooie auto neer gezet met de Megane alleen boven zie je daar mijn mening over :D.
Peugot heeft een nieuwe 308 die exact het zelfde fout doet als de vorige alleen dan met iets wat andere looks. :?

Het belangrijkste is dat jij er lekker in rijd natuurlijk en daar kom je alleen achter door de dealer te bezoeken en te gaan proefrijden.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti28
jongetje schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 12:05:
[...]
Klopt helemaal dat die er zitten hoor. Alleen ik vind ze in de V40 super logisch zitten. Logischer dan de Octavia in ieder geval.
[...]
Wat meerderen zeggen; op de auto stand gaat 'ie als een dolle blazen. Opzich prima, maar niet in mijn gezicht of op m'n handen als die aan het stuur zitten aub. Dat vind ik vreselijk irritant. Dus idd blowers op het raam / voeten. De temp is bij mij elke dag weer anders. Sterker nog, dat wisselt gedurende de rit regelmatig.
Pfft, dat is het zeker!
chaoscontrol schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 13:29:
[...]
Nou, V40 denk ik nog als aanvulling op wat @Shunt zegt. Focus zou ik idd om z'n interieur laten staan. De V40 is ook niet de nieuwste meer, maar dat kan nog net (zie tevens mijn epistel van een paar posts terug waarom ik 'm zo geweldig vind).

[ Voor 19% gewijzigd door marti28 op 28-06-2017 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
Shunt schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 13:37:
[...]

De Astra is mijn favoriet helemaal niet omdat ik daar nu zelf erg plezierig in rij :D.
Relatief jong model 2016 volgens mij. Rijd voor mijn gevoel erg lekker sportief en scherp.
Qua prijs zit die volgens mij net wat boven een Ford maar dan krijg je wel een stuk meer luxe voor net iets meer geld.
De nieuwe Golf is net uit ik kan zelf het verschil met het vorige model moeilijk zien maar ja dat probleem heb ik al 15 jaar met golfjes. :D Natuurlijk een oer degelijke keuze.
Vanuit het zelfde kamp zijn er de nieuwe Octavia en Leon. Deze auto's hebben allemaal hun eigen doelgroep. De leon is iets sportiever qua uiterlijk maar minder zakelijk qua interieur. De Octavia is gewoon erg ruim.
De nieuwe Mazda 3 is een mooie auto qua uiterlijk qua interieur vind ik hem wat minder maar dat is natuurlijk erg persoonlijk.
De nieuwe Hyundai i30 is een mooie auto geworden. Nog niet in het echt gezien.
Natuurlijk heb je de wat duurdere opties als de BMW 1 series en de Audi A3.
Renault heeft qua uiterlijk een mooie auto neer gezet met de Megane alleen boven zie je daar mijn mening over :D.
Peugot heeft een nieuwe 308 die exact het zelfde fout doet als de vorige alleen dan met iets wat andere looks. :?

Het belangrijkste is dat jij er lekker in rijd natuurlijk en daar kom je alleen achter door de dealer te bezoeken en te gaan proefrijden.
Dankjewel hier kan ik wat mee. Uiteraard al wat proefritten gemaakt maar ik wil het ook niet te lastig voor mijzelf maken, elke proefrit kost weer tijd, ga ik nog meer twijfelen over een nog grotere keus. :+ Vorige lease contract is eigenlijk al voorbij dus had eigenlijk gisteren al moeten kiezen. Skoda ga ik zeker nog even bekijken aangezien ik daar meer goeds over hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
marti28 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 13:38:

[...]

Nou, V40 denk ik nog als aanvulling op wat @Shunt zegt. Focus zou ik idd om z'n interieur laten staan. De V40 is ook niet de nieuwste meer, maar dat kan nog net (zie tevens mijn epistel van een paar posts terug waarom ik 'm zo geweldig vind).
Ik heb de v40 proef gereden maar vind hem niet fijn rijden, te laag en te klein. (Ik snapte je enthousiasme al niet. :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti28
chaoscontrol schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 13:44:
[...]

Ik heb de v40 proef gereden maar vind hem niet fijn rijden, te laag en te klein. (Ik snapte je enthousiasme al niet. :+)
Oh, hahaha. Gelukkig hebben we allemaal andere eisen, wensen en smaak. Anders werd 't ook zo saai :) Mocht je nog niet in de Octavia gereden hebben: doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
marti28 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 13:46:
[...]

Oh, hahaha. Gelukkig hebben we allemaal andere eisen, wensen en smaak. Anders werd 't ook zo saai :) Mocht je nog niet in de Octavia gereden hebben: doen!
Inderdaad! Ik heb ook collegas die heel gelukkig zijn met hun v40 dus het zal echt geen slechte bak zijn.

Ik ga zeker naar de Skoda kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-10 00:11

skoozie

SCSI

chaoscontrol schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 13:48:
[...]

Inderdaad! Ik heb ook collegas die heel gelukkig zijn met hun v40 dus het zal echt geen slechte bak zijn.

Ik ga zeker naar de Skoda kijken!
Bij mij scoorde de Focus ook hoog op de short list, maar het interieur sprak mij niet helemaal aan en mijn vriendin vond de stoelen minder fijn, ik vond ze heel goed zitten. mijn 2e keus zou een Nissan Qashqai zijn geweest, maar het is uit eindelijk een Mazda 3 geworden. Puur omdat ik er blij van werd om er in te rijden, het hele gevoel klopte, ziet er leuk uit, veel opties die ik belangrijk vind, rijd lekker (met de benzinemotor) en dat werd alleen maar beter toen ik de 150pk diesel mee kreeg.
en sinds ik hem een paar weken geleden besteld heb henb ik slechts 3x een Mazda 3 zien rond rijden du rijd straks in minder gangbare auto, is ook wel lekker na 5 jaar een Megane :)

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti28
Klein puntje van kritiek wat ik merk in de V40: cruise en ruitenwissers moet je elke keer weer aanzetten... Blijkt dus normaal gedrag te zijn en niet aan te passen.

http://support.volvocars....4c60c29ffc0a801e801ba985a
De regensensor wordt automatisch gedeactiveerd wanneer u de transpondersleutel uit het contactslot neemt of vijf minuten nadat u de motor hebt afgezet.
Het klinkt gek, maar dit soort fratsen vind ik wel buitengewoon irritant. Zo'n ruitenwisser automaat zit er juist op om die handel nooit te gebruiken... En de CC/ACC; die wil ik op snelheid kunnen zetten met één druk op de knop in plaats van eerst aan zetten met de ene knop en de snelheid instellen met een andere knop. Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

marti28 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 14:07:
Klein puntje van kritiek wat ik merk in de V40: cruise en ruitenwissers moet je elke keer weer aanzetten... Blijkt dus normaal gedrag te zijn en niet aan te passen.

[...]

Het klinkt gek, maar dit soort fratsen vind ik wel buitengewoon irritant. Zo'n ruitenwisser automaat zit er juist op om die handel nooit te gebruiken... En de CC/ACC; die wil ik op snelheid kunnen zetten met één druk op de knop in plaats van eerst aan zetten met de ene knop en de snelheid instellen met een andere knop. Iemand ervaring hiermee?
Ja (maar in een S60, ik ga er vanuit dat de functionaliteit zo goed als gelijk is). Beiden geen probleem mee.

@ruitenwisser: Soms wil je juist niet dat die dingen aan gaan, bijvoorbeeld als er net een paar spettertjes van je voorganger die z'n ruiten sproeit op jouw ruit terecht komen. Dat geeft lelijke strepen namelijk.
Of denk aan de eier-gooi-truck die vooral in Frankrijk wordt toegepast. Dan is het laatste dat je moet gebruiken je ruitenwisser!

@CC: Ik gebruik ook vrijwel iedere rit de speed limiter. Beiden aan kan niet, dus ontkom je er niet aan om een van tweeen aan te zetten. Hence de aan/uit knop ;)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
skoozie schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 14:04:
[...]

Bij mij scoorde de Focus ook hoog op de short list, maar het interieur sprak mij niet helemaal aan en mijn vriendin vond de stoelen minder fijn, ik vond ze heel goed zitten. mijn 2e keus zou een Nissan Qashqai zijn geweest, maar het is uit eindelijk een Mazda 3 geworden. Puur omdat ik er blij van werd om er in te rijden, het hele gevoel klopte, ziet er leuk uit, veel opties die ik belangrijk vind, rijd lekker (met de benzinemotor) en dat werd alleen maar beter toen ik de 150pk diesel mee kreeg.
en sinds ik hem een paar weken geleden besteld heb henb ik slechts 3x een Mazda 3 zien rond rijden du rijd straks in minder gangbare auto, is ook wel lekker na 5 jaar een Megane :)
Ik heb net maar even met de leaseclub gebeld en krijg nu inderdaad nog wat offerte's van o.a. de Skoda en de Mazda 3. Als dat een beetje leuke prijzen zijn ga ik ze deze week nog proefrijden. :) Mazda 3 is ook een mooie auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
AllSeeyinEye schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 14:14:
[...]

Ja (maar in een S60, ik ga er vanuit dat de functionaliteit zo goed als gelijk is). Beiden geen probleem mee.

@ruitenwisser: Soms wil je juist niet dat die dingen aan gaan, bijvoorbeeld als er net een paar spettertjes van je voorganger die z'n ruiten sproeit op jouw ruit terecht komen. Dat geeft lelijke strepen namelijk.
Of denk aan de eier-gooi-truck die vooral in Frankrijk wordt toegepast. Dan is het laatste dat je moet gebruiken je ruitenwisser!

@CC: Ik gebruik ook vrijwel iedere rit de speed limiter. Beiden aan kan niet, dus ontkom je er niet aan om een van tweeen aan te zetten. Hence de aan/uit knop ;)
Wat een mooie kijk op de functionaliteit heb je.

Dus omdat je 1x per 6 maanden een rijder voor je hebt die kan sproeien wil jij bij elke regenbui in Nederland die zooi handmatig activeren. (185 dagen per jaar gemiddeld regen in NL)
Eier-gooi truck is gewoon doodslag en daar zou ik geen rekening mee houden in je functionaliteit.

Voor CC idem, de kans dat je die wilt gebruiken is erg groot en ik zie geen enkele belemmering om dit niet altijd aan te kunnen hebben. Het is een Volvo dingetje (wellicht zelfs V40 dingetje) .
Op mijn VAG's nog nooit last van gehad.
Het is van de zotte als er een auto stand is, dat deze iedere keer handmatig geactiveerd moet worden.

[ Voor 3% gewijzigd door GeeMoney op 28-06-2017 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

GeeMoney schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 14:36:
[...]

Wat een mooie kijk op de functionaliteit heb je.

Dus omdat je 1x per 6 maanden een rijder voor je hebt die kan sproeien wil jij bij elke regenbui in Nederland die zooi handmatig activeren. (185 dagen per jaar gemiddeld regen in NL)
Eier-gooi truck is gewoon doodslag en daar zou ik geen rekening mee houden in je functionaliteit.
1x per zes maanden? Bijna dagelijks! (ik rijd ca 50k km / jaar)
Voor CC idem, de kans dat je die wilt gebruiken is erg groot en ik zie geen enkele belemmering om dit niet altijd aan te kunnen hebben. Het is een Volvo dingetje (wellicht zelfs V40 dingetje) .
Op mijn VAG's nog nooit last van gehad.
Nee, je moet t omdraaien: VAGs hebben een systeem waarbij je het met een knop aan zet en gelijk de snelheid vast zet. Meerdere merken hebben een aan/uit knop en een instel knop. Ook mijn Avensis had dit destijds, en ook een Peugeot had een tweetraps systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
AllSeeyinEye schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 14:39:
[...]
1x per zes maanden? Bijna dagelijks! (ik rijd ca 50k km / jaar)

[...]
Dan zitten er gekke bestuurders op je traject :+ .
Ik rijdt namelijk >60k km / jaar ;)
Ik kan ze van afgelopen half jaar op 1 hand tellen.

wellicht iets meer afstand tot je voorganger nemen? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

GeeMoney schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 14:44:
[...]

wellicht iets meer afstand tot je voorganger nemen? >:)
Dat doe ik! Maar steeds weer laten ze hun snelheid los (zeker geen cruise control.... :Y) ) en dan zit je er in no time weer kort bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti28
AllSeeyinEye schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 14:45:
[...]

Dat doe ik! Maar steeds weer laten ze hun snelheid los (zeker geen cruise control.... :Y) ) en dan zit je er in no time weer kort bij...
ACC ftw!

Noem me een mierenneuker, maar mijn Megane heeft CC & ruitenwisser ook standaard aan en ik vind het toch wel een struikelpuntje... :+ Dit tempert iig mijn enthousiasme wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Net een mail gehad van Alphabet, de Ford Focus Station moet ik weer inleveren (huurauto). Ik krijg een andere huurauto uit hetzelfde segment maar dan wel een nieuwe model. Hopelijk niet veel duurder, aangezien ik wel de bijtelling voor die auto moet betalen.

Toch wel jammer, was net een beetje gewent aan het afschuwelijke interieur van de Focus :+

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09:24
Volvo V40 D2 Geartronic
- Nordic+
Is er ook een reden dat je de Luxury line niet zou nemen? Dit geeft je veel extra's, o.a. lederen bekleding, panoramadak, elektrisch verstelbare bestuurdersstoel met geheugenfunctie, keyless entry & start, park assist camera, verschuifbare armsteun, etc.

Wellicht niet binnen budget en ga je liever voor het IntelliSafe pakket? (Mijn vriendin kijkt nu juist naar de Nordic+ luxury line zonder IntelliSafe).
Overigens deel ik je mening over de velgen. De velgen zijn mooi imho, absoluut niet verkeerd voor standaard velgen, maar eigenlijk net een maatje te klein. Maar ja, er komen een hoop extra kosten bij wanneer je deze 'upgrade'.

Edit:
marti28 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 14:47:
Noem me een mierenneuker, maar mijn Megane heeft CC & ruitenwisser ook standaard aan en ik vind het toch wel een struikelpuntje... :+ Dit tempert iig mijn enthousiasme wel.
Mierenneuker! :+

[ Voor 14% gewijzigd door remzor op 28-06-2017 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06:42

[...]

Zeiden bij de dealer dat de ruitenwissers te maken had met de winter. Als er dan ijs op je ruiten zit, wissers automatisch aanspringen en daarmee je bladen vernaggelen (en nu niet als tegenargument gebruiken: maar t sneeuwt en ijzelt hier toch amper, Nederland is niet het enige land dat Volvo's afneemt :9 )

Wat betreft de CC, vind ik inderdaad ook zo onnodig dat je daar twee knoppen voor nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Topicstarter
Klopt wat @timwijn zegt, BMW doet dit namelijk ook omwille van dezelfde reden.
Wat ik altijd wel vreemd vind is dat het bij mijn VW niet handmatig hoeft te worden geactiveerd, en daar gaat het ook nooit mis in de winter, mogelijk dat er ook een vorst detectie in zit (eventueel in samenwerking met de temperatuursensor).

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-10 21:01

DarkSide

theres no place like ::1

VW heeft het idd goed voor mekaar. Zolang je de auto start en niet rijdt blijven de wissers in stanby staan.
En kan je rustig je ruit krabben zonder dat de wissers geactiveerd worden.
Pas als je beweegt wordt de sensor actief

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Rob-T6 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 11:33:
[...]

Klinkt als mijn overweging.

Ik ben juist van een 14% V40 D4 naar een Skoda Octavia 1.6TDI gegaan. Had de Volvo graag willen houden, maar met (zelfs met 1 kleine) kid past dat simpelweg niet :P Dus dan maar meteen de grootste optie genomen die nog een beetje betaalbaar is :+
De regensensor kun je over discussiëren, in mijn Golf 6 is het aantal keer dat deze spontaan is aangegaan in 3,5 jaar te tellen op 2 vingers :P Ik heb hem in de V40 niet heel vaak gebruikt omdat ik het sowieso niet de allerbeste vond trouwens.
Dat je telkens de cruise control aan moet zetten vind ik wel erg suf. Ik heb het aanzetten uiteindelijk in m'n "opstartroutine" meegenomen, maar nu hij in de Octavia altijd aan staat is het wel fijn dat die stap niet meer nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob-T6
@Verwijderd dan neem je wel heel veel zut mee ;-)

We hebben er 3, en als het moet een stel dakdragers met dakkoffer. Maar dat is alleen echt met weekend weg oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Ik plaatste eerder dat mijn Ford Focus morgen vervangen gaat worden en ik zie nu in de portal welke ik nu krijg:
Een Ford Focus Wagon uit 2016. Ongeveer 200 euro meer waard (cataloguswaarde) maar heeft geen parkeersensoren achter :( daar baal ik wel flink van, maar waar ik nog meer van baal is dat deze onder de 25% bijtelling regeling valt :S Terwijl de huidige Ford 20% is.

Toch maar eens bellen met de leasemaatschappij dat ik graag een andere wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
DarkSide schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 21:04:
VW heeft het idd goed voor mekaar. Zolang je de auto start en niet rijdt blijven de wissers in stanby staan.
En kan je rustig je ruit krabben zonder dat de wissers geactiveerd worden.
Pas als je beweegt wordt de sensor actief
Dat klopt idd, de automatische ruitenwissers van mijn octavia gaan pas in werking als ik een aantal meters heb gereden. Als je na het starten wilt wissen en er is nog niet gereden moet het handmatig. Deze manier is veel veiliger, ik had laatst een tegemoet komende vrachtwagen die een grote plas water over mijn wagen sproeide. Ik zag even niets door de stortvloed aan water maar voordat ik het wist gingen mijn ruitenwissers in volle snelheid aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Nu er toch veelvoudig over de focus gesproken wordt, is het niet zo dat de focus standaard elektrische voorruitverwarming heeft? Dat lijkt me wel weer een pre als je wagen swinters niet in een garage staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-10 06:52

Don Quijote

El Magnifico

chaoscontrol schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 12:55:
Tja de Focus krijgt binnenkort wellicht een update. Maar ik neem aan dat je niet mag wachten met het bestellen van je lease auto? Daarnaast boeit dat in mijn ogen ook niks; als je een auto privé koopt is het wellicht vervelend in relatie tot je restwaarde, maar dat is nu net het voordeel van leasen, de restwaarde is het probleem van de leasemaatschappij (waarbij hun inschatting uiteraard wel gedisconteerd zit in de leaseprijs).

Verder is de Focus wat mij betreft met afstand de best sturende auto die ik heb gereden in het segment. Daar kan geen Astra of Golf aan tippen, en ook de duurdere V40, A3 en 1-Serie zijn puur qua rijden de ondergeschikte (A-serie en Megane heb ik alleen in meegereden dus kan ik niet over oordelen). Echter als je geen echte "Auto Persoon" bent zoals je zelf aangeeft zou ik wellicht niet voor de Focus gaan. Juist een echt "auto personen" met een liefde voor strak sturende auto's komt bij de focus aan zijn trekken, echter moet hij daar wel wat comfort qua interieur voor inleveren. Qua interieur vind ik de Focus namelijk misschien wel de slechtste in zijn klasse. Ook qua infotainment is het redelijk bedroevend, al zou het kunnen dat de focus ondertussen Apple CarPlay en het Android alternatief ondersteunt? Mijn Ford Mustang GT heeft namelijk ook standaard een waardeloos SYNC systeem wat gelukkig goed te omzeilen is doordat het CarPlay ondersteunt.

Vijf jaar geleden heb ik zelf ook een rondje gemaakt langs alle door jou genoemde auto's en uiteindelijk toen de keuze gemaakt voor een Volvo V40. Allereerst omdat de stoelen van Volvo voor mij ongeëvenaard zijn. Daarnaast vond ik het een mooi tijdloos interieur. Ook nu vind ik het er nog erg fris uitzien. Daarnaast dacht ik "dat is weer eens wat originelers dan een A3, Golf of 1-Serie" wat uiteindelijk nogal een foute inschatting bleek omdat binnen no-time het leek alsof iedereen in Nederland een V40 leasde.

Als ik nu in deze klasse moest kiezen zou ik waarschijnlijk voor de Mercedes A gaan. Qua binnen en buitenkant een mooi verschijning in mijn ogen en ondanks dat ik de V40 stoelen nog altijd beter vind is het wel een hele relaxte auto om langere tijd in te rijden. Heel comfortabel, al moet ik wel eerlijk toegeven dat ik alleen nog als passagier in een A klasse heb gereden; echter meestal vind ik het op de bestuurdersstoel meestal nog een slag comfortabeler dan als bijrijder omdat je beter kunt anticiperen op wat er komen gaat.

Lang verhaal kort. Als het je puur om het sturen en rijden te doen is en door het interieur kunt heenkijken neem de Focus; kan je ook nog eens andere leuke dingen doen van het geld wat je overhoudt. Mocht je een comfortabelere, luxere auto willen die zowel van buiten als binnen er goed uitziet neem de A klasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:27

Reinier

\o/

Ik vond de V40 en Focus ongeveer identiek sturen. Ze zijn ook behoorlijk aan elkaar gerelateerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Reinier schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 07:41:
Ik vond de V40 en Focus ongeveer identiek sturen. Ze zijn ook behoorlijk aan elkaar gerelateerd.
Een leuk alternatief wellicht (in ieder geval qua formaat zit die hier in de buurt) zou ook een CLA kunnen zijn. Is niet bijzonder duur en rijdt ook simpelweg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-10 06:52

Don Quijote

El Magnifico

Reinier schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 07:41:
Dat hoorde je toentertijd sowieso veel dat het in principe praktisch dezelfde auto waren, echter heb ik dat ondanks 60k+ kilometers in de V40 in 15k+ in een Focus niet zo ervaren. De Focus genoot qua sturen de voorkeur. Aan de andere kant wil ik ook niet uitsluiten dat het gewoon iets is wat tussenmijn oren zit en dus meer gestoeld is op iets ongrijpbaars als "merk beleving" dan daadwerkelijk technische verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:16
Baal een beetje van de afschaffing van lagere bijtelling :') elektrische auto's mogen wij niet kiezen en ik rij nu een clio van ongeveer 95 euro netto bijtelling. Zelfs al zou ik een vrij simpele auto hierna kiezen schiet de bijtelling echt hard omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Piet_Piraat7 schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 08:36:
Baal een beetje van de afschaffing van lagere bijtelling :') elektrische auto's mogen wij niet kiezen en ik rij nu een clio van ongeveer 95 euro netto bijtelling. Zelfs al zou ik een vrij simpele auto hierna kiezen schiet de bijtelling echt hard omhoog.
Dat zie je verkeerd. De bijtelling is per 1 januari 2017 namelijk voor de meeste auto's omlaag gegaan, namelijk van 25% naar 22%! Dit heeft als (imo beneficiair) bijkomend gevolg dat de korting die op sommige modellen gegeven werd in de laatste jaren, en die dus uit de zak van de andere belastingbetalers kado gegeven werd (!!), nu is afgeschaft.

Je hebt dus de afgelopen jaren gewoon geluk gehad met een korting. Het probleem is dat jij meent dat leaseauto's nu dus 'minder' kosten dan dat ze eigenlijk doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti28
remzor schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 17:31:
[...]

Is er ook een reden dat je de Luxury line niet zou nemen? Dit geeft je veel extra's, o.a. lederen bekleding, panoramadak, elektrisch verstelbare bestuurdersstoel met geheugenfunctie, keyless entry & start, park assist camera, verschuifbare armsteun, etc.

Wellicht niet binnen budget en ga je liever voor het IntelliSafe pakket? (Mijn vriendin kijkt nu juist naar de Nordic+ luxury line zonder IntelliSafe).
Overigens deel ik je mening over de velgen. De velgen zijn mooi imho, absoluut niet verkeerd voor standaard velgen, maar eigenlijk net een maatje te klein. Maar ja, er komen een hoop extra kosten bij wanneer je deze 'upgrade'.
Ik wil nou eenmaal geen auto zonder ACC en bij de V40 is de enige fatsoenlijke manier om dat te krijgen het IntelliSafe Pro Line pakket. ACC kan ook als losse optie, maar dan is t net zo duur als het IntelliSafe pakket. Vandaar dus. Luxury Line is sowieso een dikke no go, want ik wil dus absoluut géén volledig leren bekleding. Half leer is op het randje. Doe mij maar Alcantara (wat de Octavia dus wel heeft).

De extra kosten voor duurdere winterbanden vind ik acceptabel, maar de rest niet. Eens kijken of ik een mooie set velgen als "korting" kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Grappig hoe smaken zo kunnen verschillen. Ik wil juist geen stoffen bekleding. Leer voelt beter en het straalt een stuk luxe uit vind ik. Daarnaast is het makkelijker te onderhouden en vooral schoon te houden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

AllSeeyinEye schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 08:41:
[...]

Dat zie je verkeerd. De bijtelling is per 1 januari 2017 namelijk voor de meeste auto's omlaag gegaan, namelijk van 25% naar 22%! Dit heeft als (imo beneficiair) bijkomend gevolg dat de korting die op sommige modellen gegeven werd in de laatste jaren, en die dus uit de zak van de andere belastingbetalers kado gegeven werd (!!), nu is afgeschaft.

Je hebt dus de afgelopen jaren gewoon geluk gehad met een korting. Het probleem is dat jij meent dat leaseauto's nu dus 'minder' kosten dan dat ze eigenlijk doen.
Hij ziet het helemaal niet verkeerd. Als je van 25% bijtelling komt is het een vooruitgang, als je van 14% bijtelling komt is het een achteruitgang.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Tsurany schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 08:58:
[...]

Hij ziet het helemaal niet verkeerd. Als je van 25% bijtelling komt is het een vooruitgang, als je van 14% bijtelling komt is het een achteruitgang.
15% was een korting van 11% op het standaard tarief. Dat hij het als het 'normale' tarief zag zal zo zijn, maar is simpelweg niet zo.

In de AH klaag je toch ook niet als de bonus aanbieding op de pizza niet meer geldt in de nieuwe week? Je hebt dan simpelweg geluk gehad de vorige week dat ze toen wel in de aanbieding waren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

AllSeeyinEye schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 09:01:
[...]

15% was een korting van 11% op het standaard tarief. Dat hij het als het 'normale' tarief zag zal zo zijn, maar is simpelweg niet zo.

In de AH klaag je toch ook niet als de bonus aanbieding op de pizza niet meer geldt in de nieuwe week? Je hebt dan simpelweg geluk gehad de vorige week dat ze toen wel in de aanbieding waren.
Nee, jij wilt het graag als korting zien, dat is helaas niet correct. Destijds was 14% het normale tarief voor een auto met een bepaalde uitstoot. Nu is die tariefklasse weer verdwenen en vallen veel auto's in een hoge tariefklasse. En dan mag iemand best aangeven dat dit voor hem vrij nadelig uitpakt omdat hij nu veel meer geld kwijt is voor eenzelfde auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti28
AllSeeyinEye schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 08:47:
Grappig hoe smaken zo kunnen verschillen. Ik wil juist geen stoffen bekleding. Leer voelt beter en het straalt een stuk luxe uit vind ik. Daarnaast is het makkelijker te onderhouden en vooral schoon te houden.
Dat het luxe uitstraalt en makkelijk schoon te houden is ben ik wel helemaal met je eens. Ik vind t alleen van geen kant zitten :P

Ik heb eens een nachtje geslapen over m'n auto keuze en dat maakt het niet makkelijker. De V40 rijdt zoveel beter en lekkerder, maar de Octavia is meer een reisauto en heeft gewoon meer te bieden aan luxe en ruimte. Argh! Ik wil de V40 heel graag, maar een paar van die kleine dingetjes houden me tegen de knoop door te hakken. Ik denk dat ik nog een proefritje in de Octavia ga vragen.

Anyhow. Atm zit ik weer eens bij de Renault dealer te wachten op m'n Megane die voor de letterlijk 4e keer in 3 maanden wordt gerepareerd. Onbetrouwbaar kreng.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Nu online
@marti28 Haha, ik ben heel benieuwd wat je gaat kiezen.
Hoe zou je configuratie eruit zien als je voor de Skoda zou gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Tsurany schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 09:10:
[...]

Nee, jij wilt het graag als korting zien, dat is helaas niet correct. Destijds was 14% het normale tarief voor een auto met een bepaalde uitstoot. Nu is die tariefklasse weer verdwenen en vallen veel auto's in een hoge tariefklasse. En dan mag iemand best aangeven dat dit voor hem vrij nadelig uitpakt omdat hij nu veel meer geld kwijt is voor eenzelfde auto.
Zie ook Afbeeldingslocatie: http://www.riemersmaleasing.nl/wp-content/uploads/2016/11/Bijtelling-ING.jpg

Zoals je kan zien was de bijtelling sinds de introductie daarvan 22%. Dat is gebaseerd op wat de overheid meent aan inkomsten te moeten ontvangen. Onder druk van milieubewegingen (wereldwijd) is hier een differentiatie in aangebracht om zo te trachten mensen in schonere auto's te krijgen. Dat schoot z'n doel voorbij want op een gegeven moment reden er zoveel mensen in 14% modellen dat er simpelweg 11% aan inkomsten gemist werd. Dus werd het tijd de regels dusdanig aan te scherpen dat we uiteindelijk terug kwamen op 22%. Oftewel: niets aan de hand!

Wat betreft het meer moeten betalen ten opzichte van een goedkoper model qua bijtelling: Dat is een kwestie van accepteren of anders een kleinere auto gaan rijden (Picanto ofzo?)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

@Tsurany Het is wel degelijk een korting geweest. Het is alleen nooit de bedoeling geweest dat IEDERE auto en zijn schoonmoeder aan de uitstoot normen zou gaan voldoen. Dat was een kortzichtige inschattingsfout van de overheid. De zelfde kortingen hebben auto's die je prive kocht ook gehad in de vorm van geen wegenbelasting.

@AllSeeyinEye exact.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti28
vinom schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 09:14:
@marti28 Haha, ik ben heel benieuwd wat je gaat kiezen.
Hoe zou je configuratie eruit zien als je voor de Skoda zou gaan?
Ik zie dar Volvo een nieuw niveau heeft (had ik al gehoord van de dealer dat dit er aan zat te komen). Een R design D3 Business sport. Als je die met luxury Line aankleed is ie echt vol met leuke opties. Echter: ACC kan niet en verplicht leren bekleding :( Maar eens even navragen bij de dealer of we daar wat mee kunnen.

De Skoda zou een Style Business 1.6 TDI DSG worden met techpakket (18" wielen, sportstuur, donkere ruiten en leer/alcantara bekleding), ACC, beige interieur en vaste trekhaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

AllSeeyinEye schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 08:47:
Klopt, maar de stoffen bekleding (niet alle toegepaste stiksels) of alcantara/leer combi is 10x comfortabeler en ziet er ook erg luxe uit. Ook al kun je op afstand je auto koelen/verwarmen en/of heb je gekoelde/verwarmde voorstoelen het blijft imho een vervelend spul om een hele/lange rit tegen aan te moeten zitten (warm/koud/plakkerig).

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Rob-T6 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 21:36:
@Verwijderd dan neem je wel heel veel zut mee ;-)

We hebben er 3, en als het moet een stel dakdragers met dakkoffer. Maar dat is alleen echt met weekend weg oid.
De zooi is het probleem niet, maar vooral de beenruimte en de grootte van het kinderstoeltje :P Ik ben 2 meter en mijn vriendin ook 1.80+ dus met een maxi cosi achterin zit je met je knieën in het dashboard. Voor 5 min is dat haalbaar, maar voor langere termijn niet. Even los van de kofferbak ruimte en de ruimte die een kinderwagen met wieg inneemt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09:24
AllSeeyinEye schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 09:22:
[...]

Zie ook [afbeelding]

Zoals je kan zien was de bijtelling sinds de introductie daarvan 22%. Dat is gebaseerd op wat de overheid meent aan inkomsten te moeten ontvangen. Onder druk van milieubewegingen (wereldwijd) is hier een differentiatie in aangebracht om zo te trachten mensen in schonere auto's te krijgen. Dat schoot z'n doel voorbij want op een gegeven moment reden er zoveel mensen in 14% modellen dat er simpelweg 11% aan inkomsten gemist werd. Dus werd het tijd de regels dusdanig aan te scherpen dat we uiteindelijk terug kwamen op 22%. Oftewel: niets aan de hand!

Wat betreft het meer moeten betalen ten opzichte van een goedkoper model qua bijtelling: Dat is een kwestie van accepteren of anders een kleinere auto gaan rijden (Picanto ofzo?)
Een beetje kolder natuurlijk. Zoals je ziet aan je grafiekje is een jaar na de introductie het 14% tarief al verschenen, dus m.a.w. vrijwel vanaf de start dus. Hele generaties zijn opgegroeid met 14% - 20% etc. Met name jonge leaserijders zullen niet beter weten..
Voor het overgrote deel van de duur van deze bijtellingsregels kon men dus kiezen uit verschillende (gunstigere) categorieën, wat nu dus niet meer mogelijk is (mits elektrisch). Dit betekent dan ook simpelweg dat het voor veel mensen inderdaad duurder zal worden, een grotere kostenpost dus. Dat is een vrij logische en simpele constatering imho..

Dat jij dan zegt: 'niets aan de hand', prima, maar in principe is hetgeen er aan de hand is dus dat in de praktijk de maandlasten voor een leasewagen voor veel mensen hoger worden. Dat mag toch wel gewoon benoemd worden, i.p.v. dat er dan meteen met een 'korting' geschermd gaat worden die dus al gegeven werd toen sommige hier nog in de luiers zaten ;)
J0YR1D3R schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 10:16:
[...]

De zooi is het probleem niet, maar vooral de beenruimte en de grootte van het kinderstoeltje :P Ik ben 2 meter en mijn vriendin ook 1.80+ dus met een maxi cosi achterin zit je met je knieën in het dashboard. Voor 5 min is dat haalbaar, maar voor langere termijn niet. Even los van de kofferbak ruimte en de ruimte die een kinderwagen met wieg inneemt ;)
Wij hebben ook nog nooit lederen bekleding gehad, en zouden dat eigenlijk ook liever niet hebben. Hoewel ik het er (soms) wel strak uit vind zien en het makkelijk schoon maken is. Wellicht zou er in het najaar leer komen, hoop niet dat het erg tegenvalt aangezien sommigen het dus echt niet fijn vinden voelen/zitten. Maar goed, dat zal ook weer persoonlijk zijn...

[ Voor 17% gewijzigd door remzor op 29-06-2017 10:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

AllSeeyinEye schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 09:22:
[...]

Zie ook [afbeelding]

Dus je wilt beweren dat mensen 10 jaar lang een "korting" hebben ontvangen en nu geen recht hebben om aan te geven dat ze duurder uit zijn nu die "korting" niet meer toegepast wordt?

Volgens mij snap je het echt niet en denk je enkel vanuit je eigen positie. Zal de leeftijd wel zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

@remzor Diezelfde leaserijders hadden dan al tijdens dat ze in die luiers zaten ook kunnen kiezen voor een auto met 25% bijtelling. Bijkomend voordeel daarbij is dat voor de meeste auto's de keuze niet beperkt zou zijn geweest tot de grasmaaier-motoren (uitzonderingen zoals de Volvo D4 daargelaten).

Ja, het wordt voor die rijders die gelijk in de 14% mogelijkheden (overigens waren er in aanvang maar twee auto's die voor 14% in aanmerking kwamen, en dat waren de eerste Prius en de Honda Insight) sprongen nu duurder. Maar daar is een hele simpele oplossing voor:
Of je gaat een auto leasen met een lagere fiscale waarde
Of je gaat een kilometerregistratie bijhouden en gebruikt de auto niet meer prive
Of je accepteert dat autorijden kost wat het kost.

Positief voor iedereen die uit lager dan 22 / 25% voertuigen komt: je hebt geen reden jezelf een beperking op te leggen om perse die kleine motor te nemen omdat het percentage bijtelling nu voor alle motoren van een model gelijk is ;)

@Tsurany Ja, ze zijn duurder uit, maar die mensen moeten zich simpelweg realiseren dat ze feitelijk geluk gehad hebben dat die goedkopere optie er toen was. Als je dat accepteert dan is er geen probleem meer. Ja het is duurder, maar als je kleiner / goedkoper gaat rijden dan wordt het goedkoper!

[ Voor 12% gewijzigd door AllSeeyinEye op 29-06-2017 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Nu online
marti28 schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 09:26:
[...]

Ik zie dar Volvo een nieuw niveau heeft (had ik al gehoord van de dealer dat dit er aan zat te komen). Een R design D3 Business sport. Als je die met luxury Line aankleed is ie echt vol met leuke opties. Echter: ACC kan niet en verplicht leren bekleding :( Maar eens even navragen bij de dealer of we daar wat mee kunnen.

De Skoda zou een Style Business 1.6 TDI DSG worden met techpakket (18" wielen, sportstuur, donkere ruiten en leer/alcantara bekleding), ACC, beige interieur en vaste trekhaak.
Mooie samenstelling. Voordeel van de Octavia tegenover de Volvo is dat je via VCDS nog een hele sloot instellingen kan aanpassen: Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS

En nog wat handige dingetjes die je misschien nog niet wist over de auto: vinom in "Het grote ŜKODA topic #1"

Plus natuurlijk de ijskrabber in de tankklep, een omkeerbare kofferbakmat, overal opbergvakjes en haakjes.

Ik probeer je verder niet te overtuigen hoor :9 Maar dan weet je iedergeval vrijwel alles over de auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-10 12:50

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Shunt schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 09:23:
@Tsurany Het is wel degelijk een korting geweest. Het is alleen nooit de bedoeling geweest dat IEDERE auto en zijn schoonmoeder aan de uitstoot normen zou gaan voldoen.
Niet? Vreemd, want dat met belasting vooral gedrag wordt beinvloed wist men al ruim voor deze regeling:
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-26452-2.html

Het verdwijnen van de stimuleringstarieven heeft alles te maken met de idiote acties om het begrotingstekort van de overheid op te lossen. Niets met de effectiviteit van de regeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti28
vinom schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 10:40:
[...]

Mooie samenstelling. Voordeel van de Octavia tegenover de Volvo is dat je via VCDS nog een hele sloot instellingen kan aanpassen: Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS

En nog wat handige dingetjes die je misschien nog niet wist over de auto: vinom in "Het grote ŜKODA topic #1"

Plus natuurlijk de ijskrabber in de tankklep, een omkeerbare kofferbakmat, overal opbergvakjes en haakjes.

Ik probeer je verder niet te overtuigen hoor :9 Maar dan weet je iedergeval vrijwel alles over de auto!
Hahaha, ja I know. D'r is een hoop te veranderen aan een VAG kar dmv VCDS en er zitten een hoop slimmigheden in.

Ik weet 't gewoon ff niet. Wil ik ACC dan zit ik vast aan de Nordic+ met IntelliSafe Pro Line D2 Geartronic. Liever zou ik de nieuwe D3 Geartronic Business sport willen, maar daar is weer geen ACC op te krijgen en zit standaard geen standkachel op. De Skoda heeft dan weer allerlei extra luxe aan boord, is een rustigere auto, leren/alacantra bekleding, mooiere velgen.

Argh. Ik wee t het niet. Nu eerst maar weer even aan het werk. First world problems FTW.

EDIT: Krijg ik net te horen dat onze voorwaarden iets zijn aangepast. Benzine mag ook, kost €100,- brandstofvoorschot meer (diesel €200, benzine €300) en bij elke velgmaat groter dan 16 inch komt er 5% brandstofvoorschot bij.

[ Voor 8% gewijzigd door marti28 op 29-06-2017 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:16
AllSeeyinEye schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 10:38:
@remzor Diezelfde leaserijders hadden dan al tijdens dat ze in die luiers zaten ook kunnen kiezen voor een auto met 25% bijtelling. Bijkomend voordeel daarbij is dat voor de meeste auto's de keuze niet beperkt zou zijn geweest tot de grasmaaier-motoren (uitzonderingen zoals de Volvo D4 daargelaten).
Dankjewel voor de tip! Ik had inderdaad beter jaren terug met mijn 1900 bruto startsalaris een 25% bijtelling auto kunnen kiezen. Dan had ik een dikke Audi kunnen rijden in plaats van mijn cliootje, balen dat ik daar niet aan heb gedacht.

Daarnaast zeg ik dat ik het balen vind dat de volgende auto een stuk duurder zal worden in de bijtelling. De reactie dat ik niet moet zeuren want het was een korting snap ik niet. Als jij elke dag pizza eet en ze zijn een week later niet meer in de aanbieding bij de appie, kun je dat toch balen vinden? om maar in je eigen metafoor te blijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Piet_Piraat7 schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 12:52:
[...]

Dankjewel voor de tip! Ik had inderdaad beter jaren terug met mijn 1900 bruto startsalaris een 25% bijtelling auto kunnen kiezen. Dan had ik een dikke Audi kunnen rijden in plaats van mijn cliootje, balen dat ik daar niet aan heb gedacht.

Daarnaast zeg ik dat ik het balen vind dat de volgende auto een stuk duurder zal worden in de bijtelling. De reactie dat ik niet moet zeuren want het was een korting snap ik niet. Als jij elke dag pizza eet en ze zijn een week later niet meer in de aanbieding bij de appie, kun je dat toch balen vinden? om maar in je eigen metafoor te blijven
Hele vreemde vergelijking :+

Maar ben het wel eens met je punt. Als je ergens gaat wonen en je betaalt vier jaar lang 2000 euro huur, maar na het 4e jaar wordt de huur ineens 2160 ben je ook niet echt blij.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-09 16:23
Ik heb mijn OctCavia afgelopen dinsdag opgehaald bij Noordhoek in Den Bosch.
Na 4,5 jaar Ford Focus gereden te hebben is dit wel eventjes wennen maar ik zie wel dat ik hier veel plezier mee ga beleven.

Ik kan nu al niet meer zonder DSG ondanks dat het start/stop systeem mij iets te enthousiast de motor af laat zetten. (te fixen met VCDS). Ook lijkt de auto kleiner dan de Focus, dat had ik niet verwacht.

Wat ik alleen niet begrijp is dat mijn auto blijkbaar moet verbinden met een mobiele hotspot van mijn telefoon om data binnen te halen. Zo had ik het bij het uitkiezen totaal niet begrepen, ik snap dan ook niet waarom Skoda Connect zo duur is als ik zelf nog voor de data moet zorgen. En het pushen van een adres werkte ook niet.
Airplay is ook niet zo goed als ik gehoopt had. Ben ik naar de radio aan het luisteren en Flitsmeister heeft iets te klagen, dan schakelt de input naar Carplay en blijft daar dan ook staan. 8)7

Achteraf had ik misschien niet de Eibach Verlagings-set erbij moeten bestellen, de auto is nu wel wat aan de stugge kant.
Voor de rest nog erg blij mee!

In het kort: Skoda Octavia 1.6DSG Style Business met TechPakket. DAB+, zwarte spiegelkappen en Eibach verlagings-set.
Skoda

Edit: ik zal dit weekend wel betere foto's maken. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
Hennie-M schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 13:26:
Wat ik alleen niet begrijp is dat mijn auto blijkbaar moet verbinden met een mobiele hotspot van mijn telefoon om data binnen te halen. Zo had ik het bij het uitkiezen totaal niet begrepen, ik snap dan ook niet waarom Skoda Connect zo duur is als ik zelf nog voor de data moet zorgen.
Skoda Connect heeft zijn eigen data verbinding, dat werkt onafhankelijk van je mobiele hotspot (als je die al gebruikt).

Die hotspot heb je nodig om je Amundsen/Columbus van data, updates (en file informatie?) te voorzien. Ik ken die nieuwste Amundsen/Columbus niet dus kan er niet zoveel zinnigs over roepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapteynn

Kapteynn

Kapteyn -Silvermoon-

In het kort: Skoda Octavia 1.6DSG Style Business met TechPakket. DAB+, zwarte spiegelkappen en Eibach verlagings-set.
[afbeelding]

Nette bak :) Zwarte spiegelkappen staat goed i.c.m. sunset. Veel veilige Km's 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Met 14% bijtelling reed je gewoon veel goedkoper dan iemand met dezelfde auto prive. Met 22% kost de auto je nu ruwweg hetzelfde als het iemand kost die hem prive rijdt. Daarom was die 14% een korting die vooral oneerlijk was ten opzichte van prive rijders, aangezien prive rijders niet van een soortgelijke korting kon genieten. Hetzelfde geldt nu met electrische auto's. Zakelijk krijg je 21%punt bijtellingsvoordeel, maar prive mag je niet 21% van de cataloguswaarde aftrekken van je IB.
Nu is er voor volledig electrisch nog wat te zeggen dat het prive voordeel lager is, omdat je er waarscheinlijk minder prive KM mee gaat rijden dan met benzine/diesel, omdat het bereik beperkt is (behalve Tesla).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:59

avotar

P0werd by Black Coffee

Na 4,5 jaar Ford Focus gereden te hebben is dit wel eventjes wennen maar ik zie wel dat ik hier veel plezier mee ga beleven.

Ik kan nu al niet meer zonder DSG ondanks dat het start/stop systeem mij iets te enthousiast de motor af laat zetten. (te fixen met VCDS). Ook lijkt de auto kleiner dan de Focus, dat had ik niet verwacht.

Wat ik alleen niet begrijp is dat mijn auto blijkbaar moet verbinden met een mobiele hotspot van mijn telefoon om data binnen te halen. Zo had ik het bij het uitkiezen totaal niet begrepen, ik snap dan ook niet waarom Skoda Connect zo duur is als ik zelf nog voor de data moet zorgen. En het pushen van een adres werkte ook niet.
Airplay is ook niet zo goed als ik gehoopt had. Ben ik naar de radio aan het luisteren en Flitsmeister heeft iets te klagen, dan schakelt de input naar Carplay en blijft daar dan ook staan. 8)7

Achteraf had ik misschien niet de Eibach Verlagings-set erbij moeten bestellen, de auto is nu wel wat aan de stugge kant.

[afbeelding]

misschien kunnen ze je hier helpen.... Het grote ŜKODA topic #1

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Z___Z schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 14:05:
Met 14% bijtelling reed je gewoon veel goedkoper dan iemand met dezelfde auto prive. Met 22% kost de auto je nu ruwweg hetzelfde als het iemand kost die hem prive rijdt. Daarom was die 14% een korting die vooral oneerlijk was ten opzichte van prive rijders, aangezien prive rijders niet van een soortgelijke korting kon genieten. Hetzelfde geldt nu met electrische auto's. Zakelijk krijg je 21%punt bijtellingsvoordeel, maar prive mag je niet 21% van de cataloguswaarde aftrekken van je IB.
Nu is er voor volledig electrisch nog wat te zeggen dat het prive voordeel lager is, omdat je er waarscheinlijk minder prive KM mee gaat rijden dan met benzine/diesel, omdat het bereik beperkt is (behalve Tesla).
nou ja, het grote voordeel ervan vind ik dat je kosten stabiel zijn, kosten voor onderhoud en reparatie heb je geen last van.
pech? joh sleep maar weg en ik zie graag het vervangend vervoer tegemoet.
tanken doe je met een tankpas, ook dat doe je fluitend.

ik rijd overigens leaseauto's sinds 2000, heb daarnaast ook prive auto's gehad dus ken van allebei de voor en nadelen. dus ook in het pre-14% tijdperk... ik heb het altijd als een korting gezien.. zuinige auto is minder bijtellen... zeker in de beginfase lapte ik 25% bijtelling ook al werd er minder intensief door de BD gecontroleerd...
wat toen veel gebeurde is dat de auto niet werd opgegeven als zijnde prive gebruik, maar wel ervoor werd ingezet.... hoezo kilometers bijhouden :O nu gebeurd dat amper meer door de controle erop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapteynn

Kapteynn

Kapteyn -Silvermoon-

Z___Z schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 14:05:
Met 14% bijtelling reed je gewoon veel goedkoper dan iemand met dezelfde auto prive. Met 22% kost de auto je nu ruwweg hetzelfde als het iemand kost die hem prive rijdt.
Is dat zo?

Deze discussie voer ik vaak met collega's en vrienden maar we komen er nooit uit omdat de cijfers dicht bij elkaar liggen.

Als ik kijk naar mijn situatie kost mij de auto als volgt:
Skoda Octavia style business HB Lease:
Netto leaseprijs:€312p/m *48 maanden = 14976

Skoda Octavia style business HB prive:
Aanschaf: 26.750 - verkoopprijs na 4 jaar(om uit te gaan van exact dezelfde situatie als hierboven) €12000 = 14750. Dat is wat mij de auto prive gekost heeft in 4 jaar.
Onderhoud schat ik op ongeveer 3000 euro
1L benzine zit op ongeveer 1,6 daarmee rijdt je gemiddeld 17km. 0,19 cent per km vergoeding=€3.23-1,6=1.63 euro "winst per L" in die 4 jaar zou ik op basis van de km's die ik rijdt ongeveer €7670 vergoed krijgen de overige 40.000km kost mij weer €3835. €7670-€3835=€3835

Edit: Verzekering + wegenbelasting vergeten. Wegenbelasting €2192 en verzekering ongeveer €5500(op basis van mijn gegevens en nieuwe auto)
Dan hebben we 14750+3000+7692-3835=€21607 wat de auto gekost heeft.

Dan is kopen bijna €7000 duurder. nou zal ik een prive auto niet snel na 4 jaar weer verkopen maar toch. De kosten zijn aanzienlijk hoger.

[ Voor 15% gewijzigd door Kapteynn op 29-06-2017 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinovenator
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:44
Kapteynn schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 14:37:
[...]

Is dat zo?

Deze discussie voer ik vaak met collega's en vrienden maar we komen er nooit uit omdat de cijfers dicht bij elkaar liggen.

Als ik kijk naar mijn situatie kost mij de auto als volgt:
Skoda Octavia style business HB Lease:
Netto leaseprijs:€312p/m *48 maanden = 14976

Skoda Octavia style business HB prive:
Aanschaf: 26.750 - verkoopprijs na 4 jaar(om uit te gaan van exact dezelfde situatie als hierboven) €12000 = 14750. Dat is wat mij de auto prive gekost heeft in 4 jaar.
Onderhoud schat ik op ongeveer 3000 euro
1L benzine zit op ongeveer 1,6 daarmee rijdt je gemiddeld 17km. 0,19 cent per km vergoeding=€3.23-1,6=1.63 euro "winst per L" in die 4 jaar zou ik op basis van de km's die ik rijdt ongeveer €7670 vergoed krijgen de overige 40.000km kost mij weer €3835. €7670-€3835=€3835
Dan hebben we 14750+3000-3835=€13915 wat de auto gekost heeft.

Natuurlijk is dit een beetje een ruwe berekening op basis van hoe ik mijn leaseauto nu gebruik. Kennelijk ontloopt het elkaar niet zo veel meer maar als leaserijder zie ik geen onverwachte kosten, geen hoge aanschafkosten en om de 4 jaar een nieuwe auto als groot voordeel.
Ik mis iig verzekering en je verbruik is denk ik iets te optimistisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapteynn

Kapteynn

Kapteyn -Silvermoon-

sinovenator schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 14:42:
[...]

Ik mis iig verzekering en je verbruik is denk ik iets te optimistisch
Inderdaad ik ben de verzekering en wegenbelasting glad vergeten, al jaren niet betaald :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinovenator
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:44
wegenbelasting ogh ja, zie ook al jaren niet betaald :*)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Heren, voor discussies/gesprekken over bijtelling, budgetten, etc, is een ander topic, zoals ook in de waarschuwing staat.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti28
Wauw, mooie bak! Die blauwe lak gecombineerd met sunset, zwarte pakken en de 18 inch velgen staan hem super!

Ik ben wel even benieuwd hoe dat nou met die hotspot in elkaar zit.

Ik ga komende zaterdag nog even sturen in een 1.0TSI DSG Octavia. Is fors goedkoper in de bijtelling maar het is een 3-cilindertje en ik ben erg huiverig of dat wel lekker soepel rijdt en hoeveel lawaai de motor maakt op hoge(re) snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapteynn

Kapteynn

Kapteyn -Silvermoon-

marti28 schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 15:28:
[...]

Wauw, mooie bak! Die blauwe lak gecombineerd met sunset, zwarte pakken en de 18 inch velgen staan hem super!

Ik ben wel even benieuwd hoe dat nou met die hotspot in elkaar zit.

Ik ga komende zaterdag nog even sturen in een 1.0TSI DSG Octavia. Is fors goedkoper in de bijtelling maar het is een 3-cilindertje en ik ben erg huiverig of dat wel lekker soepel rijdt en hoeveel lawaai de motor maakt op hoge(re) snelheden.
Ben benieuwd naar jouw ervaringen. Ik heb de auto een tijd terug gereden en ik was mij niet bewust van het feit dat het 'maar' een 3cyl was. Ik zat binnen no-time op 160km/h en ik vond het nog lekker rustig in de auto. Met zijn 9,9 sec op de 0-100 gaat het mij persoonlijk vlot genoeg. De versnellingsbak vond ik lekker precies en soepel schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

deepbass909 schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 14:49:
[mbr]Heren, voor discussies/gesprekken over bijtelling, budgetten, etc, is een ander topic, zoals ook in de waarschuwing staat.[/]
Kan je wellicht die berichten allemaal naar het juiste topic verplaatsen? Dat is makkelijker dan de hele zwik moeten quoten om een nieuwe post in het juiste topic te maken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

woutur

Klauwtjes uit!

marti28 schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 09:13:
[...]

Dat het luxe uitstraalt en makkelijk schoon te houden is ben ik wel helemaal met je eens. Ik vind t alleen van geen kant zitten :P

Ik heb eens een nachtje geslapen over m'n auto keuze en dat maakt het niet makkelijker. De V40 rijdt zoveel beter en lekkerder, maar de Octavia is meer een reisauto en heeft gewoon meer te bieden aan luxe en ruimte. Argh! Ik wil de V40 heel graag, maar een paar van die kleine dingetjes houden me tegen de knoop door te hakken. Ik denk dat ik nog een proefritje in de Octavia ga vragen.

Anyhow. Atm zit ik weer eens bij de Renault dealer te wachten op m'n Megane die voor de letterlijk 4e keer in 3 maanden wordt gerepareerd. Onbetrouwbaar kreng.
Mijn tip: ga op je gevoel en niet op je verstand af. Ik heb zelf een Ford focus gereden en dat was destijds een emotieloze bak bah! Daarna een Fiat Bravo. Daar had ik al meer mee. Vervolgens een 508, die ik bewust in 2.0 diesel had genomen ipv de populaire 1.6 robobak.. Geen seconde spijt van gehad terwijl hij flink duurder was. Reed ik met veel plezier in. Nu rij ik een Octavia en hoewel deze functioneel beter is dan de 508 heb ik er minder mee. Zal er nooit in gaan rijden omdat het leuk is. Mijn volgende auto wordt er dan ook één waar ik elke dag met een glimlach instap. Waarschijnlijk een Giulia of een XE.

Mijn eerste auto was overigens een tien jaar oude BMW 3 waar mijn vriendin jaloers op was omdat ik er altijd verliefd naar keek. Aan die auto kon je ook merken dat de ontwerpers dat doordacht en met passie hadden gedaan. Daar zal ik wat ritjes om niets in gereden hebben zeg O+ :P

[ Voor 2% gewijzigd door woutur op 29-06-2017 21:13 . Reden: Toevoeginkje ]

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Op gevoel voor een skoda kiezen? Denk eerder dat de meesten dan bij merken als Alfa Romeo, Citroen, Audi, BMW of Volvo uit komen ;)

Moet wel eerlijk zeggen dat mijn autokeuze ook een degradatie heeft ondergaan. Mijn eerste auto was een Audi 100 maar rijdt nu een Passat :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MGSNK
  • Laatst online: 08-10 21:57
Vandaag mijn Leon 5 deurs Xcellence DSG mogen ontvangen; mooie auto, prima vervanger van mijn Golf 7.

Toch wat teleurstellende dingen:
- Bestel je een Elektrisch bedienbare berijdersstoel, zich er gewoon geen geheugenfunctie op... ;( -O-
- Geen simpel opbergvakje voor je zonnebril -O-

Beetje jammer van VAG om de auto kunstmatig op een lager segment te houden dan de Golf. De aankleding is behoorlijk sober (vind ik persoonlijk erg prettig rijden), er is geen reden om op dit soort basis zaken te bezuinigen.

[ Voor 14% gewijzigd door MGSNK op 30-06-2017 09:02 ]

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
MGSNK schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 22:52:
Vandaag mijn Leon 5 deurs Xcellence DSG mogen ontvangen,;mooie auto, prima vervanger van mijn Golf 7.

Toch wat teleurstellende dingen:
- Bestel je een Elektrisch bedienbare berijdersstoel, zich er gewoon geen geheugenfunctie op... ;( -O-
- Geen simpel opbergvakje voor je zonnebril -O-

Beetje jammer van VAG om de auto kunstmatig op een lager segment te houden dan de Golf. De aankleding is behoorlijk sober (vind ik persoonlijk erg prettig rijden), er is geen reden om op dit soort basis zaken te bezuinigen.
Dat eerste puntje kwam ik ook achter na ophalen inderdaad. Er is op de Leon helemaal geen optie met geheugen helaas.
Opbergvakje was volgens mij een optie in je dak/hemel maar ik had hem altijd in een hoesje in mijn deur.
Verder vond ik het een erg prettige auto, gefeliciteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
AllSeeyinEye schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 10:38:

Ja, het wordt voor die rijders die gelijk in de 14% mogelijkheden (overigens waren er in aanvang maar twee auto's die voor 14% in aanmerking kwamen, en dat waren de eerste Prius en de Honda Insight) sprongen nu duurder. Maar daar is een hele simpele oplossing voor:
Of je gaat een auto leasen met een lagere fiscale waarde
Of je gaat een kilometerregistratie bijhouden en gebruikt de auto niet meer prive
Of je accepteert dat autorijden kost wat het kost.

Positief voor iedereen die uit lager dan 22 / 25% voertuigen komt: je hebt geen reden jezelf een beperking op te leggen om perse die kleine motor te nemen omdat het percentage bijtelling nu voor alle motoren van een model gelijk is ;)

@Tsurany Ja, ze zijn duurder uit, maar die mensen moeten zich simpelweg realiseren dat ze feitelijk geluk gehad hebben dat die goedkopere optie er toen was. Als je dat accepteert dan is er geen probleem meer. Ja het is duurder, maar als je kleiner / goedkoper gaat rijden dan wordt het goedkoper!
Tja, mijn eerste leaseauto was 25%, toen 14%, nog een keer 14% en nu zou ik eigenlijk naar 22% gaan.
Maar toen wilde een collega van mijn met een 14% 308 uit 2015 graag een andere auto bestellen.

Dus nu toch nog even 14% >:)
Scheelt toch 160 euro netto per maand.

Maar af en toe kijk ik wel eens naar huidig aanbod. Soms slaat de twijfel toe, is het 160 euro waard om iets nieuws uit te kiezen? Voor nu niet, maar ik sluit niet uit dat ik over een half jaar toch iets anders wil bestellen :X

[afbeelding]

Gefeliciteerd!
Ik denk dat de Octavia, vooral op de achterbank, echt wel ruimer is.
Het gene wat ik écht mis, is de wegligging van de Focus :'(

[ Voor 29% gewijzigd door BlakHawk op 30-06-2017 08:50 ]

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
  • Laatst online: 08-10 21:57
GeeMoney schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 08:38:
[...]

Dat eerste puntje kwam ik ook achter na ophalen inderdaad. Er is op de Leon helemaal geen optie met geheugen helaas.
Opbergvakje was volgens mij een optie in je dak/hemel maar ik had hem altijd in een hoesje in mijn deur.
Verder vond ik het een erg prettige auto, gefeliciteerd!
Ja ik mag ook niet klagen, wilde vooral niet te duur rijden (35.670 cataloguswaarde) en een korte lease tijd (2 jaar, 40k per jaar).

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ferluci92
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-04 15:42
Door een fout van mijn werkgever was mijn 308 niet besteld die eigenlijk volgende maand aan zou komen..

Nu een betere 308 gekozen namelijk de Blue Lease Premium 130pk versie. Met als extra opties: Denon Hifi en verwarmbare/massage stoelen. Dit in combinatie met 48 maanden en 30k per jaar.

Ik kom nu van een 108 vrij kaal.. Dus heb er wel zin in :+
Pagina: 1 ... 85 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic