Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Verwijderd
Zeker is zo'n opmerking op zijn plaats. Evenals de opmerking over het materiaalgebruik. Het moet nou eenmaal uit de lengte of uit de breedte komen.Shunt schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 09:20:
[...]
Dan was het nog wat vroeg voor mij denk ik.
Maar een opmerking over de grote is toch best op zijn plaats bij de v40. De v40 probeert een soort van station te zijn qua uiterlijk maar is zelfs klein voor een c klasse hatchback.
Vergeet niet dat het huidige model ook al 5 jaar gebouwd wordt.
[ Voor 44% gewijzigd door MGSNK op 21-10-2017 14:17 ]
Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life
Volgens mij is dit inderdaad de grootste reden dat de Volvo op dit moment zo voordelig geprijsd is.Landon schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 13:36:
Heren, ik heb toch nog eventjes jullie hulp nodig over het feit van leasen.
Ik heb een budget van €800 (incl brandstof) en heb berekend dat als ik een V40 D2 Nordic+ / V40 D3 Business Sport wil, ik rond de 700 kwijt ben. Hier zal ik zelf dan iets bijschieten.. Dit is beide een diesel in automaat vorm.
Nu zit ik te kijken voor een Skoda Octavia en Renault Megane Bose, en deze hebben een nog hogere aanschafwaarde als ik deze wil kiezen met een automaat.. Weet iemand waarom deze zo belachelijk duur zijn?
De aanschafwaarde van de V40 zit rond de 32k, maar de Octavia en Megane (met dezelfde opties) zit ik rond de 34-36k
Je hebt gelijk, de volvo is erg goedkoop op dit moment, echter volgens mij loopt je vergelijking op dit moment niet helemaal correct. De volvo V40 D3 Business Sport Luxury Line met automaat kost je namelijk al 34.490. De megane (hatchback) kost 34k voor de Serie signature Exclusiv Dci 110 EDC. De megane is dan ietsje goedkoper en nog net iets dikker aangekleed (o.a. volledig keyless entry & start, BOSE audio), maar mist wel wat vermogen t.o.v. de Volvo.MGSNK schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 14:15:
Er is een hele andere simpelere reden waarom de V40 nu aantrekkelijk geprijsd is... De auto wordt a.s. jaar uitgefaseerd, er komt een nieuw model met toch wel een behoorlijk afwijkend design en platform. De scherpe prijs heeft daar zeker mee te maken.
De DCi 130 is niet te krijgen in een automaat.
Kortom het ontloopt elkaar niet zo veel door de huidige acties bij volvo. Zou overigens zelf wel voor de business sport met luxury line gaan. Bijna full-option met nog een fijne motor ook.
Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life
Nou de Megane is iig significant stiller als de V40 D4 die ik hadMGSNK schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 20:03:
ik zou een Renault niet vergelijken met een Volvo, dat blijft (voorlopig) voor mij echt een ander marksegment. Hoe graag Renault ook wil aansluiten bij de duurdere merken, ze hebben een behoorlijke kwaliteitsslag te maken.
Ook stuurde hij nog prettiger, een stuk minder onderstuur. Veel meer rust in de auto.
Beide fijne auto's dat zeker
Ja, exact dus wat ik ook al aangaf. Maar vergeet ook niet dat de andere populaire auto’s zoals de A3, A klasse, Octavia, 308, Golf en Leon ook allemaal al rond de 5 jaar oud zijn. Van de bestverkochte leasewagens in het C-segment is de Megane volgens mij het nieuwst (en ook zo’n beetje als enige helemaal nieuw).MGSNK schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 14:15:
Er is een hele andere simpelere reden waarom de V40 nu aantrekkelijk geprijsd is... De auto wordt a.s. jaar uitgefaseerd, er komt een nieuw model met toch wel een behoorlijk afwijkend design en platform. De scherpe prijs heeft daar zeker mee te maken.

De Astra is net een half jaartje ouder dan de megane. Bij ons staat die ondertussen al best in grote aantallen in de parkeer garage.remzor schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 23:19:
[...]
Ja, exact dus wat ik ook al aangaf. Maar vergeet ook niet dat de andere populaire auto’s zoals de A3, A klasse, Octavia, 308, Golf en Leon ook allemaal al rond de 5 jaar oud zijn. Van de bestverkochte leasewagens in het C-segment is de Megane volgens mij het nieuwst (en ook zo’n beetje als enige helemaal nieuw).
Game PC
Ik ben vooral benieuwd in hoeverre de prijs van de online configurator (meerdere merken) overeenkomt met de offerte van de dealer. Hebben jullie de ervaring dat er veel verschil kan zijn?
Stack Sats
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Dat is dus in totaal 250.000km aan het einde van het contract. Rijd je echt zoveel of is dat alleen voor de berekening?Luuksche schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 19:52:
Helaas op basis van 50dkm per jaar en een looptijd van 60 dkm per jaar
Verwijderd
Heb je er al in gereden?MGSNK schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 13:46:
Inmiddels heb ik ook al rondgekeken naar een nieuwe lease auto, zoals de kaarten geschud zijn gaat het waarschijnlijk de T-Roc Sport 2.0 TSI 4Motion worden in de kleur White Silver met zwart dak:
[afbeelding]
Heb het voor de zekerheid nagekeken. Helaas komt de berekening overeen met mijn werkelijke kilometers.jongetje schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 20:19:
[...]
Dat is dus in totaal 250.000km aan het einde van het contract. Rijd je echt zoveel of is dat alleen voor de berekening?
Stack Sats
Heeft misschien met de belgische carpass te maken waardoor knoeien met de teller zowat onmogelijk is. Bij elk onderhoud, maar ook bv bandenwissel en technische controle wordt de km stand in een register gezet. En als je een auto verkoopt is de overhandiging van de carpass met alle tussentijdse standen verplicht.
Sony A7 iv en wat recycled glas
BE hier en 220.000km limiet op contract. Is niet echt abnormaal om contracten te hebben die over de 200.000km gaan. Van de meeste ex lease wagens die ik te koop zie staan bij de lease toko's zijn allemaal sub 100.000km. De rest gaat dan in de handel of export, en bij die laatste zijn hogere km standen niet meer zo een probleem voor de restwaarde.Tommie12 schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 22:41:
Ik weet niet hoe het in NL is, maar in BE krijg je bijna geen leasecontracten die over de 160k - 180k gaan. De verklaring die ik dat de restwaarde boven die km standen zwaar in elkaar duikt.
Heeft misschien met de belgische carpass te maken waardoor knoeien met de teller zowat onmogelijk is. Bij elk onderhoud, maar ook bv bandenwissel en technische controle wordt de km stand in een register gezet. En als je een auto verkoopt is de overhandiging van de carpass met alle tussentijdse standen verplicht.
Voor dat geld rij je ook een Golf GTI, die quasi even groot is en veel meer bied op vlak van rijden. Enkel de 4motion boet je in.MGSNK schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 13:46:
Inmiddels heb ik ook al rondgekeken naar een nieuwe lease auto, zoals de kaarten geschud zijn gaat het waarschijnlijk de T-Roc Sport 2.0 TSI 4Motion worden in de kleur White Silver met zwart dak:
[afbeelding]
Kwestie van smaak zeker, T-Roc ziet er niet verkeerd uit.
[ Voor 24% gewijzigd door AndRo555 op 22-10-2017 23:09 ]
Nee, I wish, wel in de vergelijkbare Q2.
De reviews zijn erg enthousiast over de auto.
Ik ben wel behoorlijk bekend met de VAG auto’s dus ben niet bang dat het tegen zou vallen zonder testrijden.
Vind je? De T-Roc biedt ruim 65 liter meer kofferruimte, meer ‘ground clearance’ en een hogere zit, een panoramadak hemel en ook nog eens 4WD voor vergelijkbaar geld.AndRo555 schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 23:01
[...]
Voor dat geld rij je ook een Golf GTI, die quasi even groot is en veel meer bied op vlak van rijden. Enkel de 4motion boet je in.
Kwestie van smaak zeker, T-Roc ziet er niet verkeerd uit.
Ik ben het alsmaar mijn auto in kruipen wel beu, mijn rug is er ook wel klaar mee
Dit is een prima stads SUV alternatief op de Tiguan die mijn vriendin qua afmetingen niet ziet zitten met onze krappe parkeervakken.
[ Voor 52% gewijzigd door MGSNK op 23-10-2017 00:28 ]
Ik zit ook te denken aan de T-Roc.MGSNK schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 13:46:
[afbeelding]
Welke opties en pakketten heb jij geselecteerd?
Liever lui dan moeSniperc schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 02:44:
[...]
Ik zit ook te denken aan de T-Roc.
Welke opties en pakketten heb jij geselecteerd?

In mijn optiek is de V40 inmiddels echt wel op leeftijd.Priyantha Bleeker schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 21:08:
[...]
Nou de Megane is iig significant stiller als de V40 D4 die ik had
Ook stuurde hij nog prettiger, een stuk minder onderstuur. Veel meer rust in de auto.
Beide fijne auto's dat zeker
Dat piepkleine navi schermpje dat kan echt niet meer anno 2017,
Zeker, de Business Sport is een prachtige aanbieding en van buiten ziet het nog strak uit.
Maar dat dashboard... daaraan zie je de leeftijd wel af van deze auto.
En toch werkt dat niet eens zo gek hoor. Van de verschillende systemen die ik over de jaren heb gereden (Renault R-link, Peugeot i-Cockpit, Volvo V40, Octavia met full-touchscreen) is de V40 de enige waar je alles op het scherm vanaf het stuur kunt doen. Op de andere modellen zit je op de weg met je arm gestrekt dingen aan te klikken waarbij R-link en vooral i-Cockpit een groot drama zijn qua snelheid. De Octavia is tenminste nog snel en daardoor goed te bedienen.interminded schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 11:11:
[...]
In mijn optiek is de V40 inmiddels echt wel op leeftijd.
Dat piepkleine navi schermpje dat kan echt niet meer anno 2017,
Zeker, de Business Sport is een prachtige aanbieding en van buiten ziet het nog strak uit.
Maar dat dashboard... daaraan zie je de leeftijd wel af van deze auto.
Dat geloof ik ook wel, ik zeg ook niet dat het per definitie slecht is, alleen dat je aan zo'n klein schermpje wl kunt afleiden dat het langzaam op leeftijd komt.J0YR1D3R schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 11:15:
[...]
En toch werkt dat niet eens zo gek hoor. Van de verschillende systemen die ik over de jaren heb gereden (Renault R-link, Peugeot i-Cockpit, Volvo V40, Octavia met full-touchscreen) is de V40 de enige waar je alles op het scherm vanaf het stuur kunt doen. Op de andere modellen zit je op de weg met je arm gestrekt dingen aan te klikken waarbij R-link en vooral i-Cockpit een groot drama zijn qua snelheid. De Octavia is tenminste nog snel en daardoor goed te bedienen.
De telefoontoetsen op de middenconsole vind ik daar nog zo'n voorbeeld van.
Nogmaals, dat maakt het geenszins een slechte auto, alleen ietwat gedateerd vind ik.
Wat is er gedateerd aan die toetsen dan? Ik heb dat zoveel liever dan een on screen numpad waarmee je altijd vlekken en vegen op je scherm krijgt. En die nummertoetsen heb ik tenminste eenmaal daags nodig.interminded schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 11:41:
[...]
Dat geloof ik ook wel, ik zeg ook niet dat het per definitie slecht is, alleen dat je aan zo'n klein schermpje wl kunt afleiden dat het langzaam op leeftijd komt.
De telefoontoetsen op de middenconsole vind ik daar nog zo'n voorbeeld van.
Nogmaals, dat maakt het geenszins een slechte auto, alleen ietwat gedateerd vind ik.
Verder kan je van die toetsen ook de T9 stand gebruiken (dat kennen mensen onder 30 denk ik nieteens
[ Voor 6% gewijzigd door AllSeeyinEye op 23-10-2017 11:48 ]
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Ben ik het niet helemaal mee eens.... Ik heb (nog) een Renault Mégane III (denk ik - 2012 model), zonder R-Link, maar met TomTom NAV (weet niet of hier een speciale benaming verder voor is) en de bediening hiervoor zit in het middenconsole. Ik weet de knoppen allemaal blind te vinden en kan zonder problemen met m'n houding alles helemaal instellen.J0YR1D3R schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 11:15:
[...]
En toch werkt dat niet eens zo gek hoor. Van de verschillende systemen die ik over de jaren heb gereden (Renault R-link, Peugeot i-Cockpit, Volvo V40, Octavia met full-touchscreen) is de V40 de enige waar je alles op het scherm vanaf het stuur kunt doen. Op de andere modellen zit je op de weg met je arm gestrekt dingen aan te klikken waarbij R-link en vooral i-Cockpit een groot drama zijn qua snelheid. De Octavia is tenminste nog snel en daardoor goed te bedienen.
Ik vind het wel jammer, dat ze de regelknop in de nieuwe Mégane van het middenconsole verwijderd hebben en deze alleen in de Talisman daar hebben laten zitten.
Toets jij nog dingen? Wat is er mis met Siri?AllSeeyinEye schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 11:46:
Wat is er gedateerd aan die toetsen dan? Ik heb dat zoveel liever dan een on screen numpad waarmee je altijd vlekken en vegen op je scherm krijgt. En die nummertoetsen heb ik tenminste eenmaal daags nodig.
Verder kan je van die toetsen ook de T9 stand gebruiken (dat kennen mensen onder 30 denk ik nieteens) voor de invoer van whatever. achterliggende tekstinvoer gebruiken. (T9 niet, dat is de predictive functie van die toetsen).
Het enige dat ik soms op de touch screen van m'n auto-display doe is (behalve het beeld uitzetten..) de navigatie als ik naar een plek moet die al een tijd bestaat en dus in m'n navigatie van de auto zelf staat. Voor de rest gebruik ik m'n telefoon, en vind Siri goed werken voor hetgeen ik doe in de auto (en dat is zelden via een telefoonnummer invoeren iemand bellen trouwens). Navigatie starten gaat prima, met een beetje duidelijk praten gaat iMessage versturen (of WhatsApp trouwens) ook prima.
Exact expert nodig?
De navigatie instellen doe ik 95% vanaf mn mobiel en 5% met spraak.
Het 90ies telefoonpad wordt in ieder geval bij volvo uitgefaseerd, Mijn hoop is dat voor juni er een opvolger is van de v60. Het hele infotainmentsysteem van de oude garde volvos is voor mij (en anderen kennelijk) in ieder geval een dealbreaker.
Spraakherkenning in de Volvo werkt idd erg goed. Zo goed zelfs dat ik het heb gebruikt!AllSeeyinEye schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 12:09:
@Crazy D Ik heb geen Appel (en dat zal zo blijven ook). Tuurlijk spreek ik ook het nodige in, doorgaans gewoon via het dashboard van de auto omdat dat simpelweg goed werkt. Maar intoetsen doe ik veel met telefoonnummers die net even vervelend in een footer of handtekening zijn opgenomen dat ze niet meer aanklikbaar zijn of niet goed aanklikbaar.
De navigatie instellen doe ik 95% vanaf mn mobiel en 5% met spraak.
Het is af en toe wat omslachtig bij het inspreken van het adres, maar hoef maar weinig te herhalen.
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Misschien enigzins een gekleurde mening, ik rij namelijk een Renault Megane, maar snelheid van R-Link is sinds de laatste generatie modellen binnen de Megane 4 aanzienlijk verbeterd. Het blijft natuurlijk wel jammer dat de draaiknop wel is weggehaald (niet in de Talisman), maar voor het bedienen van muziek en eventueel andere toepassing is het systeem snel.J0YR1D3R schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 11:15:
[...]
Voor navigatie kun je natuurlijk ook altijd Android Auto gebruiken, van te voren even wat locaties aanmaken in google maps en met een paar simpele acties je route uitgestippeld. Google maps blijft een stuk nauwkeuriger dan bijvoorbeeld de mappen in R-link, maar ik durf wel te wedden in 9/10 autokaarten.
[ Voor 5% gewijzigd door Retep2124 op 23-10-2017 16:18 ]
Aangezien ik zelf van baan ben geswitcht moest ik mijn leaseauto inleveren en heb ik voor woon/werk verkeer een Ford Fiësta Ghi met X-pack aangeschaft (occasion). Ook in keurige staat en boordevol opties. Toevallig lagen beiden dealers erg dicht bij elkaar en konden we dus zaterdag met 2 nieuwe auto's terug rijden
Had zaterdag ff snel wat foto's genomen van de buitenkant. Verder nog geen tijd voor/zin in gehad, dus geen topfoto's misschien (klik voor groter).

Grappig, mijn vorige auto was een fiesta "14 en mijn huidige is een V40 Business Sport (T4).remzor schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 16:23:
Afgelopen zaterdag twee auto's opgehaald. De V40 Business Sport (D3) in de inscription kleur 'Bursting Blue' stond bij de Volvo dealer klaar voor mijn vriendin. Als extra nog luxury line en scandinavian line gekozen, dus erg compleet. Helaas bij de dieselvariant niet de 17" velgen. Met alle andere opties was dit binnen budget ook niet meer mogelijk. De 'standaard' velgen zijn bij de V40 gelukkig wel mooi in ieder geval vinden wij.
Aangezien ik zelf van baan ben geswitcht moest ik mijn leaseauto inleveren en heb ik voor woon/werk verkeer een Ford Fiësta Ghi met X-pack aangeschaft (occasion). Ook in keurige staat en boordevol opties. Toevallig lagen beiden dealers erg dicht bij elkaar en konden we dus zaterdag met 2 nieuwe auto's terug rijden
Had zaterdag ff snel wat foto's genomen van de buitenkant. Verder nog geen tijd voor/zin in gehad, dus geen topfoto's misschien (klik voor groter).
Ik zou ook eens langs de Opel dealer rijden. Ik was erg aangenaam verrast door de rijeigenschappen van de nieuwe Astra. Verder is er een nieuwe I30 die ook erg lekker rijd.Landon schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 11:45:
Afgelopen weekend een Skoda Octavia Combi, Ford Focus Wagon en Volvo V40 D3 gereden, en de V40 was veruit het meest comfortabel van de drie. Ook de prijs in combinatie met automaat/diesel is deze het voordeligst en rijd het prettigste.
Game PC
Hyundai zou je eigenlijk links moeten laten liggen, aangezien ze hele irritante reclames uitzendenShunt schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 10:59:
[...]
Ik zou ook eens langs de Opel dealer rijden. Ik was erg aangenaam verrast door de rijeigenschappen van de nieuwe Astra. Verder is er een nieuwe I30 die ook erg lekker rijd.
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Oh netjes. Ik reed hiervoor een Clio Estate en daarna een Octavia Combi (beiden lease) dus wel minder ruimte natuurlijk, maar dat hebben we niet nodig. Is gewoon een ander segment, maar voor de kilometers en privé ritten pakken we natuurlijk toch de V40.Batiatus schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 09:08:
[...]
Grappig, mijn vorige auto was een fiesta "14 en mijn huidige is een V40 Business Sport (T4).
Ben benieuwd. Krijg over een week of twee mijn Megane Estate Serie Signature Exclusiv.Retep2124 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 16:17:
[...]
Misschien enigzins een gekleurde mening, ik rij namelijk een Renault Megane, maar snelheid van R-Link is sinds de laatste generatie modellen binnen de Megane 4 aanzienlijk verbeterd. Het blijft natuurlijk wel jammer dat de draaiknop wel is weggehaald (niet in de Talisman), maar voor het bedienen van muziek en eventueel andere toepassing is het systeem snel.
Voor navigatie kun je natuurlijk ook altijd Android Auto gebruiken, van te voren even wat locaties aanmaken in google maps en met een paar simpele acties je route uitgestippeld. Google maps blijft een stuk nauwkeuriger dan bijvoorbeeld de mappen in R-link, maar ik durf wel te wedden in 9/10 autokaarten.
Inderdaad jammer van die draaiknop... zou het zoveel makkelijker maken.
Volgens mij kun je nu om de week met glassex en een keukenrol in de weer...
Momentum uitvoering, automaat, 18" LMV, intro line (Park assist, Apple Carplay, Blind Spot information, inklapbare spiegels en digitaal instrumentenpaneel). Erg blij mee, en helemaal niet veel minder fel dan mijn vorige auto (BMW 320d) waar ik wat bang voor was gezien de reviews. Turbo kickt inderdaad wat later in, maar ik kan me er (nog?) niet aan storen.
Weinig tijd om foto's te maken gehad vandaag, volgen later nog wel. Bedankt voor het meedenken hier, al is het alweer erg lang geleden

[ Voor 8% gewijzigd door kellhus op 28-10-2017 11:46 ]
Als ik via leaseplan bv een auto uit zoek dan komen die bedragen helemaal niet overeen met wat mijn baas mee aankomt.
Onze tussenpersoon berekend de brandstof via tno en berekend de auto via leaseplan en word ook bij leaseplan aangeschaft.
De baas doet dit omdat hij anders brandstofkosten naberekening krijgt.
Maar ik heb dus een budget van 800 euro inc diesel maar weet niet wat ik nu aan opties of wagens kan pakken.
Twijfel zelf nu tussen de kia ceed sportwageon (voorkeur) of de opel astra sport tourer.
Vind voor dat bedrag dat ik een te karig aangeklede skoda octavia station krijg in mijn ogen misschien verkijk ik me daar op want qua ruimte is die wel een stuk beter.
Maar qua bijteling de kia ceed het intressants qua bijtelling
Knap dat hij nu al precies weet: a. hoeveel km jij precies gaat maken, en b. wat de brandstofprijzen zijn de komende jarendemies schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 23:36:
De baas doet dit omdat hij anders brandstofkosten naberekening krijgt.
Maar ik heb dus een budget van 800 euro inc diesel maar weet niet wat ik nu aan opties of wagens kan pakken.

Exact expert nodig?
Leasebudget €700,- (excl. brandstof)
Eis: diesel, fiscale waarde max €35.000,- ivm bijtelling.
Wensen: automaat, SUV/crossover model.
De volgende autos heb ik reeds bekeken.
Nissan Qashqai - erg mooie auto, full options incl. leer, glazendak etc voor ongeveer €33.000. Enkel met automaat wordt gaat deze boven budget.
Renault Megane (estate) - mooi interieur, rijdt fijn, binnen budget
Skoda Octavia -
VW T-Roc - diesel motoren zijn voorlopig nog niet beschikbaar.
Skoda Karoq - incl automaat gaat deze waarschijnlijk over budget
Ben benieuwd wat jullie zouden doen?
Itho Amber 95 + WPV-H 240L
Wellicht is de Toyota CH-R een optie voor je? Hybrid + automaat + dikste uitvoering voor < €35.000,-. Het moet alleen wel je smaak zijn ;-).NRJ020 schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 13:10:
Ik ben ook op zoek naar een nieuwe leaseauto. Hebben jullie nog tips voor modellen waarnaar ik zou kunnen kijken?
Leasebudget €700,- (excl. brandstof)
Eis: diesel, fiscale waarde max €35.000,- ivm bijtelling.
Wensen: automaat, SUV/crossover model.
De volgende autos heb ik reeds bekeken.
Nissan Qashqai - erg mooie auto, full options incl. leer, glazendak etc voor ongeveer €33.000. Enkel met automaat wordt gaat deze boven budget.
Renault Megane (estate) - mooi interieur, rijdt fijn, binnen budget
Skoda Octavia -
VW T-Roc - diesel motoren zijn voorlopig nog niet beschikbaar.
Skoda Karoq - incl automaat gaat deze waarschijnlijk over budget
Ben benieuwd wat jullie zouden doen?
De CH-R is niet in diesel verkrijgbaar en valt daardoor al af.bazat schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 13:11:
[...]
Wellicht is de Toyota CH-R een optie voor je? Hybrid + automaat + dikste uitvoering voor < €35.000,-. Het moet alleen wel je smaak zijn ;-).
Itho Amber 95 + WPV-H 240L
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Hele mooie bak!, de sedan? Stond thuis ook op de shortlist maar t is uiteindelijk de nieuwe prius gewordenskoozie schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 12:05:
17 november mag ik mijn (rode) Mazda 3 (Diesel, Skylease GT) ophalen!!
edit: die zou je dus ook kunnen overwegen
Sedan vind ik ook iets mooier, maar omdat ik al van een station terug kom uit praktische overwegingen toch maar de hatchback genomen. Met trekhaak, dakrails en velgen zwart spuiten.Brilsmurfffje schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 15:28:
[...]
Hele mooie bak!, de sedan? Stond thuis ook op de shortlist maar t is uiteindelijk de nieuwe prius geworden
Opmerkelijk dat je de Renault SUV mist, maar de Peugeot SUV niet.The Eagle schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 15:14:
Peugeot 3008 al eens bekeken? Verder is je budget zo ongeveer een standaard leasemiddenklasser, dus keuze zat lijkt me. Iedere bouwer heeft tegenwoordig wel een SUV achtige in het assortiment. Ik mis de Renault SUV trouwens.
De 3008 is evenveel SUV als de Scenic, zelfde voor de 5008 en de Espace. Beiden zijn eigenlijk gewoon crossovers die enkel met voorwiel aandrijving beschikbaar zijn.
Uiteindelijk allemaal marketing die blijkbaar wel goed werkt voor Peugeot.
De C segment benaming in de SUV's is vrij ruk want die is totaal niet eenduidig zoals die dat wel is in het 'normale' gamma.AllSeeyinEye schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 15:37:
Vergeet niet dat alle 'C' segment SUVs in de meeste gevallen rondweg klein zijn. Voor een beetje ruimte kom je al snel bij de 5008, Q5, XC60, X3, Edge (misschien Kuga) etc uit.
Neem het dwars gemotoriseerde SUV gamma van de VW groep: welke zijn nu B, C of D segment?
Seat Arona, VW T-Roq, Audi Q2, Audi Q3, Seat Ateca/Skoda Karoq, VW Tiguan, VW Tiguan Allspace/Skoda Kodiaq. (van klein naar groot gesorteerd)
De enige waar je echt duidelijk een label op kan plakken zijn de Seat Arona, B segment. Ateca en Karoq, C segment en Tiguan Allspace en Kodiaq, D segment.
Een Q3 is C segment op vlak van de naamgeving, maar wel beduidend kleinder dan de Ateca en Karoq, Q2 leunt dan weer heel hard tegen de Q3 en zit ook op het platform van de C segment Golf, zelfde voor de T-Roq.
De Tiguan wordt vaak als C segment bestempelt terwijl die op vlak van ruimte zich wel kan meten aan de premium D segment SUV's die je al opsomde. (Allspace en Kodiaq zijn 7 zitters die duidelijk groter zijn dan X3, Q5, XC60, Edge,....)
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Mooie auto. Ik sta ook op het punt om mijn lease BMW 320dA Touring (EDE - Efficient Dynamics) te vervangen en de S90 staat op de shortlist. Welk blok heb jij er in liggen als ik vragen mag? Is dit de D3? Hoe bevalt deze na de eerste weken tov de BMW? Was jouw BMW ook een EDE?kellhus schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 20:14:
Net na bijna 7 (!) maanden levertijd mijn S90 op kunnen halen bij de Volvo dealer.
Momentum uitvoering, automaat, 18" LMV, intro line (Park assist, Apple Carplay, Blind Spot information, inklapbare spiegels en digitaal instrumentenpaneel). Erg blij mee, en helemaal niet veel minder fel dan mijn vorige auto (BMW 320d) waar ik wat bang voor was gezien de reviews. Turbo kickt inderdaad wat later in, maar ik kan me er (nog?) niet aan storen.
Ik heb nu een Skoda Octavia Combi in Ambition uitvoering, motor 2.0TDI 150pk manuele 6-bak met hier een daar een optie (GPS, parkeersensoren en led acherlichten en nog wat klein grut).
Ik mag nu voor het eerst ook een benzine nemen en denk dan aan de 1.4TSI 150 pk icm DSG-7. Uitvoering wordt de Combi Style met alle verkrijgbare packs, pano dak, 18" velgen, sport chassis,....
Maar hoe houdt die motor zich in het verkeer, is dat een beetje vlot in de hernemingen? Ik heb al jaren geen benzine gereden en al helemaal geen benzine met turbo... Voor de rest wel een top wagen...
Jijdeepbass909 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 01:24:
[mbr]Inmiddels heeft het topic ruim meer dan 10.000 posts. Wie maakt er een nieuw deeltje?[/]
Het beste is natuurlijk een proefrit maken, maar in mijn opinie is het een vlotte wagen. Geen sportmodel maar het geluid uit het blok is best lekker. Ook schakelt de DSG super. De start/stop functie is echter wel erg vervelend maar met 1 druk op de knop uit te schakelen of via VCDS compleet uit laten schakelen.Engineer Stewie schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 14:27:
Ik moet blijkbaar vervroegd een nieuwe leasewagen kiezen (voor mijn funcieverhoging...) en heb een vraagje voor de Nederlandse leaserijder (vermoed dat de motor bij jullie meer gekozen wordt).
Ik heb nu een Skoda Octavia Combi in Ambition uitvoering, motor 2.0TDI 150pk manuele 6-bak met hier een daar een optie (GPS, parkeersensoren en led acherlichten en nog wat klein grut).
Ik mag nu voor het eerst ook een benzine nemen en denk dan aan de 1.4TSI 150 pk icm DSG-7. Uitvoering wordt de Combi Style met alle verkrijgbare packs, pano dak, 18" velgen, sport chassis,....
Maar hoe houdt die motor zich in het verkeer, is dat een beetje vlot in de hernemingen? Ik heb al jaren geen benzine gereden en al helemaal geen benzine met turbo... Voor de rest wel een top wagen...
Ik denk dat je er geen spijt van krijgt. Ook wen behoorlijk volle, waarschijnlijk kan je dan ook een Superb leasen met iets minder opties? Ook een erg mooie auto. Skoda valt de laatste tijd niet tegen, geen spannende auto’s maar wel erg prettige auto’s.
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Als ik de verhalen zo hoor dan is de 1.0 met DSG al een prima motor. Dan is de 1.4 zeker een goed keus, maar je hebt ook nog kans dat je de 1.5 motor gaat krijgen aangezien de 1.4 op zeer korte termijn eruit gaat. Via leaseplan kun je de 1.4 al niet meer kiezen.Engineer Stewie schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 14:27:
En natuurlijk een proefrit maken, al gaat dat met de 1.5 nog niet lukken (al begreep ik dat die in België al wel geleverd wordt?)
[ Voor 7% gewijzigd door jongetje op 30-10-2017 14:54 ]
Is het niet mogelijk om de 1.8TSI te kiezen? Liever nog de 2.0TSI, toch flink wat meer koppel. Anders vind ik persoonlijk de upgrade vrij karig en niet echt passen bij perse een nieuwe leaseauto moeten kiezen vanwege een functieverhoging.Engineer Stewie schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 14:27:
Ik moet blijkbaar vervroegd een nieuwe leasewagen kiezen (voor mijn funcieverhoging...) en heb een vraagje voor de Nederlandse leaserijder (vermoed dat de motor bij jullie meer gekozen wordt).
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Ondanks dat de 1.4 TSI genoeg pk's en newtonmeters hebt ga je denk ik het koppel van de 2.0TDI wel missen, dat is toch een beetje inherent aan de dieselmotoren tegenwoordig. Zonder (op papier) sneller te zijn voelen ze vaak wel vlotter aan bij dagelijks gebruik door het koppel en daarbij behorende schakellui rijden.
Proefritje maken en voor jezelf bepalen of de karakteristiek van een turbo benzine je aan staat i.v.m. een turbo diesel.
Maaruh, hoezo "moet" je direct een andere auto bij een functieverhoging en hoezo dan dezelfde auto maar iets luxer? Nieuwe auto uitkiezen is altijd leuk, maar ik snap niet waarom je werkgever dat lease contract wil afkopen omdat jij per se direct in een duurdere auto moet rijden. Dat kan toch best aan het einde van je leasecontract?
How about no. Ik ben geen actief deelnemer in dit topic, dus ga ook geen nieuw deel starten.
Ongeacht of er morgenavond 23.59u een nieuw deel is of niet, deze gaat dan op slot.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Nu ik erover nadenk. Je moet vanwege een functieverhoging eerder een andere auto kiezen. En vervolgens kies je exact dezelfde auto (alleen benzine ipv diesel). Wat is de logica daarachter?Engineer Stewie schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 14:27:
Ik moet blijkbaar vervroegd een nieuwe leasewagen kiezen (voor mijn funcieverhoging...)
We kunnen hier verder:deepbass909 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 01:24:
[mbr]Inmiddels heeft het topic ruim meer dan 10.000 posts. Wie maakt er een nieuw deeltje?[/]
Kecin in "Keuze leaseauto - Deel 5"
[ Voor 66% gewijzigd door Kecin op 30-10-2017 17:13 ]
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Had eerst een D4 bij elkaar geklikt maar later naar een D3 automaat geswitched. In allebei een proefrit gemaakt en ik vind het verschil niet heel erg groot.Ethernety schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 12:11:
[...]
Mooie auto. Ik sta ook op het punt om mijn lease BMW 320dA Touring (EDE - Efficient Dynamics) te vervangen en de S90 staat op de shortlist. Welk blok heb jij er in liggen als ik vragen mag? Is dit de D3? Hoe bevalt deze na de eerste weken tov de BMW? Was jouw BMW ook een EDE?
De D3 kun je goed vergelijken met een geknepen 320d van BMW ja (reed ook EDE). De BMW had alleen wat minder gewicht, maar in de praktijk kom ik nergens vermogen tekort.
Dit topic is gesloten.
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic