Eensch. Ik rijd ook nog altijd de twee liter diesel en zat ook net niet aan de 37k. Ding is belachelijk rijk uitgerust voor het geld.AllSeeyinEye schreef op maandag 25 september 2017 @ 08:42:
[...]
Nu is het inmiddels 4 jaar terug dat ik mijn Octavia bestelde, maar ik vond Skoda juist erg goedkoop. Had een goed aangekleed model, inclusief leder en 18", als 2.0 TDI, en de fiscale waarde was slechts 36k. Overigens wat het onderscheidende betreft: volgens mij rijden er juist belachelijk veel Octavia's rond omdat dat een 14% model gehad heeft.
Disclaimer: hier begint de rant.
Het is dat ik een hekel aan Renault heb vanwege een enkele negatieve ervaring met het merk, maar ik kan het nieuwe design juist waarderen (net als bij Citroën, mooie onderscheidende bakjes). Ik wil helemaal geen designfilosofie, ik wil een auto die er goed uitziet! Ik kan na jaren en jaren nog steeds een BMW 3 serie alleen maar onderscheiden van een 5 serie (of 4) op hele kleine details. Eerst was het het aantal streepjes van de achterlichten (2 voor een 3 serie, 4 voor een 5) en later de luchtinlaat aan de zijkant van de 5. De 3 heeft die niet. Bij de 4 kijk ik of er 'Gran Coupe' bij de achterruit staat. Dat is toch treurig gesteld? En dan begin ik al helemaal niet aan Audi die gewoon een blok slappe klei tegen de grond aan smijten en daar 4 wielen onder plakken en de onderdelen lekker centraal inkopen. Fantasieloze, vormeloze eenheidsmeuk. Behalve de A5.AllSeeyinEye schreef op maandag 25 september 2017 @ 09:06:
[...]
Let's agree to disagreeIk kijk naar een model als geheel. En natuurlijk zijn er doorgaans kleine / subtiele verschillen tussen de verschillende modeljaren binnen een model, maar in de basis zie je dat niet. Tenzij je Renault bent, want dan flikker je iedere paar jaar je volledige model in de prullenbak en komt op de proppen met een nieuw model. Daar zit geen enkele filosofie achter. Die zouden een voorbeeld moeten nemen aan de rest van de markt (zie Audi, BMW, VW) waar een nieuw model grotendeels identiek is aan het oudere model (heerlijk - never change a winning team).
En nu ik toch aan het ranten ben op Renault: ben ik de enige die bij iedere Megane of Talisman moet denken aan: "Kom op, jongens, laten we kijken hoeveel van deze slang we op de achterkant geplakt krijgen...
[afbeelding]
En als je dan in je spiegel kijkt als je er voorbij bent zie je dat ze aan de voorkant een zelfde slang hebben toegepast maar dan in 't wit...!
Andere merken doen het ook, Alfa incluis (Giulia -> Stelvio). Ook Jaguar (XE -> XF - F-pace) en ik vind dat jammer. Het getuigt van een bepaalde balloze, fantasieloze designarmoede. Met een beetje mazzel vind je het mooi en dan vind je meteen alles mooi.
Einde rant.
Ik vond het interieur van de XF qua kwaliteit behoorlijk verschillen van de XE, in positieve zin. Veel meer Jaguar-achtig met betere en mooiere afwerking. Maar echt luxe wordt het dus pas in de XJ, dat heb ik niet getest of gezien (niet in gezeten). Bij de XE had ik niet echt het idee dat de auto, interieurkwalitatief gezien, ertussenuit sprong vergeleken met de concurrentie. Het is wat saai, fantasieloos en de materialen zijn niet bovenmaats goed. Ik vond het 'boot' idee van het dashboard dat rondloopt wel weer leuk en de omhoogkomende schakelknop is dan ook erg cool.PcDealer schreef op maandag 25 september 2017 @ 09:12:
[...]
Goede keus. Ik heb een aantal keren een Jaguar XF gereden en het voelde echt aan als een oversized Mondeo. Ik had hoge verwachtingen van een Jag, met een overdaad aan luxe, maar dat is kennelijk alleen voor de XJ weggelegd... Er kunnen wel drie lijken in de kofferbak, dat dan weer wel.
Veel plezier!
Wel pijnlijk voor het merk Jaguar dat je een Mondeo vergelijking maakt. Maar dat is dan hun eigen schuld.
[ Voor 58% gewijzigd door woutur op 25-09-2017 10:06 . Reden: Toevoeging van allerlei rants. ]
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.