Ik heb op dit moment de Golf 1.0 TSI 3 cilinder mee als vervangend vervoer.
Ten opzichte van de Golf 6 is hij toch wel wat voorruit gegaan kwa wegligging, maar het zit nog kilometers ver vandaan van een Focus bijvoorbeeld. Verder weinig gevoel met de weg, inmens groot zeilboten stuur, als je van de 308 overstapt. Waar de Golf 6 echt rechtdoor wil, als je een bocht neemt, heeft deze dat veel minder. Maar het deinen heeft hij wel. Ik was best verbaasd dat hij dus de bocht om ging, bij een sportieve bocht, dat gevoel geeft de auto totaal niet mee. Er zit überhaupt weinig gevoel met de weg in. Meestal zie je dan dat dergelijke auto's snel last hebben van onderstuur, maar dat valt mij 100% mee.
De motorisering voelt erg traag aan, echt een naaimachine, terwijl hij niet traag is. Hij is eigenlijk best vlot. Vreemde gewaarwording.
Maar de afwerking vind ik echt spartaans. Ik begrijp al die autojournalisten echt niet... Hoe kun je dit nu zo goed afgewerkt vinden, het feit dat ik bij de deuren gewoon de carossorie lak zie zitten, doet mij heel erg aan onze Corsa uit 2005 denken. Het valt mij bij andere auto's niet zo op, maar het is toch gebruikelijk dat je binnenin niet de kleur van de auto ziet zitten? Dat is toch normaliter met bekleding bekleed!? Dat dit soort dingen bij Dacia spelen is logisch, maar VW?
Ja de deuren vallen wat degelijker dicht, maar ook het harde plastic bij de handrem en in plaats van kieren en naden, hebben ze een gigantisch diepteverschil.
Nee al met al, zal ik dit nog minder snel overwegen dan ik al deed... Blij als de 308 weer klaar is
Het is trouwens een comfortline, maar volgens mij is dat redelijk basic.
[
Voor 12% gewijzigd door
BlakHawk op 05-09-2017 12:14
]