Keuze leaseauto - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 105 106 Laatste
Acties:
  • 656.141 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10:51
JB schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 18:14:
[...]

Nee dan zou ik ook geen DAB aanvinken inderdaad :+
Fijn dat je zelf zo overtuigd bent, dat mag, maar laat mensen zelf lekker kiezen of ze wel/geen DAB+ willen hebben. Mijn vriendin hoort het verschil niet, luistert misschien weinig radio en wil er niet voor betalen. Nou, prima toch? Ze betaalt wel voor een panorama dak en standverwarming, opties die jij waarschijnlijk niet hebt. Bovendien zat ze echt aan de grens van haar leasebudget en wilde ze geen eigen bijdrage, dus dan moet je sowieso keuzes maken, ook met de 'kleine' opties.

Lekker boeiend, iedereen kan zelf de keuze maken. Jij beredeneert het vanuit jezelf (schijt aan het buitenland, fijnste optie die je hebt, etc.) maar besef dat de wensenlijst en het nut van persoon tot persoon verschilt. En zoals door meerdere inmiddels aangeven zijn de ervaringen niet bij iedereen zo positief. Bij mij werkte het redelijk, maar zoals gezegd in centrum Utrecht, stukken snelweg, bij de grens, België etc. gewoon helemaal niet. Dus als er een prijskaartje aanhangt van €500,- zou ik niet weten of ik het zelf aan zou klikken atm.. (voor €100 waarschijnlijk wel).

[ Voor 8% gewijzigd door remzor op 10-10-2017 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

remzor schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 19:02:
[...]

Fijn dat je zelf zo overtuigd bent, dat mag, maar laat mensen zelf lekker kiezen of ze wel/geen DAB+ willen hebben. Mijn vriendin hoort het verschil niet, luistert misschien weinig radio en wil er niet voor betalen. Nou, prima toch? Ze betaalt wel voor een panorama dak en standverwarming, opties die jij waarschijnlijk niet hebt. Bovendien zat ze echt aan de grens van haar leasebudget en wilde ze geen eigen bijdrage, dus dan moet je sowieso keuzes maken, ook met de 'kleine' opties.

Lekker boeiend, iedereen kan zelf de keuze maken. Jij beredeneert het vanuit jezelf (schijt aan het buitenland, fijnste optie die je hebt, etc.) maar besef dat de wensenlijst en het nut van persoon tot persoon verschilt. En zoals door meerdere inmiddels aangeven zijn de ervaringen niet bij iedereen zo positief. Bij mij werkte het redelijk, maar zoals gezegd in centrum Utrecht, stukken snelweg, bij de grens, België etc. gewoon helemaal niet. Dus als er een prijskaartje aanhangt van €500,- zou ik niet weten of ik het zelf aan zou klikken atm.. (voor €100 waarschijnlijk wel).
:z Lekker overtrokken. Toekomstbestendig is het zelfs. En natuurlijk blijft het nog steeds een optie maar zou het imho standaard erop moeten zitten tegenwoordig.
opties die jij waarschijnlijk niet hebt.
Tja das het mooie van opties hé. Die V40 is sowieso geen optie :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:51

ST10©DE

Dus.............

AllSeeyinEye schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 17:46:
Frankrijk, Duitsland en Spanje 0 dab zenders gevonden. Op de grens en in binnenlanden gezocht, niets gevonden.

Storingen in Nederland veel op de A4 vanaf Rotterdam tot Bergen op Zoom en op de A20 bij Rotterdam
Dan doe je toch echt wat fout. Ik woon in Duitsland, en omdat DAB ons zo goed bevalt hebben we voor in de keuken een DAB+ radio gekocht. Mijn vrouw heeft in de auto ook niks anders aan staan dan DAB radio. En die komt met de auto nagenoeg nooit in Nederland met haar auto.

@kipusoep Ik heb op het traject Hengelo - Utrecht nooit last van het wegvallen van het signaal. Alleen op een heel klein stukje op de A1 bij Hengelo, van de Ikea tot de spoorbrug, valt DAB weg en schakelt de radio over op FM signaal. Maar na de spoorbrug heb ik dus gelijk al weer DAB

[ Voor 19% gewijzigd door ST10©DE op 10-10-2017 20:45 ]

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustSomeone
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:45
kipusoep schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 18:57:
[...]

Ook in dezelfde omgeving als wat ik noemde? Arnhem - Apeldoorn en Apeldoorn - Hengelo zeg maar?
Ik woon in Deventer en heb een tijdje in Arnhem gezeten, nu in Zeist.
DAB+ ontvangst in mijn Megane is prima, viel richting Arnhem nergens weg en nu naar Zeist gaat het prima.
Voornamelijk NPO2 en 538

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Topicstarter
Hier in de regio Zuid ook geen last van slechte DAB dekking.

Wanneer de dekking dan toch slecht is (bijvoorbeeld als ik vlak langs de zendmast in Roosendaal op de A58 rijd), dan springt de zender zonder hapering over op FM mits deze variant bestaat uiteraard, sommige zenders worden namelijk DAB only aangeboden.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 08:19
Heb dab in mijn Auris, valt wel eens weg maar nooit op A35, A1. Mijn vrouw heeft het in haar corsa, daar valt het vaker weg dan in mijn Auris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

ST10©DE schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 20:42:
[...]

Dan doe je toch echt wat fout. Ik woon in Duitsland, en omdat DAB ons zo goed bevalt hebben we voor in de keuken een DAB+ radio gekocht. Mijn vrouw heeft in de auto ook niks anders aan staan dan DAB radio. En die komt met de auto nagenoeg nooit in Nederland met haar auto.
Dan zal het vast aan mijn auto liggen (2017 Volvo S60, fabrieks DAB radio) of aan een instelling of domme pech bij het zoeken. Sowieso heb ik, bedenk ik mij nu, een filter aan staan voor alleen zenders met pop muziek, zodat je in NL alleen Slam, 538, Q, Fresh etc over houdt.

Na een zoektochtje heb ik denk ik het probleem gevonden: Volvo biedt een DAB radio aan (die ik dus in de auto heb), en DAB is niet forward compatible met DAB+. Dus DAB+ uitzendingen kan ik niet ontvangen. En laat nu net de afgelopen jaren veel landen aan het migreren geslagen zijn van DAB naar DAB+...

[ Voor 18% gewijzigd door AllSeeyinEye op 11-10-2017 07:48 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:09

elsinga

=8-)

In mijn Octavia schakelt de radio automagisch naar FM als DAB+ wegvalt (tenzij die zender niet op FM zit) en dat gebeurt in Friesland erg weinig. Ja, in tunneltjes, maar dat is niet raar. Verder gewoon overal op de A7/A6/A1/A4 (tot Rijswijk) nette ontvangst, op de Schipholtunnel na.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:04
AllSeeyinEye schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 07:37:
[...]

Dan zal het vast aan mijn auto liggen (2017 Volvo S60, fabrieks DAB radio) of aan een instelling of domme pech bij het zoeken. Sowieso heb ik, bedenk ik mij nu, een filter aan staan voor alleen zenders met pop muziek, zodat je in NL alleen Slam, 538, Q, Fresh etc over houdt.

Na een zoektochtje heb ik denk ik het probleem gevonden: Volvo biedt een DAB radio aan (die ik dus in de auto heb), en DAB is niet forward compatible met DAB+. Dus DAB+ uitzendingen kan ik niet ontvangen. En laat nu net de afgelopen jaren veel landen aan het migreren geslagen zijn van DAB naar DAB+...
Volgens de prijslijst van de S60 zou er DAB+ in moeten zitten, DAB (zonder +) is geen optie. Zou het wel erg vreemd vinden als jij dat dan niet hebt :?
501 Digital Audio Broadcasting - DAB+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Tankiej schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 08:12:
[...]

Volgens de prijslijst van de S60 zou er DAB+ in moeten zitten, zou het wel erg vreemd vinden als jij dat dan niet hebt :?

[...]
En volgens de omschrijving is het een DAB exemplaar:
501 Digital Audio Broadcasting (DAB) functie

Met de digitale radio kunt u genieten van Digital Audio Broadcasting (DAB) – de standaard voor digitale radio in Europa. In landen met DAB-uitzendingen betekent dat meer radiozenders, een betere ontvangst en geluid van hoge kwaliteit.
De radio zelf (gelijk even gaan kijken) spreekt zichzelf tegen:

In het menu voor de band keuze zegt hij DAB
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/CiNrZx55LgMgoZM3cOHD0hfA/medium.jpg

In de zenderkeuze (als ik DAB geselecteerd heb) zegt hij DAB+.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fnuj7xtYVhVUvBmQVkAkz7nD/medium.jpg

Vreemd indeed.
Helemaal omdat ik dus in Duitsland, Frankrijk en Spanje nog nooit een DAB(+) zender gevonden heb (in ieder geval niet met pop filter). Spanje valt te verklaren want het dekkingsgebied is Madrid, Barcelona en Valencia en bij de eerste twee ben ik niet in de buurt geweest en bij de laatste heb ik het niet geprobeerd (en was ook na een paar uur flink uit de buurt van Valencia)

[ Voor 41% gewijzigd door AllSeeyinEye op 11-10-2017 08:23 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
AllSeeyinEye schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 08:14:
[...]

En volgens de omschrijving is het een DAB exemplaar:

[...]
En dan in de handleiding staat dit weer:
De auto biedt ondersteuning voor DAB,
DAB+ en DMB.
Vreemd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ragged
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-05 13:35

ragged

2

Tankiej schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 08:21:
[...]

En dan in de handleiding staat dit weer:

[...]

Vreemd..
Waarschijnlijk is DAB standaard en is er een module beschikbaar voor DAB+ of iets in die trend.

1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:56
ragged schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 08:28:
[...]

Waarschijnlijk is DAB standaard en is er een module beschikbaar voor DAB+ of iets in die trend.
Skoda noemt het ook DAB maar is natuurlijk gewoon DAB+. DAB is een oude standaard die al bijna niet meer bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

jongetje schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 08:29:
[...]

DAB is een oude standaard die al bijna niet meer bestaat.
Lol, ik had me nooit gerealiseerd dat er uberhaupt een verschil in zit. Dacht simpelweg dat DAB de gemakkelijke benaming voor DAB+ was. Voor mij is het in een auto simpelweg nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guysp
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-09 07:29
AllSeeyinEye schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 08:30:
[...]

Lol, ik had me nooit gerealiseerd dat er uberhaupt een verschil in zit. Dacht simpelweg dat DAB de gemakkelijke benaming voor DAB+ was. Voor mij is het in een auto simpelweg nieuw.
Je leert elke dag wat :)

‘"Digital Radio" is de overkoepelende paraplu voor alle digitale radiodistributie initiatieven (zowel DAB+ als IP als digitale kabel). DAB+ is digitale radio via de ether en zal de opvolger voor analoge broadcasting via FM en de ether zijn. Het is de verbeterde versie van DAB (digital audio broadcasting) dat al in 1981 is ontwikkeld door het Instituut voor Radiotechniek in Duitsland.
[bron]

// TODO: Schrijf een signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
hier in de regio (groot rotterdam) vind ik het maar irritant, als ik met m'n collega in z'n 308 meerijd dan wisselt ie continu van DAB+ naar normale FM, maar het geluid verschilt in helderheid en volume. echt vreselijk :X :X
wellicht is de frustratie aan hoe het in een 308 is geïmplementeerd, maar ik zou niet zo snel DAB+ aanvinken bij een nieuwe auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 19:11
Thanks voor de reacties, goed om te horen dat er over het algemeen positief gedacht wordt over DAB+.
Zal vanmiddag en morgen weer eens even testen hoe het gaat, anders maar even langs de garage wippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Shanquish schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 09:47:
hier in de regio (groot rotterdam) vind ik het maar irritant, als ik met m'n collega in z'n 308 meerijd dan wisselt ie continu van DAB+ naar normale FM, maar het geluid verschilt in helderheid en volume. echt vreselijk :X :X
wellicht is de frustratie aan hoe het in een 308 is geïmplementeerd, maar ik zou niet zo snel DAB+ aanvinken bij een nieuwe auto.
Verschilt per auto. Mijn Volvo wisselt dus niet automatisch naar FM. Bij mij wordt het in deze regio regelmatig even (een paar seconden) stil als er geen / onvoldoende ontvangst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:18

Shunt

Boe

Mijn Opel switcht ook naar het FM kanaal als DAB+ even wegvalt. Tja het is simpel FM stopt ergens want ze willen er vanaf. Daarom is DAB+ er dat moet FM vervangen.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Kunt het switchen ook uitschakelen (bij de meeste auto's).

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:07

Reinier

\o/

Mijn Mondeo schiet terug naar AM (ruisssssssssssssssss) als de bron niet meer beschikbaar is, bijv. na verwijderen van USB-stick of ontkoppelen van Bluetooth-apparaat. Maar da's niet echt DAB+-gerelateerd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

@Reinier das inderdaad rete irritant, maar ik krijg niets gevonden om dit aan te passen.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:09
AllSeeyinEye schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 09:50:
[...]

Verschilt per auto. Mijn Volvo wisselt dus niet automatisch naar FM. Bij mij wordt het in deze regio regelmatig even (een paar seconden) stil als er geen / onvoldoende ontvangst is.
Zo gaat het in mijn Clio ook...

Ik zeg altijd sarcastisch, in plaats van ruis heb je nu geen radio :P

Overigens gaf jij aan de vervelende storing op de A20 te ervaren. Ik rijd regelmatig vanaf Gouda naar Breda en heb nog nooit storing ervaart. Enkel een paar seconde stilte op sommige plekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

nooberke schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 10:49:
[...]

Zo gaat het in mijn Clio ook...

Ik zeg altijd sarcastisch, in plaats van ruis heb je nu geen radio :P

Overigens gaf jij aan de vervelende storing op de A20 te ervaren. Ik rijd regelmatig vanaf Gouda naar Breda en heb nog nooit storing ervaart. Enkel een paar seconde stilte op sommige plekken.
Als je door rijdt naar bijvoorbeeld Hoek van Holland dan kom je meerdere 'gaten' tegen. En ook bij mij gaat het maar om een paar seconden at most. Of een disruptie van het geluid. Maar dat valt bij mij ook onder storing / geen bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:42

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Shanquish schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 09:47:
Dat switchen is logisch (maar kun je uitzetten) om toch geluid te houden. Verschil in volume is omdat de 308 het volume per bron onthoudt. Moet ie zijn FM radio een beetje harder zetten, is ie er vanaf :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Bij Skoda hebben ze dat wel goed voor elkaar dan. Mijn Octavia heeft bijna altijd een DAB+ kanaal voor handen, zo niet, dan switcht die naar FM. Ik hoor een kleine geluidskwaliteit drop (maar er is wel sync, ik mis dus geen woord). De FM speelt dan lekker verder, waarna DAB+ weer opgepakt word.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Laatst online: 31-08 10:48
DAB+ in mijn Outlander werkt erg goed in de Randstad. Tevens ondervind ik echt zelden dat het signaal wegvalt. Schiphol tunnel en tunnel bij Utrecht zijn de momenten dat hij het signaal even kwijt is, maar heel tevreden.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Laatst online: 31-08 10:48
En dan weer terug on topic:

Zaterdag op bezoek geweest bij de Volvo dealer. XC60 D4 of T8 en XC90 D4 (90th Anniversary Edition) staan op het lijstje. Heel wat anders dan de Stelvio waar ik laatst in heb gereden. Aangezien ik onder de 150gram CO2 per KM moet blijven vallen de standaard benzine motoren helaas bijna altijd af. Zo ook bij Volvo.

De XC60 voelt niet heel ruim, maar icm het panoramadak is het goed te doen. De XC90 is echt net een vrachtwagen, maar dit went waarschijnlijk snel. Volvo heeft echt mooie stappen gemaakt kwa interieur. Binnenkort even een stukje sturen. Kwa budget ben ik aan het onderzoeken of de XC60 T8 met opties budget technisch wenselijk is. De XC90 D4 is kwa motorisering op papier wat karig, maar dit moet ik ook gaan ervaren.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Oké net getest, zag in een topic op een andere site dat iemand z'n USB lader het issue was.
Nou heb ik dus een dashcam voor en achter en stekker eruit = gelijk goed ontvangst haha.
Narrowed it down naar de camera achter, als ik het stekkertje daarvan loskoppel is er niks aan de hand.
De USB kabel komt dus te dicht in de buurt van de antenne op het dak.

Is dit op te lossen met een betere kabel denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guysp
kipusoep schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 12:47:
Oké net getest, zag in een topic op een andere site dat iemand z'n USB lader het issue was.
Nou heb ik dus een dashcam voor en achter en stekker eruit = gelijk goed ontvangst haha.
Narrowed it down naar de camera achter, als ik het stekkertje daarvan loskoppel is er niks aan de hand.
De USB kabel komt dus te dicht in de buurt van de antenne op het dak.

Is dit op te lossen met een betere kabel denken jullie?
Kabeltje is misschien niet goed afgeschermd, ik denk dat je dit wel kunt oplossen met een beter kabel die verder van de antenne afloopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plofkip
Heb het al opgelost :-) Had nog een ferrietkern liggen, deze bijna aan het eind van de kabel toegepast en storing is weg!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:11
Heb de Talisman net in ontvangst mogen nemen.

Eerst rit vanaf de dealer naar huis was in ieder geval een plezierige. Reed prima en alles voldoet aan verwachting of zelfs boven verwachting. De 110pk diesel is geen strepentrekker maar komt prima met het verkeer mee. Qua geluidsisolatie zit het wel snor, de auto hoor je niet of nauwelijks. Daarbij opmerkend dat de Talisman vanuit het Bose systeem ook Noise Cancelling heeft.

Qua geluid bevalt het mij toch wel goed, was wat bang dat het bose surround systeem minder zou zijn dan de Audi, en dat valt mee. Okay qua instelling is het R-Link in combinatie met Bose wat beperkt. Overigens voor de audio freaks, FLAC ondersteunt de R-link prima maar heb ook geprobeerd een 24bit Flac af te spelen en ook daar draait het systeem zijn hand niet voor om :)

De handfree achterklep vergt wat oefening met je voeten/benen maar het werkt wel erg fijn.

Stoelen zitten uitstekend, en de massage functie is toch wel een fijne bijkomstigheid. Hoe relaxed wil je het hebben :)

De komende dagen maar eens flink testen wat die allemaal kan.

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/22338795_1698933280124905_8090750503477141987_o.jpg?oh=f02b349da2e82aba05c5dd198228a9a3&oe=5A3CEE45
Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/22339064_1698933270124906_336721271670587358_o.jpg?oh=708649df95ea9241a31c0c0e3752a6e8&oe=5A6E096B

[ Voor 19% gewijzigd door Wicked-Game op 11-10-2017 15:31 ]

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Wicked-Game schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 15:26:
Heb de Talisman net in ontvangst mogen nemen.

Eerst rit vanaf de dealer naar huis was in ieder geval een plezierige. Reed prima en alles voldoet aan verwachting of zelfs boven verwachting. De 110pk diesel is geen strepentrekker maar komt prima met het verkeer mee. Qua geluidsisolatie zit het wel snor, de auto hoor je niet of nauwelijks. Daarbij opmerkend dat de Talisman vanuit het Bose systeem ook Noise Cancelling heeft.

Qua geluid bevalt het mij toch wel goed, was wat bang dat het bose surround systeem minder zou zijn dan de Audi, en dat valt mee. Okay qua instelling is het R-Link in combinatie met Bose wat beperkt. Overigens voor de audio freaks, FLAC ondersteunt de R-link prima maar heb ook geprobeerd een 24bit Flac af te spelen en ook daar draait het systeem zijn hand niet voor om :)

De handfree achterklep vergt wat oefening met je voeten/benen maar het werkt wel erg fijn.

Stoelen zitten uitstekend, en de massage functie is toch wel een fijne bijkomstigheid. Hoe relaxed wil je het hebben :)

De komende dagen maar eens flink testen wat die allemaal kan.

[afbeelding]
[afbeelding]
Foto's doen t niet.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wicked-Game
Ik zag het, volgens mij doen ze het nu wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:23

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Wicked-Game schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 15:32:
[...]

Ik zag het, volgens mij doen ze het nu wel :)
Mooie wagen :)

Uiteindelijk toch 5 maand levertijd? Of zit hier een andere reden achter?

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
MisteRMeesteR schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 15:38:
[...]

Mooie wagen :)

Uiteindelijk toch 5 maand levertijd? Of zit hier een andere reden achter?
Uiteindelijk 4 maanden levertijd, de leasemij had uiteindelijk 3 juli de bestelling doorgevoerd. De wagen is vorige week dinsdag binnen gekomen bij de dealer. De werkelijke levertijd was gepland op 31 oktober. Dus hij is er wat eerder.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• guysp
Leuk nieuws, net door de dealer gebeld en ik mag mijn Mazda 2 volgende week vrijdag al op komen halen! *O*

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 10:47

Louw Post

Cerenas

guysp schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 15:46:
Leuk nieuws, net door de dealer gebeld en ik mag mijn Mazda 2 volgende week vrijdag al op komen halen! *O*
Dat is erg snel! Ik zie graag de foto's. :*)

Zojuist heb ik de Ibiza FR 115pk besteld (bij m'n werkgever iig) met de volgende opties:
  • UPGRADE BEATS AUDIO
  • UPGRADE EXCLUSIVE
  • UPGRADE PROFESSIONAL 1
  • Full-LED koplampen
  • Meditteraneo Blue
Leveringsindicatie was helaas pas medio januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guysp
Louw Post schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 16:04:
[...]

Dat is erg snel! Ik zie graag de foto's. :*)

Zojuist heb ik de Ibiza FR 115pk besteld (bij m'n werkgever iig) met de volgende opties:
  • UPGRADE BEATS AUDIO
  • UPGRADE EXCLUSIVE
  • UPGRADE PROFESSIONAL 1
  • Full-LED koplampen
  • Meditteraneo Blue
Leveringsindicatie was helaas pas medio januari.
Ook een heel gaaf wagentje :) Die blauwe kleur had ik in de showroom gezien, valt lekker op! Foto's volgen vanzelf

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ferluci92
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-04 15:42
Ik kreeg zojuist een belletje dat ik mijn Peugeot 308 Blue lease premium (facelift) maandag geleverd krijg :*)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Goegol
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:06
Opel Astra Sport Tourer Business Executive wordt volgende week woensdag geleverd!

Hemelaar Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Landon
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-09 04:57
Iemand die weet of er dealers op zondag open zijn? Ik wil graag beginnen met het rondkijken / proefrijden van bepaalde merken zoals Skoda, Audi, Volvo en Opel. Maar helaas sta ik de komende X aantal weken ingeplanned op zaterdag en kan ik niet proefrijden.

En helaas is niet iedereen open op vrijdag avond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik twijfel tussen een Dacia Duster en een Citroen Cactus c4, welke cultauto's kennen jullie nog meer? Mogelijk een Skoda Yeti?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Landon schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 17:43:
Iemand die weet of er dealers op zondag open zijn? Ik wil graag beginnen met het rondkijken / proefrijden van bepaalde merken zoals Skoda, Audi, Volvo en Opel. Maar helaas sta ik de komende X aantal weken ingeplanned op zaterdag en kan ik niet proefrijden.

Die kans is wel heel klein (Nihil) kun je geen andere dag door de weeks dan, neem aan dat je niet 6 hele dagen werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Laatst online: 16:32
Verwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 18:38:
Ik twijfel tussen een Dacia Duster en een Citroen Cactus c4, welke cultauto's kennen jullie nog meer? Mogelijk een Skoda Yeti?
Serieus? :o :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
De Yeti wordt niet meer gemaakt, zijn alleen nog eventueel voorraad modellen als je snel bent. Daar komt straks de Karoq voor in de plaats (en zijn grotere broer de Kodiaq).

Wel bijzonder dat je die auto's kiest. Jammer voor je dat je geen nieuwe Multipla meer kunt kopen. Al zie ik op de Fiat site dat ze ook een Panda Cross hebben. Heb je ook een bijzonder auto 8)
Afbeeldingslocatie: https://www.fiat.nl/content/dam/fiat/nl/panda_family/panda/ours-cars/1200/panda-cross-4x4-slide_A.png

[ Voor 16% gewijzigd door jongetje op 11-10-2017 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:23

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Landon schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 17:43:

Volgens mij is de autoboulevard in A’dam zuidoost wel geopend op de zondag. Meerder malen al geweest bij diverse merken op zondag.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Fiat 500L ? En neem dan de twinair, das een tweecylinder turbo die standaard klinkt als een tractor, ook al loopt ie op benzine :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, ik vind het wel belangrijk dat het een ‘gewone’ auto is dus niet met gimmicks. Daarom spreekt het merk Dacia me ook aan. Ben een beetje klaar met het luxe segment. Terug naar de basics! Betaalbare 4wheel drive met een wat hogere zit en stalen velgen... Functioneel en een acceptabel utilitair uiterlijk, jet set audi’s hoeft van mij niet meer zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Gewone auto zonder gimmicks? Dan moet je een Defender nemen. Bijkomend voordeel is geen bijtelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
kipusoep schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 14:12:
Heb het al opgelost :-) Had nog een ferrietkern liggen, deze bijna aan het eind van de kabel toegepast en storing is weg!
Helaas toch niet helemaal opgelost, denk dat één ferrietkern niet voldoende is. Had op de A50 vanaf afslag Beekbergen tot Arnhem zeer slecht bereik, totdat ik de dashcam uit zette.
Toch maar eens kijken naar een betere kabel, maar mini-usb naar mini-usb en 5 meter lang is überhaupt wat lastiger te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:01

TommyGun

Stik er maar in!

kipusoep schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 08:09:
[...]

Helaas toch niet helemaal opgelost, denk dat één ferrietkern niet voldoende is. Had op de A50 vanaf afslag Beekbergen tot Arnhem zeer slecht bereik, totdat ik de dashcam uit zette.
Toch maar eens kijken naar een betere kabel, maar mini-usb naar mini-usb en 5 meter lang is überhaupt wat lastiger te vinden.
Lijkt me meer iets voor Het grote Dashcam-topic ?

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Als je de Cactus op je lijstje hebt, dan kan je wellicht de C3 Aircross ook waarderen.
Of de nieuwe Kia Stonic, al is dat (nog) geen cultauto natuurlijk.. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://ichef.bbci.co.uk/wwfeatures/wm/live/1280_720/images/live/p0/3n/hl/p03nhlt2.jpg
http://www.citroen.be/nl/...oen/citroen-e-mehari.html

Citroen E-Mehari. Erg goedkoop met 4% bijtelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Zie zojuist de nieuwe Insignia weer eens rijden. Valt me op dat ie nog weinig voorbij komt. Ook in dit topic amper/niet.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Mehari is mij iets te frivool denk toch dat het Duster (nieuw model) wordt, 4WD diesel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

JB schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 11:52:
Zie zojuist de nieuwe Insignia weer eens rijden. Valt me op dat ie nog weinig voorbij komt. Ook in dit topic amper/niet.
T is een leuke auto om te zien (de sedan, niet de station), maar belachelijk duur. Neem de Business versie met de niet instapmotor en een automaat en je knalt m zo over de €50k heen, zonder dat je je helemaal uitleeft met de opties.

[ Voor 3% gewijzigd door AllSeeyinEye op 12-10-2017 12:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

AllSeeyinEye schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 12:03:
[...]

T is een leuke auto om te zien (de sedan, niet de station), maar belachelijk duur. Neem de Business versie met de niet instapmotor en een automaat en je knalt m zo over de €50k heen, zonder dat je je helemaal uitleeft met de opties.
Neem de business versie met de instap diesel en handbak en dan is die plots heel betaalbaar in vergelijking met de concurrentie en toch al redelijk bedeeld in opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

@Thorgrem Een D segmenter met dito gewicht en dan een motor met slechts 120 pk en geen automaat? Sowieso zullen er vrij weinig D segmenters zijn zonder automaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-07 23:57

Jeroen V

yadda yadda yadda

AllSeeyinEye schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 20:23: Sowieso zullen er vrij weinig D segmenters zijn zonder automaat.
Ik heb het idee dat je je daar nog weleens behoorlijk in zou kunnen vergissen... Bij de luxere D auto's heb je denk ik gelijk, maar de 'goedkopere' hebben volgens mij redelijk vaak een handbak. (Passat, Mondeo, Avensis, Superb, etc) Ik heb wel het idee dat het minder aan het worden is, maar als ik om me heen kijk zie ik nog vrij veel mensen zelf schakelen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:28
Van de week mijn nieuwe auto besteld, keuze was snel beperkt geworden door mijn eisen pakket:
- 150pk+ automaat
- Station
- Adaptive cruise control met lane assist en file assist

Voorkeur ging uit naar de Seat Ateca maar daar zit een levertijd van een jaar op.

Uiteindelijk is het een Seat Leon ST Xcellence geworden, 1.4 TSI 150pk DSG-7 met de volgende opties:

- Technology DSG (ACC + Traffic jam assist)
- Professional 2 (Full LED + DAB+ + Camera achter)
- Pirineos grey metallic lak
- 17" Dynamic machined velgen
- Trekhaak

Via Athlon voor 934 per maand incl brandstof, levering begin januari

En dat ziet er dan ongeveer zo uit: https://www.broekhuis.nl/...ages/12775786/image_4.jpg (foto is niet de station)

[ Voor 8% gewijzigd door GrooV op 13-10-2017 10:57 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 15:36
Vandaag aan het werk en kon even genieten van een lege parkeerplaats op zaterdag.

Afbeeldingslocatie: http://michelerkens.nl/oto.png

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:12
GrooV schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 10:56:
Van de week mijn nieuwe auto besteld, keuze was snel beperkt geworden door mijn eisen pakket:
- 150pk+ automaat
- Station
- Adaptive cruise control met lane assist en file assist

Voorkeur ging uit naar de Seat Ateca maar daar zit een levertijd van een jaar op.

Uiteindelijk is het een Seat Leon ST Xcellence geworden, 1.4 TSI 150pk DSG-7 met de volgende opties:

- Technology DSG (ACC + Traffic jam assist)
- Professional 2 (Full LED + DAB+ + Camera achter)
- Pirineos grey metallic lak
- 17" Dynamic machined velgen
- Trekhaak

Via Athlon voor 934 per maand incl brandstof, levering begin januari

En dat ziet er dan ongeveer zo uit: https://www.broekhuis.nl/...ages/12775786/image_4.jpg (foto is niet de station)
Ga je veel plezier mee beleven. Het is gewoon een hele degelijke auto met een hoop opties.
Met veel plezier twee maanden in rondgereden totdat mijn leasecontract afgekocht werd door mijn nieuwe werkgever :+
Traffic jam assist is fantastisch, filerijden is nooit zo relaxt geweest!

[ Voor 6% gewijzigd door MGSNK op 14-10-2017 19:02 ]

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachnan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-09 21:58
MGSNK schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 19:01:
[...]
Traffic jam assist is fantastisch, filerijden is nooit zo relaxt geweest!
Je moet alleen vertrouwen hebben in het systeem als het een "spontane" file is, dus niet eentje waarbij je langzaam afremt. Ik merkte toch dat ik zelf gewoon ging remmen als ik een file in de verte zag vormen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 08:19
Originele Multipla d:)b *O*

Maar niet meer nieuw leverbaar -O-

[ Voor 8% gewijzigd door iceme op 15-10-2017 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ponypark
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 30-07 11:03
Wat vinden jullie van een ford mondeo 1.5TDCI?

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• DannyBevers
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Sinds afgelopen woensdag dit mooie cadeautje mogen ophalen! Ben er erg blij mee :D

Dit is de Audi A3 sportback S Line in Daytona grijs. Heb er een achteruitrijcamera en cockpit view bijgenomen om het voor mijzelf wat fijner te maken tijdens het parkeren en natuurlijk rijden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/74Ig62nXXLWQkJB3SBF7zkqw/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2pEfcbfaUCErMOkoxCIp55xW/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8Ci1p8gMBnOWA1khLr1mRftL/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/PaIq19x3tBLRMOaRMWLRZW9B/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/j3mphMpPORu3OcO8MdCFPZav/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fNhJnyb3JsiH6chEvBM5C0la/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/exKZjobMoivKtorHx74Xbiy6/thumb.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door DannyBevers op 15-10-2017 20:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• plofkip
DannyBevers schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 20:38:
Sinds afgelopen woensdag dit mooie cadeautje mogen ophalen! Ben er erg blij mee :D

Dit is de Audi A3 sportback S Line in Daytona grijs. Heb er een achteruitrijcamera en cockpit view bijgenomen om het voor mijzelf wat fijner te maken tijdens het parkeren en natuurlijk rijden.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Mooi ding, maar dat Audi logo verlichting ding in de deur kan m.i. echt niet hoor... :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:01

TommyGun

Stik er maar in!

kipusoep schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 08:48:
[...]

Mooi ding, maar dat Audi logo verlichting ding in de deur kan m.i. echt niet hoor... :F
'Goed' afgekeken van Ford (Mustang) :P

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:49

DeluxZ

Livin' the good life

[...]

Seat Ateca heeft het ook hoor .. ;)

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:21
Alle nieuwere/luxere VAG's hebben dit volgens mij nu.
Mijn Tiguan ook.
Ik vind het niet storend eerlijk gezegd maar het voegt ook weinig toe.

[ Voor 33% gewijzigd door GeeMoney op 17-10-2017 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
[...]

Ik zou de auto er niet voor laten maar ik zou toch wel vragen of ze dat niet achterwege konden laten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Ponypark schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 18:45:
Wat vinden jullie van een ford mondeo 1.5TDCI?
Rijd heerlijk maar ik vind het schandalig dat Ford het nogsteeds durft om met dat absurde verouderde model te blijven komen en maar blijft faceliften. In de basis is die auto zo verouderd dat het gewoon schandalig is. Dat center console stamt bijna uit de prehistorie.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Shunt schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 11:12:
[...]

Rijd heerlijk maar ik vind het schandalig dat Ford het nogsteeds durft om met dat absurde verouderde model te blijven komen en maar blijft faceliften. In de basis is die auto zo verouderd dat het gewoon schandalig is. Dat center console stamt bijna uit de prehistorie.
Mooiste vind ik nog dat de facelift ook nog steeds niet in EU te verkrijgen is :+ De ST line is er nu wel, maar das hetzelfde als de S line, R Design meuk, schaap in wollfskleren ipv andersom.

Verder rijd ik zelf ook een Mondeo en durf te stellen dat dit een van de fijnste auto's is die ik ooit gereden heb! Comfort, ruimte, goed geïsoleerd, super wegligging. Toentertijd de Talisman en Passat/Superb ook op de shortlist gehad staan.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

JB schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 11:20:
[...]

Mooiste vind ik nog dat de facelift ook nog steeds niet in EU te verkrijgen is :+ De ST line is er nu wel, maar das hetzelfde als de S line, R Design meuk, schaap in wollfskleren ipv andersom.

Verder rijd ik zelf ook een Mondeo en durf te stellen dat dit een van de fijnste auto's is die ik ooit gereden heb! Comfort, ruimte, goed geïsoleerd, super wegligging. Toentertijd de Talisman en Passat/Superb ook op de shortlist gehad staan.
Oh ik ben ook 100% verliefd geweest op hoe de Mondeo op de weg lag en reed. Echter heb ik na mijn avontuurtje met de 308SW geleerd dat ik een aversie heb tegen oude / langzame / slechte infotainment systemen. En die van de Mondeo valt onder alle drie naar mijn mening. Dat gekoppeld met het ouderwetse interieur was voor mij voldoende om niet voor een Mondeo te gaan.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Shunt schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 11:25:
[...]
En die van de Mondeo valt onder alle drie naar mijn mening. Dat gekoppeld met het ouderwetse interieur was voor mij voldoende om niet voor een Mondeo te gaan.
Sync 2 of 3 :? Ouderwetse interieur is ook kwestie van smaak. Ik heb de Passat af laten vallen op die IMHO domme klok in de dash. Verder net als de Superb saai qua beleving.

[ Voor 7% gewijzigd door JB op 17-10-2017 11:30 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

JB schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 11:29:
[...]
Sync 2 of 3 :? Ouderwetse interieur is ook kwestie van smaak. Ik heb de Passat af laten vallen op die IMHO domme klok in de dash.
Hahaha ja dat wij willen graag een Bentley zijn maar we kunnen het net niet vind ik ook erg sneu.
Ik zat net in de periode dat ze de Sync 2 aan het upgraden waren naar Sync 3 maar dat liep gewoon allemaal net niet. Voor een auto van rond de 35/40k vind ik haperen / stotteren van de interface gewoon schandalig. En de belofte van we maken het beter in de toekomst heb ik genoeg gehad bij de 308SW dat systeem is nog steeds ruk in het nieuwe model.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zokiz
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:47
Even jullie mening over mijn aankomende leaseauto:
Mercedes C180 (benzine) business solution incl. panorama dak (automaat 9G).
18 maanden lease
25.000 km per jaar
€475 (ex btw, ex brandstof) per maand

Is een voorraadmodel. Levertijd is 3/4 weken. Ik vind het echt een scherpe prijs? Zo scherp dat ik mijn huidige lease auto (Opel Astra) ga inleveren. En daarnaast een boete ga betalen omdat ik hem eerder inlever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Je zou je haast afvragen of er wel een brandstofmotor in zit en je niet a la Flintstones mag trappelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Lijkt me idd serieus gen geld. Brandstof zal wel iets meer zijn (diesel / benzine wordt niet vermeld), maar dan nog. Heel scherp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zokiz
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:47
Heb het er nu bijgezet. Het is een benzine Mercedes C-Klasse Estate C180 Bns Solution 9G 5D 115kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyBevers
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
[...]

Dit is tegenwoordig standaard ingebouwd in de S line editie. Ik vond het wel wat hebben maar dacht dat het er niet op zat gezien het ook een optie is dus verbaasde mij toen ik de deur open deed!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plofkip
DannyBevers schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 12:25:
[...]

Dit is tegenwoordig standaard ingebouwd in de S line editie. Ik vond het wel wat hebben maar dacht dat het er niet op zat gezien het ook een optie is dus verbaasde mij toen ik de deur open deed!
Haha dan zou ik inderdaad vragen of het er af mag :9 Je ziet die lampjes zo vaak voorbij komen op dagaanbieding websites dat ik er een beetje aversie tegen heb. Maar zoals ik al zei; mooie auto! Heb zelf de versie ervoor (e-tron) en zijn gewoon hele prettige auto's om in te mogen rijden _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mawi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-09 13:32
robin84 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 12:26:
@g00gle ik heb net de eerste offertes binnen en vond de Volkswagen SUV’s allemaal net iets te prijzig als je keek naar de opties.

Ik heb nu een offerte voor zowel de Peugeot 3008 als de Opel Grandland X. Ik ga nu voor de Opel (wel ietsje saaier/minder interieur), maar kan deze bestellen met alle opties die mogelijk zijn (Innovation +intro pakket +denon upgrade).

Misschien de moeite waard om ook deze ook te gaan bekijken.
Ik heb inmiddels de Opel Grandland X besteld, hoop deze ergens in Januari te krijgen. Had in eerste instantie gekeken naar de Innovation, maar heb nu gekozen voor Business Executive, inclusief Executive intro pakket en lederen beklededing (met AGR certified ergonomische stoelen).

In deze combinatie was ie zelfs iets voordeliger dan de Innovation. In de lease scheelde het mij €20,- in de maand. Intro pakketten zijn overigens niet meer in de aanbieding, ik was gelukkig nog met op tijd.

Zit echt alles op en aan, heb nog wel even getwijfeld over Denon pakket, maar wilde onder leasebudget blijven (€900,-), zit er nu €0,49 overheen :)

AGR stoelen zou ik ieder willen adviseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Die Opel kende ik niet, maar ziet er best leuk uit voor een kleine SUV! Beter dan een Renault, CX5 of Qasqai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:42
AllSeeyinEye schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 19:15:
Die Opel kende ik niet, maar ziet er best leuk uit voor een kleine SUV! Beter dan een Renault, CX5 of Qasqai.
Gelukkig verschillen smaken.
Edit deze is idd wel mooi ik ben ik de war met zo'n andere opel...x de crossland denk ik.

[ Voor 14% gewijzigd door Snowhite0901 op 18-10-2017 22:49 ]

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:20
Opel heeft er wel zijn eigen draai aangegeven inderdaad, echter vind ik wel dat je in de lijn van de auto nog wel goed kunt zien dat het een Peugeot 3008 is. Verder vind ik het ook jammer dat motoren van Opel zelf (nog) niet leverbaar zijn in deze modellen. Zou persoonlijk in zo'n auto liever de 1.4 benzine van Opel willen hebben met 150pk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[MAUS] schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 22:51:
[...]

Opel heeft er wel zijn eigen draai aangegeven inderdaad, echter vind ik wel dat je in de lijn van de auto nog wel goed kunt zien dat het een Peugeot 3008 is. Verder vind ik het ook jammer dat motoren van Opel zelf (nog) niet leverbaar zijn in deze modellen. Zou persoonlijk in zo'n auto liever de 1.4 benzine van Opel willen hebben met 150pk.
Volgens mij wordt enkel het onderstel en wellicht de aandrijflijn gedeeld. Het zijn optisch twee heel verschillende auto’s zowel qua exterieur als qua interieur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-09 13:32
Volgens mij is dit zo'n beetje de opvolger van de Opel Antara. Ze hebben inmiddels ook de Crossland X uitgebracht, en die snap ik niet helemaal, gekeken naar de Mokka X, die al enige tijd leverbaar is (of de Crossland moet nog iets kleiner zijn dan de Mokka)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:35
zokiz schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 11:40:
Even jullie mening over mijn aankomende leaseauto:
Mercedes C180 (benzine) business solution incl. panorama dak (automaat 9G).
18 maanden lease
25.000 km per jaar
€475 (ex btw, ex brandstof) per maand

Ik vind het echt een scherpe prijs?
Is het ook, zeker met de gratis automaat actie bij Mercedes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Landon
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-09 04:57
Heren, ik heb toch nog eventjes jullie hulp nodig over het feit van leasen.

Ik heb een budget van €800 (incl brandstof) en heb berekend dat als ik een V40 D2 Nordic+ / V40 D3 Business Sport wil, ik rond de 700 kwijt ben. Hier zal ik zelf dan iets bijschieten.. Dit is beide een diesel in automaat vorm.

Nu zit ik te kijken voor een Skoda Octavia en Renault Megane Bose, en deze hebben een nog hogere aanschafwaarde als ik deze wil kiezen met een automaat.. Weet iemand waarom deze zo belachelijk duur zijn?

De aanschafwaarde van de V40 zit rond de 32k, maar de Octavia en Megane (met dezelfde opties) zit ik rond de 34-36k

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• guysp
Tijd om te showen! Zojuist mijn Mazda 2 GT-Luxury mogen ophalen :D

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/58rmUji.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bwLShmL.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/m3rQAB9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Juancho schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 12:31:
Mijn nieuwe auto sinds gister!

Volvo V40 D2 Nordic+
Nordic+ Luxury Line (en alle opties die daar bij horen zoals stoelverwarming etc.)
Amazon Blue
Panoramadak
Volvo On Call
Extra getint glas achterportieren en achterklep
Hemelbekleding in Offblack
Milled Aluminium inleg in middenconsole
Neerklapbare rugleuning passagiersstoel
Nordic+ Luxury Line
Vasa leder Charcoal
18 inch Lichtmetalen velgen
Diffuser achterbumper

Erg blij mee!!

Edit: paar fotos:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Reed je toevallig vandaag (20/10) rond 18u thv knooppunt Deil op de A2 richting Amsterdam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:17
Nee vrijdag is m'n thuiswerk dag. Maar ik kom sowieso niet uit de buurt van Amsterdam :)

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:22
Landon schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 13:36:
Heren, ik heb toch nog eventjes jullie hulp nodig over het feit van leasen.

Ik heb een budget van €800 (incl brandstof) en heb berekend dat als ik een V40 D2 Nordic+ / V40 D3 Business Sport wil, ik rond de 700 kwijt ben. Hier zal ik zelf dan iets bijschieten.. Dit is beide een diesel in automaat vorm.

Nu zit ik te kijken voor een Skoda Octavia en Renault Megane Bose, en deze hebben een nog hogere aanschafwaarde als ik deze wil kiezen met een automaat.. Weet iemand waarom deze zo belachelijk duur zijn?

De aanschafwaarde van de V40 zit rond de 32k, maar de Octavia en Megane (met dezelfde opties) zit ik rond de 34-36k
Waarschijnlijk omdat die hele V40 in de kofferbak van een Octavia past.

Met gestrekt been.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10:51
@Landon De Megane is de nieuwere auto en in het begin zijn ze altijd wat duurder wanneer je pakketten en opties kiest (sowieso wordt elk nieuw model waarschijnlijk steeds duurder).

De Octavia en V40 zijn beiden gefacelift, waarbij de V40 nu gewoon heel aantrekkelijke pakketten biedt voor relatief weinig geld. Een Business Sport luxury line bijvoorbeeld kostte 2 jaar geleden zo’n 6-9k meer met gelijke opties. Beetje aan het einde van zijn latijn, dus om toch aantallen te doen aantrekkelijker geprijsd.
Toen wij 3 maanden geleden vergeleken waren de Megane, Octavia en V40 ongeveer allemaal even duur (+- 34k, diesel). Terwijl de V40 voorheen dus eerder rond de 40 zat met die uitrusting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

artbij schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 20:00:
[...]

Waarschijnlijk omdat die hele V40 in de kofferbak van een Octavia past.
Zeker, maar voor de prijs van de materialen in het V40 dashboard kan je een hele Octavia in elkaar schroeven. VAG zal dus wel te veel winst maken op zo'n Skoda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 08:09:
[...]

Zeker, maar voor de prijs van de materialen in het V40 dashboard kan je een hele Octavia in elkaar schroeven. VAG zal dus wel te veel winst maken op zo'n Skoda.
Een Volvo zit over het algemeen tussen een Volkswagen en Audi in qua afwerking. Op een paar uitzonderingen daar gelaten (de laatste generatie c30) maar daar was de prijs dan ook naar.
voor het geld van het dashboard koop je waarschijnlijk het dashboard van een octavia en de achterklep.
Ik snap niet waarom mensen zo neerbuigen doen over andere automerken.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shunt schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 08:28:
[...]

Een Volvo zit over het algemeen tussen een Volkswagen en Audi in qua afwerking. Op een paar uitzonderingen daar gelaten (de laatste generatie c30) maar daar was de prijs dan ook naar.
voor het geld van het dashboard koop je waarschijnlijk het dashboard van een octavia en de achterklep.
Ik snap niet waarom mensen zo neerbuigen doen over andere automerken.
Ik snap niet dat je niet ziet dat dit een reactie is op een zelfde soort reactie. Of denk jij wel dat er een hele V40 bij de Octavia in de bagageruimte past? Zie het als humor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:22
Verwijderd schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 08:09:
[...]

Misschien kun je beter naar een Skoda van na 2010 kijken voor deze vergelijking. Die gaat dan nl niet meer op.

Met gestrekt been.

Pagina: 1 ... 105 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic