Keuze leaseauto - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 101 ... 106 Laatste
Acties:
  • 656.231 views

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-08 19:06
agnocchi schreef op woensdag 20 september 2017 @ 10:41:
[...]

Blijven de volgende vragen over:
- Ga ik de head-up display missen? Ik denk het niet.
- Lederen stoelen? Het meisje denkt alleen, dat het van de zomer plakkerig zal zijn met blote benen, het staat alleen wel heel strak.
- Wel of geen Cappuccino? Het is geen kleur, die je snel ziet rijden.
  • Heb zelf de head-up display. Leuke gimmick, maar echt missen zul je het niet nee (bijna alle info die erop wordt geprojecteerd zit ook op de digitale snelheidsmeter)
  • Lederen stoelen zijn op de Bose edition alleen verkrijgbaar als je ook stoelverwarming wilt, weet niet hoe dit bij de Signature Exclusiv zit
  • Qua kleur kan ik je niet helpen, heb het zelf idd nog niet zien rijden, maar daardoor weet ik ook niet hoe mooi of niet het uitziet :P

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:31
[...]

Ik ben inmiddels ook aan het kijken naar een nieuwe Mégane. Mijn huidige is inmiddels 5 jaar oud en valt nog in de 14% regeling, maar na november gaat dat 25% worden....

Ik heb inmiddels een heel mooi voorstel gekregen van de leasemaatschappij voor de Bose uitvoering met de opties Easy Life Pack, Pack Vision Comfort, Renault R-Link 2 multimedia- en navigatiesysteem met 8,7" portrait touchscreen + Bose® premium audio en was hier toch wel gecharmeerd van.
Uiteraard ben ik ook gaan kijken naar de GT-Line uitvoering (heb ik nu ook). Ik vind (maar da's natuurlijk wel persoonlijk) de velgen van de Bose (met de dCi 110 motor) strakker. Ook mist de GT-Line een paar opties, die wel op de Bose uitvoering zitten. Nu is alles wel mee te bestellen, maar dan wordt de prijs ook wel weer veel hoger.

Uiteindelijk denk je dan, dat je een keus hebt gemaakt (Bose uitvoering met de opties en dan de kleur Blue Cosmos), ga je nog even langs de dealer met wat vragen over motoren en uitvoeringen en dan staat de Bose uitvoering in de showroom in de kleur Cappuccino en vind het meisje dat wel een hele mooie kleur :-(
En alsof dat nog niet genoeg is, kom je toevallig ook de Série Signature Exclusiv online tegen waar alle extra opties, die bij de Bose uitvoering zitten, als standaard aanwezig zijn. De enige verschillen: andere velgen, geen head-up display (zit in het Pack Vision Comfort) en lederen stoelen.

- Lederen stoelen? Het meisje denkt alleen, dat het van de zomer plakkerig zal zijn met blote benen, het staat alleen wel heel strak.
Mijn overwegingen komen vrijwel overeen, ik vind zelf ook de BOSE versie niet onderdoen voor de GT-Line (zeker aangezien de GT-Line alleen cosmetische aanpassingen betreft). De Serie Signature is inderdaad heel strak en voordelig t.o.v. de BOSE. Hierbij ook nog mijn gedachten ten aanzien van de punten die je noemt:
- De head-up display heb ik bij een proefrit op een GT meegemaakt, ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het een vrij nutteloze optie vind. Het is niet heel netjes uitgevoerd, het wordt op een klein schermpje voor je geprojecteerd wat erg duidelijk opvalt bij het wijzigen van kijkhoek. Daarnaast zag ik geen andere informatie op de HUD die niet ook al op het display achter het stuur staan (navigatie aanwijzing, verkeersbord herkenning, snelheid). Persoonlijk vind ik het dus geen meerwaarde.
- Leer is vooral erg mooi, helaas niet super praktisch met warm weer (of koud weer, maar dan helpt de stoelvermaring), maar ik vind het er wel heel erg netjes uitzien en het is natuurlijk lekker dat het er standaard op zit.
- Over smaak valt te twisten, persoonlijk zou ik niet snel een bruine auto nemen echter in het geval van de serie signature denk ik dat het wel mooi kleurt bij de bruine accenten in het leer. Nu is mijn eigen keuze (Zwart) natuurlijk vrij 'saai', maar ik denk dat het er wel lekker strak uit komt te zien.

[ Voor 3% gewijzigd door [MAUS] op 20-09-2017 11:17 ]

• Ferluci92
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-04 15:42
[...]

Ik ben inmiddels ook aan het kijken naar een nieuwe Mégane. Mijn huidige is inmiddels 5 jaar oud en valt nog in de 14% regeling, maar na november gaat dat 25% worden....
Met de nieuwe wetgeving die actief is in 2017 heb je twee tarieven, 4% ( volledig elektrisch) en 22% (niet elektrisch)
Bij een nieuwe auto scheelt het weer 3% :>
Bron: https://www.belastingdien...ng_privegebruik_auto_2017

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-10 16:52

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ferluci92 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 11:17:
[...]

Met de nieuwe wetgeving die actief is in 2017 heb je twee tarieven, 4% ( volledig elektrisch) en 22% (niet elektrisch)
Scheelt weer 3% :>
Precies, dus de besparing die volgde uit de 11% korting die je de afgelopen 3 tot 5 jaar gehad hebt door een 14% auto te rijden kan je nu dus mooi stuk slaan op een auto met een lekkere motor, omdat een eco motor nu toch helemaal geen voordelen meer heeft!

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• [MAUS]
AllSeeyinEye schreef op woensdag 20 september 2017 @ 11:31:
[...]

Precies, dus de besparing die volgde uit de 11% korting die je de afgelopen 3 tot 5 jaar gehad hebt door een 14% auto te rijden kan je nu dus mooi stuk slaan op een auto met een lekkere motor, omdat een eco motor nu toch helemaal geen voordelen meer heeft!
Ja dat was ook mijn initiële insteek, maar bij ons geldt dat veel auto's met een goede motor niet binnen het budget passen (is natuurlijk werkgever afhankelijk). Ook is het zo dat steeds meer bedrijven natuurlijk een restrictie op uitstoot hebben. Voor mij en voor veel anderen is het dus (helaas) financieel nog niet heel aantrekkelijk om ook daadwerkelijk een dikkere motor te kiezen.

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-10 21:05

skoozie

SCSI

Ferluci92 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 11:17:
[...]

Scheelt weer 3% :>
Zijn auto zakt wél terug naar 25%, net zoals mijn bruine Megane bose :) dat doet op 1 november (18 oktober 2012 op kenteken gezet)
uit je eigen link:
In 2017 is het normale percentage verlaagd van 25 naar 22. Is uw auto voor het eerst op naam gesteld vóór 2017, en gold voor die auto de 25%-bijtelling? Dan blijft de 25%-bijtelling van toepassing.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

skoozie schreef op woensdag 20 september 2017 @ 11:46:
[...]

Zijn auto zakt wél terug naar 25%, net zoals mijn bruine Megane bose :) dat doet op 1 november (18 oktober 2012 op kenteken gezet)
uit je eigen link:
In 2017 is het normale percentage verlaagd van 25 naar 22. Is uw auto voor het eerst op naam gesteld vóór 2017, en gold voor die auto de 25%-bijtelling? Dan blijft de 25%-bijtelling van toepassing.
Hierin heb je gelijk, maar dat geldt alleen voor de auto's die nu nog 14% hebben. En als het goed is zijn die na 5 jaar toch wel uit de lease, of in ieder geval zal er een nieuwe auto in bestelling staan, zodat het leed beperkt zal blijven tot hooguit enkele maanden.

Ferluci doelde op de nieuw bestelde auto, die zal ofwel 22 of 4% bij te tellen zijn.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:01
AllSeeyinEye schreef op woensdag 20 september 2017 @ 11:31:
[...]

Die gedachte had ik ook en daarom de 2 liter automaat gekozen.
Wat natuurlijk wel het voordeel van de eco motortjes blijft is de lagere catalogus waarde.
Die torretjes kosten namelijk in verhouding niets :P .

• skoozie

skoozie

SCSI

AllSeeyinEye schreef op woensdag 20 september 2017 @ 11:49:
[...]

Hierin heb je gelijk, maar dat geldt alleen voor de auto's die nu nog 14% hebben. En als het goed is zijn die na 5 jaar toch wel uit de lease, of in ieder geval zal er een nieuwe auto in bestelling staan, zodat het leed beperkt zal blijven tot hooguit enkele maanden.

Ferluci doelde op de nieuw bestelde auto, die zal ofwel 22 of 4% bij te tellen zijn.
Ik betwijfel of Ferluci dat bedoelde, omdat hij reageerde op de opmerking dat agnocci zijn huidige auto naar 25% gaat en zegt dat het toch weer 3% scheelt.
of ik lees te letterlijk (of tussen de regels :?)

edit: dan las ik wat er niet bedoeld was :)

[ Voor 3% gewijzigd door skoozie op 20-09-2017 11:58 ]

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• Ferluci92
  • Laatst online: 29-04 15:42
AllSeeyinEye schreef op woensdag 20 september 2017 @ 11:49:
[...]

Daar doelde ik op ja.

[ Voor 72% gewijzigd door Ferluci92 op 20-09-2017 12:05 ]

• agnocchi
  • Laatst online: 16-09 21:59
[MAUS] schreef op woensdag 20 september 2017 @ 11:44:
[...]
Ja dat was ook mijn initiële insteek, maar bij ons geldt dat veel auto's met een goede motor niet binnen het budget passen (is natuurlijk werkgever afhankelijk). Ook is het zo dat steeds meer bedrijven natuurlijk een restrictie op uitstoot hebben. Voor mij en voor veel anderen is het dus (helaas) financieel nog niet heel aantrekkelijk om ook daadwerkelijk een dikkere motor te kiezen.
Wat versta jij onder een dikke motor? De dCi 110 - 81 kw (op de eco na) lichtste diesel die verkrijgbaar is op de Mégane.
GeeMoney schreef op woensdag 20 september 2017 @ 11:49:
[...]
Die gedachte had ik ook en daarom de 2 liter automaat gekozen.
Wat natuurlijk wel het voordeel van de eco motortjes blijft is de lagere catalogus waarde.
Die torretjes kosten namelijk in verhouding niets :P .
Wat wel grappig is om te zien is dat de dCi 110 €500 duurder is dan de dCi 110 eco, maar dat de motor van de niet-eco zelf veel goedkoper is. Het verschil zit 'm in de BPM wat dan weer komt door de lagere CO2 uitstoot.
striner schreef op woensdag 20 september 2017 @ 10:47:
[...]
  • Lederen stoelen zijn op de Bose edition alleen verkrijgbaar als je ook stoelverwarming wilt, weet niet hoe dit bij de Signature Exclusiv zit
De Signature Exclusiv heeft standaard lederen stoelen met stoelverwarming.

[ Voor 42% gewijzigd door agnocchi op 20-09-2017 13:06 ]

• [MAUS]
agnocchi schreef op woensdag 20 september 2017 @ 12:56:
[...]

Wat versta jij onder een dikke motor? De dCi 110 - 81 kw (op de eco na) lichtste diesel die verkrijgbaar is op de Mégane.

[...]

Wat wel grappig is om te zien is dat de dCi 110 €500 duurder is dan de dCi 110 eco, maar dat de motor van de niet-eco zelf veel goedkoper is. Het verschil zit 'm in de BPM wat dan weer komt door de lagere CO2 uitstoot.

[...]

De Signature Exclusiv heeft standaard lederen stoelen met stoelverwarming.
Voor mij is een dikke motor toch wel richting de Mégane GT. Richting de 200pk dus, dat zijn wat mij betreft de wat fijnere motoren. Ik heb nu niet de lichtste motor besteld (130pk benzine), maar om nou te zeggen dat die 1.2 met 130pk nu echt een lekker blok is wat echt vooruit wil :P. Een GT past bij mij dus echter helaas niet in het budget, eigen bijdrage is mogelijk bij ons, maar dit zou alleen aan eigen bijdrage al meer dan 200 per maand extra zijn t.o.v. de huidige gekozen auto en daar komt de extra bijtelling dan nog bovenop.

• agnocchi
[MAUS] schreef op woensdag 20 september 2017 @ 13:15:
[...]
Voor mij is een dikke motor toch wel richting de Mégane GT. Richting de 200pk dus, dat zijn wat mij betreft de wat fijnere motoren. Ik heb nu niet de lichtste motor besteld (130pk benzine), maar om nou te zeggen dat die 1.2 met 130pk nu echt een lekker blok is wat echt vooruit wil :P. Een GT past bij mij dus echter helaas niet in het budget, eigen bijdrage is mogelijk bij ons, maar dit zou alleen aan eigen bijdrage al meer dan 200 per maand extra zijn t.o.v. de huidige gekozen auto.
Ik zou ook wel graag een wat zwaardere motor willen, maar de stap van mijn huidige 14% Mégane naar de nieuwe 22% gaat mij zo'n €130 per maand kosten. De 130pk gaat mij dan nog €20 per maand extra kosten. Dat gaat er budgettair thuis niet in.....

• [MAUS]
agnocchi schreef op woensdag 20 september 2017 @ 13:26:
[...]

Ik zou ook wel graag een wat zwaardere motor willen, maar de stap van mijn huidige 14% Mégane naar de nieuwe 22% gaat mij zo'n €130 per maand kosten. De 130pk gaat mij dan nog €20 per maand extra kosten. Dat gaat er budgettair thuis niet in.....
Nee dat is ook een beetje mijn punt hierboven. Je kunt tegenwoordig inderdaad zonder in een hogere bijtellingscategorie te belanden een auto rijden met meer vermogen, maar over het algemeen geld dat deze auto's in de lease simpelweg ook een stuk duurder zijn (zowel qua eigen bijdrage als bijtelling) en dat het daardoor voor veel mensen nog steeds financieel niet aantrekkelijk is. Zelf heb ik de 130pk omdat benzine voor mij het voordeligst is (rij ca. 20k km per jaar) en de serie signature alleen leverbaar is met 130pk benzine. Ik heb nu nog een 1.5dci (110 pk) en dat is wat mij betreft ook een prima blok.

[ Voor 13% gewijzigd door [MAUS] op 20-09-2017 14:18 ]

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:15

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

[...]

Ik heb inmiddels een heel mooi voorstel gekregen van de leasemaatschappij voor de Bose uitvoering met de opties Easy Life Pack, Pack Vision Comfort, Renault R-Link 2 multimedia- en navigatiesysteem met 8,7" portrait touchscreen + Bose® premium audio en was hier toch wel gecharmeerd van.
Uiteraard ben ik ook gaan kijken naar de GT-Line uitvoering (heb ik nu ook). Ik vind (maar da's natuurlijk wel persoonlijk) de velgen van de Bose (met de dCi 110 motor) strakker. Ook mist de GT-Line een paar opties, die wel op de Bose uitvoering zitten. Nu is alles wel mee te bestellen, maar dan wordt de prijs ook wel weer veel hoger.

Uiteindelijk denk je dan, dat je een keus hebt gemaakt (Bose uitvoering met de opties en dan de kleur Blue Cosmos), ga je nog even langs de dealer met wat vragen over motoren en uitvoeringen en dan staat de Bose uitvoering in de showroom in de kleur Cappuccino en vind het meisje dat wel een hele mooie kleur :-(
En alsof dat nog niet genoeg is, kom je toevallig ook de Série Signature Exclusiv online tegen waar alle extra opties, die bij de Bose uitvoering zitten, als standaard aanwezig zijn. De enige verschillen: andere velgen, geen head-up display (zit in het Pack Vision Comfort) en lederen stoelen.

De signature heeft dan ook verwarmbare stoelen op beide voorstoelen en verwarmbaar stuurwiel. Ik heb ook de bose met Pack vision en easy life Pack besteld. Qua prijs maakt het nauwelijks verschil, met een tce 130, maar vind persoonlijk de velgen mooier van de bose.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

• agnocchi
martinvdm schreef op woensdag 20 september 2017 @ 21:26:
[...]
De signature heeft dan ook verwarmbare stoelen op beide voorstoelen en verwarmbaar stuurwiel. Ik heb ook de bose met Pack vision en easy life Pack besteld. Qua prijs maakt het nauwelijks verschil, met een tce 130, maar vind persoonlijk de velgen mooier van de bose.
Ik vind het lastig om de velgen goed te vergelijken vanaf de site van Renault. Ik heb een iets betere foto gezien op de site van een Renault dealer (https://oving.nl/renault-megane-serie-signature-exclusiv/) en daar zagen ze er wel goed uit. Die van de Bose zijn alleen wel veel gelikter denk ik.
Het lijkt een beetje de keus te worden tussen lederen bekleding of de velgen. Het is jammer, dat de combi niet beschikbaar is. Het leer heeft ook wat bruine accenten, maar is wel erg strak. Mijn werkgever zweert bij lederen stoelen. Hij vindt het echt veel lekkerder zitten. Het meisje is alleen bang voor plakbenen in de zomer met jurkjes en rokjes. De verwarming voor in de winter vindt ze dan wel weer lekker.....

Zaterdag maar even naar Hillegom rijden. Daar staan, als het goed is, alle kleuren en combinaties die ik op het oog heb en dan maar een keus gaan maken.....
consolefreak schreef op woensdag 20 september 2017 @ 17:18:
[...]
Als je nog een nieuwe werkgever zoekt, wij zoeken nog genoeg mensen :o én we hebben die regeling :P toch heb ik echt wel de voorkeur voor een lease auto ivm prive kilometers.
Ik rij ook veel te veel privé kilometers en de werkgever betaald alle benzine, dus dat is echt wel veel beter....

[ Voor 14% gewijzigd door agnocchi op 21-09-2017 11:26 ]

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Oef, de XC40 is zojuist gepresenteerd. Wat een foeilelijk ding zeg! Mooie neus, maar rare achterkant. En Volvo is ook ingestapt in die afgrijselijke two-tone hype...
En klein dat het ding is (of in ieder geval oogt...)

[ Voor 14% gewijzigd door AllSeeyinEye op 21-09-2017 11:31 ]

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:41

Reinier

\o/

AllSeeyinEye schreef op donderdag 21 september 2017 @ 11:30:
Oef, de XC40 is zojuist gepresenteerd. Wat een foeilelijk ding zeg! Mooie neus, maar rare achterkant. En Volvo is ook ingestapt in die afgrijselijke two-tone hype...
En klein dat het ding is (of in ieder geval oogt...)
Toen hij een hele tijd terug gepresenteerd werd (toen nog als designconcept) leek het mij logisch dat die vreemde zijkant/achterkant met die grote witte vlakken nooit de productie zou halen. Maar blijkbaar wel. Wellicht is het in een andere kleur dan wit beter te pruimen :)

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:46
Ik vind m wel gaaf eigenlijk, ben benieuwd in het echt :-)

• Stealth2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-01 10:55
Same, gaaf ding. Wel jammer dat de hybrid variant pas in 2019 beschikbaar is. * Stealth2000 kan in juni 2018 weer wat anders rijden.

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Leuk ding!

Alleen die prijzen (bij de zuiderburen):

https://www.autogids.be/a...ellen/volvo-xc40-suv.html
Launch Edition

Het interieur van de SUV heeft een middenconsole met een aanraakscherm dat naar de bestuurder is gericht. Dat dient onder meer voor de weergave van de beelden van de 360 graden-camera’s. De teams van de Zweeds-Chinese autobouwer hebben bergvakken voorzien in de deuren en onder stoelen, naast een bakje voor telefoons met inductieve laadfunctie en een wegklapbaar haakje voor een tas. De productie van de XC40 begint in november in Gent. Aanvankelijk is hij enkel verkrijgbaar in de erg volledig uitgeruste versie Momentum Launch Edition (48.700 euro als D4 en 50.900 euro als T5). Later volgen de D3 en T3 met voorwielaandrijving en manuele versnellingsbak voor respectievelijk 32.950 euro en 30.400 euro.
Hopelijk komt er een beetje schappelijk prijs voor een D3 Geartronic met wat opties.. :)

Meer foto's:
https://www.autoblog.nl/n...-nieuwe-volvo-xc40-102459

[ Voor 4% gewijzigd door MisteRMeesteR op 21-09-2017 11:45 ]

www.google.nl

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

MisteRMeesteR schreef op donderdag 21 september 2017 @ 11:43:
Leuk ding!

Alleen die prijzen (bij de zuiderburen):

https://www.autogids.be/a...ellen/volvo-xc40-suv.html

[...]

Hopelijk komt er een beetje schappelijk prijs voor een D3 Geartronic met wat opties.. :)

Meer foto's:
https://www.autoblog.nl/n...-nieuwe-volvo-xc40-102459
Definieer schappelijk. Je moet dit zien in lijn met de XC60 en XC90. Die zijn rond de 65k en 90k. Dus is 40k al erg schappelijk, lijkt me, want dat zijn prijzen voor de grotere motoren.

[ Voor 3% gewijzigd door AllSeeyinEye op 21-09-2017 11:51 ]

• MisteRMeesteR
  • Nu online

MisteRMeesteR

AllSeeyinEye schreef op donderdag 21 september 2017 @ 11:51:
[...]

Definieer schappelijk. Je moet dit zien in lijn met de XC60 en XC90. Die zijn rond de 65k en 90k. Dus is 40k al erg schappelijk, lijkt me, want dat zijn prijzen voor de grotere motoren.
Tussen de 40-45K voor de D3 Geartronic, niet full option maar ook niet kaal. Inscription met Panodak bijv..
We gaan het meemaken :)

www.google.nl

• Rob-T6
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:33
Pfft, dat wordt wel een beetje te hoog, voor een relatief kleine C-segment hoog op de poten.

Volvo gaat echt een heel deel missen van de markt zo als het geen model straks meer heeft tussen de pak em beet 25K tot 32K

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Rob-T6 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 12:03:
Pfft, dat wordt wel een beetje te hoog, voor een relatief kleine C-segment hoog op de poten.

Volvo gaat echt een heel deel missen van de markt zo als het geen model straks meer heeft tussen de pak em beet 25K tot 32K
Het concurreert met de Jaguar E pace, BMW X1, Audi Q3 en VW T-Roc. Ik vind 40 a 50k voor die auto echt niet bijzonder duur dan, en daar is zeker een markt voor. Als je alleen al kijkt naar hoe verschrikkelijk veel XC60's je ziet rijden (in heel Europa).

• Rob-T6
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:33
Klopt ook wel, maar als je ziet wat de huidige prijsstelling is van de V40.
Dat is dan ook wel een uitlopend model, maar voor 33K is de basis motor redelijk full options uitgevoerd.

En daar rijden er nu (voor Nederland dan) heel veel in, die moeten toch ook kunnen doorstromen ;)

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Rob-T6 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 12:11:
Klopt ook wel, maar als je ziet wat de huidige prijsstelling is van de V40.
Dat is dan ook wel een uitlopend model, maar voor 33K is de basis motor redelijk full options uitgevoerd.
De XC40 moet je niet met de V40 vergelijken. Die vergelijking gaat namelijk net zo scheef als de XC60 versus de S/V60 of de XC90 versus de S/V90. De XC's zijn simpelweg minimaal 10k duurder.
En daar rijden er nu (voor Nederland dan) heel veel in, die moeten toch ook kunnen doorstromen ;)
Die stromen toch door naar een nieuwe V40? Het is niet zo dat dat model nu geschrapt wordt.

[ Voor 23% gewijzigd door AllSeeyinEye op 21-09-2017 12:46 ]

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:19

ralpje

Deugpopje

Rob-T6 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 12:03:

Ik mis nog steeds een fatsoenlijke opvolger van de V50.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:07
ralpje schreef op donderdag 21 september 2017 @ 12:56:
[...]

Dat was toch de V60? ;)

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:15

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

agnocchi schreef op donderdag 21 september 2017 @ 11:24:
[...]

Ik vind het lastig om de velgen goed te vergelijken vanaf de site van Renault. Ik heb een iets betere foto gezien op de site van een Renault dealer (https://oving.nl/renault-megane-serie-signature-exclusiv/) en daar zagen ze er wel goed uit. Die van de Bose zijn alleen wel veel gelikter denk ik.
Het lijkt een beetje de keus te worden tussen lederen bekleding of de velgen. Het is jammer, dat de combi niet beschikbaar is. Het leer heeft ook wat bruine accenten, maar is wel erg strak. Mijn werkgever zweert bij lederen stoelen. Hij vindt het echt veel lekkerder zitten. Het meisje is alleen bang voor plakbenen in de zomer met jurkjes en rokjes. De verwarming voor in de winter vindt ze dan wel weer lekker.....

Zaterdag maar even naar Hillegom rijden. Daar staan, als het goed is, alle kleuren en combinaties die ik op het oog heb en dan maar een keus gaan maken.....

[...]

Ik rij ook veel te veel privé kilometers en de werkgever betaald alle benzine, dus dat is echt wel veel beter....
Dan zeg ik Geen Leer! De korte rokjes moeten immers niet vervangen worden voor lange broeken ;)

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Leer zit dan ook veel beter dan stof. En plakbenen? Daar heb je met goed leer geen last van.
ralpje schreef op donderdag 21 september 2017 @ 12:56:
[...]

Not entirely. De V50 was de station op het platform van de oude S40 (nadat de oude V40 niet meer gemaakt werd). Die zijn dus beiden vervangen door de huidige V40. Tegelijkertijd is daar de V60 bijgekomen in het D-segment.

[ Voor 75% gewijzigd door AllSeeyinEye op 21-09-2017 13:16 ]

• MisteRMeesteR
  • Nu online

MisteRMeesteR

Meer info en specs van de XC40:

http://www.volvocars.com/.../gamma/xc40/specificaties

Zal onderstaande een copy/paste PEBKAC foutje zijn van de XC90 :P ?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vJomjdiH5Os9oMsblLNdNEj6/full.png

www.google.nl

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-10 23:25
De eerste S40 (met de bijbehorende V40) stonden op het platform van de Mitsubishi Carisma. De tweede S40 (en de bijbehorende V50) stonden op het platform van de Focus.

Deze V40 en V50 zijn modellen in hetzelfde segment als een Octavia. Een iets langregerekter model met relatief veel laadruimte, dat tussen C en D segment in valt.
De V60 valt in het D-segment.

Ik zie zeker ruimte voor een V50, tenzij Volvo heeft besloten dat die auto niet "lifestyle" genoeg is.

@hierboven: een XC40T8. Ik zeg: doen! :)

[ Voor 4% gewijzigd door t_captain op 21-09-2017 14:38 ]

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:21
t_captain schreef op donderdag 21 september 2017 @ 14:36:
De eerste S40 (met de bijbehorende V40) stonden op het platform van de Mitsubishi Carisma. De tweede S40 (en de bijbehorende V50) stonden op het platform van de Focus.

Deze V40 en V50 zijn modellen in hetzelfde segment als een Octavia. Een iets langregerekter model met relatief veel laadruimte, dat tussen C en D segment in valt.
De V60 valt in het D-segment.

Ik zie zeker ruimte voor een V50, tenzij Volvo heeft besloten dat die auto niet "lifestyle" genoeg is.

@hierboven: een XC40T8. Ik zeg: doen! :)
Aah ja de Carisma. 2 van die nedcars gehad, oude en de facelift. Heerlijke strijkijzers toentertijd. :Y

Inventaris - Koop mijn meuk!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:29

NoTimeRemains

I know

mag in feb voor een nieuwe, ben eens rond aan t kijken maar ik schrik wel heel erg van de (lease)prijzen. Voor dezelfde auto zonder de opties die ik nu heb mag ik €150 netto meer betalen. Damn :(

This is the Way.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

NoTimeRemains schreef op donderdag 21 september 2017 @ 14:43:
mag in feb voor een nieuwe, ben eens rond aan t kijken maar ik schrik wel heel erg van de (lease)prijzen. Voor dezelfde auto zonder de opties die ik nu heb mag ik €150 netto meer betalen. Damn :(
Merk/model/uitrustingsniveau?

• agnocchi
martinvdm schreef op donderdag 21 september 2017 @ 13:10:
[...]

Dan zeg ik Geen Leer! De korte rokjes moeten immers niet vervangen worden voor lange broeken ;)
Dat is zeker 1 van de achterliggende gedachtes ;-)
Laat de winter maar komen, auto staat in de garage, dus ik kan binnendoor lopen, verwarming aan en laat het meisje dan maar komen als de stoel warm is. Kan ze in ieder geval niet klagen over koude benen >:)
Ik ben voor!!

• agnocchi
NoTimeRemains schreef op donderdag 21 september 2017 @ 14:43:
Dat heb ik nu ook, maar ik ga wel van 14% naar 22%, dus dat is (voor mij) wel verklaarbaar.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

t_captain schreef op donderdag 21 september 2017 @ 14:36:

Die ruimte is er ook wel, al zal een nieuwe V50 dan al snel in de praktijk een V40L moeten zijn (zo jammer dat de S60L niet in Europa verkrijgbaar is). En de huidige V40 zou dan een rebranding naar C40 moeten krijgen (wat hem sowieso beter zou passen dan het huidige V40).

• Drowzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-01 01:28
agnocchi schreef op donderdag 21 september 2017 @ 11:24:
[...]

[...]
Kan een dealer niet andere wielen er voor je onder zetten dan? :+

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:29

NoTimeRemains

I know

Huidige: Peugeot 308 Blue Lease Premium 1.6 met flink wat opties er boven op, ik ga ook van 14 > 22 maar dan nog.

This is the Way.

• MisteRMeesteR
  • Nu online

MisteRMeesteR

NoTimeRemains schreef op donderdag 21 september 2017 @ 14:52:
[...]

Huidige: Peugeot 308 Blue Lease Premium 1.6 met flink wat opties er boven op, ik ga ook van 14 > 22 maar dan nog.
Alleen mag je niet meer betalen, het is andersom, de 'korting' in de vorm van 14% bijtelling heb je zodadelijk niet meer.

Dit kan toch geen verrassing meer zijn,... voor de 308 reed je ws. ook in een 20/25% leaseauto ;) ?

www.google.nl

• agnocchi
Drowzz schreef op donderdag 21 september 2017 @ 14:49:
[...]
Kan een dealer niet andere wielen er voor je onder zetten dan? :+
Dat kan wel, maar die kosten zijn wat hoger.....

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

NoTimeRemains schreef op donderdag 21 september 2017 @ 14:52:
[...]

Ik kan me bijna niet voorstellen dat die auto, even afhankelijk van het percentage waarmee de bijtelling belast wordt, voor het gemak uitgaande van 42%, zoveel duurder geworden is:

150 / 0,42 * 12 = 4.285 meer bij te tellen
4.285 / .22 = 19.480 euro meer fiscale waarde.
MisteRMeesteR schreef op donderdag 21 september 2017 @ 14:55:
[...]

Alleen mag je niet meer betalen, het is andersom, de 'korting' in de vorm van 14% bijtelling heb je zodadelijk niet meer.

Dit kan toch geen verrassing meer zijn,... voor de 308 reed je ws. ook in een 20/25% leaseauto ;) ?
Dit. Ik heb 22% dan ook altijd gezien als een welkome (semi)permanente korting van 3% :9

[ Voor 29% gewijzigd door AllSeeyinEye op 21-09-2017 15:00 ]

• Drowzz
agnocchi schreef op donderdag 21 september 2017 @ 14:56:
[...]

Dat kan wel, maar die kosten zijn wat hoger.....
Hogere kosten dan andere stoelen laten plaatsen? :+

• agnocchi
Drowzz schreef op donderdag 21 september 2017 @ 14:57:
[...]
Hogere kosten dan andere stoelen laten plaatsen? :+
De andere stoelen zitten in een iets andere uitvoering. Renault Mégane Bose + opties = Série Signature Exclusiv, maar dan met andere wielen, maar wel met lederen stoelen i.p.v. halfleren in de Bose

[ Voor 8% gewijzigd door agnocchi op 21-09-2017 15:04 ]

• Drowzz
agnocchi schreef op donderdag 21 september 2017 @ 15:04:
[...]

De andere stoelen zitten in een iets andere uitvoering. Renault Mégane Bose + opties = Série Signature Exclusiv, maar dan met andere wielen, maar wel met lederen stoelen i.p.v. halfleren in de Bose
Aha, ik zou denk ik de lederen stoelen met verwarming + massage doen :P Maar laat ons maar weten wat je er zaterdag van vindt!

• skoozie

skoozie

SCSI

MisteRMeesteR schreef op donderdag 21 september 2017 @ 14:55:
[...]

Voor mijn 14% Megane reed ik een 14% Prius en dan mag ik nu niet eens 'zeuren' omdat ik 9 jaar 'korting' heb gehad. Maar achter de streep ga ik er wel zo'n 150 euro op achteruit :|
Wat is half november nog ver weg, ik wil de volgende nu!!

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

skoozie schreef op donderdag 21 september 2017 @ 15:18:
[...]

Voor mijn 14% Megane reed ik een 14% Prius en dan mag ik nu niet eens 'zeuren' omdat ik 9 jaar 'korting' heb gehad. Maar achter de streep ga ik er wel zo'n 150 euro op achteruit :|
offtopic:
2 auto's in 9 jr!! Ik heb in diezelfde negen jaar een Golf (2 jr), Avensis (3jr), Megane (6 mnd), Octavia (3 jr) en nu een half jaar S60 onder m'n kont (gehad).

Je gaat er niet 150 op achteruit. Je kan prima een auto uitzoeken waarmee je dezelfde netto lasten hebt. Alleen zal die auto een lagere fiscale waarde moeten vertegenwoordigen dan de huidige auto. Je had ook de Megane in een ruimere motorisering kunnen gaan rijden zodat je er nu 3% op vooruit gegaan zou zijn ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t_captain
skoozie schreef op donderdag 21 september 2017 @ 15:18:
[...]

Dezelfde 150 die je in 2008 vooruit ging, toch? :)

• MisteRMeesteR
  • Nu online

MisteRMeesteR

t_captain schreef op donderdag 21 september 2017 @ 15:50:
[...]

Dezelfde 150 die je in 2008 vooruit ging, toch? :)
Meer nog, toen van 25% naar 14%, nu terug naar 'maar' 22% :P

Klaagzangers :X

www.google.nl

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:13

woutur

Klauwtjes uit!

De zoete marteling kan beginnen. Na veel twijfel tussen de Jaguar XE en Alfa Romeo Giulia ben ik voor de laatste gegaan. Het wordt een 2.2 JTD, 132KW AE Super Automaat in het blauw (Blue Monte Carlo). Er zit momenteel een leuke actie op met het Luxury pakket (het is over-de-top maar fuck it, ik wil één keer in mijn leven het groots aanpakken).
Opties:
  • Luxury Pack Walnut
  • 7"display instrumentenpaneel
  • Automatisch inklapbare spiegels
  • Verchroomde lijsten rond portierruiten
  • Lederen bekleding
  • Pieno Fiore leder afgewerkt dashboard
  • Verwarmbaar stuurwiel
  • Verwarmbare voorstoelen
  • Walnoothout inlegpanelen
  • Neerklapbare achterbank
  • Bi-xenon koplampen
  • Achtvoudig elektrisch verstelbare stoelen
  • 18 inch Lusso velgen,
  • Connect 8 inch infotainment Navigatie
  • Adaptive cruise control met Stop en Go
  • Parkeersensoren achter en voor
  • Automatisch dimmende binnenspiegel
  • Keyless entry
  • Verlichte deurgrepen
  • LED ambiance verlichting
Veel van bovenstaande dingen zitten in het Luxury pakket (dat dan ook weer het Convenience pakket in zich heeft).

In de review van Autovisie zit wel ongeveer de kleur, uitvoering en velgen die ik neem:

De Groninger in mij zegt: mwoah. Kon slechter.
*O* *O* *O* *;

Levering: 3 januari. Even wachten dus.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:35
Super! Je ziet ze nog veel te weinig naar mijn mening, maar echt een prachtige auto om te zien.

Inderdaad, fuck it en lekker genieten de komende jaren :)

• spacer
  • Laatst online: 10-09 15:27

spacer

SAP nerd

woutur schreef op donderdag 21 september 2017 @ 16:43:
De zoete marteling kan beginnen. Na veel twijfel tussen de Jaguar XE en Alfa Romeo Giulia ben ik voor de laatste gegaan. Het wordt een 2.2 JTD, 132KW AE Super Automaat in het blauw (Blue Monte Carlo). Er zit momenteel een leuke actie op met het Luxury pakket (het is over-de-top maar fuck it, ik wil één keer in mijn leven het groots aanpakken).
Opties:
  • Luxury Pack Walnut
  • Lederen bekleding
  • Verwarmbaar stuurwiel
  • Bi-xenon koplampen
  • 18 inch Lusso velgen,
  • Keyless entry
  • Verlichte deurgrepen
Veel van bovenstaande dingen zitten in het Luxury pakket (dat dan ook weer het Convenience pakket in zich heeft).

In de review van Autovisie zit wel ongeveer de kleur, uitvoering en velgen die ik neem:
[video]

*O* *O* *O* *;

Geweldig _/-\o_ . Ik ben me zelf nog aan het bezinnen op de opties, ik zit namelijk met mijn leasebudget tegen het maximum aan. Mag ik jou een PB sturen?

• marti28
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 15:42
@woutur Wat een bak zeg. Jammer dat het way buiten m'n budget valt, want man, man, man, wat een apparaat.

Gaaf dat je deze keuze maakt :D Maar 3 januari... Oef :')

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Da's ruim drie maanden. Niet heel bijzonder dus. Niet vergeten dat t op de kop af al October is.

• Genestealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:23
Renault dealers in Nijmegen gebeld maar kan nergens in de buurt een Renault Megane Estate 1.2 TCe EDC proefrijden. Zwolle dichtstbijzijnde. Zoek functie hier gebruikt maar de meeste EDC ervaringen met de megane estate is de 1.5 110 diesel.

Iemand ervaring met de 1.2 TCe EDC?

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:24
Ik vind de XC40 ook erg tof! Rij nu nog een V40 D4 met 14%. Bak koste met alles erop en eraan wel zo'n 38k maar oei wat een heerlijke auto. Helaas moet ik hem over een maand of 4 a 6 inleveren gezien de KM stand. Normaal is het super leuk om na een aantal jaar weer een nieuwe auto te mogen kiezen en ik zou deze XC40 echt top vinden. Maar als ik het zo hoor gaat dit absoluut niet lukken. Zelfs niet met de goedkopere varianten die later in het jaar nog gaan komen.

Tenzij....de autoverkoop wat tegenvalt en ze wel terug moeten vallen op een iets lagere prijs. Ik vraag me ook af voor welke doelgroep deze nou bedoelt is. Je hebt de V40 rijders en de rijders van de grotere modellen. Ik denk dat zeker de V40 rijders niet direct de stap kunnen maken naar een 40/50k auto. Ik iig niet. En helaas komt de opvolger van de V40 pas veel, veel later (zou me verbazen als die er al komt in 2018) dus dat zal geen optie voor mij zijn.

En tja, dan kom je toch terecht in een totaal ander segment auto's waardoor ik het liefst eigenlijk nog mijn V40 wil houden. Mocht dat maar....

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:07
Juancho schreef op donderdag 21 september 2017 @ 20:03:

En tja, dan kom je toch terecht in een totaal ander segment auto's waardoor ik het liefst eigenlijk nog mijn V40 wil houden. Mocht dat maar....
Weet niet hoe lang je contract is of hoeveel km's je al hebt gereden, maar LM's zijn gezien de 14% vaak niet te beroerd om nog een jaartje te rekken :) (althans, de mijne was dat niet)

• Juancho
timwijn schreef op donderdag 21 september 2017 @ 20:18:
[...]

Weet niet hoe lang je contract is of hoeveel km's je al hebt gereden, maar LM's zijn gezien de 14% vaak niet te beroerd om nog een jaartje te rekken :) (althans, de mijne was dat niet)
Klopt! Maar dat heb ik vorig jaar al gedaan door er een jaartje bij te trekken. En helaas mag dat bij onze werkgever (of misschien is dat gewoon overal zo) maar 1x gedurende het leasecontract. Dus het wordt sowieso inleveren....

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:50

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Modbreak:Ik heb een aantal berichten over het overnemen van een auto van de zaak naar Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 verplaatst. Deze berichten hadden namelijk niks te maken met de keuze van de auto, maar alles met de fiscale/financiële aspecten. Dergelijke posts horen niet in dit topic thuis!

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stealth2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-01 10:55
Opties:
  • Luxury Pack Walnut
  • Lederen bekleding
  • Verwarmbaar stuurwiel
  • Bi-xenon koplampen
  • 18 inch Lusso velgen,
  • Keyless entry
  • Verlichte deurgrepen

[video]

*O* *O* *O* *;

_/-\o_ Supergaaf! Staat ook op mijn shortlist voor non-hybide kanshebbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Je moet er van houden, die Alfa. Voor dat geld (55k gok ik?) had ik zelf een A5 of een 4 Serie samengesteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 09:41:
Je moet er van houden, die Alfa. Voor dat geld (55k gok ik?) had ik zelf een A5 of een 4 Serie samengesteld
Beiden zijn niet heel rijk uit te rusten voor 55k als je ook een motor neemt met vergelijkbaar vermogen en automaat verwacht ik.
Verder vindt ik het wel prijzig inderdaad voor de Alfa als die echt rond de 55k zit?
Hij heeft nou niet echt top of the line specs; xenon ipv led, 8 inch navi, 8 voudig verstelbare stoelen ipv volledig, parkeersensoren maar geen camera's etc.

[ Voor 14% gewijzigd door GeeMoney op 22-09-2017 09:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

GeeMoney schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 09:46:
[...]

Beiden zijn niet heel rijk uit te rusten voor 55k als je ook een motor neemt met vergelijkbaar vermogen en automaat verwacht ik.
Verder vindt ik het wel prijzig inderdaad voor de Alfa als die echt rond de 55k zit?
Hij heeft nou niet echt top of the line specs; xenon ipv led, 8 inch navi,
Een 420i Gran Coupe automaat Luxury Line High Executive heeft een nagenoeg identieke uitrusting als de Alfa, voor 55k.
De A5 gaat wel snel naar 58k bij een vergelijkbare uitrusting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook voor die modellen gaat op; je moet er van houden. Zelf had ik een volledig uitgeruste c segmenter van een niet 'premium' merk geleased en de rest van het bedrag maandelijks in de zak gestoken. Ook dat is een keuze waar je van moet houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Verwijderd schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 10:19:
[...]

Ook voor die modellen gaat op; je moet er van houden. Zelf had ik een volledig uitgeruste c segmenter van een niet 'premium' merk geleased en de rest van het bedrag maandelijks in de zak gestoken. Ook dat is een keuze waar je van moet houden.
Dat is waar. Zelf heb ik ook geen A5/4 Serie onder mn kont. Wel een D segmenter, simpelweg omdat ik dat prettiger vind dan een C segment auto. Met name de extra breedte en daarmee ruimte in de cockpit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 10:21:
[...]

Dat is waar. Zelf heb ik ook geen A5/4 Serie onder mn kont. Wel een D segmenter, simpelweg omdat ik dat prettiger vind dan een C segment auto. Met name de extra breedte en daarmee ruimte in de cockpit.
Geen idee waar de nieuwe Tiguan onder valt, maar die heb ik mede gekozen wegens de ruimte (en hoogte) inderdaad, looks, rijgedrag, opties en prijs :)

Niet dat ik een ouwe man ben maar de iets hogere instap bevalt me uiterst prima.

[ Voor 9% gewijzigd door GeeMoney op 22-09-2017 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

De Tiguan behoort tot het J segment. Dat is een vrij uitgebreid segment en in de onderverdeling valt die dan weer in het Compact SUV segment, samen met bijvoorbeeld de Audi Q2, Q3 en Q5, BMW X1, X3 en X4, maar ook de Dacia Duster en de Honda CR-V en de Kia Sportage vallen daarin.
Zie ook Wikipedia: J-segment

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• woutur
  • Laatst online: 19:13

woutur

Klauwtjes uit!

Ah, hier wordt het een filosofische kwestie. Ik zal even chargeren.

De alfa is ongeveer 50k. Er is geen lineair verband tussen leaseprijs en fiscale waarde. De uitspraak "voor aanschafbedrag x zou ik y gekozen hebben" schiet niet op.
  • Je kan theoretisch voor mijn leasebedrag een kale A5 of 418d kunnen krijgen. De laatste, kaal, is al duurder dan de (bijna) full option Alfa. Verder heb je dan het equivalent van een mechanische slak.
  • Ik heb een bloedhekel aan Audi (zie ook je signatuur) maar voor de A5 maak ik een uitzondering.
  • Beide auto's worden doorgaans bereden door assholes. Ik voel daar geen verwantschap mee.
  • "Don't bee anozzer Zjerman on zee woad"
  • Uitrustingsniveau van de Alfa ligt mijlenver boven de Audi en BMW voor de leaseprijs
  • Er zijn al genoeg Audi's en BMW's eenheidsworsten op de weg, ik vind het fijn me een beetje te onderscheiden
Einde chargering (cognitieve dissonantie reductie anyone? 8) ). Ik begrijp je opmerking, BMW en Audi maken zeer goede auto's maar je moet er voor betalen. Veel meer dan ik kan en wil. Dan komen we weer bij de vaak gevoerde discussie: kale dure bak of rijk uitgevoerde minder dure bak. En dat, mijn vriend, is weer hoe je in het leven staat.
GeeMoney schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 09:46:
[...]
Hij heeft nou niet echt top of the line specs; xenon ipv led, 8 inch navi, 8 voudig verstelbare stoelen ipv volledig, parkeersensoren maar geen camera's etc.
Er zijn geen Alfa Giulia's met LED. Maar dat ga ik niet missen denk ik. Groter dan 8 inch past niet in het dashboard want het is ermee verzonken. Dat ziet er mijns insziens beter uit dan een opgeplakte tablet. 8-Voudig instelbare stoelen niet goed genoeg? Voor en achter, hoog en laag, kantelen en lumbar support. Wat wil je nog meer? Dat je je stoel kan omdraaien naar de achterbank ofzo? Er zit overigens ook een memoryfunctie op deze, in zacht leder, uitgevoerde stoelen (ook voor de spiegels) en voor de kleinere mensen onder ons (lees: vriendin) de stoel gaat bij het uitzetten van de auto automatisch een stukje naar achteren zodat ze makkelijk kan uitstappen. Er zit een achteruitrijcamera bij de parkeersensoren(niet genoemd in de specs). Voor de rest heb ik alleen de opties benoemd en niet de verdere standaard uitrusting (een greep):
  • Forward Collision Warning
  • Lane Departure Warning
  • Dual zone climate control
  • Dubbele verchroomde uitlaat (oog wil ook wat :))
  • Licht- en regensensor
  • DAB radio
  • Adaptieve bochtverlichting
Misschien ben ik verblind door mijn verliefdheid op de Alfa of minder kritisch.
Om kort te gaan: ik ben even uit ge'cdr-t en nogal altijd zeer tevree met mijn keuze :)

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:34
Besteling is er eindelijk uit. CLA 180 DCT Whiteart Edition (zonder strepen). Mountain grey. Met als Extra opties Night pakket, Spiegel pakket en Panorama schuifdak. Nu het lange wachten =(

• Pegasus
  • Laatst online: 21:53
Juancho schreef op donderdag 21 september 2017 @ 20:03:
Ik vind de XC40 ook erg tof! Rij nu nog een V40 D4 met 14%. Bak koste met alles erop en eraan wel zo'n 38k maar oei wat een heerlijke auto. Helaas moet ik hem over een maand of 4 a 6 inleveren gezien de KM stand. Normaal is het super leuk om na een aantal jaar weer een nieuwe auto te mogen kiezen en ik zou deze XC40 echt top vinden. Maar als ik het zo hoor gaat dit absoluut niet lukken. Zelfs niet met de goedkopere varianten die later in het jaar nog gaan komen.

Tenzij....de autoverkoop wat tegenvalt en ze wel terug moeten vallen op een iets lagere prijs. Ik vraag me ook af voor welke doelgroep deze nou bedoelt is. Je hebt de V40 rijders en de rijders van de grotere modellen. Ik denk dat zeker de V40 rijders niet direct de stap kunnen maken naar een 40/50k auto. Ik iig niet. En helaas komt de opvolger van de V40 pas veel, veel later (zou me verbazen als die er al komt in 2018) dus dat zal geen optie voor mij zijn.

Is de V40 D3 business sport geen optie? Fijne D3 motor en volgeladen voor 30k.

Kan alleen maar bevestigen dat een V40 een erg fijne auto is. Ik rijd dan wel een D2, maar wel een Summum met xenon. Hij moet er begin januari 2018 uit. En helaas mag ik die niet meer leasen bij ons, want we mogen tegenwoordig maximaal een B label kiezen icm max. 100 gr/km. Waarschijnlijk gaan ze het label nog wel loslaten, omdat er nu wel erg weinig keuze is. Wanneer ze dit doorvoeren is nog maar de vraag.

• Juancho
Zou kunnen maar na 4 jaar V40 wil ik ook wel een keer iets anders natuurlijk. De geupdate versie van vorig jaar is vrijwel gelijk natuurlijk, alleen een iets andere grill maar verder...
Daarnaast wil ik heel graag dat nieuwe ipod achtige systeem hebben. En die kan je volgens mij helaas niet kiezen in de huidige V40's...

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:52
Pegasus schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 08:27:
[...]
want we mogen tegenwoordig maximaal een B label kiezen icm max. 100 gr/km. Waarschijnlijk gaan ze het label nog wel loslaten, omdat er nu wel erg weinig keuze is. Wanneer ze dit doorvoeren is nog maar de vraag.
Dat zijn wel erg strenge eisen, dan kun je net aan een Skoda Citigo leasen.

• marti28
jongetje schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 15:00:
[...]

Dat zijn wel erg strenge eisen, dan kun je net aan een Skoda Citigo leasen.
Of een Tesla... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:52
Er zijn niet zoveel mensen met een leasebudget waarin een Tesla past... Maar je hebt wel een punt idd. Er zijn natuurlijk ook kleinere elektrische auto's zoals de Ionic of Zoë, maar dan moet elektrisch rijden wel "te doen" zijn voor je (ivm) laadpunten en reisafstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti28
jongetje schreef op zondag 24 september 2017 @ 08:22:
[...]

Er zijn niet zoveel mensen met een leasebudget waarin een Tesla past... Maar je hebt wel een punt idd. Er zijn natuurlijk ook kleinere elektrische auto's zoals de Ionic of Zoë, maar dan moet elektrisch rijden wel "te doen" zijn voor je (ivm) laadpunten en reisafstanden.
Dat was idd wel een onder liggende boodschap. Hoewel ik me ook wel besef dat veel elektrische auto's tegenwoordig nog geen fatsoenlijke actie radius hebben.

Overigens was ook het doel van mijn opmerking over iets van het budget te horen. Zonder daar ook maar iets over te zeggen is het zo ongeveer onmogelijk er hier over te praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
BMW i8?

Realistisch antwoord: als je zowel eco als budget beperkingen hebt, en electrisch is (nog) geen optie, dan eisen zijn wel heel erg beklemmend. Er lijkt nauwelijks meer sprake is van keuze. Ik zou neigen om de werkgever de auto te laten kiezen, af te zien van privégebruik, een loonsverhoging te bedingen ter compensatie van de verloren leaseauto met privégebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qua labels weer ik het niet zo maar qua uitstoot zijn er genoeg b en ook C segment diesels te vinden die onder de 100 gr/km uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:08
Mijn werkgever schijnt tegenwoordig 95 gram aan te houden en dan ook slechts een merkenmix van 8 merken... Wat mij betreft kunnen ze net zo goed die leaseregeling opdoeken en de mensen een paar keuzes geven om uit te kiezen

Zeker in de middenklasse en hoger heb je eigenlijk nog maar weinig tot geen keus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Daarom: laat ze gewoon een bestickerde Polo klaarzetten voor zakelijke ritten en een euro of 500 loonsverhoging geven. Lijkt je enige escape in zo'n situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t_captain schreef op zondag 24 september 2017 @ 10:28:
Daarom: laat ze gewoon een bestickerde Polo klaarzetten voor zakelijke ritten en een euro of 500 loonsverhoging geven. Lijkt je enige escape in zo'n situatie.
Bij de bedrijven waar ik voor gewerkt heb was dat al zo. Indien je geen gebruik wenst te maken van de leaseregeling kan dat en krijg je gewoon het leasebudget uitgekeerd. Ook als je wel gebruik maakt van lease maar het budget niet opmaakt krijg je het restant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Dat is toch iets anders. Bij dat systeem rijd je zakelijke ritten in je eigen auto, en is het risico van extra zakelijke kilometers aan jouw zijde.

Voor veel mensen komt het gunstig uit, totdat de baas ze op een project ver weg stuurt. Dan gaat je hele budget op aan zakelijk rijden en is de loonwaarde van een leaseauto verdampt. Eigenlijk zouden zakelijke kilometers niet uit de pot moeten komen, maar daarbovenop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus
  • Laatst online: 21:53
Of een Audi A4 TDI ultra 150 pk of een Alfa Guilia 2.2 JTD advanced efficiency 180 pk of een Jaguar XE 2.0d 163 pk. Allemaal B label en 99 gr./km.

Catalogusprijs van deze wagens is 40-43k. En dan 22% bijtelling. In totaal kosten deze auto's dan zeker 200 EU netto per maand meer dan een V40 D3 business sport. Is mij niet waard.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thc_Nbl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-05 22:24
Ik zie weinig Skoda opties voorbij komen hier, dus bij deze..
Ik moet zeggen, ben nu aan me 3de octavia begonnen en het bevalt me steeds beter.
de 1.0 :-) .. die 3pitter is verrek snel.. (als je hem even op sport stand zet) of als hij de 1900 toeren aan tikt.
Ik had hem 3 dagen en toen gelijk er mee op wintersport, vraag nog aan de garage.. zo van euh.. nieuwe motor. duitse snelweg.. .. max 4k toeren.. dus ik na zo'n 300km gereden te hebben, boeltje eerste lekker warm maken.. even naar de 4k toeren.. wtf.. gewoon 160km/h.. 8)7
Verbruik nu na zo'n 15k km met 1op17, met behoorlijk veel file verkeer. snelweg normaal 1op22.. 80 wegen, rustig 1op27-30.
Als ik kijk naar prijs (lease/bijtelling), dan ben ik aardig tevreden zo, veel ruimte, alles opties die ik wilde hebben, tuurlijk mee is leuker, maar daar kwam ik te laat achter, ik ging voor een voorraad model (busness ambiente), maar door me sportstoelen met stoelverwarming moest hij toch van fabriek komen... ja dan had ik voor je paar eurie de luxere genomen. netto bijtelling nu ongeveer 175 euro. Ben je iemand met een redelijke caravan, dan zou ik wel de 1.4 nemen. En mensen met rugklachten kan ik zeker de stoelen (met verwarming) aanraden, ik vind je heerlijk en me bijrijders ook.. :9
onlangs ook v40 en v50 even als tijdelijke autos gereden, maar als ik kijk naar hoe het rijd en wat je er voor betaalt en wat je er voor krijgt en kofferbak ruimte is bij mij wel belangrijk, dan was de v50 en de skoda de optie. voor het verschil in bijtelling ga ik nu lekker 2 keer op wintersport. (wel goedkope dan he ) _/-\o_

ehhh.. noppes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Recentelijk een week met een vrij nieuwe huur Polo gereden. Met DSG bak en volgens mij de 1.0 benzine motor. De bak vond ik erg fijn, de motor vond ik vooral lawaaiig (op de snelweg al snel hoog in de toeren in 7e versnelling) en op de snelweg te kort komen voor tussentijdse inhaal acties.

De Octavia lijkt me een stuk zwaarder, hoe ervaar jij dat met deze motor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guysp
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:27
@Louw Post afgelopen weekend heb ik mijn proefritjes weer gehad. De Skoda Fabia is mij niet bevallen, het is een beetje een saaie auto. Hij biedt dan wel goede ruimte en rijdt soepel maar voor de rest is hij niet zo spectaculair. Ik was snel terug met mijn proefrit :p

De Mazda 2 GT-Luxury daarentegen vond ik heel leuk weer, ik ben een beetje gek op die auto geworden. Ik vind hem super rijden, en is zo idioot luxe voor dit segment. Ik heb gekeken naar de punten wat jij noemde, zoals de instellingen voor geluid. Dit waren er misschien weinig maar in mijn ogen voldoende.
De climate control zonder echte nummers is een klein dingetje, het is een beetje gokken waar hij op staat, maar de airco doet het dan wel weer goed dus ik kan er mee leven.
Mooie functies die de Mazda 2 biedt en het leuke rijgedrag wegen voor mij tegen deze kleine gebreken op. Mijn keus is in ieder geval bij de Mazda 2 blijven hangen :)
Over een maandje mag ik gaan bestellen, heb er al zin in!

// TODO: Schrijf een signature

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:02
Thc_Nbl schreef op zondag 24 september 2017 @ 21:15:
Ik zie weinig Skoda opties voorbij komen hier, dus bij deze..
Ik moet zeggen, ben nu aan me 3de octavia begonnen en het bevalt me steeds beter.
de 1.0 :-) .. die 3pitter is verrek snel.. (als je hem even op sport stand zet) of als hij de 1900 toeren aan tikt.
Ik kan ook niet wachten tot mijn 1.0 DSG er is. Ik vind het echt een ontzettend mooi blokje. Geweldig hoe ze dat ontwikkeld hebben.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-09 16:21

Louw Post

Cerenas

guysp schreef op maandag 25 september 2017 @ 08:23:
@Louw Post afgelopen weekend heb ik mijn proefritjes weer gehad. De Skoda Fabia is mij niet bevallen, het is een beetje een saaie auto. Hij biedt dan wel goede ruimte en rijdt soepel maar voor de rest is hij niet zo spectaculair. Ik was snel terug met mijn proefrit :p

De Mazda 2 GT-Luxury daarentegen vond ik heel leuk weer, ik ben een beetje gek op die auto geworden. Ik vind hem super rijden, en is zo idioot luxe voor dit segment. Ik heb gekeken naar de punten wat jij noemde, zoals de instellingen voor geluid. Dit waren er misschien weinig maar in mijn ogen voldoende.
De climate control zonder echte nummers is een klein dingetje, het is een beetje gokken waar hij op staat, maar de airco doet het dan wel weer goed dus ik kan er mee leven.
Mooie functies die de Mazda 2 biedt en het leuke rijgedrag wegen voor mij tegen deze kleine gebreken op. Mijn keus is in ieder geval bij de Mazda 2 blijven hangen :)
Over een maandje mag ik gaan bestellen, heb er al zin in!
Goed om te horen dat je een keus gemaakt hebt. Welke kleur neem je? :)

Ik heb mijn keuze nu beperkt tot de Ibiza en Polo. Aankomende zaterdag ga ik bij de dealer langs om de Polo en nog een keer de Ibiza te bekijken (zelfde dealer gelukkig). Onderhuids zijn ze volgens mij aardig hetzelfde en komt het neer op hoe het er allemaal uitziet. Plus dat de Polo toch wat duurder is met vergelijkbare opties (full led kost bij de Polo bijvoorbeeld al bijna het dubbele in vergelijking met de Ibiza).

En ook even navragen wat de levertijden van de auto's zijn, ook niet onbelangrijk. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:26
De laatste Skoda-modellen vind ik ook erg indrukwekkend. Zien er erg goed uit, modern, mooie verlichting, goede lijnen. Prijzen vallen wel mee, al loopt het wel snel op bij motor- en uitrusting upgrades. En valt ook nog wel in het onderscheidende vakje, zo veel zie je ze (nog) niet op de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Divak schreef op maandag 25 september 2017 @ 08:39:
De laatste Skoda-modellen vind ik ook erg indrukwekkend. Zien er erg goed uit, modern, mooie verlichting, goede lijnen. Prijzen vallen wel mee, al loopt het wel snel op bij motor- en uitrusting upgrades. En valt ook nog wel in het onderscheidende vakje, zo veel zie je ze (nog) niet op de weg.
Nu is het inmiddels 4 jaar terug dat ik mijn Octavia bestelde, maar ik vond Skoda juist erg goedkoop. Had een goed aangekleed model, inclusief leder en 18", als 2.0 TDI, en de fiscale waarde was slechts 36k. Overigens wat het onderscheidende betreft: volgens mij rijden er juist belachelijk veel Octavia's rond omdat dat een 14% model gehad heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guysp
Louw Post schreef op maandag 25 september 2017 @ 08:38:
[...]

Goed om te horen dat je een keus gemaakt hebt. Welke kleur neem je? :)

Ik heb mijn keuze nu beperkt tot de Ibiza en Polo. Aankomende zaterdag ga ik bij de dealer langs om de Polo en nog een keer de Ibiza te bekijken (zelfde dealer gelukkig). Onderhuids zijn ze volgens mij aardig hetzelfde en komt het neer op hoe het er allemaal uitziet. Plus dat de Polo toch wat duurder is met vergelijkbare opties (full led kost bij de Polo bijvoorbeeld al bijna het dubbele in vergelijking met de Ibiza).

En ook even navragen wat de levertijden van de auto's zijn, ook niet onbelangrijk. :9
Ik zit te twijfelen over Crimson Red (wijnrood) of Machine Gray. Vind ik allebei hele mooie kleuren, die Crimson Red is een hele speciale kleur die je niet vaak ziet (en staat mooi met het donkerbruine leer), en die grijs is gewoon heel strak.

De Polo zal ik wel nog een proefritje in maken, wil toch wel weten hoe die uitpakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Topicstarter
AllSeeyinEye schreef op maandag 25 september 2017 @ 08:42:
[...] Overigens wat het onderscheidende betreft: volgens mij rijden er juist belachelijk veel Octavia's rond omdat dat een 14% model gehad heeft.
Klopt, dat was het oudere model Octavia, de facelift heeft dit bijtellingsvoordeel niet gehad.
De Superb is nooit in 14% uitgeleverd, dus je kan wel stellen dat je de huidige modellenreeks van Skoda niet zo vaak op de openbare weg ziet rijden in tegenstelling tot in het 14%-tijdperk.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

RomeoJ schreef op maandag 25 september 2017 @ 08:47:
[...]

Klopt, dat was het oudere model Octavia, de facelift heeft dit bijtellingsvoordeel niet gehad.
De Superb is nooit in 14% uitgeleverd, dus je kan wel stellen dat je de huidige modellenreeks van Skoda niet zo vaak op de openbare weg ziet rijden in tegenstelling tot in het 14%-tijdperk.
Maar wat maakt modeljaar nou uit voor het wegbeeld? Het gaat toch om het totale aanbod van een model dat het wegbeeld bepaalt? Wat de Octavia betreft vind ik de neus er overigens flink op achteruit gegaan, door het doormidden halen van de koplampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-09 16:21

Louw Post

Cerenas

guysp schreef op maandag 25 september 2017 @ 08:46:
[...]

Ik zit te twijfelen over Crimson Red (wijnrood) of Machine Gray. Vind ik allebei hele mooie kleuren, die Crimson Red is een hele speciale kleur die je niet vaak ziet (en staat mooi met het donkerbruine leer), en die grijs is gewoon heel strak.

De Polo zal ik wel nog een proefritje in maken, wil toch wel weten hoe die uitpakt.
Wist niet eens dat die kleur er was (Crimson Red), zojuist even opgezocht op Google. Die kleur staat niet in hun configurator? Wel erg mooie kleur en past inderdaad erg goed bij die Luxury uitvoering!

Voor het rijden hoef je het niet te doen denk ik, betreffende de Polo, volgens de dealer in Almere zou dat vergelijkbaar zijn met de Ibiza, maar kan altijd natuurlijk (toch gratis hehe). :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Topicstarter
AllSeeyinEye schreef op maandag 25 september 2017 @ 08:49:
[...]

Maar wat maakt modeljaar nou uit voor het wegbeeld? Het gaat toch om het totale aanbod van een model dat het wegbeeld bepaalt? Wat de Octavia betreft vind ik de neus er overigens flink op achteruit gegaan, door het doormidden halen van de koplampen.
Niet mee eens. Het ging over het onderscheidende karakter van de laatste modeljaren, zie bericht van Divak.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• guysp
Louw Post schreef op maandag 25 september 2017 @ 08:59:
[...]

Wist niet eens dat die kleur er was (Crimson Red), zojuist even opgezocht op Google. Die kleur staat niet in hun configurator? Wel erg mooie kleur en past inderdaad erg goed bij die Luxury uitvoering!

Voor het rijden hoef je het niet te doen denk ik, betreffende de Polo, volgens de dealer in Almere zou dat vergelijkbaar zijn met de Ibiza, maar kan altijd natuurlijk (toch gratis hehe). :9
De kleur staat wel in de configurator, maar kun je alleen vinden als je direct de Luxury uitvoering selecteert: https://configurator.mazd...erOptions=&color=redBrown
Hij past inderdaad heel mooi samen met de rest van de wagen, dus dat wordt het waarschijnlijk ook.

Ah goed om te weten dat het hetzelfde rijdt als de Ibiza, maar het is gratis dus waarom niet voor de fun proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

RomeoJ schreef op maandag 25 september 2017 @ 08:59:
[...]

Niet mee eens. Het ging over het onderscheidende karakter van de laatste modeljaren, zie bericht van Divak.
Let's agree to disagree ;) Ik kijk naar een model als geheel. En natuurlijk zijn er doorgaans kleine / subtiele verschillen tussen de verschillende modeljaren binnen een model, maar in de basis zie je dat niet. Tenzij je Renault bent, want dan flikker je iedere paar jaar je volledige model in de prullenbak en komt op de proppen met een nieuw model. Daar zit geen enkele filosofie achter. Die zouden een voorbeeld moeten nemen aan de rest van de markt (zie Audi, BMW, VW) waar een nieuw model grotendeels identiek is aan het oudere model (heerlijk - never change a winning team).

En nu ik toch aan het ranten ben op Renault: ben ik de enige die bij iedere Megane of Talisman moet denken aan: "Kom op, jongens, laten we kijken hoeveel van deze slang we op de achterkant geplakt krijgen...
Afbeeldingslocatie: https://smorenberg.com/media/catalog/product/cache/1/thumbnail/180x180/8ee6660065fcf54f1311a1bac9037cf2/1/2/12.0519.jpg

En als je dan in je spiegel kijkt als je er voorbij bent zie je dat ze aan de voorkant een zelfde slang hebben toegepast maar dan in 't wit...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Goede keus. Ik heb een aantal keren een Jaguar XF gereden en het voelde echt aan als een oversized Mondeo. Ik had hoge verwachtingen van een Jag, met een overdaad aan luxe, maar dat is kennelijk alleen voor de XJ weggelegd... Er kunnen wel drie lijken in de kofferbak, dat dan weer wel.

Veel plezier!

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:02
AllSeeyinEye schreef op maandag 25 september 2017 @ 09:06:
[...]

Let's agree to disagree ;) Ik kijk naar een model als geheel. En natuurlijk zijn er doorgaans kleine / subtiele verschillen tussen de verschillende modeljaren binnen een model, maar in de basis zie je dat niet. Tenzij je Renault bent, want dan flikker je iedere paar jaar je volledige model in de prullenbak en komt op de proppen met een nieuw model. Daar zit geen enkele filosofie achter. Die zouden een voorbeeld moeten nemen aan de rest van de markt (zie Audi, BMW, VW) waar een nieuw model grotendeels identiek is aan het oudere model (heerlijk - never change a winning team).

En nu ik toch aan het ranten ben op Renault: ben ik de enige die bij iedere Megane of Talisman moet denken aan: "Kom op, jongens, laten we kijken hoeveel van deze slang we op de achterkant geplakt krijgen...
[afbeelding]

En als je dan in je spiegel kijkt als je er voorbij bent zie je dat ze aan de voorkant een zelfde slang hebben toegepast maar dan in 't wit...!
Ik vind dat juist wel mooi die lichten. Als ze nou de buitenkant van de Renault eens combineren met de degelijkheid van VAG aan de binnenkant+techniek.....

Ik ben het wel met je eens dat er meer lijn moet komen in de auto's en dan met name op weggedrag. Ik had de vorige versie van de Megane en die was heerlijk qua wegligging. De nieuwe is juist weer een stuk zompiger/comfortabeler geworden. Dat begrijp ik dus niet. Het model voor de vorige was juist ook weer zompig. Hoe kan je binnen 1 model zo wisselen met weggedrag.

UNOX: The worst operating system

Pagina: 1 ... 101 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic