Keuze leaseauto - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 87 ... 106 Laatste
Acties:
  • 654.988 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:58
Helaas moet mijn huidige A3 Sportback er ook uit dit jaar, wel jammer, want ik nog steeds dol op de auto. Nu ondertussen een beetje aan het orienteren naar de mogelijkheden. Ondertussen heeft mijn baas de diesel eis laten vallen en kunnen we eigenlijk alles leasen wat we willen.

Op dit moment op mijn lijstje:

BMW 3 serie
Alhoewel al weer een 'oud' model, ziet hij er nog steeds leuk uit. Ik moet wel zeggen dat hij wel erg kaal is standaard en dat wanneer je wat opties selecteert, je direct een stuk duurder uit bent. Misschien eens een offerte laten maken via de leasemaatschappij, maar hij lijkt te duur. Ik heb er ook nog niet in gereden, wat ik ook eens een keer moet gaan regelen :).

Ford Mondeo - ST Line
Aan de voorkant ziet hij er leuk uit, jammer dat de achterkant er nog zo gedateerd uitziet. Ook met een hoop opties blijft hij goedkoper dan een 3 serie, en waarschijnlijk aan de binnenkant ook groter.

Volvo V60/S60
Ik kan niet kiezen tussen de S60 en de V60. Een erg mooie auto, maar helaas is er nog geen officiele datum voor de release van een facelift (dacht ik). De voorkant van deze auto's ziet er nog ouderwets uit vergeleken met de V40 en de 90 serie. Het voordeel is ook weer dat je hem leuk kan configureren voor een goede prijs.

Mercedes C160/C180
Ik vind deze er persoonlijk beter uitzien dan de CLA versie. Een beetje rondklikken in de configurator leverde wel snel een hoge prijs op, maar voor ik deze uitsluit wil ik wel eerst eens een proefrit maken. Mijn ervaring met Mercedes waren 2 proefritten in een A-klasse. Maar deze vond ik destijds erg luidruchtig en ongemakkelijk rijden.

Mercedes CLA
Voordeel ten opzicht van de C160 is dat deze iets vriendelijker voor de portemonnee is. Als ik hem leuk uitrust zit ik rond de 42k, wat volgens mij prima is.

Het is nog best wel een lijst, maar ik zou niet opnieuw naar Audi gaan gok ik. De A4 is me 'te standaard', ik kan het niet precies uitleggen. Ik heb het gevoel dat ik een merk over het hoofd zie.

Budget is €950 exclusief brandstof. Normaal gesproken gaan wij voor 40.000 p/j, maar hier is nog wat mee te doen. Aangezien ik dat bij lange na niet haal.

[ Voor 3% gewijzigd door sorted.bits op 06-07-2017 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
sorted.bits schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 11:23:
Helaas moet mijn huidige A3 Sportback er ook uit dit jaar, wel jammer, want ik nog steeds dol op de auto. Nu ondertussen een beetje aan het orienteren naar de mogelijkheden. Ondertussen heeft mijn baas de diesel eis laten vallen en kunnen we eigenlijk alles leasen wat we willen.

BMW 3 serie
Alhoewel al weer een 'oud' model, ziet hij er nog steeds leuk uit. Ik moet wel zeggen dat hij wel erg kaal is standaard en dat wanneer je wat opties selecteert, je direct een stuk duurder uit bent. Misschien eens een offerte laten maken via de leasemaatschappij, maar hij lijkt te duur. Ik heb er ook nog niet in gereden, wat ik ook eens een keer moet gaan regelen :).

Ford Mondeo - ST Line
Aan de voorkant ziet hij er leuk uit, jammer dat de achterkant er nog zo gedateerd uitziet. Ook met een hoop opties blijft hij goedkoper dan een 3 serie, en waarschijnlijk aan de binnenkant ook groter.

Volvo V60/S60
Ik kan niet kiezen tussen de S60 en de V60. Een erg mooie auto, maar helaas is er nog geen officiele datum voor de release van een facelift (dacht ik). De voorkant van deze auto's ziet er nog ouderwets uit vergeleken met de V40 en de 90 serie. Het voordeel is ook weer dat je hem leuk kan configureren voor een goede prijs.

Mercedes C160/C180
Ik vind deze er persoonlijk beter uitzien dan de CLA versie. Een beetje rondklikken in de configurator leverde wel snel een hoge prijs op, maar voor ik deze uitsluit wil ik wel eerst eens een proefrit maken. Mijn ervaring met Mercedes waren 2 proefritten in een A-klasse. Maar deze vond ik destijds erg luidruchtig en ongemakkelijk rijden.

Mercedes CLA
Voordeel ten opzicht van de C160 is dat deze iets vriendelijker voor de portemonnee is. Als ik hem leuk uitrust zit ik rond de 42k, wat volgens mij prima is.

Het is nog best wel een lijst, maar ik zou niet opnieuw naar Audi gaan gok ik. De A4 is me 'te standaard', ik kan het niet precies uitleggen. Ik heb het gevoel dat ik een merk over het hoofd zie.
Wat is je budget en je kilometrage? Dan kunnen we wat makkelijker met je meedenken!

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sorted.bits
DennusB schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 11:25:
[...]

Wat is je budget en je kilometrage? Dan kunnen we wat makkelijker met je meedenken!
Ik zal mijn post even aanpassen. Budget rond de 950,- exclusief brandstof. Kilometers staan nu op 40.000, maar hier zou ik iets mee kunnen spelen aangezien ik nu na 4 jaar net 110.000 op de teller heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
sorted.bits schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 11:26:
[...]

Ik zal mijn post even aanpassen. Budget rond de 950,- exclusief brandstof. Kilometers staan nu op 40.000, maar hier zou ik iets mee kunnen spelen aangezien ik nu na 4 jaar net 110.000 op de teller heb staan.
Oke. Eventueel nog een optie om te kijken naar de Renault Talisman? Volgens mij een prachtige auto die goed aan te kleden is (voor normale bedragen!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:00
Unknown Alien schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 11:20:
Hier op tips vragen is misschien ook wel handig, aangezien hier veel lease pro's zitten :)

Mijn nieuwe WG leased niet, maar koopt de auto's.

Mijn budget is 850pm. Betekend dus wat een auto prive ook PM kost. Rij ~35K KMs per jaar. Dus zoek een auto van ~1 jaar oud, waar de kop vanaf is qua aanschafprijs, zodat ik een knappere auto kan rijden.

Ik heb een nieuwe WG, en zal dus een andere auto moeten uitzoeken.

Ik rij nu een 308 SW, en ben blij dat ik de sleutels kan achter laten...Kids van 1 en 5, beide in een stoeltje, en ze komen ook beide tegen de rugleuning aan terwijl mijn vrouw en ik smurfen zijn qua lengte. 1.75 en 1.65 :+

Vanwege 2 kids en vakantie met de auto of weekendjes weg, hebben we een station nodig. MET beenruimte achterin. En laadruimte, omdat wij kamperen meteen tent van 8x4 die 50 kilo weegt. En een miljoen spullen voor de kids en die de vrouw mee wilt..... Dus hebben we ook een dakkoffer van 630L.

Enige tips, waar ik niet aan gedacht heb?
Al eens gekeken naar de Skoda Octavia ? Achterin zeer ruim en ik vind hem ook net even wat hipper/sportiever overkomen als een Superb. (en goedkoper)
Seat Leon ST zou je ook eens kunnen bekijken, die vond ik weer mooier als de Octavia destijds maar is wel ietsje kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-05 22:07
Hier op tips vragen is misschien ook wel handig, aangezien hier veel lease pro's zitten :)

Mijn nieuwe WG leased niet, maar koopt de auto's.

Mijn budget is 850pm. Betekend dus wat een auto prive ook PM kost. Rij ~35K KMs per jaar. Dus zoek een auto van ~1 jaar oud, waar de kop vanaf is qua aanschafprijs, zodat ik een knappere auto kan rijden.

Ik heb een nieuwe WG, en zal dus een andere auto moeten uitzoeken.

Ik rij nu een 308 SW, en ben blij dat ik de sleutels kan achter laten...Kids van 1 en 5, beide in een stoeltje, en ze komen ook beide tegen de rugleuning aan terwijl mijn vrouw en ik smurfen zijn qua lengte. 1.75 en 1.65 :+

Vanwege 2 kids en vakantie met de auto of weekendjes weg, hebben we een station nodig. MET beenruimte achterin. En laadruimte, omdat wij kamperen meteen tent van 8x4 die 50 kilo weegt. En een miljoen spullen voor de kids en die de vrouw mee wilt..... Dus hebben we ook een dakkoffer van 630L.

Nu moet ik zeggen dat ik , mijn keus al aardig heb gemaakt, vanwege de looks, ruimte en geluids arm productie(motor en wind).

Oohh automaat is een MUST, omdat ik regelmatig van Aarsfoort naar Amsterdam zuid oost moet.

Ik dacht aan een duitse wagen en geen Franse meer..

VW Passat varriant. Ik heb de 1.6 TD en de 2.0 TD gereden. Beide High line met DSG uiteraard....ja uiteraard, want file rijden en schakelen vind ik maar niks, en de huidige DSG vind ik zeker fijn schakelen.

De passat heeft in de hele auto meer ruimte dan de 308sw, alleen de laadruimte is niet heel veel ruimer, wel erbovenop, want hij is wel breder.
Been ruimte achterin is top.
Ruimte voorin ook top
Stoelen zitten fijn, al vind ik die massage optie wel vaag.

Gekeken naar de Skoda SuberB
Is ruimer dan de passat
Maakt meer motor geluid en wind geruis, vrij irritant.
Looks vinden wij beide mehh,

Vanwege de laatste 2 punten, is de SuberB afgevallen

Heb gekeken naar de Volvo V60
Looks mooi
Degelijkheid goed, en vrij stil
Ruimte....uhhh ruimte welke ruimte?? De V60 is achterin net zo krap als de 308SW. de laadruimte is nog krapper.

Jammer, maar geen V60

De V70 bekeken, die is ruimmmmmmmm, maar qua looks meteen alleen no no

De peugeot 508 is Frans.

Renault is ook Frans, maar de Talisman vind ik wel mooi.
Ruimte is goed
Interieur vond ik ook mooi
Qua prijs Interessanter dan de Passat

Zag ik alleen dat ik in een 200PK benzine meest luxe uitvoering zat.. ahaa vandaar. En deze was ver buiten budget.

De 1.6 diesel 160PK wil ik nog wel naar kijken.

Opel Insigna tourer nieuw model vind ik erg mooi, maar valt buiten budget. Oud model mwahhh

Kia Optima is wel eens geroepen, maar heb het idee dat die auto 100% van plastiek is gemaakt...een verkeerde aanname misschien? Er zit hier inde buurt geen Kia dealer.

Hoe wordt die 850 pm berekend, aangezien je baas de auto koopt? In ieder geval wel uit je bruto loon neem ik aan.

Houd er ook rekening mee dat als je de auto prive gaat rijden dat je nog steeds bijtelling over de nieuwwaarde gaat betalen. Dus Young Occasion is wellicht leuk voor de kosten per maand, maar de bijtelling blijft hoog. (Er vanuit gaande dat je een auto met hogere nieuwwaarde kiest die al een jaar of wat oud is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:17

Griffin

Is mythical

Bartjeh schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 11:35:
[...]

Hoe wordt die 850 pm berekend, aangezien je baas de auto koopt? In ieder geval wel uit je bruto loon neem ik aan.

Houd er ook rekening mee dat als je de auto prive gaat rijden dat je nog steeds bijtelling over de nieuwwaarde gaat betalen. Dus Young Occasion is wellicht leuk voor de kosten per maand, maar de bijtelling blijft hoog. (Er vanuit gaande dat je een auto met hogere nieuwwaarde kiest die al een jaar of wat oud is)
Dit dus.
Volgens mij is er wel een regeling die bijtelling pakt van 35% voor auto's van 15 jaar of ouder. Dan word de huidige waarde van de auto gepakt. Zie https://www.belastingdien...ng/auto_ouder_dan_15_jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:04

PB-powell

Mr. Laziness

marti28 schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 10:49:
Zullen we het weer hebben over waar dit topic over gaat? :P

[...]

Wat voor wensen / eisen heb je nog meer? 40k/4 diesel met een budget waar een A3 in past zijn er nog heel veel meer opties...
Er vallen vooral dingen af eigenlijk :p
Mercedes en BMW zijn te duur en qua imago hoef ik die niet. Volvo heeft m'n vriendin veto over uitgesproken (en zo af en toe een bob hebben is ook wel prettig :+) En alles daaronder voelt toch minder wanneer je Audi gewend bent. Ik heb een tijdje een golf gereden als leenauto toen de mijne in de kreukels lag, en dat viel toch tegen. Het is het dan allemaal net niet voor mijn gevoel. Het is niet slecht, zeker Volkswagen en merken als Toyota en Nissan is ook niet slecht, maar toch minder premium dan Audi.
Verder heb ik weinig eisen, een goede airco, regen- licht- en parkeersensoren en navigatie zijn vereist. En een goed geluidsysteem, heb nu 8.1 en dat wil ik minimaal in de nieuwe ook.

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:54
GeeMoney schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 11:30:
[...]

Al eens gekeken naar de Skoda Octavia ? Achterin zeer ruim en ik vind hem ook net even wat hipper/sportiever overkomen als een Superb. (en goedkoper)
Seat Leon ST zou je ook eens kunnen bekijken, die vond ik weer mooier als de Octavia destijds maar is wel ietsje kleiner.
Octavia heb ik een paar weken gereden. de diesel met DSG. Op zich een fijne auto, maar het motorgeluid werd ik lijp van.
De Leon ST is te klein.

Vanwege de ruimte kijk ik naar D segment.
Bartjeh schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 11:35:
[...]

Klopt de bijtelling blijft gelijk, daarom max 1 jaar oud met 30k KMs.

Gisteren in een Passat Varriant 2.0TD DGS gereden. veel opties en een kms stand van 5000. VP was 37.500, en dit valt in het budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti28
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19-05 21:03
@PB-powell Hahaha, oké. Dan valt er een hoop af inderdaad. Wellicht een optie om te kijken naar een Mini of naar de duurdere uitvoerigen van een Supurb, Talisman of een Mazda 3?

@Unknown Alien Volgens mij heb jij je keuze al wel gemaakt en ben je alleen op zoek naar extra argumenten om het te bevestigen? :P Zo niet, kijk eens naar een Superb.

@sorted.bits What about VW Passat of misschien stiekem toch een A3, maar dan de limousine? Imo een van de mooiste auto's op dit moment verkrijgbaar (helaas buiten mijn budget :'( )

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 181786

Toevallig heb ik gister zelf even gespeeld met de Athlon calculator voor een D segment auto. De Ford Mondeo komt daar als veruit de voordeeligste in de lease. Ook heel redelijk aangekleed zit je nog steeds op een vrij laag bedrag. Mooie vind ik is dat de niet-station een liftback is en dus nog steeds heel praktisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:12

ST10©DE

Dus.............

Budget is €950 exclusief brandstof. Normaal gesproken gaan wij voor 40.000 p/j, maar hier is nog wat mee te doen. Aangezien ik dat bij lange na niet haal.
Heb je al naar de Jaguar XE gekeken?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Unknown Alien schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 12:14:
[...]

Octavia heb ik een paar weken gereden. de diesel met DSG. Op zich een fijne auto, maar het motorgeluid werd ik lijp van.
De Leon ST is te klein.

Vanwege de ruimte kijk ik naar D segment.

[...]

Klopt de bijtelling blijft gelijk, daarom max 1 jaar oud met 30k KMs.

Gisteren in een Passat Varriant 2.0TD DGS gereden. veel opties en een kms stand van 5000. VP was 37.500, en dit valt in het budget.
Welke DSG lag er in die Octavia? Die zijn namelijk hetzelfde als bij de VW's ;) .
De Leon doet echt niet veel onder voor een Octavia dacht ik, en een D segmenter zegt ook niet alles over ruimte. (De Audi A4 is veel kleiner dan een Seat bijvoorbeeld, zeker in de kofferbak, V60 is ook beroerd klein)

Kijk anders eens naar een Tiguan onder het mom: Die heb ik zelf ook besteld :P

Tiguan is ruimer dan de Leon ST, hogere zit, laatste model ziet er goed sportief uit en is rijkelijk aan te kleden.

[ Voor 5% gewijzigd door GeeMoney op 06-07-2017 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

@marti28 Een mini is wel echt heel klein, de grote variant vind ik spuuglelijk. Skoda heb ik ook een tijdje gehad maar dat al helemaal een plastic gevoel wat ik daarbij kreeg.
De talisman is net ff te duur. Mazda ken ik niet zo goed. Eens even nader onderzoeken.

@Thorgrem Athlon ken ik niet, even snel gekeken maar ogen vrij goedkoop. Vanavond maar eens wat ik elkaar slepen daar :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sorted.bits
P. Mekes schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 13:54:
[...]
Heb je al naar de Jaguar XE gekeken?
Yup, dat was er inderdaad 1 die ik vergeten had. Ik zal eens kijken of ik daar ook een proefritje in kan maken.
marti28 schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 13:15:
@sorted.bits What about VW Passat of misschien stiekem toch een A3, maar dan de limousine? Imo een van de mooiste auto's op dit moment verkrijgbaar (helaas buiten mijn budget :'( )
Hmm, niet weer een A3, dat zou mijn 3e achter elkaar zijn. Op een gegeven moment is het genoeg ;)
DennusB schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 11:27:
[...]
Oke. Eventueel nog een optie om te kijken naar de Renault Talisman? Volgens mij een prachtige auto die goed aan te kleden is (voor normale bedragen!)
Een Talisman, leuk geconfigureerd inderdaad ook goed betaalbaar, ik ga in ieder geval eens folders aanvragen, misschien een keer langs om te kijken. De overburen hebben er ook 1, misschien daar eens een stukje in rijden (als dat mag ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:06
Unknown Alien schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 12:14:
[...]

.....

Die 2.0TDI kun je ook in de Octavia kiezen, dan heb je voor die prijs van de Passat ook een nieuwe zelf samengestelde Octavia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:58
sorted.bits schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 14:37:
[...]

Yup, dat was er inderdaad 1 die ik vergeten had. Ik zal eens kijken of ik daar ook een proefritje in kan maken.
Dat hoeft niet hoor, is gewoon een Ford Mondeo. ;)

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-05 10:02
PB-powell schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 14:31:
@marti28 Een mini is wel echt heel klein, [...]
De huidige Mini's zijn juist veel te groot. Ook de driedeurs. Van de vlotte, agiele auto van 10 a 15 jaar geleden is niets overgebleven dan de vormgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

chaoscontrol schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 15:00:
[...]

Dat hoeft niet hoor, is gewoon een Ford Mondeo. ;)
:?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Jaguar XE heeft het onderstel/chassis/motor van een Ford Moneo...

[ Voor 3% gewijzigd door GeeMoney op 06-07-2017 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Dat was de X-Type, 17 jaar geleden ofzo.

Van wikipedia: "The XE is the first built on Jaguar Land Rover's iQ[Al] modular platform, "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:43

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

BMW 3 serie

Ford Mondeo - ST Line

Volvo V60/S60

Mercedes C160/C180

Mercedes CLA

Alfa Giulia?

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chaoscontrol
t_captain schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 16:25:
Dat was de X-Type, 17 jaar geleden ofzo.

Van wikipedia: "The XE is the first built on Jaguar Land Rover's iQ[Al] modular platform, "
Excuus, ik lul ook maar iemand na. :$ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYcHoPunK
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:37

BMW 3 serie

Ford Mondeo - ST Line

Volvo V60/S60

Mercedes C160/C180

Mercedes CLA

Lexus IS300H ( ik moest zelf ongeveer dezelfde keuze maken )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:01

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

BMW 3 serie
Beetje aankleding en je moet rekenen op 55k fiscaal bij een 320d. Zou bij mij 1300 per maand gekost hebben bij 45k/3jaar.
Volvo V60/S60
Ik heb de S60 sinds april. Heerlijke auto. Kan er niet meer van maken. Facelift / nieuw model staat volgens mijn dealer gepland voor na de XC40 (en vóór de V40). XC40 staat volgend jaar bij de dealer. S/V60 logischerwijs dus 2019 en V40 dan in 2020. De mijne is een T4 automaat Nordic+ met sportonderstel, sportstoelen/lederen bekleding, 18" en nog een paar opties. Kost 45k fiscaal en 1150/maand bij 45k/3 jaar, exclusief brandstofvoorschot en inclusief vervangend vervoer (gelijkwaardig) en winterbanden.
Heb ik ook voor gekeken. Een 2.0 TDI zou met wat aankleding naar 55k fiscaal gaan. In de lease was die 1300 maand bij 45k/3jaar.
Geen idee hoe dat zich verhoudt ten opzichte van mijn kilometers en looptijd.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:54
marti28 schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 13:15:
@Unknown Alien Volgens mij heb jij je keuze al wel gemaakt en ben je alleen op zoek naar extra argumenten om het te bevestigen? :P Zo niet, kijk eens naar een Superb.
Helaas niet :-(

net in de Optima GT gereden, en beviel me uitermate goed. Zeer onverwachts.

Looks vind ik prima, maar niet mooi.

Wordt de vrouw even meenemen en kijken wat ze ervan vind.
GeeMoney schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 14:11:
[...]

Welke DSG lag er in die Octavia? Die zijn namelijk hetzelfde als bij de VW's ;) .
De Leon doet echt niet veel onder voor een Octavia dacht ik, en een D segmenter zegt ook niet alles over ruimte. (De Audi A4 is veel kleiner dan een Seat bijvoorbeeld, zeker in de kofferbak, V60 is ook beroerd klein)

Kijk anders eens naar een Tiguan onder het mom: Die heb ik zelf ook besteld :P

Tiguan is ruimer dan de Leon ST, hogere zit, laatste model ziet er goed sportief uit en is rijkelijk aan te kleden.
Dat was de 1.6diesel, de DSG vond ik zelf wel fijn rijden, maar het motor geluid irriteerde me. De auto is gewoon minder geisoleerd.

Moet wel zeggen dan we ervoor 10 jaar BMW hebben gereden, en deze net weg hadden gedaan.

Leon ST te klein, zelfs kleiner dan de 308sw.

Tiguan vind ik best een gave wagen, maar nieuw met de knopjes erop die i kwel, buiten bereik, en waarschijnlijk krijg ik voor een SUV geen approval.
jongetje schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 14:49:
[...]

Die 2.0TDI kun je ook in de Octavia kiezen, dan heb je voor die prijs van de Passat ook een nieuwe zelf samengestelde Octavia
Net een proefrit gedaan in de SUberB 1.6D. DSG. Wat een ruimte zeg damn. Qua looks zeker niet lelijk, maar vind hem wel erg saai.
12 juli komt de facelift uit, maar dat is niks qua uiterlijk, alleen de infotainment is verbeterd. 9.1" touch screen ipv 8" met knoppen.

Maar deze is ook nieuw 42k

Ff kijken wat deze van 6 maanden oud kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-05 13:52
Heinemancp schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 05:50:
[...]

Update
De leverdatum van mijn in januari 2017 bestelde Rapid was vastgesteld op week 28, de week van 10 juli. Afgelopen maand nog contact opgenomen met de dealer aangezien er sinds week 22 een nieuwe versie gemaakt zou worden, de facelift versie.
De dealer gaf aan dat de productieweek 25 aangehouden wordt, dus met een week transport, rijklaar maken en uitloop, zal het week 28 worden dat de Rapid geleverd zou worden.

Gisteren... ploing email van LM:

[...]

Ja joh, geen probleem. Dank voor de uitleg, ik begrijp het volledig... Een week voor leverdatum (terwijl de auto al in NL zou moeten zijn volgens de dealer), twee weken vooruitschuiven zonder uitleg.

Ben nu toch wel benieuwd of ik de MY2017 of MY2018 krijg op 24 juli. Keep you posted!
Update:
Gisteravond weer een update ontvangen van de LM:
Gewijzigde leverdatum van uw leaseauto: de dealer verwacht uw auto rond 31 juli aan u af te leveren
Bedankt voor deze update! Weer volledig informatief, dank Arval!
Saillant detail: mijn huidige arbeidscontract loopt t/m 31 juli 2017... Nog in onderhandeling over de verlenging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Heinemancp schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 11:46:
[...]

Update:
Gisteravond weer een update ontvangen van de LM:

[...]

Bedankt voor deze update! Weer volledig informatief, dank Arval!
Saillant detail: mijn huidige arbeidscontract loopt t/m 31 juli 2017... Nog in onderhandeling over de verlenging.
Mwah, als ze je een auto laten bestellen zou ik me weinig zorgen maken over wel of geen verlenging :P .
Dat lijkt me duidelijk.
Weet je al of je de nieuwe facelift hebt?
Als je geluk hebt wel, vanaf productie duurt het gemiddeld 3 weken dat hij bij de dealer staat.
Dus 31 juli 3 weken terug rekenen is na week 22 >:) .

Dealer gaf al aan productie week 25 lees ik nu. Dan zou je dus goed moeten zitten.

[ Voor 5% gewijzigd door GeeMoney op 07-07-2017 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

t_captain schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 15:21:
[...]

De huidige Mini's zijn juist veel te groot. Ook de driedeurs. Van de vlotte, agiele auto van 10 a 15 jaar geleden is niets overgebleven dan de vormgeving.
En de kofferbak heeft qua inhoud ruim 100 liter minder dan een A3 (278 om 388), die ik al niet heel ruim vind. Die van een Clio estate is al groter, al lever je daar in op zitruimte achterin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Een Mini is ook geen auto voor mensen die ruimte zoeken, maar voor mensen die een strak rijdend en leuk ogend compact autootje willen. Ik zou een Mini ook niet vergelijken tegen een A3/Golf etc maar eerder tegen een A1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
GeeMoney schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 12:00:
[...]

Mwah, als ze je een auto laten bestellen zou ik me weinig zorgen maken over wel of geen verlenging :P .
Dat lijkt me duidelijk.
Weet je al of je de nieuwe facelift hebt?
Als je geluk hebt wel, vanaf productie duurt het gemiddeld 3 weken dat hij bij de dealer staat.
Dus 31 juli 3 weken terug rekenen is na week 22 >:) .

Dealer gaf al aan productie week 25 lees ik nu. Dan zou je dus goed moeten zitten.
Ja, het is meer of ik voor deze voorwaarden nog wil blijven werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Heinemancp schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 12:34:
[...]

Ja, het is meer of ik voor deze voorwaarden nog wil blijven werken ;)
Misschien inmiddels alweer erg offtopic, maar waarom bestel je een nieuwe auto als de kans bestaat dat je er niet wilt blijven werken? Mag je straks een auto afkopen waar je nog geen meter in hebt gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
jongetje schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 13:19:
[...]

Misschien inmiddels alweer erg offtopic, maar waarom bestel je een nieuwe auto als de kans bestaat dat je er niet wilt blijven werken? Mag je straks een auto afkopen waar je nog geen meter in hebt gereden.
Tja, eerste bestelling in oktober, toen geannuleerd omdat de wagen niet meer leverbaar was in die samenstelling. In januari opnieuw besteld, nu dus levering in juli.

en ik hoef mijn auto niet af te kopen, tarief is lager dan budget; dat scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
jongetje schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 13:19:
[...]

In het slechtste geval zit zijn werknemer met de auto opgescheept zonder dat die daarin gecompenseerd wordt (als in geen afkoopregeling) .

Edit: blijkt dus inderdaad dat hij er vrijwillig van af kan zien ;) .
Zal de werkgever eventueel niet blij mee zijn maar ook die heft een dergelijke overeenkomst getekend.

[ Voor 16% gewijzigd door GeeMoney op 07-07-2017 13:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marti28
De kogel is door de kerk! Vandaag reactie gekregen van de leasemij's op mijn offertes. Ter info hier even de ingediende auto's met bedragen (op basis van 4 jaar / 40k):

Skoda Octavia HB 1.0 TSI DSG Style Business met ACC, DAB, vaste trekhaak, zwarte spiegelkappen en zwarte bumperlip: 593 + 356 (brandstof)
Volvo V40 D3 Geartronic Business Sport Luxury Line met vaste trekhaak: 755 + 224 (brandstof)
Volvo V40 D2 Geartronic Nordic+ met IntelliSafe Pro Line met vaste trekhaak: 725 + 208 (brandstof)

Het wordt de V40 D2 Nordic+ in het wit, standaard velgen en het lichte interieur. Volgende week de offerte definitief doornemen met de leasemij en dan kan 'ie besteld gaan worden.

En dan nu het lange, lange wachten... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 03-03 14:42
@marti28 hoe lang is lang? :P
moet zelf 4-5 maanden wachten op mijn megane, en sprak laatst mensen die later dan ik een clio hadden besteld en hem ook nog eerder krijgen (2 maanden wachten), dus daar was ik wel jaloers op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferluci92
  • Laatst online: 29-04 15:42
Ferluci92 schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 10:56:
[...]

Ik heb zojuist bevestiging gekregen van de dealer dat de oude 308 niet meer te bestellen is. Mijn auto wordt de facelift versie :9~ *O*
Update van de leasemaatschappij gehad.. Week 39 zou hij geleverd moeten worden. Helaas na de vakantie, maar wel te verwachten ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marti28
@striner Geen idee. Officieel moet ik tot 1 december wachten vanwege contractafspraken met mijn werkgever, maar het lijkt er een beetje op dat het wellicht eerder gaat worden.

Levertijd volgens de lokale dealer is ca 3 maanden, maar geen garantie dat hij hem gaat leveren. Volgende week hoor ik meer. Maar sowieso, elke minuut wachten is er 1 teveel als je een auto hebt besteld :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ferluci92
  • Laatst online: 29-04 15:42
marti28 schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 15:24:
@striner
Maar sowieso, elke minuut wachten is er 1 teveel als je een auto hebt besteld :P
Dit dus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 03-03 14:42
@marti28 @Ferluci92 dat laatste kan ik meer dan beamen hoor, heb ook niet gezegd dat ik niet niet verschrikkelijk vind om zo lang te moeten wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:37
Poeh, VW Tiguan besteld door de vrouw, 6 maanden levertijd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-05 07:57
Mazda 6

[ Voor 39% gewijzigd door iceme op 08-07-2017 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
wvkreg schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 21:31:
Poeh, VW Tiguan besteld door de vrouw, 6 maanden levertijd :(
Gaaf, welke uitvoering/opties?
Ik heb te horen gekregen dat mijn Tiguan waarschijnlijk 2e week September geleverd gaat worden. (eind april besteld)

De lange levertijd komt door de R exterieur bumpers begreep ik en in mijn geval de electrische stoelen incl. geheugen.

[ Voor 15% gewijzigd door GeeMoney op 10-07-2017 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

GeeMoney schreef op maandag 10 juli 2017 @ 08:16:
[...]

Ik heb te horen gekregen dat mijn Tiguan waarschijnlijk 2e week September geleverd gaat worden. (eind april besteld)

De lange levertijd komt door de R exterieur bumpers begreep ik en in mijn geval de electrische stoelen incl. geheugen.
Ook het blok speelt een rol dacht ik. De 1.4TSI heeft volgens mij een erg lange levertijd.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
JB schreef op maandag 10 juli 2017 @ 10:32:
[...]

Ook het blok speelt een rol dacht ik. De 1.4TSI heeft volgens mij een erg lange levertijd.
Ik heb de 2.0TDI :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Bekende heeft met name door die levertijd gekozen voor de X1 (moet benzine rijden). Sowieso was het blok van de BMW pittiger dan die 1.4 TSI. Rijd nu een T4 (V60) en dat merkte je wel.

[ Voor 6% gewijzigd door JB op 10-07-2017 10:38 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WasBak
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
JB schreef op maandag 10 juli 2017 @ 10:32:
[...]

Het gaat vooral om het R-Line pakket, motor maakt niet zo heel veel uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wvkreg
  • Laatst online: 07:37
GeeMoney schreef op maandag 10 juli 2017 @ 08:16:
[...]

http://configurator.volkswagen.nl/samenvatting?code=HJKWC

Comfortline Business met paar opties, geen spannende zaken. Zie hierboven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arachnan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-04 07:14
WasBak schreef op maandag 10 juli 2017 @ 11:37:
[...]

Het gaat vooral om het R-Line pakket, motor maakt niet zo heel veel uit.
De 1.4 150pk motor is momenteel razend populair bij Seat/VW/Audi en Skoda, dus dat maakt wel degelijk uit.
Bij de Seat Ateca ging er bijna 6 maanden levertijd vanaf als ik een andere motor zou kiezen t.o.v. de 1.4 150 pk DSG.

Dit was enkele weken geleden, dus misschien is het beeld momenteel anders, maar toen was het in ieder geval juist met name de motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robehr
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23:01
Arachnan schreef op maandag 10 juli 2017 @ 12:53:
[...]

De 1.4 150pk motor is momenteel razend populair bij Seat/VW/Audi en Skoda, dus dat maakt wel degelijk uit.
Bij de Seat Ateca ging er bijna 6 maanden levertijd vanaf als ik een andere motor zou kiezen t.o.v. de 1.4 150 pk DSG.

Dit was enkele weken geleden, dus misschien is het beeld momenteel anders, maar toen was het in ieder geval juist met name de motor.
Die motor is passé. Wordt vervangen door een 1.5 tsi. Nu leverbaar in de Golf en A3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachnan
Robehr schreef op maandag 10 juli 2017 @ 13:21:
[...]

Die motor is passé. Wordt vervangen door een 1.5 tsi. Nu leverbaar in de Golf en A3.
Klopt, nieuwe Skoda Karoq krijgt hem ook.
Neemt niet weg dat het al maanden een razend populaire motor is en dat o.a. daarom de levertijden zo zijn opgelopen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Topicstarter
Ben ook wel benieuwd naar de prijzen van de Karoq. Ziet er op het eerste oog (alleen foto's gezien) niet verkeerd uit en is ook leverbaar met een active info display achtige variant.

De Kodiaq doet qua prijs namelijk niet veel onder die van de Tiguan, maar is qua ruimte natuurlijk wel een slag groter. Voor mij misschien wel te kolossaal, want qua formaat zit 'ie tussen de Q5 en de Q7 in.

Voor mij zou het geen extra reden zijn om de Kodiaq te verkiezen boven een Tiguan, zeker met het R-line pakket ziet zo'n Tiguan er beter uit. Als de prijzen van de Karoq wat vriendelijker zijn, dan zou dit ook nog wel eens een kanshebber kunnen zijn.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
RomeoJ schreef op maandag 10 juli 2017 @ 13:34:
Ben ook wel benieuwd naar de prijzen van de Karoq. Ziet er op het eerste oog (alleen foto's gezien) niet verkeerd uit en is ook leverbaar met een active info display achtige variant.

De Kodiaq doet qua prijs namelijk niet veel onder die van de Tiguan, maar is qua ruimte natuurlijk wel een slag groter. Voor mij misschien wel te kolossaal, want qua formaat zit 'ie tussen de Q5 en de Q7 in.

Voor mij zou het geen extra reden zijn om de Kodiaq te verkiezen boven een Tiguan, zeker met het R-line pakket ziet zo'n Tiguan er beter uit. Als de prijzen van de Karoq wat vriendelijker zijn, dan zou dit ook nog wel eens een kanshebber kunnen zijn.
Ik vond hem te groot, uiterlijk viel mij eerlijk gezegd wat tegen (zeker de neus) en levertijd is ook beroerd.
Dat waren genoeg redenen voor mij om voor de nieuwe Tiguan te kiezen :) .

http://configurator.volkswagen.nl/samenvatting?code=TQKWC

Dit is mijn config, ik twijfel nog om naar de 20" velgen te upgraden maar ik wil ze eerst even zien.

[ Voor 8% gewijzigd door GeeMoney op 10-07-2017 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachnan
RomeoJ schreef op maandag 10 juli 2017 @ 13:34:

Heb zelf mijn zinnen gezet op de Karoq, o.a. door dynamische demping en inderdaad het active info display.
Wat ik van de dealer begrepen heb (Wittebrug) is dat we rond oktober de prijzen kunnen verwachten en naar verwachting liggen deze zo'n 4.000 lager dan de Kodiaq, wat dus neer zou komen rond de 26.500 voor het basis model + motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batiatus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-05 10:27
Hi all, is het mogelijk om te onderhandelen bij de dealer als je corporate gaat leasen? Ik heb een leuke uitvoering van de auto gezien die ik wil hebben, alleen bij Ahtlon is die nog niet beschikbaar. Zou binnenkort in de systemen komen te staan, maar nu nog niet. Bij Ahtlon gaven ze aan even naar de dealer te gaan en daar een offerte te maken. Als ik die offerte opmaak met de dealer, is het dan mogelijk om hier wat in te onderhandelen? Of is dat uitgesloten? Iemand ervaring mee bij leasen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:07
De leasemaatschappij gaat uiteindelijk alsnog zelf onderhandelen. Wellicht wordt de auto niet eens bij die dealer besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Topicstarter
Arachnan schreef op maandag 10 juli 2017 @ 13:44:
[...]

Heb zelf mijn zinnen gezet op de Karoq, o.a. door dynamische demping en inderdaad het active info display.
Wat ik van de dealer begrepen heb (Wittebrug) is dat we rond oktober de prijzen kunnen verwachten en naar verwachting liggen deze zo'n 4.000 lager dan de Kodiaq, wat dus neer zou komen rond de 26.500 voor het basis model + motor.
Ah klinkt goed. Zelf heb ik ook wel interesse in de Karoq.

@GeeMoney supermooie configuratie! Dit is voor mij echter ook gelijk wel de reden om ook eens naar de Karoq te kijken, want persoonlijk vind ik 54k tegen 22% bijtelling te gortig worden. Mijn leasebudget zal niet snel een probleem zijn, maar mijn portemonnee des te meer :)

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
RomeoJ schreef op maandag 10 juli 2017 @ 13:50:
[...]

Ah klinkt goed. Zelf heb ik ook wel interesse in de Karoq.

@GeeMoney supermooie configuratie! Dit is voor mij echter ook gelijk wel de reden om ook eens naar de Karoq te kijken, want persoonlijk vind ik 54k tegen 22% bijtelling te gortig worden. Mijn leasebudget zal niet snel een probleem zijn, maar mijn portemonnee des te meer :)
Je kan het zo gek maken als je zelf wilt natuurlijk ;) .
Volgens mij zit de Comfortline Business R met een handbak rond de 43k . (en die is alredelijk mooi uitgerust).
Ik heb de 2.0 TDI DSG en nog wat pakketten erbij, dan loopt het al snel op.

@Batiatus onderhandelen kan wel maar verwacht geen wonderen. Ook zal de leasemaatschappij er niet al te happig op zijn omdat ze die "marge" natuurlijk zelf willen pakken.
Ik heb het op mijn Tiguan ook gedaan en kreeg 1200 euro aan pakketten "gratis".

[ Voor 15% gewijzigd door GeeMoney op 10-07-2017 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Laatst online: 17:21

Wallie

Herr

Ohw joy! Mijn lease Dacia Lodgy is binnen bij de dealer *O*

Moet alleen nog tot 1 september wachten tot ze hem mogen uitleveren... -O-

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Wallie schreef op maandag 10 juli 2017 @ 14:00:
Ohw joy! Mijn lease Dacia Lodgy is binnen bij de dealer *O*

Moet alleen nog tot 1 september wachten tot ze hem mogen uitleveren... -O-
Congratz!
Vanwege nog niet einde contract huidige auto ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Batiatus schreef op maandag 10 juli 2017 @ 13:46:
Hi all, is het mogelijk om te onderhandelen bij de dealer als je corporate gaat leasen?
Meestal kopen de leasemaatschappijen, zeker de grote, de auto's gewoon zelf in en krijgt de dealer alleen een aflever bijdrage. Maar STEL jij gaat een deal maken met die dealer, dan krijgt de leasemaatschappij minder korting en wordt je leasebedrag dus hoger. Over het algemeen (uitzonderingen daar gelaten) is onderhandelen niet mogelijk met lease.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batiatus
jongetje schreef op maandag 10 juli 2017 @ 14:15:
[...]

Meestal kopen de leasemaatschappijen, zeker de grote, de auto's gewoon zelf in en krijgt de dealer alleen een aflever bijdrage. Maar STEL jij gaat een deal maken met die dealer, dan krijgt de leasemaatschappij minder korting en wordt je leasebedrag dus hoger. Over het algemeen (uitzonderingen daar gelaten) is onderhandelen niet mogelijk met lease.
Goed om te weten, ga het er met de dealer over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

GeeMoney schreef op maandag 10 juli 2017 @ 14:07:
[...]

Congratz!
Vanwege nog niet einde contract huidige auto ofzo?
Idd, mijn 14% Megane moet nog tot 1 sep ;) Dan verder in de Loggy...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
Wallie schreef op maandag 10 juli 2017 @ 14:23:
[...]

Idd, mijn 14% Megane moet nog tot 1 sep ;) Dan verder in de Loggy...
Hier hebben ook 2 collega;s die maar wat een ongelofelijk lelijk ding is die Lodgy zeg. Kosten overweging, of ben jij de zeldzame bestuurder die hem echt leuk vind?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

chaoscontrol schreef op maandag 10 juli 2017 @ 14:24:
[...]

Hier hebben ook 2 collega;s die maar wat een ongelofelijk lelijk ding is die Lodgy zeg. Kosten overweging, of ben jij de zeldzame bestuurder die hem echt leuk vind?
Mooi? Nou, niet echt... maar met drie kinderen is het een hele praktische keuze. Geen gezeur met drie op de achterbank meer, en een lage bijtelling. En stiekem vind ik hem wel leuk... misschien wel juist omdat iedereen hem lelijk vindt O+ Soort van Skoda in het vroegere tijdperk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
jongetje schreef op maandag 10 juli 2017 @ 14:15:
[...]

Ik heb hem eerst door de leasemij laten offreren, bellen voor een scherpere prijs, en daarna dealer gebeld over 2 pakketten extra. Daarna belde leasemij nog even op dat ze er nu eigenlijk niets meer aan verdienen, er zit echter zo'n 3% marge op een auto voor de leasemij en nu werd dat 1,4% ofzo in mijn geval dus ik zei dat dat nog wel meeviel.

(Ook heb ik meerdere auto's bij de leasemij lopen waar niet op onderhandeld is, dat maakte mijn actie wel wat sterker.)

[ Voor 7% gewijzigd door GeeMoney op 10-07-2017 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WasBak
  • Niet online
GeeMoney schreef op maandag 10 juli 2017 @ 13:37:
[...]

Ik vond hem te groot, uiterlijk viel mij eerlijk gezegd wat tegen (zeker de neus) en levertijd is ook beroerd.
Dat waren genoeg redenen voor mij om voor de nieuwe Tiguan te kiezen :) .

http://configurator.volkswagen.nl/samenvatting?code=TQKWC

Dit is mijn config, ik twijfel nog om naar de 20" velgen te upgraden maar ik wil ze eerst even zien.
Een kennis van mij heeft de 20 inchers, ik vind ze iets te sjakerig staan.

Overigens krijg je nu de MY18, inclusief navi upgrade. Was vorige week bij de dealer en die liet dus de MY18 zien, dat maakt het wachten in elk geval meer dan waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
WasBak schreef op maandag 10 juli 2017 @ 14:54:
[...]

Een kennis van mij heeft de 20 inchers, ik vind ze iets te sjakerig staan.

Overigens krijg je nu de MY18, inclusief navi upgrade. Was vorige week bij de dealer en die liet dus de MY18 zien, dat maakt het wachten in elk geval meer dan waard.
Klopt, daarom wilde ik de 19 ook eerst even zien :)
Ik krijg inderdaad de MY18, ik heb daarom ook toen nog even 2 weken gewacht met de bestelling door te zetten.
Ik kreeg te horen dat er 2 kleine upgrades/wijzigingen waren: Navi uprade naar full-touch en geen knoppen meer en iets met de ventilatieroosters achterin (omlijsting ofzo is aangepast).
Weet jij of er nog meer wijzigingen zijn?

[ Voor 17% gewijzigd door GeeMoney op 10-07-2017 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WasBak
  • Niet online
GeeMoney schreef op maandag 10 juli 2017 @ 14:59:
[...]

Klopt, daarom wilde ik de 19 ook eerst even zien :)
Ik krijg inderdaad de MY18, ik heb daarom ook toen nog even 2 weken gewacht met de bestelling door te zetten.
Ik kreeg te horen dat er 2 kleine upgrades/wijzigingen waren: Navi uprade naar full-touch en geen knoppen meer en iets met de ventilatieroosters achterin (omlijsting ofzo is aangepast).
Weet jij of er nog meer wijzigingen zijn?
Je kan hier kijken, ergens aan het einde zie je een foto van de navi(zelfde als de nieuwe golf).
https://www.tiguanforums.co.uk/viewtopic.php?t=1157

Verder heb ik mij er niet echt in verdiept, ga het wel bij levering zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Batiatus schreef op maandag 10 juli 2017 @ 14:17:
[...]

Goed om te weten, ga het er met de dealer over hebben.
Zelf wel eens spelletje gespeeld mbt dealerkeuze. Bij mijn 1e leasebak mocht ik ook geen dealer aanwijzen maar heb er wel een accessoirecheck uit onderhandeld door de auto op te halen en de dealer het transport naar mij thuis te besparen :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
WasBak schreef op maandag 10 juli 2017 @ 15:05:
[...]

Je kan hier kijken, ergens aan het einde zie je een foto van de navi(zelfde als de nieuwe golf).
https://www.tiguanforums.co.uk/viewtopic.php?t=1157

Verder heb ik mij er niet echt in verdiept, ga het wel bij levering zien.
Ziet er wel heel goed uit, ook het Active Info Display (de klokken achter het stuur zeg maar) vond ik er erg strak en goed uitzien. Ik kan niet wachten :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrVB
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-12-2024
chaoscontrol schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 10:09:
[...]

En, ben je er nog blij mee? :P Ik heb na lang wikken en wegen ook besloten de Mazda 3 serieus te bekijken. Zojuist de offerte aangevraagd. De GT-M kan (wil) ik niet betalen maar de Skylease+ moet te doen zijn.

Hoe lang moest jij er ongeveer op wachten vanaf bestelling?
Sorry beetje late reactie :) .
Ik ben er nog steeds blij mee! Een heerlijke auto om mee te rijden. Vooral de tussensprintjes zijn erg leuk.
Uiteindelijk heb ik er iets minder dan 4 maanden op moeten wachten. In eerste instantie kreeg ik een leverdatum van 24 juli te horen, tot de dealer ineens belde om te vertellen dat hij hem ieder moment kon verwachten. Altijd lekker natuurlijk.
DennusB schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 10:15:
[...]

Vette bak en mooie kleur (en de velgen). Heb je handbak of automaat? En welke motorisering heb je?
Dank je. Handbak. Als je wilt dieselen heb je maar één keuze. De SkyActive 150-D, oftewel een 2.2L met 150 pk en 380Nm koppel :9~ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ik snap niet waarom een 2.2 diesel niet hoger komt dan 150 pk. Bij BMW gaan de tweeliters tot 218pk (25d), bij MB tot 204? voor de 2.2 liter 250 Cdi, Opel zit teven de 200 pk voor de snelste tweeliter diesel, VAG komt tot 190?. Toyota had jaren geleden al een 2.2 D4-D met 177 pk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:53
t_captain schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 06:20:
Ik snap niet waarom een 2.2 diesel niet hoger komt dan 150 pk. Bij BMW gaan de tweeliters tot 218pk (25d), bij MB tot 204? voor de 2.2 liter 250 Cdi, Opel zit teven de 200 pk voor de snelste tweeliter diesel, VAG komt tot 190?. Toyota had jaren geleden al een 2.2 D4-D met 177 pk.
Dezelfde 2.2 diesel levert in de Mazda 6 175pk, dus het kan wel hoger dan 150. Ik denk dat Mazda er niet meer uit haalt omdat ze dat niet nodig vinden, niet omdat het niet kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Tankiej schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 08:06:
[...]

Dezelfde 2.2 diesel levert in de Mazda 6 175pk, dus het kan wel hoger dan 150. Ik denk dat Mazda er niet meer uit haalt omdat ze dat niet nodig vinden, niet omdat het niet kan :)
Meen ik ook. Zijn ook "ongeblazen" toch? De andere fabrikanten knijpen die blokken helemaal uit.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:53
JB schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 08:14:
[...]

Meen ik ook. Zijn ook "ongeblazen" toch? De andere fabrikanten knijpen die blokken helemaal uit.
Dat geld alleen voor de SkyActiv-G (benzine) motoren, de diesels hebben wel een turbo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
een diesel zonder turbo wil je echt niet. :)
JB schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 08:14:
[...]

valt wel mee toch? mijn 1.6TDI levert in een passat 120 PK op, in mijn golf 'slechts' 110PK
na chippen kunnen ze er 150PK uit krijgen.

ik denk dat het allemaal wel meevalt met dat uitknijppen, zover ik weet zijn er geen gevallen bekend dat torretjes ermee stoppen omdat ze boven hun kunnen hebben gewerkt, hooguit mishandeld door de berijder.
(veel auto's met die muesli motoren hebben een abbo op de linkerbaan )

[ Voor 3% gewijzigd door Shanquish op 11-07-2017 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181786

Shanquish schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 09:01:
een diesel zonder turbo wil je echt niet. :)

[...]

valt wel mee toch? mijn 1.6TDI levert in een passat 120 PK op, in mijn golf 'slechts' 110PK
na chippen kunnen ze er 150PK uit krijgen.

ik denk dat het allemaal wel meevalt met dat uitknijppen, zover ik weet zijn er geen gevallen bekend dat torretjes ermee stoppen omdat ze boven hun kunnen hebben gewerkt, hooguit mishandeld door de berijder.
(veel auto's met die muesli motoren hebben een abbo op de linkerbaan )
Volgens mij knijpt oa VAG de 1.0 3 cilinder blokjes echt wel uit in de polo en golf. Tijdens het leasecontract zal je daar wellicht weinig van merken, maar ik ben bang voor de lange termijn. Ik zou zo'n auto iig nooit particulier kopen 2e hands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Anoniem: 181786 schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 09:04:
[...]

Volgens mij knijpt oa VAG de 1.0 3 cilinder blokjes echt wel uit in de polo en golf. Tijdens het leasecontract zal je daar wellicht weinig van merken, maar ik ben bang voor de lange termijn. Ik zou zo'n auto iig nooit particulier kopen 2e hands.
Ford Fiesta's met 125PK 3-cillinders rijden alweer jaaaren rond en ik hoor er nooit slecht verhalen over..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:47

skoozie

SCSI

DennusB schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 09:39:
[...]

Ford Fiesta's met 125PK 3-cillinders rijden alweer jaaaren rond en ik hoor er nooit slecht verhalen over..
Je bedoeld deze? http://www.autoweek.nl/au...0-ecoboost-125pk-titanium
die zijn nog geen 5 jaar oud en zijn voor mij nog redelijk nieuw, de lange termijn is voor mij meer 10 a 15 jaar, (of nog langer)

edit: mijn auto is ouder en zit nog in de lease... (tot oktober dit jaar)

[ Voor 7% gewijzigd door skoozie op 11-07-2017 09:57 ]

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:54

Gallus

Cheesy

Tankiej schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 08:06:
[...]

De Skylease-uitvoering heeft 150PK en de GT-M 175PK. Dat doen ze om de meerprijs van een GT-M te rechtvaardigen. Ze kunnen er vast wel meer uitpersen, maar dat zal dan wel weer ten koste van het verbruik gaan.

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:47

skoozie

SCSI

Gallus schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 14:22:
[...]

De Skylease-uitvoering heeft 150PK en de GT-M 175PK. Dat doen ze om de meerprijs van een GT-M te rechtvaardigen. Ze kunnen er vast wel meer uitpersen, maar dat zal dan wel weer ten koste van het verbruik gaan.
Wel vreemd dat zowel de Skylease GT als de GT-M van de 3 beide 150pk hebben. De verschillen tussen de Mazda 6 GT-M en Skylease GT zijn ook veel groter dan tussen de Mazda 3 modellen.

verschillen :
Mazda 6 GTM:
175PK
19"velgen
Highbeam Control
Advanced Forward Lighting
Lane Keep assist
Adaptive CruiseControl
Achteruitrijcamera

Mazda 6 Skylease GT: (7250 euro verschil)
150PK
17"velgen
Advanced Forward Lighting
Achteruitrijcamera (optie van voor 495 euro)

Mazda 3 GTM:
150PK
18" velgen
Lane Keep assist
Adaptive CruiseControl
Achteruitrijcamera

MAzda 3 Skylease GT: (1100 euro vershil)
150PK
18" velgen
Achteruitrijcamera

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• derXen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20-01 12:43
Deze week ook mijn Ioniq HEV Premium in Iron Gray Mica ontvangen. Tja ik kan niet anders concluderen dan dat dit een fantastische wagen is ... zeker voor het geld. Comfort en ruimte is dik voor elkaar. Het feit dat het scherm ook heerlijk responsive is, vind ik werkelijk een verademing t.o.v. wat ik bij vele andere merken anno 2017 tegen kom.

Android auto geprobeerd en dat werkt redelijk goed. Google Now is nog wat buggy (reageert soms niet) en lijkt (bij mij althans) regelmatig opnieuw op te starten. Wellicht niet Ioniq gerelateerd.

Pluspunten:
* Comfortabel
* Logisch dashboard (ik mis alleen een fysieke home-knop)
* Responsive scherm / infotainment
* Audio kwaliteit (Infinity)
* DAB+
* Heel veel instel-en uitleesmogelijkheden in dashboard (volledig digitaal)
* Ruime kofferbak
* Verrassend rap weg vanaf stilstand, ondanks geringe 0-100 prestatie.

Minpunten:
* Adaptive cruisecontrol reageert m.i. niet lekker op snelweg bij regelmatig wisselen van baan
* Voetpedaal als parkeerrem. Beetje een maf ding i.m.h.o.
* Hyundai diensten die connectiviteit vereisen willen persé een WiFi AP. Zoals verkeersinfo / weer. Google Maps i.c.m. Andoid Auto biedt gelukkig uitkomst.
* Geen USB / 12V aansluitingen achterin

Mochten er vragen en/of opmerkingen zijn ... let me know! Wat mijzelf opviel is dat de Nederlandse Ioniq HEV Premium géén stoelverkoeling hebben. Dit knopje is bij de versnellingspook weggelaten. Onze Oosterburen hebben dit bij hun Premium-modellen wél. Mocht dat iets zijn dat je persé wil ... dan weet je wat je moet regelen :).

https://ibb.co/eWPkkF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derXen
skoozie schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 14:56:
[...]

Wel vreemd dat zowel de Skylease GT als de GT-M van de 3 beide 150pk hebben. De verschillen tussen de Mazda 6 GT-M en Skylease GT zijn ook veel groter dan tussen de Mazda 3 modellen.
Dit heeft volgens mij te maken met het feit dat de GT-M een uitvoering is voor de particuliere markt waar Skylease GT bedoeld is voor de zakelijke markt. Praktisch dezelfde auto, maar met een lagere catalogusprijs en dus lagere bijtelling. Echter ... duurder voor je werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallus

Gallus

Cheesy

derXen schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 22:48:
[...]

Dit heeft volgens mij te maken met het feit dat de GT-M een uitvoering is voor de particuliere markt waar Skylease GT bedoeld is voor de zakelijke markt. Praktisch dezelfde auto, maar met een lagere catalogusprijs en dus lagere bijtelling. Echter ... duurder voor je werkgever.
Waarom duurder voor de werkgever?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob-T6
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:35
Simplistisch gezegd is er een deel van de korting op de aanschafprijs van de GT-M verwerkt in de prijs bij een Skylease versie.
Is is gewoon minder marge op genomen door de leverancier.

Dit houdt in dat de maatschappij minder korting kan bedingen en dus hier de prijs op baseert richting de werkgever. a.k.a. een hoge leaseprijs opgeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Rob-T6 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 13:13:
Simplistisch gezegd is er een deel van de korting op de aanschafprijs van de GT-M verwerkt in de prijs bij een Skylease versie.
Is is gewoon minder marge op genomen door de leverancier.

Dit houdt in dat de maatschappij minder korting kan bedingen en dus hier de prijs op baseert richting de werkgever. a.k.a. een hoge leaseprijs opgeeft.
Dat tezamen met een mogelijk grotere afschrijving later. (model is wellicht minder gewild straks etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob-T6
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:35
Vaak is het zo dat de zakelijke versies de basis uitrusting goed op orde hebben.

Alleen zijn er dan specifieke opties weer niet mogelijk, bijvoorbeeld een kleur, of velg, of bepaalde audio upgrade. Afschrijving van een Buisness model zal in verhouding niet veel anders zijn als de andere versies.

Ik denk dat een zgn. GT-M sneller afschrijft (uitgaande van de aanschaf = catalogus prijs, zonder korting)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Rob-T6 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 14:02:
Vaak is het zo dat de zakelijke versies de basis uitrusting goed op orde hebben.

Alleen zijn er dan specifieke opties weer niet mogelijk, bijvoorbeeld een kleur, of velg, of bepaalde audio upgrade. Afschrijving van een Buisness model zal in verhouding niet veel anders zijn als de andere versies.

Ik denk dat een zgn. GT-M sneller afschrijft (uitgaande van de aanschaf = catalogus prijs, zonder korting)
Reden waarom ik nooit een "lease" editie pak is juist het ontbreken van bepaalde mogelijkheden/pakketten. Rete irritant :) .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• badnews.nl
  • Laatst online: 18:03
En dan heb je weer dat je catalogus prijs hoger is, meer bijtelling.
lease edition is gewoon al een stuk korting af(en catalogus prijs lager), zodat de bijtelling minder hoog is.
Normaal kan je dezelfde korting krijgen (zelfs meer), maar je catalogus prijs veranderd daardoor niet.

[ Voor 4% gewijzigd door badnews.nl op 12-07-2017 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Begin nu ook weer in het traject van een keuze lease auto. Maar iemand die zo al toevallig weet hoe het zit met de aanbiedingen van Alphabet Lease in de fleet agent? Je kunt er op filteren, maar je ziet in de fleet agent helemaal niet wat voor aanbieding dat effectief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derXen
Gallus schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 12:38:
[...]

Waarom duurder voor de werkgever?
Omdat de leaseprijs hoger ligt dan bij de GT-M.

Zie hier een vergelijking tussen de 2 bij LeasePlan:

https://ibb.co/bJfqKa

- De GT-M heeft een hogere catalogusprijs en een lagere leaseprijs
- De Skylease GT heeft een lagere catalogusprijs en een hogere leaseprijs

Overigens is het natuurlijk wel zo dat wanneer dit betekent dat het precies buiten je leasebudget valt daarmee je maandlasten alsnog belast worden met een evt. eigen bijdrage (als dat van je werkgever mag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallus

Gallus

Cheesy

Ah ik dacht dat je de 6 bedoelde. Daar gaat dat niet op, aangezien het prijsverschil veel groter is dan bij de 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:57

robhof

Lembongan view

Exocet schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 14:20:
Begin nu ook weer in het traject van een keuze lease auto. Maar iemand die zo al toevallig weet hoe het zit met de aanbiedingen van Alphabet Lease in de fleet agent? Je kunt er op filteren, maar je ziet in de fleet agent helemaal niet wat voor aanbieding dat effectief is.
Voor die informatie moet je even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robicide
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:44
derXen schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 22:41:
Deze week ook mijn Ioniq HEV Premium in Iron Gray Mica ontvangen.
Mooi kleurtje is 't he O+ ik heb 'm in de Comfort uitvoering :D

Heb je al een beetje met de Sport mode gespeeld? Dan issie nog een stuk sneller weg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
* Voetpedaal als parkeerrem. Beetje een maf ding i.m.h.o.
In de VS is dat de standaardplek voor de handrem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batiatus
Zaterdag naar de dealer, kijken naar de V40 edities. Verwacht dat het de business sport T4 gaat worden, aangezien de D3 energielabel D heeft en die niet geleased mag worden bij mn werkgever :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-06-2023
Batiatus schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 09:53:
Zaterdag naar de dealer, kijken naar de V40 edities. Verwacht dat het de business sport T4 gaat worden, aangezien de D3 energielabel D heeft en die niet geleased mag worden bij mn werkgever :/
Gek, lijkt me dat een D3 toch wel zuiniger is dan een T4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batiatus
Tc-Chub schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 11:05:
[...]

Dat vond ik ook gek. Uitstoot is ook minder bij de D3. Kan echter uit geen enkele D3 of D4 kiezen, maar wel elke T4 uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Tc-Chub schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 11:05:
[...]

Zuiniger is niet gelijk aan minder CO2 en fijnstof uitstoot... We gaan er langzaam naartoe dat diesels steeds minder populair (lees duurder) worden en we langzaam richting elektrisch en misschien zelfs op waterstof gaan rijden.
Pagina: 1 ... 87 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic