Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
check deze vergelijking, inclusief commentaren.
https://www.autoweek.nl/c...=90930&id4=92199&cache=no
Leaseprijzen 24 maanden, 20k km:
AUDI A3 Sportsback basis: 401pm
Volkswagen Golf trendline: 357pm
Mazda 2 Dynamic: 370pm
Volkswagen Polo Highline: 399pm
Op alle zit een lease actie geldig tm morgen.
Maar ik verbaas me over hoe de Audi met adviesprijs van 29k maar drie tientjes duurder is dan de Mazda van 17.5k
De penalty voor 24 maanden ipv 48+ en 20k ipv 10k kilometers is wel wat hoger bij Mazda.
Had in eerste instantie oog op de Mazda want qua list price goedkoper en hij is vrij sportief en heeft wat leuke opties.
Maar de Audi lijkt bijna een steal.. Wat is het addertje?
Ik denk dat het te maken heeft met de restwaarde. Afschrijving is een aanzienlijk deel in de kosten van een auto.Hertog_Martin schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 08:44:
Ik oriënteer me met spoed op een private lease voor twee jaar. Nu heb ik deze vier in de shortlist:
https://www.autoweek.nl/c...=90930&id4=92199&cache=no
Leaseprijzen 24 maanden, 20k km:
AUDI A3 Sportsback basis: 401pm
Volkswagen Golf trendline: 357pm
Mazda 2 Dynamic: 370pm
Volkswagen Polo Highline: 399pm
Op alle zit een lease actie geldig tm morgen.
Maar ik verbaas me over hoe de Audi met adviesprijs van 29k maar drie tientjes duurder is dan de Mazda van 17.5k
De penalty voor 24 maanden ipv 48+ en 20k ipv 10k kilometers is wel wat hoger bij Mazda.
Had in eerste instantie oog op de Mazda want qua list price goedkoper en hij is vrij sportief en heeft wat leuke opties.
Maar de Audi lijkt bijna een steal.. Wat is het addertje?
Bedenk wel dat als je nog opties wil, je bij de Audi de hoofdprijs betaalt.
Ik heb ook gekeken naar Audi, maar die optieprijzen zijn gewoon niet leuk meer (je zit al snel aan 10.000 aan opties)
Maar net dealer gebeld en lijkt er op dat al te laat ben om 'm tegen die prijs te krijgen. Communiceer het dan ook niet meer op de site zou ik zeggen.

Dat is toch sowieso het leukst, om de auto op te halen bij de dealer.chaoscontrol schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 09:20:
Ik ga zo de Mazda 3 ophalen.Hij zou eigenlijk gebracht worden maar dan werd het maandag, ik kan niet meer wachten dus ga hem halen.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Van het lijstje dat ik hierboven linkte, welke zouden jullie voor gaan?
Zien we zo foto's? Ben erg benieuwdchaoscontrol schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 09:20:
Ik ga zo de Mazda 3 ophalen.Hij zou eigenlijk gebracht worden maar dan werd het maandag, ik kan niet meer wachten dus ga hem halen.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

We hebben de keuze uit BMW, Mercedes, Volvo, Ford en Renault. De B, C en een enkele crossover en D segmenter. Bij de laatste enkel met de kleinste motor en geen/weinig opties. Uiteindelijk gekozen voor de Renault Scenic (in het geel
- Pack Cruising 2 (PK3812)
- Pack Easy Parking (PK4440)
- Winterpack (PK4311)
- Glazen panoramisch dak (TFPAN)
- Lederen zetelbekleding in donker carbon of lichtgrijs (CUIR01/CUIR02)
- Leder licht grijs (CUIR02)
- Honinggeel metaalkleur + Sterzwart dak (XUO)

https://www.volkswagen.nl/modellen/golf/trendline
24 maanden lease, 20k kilometer a 359 per maand
of
https://www.volkswagen.nl/modellen/polo/highline
24 maanden lease, 20k kilometer a 399 per maand
Oftewel een kale Golf vs een volledig uitgeruste Polo.
Ik wil een beetje sportief kunnen rijden (ook een Mazda2 op het oog).
Qua adviesprijs t.o.v. leaseprijs lijkt de Golf betere deal (al lijkt die deal, die t/m morgen loopt officieel, al niet meer te benutten, zou niet meer op tijd geregeld kunnen worden volgens VW dealer??)
Ik rij regelmatig een Golf Trendline als huurauto in t buitenland. Zou er dus zelf nooit voor kiezen.
Ga even kijken bij de dealer en vraag even naar een trendline, dan kun je dat zelf beoordelen.
Maar bedankt voor de reacties.!
Kijken en uitproberen natuurlijk het beste maar moet vandaag gewoon werken en dus zeer beperkt de tijd iets te regelen als het nog kan.
@Rinkel interessant!
Verder iemand bekend met hoe balans tussen comfort en sportiviteit is bij de Polo?
De prijzen zijn nog niet verwerkt in de car configurator zo te zien.
Dat ligt toch keurig in lijn der verwachting met wat bij de persconferentie is aangegeven en rekening houdend met wat de andere XC modellen kosten ten opzichte van de S/V modellen uit dezelfde reeks?! Valt mij ook alles mee (al vind ik de achterkant van de XC40 foeilelijk en is deze auto simpelweg te klein voor mij).sorted.bits schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 11:05:
De prijs van de nieuwe XC40 is ondertussen ook bekend. Vanaf €39.975, op zich valt me de prijs nog wel wat mee.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Jazeker! Ben nu nog even doen alsof ik werk, maar daarna zal ik wat plaatjes maken!DennusB schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 09:47:
[...]
Zien we zo foto's? Ben erg benieuwdBlijf de 3 een prachtige auto vinden
Eerste 120KM staat er al op en hij rijdt heerlijk!
[ Voor 8% gewijzigd door chaoscontrol op 29-09-2017 12:40 ]
Nice! Gefeliciteerd er mee en veel veilige kilometers. Welke uitvoering heb je precies? En automaat of handbak?chaoscontrol schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 12:39:
[...]
Jazeker! Ben nu nog even doen alsof ik werk, maar daarna zal ik wat plaatjes maken!
Eerste 120KM staat er al op en hij rijdt heerlijk!
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Kijken of je met een beetje onderhandelen een Mondeo kunt rijden?TommyGun schreef op woensdag 27 september 2017 @ 15:11:
Ik mag over enkele maanden ook gaan kiezen;
Leasebudget: 763 + mogelijkheid tot 20% eigen bijdrage (totaal 915,- euro)
Kilometrage per jaar: 35.000
Contractduur: 60 maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Inclusief
Merkbeleid, zo ja, welke: BMW, Ford, Lexus, Mercedes, MINI, Nissan, Renault, Smart, Toyota
Overige afhankelijkheden: Maximale CO2-uitstoot van 120 gram de kilometer
Specifieke wensen: Diesel
Uiteindelijke keuze: ???
Persoonlijk neig ik naar Ford, met name omdat ik erg te spreken ben over mijn huidige Ford maar ook omdat BMW (helaas) te duur is. Met de andere merken heb ik niet veel (of niets). Helaas geen keuze voor Volvo / Mazda / KIA.
De nieuwe Focus vind ik erg aantrekkelijk, maar misschien kan iemand me nog overtuigen om andere auto's in overweging te nemen? Advies?
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Kilometrage per jaar: 50.000 KM
Contractduur: 3 jaar of 75.000 KM
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: incl. 1 op 28,6
Merkbeleid, zo ja, welke: Alleen Toyota. Voor mijn functie kan ik alleen kiezen uit de Auris Hybrid Touring Sports of de C-HR Hybrid. Ik moet namelijk genoeg kofferbak ruimte hebben voor het vervoeren spullen(kassa's, pc's, schermen etc)
Overige afhankelijkheden: Per 1000 euro aan extra's betaal ik 25 euro netto per maand.
Specifieke wensen: Rubbermat in de kofferbak, elektrisch inklapbare en verwarmde buitenspiegels. Zelfdimmende achteruitkijk spiegel. Lichtsensor, regensensor, armsteun, Pre-collision detection system, verdonkerde ramen achter, DAB+/Navi etc, Dakdragers. Dark Titanium kleur en licht metalen velgen.
Trekhaak heeft niet veel nut, omdat deze auto bijna niets mag trekken.
Uiteindelijke keuze: Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.7 met alle bovengenoemde opties.
Prijs van de auto: €29.525,00
Netto bijtelling per maand: €266,00
*Ik heb de auto sinds 17-2-17 en heb er nu 30.000 KM opzitten. Elke anderhalf jaar een nieuwe autokiezen is ook leuk :D:D
[ Voor 8% gewijzigd door equit1986 op 29-09-2017 13:26 ]
Ik heb op het moment keuze uit volgende wagens:
Audi A3 1.6 TDI 110 pk
Audi A3 1.5 TSI 150 pk
BMW 116i
BMW 116D
Zijn er mensen die al de verschillen hebben kunnen proeven ? Ik weet het echt niet. Eerste keuze was voor de bmw, maar de A3 berline vind ik echt wel heel mooi. Maar dan twijfel ik weer over de motoren. Ze zeggen dat de 1.6 TDI echt traag en luidruchtig is, maar wel enorm zuinig.
Ik zou graag willen weten of wat jullie ervaring hierover is.
Thanks!
Zal krap worden. Volle mep eigen bijdrage als het budget incl brandstofpas is.The Eagle schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 12:50:
[...]
Kijken of je met een beetje onderhandelen een Mondeo kunt rijden?
Mijn boefje is liev!
XC40 is zo wat even groot vanbinnen als je S60. Van voor is die iets ruimer in de breedte en vanachter boet je een paar mm's in op hoofd en beenruimte. En de koffer is wat kleiner.AllSeeyinEye schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 11:31:
[...]
...
(al vind ik de achterkant van de XC40 foeilelijk en is deze auto simpelweg te klein voor mij).
Het verschil is niet zo groot als je zou denken aan de "40" benaming.
1.6TDI zal sowieso zuiniger zijn dan de 1.5TSI, maar het verschil is niet zo groot. Kosten beiden je hetzelfde dan zonder twijfel de 1.5TSI.PhanToM__ schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 15:01:
Hoi,
Audi A3 1.6 TDI 110 pk
Audi A3 1.5 TSI 150 pk
BMW 116i
BMW 116D
Zijn er mensen die al de verschillen hebben kunnen proeven ? Ik weet het echt niet. Eerste keuze was voor de bmw, maar de A3 berline vind ik echt wel heel mooi. Maar dan twijfel ik weer over de motoren. Ze zeggen dat de 1.6 TDI echt traag en luidruchtig is, maar wel enorm zuinig.
Thanks!
116i zou ik niet doen. Ooit heb ik een 118i met automaat gereden en was ok op vlak can power. 116i heeft minder koppel en met een handbak merk je al snel dat er minder koppel in zit. Dan is de 116d er tegenover de betere keuze imho.
[ Voor 32% gewijzigd door AndRo555 op 29-09-2017 16:01 ]
Had even twijfel of ik wel een 2de keer een V40 moest nemen maar ik vind het zo'n fantastische auto en geen vergelijkbare auto kon hieraan gewoon tippen. Bovendien is de kleur anders, heb nu een glazen dak (waarom die niet open kan is me nog steeds een raadsel maar ok, het geeft wel een ander sfeertje). Dus het voelt toch nog een beetje als een soort van nieuwe auto.
Benieuwd hoe de teruggang van 190PK naar 120PK me gaat bevallen, zal zeker in het begin echt wennen zijn. Aan de andere kant was die 190PK 14% ook een buitenkansje die toch nooit meer gaat komen helaas. Dus ik zou er hoe dan ook op achteruit gaan.
Vanaf maandag dus de nieuwe berijder van de V40 D2 2016 versie! In deze kleur dus:

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Hoe zou je er dan hoe dan ook op achteruit gaan? Je had toch ook gewoon een nieuwe V40 D4 kunnen bestellen? Voor de bijtelling hoef je dat niet te laten, die is sowieso 22%.Juancho schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 16:02:
Benieuwd hoe de teruggang van 190PK naar 120PK me gaat bevallen, zal zeker in het begin echt wennen zijn. Aan de andere kant was die 190PK 14% ook een buitenkansje die toch nooit meer gaat komen helaas. Dus ik zou er hoe dan ook op achteruit gaan.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Ik zou zeggen, configureer eens een nieuwe D4 nu met alle luxe die ik in mijn huidige V40 heb en straks in d nieuwe D2. Dan zul je zien dat dat verschil echt enorm groot is. De bijtelling is juist het probleem... Dat kost me de kop als het gaat om een nieuwe D4.AllSeeyinEye schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 16:04:
[...]
Hoe zou je er dan hoe dan ook op achteruit gaan? Je had toch ook gewoon een nieuwe V40 D4 kunnen bestellen? Voor de bijtelling hoef je dat niet te laten, die is sowieso 22%.
Bovendien was deze D2 destijds erg interessant met forse kortingen op van alles en nog wat. Dus financieel kost het me nu maar een paar euro extra.
Zie dat maar eens voor elkaar te krijgen door een nieuwe D2 of D4 te bestellen...
Bovendien, en dat vond ik ook heel interessant, ik zit nu niet 4 jaar vast aan de auto maar 2,5 a hooguit 3 jaar. En zoals gezegd hoop ik dat dan de echt nieuwe V40 op de markt is.
[ Voor 10% gewijzigd door Juancho op 29-09-2017 16:08 ]
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Geen idee, ik heb nooit een 14% model gereden. Ik vind de bijtelling voor een S60 T4 eerlijk gezegd wel meevallen...Juancho schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 16:07:
[...]
Ik zou zeggen, configureer eens een nieuwe D4 nu met alle luxe die ik in mijn huidige V40 heb en straks in d nieuwe D2. Dan zul je zien dat dat verschil echt enorm groot is. De bijtelling is juist het probleem... Dat kost me de kop als het gaat om een nieuwe D4.
Bovendien was deze D2 destijds erg interessant met forse kortingen op van alles en nog wat. Dus financieel kost het me nu maar een paar euro extra.
Zie dat maar eens voor elkaar te krijgen door een nieuwe D2 of D4 te bestellen...
Geloof me dan maar, een V40D4 14% en wat dat kost...dat is verleden tijd. Dus vandaar mijn opmerking dat ik er sowieso op achteruit gegaan was als ik mijn D4 helemaal tot het einde zou rijden.AllSeeyinEye schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 16:08:
[...]
Geen idee, ik heb nooit een 14% model gereden. Ik vind de bijtelling voor een S60 T4 eerlijk gezegd wel meevallen...
Ik geloof je graag hoor. Ik kan niet in een ander z'n portemonnaie (huh, waarom komt daar een rode streep onder?!) kijken. Al denk ik dat je een V40D4 automaat Nordic+ Luxury toch wel moet kunnen configureren voor zo'n 40k?Juancho schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 16:09:
[...]
Geloof me dan maar, een V40D4 14% en wat dat kost...dat is verleden tijd. Dus vandaar mijn opmerking dat ik er sowieso op achteruit gegaan was als ik mijn D4 helemaal tot het einde zou rijden.
Lees je post nog eens en bedenk je dan dat je moet gaan rekenen met 22% bijtelling ipv 14%... Je hoeft geen geleerde te zijn om te begrijpen dat je veel, veel hoger uit komt. Zoals gezegd, door gunstige voorwaarden rij ik nu die geupdate D2 (met luxe pakketten) voor de prijs van de oude D4. Ik ben al erg blij dat me dat amper een euro extra kost aangezien ik nog lang niet uitgekeken ben op deze prachtige autoAllSeeyinEye schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 16:14:
[...]
Ik geloof je graag hoor. Ik kan niet in een ander z'n portemonnaie (huh, waarom komt daar een rode streep onder?!) kijken. Al denk ik dat je een V40D4 automaat Nordic+ Luxury toch wel moet kunnen configureren voor zo'n 40k?
Wellicht omdat je het verkeerd spelt.AllSeeyinEye schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 16:14:
portemonnaie (huh, waarom komt daar een rode streep onder?!)
Netto 100 a 140 (afhankelijk van inkomen) netto verlies van korting per maandJuancho schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 16:16:
[...]
Lees je post nog eens en bedenk je dan dat je moet gaan rekenen met 22% bijtelling ipv 14%... Je hoeft geen geleerde te zijn om te begrijpen dat je veel, veel hoger uit komt.
Ik weet zeker dat ik dit zo geleerd heb (1984 ging ik naar de eerste klas, wat nu groep 3 is). Zeker nieuwe spelling...
[ Voor 28% gewijzigd door AllSeeyinEye op 29-09-2017 16:38 ]
De Berline uiteraard. Is toch een klasse hoger dan zo'n 1 serie. Heb zelf een tijdje met de Berline 1.6 TDI gereden (nieuw 116pk ipv 110 overigens) en die viel me echt niet tegen hoor. Motor is lekker rustig qua geluid en reed erg fijn vond ik. Overigens als je een lang recht stuk hebt kan je 217 op de teller ermee halen dus echt traag is die niet.PhanToM__ schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 15:01:
Hoi,
Audi A3 1.6 TDI 110 pk
Audi A3 1.5 TSI 150 pk
BMW 116i
BMW 116D
Thanks!
De Benzine had ik zelf ook graag gewild, maar kon ik niet leasen. Is volgens mij nog een trapje hoger en leuker om te rijden.
Mocht ik voor die keuze staan, dan zou ik zelf kiezen voor de A3 1.5 TSI (automaat), vanwege zijn looks zowel op het exterieur als het interieur. Zelf heb ik overigens een 1-serie gereden en dat reed ook absoluut niet beroerd!
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Ja klopt, maar ook zonder opties betreft het nog een auto uit een klasse hoger dan de Mazda2.rinkel schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 08:49:
[...]
Ik denk dat het te maken heeft met de restwaarde. Afschrijving is een aanzienlijk deel in de kosten van een auto.
Bedenk wel dat als je nog opties wil, je bij de Audi de hoofdprijs betaalt.
Ik heb ook gekeken naar Audi, maar die optieprijzen zijn gewoon niet leuk meer (je zit al snel aan 10.000 aan opties)
29k adviesprijs voor 400pm voor de A3 vs 17.5k adviesprijs voor 370pm voor de Mazda2. Kan dan bijna niet om de A3 SB heen.
Al wordt het verschil 50 ipv 30 euro als ik het eigen risico wil reduceren op de Audi naar hetzelfde niveau als de Mazda.
Ga nog proberen paar tientjes van de Mazda er af te praten, dan wordt het mss die maar blijft lastig.
Vanaf maandag kost dezelfde Audi 570pm dus het is wel een superdeal.
Keuzes keuzes..
Verwijderd
Vergeet niet om de bijtelling mee te nemen in je berekening. De bijtelling van de Mazda zal veel lager zijn.Hertog_Martin schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 10:12:
[...]
Ja klopt, maar ook zonder opties betreft het nog een auto uit een klasse hoger dan de Mazda2.
29k adviesprijs voor 400pm voor de A3 vs 17.5k adviesprijs voor 370pm voor de Mazda2. Kan dan bijna niet om de A3 SB heen.
Al wordt het verschil 50 ipv 30 euro als ik het eigen risico wil reduceren op de Audi naar hetzelfde niveau als de Mazda.
Ga nog proberen paar tientjes van de Mazda er af te praten, dan wordt het mss die maar blijft lastig.
Vanaf maandag kost dezelfde Audi 570pm dus het is wel een superdeal.
Keuzes keuzes..
Gaat om private lease. Kon daar geen apart topic voor vindenVerwijderd schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 10:34:
[...]
Vergeet niet om de bijtelling mee te nemen in je berekening. De bijtelling van de Mazda zal veel lager zijn.
Prive leasenHertog_Martin schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 10:40:
[...]
Gaat om private lease. Kon daar geen apart topic voor vinden
(zelfquote) Afgelopen zaterdag bij de VW/Seat dealer in Almere geweest en de nieuwe Polo even bekeken, dat viel me een beetje tegen. Begrijp me niet verkeerd, het is een mooie auto, maar Seat lijkt het toch net wat beter gedaan te hebben (iig qua uiterlijk). Ook leek het bij de Polo op de achterbank toch iets krapper dan de Ibiza. Verder is het grotendeels smaak natuurlijk. Plus het feit misschien dat de nieuwe Polo's die ze hadden staan niet de Highline uitvoering was met verschillende eventuele opties.Louw Post schreef op maandag 25 september 2017 @ 08:59:
[...]
Wist niet eens dat die kleur er was (Crimson Red), zojuist even opgezocht op Google. Die kleur staat niet in hun configurator? Wel erg mooie kleur en past inderdaad erg goed bij die Luxury uitvoering!
Voor het rijden hoef je het niet te doen denk ik, betreffende de Polo, volgens de dealer in Almere zou dat vergelijkbaar zijn met de Ibiza, maar kan altijd natuurlijk (toch gratis hehe).
Tevens heb ik de Ibiza weer bekeken (en de Beats speakers weer beluisterd) en mijn besluit genomen, het wordt de Ibiza. Qua levering zou het voor verschillende uitvoeringen en opties al in week 47 ongeveer kunnen, dus dat was ook goed om te horen (dat zou goed uitkomen met mijn kilometers op mijn huidige leaseauto).
Snel gemaakt de keuze! Totaal mee eens ook. Ik heb zelf nu de Mazda 2, Ford Fiesta Titanium en Seat Ibiza FR proefgereden en de Ibiza reed mij toch het lekkerste (vooral op de snelweg). Het kan natuurlijk smaak zijn, het strak op de weg liggen door het sportonderstel (stevigere vering en 15mm lager) beviel mij prima.PureLOOD schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 21:30:
Na enkele maanden 'te lurken' in dit topic ga ik me binnenkort ook bij jullie aansluiten als leaserijder. Gisteren in een seat ibiza gereden, is me erg goed bevallen en de keuze was dan ook snel gemaakt. Rijdt lekker pittig zo'n wagentje!
Moet wel zeggen dat de speakers (B&O) in de Fiesta wel beter waren dan de Beats in de Ibiza, maar de rare stoelen, gebrek aan ruimte achterin en het gebrek aan pit van de motor deden hem voor mij afvallen.
Uiteindelijk was voor mij de keuze idd niet zo moeilijk. Hoewel ik wel voor een andere uitvoering ga dan de fr. Deze vond ik juist veel te strak geveerdLouw Post schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 22:43:
[...]
Tevens heb ik de Ibiza weer bekeken (en de Beats speakers weer beluisterd) en mijn besluit genomen, het wordt de Ibiza. Qua levering zou het voor verschillende uitvoeringen en opties al in week 47 ongeveer kunnen, dus dat was ook goed om te horen (dat zou goed uitkomen met mijn kilometers op mijn huidige leaseauto).
[...]
Snel gemaakt de keuze! Totaal mee eens ook. Ik heb zelf nu de Mazda 2, Ford Fiesta Titanium en Seat Ibiza FR proefgereden en de Ibiza reed mij toch het lekkerste (vooral op de snelweg). Het kan natuurlijk smaak zijn, het strak op de weg liggen door het sportonderstel (stevigere vering en 15mm lager) beviel mij prima.
Moet wel zeggen dat de speakers (B&O) in de Fiesta wel beter waren dan de Beats in de Ibiza, maar de rare stoelen, gebrek aan ruimte achterin en het gebrek aan pit van de motor deden hem voor mij afvallen.
Week 47 schiet lekker op! Nog geen idee wanneer ik 'm mag verwachten
Wel die vanaf 100 PK, de rest is echt wel weinig om lekker door te kunnen tuffen. Heb je echter een Titanium met 100pk of meer heb je (m.i.) echt wel de beste B segmenter te pakken.t_captain schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 07:30:
Die 1.0 Ecoboost motoren in de Fiesta staan heel fijn bekend. Welke motor had jij gereden?
Het was inderdaad de 1.0 Ecoboost motor met 100pk, maar dat viel me een beetje tegen. Is meer dat ik niet echt het gevoel had dat ik erop vooruitging (heb nu 90pk diesel). De Ibiza die ik reed was 115pk en dat stond me meer aan. Voor de Fiesta is de 125pk nog niet helemaal goed leverbaar en nog aardig wat prijziger.t_captain schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 07:30:
Die 1.0 Ecoboost motoren in de Fiesta staan heel fijn bekend. Welke motor had jij gereden?
Ook zeker een prima uitvoering natuurlijk! Heb jij de niet-FR versie ook proefgereden dan?PureLOOD schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 07:43:
[...]
Uiteindelijk was voor mij de keuze idd niet zo moeilijk. Hoewel ik wel voor een andere uitvoering ga dan de fr. Deze vond ik juist veel te strak geveerd(in de sportstand). Ben zelf voor de style business intense gegaan, deze heeft voor mij de meest interessante opties e.d.
Week 47 schiet lekker op! Nog geen idee wanneer ik 'm mag verwachten
Die week 47 was een indicatie van de dealer, heb hem zelf nog niet besteld, omdat de auto pas mag komen als ik van mijn huidige auto de kilometers eruit heb gereden en ik zit nu op 112.000km (is 120.000km of 3 jaar). Dat wordt dus even goed uitrekenen.
Nee, maar de dealer vertelde me dat de reguliere stand redelijk overeenkomt met de andere uitvoeringen (nog steeds wel iets harder door het verlaagde onderstel).Louw Post schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 11:14:
[...]
Ook zeker een prima uitvoering natuurlijk! Heb jij de niet-FR versie ook proefgereden dan?
Die week 47 was een indicatie van de dealer, heb hem zelf nog niet besteld, omdat de auto pas mag komen als ik van mijn huidige auto de kilometers eruit heb gereden en ik zit nu op 112.000km (is 120.000km of 3 jaar). Dat wordt dus even goed uitrekenen.
De 115 pk versie reed echt top, 6 versnellingen is ook erg prettig op de snelweg (lekker stil).
Ik heb zelf nog geen indicatie van levertijd, maar hoop snel meer te weten.
Automaten en diesels moeten nog komen, gaat om de handbak inderdaad.t_captain schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 13:03:
Komt de 115pk TSI met DSG-6? Of heb je het over de handbak?
Budget: 750 Excl.
Termijn: 48 Maanden
Km: 35.000
Brandstof: Diesel verplicht
Iemand nog leuke tips?
Is je budget incl of excl brandstof voorschot?Ponypark schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 16:33:
Ik mag voor mij nieuwe werkgever een nieuwe auto uitzoeken, maar weet niet goed welke het zal worden. Heb uiteraard wel een voorkeur ( Audi A3 Limousine) andere opties zijn zeer welkom!
Budget: 750 Excl.
Termijn: 48 Maanden
Km: 35.000
Brandstof: Diesel verplicht
Iemand nog leuke tips?
Je kunt kijken naar de Astra, Octavia, A series, of zo'n beetje iedere C klasse auto.
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Ik geloofde de beste man in eerste instantie dus niet en vroeg of hij het wel goed had gelezen (ik had namelijk de auto pas half november verwacht). Als alles een beetje meezit kan ik de auto aanstaande vrijdagochtend ophalen
"That's what I do. I drink and I know things."
JaloersFrozenhands schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 09:10:
Gisteren onverwachts door dealer gebeld en mijn Seat Ibiza FR staat gewoon al bij de dealer!![]()
Ik geloofde de beste man in eerste instantie dus niet en vroeg of hij het wel goed had gelezen (ik had namelijk de auto pas half november verwacht). Als alles een beetje meezit kan ik de auto aanstaande vrijdagochtend ophalen
Nou.. anders ik wel kan ik je zeggen haha, het kwam echt totaal onverwachts dat belletje

Lekker hoor, ben ook benieuwd, zou graag wat foto's zien hahaFrozenhands schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 09:44:
[...]
Nou.. anders ik wel kan ik je zeggen haha, het kwam echt totaal onverwachts dat belletje
[ Voor 6% gewijzigd door jongetje op 03-10-2017 11:10 ]
Gaat steenslag niet ook gewoon door de wrap heen, net als het door de lak heen gaat? Verder de swirls en krassen door de wasstraten... tsja, als jij na 4 jaar klaar bent met je auto, wat heb je er dan aan dat de lak nog intact is?jongetje schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:10:
Wat ik me afvroeg is of er ook mensen hun lease auto in een (zonder extra kosten, bijkomend voordeel is ietsje minder bijtelling) basis kleur laten leveren en dan laten wrappen in iets moois? Lijkt mij erg mooi voor een volgende auto, maar geen idee hoe leasemaatschappijen hiermee omgaan, ben erg benieuwd naar ervaringen. Voordeel is wel dat de lak eronder blijft wel mooi blijft.
Tevens is wrappen duurder dan een kleurtje kiezen; maar zolang je ervoor wilt betalen denk ik niet dan een leasemij onwillend is
Nou...... Eindelijk is het zover. Hij is besteld.....AllSeeyinEye schreef op maandag 25 september 2017 @ 11:14:
[...]
Welke nadelen zouden dit dan zijn? Ik heb de afgelopen 10 jaar alleen maar auto's met lederen bekleding gehad. In Nederland hebben we dan geen echte zomers, maar ik ben vrijwel ieder jaar een aantal weken in (zuid) Spanje te vinden. Ik moet de bedoelde nadelen nog altijd vinden, denk ik?
[...]
En over een week is het oktober. Oftewel: levering binnen 2 maanden. Dat is simpelweg een korte levertijd.
2 dealers, 1 leasemaatschappij met een eigen inkoopkanaal, 1 dealer zegt in november te kunnen leveren, 1 dealer (eigen dealer) zegt dat dit jaar echt niet meer gaat lukken (heeft ook Renault zelf gebeld hierover).
Toch maar gewoon besteld via de eigen dealer. Verwachte leverdatum: 15 januari.....
Renault Mégane Bose editie:
- Kleur: Bleu Berlin
- Bekleding: kunstleder TEP/Stof (standaard op deze uitvoering
- Renault R-Link 2 multimedia- en navigatiesysteem met 8,7" portrait touchscreen + Bose® premium audio
- Pack Vision Comfort (Blind Spot Warning & Easy Park Assist automatisch inparkeersysteem incl. achteruitrijcamera)
- Pack Vision Comfort (LED PURE VISION koplampen & Head-up display in kleur)
- Vaste trekhaak
Die zal ik jullie niet onthouden natuurlijk hahaLouw Post schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 10:57:
[...]
Lekker hoor, ben ook benieuwd, zou graag wat foto's zien haha
Afgelopen weekend proefgereden met een Megane bose, prima auto, rijdt zeer fijn en de automaat was ook prima. Alleen.. wat is dat rlink2 verschrikkelijk traag. Ik rij nu ook een megane met de oude rlink en die is echt beter. De vertragingen bij alle acties zijn wat mij betreft niet acceptabel.agnocchi schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:13:
[...]
Nou...... Eindelijk is het zover. Hij is besteld.....
2 dealers, 1 leasemaatschappij met een eigen inkoopkanaal, 1 dealer zegt in november te kunnen leveren, 1 dealer (eigen dealer) zegt dat dit jaar echt niet meer gaat lukken (heeft ook Renault zelf gebeld hierover).
Toch maar gewoon besteld via de eigen dealer. Verwachte leverdatum: 15 januari.....
Renault Mégane Bose editie:
- Kleur: Bleu Berlin
- Bekleding: kunstleder TEP/Stof (standaard op deze uitvoering
- Renault R-Link 2 multimedia- en navigatiesysteem met 8,7" portrait touchscreen + Bose® premium audio
- Pack Vision Comfort (Blind Spot Warning & Easy Park Assist automatisch inparkeersysteem incl. achteruitrijcamera)
- Pack Vision Comfort (LED PURE VISION koplampen & Head-up display in kleur)
- Vaste trekhaak
Ik moet zeggen, dat ik dat nog niet getest heb. Ik heb wel een video gezien van Autoweek waarbij hij aangaf, dat het niet snel was en dat je het scherm erg moest indrukken...Exocet schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:47:
[...]
Afgelopen weekend proefgereden met een Megane bose, prima auto, rijdt zeer fijn en de automaat was ook prima. Alleen.. wat is dat rlink2 verschrikkelijk traag. Ik rij nu ook een megane met de oude rlink en die is echt beter. De vertragingen bij alle acties zijn wat mij betreft niet acceptabel.
In mijn Mégane nu (2012) zit volgens mij geen RLink (kan mij vergissen). Ik ben wel heel blij met m'n bediening nu op het middenconsole en die ga ik wel missen in de nieuwe......
Ik ben een beetje aan het rondkijken wat ik leuke auto's vindt vooralsnog nijg ik vooral richting de Volkswagen Tiguan of de Seat Ateca. Eigenlijk identiek aan elkaar maar dan het Volkswagen sausje of het Seat sausje.
Uiteraard is kwa prijsstelling de Seat wat interessanter.
Budget: €600
KM: 25000 (p/j)
Looptijd: 54 maanden (of korter)
De offerte die ik nu heb liggen is voor een Tiguan:
Uitvoering & Motor:
- Comfortline Business
- 1.4 TSI
- Deepblack pareleffect
- Stof "ArtVelours" Titaanzwart
- Advance pakket
- Winterpakket
- Achterklep (Easy Open)
- Dynaudio upgrade
- Aanhangerassistent
- Discover Pro
- Koplampverlichting led voor dim en grootlicht.
- Spiegelpakket
- vervangend vervoer
- winterbanden
- eigen risico €300
- 54 maanden & 25000 KM
Wat me een beetje tegen staat vooralsnog is dat we het hier over een cataloguswaarde hebben van +/- 40k
Dat zou dus neerkomen op een bijtelling van +/- €300,- per maand. (niets aan te doen weet ik).
Nu ben ik eigenlijk benieuwd of er hier mensen zijn die een vergelijkbare auto hebben gekozen. Wellicht al een tijdje rijden, hoe deze bevalt. En of zij een betere deal te pakken hebben voor ongeveer het zelfde & zo ja waar?
Tevens zijn er zo veel mogelijkheden met het uitbreiden van auto's met opties of auto's die al vanuit de uitvoering meer aan boord hebben. Kan ik hem "slimmer" samen stellen voor ongeveer het zelfde eindresultaat?
Ook ben ik benieuwd welke sites jullie veel kijken om aanbiedingen van leasebedrijven te vergelijken.
Ik ben volledig vrij in de keuze voor welke leasemaatschappij ik kies.
Bedankt vast voor jullie input
Ik twijfel of dit bericht hier kan of beter hier: "Het grote Leaseauto-topic" het gaat in mijn optiek niet echt over het budget.. Maar meer over de samenstelling & de beste deal.. Correct me if i'm wrong.
[ Voor 4% gewijzigd door g00gle op 03-10-2017 12:18 ]
Ik heb nu een offerte voor zowel de Peugeot 3008 als de Opel Grandland X. Ik ga nu voor de Opel (wel ietsje saaier/minder interieur), maar kan deze bestellen met alle opties die mogelijk zijn (Innovation +intro pakket +denon upgrade).
Misschien de moeite waard om ook deze ook te gaan bekijken.
Volvo V40 D2 Nordic+
Nordic+ Luxury Line (en alle opties die daar bij horen zoals stoelverwarming etc.)
Amazon Blue
Panoramadak
Volvo On Call
Extra getint glas achterportieren en achterklep
Hemelbekleding in Offblack
Milled Aluminium inleg in middenconsole
Neerklapbare rugleuning passagiersstoel
Nordic+ Luxury Line
Vasa leder Charcoal
18 inch Lichtmetalen velgen
Diffuser achterbumper
Erg blij mee!!
Edit: paar fotos:

[ Voor 90% gewijzigd door Juancho op 03-10-2017 13:21 ]
Thx @robin84 ik ben alleen een beetje VAG geil.. Ik heb het niet zo op de franse markt. Ik vind het allemaal een beetje "goedkoop" aandoen terwijl dat het helemaal niet per definitie is. Je krijgt inderdaad wel veel meer voor je geld vaak.robin84 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 12:26:
@g00gle ik heb net de eerste offertes binnen en vond de Volkswagen SUV’s allemaal net iets te prijzig als je keek naar de opties.
Ik heb nu een offerte voor zowel de Peugeot 3008 als de Opel Grandland X. Ik ga nu voor de Opel (wel ietsje saaier/minder interieur), maar kan deze bestellen met alle opties die mogelijk zijn (Innovation +intro pakket +denon upgrade).
Misschien de moeite waard om ook deze ook te gaan bekijken.
Had jij een vergelijkbare offerte voor de VAG SUV's of interessanter? Zo ja ben ik wel benieuwd naar je offerte.
Pics or it didn't happen.Juancho schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 12:31:
Mijn nieuwe auto sinds gister!
Volvo V40 D2 Nordic+
Nordic+ Luxury Line (en alle opties die daar bij horen zoals stoelverwarming etc.)
Amazon Blue
Panoramadak
Volvo On Call
Nordic+ Luxury Line
Vasa leder Charcoal
Diffuser achterbumper
Erg blij mee!!
Verwijderd
Kan me voorstellen. Vooral de standkachel die je met je telefoon aan kan zetten gaat je straks in de wintermaanden heel wat plezier opleveren.Juancho schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 12:31:
Mijn nieuwe auto sinds gister!
Volvo V40 D2 Nordic+
Amazon Blue
Panoramadak
Volvo On Call
Nordic+ Luxury Line
Vasa leder Charcoal
Diffuser achterbumper
Erg blij mee!!
Dan kun je ook eventueel voor de Skoda Kodiaq gaan.g00gle schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 12:36:
[...]
Thx @robin84 ik ben alleen een beetje VAG geil.
Of de Karoq, ligt dichter bij de Tiguanjongetje schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 13:16:
[...]
Dan kun je ook eventueel voor de Skoda Kodiaq gaan.
A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.
Dan moet je wel langer wachten, deze is namelijk nog niet te bestellen.
Ja hoe werkt dit eigenlijk? Je kan geen temperatuur opgeven toch? Alleen dat je de auto alvast wat voorverwarmd toch? Ik heb de Volvo On Call app wel en dan kan je kiezen om de standkachel handmatig aan te zetten of dmv 2 timers. Maar ik zie nergens dat je de temperatuur alvast kan regelen. Wellicht onnozele vraag van me maar toch haha.Verwijderd schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 12:54:
[...]
Kan me voorstellen. Vooral de standkachel die je met je telefoon aan kan zetten gaat je straks in de wintermaanden heel wat plezier opleveren.
Lijkt me wel echt ideaal, nooit meer krabben ookal staat mijn auto in de buitenlucht
En in de zomermaanden werkt dat andersom, dan kan je de auto vast verkoelen vanuit die app.Verwijderd schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 12:54:
[...]
Kan me voorstellen. Vooral de standkachel die je met je telefoon aan kan zetten gaat je straks in de wintermaanden heel wat plezier opleveren.
Wie is die meneer met die kale haren die mee staat te kijken?
[ Voor 24% gewijzigd door AllSeeyinEye op 03-10-2017 13:36 ]
Hoe werkt dat dan? Aangezien je geen temperatuur kan ingeven.. Dus hoe weet de auto dan of hij koud of warme lucht moet gebruikenAllSeeyinEye schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 13:34:
[...]
En in de zomermaanden werkt dat andersom, dan kan je de auto vast verkoelen vanuit die app.
[...]
Wie is die meneer met die kale haren die mee staat te kijken?

Wie die man is, geen idee. Dat ben ik niet en ook niet de persoon die bij me was hahaha
[ Voor 8% gewijzigd door Juancho op 03-10-2017 13:39 ]
Parking Heater is de standkachel. Die verwarmt gewoon de auto. Geen idee naar welke temperatuur hij het probeert te brengen, ik gebruik die zelf als het in de auto 5 graden of kouder is.Juancho schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 13:38:
[...]
Hoe werkt dat dan? Aangezien je geen temperatuur kan ingeven.. Dus hoe weet de auto dan of hij koud of warme lucht moet gebruiken. Ben zoals je al merkt een leek nog met Volvo on Call
Remote Start start de motor en laat de climate control in werking treden, waardoor (in de zomer) de airco dus aan gaat en de auto lekker afkoelt naar een graadje of 25 voordat je erin stapt. Ik vermoed dat als je Remote Start in de winter gebruikt, hij de auto gaat verwarmen naar de ingestelde climate temperature.
Juancho schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 13:42:
Remote start (handmatig?) en de standkachel (via timer?) zijn dus hetzelde maar pakken gewoon de temperatuur die je op dat moment had ingesteld?

Ik wil wel voor de Karoq gaan, maar 25 november loop mijn huidige leasecontract af... nog even een uitdaging dusg00gle schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 14:09:
[...]
Gave bak, ook iets om in de gaten te houden. Mag begin volgend jaar pas gaan bestellen.
A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.
Apart, in mijn app heb ik wel de standkachel staan maar niet die remote start....
Ik heb in de 'about this function' gekeken. De auto moet in P staan. Dat doet vermoeden dat een automaat een vereiste is voor deze functie. Dat is an sich ook logisch, want als je een handgeschakelde auto zou starten terwijl die in de versnelling staat, dan gaat die dus rijden. En ik gok dan dat jij geen automaat rijdt.Juancho schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 14:58:
[...]
Apart, in mijn app heb ik wel de standkachel staan maar niet die remote start....
De Kodiaq is wel te bestellen, maar niet leverbaar voor augustus(!).jongetje schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 13:20:
[...]
Dan moet je wel langer wachten, deze is namelijk nog niet te bestellen.
Je bedoeld denk ik de Karoq?Deveon schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 15:08:
[...]
De Kodiaq is wel te bestellen, maar niet leverbaar voor augustus(!).
Mijn boefje is liev!
Vragen om een tussen-auto aan de leasemaatschappij? Mijn 14% loopt in november af en dan moet ik 25% betalen totdat mijn nieuwe auto komt (halverwege januari), maar de leasemaatschappij heeft al aangegeven, dat ik na november een tijdelijke (22%) auto krijg (Auris oid).MerijnB schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 14:49:
[...]
Ik wil wel voor de Karoq gaan, maar 25 november loop mijn huidige leasecontract af... nog even een uitdaging dus
[ Voor 27% gewijzigd door agnocchi op 03-10-2017 16:01 ]
Directlease kan de Kodiaq al een poosje pas vanaf augustus leveren.
Dat is niet dezelfde functie. De standkachel start de motor niet. En de standkachel kan je dus zowel met een timer laten werken, als handmatig aan/uitzetten.Juancho schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 15:04:
Klop! Maar als ik klik op die standkachel optie zie ik wel onderaan in het scherm staan: starten / stoppen. Dus dat kan wel handmatig. Of dat nu hetzelfde is als jouw remote start/stop...dat weet ik niet
De remote start start daadwerkelijk de auto, zodat de climate control aan de slag gaat. Perfect in de zomer dus, want de auto staat dan netjes via de airco te koelen. Wat mij betreft een optie die ik in het vervolg op al mijn auto's wil hebben.
Dat is zeker een optie, maar (voor mij) ligt de uitdaging anders: bestel ik een auto voordat hij in de showroom staat (en ik hem dus irl gezien heb), of wacht ik totdat hij er wél is en riskeer ik dan een levertijd van een jaar.agnocchi schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 15:52:
[...]
Vragen om een tussen-auto aan de leasemaatschappij? Mijn 14% loopt in november af en dan moet ik 25% betalen totdat mijn nieuwe auto komt (halverwege januari), maar de leasemaatschappij heeft al aangegeven, dat ik na november een tijdelijke (22%) auto krijg (Auris oid).
Remote start zit niet op de V40. De parkeerverwarming werkt als volgt: je geeft aan hoe laat je weg wilt. Aan de hand van de buitentemperatuur bepaald de auto zelf wanneer de standkachel aangaat. Op moment van vertrek is de auto behaaglijk warm. Als je hem direct aanzet vanuit de app, dan verwamt hij maximaal en op snel vermogen. Boven de 14gr werkt hij niet.Juancho schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 13:38:
[...]
Hoe werkt dat dan? Aangezien je geen temperatuur kan ingeven.. Dus hoe weet de auto dan of hij koud of warme lucht moet gebruiken. Ben zoals je al merkt een leek nog met Volvo on Call
Wie die man is, geen idee. Dat ben ik niet en ook niet de persoon die bij me was hahaha
*bovenstaande geldt ook bij programmeren met de knipperlichthendel.
Bedankt voor de uitleg!
Misschien kun je hem wat langer door laten lopen?MerijnB schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 14:49:
[...]
Ik wil wel voor de Karoq gaan, maar 25 november loop mijn huidige leasecontract af... nog even een uitdaging dus
Nvm, je bent er al mee bezig! Wist trouwens niet dat die Kodiaq pas in augustus komt?

En die Koraq duurt zeker ook tot zoiets?.. Dan wordt het misschien toch een Tiguan of Ateca...
[ Voor 25% gewijzigd door g00gle op 04-10-2017 07:57 ]
Het zijn allemaal wel verschillende wagens met een eigen prijsklassen hoor.g00gle schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 07:54:
[...]
Misschien kun je hem wat langer door laten lopen?
Nvm, je bent er al mee bezig! Wist trouwens niet dat die Kodiaq pas in augustus komt?
En die Koraq duurt zeker ook tot zoiets?.. Dan wordt het misschien toch een Tiguan of Ateca...
Een Ateca of een Tiguan scheelt je zo 15-30k afhankelijk van aankleding.
De Ateca krijgt als VW tegenhanger de T-Roc. Die zijn qua formaat en uitvoeringen vergelijkbaar.
De Tiguan is een maatje groter. De Karoq zit gek genoeg weer tussen de Ateca en Tiguan in.
Een mooie aangeklede Ateca zit zo rond de 30-35.
Mijn mooie aangeklede Tiguan echter op 55.
[ Voor 7% gewijzigd door GeeMoney op 04-10-2017 08:21 ]
De Ateca zit qua maat maar nét onder de Tiguan, Karoq en Ateca zijn nagenoeg even groot. De t-roc lijkt (me) onder de Ateca en Karoq te komen.GeeMoney schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 08:20:
[...]
Het zijn allemaal wel verschillende wagens met een eigen prijsklassen hoor.
Een Ateca of een Tiguan scheelt je zo 15-30k afhankelijk van aankleding.
De Ateca krijgt als VW tegenhanger de T-Roc. Die zijn qua formaat en uitvoeringen vergelijkbaar.
De Tiguan is een maatje groter. De Karoq zit gek genoeg weer tussen de Ateca en Tiguan in.
Een mooie aangeklede Ateca zit zo rond de 30-35.
Mijn mooie aangeklede Tiguan echter op 55.
@g00gle Ik heb contact gehad met onze accountmanager van de LM ivm mijn dilemma.
Deze LM is een zusterbedrijf van een Skoda dealer en zit dus erg dicht op het vuur. Ik kreeg gisteren deze informatie toegestuurd:
De prijzen van de Karoq zullen per medio November bekend zijn waarbij de auto medio December wordt geïntroduceerd. Verwachte levering bij snelle bestelling zal Q2 2018 worden en daarbij is voor zover bekend de auto nog nergens te zien, ook niet bij buurlanden, dit na introductie op de IAAFrankfurt welke reeds is geweest.
De Ateca is 6cm smaller, 13cm korter en 8cm lager dan de Tiguan.MerijnB schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 08:39:
[...]
De Ateca zit qua maat maar nét onder de Tiguan, Karoq en Ateca zijn nagenoeg even groot. De t-roc lijkt (me) onder de Ateca en Karoq te komen.
@g00gle Ik heb contact gehad met onze accountmanager van de LM ivm mijn dilemma.
Deze LM is een zusterbedrijf van een Skoda dealer en zit dus erg dicht op het vuur. Ik kreeg gisteren deze informatie toegestuurd:
De prijzen van de Karoq zullen per medio November bekend zijn waarbij de auto medio December wordt geïntroduceerd. Verwachte levering bij snelle bestelling zal Q2 2018 worden en daarbij is voor zover bekend de auto nog nergens te zien, ook niet bij buurlanden, dit na introductie op de IAAFrankfurt welke reeds is geweest.
De Ateca valt in Mini-SUV en de Tiguan in Midi-SUV .
Ik heb toevallig naar allebei gekeken maar qua formaat scheelt het zeker binnenin en kofferbak toch wel aanzienlijk.
T-Roc gaat volgens de auto review sites de strijd aan met de Seat Ateca, Karoq en Audi A2.
[ Voor 4% gewijzigd door GeeMoney op 04-10-2017 08:50 ]
Ah, dat is meer dan ik had verwacht idd. De Karoq is dan weer ongeveer 4 cm langer, 3.5cm breder en een halve centimeter hoger dan de Ateca.GeeMoney schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 08:49:
[...]
De Ateca is 6cm smaller, 13cm korter en 8cm lager dan de Tiguan.
Ik heb toevallig naar allebei gekeken maar qua formaat scheelt het zeker binnenin en kofferbak toch wel aanzienlijk.
T-Roc gaat volgens de auto review sites de strijd aan met de Seat Ateca, Karoq en Audi A2.
Ik had het gevoel dat de T-Roc flink stukje kleiner zou zijn, ben er benieuwd naar
Ook als het nog niet vriest - de ramen zijn dan namelijk niet meer beslagen...Juancho schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 19:56:
aha nice! Dus gewoon een timer instellen straks als het gaat vriezen en je hoeft nooit meer sochtends te krabben. Ookal staat de auto niet overdekt. Heerlijk zeg! Dat ik dat op mijn vorige V40 niet gekozen heb....
Bedankt voor de uitleg!
Even opgezocht net.GeeMoney schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 08:49:
[...]
De Ateca is 6cm smaller, 13cm korter en 8cm lager dan de Tiguan.
Lengte Tiguan: 4.48
Lengte Karoq: 4.38
Lengte T-Roc: 4.23
Qua lengte zit de Karoq dus dichter bij de Tiguan dan bij de T-Roc.
- VW Golf Variant 1.6 TDI DSG Comfortbline business
opties: Achteruitrijcamera/ sunset - Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDi 150 EAT6 Blue Lease Premium
opties: Keyless entry / Denon hifi
- diesel automaat
- ruim
- android auto ondersteuning
- 1400 kg trekgewicht
Heel veel overeenkomsten en positieve punten voor mij :
- prijs is gelijk
- prima rij eigenschappen en goede automaat
- goed en snel media systeem met android auto
- grote kofferruimte
Extra plussen en minnen voor de 308:
+ oogt zeer ruim van binnen, mede door het fantastische panoramadak
+ geweldig geluidssysteem (Denon)
+ meer PK's (acceleratie 0-100 km/h 8,9 s (golf 10,7 s)
+ keyless entry
- 1 usb! die wordt bezet ivm android auto
- 16 inch , geen 17 inch mogelijk
en de Golf:
+ rijdt net wat beter
+ prima afwerking
+ goede stoelen
+ ACC standaard
- geen keyless entry (niet mogelijk op de comfortline)
- saai uiterlijk
Ben benieuwd wat jullie zouden kiezen.
Dit topic is gesloten.
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic