Keuze leaseauto - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 102 ... 106 Laatste
Acties:
  • 656.231 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:13

woutur

Klauwtjes uit!

AllSeeyinEye schreef op maandag 25 september 2017 @ 08:42:
[...]

Nu is het inmiddels 4 jaar terug dat ik mijn Octavia bestelde, maar ik vond Skoda juist erg goedkoop. Had een goed aangekleed model, inclusief leder en 18", als 2.0 TDI, en de fiscale waarde was slechts 36k. Overigens wat het onderscheidende betreft: volgens mij rijden er juist belachelijk veel Octavia's rond omdat dat een 14% model gehad heeft.
Eensch. Ik rijd ook nog altijd de twee liter diesel en zat ook net niet aan de 37k. Ding is belachelijk rijk uitgerust voor het geld.

Disclaimer: hier begint de rant.
AllSeeyinEye schreef op maandag 25 september 2017 @ 09:06:
[...]

Let's agree to disagree ;) Ik kijk naar een model als geheel. En natuurlijk zijn er doorgaans kleine / subtiele verschillen tussen de verschillende modeljaren binnen een model, maar in de basis zie je dat niet. Tenzij je Renault bent, want dan flikker je iedere paar jaar je volledige model in de prullenbak en komt op de proppen met een nieuw model. Daar zit geen enkele filosofie achter. Die zouden een voorbeeld moeten nemen aan de rest van de markt (zie Audi, BMW, VW) waar een nieuw model grotendeels identiek is aan het oudere model (heerlijk - never change a winning team).

En nu ik toch aan het ranten ben op Renault: ben ik de enige die bij iedere Megane of Talisman moet denken aan: "Kom op, jongens, laten we kijken hoeveel van deze slang we op de achterkant geplakt krijgen...
[afbeelding]

En als je dan in je spiegel kijkt als je er voorbij bent zie je dat ze aan de voorkant een zelfde slang hebben toegepast maar dan in 't wit...!
Het is dat ik een hekel aan Renault heb vanwege een enkele negatieve ervaring met het merk, maar ik kan het nieuwe design juist waarderen (net als bij Citroën, mooie onderscheidende bakjes). Ik wil helemaal geen designfilosofie, ik wil een auto die er goed uitziet! Ik kan na jaren en jaren nog steeds een BMW 3 serie alleen maar onderscheiden van een 5 serie (of 4) op hele kleine details. Eerst was het het aantal streepjes van de achterlichten (2 voor een 3 serie, 4 voor een 5) en later de luchtinlaat aan de zijkant van de 5. De 3 heeft die niet. Bij de 4 kijk ik of er 'Gran Coupe' bij de achterruit staat. Dat is toch treurig gesteld? En dan begin ik al helemaal niet aan Audi die gewoon een blok slappe klei tegen de grond aan smijten en daar 4 wielen onder plakken en de onderdelen lekker centraal inkopen. Fantasieloze, vormeloze eenheidsmeuk. Behalve de A5.

Andere merken doen het ook, Alfa incluis (Giulia -> Stelvio). Ook Jaguar (XE -> XF - F-pace) en ik vind dat jammer. Het getuigt van een bepaalde balloze, fantasieloze designarmoede. Met een beetje mazzel vind je het mooi en dan vind je meteen alles mooi.

Einde rant.
PcDealer schreef op maandag 25 september 2017 @ 09:12:
[...]

Goede keus. Ik heb een aantal keren een Jaguar XF gereden en het voelde echt aan als een oversized Mondeo. Ik had hoge verwachtingen van een Jag, met een overdaad aan luxe, maar dat is kennelijk alleen voor de XJ weggelegd... Er kunnen wel drie lijken in de kofferbak, dat dan weer wel.

Veel plezier!
Ik vond het interieur van de XF qua kwaliteit behoorlijk verschillen van de XE, in positieve zin. Veel meer Jaguar-achtig met betere en mooiere afwerking. Maar echt luxe wordt het dus pas in de XJ, dat heb ik niet getest of gezien (niet in gezeten). Bij de XE had ik niet echt het idee dat de auto, interieurkwalitatief gezien, ertussenuit sprong vergeleken met de concurrentie. Het is wat saai, fantasieloos en de materialen zijn niet bovenmaats goed. Ik vond het 'boot' idee van het dashboard dat rondloopt wel weer leuk en de omhoogkomende schakelknop is dan ook erg cool.

Wel pijnlijk voor het merk Jaguar dat je een Mondeo vergelijking maakt. Maar dat is dan hun eigen schuld.

[ Voor 58% gewijzigd door woutur op 25-09-2017 10:06 . Reden: Toevoeging van allerlei rants. ]

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:34

JB

Cédric roelt!

AllSeeyinEye schreef op maandag 25 september 2017 @ 09:06:
[...]

En nu ik toch aan het ranten ben op Renault: ben ik de enige die bij iedere Megane of Talisman moet denken aan: "Kom op, jongens, laten we kijken hoeveel van deze slang we op de achterkant geplakt krijgen...
[afbeelding]

En als je dan in je spiegel kijkt als je er voorbij bent zie je dat ze aan de voorkant een zelfde slang hebben toegepast maar dan in 't wit...!
Jup herkenbaar :) Vooral de voorkant vind ik niet echt geslaagd. Alsof je Magneto inhaalt :+

Afbeeldingslocatie: https://static.comicvine.com/uploads/original/0/2/75575-178432-magneto.jpg

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• agnocchi
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-09 21:59
Drowzz schreef op donderdag 21 september 2017 @ 15:06:
[...]
Aha, ik zou denk ik de lederen stoelen met verwarming + massage doen :P Maar laat ons maar weten wat je er zaterdag van vindt!
Nou.... Ik heb de keuze gemaakt (ondanks de laatste rants ;))....
Ik ben toch niet voor leer gegaan. De nadelen tijdens de zomer en de bruintinten in de bekleding wogen niet op tegen de voordelen (verwarmde stoelen, ziet er goed uit). Het is voor mij de Renault Mégane Estate Bose Energy dCi 110 met de volgende opties:
  • Easy Life Pack
  • Pack Vision Comfort
  • Renault R-Link 2 multimedia- en navigatiesysteem met 8,7" portrait touchscreen + Bose premium audio
  • Trekhaak (altijd handig in de stad.... Heeft mij al veel schades bespaard omdat anderen zo nodig niet op willen letten)
  • Kleur: Bleu Berlin (ik ben niet van de standaard leasekleuren (grijs/zwart), de Blue Cosmos is erg mooi, maar daar rijden er wel al veel mee en de Rouge Flamme en de achterlichten wilde niet echt mooi matchen (in mijn ogen))
Het 'lange' wachten is begonnen. Levertijd als het goed is november....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-10 16:52

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

agnocchi schreef op maandag 25 september 2017 @ 11:07:

Ik ben toch niet voor leer gegaan. De nadelen tijdens de zomer
Welke nadelen zouden dit dan zijn? Ik heb de afgelopen 10 jaar alleen maar auto's met lederen bekleding gehad. In Nederland hebben we dan geen echte zomers, maar ik ben vrijwel ieder jaar een aantal weken in (zuid) Spanje te vinden. Ik moet de bedoelde nadelen nog altijd vinden, denk ik?
Het 'lange' wachten is begonnen. Levertijd als het goed is november....
En over een week is het oktober. Oftewel: levering binnen 2 maanden. Dat is simpelweg een korte levertijd.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agnocchi
AllSeeyinEye schreef op maandag 25 september 2017 @ 11:14:
[...]
Welke nadelen zouden dit dan zijn? Ik heb de afgelopen 10 jaar alleen maar auto's met lederen bekleding gehad. In Nederland hebben we dan geen echte zomers, maar ik ben vrijwel ieder jaar een aantal weken in (zuid) Spanje te vinden. Ik moet de bedoelde nadelen nog altijd vinden, denk ik?
[...]
En over een week is het oktober. Oftewel: levering binnen 2 maanden. Dat is simpelweg een korte levertijd.
De nadelen zijn vooral (maar da's allemaal gehoord van mensen om mij heen, inclusief een aantal die ook lederen bekleding hebben inde auto), dat het plakt in de zomer/bij warm weer als je een korte broek of korte rokjes/jurkjes (voor het meisje) aan hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

[...]

[...]

Je plakt er in de zomer aan vast. In de winter is het koud. Stoelverwarming fixed winterdeel maar zomer vind ik een ramp icm leer. Alcantara icm leer is mooiste en fijnste IMHO. Ik hoef ook nooit meer volledig leer. Zelfs met geperforeerde crap is het veel te heet. Onder het rijden ademt het ook niet, dus als je het warm hebt plak je alsnog vast.

[ Voor 10% gewijzigd door JB op 25-09-2017 11:18 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Pardon? Leder en eraan plakken? Weet je zeker dat het leder is en geen skay? Als je een goede leerkwaliteit hebt dan heb je daar echt geen last van.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

AllSeeyinEye schreef op maandag 25 september 2017 @ 11:18:
Pardon? Leder en eraan plakken? Weet je zeker dat het leder is en geen skay? Als je een goede leerkwaliteit hebt dan heb je daar echt geen last van.
Jij niet klaarblijkelijk.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:18
Hier ook nog nooit de nadelen van leer begrepen. Bij 30+ graden je auto in de zon zetten, waarbij de zon rechtstreeks op de stoelen schijnt veroorzaakt misschien een minder fijne ervaring, maar dan zijn stoffen stoelen ook bloedheet.

Ik vind het heerlijk zitten, het ruikt heerlijk, in de winter heerlijk met stoelverwarming en ook in de zomer altijd goed te doen.

Ach, het zijn uiteindelijke persoonlijke keuzes hè :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agnocchi
AllSeeyinEye schreef op maandag 25 september 2017 @ 11:18:
Het enige wat ik zie staan op de site is: Bekleding geperforeerd rundleder. Zal dan geen skay zijn? Ach... Op zich maakt het ook niet heel veel meer uit nu. Het blijven keuzes en als deze niet op basis is van de juiste informatie, dan is dat goed om te weten over 4 jaar :P Tegen die tijd maar eens een lange proefrit hartje zomer plannen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
[...]

[...]

Het hangt echt grotendeels van de kwaliteit van het "leer" af.
Ik heb meerdere auto's voor mijn huidige Tiguan gehad met leer en die hadden allemaal de problemen van plakken/heet in de zomer en koud in de winter.
Volgens mij waren het echter auto's die geen echt leren bekleding hadden maar inderdaad een look-a-like.
(die auto's had ik ook niet zelf samengesteld)

Maar je kan ervanuit gaan dat een beetje degelijk leren bekleding zeker 1600 euro kost, wat kost de leren upgrade bij Renault?

Op mijn huidige Tiguan koste het 1999,- .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-09 12:33
Mijn vriendin klaagt altijd over de zwarte leren bekleding in de Golf. Vooral in Italië als de auto in de zon heeft gestaan kan je er niet op zitten met een korte broek. Je verfikt je benen direct..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

agnocchi schreef op maandag 25 september 2017 @ 11:31:
[...]

Het enige wat ik zie staan op de site is: Bekleding geperforeerd rundleder. Zal dan geen skay zijn? Ach... Op zich maakt het ook niet heel veel meer uit nu. Het blijven keuzes en als deze niet op basis is van de juiste informatie, dan is dat goed om te weten over 4 jaar :P Tegen die tijd maar eens een lange proefrit hartje zomer plannen....
Je kan bij de dealer toch altijd samples bekijken en voelen? En als dat een dunne kwaliteit is of niet goed aan voelt, stap je bij een aftermarket leder inbouwer naar binnen. Is nog beter voor je bijtelling ook ;) Het hangt deels ook samen met wat ervoor betaald wordt. Een beetje leer kost minimaal 2000 euro. Zit je daaronder, dan zit de besparing m in de kwaliteit van het materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

AllSeeyinEye schreef op maandag 25 september 2017 @ 11:34:
[...]

Je kan bij de dealer toch altijd samples bekijken en voelen? En als dat een dunne kwaliteit is of niet goed aan voelt, stap je bij een aftermarket leder inbouwer naar binnen. Is nog beter voor je bijtelling ook ;) Het hangt deels ook samen met wat ervoor betaald wordt. Een beetje leer kost minimaal 2000 euro. Zit je daaronder, dan zit de besparing m in de kwaliteit van het materiaal.
Juist. Dit was ik ook kwijt. Dit doe je IMHO sowieso achteraf maar goed. Echt leer, geperforeerd, roodstiksel you name it. Kostte 1950 euro toentertijd. Nooit meer.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Normaal doe ik dat ook achteraf, alleen in de huidige Volvo zat het er standaard in (kwam mee met de sportstoelen).

Het blijft iets persoonlijks, denk ik. De luxe uitstraling, de geur en het zitcomfort zijn voor mij voldoende argumenten om nooit voor stof te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agnocchi
AllSeeyinEye schreef op maandag 25 september 2017 @ 11:34:
[...]
Ik ga in een leaseauto geen €2000 stoppen voor lederen bekleding. Dat zie ik never nooit meer terug. Als ik de auto teruggeef na de leaseperiode, dan is het weg.
Kosten voor lederen bekleding vooraf zijn 'maar' €1095. Of dat is, omdat de stoelen al half leer/half stof zijn uitgerust weet ik niet, maar als ik jouw opmerkingen moet volgen, dan is het maar goed, dat ik het niet genomen heb. De kwaliteit zal dan wel wat minder zijn.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

AllSeeyinEye schreef op maandag 25 september 2017 @ 11:38:
Normaal doe ik dat ook achteraf, alleen in de huidige Volvo zat het er standaard in (kwam mee met de sportstoelen).

Het blijft iets persoonlijks, denk ik. De luxe uitstraling, de geur en het zitcomfort zijn voor mij voldoende argumenten om nooit voor stof te gaan.
Stof zou ik ook niet prefereren. Alcantara icm leer (smerige poten van de kids, ideaal met leren achterkant stoelen) is IMHO het fijnste. Blijft persoonlijk.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

agnocchi schreef op maandag 25 september 2017 @ 11:40:
[...]

Ik ga in een leaseauto geen €2000 stoppen voor lederen bekleding. Dat zie ik never nooit meer terug. Als ik de auto teruggeef na de leaseperiode, dan is het weg.
Dat stop ik er ook niet in, dat doet de leasemaatschappij. En die belast daarvoor mijn werkgever door de kosten te delen door het aantal maanden en het leasebedrag daarmee te verhogen. En met aftermarket leder is dat een accessoire en die doet dus niet mee in de fiscale waarde, waarmee ik er geen bijtelling over betaal. Win win dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
AllSeeyinEye schreef op maandag 25 september 2017 @ 08:42:
[...]

Nu is het inmiddels 4 jaar terug dat ik mijn Octavia bestelde, maar ik vond Skoda juist erg goedkoop. Had een goed aangekleed model, inclusief leder en 18", als 2.0 TDI, en de fiscale waarde was slechts 36k. Overigens wat het onderscheidende betreft: volgens mij rijden er juist belachelijk veel Octavia's rond omdat dat een 14% model gehad heeft.
Vind Skoda niet echt goedkoop meer eerlijk gezegd.
Een Octavia Combi Style Business 1.6 TDI automaat met tech pakket en metallic lak is al 34.629 fiscale waarde. De VW Golf Variant Highline Business R is qua uitrusting/opties nagenoeg hetzelfde en is 35.863.
Een Seat Leon ST is dan wel weer flink goedkoper, daar ben je voor 32.500 al klaar. Echter valt deze voor mij af na een proefrit, vond de zitpositie en zicht niet super, en het interieur wel erg basic en saai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
agnocchi schreef op maandag 25 september 2017 @ 11:40:
[...]

Kosten voor lederen bekleding vooraf zijn 'maar' €1095. Of dat is, omdat de stoelen al half leer/half stof zijn uitgerust weet ik niet, maar als ik jouw opmerkingen moet volgen, dan is het maar goed, dat ik het niet genomen heb. De kwaliteit zal dan wel wat minder zijn.....
Je ziet van je LED lampen, 8,7" navi systeem, keyeless entry, velgen, Bose audio natuurlijk ook allemaal niets terug :+ .

Het principe van leasen is dat je het na x periode gebruik en betalen weer inlevert.

Ik heb het nu wel gekozen en tot nu toe bevalt het mij en de vrouw prima. Ook is het soms "onderdeel van" en dan heb je niet altijd een keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agnocchi
GeeMoney schreef op maandag 25 september 2017 @ 11:57:
[...]
Je ziet van je LED lampen, 8,7" navi systeem, keyeless entry, velgen, Bose audio natuurlijk ook allemaal niets terug :+ .

Het principe van leasen is dat je het na x periode gebruik en betalen weer inlevert.

Ik heb het nu wel gekozen en tot nu toe bevalt het mij en de vrouw prima. Ook is het soms "onderdeel van" en dan heb je niet altijd een keus.
Dat klopt ook. En wat AllSeeyinEye ook aangaf, als je het achteraf laat inbouwen door de leasemaatschappij, dan 'voel' je het ook niet echt.
Uiteindelijk is leasen echt wel een heel stuk goedkoper dan zelf kopen en rijden. Zelfs nu ik van 14% naar 22% ga. Net te horen gekregen, dat ik €124 per maand duurder uit ga zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door agnocchi op 25-09-2017 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agnocchi
[...]
En ineens krijg je te horen, dat ze in november toch niet kunnen garanderen (lees leveren)......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferluci92
  • Laatst online: 29-04 15:42
agnocchi schreef op maandag 25 september 2017 @ 16:35:
[...]

En ineens krijg je te horen, dat ze in november toch niet kunnen garanderen (lees leveren)......
Het was ook wel een beetje te mooi om waar te zijn ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17:53
JB schreef op maandag 25 september 2017 @ 11:36:
[...]

Juist. Dit was ik ook kwijt. Dit doe je IMHO sowieso achteraf maar goed. Echt leer, geperforeerd, roodstiksel you name it. Kostte 1950 euro toentertijd. Nooit meer.
Dit is natuurlijk wel redelijk generaliserend en lang niet voor iedereen voordelig, dit werkt namelijk alleen als je leasebudget een vast gegeven is en leer achteraf erin laten zetten binnen het leasebudget past. Op het moment dat je een eigen bijdrage moet betalen en/of je ongebruikte budget terugkrijgt heeft dit natuurlijk helemaal niet zo'n groot effect. Dealeraccesoires worden namelijk over het algemeen gewoon 1 op 1 doorgerekend in leaseprijs dus betaal je in dat geval als berijder 100% doordat je eigen bijdrage stijgt of de restantuitkering leasebudget daalt. Uiteraard is dit bruto, dus netto betaal je nog ongeveer 50%.

Daarnaast heb je in het geval van eigen bijdrage ook nog het probleem dat over het algemeen de eigen bijdrage van de auto mag worden opgegeven als eigen bijdrage voor privé gebruik wat in mindering komt van je bruto bijtelling, echter een eigen bijdrage voor dealeraccesoires mag je uiteraard niet in mindering brengen. Je kunt natuurlijk geen belastingvoordeel genieten over iets (in dit geval een accesoire) waar je geen belasting over betaalt.

Dealeraccesoires zijn dus voor veel mensen niet zo aantrekkelijk als af fabriek opties. Zeker aangezen af fabriek opties lang niet altijd 1 op 1 worden doorgerekend in leaseprijs. Zo koste mijn panoramadak bijvoorbeeld slechts <2 euro per maand aan eigen bijdrage :) (nu is een panoramadak natuurlijk wat lastig achteraf in te bouwen, maar het gaat om het idee).

[ Voor 4% gewijzigd door [MAUS] op 25-09-2017 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

[MAUS] schreef op maandag 25 september 2017 @ 18:29:
[...]

Dit is natuurlijk wel redelijk generaliserend en lang niet voor iedereen voordelig, dit werkt namelijk alleen als je leasebudget een vast gegeven is en leer achteraf erin laten zetten binnen het leasebudget past. Op het moment dat je een eigen bijdrage moet betalen en/of je ongebruikte budget terugkrijgt heeft dit natuurlijk helemaal niet zo'n groot effect.
Tja, dan lease je boven je budget, dat doe ik niet.

Hoe het anders is tov ongebruikt leasebudget terug krijgen snap ik niet helemaal? Je wil het, of niet. Minder fiscale waarde tov het kleine beetje wat je terug krijgt indien het AF fabriek een beetje goedkoper is? Kan me niet voorstellen dat AF fabriek dan gunstiger is. Wellicht op 1 accessoires/optie, maar niet op meerdere. Ik maak er altijd een sport van zoveel mogelijk "achteraf" te doen om die fiscale waarde te beïnvloeden (leer/alcantara, verlagen, velgen, tinten, trekhaak etc.).

[ Voor 22% gewijzigd door JB op 26-09-2017 08:25 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
JB schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 08:06:
[...]
Tja, dan lease je boven je budget, dat doe ik niet.

Hoe het anders is tov ongebruikt leasebudget terug krijgen snap ik niet helemaal? Je wil het, of niet. Minder fiscale waarde tov het kleine beetje wat je terug krijgt indien het AF fabriek een beetje goedkoper is? Kan me niet voorstellen dat AF fabriek dan gunstiger is. Wellicht op 1 accessoires/optie, maar niet op meerdere. Ik maak er altijd een sport van zoveel mogelijk "achteraf" te doen om die fiscale waarde te beïnvloeden (leer/alcantara, verlagen, velgen, tinten, trekhaak etc.).
Wat bij mij meespeelt is de kwaliteit en het gemak.
Af fabriek is het vaak mooier uitgevoerd en origineel, dat staat mij altijd wel aan.
Ook is er dan nooit twijfel over garantie of service.
Zelf verlagen en later problemen met iets aan het onderstel/banden etc. dan zou ik als dealer serieus kijken naar de oorzaak en of het degelijk is uitgevoerd. Zeker met leaseauto's is onderhoud en service nog weleens een probleem als je achteraf van dat soort fratsen laat uitvoeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

GeeMoney schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 09:07:
[...]

Af fabriek is het vaak mooier uitgevoerd en origineel, dat staat mij altijd wel aan.
Dat is lang niet altijd het geval. Het meeste dat door PON het land in wordt gebracht wordt voor fabrieksleder bij PON afgevangen en naar een leder inbouwer gestuurd. Die leder inbouwers hebben namelijk gewoon mallen van de stoelen van de fabrikanten gekregen en aan de hand daarvan wordt een en ander gemaakt.
Sowieso niet jouw probleem als berijder. Dat zou een probleem van de leasemaatschappij zijn.
Zelf verlagen en later problemen met iets aan het onderstel/banden etc. dan zou ik als dealer serieus kijken naar de oorzaak en of het degelijk is uitgevoerd. Zeker met leaseauto's is onderhoud en service nog weleens een probleem als je achteraf van dat soort fratsen laat uitvoeren.
Waarom zou je het zelf doen? Je moet het de leasemaatschappij laten doen (als in: die opdracht laten geven aan de betreffende uitvoerder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

GeeMoney schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 09:07:
[...]

Uh nee? Wat @AllSeeyinEye ook zegt, dit wordt allemaal uitgevoerd door de dealer. Scheelt al snel 5-8K aan fiscale waarde...

Enige wat ik niet achteraf meer laat doen is stoelverwarming. Is sowieso vaak onderdeel van een pakket maar dan heb je ook de knopjes niet meer op de originele plek zitten en dat vond ik toen onhandig.

[ Voor 15% gewijzigd door JB op 26-09-2017 09:24 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-09 11:36

hmr

Ik kan volgende week mijn Mini Cooper ophalen :)! Heel blij mee :D, keuze was snel gemaakt nu zij een tijdelijke lease aanbieding hebben!

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:55
hmr schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 09:22:
Ik kan volgende week mijn Mini Cooper ophalen :)! Heel blij mee :D, keuze was snel gemaakt nu zij een tijdelijke lease aanbieding hebben!
Leuk om die hier eens voorbij te zien komen. Toch een van mijn favoriete auto’s. Wij hebben em als 2e auto.
Echt superleuk om in te rijden! Als t even kan pak ik die altijd voor de kleine ritjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rinkel
rinkel schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 10:26:
[...]

Leuk om die hier eens voorbij te zien komen. Toch een van mijn favoriete auto’s. Wij hebben em als 2e auto.
Echt superleuk om in te rijden! Als t even kan pak ik die altijd voor de korte ritjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr

hmr

rinkel schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 10:26:
[...]

Echt superleuk om in te rijden! Als t even kan pak ik die altijd voor de kleine ritjes.
Ja. Vind het ook een heerlijke auto en sinds ik werk was het al een droom om een nieuwe mini te bezitten. Nu is het eindelijk zo ver! O-)

Overigens is het dus een Cooper met :

Melting Silver metalic;
Wired;
Chili;
Serious Business;
Panorama dak;

[ Voor 11% gewijzigd door hmr op 26-09-2017 11:19 ]

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Staat hier ook hoog op de lijst als 2e auto. Just for fun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
hmr schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 11:02:
[...]

Ja. Vind het ook een heerlijke auto en sinds ik werk was het al een droom om een nieuwe mini te bezitten. Nu is het eindelijk zo ver! O-)

Melting Silver metalic;
Wired;
Chili;
Serious Business;
Panorama dak;
Die van ons is een knalgele mini cooper chili met een zwart dak en half leer. Helaas geen open dak.
Zou zelf nooit een knalgele auto kopen, maar dat is het gekke met een Mini, daar ken het juist wel.

Geen idee waarom ik mezelf net quote..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti28
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 15:42
hmr schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 11:02:
[...]

Melting Silver metalic;
Wired;
Chili;
Serious Business;
Panorama dak;
Toen ik op zoek was stond ie wel op de longlist maar viel af omdat ie veeeeeel te duur was (woog voor mij niet op tegen de ruimte die ik in moest leveren tov de fun die je krijgt). Maar ik ben nu wel benieuwd wat t jou kost :) wellicht zat ik er helemaal naast...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr

hmr

marti28 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 12:22:
[...]

Toen ik op zoek was stond ie wel op de longlist maar viel af omdat ie veeeeeel te duur was (woog voor mij niet op tegen de ruimte die ik in moest leveren tov de fun die je krijgt). Maar ik ben nu wel benieuwd wat t jou kost :) wellicht zat ik er helemaal naast...?
De uiteindelijk prijs na onderhandeling etc die ik ga betalen is 325 per maand met 10k per jaar tot mijn beschikking (Private lease).

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ragged
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-10 09:27

ragged

2

hmr schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 12:39:
[...]

De uiteindelijk prijs na onderhandeling etc die ik ga betalen is 325 per jaar met 10k tot mijn beschikking (Private lease).
€325,- p.m. met 10k KM p.j. ?

1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr

hmr

ragged schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 12:54:
[...]

€325,- p.m. met 10k KM p.j. ?
haha ja sorry!

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:53
Om terug te komen op het lederen stoelen gebeuren... Ik heb in mijn V40D4 Summum uitvoering ook lederen bekleding en ik zou echt niet zonder willen. Het zit fijn, het staat mooi en belangrijkste: de stoelverwarming is echt briljant. Aangezien we in NL toch het grootste deel van het jaar niet bepaald 25+ graden hebben is die keuze voor mij geen eens aan de orde. Ik wil in mijn nieuwe leaseauto, welke dat ook wordt begin volgend jaar, absoluut weer leder icm stoelverwarming.

En owja, van plakken heb ik ook geen last. Al is het buiten 30 graden. Ja de stoel voelt warm aan, maar dat is bij een stoffen stoel net zo. De stoelen in de V40 koelen iig heel snel, de airco slaat heel snel aan en als je een klein stukje onderweg bent is de stoel allang voldoende afgekoeld. Echt 0 plakkerig gevoel.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Genestealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:23
Ik heb ook mijn bestelling zojuist gedaan. Ben benieuwd wat de levertijd is.

Megane Estate Bose 1.2 TCE 130 EDC
Bose editie is al rijkelijk gevuld. Volgende aan toegevoegd.
  • 17" Lichtmetalen velgen Celsium
  • Bekleding kunstleder TEP/stof Bose antraciet
  • Kleur: Blue Cosmos
  • [b]Pakket[/b]
  • Easy Life Pakket
  • [b]Optie[/b]
  • R-Link 2 Multimedia 8.7" scherm
  • [b]Accesoires (cheque van 500 euro, zie [url="https://www.renault.nl/modellen/personenautos/megane/accessoirecheque.html"]hier[/url])[/b]
  • Afneembare trekhaak
  • Renault Kinderzitje Duoplus Isoflix
  • Mobiele smartphone-steun
  • Sportbedalen automaat (2 pedalen)
  • Veiligheidpakket
  • Zonnescherm Pack zijruiten (set van 2)

[ Voor 8% gewijzigd door Genestealer op 26-09-2017 15:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
PdeBie schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 09:48:
Volvo V40 D2 Nordic+ Luxury
  • Mussel Blue metallic lak
  • Black grid aluminium inleg in middenconsole
  • 17" Sarpas zomerwielen en 16" Markeb voor de winterbanden
  • Zwart lederen bekleding met zwarte dakhemel
  • DAB+
  • Premium sound by Harman & Kardon
  • Exterior styling kit
De Nordic+ Luxury is zelf nog uitgevoerd met o.a. panoramadak, Full LED koplampen incl. de nieuwe Thor dagrijverlichting, camera achter, elektrische spiegels, automatisch dimmende binnenspiegel, cruise control, voorruitverwarming (standaard op V40 geloof ik) en nog een hele rits aan zaken.
Even mij zelf quoten...

Ik heb de auto nu bijna een jaar. Ben nu net de 30k gepasseerd en ik ben echt heel blij met deze keuze.

De D2 is voor mijn dagelijkse woon-werk verkeer sterk genoeg. De stoelen zitten geweldig, al was het even zoeken naar de juiste instelling.

De audio is goed. Niet het beste van het beste, maar gewoon goed. Heb wel nog steeds resonerende deurpanelen (is de auto al 3x voor terug geweest), dus daar moet de dealer nog echt even serieus wat mee gaan doen.
Voor de rest valt er weinig te zeggen. Gewoon hele fijne auto met al deze luxe. :)

Nog 3 jaar te gaan met de auto en die gaan helemaal goed komen denk ik zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Zoals elders ook al vermeld, ik heb dezelfde problemen gehad met resonerende deuren en daar is maar 1 oplossing voor: plaats een externe subwoofer. Dan is het direct opgelost aangezien alle lage tonen (dat geeft het probleem) via die sub gaan. Bij mij zit dit onder de bijrijdersstoel en sinds die sub geplaatst is, is het probleem weg en is het ipv goed fantastisch geluid met alles veel meer in balans. Ik weet niet of je least ,maar als dat zoals zou ik proberen de kosten van die subwoofer te verhalen op deels de leasemaatschappij en deels de dealer. Bij mij is het zo namelijk opgelost. Ook omdat de problemen door Volvo zelf erkent werden.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuiCk01
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-10 22:07
Juancho schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 14:27:
Om terug te komen op het lederen stoelen gebeuren... Ik heb in mijn V40D4 Summum uitvoering ook lederen bekleding en ik zou echt niet zonder willen. Het zit fijn, het staat mooi en belangrijkste: de stoelverwarming is echt briljant. Aangezien we in NL toch het grootste deel van het jaar niet bepaald 25+ graden hebben is die keuze voor mij geen eens aan de orde. Ik wil in mijn nieuwe leaseauto, welke dat ook wordt begin volgend jaar, absoluut weer leder icm stoelverwarming.

En owja, van plakken heb ik ook geen last. Al is het buiten 30 graden. Ja de stoel voelt warm aan, maar dat is bij een stoffen stoel net zo. De stoelen in de V40 koelen iig heel snel, de airco slaat heel snel aan en als je een klein stukje onderweg bent is de stoel allang voldoende afgekoeld. Echt 0 plakkerig gevoel.
Toch wel grappig hoe subjectief dit is. Hier een identieke auto op de oprit, ook een D4 Summum maar zou absoluut nooit opnieuw leder kiezen.

Stoelverwarming is inderdaad geniaal, maar ook op stoffen bekleding te verkrijgen. Mijn ideale combinatie zou dan ook half leder/half stof zijn tegen het plakken in de zomer of volleder met stoelverkoeling. Na 3 jaar en 170dkm op de teller zie je dat het leder echt niet meer zo mooi is als toen hij nieuw was. Het begint toch te glimmen en zit lang zo strak niet meer (wat ook te begrijpen valt, maar bij stof toch minder het geval is). Vorm van de stoelen blijft wel heel fijn. Mijn favoriete optie is trouwens de verwarmbare voorruit, maar dat terzijde. ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kapteynn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-10 15:06

Kapteynn

Kapteyn -Silvermoon-

Vorige week plots een mailtje van de dealer of ik hem even wilde terugbellen over de auto. Gelukkig goed nieuws, de auto stond klaar voor aflevering en dit gaat morgen middag plaats vinden. *O* oOo

Vanaf morgen geen Renault Clio meer maar een Skoda Octavia style business Hatchback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-09 10:32
Juancho schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 15:48:
Zoals elders ook al vermeld, ik heb dezelfde problemen gehad met resonerende deuren en daar is maar 1 oplossing voor: plaats een externe subwoofer. Dan is het direct opgelost aangezien alle lage tonen (dat geeft het probleem) via die sub gaan. Bij mij zit dit onder de bijrijdersstoel en sinds die sub geplaatst is, is het probleem weg en is het ipv goed fantastisch geluid met alles veel meer in balans. Ik weet niet of je least ,maar als dat zoals zou ik proberen de kosten van die subwoofer te verhalen op deels de leasemaatschappij en deels de dealer. Bij mij is het zo namelijk opgelost. Ook omdat de problemen door Volvo zelf erkent werden.
Bij mij hielp het voldoende om de bas terug te draaien. Klinkt ook nog eens beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Laatst online: 05-10 23:25
Portieren laten vullen met op maat gesneden hardschuim. Iedere car audio specialist kan het en het kost geen fortuin.

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:09

Ktenolix

Pijlsnel

De knoop is bij mij bijna doorgehakt. Ik twijfel alleen nog over de kleur.

De samenstelling die het gaat worden is:

Peugeot 308 SW Blue Lease Premium 2.0 BlueHDI 150 handgeschakeld
  • Metaallak 'Blanc Nacre' of 'Noir Perla Nera'
  • Stof/kunstleder oxford mistral
  • Keyless entry & start
  • Pack Full LED
  • Denon Hi-Fi geluidssysteem
  • Vaste trekhaak
Dus of wit:
Afbeeldingslocatie: https://www.broekhuis.nl/data/vehicleimages/12925031/600_900/image_1.jpg

of zwart (niet letten op de velgen):
Afbeeldingslocatie: https://www.broekhuis.nl/data/vehicleimages/13022876/600_900/image_1.jpg

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:30

robhof

Lembongan view

Ktenolix schreef op woensdag 27 september 2017 @ 08:29:

• Keyless entry & start
  • Pack Full LED
  • Vaste trekhaak
Dus of wit:
[afbeelding]

[afbeelding]
Nice! Wat betreft de kleur: wit staat 'm erg goed imho! :)

• marti28

• Keyless entry & start
  • Pack Full LED
  • Vaste trekhaak
Dus of wit:
[afbeelding]

[afbeelding]
Zwart! Ik ben een fan van witte auto's (bij voorkeur metalic), maar een wit op een 308 vind ik toch echt een stuk minder. Zwart ziet er wat mij betreft veel beter uit. Voor mijn gevoel wordt hij een beetje plomp in het wit.

• ragged
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-10 09:27

ragged

2

Ik stem zwart, in het wit lijkt hij wat gezetter, of wat eerder aangegeven was "plomp".

• Keyless entry & start
  • Pack Full LED
  • Vaste trekhaak
Dus of wit:
[afbeelding]

[afbeelding]

1

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

[afbeelding]
Zwart.
En ik zou die velgen erbij nemen (geen idee welke andere velgen er mogelijk zijn, dat terzijde), want die zijn zoveel mooier dan die onder de witte zitten! Sowieso de maat is beter. De witte rijdt op ballon banden.

• Ktenolix

Ktenolix

Pijlsnel

AllSeeyinEye schreef op woensdag 27 september 2017 @ 08:52:
[...]

Zwart.
En ik zou die velgen erbij nemen (geen idee welke andere velgen er mogelijk zijn, dat terzijde), want die zijn zoveel mooier dan die onder de witte zitten! Sowieso de maat is beter. De witte rijdt op ballon banden.
Had ik graag gewild, maar dat is helaas niet mogelijk bij deze uitvoering :(

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Hoezo niet? Het is toch niet meer dan: beste dealer, ik wil graag die en die velg en zet maar in de offerte wat het moet kosten (of: en het mag maximaal zoveel kosten, want de prijs van die velgen is zus en zo).

Ga bijvoorbeeld naar de website van Profile (niet de fietsspecialist ;) ) en zoek gewoon op velgen voor jouw merk / model auto. Jouw dealer kan die ook bestellen en neemt altijd die prijs van Profile over.

[ Voor 33% gewijzigd door AllSeeyinEye op 27-09-2017 08:55 ]

• Ktenolix

Ktenolix

Pijlsnel

AllSeeyinEye schreef op woensdag 27 september 2017 @ 08:54:
Hoezo niet? Het is toch niet meer dan: beste dealer, ik wil graag die en die velg en zet maar in de offerte wat het moet kosten (of: en het mag maximaal zoveel kosten, want de prijs van die velgen is zus en zo).

Ga bijvoorbeeld naar de website van Profile (niet de fietsspecialist ;) ) en zoek gewoon op velgen voor jouw merk / model auto. Jouw dealer kan die ook bestellen en neemt altijd die prijs van Profile over.
Volgens de brochure zijn ze alleen te bestellen op de Berline of SW 1.2 Benzine uitvoeringen.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ktenolix schreef op woensdag 27 september 2017 @ 08:57:
[...]

Volgens de brochure zijn ze alleen te bestellen op de Berline of SW 1.2 Benzine uitvoeringen.
Brochure... De dealer kan die velgen gewoon bestellen. Die hoeft niet door te geven voor welke auto / model.

• Ktenolix

Ktenolix

Pijlsnel

AllSeeyinEye schreef op woensdag 27 september 2017 @ 08:58:
[...]

Brochure... De dealer kan die velgen gewoon bestellen. Die hoeft niet door te geven voor welke auto / model.
Gaat erom dat ik dat toch doorgeef aan de leasemij? Of bedoel je het achteraf laten opzetten van die velgen?

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ktenolix schreef op woensdag 27 september 2017 @ 09:00:
[...]

Gaat erom dat ik dat toch doorgeef aan de leasemij? Of bedoel je het achteraf laten opzetten van die velgen?
Het gaat erom dat de dealer bij wie jij je offerte opvraagt dat in de offerte zet. Die offerte gaat naar de leasemaatschappij die vervolgens de bestelling plaatst.
En als je geen contact met een mens kan of mag hebben (wat me erg vreemd lijkt, maar goed), dan zal er in het keuze-doorgeef-web-formulier vast wel een vrij tekstveld zijn. En daarin kan je dan eventuele afspraken zetten die je met je dealer gemaakt hebt, lijkt me.

Of zeg ik nu iets heel raars?

• Ktenolix

Ktenolix

Pijlsnel

AllSeeyinEye schreef op woensdag 27 september 2017 @ 09:02:
[...]

Het gaat erom dat de dealer bij wie jij je offerte opvraagt dat in de offerte zet. Die offerte gaat naar de leasemaatschappij die vervolgens de bestelling plaatst.
En als je geen contact met een mens kan of mag hebben (wat me erg vreemd lijkt, maar goed), dan zal er in het keuze-doorgeef-web-formulier vast wel een vrij tekstveld zijn. En daarin kan je dan eventuele afspraken zetten die je met je dealer gemaakt hebt, lijkt me.

Of zeg ik nu iets heel raars?
Voor zover ik weet hebben wij geen eigen dealerkeuze en vragen we leaseoffertes op bij de leasemij op basis van het benoemen van auto + uitvoering. Ik weet niet of we, zoals jij zegt, een offerte gemaakt door een dealer naar de leasemij kunnen opsturen. Dit is pas m'n tweede leaseauto, vorige was een actiemodel, dus weinig ervaring hiermee. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Het toverwoord is dealeroptie. Door de dealer een offerte laten maken en die doorzetten naar de leasemij. Of gewoon aan de leasemij vragen of ze velg X er als dealeroptie bij kunnen zetten. Velgensetje kost je denk ik 1000 - 1500 als optie, kost je dus een paar euro extra in de maand als leasebedrag.
Enige crux is als je naar 18" gaat, die zijn in de lease fors duurder. Reden is beperkt aantal bandenmerken, dus vaak duurder, en dat geldt dan ook voor winterbanden.

Kortom: als je andere velgen wilt, leasemij bellen :)

Overigens zou ik hem in het wit bestellen. Zwart zie je al meer dan genoeg :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik heb totaal geen ervaring met het bestellen van een auto via een website, dus bij voorbaat mijn excuses mocht ik zo onwetend zijn dat ik dom over kom, maar het lijkt mij dat een leasemaatschappij erg snel zijn krediet - en klanten! - kwijt is als er geen maatwerk en persoonlijk contact mogelijk is.

Zo gaat het bij mij:
Zolang we in een offerte stadium zitten heb ik zelf contact met de dealer over mijn eisen, wensen en de mogelijkheden. Met de dealer spreek ik af wat de auto mag kosten / welke accessoires er gratis of met korting komen etc.

Zo nodig kan ik rechtstreeks de leasemaatschappij benaderen, zolang ik mijn administratie op kantoor (de vrouw van de baas) maar op de hoogte houd van wat ik be- en afspreek.

Uiteindelijk zal dan de leasemaatschappij een offerte naar m'n werkgever sturen met daarin mijn wensen zoals ik die met de dealer afgestemd heb en met hun prijs daarvoor die tot stand gekomen is nadat ze de dealer uitgeknepen hebben waardoor de marge van de dealer vrijwel compleet verdwenen is.

Mijn werkgever zal dan onder de offerte van de leasemaatschappij zijn paraaf onder zet als hij de kosten onderaan de streep acceptabel vindt of hij gaat over het door de leasemaatschappij voorgestelde bedrag onderhandelen (klantbelang etc).

[ Voor 17% gewijzigd door AllSeeyinEye op 27-09-2017 09:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
AllSeeyinEye schreef op woensdag 27 september 2017 @ 09:33:
Ik heb totaal geen ervaring met het bestellen van een auto via een website, dus bij voorbaat mijn excuses mocht ik zo onwetend zijn dat ik dom over kom, maar het lijkt mij dat een leasemaatschappij erg snel zijn krediet - en klanten! - kwijt is als er geen maatwerk en persoonlijk contact mogelijk is. Zolang we in een offerte stadium zitten heb ik daarover contact met de dealer en zo nodig kan ik rechtstreeks de leasemaatschappij benaderen, zolang ik mijn administratie op kantoor (de vrouw van de baas) maar op de hoogte houd van wat ik be- en afspreek. Uiteindelijk zal dan de leasemaatschappij een offerte naar m'n werkgever sturen met daarin mijn wensen zoals ik die met de dealer afgestemd heb en mijn werkgever zal daar dan zijn paraaf onder zet als hij de kosten onderaan de streep acceptabel vindt of hij gaat over het door de leasemaatschappij voorgestelde bedrag onderhandelen (klantbelang etc).
Zeker bij grote bedrijven is dit gewoon de policy. Je krijgt een webportal en daarin kan je de vooraf gestelde opties/pakketten kiezen en dat is het.

Bij bedrijven met een paar honderd/duizend man in dienst zitten ze niet te wachten op dagelijks tientallen mensen die zeuren over een velg of een optie bij merk x en dealer y .
Ook hebben ze vaak eigen onderlinge (kortings) afspraken die veelal niet terug vloeien naar de medewerkers natuurlijk maar die het bedrijf dmv deze constructies wel kan afdwingen.

* GeeMoney heeft 2x bij een dergelijke partij gezeten.

• agnocchi
AllSeeyinEye schreef op woensdag 27 september 2017 @ 09:33:
Ik heb totaal geen ervaring met het bestellen van een auto via een website, dus bij voorbaat mijn excuses mocht ik zo onwetend zijn dat ik dom over kom, maar het lijkt mij dat een leasemaatschappij erg snel zijn krediet - en klanten! - kwijt is als er geen maatwerk en persoonlijk contact mogelijk is.

Zo gaat het bij mij:
Zolang we in een offerte stadium zitten heb ik zelf contact met de dealer over mijn eisen, wensen en de mogelijkheden. Met de dealer spreek ik af wat de auto mag kosten / welke accessoires er gratis of met korting komen etc.

Zo nodig kan ik rechtstreeks de leasemaatschappij benaderen, zolang ik mijn administratie op kantoor (de vrouw van de baas) maar op de hoogte houd van wat ik be- en afspreek.

Uiteindelijk zal dan de leasemaatschappij een offerte naar m'n werkgever sturen met daarin mijn wensen zoals ik die met de dealer afgestemd heb en met hun prijs daarvoor die tot stand gekomen is nadat ze de dealer uitgeknepen hebben waardoor de marge van de dealer vrijwel compleet verdwenen is.

Mijn werkgever zal dan onder de offerte van de leasemaatschappij zijn paraaf onder zet als hij de kosten onderaan de streep acceptabel vindt of hij gaat over het door de leasemaatschappij voorgestelde bedrag onderhandelen (klantbelang etc).
Mijn ervaring is dat elke optie achteraf (leer, trekhaak, etc) niet veel bijdragen aan een meerprijs op de restwaarde van de auto. Dit betekend, dat de opties vaak 1-op-1 uitgesmeerd worden in de leaseprijs. €2000 aan opties is in 4 jaar bijna €42 per maand extra op de leaseprijs. Zolang de werkgever dit goed vindt en je binnen je leasebudget blijft is dit geen probleem. Niet elke werkgever wil hier echter in meegaan.

• Ktenolix

Ktenolix

Pijlsnel

Eigenlijk zijn andere velgen mij het geld niet echt waard. Ik zit met deze uitvoering op een voor mij acceptabel bedrag aan netto maandlasten.

Qua kleur neig ik meer naar wit. :) Ziet er wat chiquer uit en je ziet het minder dan zwart. :P

• agnocchi
Ktenolix schreef op woensdag 27 september 2017 @ 09:59:
Eigenlijk zijn andere velgen mij het geld niet echt waard. Ik zit met deze uitvoering op een voor mij acceptabel bedrag aan netto maandlasten.

Qua kleur neig ik meer naar wit. :) Ziet er wat chiquer uit en je ziet het minder dan zwart. :P
Je zit vuil er wel veel sneller op dan op zwart.

• Genestealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:23
Ktenolix schreef op woensdag 27 september 2017 @ 09:59:

Andere velgen zou je geen extra geld in de maand moeten kosten zoals hierboven is uitgelegd.

Alles wat vanaf fabriek word gedaan komt op je fiscalewaarde opgeteld. Dat is het bedrag waar je per maand bijdrage over betaalt. Alles wat je als accesoires bij de dealer laat monteren achteraf wordt niet bijgerekend op je fiscalewaarde. Alleen zul je dus moeten kijken of het nog in je leasebedrag past. Daar telt het uiteraard wel bij op. Zie mijn accesoires lijst in mijn post hierboven. Allemaal spullen waarvoor ik niet maandelijks meer ga betalen.

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004

• Keyless entry & start
  • Pack Full LED
  • Vaste trekhaak
Dus of wit:
[afbeelding]

[afbeelding]
Zwart (met die velgen!).
En dan wel netjes met de hand wassen i.p.v. door de waskras straat. Want er gaat niets boven een goed glimmende zwarte bolide.

• Ktenolix

Ktenolix

Pijlsnel

Ottovw schreef op woensdag 27 september 2017 @ 10:15:
[...]

Andere velgen zou je geen extra geld in de maand moeten kosten zoals hierboven is uitgelegd.

Alles wat vanaf fabriek word gedaan komt op je fiscalewaarde opgeteld. Dat is het bedrag waar je per maand bijdrage over betaalt. Alles wat je als accesoires bij de dealer laat monteren achteraf wordt niet bijgerekend op je fiscalewaarde. Alleen zul je dus moeten kijken of het nog in je leasebedrag past. Daar telt het uiteraard wel bij op. Zie mijn accesoires lijst in mijn post hierboven. Allemaal spullen waarvoor ik niet maandelijks meer ga betalen.
Ja dat begrijp ik, maar met de aangegeven uitvoering zit ik net een paar euro onder budget. Als een set velgen bijvoorbeeld voor een verhoging van 20,- p/m lease zorgt, kom ik wel over het budget en gaat het me wel wat kosten. :) Wellicht dat ik daar toch nog naar ga informeren.

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:02
Ottovw schreef op woensdag 27 september 2017 @ 10:15:
[...]

Dat is niet helemaal waar. Alleen als het dezelfde velgmaat blijft. Als ik het goed zie gaat het om 16" -> 17" (of ik moet nu 2 posts door elkaar halen). Dat leidt tot duurdere (winter)banden en kan ook leiden tot verhoogde slijtage/onderhoud/verbruik.

Bij leasemaatschappijen draait alles om statistieken. Als blijkt dat (en ik weet dat ik nu even wat vergezochts ga zeggen) mensen die grotere velgen bestellen er ook een aggressievere rijstijl op nahouden en daarom meer bandenslijtage hebben of misschien zelfs wel meer ongevallen, dan kan het zeker leiden tot een hoger leasebedrag.
GeeMoney schreef op woensdag 27 september 2017 @ 09:36:
[...]

Zeker bij grote bedrijven is dit gewoon de policy. Je krijgt een webportal en daarin kan je de vooraf gestelde opties/pakketten kiezen en dat is het.

Bij bedrijven met een paar honderd/duizend man in dienst zitten ze niet te wachten op dagelijks tientallen mensen die zeuren over een velg of een optie bij merk x en dealer y .
Ook hebben ze vaak eigen onderlinge (kortings) afspraken die veelal niet terug vloeien naar de medewerkers natuurlijk maar die het bedrijf dmv deze constructies wel kan afdwingen.

* GeeMoney heeft 2x bij een dergelijke partij gezeten.
Ja ik helaas ook. Je kan geen afspraken maken met de dealer omdat de dealer niet kiesbaar is. Je kiest vanuit de fleetagent waarin staat wat de fleetagent mag tonen van de werkgever (bij ons bv CO2 grenzen erin verwerkt). Dan is het klik klik klik en de leasemij gaat het ding vervolgens bij een door de leasemij gekozen dealer bestellen. Bah :P

[ Voor 39% gewijzigd door Korvaag op 27-09-2017 11:22 ]

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20:18
Ik deel even mijn gedachten of ik een accessoire die je naar een volgende auto kan meenemen (bv een geluidsinstallatie) beter in het leasecontract meeneem of beter zelf kan betalen. Wellicht kan iemand anders er ook zijn voordeel mee doen.

Accessoires (achteraf-montage, dus telt niet mee in fiscale waarde) worden in de leaseprijs doorberekend (prijs / looptijd). Maar wanneer je door een optie boven je vaste budget uitkomt, mag je de extra eigen bijdrage weer aftrekken van je bijtelling. En zo betaalt de fiscus (grofweg) de helft van de optie.

Voorbeeld met fictieve getallen:
Leaseregeling geeft maandbudget € 750/mnd, met maximale overschrijding € 100/mnd. Vaste eigen bijdrage van € 50/mnd.
Keuze voor auto met een accessoire van € 1.200 en uiteindelijke leaseprijs van € 775/mnd.

Bruto fiscale waarde 30.000 x bijtelling 22% = € 6.600
Vaste eigen bijdrage € 50/mnd
Extra eigen bijdrage (vanwege overschrijding maandbudget) € 25/mnd
Netto fiscale waarde 6600 - 12*(50 + 25) = 5700

Totale kosten bij 42%:
Bijtelling per maand= 5700 * 42% / 12 = 200
Eigen bijdrage per maand= 50 + 25 =75
Netto autokosten per maand € 275

Wanneer je de accessoire van € 1200 nu zelf koopt, worden de netto autokosten € 260/maand, je betaalt aan de lease in totaal 15 per maand minder. De € 1200 privé verdien je dan in 83 maanden terug, grofweg twee leaseperiodes. Wanneer je de accessoire dus langer dan die ca. 7 jaar kan en wil gebruiken, ben je goedkoper uit om deze zelf te kopen. Wanneer je in 52%schaal zit duurt het nog iets langer.

Dit geldt dus voor accessoires die je makkelijk kan meenemen zoals subwoofers of skiboxen. Conclusie voor mij is dat ik dit ga doen voor een subwoofer, vooral omdat ik via de dealer niet de juiste kwaliteit krijg. Financieel gezien is de terugverdientijd te lang, dat geeft een te grote kans dat zaken in de volgende auto gaan veranderen en ik de uitgave niet meer opnieuw kan gebruiken.

• Juancho
Pegasus schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 23:10:
[...]
Bij mij hielp het voldoende om de bas terug te draaien. Klinkt ook nog eens beter.
Dat vind ik geen oplossing. Je koopt een extra duur audio systeem, dan mag je verwachten dat je ook wat extra bas aan kan. Anders had je dat premium systeem ook niet hoeven te kopen. Toch?

Ik merk het nu met een extra sub dat het gewoon kan en dat het nog beter geluid, voller geluid oplevert. Die dingen in de deur proppen vind ik dus ook geen optie. Je koopt een auto toch met bepaalde kwaliteitsvoorwaarde? Dan ga je niet lopen rommelen in je deur.

Want nogmaals, het probleem is gewoon dat het systeem de lage tonen niet aan kan op voldoende niveau/volume. Zet er een sub in en het werkt zoals het zou moeten horen bij aanschaf.

• dicee
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:54
Ik ben op dit moment aan het kijken naar mijn eerste leaseauto. Ik heb al een beetje rondgekeken en mijn oog is gevallen op:

Polo 1.0 TSI 85kW Highline DSG

Fabrieksopties
Achteruitrijcamera (KA1/KA2)
Digitaal instrumentenpaneel (Active Info Display) (9S0)
Dodehoeksensor (Side Assist) met uitparkeerassistent (7Y8)
Lendensteunen in voorstoelen, verstelbaar (7P4)
Proactive inzittendenbescherming (Pre-Crash) (7W2)
Velgen ’Las Minas’ Adamantium Dark, 16 inch lichtmetaal (PJH)
XDS sperdifferentieel (1Y3)
Asbak en aansteker voor (9JB)
Digitale radio-ontvangst DAB+ (QV3)
High-end geluidsysteem Beats (9VG)
Parkeersensoren (Park Distance Control) (7X2)
Telefoon draadloos opladen (9ZV)
Voorstoelen, in hoogte verstelbaar (PBC)
Zijruiten achter en achterruit getint, 65% lichtabsorberend (4KF)

Fabrieksoptiepakketten
Winterpakket (i.c.m. stoffen bekleding) (WW3)

Banden en dealer velgen
Winterbanden

Kleur
Urano Grey

Bekleding
LeveL Stof Titaanzwart

Op deze manier heb ik hem op dit moment samengesteld. Heeft iemand hier advies over? Ik ben van plan om binnenkort bij een dealer en testritje te maken en daarna met dit lijstje aankomen om te kijken of ze voor mij een mooie prijs kunnen maken.

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Korvaag schreef op woensdag 27 september 2017 @ 11:16:
[...]

Dat is niet helemaal waar. Alleen als het dezelfde velgmaat blijft. Als ik het goed zie gaat het om 16" -> 17" (of ik moet nu 2 posts door elkaar halen). Dat leidt tot duurdere (winter)banden en kan ook leiden tot verhoogde slijtage/onderhoud/verbruik.

Bij leasemaatschappijen draait alles om statistieken. Als blijkt dat (en ik weet dat ik nu even wat vergezochts ga zeggen) mensen die grotere velgen bestellen er ook een aggressievere rijstijl op nahouden en daarom meer bandenslijtage hebben of misschien zelfs wel meer ongevallen, dan kan het zeker leiden tot een hoger leasebedrag.
Maar dan ga je er vanuit dat jij opdraait voor een hoger leasebedrag. En dat is zeker niet altijd het geval. De stelling is dat het de berijder niet meer kost. En zo lang het accessoires zijn, kost het de berijder niets meer, want accessoires doen niet mee in de bijtelling. Als het leasebedrag daardoor verdubbelt dan maakt dat nog niets uit want dat wordt betaald door de werkgever.

Je gaat het als leaserijder alleen voelen als jij daardoor een budget overschrijdt en een eigen bijdrage krijgt.
Highland schreef op woensdag 27 september 2017 @ 11:22:
Maar wanneer je door een optie boven je vaste budget uitkomt, mag je de extra eigen bijdrage weer aftrekken van je bijtelling. En zo betaalt de fiscus (grofweg) de helft van de optie.
Dit is dus niet helemaal waar he. Alleen een eigen bijdrage voor prive gebruik van de auto is aftrekbaar. Als jouw werkgever dus bij de fiscus aangeeft dat jij een eigen bijdrage hebt voor overschrijding van een budget, dan is er niets aftrekbaar. Pas als de werkgever aangeeft dat de eigen bijdrage is voor prive gebruik proef jij daar de vruchten van.

@eigen accessoires in de auto (inbouwen / gebruiken):
Hou er wel rekening mee dat als de auto, ik noem nu wellicht een extreem voorbeeld, kortsluiting krijgt door jouw subwoofer, jij verantwoordelijk bent en ook voor de kosten op kan draaien.
Een ander punt is dat als je auto total loss gereden wordt, ongeacht wie daarvoor verantwoordelijk is, de leasemaatschappij / een verzekeraar (mocht het voertuig casco verzekerd zijn) jouw spullen niet vergoeden zal. Daar draai je dus of zelf voor op of je moet daarvoor zelf een aansprakelijke partij aanspreken.

[ Voor 34% gewijzigd door AllSeeyinEye op 27-09-2017 12:09 ]

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Dubblepost.

[ Voor 97% gewijzigd door AllSeeyinEye op 27-09-2017 12:04 ]

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:36
dicee schreef op woensdag 27 september 2017 @ 11:51:
Ik ben op dit moment aan het kijken naar mijn eerste leaseauto. Ik heb al een beetje rondgekeken en mijn oog is gevallen op:

Fabrieksopties

Fabrieksoptiepakketten

Banden en dealer velgen
Winterbanden

Kleur
Urano Grey

Bekleding
LeveL Stof Titaanzwart

Op deze manier heb ik hem op dit moment samengesteld. Heeft iemand hier advies over? Ik ben van plan om binnenkort bij een dealer en testritje te maken en daarna met dit lijstje aankomen om te kijken of ze voor mij een mooie prijs kunnen maken.

Volgens mij is de 85Kw motor niet in DSG maar de 70Kw variant wel.

Waarom geen executive pakket?

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Fabrieksopties

Fabrieksoptiepakketten

Banden en dealer velgen
Winterbanden

Kleur
Urano Grey

Bekleding
LeveL Stof Titaanzwart

Een prima auto, maar wel de extreem veilige keuze als je het mij vraagt. Verder mis ik regensensor, lichtsensor, cruise control en climate control. Of zit dat er standaard allemaal al op?

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

• Keyless entry & start
  • Pack Full LED
  • Vaste trekhaak
Dus of wit:
[afbeelding]

[afbeelding]
Wit! In het zwart word hij snel saai (ik heb zelf een 308SW in Blanc Nacre;))

Zwart is ook gewoon plain zwart, Blanc Nacre is wit metallic wat er heel anders uit ziet als puur wit (blanc banquise)

• dicee
Wicked-Game schreef op woensdag 27 september 2017 @ 12:07:
[...]

Volgens mij is de 85Kw motor niet in DSG maar de 70Kw variant wel.

Waarom geen executive pakket?
Hmm, dit gaf de site van de leasemaatschappij aan, maar ik denk dat het idd om de 70Kw variant gaat.

Heeft het executive pakket zo'n meerwaarde? Qua bedrag zou het er nog bij kunnen.
desmond schreef op woensdag 27 september 2017 @ 12:10:
[...]

Een prima auto, maar wel de extreem veilige keuze als je het mij vraagt. Verder mis ik regensensor, lichtsensor, cruise control en climate control. Of zit dat er standaard allemaal al op?
Onderstaande opties zitten er standaard op:
http://textuploader.com/dj2qy

Vanwaar is dit de extreem veilige keuze?

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:36
dicee schreef op woensdag 27 september 2017 @ 12:22:
[...]

Hmm, dit gaf de site van de leasemaatschappij aan, maar ik denk dat het idd om de 70Kw variant gaat.

Heeft het executive pakket zo'n meerwaarde? Qua bedrag zou het er nog bij kunnen.
Hangt er vanaf of je een navigatiesysteem wil of niet ;) Als zakelijke auto heb ik zelf liever een fabrieksnavi erin.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

• dicee
Wicked-Game schreef op woensdag 27 september 2017 @ 12:24:
[...]

Hangt er vanaf of je een navigatiesysteem wil of niet ;) Als zakelijke auto heb ik zelf liever een fabrieksnavi erin.
ofcourse :) ik was even van mening dat er standaard een navi in zat.

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:02
AllSeeyinEye schreef op woensdag 27 september 2017 @ 12:01:
[...]

Je gaat het als leaserijder alleen voelen als jij daardoor een budget overschrijdt en een eigen bijdrage krijgt.
Of je resterende bijdrage uitgekeerd krijgt :)

UNOX: The worst operating system

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
dicee schreef op woensdag 27 september 2017 @ 12:22:
[...]

Onderstaande opties zitten er standaard op:
http://textuploader.com/dj2qy

Vanwaar is dit de extreem veilige keuze?
Thx, geen regen- of lichtsensor. Verder goed uitgerust. Volkswagen Polo met driecilinder vind ik nou niet echt de spannende keuze (volledig mijn eigen mening he). In die prijsklasse zie ik ook een Audi A1, Citroën DS3, Fiat 500 cabrio, Ford Fiesta (lichte racer), Mini, Mazda 2, Toyota Auris, om er een paar te noemen.

Speel hier eens mee?
http://www.autoweek.nl/ca...=77026&id4=86753&cache=no

• marti28

Fabrieksopties

Fabrieksoptiepakketten

Banden en dealer velgen
Winterbanden

Kleur
Urano Grey

Bekleding
LeveL Stof Titaanzwart

Leuk aangeklede kar. Maar een Polo meet al die opties loopt al gauw richting de 25k volgens mij. Kies je bewust een polo of 'denk' je dat er niet iets anders in je budget past? Als je veel kilometers gaat maken kan het wellicht lonen om naar andere merken te gaan kijken (volgens mij kan je een Astra voor 25k prima aankleden). Ohja, 85Kw TSI met DSG kan prima, dat is gewoon een mogelijkheid.

Als je echt advies van ons wilt dan kun je het beste even een de TS kijken voor een lijstje. Mogelijk dat er dan nog een hele hoop opties bij komen.

• dicee
marti28 schreef op woensdag 27 september 2017 @ 13:17:
[...]

Leuk aangeklede kar. Maar een Polo meet al die opties loopt al gauw richting de 25k volgens mij. Kies je bewust een polo of 'denk' je dat er niet iets anders in je budget past? Als je veel kilometers gaat maken kan het wellicht lonen om naar andere merken te gaan kijken (volgens mij kan je een Astra voor 25k prima aankleden). Ohja, 85Kw TSI met DSG kan prima, dat is gewoon een mogelijkheid.

Als je echt advies van ons wilt dan kun je het beste even een de TS kijken voor een lijstje. Mogelijk dat er dan nog een hele hoop opties bij komen.
Ik heb domweg voor de polo gekozen, omdat het merk 'volkswagen' in mijn ogen een degelijk merk is. En ik de wagen gewoon mooi vind. Het budget is 535 voor een benzineauto en 635 voor een diesel. Ik heb graag een auto met veel/meerdere opties, zoals bijvoorbeeld front assist. Tevens hecht ik er waarde aan dat ik mijn armen kwijt kan(lees: armsteun in het midden en links. Ik heb op dit moment tijdelijk een 208 en doordat de stoel naar achteren moet kan ik links mijn arm niet fatsoenlijk kwijt.
Ik zal gemiddeld tussen de 2 en 2,5 uur per dag aan het reizen zijn.

Ik kijk ook nog naar de Ibiza New 1.0 EcoTSI 85kW FR Business Intense. Ik heb ook de focus/fiesta,clio,auris en de 308 bekeken. Maar op een of andere manier vallen die voor nu nog af. Of er moet qua prijs zoveel verschil in zitten dat het weer interessant wordt.

• marti28
dicee schreef op woensdag 27 september 2017 @ 13:36:
[...]

Ik heb domweg voor de polo gekozen, omdat het merk 'volkswagen' in mijn ogen een degelijk merk is. En ik de wagen gewoon mooi vind. Het budget is 535 voor een benzineauto en 635 voor een diesel. Ik heb graag een auto met veel/meerdere opties, zoals bijvoorbeeld front assist. Tevens hecht ik er waarde aan dat ik mijn armen kwijt kan(lees: armsteun in het midden en links. Ik heb op dit moment tijdelijk een 208 en doordat de stoel naar achteren moet kan ik links mijn arm niet fatsoenlijk kwijt.
Ik zal gemiddeld tussen de 2 en 2,5 uur per dag aan het reizen zijn.

Ik kijk ook nog naar de Ibiza New 1.0 EcoTSI 85kW FR Business Intense. Ik heb ook de focus/fiesta,clio,auris en de 308 bekeken. Maar op een of andere manier vallen die voor nu nog af. Of er moet qua prijs zoveel verschil in zitten dat het weer interessant wordt.
Kun je misshien íets meer vertellen?

Leasebudget:
Kilometrage per jaar:
Contractduur:
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Bij inclusief brandstofcomponent, Fabrieksopgave of alternatieve regeling
Merkbeleid, zo ja, welke:
Overige afhankelijkheden:
Specifieke wensen:
Uiteindelijke keuze:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicee
marti28 schreef op woensdag 27 september 2017 @ 13:43:
[...]

Kun je misshien íets meer vertellen?
Excuus, was er tussen uit gevallen.

Leasebudget: 535 benzine, 635 diesel
Kilometrage per jaar: 45k zakelijk max, 12k prive max
Contractduur: 48 maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: brandstofpas zit erbij, prijs is excl brandstofpas
Merkbeleid, zo ja, welke: nope.
Specifieke wensen: Het is voor mij belangrijk dat ik er fatsoenlijk in kan zitten en dat er qua functies wat 'luxe' op zit zoals bijvoorbeeld front assist en sowieso cruise control + airco natuurlijk.

Twijfel op dit moment nog tussen de Polo 1.0 TSI 85kW Highline DSG en de Seat Ibiza New 1.0 EcoTSI 85kW FR Business Intense, maar sta open voor andere opties.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:54
Rev! schreef op woensdag 27 september 2017 @ 12:11:
[...]

Wit! In het zwart word hij snel saai (ik heb zelf een 308SW in Blanc Nacre;))

Zwart is ook gewoon plain zwart, Blanc Nacre is wit metallic wat er heel anders uit ziet als puur wit (blanc banquise)
Dit. Ik heb de 308 HB (5-deurs) in Blanc Nacré en dat is dus parelmoer metallic wit. Echt een top 'kleur'.
Je hebt een 308 ook in standaard wit, maar dat is niet mooi.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marti28
@dicee Als ik zo naar de voorwaarden kijk en daar bij op tel dat je misschien wel 60k in een jaar kan gaan rijden zou ik zeker een segment hoger gaan kijken. 635 voor een diesel ex brandstof kan prima voor een C-segmenter. Waarom een segment hoger? Mijn inziens levert je het gewoon meer comfort op. Vaak langere wielbasis dus rustiger rijden en meer isolatie (onderschat de invloed van geluid tijdens het rijden op je vermoeidheid niet!).

Overigens; je zei in een andere post dat je voor Volkswagen ging vanwege 'degelijke' auto (onder andere). Ik zou me iets minder zorgen maken om de degelijkheid gezien 't een leasebak is. Kapot? > Dealer.

Met jouw budget zou ik gaan kijken naar:
- VW Golf Comfortline Business
- Skoda Octavia Style Business
- Opel Astra Business+
- Renault Megáne Bose

En wellicht:
- Hyundai i30
- Kia Cee'd

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

dicee schreef op woensdag 27 september 2017 @ 13:48:
[...]

Excuus, was er tussen uit gevallen.

Leasebudget: 535 benzine, 635 diesel
Kilometrage per jaar: 45k zakelijk max, 12k prive max
Contractduur: 48 maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: brandstofpas zit erbij, prijs is excl brandstofpas
Merkbeleid, zo ja, welke: nope.
Specifieke wensen: Het is voor mij belangrijk dat ik er fatsoenlijk in kan zitten en dat er qua functies wat 'luxe' op zit zoals bijvoorbeeld front assist en sowieso cruise control + airco natuurlijk.

Twijfel op dit moment nog tussen de Polo 1.0 TSI 85kW Highline DSG en de Seat Ibiza New 1.0 EcoTSI 85kW FR Business Intense, maar sta open voor andere opties.
Ik zou sowieso voor de Polo i.p.v. de Seat gaan. Er zit een verschil (klein weliswaar) in afwerking IMO.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Verwijderd

dicee schreef op woensdag 27 september 2017 @ 13:48:
Je zou eens naar de nieuwe Ford Fiesta kunnen kijken, zeer goed sturende auto schijnt. Of een Mazda 2 als je buiten de 13 in een dozijn auto's wil kijken. Of een Yaris, volgens mij is die heel betaalbaar en heb je dan wel een 4 cilinder motor ipv een 1.0 3 cilinder blokje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicee
marti28 schreef op woensdag 27 september 2017 @ 13:56:
@dicee Als ik zo naar de voorwaarden kijk en daar bij op tel dat je misschien wel 60k in een jaar kan gaan rijden zou ik zeker een segment hoger gaan kijken. 635 voor een diesel ex brandstof kan prima voor een C-segmenter. Waarom een segment hoger? Mijn inziens levert je het gewoon meer comfort op. Vaak langere wielbasis dus rustiger rijden en meer isolatie (onderschat de invloed van geluid tijdens het rijden op je vermoeidheid niet!).

Overigens; je zei in een andere post dat je voor Volkswagen ging vanwege 'degelijke' auto (onder andere). Ik zou me iets minder zorgen maken om de degelijkheid gezien 't een leasebak is. Kapot? > Dealer.

Met jouw budget zou ik gaan kijken naar:
- VW Golf Comfortline Business
- Skoda Octavia Style Business
- Opel Astra Business+
- Renault Megáne Bose

En wellicht:
- Hyundai i30
- Kia Cee'd
Ik zat toevallig ook net naar de Opel Astra te kijken met de volgende opties:

Fabrieksopties
Achteruitrij camera (UVC)
Opel Eye Assistentiesystemen (ZQ2)
Donker getinte achterste zijruiten en achterruit (AKO)

Fabrieksoptiepakketten
Comfortpakket (LPN4)

Banden en dealer velgen
Winterbanden

De volgende opties zijn standaard hierop:

http://textuploader.com/dj2g4

Qua netto kosten schelen de auto's niets voor mij en deze astra lijkt mij toch comfortabeler. Ik denk dat ik voor die golf niet helemaal wegkom qua maximum budget. Persoonlijk zou het gaan tussen de polo en de astra denk ik. Beiden hebben ook ruimte opties.

In de renault heb ik al eens gezet en op een of andere manier zit dat toch niet fijn voor mij.

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:18
Met het budget moet een goed aangeklede C-segmenter wel lukken inderdaad. Zeker bij wat meer kilometers per jaar is een klasse groter een stuk comfortabeler, de auto's zijn veelal stiller en liggen wat beter op de weg.

Ik ben zelf voor een vrijwel full-option Astra gegaan. Deze was stukken goedkoper dan gelijkwaardige uitgeruste concurrenten toentertijd.

Uit je link maak ik op dat je naar een Astra Business (+) uitvoering kijkt? Volgens mij zit daar wel al het nodige op. Overweeg ook de Intelilux verlichting als het in het budget past. Ontzettend gave feature en ten alle tijde een ontzettende bak licht in het donker.

• marti28
dicee schreef op woensdag 27 september 2017 @ 14:13:
[...]

Ik zat toevallig ook net naar de Opel Astra te kijken met de volgende opties:

Fabrieksopties
Achteruitrij camera (UVC)
Opel Eye Assistentiesystemen (ZQ2)
Donker getinte achterste zijruiten en achterruit (AKO)

Fabrieksoptiepakketten
Comfortpakket (LPN4)

Banden en dealer velgen
Winterbanden

De volgende opties zijn standaard hierop:

http://textuploader.com/dj2g4

Qua netto kosten schelen de auto's niets voor mij en deze astra lijkt mij toch comfortabeler. Ik denk dat ik voor die golf niet helemaal wegkom qua maximum budget. Persoonlijk zou het gaan tussen de polo en de astra denk ik. Beiden hebben ook ruimte opties.

In de renault heb ik al eens gezet en op een of andere manier zit dat toch niet fijn voor mij.
Ohja, vergeet 3 de drie allerbelangrijkste dingen niet: proefrijden, proefrijden en proefrijden. Dat zegt zoveel meer dan een plaatje of een foldertje :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicee
marti28 schreef op woensdag 27 september 2017 @ 14:39:
[...]

Ohja, vergeet 3 drie allerbelangrijkste dingen niet: proefrijden, proefrijden en proefrijden. Dat zegt zoveel meer dan een plaatje of een foldertje :)
Yes, ik ga vanmiddag een afspraak proberen te maken met de dealer :) Dan gaan we het eens even proberen.

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:50

TommyGun

Stik er maar in!

Ik mag over enkele maanden ook gaan kiezen;

Leasebudget: 763 + mogelijkheid tot 20% eigen bijdrage (totaal 915,- euro)
Kilometrage per jaar: 35.000
Contractduur: 60 maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Inclusief
Merkbeleid, zo ja, welke: BMW, Ford, Lexus, Mercedes, MINI, Nissan, Renault, Smart, Toyota
Overige afhankelijkheden: Maximale CO2-uitstoot van 120 gram de kilometer
Specifieke wensen: Diesel
Uiteindelijke keuze: ???

Persoonlijk neig ik naar Ford, met name omdat ik erg te spreken ben over mijn huidige Ford maar ook omdat BMW (helaas) te duur is. Met de andere merken heb ik niet veel (of niets). Helaas geen keuze voor Volvo / Mazda / KIA.

De nieuwe Focus vind ik erg aantrekkelijk, maar misschien kan iemand me nog overtuigen om andere auto's in overweging te nemen? Advies? :)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:26
TommyGun schreef op woensdag 27 september 2017 @ 15:11:
Ik mag over enkele maanden ook gaan kiezen;

Leasebudget: 763 + mogelijkheid tot 20% eigen bijdrage (totaal 915,- euro)
Kilometrage per jaar: 35.000
Contractduur: 60 maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Inclusief
Merkbeleid, zo ja, welke: BMW, Ford, Lexus, Mercedes, MINI, Nissan, Renault, Smart, Toyota
Overige afhankelijkheden: Maximale CO2-uitstoot van 120 gram de kilometer
Specifieke wensen: Diesel
Uiteindelijke keuze: ???

Persoonlijk neig ik naar Ford, met name omdat ik erg te spreken ben over mijn huidige Ford maar ook omdat BMW (helaas) te duur is. Met de andere merken heb ik niet veel (of niets). Helaas geen keuze voor Volvo / Mazda / KIA.

De nieuwe Focus vind ik erg aantrekkelijk, maar misschien kan iemand me nog overtuigen om andere auto's in overweging te nemen? Advies? :)
Ik zou ook eens kijken naar een Lexus CT200h is wel benzine hybride maar rijd ook gewoon 1:20 bij veel snelwegkilometers dus ook gewoon 1000km op een tank rijden en is IMHO misschien wel een van de meest fijne reisauto's ooit. Goede isolatie, standaard automaat en heel hoogwaardig afgewerkt alleen entertainmentsysteem is iet wat gedateerd.

Over een andere boeg is de nieuwe Nissan Qashqai Tekna ook echt een hele mooie auto met bijna elk technisch snufje dat je maar kunt bedenken, je moet alleen wel in een crossover willen rijden. Maar van dit rijtje merken springen deze twee auto's er wel uit voor mij.

HD4Life @ Full-HD

• Pegasus
  • Laatst online: 29-09 10:32
Juancho schreef op woensdag 27 september 2017 @ 11:50:
[...]

Dat vind ik geen oplossing. Je koopt een extra duur audio systeem, dan mag je verwachten dat je ook wat extra bas aan kan. Anders had je dat premium systeem ook niet hoeven te kopen. Toch?

Ik merk het nu met een extra sub dat het gewoon kan en dat het nog beter geluid, voller geluid oplevert. Die dingen in de deur proppen vind ik dus ook geen optie. Je koopt een auto toch met bepaalde kwaliteitsvoorwaarde? Dan ga je niet lopen rommelen in je deur.

Want nogmaals, het probleem is gewoon dat het systeem de lage tonen niet aan kan op voldoende niveau/volume. Zet er een sub in en het werkt zoals het zou moeten horen bij aanschaf.
Ben met je eens dat je mag verwachten dat er geen resonanties in de deur ontstaan als je de speakers belast. Daar moet het voor gemaakt zijn.

Voor mij volstaat het terugdraaien van de bas. Beter zou zijn de resonantie er uit te laten halen. Daarvoor kun je waarschijnlijk beter langs een car hifi specialist ipv de Volvo dealer ;)

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

marti28 schreef op woensdag 27 september 2017 @ 13:56:
En ik denk dat je, zeker met 60k km/jaar, juist niet uit de voeten komt voor 635 / maand ex brandstof voor een C segment auto.

Ter vergelijk: mijn C segmenters waren besteld op 45k km: Golf, 800/mnd, Octavia 850/mnd. Nog eens 15k km/maand meer zal niet ten goede komen aan het bedrag.

• Juancho
Precies. Dat bedoel ik ook. Gewoon een externe subwoofer plaatsen en het is klaar. Perfect premium geluid wat je mag verwachten van merken als Volvo en HK. Al moet ik wel zeggen dat ik niet weet hoe het zit in de update versies van de V40.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:23

Pinobigbird

doesn't share food!

TommyGun schreef op woensdag 27 september 2017 @ 15:11:
[...]
[...]

Ik zou denk ik met dat merkenbeleid ook voor de Focus kiezen. Overigens is de huidige Focus niet 'de nieuwe Focus' aangezien er in 2018 een nieuw model komt (dat nog niet zonder camouflage is gespot).

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:50

TommyGun

Stik er maar in!

Pinobigbird schreef op woensdag 27 september 2017 @ 17:38:
[...]

Ik zou denk ik met dat merkenbeleid ook voor de Focus kiezen. Overigens is de huidige Focus niet 'de nieuwe Focus' aangezien er in 2018 een nieuw model komt (dat nog niet zonder camouflage is gespot).
Hmm maar die zal dan nog niet te bestellen zijn eind dit jaar, wel?

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Pagina: 1 ... 102 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic