[MAUS] schreef op woensdag 13 september 2017 @ 21:42:
[...]
De basis is hetzelfde, de GT-line heeft gewoon t zelfde onderstel en dergelijke. Bose heeft wat comfortdetails (Bose en halflederen bekleding) en GT-Line wat sportieve details (LED lampen, sportstoelen en wat sportieve details aan de buitenkant). Kijk als het past ook eens naar de serie signature, gebaseerd op de bose uitvoering met led-lampen, lederen bekleding en easy-life pack. Praktisch full option dus.
Ik ben inmiddels ook aan het kijken naar een nieuwe Mégane. Mijn huidige is inmiddels 5 jaar oud en valt nog in de 14% regeling, maar na november gaat dat 25% worden....
Ik heb inmiddels een heel mooi voorstel gekregen van de leasemaatschappij voor de Bose uitvoering met de opties Easy Life Pack, Pack Vision Comfort, Renault R-Link 2 multimedia- en navigatiesysteem met 8,7" portrait touchscreen + Bose® premium audio en was hier toch wel gecharmeerd van.
Uiteraard ben ik ook gaan kijken naar de GT-Line uitvoering (heb ik nu ook). Ik vind (maar da's natuurlijk wel persoonlijk) de velgen van de Bose (met de dCi 110 motor) strakker. Ook mist de GT-Line een paar opties, die wel op de Bose uitvoering zitten. Nu is alles wel mee te bestellen, maar dan wordt de prijs ook wel weer veel hoger.
Uiteindelijk denk je dan, dat je een keus hebt gemaakt (Bose uitvoering met de opties en dan de kleur Blue Cosmos), ga je nog even langs de dealer met wat vragen over motoren en uitvoeringen en dan staat de Bose uitvoering in de showroom in de kleur Cappuccino en vind het meisje dat wel een hele mooie kleur

En alsof dat nog niet genoeg is, kom je toevallig ook de Série Signature Exclusiv online tegen waar alle extra opties, die bij de Bose uitvoering zitten, als standaard aanwezig zijn. De enige verschillen: andere velgen, geen head-up display (zit in het Pack Vision Comfort) en lederen stoelen.
Blijven de volgende vragen over:
- Ga ik de head-up display missen? Ik denk het niet.
- Lederen stoelen? Het meisje denkt alleen, dat het van de zomer plakkerig zal zijn met blote benen, het staat alleen wel heel strak.
- Wel of geen Cappuccino? Het is geen kleur, die je snel ziet rijden.