Keuze leaseauto - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 104 ... 106 Laatste
Acties:
  • 656.142 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Exocet schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 20:28:
Help mij kiezen! Na een lange zoektocht en proefritten heb ik nog twee opties:

Ben benieuwd wat jullie zouden kiezen.
Golf, voor mij geen 308SW meer, vond het geen fijne auto, stoelen waren niet relaxed, navigatie een trage draak en de kwaliteit was nou ook niet je van het.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help mij kiezen! Na een lange zoektocht en proefritten heb ik nog twee opties:
Lijkt me een duidelijke zaak: de 308 kiezen. Als je de Golf nu al saai vindt, dan komt hij over een jaar helemaal je keel uit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11:55

Ktenolix

Pijlsnel

@Exocet ik zou zelf ook voor de 308 gaan. VW is naar mijn mening van binnen altijd hetzelfde.

Bij mij is de knoop doorgehakt. Gisteren bevestiging gekregen van mijn bestelling. Dit wordt em:

Peugeot 308 SW
Afbeeldingslocatie: https://s1.postimg.org/9eleua54z3/IMG-20171002-_WA0023.jpg
Uitvoering: Blue Lease Premium
Motor: 2.0 Blue HDI handbak
Opties
  • Metaallak 'Noir Perla Nera'
  • Stof/kunstleder 'Oxford' Mistral
  • Pack Full LED
  • Denon soundsystem
  • Keyless Entry & Start
  • Trekhaak vast
Verwachte leverdatum:
Week 5 2018

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 12:27
Help mij kiezen! Na een lange zoektocht en proefritten heb ik nog twee opties:Eisen waren vooraf :
- diesel automaat
- ruim
- android auto ondersteuning
- 1400 kg trekgewicht

Heel veel overeenkomsten en positieve punten voor mij :
- prijs is gelijk
- prima rij eigenschappen en goede automaat
- goed en snel media systeem met android auto
- grote kofferruimte

Extra plussen en minnen voor de 308:
+ oogt zeer ruim van binnen, mede door het fantastische panoramadak
+ geweldig geluidssysteem (Denon)
+ meer PK's (acceleratie 0-100 km/h 8,9 s (golf 10,7 s)
+ keyless entry
- 1 usb! die wordt bezet ivm android auto
- 16 inch , geen 17 inch mogelijk

en de Golf:
+ rijdt net wat beter
+ prima afwerking
+ goede stoelen
+ ACC standaard
- geen keyless entry (niet mogelijk op de comfortline)
- saai uiterlijk

Voor mij direct de VW. No-brainer.

Gezien je eis voor een grote kofferbak:
Zet als minpunt bij de 308 er nog even bij dat als je meer dan een krat bier achterin zet je hulpveren nodig hebt om te voorkomen dat de kont over het asfalt schraapt.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Korvaag schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 07:49:
[...]

Voor mij direct de VW. No-brainer.

Gezien je eis voor een grote kofferbak:
Zet als minpunt bij de 308 er nog even bij dat als je meer dan een krat bier achterin zet je hulpveren nodig hebt om te voorkomen dat de kont over het asfalt schraapt.
Zo nu en dan zit mijn 308 hatchback tot aan het plafond vol maar nog nooit last gehad van de vering. Maar ik zou liever sporadisch last hebben van de vering achter dan in een auto rijden die ik vanaf het begin al saai vind.

@Exocet weet je dat zeker van slechts 1 usb? Ik heb namelijk 1 usb in het handschoenkastje en 1 usb in de midden console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 09:16:
[...]

Zo nu en dan zit mijn 308 hatchback tot aan het plafond vol maar nog nooit last gehad van de vering. Maar ik zou liever sporadisch last hebben van de vering achter dan in een auto rijden die ik vanaf het begin al saai vind.

@Exocet weet je dat zeker van slechts 1 usb? Ik heb namelijk 1 usb in het handschoenkastje en 1 usb in de midden console.
Ja, heb nog gekeken en nagevraagd bij de dealer. De vernieuwing van 2017 is dus gunstig voor de snelheid van het systeem, maar helaas besloten om een usb aansluiting te schrappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Verwijderd schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 09:16:
[...]

Het speelt met name bij de combi omdat die veel groter is en daarom ook veel meer kan verstouwen, maar ook de hatchback kan je op de snelweg al herkennen als er vier man inzitten. Kijk maar eens naar alle beladen 308'jes op de snelweg. In veel reviews/testen van deze auto wordt het ook expliciet aangeraden om hulpveren te monteren om instabiliteit bij belading te voorkomen. Zodra je een caravan gaat trekken is het onmisbaar.
Zelfs de dealers adviseren het:
https://www.nefkens.nl/bv/noord/zwaar-beladen.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:33
Wat is er mis met een saai uitziende auto? Ik heb een saaie auto, maar van binnen is ie wel mooi en het rijdt super. Ik zie dan zelf ook bijna nooit de buitenkant van mijn eigen auto, behalve bij instappen/uitstappen.
Ik vind rijcomfort vele malen belangrijker, dus saai en goede rijeigenschappen (lees: geen lelijke auto dus, saai is iets anders)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:31
Ik vind een 308, zeker van buiten, echt niet spannender dan een Golf eerlijk gezegd. Daarnaast zie je de 308 ontzettend veel (voor mijn gevoel véél meer dan de Golf Variant), dat zou ik eerder als minpunt zien eigenlijk.

Mits Peugeot inmiddels het navi/multimedia systeem op orde heeft zou ik de keuze vooral af laten hangen van de hoeveelheid vermogen en luxe die je krijgt voor hetzelfde geld, op dat gebied zou de Golf het wel eens kunnen afleggen.
Als het navi/multimedia nog altijd zo traag en onwerkbaar is dan zou ik graag een paar centen extra betalen voor een Golf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Niet als pun bedoeld, maar dit is de zoveelste variant / wagon / station die hier langs komt. Worden er dan echt bij voorkeur geen sedans (of hatchbacks) meer gekozen? Ik vind (persoonlijk, I know) een sedan nagenoeg bij alle modellen mooier dan de station...

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kapteynn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-09 16:24

Kapteynn

Kapteyn -Silvermoon-

@AllSeeyinEye Ja zeker wel.

Afgelopen week is mijn Skoda Octavia geleverd. 3 weken eerder dan verwacht. Erg blij met de auto.

De foto mag natuurlijk niet ontbreken.
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/5vawc4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
MerijnB schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 18:53:
[...]

Even opgezocht net.

Lengte Tiguan: 4.48
Lengte Karoq: 4.38
Lengte T-Roc: 4.23

Qua lengte zit de Karoq dus dichter bij de Tiguan dan bij de T-Roc.
Wielbasis T-Roc, quote uit https://www.autozine.nl/v...swagen-introduceert-t-roc
"De cross-over meet 4,234 meter in lengte (25,2 centimeter korter dan de Tiguan), 1,819 meter in de breedte (zonder spiegels), is 1,573 meter hoog en heeft een wielbasis van 2,603 meter. Opvallend aan het ontwerp van de T-Roc is de korte overhang voor en achter (8,31 centimeter en 8,00 centimeter) en de grote spoorbreedte (1,546 meter voor en 1,541 meter achter)."

Wielbasis (belangrijk voor binnenruimte/beenruimte achter) opgezocht:
Tiguan 2604 mm
Karoq 2638 mm
T-roc 2603 mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Korvaag schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 09:48:
[...]

Het speelt met name bij de combi omdat die veel groter is en daarom ook veel meer kan verstouwen, maar ook de hatchback kan je op de snelweg al herkennen als er vier man inzitten. Kijk maar eens naar alle beladen 308'jes op de snelweg. In veel reviews/testen van deze auto wordt het ook expliciet aangeraden om hulpveren te monteren om instabiliteit bij belading te voorkomen. Zodra je een caravan gaat trekken is het onmisbaar.
Zelfs de dealers adviseren het:
https://www.nefkens.nl/bv/noord/zwaar-beladen.html
Ik kan eigenlijk elke c segmeter met 4 man erin wel herkennen op de snelweg. Of dat nou zo uniek is voor de 308. Ik ben een keer met 4 man op vakantie geweest in een golf (5 of 6) en toen voelde ik achterin ook dat de achterband tegen de wielkas aan kwam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korvaag
Verwijderd schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 11:40:
[...]

Ik kan eigenlijk elke c segmeter met 4 man erin wel herkennen op de snelweg. Of dat nou zo uniek is voor de 308. Ik ben een keer met 4 man op vakantie geweest in een golf (5 of 6) en toen voelde ik achterin ook dat de achterband tegen de wielkas aan kwam.
Joh ik vind het allemaal prima. Ik geef aan dat het voor dit model specifiek een probleem is en dat het wellicht handig is om dit in de plus- en minpunten mee te nemen. Forums spreken ervan. Testen spreken ervan. Dealers spreken ervan. Je hoeft je eigen keuze voor je auto tegenover mij niet te verdedigen hoor. Ik probeer de vrager alleen wat extra informatie te geven gezien zijn vraag.

Voor wat naleeswerk naast de dealer URL die ik al gaf:
https://www.autoweek.nl/rijimpressie/peugeot-308-2017/

... en is de achteras nog altijd week; op korte oneffenheden gedraagt de vering zich regelmatig nerveus, terwijl zware belading een bovengemiddeld effect heeft op het weggedrag. Veel ervaringsdeskundigen bevelen hulpveren aan de achterzijde aan en dat advies blijft overeind.

Ander linkje:
http://www.goedoppad.nl/d...ekauto-van-het-jaar-2014/

... Ongeacht het feit dat de 308 wordt geprezen om zijn zeer goede wegligging en comfort blijkt toch dat de veren naarmate de belading toeneemt ver door te zakken, tot de bumpstop! En dat nog niet eens bij de maximale belasting.

[ Voor 37% gewijzigd door Korvaag op 05-10-2017 11:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Exocet schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 09:22:
[...]
De vernieuwing van 2017 is dus gunstig voor de snelheid van het systeem, maar helaas besloten om een usb aansluiting te schrappen.
Is die snelheid echt zoveel beter? Zijn daar al filmpjes van? Ik heb zelf een kleine 4 maanden gereden in de 308 SW en heb nu 5 maanden een Octavia 3 facelift model. Het verschil in snelheid had niet groter kunnen zijn, even los van de Franse onlogica in de 308. Onbegrijpelijk dat er zo'n traag systeem gemonteerd is, alsof je een iPhone 3G (308) vergelijkt met een iPhone 8 (Octavia)...

Wat betreft de discussie over de vering kan ik dat ook alleen maar beamen. De 308 is eigenlijk de enige auto waar ik bij lange doordraaiers/fly-overs altijd de achterkant een stapje opzij voelde doen bij dwarsrichels. De Octavia die ik nu heb heeft daar geen last van, de V40 niet, een Golf 6 hatchback niet, etc. Het voelt allemaal erg losjes en bouncy aan, heel comfortabel maar het wekt niet echt vertrouwen als je echt een keer moet uitwijken...

[ Voor 6% gewijzigd door J0YR1D3R op 05-10-2017 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:06
desmond schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 11:25:
[...]

Wielbasis T-Roc, quote uit https://www.autozine.nl/v...swagen-introduceert-t-roc
"De cross-over meet 4,234 meter in lengte (25,2 centimeter korter dan de Tiguan), 1,819 meter in de breedte (zonder spiegels), is 1,573 meter hoog en heeft een wielbasis van 2,603 meter. Opvallend aan het ontwerp van de T-Roc is de korte overhang voor en achter (8,31 centimeter en 8,00 centimeter) en de grote spoorbreedte (1,546 meter voor en 1,541 meter achter)."

Wielbasis (belangrijk voor binnenruimte/beenruimte achter) opgezocht:
Tiguan 2604 mm
Karoq 2638 mm
T-roc 2603 mm
Het klopt dus dat de wielbasis van de Karoq langer is dan de Tiguan?
In dat geval vreemd dat hij onder de Tiguan geplaatst wordt :p

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:49

DeluxZ

Livin' the good life

MerijnB schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 12:22:
[...]

Het klopt dus dat de wielbasis van de Karoq langer is dan de Tiguan?
In dat geval vreemd dat hij onder de Tiguan geplaatst wordt :p
Dat is typisch Skoda. Ruimte voor je geld.

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agnocchi
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-08 21:06
AllSeeyinEye schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 11:10:
Niet als pun bedoeld, maar dit is de zoveelste variant / wagon / station die hier langs komt. Worden er dan echt bij voorkeur geen sedans (of hatchbacks) meer gekozen? Ik vind (persoonlijk, I know) een sedan nagenoeg bij alle modellen mooier dan de station...
De sedan ziet er vaak wel (erg) goed uit en ook de kofferbak van menig sedan kan heel erg veel in, maar in Nederland worden er eigenlijk (zeker vergeleken met de landen om ons heen) erg weinig van verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

agnocchi schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 13:28:
[...]

De sedan ziet er vaak wel (erg) goed uit en ook de kofferbak van menig sedan kan heel erg veel in, maar in Nederland worden er eigenlijk (zeker vergeleken met de landen om ons heen) erg weinig van verkocht.
Precies. De enige niet stations die je veel ziet (auto's in het A en B segment tel ik niet mee) zijn de 3 en 5 Serie, S60, Mazda 6 en Golf. Van vrijwel ieder ander model zie je de station vaker dan de sedan/hatchback.
En dat is in Nederland kennelijk de gewoonte, alleen vraag ik mij dus af waarom dat is. Want ik kan me niet voorstellen dat er hier zo'n afwijkende smaak is ten opzichte van wat wereldwijd het geval is.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-09 12:48
AllSeeyinEye schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 13:33:
[...]

Precies. De enige niet stations die je veel ziet (auto's in het A en B segment tel ik niet mee) zijn de 3 en 5 Serie, S60, Mazda 6 en Golf. Van vrijwel ieder ander model zie je de station vaker dan de sedan/hatchback.
En dat is in Nederland kennelijk de gewoonte, alleen vraag ik mij dus af waarom dat is. Want ik kan me niet voorstellen dat er hier zo'n afwijkende smaak is ten opzichte van wat wereldwijd het geval is.
Praktisch ingesteld volk denk. Bij een sedan kan lang niet altijd de achterbank plat, je zal het maar nodig hebben. Dat dacht ik zelf ook, nou heb ik werkelijk in de 4,5 jaar dat ik mn huidige auto heb, wel 3x de achterbank plat gehad... Waarbij ik het waarschijnlijk ook wel op een andere manier had op kunnen lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agnocchi
[...]

Het zal mij niet verbazen als het te maken heeft met de sleurhuts en vakantie-in-eigen-land-mentaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

[...]

Mondeo ook IMHO. Lang getwijfeld. Vind de hatchback ook erg geslaagd en dat vind ik lang niet altijd.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:24
Wicked-Game schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 08:29:
Paar pagina's terug al aangegeven dat het na wat proefritten mogelijk een Talisman zou worden. Het hing o.a. af of de Easy Life Deal op de Talisman nog verlengd zou worden. Na wat belletjes werd dit bevestigd, en toen was het voor mij wel duidelijk. De Talisman Estate (andere landen Grand Tour) moest het gaan worden.

Dus gisteren besteld:

Renault Talisman Estate
Motor: DCI110 met 6-bak
Uitvoering: Intense
Kleur: Noir Etoile (lang getwijfeld tussen zwart en Blue Cosmos)
Opties:
- R-Link 2 Navigatiesysteem met 8,7" scherm, en Bose Premium Surround Sound
- Easy Life Pack (Nu tijdelijk gratis)

Het Easy Life Pack voegt de volgende opties toe:

- Easy Park Assist
- Parkeersensoren voor
- Achteruitrijcamera
- Blindspot warning
- Handsfree achterklep

Zo gaat die dan worden:

[afbeelding]

Verwachte levertijd: 2,5/3 maanden
Auto is bij de dealer aangekomen, en aanstaande woensdag mag ik de auto gaan ophalen. Ben erg benieuwd :)

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Alweer een station :/ :+

Mooie bak! Intens is zeer compleet. Toentertijd ook op de shortlist gehad :)

[ Voor 62% gewijzigd door JB op 05-10-2017 14:40 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
[...]

Over het algemeen rijden we in Nederland met kleinere auto's als in andere landen omdat we ons scheel betalen aan onze gouden koe. Eigenlijk toch vreemd voor gemiddelde een van de langste inwoners. Maar omdat we toch spullen willen meenemen is een station dan wel erg makkelijk.

Zelf had ik een half jaar een Clio IV waarna ik deze ingeruild heb voor een Clio IV Estate en het verschil is gigantisch. Niet alleen de liters nemen toe, maar ook de opening van de kofferbak. Overigens hoeft de kofferbak van mij niet groter als 400-450 liter. Daar boven zou meer waarde aan het ontwerp hechten aangezien ik voor de vakantie er toch een trekhaak onder wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:39
Help mij kiezen! Na een lange zoektocht en proefritten heb ik nog twee opties:Eisen waren vooraf :
- diesel automaat
- ruim
- android auto ondersteuning
- 1400 kg trekgewicht

Heel veel overeenkomsten en positieve punten voor mij :
- prijs is gelijk
- prima rij eigenschappen en goede automaat
- goed en snel media systeem met android auto
- grote kofferruimte

Extra plussen en minnen voor de 308:
+ oogt zeer ruim van binnen, mede door het fantastische panoramadak
+ geweldig geluidssysteem (Denon)
+ meer PK's (acceleratie 0-100 km/h 8,9 s (golf 10,7 s)
+ keyless entry
- 1 usb! die wordt bezet ivm android auto
- 16 inch , geen 17 inch mogelijk

en de Golf:
+ rijdt net wat beter
+ prima afwerking
+ goede stoelen
+ ACC standaard
- geen keyless entry (niet mogelijk op de comfortline)
- saai uiterlijk

Er is inmiddels al flink wat geroepen over deze keuze. Ik ben het in principe met @Korvaag eens dat je wel rekening moet houden met de belading in de 308. Het is een bekend probleem dat de achterkant wat snelle doorzakt dan bij vergelijkbare auto's.

Dat wil overigens niet zeggen dat ik je de Golf direct zou aanbevelen, het gaat er in deze vergelijking met name om wat je belangrijker vindt. De golf is een typisch duitse auto, in mijn opinie dus behoorlijk saai (pas in R-lin trim wordt het een beetje een interessante auto om naar te kijken), maar daarentegen wel ontzettend degelijk. De peugeot is dan een stuk minder degelijk, vooral qua rijgedrag, maar biedt daarentegen wel meer voor dezelfde prijs (in dit geval; sterkere motor + Denon/panodak/keyless entry). Ik denk dat dat dan ook de enige afweging moet zijn. Ik zie trouwens dat 1400kg trekgewicht een vereiste is, in dat geval zou ik bij de dealer direct de hulpveren meebestellen, lijkt me wel prettiger als je de auto gaat gebruiken om meer te trekken. Mag ik overigens vragen waarom deze twee opties zijn overgebleven? In dit segment is toch redelijk wat te kiezen zoals bijvoorbeeld een astra (goedkopere golf) of megane (imo degelijkere 308) ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

[MAUS] schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 15:15:
[...]

Mag ik overigens vragen waarom deze twee opties zijn overgebleven? In dit segment is toch redelijk wat te kiezen zoals bijvoorbeeld een astra (goedkopere golf) of megane (imo degelijkere 308) ;) .
Vergeet niet de A3, de 1 Serie, de A klasse, een Julietta, Mini <3, Mazda 3, Cee'd, V40, Focus... tig modellen in dit segment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:39
AllSeeyinEye schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 15:27:
[...]

Vergeet niet de A3, de 1 Serie, de A klasse, een Julietta, Mini <3, Mazda 3, Cee'd, V40, Focus... tig modellen in dit segment.
Het waren ook maar 2 voorbeelden (die naar mijn mening in lijn liggen met de keuzemogelijkheden die al zijn aangegeven), maar uiteraard valt er een hoop te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

@[MAUS] Het was ook niet als kritiek / commentaar op jouw post bedoeld, maar als aanvulling daarop ;)

Als ik een C segmenter moest kiezen (wat dus sowieso in zou houden dat ik geen of minder kinderen zou hebben) dan werd het een A Klasse (looks), 1 Serie (rijgedrag) of Mini Cooper S (Cabrio) (best of both)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
AllSeeyinEye schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 15:41:
@[MAUS] Het was ook niet als kritiek / commentaar op jouw post bedoeld, maar als aanvulling daarop ;)

Als ik een C segmenter moest kiezen (wat dus sowieso in zou houden dat ik geen of minder kinderen zou hebben) dan werd het een A Klasse (looks), 1 Serie (rijgedrag) of Mini Cooper S (Cabrio) (best of both)
Allemaal leuk en aardig, ik heb zo ook bekeken toen ik opzoek ging naar een C-segmenter. Maar een A-klasse, A3 of 1-serie zijn behoorlijk wat duurder dan bijv. een Astra (heb ik nu).

Een nagenoeg full-option Astra is even duur als een instap A3, A-Klasse of 1-serie en heeft ook nog eens minder vermogen. Nu had ik qua luxe en vermogen best een beetje willen inboeten, maar ik vond het verschil echt niet te verantwoorden.

Eigenlijk wordt het pas leuk shoppen voor een A3, A-Klasse of 1-serie als je het budget voor een D-segmenter heb, zeg +/- €40.000 cataloguswaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:09

elsinga

=8-)

[MAUS] schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 15:15:
Ik zie trouwens dat 1400kg trekgewicht een vereiste is, in dat geval zou ik bij de dealer direct de hulpveren meebestellen, lijkt me wel prettiger als je de auto gaat gebruiken om meer te trekken.
En controleer even wat het maximale treingewicht is... een paar jaar geleden hadden de franse merken de eigenschap dat het treingewicht flink lager lag dan max auto + max trekgewicht. Kwam er op neer dat als je de maximale caravan/kar er achter wilde hangen er niks in de auto mocht...

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:27
B-Real schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 16:10:
[...]

Allemaal leuk en aardig, ik heb zo ook bekeken toen ik opzoek ging naar een C-segmenter. Maar een A-klasse, A3 of 1-serie zijn behoorlijk wat duurder dan bijv. een Astra (heb ik nu).

Een nagenoeg full-option Astra is even duur als een instap A3, A-Klasse of 1-serie en heeft ook nog eens minder vermogen. Nu had ik qua luxe en vermogen best een beetje willen inboeten, maar ik vond het verschil echt niet te verantwoorden.

Eigenlijk wordt het pas leuk shoppen voor een A3, A-Klasse of 1-serie als je het budget voor een D-segmenter heb, zeg +/- €40.000 cataloguswaarde.
Een leuke A3 is er wel voor 32-36k hoor.
Ik heb beiden gereden en bentoch blij dat ik van die Astra af ben nofi.
Kwaliteit is echt een heel stuk minder, rijgedrag van een krant (zeker met de 3-cilinder) en over electronica en multimedia nog maar te zwijgen.
Dan leg ik er wel even wat geld bij.
Ik denk overigens dat de A3 ook nog een stuk waardevaster zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 16:11
Driecylinder moet juist beter sturen lijkt me. Gewichtsverdeling van een Astra (zoals de meeste FWD’s) is te veel vooraan. Dan is een lichter blok beter voor de handling.

Of bedoel je dat de prestaties tegenvallen? In dat geval, ik denk dat 35k bij Opel meer power koopt dan bij Audi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
t_captain schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 21:06:
Driecylinder moet juist beter sturen lijkt me. Gewichtsverdeling van een Astra (zoals de meeste FWD’s) is te veel vooraan. Dan is een lichter blok beter voor de handling.

Of bedoel je dat de prestaties tegenvallen? In dat geval, ik denk dat 35k bij Opel meer power koopt dan bij Audi.
Prestaties niet, daar verwacht ik niets van maar het is het weggedrag zelf.
Totaal geen gevoel met de weg, slappe vering en met een beetje bocht had ik het gevoel dat ik hem zo kwijt kon raken.

De 3-cilinder had ook aardig wat kuren en motor meldingen. (Opeens motor vermogen verminderd in het dashboard en zakt als een pudding in voor 20 seconden) Navi leek keurig Carplay te ondersteunen behalve dat van mijn contactenboek alleen de eerste 20 beschikbaar waren en zoeken was schier onmogelijk. En met de stem assist heb ik ook nog nooit succesvol een nummer kunnen bellen.
Schuif kantel dak had 3 standen; ventilatie, helemaal open of helemaal dicht :s .
Als laatste had ik dat ook mijn dashboard en navi af en toe knipperden en de navi zichzelf spontaan resette naar fabrieksinstellingen.
Daarnaast behoorlijk veel windruis en de materialen voelen en zien echt behoorlijk goedkoop.

Klinkt misschien wel heel negatief allemaal maar het bracht mij terug naar mijn Ford Mondeo tijdperk met vergelijkbare kwalen :+ .

Ik heb de Astra als voorloop auto gereden voor 5 maanden. Hij kwam uit november 2016 en had 17k op de teller toen ik hem ging rijden.
Ook een positief punt; de kofferbak ruimte!

Voor 28k heb je op papier een hoop opties maar het is allemaal niet top afgewerkt.

Kennis rijdt nu een A3 1.6TDI voor 32k. Ik had de 2.0TDI destijds met behoorlijk wat opties en die was 36k, ik had er nooit geen spijt van in ieder geval. (A3 Limousine S-Line edition 1.0 TFSI 116pk is 35k)

[ Voor 20% gewijzigd door GeeMoney op 05-10-2017 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

B-Real schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 16:10:
[...]

Het is allemaal een kwestie van het in het juiste perspectief te plaatsen. Zoals uit eerdere reacties namelijk al blijkt kan je ook voor onderin de 30k een A3 (bijvoorbeeld) leasen, en aan de andere kant vind ik het door jou gegeven budget ook voor een C segmenter niet spannend (mijn Octavia (ook C segment trouwens) kostte ook al € 38,5k.

Verder gaf ik aan dat als ik een nu C segmenter moest kiezen (bij een andere gezinssamenstelling) dat ik dan een van de genoemde drie zou nemen. Dat is dan sowieso op basis van mn huidige budget (huidige leaseauto kost zo'n 1150 in de lease en heeft een waarde van 45k). En daar kan ik prima een leuke A Klasse / 1 Serie / Cooper S voor samenstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Alles in perspectief inderdaad ;)

Mijn budget licht iets lager dan dat en ik heb gekozen om bij een Astra de volledige optielijst aan te kruizen ipv een minder uitgeruste en minder snelle A3/1-serie te kiezen.

@GeeMoney gelukkig heb ik het niet zo slecht getroffen :X
Nu na dik een jaar en 40.000km geen mankementen of echte tekortkomingen, of nouja, de parkeersensoren staan altijd knetter hard en kunnen niet zachter gezet worden.
Overigens geloof ik gelijk dat een A3 of 1-serie (nog) degelijker in elkaar steekt, maar om die hetzelfde uitgerust te krijgen ben je toch echt een bak meer geld kwijt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:24
JB schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 14:39:
Alweer een station :/ :+

Mooie bak! Intens is zeer compleet. Toentertijd ook op de shortlist gehad :)
Intens is zeker compleet :)

En ja ook een station, dit ivm een kleine die eraan komt en alle "zooi" die je dan mee moet slepen. Ik vond daarin de station wat praktischer. Al moet ik eerlijk toegeven dat de sedan van de Talisman ook een mooie verschijning is.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:02
Gisteren opgehaald :) Mooi praktisch aangezien we straks met zijn 3-en in de auto zitten (wat ik nog niet wist bij het bestellen overigens ;) )

Octo

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:26
KillaZ schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 09:56:
Gisteren opgehaald :) Mooi praktisch aangezien we straks met zijn 3-en in de auto zitten (wat ik nog niet wist bij het bestellen overigens ;) )

[afbeelding]
Netjes, en gefeliciteerd met de auto en je gezinsuitbreiding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
B-Real schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 08:54:
Alles in perspectief inderdaad ;)

Mijn budget licht iets lager dan dat en ik heb gekozen om bij een Astra de volledige optielijst aan te kruizen ipv een minder uitgeruste en minder snelle A3/1-serie te kiezen.

@GeeMoney gelukkig heb ik het niet zo slecht getroffen :X
Nu na dik een jaar en 40.000km geen mankementen of echte tekortkomingen, of nouja, de parkeersensoren staan altijd knetter hard en kunnen niet zachter gezet worden.
Overigens geloof ik gelijk dat een A3 of 1-serie (nog) degelijker in elkaar steekt, maar om die hetzelfde uitgerust te krijgen ben je toch echt een bak meer geld kwijt.
Zo is het, alles in perspectief hoor en iedereen maakt zijn eigen keuzes.
Inderdaad! Die parkeer sensoren staan echt loeihard :D mijn kinderen klaagden zelfs steen en been over hun oren :| .

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 07:30
308 vs Golf:
Als je regelt dat als je problemen hebt met de 308 een Golf als vervangwagen krijgt dan rijd je de komende jaren in beide auto's ongeveer evenveel :)

Ik heb een 308 GT Line HB 150 PK EAT (automaat).
Dat is echt een rammelbak. Ik heb hem april 2015 gekregen en ondertussen al meer dan 30dkm in vervangwagens gemaakt omdat dat ding ieder hondsgezeik bij de garage staat.
Op zich wel een complete auto, reed hiervoor een Golf7 1.6 tdi en de snelheid en de automaat is wel fijn. Denon is ook goed, maar niet zo goed als de dynaudio van VW.
Kwa sturen is de Golf (ik had een r-line met sportonderstel) zowel meer comfortabel als sportiever.
Het MM systeem (discover PRO) was echt veel beter dan dat ding in de 308.
Stoelen in beide auto's wel goed.
De Golf heeft me nooit in de steek gelaten en de 308 meerdere malen. Veel bezoekjes aan de dealer en al 8(!) keer met de wegenwacht mee. En dan spreek ik nog niet eens over de keren dat je de auto moet herstarten door een probleem (uitvallende stuurbekrachtiging, radio, spiegels die niet klappen etc. etc.) wat dan na een herstart op miraculeuze wijze verdwijnt.
Voor mij nooit meer een Peus in ieder geval.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• guysp
  • Laatst online: 08-09 07:29
Het is zover, ik heb mijn bestelling geplaatst voor de Mazda 2 GT-Luxury in het Crimson Red met de 1.5 Skyactive-G 66kW/90pk moter! Het wordt verwacht dat ik hem al begin november mag ophalen *O*

// TODO: Schrijf een signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Landon
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-09 04:57
Heren, ik ben binnenkort opzoek naar een nieuwe lease auto, ik zit zelf aan een Volvo V40 of een Skoda Octavia te denken, maar ben benieuwd wat jullie nog meer voor onderstaande eisen kunnen aanraden!

Leasebudget: €800 incl brandstof
Kilometrage per jaar: 35k
Contractduur: 48 maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: inclusief brandstofcomponent
Merkbeleid, zo ja, welke: Geen
Overige afhankelijkheden: Geen
Specifieke wensen: Het liefst een comfortabele auto met automaat. Hoeft geen station te zijn. Beetje pit in de motor is altijd leuk, en ik hou van opties!
Uiteindelijke keuze:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:38
Renault Megane (Estate), Opel Astra (Sports Tourer), Seat Leon (ST).
Die kwamen bij mij in aanmerking met hetzelfde leasebudget en je andere eisen. Uiteindelijk voor de Octavia Combi gekozen :) Maar de genoemde auto's kun je iedergeval leuk aankleden.

[ Voor 12% gewijzigd door vinom op 09-10-2017 14:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10:51
Landon schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 14:19:
Heren, ik ben binnenkort opzoek naar een nieuwe lease auto, ik zit zelf aan een Volvo V40 of een Skoda Octavia te denken, maar ben benieuwd wat jullie nog meer voor onderstaande eisen kunnen aanraden!

Specifieke wensen: Het liefst een comfortabele auto met automaat. Hoeft geen station te zijn. Beetje pit in de motor is altijd leuk, en ik hou van opties!
Uiteindelijke keuze:
Tsja, zoveel eisen heb je niet.. eigenlijk kun je volgens mij elke C-segmenter wel kiezen met een beetje motor (hoewel ik niet weet of ze allemaal binnen budget passen en of je eigen bijdrage kan/mag/wil betalen).

A3, A klasse, Megane, Leon, Focus, Mazda 3 etc. etc.
Mazda 3 vind ik zelf geslaagd met toffe motor en velgen.. je moet er wel van houden denk ik. A3 en Golf zijn beiden gewoon prima auto's, waarbij ik persoonlijk de A3 Sportback een van de mooiste in zijn klasse vindt. Of het precies binnen je budget valt allemaal weet ik niet.

Als je naar de V40 kijkt; nu een Business Sport D3 of T4 in de 'actie'. Loaded met opties en een leuke motor :)

[ Voor 3% gewijzigd door remzor op 09-10-2017 14:42 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Frozenhands
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-11-2024
Afgelopen vrijdag was het dan zover en mocht ik onderstaande auto ophalen (Seat Ibiza FR Business Intense):

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KJeRPet.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zZIui1J.jpg

"That's what I do. I drink and I know things."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Frozenhands schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 16:22:
Afgelopen vrijdag was het dan zover en mocht ik onderstaande auto ophalen (Seat Ibiza FR Business Intense):

[afbeelding]
[afbeelding]
Ziet er mooi uit. Misschien een vreemd verzoek, maar zou je eens een foto van de bagageruimte kunnen maken? Met een banaan oid voor schaal natuurlijk.
Ik ben namelijk wel benieuwd hoe ruim de bagageruimte van een splinternieuwe b-segmenter is. Het schijnt al in de buurt te komen of op gelijke hoogte te staan dan sommige c-segmenters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozenhands
Verwijderd schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 16:33:
[...]

Ziet er mooi uit. Misschien een vreemd verzoek, maar zou je eens een foto van de bagageruimte kunnen maken? Met een banaan oid voor schaal natuurlijk.
Ik ben namelijk wel benieuwd hoe ruim de bagageruimte van een splinternieuwe b-segmenter is. Het schijnt al in de buurt te komen of op gelijke hoogte te staan dan sommige c-segmenters.
Dat kan ik voor je doen als je dat echt wilt; maar dit zijn de afmeting vanuit de fabrieksopgave:
Inhoud bagageruimte 355 liter min. / 930 liter max.

Ik kan je zeggen twee grote koffers moeten er met gemak in kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frozenhands schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 16:46:
[...]

Dat kan ik voor je doen als je dat echt wilt; maar dit zijn de afmeting vanuit de fabrieksopgave:
Inhoud bagageruimte 355 liter min. / 930 liter max.

Ik kan je zeggen twee grote koffers moeten er met gemak in kunnen.
Klinkt goed. Zal eens wat reviews opzoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marti28
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 15:44

Uiteindelijke keuze:
Grappig; dit was precies de keuze waar ik voor stond. Een V40 of een Octavia. Beide zijn comfortabel, beide zijn geen station (tenminste, als je bij de Octavia voor de hatchback gaat - die er als een sedan uit ziet), beide heben een automaat, beide kun je volhangen met opties en beide hebben eventueel een dikke motor.

De V40 heeft met de business sport uitvoering een goede troef in handen. Zeker gecombineerd met luxury line. Grootste nadeel: een automaat kost 2k cataloguswaarde - dus meer bijtelling en vermoedelijk een steviger leasebedrag. Eén probleem vond ik dat op de business sport modellen geen adaptive cruise te krijgen is. Als je dat wilt moet je bij de Nordic+ zijn welke van zichzelf ook loaded is met opties.

De Octavia heeft momenteel een mooie actie. Een style business kun je uitrusten met een techpakket voor relatief weinig geld en een DSG automaat kost 1300 ipv 2k (dat kan ook bij een ambition business uiteraard, maar die is qua uitrusting een stuk minder dan de style). In mijn geval ben ik gegaan voor de 1.0 TSI DGS welke een fors lagere fiscale waarde had dan de Volvo die er tegenoverstond.

Verder ben ik in beide gaan rijden en vond ze allebei totaal anders. In de V40 zit je echt in een cockpit; alles draait om jou. 'Nadeel' met een business sport (150 of 190 pk) is dat je wat sneller gaat scheuren. Tenminste, in mijn geval :+
De Octavia gaf mij meer gevoel van rust en ruimte. Niet zo gek ook; dat ding is groot. Echt. En de rust had er vooral mee te maken dat het lekker licht was van binnen, grote normale stoelen - geen sportstoelen zoals in de V40 - en dat het motortje 'maar' 115pk er uit wist te persen.

Waarom ik voor de Octavia heb gekozen? Geld. Simpel. Hij was fors goedkoper. Het scheelde mij netto bijna 100€ in de maand. Dat kan natuurlijk voor iedereen weer anders zijn. Was 'ie €50,- duurder geweest of de V40 €50,- goedkoper dan was ik zeker voor de V40 gegaan. Ben ik nou niet gelukkig met m'n keuze? Zeker net. Ik ben blij dat hopelijk binnen een weekje of 3 mijn spierwitte Octavia loaded met opties wordt geleverd. Dan maar een burgerlijke auto, maar wel op 18 inch glimmers, een big ass scherm midden in de console en een fantastische DSG automaat.

---

Ohja; voor dit budget / eisen kun je praktisch élke C-segmenter rijden. Kijk ook eens naar een Golf Comfortline Business, een Astra of een Megané Serie limitee (zo heet 'ie volgens mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 10:47

Louw Post

Cerenas

[afbeelding]
[afbeelding]
Ben zelf ook van plan de Ibiza te bestellen maar nog niet helemaal zeker van welke opties. Nu ik die 'normale' velgen op jouw foto zie moet ik zeggen dat die er gewoon goed uit zien, heeft mij in ieder geval al van gedachte veranderd op dat vlak.

Mag ik vragen of je nog andere opties genomen hebt? Op de LED-pakket na die ik zo al zie hehe :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frozenhands
Louw Post schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 18:00:
[...]

Ben zelf ook van plan de Ibiza te bestellen maar nog niet helemaal zeker van welke opties. Nu ik die 'normale' velgen op jouw foto zie moet ik zeggen dat die er gewoon goed uit zien, heeft mij in ieder geval al van gedachte veranderd op dat vlak.

Mag ik vragen of je nog andere opties genomen hebt? Op de LED-pakket na die ik zo al zie hehe :9
Ja, deze velgen zien er gewoon prima uit. Ik had misschien uiteindelijk de 18" willen hebben, die zien er ook nice uit (ik zag ze in de showroom staan namelijk).

Sowieso het Full-Led pakket is echt een must; dat maakt de auto echt van de buitenkant helemaal af.

Dit zijn de opties die ik erop had genomen:

UPGRADE BEATS AUDIO
UPGRADE EXCLUSIVE
UPGRADE DRIVE
UPGRADE WINTER
DAB+
Full-LED koplampen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PureLOOD
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21:36
Frozenhands schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 18:29:
[...]

Ja, deze velgen zien er gewoon prima uit. Ik had misschien uiteindelijk de 18" willen hebben, die zien er ook nice uit (ik zag ze in de showroom staan namelijk).

Sowieso het Full-Led pakket is echt een must; dat maakt de auto echt van de buitenkant helemaal af.

UPGRADE BEATS AUDIO
UPGRADE EXCLUSIVE
UPGRADE DRIVE
UPGRADE WINTER
DAB+
Full-LED koplampen
Die velgen zijn inderdaad zeker prima! Jouw uitvoering was me toch iets te prijzig, maar ziet er top uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:13

[afbeelding]
[afbeelding]
Superdik met de led lampen zo en die uitlaatpijpen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozenhands
nooberke schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 20:15:
[...]

Superdik met de led lampen zo en die uitlaatpijpen _/-\o_
Thanks; ja de keuze bevalt uitstekend! Moet je nagaan dat ze eigenlijk pas halverwege november de auto hadden verwacht..

Ik zal één ding bekennen; de uitlaatpijpen zijn gewoon fake.. zoals ze bij alle grote merken tegenwoordig bijna doen! 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Frozenhands schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 18:29:
[...]

UPGRADE BEATS AUDIO
UPGRADE EXCLUSIVE
UPGRADE DRIVE
UPGRADE WINTER
DAB+
Full-LED koplampen
Erg netjes!

Heb zelf mijn oog op de gewone FR uitvoering, met net wat minder opties, maar met de 115pk motor.
  • UPGRADE BEATS AUDIO
  • UPGRADE EXCLUSIVE
  • UPGRADE PROFESSIONAL 1
  • Full-LED koplampen
  • Meditteraneo Blue
Wel die 18" velgen weggelaten nu, die 17" zijn dikke prima. Nu dus maar even een nieuwe offerte laten maken hehe :)
Frozenhands schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 20:17:
[...]
Ik zal één ding bekennen; de uitlaatpijpen zijn gewoon fake.. zoals ze bij alle grote merken tegenwoordig bijna doen! 8)7
:'(

[ Voor 11% gewijzigd door Louw Post op 09-10-2017 20:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PureLOOD
Louw Post schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 20:28:
[...]

Erg netjes!

Heb zelf mijn oog op de gewone FR uitvoering, met net wat minder opties, maar met de 115pk motor.
  • UPGRADE BEATS AUDIO
  • UPGRADE EXCLUSIVE
  • UPGRADE PROFESSIONAL 1
  • Full-LED koplampen
  • Meditteraneo Blue
Wel die 18" velgen weggelaten nu, die 17" zijn dikke prima. Nu dus maar even een nieuwe offerte laten maken hehe :)

[...]

:'(
Ook niet gek. Ik vind zelf de exclusive upgrade idd erg fijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

[...]

:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozenhands
Hahaha het is echt geen grap; ik wist het al van te voren. Ik had in een video review gezien waarin ze het opmerkte..

Heb ik je nu flink teleurgesteld in de auto? 1 geruststelling; bijna elk merk doet het tegenwoordig.

[ Voor 17% gewijzigd door Frozenhands op 09-10-2017 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
[...]

Thanks; ja de keuze bevalt uitstekend! Moet je nagaan dat ze eigenlijk pas halverwege november de auto hadden verwacht..

Is er wel eentje daadwerkelijk uitlaatpijp of zijn ze gewoon beide volledig fake?

Echt de dikste Ibiza die ik tot nu toe heb gezien! Stoere en volwassen auto om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Frozenhands schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 21:30:
[...]

Hahaha het is echt geen grap; ik wist het al van te voren. Ik had in een video review gezien waarin ze het opmerkte..

Heb ik je nu flink teleurgesteld in de auto? 1 geruststelling; bijna elk merk doet het tegenwoordig.
Geen idee of veel merken dat doen. Ik weet wel dat er veel V40 D2's rondrijden met dubbele uitlaat. Geen idee of die echt zijn, maar bij die motorisering ronduit triest. Ik zou er nooit voor kiezen.

Waarom heb je niet de bijpassende motorisering genomen waarbij die uitlaten wel echt zijn? Of de uitlaatsierstukken weg gelaten?

Mijn auto heeft ook twee pijpen maar die doen het beiden.

Edit: nu kom ik wellicht over als een botte lul, waarvoor excuses. De Ibiza vind ik wel mooi om te zien hoor!

[ Voor 7% gewijzigd door AllSeeyinEye op 09-10-2017 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PureLOOD
nooberke schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 21:35:
[...]

Is er wel eentje daadwerkelijk uitlaatpijp of zijn ze gewoon beide volledig fake?

Echt de dikste Ibiza die ik tot nu toe heb gezien! Stoere en volwassen auto om te zien.
Zijn allebei fake ja 8)7 de echte zitten iets verder er onder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozenhands
nooberke schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 21:35:
[...]

Ze zijn allebei puur voor de sier; als je onder de auto gaat dan zie je een uitlaat erachter zitten.
Maar je hebt wel helemaal gelijk dat de auto stoer en volwassen is; heeft ook wat leuke opties die je niet standaard in het B-segment vindt.
AllSeeyinEye schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 21:35:
[...]

Geen idee of veel merken dat doen. Ik weet wel dat er veel V40 D2's rondrijden met dubbele uitlaat. Geen idee of die echt zijn, maar bij die motoroserong ronduit triest. Ik zou er nooit voor kiezen.

Waarom heb je niet de bijpassende motorisering genomen waarbij die uitlaten wel echt zijn? Of de uitlaatsierstukken weg gelaten?

Andere versies met betere motoren zijn nog niet beschikbaar in Nederland; dat had bovendien ook niet in mijn budget gepast. Dit is voor mij best of both worlds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

PureLOOD schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 21:39:
[...]

Zijn allebei fake ja 8)7 de echte zitten iets verder er onder
Oh dus er zijn wel gewoon 2 echte pijpen? Dit zie ik inderdaad bij meerdere auto's, vooral te zien als je met je licht aan achter iemand rijdt (bijvoorbeeld de Volvo's).

Edit: @AllSeeyinEye ben in de war met een ander merk denk ik.

[ Voor 9% gewijzigd door Louw Post op 09-10-2017 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozenhands
Louw Post schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 21:41:
[...]

Oh dus er zijn wel gewoon 2 echte pijpen? Dit zie ik inderdaad bij meerdere auto's, vooral te zien als je met je licht aan achter iemand rijdt (bijvoorbeeld de Volvo's).
Ja, alleen die versie is nog niet in Nederland beschikbaar. Dat is 1.5 TSI met 150 PK als ik het goed zeg. Of daar de uitlaatpijpen echt zijn; ik weet het niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Louw Post schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 21:41:
[...]

Niet bij alle Volvo's...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DzDHpEOVxtZXyh8ZnZmne2a0/medium.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Inderdaad, je hebt gelijk. Was even zoeken maar dit is wat ik bedoelde:
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/34ilpvq.jpg

Ik vind net deze van de Ibiza, dat is toch best wel erg haha :P
Afbeeldingslocatie: https://s1.cdn.autoevolution.com/images/news/gallery/learn-about-the-2017-seat-ibiza-through-detailed-videos_2.jpg
Ondanks dat nog steeds een erg mooie auto natuurlijk.

[ Voor 8% gewijzigd door Louw Post op 09-10-2017 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:51

ST10©DE

Dus.............

[...]

Geen idee of veel merken dat doen. Ik weet wel dat er veel V40 D2's rondrijden met dubbele uitlaat. Geen idee of die echt zijn, maar bij die motorisering ronduit triest. Ik zou er nooit voor kiezen.
Ik heb een V40 D2 R-design uit 2011 gereden. En ja, daar deden beide uitlaten het. Ze werden allebei net zo zwart.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

ST10©DE schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 22:01:
[...]

Ik heb een V40 D2 R-design uit 2011 gereden. En ja, daar deden beide uitlaten het. Ze werden allebei net zo zwart.
Maar neemt niet weg dat er sportieve uitlaten onder een auto met een modaal vermogen zit. Schaap in wolfskleren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

AllSeeyinEye schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 22:06:
[...]

Maar neemt niet weg dat er sportieve uitlaten onder een auto met een modaal vermogen zit. Schaap in wolfskleren ;)
Klopt. Maar dat was toch niet het punt? Wat ik sneu vind zijn twee uitlaten naast elkaar waarbij er maar één werkt. Audi?

Bij de auto die ik nu rijd zijn überhaupt geen uitlaten zichtbaar ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:21

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Een beetje moderne auto hééft geen uitlaat.
* Proton_ duikt weer weg...

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Proton_ schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 22:29:
Een beetje moderne auto hééft geen uitlaat.
* Proton_ duikt weer weg...
Als de haspel maar lang genoeg is kom je ook op je bestemming?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guysp
  • Laatst online: 08-09 07:29
guysp schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 09:28:
Het is zover, ik heb mijn bestelling geplaatst voor de Mazda 2 GT-Luxury in het Crimson Red met de 1.5 Skyactive-G 66kW/90pk moter! Het wordt verwacht dat ik hem al begin november mag ophalen *O*
Zojuist doorgekregen dat bestelling vandaag bij de dealer wordt neergelegd en de dealer heeft al aan mij verteld dat de verwachte levertijd op 2 weken ligt. Morgen wordt ik al gebeld om een afleverdatum af te spreken!

// TODO: Schrijf een signature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t14wo
  • Laatst online: 22:08

Uiteindelijke keuze:
Volvo V40 Business Sport is een topkeuze. Heb deze 9 weken geleden besteld. Kan hem vrijdag ophalen. Qua opties heb je alles, BEHALVE adaptive CC. Dat is een groot minpunt. ACC is niet leverbaar op de Business Sport uitvoering. Staat wel tegenover dat je voor 29.995 een Volvo rijdt met 190 pk (indien benzine).

Ik heb de T4 geartronic genomen. Motor hangt heerlijk aan het gas en de automaat schakelt vlot en soepel. Ik kreeg tijdens de proefrit een glimlach bij ieder tussen sprintje.

Verder heb je qua opties alles wat je nodig hebt. Leer/suede, dimmende binnenspiegel, navi, stoelverwarming, LED koplampen. Allemaal standaard op de Business Sport.

Rationele keuze: De Octavia; Meer beenruimte, meer bagageruimte, vast betere ergonomie
Emotionele keuze: De Volvo; Grote kans dat het je laatste (volledige) benzine/diesel auto is. Dus neem de laatste keer de motor die jou een glimlach bezorgt.

Zo.. Verkooppraatje gehad. Ik ga weer verder wachten tot vrijdag!

[ Voor 7% gewijzigd door t14wo op 10-10-2017 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Laatst online: 22:09

Pinobigbird

doesn't share food!

t14wo schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 10:49:
[...]

Volvo V40 Business Sport is een topkeuze. Heb deze 9 weken geleden besteld. Kan hem vrijdag ophalen. Qua opties heb je alles, BEHALVE adaptive CC. [...]
Keyless entry/ keyless go, voorruitverwarming, schakelflippers, achteruitrijcamera, DAB+, getinte achterruiten, elektrisch verstelbare stoelen, panoramadak. Allemaal opties die ik toch mis. Met de Luxury Line krijg je er een paar, maar sommige opties zijn niet mogelijk bij de Business Sport. Dus om te zeggen dat je "alles" hebt, ben ik het niet mee eens.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t14wo
Pinobigbird schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:12:
[...]

Keyless entry/ keyless go, voorruitverwarming, schakelflippers, achteruitrijcamera, DAB+, getinte achterruiten, elektrisch verstelbare stoelen, panoramadak. Allemaal opties die ik toch mis. Met de Luxury Line krijg je er een paar, maar sommige opties zijn niet mogelijk bij de Business Sport. Dus om te zeggen dat je "alles" hebt, ben ik het niet mee eens.
Tsja, zo kun je wel doorgaan. Ik mis ook struisvogelleder op de pookknop. Uiteraard is het nogal persoonlijk. Ik hoef als enige berijder van mijn auto geen elektrisch verstelbare stoel. We hebben het over een auto van 30k. Geen 3 serie van 65k. ;-) Met het luxury line pakket los je veel op, maar dit was het mij niet waard. En flippers? Serieus, de eerste persoon die dit meer gebruikt dan de eerste 3 weken moet ik nog tegenkomen. Heeft bij mij dezelfde waarde als adaptief onderstel. Die staat 90% in 1 stand. Uiteraard... Alles is persoonlijk. :)

Ik had er trouwens we parkeersensoren op de voorkant bij gewild. Standaard heb je enkel achtersensoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob-T6
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:39
[...]

Edit: nu kom ik wellicht over als een botte lul, waarvoor excuses. De Ibiza vind ik wel mooi om te zien hoor!
Hier iemand met een .... Jawel D2 met dubbele uitlaat ;)

Deze zijn beide actief.

Ik heb het exterior stylingpack erbij genomen, en dat was voor een D2 duurder als bij een D3 of hoger, omdat de uitlaat aan beide zijde werkend gemaakt moet worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Rob-T6 schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:15:
[...]

Hier iemand met een .... Jawel D2 met dubbele uitlaat ;)

Deze zijn beide actief.

Ik heb het exterior stylingpack erbij genomen, en dat was voor een D2 duurder als bij een D3 of hoger, omdat de uitlaat aan beide zijde werkend gemaakt moet worden ;)
En dan, wellicht een domme vraag, maar dat is dan maar zo, hoe kijk je dan aan tegen het gegeven dat je een auto hebt met een motorisering die vraagt om een ingetogen, normale behandeling, die je vervolgens 'tuned' met sportieve / race onderdelen die feitelijk thuishoren op een snelle auto?

Vergelijk het een beetje met M-sportline van BMW, S-line van Audi, ST van Ford. Allemaal pure onzin want het gaat om sportpakketten die op instapmodellen wordt geplaatst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:25:
[...]

En dan, wellicht een domme vraag, maar dat is dan maar zo, hoe kijk je dan aan tegen het gegeven dat je een auto hebt met een motorisering die vraagt om een ingetogen, normale behandeling, die je vervolgens 'tuned' met sportieve / race onderdelen die feitelijk thuishoren op een snelle auto?

Vergelijk het een beetje met M-sportline van BMW, S-line van Audi, ST van Ford. Allemaal pure onzin want het gaat om sportpakketten die op instapmodellen wordt geplaatst.
Tja, er zijn genoeg mensen die het mooi vinden. Prima toch. Waar maak je je druk om zeg :/

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rob-T6
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:39
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:25:
[...]

ik vond de achterzijde gewoon weg mooier daardoor. Ik heb ook niet de type aanduiding laten verwijderen o.i.d
Afbeeldingslocatie: https://e0qcgq-sn3301.files.1drv.com/y4mdgkTZU6iwC_NQPNNxtdf58ZaW-qkO78peju2oZEJF6r_PyHchIcMnXL1kzYQjdrCwbHq4KLyS7ylVZWMcu1k61z-6Hrdyx3NE9a-JOMfYudCo_NxFpWUX5GMf7XRx6fqsk6ZPRqB-m1KIesJe194NRhlye1AICpDJ6SxB5Xx2fDlaS-AUzrBK2HSMNLX6PKdWepSdQsOGs6Hd2C6N7a1fg?width=660&height=372&cropmode=none
De achterkant spreekt daardoor wat meer.

En op zich is het met 120 PK wel meer dan ongeveer 70 % van de overige lease
(tot voor kort in ieder geval ;) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
Pinobigbird schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:12:
[...]

Eigenlijk zijn vrijwel alle opties die je noemt mogelijk, behalve keyless entry en elek. verstelbare stoelen.

Mijn vriendin heeft vandaag te horen gekregen dat ze een leverafspraak willen maken voor volgende week. Zij heeft de D3 Business Sport met luxury line en scandinavian line. Daarmee dus ook: standverwarming met app en timer (dus voorruitverwarming niet nodig), achteruitrijdcamera, getinte ruiten, volledig leder, parkeersensoren voor, etc.

Aangezien we beiden even lang (eigenlijk kort ;)) zijn en de stoel praktisch in dezelfde stand zetten is een elek. stoel overbodig. DAB+ wil ze niet, kon wel. Geen automaat dus flippers niet van toepassing. Keyless start wel, entry niet. Maar heel eerlijk: op haar huidige 308 gebruiken we vaker de afstansbediening dan de keyless entry. Af en toe handig wellicht..

Al met al echt een zéér complete auto, incl. de 2 mogelijke pakketten en een paar losse opties.
Enfin, qua opties is het toch echt voor ieder wat wils. Feit is wel dat qua prijs/opties deze V40 aanbieding wel top is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:56
remzor schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 14:11:
[...]
DAB+ wil ze niet, kon wel.
Waarom zou je geen DAB+ willen in je auto? Extra zenders, betere kwaliteit.

Al ben ik van mening dat dit inmiddels wel standaard bij alle auto's erop zou moeten zitten.

[ Voor 18% gewijzigd door jongetje op 10-10-2017 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ragged
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-05 13:35

ragged

2

jongetje schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 15:10:
[...]

Al ben ik van mening dat dit inmiddels wel standaard bij alle auto's erop zou moeten zitten.
Flitsmeister + Spotify ?
Er zijn een hoop mensen die geen radio meer luisteren, of in ieder geval niet veel.

Toch ben ik het met je eens, voor die +/- 100 euro zou ik het toch wel kiezen.

1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
ragged schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 15:14:
[...]

Flitsmeister + Spotify ?
Er zijn een hoop mensen die geen radio meer luisteren, of in ieder geval niet veel.

Toch ben ik het met je eens, voor die +/- 100 euro zou ik het toch wel kiezen.
Alleen kost het bij Volvo 495 euro. En dát is toch wel een beetje te gek. (persoonlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

[...]

Ik heb het. En als het het doet, dan ben ik tevreden. Maar er zijn zoveel plekken waar het het niet doet. Zoals bijvoorbeeld: over de grens. Nederland en Belgie hebben een acceptabel aanbod. Maar zodra je daarbuiten komt: nul komma nul.

Verder: storing van stalen bruggen en spoorbruggen! Dat is rete irritant, als opeens op max geluidssterkte er een vervormd piep geluid uit de speakers knalt (terwijl het volume van de radio niet hard staat). En dat heb je veel, met name in de randstad.

De Volvo uitvoering (ik heb ook een Volvo) is overigens ook nog eens verre van ideaal (muv de S/V90 en de nieuwe XC60 en XC40) dat er geen automatische overschakeling in zit van DAB naar FM bij onvoldoende ontvangst. Het valt gewoon stil tot je zelf de radio op FM zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
[...]

Nu twijfel ik of het mogelijk was, of dat niet de Nordic+ was. Kon het net niet 1-2-3 vinden. Maar destijds was het een paar honderd euro als ik me niet vergis. Ze luistert zelfs nog CD's en we hebben Spotify. Verschil tussen FM en DAB zou ze nog niet horen als zou ze het willen.

Sowieso kun je bij elke optie natuurlijk wel zeggen; waarom niet? Is toch beter, etc. etc. Klopt ook wel, maar je maakt uiteindelijk toch een keuze met een max. aan cataloguswaarde voor jezelf en de leaseprijs. Dan vond zij andere opties waarschijnlijk dus gewoon interessanter :P
Denk dat er weinig mensen zijn die echt élk pakket + optie hebben aangeklikt, al helemaal niet bij de 'premium' merken waar altijd superveel losse opties verkrijgbaar zijn en waar je dus ook overal flink voor aftikt over het algemeen.

Edit: ook wat @AllSeeyinEye zegt; het werkt niet altijd top hoor. Ik heb het namelijk zelf ook op mijn vorige auto gehad, en had stiekem toch vaak storing (centrum Utrecht bijvoorbeeld, bij de grens, etc.). Moest ook manueel over schakelen naar FM als ik de grens over ging.

[ Voor 11% gewijzigd door remzor op 10-10-2017 15:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Nooit problemen met DAB. Verder is FM achterhaalt, DAB klinkt 10x beter en wordt steeds breder in de lucht gebracht. Lekker bij FM blijven ;)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

JB schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 15:55:
Nooit problemen met DAB. Verder is FM achterhaalt, DAB klinkt 10x beter en wordt steeds breder in de lucht gebracht. Lekker bij FM blijven ;)
Wat ik aangaf: buiten Nederland en Belgie heb je uberhaupt geen DAB uitzending. Je zal dus nooit naar een DAB only radio kunnen. Verder zijn er in Nederland nog talloze zones met geen of slecht bereik, met name in en rondom grote steden (komt het wellicht door dichte bebouwing of interferentie van andere signalen die in dichtbebouwde gebieden in grotere getale aanwezig zijn?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

AllSeeyinEye schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 16:17:
[...]

Wat ik aangaf: buiten Nederland en Belgie heb je uberhaupt geen DAB uitzending. Je zal dus nooit naar een DAB only radio kunnen. Verder zijn er in Nederland nog talloze zones met geen of slecht bereik, met name in en rondom grote steden (komt het wellicht door dichte bebouwing of interferentie van andere signalen die in dichtbebouwde gebieden in grotere getale aanwezig zijn?)
Zal een kwestie van tijd zijn. Er bestaan nog geen DAB only radio's maar daar gaat het echt wel heen. De stekker gaat hoe dan ook uit FM. ISDN is ook niet meer... Verder heb ik niet zo'n boodschap aan het buitenland, daar bevind ik mij niet dagelijks en dan nog zou ik het aanvinken. Het is meerwaarde en een van de fijnste opties die ik heb aangevinkt op mijn laatste 2 leasehokken.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

AllSeeyinEye schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 16:17:
[...]

Wat ik aangaf: buiten Nederland en Belgie heb je uberhaupt geen DAB uitzending.
Ehhh..... In Duitsland heb je juist heel veel DAB zenders. En als ik het plaatje op Wikipedia: Digital Audio Broadcasting – Wikipedia moet geloven ook in Scandinavië, Spanje,Portugal Uk,Polen, ......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agnocchi
ST10©DE schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 16:48:
[...]

Ehhh..... In Duitsland heb je juist heel veel DAB zenders. En als ik het plaatje op Wikipedia: Digital Audio Broadcasting – Wikipedia moet geloven ook in Scandinavië, Spanje,Portugal Uk,Polen, ......
Noorwegen is begin dit jaar al begonnen met het volledig uitzetten van FM. Eind van het jaar moet het hele land over is op DAB+ en zullen alleen lokale omroepen nog via FM te ontvangen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 15:23:
[...]

Ik heb het. En als het het doet, dan ben ik tevreden. Maar er zijn zoveel plekken waar het het niet doet. Zoals bijvoorbeeld: over de grens. Nederland en Belgie hebben een acceptabel aanbod. Maar zodra je daarbuiten komt: nul komma nul.

Verder: storing van stalen bruggen en spoorbruggen! Dat is rete irritant, als opeens op max geluidssterkte er een vervormd piep geluid uit de speakers knalt (terwijl het volume van de radio niet hard staat). En dat heb je veel, met name in de randstad.

De Volvo uitvoering (ik heb ook een Volvo) is overigens ook nog eens verre van ideaal (muv de S/V90 en de nieuwe XC60 en XC40) dat er geen automatische overschakeling in zit van DAB naar FM bij onvoldoende ontvangst. Het valt gewoon stil tot je zelf de radio op FM zet.
De door jouw genoemde storing kan ik mij niet in herkennen bij mijn Renault. Wel valt hij sporadisch wel is weg op plekken met minder bereik.

Heb je een voorbeeld in de regio waar die storing optreed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 18:32
ST10©DE schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 16:48:
[...]

Nou mijn ervaring met Spanje en Portugal is toch héél anders.
Weinig tot géén DAB zenders meegemaakt in de twee weken dat ik er rond reed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Frankrijk, Duitsland en Spanje 0 dab zenders gevonden. Op de grens en in binnenlanden gezocht, niets gevonden.

Storingen in Nederland veel op de A4 vanaf Rotterdam tot Bergen op Zoom en op de A20 bij Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 19:11
Toevallig dat jullie hier over DAB discussiëren, want ik had al een tijdje in gedachten om even te vragen hoe jullie ontvangst de laatste tijd is!
Ik rij een Audi A3 e-tron met 30k op de teller en heb de radio inmiddels alleen nog maar op FM staan.
Met DAB heb ik continue wegvallende stations en slechte verbinding. Woon-werk van Twente naar Arnhem en terug.
Zelfs op de A1 bij Deventer was het waardeloos, waar ik juist het idee heb dat het prima zou moeten zijn.
Iemand ervaring in dezelfde omgeving de laatste tijd? Misschien iets mis met mijn ontvangst, of een breder probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

JvdW schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 17:36:
[...]

Nou mijn ervaring met Spanje en Portugal is toch héél anders.
Weinig tot géén DAB zenders meegemaakt in de twee weken dat ik er rond reed.
Nee dan zou ik ook geen DAB aanvinken inderdaad :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
kipusoep schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 17:54:
Toevallig dat jullie hier over DAB discussiëren, want ik had al een tijdje in gedachten om even te vragen hoe jullie ontvangst de laatste tijd is!
Ik rij een Audi A3 e-tron met 30k op de teller en heb de radio inmiddels alleen nog maar op FM staan.
Met DAB heb ik continue wegvallende stations en slechte verbinding. Woon-werk van Twente naar Arnhem en terug.
Zelfs op de A1 bij Deventer was het waardeloos, waar ik juist het idee heb dat het prima zou moeten zijn.
Iemand ervaring in dezelfde omgeving de laatste tijd? Misschien iets mis met mijn ontvangst, of een breder probleem?
In mijn nieuwe Megane altijd DAB+ aan. Valt echt vrijwel nergens meer weg, hooguit in hele hele lange tunnels!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 21:48

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik had DAB in mijn 308SW. Enige waar die weg viel was op de rondweg Eindhoven ter hoogte van de afslag Veldhoven. Maar daar staat een enorme zendmast, dus ik denk dat die het signaal wegdrukte. Verder zou ik die optie altijd nemen. Gewoon, omdat het kan, en je die 100 euro extra letterlijk slechst een paar centen per maand aan leasebedrag kost :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 19:11
DennusB schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 18:33:
[...]

In mijn nieuwe Megane altijd DAB+ aan. Valt echt vrijwel nergens meer weg, hooguit in hele hele lange tunnels!
Ook in dezelfde omgeving als wat ik noemde? Arnhem - Apeldoorn en Apeldoorn - Hengelo zeg maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
kipusoep schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 18:57:
[...]

Ook in dezelfde omgeving als wat ik noemde? Arnhem - Apeldoorn en Apeldoorn - Hengelo zeg maar?
Hier is het voornamelijk, Rotterdam - Schiphol-Rijk - Den Bosch - Amersfoort. Daar gaat het echt top!

Pagina: 1 ... 104 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic