En de energieklasses zijn ook relatief ten opzichte van andere auto's uit dezelfde klasse met dezelfde soort motor volgens mij. Een redelijk zuinige diesel met lage CO2 uitstoot kan ten opzichte van andere merken wel onzuiniger zijn en daardoor een ongunstiger label krijgen dan een minder zuinige benzinevariant die ten opzichte van zijn concurrenten zuinig is. Het blijft een raar systeem, en die energielabels zijn zo mogelijk nog meer natte vinger werk dan de CO2-uitstoot (dwz hebben nog minder relatie met werkelijk praktijkverbruik/uitstoot)
Dat is dus ook niet waar, uitstoottabel:jongetje schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 11:35:
[...]
Zuiniger is niet gelijk aan minder CO2 en fijnstof uitstoot... We gaan er langzaam naartoe dat diesels steeds minder populair (lees duurder) worden en we langzaam richting elektrisch en misschien zelfs op waterstof gaan rijden.
T3 127 g/km T4 129 g/km D3 95 g/km D4 136 g/km
De D4 spuugt dus wel meer uit, maar de D3 is een stuk milieuvriendelijker.
Dan hebben ze die D4 wel weer een hoop aangepast sinds het voor de bijtelling niet meer interessant is om een uitstoot < 95 g te hebben.....
Er is meer op de wereld dan bijtelling. De BPM is hier ook van afhankelijk en of de auto in de toekomst een milieuzone in mag etc.gwystyl schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 13:07:
Dan hebben ze die D4 wel weer een hoop aangepast sinds het voor de bijtelling niet meer interessant is om een uitstoot < 95 g te hebben.....
En het verbruik? Misschien dat die diesel slurpt als een malle? Waardoor die ook een ongunstiger label krijgt? Just a wild guess.
De kogel is door de kerk. Deze wordt het. Offerte is net akkoord retour gegaan, nu begint het wachten.
Nice, welke uitvoering?
Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H'ghar
Skylease+ 120
[ Voor 63% gewijzigd door chaoscontrol op 13-07-2017 15:25 ]
Ja ik twijfelde of zwart de juiste keuze zou zijn, maar achteraf blij dat ik bij deze keuze ben gebleven!Robicide schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 09:08:
[...]
Mooi kleurtje is 't heik heb 'm in de Comfort uitvoering
Heb je al een beetje met de Sport mode gespeeld? Dan issie nog een stuk sneller weg
De Sport mode heb ik paar keer gebruikt, maar i.v.m. inrijden ben ik daar voorzichtig mee. Feit is wel dat hij echt heel rap van de plek komt en d.m.v. DCT binnen no-time in de 2e en 3e zit. Ik heb het idee dat hij 0-70 sneller dan gemiddeld doet en dat de laatste 30km wat trager zijn waardoor hij op een kleine 10sec. uitkomt op 0-100.
En wat zijn jouw ervaringen tot dusver?
Gefeliciteerd! Érg mooie wagen! Handgeschakeld of automaat? Ik heb de Mazda 3 GT-M met handbak gereden bij een testrit en vond dat echt een genot om te rijden.chaoscontrol schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 15:19:
De kogel is door de kerk. Deze wordt het. Offerte is net akkoord retour gegaan, nu begint het wachten.
Hoe dan ook ...Gaaf! Enjoy!
Ah! Was mij onbekend. Feit blijft voor mij echter nog steeds dat ik het niet echt prettig vind. Mijn privé-auto (die dus nu verkocht wordt) heeft een elektrische handrem d.m.v. een knopje. Dat werkt m.i. eigenlijk prima én staat wat mooier afgewerkt. Maargoed ... het werkt prima jadesmond schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 09:33:
[...]
In de VS is dat de standaardplek voor de handrem.
Ik ga vanmiddag proefrijden in de HybridderXen schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 07:45:
[...]
Ja ik twijfelde of zwart de juiste keuze zou zijn, maar achteraf blij dat ik bij deze keuze ben gebleven!
De Sport mode heb ik paar keer gebruikt, maar i.v.m. inrijden ben ik daar voorzichtig mee. Feit is wel dat hij echt heel rap van de plek komt en d.m.v. DCT binnen no-time in de 2e en 3e zit. Ik heb het idee dat hij 0-70 sneller dan gemiddeld doet en dat de laatste 30km wat trager zijn waardoor hij op een kleine 10sec. uitkomt op 0-100.
En wat zijn jouw ervaringen tot dusver?
De Electric heb ik al gereden, maar dat is voor mijn kilometers toch gewoon net te onhandig. Vanwege de CO2 bonus bij m'n werkgever is de Hybrid financieel ook geen straf.
Het moet wel de premium worden. Ik heb echt de electrisch verstelbare stoel nodig voor een goede zitpositie (het zitvlak moet kantelen voor voldoende steun aan de bovenbenen).
Overigens heb ik de aandrijflijn zelf al gereden in de Kia Niro. Erg fijne combinatie, maar ik vond de Niro toch wel echt net te traag met een te lage topsnelheid.
[ Voor 7% gewijzigd door Korvaag op 14-07-2017 08:06 ]
UNOX: The worst operating system
Veel plezier! Ik rij m'n HEV nu ruim een maand (heb er inmiddels meer dan 4000 km op zitten) en ik stap nog elke dag genietend in en uitKorvaag schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 08:05:
[...]
Ik ga vanmiddag proefrijden in de Hybrid
De Electric heb ik al gereden, maar dat is voor mijn kilometers toch gewoon net te onhandig. Vanwege de CO2 bonus bij m'n werkgever is de Hybrid financieel ook geen straf.
Het moet wel de premium worden. Ik heb echt de electrisch verstelbare stoel nodig voor een goede zitpositie (het zitvlak moet kantelen voor voldoende steun aan de bovenbenen).
Overigens heb ik de aandrijflijn zelf al gereden in de Kia Niro. Erg fijne combinatie, maar ik vond de Niro toch wel echt net te traag met een te lage topsnelheid.
Inmiddels heb ik ook Android Auto met Waze werkend gekregen en dat maakt 'm voor mij helemaal compleet. Ik heb niks met TomTom.
De mogelijkheid om muziek via de telefoon af te spelen met bijvoorbeeld Rocket Player voegt voor mij ook veel toe. Ik ben 't namelijk niet zo eens met de mediaplayer in 't systeem zelf. Zo kun je albums niet op track volgorde afspelen maar alleen in alfabetische volgorde, en de Shuffle functie is geen Shuffle maar Random. Met als resultaat dat je zomaar een nummer twee keer kort achter elkaar kan horen en een ander nummer helemaal niet.
Geluidskwaliteit van het Infinity systeem is wat mij betreft dan weer wel helemaal in orde
Waze komt er bij mij niet in in verband met privacy. Ik zal dus of gebruik gaan maken van Apple maps (en dan via Carplay) of van de ingebouwde navigatie.Robicide schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 10:21:
[...]
Inmiddels heb ik ook Android Auto met Waze werkend gekregen en dat maakt 'm voor mij helemaal compleet. Ik heb niks met TomTom.
Kan jij aangeven hoe de ingebouwde navigatie werkt ? Ik heb ooit al TomTom live traffic gehad in m'n Renault, maar dat was een 'echt' TomTom systeem. Ik heb echter nog nooit kunnen rijden met een navi die het als service afneemt. Werkt dat een beetje ?
Oja, en een aanvullende vraag: hoe zijn de stoelen op lange afstand. Ik ga vanmiddag proberen een uur te rijden, maar dat is natuurlijk nog steeds niet echt heel lang. Heb jij al stukken van een paar uur gereden en ervaring daarmee ?
Kan je die eens uitleggen ? Ik luister eigenlijk altijd radio, en als ik muziek van m'n telefoon afspeel is dat gewoon via bluetooth. Hoe is dit precies anders ?De mogelijkheid om muziek via de telefoon af te spelen met bijvoorbeeld Rocket Player voegt voor mij ook veel toe. Ik ben 't namelijk niet zo eens met de mediaplayer in 't systeem zelf.
[ Voor 32% gewijzigd door Korvaag op 14-07-2017 11:19 ]
Wat doet Waze dan wat tegen jouw privacy stoot (serieuze interesse).Korvaag schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 11:16:
[...]
Waze komt er bij mij niet in in verband met privacy. Ik zal dus of gebruik gaan maken van Apple maps (en dan via Carplay) of van de ingebouwde navigatie.
Handgeschakeld. Ben niet zo van de automaten. Zie de voordelen wel hoor maar ik maak zo weinig kilometers.derXen schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 07:47:
[...]
Gefeliciteerd! Érg mooie wagen! Handgeschakeld of automaat? Ik heb de Mazda 3 GT-M met handbak gereden bij een testrit en vond dat echt een genot om te rijden.
Hoe dan ook ...Gaaf! Enjoy!
En wat doen de concurrenten niet?jongetje schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 11:46:
[...]
Wat doet Waze dan wat tegen jouw privacy stoot (serieuze interesse).
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Op zich werkt het wel goed, zeker als je 'm aan een wifi AP hangt op je telefoon, dan krijg je de live traffic updates en flitsinformatie e.d.Korvaag schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 11:16:
Kan jij aangeven hoe de ingebouwde navigatie werkt ? Ik heb ooit al TomTom live traffic gehad in m'n Renault, maar dat was een 'echt' TomTom systeem. Ik heb echter nog nooit kunnen rijden met een navi die het als service afneemt. Werkt dat een beetje ?
Nadeel is echter dat het zoeken naar POI's voor geen meter werkt. Als je bijvoorbeeld zoekt naar een specifieke winkel kom je van een koude kermis thuis. Zo zocht ik een keer de Gamma in Elst (Gld), ik dat ingetypt, kwam-ie met maar een paar Gamma winkels, tientallen kilometers bij Elst vandaan. Waaronder eentje in Amsterdam. Geen idee ook waar hij op sorteerde, in ieder geval niet op afstand

Advies is dan ook: zoek 't op in Google Maps oid en voer het adres in. Dan werkt 't prima.
Kaartupdates zijn ook wel een dingetje. Ik heb m'n Ioniq sinds een ruime maand en het nieuwe stuk van de A4 (tussen Delft en knp met A20) staat niet op de kaart.
Ik rij regelmatig anderhalf tot twee uur en ik heb nergens last vanOja, en een aanvullende vraag: hoe zijn de stoelen op lange afstand. Ik ga vanmiddag proberen een uur te rijden, maar dat is natuurlijk nog steeds niet echt heel lang. Heb jij al stukken van een paar uur gereden en ervaring daarmee ?
Zoals gezegd: de Shuffle functie doet niet wat ik er van verwacht. Bij Shuffle verwacht ik dat alle nummers in de huidige selectie in een willekeurige volgorde worden geplaatst en daarin allemaal één keer langskomen. Wat het systeem daadwerkelijk doet is volledig Random, wat betekent dat een bepaald nummer veel vaker langs kan komen dan een andere of juist (bijna) helemaal niet gedraaid wordt.Kan je die eens uitleggen ? Ik luister eigenlijk altijd radio, en als ik muziek van m'n telefoon afspeel is dat gewoon via bluetooth. Hoe is dit precies anders ?
Ook staan de nummers op alfabetische volgorde gesorteerd binnen een album ipv op tracknummer, en dat staat mij tegen, want ik heb best wel wat albums die bedoeld zijn om aan één stuk van begin tot eind te luisteren, en dat werkt op deze manier dus niet.
Maar goed, dat zijn slechts mijn nitpicky bezwaren tegen een verder subliem werkend multimediasysteem
Permanent je GPS locatie doorsturen en registreren. Ze hebben daar gegevens over echt al je verplaatsingen gekoppeld aan device ID en dat gaat ze niets aan.jongetje schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 11:46:
[...]
Wat doet Waze dan wat tegen jouw privacy stoot (serieuze interesse).
Lees bijvoorbeeld eens dit:
https://www.digitaltrends...ns-waze-privacy-accident/
Of dit (wat recenter) al gaat dit minder in op privacy issues maar meer algemene tekortkomingen:
http://www.autoconnectedc...will-still-use-it-anyway/
Ik gebruik alleen interne navigatie van de auto met name om die reden. Andere navigatiesoftware heeft tenminste vaak nog de instelling om alleen maar GPS te gebruiken tijdens gebruik, en dan kan je vrij gericht zelf besluiten dat ze dan maar een log van die rit hebben.
[ Voor 11% gewijzigd door Korvaag op 14-07-2017 13:25 ]
Je kunt je locatiebepaling toch uitschakelen als je niet navigeert (dat doe ik iig wel, juist om deze reden). Anders geef je alsnog Apple inzicht in je locatie en al je verplaatsingen.Korvaag schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 13:18:
[...]
Permanent je GPS locatie doorsturen en registreren. Ze hebben daar gegevens over echt al je verplaatsingen gekoppeld aan device ID en dat gaat ze niets aan.
Onder iOS heb je 2 opties: Use Location, Don't use location.jongetje schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 13:25:
[...]
Je kunt je locatiebepaling toch uitschakelen als je niet navigeert (dat doe ik iig wel, juist om deze reden). Anders geef je alsnog Apple inzicht in je locatie en al je verplaatsingen.
Dus tenzij je elke keer dat je Waze gaat gebruiken de settings in wilt om expliciet dat vinkje om te zetten, betekent het dat Waze permanent je locatie monitort en doorstuurt.
De meeste apps hebben nog de optie: 'Use location while using the app'. Waze op iOS heeft dit niet. Althans, het had het een paar jaar geleden niet, en een paar maanden geleden ook niet.
Overigens vind het helemaal prima dat mensen naar alle tevredenheid Waze gebruiken hoor, maar ik vind het gezien wat ze mogen en registreren te ver gaan. Data delen met andere partijen: Waze leeft ervan.
[ Voor 12% gewijzigd door Korvaag op 14-07-2017 13:29 ]
Redelijk OT maar goed. De Waze discussie begon op Android en de eigenaar van Waze heeft hier toch al je locatie altijd beschikbaar. Voor iOS is het een ander verhaal, maar heb zelf meer malen gemerkt dat bij drukte Waze echt de snelste routes weet te vinden... Ze gebruiken de data dus wel echt slim. Dus daarom ben ik tolerant in deze.Korvaag schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 13:28:
[...]
Onder iOS heb je 2 opties: Use Location, Don't use location.
Dus tenzij je elke keer dat je Waze gaat gebruiken de settings in wilt om expliciet dat vinkje om te zetten, betekent het dat Waze permanent je locatie monitort en doorstuurt.
De meeste apps hebben nog de optie: 'Use location while using the app'. Waze op iOS heeft dit niet. Althans, het had het een paar jaar geleden niet, en een paar maanden geleden ook niet.
Overigens vind het helemaal prima dat mensen naar alle tevredenheid Waze gebruiken hoor, maar ik vind het gezien wat ze mogen en registreren te ver gaan. Data delen met andere partijen: Waze leeft ervan.
PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton
Uiteraard, maar dat is bij uitstek de truuk van elke big data verzamelaar. Breng een gratis [app] uit die daadwerkelijk goede functionaliteit biedt zodat een gebruiker er bijna niet omheen kan voor z'n gevoel. Dat is de enige manier om betrouwbaar veel data te verzamelen.kdeboois schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 19:16:
[...]
... maar heb zelf meer malen gemerkt dat bij drukte Waze echt de snelste routes weet te vinden... Ze gebruiken de data dus wel echt slim. Dus daarom ben ik tolerant in deze.
Als je dat probeert met een gratis app die totaal niets biedt, installeert niemand hem en heb je te weinig data om interessant te zijn voor kopers van die data.
Je ziet datzelfde bij het actief afgeven van privacy informatie. Vraag iemand zonder tegenprestatie zijn adres, telefoonnummer en emailadres te geven en niemand doet het. Schrijf een actie uit waarbij je een Ford Focus kan winnen en hele volksstammen laten alles achter wat er gevraagd wordt.
[ Voor 16% gewijzigd door Korvaag op 14-07-2017 19:53 ]
Ik ben benieuwd naar je ervaring! Premium vond ik het geld ook meer dan waard. De electric had mijn eerste keuze. Het feit dat ik soms een stop moest inplannen kon ik prima mee leven. De gemeente Almelo wil mij echter niet een paal bij een van de (vele) parkeerplaatsen in mijn straat zetten. Ik woon in de binnenstad (blauwe zone) en heb geen eigen oprit. Spijtig, maar dan wordt het echt te onpraktisch. Hoewel ik moet zeggen dat ik het wel fijn vind dat ik met deze Hybrid straks naar Italië kan rijden i.p.v. een auto te moeten huren (of vliegen).Korvaag schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 08:05:
[...]
Ik ga vanmiddag proefrijden in de Hybrid
Het moet wel de premium worden. Ik heb echt de elektrisch verstelbare stoel nodig voor een goede zitpositie (het zitvlak moet kantelen voor voldoende steun aan de bovenbenen).
De Niro heb ik ook gereden en, ondanks dat dit nagenoeg dezelfde aandrijflijn is, vond ik de Niro op geen enkel vlak uitblinken. De neus / koplampen vind ik een rare designkeuze, hij is trager, zwaarder en heeft minder ruimte in de kofferbak. Tja ... en die lel van een versnellingspook doet mij denken aan modellen van 20jr. geleden. De Niro wordt weggezet als een crossover ... ok ... nou ik moet misschien 2cm hoger instappen, maar houdt het wel op. De Niro is tenslotte nog duurder ook.
Dus ... wetende dat Kia een dochter is van Hyundai en beide auto veel specs met elkaar delen ging ik met lage verwachtingen rijden met de Ioniq. Tja ... en ik werd op elk vlak verrast. De eerste 1000km zitten er nu op en ik vind het echt een top wagen.
Het enige dat ik niet fijn vind is de dynamic cruise control. Ik heb de afstand ingesteld staan op de kortste afstand, maar hij reageert echt heel zenuwachtig en m.i. te vroeg. Wanneer ik op de rechter baan rijd en ik wil invoegen naar links (terwijl daar andere auto's rijden), dan gaat hij echt snel op de rem wanneer er 100mtr verderop een voertuig rijdt.
Anyway ... hoe ging de testrit?
@derXen
Proefrit was fijn. Je gaat automatisch rustig rijden met die auto maar het is door de sublieme combinatie niet langzaam.
Automaat heeft niets te zoeken in de S stand. Met een beetje gasgevoel kan je alles regelen (ik heb 180.000 km in een Civic hybrid gereden dus dat zit er wel in).
Ik moet de stoel wel in achterste, laagste en voorkant hoogste stand zetten voor een goede zitpositie. Het gaat *net*. Dat is op zich voldoende maar niet meer dan dat.
Adaptive CC is zenuwachtig inderdaad. Ook het harde plastic op de niet-verstelbare armsteun kon me niet bekoren.
Al met al prima bevallen maar niet geniaal. Gezien wat ik overhoud met deze auto is het gewoon een goede rationele keuze.
Overigens zit ik met hetzelfde dilemma tussen electrisch en hybride.
Proefrit was fijn. Je gaat automatisch rustig rijden met die auto maar het is door de sublieme combinatie niet langzaam.
Automaat heeft niets te zoeken in de S stand. Met een beetje gasgevoel kan je alles regelen (ik heb 180.000 km in een Civic hybrid gereden dus dat zit er wel in).
Ik moet de stoel wel in achterste, laagste en voorkant hoogste stand zetten voor een goede zitpositie. Het gaat *net*. Dat is op zich voldoende maar niet meer dan dat.
Adaptive CC is zenuwachtig inderdaad. Ook het harde plastic op de niet-verstelbare armsteun kon me niet bekoren.
Al met al prima bevallen maar niet geniaal. Gezien wat ik overhoud met deze auto is het gewoon een goede rationele keuze.
[ Voor 4% gewijzigd door Korvaag op 14-07-2017 21:51 ]
Inlogcodes van de leasemij gekregen, ik ben dus aan de beurt.
Ik rij nu in een V60 D4 die erg goed bevalt. Helaas wordt dit model in 2018 vervangen, anders was het zeker weer een optie geweest.
Helaas hebben wij een harde CO2 grens: 106 gr. Dit beperkt de keuzelijst enorm.
Shortlist
- Volkswagen 1.6 TDI Golf Variant Highline Business R
- BMW 216D (met exec pakket)
- Peugeot 3008 1.6 HDI BlueLease Premium (geen GT vanwege Comfortstoelen optie)
Afgevallen:
- Volkswagen 1.6 TDI Passat Variant Highline (+ opties, oa exec) (te groot)
- Volvo V60 1.6 D2 Polar+ Dynamic (zie boven)
Vandaag gereden in de 3008. Heerlijke auto. Eigenlijk de keus al gemaakt, al vind ik (en vooral mijn vrouw) de stoelen tegenvallen. De zitting is erg kort. Ik kom natuurlijk uit een Volvo, dan valt bijna alles tegen.
Ik heb wel gezien dat er comfortstoelen als optie zijn, waarbij de zittinglengte ook aan te passen is.
Daar wil ik zeker nog even op zitten.
De proefrit was goed en redelijk lang, ongeveer een uur. Stuk snelweg en binnendoor.
De auto is behoorlijk stil, en toch nog best rap voor een 1.6 diesel. De wegligging is best goed te noemen en toch nog comfortabel.
De navigatie deed het prima, niet echt traag te noemen (ehh Sensus-Volvo gewend). Fijn is ook dat de navigatie bij de tellers zichtbaar is. Dit gebeurd automatisch als er een afslag nadert.
Al met al een erg fijne auto.
Helaas was de dealer een minder prettige ervaring: de verkoper had totaal geen verstand van de BlueLease lijn en kon me de verschillen niet uitleggen (Volgens de beste man was de BlueLease Premium niet eens meer leverbaar
)
Naja, centrale inkoop dan maar.
Morgen de proefrit in de 216D
Ik rij nu in een V60 D4 die erg goed bevalt. Helaas wordt dit model in 2018 vervangen, anders was het zeker weer een optie geweest.
Helaas hebben wij een harde CO2 grens: 106 gr. Dit beperkt de keuzelijst enorm.
Shortlist
- Volkswagen 1.6 TDI Golf Variant Highline Business R
- BMW 216D (met exec pakket)
- Peugeot 3008 1.6 HDI BlueLease Premium (geen GT vanwege Comfortstoelen optie)
Afgevallen:
- Volkswagen 1.6 TDI Passat Variant Highline (+ opties, oa exec) (te groot)
- Volvo V60 1.6 D2 Polar+ Dynamic (zie boven)
Vandaag gereden in de 3008. Heerlijke auto. Eigenlijk de keus al gemaakt, al vind ik (en vooral mijn vrouw) de stoelen tegenvallen. De zitting is erg kort. Ik kom natuurlijk uit een Volvo, dan valt bijna alles tegen.
Ik heb wel gezien dat er comfortstoelen als optie zijn, waarbij de zittinglengte ook aan te passen is.
Daar wil ik zeker nog even op zitten.
De proefrit was goed en redelijk lang, ongeveer een uur. Stuk snelweg en binnendoor.
De auto is behoorlijk stil, en toch nog best rap voor een 1.6 diesel. De wegligging is best goed te noemen en toch nog comfortabel.
De navigatie deed het prima, niet echt traag te noemen (ehh Sensus-Volvo gewend). Fijn is ook dat de navigatie bij de tellers zichtbaar is. Dit gebeurd automatisch als er een afslag nadert.
Al met al een erg fijne auto.
Helaas was de dealer een minder prettige ervaring: de verkoper had totaal geen verstand van de BlueLease lijn en kon me de verschillen niet uitleggen (Volgens de beste man was de BlueLease Premium niet eens meer leverbaar
Naja, centrale inkoop dan maar.
Morgen de proefrit in de 216D
Automaat in S-stand is m.i. vanuit stilstand wel iets met een meerwaarde. De auto is dan echt beduidend sneller. Tijdens een rit gebruik ik de S-stand nooit; geen meerwaarde idd.Korvaag schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 21:48:
@derXen
De Ioniq laat mijn autohart ook niet zozeer sneller kloppen, maar als ik het totaalpakket zie qua aandrijflijn, comfort, ruimte en uitrusting dan vind ik de Ioniq op dit moment het beste dat je voor +/- 30.000 kunt krijgen.
Als je overigens materialen + zitcomfort belangrijk vind, dan is wellicht de Opel Astra of Opel Crossland X iets dat je interessant vindt. Deze hebben AGR stoelen welke heel goed zijn ... en dat is niet alleen een verkooppraatje.
Opel al gehad idd.. Maar per maand significant duurder dan de ioniqderXen schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 22:43:
[...]
Automaat in S-stand is m.i. vanuit stilstand wel iets met een meerwaarde. De auto is dan echt beduidend sneller. Tijdens een rit gebruik ik de S-stand nooit; geen meerwaarde idd.
De Ioniq laat mijn autohart ook niet zozeer sneller kloppen, maar als ik het totaalpakket zie qua aandrijflijn, comfort, ruimte en uitrusting dan vind ik de Ioniq op dit moment het beste dat je voor +/- 30.000 kunt krijgen.
Als je overigens materialen + zitcomfort belangrijk vind, dan is wellicht de Opel Astra of Opel Crossland X iets dat je interessant vindt. Deze hebben AGR stoelen welke heel goed zijn ... en dat is niet alleen een verkooppraatje.
@rinkel waarom niet de 116d? Heel wat meer BMW dan die 216d.
Die laatste is een uit de kluiten gewassen minivan met FWD en een wel heel kleine motor voor de maat van de auto.
Als een Golf op je shortlist staat, is een 1 toch niet te klein?
Die laatste is een uit de kluiten gewassen minivan met FWD en een wel heel kleine motor voor de maat van de auto.
Verwijderd
Een 1 serie is veel minder praktisch dan een Golf. De 1 serie heeft achterwielaandrijving. Dat maakt de 3e zitplaats achterin vrij onhandig. Daarnaast heeft het een veel krappere achterbank en kofferruimte dan een Golf. Ik begrijp prima waarom iemand zo'n 2 serie BMW wil ipv een 1 serie.t_captain schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 23:38:
Dynamiek of sportiviteit ga je in een 2 niet veel vinden, in een 216d helemaal niet.
Als het puur om een ruime en praktische auto gaat, bij andere merken vind je meer waar voor je geld. i30. Octavia. Meriva.
Wat resteert dan? Een blauw-witte propellor op de motorkap.
Ik ben zelf met een geleasde 118d bij het merk terecht gekomen. De RWD en de stuureigenschappen maakten mij na een paar 307's helemaal blij. Niet dat BMW logo. Wel het feit dat ze hele comfortabele en kwalitatief vrij goede auto's bouwen, die toch nog iets voor je inner child te bieden hebben. Je bent nooit te oud om 's winters een paar donuts in de sneeuw te maken
Als het puur om een ruime en praktische auto gaat, bij andere merken vind je meer waar voor je geld. i30. Octavia. Meriva.
Wat resteert dan? Een blauw-witte propellor op de motorkap.
Ik ben zelf met een geleasde 118d bij het merk terecht gekomen. De RWD en de stuureigenschappen maakten mij na een paar 307's helemaal blij. Niet dat BMW logo. Wel het feit dat ze hele comfortabele en kwalitatief vrij goede auto's bouwen, die toch nog iets voor je inner child te bieden hebben. Je bent nooit te oud om 's winters een paar donuts in de sneeuw te maken
[ Voor 40% gewijzigd door t_captain op 15-07-2017 00:23 ]
Na een hoop gesteggel over de vernieuwde leaseregeling had de vrouw besloten een V40 D2 Nordic+ luxury line te bestellen in de kleur Mussel Blue. Bestelling ging bijna de deur uit, tot ze iemand van de leasemij aan de telefoon kreeg met een mooi aanbod; de V40 D3 Business Sport luxury line was in de aanbieding bij Volvo. Top!
Nu wordt maandag dus voor dezelfde prijs deze versie besteld: V40 D3 Business Sport luxury line + Scandinavian line pakket. 150pk i.p.v. 120pk en de R-design look. Vreemde vonden we wel dat de elektrisch verstelbare bestuurdersstoel met geheugenfunctie en de Keyless Drive (=entry + start) niet in de pakketten zaten en ook niet los te bestellen waren.
Maar goed, daarvoor in de plaats dus een betere motor, R-design, getinte ruiten, standaard 62l tank, etc. Mooie bak, zeer compleet voor een scherpe prijs. Toch +- 8k goedkoper dan 1-2 jaar geleden denk ik in dezelfde uitvoering.
Kleur wordt: inscription kleur 'Bursting Blue'.
Zijn de stoelen trouwens exact hetzelfde als die van de Nordic+ / inscription? (Op het witte stiknaadje in het leer na dan..)
Nu wordt maandag dus voor dezelfde prijs deze versie besteld: V40 D3 Business Sport luxury line + Scandinavian line pakket. 150pk i.p.v. 120pk en de R-design look. Vreemde vonden we wel dat de elektrisch verstelbare bestuurdersstoel met geheugenfunctie en de Keyless Drive (=entry + start) niet in de pakketten zaten en ook niet los te bestellen waren.
Maar goed, daarvoor in de plaats dus een betere motor, R-design, getinte ruiten, standaard 62l tank, etc. Mooie bak, zeer compleet voor een scherpe prijs. Toch +- 8k goedkoper dan 1-2 jaar geleden denk ik in dezelfde uitvoering.
Zijn de stoelen trouwens exact hetzelfde als die van de Nordic+ / inscription? (Op het witte stiknaadje in het leer na dan..)
De 1 serie is voor ons veel te klein, de Golf Variant is echt een flink stuk groter.t_captain schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 23:38:
Vandaag de 216D gereden, prima rijdende auto. Dat 3 cyl motortje valt me niks tegen eigenlijk. Kwa rijbeleving doet ie echt niks onder voor een 1.6TDI van Volkswagen. Het geluid is goed weggewerkt, af en toe hoor je een brommetje.
Het boeit me niks of er nou voor of achterwielaandrijving in zit. Bij een Golf heb ik die keus ook niet.
De X1 vind ik een veel mooiere auto, helaas met Exec net buiten budget. Toch een offerte laten maken en hopelijk kan de leasemaatschappij die paar euro er nog vanaf halen.
X1 (huidige generatie) is niet veel anders. Rebranded Mini Countryman 
"doet niks onder voor een Golf" (met eco-diesel n.b.) is een veel te lage lat. Een BMW is een auto die qua rijeigenschappen zijn schaduw vooruit werpt en de norm stelt voor andere fabrikanten.
RWD is daar een factor in, gewichtsverdeling ook. Voorwielen helemaal naar voren, voor de motor. Versnellingsbak ongeveer recht onder de pook, de laatste twee cylinders zo'n beetje onder je dashboard. Accu onder de kofferbak, dat werk.
De tweede generatie 1-serie is geen heel kleine auto. Qua ruimte achterin en kofferruimte wel wat gegroeid t.o.v. de eerste generatie die ik had.
Natuurlijk geen match voor een station, maar veel kleiner dan een gewone Golf zal het niet zijn.
Die eerste einser was voor ons net groot genoegz We hadden toen 1 kind, net uit de kinderwagen, en dan is een hatchback met gedeeld neerklapbare achterbank gauw genoeg.
Ter gelegenheid van de geboorte van nummer 2 zijn we naar een 5 touring gegaan. In de lease zijn die wel behoorlijk duur.
"doet niks onder voor een Golf" (met eco-diesel n.b.) is een veel te lage lat. Een BMW is een auto die qua rijeigenschappen zijn schaduw vooruit werpt en de norm stelt voor andere fabrikanten.
RWD is daar een factor in, gewichtsverdeling ook. Voorwielen helemaal naar voren, voor de motor. Versnellingsbak ongeveer recht onder de pook, de laatste twee cylinders zo'n beetje onder je dashboard. Accu onder de kofferbak, dat werk.
De tweede generatie 1-serie is geen heel kleine auto. Qua ruimte achterin en kofferruimte wel wat gegroeid t.o.v. de eerste generatie die ik had.
Natuurlijk geen match voor een station, maar veel kleiner dan een gewone Golf zal het niet zijn.
Die eerste einser was voor ons net groot genoegz We hadden toen 1 kind, net uit de kinderwagen, en dan is een hatchback met gedeeld neerklapbare achterbank gauw genoeg.
Ter gelegenheid van de geboorte van nummer 2 zijn we naar een 5 touring gegaan. In de lease zijn die wel behoorlijk duur.
Als je een wat leuk sturende/rijdende auto wil, zijn er een hoop voorwielaandrijvers die dat beter doen dan een 1 serie. Je kan zelfs geen LSD krijgen in de krachtigere/sportieve 1 series, terwijl dat wel mogelijk is in een Golf (GTI).t_captain schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 17:19:
Als dagelijkse allround woon-werk auto in Nederland ga je je eerder ergeren aan het lawaai in een 1 serie dan het rijplezier dat je er uit haalt. Er is echt bar weinig reden dat het gros van de 1 series (116d/118i/...) achterwielaandrijving heeft. Gezien de X1 die best goed rijdt, is het maar goed dat de volgende 1 serie een voorwielaandrijver wordt.
1 serie vs Golf (geen station) is best nog een serieus verschil in (praktische) ruimte.De tweede generatie 1-serie is geen heel kleine auto. Qua ruimte achterin en kofferruimte wel wat gegroeid t.o.v. de eerste generatie die ik had.
Ik kan niet zo goed vrienden worden met FWD. LSD is een hulpmiddel om meer vermogen naar de voorwielen te krijgen, maar je houdt dat gedrag dat gas in een bocht de auto naar buiten stuurt. Mijn rijstijl is juist om voorzichtig een bocht in te gaan en er snel uit te komen. Beheerster en vloeiender dan de (wat lompe, hoekige) snelle lijn van een FWD auto. En beter compatibel met motorrijden, misschien dat dat meespeelt.
Een GTI is en prima sturende auto, maar meer een allrounder (praktisch, snel en naar verhouding niet duur) dan een auto waar ik heel erg blij van word.
Om plezier te hebben van RWD op een 116d of 118d heb je nat wegdek nodig. Gelukkig hebben we dat genoeg in Nederland
Een GTI is en prima sturende auto, maar meer een allrounder (praktisch, snel en naar verhouding niet duur) dan een auto waar ik heel erg blij van word.
Om plezier te hebben van RWD op een 116d of 118d heb je nat wegdek nodig. Gelukkig hebben we dat genoeg in Nederland
Toevallig! Ik wilde eigenlijk ook de D3 Business Sport gaan leasen, helaas heeft die een categorie D label ipv C (wat max is bij ons, schijnt).remzor schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 00:42:
Na een hoop gesteggel over de vernieuwde leaseregeling had de vrouw besloten een V40 D2 Nordic+ luxury line te bestellen in de kleur Mussel Blue. Bestelling ging bijna de deur uit, tot ze iemand van de leasemij aan de telefoon kreeg met een mooi aanbod; de V40 D3 Business Sport luxury line was in de aanbieding bij Volvo. Top!
Gelukkig val ik nog onder de maximaal aantal km's per jaar, zodat de keuze voor benzine ook nog open was. Die keuze dus maar gemaakt en de T4 benzine besteld!
De stoelen zijn bij de luxury line van R design leer zei de verkoper tegen mij. Ik heb de gewone uitvoering gepakt, dat is leer icm met suedeachtig spul.
Al met al hele complete auto voor +-30k mooie velgen standaard en flink wat paardjes onder de motorkap. Kan niet wachten op de goedkeuring van mn manager en de levering
Nee, de stoelen bij een 'gewone' luxury line zijn van glad leer in de kleur naar keuze. Bij R-design is dit zwart leer met witte stiksels.Batiatus schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 23:57:
De stoelen zijn bij de luxury line van R design leer zei de verkoper tegen mij. Ik heb de gewone uitvoering gepakt, dat is leer icm met suedeachtig spul.
Ik vroeg me meer af of de stoelen zelf (dus buiten het leer om) ook nog zouden verschillen.. R-design meer sportkuipjes ofzo? Kon zo geen verschil ontdekken in ieder geval dus ik vermoed hetzelfde. Ze zitten heerlijk overigens.
Mijn vriendin moest trouwens diesel met 55k p.j. Auto komt uit op zo'n 34k met als extra's dus de luxury line, scandinavian line en inscription lak.
[ Voor 10% gewijzigd door remzor op 16-07-2017 01:41 ]
Het maakt me niet uit dat het een rebranded countryman is, die rijdt ook heel lekker.t_captain schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 17:19:
X1 (huidige generatie) is niet veel anders. Rebranded Mini Countryman
Wij hebben thuis overigens ook nog een gewone mini cooper.
Ik heb ongeveer 12 jaar verschillende MX5'en gehad, dus ik weet hoeveel lol een goed gebalanceerde rwd is.
Nu hoef ik dat niet meer, maar heb ruimte nodig voor 3 kinderen en 2 honden. Ik had ooit een proefrit gemaakt met een V40 (toen je deze alleen thuis kon proefrijden) en viel meteen af vanwege ruimte. Dus voor een V60 gegaan.
De Golf Variant voldoet. Alleen heb ik helemaal niks met een Golf (of Octavia). Dus verder aan t kijken. Mijn vrouw is helemaal gek van de 216. De auto rijdt echt meer dan prima. Ik had mijn bedenkingen bij de 3-pitter (dat wou ik echt niet) maar dat valt echt reuze mee. En dan te bedenken dat ik nu een D4 rij.
Helaas hebben we nu een strenge CO2 grens en zal ik met wat minder moeten doen.
Zelf vind ik de 216 niet echt een leuke auto. maar de X1 dan weer wel. En dat het een minder leuke BMW is omdat geen rwd boeit mij niks. Als je vanuit een andere fwd komt merk je er niks van en rijdt ie gewoon erg goed.
Hier ook een 2 serie rijder, 225XE, zeer te spreken over die wagen, het imago intresseert me geen lor.
Prima weggedrag, rustig, behoorlijk vlot, fijne snel reagerende automaat, echt een prima auto om veel kilometers te maken en met al je vrienden comfortabel richting vakantieoorden te cruisen!
Prima weggedrag, rustig, behoorlijk vlot, fijne snel reagerende automaat, echt een prima auto om veel kilometers te maken en met al je vrienden comfortabel richting vakantieoorden te cruisen!
Driecylinders is niets op tegen. Qua geluid ben ik er zelfs wel over te spreken. Brommen in plaats van zoeven. Eigenlijk is ieder geluid leuker dan een vier-in-lijn, die klinken pas boven de 9.000 toeren een beetje spannend.
Met drie kids en 2 honden zou ik een paar maten groter kijken (waar blijft de 7-serie touring?
, maar aan de andere kant is een 2-serie relatief heel ruim.
Met drie kids en 2 honden zou ik een paar maten groter kijken (waar blijft de 7-serie touring?
Ruimte is idd niet allesbepalend, looks zijn er ook nog.
3 serie vind ik mooi, alleen buiten mijn budget. V60 zou wel weer kunnen, alleen dan met D2 motor, da's wel een flinke stap achteruit.
3 serie vind ik mooi, alleen buiten mijn budget. V60 zou wel weer kunnen, alleen dan met D2 motor, da's wel een flinke stap achteruit.
Ben bij de Skoda dealer geweest voor de Octavia. Interesse in de style business uitvoering met het idee veel waar voor je geld met daarnaast veel ruimte. Maar nu zie ik dat de VW golf variant (highline business R) net zo compleet en nagenoeg net zo ruim is. Binnenkort maar eens langs de VW dealer.
S/V60 T3 past dan wel binnen budget.rinkel schreef op zondag 16 juli 2017 @ 11:38:
Ruimte is idd niet allesbepalend, looks zijn er ook nog.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
De octavia is veel ruimer, zeker de kofferbak.Exocet schreef op zondag 16 juli 2017 @ 12:14:
Ben bij de Skoda dealer geweest voor de Octavia. Interesse in de style business uitvoering met het idee veel waar voor je geld met daarnaast veel ruimte. Maar nu zie ik dat de VW golf variant (highline business R) net zo compleet en nagenoeg net zo ruim is. Binnenkort maar eens langs de VW dealer.
Met name de achterbank is bij de Octavia een stuk ruimer dan bij de Golf variant, de kofferbakruimte scheelt niet zo heel veel dacht ik.Exocet schreef op zondag 16 juli 2017 @ 12:14:
(Ik rijd zelf de Golf variant, maar heb ook een proefrit gemaakt in de Octavia. Uiteindelijk zelf gekozen voor de Golf, daar ik bij mijn werkgever enkel kon kiezen uit 1 uitvoering per auto, en de VW in mijn geval dan toch wat rijker uitgerust was.)
Absoluut. De VW heeft in de Comfortline Businessline zowel Adaptive Cruise Control en een electrische verstelbare stoel met zitvlakverlenging en ook nog 17" velgen standaard. VW is echt goed bezig!Exocet schreef op zondag 16 juli 2017 @ 12:14:
Zoals gezegd: de achterbank is ruimer bij de Octavia, de kofferbak scheelt 5 liter (maw niets).
Als ik de auto's uitrust zoals ik wil, ben ik met de VW goedkoper uit dan met de Skoda. Dat is bijzonder te noemen
Deze staat ook bij mij op de lijst, al zit ik nog te twijfelen om voor de Skylease GT te gaan...
Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H'ghar
Ik kan de meerprijs van bijna 5k niet verantwoorden voor mijzelf, maar als je heel gelukkig wordt van de extra opties moet je daar zelf even over nadenken. Misschien als je uitrekent wat je netto aan verschil aan betaald dat de keus makkelijker is?LordMorgoth schreef op maandag 17 juli 2017 @ 09:32:
[...]
Deze staat ook bij mij op de lijst, al zit ik nog te twijfelen om voor de Skylease GT te gaan...
@chaoscontrol @LordMorgoth Ik zou alle opties van de Skylease GT kunnen missen en voor de Skylease+ gaan. Parkeersensoren voor heb ik nu wel maar vind ik eigenlijk niet zo nuttig. Achter is icm de camera wel fijn. Sowieso mooie wagen, en eens wat anders dan standaard
Heb nu het oog op een Audi A3 sportback uit 2017 maar als ik dan kijk naar de compleetheid van een Golf 7 dan zie je wel dat als je een complete Golf 7 wilt je net zoveel kwijt bent als een redelijk kale Audi A3 sportback (s-Line).
Zit dit hem in het merk of hoe moet ik dat zien of scheelt het enorm veel in auto met ruimte etc.?
Zit dit hem in het merk of hoe moet ik dat zien of scheelt het enorm veel in auto met ruimte etc.?
Audi is gewoon het duurdere (luxere) Volkswagen. Zo werkt dat in de VAG groep, Skoda staat onderaan, dan VW, dan Audi, etc. Dus ja, t word gewoon steeds duurder. En nee, de A3 is echt niet veel groter dan een GolfDannyBevers schreef op maandag 17 juli 2017 @ 13:46:
Heb nu het oog op een Audi A3 sportback uit 2017 maar als ik dan kijk naar de compleetheid van een Golf 7 dan zie je wel dat als je een complete Golf 7 wilt je net zoveel kwijt bent als een redelijk kale Audi A3 sportback (s-Line).
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Waar staat SEAT in dit verhaal?DennusB schreef op maandag 17 juli 2017 @ 13:55:
[...]
Audi is gewoon het duurdere (luxere) Volkswagen. Zo werkt dat in de VAG groep, Skoda staat onderaan, dan VW, dan Audi, etc. Dus ja, t word gewoon steeds duurder. En nee, de A3 is echt niet veel groter dan een Golf
Ja vergeten, die staat tussen Skoda & VW in.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
vindt seat zelf lager als skoda.
Interieur van Skoda vind ik toch netter overkomen dat die van Seat.
En dichterbij VW zitten.
En dichterbij VW zitten.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Uiterlijk rekenen we tegenwoordig niet meer mee?DarkSide schreef op maandag 17 juli 2017 @ 14:22:
vindt seat zelf lager als skoda.
En dichterbij VW zitten.
"That's what I do. I drink and I know things."
Skoda is duurder dan SEAT. Dat zegt denk ik al genoeg.Frozenhands schreef op maandag 17 juli 2017 @ 14:26:
[...]
Uiterlijk rekenen we tegenwoordig niet meer mee?
Een Skoda Octavia is duurder dan een vergelijkbare SEAT Leon.
Een Skoda Fabia is duurder dan een vergelijkbare SEAT Ibiza.
Het interieur van Skoda heeft de nieuwere materialen, vergelijkbaar met VW. Nog wel net wat eronder.
SEAT staat daar weer een stuk (je?) vanaf.
[ Voor 17% gewijzigd door dimocash op 17-07-2017 14:29 ]
Wat jij wilt. Maar met alleen uiterlijk redt Seat het bij mij niet.Frozenhands schreef op maandag 17 juli 2017 @ 14:26:
[...]
Uiterlijk rekenen we tegenwoordig niet meer mee?
Vindt interieur, waar ik dagelijks na kijk, toch iets belangrijker.
Dus ja een leon ziet er stoerder uit dan een octavia. Maar dan heb ik toch liever een Octavia voor de deur staan. (het liefst een PFL).
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
De Fabia ziet er echt niet uit...dimocash schreef op maandag 17 juli 2017 @ 14:28:
[...]
Skoda is duurder dan SEAT. Dat zegt denk ik al genoeg.
Een Skoda Octavia is duurder dan een vergelijkbare SEAT Leon.
Een Skoda Fabia is duurder dan een vergelijkbare SEAT Ibiza.
Het interieur van Skoda heeft de nieuwere materialen, vergelijkbaar met VW. Nog wel net wat eronder.
SEAT staat daar weer een stuk (je?) vanaf.
De reden waarom ik het zei is omdat ik zelf aan het wachten ben op mijn Ibiza FR editie (MQB-platform) en die is toch echt heel netjes, qua opties en uiterlijk.
"That's what I do. I drink and I know things."
Het blijft dan ook altijd een persoonlijke voorkeur,
Maar het is in dit geval een nieuwe Ibiza vergelijken met een oude Fabia.
Persoonlijk vond ik het jammer dat Seat niet eerst het 8"navi aanbood.
Dat doen ze nu wel in de leon. Maar VW en Skoda hebben alweer het nieuwe 9.2" ter beschikking.
Maar het is in dit geval een nieuwe Ibiza vergelijken met een oude Fabia.
Persoonlijk vond ik het jammer dat Seat niet eerst het 8"navi aanbood.
Dat doen ze nu wel in de leon. Maar VW en Skoda hebben alweer het nieuwe 9.2" ter beschikking.
Persoonlijk vind ik SEAT qua uiterlijk een stuk aantrekkelijker dan Skoda, dat neemt niet weg dat Skoda daarentegen wat meer op comfort gericht is dan SEAT.
Volgens mij is dat dan ook het hele marketing idee van VW, voor ieder wat wils en daardoor geen directe concurrenten van elkaar wat uiteraard de verkopen ten goede komt.
SEAT - relatief betaalbaar, meer gericht op rijplezier
Skoda - relatief betaalbaar, meer gericht op comfort
Volkswagen - de alleskunner, evenwicht tussen comfort en rijplezier
Audi - premium modellen zowel in te richten op rijplezier als comfort
Volgens mij is dat dan ook het hele marketing idee van VW, voor ieder wat wils en daardoor geen directe concurrenten van elkaar wat uiteraard de verkopen ten goede komt.
SEAT - relatief betaalbaar, meer gericht op rijplezier
Skoda - relatief betaalbaar, meer gericht op comfort
Volkswagen - de alleskunner, evenwicht tussen comfort en rijplezier
Audi - premium modellen zowel in te richten op rijplezier als comfort
Verwijderd
Zo betaalbaar vind ik Seat/Skoda niet. Volkswagen is gewoon duur te noemen om over Audi nog maar te zwijgen (maar die zit in het 'premium' segment dat hoort duur te zijn). De laatste keer dat ik bij de VW dealer stond om samen met een verkoper een auto te configureren ben ik lachend weggelopen naar de Volvo dealer.
Ik heb er relatief van gemaakt, inderdaad zijn ze beiden niet heel goedkoop. Binnen de VW groep zijn ze echter natuurlijk wel de goedkopere opties.Verwijderd schreef op maandag 17 juli 2017 @ 15:05:
Zo betaalbaar vind ik Seat/Skoda niet. Volkswagen is gewoon duur te noemen om over Audi nog maar te zwijgen (maar die zit in het 'premium' segment dat hoort duur te zijn). De laatste keer dat ik bij de VW dealer stond om samen met een verkoper een auto te configureren ben ik lachend weggelopen naar de Volvo dealer.
Hallo Mede-Tweakers
,
Het is weer bijna zover; er mag binnenkort een nieuwe auto uitgekozen worden. Ik twijfel alleen nog enorm en hoop dat jullie mij kunnen helpen om de knoop door te hakken.
Momenteel rij ik in een Audi A3 Pro Line + (1.6 TDI, 110PK, handgeschakeld). Ik rij behoorlijk wat kilometers per jaar (60-70k) waarvan een groot gedeelte ook privé. Ik hou ervan om een leuke slingerweg te pakken of gewoon een mooi stuk te rijden puur voor mijn plezier. Ik ben dan ook vaak teleurgesteld in het gebrek aan vermogen in mijn auto maar ben toch ook weer erg gehecht aan de premium kwaliteit van Audi.
Eisen voor de nieuwe wagen zijn:
-Wat meer vermogen
-Sportpakket
-18 inch velgen
-Automaat met flippers achter het stuur
-Navigatie
-Cruise Control (liefst adaptive)
-Climate Control
budget is ongeveer 38.000
Ik twijfel nu tussen de volgende auto's:
Golf VII 1.5 TSI 110kW Highline 7-DSG met de volgende opties:
Ergonomische bestuurdersstoel (PB4)
Model- & motoraanduiding op achterklep laten vervallen (0NA)
Velgen ’Sebring’, 18 inch lichtmetaal (Pi4/W06)
Metallic of pareleffect lak (CL06)
Schakelpaddels voor DSG (PU3)
Executive pakket (W04)
Spiegelpakket (6XQ)
Of
A3 1.6 TDI 85kW S Line Edition SB S-tronic met de volgende opties:
Ibiswit of Briljantzwart
Zonder type- en motoraanduiding (2Z0)
Sportstuurwiel, multifunctioneel in leder, driespaaks met paddels (1XX)
Wat zouden jullie kiezen en waarom? Ik sta ook open voor eventuele andere merken modellen.
Het is weer bijna zover; er mag binnenkort een nieuwe auto uitgekozen worden. Ik twijfel alleen nog enorm en hoop dat jullie mij kunnen helpen om de knoop door te hakken.
Momenteel rij ik in een Audi A3 Pro Line + (1.6 TDI, 110PK, handgeschakeld). Ik rij behoorlijk wat kilometers per jaar (60-70k) waarvan een groot gedeelte ook privé. Ik hou ervan om een leuke slingerweg te pakken of gewoon een mooi stuk te rijden puur voor mijn plezier. Ik ben dan ook vaak teleurgesteld in het gebrek aan vermogen in mijn auto maar ben toch ook weer erg gehecht aan de premium kwaliteit van Audi.
Eisen voor de nieuwe wagen zijn:
-Wat meer vermogen
-Sportpakket
-18 inch velgen
-Automaat met flippers achter het stuur
-Navigatie
-Cruise Control (liefst adaptive)
-Climate Control
budget is ongeveer 38.000
Ik twijfel nu tussen de volgende auto's:
Golf VII 1.5 TSI 110kW Highline 7-DSG met de volgende opties:
Ergonomische bestuurdersstoel (PB4)
Model- & motoraanduiding op achterklep laten vervallen (0NA)
Velgen ’Sebring’, 18 inch lichtmetaal (Pi4/W06)
Metallic of pareleffect lak (CL06)
Schakelpaddels voor DSG (PU3)
Executive pakket (W04)
Spiegelpakket (6XQ)
Of
A3 1.6 TDI 85kW S Line Edition SB S-tronic met de volgende opties:
Ibiswit of Briljantzwart
Zonder type- en motoraanduiding (2Z0)
Sportstuurwiel, multifunctioneel in leder, driespaaks met paddels (1XX)
Wat zouden jullie kiezen en waarom? Ik sta ook open voor eventuele andere merken modellen.
Mag je de 1.5TSI kiezen met de KM's die je maakt? bij ons is het boven de 40k niet toegestaan benzine te leasen.flowiej schreef op maandag 17 juli 2017 @ 15:14:
V40 T4 Nordic+
Ik rij met 50k km ook benzine. Scheelt onderaan de streep bijna niets (lagere wegenbelasting, lage aanschafprijs)Kapteynn schreef op maandag 17 juli 2017 @ 15:16:
[...]
Mag je de 1.5TSI kiezen met de KM's die je maakt? bij ons is het boven de 40k niet toegestaan benzine te leasen.
[ Voor 92% gewijzigd door AllSeeyinEye op 17-07-2017 15:18 ]
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Ja, dit mag vanaf 2017 bij mijn werkgeverKapteynn schreef op maandag 17 juli 2017 @ 15:16:
[...]
Mag je de 1.5TSI kiezen met de KM's die je maakt? bij ons is het boven de 40k niet toegestaan benzine te leasen.
Raar, deze wordt door de leasemaatschappij heel zwaar belast. Valt buiten mijn lease budget terwijl hij 5k goedkoper is...AllSeeyinEye schreef op maandag 17 juli 2017 @ 15:16:
V40 T4 Nordic+

Je zegt dat je ervan houd om lekker een slingerweggetje te rijden etc. Waarom kies je dan twee zeer neutraal rijdende auto's? Een vw is verre van dynamisch, ook al plakken ze er een paar opties op die zogenaamd sportief moeten overkomen. Al geef je een aap.. Naja je kent het gezegde.
38k, is denk ik net genoeg om een 1 serie met iets meer vermogen te pakken en een Msport trim kan er met een beetje geluk erbij. Mits je je verder niet teveel uitleeft in de optielijst maar ik denk dat de lukt, de audi zie ik ook niet zoveel extra's bij staan.
Een 120 met 184pk kun je je best mee vermaken.
En voor de afstanden zijn ze erg comfortabel dus eigenlijk een goede combinatie uit twee werelden.
Omdat er niet veel andere opties zijn met een goede automaat, binnen mijn budget.thefox154 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 15:29:
[...]
Je zegt dat je ervan houd om lekker een slingerweggetje te rijden etc. Waarom kies je dan twee zeer neutraal rijdende auto's? Een vw is verre van dynamisch, ook al plakken ze er een paar opties op die zogenaamd sportief moeten overkomen. Al geef je een aap.. Naja je kent het gezegde.
38k, is denk ik net genoeg om een 1 serie met iets meer vermogen te pakken en een Msport trim kan er met een beetje geluk erbij. Mits je je verder niet teveel uitleeft in de optielijst maar ik denk dat de lukt, de audi zie ik ook niet zoveel extra's bij staan.
Een 120 met 184pk kun je je best mee vermaken.
En voor de afstanden zijn ze erg comfortabel dus eigenlijk een goede combinatie uit twee werelden.
De 1 serie heb ik ook naar gekeken maar kan niet met een M pakket vanwege de velgen. De werkgever wilt "green wheels" principe hanteren en doordat de BMW met M pakket teveel uitstoot kosten de velgen me 4k aan opties
En wat als je eens kijkt naar een Seat Leon 5D FR Business Intense met de 1.8TFSI 7-DSG?
Zit je op 32k, sportonderstel erop, progressief sturen als optie dan kan jij je prima vermaken hoor.
Ik ben het niet eens dat de VW/Seat niet leuk kunnen sturen hoor, je moet alleen de juiste keuzes maken.
De 116 geeft natuurlijk ook geen vreugde.
Zit je op 32k, sportonderstel erop, progressief sturen als optie dan kan jij je prima vermaken hoor.
Ik ben het niet eens dat de VW/Seat niet leuk kunnen sturen hoor, je moet alleen de juiste keuzes maken.
De Seat kan inderdaad wel maar vind ik persoonlijk niet zo mooi. Wel veel waar voor je geld. En snel..GeeMoney schreef op maandag 17 juli 2017 @ 15:43:
En wat als je eens kijkt naar een Seat Leon 5D FR Business Intense met de 1.8TFSI 7-DSG?
BMW zou de 118 zijn met 140 pk meen ik.
Ik rij een Seat Leon 5D FR (150pk benzine) met sportonderstel en DCC (incl. progressieve besturing). Ligt prima op de weg, maar die progressieve besturing vind ik heel onnauwkeurig en het stuurgevoel is sowieso doods. In de hele auto zit verder geen beleving. Het is verder een prima autootje hoor, maar leuk of vermakend? Nee.GeeMoney schreef op maandag 17 juli 2017 @ 15:43:
Want een Volvo is goedkoper dan een Seat of Skoda? Dat vind ik dan weer een bijzondere opmerking.Verwijderd schreef op maandag 17 juli 2017 @ 15:05:
Klinkt dus meer als zijnde, wil je een luxere auto hebben ondanks minder opties dan de Audi! Best vreemd, heb de keuze alsnog wel voor de audi gemaakt vanwege het exterieur wat ik mooier vind. Thanks voor de duidelijkheid!DennusB schreef op maandag 17 juli 2017 @ 13:55:
[...]
Audi is gewoon het duurdere (luxere) Volkswagen. Zo werkt dat in de VAG groep, Skoda staat onderaan, dan VW, dan Audi, etc. Dus ja, t word gewoon steeds duurder. En nee, de A3 is echt niet veel groter dan een Golf
Verwijderd
Bij die betreffende VW dealer stonden Volkswagens en geen Skoda of Seat. En ja, een matig uitgeruste Golf was duurder dan een Volvo V40 Nordic+. Dat vond ik vrij humoristisch.jongetje schreef op maandag 17 juli 2017 @ 16:06:
[...]
Want een Volvo is goedkoper dan een Seat of Skoda? Dat vind ik dan weer een bijzondere opmerking.
Kijk even in het VCDS topic, de stuur eigenschappen zijn aan te passen.Stiggy schreef op maandag 17 juli 2017 @ 16:05:
[...]
Ik rij een Seat Leon 5D FR (150pk benzine) met sportonderstel en DCC (incl. progressieve besturing). Ligt prima op de weg, maar die progressieve besturing vind ik heel onnauwkeurig en het stuurgevoel is sowieso doods. In de hele auto zit verder geen beleving. Het is verder een prima autootje hoor, maar leuk of vermakend? Nee.
Je hebt ook de 150pk, de 1.8 heeft 184pk dacht ik, dan wordt het al leuker.
Voor echt top auto's met veel plezier zal het budget gewoon omhoog moeten..
Beste Mede-Tweakers,
Mijn private lease contract (Clio, 2 jaar) loopt over een paar maanden af, en ik ben al druk bezig met het kijken naar mijn volgende (droom) auto. Het wordt een A3 sportback, dat is een zekerheid. Alleen twijfel ik aan een aantal dingen. Ik heb 2 offertes laten maken:
Audi A3 S Line 1.0 TFSI 116pk met de volgende opties:
- Kleur nog niet besloten
- MMI Navigatie plus
- Audi Virtual Cockpit
- Bang & Olufsen Soundsystem
- Elektrisch inklapbare buitenspiegels
- Sierlijsten (chroom) aan de buitenkant om de ramen
- Interieurelemental in kunstleer (mono.pur)
- Driespaaks sportstuurwiel
Audi A3 S Line 1.5 TFSI 150pk met de volgende opties:
- Ibis Wit
- MMI Navigatie plus
- Audi Virtual Cockpit
Nu ben ik benieuwd naar jullie meningen. Is de 150pk zonder B&O Soundsystem een betere keus of zal ik toch voor de 116pk met soundsystem gaan. De S Line edition bevat standaard het Audi Sound System, dat al best goed geluid geeft. De offerte van de 150pk versie is echter 30 euro duurder met ibis wit als kleur (andere kleur maakt daar 40 euro van).
Beide offertes zijn handgeschakeld en tijdens proefritten heb ik automaat moeten rijden. Dit gaf mij niet echt het idee van verschil, al was wel te zien dat de 116pk veel meer toeren maakte bij hard indrukken van het gaspedaal.
Zelf heb ik wel het idee dat ik spijt ga krijgen als ik 4 jaar lang in een mooie Audi rij die misschien net niet snel genoeg is.
Wat vinden jullie?
Mijn private lease contract (Clio, 2 jaar) loopt over een paar maanden af, en ik ben al druk bezig met het kijken naar mijn volgende (droom) auto. Het wordt een A3 sportback, dat is een zekerheid. Alleen twijfel ik aan een aantal dingen. Ik heb 2 offertes laten maken:
- MMI Navigatie plus
- Audi Virtual Cockpit
- Ibis Wit
- MMI Navigatie plus
- Audi Virtual Cockpit
Nu ben ik benieuwd naar jullie meningen. Is de 150pk zonder B&O Soundsystem een betere keus of zal ik toch voor de 116pk met soundsystem gaan. De S Line edition bevat standaard het Audi Sound System, dat al best goed geluid geeft. De offerte van de 150pk versie is echter 30 euro duurder met ibis wit als kleur (andere kleur maakt daar 40 euro van).
Beide offertes zijn handgeschakeld en tijdens proefritten heb ik automaat moeten rijden. Dit gaf mij niet echt het idee van verschil, al was wel te zien dat de 116pk veel meer toeren maakte bij hard indrukken van het gaspedaal.
Zelf heb ik wel het idee dat ik spijt ga krijgen als ik 4 jaar lang in een mooie Audi rij die misschien net niet snel genoeg is.
Wat vinden jullie?
Ik zou dan voor wat meer PK's gaan i.p.v. B&O. Audi Soundsystem is al beter dan andere standaard meuk, dus die motor zou mij meer plezier geven denk ik.
De optie wegrijassistent (100nogwat euro) zou ik persoonlijk nog toevoegen. Sowieso kun je het heel bont maken bij Audi, met als die losse, prijzige opties
Nee hoor, mijn vorige was een Giulietta (170pk) voor ongeveer hetzelfde budget. Daar zat ik heel erg vaak met een enorme smile op mijn gezicht in. Het gevoel en de beleving in die auto was zo veel anders, zo veel leuker! (wat niet wegneemt dat een Alfa weer andere minpunten heeft).GeeMoney schreef op maandag 17 juli 2017 @ 17:54:
[...]
Kijk even in het VCDS topic, de stuur eigenschappen zijn aan te passen.
Je hebt ook de 150pk, de 1.8 heeft 184pk dacht ik, dan wordt het al leuker.
Voor echt top auto's met veel plezier zal het budget gewoon omhoog moeten..
Is dat niks voor je flowiej? Een Alfa Giulietta Business Super 1.4 turbo multiair 170pk, TCT met 18" kun je voor €38.000,- nog helemaal volhangen met extra's. Qua design zowel van buiten als binnen een stuk mooier dan een Audi vind ik en sinds de laatste facelift voelen de materialen in het interieur ook behoorlijk goed aan (ik heb ook een A3 gehad). Het is een wat ouder model natuurlijk, maar de kinderziektes zijn er nu wel uit.flowiej schreef op maandag 17 juli 2017 @ 15:14:
Niets zo frustrerend als te weinig koppel hebben bij een inhaalactie of even snel van baan wisselen voor sneller verkeer met een motor waarop je aan het wachten bent.mducaneaux schreef op maandag 17 juli 2017 @ 17:56:
Beste Mede-Tweakers,
- MMI Navigatie plus
- Audi Virtual Cockpit
- Ibis Wit
- MMI Navigatie plus
- Audi Virtual Cockpit
Wat vinden jullie?
Dat geluid van het standaardsysteem zal ongetwijfeld al vrij aardig zijn, lijkt me een no brainer.
Qua peformance:
1.0 doet 0-100 in 9,9 seconden
1,5 doet 0-100 in 8,2 seconden
Dat is een behoorlijk verschil in prestaties imo... Met 8,2 ben je sneller dan de meerderheid van de auto's in NL
Koppel is fijn. Electronisch begrensde 500 Nm hier en dat betekent bij elke snelheid en elk toerental fors kunnen versnellen.
En het is niet eens het standaard systeem, maar eigenlijk al een upgrade van rond de 400eu zo uit mijn hoofd.Requiem19 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 18:34:
Dat geluid van het standaardsysteem zal ongetwijfeld al vrij aardig zijn, lijkt me een no brainer.
Goed idee, daar had ik nog niet aan gedacht. Ik ga eens kijken! Thnx.Stiggy schreef op maandag 17 juli 2017 @ 18:10:
[...]
[...]
Is dat niks voor je flowiej? Een Alfa Giulietta Business Super 1.4 turbo multiair 170pk, TCT met 18" kun je voor €38.000,- nog helemaal volhangen met extra's. Qua design zowel van buiten als binnen een stuk mooier dan een Audi vind ik en sinds de laatste facelift voelen de materialen in het interieur ook behoorlijk goed aan (ik heb ook een A3 gehad). Het is een wat ouder model natuurlijk, maar de kinderziektes zijn er nu wel uit.
De Volvo V40 T4 Bussiness Sport is ook zeer aantrekkelijk en ruim binnen budget met automaat en 17/18 inch velgen. 200 pk, niet verkeerd!
Ik rijd een S60 en volgens mij verschilt het interieur niet zoveel van dat van een V40. En gedateerd is het zeker niet hoor. Tuurlijk, geen groot scherm, maar volledig praktisch, verzorgd en goede kwaliteit materialen.lowfi schreef op maandag 17 juli 2017 @ 20:17:
Alleen gedateerd interieur....
Wel verzorgd. Mooie materialen. Alleen vind ik de midden console met al die knopjes er heel ouderwets eruit zien.
Twijfel er zelf ook nog over omdat een v60 nog steeds op de shortlist staat 😉
Die V40 T4 Business Sport is overigens echt goed te betalen ineens, bij mij zelfs goedkoper dan vergelijkbaar uitgevoerde T3 varianten. Dat is dus echt een hele mooie deal met bijkomend voordeel van een lage fiscale waarde zo rond de 30k. Voor dat geld zou ik het ietwat verouderde design voor lief nemen. Jammer dat ik zelf pas na 1 Oktober kan kiezen..
Als je gaat rijden, niet vergeten de DNA knop even op D te zetten. De motor is niet echt lineair, maar als de turbo mee gaat doen krijg je echt een flinke duw. En bij gas los, een leuke phhhhtsssst van de blow off valve (achterraampjes even open doen). Ik had er nog een diffusor met dubbele uitlaat op en een het panoramadak vond ik geweldig. Een Alfa rijdt echt een pak leuker dan andere auto's. Kwaliteit is soms wel wat minder, maar ach, het is lease, wat maakt jou het uitflowiej schreef op maandag 17 juli 2017 @ 19:10:
[...]
Goed idee, daar had ik nog niet aan gedacht. Ik ga eens kijken! Thnx.
Tsja, dan zou je dat al vinden sinds de introductie in 2012. Middenconsole was ook niet helemaal ons ding, maar na een paar keer kijken en een paar proefritten is het best OK. In ieder geval wel netjes en goede materialen. Stoelen zijn ook geweldig.lowfi schreef op maandag 17 juli 2017 @ 21:02:
Wel verzorgd. Mooie materialen. Alleen vind ik de midden console met al die knopjes er heel ouderwets eruit zien.
Bovendien zijn, ik heb het eerder vermeld, vrijwel alle auto's die hier veelvuldig genoemd worden van road hetzelfde introductiejaar. Bijv. Golf, Octavia, V40, A3, Mercedes A, BMW1, Leon, 308 iets later, etc. etc. Allemaal gefacelift inmiddels.
Vriendin heeft vandaag de order geplaatst voor de V40 Business Sport D3 met als extra's:
- Luxury line
- Scandinavian line
- Inscription lak 'Bursting Blue'
Erg complete auto, t.o.v. de Nordic+ luxury line alleen geen automatisch verstelbare stoel, keyless entry en voorruitverwarming (wel Volvo on Call dus heel de auto kun je opwarmen in de winter). Die waren ook niet los te bestellen op het actiemodel van de Business Sport. Door alle andere extra's en een krachtigere motor geen probleem
Levertijd geloof ik rond de 3 maanden.
[ Voor 7% gewijzigd door remzor op 17-07-2017 22:19 ]
Dus dat[MAUS] schreef op maandag 17 juli 2017 @ 21:09:
Die V40 T4 Business Sport is overigens echt goed te betalen ineens, bij mij zelfs goedkoper dan vergelijkbaar uitgevoerde T3 varianten. Dat is dus echt een hele mooie deal met bijkomend voordeel van een lage fiscale waarde zo rond de 30k. Voor dat geld zou ik het ietwat verouderde design voor lief nemen. Jammer dat ik zelf pas na 1 Oktober kan kiezen..
Ik ga een afspraak maken bij de dealer.. ben benieuwd!Stiggy schreef op maandag 17 juli 2017 @ 21:23:
[...]
Als je gaat rijden, niet vergeten de DNA knop even op D te zetten. De motor is niet echt lineair, maar als de turbo mee gaat doen krijg je echt een flinke duw. En bij gas los, een leuke phhhhtsssst van de blow off valve (achterraampjes even open doen). Ik had er nog een diffusor met dubbele uitlaat op en een het panoramadak vond ik geweldig. Een Alfa rijdt echt een pak leuker dan andere auto's. Kwaliteit is soms wel wat minder, maar ach, het is lease, wat maakt jou het uit
En toch heb ik veel liever dat knopjes dashboard weer terug dan het full touch ding in de Octavia die ik nu heb. Laat staan in de tijd dat ik een 308 reed (gelukkig tijdelijk).lowfi schreef op maandag 17 juli 2017 @ 21:02:
Persoonlijk vind ik dat juist een soort van standaard wat een auto minimaal moet hebben. De veel gebruikte functies direct bereikbaar zonder dat je je aandacht van het verkeer moet halen en dat is bij veel zogenaamd moderne dashboards wel anders. Dan werkt de techniek dus tegen me in plaats van voor me.lowfi schreef op maandag 17 juli 2017 @ 21:02:
Als ervaringsdeskundige in deze kan ik je vertellen dat het dashboard van volvo een verademing is. Alles onder handbereik en als je veel onderweg bent kun je ook met de cijfers nog eens normaal een telefoonnummer intoetsen zonder dat je 5 minuten aan het pielen bent of aandachtig op een touchsreen moet letten. Ik vergelijk het maar even met het numerieke gedeelte van me toetsenbord. Ik kijk er geen seconde naar maar tik ondertussen wel feilloos een nummer in. verademing ten opzichte van vele systemen, maar dat is de praktijk
Er zijn vast fraaier ogende dashs in de markt maar functionaliteit telt voor mij bij dit soort zaken heel zwaar
Die van mij (T4 Business Sport) komt mogelijk al half september binnen volgens de dealer.
Wie kent er tegenwoordig nog alle telefoonnummers uit zijn hoofd? Ik heb de meest gebelde mensen als favoriet op mijn scherm staan (Skoda Amundsen) 1 keer drukken op "Phone" en dan juiste foto/naam kiezen. Voor de overige kun je natuurlijk ook een voice commando geven "Bel Jongetje". Veel makkelijker dan 10 cijfers in toetsen in je midden console.thefox154 schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 08:57:
[...]
Als ervaringsdeskundige in deze kan ik je vertellen dat het dashboard van volvo een verademing is. Alles onder handbereik en als je veel onderweg bent kun je ook met de cijfers nog eens normaal een telefoonnummer intoetsen zonder dat je 5 minuten aan het pielen bent of aandachtig op een touchsreen moet letten.
Wie gaat er nog vanuit dat mensen alle nummers uit hun hoofd kennen?jongetje schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 09:25:
[...]
Wie kent er tegenwoordig nog alle telefoonnummers uit zijn hoofd? Ik heb de meest gebelde mensen als favoriet op mijn scherm staan (Skoda Amundsen) 1 keer drukken op "Phone" en dan juiste foto/naam kiezen. Voor de overige kun je natuurlijk ook een voice commando geven "Bel Jongetje". Veel makkelijker dan 10 cijfers in toetsen in je midden console.
Voice commandos werkt prima, moeten ze alleen wel allemaal in je telefoon staan
Ik kan moeilijk het hele telefoonboek erin zetten..
Je vergelijkt appels met peren, jij belt schijnbaar dus een beperkt aantal mensen die in een favoriete lijstje kunnen staan. Ik bel dagelijks voornamelijk steeds andere mensen/nummers. Veelal mensen die ik eenmalig nodig heb en niet in mijn telefoon staan (er staat nu al een 500+ lijst in dus anders wordt het wel een erg groot bos en dan zal de voice command ook wel een keer overstuur gaan).
Ik pak vaak een nummer van een visitekaartje of dergelijke wat ik van me bureau mee gerist heb als ik weg rij, en ja ik ben nu eenmaal goed met cijfers, ik zie het nummer en ik kan hem een kwartier later zo intoetsen, dat is mijn tik
Als je op je touchscreen een nummer moet intoetsen heb je geen idee waar je met je vinger zit als je net door een mooie kuil op de plaatstelijk n-weg bent gereden.... Simpel, fysieke toetsen werken voor deze zaken het beste. Anders haddden we ook allemaal wel een touschreen keybord op het bureau staan, erg fancy maar lijkt me niet zo praktisch met blindtype.
Oh, dat is netjes. Mijn vriendin moest rekening houden met zeker 3 maanden, ook door de zomerperiode. Maar dat is dus wel een D3 met 2 pakketten 'lines' erop.Batiatus schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 09:13:
[...]
Die van mij (T4 Business Sport) komt mogelijk al half september binnen volgens de dealer.
Heb jij nog extra's, of had je die al vermeld?
Zeer specifieke toepassing natuurlijk. Overigens doen BMW, Mercedes & Audi het ook allemaal zonder touchscreen...thefox154 schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 09:45:
[...]
Wie gaat er nog vanuit dat mensen alle nummers uit hun hoofd kennen?
Voice commandos werkt prima, moeten ze alleen wel allemaal in je telefoon staan![]()
Ik kan moeilijk het hele telefoonboek erin zetten..
Je vergelijkt appels met peren, jij belt schijnbaar dus een beperkt aantal mensen die in een favoriete lijstje kunnen staan. Ik bel dagelijks voornamelijk steeds andere mensen/nummers. Veelal mensen die ik eenmalig nodig heb en niet in mijn telefoon staan (er staat nu al een 500+ lijst in dus anders wordt het wel een erg groot bos en dan zal de voice command ook wel een keer overstuur gaan).
Ik pak vaak een nummer van een visitekaartje of dergelijke wat ik van me bureau mee gerist heb als ik weg rij, en ja ik ben nu eenmaal goed met cijfers, ik zie het nummer en ik kan hem een kwartier later zo intoetsen, dat is mijn tik![]()
Als je op je touchscreen een nummer moet intoetsen heb je geen idee waar je met je vinger zit als je net door een mooie kuil op de plaatstelijk n-weg bent gereden.... Simpel, fysieke toetsen werken voor deze zaken het beste. Anders haddden we ook allemaal wel een touschreen keybord op het bureau staan, erg fancy maar lijkt me niet zo praktisch met blindtype.
T9 GSM keypad is ouderwets iets wat Volvo ook wel inziet. Zie V90, XC90, XC60 en XC40. V60 & V40 is nog van de oude lichting.

Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic