Keuze leaseauto - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 99 ... 106 Laatste
Acties:
  • 656.232 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:01
skoozie schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 14:52:
[...]

Ja, ik belde na of de levertijd nog op schema lag... "De Mazda 3 Hatchback Skylease GT in de kleur machine grey klinkt u bekend in de oren?" ikke: "Yup, behalve de kleur, die is soul red..."

Er zou 2 weken later een rode binnen komen... vraag me af of dat klopt of dat er nog snel een nieuwe besteld wordt/is...

@GeeMoney Ja, de auto is in oktober 5 jaar oud dan valt vanaf de eerste van de volgende mand de auto terug naar 25%
Je huidige auto bedoel je dus :)
Ik vond het al vreemd dat je nieuwe Mazda zou wijzigen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-10 21:05

skoozie

SCSI

GeeMoney schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 14:54:
[...]

Je huidige auto bedoel je dus :)
Ik vond het al vreemd dat je nieuwe Mazda zou wijzigen ;)
Verduidelijkt, bedoelde inderdaad de huidige :)

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:57
Tonkey schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 14:01:
En een Hyundai i20? Vanaf de uitrusting i-motion zit er cruise control etc.. in. Nieuwprijs zit dan nog onder de 16k.

Mazda 2 is met gtm trim ook leuk aangekleed voor weinig. Degelijke auto's staan op mijn B-klasse shortlist.
Bedankt voor je tip, maar Hyundai is incourant. Hierdoor ben ik verplicht de auto over te nemen bij een eventueel vertrek en is het dus geen optie.

Courante merken zijn Toyota, BMW, Honda, Seat, Fiat, VW, Citroen, Skoda, Ford, Peugot, Renault en Opel.
Baberuth schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 14:15:
@Ypuh Je noemt de Clio Estate, deze rij ik nu als voorloopauto. Ga dan aub niet voor de 3 cilinder, die heb ik nu, en is niet vooruit te branden :p

Verder is met de opties die jij noemt inderdaad het b-segment de betere keuze. Vooral ook omdat je zegt dat je liever op de fiets zit, is een luxe uitvoering overbodig. De tijd die jij doorbrengt in je auto zijn dan echt puur omdat het niet anders kan (gok ik).

Hier op het werk zijn in het b-segment vooral de Mazdas en de Renaults populair, al worden die dan ook weer aardig luxe uitgerust.
Hehe, dat gebrek aan vermogen was ik al bang voor. Ik zie het alleen niet zo zitten om €2.100 meer te betalen voor wat extra vermogen. Bij SEAT is de meerprijs voor 115pk ipv 95pk €900, dan is het nog het overwegen waard.

Ik werk als consultant in de randstad, een auto (i.t.t. fietsen) is dus wel een echte must om dagelijks netjes voor de dag te komen. Aan de andere kant is mijn hobby wielrennen en zit ik weekends meestal op de fiets en laat ik de auto lekker staan. Toch maak ik mijn privékilometers (10-12dkm) ook wel door familie en vrienden die in het noorden/oosten wonen en vakanties, maar geef ik mijn centjes liever uit aan een mooie fiets(vakantie) dan een auto.

Ik denk dat mijn keuze toch gaat vallen op een wat rijker uitgeruste B-segmenter en dan waarschijnlijk de nieuwe Ibiza FR Business Intense. Daar zit alles op en aan om de 2u per dag, files en langere ritten naar het noorden in uit te houden. Verder is de Ibiza ook één van de ruimste auto's in zijn klasse waar je de fiets zo achterin gooit. Als het moet kun je er 4 man mee op vakantie (al wordt dat wel een beetje krap), maar lijkt het me een beetje overkill om een Estate te nemen voor die paar keer per jaar. 99% van de tijd zal ik alleen in de auto zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 08:45
@Ypuh Toyota yaris hybrid een optie? Of de nieuwe ford fiesta? Heb jr al wat gereden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyBevers
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:31
Mooi nieuws omtrent mijn nieuwe Audi a3 Sportback sLine! Al met al ergens tegen eind september/begin oktober mag ik deze mooie bak gaan benutten!
Hoi Danny,

Jouw auto heeft bij de fabriek tot op dit moment productie week 38, betekend dat deze in de week van 18 sept. gebouwd gaat worden en is dan ongeveer 2 weken later aflever klaar.

Ik informeer je zodra er een update is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Batiatus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-09 15:14
Ik heb gister te horen gekregen dat mijn V40 Business Sport volgende week vrijdag wordt bezorgd, 1 a 2 weken eerder dan gedacht. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
@pitchdown Mijn Tiguan bevindt zich nog steeds in Leusden sinds maandag :( .
Dealer hoopte hem deze week nog binnen te krijgen maar hij gaf aan op vrijdag normaliter niets te ontvangen.
Dat betekend dat ik uitlevering aankomende week ook al wel kan vergeten...
Jij al iets gehoord?

@DannyBevers klinkt alsof 2 weken wel erg optimistisch is. Ik had namelijk productieweek 33 en in week35 staat hij nog steeds bij de importeur en aflevering duurt meestal minimal 1 week.
Audi volgt volgens mij dezelfde transport cyclus als VW.

[ Voor 30% gewijzigd door GeeMoney op 01-09-2017 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:05
GeeMoney schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 10:23:
@pitchdown Mijn Tiguan bevindt zich nog steeds in Leusden sinds maandag :( .
Dealer hoopte hem deze week nog binnen te krijgen maar hij gaf aan op vrijdag normaliter niets te ontvangen.
Dat betekend dat ik uitlevering aankomende week ook al wel kan vergeten...
Jij al iets gehoord?

@DannyBevers klinkt alsof 2 weken wel erg optimistisch is. Ik had namelijk productieweek 33 en in week35 staat hij nog steeds bij de importeur en aflevering duurt meestal minimal 1 week.
Audi volgt volgens mij dezelfde transport cyclus als VW.
Yep, leverdatum is afgesproken op 13-9.
Eind volgende week zou de auto bij de dealer staan.
Auto staat nog bij PON i.v.m. connected module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
pitchdown schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 10:56:
[...]

Yep, leverdatum is afgesproken op 13-9.
Eind volgende week zou de auto bij de dealer staan.
Auto staat nog bij PON i.v.m. connected module.
Ook in Leusden dus? Wat is er met de connected module dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
GeeMoney schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 10:57:
[...]

Ook in Leusden dus? Wat is er met de connected module dan?
Leusden zou kunnen.
Pon schijnt die modules in te bouwen.
Is een module waarmee je wat meer info uit je VW kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
pitchdown schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 11:00:
[...]

Leusden zou kunnen.
Pon schijnt die modules in te bouwen.
Is een module waarmee je wat meer info uit je VW kan krijgen.
Ik wist niet dat die pas bij PON ingebouwd werden, het is gewoon een optie af fabriek volgens mij.
Anyway, waarschijnlijk zit ik ook dus ook in de week van 13-september pas in de wagen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
GeeMoney schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 11:06:
[...]

Ik wist niet dat die pas bij PON ingebouwd warden, het is gewoon een optie af fabriek volgens mij.
Anyway, waarschijnlijk zit ik ok dus ook in de week van 13-september pas in de wagen :P
Yep,
het hele leveringstraject is wat dat betreft wel een drama.
Ik vind het ook niet van deze tijd dat de status niet te bekijken is.
Dit kan je bij mij de meest simpele webshop tegenwoordig al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
pitchdown schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 11:07:
[...]

Yep,
het hele leveringstraject is wat dat betreft wel een drama.
Ik vind het ook niet van deze tijd dat de status niet te bekijken is.
Dit kan je bij mij de meest simpele webshop tegenwoordig al.
Klopt, sterker nog het is PON die dit tegenhoud.
In andere landen kan je gewoon de bestel status zelf online volgen. (Australië, Engeland, Duitsland bijvoorbeeld)

Sinds wanneer stond je auto bij PON voor die module? Dan reken ik op dezelfde doorlooptijd.
Mijn Tiguan is volgens mijn dealer sinds 28-08 in Leusden.

[ Voor 13% gewijzigd door GeeMoney op 01-09-2017 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
GeeMoney schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 11:09:
[...]

Klopt, sterker nog het is PON die dit tegenhoud.
In andere landen kan je gewoon de bestel status zelf online volgen. (Australië, Engeland, Duitsland bijvoorbeeld)

Sinds wanneer stond je auto bij PON voor die module? Dan reken ik op dezelfde doorlooptijd.
Mijn Tiguan is volgens mijn dealer sinds 28-08 in Leusden.
Afgelopen maandag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pl0xs
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20:54
Batiatus schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 09:52:
Ik heb gister te horen gekregen dat mijn V40 Business Sport volgende week vrijdag wordt bezorgd, 1 a 2 weken eerder dan gedacht. *O*
Wanneer had je hem besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Dan gok ik ook nu wel op minimaal woensdag.
Hij is nog steeds niet bij de dealer en op zaterdag krijgen ze ook nooit geleverd.
Wel gek want afgelopen week is er bijna elke dag wel een nieuwe wagen afgeleverd bij ze.
Je zou to h denken dat er hooguit 2x per week een hele volle trailer komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Batiatus
ndthien schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 04:28:
[...]

Wanneer had je hem besteld?
In de week van 17 juli. Ze hadden bij de dealer al een V40 business sport in bestelling (denk voor de showroom?) en die hadden ze omgezet naar mijn configuratie. Anders moest ik tot half oktober wachten volgens de dealer. Vrij snel dus nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-10 13:39
Hoteldebotel schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 12:58:
[...]

Heb jij al zicht over de leverdatum van de Passat? Mijne wordt week 36 gebouwd maar is nog even onbekend wanneer die bij de dealer wordt verwacht.
Mijn auto werd in week 32 gebouwd en zou in 35 bij de dealer afgeleverd worden. Dat was afgelopen week. Echter kreeg ik een mail dat er vertraging is in verband met de inbouw van de module voor de mijn volkswagen app. ik ga er even vanuit dat hij hierdoor aankomende week bij de dealer wordt geleverd.... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
bk1985 schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 10:03:
[...]

Mijn auto werd in week 32 gebouwd en zou in 35 bij de dealer afgeleverd worden. Dat was afgelopen week. Echter kreeg ik een mail dat er vertraging is in verband met de inbouw van de module voor de mijn volkswagen app. ik ga er even vanuit dat hij hierdoor aankomende week bij de dealer wordt geleverd.... :/
Voor mijn Tiguan hetzelfde. Week 33 gebouwd, maar staat al sinds 28-08 in Leusden. Dealer verwachtte hem eigenlijk deze week maar zal wel aankomende week worden. De week daarop dan pas uitlevering waarschijnlijk :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
GeeMoney schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 10:14:
[...]

Voor mijn Tiguan hetzelfde. Week 33 gebouwd, maar staat al sinds 28-08 in Leusden. Dealer verwachtte hem eigenlijk deze week maar zal wel aankomende week worden. De week daarop dan pas uitlevering waarschijnlijk :|
Ruk is dat, het wachten duurt voor je gevoel al dubbel zo lang, een extra week voelt als een maand :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
bk1985 schreef op zondag 3 september 2017 @ 09:27:
[...]

Ruk is dat, het wachten duurt voor je gevoel al dubbel zo lang, een extra week voelt als een maand :'(
Inderdaad, maar goed, luxe probleem noem ik dat :p .
Niet iedereen kan uitkijken naar een spiksplinternieuwe auto de showroom uit te rijden ;) .
Wel heb ik het idee dat de echte druk er bij alle dealers na bestelling ook wel af is, verkoop is toch al rond en binnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:34

JB

Cédric roelt!

GeeMoney schreef op zondag 3 september 2017 @ 10:12:
[...]

Niet iedereen kan uitkijken naar een spiksplinternieuwe auto de showroom uit te rijden ;) .
Wel heb ik het idee dat de echte druk er bij alle dealers na bestelling ook wel af is, verkoop is toch al rond en binnen...
Valt wel mee denk ik. Factuur kan pas weg na levering.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
JB schreef op maandag 4 september 2017 @ 12:54:
[...]

Valt wel mee denk ik. Factuur kan pas weg na levering.
De kans dat iemand (zeker een leaserijder) nog onder de daadwerkelijke levering uitkomt is nihil.
Dat rekenen ze natuurlijk gewoon mee. Ik zou niet weten waarom het uitleveren van een wagen vaak een week (soms zelfs langer) op zich moet laten wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ragged
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-10 09:27

ragged

2

GeeMoney schreef op maandag 4 september 2017 @ 12:56:
[...]

De kans dat iemand (zeker een leaserijder) nog onder de daadwerkelijke levering uitkomt is nihil.
Dat rekenen ze natuurlijk gewoon mee. Ik zou niet weten waarom het uitleveren van een wagen vaak een week (soms zelfs langer) op zich moet laten wachten?
Ze doen het gewoon om te pesten, de rotzakken... :P

1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
ragged schreef op maandag 4 september 2017 @ 13:02:
[...]

Ze doen het gewoon om te pesten, de rotzakken... :P
Inderdaad :P Geduld heb ik slecht met dit soort nieuwe speeltjes maar het is niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:34

JB

Cédric roelt!

[...]

Dat wel inderdaad, maar de doekoe is nog niet binnen.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• interminded
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-04-2024
(Dames en) Heren,

Ik heb wijze raad nodig... ik ga al drie weken heen en weer tussen twee (lease-)auto's die eind deze maand besteld moeten worden.

Een Renault Grand Scenic Intens (met een stoet opties) of een Peugeot 5008 BL Premium.
Allebei 7 zitters, waarbij de Renault bij een vergelijkbare nieuwprijs (ongeveer € 37.500) net iets beter gespecd is dan de Peugeot.
De ene keer neig ik naar de Grand Scenic, de andere keer weer naar de 5008... first world problems.. ;)

Meningen graag !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
interminded schreef op maandag 4 september 2017 @ 13:51:
(Dames en) Heren,

Ik heb wijze raad nodig... ik ga al drie weken heen en weer tussen twee (lease-)auto's die eind deze maand besteld moeten worden.

Een Renault Grand Scenic Intens (met een stoet opties) of een Peugeot 5008 BL Premium.
Allebei 7 zitters, waarbij de Renault bij een vergelijkbare nieuwprijs (ongeveer € 37.500) net iets beter gespecd is dan de Peugeot.
De ene keer neig ik naar de Grand Scenic, de andere keer weer naar de 5008... first world problems.. ;)

Meningen graag !
Motoren en vermogen?
Ik heb ooit zelf een Renault Megane gereden en dat beviel prima. (wel wat sompig en saai, maar dat is Frans)
Qua uiterlijk neig ik naar de Renault (persoonlijk) , hij is ook nog eens rijker uitgevoerd maar motor/vermogen vind ik ook belangrijk.
Automaat van de vorige Peug 5008 is beroerd, ik weet niet wat ze nu eigenlijk doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-10 16:52

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

[...]

Omdat die auto nog rij-/afleverklaar gemaakt moet worden. En dat doet de dealer in de aan de showroom verbonden garage. En in die garage is doorgaans simpelweg een wachtrij omdat daar niet alleen nieuwe autos gedaan worden (waarvan de meeste dealers er simpelweg op any given time 25 tot 50 hebben staan) maar ook het reguliere onderhoud van de klanten van de garage wordt gedaan.

Dus bij binnenkomst van de auto bij de dealer wordt een planning in de garage gemaakt en dat duurt, net als dat je nu voor onderhoud de garage belt, vaak al een week. Op dat moment worden ook de accessoires besteld zodat die op het moment dat de auto aan de beurt is binnen zijn. Als de auto dan gedaan is, dan knalt de dealer hem door de wasstraat en bellen ze jou om een afleverafspraak te maken.

Dus 2 weken is zo raar nog niet.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• interminded
GeeMoney schreef op maandag 4 september 2017 @ 14:08:
[...]

Motoren en vermogen?
Ik heb ooit zelf een Renault Megane gereden en dat beviel prima. (wel wat sompig en saai, maar dat is Frans)
Qua uiterlijk neig ik naar de Renault (persoonlijk) , hij is ook nog eens rijker uitgevoerd maar motor/vermogen vind ik ook belangrijk.
Automaat van de vorige Peug 5008 is beroerd, ik weet niet wat ze nu eigenlijk doen.
het zou allebei gaan om een 1.2 benzine. De R met 4 cilinders, de P met 3.
In allebei gereden, ze doen het allebei goed. De Peugeot verrassend goed voor een 3- cillinder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti28
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 15:42
(Dames en) Heren,

Meningen graag !
Misschien moet je ons even wat meer informatie geven. Wat zijn je afwegingen? Waar ga je de ruimte voor gebruiken? Hoe ben je uberhaupt tot deze twee opties gekomen? Dan kunnen we beter met je meedenken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• interminded
marti28 schreef op maandag 4 september 2017 @ 15:42:
[...]

Misschien moet je ons even wat meer informatie geven. Wat zijn je afwegingen? Waar ga je de ruimte voor gebruiken? Hoe ben je uberhaupt tot deze twee opties gekomen? Dan kunnen we beter met je meedenken.
Je hebt helemaal gelijk.
Komt-ie:

- Keuze uit de volgende merken: Peugeot, Renault, Toyota, VW en Ford
- Leasebudget: € 950

Voor mezelf heb ik qua bijtelling een bedrag wat ik prettig vind, € 350 (52% belastingschaal). Paar euro's meer of minder is okay, maar geen € 365 of zo. Want als € 365 okay is, is € 369 ook okay, en als € 369 okay is, is...... je snapt 'm wel..

Qua auto:
Must: ruimte.
Nice to have: 7-zitter, hoge zit en een automaat.

Als ik naar die 5 merken kijk, kom ik vrij snel bij de Grand Scenic en de 5008 uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
interminded schreef op maandag 4 september 2017 @ 19:48:
[...]

Je hebt helemaal gelijk.
Komt-ie:

Qua auto:

Als ik naar die 5 merken kijk, kom ik vrij snel bij de Grand Scenic en de 5008 uit.
Toyota Prius Wagon? Fijne reisauto met ook losse stoelen voor achterpassagiers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
GeeMoney schreef op zondag 3 september 2017 @ 10:12:
[...]

dat gevoel heb ik dus ook. na de deal werd ik van de 1 naar de andere collega gestuurd over verdere info omtrent levering en dergelijke. ik heb een voorloper dus de knaken komen daar al binnen, laat hem maar wachten!

Ik wil wel een track and trace code om de stappen te bekijken, kan je gelijk bellen als ie ergens te lang stil staat :9

[ Voor 9% gewijzigd door bakkie1985 op 04-09-2017 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• interminded
desmond schreef op maandag 4 september 2017 @ 19:53:
[...]

Toyota Prius Wagon? Fijne reisauto met ook losse stoelen voor achterpassagiers.
Bedankt voor het meedenken Desmond, maar een Toyota Prius Wagon is niet echt mijn ding.
Functioneel en praktisch gezien zal het vast een topper zijn, maar ik vind het de uitstraling hebben van een natte krant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti28
[...]

Je hebt helemaal gelijk.
Komt-ie:

Voor mezelf heb ik qua bijtelling een bedrag wat ik prettig vind, € 350 (52% belastingschaal). Paar euro's meer of minder is okay, maar geen € 365 of zo. Want als € 365 okay is, is € 369 ook okay, en als € 369 okay is, is...... je snapt 'm wel..

Qua auto:

Hmm, gezien je max bijtelling is er idd niet zo bijster vele meerr dan de Grand Scenic en de 5008. Ik denk dat ze niet zo bijster voor elkaar onder doen. Beide automaten zijn niet zo super (maar dat is imo geen enkele dubbelkoppeling in vergelijking met een DSG bak, maar ieder z'n voorkeur natuurlijk), de 3 cilinders van tegenwoordig rijden prima en qua ruimte doen ze ook niet zo veel voor elkaar onder. Beide ook 7-zits en vrij hoog. Ik denk dat het een beetje patato patato is.

Vanwege de looks zou ik zeggen: Renault (maar dan alleen in Two tone). Mocht dat geen optie zijn, dan de 5008.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:09
Prius+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Laatst online: 21:42

DarkSide

theres no place like ::1

marti28 schreef op maandag 4 september 2017 @ 20:18:
[...]

Hmm, gezien je max bijtelling is er idd niet zo bijster vele meerr dan de Grand Scenic en de 5008. Ik denk dat ze niet zo bijster voor elkaar onder doen. Beide automaten zijn niet zo super (maar dat is imo geen enkele dubbelkoppeling in vergelijking met een DSG bak, maar ieder z'n voorkeur natuurlijk), de 3 cilinders van tegenwoordig rijden prima en qua ruimte doen ze ook niet zo veel voor elkaar onder. Beide ook 7-zits en vrij hoog. Ik denk dat het een beetje patato patato is.

Vanwege de looks zou ik zeggen: Renault (maar dan alleen in Two tone). Mocht dat geen optie zijn, dan de 5008.
De 5008 heeft volgens mij een gewone 6 traps automaat. En niet een met dubbele koppeling.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmond
  • Niet online
interminded schreef op maandag 4 september 2017 @ 20:08:
[...]

Bedankt voor het meedenken Desmond, maar een Toyota Prius Wagon is niet echt mijn ding.
Functioneel en praktisch gezien zal het vast een topper zijn, maar ik vind het de uitstraling hebben van een natte krant.
Geen probleem, ieder zijn ding. Een beetje uitstraling is lastig te vinden met een zevenzitter. De Peugeot vind ik in dat opzicht redelijk goed gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:15

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@interminded En de S-Max? Is al een ouder model, maar schijnt wel goed te rijden. De Galaxy is echt een busje, maar een S-Max is nog net te pruimen.

Bij VW kom je met een 7-zitter bij de Touran verwacht ik; bij Ford heb je eventueel ook nog de C-Max. Toyota wordt in 7-zits alleen een Prius+, maar dat ligt je niet zie ik al (heel begrijpelijk imho).

Ik zou zelf waarschijnlijk voor de 5008 gaan vanwege het moderne uiterlijk en de gadgets horende bij een nieuw model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-10 23:25
interminded schreef op maandag 4 september 2017 @ 20:08:
[...]

Een 7-zitter zonder "natte krant" uitstraling?

Meestal een dikke portemonnee nodig. Tesla S of X komt met (optioneel resp standaard) 7 zitplaatsen. En Audi verkoopt ook zo'n oversized SUV voor mensen met grote ego's én grote gezinnen.

De Tesla past qua bijtelling het best, 4% van een ton is 4000 per jaar is netto minder dan 200. Maar je zal wel flink over je leasebudget gaan.

Iets dichter bij je leasebudget denk ik dat de S-Max als 2/3/2 zevenzitter mogelijk is. Die was vroeger wel een beetje sportief met 2.5 Turbo. Nu kun je hem niet meer met die motor bestellen maar nog wel met de "T5" motor (2.0 L4 240 pk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Er komt een nieuwe Tiguan 7-zitter . De Tiguan Allspace.
Die is optioneel met 7-zit plaatsen maar de achterste twee niet voor langer dan 1.5 uur gok ik en/of voor kinderen.
En ook met die wagen zal je flink over je budget heen gaan denk ik. Vanaf 37k dacht ik en dan komt de optie voor de extra zitplaatsen er nog bij en draai je waarschijnlijk handmatig je ramen nog open :p (bij wijze van spreken) .

[ Voor 30% gewijzigd door GeeMoney op 04-09-2017 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
En er is nog een BMW 2 Grand Tour, maar die heeft wel veel weg van een natte krant. Kolossale auto, maar je ziet ze altijd met een 16d motorisatie rondeijden. Voor het imago zouden ze eens een flink aantal 35d en 40i exemplaren moeten uitleveren, voordat ze de volgende 216d produceerden.

Bij de 2-serie moet ik ook denken aan de B-klasse. Die is ook wel ruim denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
DarkSide schreef op maandag 4 september 2017 @ 20:45:
[...]

De 5008 heeft volgens mij een gewone 6 traps automaat. En niet een met dubbele koppeling.
Daarmee moet je de 5008 niet direct afschrijven, samen met de dubbele koppeling van Renault gaan die in de categorie goed genoeg dat je je er niet aan gaat ergeren.
t_captain schreef op maandag 4 september 2017 @ 22:13:
[...]

Een 7-zitter zonder "natte krant" uitstraling?

Meestal een dikke portemonnee nodig. Tesla S of X komt met (optioneel resp standaard) 7 zitplaatsen. En Audi verkoopt ook zo'n oversized SUV voor mensen met grote ego's én grote gezinnen.
Nog genoeg 7 zitters die er best leuk uitzien. Denk aan een XC90, Espace, maar ook betaalbaarder zijn de Grand Scenic en de 5008 alles behalve een "natte krant".
Model X is in die rij verre van de elegantste imho.
t_captain schreef op maandag 4 september 2017 @ 22:39:
En er is nog een BMW 2 Grand Tour, maar die heeft wel veel weg van een natte krant. Kolossale auto, maar je ziet ze altijd met een 16d motorisatie rondeijden. Voor het imago zouden ze eens een flink aantal 35d en 40i exemplaren moeten uitleveren, voordat ze de volgende 216d produceerden.
Kunnen ze er evengoed mee stoppen want een 40i of 35d dwars voorin gaat het hem niet worden. Tenzij je twee rijstroken op de snelweg mag gebruiken. ;)

[ Voor 22% gewijzigd door AndRo555 op 04-09-2017 22:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
Komt doordat die hele 2 AT / GT op een verkeerd platform staat. Van mij mogen ze de modellen direct annuleren.

Ik heb overigens alle begrip voor mensen die een Grand Scenic als prettige auto ervaren. Feitelijk is er heel weinig mis met die auto.

Behalve (maar dat is tegenwoordig universeel) dat ze nogal scherpe styling gebruiken om een ongepaste mate sportiviteit te suggereren. Wielmaat die een Range Rover niet zou misstaan. Getekend zoals je 20 jaar geleden een sportwagen zou tekenen, aangedreven door 0.5 cylinder per zitplaats. Nep motorgeluid via de radio. Het voelt als een lege huls.

Edit: 6 cylinders op rij overdwars? Miura, rond 1970. V12 zelfs :)

Vijf overdwars is vaker gedaan. Ik heb wel eens een Lancia Lybra gehad met 2.0 inline 5 tussen de voorwielen. Die setup is ook in compactere auto's toegepast, denk aan de Fiat Stilo 2.4 20v.

[ Voor 20% gewijzigd door t_captain op 04-09-2017 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:28
Maar waarom dan, om die voorwielaandrijving? Dat heeft die Scenic ook.
Ik heb een proefrit in de AT gemaakt en het is echt een heel fijne auto.
Het is em overigens niet geworden.
(Helaas een Passat ivm CO2 en meeneemregeling)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmond
  • Niet online
t_captain schreef op maandag 4 september 2017 @ 23:03:

Edit: 6 cylinders op rij overdwars? Miura, rond 1970. V12 zelfs :)
Leuk. Inlijn en dwarsgeplaatst van Volvo: Wikipedia: Volvo SI6 engine

[ Voor 12% gewijzigd door desmond op 05-09-2017 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:30

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Vergeet ook de dwarsgeplaatste Yamaha V8 in de XC90 en S80 niet :)

/off-topic :)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• interminded
Bedankt allemaal voor de feedback.
Er zijn inderdaad meer opties dan de Grand Scenic en de 5008. De Touran, de Grand C-Max, de Prius+, de S-Max. En de Tiguan All Space die eind november komt.
Ik heb ze allemaal onderzocht en bekeken en geconfigureerd en nog eens onderzocht en bekeken en geconfigureerd.
Uiteindelijk, en dit is persoonlijk natuurlijk, krijg je bij de twee Fransozen mijns inziens het meest value for money.
Qua looks neig ik naar de 5008, qua uitrusting steekt de GS er redelijk ver bovenuit,..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

theres no place like ::1

Wat heeft een GS dan meer als een 5008?.
Volgens mij is een gt-line van een 5008 behoorlijk compleet.
Heb de GS nog niet goed bekeken. Vermoed wel dat die goedkoper is.
Bij mij tikt een 5008 een behoorlijk bedrag aan als ik hem configureer zoals ik hem wil.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-10 15:25

Edmin

Crew Council

get on my horse!

(Dames en) Heren,

Meningen graag !
Ik had een Megane Estate, toen een Talisman Estate en nu een 5008 GT line. De Peugeot 1.6HDi rijdt veel soepeler dan de Renaults. Qua rijden vind ik de Peugeot fijner. Stuurt iets strakker voor mijn gevoel.

Oh, en de Scenic is natuurlijk gewoon een lelijke bus vergeleken met de 5008 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21:27
Ik vind de achterbank van de Scenic maar matig. Zeker vergeleken met mijn huidige Scenic (uit 2008!). Die van de 5008 ken ik niet, maar die kan ik om de een of andere reden niet leasen. De achterbank van een Picasso is een stuk ruimer, maar dat is voor jou weer geen optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• interminded
DarkSide schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 07:22:
Wat heeft een GS dan meer als een 5008?.
Volgens mij is een gt-line van een 5008 behoorlijk compleet.
Heb de GS nog niet goed bekeken. Vermoed wel dat die goedkoper is.
Bij mij tikt een 5008 een behoorlijk bedrag aan als ik hem configureer zoals ik hem wil.
Zeker, de GT-Line is behoorlijk compleet.
Maar als ik binnen de grenzen van mijn gewenste bijtelling wil blijven dan kom ik uit op een Grand Scenic 1.2 Intens, behoorlijk aangekleed en een 5008 1.2. Blue Lease Premium met een paar opties.
Dan zitten ze allebei tussen de € 36000 en € 37000 en dan heeft de GS de volgende opties die de 5008 niet heeft:
Leren bekleding, elec. stoelen, massage stoelen, parkeercamera achter, parkeerassistent, blind spot warning, head up display, LED koplampen,.
Het enige dat de 5008 heeft dat de GS niet heeft is een hands-free achterklep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• interminded
Edmin schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 09:22:
[...]

Ik had een Megane Estate, toen een Talisman Estate en nu een 5008 GT line. De Peugeot 1.6HDi rijdt veel soepeler dan de Renaults. Qua rijden vind ik de Peugeot fijner. Stuurt iets strakker voor mijn gevoel.

Oh, en de Scenic is natuurlijk gewoon een lelijke bus vergeleken met de 5008 :P
Dat is waar, Ik heb ook in de 5008 proefgereden. Zeker een strak stuurgedrag.
Had van mij zelfs iets minder direct gemogen, maar dat is waarschijnlijk een kwestie van wennen.

Maar laten we eerlijk zijn, als één van de twee op een bus lijkt, is het de 5008 wel.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
rinkel schreef op maandag 4 september 2017 @ 23:20:
Maar waarom dan, om die voorwielaandrijving? Dat heeft die Scenic ook.
Ik heb een proefrit in de AT gemaakt en het is echt een heel fijne auto.
Een hele fijne auto, ik neem aan dat een 5008, Touran of Grand Scenic dat ook is. Wat voegt de 2 meer toe om de merkidentiteit van BMW te ondersteunen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Ik heb op dit moment de Golf 1.0 TSI 3 cilinder mee als vervangend vervoer.

Ten opzichte van de Golf 6 is hij toch wel wat voorruit gegaan kwa wegligging, maar het zit nog kilometers ver vandaan van een Focus bijvoorbeeld. Verder weinig gevoel met de weg, inmens groot zeilboten stuur, als je van de 308 overstapt. Waar de Golf 6 echt rechtdoor wil, als je een bocht neemt, heeft deze dat veel minder. Maar het deinen heeft hij wel. Ik was best verbaasd dat hij dus de bocht om ging, bij een sportieve bocht, dat gevoel geeft de auto totaal niet mee. Er zit überhaupt weinig gevoel met de weg in. Meestal zie je dan dat dergelijke auto's snel last hebben van onderstuur, maar dat valt mij 100% mee.

De motorisering voelt erg traag aan, echt een naaimachine, terwijl hij niet traag is. Hij is eigenlijk best vlot. Vreemde gewaarwording.

Maar de afwerking vind ik echt spartaans. Ik begrijp al die autojournalisten echt niet... Hoe kun je dit nu zo goed afgewerkt vinden, het feit dat ik bij de deuren gewoon de carossorie lak zie zitten, doet mij heel erg aan onze Corsa uit 2005 denken. Het valt mij bij andere auto's niet zo op, maar het is toch gebruikelijk dat je binnenin niet de kleur van de auto ziet zitten? Dat is toch normaliter met bekleding bekleed!? Dat dit soort dingen bij Dacia spelen is logisch, maar VW?

Ja de deuren vallen wat degelijker dicht, maar ook het harde plastic bij de handrem en in plaats van kieren en naden, hebben ze een gigantisch diepteverschil.

Nee al met al, zal ik dit nog minder snel overwegen dan ik al deed... Blij als de 308 weer klaar is ;)
Het is trouwens een comfortline, maar volgens mij is dat redelijk basic.

[ Voor 12% gewijzigd door BlakHawk op 05-09-2017 12:14 ]

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:32

Wallie

Herr

En daar is ie... De Dacia Lodgy 1.5dci Stepway *O*
Lodgy

Wat een leuke bak is het... serieus de leukste auto waar ik ooit in heb mogen rijden. Zit lekker, motor pakt goed op (soepeler dan de 1.5 dci in de Megane die ik hiervoor had), interieur voelt gewoon degelijk aan en is er sinds de facelift stukken op vooruit gegaan. Kinderen maken nu ruzie wie er helemaal achterin mag zitten _O-

En we noemen hem.... Pino! Ook groot en blauw 8)

[ Voor 5% gewijzigd door Wallie op 05-09-2017 14:48 ]

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marti28
Wallie schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 14:47:
...
Ik moet toegeven, hij ziet er goed uit van voren. Veel plezierige en veilige kilometers gewenst :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
[afbeelding]

Wat een leuke bak is het... serieus de leukste auto waar ik ooit in heb mogen rijden. Zit lekker, motor pakt goed op (soepeler dan de 1.5 dci in de Megane die ik hiervoor had), interieur voelt gewoon degelijk aan en is er sinds de facelift stukken op vooruit gegaan. Kinderen maken nu ruzie wie er helemaal achterin mag zitten _O-

Ziet er grappig uit, "wa kos da" in de lease?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-10 21:05

skoozie

SCSI

...

Kinderen maken nu ruzie wie er helemaal achterin mag zitten _O-

Ziet er niet verkeerd uit zo! De kinderen kan je nu nog lastiger bij :)
Die naam moet ik onthouden voor mijn volgende (rode) auto, Pinot :X

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:38

backupdevice

No Risk , Full Push

Mm na vorige week een nieuwe XC60 gereden en besteld te hebben, deze week toch geannulleerd. Mocht van een vriend in de V90 rijden.... Je weet wel, met die lelijke achterkant. Maar man.... wat een heerlijke auto. Toch meer mijn auto. Kon nog annuleren bij de LM dus maar meteen een bestelling geplaatst voor een T5 Inscription met alles erop en eraan.

[ Voor 19% gewijzigd door backupdevice op 05-09-2017 15:38 ]

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauranvh
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 26-09 13:48
backupdevice schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 15:28:
Mm na vorige week een nieuwe XC60 gereden en besteld te hebben, deze week toch geannulleerd. Mocht van een vriend in de V90 rijden.... Je weet wel, met die lelijke achterkant. Maar man.... wat een heerlijke auto. Toch meer mijn auto. Kon nog annuleren bij de LM dus maar meteen een bestelling geplaatst voor een T5 Inscription met alles erop en eraan.
Welke lelijke achterkant?

Wat een ontzettend vette bak is dat. Veel plezier ermee. Mogen we om wat foto's vragen als hij er over een tijdje is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:15

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Wat is er buiten policy voor de XC60? Geen SUV's ofzo? Lijkt me toch dat je baas dat vertelt voor je uitgebreid gaat rondkijken en proefrijden?
De V90 is ook bepaald geen straf in die uitvoering, maar dat gaat wel heel ver buiten mijn budget volgens mij :)

@Wallie Normaal ben ik niet zo van de virtueel ophoogacties met lompe kunststoffen randen om wielen etc, maar zo ziet het er wel een stuk minder uit als een busje dan normaal. Bij de Sandero vind ik het bijvoorbeeld niet mooi staan. Wat is er trouwens anders aan de 1.5 dCi die je nu hebt tov die van de Mégane? Is dat niet dezelfde motor? Het lijkt nog steeds geen heel dynamische auto, maar als hij een beetje op uitrustingsniveau van een Clio is met extra ruimte lijkt het me geen verkeerde kilometervreter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:38

backupdevice

No Risk , Full Push

lauranvh schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 15:40:
[...]

Welke lelijke achterkant?

Wat een ontzettend vette bak is dat. Veel plezier ermee. Mogen we om wat foto's vragen als hij er over een tijdje is?
Mag. Zal wel Januari worden.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

dfrenner schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 15:07:
[...]

Qua bijtelling zit je aan 22% over zo'n 24.000euro. Is een 7 persoons 1.5 dci 110pk Stepway met metalic lak, stoelverwarming, DAB+ radio/navigatie, 'echt' reservewiel en achteruitrijcamera.
Tarieven moet je zelf maar even kijken op bijvoorbeeld leaseplandirect.nl
gwystyl schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 15:42:
@Wallie Normaal ben ik niet zo van de virtueel ophoogacties met lompe kunststoffen randen om wielen etc, maar zo ziet het er wel een stuk minder uit als een busje dan normaal. Bij de Sandero vind ik het bijvoorbeeld niet mooi staan. Wat is er trouwens anders aan de 1.5 dCi die je nu hebt tov die van de Mégane? Is dat niet dezelfde motor? Het lijkt nog steeds geen heel dynamische auto, maar als hij een beetje op uitrustingsniveau van een Clio is met extra ruimte lijkt het me geen verkeerde kilometervreter....
Dit is de euro6 versie van de 1.5dci, met 260 ipv 240nm koppel, wat volgens mij ook wat eerder vrij komt. Wat mis ik nu eigenlijk?
- Lichtsensor (nou ja, went snel genoeg)
- Regensensor (ging toch wennen op de vorige auto's)

Krijg zin om het ding vol te gooien en op vakantie te gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:50

TommyGun

Stik er maar in!

dfrenner schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 15:07:
[...]

En is het nog steeds 99% plastic van binnen, slechte isolatie en dergelijke? :X

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

TommyGun schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 16:24:
[...]

En is het nog steeds 99% plastic van binnen, slechte isolatie en dergelijke? :X
Tja, plastic it is ;) Maar het is er sinds de facelift wel beter op geworden.
Isolatie kan ik je van zeggen dat je met 120km/u prima met elkaar kan praten en ik het niet als beter of slechter ervaar dan de Megane. Schijnt ook beter geworden te zijn sinds de facelift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Wallie schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 16:29:
[...]

Tja, plastic it is ;) Maar het is er sinds de facelift wel beter op geworden.
Isolatie kan ik je van zeggen dat je met 120km/u prima met elkaar kan praten en ik het niet als beter of slechter ervaar dan de Megane. Schijnt ook beter geworden te zijn sinds de facelift.
Ik vind de gemiddelde Renault al te veel plastic hebben, dus dat is dan niets voor mij denk ik :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
TommyGun schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 16:30:
Ik vind de gemiddelde Renault al te veel plastic hebben, dus dat is dan niets voor mij denk ik :P
Mijn Leen Golf 7 doet het wat plastic betreft en goedkope materialen anders ook niet al te best voor een 28k...
Gelukkig kan ik vanmiddag mijnn 308 weer ophalen (nooit gedacht dat ik dat zou zeggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

dfrenner schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 16:42:
[...]

Mijn Leen Golf 7 doet het wat plastic betreft en goedkope materialen anders ook niet al te best voor een 28k...
Gelukkig kan ik vanmiddag mijnn 308 weer ophalen (nooit gedacht dat ik dat zou zeggen)
Klopt, VAG kan er ook wat van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:35
Je kunt van zo'n Dacia Lodgy zeggen wat je wilt, maar volgens mij wordt het lastig om een auto te vinden voor hetzelfde geld die hetzelfde bied.
Als je weinig geeft om status, de iets goedkopere uitstraling en materiaalgebruik dan heb je er echt een prima auto aan met de Renault techniek lijkt mij.

En op basis van bovenstaande foto smoelt het inmiddels ook al gewoon prima vergeleken met de eerste modellen op Hollandse bodem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferluci92
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-04 15:42
@Kartmans1 Zojuist te horen gekregen dat de levering van mijn 308 opgeschoven is van week 39 naar week 43..
Reden: vertraging in de fabriek..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas1979
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-10 12:04

Ik mag nog tot half november wachten op de Logan MCV Stepway.Half mei besteld. Ik kom overigens ook van een Megane Estate, en daar moest ik toentertijd ook 5 maanden op wachten... heb ik weer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:02

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Bij nieuwe auto's varierend van 35k tot 40k.
Wat kan ik gemiddeld verwachten qua korting? (aanschaf, geen lease)

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti28
Mad-Matt schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 18:10:
Bij nieuwe auto's varierend van 35k tot 40k.
Wat kan ik gemiddeld verwachten qua korting? (aanschaf, geen lease)
Ehm, welk stukje uit de titel Keuze leaseauto snap je precies niet? (Niet lullig bedoelt maar ik kon het niet laten hahaha) Dat gezegd hebbende, kijk eens verder in het forum en als er geen topic bestaat waar je vraag in beantwoord wordt, dan maak je dr eentje aan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

dfrenner schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 16:42:
[...]

Ik had laatst een dag een leen 108 mee..... 200 snelwegkilometers in zo'n kleine auto... Ik was ontzettend blij om mijn 308 weer op te kunnen halen. Ik ben hem weer heel wat meer gaan waarderen in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Laatst online: 21-09 08:45
[...]

Je hebt helemaal gelijk.
Komt-ie:

Qua auto:

Toyota RAV4 dynamic hybrid 2WD, geen 7 stoelen, 197pk met CVT automaat heerlijk _/-\o_ rijd heel anders dan een Prius

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• GeeMoney
@pitchdown

Hij is bij de dealer aangekomen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/S6HMZMthgyJBKJr1S3aIP4nN/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HLUJZ2iKreEunxhavgjSkXvk/medium.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ragged

ragged

2

ooooooeehhhh :9~
Die R-line's zijn zo netjes...staat ze nog beter dan de Passat/Golf.
Misschien over een paar jaartjes.... :X

[ Voor 13% gewijzigd door ragged op 06-09-2017 09:45 ]

1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-10 14:54

Nohead

PSN ID: Nohead

Hele dikke bak zo :) Like

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:02

Mad-Matt

TheDoctor#2181

marti28 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 18:44:
[...]

Ehm, welk stukje uit de titel Keuze leaseauto snap je precies niet? (Niet lullig bedoelt maar ik kon het niet laten hahaha) Dat gezegd hebbende, kijk eens verder in het forum en als er geen topic bestaat waar je vraag in beantwoord wordt, dan maak je dr eentje aan :)
Ik snap het topic, alleen dacht hier in het meest relevante topic te zitten. Vind het onzinnig om er een apart topic aan te wijden als ik na 2 a 3 reacties al voldoende weet.

Ik ben absoluut geen VW-fan, maar jezus wat is die Tiguan met R-line een toffe bak zeg. _/-\o_

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Ah, en je bent gelijk gaan kijken?
Wanneer wordt ie uitgeleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
pitchdown schreef op woensdag 6 september 2017 @ 10:15:
[...]

Ah, en je bent gelijk gaan kijken?
Wanneer wordt ie uitgeleverd?
Foto's zijn gemaakt door de verkoper en die mailde mij.
Volgende week woensdag, zelfde datum als jou.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-10 13:10

Rem

GeeMoney schreef op woensdag 6 september 2017 @ 10:21:
[...]

Foto's zijn gemaakt door de verkoper en die mailde mij.
Volgende week woensdag, zelfde datum als jou.
Ik zal zo eens langsrijden, praktisch in mijn achtertuin. Herkende de plek meteen. ;)
Dikke bak!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Batiatus
Dikke bak hoor, wat voor motor zit erin? :>

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-08 19:06
Zonet even met de dealer gebeld na een lange radiostilte.
Blijkt dat de Megane al bij hun staat en rijklaar is gemaakt!
Enige wat nog zou moeten gebeuren was afspraak voor afleverdatum maken en dan poetsen.
Volgende week woensdag komen ze hem eindelijk langsbrengen!
Excited!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WasBak
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Netjes! Ik ben een dag voor jou aan de beurt.
Maar geen LED-Plus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Batiatus schreef op woensdag 6 september 2017 @ 15:18:
[...]

Dikke bak hoor, wat voor motor zit erin? :>
De 2.0TDI DSG-7 bak. 150pk
WasBak schreef op woensdag 6 september 2017 @ 16:46:
[...]

Netjes! Ik ben een dag voor jou aan de beurt.
Maar geen LED-Plus?
Wel LED plus maar geen dynamisch meesturende koplampen.
Dus in principe zelfde lichten alleen ze draaien niet mee in de bochten. (was weer 800 euro ;) )

Ik heb trouwens Adaptive Lane Guidance, dit terwijl dit eigenlijk bij het TJA pakket hoort wat ik niet besteld heb. Zou het er stiekem toch op zitten? In Australië is bevestigd dat de MY18 modellen standaard TJA hebben. (althans, behalve de 115pk benzine comfortline)

[ Voor 65% gewijzigd door GeeMoney op 06-09-2017 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
@Rem En? Nog langs geweest? :)
Ik was er ook even langs vanmiddag, even rondje omheen gelopen en extra foto's gemaakt .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• interminded
iceme schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 21:18:
[...]

Toyota RAV4 dynamic hybrid 2WD, geen 7 stoelen, 197pk met CVT automaat heerlijk _/-\o_ rijd heel anders dan een Prius
Thanks, leuke stoere auto, maar voor dat geld denk ik dat een 5008, Grand Scenic, Touran of Tiguan leuker zijn uitgerust.

• ragged

ragged

2

GeeMoney schreef op woensdag 6 september 2017 @ 20:00:
@Rem En? Nog langs geweest? :)
Ik was er ook even langs vanmiddag, even rondje omheen gelopen en extra foto's gemaakt .
Ophoesten die foto's :)

1

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-10 15:09

Ktenolix

Pijlsnel

Ik ben jaloers op de Tiguan :) (wilde er zelf ook een, maar was te duur voor mijn budget en portomonnee :P)

Ik heb een dilemma. Mijn leasecontract loopt eind januari af. Ik al heb een keuze gemaakt voor de volgende auto, namelijk een Peugeot 308 SW Blue Lease GT-Line uitvoering, diesel. Daar zijn op dit moment twee diesel modellen van beschikbaar, een 2.0L handbak en 2.0L automaat. Binnenkort komt daar ook een 1.5L handbak bij, dat hoogstwaarschijnlijk goedkoper is dan de 2.0L smaken en volgens de dealer ook zuinig is (dus wellicht goedkoper in lease?)
Echter is de prijs van de 1.5L nog niet beschikbaar, maar die kan elk moment komen. Alleen komt het einde van mijn contract ook dichterbij en de levertijd lag rond de 3 maanden (in ieder geval voor de 2.0 motor). Ik kan wel wachten, maar het begint ook te kriebelen om hem te gaan bestellen.

In ieder geval dus deze uitvoering:

Peugeot 308 SW Blue Lease GT-Line
  • 2.0 of 1.5 diesel
  • Blue Magnetic metaallak
  • Keyless entry
  • DENON geluidsinstallatie
  • Trekhaak
Ik heb al een offerte voor de 2.0 variant (zonder Denon). Voor 40.000km/j en 48mnd kost ie rond de 772,- p/m.

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

• Kartmans1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:37
Ferluci92 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 17:35:
@Kartmans1 Zojuist te horen gekregen dat de levering van mijn 308 opgeschoven is van week 39 naar week 43..
Reden: vertraging in de fabriek..
Hmm, had twee weken geleden gemaild naar de dealer, en die vertelde mij week 40 ipv week 39. Nog niets gehoord van een verdere vertraging.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeeMoney
U vraagt, wij draaien:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BpK22GBfYQOydovcEG4PiTUV/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TQIMxQWDQLk4ppAso7znKKYT/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cCEJkPN2Kh1ryQWy5TiCF4ap/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HLUJZ2iKreEunxhavgjSkXvk/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SUNOo1lpNXCoeztsAIw0ELEy/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7SSXctwpaHv4SYnZ2JQz4cU9/medium.jpg

• ragged

ragged

2

Mooie auto man, jammer dat je m' nog niet mag rijden. :9

Soon. >:)

1

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:20

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Cunning linguist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
ragged schreef op donderdag 7 september 2017 @ 07:57:
[...]

Mooie auto man, jammer dat je m' nog niet mag rijden. :9

Soon. >:)
Dank je! Inderdaad, laatste loodjes wegen het zwaarst :9
Bart ® schreef op donderdag 7 september 2017 @ 08:05:
[...]
Ziet er goed uit _/-\o_
Wat kost die bak?
55k in deze uitvoering .

[ Voor 28% gewijzigd door GeeMoney op 07-09-2017 08:21 ]

• ragged

ragged

2

GeeMoney schreef op donderdag 7 september 2017 @ 08:19:
[...]

Dank je! Inderdaad, laatste loodjes wegen het zwaarst :9

[...]

55k in deze uitvoering .
Altijd benieuwd wat de mensen doen, die in dit soort auto's rijden dan (50k+) Maar dat is wel erg offtopic. :(

1

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-10 16:52

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

ragged schreef op donderdag 7 september 2017 @ 08:23:
[...]

Altijd benieuwd wat de mensen doen, die in dit soort auto's rijden dan (50k+) Maar dat is wel erg offtopic. :(
Die mensen rijden gewoon in die auto's, tenminste, ik ga er niet vanuit dat ze de auto leasen om na 3 jaar weer in te leveren met 10k kilometer op de teller ;)

Zo'n rare vraag is het overigens niet hoor, alleen zullen er dan mensen zijn die graag willen dat dat in een ander topic gedaan wordt. Ik vind dat het in dit topic of in het leaseregelingen topic past. Maar dat terzijde.

Voor jouw info: ik rijd ook een duurdere auto (Volvo S60 van bijna 50k). Beroep: schade expert.50k km per jaar, werkgebied (met de auto) alles in een straal van 500km van Rotterdam (is het verder dan met vliegtuig). Ik zit dus ook vrij veel in de auto en kan de luxe wel waarderen.

[ Voor 11% gewijzigd door AllSeeyinEye op 07-09-2017 08:47 . Reden: Ook maar iets uitgebreid zoals GeeMoney ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• GeeMoney
@ragged voornamelijk veel rijden inderdaad :) .Zoals @AllSeeyinEye ook aangeeft.

Ik maak zo'n 60k kilometers per jaar (soms iets meer, soms iets minder maar zeker 55k a 2.5 tot 3 uur per dag) . Dat komt vanwege mijn woonplaats en mijn werk wat in het hele land kan plaats vinden.
Sinds januari dit jaar heb ik een eigen onderneming in de IT. Daardoor is het wel iets makkelijker om een dergelijke auto te rijden (ik heb het nu immers zelf voor het zeggen). In mijn loondienst periode zaten mijn auto's tussen de 35 en 40k. Maar dat kwam vooral door corporate richtlijnen en gemaximaliseerde lease bedragen, niet omdat mijn salaris of thuis situatie het niet konden hebben.

Het is dus bijna een tweede woning, en dan is een beetje comfort en spielerij wel gerechtvaardigd in mijn ogen :P .

[ Voor 12% gewijzigd door GeeMoney op 07-09-2017 08:44 ]

Pagina: 1 ... 99 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic