Keuze leaseauto - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 100 ... 106 Laatste
Acties:
  • 656.232 views

• ragged
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-10 09:27

ragged

2

GeeMoney schreef op donderdag 7 september 2017 @ 08:43:
@ragged voornamelijk veel rijden inderdaad :) .Zoals @AllSeeyinEye ook aangeeft.

Ik maak zo'n 60k kilometers per jaar (soms iets meer, soms iets minder maar zeker 55k a 2.5 tot 3 uur per dag) . Dat komt vanwege mijn woonplaats en mijn werk wat in het hele land kan plaats vinden.
Sinds januari dit jaar heb ik een eigen onderneming in de IT. Daardoor is het wel iets makkelijker om een dergelijke auto te rijden (ik heb het nu immers zelf voor het zeggen). In mijn loondienst periode zaten mijn auto's tussen de 35 en 40k. Maar dat kwam vooral door corporate richtlijnen en gemaximaliseerde lease bedragen, niet omdat mijn salaris of thuis situatie het niet konden hebben.

Het is dus bijna een tweede woning, en dan is een beetje comfort en spielerij wel gerechtvaardigd in mijn ogen :P .
@AllSeeyinEye @GeeMoney
Ik snap goed dat een dergelijke auto fijn, en soms zelfs nodig.
50-60k per jaar in een VW Up of Polo zou ik ook niet willen. :)

Bedankt voor de antwoorden ;)

1

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
55K!?
Begrijp me niet verkeerd, het is een mooie auto, maar voor 55k kun je toch wel iets beters vinden?

Ik zie net dat een XC60 vanaf 58k te krijgen is.

Ik zie het niet van de auto's af, ik dacht echt dat een Tiguan beetje leuk 40k zou kosten en een XC60 45k.

Ik zit er weer compleet naast :)

Youtube: DashcamNL

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-10 16:52

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

dfrenner schreef op donderdag 7 september 2017 @ 09:41:
[...]

55K!?
Begrijp me niet verkeerd, het is een mooie auto, maar voor 55k kun je toch wel iets beters vinden?

Ik zie het niet van de auto's af, ik dacht echt dat een Tiguan beetje leuk 40k zou kosten en een XC60 45k.

Zodra je een XC60 een beetje leuk aankleedt en er een acceptabele motor in hangt kost die 65k+. Het is dan ook de concurrent voor de X3 en de Q5.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• WasBak
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
GeeMoney schreef op woensdag 6 september 2017 @ 16:59:
[...]

Wel LED plus maar geen dynamisch meesturende koplampen.
Dus in principe zelfde lichten alleen ze draaien niet mee in de bochten. (was weer 800 euro ;) )
Mis je ook nog de DRL, vind ik wel een toevoeging qua uiterlijk. ;)
Ik heb trouwens Adaptive Lane Guidance, dit terwijl dit eigenlijk bij het TJA pakket hoort wat ik niet besteld heb. Zou het er stiekem toch op zitten? In Australië is bevestigd dat de MY18 modellen standaard TJA hebben. (althans, behalve de 115pk benzine comfortline)
Lane assist bedoel je? Dat heb ik ook inclusief ACC. ACC is overigens echt heerlijk, ik heb het nu op mijn voorloopauto(nieuwe Passat). Op de snelweg zet ik het gewoon standaard aan, afstand op mijn voorganger niet te groot en gaan. Hardrijden doe je dan niet zo snel meer en ik zet mijn snelheid standaard 10km te hard, wil ik iemand inhalen ga ik alsnog naar links en ben ik er zo voorbij.

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:01
dfrenner schreef op donderdag 7 september 2017 @ 09:41:
[...]

55K!?

Ik heb ook gekeken naar een XC60 maar die kwam met vergelijkbare opties op 67k...
WasBak schreef op donderdag 7 september 2017 @ 10:17:
[...]

Mis je ook nog de DRL, vind ik wel een toevoeging qua uiterlijk. ;)

[...]

Lane assist bedoel je? Dat heb ik ook inclusief ACC. ACC is overigens echt heerlijk, ik heb het nu op mijn voorloopauto(nieuwe Passat). Op de snelweg zet ik het gewoon standaard aan, afstand op mijn voorganger niet te groot en gaan. Hardrijden doe je dan niet zo snel meer en ik zet mijn snelheid standaard 10km te hard, wil ik iemand inhalen ga ik alsnog naar links en ben ik er zo voorbij.
LED DRL heb ik wel, het is puur de dynamische meesturende unit die mist.( en 1 lamel in de grille)
Lane Assist maar daanaast heb ik ook Lane Guidance.
Verschil is dat Lane Assist je tussen de lijnen houdt maar schommelt, en Lane Guidance(toevoeging op de Assist) houdt je centraal in het midden van de baan.
Ik ben benieuwd maar ik verwacht ook dat ACC mij inderdaad behoorlijk gaat bevallen gezien de kilometers :)

[ Voor 21% gewijzigd door GeeMoney op 07-09-2017 10:42 ]

• WasBak
  • Niet online
GeeMoney schreef op donderdag 7 september 2017 @ 10:32:
[...]

LED DRL heb ik wel, het is puur de dynamische meesturende unit die mist.( en 1 lamel in de grille)
Ik bedoel dat je wel het "lijntje" bovenin mist, zie https://i.ytimg.com/vi/mCj4qobf3DQ/hqdefault.jpg.
Die krijg je, volgens mij, alleen met de dynamisch lampen.
Lane Assist maar daanaast heb ik ook Lane Guidance.
Verschil is dat Lane Assist je tussen de lijnen houdt maar schommelt, en Lane Guidance(toevoeging op de Assist) houdt je centraal in het midden van de baan.
Ik ben benieuwd maar ik verwacht ook dat ACC mij inderdaad behoorlijk gaat bevallen gezien de kilometers :)
Oh, die heb ik helemaal gemist, de LG! Moest je dat apart aanvinken of was het onderdeel van een pakket?

• GeeMoney
WasBak schreef op donderdag 7 september 2017 @ 10:55:
[...]

Ik bedoel dat je wel het "lijntje" bovenin mist, zie https://i.ytimg.com/vi/mCj4qobf3DQ/hqdefault.jpg.
Die krijg je, volgens mij, alleen met de dynamisch lampen.

[...]

Oh, die heb ik helemaal gemist, de LG! Moest je dat apart aanvinken of was het onderdeel van een pakket?
Dit is wat de optie Business R zegt :
Koplampverlichting led voor dim- en grootlicht inclusief dagrijverlichting

Dit is wat er extra is bij de LED + zeg maar:
- dynamische grootlichtassistent <-- deze heb ik maar dan niet dynamisch.
- ledkoplampen voor dimlicht, grootlicht inclusief leddagrijverlichting <-- deze heb ik dus
- dynamische lichthoogteregeling met dynamische bochtenverlichting <-- deze mis ik.
- auto rijdt permanent met grootlicht aan (vanaf 65 km/h) <-- is aan te zetten met VCDS
- camera stuurt automatisch de lichtbundel bij <-- deze mis ik.
- middelste lamel van grille ook in chroom uitgevoerd <-- deze mis ik.

Het lijkt dus hetzelfde al heb ik ze nog niet aangezien of vergelijkingsmateriaal.

Adaptive Lane Guidance is onderdeel van TJA (Traffic Jam Assist). En die heb ik dus niet gekocht.
Wel kan je ook zonder TJA, ALG aan laten zetten maar dan werkt hij tot nu toe maar tot 60km/h, lager wordt hij uitgeschakeld. Met de optie TJA blijft hij actief, ook onder de 60km/h .
Het is dus even afwachten omdat ik ALG schijnbaar wel heb, of ik dan ook TJA heb. En dat zou gek zijn want ik heb de optie niet gekocht.

[ Voor 19% gewijzigd door GeeMoney op 07-09-2017 11:07 ]

• WasBak
  • Niet online
GeeMoney schreef op donderdag 7 september 2017 @ 11:03:
[...]

Dit is wat de optie Business R zegt :
Koplampverlichting led voor dim- en grootlicht inclusief dagrijverlichting

Dit is wat er extra is bij de LED + zeg maar:
dynamische grootlichtassistent <-- deze mist dus.
- ledkoplampen voor dimlicht, grootlicht inclusief leddagrijverlichting <-- deze heb ik dus
- dynamische lichthoogteregeling met dynamische bochtenverlichting <-- deze mis ik.
- auto rijdt permanent met grootlicht aan (vanaf 65 km/h) <-- is aan te zetten met VCDS
- camera stuurt automatisch de lichtbundel bij <-- deze mis ik.
- middelste lamel van grille ook in chroom uitgevoerd <-- deze mis ik.

Het lijkt dus hetzelfde al heb ik ze nog niet aangezien of vergelijkingsmateriaal.
Een vriend van mij heeft dezelfde koplampen als jij, en de dealer gaf bij hem inderdaad aan dat hij led verlichting had. Maar dan mis je dus wel het lijntje bovenin, die staat daar niet bij inderdaad, maar die krijg je alleen bij het led+ pakket, wat jij dus beschrijft.

Je zou even om een foto kunnen vragen bij de dealer met lampen aan. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Baberuth
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-05 19:30
Baberuth schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 08:26:
Ik mag vrijdag officieel mijn eerste leaseauto bestellen. Mijn keuze is gevallen op de Opel Astra 1.4 Innovation
Hij is vandaag officieel besteld :*) Alle opties aangevinkt! (behalve trekhaak, cdspeler, wattlink ophanging, quickheat en ruimtebesparend reservewiel.) Rijkelijk uitgerust dus en toch nog binnen mijn budget.
Dealer heeft al aangegeven dat de levertijd tussen 6-10 weken is, dus eind november moet ik hem toch wel hebben denk ik :>

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:39
Baberuth schreef op donderdag 7 september 2017 @ 11:17:
[...]

Hij is vandaag officieel besteld :*) Alle opties aangevinkt! (behalve trekhaak, cdspeler, wattlink ophanging, quickheat en ruimtebesparend reservewiel.) Rijkelijk uitgerust dus en toch nog binnen mijn budget.
Dealer heeft al aangegeven dat de levertijd tussen 6-10 weken is, dus eind november moet ik hem toch wel hebben denk ik :>
Of 1ste week januari omdat de leasemaatschappij niet uit wil leveren in november/december

• Baberuth
Blik1984 schreef op donderdag 7 september 2017 @ 11:50:
[...]

Of 1ste week januari omdat de leasemaatschappij niet uit wil leveren in november/december
Hoe heeft de leasemaatschappij te maken met wanneer de auto uitgeleverd wordt?
En waarom zouden ze dat niet doen in nov/dec? :?

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Baberuth schreef op donderdag 7 september 2017 @ 11:57:
[...]

Restwaarde bij 2018 op kenteken is hoger als bij 2017, ook al scheelt het een paar maanden.

• Blik1984
Baberuth schreef op donderdag 7 september 2017 @ 11:57:
[...]

De leasemaatschappij is eigenaar van de auto, niet jij of je werkgever. Die bepaald dus wanneer de auto op kenteken wordt gezet. Het is "beter" voor de restwaarde als de auto op een nieuw jaar (2018) op kenteken wordt gezet ipv einde jaar 2017.

• Baberuth
Hmm het klinkt wel logisch, maar zou het wel echt stom vinden.

Collega's hier melden dat er best veel mensen (allemaal nieuwe joiners) tussen oktober en december hun auto verwachten, dus ik hoop dat de leasemaatschappij niet moeilijk gaat doen :)

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:30

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Baberuth schreef op donderdag 7 september 2017 @ 12:08:
Hmm het klinkt wel logisch, maar zou het wel echt stom vinden.

Collega's hier melden dat er best veel mensen (allemaal nieuwe joiners) tussen oktober en december hun auto verwachten, dus ik hoop dat de leasemaatschappij niet moeilijk gaat doen :)
Ik weet niet hoe het dit jaar zit maar in de voorgaande jaren zijn er nog genoeg auto's op 31 december op kenteken gezet om aan de bijtellingsregels van het oude jaar te kunnen voldoen. Zelfs al werd de auto pas in februari uitgeleverd aan de berijder.

www.google.nl

• Deveon
  • Niet online
MisteRMeesteR schreef op donderdag 7 september 2017 @ 12:26:
[...]

Ik weet niet hoe het dit jaar zit maar in de voorgaande jaren zijn er nog genoeg auto's op 31 december op kenteken gezet om aan de bijtellingsregels van het oude jaar te kunnen voldoen. Zelfs al werd de auto pas in februari uitgeleverd aan de berijder.
Op komende 1 januari gaan er geen strenger regels gelden. Dat is pas per 2019 (max 50k 4% bijtelling).

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:30

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Deveon schreef op donderdag 7 september 2017 @ 12:32:
[...]

Op komende 1 januari gaan er geen strenger regels gelden. Dat is pas per 2019 (max 50k 4% bijtelling).
Dat snap ik :>

Waar ik op doelde is dat ik niet weet hoe de LM daarop gaat acteren ;) .

www.google.nl

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:42

DarkSide

theres no place like ::1

Al mijn auto's komen uit november of december. Laatste zelfs 29 december.
Tot nu toe geen problemen gehad om ze eerder uitgeleverd te krijgen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Deveon
  • Niet online
MisteRMeesteR schreef op donderdag 7 september 2017 @ 12:33:
[...]

Dat snap ik :>

Waar ik op doelde is dat ik niet weet hoe de LM daarop gaat acteren ;) .
Misschien had ik duidelijker moeten zijn, maar aangescherpte bijtelling voor de klant was toen zwaarder wegend argument als de minimale extra restwaarde. Dit jaar veranderd er niets, dus is de restwaarde weer relevanter.

• Blik1984
DarkSide schreef op donderdag 7 september 2017 @ 12:38:
Al mijn auto's komen uit november of december. Laatste zelfs 29 december.
Tot nu toe geen problemen gehad om ze eerder uitgeleverd te krijgen.
Het is ook wel echt maatschappij-afhankelijk. Bij mij was het in ieder geval zo dat alle auto's na 15 november werden doorgesluisd naar 1ste week januari, was volgens mij Athlon toendertijd

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-10 23:25
Die restwaarde is een ouderwetse manier van rekenen. Tegenwoordig wordt een auto vaak duurder in BPM in het nieuwe jaar (verlaagde CO2 schijven dus hogere BPM), waardoor je juist gunstiger in december op kenteken zet.

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:13

woutur

Klauwtjes uit!

Alphabet levert voor Sinterklaas nog uit. Daarna niet meer. Net aan de telefoon gehad en toevallig hierover gehad..

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• Baberuth
woutur schreef op donderdag 7 september 2017 @ 14:11:
Alphabet levert voor Sinterklaas nog uit. Daarna niet meer. Net aan de telefoon gehad en toevallig hierover gehad..
Mijn Astra komt ook via Alphabet, dus ik zou goed moeten zitten. 10 weken is "uiterlijk" 2,5 week vóór Sinterklaas. Nu nog hopen dat Opel die 10 weken ook red...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
woutur schreef op donderdag 7 september 2017 @ 14:11:
Je kan natuurlijk vragen of je leasepremie dan ook daalt omdat de restwaarde "schijnbaar" hoger is na die 5 December >:) .

Ik heb ook weleens discussies gehad over reparaties 2-3 maanden voor einde contract die dan niet meer gedaan mochten worden. Dan bel ik altijd op of ik voor die laatste 2-3 maanden dan ook geen premie hoef te betalen. Opeens mogen de reparaties toch weer uitgevoerd worden. (Ik geef ze dan de keus, of geen premie, of haal de auto maar op)

[ Voor 31% gewijzigd door GeeMoney op 08-09-2017 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:52
GeeMoney schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 08:59:
[...]
(Ik geef ze dan de keus, of geen premie, of haal de auto maar op)
Totdat je iemand treft die dan de auto komt ophalen >:)

Hangt natuurlijk ook van het type reparatie af.

[ Voor 9% gewijzigd door jongetje op 08-09-2017 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:39
GeeMoney schreef op zondag 3 september 2017 @ 10:12:
[...]

Inderdaad, maar goed, luxe probleem noem ik dat :p .
Niet iedereen kan uitkijken naar een spiksplinternieuwe auto de showroom uit te rijden ;) .
Wel heb ik het idee dat de echte druk er bij alle dealers na bestelling ook wel af is, verkoop is toch al rond en binnen...
Gister een mail dat hij bij de dealer is, woe-do in de garage rijklaar en trekhaak erop, vrijdagochtend bij de poetser en om 13:00 rij ik erin weg _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
bk1985 schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 10:23:
[...]

Gister een mail dat hij bij de dealer is, woe-do in de garage rijklaar en trekhaak erop, vrijdagochtend bij de poetser en om 13:00 rij ik erin weg _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Top! Ik kan hem woensdag halen om 9:30 uur!
Alvast vele veilige kilometers!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Batiatus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-09 15:14
Met wat vertraging vanmorgen mijn V40 Business Sport T4 opgehaald, heel tevreden 8) . Die 190 pruttelende pony's zijn wel te merken.

https://www.mupload.nl/img/jf3nwhvu3rgnb.jpg
https://www.mupload.nl/img/modbsitaf5njw.jpg
https://www.mupload.nl/img/prnd6deg41fro.jpg
https://www.mupload.nl/img/zw3nxgodyct0j.jpg

Accelereert in ieder geval een stuk sneller dan de vorige :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Batiatus schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 14:42:
Met wat vertraging vanmorgen mijn V40 Business Sport T4 opgehaald, heel tevreden 8) . Die 190 pruttelende pony's zijn wel te merken.

https://www.mupload.nl/img/jf3nwhvu3rgnb.jpg
https://www.mupload.nl/img/modbsitaf5njw.jpg
https://www.mupload.nl/img/prnd6deg41fro.jpg
https://www.mupload.nl/img/zw3nxgodyct0j.jpg

Veel rijplezier! En van de standkachel, de temperatuur komt tenslotte weer onder de 14 graden 's nachts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Batiatus schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 14:42:

Leuk! De automaat? Ondanks dat t de 6 traps is, reageert die heerlijk soepel en snel.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:11

Pinobigbird

doesn't share food!

AllSeeyinEye schreef op zondag 10 september 2017 @ 12:36:
[...]

Leuk! De automaat? Ondanks dat t de 6 traps is, reageert die heerlijk soepel en snel.
En de automaat is maar liefst 0,9 seconden sneller op de 100km/h (en toch 0,1 km/100l zuiniger) dan de handbak.
Dezelfde uitvoering (V40 Business Sport T4 automaat) staat ook op mijn shortlist ;)

Bij de Mazda 3 is het net andersom: de automaat is maar liefst 1,5 seconden (!) langzamer en ook 0,4 l/100km minder zuinig. De Mazda 3 sedan automaat benzine staat bovenaan op m'n shortlist. Ik heb proefgereden in de pre-faceliftversie die nog geen sportstand had. Het is een prima automaat en voor een koppelomvormer schakelt ie behoorlijk rap, maar in combinatie met de 120pk turboloze 2,0l motor doet ie wel onder voor mijn huidige 1,4l 150pk DSG7. Maar ja, de rest van de auto (uiterlijk :9~ , weggedrag, sturen, riante standaarduitrusting) is de Mazda zeker de Leon de baas.

[ Voor 41% gewijzigd door Pinobigbird op 10-09-2017 14:37 ]

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batiatus
  • Laatst online: 26-09 15:14
AllSeeyinEye schreef op zondag 10 september 2017 @ 12:36:
[...]

Nee de handbak, automaat paste niet in het budget helaas. Handbak rijdt overigens ook soepel. Wel weer even wennen aan benzine.
HerZon schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 22:54:
[...]

Veel rijplezier! En van de standkachel, de temperatuur komt tenslotte weer onder de 14 graden 's nachts.
gaat goedkomen, thanks!

[ Voor 32% gewijzigd door Batiatus op 10-09-2017 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti28
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 15:42
Net even contact gehad met de dealer (Broekhuis uit Emmen) en gehoord dat m'n Octavia volgende week (38) wordt geproduceerd. Ze verwachten hem in week 41/42 in de werkplaats. Dan worden de trekhaak, zwarte spiegelkappen en zwarte bumperlip geplaatst en met een beetje geluk mag ik 'm dan eind oktober al komen ophalen :D Woopwoop!

Ohja, sidenote: woensdag wordt m'n Megane uit 2013 omgeruild voor een 308. Gehele stuurinrichting moet vervangen worden, gaat de LM niet meer doen want auto bijna uit contract. Echt, ik heb niets dan ellende met dat ding gehad. Ik hoop dat die andere fransoos het voor 1,5 maand uithoudt zónder garagebezoekjes...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
marti28 schreef op maandag 11 september 2017 @ 12:30:
Net even contact gehad met de dealer (Broekhuis uit Emmen) en gehoord dat m'n Octavia volgende week (38) wordt geproduceerd. Ze verwachten hem in week 41/42 in de werkplaats. Dan worden de trekhaak, zwarte spiegelkappen en zwarte bumperlip geplaatst en met een beetje geluk mag ik 'm dan eind oktober al komen ophalen :D Woopwoop!

Ohja, sidenote: woensdag wordt m'n Megane uit 2013 omgeruild voor een 308. Gehele stuurinrichting moet vervangen worden, gaat de LM niet meer doen want auto bijna uit contract. Echt, ik heb niets dan ellende met dat ding gehad. Ik hoop dat die andere fransoos het voor 1,5 maand uithoudt zónder garagebezoekjes...!
Eind oktober zou wel haalbaar moeten zijn lijkt me.
Klinkt wel echt als een pech maandagmorgen model. Ik heb 2 Meganes versleten zonder noemenswaardige problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti28
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 15:42
GeeMoney schreef op maandag 11 september 2017 @ 13:06:
[...]
Klinkt wel echt als een pech maandagmorgen model. Ik heb 2 Meganes versleten zonder noemenswaardige problemen.
Ja, zo lijkt het wel. Heb hem sinds april/mei van dit jaar als tijdelijke auto. Heb er nu zo'n 32000 (ja, 32k binnen een half jaar...) op gezet maar hij heeft met van alles en nog wat bij de garage gestaan. Sinds een maandje of twee is het al zo dat ik alleen nog maar naar de garage ga met 't ding als het gevaarlijk kan zijn. Alle dingen die los zitten, rammelen, irritant zijn, etc. laat ik maar voor het is. Wel jammer, want dat heeft me wel doen besluiten de nieuwe Megane niet eens te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
marti28 schreef op maandag 11 september 2017 @ 15:30:
[...]

Ja, zo lijkt het wel. Heb hem sinds april/mei van dit jaar als tijdelijke auto. Heb er nu zo'n 32000 (ja, 32k binnen een half jaar...) op gezet maar hij heeft met van alles en nog wat bij de garage gestaan. Sinds een maandje of twee is het al zo dat ik alleen nog maar naar de garage ga met 't ding als het gevaarlijk kan zijn. Alle dingen die los zitten, rammelen, irritant zijn, etc. laat ik maar voor het is. Wel jammer, want dat heeft me wel doen besluiten de nieuwe Megane niet eens te bekijken.
Jammer inderdaad, ik heb beide Meganes destijds als "voorloop" auto's opgereden voor het bedrijf. Die 32k tik ik ook ongeveer aan in een half jaar :) .
Ik heb niet voor een nieuwe Megane destijds gekozen vanwege weggedrag/sportiviteit/infotainment.
Maar de auto's op zich waren goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Dag mensjes :) Ik ben ook aan het rondkijken voor een nieuwe lease-auto en mijn oog was op Ford gevallen. Nu heb je in de nieuwe Fords (mits gekozen als optie) Android Auto/Apple CarPlay, mijn vraag is echter of je altijd vereist bent de telefoon met een kabel aan je auto te verbinden om deze optie te gebruiken of dat het alleen voor de eerste keer is.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferluci92
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-04 15:42
Slavy schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 09:08:
Dag mensjes :) Ik ben ook aan het rondkijken voor een nieuwe lease-auto en mijn oog was op Ford gevallen. Nu heb je in de nieuwe Fords (mits gekozen als optie) Android Auto/Apple CarPlay, mijn vraag is echter of je altijd vereist bent de telefoon met een kabel aan je auto te verbinden om deze optie te gebruiken of dat het alleen voor de eerste keer is.
Als je Android Auto / Apple CarPlay wil gebruiken dan moet er inderdaad altijd verbonden worden met een kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Ferluci92 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 09:11:
[...]

Als je Android Auto / Apple CarPlay wil gebruiken dan moet er inderdaad altijd verbonden worden met een kabel.
Dat is wel een major flaw, want dan gaat hij natuurlijk ook je telefoon opladen(?), wat niet zo goed is voor je batterij op dan duur. :/

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Slavy schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 09:08:
Klopt, het beeld gaat via de kabel. Let wel op dat je je telefoon op dat moment niet meer kunt bedienen. De APK zul je ook handmatig moeten installeren, officieel is het namelijk (nog steeds) niet uit in Nederland.

Wat betreft je batterij, als je gaat navigeren e.d. dan is het toch juist handig als je telefoon aan de stroom zit, Navigeren is redelijk intensief met continue file informatie bijwerken, GPS en Bluetooth.

[ Voor 13% gewijzigd door jongetje op 12-09-2017 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferluci92
  • Laatst online: 29-04 15:42
Slavy schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 09:13:
[...]

Dat is wel een major flaw, want dan gaat hij natuurlijk ook je telefoon opladen(?), wat niet zo goed is voor je batterij op dan duur. :/
Klopt, helaas kan dit (nog?) niet via bluetooth ivbm beeld wat gestreamed moet worden. In Android / IOS kan je ook als het goed is instellen dat de aangesloten kabel alleen voor data verkeer gebruikt word, mocht je dat fijner vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Slavy schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 09:13:
[...]

De huidige telefoons en accu's kennen dit probleem niet meer hoor.
Ik doe al jaren niets anders, je moet het apparaat gebruiken hoe het je uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

GeeMoney schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 09:17:
[...]

De huidige telefoons en accu's kennen dit probleem niet meer hoor.
Ik doe al jaren niets anders, je moet het apparaat gebruiken hoe het je uitkomt.
offtopic:
Met deze stelling ben ik het niet eens. Iemand die ik ken heeft exact dezelfde telefoon/generatie als ik heb en ze laad hem dagelijks op waar ik het alleen doe als het nodig is. Resultaat: Haar telefoon gaat met moeite nog een dag mee waar de mijne zeker 2 dagen mee gaat. Qua apps/load bekeken, weinig verschillen die zoveel tijd kunnen uitmaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Laatst online: 21:42

DarkSide

theres no place like ::1

Ik laad mijn telefoon nooit thuis op.
Alleen in de auto. Zie nog geen probleem met hoe ik dat vroeger deed (alleen thuis).
gebruik van android auto of apple carplay zie ik dan ook niet als een probleem

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
Slavy schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 09:18:
[...]

offtopic:
Met deze stelling ben ik het niet eens. Iemand die ik ken heeft exact dezelfde telefoon/generatie als ik heb en ze laad hem dagelijks op waar ik het alleen doe als het nodig is. Resultaat: Haar telefoon gaat met moeite nog een dag mee waar de mijne zeker 2 dagen mee gaat. Qua apps/load bekeken, weinig verschillen die zoveel tijd kunnen uitmaken
De accu's en telefoons zijn tegenwoordig intelligent wat dat betreft en ontladen/laden de cellen in een optimale cycli.
Er zijn letterlijk tientallen topics over dit onderwerp te vinden maar de conclusie is: gebruik het apparaat hoe het je uitkomt.

Dat de ene telefoon minder lang meegaat dan de ander is van zoveel factoren afhankelijk dat ik de accu als laatste zou verdenken.

[ Voor 8% gewijzigd door GeeMoney op 12-09-2017 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:02
Slavy schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 09:18:
[...]

offtopic:
Je mag het er niet mee eens zijn, maar het is ruim onderzocht en afgezien van exemplarische problemen is het geen enkel probleem. Zonder dat je gegevens hebt over daadwerkelijke slijtage van de batterij (bij mijn iphone is het nu bijvoorbeeld 9% na 2 jaar) kan het niet lang meegaan van de telefoon prima liggen aan de hoeveelheid apps die erop geknald worden. Sterker nog: dat is over algemeen het geval is mijn ervaring.

Bij de meeste klagers kom ik na enig onderzoek de volgende zaken tegen:
- meerdere push mail accounts
- meerdere permanent pollende facebook etc. applicaties
- meerdere apps voor cloud sync van spulleboel

en vervolgens raar vinden dat de telefoon maar krap een halve dag meegaat. Een teamgenoot van me had een telefoon die gewoon continu echt warm was door alle ramp-apps die erop stonden. Ging een halve dag mee. Na enige 'onderhoud' van mijn kant ineens weer ruim een dag.

UNOX: The worst operating system

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:36
PWM schreef op woensdag 13 september 2017 @ 11:42:
Niet echt het juiste topic, maar hier zitten wel veel leaserijders, dus ik doe even een waarschuwing.
Ik heb een nieuwe auto besteld. Deze kopen we, dus ik moet een verzekering op mijn naam hebben. Bij de leasemaatschappij kan je dan een overzicht van je schadevrije jaren opvragen. En daar zit nu de crux.

Bij kleinere verhaalbare schades kiezen leasemaatschappijen er vaak voor deze niet te verhalen als men weerstand verwacht van de tegenpartij. Dit kost ze teveel tijd/energie/geld. Als berijder en bedrijf merk je dat niet, want het eigen risico word niet doorbelast.

Wanneer kom je er wel achter: Nou, nu dus bij het opvragen van je schadehistorie. Daar staat hij namelijk wel op en dat krijg je er niet meer af 3 jaar na dato.

In mijn geval was het een stomdronken bestuurder die 1200,- schade aan mijn auto reed. Meer dan 3.5 promille. Politie erbij, PV opgemaakt, leasemaatschappij alle info gestuurd. En die bleken het te hebben laten liggen. De bestuurder was Duitse, zijn verzekeraar ook. Moeilijk moeilijk.

En die schade, staat nu dus op mijn overzicht.

Moraal van het verhaal. Check na een maand of 4-5 na een verhaalbare schade, of men het ook daadwerkelijk verhaald heeft.
Past dit niet beter in Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4?
Ik quote je bericht daar ook even, zelf ook een beetje ervaring mee gehad. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Tankiej schreef op woensdag 13 september 2017 @ 11:51:
[...]

Past dit niet beter in Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4?
Ik quote je bericht daar ook even, zelf ook een beetje ervaring mee gehad. :)
Veel beter :p

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:05
Exocet schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 10:56:
[...]

Grootste nadelen wat mij betreft van de Active Info Display van de Golf:
- in de goedkoopste navigatie, kun je de kaart niet op zowel je dashboard als op het AID zetten.
- Maar eigenlijk zou ik Android Auto navigatie gebruiken, echter kun je die niet op AID tonen.
Je kan wel Waze draaien via android auto op je radio-scherm.
Als je echter gaat navigeren moet je 2 apparaten instellen...dat moet je maar willen.

Technisch is het dus wel voor elkaar te krijgen.
Ik vraag me alleen af of Waze ook 4G gebruikt voor navigatie.

• iFap
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 01-09 10:11
Zijn er mensen die ervaring hebben met de GT-line of Bose uitvoering van de Renault Megane? Ik probeer te achterhalen wat het verschil is tussen deze twee uitvoeringen maar ben vooral benieuwd wat jullie ervaring is.

De GT line lijkt sportiever te zijn en de Bose heeft net wat meer opties. Zijn er nog andere verschillen? Zit echt te twijfelen tussen deze twee uitvoeringen.

• JustSomeone
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:48
iFap schreef op woensdag 13 september 2017 @ 18:35:
Zijn er mensen die ervaring hebben met de GT-line of Bose uitvoering van de Renault Megane? Ik probeer te achterhalen wat het verschil is tussen deze twee uitvoeringen maar ben vooral benieuwd wat jullie ervaring is.

De GT line lijkt sportiever te zijn en de Bose heeft net wat meer opties. Zijn er nog andere verschillen? Zit echt te twijfelen tussen deze twee uitvoeringen.
Het grootste verschil is dat de stoelen verschillen.
Deze sluiten in de GT-Line zowel je benen als je rug "in".
Voor sommigen de reden om voor de GT-Line te gaan. Voor mij was het reden om de Bose uitvoering te nemen. Ik heb de GT-Line geprobeerd in de showroom, en vond dat ik teveel moest klimmen om er in en uit te gaan.

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:31
iFap schreef op woensdag 13 september 2017 @ 18:35:

De basis is hetzelfde, de GT-line heeft gewoon t zelfde onderstel en dergelijke. Bose heeft wat comfortdetails (Bose en halflederen bekleding) en GT-Line wat sportieve details (LED lampen, sportstoelen en wat sportieve details aan de buitenkant). Kijk als het past ook eens naar de serie signature, gebaseerd op de bose uitvoering met led-lampen, lederen bekleding en easy-life pack. Praktisch full option dus.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-08 19:06
Even een stukje copypasta uit het renault topic:

Vandaag na 21 weken wachten eindelijk mijn blauwe Megane 4 gt-line automaat mogen ontvangen! :D
Alles erop en eraan en super blij mee!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/N2V8yNUGu7juFpDlYaPt0zrL/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/769FpBv6mp4Jsd1vFq6zWKwH/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tkXAtpZOIk3zR3WImRAQULUO/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mXfnMbSyQhnkoXrvQpIbTgsb/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xNkiDRr8IZO50ntsJcG8yH1u/thumb.jpg

En om de vraag van @iFap te beantwoorden:
De Bose is de luxe uitvoering, en de gt-line ziet eruit als een gt, maar heeft niet de motor van een gt.
Er verschillen wat standaard opties, maar ten tijde dat ik het had besteld (twijfelde zelf ook) waren de grootste verschillen als je ze allebei volledig deed uitrusten:
  • GT line heeft sportstoelen die kunnen worden geüpgrade naar alcantara met stoelverwarming, Bose heeft stoelen die naar leer kunnen worden geüpgrade met stoelverwarming
  • Bose heeft als opties stuurverwarming, elektrische lendensteun, elektrische stoelen en massage functie, die zijn op gt line allemaal niet mogelijk
  • GT line heeft geen mistlampen voor
  • Gt line kun je krijgen in de kleur Bleu Iron, die is op alle andere modellen behalve gt niet verkrijgbaar
  • Gt line heeft blauwe stiksels en sierstrips, die bij de Bose aluminium zijn
Let er op dat tegenwoordig ook een extra model te krijgen is (ben de naam even kwijt) die nog een trapje hoger dan Bose zou moeten zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door striner op 13-09-2017 21:57 . Reden: kenteken weggepoetst ]

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-10 15:50

Shunt

Boe

striner schreef op woensdag 13 september 2017 @ 21:48:
Even een stukje copypasta uit het renault topic:

Vandaag na 21 weken wachten eindelijk mijn blauwe Megane 4 gt-line automaat mogen ontvangen! :D
Alles erop en eraan en super blij mee!

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

En om de vraag van @iFap te beantwoorden:
De Bose is de luxe uitvoering, en de gt-line ziet eruit als een gt, maar heeft niet de motor van een gt.
Er verschillen wat standaard opties, maar ten tijde dat ik het had besteld (twijfelde zelf ook) waren de grootste verschillen als je ze allebei volledig deed uitrusten:
  • GT line heeft sportstoelen die kunnen worden geüpgrade naar alcantara met stoelverwarming, Bose heeft stoelen die naar leer kunnen worden geüpgrade met stoelverwarming
  • Bose heeft als opties stuurverwarming, elektrische lendensteun, elektrische stoelen en massage functie, die zijn op gt line allemaal niet mogelijk
  • GT line heeft geen mistlampen voor
  • Gt line kun je krijgen in de kleur Bleu Iron, die is op alle andere modellen behalve gt niet verkrijgbaar
  • Gt line heeft blauwe stiksels en sierstrips, die bij de Bose aluminium zijn
Let er op dat tegenwoordig ook een extra model te krijgen is (ben de naam even kwijt) die nog een trapje hoger dan Bose zou moeten zijn.
Ik blijf de nieuwe Mégane een mooie auto vinden vooral in de metallic kleuren blauw en rood.

Leuke plek voor foto's maar is de parkeer situatie op de campus zo veel beter geworden dat je nu gewoon ruimte vrij hebt op de parkeer toren tegenover HTC 52?

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-08 19:06
Shunt schreef op woensdag 13 september 2017 @ 22:05:
Leuke plek voor foto's maar is de parkeer situatie op de campus zo veel beter geworden dat je nu gewoon ruimte vrij hebt op de parkeer toren tegenover HTC 52?
Bovenste verdieping valt meestal wel mee ja.
Plus dit was om 5u 's middags, dus mensen begonnen alweer naar huis te gaan ;)

• iFap
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 01-09 10:11
striner schreef op woensdag 13 september 2017 @ 21:48:

Thanks voor de informatie! Mooie bak heb je trouwens. Congratz! Heb je wel heel lang voor moeten wachten overigens.

Ik vind die voor en achter bumpers van de GT line ook wel nice. Ik denk dat jij overigens op de uitvoering Signature doelt. Ik vind die ook wel nice alleen dan ga ik toch wel de GT bumpers missen.

Ik denk dat ik toch voor de GT line ga. Deze oogt toch wat strakker dan de overige uitvoeringen.

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:02
Shunt schreef op woensdag 13 september 2017 @ 22:05:
[...]

Ik blijf de nieuwe Mégane een mooie auto vinden vooral in de metallic kleuren blauw en rood.

Haha, ik herkende de garage ook al :) Jaaaaarenlang opdrachten gehad daar :P

UNOX: The worst operating system

• EdjeCageman
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16:46
[MAUS] schreef op woensdag 13 september 2017 @ 21:42:
[...]

De basis is hetzelfde, de GT-line heeft gewoon t zelfde onderstel en dergelijke. Bose heeft wat comfortdetails (Bose en halflederen bekleding) en GT-Line wat sportieve details (LED lampen, sportstoelen en wat sportieve details aan de buitenkant). Kijk als het past ook eens naar de serie signature, gebaseerd op de bose uitvoering met led-lampen, lederen bekleding en easy-life pack. Praktisch full option dus.
Op de Bose zijn de LED-lampen een optie op de GT standaard.
En de wat sportieve details aan de binnen en buitenkant ;)
Ik vond die sportstoelen voor geen meter zitten, ben niet de slankste vandaar maar ook weer niet dik maar goed het is schijnbaar 'you hate it or you love it'.

Verschil is ook dat de GT die vierwielsturing heeft, en het 8,7 inch scherm.

Persoonlijk ben ik blij met het 7 inch scherm, zodat ik wat meer kan regelen zonder m'n ogen van de weg te halen.

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:36
EdjeCageman schreef op donderdag 14 september 2017 @ 08:34:
[...]

Op de Bose zijn de LED-lampen een optie op de GT standaard.
En de wat sportieve details aan de binnen en buitenkant ;)
Ik vond die sportstoelen voor geen meter zitten, ben niet de slankste vandaar maar ook weer niet dik maar goed het is schijnbaar 'you hate it or you love it'.

Verschil is ook dat de GT die vierwielsturing heeft, en het 8,7 inch scherm.

Persoonlijk ben ik blij met het 7 inch scherm, zodat ik wat meer kan regelen zonder m'n ogen van de weg te halen.
Ik zou wel wat beter onderscheid maken tussen de GT en de GT-Line :P

De GT-Line heeft de LED lampen standaard inderdaad, maar niet de vierwielbesturing en het 8,7" scherm met R-Link2. Die zijn bij de GT wél weer inbegrepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdjeCageman
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16:46
Tankiej schreef op donderdag 14 september 2017 @ 08:46:
[...]

Ik zou wel wat beter onderscheid maken tussen de GT en de GT-Line :P

De GT-Line heeft de LED lampen standaard inderdaad, maar niet de vierwielbesturing en het 8,7" scherm met R-Link2. Die zijn bij de GT wél weer inbegrepen.
Oh sorry het is nog vroeg, maar half gelezen dus dat het over de GT-line ging.
Ik had in ieder geval 2 letters goed geimpreteerd :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-09 16:21

Louw Post

Cerenas

Louw Post schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 13:30:
[...]

Gister een proefritje gehad in de Seat Ibiza FR Business Intense 115pk met zo goed als alle opties en 18" velgen. Ondanks het sportonderstel en 18" velgen vond ik hem heel comfortabel rijden in vergelijking met mijn Renault Clio (Energy dCi 90 S&S Expression van 2015). Ook op de snelweg, hij lag veel strakker op de weg, stuurde directer en ik had minder last van motor en wind geluid (en het waaide best hard hier in Flevoland). De vele opties maken het natuurlijk een erg leuke auto, vooral het panoramisch dak vond ik erg vet haha. Ik ben denk ik ook verliefd geworden en ondanks dat ik aankomende vrijdag nog een proefrit voor de Ford Fiesta Titanium heb staan, heb ik mijn besluit al een beetje gemaakt. :D (Misschien loop ik ook wel te hard van stapel, ik wacht de volgende proefrit dus nog even af. :P )

Ondertussen heb ik wel een configuratie op het oog en dat is de Ibiza FR met 115pk motor en de opties: Mediterraneo Blue, Beats Audio & Upgrade Professional 1. Dan heb ik denk ik alles wat ik graag zou willen (climate control, rap motortje, mooi media systeem en beter geluid).
( @guysp )
Ondertussen ook proefritje gehad in de Ford Fiesta Titanium en dat viel me toch wat tegen, voornamelijk door de goede reviews die deze auto als B-segmenter altijd krijgt. De stoelen zaten best raar (bestuurder en passagier, zal wel ergonomisch zijn :P ), rijgedrag beviel me toch wat minder dan de Ibiza en geluid in de auto bij het rijden was wat meer aanwezig dan bij de Ibiza heb ik het idee. De Ibiza ligt veel strakker op de weg, al was dat wel de sportversie natuurlijk. Daarentegen was het B&O audiosysteem in de Fiesta wel ERG goed zeg, daar valt het Beats setje van de Ibiza toch wel even in het niet.

Achterin (achterbak en stoelen achter) is de Fiesta ook wat krapper (maar dat had ik al gehoord/gelezen in reviews). Verder eigenlijk een prima auto, dus ik ben nog niet 100% zeker, maar mijn voorkeur gaat toch nog wel naar de Ibiza. De Ford dealer zou contact opnemen als ook de ST-line beschikbaar zal zijn, misschien moet ik dat nog maar even afwachten (geen idee of dat veel gaat schelen, zou denken van niet).

Ik denk dat het vooral rijgedrag (Ibiza) vs audiosysteem (Fiesta) is momenteel voor mij.

Wat ik ook een beetje raar vond is dat niet zo heel hard optrekt, gaat om de 100pk benzin. Mijn auto (Clio 90pk diesel) doet dat zelfs beter. Al is dat misschien puur gevoel.

• guysp
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:27
Louw Post schreef op donderdag 14 september 2017 @ 09:18:
[...]

( @guysp )
Ondertussen ook proefritje gehad in de Ford Fiesta Titanium en dat viel me toch wat tegen, voornamelijk door de goede reviews die deze auto als B-segmenter altijd krijgt. De stoelen zaten best raar (bestuurder en passagier, zal wel ergonomisch zijn :P ), rijgedrag beviel me toch wat minder dan de Ibiza en geluid in de auto bij het rijden was wat meer aanwezig dan bij de Ibiza heb ik het idee. De Ibiza ligt veel strakker op de weg, al was dat wel de sportversie natuurlijk. Daarentegen was het B&O audiosysteem in de Fiesta wel ERG goed zeg, daar valt het Beats setje van de Ibiza toch wel even in het niet.

Achterin (achterbak en stoelen achter) is de Fiesta ook wat krapper (maar dat had ik al gehoord/gelezen in reviews). Verder eigenlijk een prima auto, dus ik ben nog niet 100% zeker, maar mijn voorkeur gaat toch nog wel naar de Ibiza. De Ford dealer zou contact opnemen als ook de ST-line beschikbaar zal zijn, misschien moet ik dat nog maar even afwachten (geen idee of dat veel gaat schelen, zou denken van niet).

Ik denk dat het vooral rijgedrag (Ibiza) vs audiosysteem (Fiesta) is momenteel voor mij.

Wat ik ook een beetje raar vond is dat niet zo heel hard optrekt, gaat om de 100pk benzin. Mijn auto (Clio 90pk diesel) doet dat zelfs beter. Al is dat misschien puur gevoel.
Bedankt voor mij te taggen in je update! Ik heb zelf ook nog in de Ibiza FR gereden en het rijdt leuk maar vind zelf de sportstoelen niet comfortabel genoeg voor langere stukken, daarom is iig de FR uitvoering afgevallen.

Ik neig nog altijd naar de Mazda 2, vind het gewoon een hele gave auto en ga binnenkort nog eens een proefritje maken.

// TODO: Schrijf een signature

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

guysp schreef op donderdag 14 september 2017 @ 09:55:
[...]

Bedankt voor mij te taggen in je update! Ik heb zelf ook nog in de Ibiza FR gereden en het rijdt leuk maar vind zelf de sportstoelen niet comfortabel genoeg voor langere stukken, daarom is iig de FR uitvoering afgevallen.

Ik neig nog altijd naar de Mazda 2, vind het gewoon een hele gave auto en ga binnenkort nog eens een proefritje maken.
Hmm, als je na de Ibiza nog zo naar de Mazda2 nijgt moet ik ook maar even een proefritje inplannen, kan nooit kwaad natuurlijk. Ik kwam de Mazda2 vorige week nog tegen tijdens mijn vakantie en ik moet zeggen dat hij van voren en van binnen er wel heel strak uit ziet. Dit was de Skylease GT (tenminste de auto had de witte lederen afwerking van binnen).

Heb jij bij de Mazda2 al een uitvoering/motor en verschillende opties op het oog?

Edit: Ik lees trouwens bij de configuratie op de Mazda website dat er mogelijkheid is dat een Bose audiosysteem, maar die optie vind ik nergens terug?

[ Voor 7% gewijzigd door Louw Post op 14-09-2017 10:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guysp
Louw Post schreef op donderdag 14 september 2017 @ 10:30:
[...]

Hmm, als je na de Ibiza nog zo naar de Mazda2 nijgt moet ik ook maar even een proefritje inplannen, kan nooit kwaad natuurlijk. Ik kwam de Mazda2 vorige week nog tegen tijdens mijn vakantie en ik moet zeggen dat hij van voren en van binnen er wel heel strak uit ziet. Dit was de Skylease GT (tenminste de auto had de witte lederen afwerking van binnen).

Heb jij bij de Mazda2 al een uitvoering/motor en verschillende opties op het oog?

Edit: Ik lees trouwens bij de configuratie op de Mazda website dat er mogelijkheid is dat een Bose audiosysteem, maar die optie vind ik nergens terug?
Bose systeem is helaas pas vanaf de Mazda 3 beschikbaar. Skylease GT is inderdaad met de witte afwerking aan de binnenkant!

Ik zit zelf te denken aan de Luxury GT uitvoering met de 90pk motor. Ik kies rijcomfort en luxe boven prestaties ;) Tevens past die precies in mijn leasebudget!

• DannyBevers
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:31
Vandaag uiteindelijk de definitieve productiedatum van mijn auto gehoord die niet meer gaat veranderen. Mijn Audi A3 word volgende week (week 38) gebouwd! Nog eventjes geduld dus, eind deze maand/begin volgende maand kan ik ervan genieten!

Wat duurt het wachten op zoiets toch lang, elke dag duurt een week als je zit te wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

guysp schreef op donderdag 14 september 2017 @ 10:42:
[...]

Bose systeem is helaas pas vanaf de Mazda 3 beschikbaar. Skylease GT is inderdaad met de witte afwerking aan de binnenkant!

Ik zit zelf te denken aan de Luxury GT uitvoering met de 90pk motor. Ik kies rijcomfort en luxe boven prestaties ;) Tevens past die precies in mijn leasebudget!
Ah, dat van de het Bose systeem is wel jammer. Even verder de uitvoeringen vergeleken en de GT-M zou mij al prima zijn en anders de Skylease GT wel (de Luxury ziet er wel mooi luxe uit). Heb zojuist ook een proefrit aangevraagd via de website. Ben benieuwd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amdguard
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 31-03 21:17
Ik ben al een tijdje dit lease topic aan het volgen en binnen komende maand krijg ik als het goed is een groene licht voor het bestellen van mijn eerste lease auto.
Ik ben vooral benieuwd waarom Nissan Qashqai (business edition) wordt zeldzaam als lease auto besteld?

Ik zit nu zelf te kijken aan Volvo v40 d3 business edition en naar nieuwe facelift Nissan qashqai (1.5dci business edition). Qua lease prijzen kosten ze dezelfde, terwijl in bijtelling nissan is 25 euro duurder door een hogere fiscale waarde.

Plus/min punten V40:
+krachtige motor 150pk
+volvo als merk is wat 'luxer' dan nissan vind ik
-matig uitrusting ivm nieuwe qashqai

Plus/min punten Nissan qashqai:
+alle bells en whistles in business edition
-1.5 diesel motor is niet de snelste... (rond 12 sec tot 100, terwijl d3 van volvo doet het onder 9)

Ik heb nog geen definitieve keuze gemaakt daarom ben benieuwd naar jullie meningen hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:53
Zijn twee totaal verschillende auto's. Ga eens proefrijden en kijk welke het beste bevalt.

Ikzelf zou zeker voor de V40 gaan. Rij nu een 1.6 D2 Summum. Die auto stuurt geweldig, ergonomie is top, goede looks en vooral een premium gevoel. Ja dat laatste is subjectief en ik vind het een rot woord. Toch voelt de V40 erg goed in balans.

Deze week een Megane Estate 110 dCi gereden. Rijdt zeker goed, maar... Het totale plaatje van de Volvo is beter. En dan nu die Business Sport. Met 150 pk D3. Ik zou die meteen bestellen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bakkie1985
Ik mocht vandaag mijn auto eindelijk ophalen. Ik had de Golf uit een boekje besteld en nog nooit in het echt gezien. ook de opties waren mij niet allen bekend. Wat een wagen! ik stond versteld hoe hij in het wit is!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kSJuGlTN6r0NKZx0UepzxYki/full.jpg?nohitcount=1
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/a6yBQNfMVIWXzFkuUPNHsMwS/full.jpg?nohitcount=1

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 21:35
Variant?

Panodakje erop? Daar heb ik een tijdje terug in proefgereden, was erg mooi speelgoed.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• bakkie1985
Malfunctions schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 08:04:
Variant?

Panodakje erop? Daar heb ik een tijdje terug in proefgereden, was erg mooi speelgoed.
Variant Highline Business Rline zonder panodakje :*) heerlijke auto! vandaag de eerste 500km erop gezet en heb echt genoten _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Topicstarter
Malfunctions schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 08:04:
Variant?

Beide vragen kan je toch zelf wel beantwoorden als je naar het dak kijkt op de foto's. Enkel de Variant heeft roofrails en een panodak zou je ook zo moeten zien zitten.

@bk1985 Mooie bak en veel plezierige kilometers gewenst!

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
RomeoJ schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 20:35:
[...]

Beide vragen kan je toch zelf wel beantwoorden als je naar het dak kijkt op de foto's. Enkel de Variant heeft roofrails en een panodak zou je ook zo moeten zien zitten.

@bk1985 Mooie bak en veel plezierige kilometers gewenst!
Thnx!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ktenolix schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 08:06:
Volgens mij heeft elk merk wel iets. De ene persoon heeft er slechte ervaringen mee en de ander niet. Het voelt bij mij een beetje als moddergooien over en weer. Het komt er toch uiteindelijk op neer welke auto JIJ fijn vindt rijden en/of mooi vindt? Dat het een ander zijn ding totaal niet is, maakt jou toch niks uit? Jij zit er elke werkdag in.

Ik heb nu bijna vier jaar een Seat Leon gereden en ga nu hoogstwaarschijnlijk voor een Peugeot 308SW. Deels vanwege prijs, maar vind em ook gewoon mooi.

Laatst een proefrit gemaakt in de 308SW (oud model). Reed prima. Daarna in het facelift model gezeten die net een dag ervoor in de showroom was binnengekomen. MM systeem was een hele verbetering, werkte vlot. Dat was voor mij een belangrijk punt om te controleren.
Ik heb dus ook een offerte opgevraagd van de volgende uitvoering:

Peugeot 308 SW
Blue Lease GT-Line
2.0L diesel handgeschakeld
met:
- Blue Magnetic metaallak
- Keyless entry
- Trekhaak

Standaard al behoorlijk aangekleed :) Ik wacht eigenlijk alleen nog op de prijs van de 1.5 diesel motor voor de GT-line. Die zal wat goedkoper uitvallen en daar is ACC ook als optie verkrijgbaar.
Was gisteren bij de Peugeot dealer en die had het erover dat de nieuwe diesels waarschijnlijk pas volgend jaar komen, oftewel geen ACC.
Vind het trouwens ook wel vreemd dat er van de blue lease uitvoeringen wel diesel prijzen beschikbaar zijn, maar van de reguliere uitvoeringen niet:
http://media.peugeot.nl/f...3158-799907169.1504188147

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
bk1985 schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 07:09:
Ik mocht vandaag mijn auto eindelijk ophalen. Ik had de Golf uit een boekje besteld en nog nooit in het echt gezien. ook de opties waren mij niet allen bekend. Wat een wagen! ik stond versteld hoe hij in het wit is!

[afbeelding]
[afbeelding]
mooi hoor, veel fijne kilometers gewenst. lukt mij alweer 2 jaar met zo'nzelfde :)
heb jij ook een achteruitrijcamera erop zitten? het schijnt zo te zijn dat die op de golf7.5 niet meer standaard op de business edition wordt geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
Shanquish schreef op zondag 17 september 2017 @ 10:45:
[...]

mooi hoor, veel fijne kilometers gewenst. lukt mij alweer 2 jaar met zo'nzelfde :)
heb jij ook een achteruitrijcamera erop zitten? het schijnt zo te zijn dat die op de golf7.5 niet meer standaard op de business edition wordt geleverd.
Ik had hem op mijn leen golf plus en dacht dat ik het nooit gebruikte. op de variant is hij niet standaard maar wordt als optie aangeboden. en nu mis ik het onwijs :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
bk1985 schreef op zondag 17 september 2017 @ 12:56:
[...]

Ik had hem op mijn leen golf plus en dacht dat ik het nooit gebruikte. op de variant is hij niet standaard maar wordt als optie aangeboden. en nu mis ik het onwijs :'(
toen ik 'm bestelde nog wel, ik vind 't onwijs makkelijk met fileparkeren op krappe plekjes.
ook met het aankoppelen van de aanhanger is 't fijn.

ik zou 'm in elk geval niet meer willen missen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

guysp schreef op donderdag 14 september 2017 @ 10:42:
[...]

Ik heb hem afgelopen zaterdag gereden en het viel mij best wel tegen. Tegenover de Fiesta en Ibiza kun je duidelijk merken dat de Mazda 2 niet meer van deze tijd is, qua grootte en het mediasysteem. Ook het dashboard vond ik niet zo heel mooi/maar raar (vooral in vergelijking met de Mazda 3 die er een stuk beter uitziet van binnen). Daarnaast denk ik dat ik liever met een 1.0 turbo rijd dan een 1.5l motor, trekt toch even wat sneller en ik rijd heel veel snelweg dus dat vind ik wel handig/fijn. Verder moet ik zeggen dat ondanks je de speakers niet echt kan upgraden, naar een merknaampje iig, ze wel prima klinken. Ook rijdt de auto wel fijn binnen de stad.

Meningen verschillen natuurlijk in de genoemde dingen, maar omdat ik wel waarde hecht aan wat ruimte achterin (voor vakanties en mensen meenemen), een wat snellere motor en een modern mediasysteem laat ik deze toch maar links liggen.

Mijn voorkeur gaat tot nu toe nog steeds naar de Ibiza, wel heb ik afgelopen vrijdag ook nog even een proefrit aangevraagd voor de Polo, al heb ik nog geen idee of dat spoedig mogelijk is. Ik verwacht ook niet dat er qua rijgedrag veel verschil zit tussen de Polo en Ibiza (zelfde onderstel en motor), maar qua verschil in kwaliteit wil ik het wel even ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guysp
Louw Post schreef op maandag 18 september 2017 @ 08:58:
[...]

Ik heb hem afgelopen zaterdag gereden en het viel mij best wel tegen. Tegenover de Fiesta en Ibiza kun je duidelijk merken dat de Mazda 2 niet meer van deze tijd is, qua grootte en het mediasysteem.
Uiteraard jou mening, maar niet meer van deze tijd? De auto is even groot als de ibiza en fiesta, dus dat vind ik een gekke opmerking. Wat was er mis met het mediasysteem? Mij sprak het aan hoe simpel het was tegenover die van de fiesta.

Dat terzijde, ik heb nog een proefrit aangevraagd voor de Skoda Rapid, kijken hoe die rijdt (slag groter). Mijn lijstje momenteel is de Mazda 2, Seat Ibiza en Skoda Rapid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
amdguard schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 22:58:
Ik ben vooral benieuwd waarom Nissan Qashqai (business edition) wordt zeldzaam als lease auto besteld?
...
Plus/min punten V40:
+krachtige motor 150pk

-1.5 diesel motor is niet de snelste... (rond 12 sec tot 100, terwijl d3 van volvo doet het onder 9)

Ik heb nog geen definitieve keuze gemaakt daarom ben benieuwd naar jullie meningen hierover?
Veel bedrijven sluiten raamovereenkomsten met een beperkt aantal autoleveranciers. Volume-merken bieden daar dan korting op, wat o.a. Nissan en Honda volgens mij niet willen (of kunnen?). Ook speelt mee dat die merken niet alle autosegmenten beslaan, wat dan weer minder gunstig voor klanten is. Volvo heeft duidelijk werk gemaakt van de leasemarkt door (in voorgaande jaren) de auto zo te tunen dat die voor lagere bijtelling in aanmerking kwam.

Als je wat anders wilt (en mag :) ) kan je ook eens de Honda Civic bekijken? Is zeer strak sturend en je ziet ze nog niet veel.

Vwb de auto's die je aanhaalt. De Qashqai oogt ruim (is hoog), maar qua binnenruimte valt-ie in de middenmoot. De V40 is met 2 personen helemaal prima, maar met kids al snel krap.

[ Voor 7% gewijzigd door desmond op 18-09-2017 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

guysp schreef op maandag 18 september 2017 @ 09:05:
[...]

Uiteraard jou mening, maar niet meer van deze tijd? De auto is even groot als de ibiza en fiesta, dus dat vind ik een gekke opmerking. Wat was er mis met het mediasysteem? Mij sprak het aan hoe simpel het was tegenover die van de fiesta.

Dat terzijde, ik heb nog een proefrit aangevraagd voor de Skoda Rapid, kijken hoe die rijdt (slag groter). Mijn lijstje momenteel is de Mazda 2, Seat Ibiza en Skoda Rapid.
Veel functionaliteit miste ik in het mediasysteem, zoals wat nu erg populair is; Android Auto en Apple Car. Het draai knopje voor het systeem bij de handrem is erg luid en klikkerig. Wat ook raar is, dan begin ik met het touchscreen gebruiken en je dan opeens alleen verder kunt met de draaiknop. De start/stop knop zit verstopt recht achter de hendel voor de ruitenwisser. Naast het mooi stukje leer op het dashboard is de rest keihard plastic (bij de Ibiza ook, maar niet zo hard als dit). Armsteun in de deur is niet comfortabel, je kan je arm er niet echt opleggen, maar alleen je elleboog. De rare ronde airco gaten aan de bestuurders kant zijn erg gefocust (de 'normale'/rechthoekige verspreiden het lucht beter). Het temperatuur instellen met de airco kan niet specifiek op getal, het is maar gokken waar hij op staat lijkt het?

Het zijn net allemaal dat soort dingetjes die bij de concurrenten wat beter uitgewerkt lijken te zijn.

Doordat Ford en VW/Seat de wielen verder uit elkaar hebben geplaatst bij hun nieuwe onderstellen, voelt de auto van binnen veel ruimer aan (vooral in de breedte) en bij de Ibiza is dat ook echt achterin te merken. Een vriend (1,9m) en ik (1,82m) zaten bij de Mazda 2 met onze knieën tegen de stoelen aan achterin en alleen met het bot in de kont op het zitvlak (wat dus erg oncomfortabel wordt).

Die Rapid lijkt ook een mooie auto, segment hoger dus dat zal wel een stuk beter bevallen gok ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guysp
Louw Post schreef op maandag 18 september 2017 @ 09:50:
[...]

Veel functionaliteit miste ik in het mediasysteem, zoals wat nu erg populair is; Android Auto en Apple Car. Het draai knopje voor het systeem bij de handrem is erg luid en klikkerig. Wat ook raar is, dan begin ik met het touchscreen gebruiken en je dan opeens alleen verder kunt met de draaiknop. De start/stop knop zit verstopt recht achter de hendel voor de ruitenwisser. Naast het mooi stukje leer op het dashboard is de rest keihard plastic (bij de Ibiza ook, maar niet zo hard als dit). Armsteun in de deur is niet comfortabel, je kan je arm er niet echt opleggen, maar alleen je elleboog. De rare ronde airco gaten aan de bestuurders kant zijn erg gefocust (de 'normale'/rechthoekige verspreiden het lucht beter). Het temperatuur instellen met de airco kan niet specifiek op getal, het is maar gokken waar hij op staat lijkt het?

Het zijn net allemaal dat soort dingetjes die bij de concurrenten wat beter uitgewerkt lijken te zijn.

Doordat Ford en VW/Seat de wielen verder uit elkaar hebben geplaatst bij hun nieuwe onderstellen, voelt de auto van binnen veel ruimer aan (vooral in de breedte) en bij de Ibiza is dat ook echt achterin te merken. Een vriend (1,9m) en ik (1,82m) zaten bij de Mazda 2 met onze knieën tegen de stoelen aan achterin en alleen met het bot in de kont op het zitvlak (wat dus erg oncomfortabel wordt).

Die Rapid lijkt ook een mooie auto, segment hoger dus dat zal wel een stuk beter bevallen gok ik. :)
Veel functionaliteit mist? Alleen Android Auto en Apple CarPlay noem je, nu is het uiteraard een mening, maar hier hecht ik zelf geen waarde aan.
Touchscreen schakelt tijdens het rijden uit inderdaad (veiligheid ofzo, beetje gek maarja).
Betreft airco, stonden er uberhaupt wel nummers op waar je in gereden hebt? Mogelijk had je dan 'gewone' airco en niet climate control.
Ik ben mijn voorkeur niet aan het verdedigen (al lijkt het er misschien wel een beetje op), maar probeer graag te zien waarom jij het een auto vind die 'niet meer van deze tijd' is.
Zelf ben ik ook lang (190cm) en kan eigenlijk in geen enkele auto in dit segment comfortabel achterin zitten. In dit segment moet je niet veel verwachten van de ruimte achterin, dan moet je net een slag groter gaan kijken (zoals de rapid/fabia combi).

Maar met jou feedback ga ik in ieder geval nog eens een proefritje maken in de Mazda 2 en kijken of ik dit ook terugzie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Louw Post schreef op maandag 18 september 2017 @ 09:50:
[...]

De Rapid valt (net als de Fabia) in het B-segment, en staat daarmee dus ook naast de Fabia, Ibiza en Mazda2
De C-segment Skoda is de Octavia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
  • Laatst online: 25-09 12:33
amdguard schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 22:58:
Ik ben al een tijdje dit lease topic aan het volgen en binnen komende maand krijg ik als het goed is een groene licht voor het bestellen van mijn eerste lease auto.

Ik zit nu zelf te kijken aan Volvo v40 d3 business edition en naar nieuwe facelift Nissan qashqai (1.5dci business edition). Qua lease prijzen kosten ze dezelfde, terwijl in bijtelling nissan is 25 euro duurder door een hogere fiscale waarde.

Plus/min punten V40:
+krachtige motor 150pk

Ik zit ook al een tijdje rond te kijken. Ik rij nu een Golf 7 wat eigenlijk voorzien is van alle opties. Een Seat Ateca doet het best goed, en komt mooi uit qua budget.
Echter is de Nissan Qashqai Tekna Plus ook echt een hele mooie auto, en nog een heel stuk onder de de leaseprijs van de Ateca. Enige nadeel wat ik tot nu toe heb kunnen zien is dat je geen panoramadak hebt wat open kan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

guysp schreef op maandag 18 september 2017 @ 10:03:
[...]

Veel functionaliteit mist? Alleen Android Auto en Apple CarPlay noem je, nu is het uiteraard een mening, maar hier hecht ik zelf geen waarde aan.
Touchscreen schakelt tijdens het rijden uit inderdaad (veiligheid ofzo, beetje gek maarja).
Betreft airco, stonden er uberhaupt wel nummers op waar je in gereden hebt? Mogelijk had je dan 'gewone' airco en niet climate control.
Ik ben mijn voorkeur niet aan het verdedigen (al lijkt het er misschien wel een beetje op), maar probeer graag te zien waarom jij het een auto vind die 'niet meer van deze tijd' is.
Zelf ben ik ook lang (190cm) en kan eigenlijk in geen enkele auto in dit segment comfortabel achterin zitten. In dit segment moet je niet veel verwachten van de ruimte achterin, dan moet je net een slag groter gaan kijken (zoals de rapid/fabia combi).

Maar met jou feedback ga ik in ieder geval nog eens een proefritje maken in de Mazda 2 en kijken of ik dit ook terugzie.
Een ding waar ik zo snel tegen aanliep waren de beperkte instellingen voor geluid (maar er zit ook een regulier audiosysteem in natuurlijk). Ook bluetooth ging niet helemaal lekker bij mij, er was al een telefoon gekoppeld die muziek afspeelde en ik kreeg maar niet voor elkaar om mijn eigen telefoon te koppelen (nu zal dit niet vaak voorkomen natuurlijk). Verder heb ik het even online vergeleken en lijken sommige dingen gewoon wat meer verstopt te zitten (bij de Ibiza zijn het allemaal flink knoppen voor de verschillende opties en bij de Mazda heb je er wat minder, maar daar zit dan alles onder. Dat het touchscreen onbruikbaar is onder het rijden wist ik niet.

Ja, de auto had climate control, maar daar staan maar drie(?) getallen op (15, 22 en nog 1). Ik heb niet gevoeld of het aantal klikjes overeenkomt met de getallen ertussen, maar een indicatie getalletjes zou niet mis zijn. :+

Snap ik, vind het al fijn dat hier iemand is in een vergelijkbare situatie, waardoor de auto's discussieerbaar zijn. :D

Heb je helemaal gelijk in natuurlijk dat je voor echt ruimte een segment hoger moet kijken, maar heb jij ook achterin gezeten bij de Mazda 2? Dat is toch nog best een wereld van verschil in vergelijking met de Ibiza. Van de Ibiza/Polo wordt in de video reviews gezegd dat ze qua zitplekken (bijna) net zo ruim zijn als de Golf (achterbak niet natuurlijk). Nou heb ik nog wel eens mensen achterin, kan me voorstellen dat als je dat niet zo vaak hebt dat het je niet uitmaakt.
AllSeeyinEye schreef op maandag 18 september 2017 @ 10:41:
[...]

De Rapid valt (net als de Fabia) in het B-segment, en staat daarmee dus ook naast de Fabia, Ibiza en Mazda2
De C-segment Skoda is de Octavia.
Oh oké! Hij lijkt best wel groot voor een B-segment, vandaar. :o

[ Voor 6% gewijzigd door Louw Post op 18-09-2017 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guysp
Louw Post schreef op maandag 18 september 2017 @ 10:51:
[...]

Een ding waar ik zo snel tegen aanliep waren de beperkte instellingen voor geluid (maar er zit ook een regulier audiosysteem in natuurlijk). Ook bluetooth ging niet helemaal lekker bij mij, er was al een telefoon gekoppeld die muziek afspeelde en ik kreeg maar niet voor elkaar om mijn eigen telefoon te koppelen (nu zal dit niet vaak voorkomen natuurlijk). Verder heb ik het even online vergeleken en lijken sommige dingen gewoon wat meer verstopt te zitten (bij de Ibiza zijn het allemaal flink knoppen voor de verschillende opties en bij de Mazda heb je er wat minder, maar daar zit dan alles onder. Dat het touchscreen onbruikbaar is onder het rijden wist ik niet.

Ja, de auto had climate control, maar daar staan maar drie(?) getallen op (15, 22 en nog 1). Ik heb niet gevoeld of het aantal klikjes overeenkomt met de getallen ertussen, maar een indicatie getalletjes zou niet mis zijn. :+

Snap ik, vind het al fijn dat hier iemand is in een vergelijkbare situatie, waardoor de auto's discussieerbaar zijn. :D

Heb je helemaal gelijk in natuurlijk dat je voor echt ruimte een segment hoger moet kijken, maar heb jij ook achterin gezeten bij de Mazda 2? Dat is toch nog best een wereld van verschil in vergelijking met de Ibiza. Van de Ibiza/Polo wordt in de video reviews gezegd dat ze qua zitplekken (bijna) net zo ruim zijn als de Golf (achterbak niet natuurlijk). Nou heb ik nog wel eens mensen achterin, kan me voorstellen dat als je dat niet zo vaak hebt dat het je niet uitmaakt.
Beperkte instellingen in het geluid heb je wel een punt inderdaad, was alleen balans, bass en treble geloof ik. De basics in ieder geval. Bluetooth probleem heb ik zelf niet gezien, maar misschien waren er bij jou al te veel apparaten gekoppeld oid. Die minder knoppen bij de Mazda is volgens mij gemaakt zodat het met de draaiknop te bedienen is. Mijn eigen voorkeur gaat uit naar zo een draaiknop tegenover een touchscreen (ik zit altijd mis te klikken bij touch).

Ah, met die getallen klopt inderdaad. Je hebt niet precies een temperatuur, maar volgens mij kwamen die klikjes wel overeen met de getallen er tussen. Getallen zouden inderdaad niet zo gek zijn over de hele ring (of digitaal).

Ik heb inderdaad achterin gezeten bij de Mazda 2 en dat is wel krap, maar ik heb als probleem dat mijn benen in verhouding lang zijn en ik eigenlijk nooit goed zit achterin in het kleine segment. Maar als ik het van de andere kant bekijk, ik zelf zit nooit achter in dus zie het probleem nu niet zo. En als er vrienden meerijden, in mijn vriendengroep heb ik eentje die 195 is, die kan prima naast mij zitten en de rest is allemaal onder de 175cm dus die passen altijd wel achterin _/-\o_

Zaterdag al een proefritje geplanned in de Mazda 2, de GT-Luxury uitvoering. Ben benieuwd hoe ik dat ervaar (met de heads up display etc). Verder wacht ik nog een telefoontje van de Skoda Rapid af, zodat ik die ook eens kan proberen. Die is net dat segment hoger qua formaat en geeft wel flink meer ruimte dan de andere auto's waar ik naar gekeken heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Louw Post schreef op donderdag 14 september 2017 @ 09:18:
[...]

( @guysp )

Heb zelf afgelopen vrijdag in een Ford Focus Wagon ST-Line gereden, moet zeggen dat het een stuk aangenamer is dan een Fiesta, was meteen verkocht als vervanger voor een Megane GT Line. Heb een Fiesta een paar jaar geleden moeten rijden, een budgetversie, moet zeggen dat ik er meer rugpijn van kreeg dan plezier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

guysp schreef op maandag 18 september 2017 @ 11:01:
[...]

Beperkte instellingen in het geluid heb je wel een punt inderdaad, was alleen balans, bass en treble geloof ik. De basics in ieder geval. Bluetooth probleem heb ik zelf niet gezien, maar misschien waren er bij jou al te veel apparaten gekoppeld oid. Die minder knoppen bij de Mazda is volgens mij gemaakt zodat het met de draaiknop te bedienen is. Mijn eigen voorkeur gaat uit naar zo een draaiknop tegenover een touchscreen (ik zit altijd mis te klikken bij touch).

Ah, met die getallen klopt inderdaad. Je hebt niet precies een temperatuur, maar volgens mij kwamen die klikjes wel overeen met de getallen er tussen. Getallen zouden inderdaad niet zo gek zijn over de hele ring (of digitaal).

Ik heb inderdaad achterin gezeten bij de Mazda 2 en dat is wel krap, maar ik heb als probleem dat mijn benen in verhouding lang zijn en ik eigenlijk nooit goed zit achterin in het kleine segment. Maar als ik het van de andere kant bekijk, ik zelf zit nooit achter in dus zie het probleem nu niet zo. En als er vrienden meerijden, in mijn vriendengroep heb ik eentje die 195 is, die kan prima naast mij zitten en de rest is allemaal onder de 175cm dus die passen altijd wel achterin _/-\o_

Zaterdag al een proefritje geplanned in de Mazda 2, de GT-Luxury uitvoering. Ben benieuwd hoe ik dat ervaar (met de heads up display etc). Verder wacht ik nog een telefoontje van de Skoda Rapid af, zodat ik die ook eens kan proberen. Die is net dat segment hoger qua formaat en geeft wel flink meer ruimte dan de andere auto's waar ik naar gekeken heb.
Daar kon je nog wel eens gelijk in hebben inderdaad, de menu's zijn erg opgebouwd voor de draaiknop.

Ah dat is wel minder met lange benen inderdaad, maar gelukkig hoef je daar als bestuurder geen last van te hebben. :)

Dat lijkt wel beter geregeld bij de Mazda dealers, proefritjes zijn veel sneller in te plannen. :+

Ben benieuwd naar je ervaringen! Ik had afgelopen zaterdag ook de Luxury uitvoering.
Slavy schreef op maandag 18 september 2017 @ 11:30:
[...]

Heb zelf afgelopen vrijdag in een Ford Focus Wagon ST-Line gereden, moet zeggen dat het een stuk aangenamer is dan een Fiesta, was meteen verkocht als vervanger voor een Megane GT Line. Heb een Fiesta een paar jaar geleden moeten rijden, een budgetversie, moet zeggen dat ik er meer rugpijn van kreeg dan plezier.
Die stoelen van de Fiesta vond ik dan ook heel raar zitten haha. Het B&O systeem was ik wel meteen verliefd op, maar die zal de Focus ook wel hebben neem ik aan. Zelf wil ik het B-segment blijven, dus ik moet het maar elders zoeken (qua merk). :P

[ Voor 14% gewijzigd door Louw Post op 18-09-2017 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Louw Post schreef op maandag 18 september 2017 @ 11:35:
[...]

Daar kon je nog wel eens gelijk in hebben inderdaad, de menu's zijn erg opgebouwd voor de draaiknop.

Ah dat is wel minder met lange benen inderdaad, maar gelukkig hoef je daar als bestuurder geen last van te hebben. :)

Dat lijkt wel beter geregeld bij de Mazda dealers, proefritjes zijn veel sneller in te plannen. :+

Ben benieuwd naar je ervaringen! Ik had afgelopen zaterdag ook de Luxury uitvoering.

[...]

Die stoelen van de Fiesta vond ik dan ook heel raar zitten haha. Het B&O systeem was ik wel meteen verliefd op, maar die zal de Focus ook wel hebben neem ik aan. Zelf wil ik het B-segment blijven, dus ik moet het maar elders zoeken (qua merk). :P
Dat dus :) Snap niet hoe men dat "gemaksvriendelijk" vindt. :) Misschien de nieuwe Polo die er aan komt? Ziet er erg netjes uit en is wederom weer een slagje groter dan het huidige model. :) Enige nadeel is dat elke optie een extra op de prijs is, echter is dat met alles van VAG.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Slavy schreef op maandag 18 september 2017 @ 11:45:
[...]

Dat dus :) Snap niet hoe men dat "gemaksvriendelijk" vindt. :) Misschien de nieuwe Polo die er aan komt? Ziet er erg netjes uit en is wederom weer een slagje groter dan het huidige model. :) Enige nadeel is dat elke optie een extra op de prijs is, echter is dat met alles van VAG.
Polo lijkt een erg leuke auto, dus heb daar ook zeker even een proefrit voor aangevraagd (al komen ze pas bij de dealer in oktober volgens mij). Bij VAG lijken al die opties wel een dingetje inderdaad, bij VW en Audi nog wat erger als bij Skoda/Seat zo te zien. Een Polo met 95pk en de opties die ik zou willen komt al redelijk in de buurt van een Ibiza FR met de opties die ik wel EN 115PK motor. Dus ik kijk nog even hoe lang het zou duren en dan een eventuele proefrit, anders ga ik gewoon voor de Ibiza.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
Volgens mij komt de Polo aardig scherp in de markt en wellicht iets onder de Ibiza te liggen. (al dan niet tijdelijk)
Wat je bij VAG ziet is dat hoe meer je richting Audi gaat des te sneller je moet betalen voor een optie maar er dan ook wel veel meer mogelijk is. (niet alleen functionaliteit, maar ook kwaliteit)
De Polo zal opties/functionaliteit krijgen die op (papier) op de Ibiza gewoon niet beschikbaar zijn.

Er viel me nog iets op bijvoorbeeld. De navi systemen zijn qua hardware en software gelijk. Toch op mijn Seat Leon bij het scherm over verbruik bleef de Seat links vast staan, ongeacht hoe leeg de tank is.
Bij de simpelste VW "rijdt" de auto langzaam richting het tank icoon.

Noem mij gek maar ik vermoed dat er dus mensen serieus bezig zijn om dit soort "functionaliteit" het verschil te laten zijn.
Zelfde voor de spiegels in laten klappen met de AB, bij Seat ingedrukt houden, bij VW 1 korte toets op de knop.
Of draai ik nu helemaal door :P .

[ Voor 40% gewijzigd door GeeMoney op 18-09-2017 13:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:34

JB

Cédric roelt!

GeeMoney schreef op maandag 18 september 2017 @ 13:18:

Er viel me nog iets op bijvoorbeeld. De navi systemen zijn qua hardware en software gelijk. Toch op mijn Seat Leon bij het scherm over verbruik bleef de Seat links vast staan, ongeacht hoe leeg de tank is.
Bij de simpelste VW "rijdt" de auto langzaam richting het tank icoon.

Noem mij gek maar ik vermoed dat er dus mensen serieus bezig zijn om dit soort "functionaliteit" het verschil te laten zijn.
Zelfde voor de spiegels in laten klappen met de AB, bij Seat ingedrukt houden, bij VW 1 korte toets op de knop.
Of draai ik nu helemaal door :P .
Denk dat het deels klopt. Veel is wel weer met VCDS/VAGCOM aan te zetten (zoals het inklappen van de spiegels zonder de knop ingedrukt te houden) :) Software :P

[ Voor 4% gewijzigd door JB op 18-09-2017 13:33 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:10
Tijd voor een nieuw deel denk ik?

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Leef je uit ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guysp
@Louw Post ik heb ook een proefrit op zaterdag gepland voor de Skoda Rapid. Ben benieuwd hoe die mij bevalt, mogelijk is de extra ruimte wel aantrekkelijk. Zaterdag laat ik nog wat van mij horen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0SSI
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-07 22:06
GeeMoney schreef op maandag 18 september 2017 @ 13:18:
Bij de simpelste VW "rijdt" de auto langzaam richting het tank icoon. .
Bij Skoda Fabia dacht ik dit eerst ook, maar dat autotje gaat pas rijden als je nog een kwart over hebt ofzo..

Gamertag for Xbox: R0SSI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
R0SSI schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 14:32:
[...]

Bij Skoda Fabia dacht ik dit eerst ook, maar dat autotje gaat pas rijden als je nog een kwart over hebt ofzo..
Bij de Seat helemaal niet, ook als de teller al geen kilometers resterend meer aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0SSI
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-07 22:06
GeeMoney schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 15:53:
[...]

Bij de Seat helemaal niet, ook als de teller al geen kilometers resterend meer aangeeft.
Dat is wel heel slecht, maar het autotje kan dus wel verplaatsten :P

Gamertag for Xbox: R0SSI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

guysp schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 13:18:
@Louw Post ik heb ook een proefrit op zaterdag gepland voor de Skoda Rapid. Ben benieuwd hoe die mij bevalt, mogelijk is de extra ruimte wel aantrekkelijk. Zaterdag laat ik nog wat van mij horen!
Ik ben vandaag gebeld voor de Polo, deze komt helaas pas volgende maand ergens, dus ik had maar even gevraagd of de rijervaring ongeveer overeen zal komen met de Ibiza. De dealer gaf aan dat de rijervaring waarschijnlijk wel overeenkomt en dat de Polo wel op 30 september is komen te bezichtigen bij hun in de showroom. Ik zal dus alleen even langs om hem te bekijken en vanuit die ervaring de conclusie trekken voor welke auto ik zal gaan (Ibiza/Polo). :)

• agnocchi
  • Laatst online: 16-09 21:59
[MAUS] schreef op woensdag 13 september 2017 @ 21:42:
[...]
Ik ben inmiddels ook aan het kijken naar een nieuwe Mégane. Mijn huidige is inmiddels 5 jaar oud en valt nog in de 14% regeling, maar na november gaat dat 25% worden....

Ik heb inmiddels een heel mooi voorstel gekregen van de leasemaatschappij voor de Bose uitvoering met de opties Easy Life Pack, Pack Vision Comfort, Renault R-Link 2 multimedia- en navigatiesysteem met 8,7" portrait touchscreen + Bose® premium audio en was hier toch wel gecharmeerd van.
Uiteraard ben ik ook gaan kijken naar de GT-Line uitvoering (heb ik nu ook). Ik vind (maar da's natuurlijk wel persoonlijk) de velgen van de Bose (met de dCi 110 motor) strakker. Ook mist de GT-Line een paar opties, die wel op de Bose uitvoering zitten. Nu is alles wel mee te bestellen, maar dan wordt de prijs ook wel weer veel hoger.

Uiteindelijk denk je dan, dat je een keus hebt gemaakt (Bose uitvoering met de opties en dan de kleur Blue Cosmos), ga je nog even langs de dealer met wat vragen over motoren en uitvoeringen en dan staat de Bose uitvoering in de showroom in de kleur Cappuccino en vind het meisje dat wel een hele mooie kleur :-(
En alsof dat nog niet genoeg is, kom je toevallig ook de Série Signature Exclusiv online tegen waar alle extra opties, die bij de Bose uitvoering zitten, als standaard aanwezig zijn. De enige verschillen: andere velgen, geen head-up display (zit in het Pack Vision Comfort) en lederen stoelen.

Blijven de volgende vragen over:
- Ga ik de head-up display missen? Ik denk het niet.
- Lederen stoelen? Het meisje denkt alleen, dat het van de zomer plakkerig zal zijn met blote benen, het staat alleen wel heel strak.
- Wel of geen Cappuccino? Het is geen kleur, die je snel ziet rijden.
Pagina: 1 ... 100 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic