Hier op tips vragen is misschien ook wel handig, aangezien hier veel lease pro's zitten
Mijn nieuwe WG leased niet, maar koopt de auto's.
Mijn budget is 850pm. Betekend dus wat een auto prive ook PM kost. Rij ~35K KMs per jaar. Dus zoek een auto van ~1 jaar oud, waar de kop vanaf is qua aanschafprijs, zodat ik een knappere auto kan rijden.
Ik heb een nieuwe WG, en zal dus een andere auto moeten uitzoeken.
Ik rij nu een 308 SW, en ben blij dat ik de sleutels kan achter laten...Kids van 1 en 5, beide in een stoeltje, en ze komen ook beide tegen de rugleuning aan terwijl mijn vrouw en ik smurfen zijn qua lengte. 1.75 en 1.65
Vanwege 2 kids en vakantie met de auto of weekendjes weg, hebben we een station nodig. MET beenruimte achterin. En laadruimte, omdat wij kamperen meteen tent van 8x4 die 50 kilo weegt. En een miljoen spullen voor de kids en die de vrouw mee wilt..... Dus hebben we ook een dakkoffer van 630L.
Nu moet ik zeggen dat ik , mijn keus al aardig heb gemaakt, vanwege de looks, ruimte en geluids arm productie(motor en wind).
Oohh automaat is een MUST, omdat ik regelmatig van Aarsfoort naar Amsterdam zuid oost moet.
Ik dacht aan een duitse wagen en geen Franse meer..
VW Passat varriant. Ik heb de 1.6 TD en de 2.0 TD gereden. Beide High line met DSG uiteraard....ja uiteraard, want file rijden en schakelen vind ik maar niks, en de huidige DSG vind ik zeker fijn schakelen.
De passat heeft in de hele auto meer ruimte dan de 308sw, alleen de laadruimte is niet heel veel ruimer, wel erbovenop, want hij is wel breder.
Been ruimte achterin is top.
Ruimte voorin ook top
Stoelen zitten fijn, al vind ik die massage optie wel vaag.
Gekeken naar de Skoda SuberB
Is ruimer dan de passat
Maakt meer motor geluid en wind geruis, vrij irritant.
Looks vinden wij beide mehh,
Vanwege de laatste 2 punten, is de SuberB afgevallen
Heb gekeken naar de Volvo V60
Looks mooi
Degelijkheid goed, en vrij stil
Ruimte....uhhh ruimte welke ruimte?? De V60 is achterin net zo krap als de 308SW. de laadruimte is nog krapper.
Jammer, maar geen V60
De V70 bekeken, die is ruimmmmmmmm, maar qua looks meteen alleen no no
De peugeot 508 is Frans.
Renault is ook Frans, maar de Talisman vind ik wel mooi.
Ruimte is goed
Interieur vond ik ook mooi
Qua prijs Interessanter dan de Passat
Zag ik alleen dat ik in een 200PK benzine meest luxe uitvoering zat.. ahaa vandaar. En deze was ver buiten budget.
De 1.6 diesel 160PK wil ik nog wel naar kijken.
Opel Insigna tourer nieuw model vind ik erg mooi, maar valt buiten budget. Oud model mwahhh
Kia Optima is wel eens geroepen, maar heb het idee dat die auto 100% van plastiek is gemaakt...een verkeerde aanname misschien? Er zit hier inde buurt geen Kia dealer.
Enige tips, waar ik niet aan gedacht heb?