Keuze leaseauto - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 86 ... 106 Laatste
Acties:
  • 655.574 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:24

Shunt

Boe

Ferluci92 schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 09:03:
Door een fout van mijn werkgever was mijn 308 niet besteld die eigenlijk volgende maand aan zou komen..

Nu een betere 308 gekozen namelijk de Blue Lease Premium 130pk versie. Met als extra opties: Denon Hifi en verwarmbare/massage stoelen. Dit in combinatie met 48 maanden en 30k per jaar.

Ik kom nu van een 108 vrij kaal.. Dus heb er wel zin in :+
Een betere 308 is een Astra, Golf, A3, Megane, i30, leon, octavia.
:P

Maar die stoelen zijn heerlijk in de 308 dat is denk ik wel een van de lekkerste opties en een van de voordelen dat die achterlijke beperkte keuzes weg zijn bij de 308. Als je vroeger een 14% 308 wou bestelen had je keuze uit .... de kleur. :/ Ik neem aan dat je nu de 'facelift' 308 gaat krijgen?

[ Voor 3% gewijzigd door Shunt op 30-06-2017 09:24 ]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferluci92
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-04 15:42
Shunt schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 09:24:
[...]

Een betere 308 is een Astra, Golf, A3, Megane, i30, leon, octavia.
:P

Maar die stoelen zijn heerlijk in de 308 dat is denk ik wel een van de lekkerste opties en een van de voordelen dat die achterlijke beperkte keuzes weg zijn bij de 308. Als je vroeger een 14% 308 wou bestelen had je keuze uit .... de kleur. :/ Ik neem aan dat je nu de 'facelift' 308 gaat krijgen?
Ik had bijna de Megane besteld, maar ik vind toch de 308 (met full led) een stuk beter er uit zien. Bovendien heb ik hem een stuk beter kunnen inrichten voor de zelfde prijs als de Megane :). Ik ben nu ook blij dat ik de premium versie heb omdat inderdaad deze stoelen heerlijk zijn 8) .

Ik neem aan dat ik de facelift krijg, zeker omdat alle prijzen op leaseplan een tijdje geleden waren aangepast voordat ik besteld had. Ik moet de dealer nog bellen. Maar de levering zal wel in september zijn..

p.s. Ik vind de Golf en Astra niet bepaald mooie auto's :> :/

[ Voor 3% gewijzigd door Ferluci92 op 30-06-2017 09:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ferluci92 schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 09:30:
[...]

Ik had bijna de Megane besteld, maar ik vind toch de 308 (met full led) een stuk beter er uit zien. Bovendien heb ik hem een stuk beter kunnen inrichten voor de zelfde prijs als de Megane :). Ik ben nu ook blij dat ik de premium versie heb omdat inderdaad deze stoelen heerlijk zijn 8) .

Ik neem aan dat ik de facelift krijg, zeker omdat alle prijzen op leaseplan een tijdje geleden waren aangepast voordat ik besteld had. Ik moet de dealer nog bellen. Maar de levering zal wel in september zijn..

Gelukkig blijft het smaak. Ik zou voor geen goud in een 308 willen rijden, haha!

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Ferluci92 schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 09:30:
[...]

De Peugeot zijn over het algemeen een stukje kwalitatief beter als de Renaults maar qua infotainment en elektronica vind ik persoonlijk de huidige generatie van Peugeot / Citroen / DS erg tegen vallen. Met uitzonderingen daar gelaten natuurlijk (De 3008 is dan weer erg netjes).
Ik kan zo 123 niet vinden wanneer de productie start / gestart is van de 308 facelift. Maar ik zal met je mee duimen!
Mooier nee dat zeker niet de 308 is nog steeds een stijlvolle auto. Maar jij zij beter hehehe :P
Ik hoop dat ze de navi aangepast hebben en de reactie tijd van de achter sensoren. Ik heb werkelijk waar nog geen een 308 gezien uit het 14% bijtelling tijdperk waar geen kras / deuk op de achter bumper zit. Op de eerste dag dat ik de 308 voorloper had gekregen was het gelijk raak ik zet hem in zijn achteruit en hij piept zodra de muur ongeveer 3mm in de bumper zat. :O Overmoed zullen we maar zeggen.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferluci92
Shunt schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 09:42:
[...]
Op de eerste dag dat ik de 308 voorloper had gekregen was het gelijk raak ik zet hem in zijn achteruit en hij piept zodra de muur ongeveer 3mm in de bumper zat. :O Overmoed zullen we maar zeggen.
Hahaha ik moest hier even mijn koffie opproesten :D :+.

Over het infotainmentsysteem ben ik het inderdaad met je eens, mijn leidinggevende heeft een 308 SW standaard blue lease. Deze heeft geen climate control(de premium wel) en daar is het niet super makkelijk om precies de goede stand te krijgen.

Bij de facelift moest die wel een stuk sneller zijn, maar nog niet op het niveau van de 3008. Ik ben benieuwd O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Shunt schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 09:42:
Op de eerste dag dat ik de 308 voorloper had gekregen was het gelijk raak ik zet hem in zijn achteruit en hij piept zodra de muur ongeveer 3mm in de bumper zat. :O Overmoed zullen we maar zeggen.
Daar kan VAG anders ook wel wat van, ik had exact hetzelfde met de Skoda.
Ford nooit last van gehad, nu met de 308 weer wel inderdaad, maar een achteruitrijcamera helpt wel moet ik zeggen ;)

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferluci92
Ik heb zojuist bevestiging gekregen van de dealer dat de oude 308 niet meer te bestellen is. Mijn auto wordt de facelift versie :9~ *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:32
dfrenner schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 08:46:
[...]
Gefeliciteerd!
Ik denk dat de Octavia, vooral op de achterbank, echt wel ruimer is.
Het gene wat ik écht mis, is de wegligging van de Focus :'(
Ik weet wel zeker dat de achterbank stukken ruimer is! Maar ik kan met deze auto veel makkelijker mijn garagebox in manoeuvreren waar het bij de focus soms nog wel even zoeken was.We zullen wel zien bij de eerste pakezel-dag hoeveel zooi er daadwerkelijk in kan >:)

En inderdaad, de wegligging van de Focus was een stuk directer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marti28
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 09:29
Kapteynn schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 15:34:
[...]
Ben benieuwd naar jouw ervaringen. Ik heb de auto een tijd terug gereden en ik was mij niet bewust van het feit dat het 'maar' een 3cyl was. Ik zat binnen no-time op 160km/h en ik vond het nog lekker rustig in de auto. Met zijn 9,9 sec op de 0-100 gaat het mij persoonlijk vlot genoeg. De versnellingsbak vond ik lekker precies en soepel schakelen.
Zojuist gereden in de Octavia 1.0 TSI DSG. Het moet gezegd, je merkt niet dat je met een driecilinder onderweg bent. Rijd prima, heeft voldoende trekkracht en pas als je hem echt doortrekt in toeren hoor je een beetje dat rauwe randje. Verder een beetje irritant is dat je rond de 70 in de D stand van de automaat (7e versnelling) wat last van resonantie hebt. Is op te lossen door hem in S te zetten want dan kiest de bak voor de 6e versnelling. Wat me ook opviel is dat je het motortje nauwelijks hoort.

Echter, na een uurtje gereden te hebben ga ik toch echt kiezen voor de V40. Ik zat achter het stuur van de Skoda en werd er niet echt warm van. Ik heb wel een offerte laten maken voor de 1.0 TSI DSG Style Business in Moon White Metallic met zwarte spiegelkappen en een zwarte bumperlip ipv chroom, het tech pakket, dab, adaptive cruise en een ruitenwisser achter. Deze gaat echter de ijskast in voor het geval de V40 keihard buiten m'n budget gaat vallen. Deze Skoda past sowieso, collega heeft deze uitvoering ook besteld gisteren in een ander kleurtje dus dat is een mooi backup plan.

Het gaat de V40 worden. De uitvoering ben ik nog niet helemaal over uit. Nordic+ met IntelliSafe of een Business Sport. Wordt vervolgd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Naast de ruimte bied de Skoda qua infotainment ook nog eens veruit de mooiste opties. En de DSG is onovertroffen in die klasse met de 1.0 voor die prijs.
De V40 lijkt me een totaal andere auto. (Veel, maar echt veel kleiner. Zeker de koffer ruimte) ook het dash wat ik me kan herinneren ziet er wat ouderwets uit. (Numpad op je dash anyone?)
Het geote voordeel van de V40 destijds was de motor icm 14% maar dat is ook verleden tijd.
Ik ben benieuwd wat je redenen nog meer zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-06 21:17

Don Quijote

El Magnifico

GeeMoney schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 18:45:
Naast de ruimte bied de Skoda qua infotainment ook nog eens veruit de mooiste opties. En de DSG is onovertroffen in die klasse met de 1.0 voor die prijs.
De V40 lijkt me een totaal andere auto. (Veel, maar echt veel kleiner. Zeker de koffer ruimte) ook het dash wat ik me kan herinneren ziet er wat ouderwets uit. (Numpad op je dash anyone?)
Het geote voordeel van de V40 destijds was de motor icm 14% maar dat is ook verleden tijd.
Smaak valt natuurlijk niet over te twisten, maar ik zou ook op de V40 uit komen. Allereerst vind ik het van buiten een veel mooiere auto dan de Skoda. De V40 vind ik echt mooi, de Skoda vind ik niets uitstralen. Daarnaast vind ik de stoelen in een V40 met afstand de beste in de klasse. Komt ook nog eens bij dat ik een V40 een tijdloos en mooi interieur vind hebben. Sowieso is de V40 qua uitstraling een stuk vlotter dan een Octavia. Tot slot rijdt de Volvo ook wat strakker dan de Octavia. Kortom, ik vind het wel een logische keuze ;).

*disclaimer, de laatste keer dat ik in een Octavia zat is 2,5 jaar geleden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181786

DivWhis schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 20:08:
[...]

Smaak valt natuurlijk niet over te twisten, maar ik zou ook op de V40 uit komen. Allereerst vind ik het van buiten een veel mooiere auto dan de Skoda. De V40 vind ik echt mooi, de Skoda vind ik niets uitstralen. Daarnaast vind ik de stoelen in een V40 met afstand de beste in de klasse. Komt ook nog eens bij dat ik een V40 een tijdloos en mooi interieur vind hebben. Sowieso is de V40 qua uitstraling een stuk vlotter dan een Octavia. Tot slot rijdt de Volvo ook wat strakker dan de Octavia. Kortom, ik vind het wel een logische keuze ;).

*disclaimer, de laatste keer dat ik in een Octavia zat is 2,5 jaar geleden
Ik zou ook bij de V40 uitkomen. De ruimte die ik nodig heb is er in de V40 voldoende. De auto vind ik mooi terwijl ik de Skoda maar een saai gebruiksvoorwerp vind. Interieur, datgene waar je het meeste mee te maken hebt is in de Volvo mijn inziens een stuk mooier en van betere materialen. De Nordic+ uitvoering bied een zeer compleet pakket wat de Skoda niet heeft zoals een standkachel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Nu online
Tsja, ik vind de Octavia eigenlijk ook niets aan. De V40 is gewoon een mooie wagen; mooie kleuren, topstoelen, mooie materialen, etc.
Smaak is natuurlijk persoonlijk, maar veel mensen kiezen de Octavia omdat ie goed aan te kleden is binnen budget en ruim is. Argument is dan ook meestal: ruimte, grote kofferbak.

Dat is alleen voor veel mensen niet heilig. Met een tweepersoons huishouden heb je die ruimte helemaal niet nodig, het kan slechts een enkele keer handig zijn misschien. Maar om hem dan daarom te kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti28
De Skoda is gewoon heel veel bang voor relatief weinig buck. Waarom ik op de Volvo uitkom: ik vind hem mooier van binnen en van buiten en het weggedrag is iets sportiever. Persoonlijk vind ik de geartronic automaat lekkerder dan een dsg. Nope, het schakelt niet zo bizar snel, maar ik vind de transmissie wel soepeler gaan.

Overigens; een Nordic+ met IntelliSafe is bijna net zo rijk uitgerust als de Style Business van de Octavia ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Dat NumPad klinkt erger dan het is. Je kunt er heel snel een bestemming mee invoeren, de presets van de radio aflopen en je leert weer telefoonnummers uit je hoofd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:18

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Voor de ruimte zou je ook kunnen kijken naar de Civic tourer. Die heeft nog iets meer liters in de achterbak, en is door de magic seats erg flexibel in te delen. Je hebt veel minder losse opties dan bij een Octcavia of zeker de V40, maar als je ziet wat er al in de basisuitrusting van de comfort of hoger zit heb je ook niet veel meer nodig.
Ik heb zelf de Elegance business, en daar zit alles op wat ik wil. Enige nadeel tot nu toe is dat de infotainment een beetje beperkt is.
Als je de ruimte van een station niet nodig hebt is de nieuwe hatchback ook leuk met zijn 129 pk 1.0 driepitter met CVT.
Van het design moet je houden. Ik kan me voorstellen dat je er niet op valt als je de Octavia wil bestellen, maar het is in ieder geval wat anders dan de standaard opties die hier genoemd worden.

Andere leuke alternatieven zijn imho de Mazda 3 of Toyota C-HR, maar ik heb volgens mij nogal een afwijkende smaak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gwystyl schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 21:02:
Voor de ruimte zou je ook kunnen kijken naar de Civic tourer. Die heeft nog iets meer liters in de achterbak, en is door de magic seats erg flexibel in te delen. Je hebt veel minder losse opties dan bij een Octcavia of zeker de V40, maar als je ziet wat er al in de basisuitrusting van de comfort of hoger zit heb je ook niet veel meer nodig.
Ik heb zelf de Elegance business, en daar zit alles op wat ik wil. Enige nadeel tot nu toe is dat de infotainment een beetje beperkt is.
Als je de ruimte van een station niet nodig hebt is de nieuwe hatchback ook leuk met zijn 129 pk 1.0 driepitter met CVT.
Van het design moet je houden. Ik kan me voorstellen dat je er niet op valt als je de Octavia wil bestellen, maar het is in ieder geval wat anders dan de standaard opties die hier genoemd worden.

Andere leuke alternatieven zijn imho de Mazda 3 of Toyota C-HR, maar ik heb volgens mij nogal een afwijkende smaak :)
Die Civic Tourer vind ikzelf een mooie en vooral heel praktische auto. Denk echter wel dat het model binnenkort vervangen wordt. De hatchback is dat namelijk al. Het nieuwe model heeft helaas geen magic seats maar ziet er wel heel mooi uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marti28
HerZon schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 20:56:
[...]

Dat NumPad klinkt erger dan het is. Je kunt er heel snel een bestemming mee invoeren, de presets van de radio aflopen en je leert weer telefoonnummers uit je hoofd!
Idd, je kunt er supersnel mee bestemmingen intypen. Hoewel ik mezelf wil aanleren om de spraakfunctie te gebruiken maar mocht die niet zo fantastisch zijn, is dat een goed alternatief.

Maar los van dat vind ik hem niet zo storend. In bijvoorbeeld een Focus is 'ie imo veel erger.

Ik heb ook nog even getwijfeld aan het scherm van de Volvo. Hij is maar 7 inch oid, niet toch en zonder allerlei fancy animaties. Tot m'n vriendin zei: joh, dat hele touch kun je nooit blind doen, je hebt recht voor je neus een volledig digitale klokkenwinkel waar bijvoorbeeld ook je routebegeleiding wordt weergegeven en wat wil je nou écht graag zien op dat scherm? Als ik dat even meeneem vind ik het interieur van de Volvo juist erg rustig, mooi en best functioneel. Niks ten nadele van een Octavia oid natuurlijk met z'n bijna 10 inch scherm, maar dat "hoeft" niet perse van mij.

Btw, de Civic en eigenlijk alle Aziaten: of het design is me iets te spannend met scherpe hoeken enzo (Honda, Toyota) of te saai voor woorden (Kia, Hyundai). Maar das ook smaak. Hoor van een collega met een Civic Tourer dat het wel een heerlijke kar is. En dat geloof ik graag!

[ Voor 10% gewijzigd door marti28 op 01-07-2017 22:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HerZon
  • Niet online
marti28 schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 22:08:
[...]

Idd, je kunt er supersnel mee bestemmingen intypen. Hoewel ik mezelf wil aanleren om de spraakfunctie te gebruiken maar mocht die niet zo fantastisch zijn, is dat een goed alternatief.

Maar los van dat vind ik hem niet zo storend. In bijvoorbeeld een Focus is 'ie imo veel erger.

Ik heb ook nog even getwijfeld aan het scherm van de Volvo. Hij is maar 7 inch oid, niet toch en zonder allerlei fancy animaties. Tot m'n vriendin zei: joh, dat hele touch kun je nooit blind doen, je hebt recht voor je neus een volledig digitale klokkenwinkel waar bijvoorbeeld ook je routebegeleiding wordt weergegeven en wat wil je nou écht graag zien op dat scherm? Als ik dat even meeneem vind ik het interieur van de Volvo juist erg rustig, mooi en best functioneel. Niks ten nadele van een Octavia oid natuurlijk met z'n bijna 10 inch scherm, maar dat "hoeft" niet perse van mij.

Btw, de Civic en eigenlijk alle Aziaten: of het design is me iets te spannend met scherpe hoeken enzo (Honda, Toyota) of te saai voor woorden (Kia, Hyundai). Maar das ook smaak. Hoor van een collega met een Civic Tourer dat het wel een heerlijke kar is. En dat geloof ik graag!
De stemherkenning doet het eigenlijk best wel goed. Je moet duidelijk en rustig spreken, maar meestal begrijpt hij het in 1x. Je spreekt in 1x het adres in: woonplaats - straat - huisnummer.

Zelf rijd ik ook een V40 Nordic+ My2017 en het scherm (7 inch) is gewoon helder en duidelijk. Niks geen bijzondere animaties. Wel krijg je bij een instructie (bv links) een splitscreen: links een soort van bovenaanzicht, rechts de kaart zoals je hem de hele reis al in gebruik hebt. Belangrijke info verschijnt in je dashboard (instructie's bv). Als je VolvoOnCall erbij hebt/neemt, dan kun je vandaar uit een afspraak vanuit je agenda richting de auto sturen of alvast een adres opzoeken en naar de auto sturen. Zodra je de auto start hoef je enkel nog op [ok] te drukken. 8) In de winter betekend dat: Adres versturen en de auto vertellen hoe laat je weg wil (dat vertel je de standkachel) en dan is je auto lekker warm.

Met enige regelmaat rijdt ik met een collega mee in een Megane (van februari 2017) en elke keer maak ik weer mee dat het een heel gepuzzeld is om de navi in te stellen en vervolgens is het beeld ook niet je-van-het. Beetje hetzelfde als de vorige generatie TomTom.

Het meest plezierige van fysieke knoppen vind ik dat je het gewoon op je gevoel kunt doen. Net als hoe we enkele jaren terug met T9 smsjes konden typen zonder op het scherm te kijken - iets wat met een touchscreen veel lastiger is.

O ja - en deze auto is de eerste auto waar ik na meer als 2 uur sturen nog steeds fris uitstap!

[ Voor 7% gewijzigd door HerZon op 01-07-2017 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Anoniem: 181786 schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 21:19:
[...]

Die Civic Tourer vind ikzelf een mooie en vooral heel praktische auto. Denk echter wel dat het model binnenkort vervangen wordt. De hatchback is dat namelijk al. Het nieuwe model heeft helaas geen magic seats maar ziet er wel heel mooi uit.
Het is nog niet zeker dat er überhaupt een nieuwe Tourer komt. De hatchback en sedan zijn er al. Nu alleen nog in benzine, later dit jaar ook een diesel.
marti28 schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 22:08:
[...]

juist omdat het geen touch is hoeft het ook niet zo groot. Tijdens de proefrit vond ik hem wel lekker snel en het beeld mooi. Invoer met de draaiknop gaat ook prima, en zoals je zegt kan je het klokkenspel voor je neus nog naar wens aanpassen
Ieder zijn smaak.... Bij de Octavia staat geen lijn verkeerd, maar daardoor vind ik m wat saai overkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gwystyl schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 22:21:
[...]

Het is nog niet zeker dat er überhaupt een nieuwe Tourer komt. De hatchback en sedan zijn er al. Nu alleen nog in benzine, later dit jaar ook een diesel.
Ik ben benieuwd wat de diesel gaat doen qua leaseprijs. Ik zou het zeer spijtig vinden als er geen tourer komt, de huidige heeft toch prachtige lijnen die je bij geen andere station ziet. Honda vind ik mooie ontwerpen maken en ik heb me laten vertellen dat ze heerlijk rijden en erg goed in elkaar zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Anoniem: 181786 schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 22:28:
[...]

Ik ben benieuwd wat de diesel gaat doen qua leaseprijs. Ik zou het zeer spijtig vinden als er geen tourer komt, de huidige heeft toch prachtige lijnen die je bij geen andere station ziet. Honda vind ik mooie ontwerpen maken en ik heb me laten vertellen dat ze heerlijk rijden en erg goed in elkaar zitten.
Mijn ouders hebben al verschillende Honda's gehad die inderdaad goed in elkaar zitten. De Civic, Accord en CR-V vind ik ook fijn rijden. De Jazz iets minder omdat die duidelijk blikkiger en daardoor rumoeriger is. De HR-V zit dan weer dichter tegen de Civic aan, maar is eigenlijk niet zo ruim of praktisch als de Jazz.
De dealer verwacht dat de catalogus prijs van de diesel tussen beide benzinemotoren in komt te zitten. Omdat ze niet veel geleast worden zijn ze vaak wel relatief duur in de lease.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Nu online
@HerZon @marti28 De V40 heeft een 5" scherm, welke ook niet is te upgraden bij mijn weten (Sensus Connect).
De nieuwere schermen zijn volgens mij wel 7" (Sensus Connect Touch), maar dus niet op de V40.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti28
remzor schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 23:10:
@HerZon @marti28 De V40 heeft een 5" scherm, welke ook niet is te upgraden bij mijn weten (Sensus Connect).
De nieuwere schermen zijn volgens mij wel 7" (Sensus Connect Touch), maar dus niet op de V40.
Ik quote even uit de car configurator van de V40:
...CD-speler en het Sensus Connect 7-inch multimediadisplay maken van uw Volvo een aangesloten...
7 inch in het midden en 12,2 oid voor je snufferd met de klokkenwinkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Nu online
@marti28 Hmm vreemd, ik zie 5" staan bij de standaarduitrusting van de Nordic+: http://www.volvocars.com/...r/v/v40/nordicplus-luxury

Hoe dan ook, ik vond het ook voldoende qua grootte aangezien het toch geen touch screen is :)

[ Voor 9% gewijzigd door remzor op 02-07-2017 00:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HerZon
  • Niet online
5 inch is de basis uitvoering. Ik heb 7 inch, daarbij zit dan ook een dvd speler.
Zal morgen de offerte eens zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti28
remzor schreef op zondag 2 juli 2017 @ 00:07:
@marti28 Hmm vreemd, ik zie 5" staan bij de standaarduitrusting van de Nordic+: http://www.volvocars.com/...r/v/v40/nordicplus-luxury

Hoe dan ook, ik vond het ook voldoende qua grootte aangezien het toch geen touch screen is :)
Dat is de standaard uitvoering van de Nordic, niet de Nordic+. Daarvoor moet je bij de Nordic+ Line kijken in de configurator.

Ik blijf maar twijfelen of ik de Nordic+ met IntelliSafe (en dus adaptieve cruise) moet doen, of de business sport met 17 inch velgen en Scandinavian Line (en dus met de dikkere D3 motor en R-Design pakket).

Help :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HerZon
  • Niet online
Dan wist ik het wel, als ik iets de volgende keer erbij doe dan is dat de ACC. Intellisafe dus. Verder is de Nordic+ redelijk compleet. Nu heb ikzelf de D2 variant, geen snelheidswinst maar als je tijdig een versnellinkje of 2 terug schakeld kun je heel goed bij blijven.

Verschil Nordic en Nordic+ is dat de eerste standaard geen navigatie aan boord heeft en de tweede wel. En daarbij is ook het 5' en 7' scherm grootte verschil. Icm het Adaptief TFT Crystal dashboard. Heb de offerte en prijslijst hier nog liggen. Die bewaar ik...

[ Voor 5% gewijzigd door HerZon op 02-07-2017 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Nu online
Oke duidelijk. In de praktijk heeft dus iedereen 7" eigenlijk, heb dan ook nog nooit de standaard uitvoering gezien met 5". De gewone Nordic is nogal kaal..
Nordic+ is redelijk compleet en met luxury line is ie vrijwel vol (op acc en een par andere snufjes na).

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• mrVB
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-12-2024
Nou hij is er hoor.
Mijn Mazda 3 GT-M hatchback.
Ik was mijn proefrit alweer vergeten, kolere wat rijdt dat ding lekker. Heerlijk veel koppel. Ben er blij mee!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/XB9qOTnHRwRyDQPYS8iLQWVI/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mrVB schreef op zondag 2 juli 2017 @ 20:12:
Nou hij is er hoor.
Ik was mijn proefrit alweer vergeten, kolere wat rijdt dat ding lekker. Heerlijk veel koppel. Ben er blij mee!

[afbeelding]
Mooie aanwinst voor de Nederlandse wegen. Diesel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Anoniem: 181786 schreef op zondag 2 juli 2017 @ 20:42:
[...]

Mooie aanwinst voor de Nederlandse wegen. Diesel?
* gwystyl checkt Finnik kenteken app: idd diesel
https://go.finnik.nl/qk1iA0yT60M

Mooi ding. Ik vind m in donker rood of donker blauw nog iets mooier, maar deze mag er zeker zijn....

Btw, Mazda roept wel heel hard dat hun Sky Activ technologie veel lichtere auto's oplevert, maar deze 3 hatchback is toch al bijna 1300 kg. Dat is niet veel minder dan veel C-segment concurrenten volgens mij? Ik ben ook wel benieuwd naar het praktijkverbruik, nog zo'n stokpaardje van Mazda.
Zo te zien zit daar nogal variatie in, maar hij is ongeveer even dorstig als de meeste 120pk turbodiesels als ik het snel vergelijk. Het koppel is wel wat meer dan normaal (380 tegen normaal zo'n 300), dus ik kan me voorstellen dat hij wel vlot aanvoelt.

[ Voor 50% gewijzigd door gwystyl op 02-07-2017 21:12 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MGSNK
  • Laatst online: 07:09
Nog maar even wat foto's, ook omdat ik deze variant nog net zoveel heb zien rijden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zO1UVaqlUFItTCut36wJq3ZU/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/XUcXs6cpkW9PO8OiqsnD9YRU/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/iMsF2gGb9IECEutFY4zKy87M/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/uYmKsZ1SRZqTdUzwJFlW053p/thumb.jpg

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:35

woutur

Klauwtjes uit!

[rant, niet persoonlijk bedoeld] Niet een auto die je als poster boven je bed hangt. Aan de hand van de eerste foto kon ik het merk niet raden. En van binnen herken ik de knoppen uit mijn Skoda. Ik vind de VAG hier echt veel te ver in doorgeslagen. Die auto's zijn bijna inwisselbaar en worden door marketingmensjes geconfigureerd. Beetje meer luxe voor Audi. Maar het mag allemaal niet te mooi in de Skoda. Doen we bij Seat er iets sportiefs bij en met Volkswagen gaan we voor de gulden middenweg. Onderstel, stoelen, stuur, multimedia, knoppen, versnellingspook kopen we centraal in. Zouden daar nog mensen met echte passie werken of zou je alleen bij Audi mogen excelleren?

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
woutur schreef op zondag 2 juli 2017 @ 23:00:
[rant, niet persoonlijk bedoeld] Niet een auto die je als poster boven je bed hangt. Aan de hand van de eerste foto kon ik het merk niet raden. En van binnen herken ik de knoppen uit mijn Skoda. Ik vind de VAG hier echt veel te ver in doorgeslagen. Die auto's zijn bijna inwisselbaar en worden door marketingmensjes geconfigureerd. Beetje meer luxe voor Audi. Maar het mag allemaal niet te mooi in de Skoda. Doen we bij Seat er iets sportiefs bij en met Volkswagen gaan we voor de gulden middenweg. Onderstel, stoelen, stuur, multimedia, knoppen, versnellingspook kopen we centraal in. Zouden daar nog mensen met echte passie werken of zou je alleen bij Audi mogen excelleren?
Dat mag dan wel zo zijn, maar in het land der blinden is eenoog koning...

Voor mij was het een simpele keuze, ik wilde per se een uitgeruste auto met een hele korte lease termijn (2 jaar, 40.000 per jaar) welke ook nog snel leverbaar was.

Dan kom je al gauw op Seat uit, vooral omdat de VAG auto's op het gebied van mediasystemen de laatste jaren een voorsprong nemen om de Franse en Zweedse concurrenten.

Ik heb sowieso géén 'badge gevoeligheid' dus het zal mij een worst wezen wat er op de auto staat, probeer vooral objectief een auto te kiezen met een goede prijs kwaliteit verhouding.

Als er geen beperkingen waren m.b.t levertijd had ik een Ateca gereden, pastte ook prima binnen het budget.

[ Voor 11% gewijzigd door MGSNK op 03-07-2017 07:43 ]

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

woutur schreef op zondag 2 juli 2017 @ 23:00:
Tja ik zie mensen hier niet echt een Porsche gt3 turbo leasen of een Lamborghini huracan.
Een lease auto heb je over het algemeen omdat je veel kilometers maakt.
Net zoals dat je een werk telefoon krijgt omdat je bereikbaar moet zijn of veel moet bellen.
Voor het grote deel boeit het dan met name dat je veel comfortabele kilometers maakt in daar voor jou een acceptabel niveau van luxe.

Ik rij zelf een Astra sports tourer in mijn mening geen geweldig mooie bak er zal zeker geen foto van boven mijn bed komen.

Mensen willen over het algemeen een 13 in een dozijn auto want die worden het meeste verkocht dus bedrijven maken zo goedkoop en efficiënt mogelijk 13 in het dozijn auto's.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Ik snap de overwegingen. Volgens mij kun je leaserijders opdelen in twee categoriën: een groep die de auto als een stuk gereedschap ziet dat je van A naar B verplaatst en een groep die auto's als meer dan dat beschouwen.

Zo is het ook met de fabrikanten. Sommige fabrikanten proberen gewoon zo goedkoop mogelijk zoveel mogelijk auto's over de toonbank te schuiven. Daarbij sluiten ze compromissen en dan vooral die waardoor ze nóg net even een autootje meer verkopen. Voor die fabrikanten zijn er consumenten zoals jij.

Aan de andere kant heb ik van de onderkant van de markt (Fiat 500) naar boven toe (Citroen DS3) auto's gereden waarvan je echt merkt dat ze net wat gewaagder en anders zijn. Waar mensen met een bepaalde passie aan gewerkt hebben. Dat voel je. Het hoeven dus geen auto's van 60K+ te zijn om dat te ervaren.

Ik zit dagelijks een uur of twee in de auto en ik merk dat ik dan liever meer betaal voor een auto waar ik echt graag in rij. Ik ben ook meer een gevoelsmens daarin. Ik weet niet of de discussie al langs is gekomen in dit topic maar de keuze voor een auto hoeft voor mij niet altijd helemaal functioneel te zijn. Ik wil graag een auto rijden waar ik in gezien mag worden. Eén die niet iedereen rijdt, of eentje die in ieder geval wat afwijkt. Wat dat betreft ben ik zeer 'badge-gevoelig'. Dat is een beetje een vies woord in dit topic, denk ik.

Mijn pleidooi is er dan ook op gericht dat het mooi zou zijn als meer fabrikanten wat meer passie en hun ziel in een auto zouden leggen. Een tip voor mensen dat eens willen ervaren: ga eens naar het Louwman museum. Daar ervaar je pas echt wat voor passie automakers kunnen hebben.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
Tsja, ik zie ook in de 'bijzondere' markt een tekort aan kwaliteit.
Mooi voorbeeld is de gefacelifte Alfa Romeo Guilietta ;w

Van buiten een mooie auto, technisch een achterstand op zijn concurrenten, om het maar niet te hebben over de interieur kwaliteit :N

Ik wil best een bijzondere auto rijden, maar de kwaliteit moet er dan wel zijn.

Wat dat betreft is de Infiniti Q30 een leuke optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 03-03 14:42
woutur schreef op maandag 3 juli 2017 @ 09:33:
Volgens mij kun je leaserijders opdelen in twee categoriën: een groep die de auto als een stuk gereedschap ziet dat je van A naar B verplaatst en een groep die auto's als meer dan dat beschouwen.
Stop mij maar in die laatste categorie :)
Meer omdat ik 2+ uur per dag in de auto zit en privé geen auto heb op het moment, dus de lease auto die ik uitzoek moet er ook (imo) mooi uit zien, want ik rij er privé ook mee. Nu blijft "mooi" natuurlijk een kwestie van smaak, maar ben het wel met sommige mensen eens dat de meeste VAG-merken (Seat, Skoda, VW) gewoon een beetje saai zijn, vooral aan de binnenkant.
Rij nu tijdelijk een Seat Leon Limited Edition II uit 2015, en ik zeg er iedere keer van dat ik het interieur wel functioneel allemaal goed vind, maar gewoon niet spannend. Buitenkant vind ik wel wat mooier. En ik irriteer me kapot aan dat de cruise control op de richtingaanwijzer zit, het pauzeren ervan aan de bovenkant zo'n schuifknopje is, en dat de knopjes + en - ook beide nog een andere functie hebben (resume en set). Ik kom hiervoor uit een Peugeot 208, en daar zat alle CC gerelateerde meuk aan een apart hendeltje, waar zowel + als - altijd instellen huidige snelheid of harder of zachter is, en de cancel knop een aparte knop is. Ook het inhouden van + of - deed de snelheid met 5 verhogen, bij de Seat kan dat niet, dus als je van 120 naar 130 kan zit je 10 keer op dat knopje te pielen (of gas geven en weer op Set drukken).

Zelf heb ik dus voor de Mégane GT-line gekozen in blauw (nog niet ontvangen). Ook al zie je hem best wel wat rondrijden, maar het is toch een auto waar ik denk ik toch met een glimlach in- en uit ga stappen omdat ik hem gewoon mooi vind.
Dat ie volgens de reviews dan niet veel feedback in het sturen geeft of dat de versnellingsbakken ondermaats zijn stop ik op een 2e plek. Voor mij moet ie gewoon bomvol met gadgets zitten en er leuk/beetje sportief uitzien.

Had laatst een discussie met een collega die wist dat ik ook over de Mazda 3 twijfelde. Hij vond het wonderbaarlijk dat ik uiteindelijk voor de "Franse troep" was gegaan en niet voor de Mazda 3, een "driver's car". Nu vond ik de Mazda 3 idd erg fijn rijden, en vond hem ook erg mooi, maar toen ik na de Megane nog eens in de Mazda 3 was gestapt, vond ik het interieur toch alweer een beetje verouderd aandoen, bijvoorbeeld het instrumentencluster dat analoog is met een snelheidsmeter op een displaytje dat 2 van die 8-jes is die afhankelijk van het cijfer oplichten.
Tevens wilde ik graag een automaat, en die zijn bij Mazda nogal duur, plus de automaat was niet op de sedan te krijgen, terwijl ik die net mooier vond dan de HB.

* striner is weer uitgerant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:53
striner schreef op maandag 3 juli 2017 @ 11:32:
[...]
dus als je van 120 naar 130 kan zit je 10 keer op dat knopje te pielen (of gas geven en weer op Set drukken).
Of het knopje even ingedrukt houden.

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
@MerijnB nee, heb ik ook gedaan, maar de snelheid waarmee hij dan met 1 ophoogt is tergend traaaaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:10
striner schreef op maandag 3 juli 2017 @ 11:55:
@MerijnB nee, heb ik ook gedaan, maar de snelheid waarmee hij dan met 1 ophoogt is tergend traaaaag
Op mijn Polo was dit progressief, oftewel hoe langer ik hem indrukte hoe sneller de ingestelde snelheid opliep.

Weet niet hoe het bij je bestelde Megane zit maar bij mijn Clio moet je daadwerkelijk voor iedere twee kilometer harder klikken. Dat irriteerde mij juist toen ik bij de Polo vandaan kwam >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
nooberke schreef op maandag 3 juli 2017 @ 11:59:
[...]

Op mijn Polo was dit progressief, oftewel hoe langer ik hem indrukte hoe sneller de ingestelde snelheid opliep.

Weet niet hoe het bij je bestelde Megane zit maar bij mijn Clio moet je daadwerkelijk voor iedere twee kilometer harder klikken. Dat irriteerde mij juist toen ik bij de Polo vandaan kwam >:)
Was dat maar zo'n feest op Renault, je kan hem ingedrukt houden hoe lang je wilt maar er gebeurt niks. Gewoon gas geven tot je rijd hoe hard je wilt gaan en dan 1 tikje geven op je CC knop, dan zet ie hem weer vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:34

skoozie

SCSI

nooberke schreef op maandag 3 juli 2017 @ 11:59:
[...]

De oude Megane is het zelfde, 1x klikken voor 2Km/u, scheelt toch al de helft met hoe hij het nu heeft :)

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Bij mijn oude 508 peug was het 1x klikken is 1 km. Ingehouden houden is met 5km ophogen. Bij mijn testrit met de Alfa Giulia was het bij het inhouden geloof ik per 10km en dan hele getallen (90-100-110 etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
Zo te lezen was het dus een Peugeot dingetje dat ie met 5 ophoogt bij ingedrukt houden, en geen Frans dingetje in het algemeen. Jammer, ik ga dit wel missen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-06 07:36

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

striner schreef op maandag 3 juli 2017 @ 13:19:
Zo te lezen was het dus een Peugeot dingetje dat ie met 5 ophoogt bij ingedrukt houden, en geen Frans dingetje in het algemeen. Jammer, ik ga dit wel missen :P
Doet mijn Volvo ook. Klik = naar dichtsbijzijnde 5 tal en iedere volgende klik is met 5 omhoog / naar beneden. Ingedrukt houden gaat per 1.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
[...]

Stop mij maar in die laatste categorie :)
Rij nu tijdelijk een Seat Leon Limited Edition II uit 2015, en ik zeg er iedere keer van dat ik het interieur wel functioneel allemaal goed vind, maar gewoon niet spannend. Buitenkant vind ik wel wat mooier. En ik irriteer me kapot aan dat de cruise control op de richtingaanwijzer zit, het pauzeren ervan aan de bovenkant zo'n schuifknopje is, en dat de knopjes + en - ook beide nog een andere functie hebben (resume en set). Ik kom hiervoor uit een Peugeot 208, en daar zat alle CC gerelateerde meuk aan een apart hendeltje, waar zowel + als - altijd instellen huidige snelheid of harder of zachter is, en de cancel knop een aparte knop is. Ook het inhouden van + of - deed de snelheid met 5 verhogen, bij de Seat kan dat niet, dus als je van 120 naar 130 kan zit je 10 keer op dat knopje te pielen (of gas geven en weer op Set drukken).
Ik heb een Leon uit 2016 gereden en die ging bij lang indrukken naar mijn weten met 10 omhoog.
Ik vond de cruisecontrol hendel juist erg praktisch, hij zit namelijk op een wijzer die goed bereikbaar is (itt de Peug 208 waar hij inderdaad apart op een hendel zit die dieper ligt op het stuur en gek op 19:00 uur)
Met je arm op de deurspijl zeg maar is het onmogelijk op de Peug om je CC te bedienen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MA®K
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:35
[...]

Huh? Zelf rij ik ook een Seat Leon Limited Edition II, die heeft een aparte hendel voor de CC. Daarmee kan ik met de hendel de CC +10 of -10 instellen. De LE II heeft Lane Assist, de knop daarvan zit op de hendel van de richtingaanwijzer.

Life to is short, not too

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
Hm, ik zag de benaming Limited Edition staan bij de Finnik app, maar die wordt blijkbaar aan de hand van "meest waarschijnlijk" ingevuld, dus dacht altijd dat ik dat had, maar nu weet ik het niet zeker.
Anyway, deze heeft geen lane assist (helaas) en de CC zit op de richtingaanwijzer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
MA®K schreef op maandag 3 juli 2017 @ 14:47:
[...]

Huh? Zelf rij ik ook een Seat Leon Limited Edition II, die heeft een aparte hendel voor de CC. Daarmee kan ik met de hendel de CC +10 of -10 instellen. De LE II heeft Lane Assist, de knop daarvan zit op de hendel van de richtingaanwijzer.
Klopt, op de duurdere modellen zit CC op een aparte hendel, onder de richting aanwijzer, steeds in stappen van 10 verhogen/verlagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:52
Heinemancp schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 14:48:
[...]

Update:
Gisteren is bevestigd door een Skoda Dealer dat de Rapid gewoon leverbaar blijft, alleen in een ander uitrustingsniveau. Dit was niet bekend bij de leasemaatschappij en die heeft nu een nieuwe offerte opgesteld, 3mnd later dan bij eerste bevestiging van de Rapid.

Uitrustingsniveau is lager, fiscale waarde is lager, eigen bijdrage is hoger... goed bezig daar.
Anyway, Rapid Spaceback Drive is weer leverbaar dus...

Wat een gedoe daar!
Update
De leverdatum van mijn in januari 2017 bestelde Rapid was vastgesteld op week 28, de week van 10 juli. Afgelopen maand nog contact opgenomen met de dealer aangezien er sinds week 22 een nieuwe versie gemaakt zou worden, de facelift versie.
De dealer gaf aan dat de productieweek 25 aangehouden wordt, dus met een week transport, rijklaar maken en uitloop, zal het week 28 worden dat de Rapid geleverd zou worden.

Gisteren... ploing email van LM:
Er is vertraging ontstaan in de aflevering van uw auto. Voorlopige leverdatum 24 juli 2017
Ja joh, geen probleem. Dank voor de uitleg, ik begrijp het volledig... Een week voor leverdatum (terwijl de auto al in NL zou moeten zijn volgens de dealer), twee weken vooruitschuiven zonder uitleg.

Ben nu toch wel benieuwd of ik de MY2017 of MY2018 krijg op 24 juli. Keep you posted!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
Heinemancp schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 05:50:
[...]

Update
De leverdatum van mijn in januari 2017 bestelde Rapid was vastgesteld op week 28, de week van 10 juli. Afgelopen maand nog contact opgenomen met de dealer aangezien er sinds week 22 een nieuwe versie gemaakt zou worden, de facelift versie.
De dealer gaf aan dat de productieweek 25 aangehouden wordt, dus met een week transport, rijklaar maken en uitloop, zal het week 28 worden dat de Rapid geleverd zou worden.

Gisteren... ploing email van LM:

[...]

Ja joh, geen probleem. Dank voor de uitleg, ik begrijp het volledig... Een week voor leverdatum (terwijl de auto al in NL zou moeten zijn volgens de dealer), twee weken vooruitschuiven zonder uitleg.

Ben nu toch wel benieuwd of ik de MY2017 of MY2018 krijg op 24 juli. Keep you posted!
Ik hoop het voor je al zou ik er niet wakker van liggen.
Mijn dealer raadde aan om te wachten met mijn bestelling na week 20 om er zeker van te zijn dat ik de nieuwste versie zou krijgen.
Het lijkt me omdat jij erg vroeg besteld hebt dat je nog de "vorige" versie krijgt, maar wie weet!

Ps. Ik kwam in week18. Vandaar dat de dealer dit toen zei, die twee weken wachten maakt dan niet veel uit.

[ Voor 4% gewijzigd door GeeMoney op 04-07-2017 07:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:37
Nou hij is er hoor.

[afbeelding]
En, ben je er nog blij mee? :P Ik heb na lang wikken en wegen ook besloten de Mazda 3 serieus te bekijken. Zojuist de offerte aangevraagd. De GT-M kan (wil) ik niet betalen maar de Skylease+ moet te doen zijn.

Hoe lang moest jij er ongeveer op wachten vanaf bestelling?

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Nou hij is er hoor.

[afbeelding]
Vette bak en mooie kleur (en de velgen). Heb je handbak of automaat? En welke motorisering heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
chaoscontrol schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 10:09:
[...]

En, ben je er nog blij mee? :P Ik heb na lang wikken en wegen ook besloten de Mazda 3 serieus te bekijken. Zojuist de offerte aangevraagd. De GT-M kan (wil) ik niet betalen maar de Skylease+ moet te doen zijn.

Hoe lang moest jij er ongeveer op wachten vanaf bestelling?
Ook gekeken naar de Skylease GT? Die is ook goedkoper dan de GT-M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:37
striner schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 11:13:
[...]

Ook gekeken naar de Skylease GT? Die is ook goedkoper dan de GT-M.
Ja maar ik vind de meerwaarde dan niet in verhouding tot de extra opties.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Burner-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-06 17:36
MGSNK schreef op maandag 3 juli 2017 @ 20:36:
[...]

Klopt, op de duurdere modellen zit CC op een aparte hendel, onder de richting aanwijzer, steeds in stappen van 10 verhogen/verlagen.
Als het goed is kan je de hendel ook langer naar beneden drukken voor stappen met 1 km/h.

Ik heb een FR uit 2014 en die heeft niet zo'n hendel. Werkt met knopjes op de richtingaanwijzer. Dus wellicht alleen bij de nieuwere modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:23

JB

Cédric roelt!

-Burner- schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 12:58:
[...]

Als het goed is kan je de hendel ook langer naar beneden drukken voor stappen met 1 km/h.

Ik heb een FR uit 2014 en die heeft niet zo'n hendel. Werkt met knopjes op de richtingaanwijzer. Dus wellicht alleen bij de nieuwere modellen.
Nee. Zit in wel/geen adaptive CC :) Wel adaptive = losse hendel.

[ Voor 3% gewijzigd door JB op 04-07-2017 13:20 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:40
Gisteren dan eindelijk de auto op mogen halen. Toen het doek eenmaal eraf ging was het aan een stuk door genieten. Wat ziet die auto er mooi uit! Zo'n chique kleur vind ik het. Het verschil met mijn O2 uit 2012 is voor mij gigantisch. Ik kreeg netjes alles uitgelegd over de auto, zowel de zaken buiten en van binnen en even onder motorkap.

Van binnen is het echt genieten. Qua 'premium' materiaalgebruik zijn ze er een heel stuk op vooruitgegaan, aangezien er vergeleken met mijn 02 steeds minder hard plastic te vinden is. Het interieur is vooral zwart en zwart met chromen accenten, maar ik hou er van. Gewoon degelijk met de Columbus als eyecatcher. Inmiddels weten we allemaal wel dat hij ontzettend vingerafdruk gevoelig is, en dat klopt ook. Ik heb al een microfiber doekje ernaast en dan is het prima bij te houden. En voor veel dingen hoef je niet eens op het touchscreen te zijn. Navigatie instellen werkt prima via spraak en voor het wisselen van radio zender kun je de knoppen op je stuur gebruiken of je gebruikt er de leuke gesture control voor.
Buiten dat is het scherm ook heel erg scherp en werkt het allemaal vlot en gebruiksvriendelijk.

Interieurverlichting vind ik een leuke toevoeging, zeker voor de kids. Een leuk detail is dat de Columbus en MaxiDot mee kleuren met de kleur die jij gekozen hebt.

Canton moet ik nog even goed instellen denk ik, klinkt nu net iets beter dan mijn 02 met 8 speakers.
Op mijn auto heb ik onder andere Adaptief Cruise Control, Blind Spot Assist, Lane Assist en verkeersbordenherkenning. Het grote pareltje is toch wel ACC. Ik heb gisteren op de terugweg alleen maar in de file gestaan en hoewel het nog steeds vervelend is om file te rijden, maakt ACC het al de helft aangenamer. Ik heb namelijk niet een keer hoeven te remmen of gassen gedurende de file. ACC regelt het lekker allemaal zelf en dat geeft zoveel rust.

En ja, in combinatie met een DSG is het gewoon genieten. Enige nadeel is dat hij in D veel te laag in de toeren blijft hangen waardoor hij blijft brommen, ik rij dus gewoon standaard in S en dat gaat het goed. Voor de rest gaat het allemaal super vloeiend en ben ik blij dat ik voor een automaat ben gegaan.

Paar puntjes dan:
- De lage toeren in D stand
- Android auto heb ik nog niet goed werkend, maar dat kan aan mijn mobiel liggen. Hij annuleert de verbinding na +- 20 seconden. Om nog maar te zwijgen om de Skoda OneApp erop te krijgen.
- Onduidelijk hoe Skoda Connect (dus niet de Mijn Skoda app) te activeren en werkend te krijgen
- Parkeerhulp kan zowel file parkeren als naast elkaar, maar ik krijg het niet voor elkaar om een andere optie te kiezen dan file parkeren. Ook niet met twee keer drukken. Moet ik de handleiding nog even voor pakken.

Overigens kreeg ik van de dealer nog een grote bos bloemen in mijn handen gedrukt, een extra tablethouder voor aan de stoelen en een oprechte excuses dat het zo gelopen was.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zI1jLoy.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FOgek1h.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/b9culva.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• striner
@vinom gefeliciteerd met de nieuwe bak en veel veilige kilometers gewenst!
Heb de mijne nog niet eens geleverd gekregen, maar begint nu wel al beetje te knagen dat mijn ACC het straks niet in de file doet terwijl steeds meer auto's dat nu wel beginnen te krijgen.
Iets voor de auto erna dan maar :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marti28
@vinom Nice! Ziet er goed uit. Hoe ziet je config er uit? Ik zie geen techpakket?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:54
vinom schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 10:27:
En ja, in combinatie met een DSG is het gewoon genieten. Enige nadeel is dat hij in D veel te laag in de toeren blijft hangen waardoor hij blijft brommen, ik rij dus gewoon standaard in S en dat gaat het goed.
Ik wordt zelf erg zenuwachtig van de S-stand. Continue hoog in de toeren. Geef anders de bak even om in te leren, even paar weken in D laten staan. Ik merk dat hij veel beter gaat reageren en nu bijvoorbeeld bij weggetjes met drempels niet meer zo snel doorschakelt zodat hij beter op de motor remt en niet meteen terug hoeft te schakelen als je na de drempel weer sneller wilt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
@marti28 Klopt, vanwege de 18 inch velgen ging ik ver over mijn leasebudget, dus dat heb ik laten gaan. Geen grote ramp, ik vind hem goed zoals die is :) Config verder is: 1.0 TSI DSG, Cappuccino Beige, ACC, Travel pakket en DAB+.

@jongetje Bij een DSG bestaat toch niet iets zoals inleren? Althans, dat is wat ik lees. Bij mij blijft hij in S zeker niet té hoog in de toeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lootbox
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 13-06 22:56
jongetje schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 11:38:
[...]

Ik wordt zelf erg zenuwachtig van de S-stand. Continue hoog in de toeren. Geef anders de bak even om in te leren, even paar weken in D laten staan. Ik merk dat hij veel beter gaat reageren en nu bijvoorbeeld bij weggetjes met drempels niet meer zo snel doorschakelt zodat hij beter op de motor remt en niet meteen terug hoeft te schakelen als je na de drempel weer sneller wilt.
Sowieso de eerste 800km de sportstand niet aanraken. Verzichtig doen met het blok op het begin. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Lootbox schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 11:46:
[...]

Sowieso de eerste 800km de sportstand niet aanraken. Verzichtig doen met het blok op het begin. _/-\o_
Wat een onzin. Gewoon gas als blok/olie warm is. Inrijden is niet meer van deze tijd. Wat denk je wat ze tijdens testen in de fabriek doen?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

JB schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 11:47:
[...]

Wat een onzin. Gewoon gas als blok/olie warm is. Inrijden is niet meer van deze tijd. Wat denk je wat ze tijdens testen in de fabriek doen?
Nou ja, niet 5000 km inrijden in ieder geval. Dus ik begrijp je testen argument niet. Hét argument dat tegen inrijden gebruikt wordt is de hogere precisie waarmee componenten tegenwoordig gemaakt worden waardoor het inrijden (wat feitelijk rustig aan laten slijten is)niet meer relevant is. Toch zie je best vaak nog wel het advies om het juist wel die eerste paar duizend kilometers rustig aan te doen, niet te hoog in de toeren te gaan en vooral veel verschillende toerentallen rijden.

Ik weet overigens ook niet wat ik moet geloven. Ik doe het gewoon rustig aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

@woutur Het kan zeker geen kwaad maar ik rijd zo'n ecowarrior graag beetje pittig. Dus ook in het begin zodra ie warm is op z'n falie geven (ik rijd echt niet tegen de toerenbegrenzer aan) zodat je geen lui blok krijgt :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• striner
JB schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 11:47:
[...]

Niet iedere fabriek doet break-in voor je. Er zijn ook handleidingen die specifiek zeggen dat je bepaalde zaken beter niet doet tijdens de eerste 1000 km ofzo.
Bron:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:38

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

vinom schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 11:40:
@marti28 Klopt, vanwege de 18 inch velgen ging ik ver over mijn leasebudget, dus dat heb ik laten gaan. Geen grote ramp, ik vind hem goed zoals die is :) Config verder is: 1.0 TSI DSG, Cappuccino Beige, ACC, Travel pakket en DAB+.

@jongetje Bij een DSG bestaat toch niet iets zoals inleren? Althans, dat is wat ik lees. Bij mij blijft hij in S zeker niet té hoog in de toeren.
Via skodaforum.nl kun je bij een aantal VAG-COM specialisten terecht. Deze kunnen voor je zorgen dat je DSG hoger in de toeren draait en je gaspedaal net wat sneller reageert + 1000 andere dingen.

Enjoy!

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-06 17:05
Gewoon naar de dsg-dokter gaan.. leveren goed werk en je dsg rijdt relaxter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti28
vinom schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 11:40:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat deze auto je in de lease kost. Ik heb voor bijna dezelfde een offerte opgevraagd, enige verschil is de kleur, wel techpakket en geen travel. Mijn budged is 860 incl. brandstof met een brandstofvoorschot van 300€ omdat het een benzine auto is. Als ik in je post historie terug kijk zit jij op 700/800 incl. brandstof dus dan zou het makkelijk moeten passen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
@marti28 Deze auto is €791,14 in de lease, waarvan €229,96 brandstof is. Ik heb ook nog een offerte met Techpakket, DAB+ en lak die komt uit op €833,70, waarvan €269,70 brandstof is. En daar zit dan dus het travel pakket nog niet eens bij. Mijn leasebudget is €800, inclusief brandstof.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sinovenator
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-06 18:40
vinom schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 13:30:
@marti28 Deze auto is €791,14 in de lease, waarvan €229,96 brandstof is. Ik heb ook nog een offerte met Techpakket, DAB+ en lak die komt uit op €833,70, waarvan €269,70 brandstof is. En daar zit dan dus het travel pakket nog niet eens bij. Mijn leasebudget is €800, inclusief brandstof.
hoeveel maanden / kilometers en als het kan lease maatschappij is dit ?
thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-06 23:12
Knoop doorgehakt en voor een Audi A3 e-tron uit december 2016 gekozen. Iets boven budget maar dan heb ik wel een auto waar ik 4 jaar echt van kan genieten en geen spijt van ga krijgen. Is ook een hele complete versie: Lease edition (dus Pro Line Plus = digitale toerentellers, parkeersensoren, Audi sound system, etc) + adaptive cruise control + fileassist en een alarm. Zelf nog een zwenkbare trekhaak laten monteren, altijd handig.

Zijn er nog tips waar ik op moet letten bij het tekenen van het contract en ophalen van de auto? Must-have accessoires?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

TheJVH schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 14:01:
Knoop doorgehakt en voor een Audi A3 e-tron uit december 2016 gekozen. Iets boven budget maar dan heb ik wel een auto waar ik 4 jaar echt van kan genieten en geen spijt van ga krijgen. Is ook een hele complete versie: Lease edition (dus Pro Line Plus = digitale toerentellers, parkeersensoren, Audi sound system, etc) + adaptive cruise control + fileassist en een alarm. Zelf nog een zwenkbare trekhaak laten monteren, altijd handig.

Zijn er nog tips waar ik op moet letten bij het tekenen van het contract en ophalen van de auto? Must-have accessoires?
Dakdragers? Mocht je een keer op vakantie gaan met veel shit of iets geks moeten vervoeren ofzo dan heb je in ieder geval al dakdragers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Meh, die zie ik mijzelf echt nooit gebruiken. Kinderen staan de komende 4 jaar nog sowieso niet op de planning en verder ben ik alleen met m'n vriendin. Voor grote meuk heb ik de trekhaal al :) . Wel goede tip, geen idee ook of ik die uberhaupt kan monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:34

skoozie

SCSI

TheJVH schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 14:27:
Meh, die zie ik mijzelf echt nooit gebruiken. Kinderen staan de komende 4 jaar nog sowieso niet op de planning en verder ben ik alleen met m'n vriendin. Voor grote meuk heb ik de trekhaal al :) . Wel goede tip, geen idee ook of ik die uberhaupt kan monteren.
Ik ben van een station naar een HB gegaan. heb voor de 'Ikea gevallen' dakdragers besteld. anders moet je óf een lange aanhanger hebben óf vreemd laten uit steken. Een trekhaak ontbreekt trouwens ook niet, het kan én én :)

ook een surfplank kan nog op het dak :)

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

Vraag aan mijn mede-tweakers.
Eind dit jaar loopt mijn huidige leasecontract af en mag ik dus een nieuwe auto uitzoeken.
Nu is mijn oog gevallen op een 3-tal auto's:
Alfa Guillietta(679,- p/m)
A3 sportback(680,- p/m)
A3 limousine(688,- p/m)
Qua prijs zijn ze alle drie ongeveer even duur zoals jullie zien en alle drie vind ik ze erg mooi. De sportback rijd ik nu voor 4 jaar dus het liefst kies ik nieuws (al is mijn vriendin niet weg van sedan's).
Wat zijn jullie ervaringen met deze auto's? En welke zouden jullie kiezen en waarom?

Mijn budget is eigenlijk 650,- maar ben best bereid daar iets over heen te gaan. Bovenstaande prijzen zijn offerte prijzen dus met opties erbij die ik graag wil.

[ Voor 6% gewijzigd door PB-powell op 05-07-2017 17:38 ]

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:15
Dat zijn wel hele lage tarieven. Wat is de looptijd en kilometers per jaar?

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

Hoe erg ik ook een Alfa liefhebber ben; ik zou nu niet meer aan een Giulietta beginnen. Vind het een van de weinige Alfa modellen die zich over tijd niet echte staande weet te houden, zowel qua exterieur als interieur kan de auto mij steeds minder bekoren. De A3 vind ik van buiten ook niet zo geweldig, maar van binnen met mooiste auto in het segment. Ik heb net een Tesla Model S besteld, maar zou direct ruilen als ik daar een Audi interieur in kon krijgen.

@Rivanov leasebedragen zijn gewoon bijna onmogelijk om te vergelijken. Als ik naar de Diesel versie van die drie auto's kijk bij mijn LM zijn ze zelfs alle drie zo'n vijftig euro goedkoper. Dat zou zijn voor 4 jaar. En 45.000 KM per jaar (al maakt bij ons het aantal KM's niet uit voor de leaseprijs, het enige effect van het aanta KM's is de verplichte keuze tussen Diesel en Benzine)

De benzine versies zijn zelfs zo'n 100 euro goedkoper. Een A3 Sb 1.0 TFSI begint al bij 520. Ook hier weer vier jaar; en geen verschil of dat voor 1KM per jaar is of 30.000KM per jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

Dank voor de input so far.
Ik zoek een diesel voor 40.000km per jaar met een looptijd van 4 jaar. Benzine is geen optie vanwege de hoeveelheid kilometers en hybride vind ik niks.
Het is dat de Guilia zo onwijs duur is, anders was dat een insta-buy geweest zo ongeveer. En de tesla is gewoon niet te doen als normale leasebak.

@DivWhis bij welke maatschappij zit jij? Ik ben namelijk ook niet gebonden aan een partij. Voordeel van een klein bedrijfje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

PB-powell schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 19:30:

@DivWhis bij welke maatschappij zit jij? Ik ben namelijk ook niet gebonden aan een partij. Voordeel van een klein bedrijfje.
Ik zal je de naam DM'en maar die leaseprijs is natuurlijk ook gebaseerd op wat mijn werkgever uitonderhandelt met de LM. Ik gok dat dit in ons geval scherpere prijzen oplevert omdat wij een wagenpark van duizenden auto's hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

DivWhis schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 19:38:
[...]

Ik zal je de naam DM'en maar die leaseprijs is natuurlijk ook gebaseerd op wat mijn werkgever uitonderhandelt met de LM. Ik gok dat dit in ons geval scherpere prijzen oplevert omdat wij een wagenpark van duizenden auto's hebben.
Thanks. Dat is gelijk weer het nadeel van een klein bedrijf, kwantum korting zit er dan niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
PB-powell schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 17:33:
Vraag aan mijn mede-tweakers.
Eind dit jaar loopt mijn huidige leasecontract af en mag ik dus een nieuwe auto uitzoeken.
Nu is mijn oog gevallen op een 3-tal auto's:
Alfa Guillietta(679,- p/m)
A3 sportback(680,- p/m)
A3 limousine(688,- p/m)
Qua prijs zijn ze alle drie ongeveer even duur zoals jullie zien en alle drie vind ik ze erg mooi. De sportback rijd ik nu voor 4 jaar dus het liefst kies ik nieuws (al is mijn vriendin niet weg van sedan's).
Wat zijn jullie ervaringen met deze auto's? En welke zouden jullie kiezen en waarom?

Mijn budget is eigenlijk 650,- maar ben best bereid daar iets over heen te gaan. Bovenstaande prijzen zijn offerte prijzen dus met opties erbij die ik graag wil.
A3 Limousine!
Hele toffe nette bak als je het mij vraagt.
Wel even leuk aankleden en het liefst met 150pk of meer.
Als ik geen ruimte nodig had dan had ik 1,5 jaar terug die genomen ipv een Leon ST.
En nu hebik door omstandigheden geen "limiet" en ruimte nodig en ben nu voor een Tiguan gegaan :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

GeeMoney schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 19:47:
[...]

A3 Limousine!
Hele toffe nette bak als je het mij vraagt.
Wel even leuk aankleden en het liefst met 150pk of meer.
Als ik geen ruimte nodig had dan had ik 1,5 jaar terug die genomen ipv een Leon ST.
En nu hebik door omstandigheden geen "limiet" en ruimte nodig en ben nu voor een Tiguan gegaan :) .
Jammer dat de 150pk versie fors te duur wordt voor mij, daar heb ik als eerste naar gekeken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

TheJVH schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 14:27:
Is de E-tron nou de full electric of de GTE tegenhanger? Als het volledig elektrisch is, kan het trekgewicht wel eens 0 zijn en zou ik zeker dakdragers bijbestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
gwystyl schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 21:25:
[...]

Is de E-tron nou de full electric of de GTE tegenhanger? Als het volledig elektrisch is, kan het trekgewicht wel eens 0 zijn en zou ik zeker dakdragers bijbestellen.
GTE tegenhanger, dus met 1.4TFSI motor erin. 204pk gecombineerd dus dat komt wel goed. Als hij niets mag trekken dan had de dealer ook geen trekhaak op de offerte gezet gok ik :P .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

TheJVH schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 21:28:
[...]

GTE tegenhanger, dus met 1.4TFSI motor erin. 204pk gecombineerd dus dat komt wel goed. Als hij niets mag trekken dan had de dealer ook geen trekhaak op de offerte gezet gok ik :P .
Vermogen zal dan idd niet het probleem zijn, maar op bijvoorbeeld een Toyota Auris hybrid of Prius kan je ook een trekhaak bestellen. Daar mag je dan vervolgens alleen een fietsendrager op monteren.
De Mitsubishi Outlander mag wel gewoon 1500 kg trekken dus het kan evt wel met een hybride maar is afhankelijk van de gebruikte techniek.
Ik heb het maar even opgezocht: de E-tron mag 1400 kg trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:46

Crazy D

I think we should take a look.

gwystyl schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 21:41:
Vermogen zal dan idd niet het probleem zijn, maar op bijvoorbeeld een Toyota Auris hybrid of Prius kan je ook een trekhaak bestellen. Daar mag je dan vervolgens alleen een fietsendrager op monteren.
Met m'n Auris mag ik 350kilo trekken... 8)7 Dat is dus ongeveer een bolderkar, of een hele kleine aanhanger met kussens... Idd voor een fietsendrager.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000

The Wizard

Moderator Mobile
Crazy D schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 22:25:
[...]

Met m'n Auris mag ik 350kilo trekken... 8)7 Dat is dus ongeveer een bolderkar, of een hele kleine aanhanger met kussens... Idd voor een fietsendrager.
Klopt, maar oudere Toyota hybrides mochten niks trekken, alleen een fietsendrager via een vierkante trekhaak.
Wat dat betreft ben je er wel op vooruit gegaan :P

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17:18

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Ik blijf het bizar vinden dat mijn Twingo 600 kg mocht (en kon) trekken en de elektrische varianten met het dubbele koppel en vermogen helemaal niets.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-06 13:30
Lol, 2000 kilo hier. Maar mijn rijbewijs gaat maar tot 1200 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Proton_ schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 10:01:
Ik blijf het bizar vinden dat mijn Twingo 600 kg mocht (en kon) trekken en de elektrische varianten met het dubbele koppel en vermogen helemaal niets.
Zit denk ik niet zozeer in niet kunnen maar mbt CO2 regelgeving (bijtellingsklasse).

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17:18

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

@JB Kan je uitleggen wat een trekgewicht met uitstoot te maken heeft?
In het bijzonder voor een auto in het 4% segment?

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
Proton_ schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 10:32:
@JB Kan je uitleggen wat een trekgewicht met uitstoot te maken heeft?
In het bijzonder voor een auto in het 4% segment?
Het heft meer te maken met de krachten die vrijkomen en/of benodigd zijn vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Laatst online: 07:25
Ja alleen een elektrische auto heeft geen uitstoot, dus ook niet met trekhaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• databeestje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-06 20:32

databeestje

Von PrutsHausen

GeeMoney schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 10:41:
[...]

Het heft meer te maken met de krachten die vrijkomen en/of benodigd zijn vermoed ik.
Bij de hybrides kan ik dit beter voorstellen, deze hebben de accu vaak letterlijk in de kofferbak zitten (plek reservewiel). Vrijwel alle vol-elektrische auto's hebben de accu onder de auto of onder de achterbank zitten en zou het minder een issue moeten zijn.

De fabrikanten zijn gewoon een beetje apart dat ook "normale" zaken als dakdragers onmogelijk zijn door een dakbelasting als 0 opgegeven in de specificaties. Mijn vermoeden is dat de gedachten gang is dat ze niet in een discussie over hoger verbruik willen geraken met gebruikers, wat op zich een beetje vreemd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti28
Zullen we het weer hebben over waar dit topic over gaat? :P
PB-powell schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 19:30:
Dank voor de input so far.
Ik zoek een diesel voor 40.000km per jaar met een looptijd van 4 jaar. Benzine is geen optie vanwege de hoeveelheid kilometers en hybride vind ik niks.
Het is dat de Guilia zo onwijs duur is, anders was dat een insta-buy geweest zo ongeveer. En de tesla is gewoon niet te doen als normale leasebak.

Wat voor wensen / eisen heb je nog meer? 40k/4 diesel met een budget waar een A3 in past zijn er nog heel veel meer opties...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:43
Hier op tips vragen is misschien ook wel handig, aangezien hier veel lease pro's zitten :)

Mijn nieuwe WG leased niet, maar koopt de auto's.

Mijn budget is 850pm. Betekend dus wat een auto prive ook PM kost. Rij ~35K KMs per jaar. Dus zoek een auto van ~1 jaar oud, waar de kop vanaf is qua aanschafprijs, zodat ik een knappere auto kan rijden.

Ik heb een nieuwe WG, en zal dus een andere auto moeten uitzoeken.

Ik rij nu een 308 SW, en ben blij dat ik de sleutels kan achter laten...Kids van 1 en 5, beide in een stoeltje, en ze komen ook beide tegen de rugleuning aan terwijl mijn vrouw en ik smurfen zijn qua lengte. 1.75 en 1.65 :+

Vanwege 2 kids en vakantie met de auto of weekendjes weg, hebben we een station nodig. MET beenruimte achterin. En laadruimte, omdat wij kamperen meteen tent van 8x4 die 50 kilo weegt. En een miljoen spullen voor de kids en die de vrouw mee wilt..... Dus hebben we ook een dakkoffer van 630L.

Nu moet ik zeggen dat ik , mijn keus al aardig heb gemaakt, vanwege de looks, ruimte en geluids arm productie(motor en wind).

Oohh automaat is een MUST, omdat ik regelmatig van Aarsfoort naar Amsterdam zuid oost moet.

Ik dacht aan een duitse wagen en geen Franse meer..

VW Passat varriant. Ik heb de 1.6 TD en de 2.0 TD gereden. Beide High line met DSG uiteraard....ja uiteraard, want file rijden en schakelen vind ik maar niks, en de huidige DSG vind ik zeker fijn schakelen.

De passat heeft in de hele auto meer ruimte dan de 308sw, alleen de laadruimte is niet heel veel ruimer, wel erbovenop, want hij is wel breder.
Been ruimte achterin is top.
Ruimte voorin ook top
Stoelen zitten fijn, al vind ik die massage optie wel vaag.

Gekeken naar de Skoda SuberB
Is ruimer dan de passat
Maakt meer motor geluid en wind geruis, vrij irritant.
Looks vinden wij beide mehh,

Vanwege de laatste 2 punten, is de SuberB afgevallen

Heb gekeken naar de Volvo V60
Looks mooi
Degelijkheid goed, en vrij stil
Ruimte....uhhh ruimte welke ruimte?? De V60 is achterin net zo krap als de 308SW. de laadruimte is nog krapper.

Jammer, maar geen V60

De V70 bekeken, die is ruimmmmmmmm, maar qua looks meteen alleen no no

De peugeot 508 is Frans.

Renault is ook Frans, maar de Talisman vind ik wel mooi.
Ruimte is goed
Interieur vond ik ook mooi
Qua prijs Interessanter dan de Passat

Zag ik alleen dat ik in een 200PK benzine meest luxe uitvoering zat.. ahaa vandaar. En deze was ver buiten budget.

De 1.6 diesel 160PK wil ik nog wel naar kijken.

Opel Insigna tourer nieuw model vind ik erg mooi, maar valt buiten budget. Oud model mwahhh

Kia Optima is wel eens geroepen, maar heb het idee dat die auto 100% van plastiek is gemaakt...een verkeerde aanname misschien? Er zit hier inde buurt geen Kia dealer.

Enige tips, waar ik niet aan gedacht heb?
Pagina: 1 ... 86 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic