Keuze leaseauto - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 89 ... 106 Laatste
Acties:
  • 656.237 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-10 21:32
lowfi schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 10:06:
[...]

Zeer specifieke toepassing natuurlijk. Overigens doen BMW, Mercedes & Audi het ook allemaal zonder touchscreen...
Herstel, ik gebruik het waarvoor het ontwikkeld is :+

Maar los van mijn toepassing is het gewoon beter doordacht, ergonimscher en veiliger en dat was mijn statement. Dat iemand een beperkt netwerk heeft en slechts een aantal contacten belt kan zo zijn, maar staat los van ergonomie en gebruiksvriendelijkheid.

Die oplossingen vatte ik samen onder het overig gepruts. Renault doet (of deed? Vorige generatie megane) dat ook met zo'n inimini knopje po de radio. Met een draaiwieltje cijfertjes selecteren en dat 10x ondertussen leg je 5km op de autobaan af met alle aandacht aan je radio of het wel goed gaat. Dat vind ik dus echt ouderwets. Nu heeft bmw een perfecte voicecontrol dus kun je het nummer gewoon opnoemen, ook prima oplossing :+

Zoals ik al eerder schreef, techniek moet voor mij werken en moet niet iets gaan beperken. Ik verwacht dat basale veel gebruikte functies makkelijker en eenvoudiger in gebruik worden.
Niet dat als bij bijv de 308, de klima weg gestopt wordt in een submenu, etc etc. Gelukkig hebben ze die fout bij peug nu ook ingezien maar toch >:)

[ Voor 19% gewijzigd door thefox154 op 18-07-2017 11:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Batiatus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-09 15:14
remzor schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 09:51:
[...]

Oh, dat is netjes. Mijn vriendin moest rekening houden met zeker 3 maanden, ook door de zomerperiode. Maar dat is dus wel een D3 met 2 pakketten 'lines' erop.
Heb jij nog extra's, of had je die al vermeld? :9
Nee ik hem m helemaal standaard gehouden verder :) . Alleen de lak is aangepast, Onyx Black.
Voordat de Business Sport er was, ben ik bezig geweest met het samenstellen van een R-Design.. ben nu goedkoper uit met een dikkere motor en alle opties die ik wil haha :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:23
thefox154 schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 11:29:
[...]

Herstel, ik gebruik het waarvoor het ontwikkeld is :+

Maar los van mijn toepassing is het gewoon beter doordacht, ergonimscher en veiliger en dat was mijn statement. Dat iemand een beperkt netwerk heeft en slechts een aantal contacten belt kan zo zijn, maar staat los van ergonomie en gebruiksvriendelijkheid.

Die oplossingen vatte ik samen onder het overig gepruts. Renault doet (of deed? Vorige generatie megane) dat ook met zo'n inimini knopje po de radio. Met een draaiwieltje cijfertjes selecteren en dat 10x ondertussen leg je 5km op de autobaan af met alle aandacht aan je radio of het wel goed gaat. Dat vind ik dus echt ouderwets. Nu heeft bmw een perfecte voicecontrol dus kun je het nummer gewoon opnoemen, ook prima oplossing :+

Zoals ik al eerder schreef, techniek moet voor mij werken en moet niet iets gaan beperken. Ik verwacht dat basale veel gebruikte functies makkelijker en eenvoudiger in gebruik worden.
Niet dat als bij bijv de 308, de klima weg gestopt wordt in een submenu, etc etc. Gelukkig hebben ze die fout bij peug nu ook ingezien maar toch >:)
Agree to disagree dan maar. Lelijk blijft het :+

Kan je niet tegen een Volvo praten? Bel 06 12345678.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Zo, bestelling bevestigd en ook door de garage geplaatst.
Skoda OctCavia Combi 1.6 TDI DSG Style Bus, Tech Pakket, camera, DAB en elec achterklep.

Levertijd verwacht nu: week 48.... FML...

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-10 20:24
flowiej schreef op maandag 17 juli 2017 @ 15:14:
Hallo Mede-Tweakers :),
Wat zouden jullie kiezen en waarom? Ik sta ook open voor eventuele andere merken modellen. :)
Mazda 3 gtm _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:08
RZor schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 18:37:
Skoda OctCavia Combi 1.6 TDI DSG Style Bus, Tech Pakket, camera, DAB en elec achterklep.

Gefeliciteerd, houd er rekening mee dat week 48 weleens week1 a 2 konden worden. Leasemaatschappijen leveren vaak in December geen auto's meer uit ivm jaartal kenteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor

RZor

Sorry!

GeeMoney schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 21:56:
[...]

Gefeliciteerd, houd er rekening mee dat week 48 weleens week1 a 2 konden worden. Leasemaatschappijen leveren vaak in December geen auto's meer uit ivm jaartal kenteken.
Beter dat ze dan eerder kunnen leveren. Mijn leasecontract loopt op 5 december af namelijk.

Ze zoeken t fijn maar verder uit, ik ben blij dat ie nu besteld is, drie weken na aanvraag.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:01

avotar

P0werd by Black Coffee

RZor schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 18:37:

Ah, de levertijd is weer wat naar beneden?

Mijne besteld week 16 en week 39 wordt hij verwacht.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RZor

RZor

Sorry!

avotar schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 06:44:
[...]

Ik vind 18 weken levertijd anders flink van de zotten. 2 maanden oid prima, maar 4,5 maand??

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

RZor schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 08:21:
[...]

Ik vind 18 weken levertijd anders flink van de zotten. 2 maanden oid prima, maar 4,5 maand??
preaching to choire.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:25
avotar schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 06:44:
[...]

Toevallig recent met PON gemaild en gebeld inzake de levertijd. Ondanks de vakantietijd hebben ze een opschaling gedaan aan de productielijn om de grote vraag bij te kunnen benen. Hierdoor zou de productie ook sneller moeten gaan. Mijne is ook met een maand verlaat, zou eerst eind augustus zijn is nu eind september, daarop was ik ook niet zo blij (ik rijd al sinds november 2016 in een huur auto, eerste order al gedaan in januari)

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
marti28 schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 14:08:
De kogel is door de kerk! Vandaag reactie gekregen van de leasemij's op mijn offertes. Ter info hier even de ingediende auto's met bedragen (op basis van 4 jaar / 40k):

Skoda Octavia HB 1.0 TSI DSG Style Business met ACC, DAB, vaste trekhaak, zwarte spiegelkappen en zwarte bumperlip: 593 + 356 (brandstof)
Volvo V40 D3 Geartronic Business Sport Luxury Line met vaste trekhaak: 755 + 224 (brandstof)
Volvo V40 D2 Geartronic Nordic+ met IntelliSafe Pro Line met vaste trekhaak: 725 + 208 (brandstof)

Het wordt de V40 D2 Nordic+ in het wit, standaard velgen en het lichte interieur. Volgende week de offerte definitief doornemen met de leasemij en dan kan 'ie besteld gaan worden.

En dan nu het lange, lange wachten... :P
Ik was een beetje door het topic aan het lezen en zal je posts over je V40.

Ik heb zelf een V40 Nordic+ D3 GearTronic MY17, heerlijke auto. Een must have optie is toch echt wel de neerklapbare passagiersstoel. Je kunt dan ook gewoon bij de Ikea een kast van 220+ in de auto schuiven zonder probleem. Heb je dat gemis t.o.v. de Octavia gecompenseerd.

In het verleden een MY14 D2 Powershift gehad met de Intellisafe ProLine en ik was wisselend enthousiast over de ACC. Als het op de weg te rustig is, reed ik liever op de CC. Als het wat drukker is vond ik de ACC beter tot zijn recht komen. Misschien is er in 3 jaar nog wat gefinetuned, maar reken in ieder geval erop dat je nog een keer verrast gaat worden door het "gedrag" van de ACC :).

Daarnaast... Ik heb kinderen (bijna 6 en 9) en eigenlijk pas dat allemaal prima in de auto. Ben zelf normaal qua lengte (1,86) en het is allemaal goed te doen. Ik tel pas een jaar of 3 bij, dus de kinderwagentijd heb ik in onze Hyundai i30 CW (ruim!) gedaan. Als ik een V60 mee naar huis heb (collega's of poolauto) dan hoor ik de kinderen wel zeggen dat ze meer ruimte hebben, maar het is niet dat ze in de V40 te weinig ruimte hebben. Ik wissel iets vaker van auto, maar ik durf nu al bijna te zeggen dat het weer een V40 wordt ipv een V/S60. Mocht je 3 kinderen hebben is de V/S60 achterbank wel iets ruimer (breder) bemeten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti28
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 08:57
fredkroket schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 09:20:
[...]

Ik was een beetje door het topic aan het lezen en zal je posts over je V40.

Ik heb zelf een V40 Nordic+ D3 GearTronic MY17, heerlijke auto. Een must have optie is toch echt wel de neerklapbare passagiersstoel. Je kunt dan ook gewoon bij de Ikea een kast van 220+ in de auto schuiven zonder probleem. Heb je dat gemis t.o.v. de Octavia gecompenseerd.

In het verleden een MY14 D2 Powershift gehad met de Intellisafe ProLine en ik was wisselend enthousiast over de ACC. Als het op de weg te rustig is, reed ik liever op de CC. Als het wat drukker is vond ik de ACC beter tot zijn recht komen. Misschien is er in 3 jaar nog wat gefinetuned, maar reken in ieder geval erop dat je nog een keer verrast gaat worden door het "gedrag" van de ACC :).

Daarnaast... Ik heb kinderen (bijna 6 en 9) en eigenlijk pas dat allemaal prima in de auto. Ben zelf normaal qua lengte (1,86) en het is allemaal goed te doen. Ik tel pas een jaar of 3 bij, dus de kinderwagentijd heb ik in onze Hyundai i30 CW (ruim!) gedaan. Als ik een V60 mee naar huis heb (collega's of poolauto) dan hoor ik de kinderen wel zeggen dat ze meer ruimte hebben, maar het is niet dat ze in de V40 te weinig ruimte hebben. Ik wissel iets vaker van auto, maar ik durf nu al bijna te zeggen dat het weer een V40 wordt ipv een V/S60. Mocht je 3 kinderen hebben is de V/S60 achterbank wel iets ruimer (breder) bemeten :).
Voor die Ikea meuk van 220cm heb ik een trekhaak er achter laten monteren. Die moest ik sowieso al hebben voor de fietsendrager, maar dan kan ik er ook zo een aanhangertje achter gooien.

Je bent wel een van de weinigen die ik hoor dat met twee kids het allemaal dikke prima is. Maar wellicht ook omdat de jouwe wat ouder zijn. Ach, hooguit dat aan het eind van de looptijd de eerste er is / in aantocht is, dus dat is voor mij allemaal geen probleem.

Wel zit ik nog te twijfelen om hem te laten chippen. Een D3 paste niet in het budget in dezelfde uitvoering, maar chippen en dat zelf aftikken mag wel van de leasemij. Nu nog een dealer approved chipper vinden voor straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
marti28 schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 09:57:
[...]

Wel zit ik nog te twijfelen om hem te laten chippen. Een D3 paste niet in het budget in dezelfde uitvoering, maar chippen en dat zelf aftikken mag wel van de leasemij. Nu nog een dealer approved chipper vinden voor straks.
Rica te waalwijk, de D2 krijgt dan 150 PK of stage 2 naar 177pk. Kun je mooi zien hoe erg Volvo dat blok eigenlijk geknepen heeft om aan de absurde regelgeving te voldoen.

Alleen dealerapproved ga je hem niet vinden, dat is bij Volvo Polestar en deze blijven van de D2 motoren af.

[ Voor 26% gewijzigd door thefox154 op 19-07-2017 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
thefox154 schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 10:11:
[...]

Rica te waalwijk, de D2 krijgt dan 150 PK of stage 2 naar 177pk. Kun je mooi zien hoe erg Volvo dat blok eigenlijk geknepen heeft om aan de absurde regelgeving te voldoen.

Alleen dealerapproved ga je hem niet vinden, dat is bij Volvo Polestar en deze blijven van de D2 motoren af.
Wat is de reden dat ze daar vanaf blijven dan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
marti28 schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 09:57:
[...]

Voor die Ikea meuk van 220cm heb ik een trekhaak er achter laten monteren. Die moest ik sowieso al hebben voor de fietsendrager, maar dan kan ik er ook zo een aanhangertje achter gooien.

Je bent wel een van de weinigen die ik hoor dat met twee kids het allemaal dikke prima is. Maar wellicht ook omdat de jouwe wat ouder zijn. Ach, hooguit dat aan het eind van de looptijd de eerste er is / in aantocht is, dus dat is voor mij allemaal geen probleem.

o.t.
Tja... Natuurlijk is meer ruimte fijn, maar ik denk dat ik wat meer met mijn benen op de grond sta. Er zijn steeds meer mensen waarbij het echt een beetje naar hun hoofd gestegen is (mijn mening), dat je zonder Audi A8 of andere enorme station je kinderen niet meer kunt vervoeren. Ik weet dat ik nu een hoop mensen over me afroep met allerlei redenen waarom het wél zo zou zijn, maar zelfs mijn badmintonteam hoor ik ook amper klagen als we met 4 man op stap zijn met een V40 (alle spullen mee, iedereen zit gewoon normaal).

Een V40 heeft voor heel veel dingen gewoon ruimte zat, alleen als je per se een lifestyle compliant buggy wil omdat de rest van de vinex wijk die ook heeft dan kunnen dingen lastig worden :).

Ik zal ophouden met het ranten tegen de kudde :9.
/o.t.

De D2 en D3 schelen technisch gezien ook amper (zeker in de automaat uitvoering), dus mogelijkheden genoeg qua chippen.

Verschil tussen een D2 en D3 handbak is wat groter (kijk maar naar de gewichten in de technische specificaties). De remmerij bij een D2 handbak is bijvoorbeeld anders (kleinere schijven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
fredkroket schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 10:21:
[...]

o.t.
Tja... Natuurlijk is meer ruimte fijn, maar ik denk dat ik wat meer met mijn benen op de grond sta. Er zijn steeds meer mensen waarbij het echt een beetje naar hun hoofd gestegen is (mijn mening), dat je zonder Audi A8 of andere enorme station je kinderen niet meer kunt vervoeren. Ik weet dat ik nu een hoop mensen over me afroep met allerlei redenen waarom het wél zo zou zijn, maar zelfs mijn badmintonteam hoor ik ook amper klagen als we met 4 man op stap zijn met een V40 (alle spullen mee, iedereen zit gewoon normaal).

Een V40 heeft voor heel veel dingen gewoon ruimte zat, alleen als je per se een lifestyle compliant buggy wil omdat de rest van de vinex wijk die ook heeft dan kunnen dingen lastig worden :).

Ik zal ophouden met het ranten tegen de kudde :9.
/o.t.
Het is een luxe "probleem" natuurlijk, dat begrijp ik ook wel. Maar als je de keuze hebt, waarom niet? Het word immers gewoon betaald door de berijder.
Ik ga het liefst op pad met alles in de kofferbak en met 2 jonge kinderen is dat met de spullen die ik mee wil onmogelijk in de V40. (luxe probleem dus) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
GeeMoney schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 10:15:
[...]

Wat is de reden dat ze daar vanaf blijven dan?
Polestar pakt nooit de D2 modellen aan.
Zal wel of met uitstraling te maken hebben, of met euro's.

Een d3 kost pak hem beet 3k meer, als je met een tuningspakketje van 700 euro hetzelfde bereikt en een dealer vertelt dat, dan zit de d3 in een lastig verkoopbaar hoekje.

Zelfde euvel als mini had met de vorige generatie one/cooper. Allemaal dezelfde 1.6 benzine en zelfde handbak. En dan leveren in uitvoeringen van ~75pk tot ~120pk. Pak je een 75pk versie heb je gewoon een geheel vlakke vermogensopbouw, je gaat even langs Beek Autoracing en voor 395 heb je ook de 120pk versie. Die bij de dealer 6k meer koste destijds. Maar ja bmw is streng, een aanpassing buiten bmw is dag garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-10 14:39
thefox154 schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 10:31:
[...]

Polestar pakt nooit de D2 modellen aan.
Zal wel of met uitstraling te maken hebben, of met euro's.

Een d3 kost pak hem beet 3k meer, als je met een tuningspakketje van 700 euro hetzelfde bereikt en een dealer vertelt dat, dan zit de d3 in een lastig verkoopbaar hoekje.

Zelfde euvel als mini had met de vorige generatie one/cooper. Allemaal dezelfde 1.6 benzine en zelfde handbak. En dan leveren in uitvoeringen van ~75pk tot ~120pk. Pak je een 75pk versie heb je gewoon een geheel vlakke vermogensopbouw, je gaat even langs Beek Autoracing en voor 395 heb je ook de 120pk versie. Die bij de dealer 6k meer koste destijds. Maar ja bmw is streng, een aanpassing buiten bmw is dag garantie.
Maar Polestar doet bijvoorbeeld wel de XC60 (2016) D4, die daarmee hetzelfde vermogen krijgt als de D5. Prijsverschil tussen deze 2 bij Volvo is zo'n 2.000 euro. De Polestar chip is vast goedkoper dan dat.. Dan ben je toch ook gek als je de D5 koopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Tankiej schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 10:54:
[...]

Maar Polestar doet bijvoorbeeld wel de XC60 (2016) D4, die daarmee hetzelfde vermogen krijgt als de D5. Prijsverschil tussen deze 2 bij Volvo is zo'n 2.000 euro. De Polestar chip is vast goedkoper dan dat.. Dan ben je toch ook gek als je de D5 koopt?
De D5 kan je ook voor diezelfde knaken weer pushen naar +30PK ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MA®K
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-10 09:00
Vanochtend een belletje gehad van de LM, de Q2 staat volgende week al klaar om opgehaald te worden. Paar weken terug gaf men aan dat levering begin september zou worden, blijkbaar heeft men in Ingolstadt wat overuren gemaakt.

Vrijdag kan ik hem ophalen, dus ruim een maand eerder kan ik er al in rond toeren :D

Life to is short, not too

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07 15:48
thefox154 schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 10:11:
[...]

Hé dat is vet! Ik heb net een tweedehands D2 gekocht en hier 6 maanden garantie op. Lijkt me gaaf hierna even die chiptuning toe te passen. Ik zie dat je voor 90 euro zelf ook zo'n apparaat kunt kopen.Waarom is het prijsverschil zo groot met een chiptuning door hen uitgevoerd? (690 euro). EDIT: Laat maar, je moet ook de software kopen a 695, maar dan kun je hem zelf tunen.

Wellicht een beetje off-topic, als er andere topics zijn die daar over gaan dan zal ik dat eens bekijken.

[ Voor 5% gewijzigd door Tc-Chub op 19-07-2017 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
Tc-Chub schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 11:17:
[...]

Hé dat is vet! Ik heb net een tweedehands D2 gekocht en hier 6 maanden garantie op. Lijkt me gaaf hierna even die chiptuning toe te passen. Ik zie dat je voor 90 euro zelf ook zo'n apparaat kunt kopen.Waarom is het prijsverschil zo groot met een chiptuning door hen uitgevoerd? (690 euro). EDIT: Laat maar, je moet ook de software kopen a 695, maar dan kun je hem zelf tunen.

Wellicht een beetje off-topic, als er andere topics zijn die daar over gaan dan zal ik dat eens bekijken.
Idd offtopic, het ging wel over de 2.0 diesel, dus vanaf zeg maar grofweg 2015. Als je de 1.6 diesel heb gekocht dan kunnen ze er ook wel wat mee maar de winst is kleiner meen ik uit mijn hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
thefox154 schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 12:21:
[...]

Idd offtopic, het ging wel over de 2.0 diesel, dus vanaf zeg maar grofweg 2015. Als je de 1.6 diesel heb gekocht dan kunnen ze er ook wel wat mee maar de winst is kleiner meen ik uit mijn hoofd.
Ah, dat is zonde! Wellicht kunnen ze dan ook iets met de prijs... ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor

RZor

Sorry!

DonJunior schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 08:38:
[...]

Toevallig recent met PON gemaild en gebeld inzake de levertijd. Ondanks de vakantietijd hebben ze een opschaling gedaan aan de productielijn om de grote vraag bij te kunnen benen. Hierdoor zou de productie ook sneller moeten gaan. Mijne is ook met een maand verlaat, zou eerst eind augustus zijn is nu eind september, daarop was ik ook niet zo blij (ik rijd al sinds november 2016 in een huur auto, eerste order al gedaan in januari)
M'n collega met precies dezelfde auto had m met 6 weken binnen, heeft m nu drie weken.
T kan dus wel snel...

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-10 15:52

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Gisterochtend de voorloopauto bij de dealer achtergelaten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FyOaFsQNWUbyJ9See3iq4ptB/full.jpg

en opgehaald:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VQxWBihlvqMbgRf6N9pxgNDN/full.jpg

Ik was al niet ontevreden over de overstap van een 2013 Megane Estate naar een 2017 (16?) Talisman, maar de nieuwe 5008 is echt een hele fijne luxe auto. Het is een 1.6HDi GT-Line in Gris Amazonite geworden. Ondanks de 'slechts' 120pk motor is hij heel wat vlotter dan de dCi110 en dCi115 modellen die ik hiervoor reed, en dan heb ik de Sport stand nog niet ingeschakeld gehad. Tot zover dik tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Edmin schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 20:54:

en opgehaald:

Ik was al niet ontevreden over de overstap van een 2013 Megane Estate naar een 2017 (16?) Talisman, maar de nieuwe 5008 is echt een hele fijne luxe auto. Het is een 1.6HDi GT-Line in Gris Amazonite geworden. Ondanks de 'slechts' 120pk motor is hij heel wat vlotter dan de dCi110 en dCi115 modellen die ik hiervoor reed, en dan heb ik de Sport stand nog niet ingeschakeld gehad. Tot zover dik tevreden.
Ben benieuwd naar de binnenkant, ziet er uit als een behoorlijk ruime auto!
Wat doet deze 5008 als ik vragen mag? (catalogus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Laatst online: 09:35

DarkSide

theres no place like ::1

[afbeelding]

en opgehaald:
[afbeelding]

Erg benieuwd naar je ervaringen.
Hij staat bij mij op de shortlist.
En dan met name afspelen van MP3's. Gebruik van Android auto. En hoe ACC werkt.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Laatst online: 07-10 15:52

Edmin

Crew Council

get on my horse!

@GeeMoney , deze uitvoering doet geloof ik ongeveer 45K. Wij leasen op basis van maandbedrag en verplicht 3 jaar/50K Km. Kost op de kop af 1000 euro per maand.

De auto is behoorlijk ruim voor mij als bestuurder (1,86m), maar de hoofdruimte voor volwassenen is achterin wel wat beperkt. Dat komt door het panoramisch schuif-/kanteldak wat binnenruimte vreet.
Wat ook lekker is, is dat het touch screen in deze auto wél gewoon soepel reageert. De iCockpit is echt veel beter dan ik had verwacht.

@DarkSide, ik heb een iPhone maar kan wel even proberen mijn oude Galaxy S5 er aan te hangen. De connected apps werken in ieder geval prima en vlotjes. Wat wil je van de ACC weten?

[ Voor 15% gewijzigd door Edmin op 19-07-2017 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartvw
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:13
Voor de alphabet leaserijders onder ons, de nieuwe merkenacties staan online :
https://www.alphabet.com/nl-nl/merkacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:25
RZor schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 19:13:
[...]

M'n collega met precies dezelfde auto had m met 6 weken binnen, heeft m nu drie weken.
T kan dus wel snel...
Een voorraad model? Tja ik had wat moelijke opties en een hoop miscommunicatie tussen de dealer en PON waardoor de auto uiteindelijk 3x besteld is maar nu dan toch eigenlijk hopelijk misschien gaat komen. :/

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-10 22:48

woutur

Klauwtjes uit!

Bartvw schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 23:23:
Is dat nog iets extra's bovenop hetgeen je uit de calculator krijgt dan?

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:07
Dat is gewoon een verzameling knoppen om een offerte op te vragen. Ik zie nergens een actie.

[ Voor 4% gewijzigd door jongetje op 20-07-2017 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-10 18:43
Meteen kijken ! Moet bijna bestellen :)

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartvw
  • Laatst online: 10:13
jongetje schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 08:50:
[...]

Dat is gewoon een verzameling knoppen om een offerte op te vragen. Ik zie nergens een actie.
Dat klopt, maar binnen de fleetagent zijn de prijzen wel gewijzigd. Weet niet zeker of dit op catalogusprijs/fiscale waarde is, maar een snelle blik leert dat de eigen bijdrage op bv de CHR in mijn geval met 50 per maand omlaag ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
thefox154 schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 12:21:
[...]

offtopic:
Een laatste aanvulling. Ik heb dit nagevraagd, de 1.6 persen ze van 115 naar 140 pk en van 270 naar 330nm. Wat mij betreft een behoorlijke vooruitgang. Ik denk dat de 2.0 dus nog verder kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
[afbeelding]

en opgehaald:
[afbeelding]

gefeliciteerd, het is niet mijn type auto en merk, maar ik snap wel waarom mensen hiervoor kiezen.

leuk detaild, de tekst aan de muur, je zou het zomaar missen als je je nieuwe auto op komt halen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Edmin schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 22:14:

@DarkSide, ik heb een iPhone maar kan wel even proberen mijn oude Galaxy S5 er aan te hangen. De connected apps werken in ieder geval prima en vlotjes. Wat wil je van de ACC weten?
Hoe goed reageert deze? Is de afstand goed en niet te ruim.
Hoe werkt hij in de file?

Mijn huidige ACC in de golf werkt voor mij erg goed. De minimale ruimte zou iets kleiner mogen, maar over het algemeen prima. Hij ziet ook ruim op tijd de voorganger en remt zoveel mogelijk op de motor af en remt niet abrubt. Ook iemand die plots voor je gaat pakt hij goed op.

Ik las ergens dat de minimale ruimte veel te groot gehouden werd bij peugeot.
Maar ben voornamelijk benieuwd of jij het gewoon prettig vindt werken.

Zelf moet ik nog wel wat KM's voordat mijn auto vervangen moet worden. En tegen die tijd zal ik nog uitgebreid een aantal proefritten maken. Maar ben gewoon benieuwd. Omdat de 5008 best een aparte verschijning is. En toch wat anders dan een Tiguan (de andere op de shortlist)

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozenhands
  • Laatst online: 07-10 19:58
Vandaag te horen gekregen dat mijn Ibiza FR pas half november geleverd gaat worden (maand geleden besteld)... dit vanwege het gekozen Winter pakket... |:(

"That's what I do. I drink and I know things."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoetnik385
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:20
Frozenhands schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 18:57:
Vandaag te horen gekregen dat mijn Ibiza FR pas half november geleverd gaat worden (maand geleden besteld)... dit vanwege het gekozen Winter pakket... |:(
Maar dat is toch volkomen logisch? Wat moet je nou september, oktober (toch volop herfst) met een winterpakket :?

www.steamloco.info

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frozenhands
  • Laatst online: 07-10 19:58
Spoetnik385 schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 19:11:
[...]

Maar dat is toch volkomen logisch? Wat moet je nou september, oktober (toch volop herfst) met een winterpakket :?
Ja, die opmerking kreeg ik ook al van collega's hahaha ;w

"That's what I do. I drink and I know things."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-10 20:47
Net eens even bij de dealer nagegaan wat de status is van de levering van mijn golf variant.
Inmiddels al richting week 38. Dit is nu al 4 keer opgeschoven......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Nu online

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

pitchdown schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 13:12:
Net eens even bij de dealer nagegaan wat de status is van de levering van mijn golf variant.
Inmiddels al richting week 38. Dit is nu al 4 keer opgeschoven......
wat was de eerste levertijd?

Die van mij staat nu gepland om in week 32-33 afgeleverd te worden.
wanneer heb je besteld?

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Nutterd schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 13:23:
[...]

wat was de eerste levertijd?

Die van mij staat nu gepland om in week 32-33 afgeleverd te worden.
wanneer heb je besteld?
Eind mei.
En jij?
Valt ook op dat de datum steeds verder opschuift.
Heb jij ook contact met de dealer mbt de leverdatum?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Na 4 jaar met volle tevredenheid in een Lexus IS300h gereden te hebben kon ik het niet laten om als opvolger voor dezelfde auto te gaan :P Deze keer het facelift model met ook een andere kleur aan de buiten -en binnenkant:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Vdc3BKuRSNjLCNNhluP2Y1TP/full.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vbRak2M7i5ROBryPNeaDlpyh/full.png

De prijs is wel een beetje au. Mijn huidige IS was 42.500 tegen 20% bijtelling, deze 46.500 tegen 22 % :'(
Maar goed, ik heb het er voor over, het rijdt zo ontzettend fijn en relaxed dat andere keuzes vrijwel direct afvielen.

Nu wachten tot November....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-10 09:29
kazuka schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 14:59:
Na 4 jaar met volle tevredenheid in een Lexus IS300h gereden te hebben kon ik het niet laten om als opvolger voor dezelfde auto te gaan :P Deze keer het facelift model met ook een andere kleur aan de buiten -en binnenkant:

Nu wachten tot November....
Verrassend, ik ben niet zo super te spreken over de voortuitgang bij Lexus. Ik rij inmiddels een tijdje in een CT200h en heb ook de nieuwe IS300h geprobeerd. Ik ben heel erg tevreden over mijn CT200h (hij rijdt echt heerlijk, ook bijna niet de bocht uit te krijgen), maar ik had gedacht dat men voor de IS wel wat upgrades paraat zou hebben, of in ieder geval de auto een beetje zouden doorontwikkelen..

Ik was namelijk totaal niet onder de indruk tijdens de proefrit :o Hij rijdt wel heel erg lekker (kan ook niet anders met elektromotor, CVT, achterwielaandrijving en turbo), maar wat betreft alle toeters en bellen ben ik er helemaal niet over te spreken.

Het interieur is 100% hetzelfde als de CT, dus daar zal ik zelf niets van een upgrade merken. Interieur is uiteraard in de basis al erg Japans, met heel veel knopjes. Volgens mij zelfs in de IS met nog meer (overbodige) knopjes dan in de CT. En bijvoorbeeld dat suffe analoge klokje.

Waar ik mij erg aan stoor is de hele slechte feedback die je krijgt van verbruiksmonitor/tripinfo waar je inhoudelijk bijna niets mee kan. Als ik op vakantie ga kan ik bijvoorbeeld niet zien hoeveel brandstof ik heb verbruikt per 'trip'. Want bij elke tussenstop wordt de meting opnieuw gestart en wordt dit gezien als een nieuwe 'trip'. Ook is er een verbruiksmonitor waarbij ik in theorie zou moeten zien hoeveel brandstof ik verbruik. Deze monitor:

Afbeeldingslocatie: https://1.bp.blogspot.com/-j5yl_jt_ZSA/UecxpoHkN8I/AAAAAAAAAjI/FVyuJLsE4Zw/s1600/CT+200h+consumption+gauge.JPG

In plaats van MPG gaat het in Nederland uiteraard op liter/100km. Op de verticale as staat 10 liter/100km, 20 liter/100km en 30 liter/100km... Waarom?? Ik kom nooit boven de 10, dus waarom moet de schaal van 0 tot 30 gaan? Het verschil is niet te zien tussen 3 l/100km en 6 l/100km omdat de balk zo klein is. Toch wel leuk om te weten.. toch? Ik had wel wat meer verwacht van een auto in het luxere segment.

En er zitten er flippers op het stuur om te schakelen... Leuk... maar de auto heeft een CVT bak dus helemaal geen versnellingen. Hele rare optie en praktisch merk je ook niets van het 'schakelen'. Waarom zit het er in? De immersie van het snel optrekken en mooie motorgeluid verdwijnt ook snel zodra je doorhebt dat er een schuifknopje op je dashboard zit om het motorgeluid kunstmatig harder en zachter te zetten... ;(

Dan nog andere hele kleine details wat op den duur wel vervelend wordt. Ik heb bijvoorbeeld ook een dakraam. Als ik de auto uitzet begint de auto te piepen dat het dakraam nog open staat. Maar no way dat je het dakraam dan dicht krijgt, nee, dan moet eerst weer de auto gestart worden. Zelfs op de goedkoopste auto's in het A-segment kun je ondertussen met je autosleutel alles op afstand dicht gooien of zelfs de spiegels inklappen, maar in de Lexus moet het allemaal met het handje :+

Klinkt als een hele azijnpisser, maar ik ben 100% (oké, 95%) tevreden met mijn CT. Maar de IS zit een beetje in de prijsklasse van bijv. een Jaguar XE of de Volvo S90 (bij het afwijken van de gebruikelijke BMW, VW en Audi). Die gaan wel mee in de tijd met een prachtig interieur en dat zie ik nog niet terug bij Lexus.

[ Voor 4% gewijzigd door Divak op 21-07-2017 15:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Oh helemaal mee eens hoor. Lexus laat op enkele vlakken zeker de nodige steken vallen of lopen achter op de concurrentie.

Wat betreft interieur vind ik het in de IS zeker wel wat hoogwaardiger als de CT en met name in de recente facelift hebben ze een aantal zaken verbeterd maar de afwerking haalt het niet bij een recente Audi A4 of BMW 3-serie. Daarnaast is mijn grootste pet peeve de armoedige infotainment van Lexus. Daar lopen ze mijlen ver achter op de concurrentie. Ze weigeren ook Carplay / Android Auto te ondersteunen en gaan stug door met hun eigen zeer matige software.

Echter voor mij weegt dit allemaal niet op tegen de voordelen. Qua comfort, rij-gemak, stilte en rust aan boord zijn ze voor mij onovertroffen. Sommige mensen haten de CVT, ik zou nooit meer anders willen. Zeker niet in combinatie met de sterke elektro motor (de IS heeft overigens geen turbo ;) ) en de 180pk 2.5 vier cilinder is het zo ontzettend soepel allemaal en goed op elkaar afgestemd. Bovendien zijn de tussen acceleraties erg rap, ondanks het gebrek aan snelheids beleving en de duw in de rug van de ontbrekende turbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-10 15:16
Je hebt dus 180 pk uit benzine en daarboven de elektromotor?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Klopt, 223pk gecombineerd vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-10 15:16
Dan is de IS wel een heel stuk vlotter dan de CT (die vond ik een aantal jaar geleden bij een proefrit nogal traag). 7 seconden naar de 100 en 240 top?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

In 8 seconden naar de 100 en begrensd op 200. Geen idee waarom overigens. Hij nodigt ook niet echt uit tot stoplichtsprintjes of hard de hoek omgooien. De IS is echt afgestemd op comfort en zuinigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Volgens mij heeft de CT ook de 1.8 met elektromotor net zoals de Auris en Prius. De IS heeft zoals gezegd een 2.5 liter motor.
Een collega heeft ook de IS300h van voor de facelift en is er erg tevreden over. Zijn leasecontract is net met een klein jaar verlengd volgens mij, dus hij mag er nog tot begin volgend jaar mee. Geen straf, maar ik ben wel benieuwd wat hij hierna gaat uitzoeken. Misschien wel een GS of LS :9~ maar het kan zomaar iets heel anders worden. Hiervoor heeft hij 3 Renault Laguna's gereden; daar is hij vanaf gestapt omdat hij niet nog eens vier jaar in dezelfde auto wilde rijden. Ik verwacht dus niet dat hij voor een facelift IS gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-10 09:29
Klopt, de CT is geen snelheidsmonster. De CVT en elektromotoren zijn wel aardig voor bij het stoplicht maar het is geen hot hatch. Eerder een hot naaimachiebtje. Dankzij de accu's die lekker onderin liggen smijt hij wel lekker door de bochten en kan de auto behoorlijk ver gaan. Daar moet dan ook de lol uit komen.

Voor de rest inderdaad comfort en relaxen. Ik walgde ook van een CVT maar nu vind ik het ook heerlijk. Bij Subaru doen ze het ook al in de sportieve versies. Is ook geen straf om mee te rijden.

[ Voor 9% gewijzigd door Divak op 21-07-2017 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferluci92
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-04 15:42
*offtopic grappig om je whiskycollectie te zien bij whiskybase! Ik heb bij het bedrijf die de website/apps hebben gemaakt stage gelopen en ook meegeholpen in het initiele ontwikkel proces.:) heb er nog een zelf gedistileerde fles whisky aan overgehouden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Een vraag tussendoor.
Hoe worden door de autofabrikanten het aantal liters bagageruimte gemeten?
Is hier een bepaalde standaard voor afgesproken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

pitchdown schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 08:14:
Een vraag tussendoor.
Ik dacht dat er 2 methoden zijn
1: echt met in aantal liters. Dus vloeibaar zeg maar
2: meten met blokken van 10x10x5. En dan kijken hoeveel blokken je kwijt kunt.

Maar volgens mij is het niet altijd duidelijk welke methode gebruikt is. En of het inclusief dubbele bodem of de extra ruimte in bv de plek van het reserve wiel is.
Je vind niet altijd een goed plaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik dacht altijd dat het met piepschuimen bolletjes was tot aan de hoogte van de achterbank maar ik heb geen bron :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-10 14:39
pitchdown schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 08:14:
Een vraag tussendoor.
Ja, er is een standaard voor afgesproken. Volgens mij is dat iets met 'VDA standaard'. Daarmee kan ik echter niet gelijk een beschrijving van de meetmethode vinden, alleen een hoop websites van autofabrikanten en reviews..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pitchdown
in mijn aankomende auto wil ik eigen muziek via een opslagmedia gaan organiseren.
Dit zou kunnen via een SD-kaart of een usb-stick.

Wat is hierin de beste keuze?
Usb-sticks (van bv. 128 GB) zijn beter verkrijgbaar en goedkoper dan SD-kaarten wat ik nutoe terug gezien heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

USB stick is iets meer.future proof.
Heb nu SD card. Maar dit ondersteunt niet elke auto. Dus kans is aanwezig dat ik deze moet vervangen.
USB wordt altijd wel ondersteund.
Hopelijk heb je wel meerdere USB aansluiting aansluitingen. Mocht je ook nog iets van Android auto willen gebruiken kost dat ook een USB aansluiting namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 11:07
pitchdown schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 09:44:
in mijn aankomende auto wil ik eigen muziek via een opslagmedia gaan organiseren.

Usb-sticks (van bv. 128 GB) zijn beter verkrijgbaar en goedkoper dan SD-kaarten wat ik nutoe terug gezien heb.
Dat hangt toch van de auto af die je gaat kiezen (zie topic titel) dan maken die paar tientjes toch niet uit? Ik mijn octavia gebruik ik een sdkaart omdat de usb voor mijn telefoon gebruikt wordt met android auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.d.akkerman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07-10 21:47
Ik heb zelf een usb stick in mn kia van 32 GB en dit werkt voor mij prima.

Ik makkelijker met het toevoegen van muziek want kan zonder adaptor zo in mn Nas of laptop.

Ik vraag me af, is 128 GB niet wat veel? Tenzij je toekomstige auto FLAC afspeelt natuurlijk.
Een beetje mp3 cd is 100mb. Stel dat je dit verhoogd naar 200mb. Dan kun je dik 600 cd erop zetten.
Moet je wel wat uurtjes is je auto zitten wil je die allemaal afluisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Nu online

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik heb een USB stick van 64 Gb in mijn auto met iets meer dan 6000 nummers in 320 kbps. Dat is voor mij genoeg, want dat is ook ongeveer de hele collectie die ik op mijn computer heb staan. Mijn huidige auto eet geen FLAC volgens mij (moet ik nog proberen met een andere player, maar de standaard autoradio iig niet). Als je FLAC gebruikt kan je met 64Gb nog steeds zo'n 2000 liedjes kwijt volgens mij (ongeveer 1000 kbps). Het is aan jezelf om te bepalen of dat genoeg is.

In mijn vorige auto had ik een CD-speler met 6 CD-wisselaar die ook MP3-CD's slikte. Daar had ik ze in lagere kwaliteit op staan, maar dan had ik wel de behoefte om af en toe CD's te wisselen. 6 CD's is iets meer dan 4Gb, dus ik gok ongeveer 400 liedjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-10 22:12
Iemand nog interesse in een nieuwe lease Seat Leon Xcellence? Nog geen maand in gebruik.
Kans aanwezig dat ik een nieuwe werkgever heb, die de auto niet wil overnemen maar de boete wil afkopen :+

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-10 18:43
MGSNK schreef op zondag 23 juli 2017 @ 15:40:
Iemand nog interesse in een nieuwe lease Seat Leon Xcellence? Nog geen maand in gebruik.
Kans aanwezig dat ik een nieuwe werkgever heb, die de auto niet wil overnemen maar de boete wil afkopen :+
Welke leasemaatschappij ?

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-10 22:12
Korvaag schreef op zondag 23 juli 2017 @ 19:09:
[...]

Welke leasemaatschappij ?
U heeft een DM :)

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Ik vind zelf SD prettiger.
Buiten de redenen die al gegeven zijn, stopt mijn usb stick nog wel eens in mijn Octavia. Dat heb ik bij de SD nog niet gehad.

Ik heb een SD kaart van 32gb met eigen muziek en een usb stick met muziek voor de kinderen. Die laatste start nog wel eens helemaal opnieuw (vergeet dus waar hij was toen ik de auto uitzette) of stopt gewoon midden in een nummer. USB stick is verder goed (3e die ik nu gebruik).

Overigens, ga je voor de USB Stick, neem dan iets als dit:
https://www.memoryshop.nl...LaBtvcxEuEd0aAtWuEALw_wcB
Mini USB. Ideaal, zit niet in de weg, je stoot er niet per ongeluk tegen, alleen moet je hem niet laten slingeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:09
USB werkt prima in mijn 308. Heb 'm aangesloten op de USB poort in het dashboardkastje, dus heb er sowieso geen last van dat hij in de weg zit. Echter luister ik het meest naar podcasts in de auto, die ik via Bluetooth stream vanuit Overcast.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd
  • Nu online

Nutterd

pitchdown schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 13:30:
[...]

Eind mei.
En jij?
Valt ook op dat de datum steeds verder opschuift.
Heb jij ook contact met de dealer mbt de leverdatum?
Heb vrijdag toevallig gebeld, en ik kan hem woensdag ophalen :-) krijg bijna het idee
dat ze gewoon vergeten waren te melden dat ze hem binnen hadden.

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online

Ik heb zelf een SD kaartje genomen omdat deze niet in het zicht zit in de Octavia. In de prive auto zit wel een USB stick, maar die heeft geen lampje en is daardoor ook nog prima te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Nutterd schreef op maandag 24 juli 2017 @ 09:29:
[...]

Heb vrijdag toevallig gebeld, en ik kan hem woensdag ophalen :-) krijg bijna het idee
dat ze gewoon vergeten waren te melden dat ze hem binnen hadden.
Wanneer besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd
  • Nu online

Nutterd

23-05-17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Dat is netjes, ik heb 01-05-2017 besteld en sta nu uitlevering op week 36. (2e week sept.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Ivm gunstige regeling voor hybride auto's denk ik na over de A3 e-tron. Rijdt iemand in dit topic toevallig rond met die auto? Zo ja, wat zijn de ervaringen?

Gelet op de levertijden discussies begrijp ik dat het makkelijk 3-5 maanden duurt voordat je een bestelde auto ook daadwerkelijk ontvangt, correct?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl
  • Nu online

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Requiem19 schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 12:46:
Ivm gunstige regeling voor hybride auto's denk ik na over de A3 e-tron. Rijdt iemand in dit topic toevallig rond met die auto? Zo ja, wat zijn de ervaringen?

Gelet op de levertijden discussies begrijp ik dat het makkelijk 3-5 maanden duurt voordat je een bestelde auto ook daadwerkelijk ontvangt, correct?
Even zoeken in dit topic levert een paar vermeldingen op, maar voor zover ik kan zien heeft alleen @TheJVH er recent één gekozen. Ik weet niet of die hem al rijdt. Iets eerder staan al wel wat + en - punten van de E-tron en een Golf GTE (technisch vergelijkbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:13
gwystyl schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 13:02:
[...]

Even zoeken in dit topic levert een paar vermeldingen op, maar voor zover ik kan zien heeft alleen @TheJVH er recent één gekozen. Ik weet niet of die hem al rijdt. Iets eerder staan al wel wat + en - punten van de E-tron en een Golf GTE (technisch vergelijkbaar)
Requiem19 schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 12:46:

Toevallig kan ik hem morgen ophalen. Alleen het 'papierwerk' heeft even geduurd, en de dealer moest er voor mij ook nog een trekhaak op zetten, maar verder is het allemaal heel rap gegaan, binnen ongeveer 2 weken vanaf bestellen naar aflevering. Als ik hem morgen heb opgehaald zal ik wel wat foto's plaatsen :) .

Er zijn nog een aantal dealers die ze nog hebben, maar het gaat wel hard. Als je er één op het oog hebt, zou ik gewoon een afspraak maken en een offerte aanvragen. Die kan dan naar de LM en die maken dan een berekening voor die auto.

Oh, check ook goed welke opties de auto heeft (want die staan bij een voorraadauto natuurlijk vast). Ik wilde bijvoorbeeld wel graag een automatisch dimmende binnenspieger en Adaptive Cruise Control. De Lease Edition is standaard al erg goed uitgerust.

[ Voor 7% gewijzigd door TheJVH op 25-07-2017 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
TheJVH schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 13:04:
[...]

[...]

Toevallig kan ik hem morgen ophalen. Alleen het 'papierwerk' heeft even geduurd, en de dealer moest er voor mij ook nog een trekhaak op zetten, maar verder is het allemaal heel rap gegaan, binnen ongeveer 2 weken vanaf bestellen naar aflevering. Als ik hem morgen heb opgehaald zal ik wel wat foto's plaatsen :) .

Er zijn nog een aantal dealers die ze nog hebben, maar het gaat wel hard. Als je er één op het oog hebt, zou ik gewoon een afspraak maken en een offerte aanvragen. Die kan dan naar de LM en die maken dan een berekening voor die auto.
Dat is heel snel gegaan, nice! Welke opties heb je genomen?

Benieuwd naar je eerste ervaringen :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheJVH
Requiem19 schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 13:05:
[...]

Standaard Lease Edition, en ik wilde dus Adaptive Cruise Control, dus naast de opties van het Lease Edition pakket (zie dit nieuwsbericht onder E-tron) zit er ook nog het Assistentiepakket op. De dealer had een blauwe staan wat ik sowieso wel een mooie kleur vond, en daar zat toevallig ook nog een dimmende binnenspiegel op en een diefstalalarm (wmb niet nodig, maar toch leuk). Zelf heb ik er dan nog een zwenkbare trekhaak op laten zetten.

Volgens mij is hij dan zo compleet als je het maar kan krijgen, met dingen als ACC, Virtual Cockpit, sportstoelen, MMI Plus met navigatie, smartphone integratie met Android Auto, Audi Connect, comfortsleutel, Audi sound system, noem het maar op. Voor de leaseprijs die ik heb gekregen kan je daar nooit een Audi A3 voor bestellen met die opties :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Requiem19 schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 13:05:
[...]

Trouwens (want dat lees ik niet in je verhaal), kijk wel naar de modellen van eind 2016. Dat zijn gewoon modeljaar 2017 auto's, alleen zitten ze nog wel in de 15% bijtelling. Imho zijn ze alleen dan interessant, niet als je ze nu nieuw koopt. Voorraadmodellen zijn dat dan. Ik heb eventueel nog wel een adres voor je die een aantal op voorraad heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
TheJVH schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 13:25:
[...]

Trouwens (want dat lees ik niet in je verhaal), kijk wel naar de modellen van eind 2016. Dat zijn gewoon modeljaar 2017 auto's, alleen zitten ze nog wel in de 15% bijtelling. Imho zijn ze alleen dan interessant, niet als je ze nu nieuw koopt. Voorraadmodellen zijn dat dan. Ik heb eventueel nog wel een adres voor je die een aantal op voorraad heeft.
Nav jouw post had ik door dat je idd moet gaan voor 2016 model met oude lagere leasetarief.

Weet alleen niet zeker of mijn leasemaatschappij daaraan wil meewerken. In de kleine lettertjes staat dat je alleen op de portal van alfabet kunt bestellen en alfabet vervolgens zelf de dealer uitkiest. Als dit plan serieuzer wordt zal ik eens met alfabet bespreken wat er mogelijk is in dit opzicht. Die 6% is toch mooi meegenomen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheJVH
Requiem19 schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 13:30:
[...]

Nav jouw post had ik door dat je idd moet gaan voor 2016 model met oude lagere leasetarief.

Weet alleen niet zeker of mijn leasemaatschappij daaraan wil meewerken. In de kleine lettertjes staat dat je alleen op de portal van alfabet kunt bestellen en alfabet vervolgens zelf de dealer uitkiest. Als dit plan serieuzer wordt zal ik eens met alfabet bespreken wat er mogelijk is in dit opzicht. Die 6% is toch mooi meegenomen :)
Toevallig heb ik hem zelf ook bij Alphabet geleased. Ze hebben natuurlijk afspraken met je werkgever gemaakt over dit soort dingen, maar bij ons kan je zo'n offerte door je contactpersoon naar Alphabet sturen, en die maken dan een leaseofferte voor je. Ik zou sowieso altijd zelf naar een dealer gaan en daar wat regelen, dan kan je wellicht nog van de prijs af krijgen, of misschien wat gratis extra's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Hier ook Alphabet, maar ik was volkomen vrij bij het uitkiezen van de dealer. Het zal dus wel afhangen van de afspraken die je werkgever heeft gemaakt :)

Afgezien daarvan staat vragen natuurlijk altijd vrij .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-10 07:03
Net bevestiging gekregen, de S90 komt eerste week november pas :(

3 maanden geleden in bestelling gegaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-10 15:04

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

kellhus schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 16:46:

Met de boot uit China? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:50

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Je weet dat de S90 in Torslanda, Zweden werd geproduceerd? :P

O-)

[ Voor 3% gewijzigd door MisteRMeesteR op 25-07-2017 17:50 ]

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-10 15:04

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

MisteRMeesteR schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 17:27:
[...]

Je weet dat de S90 in Torslanda, Zweden wordt geproduceerd? :P
https://www.autokopen.nl/...vos-uit-china-komen-eraan

Kijk daar maar eens ;) het is met de trein uit China zie ik nu :+
De S90 is voorlopig het enige ‘Chinese’ model dat in Europa verkocht wordt. De V90 komt wel gewoon uit Zweden.
En:
http://www.autonews.com/a...-china-built-s90-flagship
Volvo has consolidated the bulk of its S90 output in China after moving production last year from its Swedish headquarters in Torslanda, near Gothenburg.

Production of S90 models for shipment began in November in China. Volvo has moved S90 production to Daqing factory to free capacity in the Torslanda factory to keep up with demand for the XC90 and V90 and for expected high demand for the new-generation XC60.
https://www.media.volvoca...nbrekende-spoorverbinding

Nog een linkje om het af te leren ;)
http://www.autoweek.nl/ni...ctie-verhuist-naar-china/

[ Voor 46% gewijzigd door Priyantha Bleeker op 25-07-2017 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:50

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

www.google.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kellhus
Zal me leren, om één van de weinige NLers te zijn die een sedan boven een station verkiest :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marti28
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 08:57
kellhus schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 18:02:
Zal me leren, om één van de weinige NLers te zijn die een sedan boven een station verkiest :(
Als er een S40 was had ik die wel besteld ipv een V40! Iets andere prijsklasse, maar hey, sedans zijn bijna altijd mooier (vind ik).

Zojuist bericht gehad dat de levering vermoedelijk half november plaats vind (vorige week besteld) van mn V40.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-10 16:52

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

@marti28
Hence de S60 hier voor de deur!

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

kellhus schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 16:46:

Ah leuk hoor, eindelijk weer eens een upmarket auto tussen al de lagere segmenten. Met wat voor opties en welke versie heb je besteld?

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
woutur schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 08:57:
[...]

Ah leuk hoor, eindelijk weer eens een upmarket auto tussen al de lagere segmenten. Met wat voor opties en welke versie heb je besteld?
Upmarket? gemiddeld 62k ?
Ik begrijp het model eigenlijk juist niet voor het segment waar hij zich zou moeten bevinden. Hij blinkt op prijs na nergens in uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

GeeMoney schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 09:00:
[...]

Upmarket? gemiddeld 62k ?
Ik begrijp het model eigenlijk juist niet voor het segment waar hij zich zou moeten bevinden. Hij blinkt op prijs na nergens in uit?
Euh ja. Ik weet niet of je dit topic een beetje volgt maar 62K is ongeveer dubbel de waarde van het gemiddelde wat hier langskomt. En zeker boven het middensegment.

Heb je de auto wel eens in het echt gezien? Zeeën van ruimte, luxe aan de binnenkant welke zich bijna met geen andere auto kan meten. Comfort is waar deze auto op drijft. En niet te vergeten, een behoorlijk opmerkelijk uiterlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:09

JB

Cédric roelt!

woutur schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 09:34:
[...]

Euh ja. Ik weet niet of je dit topic een beetje volgt maar 62K is ongeveer dubbel de waarde van het gemiddelde wat hier langskomt. En zeker boven het middensegment.

Heb je de auto wel eens in het echt gezien? Zeeën van ruimte, luxe aan de binnenkant welke zich bijna met geen andere auto kan meten. Comfort is waar deze auto op drijft. En niet te vergeten, een behoorlijk opmerkelijk uiterlijk.
Een ouwe lullen bak dus :P Vind contrast zeer hoog tussen V90 en S90.

S90 = Oude grijze man
V90 = Goed te doen

[ Voor 7% gewijzigd door JB op 26-07-2017 11:10 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

JB schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 11:09:
[...]

Een ouwe lullen bak dus :P
Dat zeker! :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kellhus
woutur schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 08:57:
[...]

Een D4 Momentum, automaat. Intro Line (o.a. Apple Car Play en lane assist volgens mij?) + 18" lmv. Donkergrijs (Osmium Grey).

En stereotypes moet ik altijd om lachen. Alsof we allemaal enorm sportieve bochtjes kunnen pakken tijdens het forenzen. Wil gewoon comfortabel naar werk/huis/klanten kunnen rijden, en de auto is een stuk completer dan een gelijkwaardige audi/bmw/mercedes.

[ Voor 25% gewijzigd door kellhus op 26-07-2017 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

kellhus schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 12:52:
[...]

Een D4 Momentum, automaat. Intro Line (o.a. Apple Car Play en lane assist volgens mij?) + 18" lmv. Donkergrijs (Osmium Grey).

En stereotypes moet ik altijd om lachen. Alsof we allemaal enorm sportieve bochtjes kunnen pakken tijdens het forenzen. Wil gewoon comfortabel naar werk/huis/klanten kunnen rijden, en de auto is een stuk completer dan een gelijkwaardige audi/bmw/mercedes.
D'r zit een hoop standaard al bij lees ik net. Cruise control, airco, infotainment systeem, dimmende spiegels, lane assist, autopilot etc. Daar moet je een hoop voor dokken bij andere merken.

Spannende auto? Nee. Maar volgens mij is het wel een ideale woon-werk cruiser.

Edit: heh, jouw edit zegt ook precies wat ik hierboven al schreef.

[ Voor 4% gewijzigd door woutur op 26-07-2017 13:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kellhus
Ja, klopt. Ik had ook een nieuwe 5-serie bij elkaar geklikt, maar die gaat al snel naar de 70k met gelijkwaardige opties. Daarnaast is het 'spannende' qua rijden ook wel aan het verdwijnen bij de 5, dan kan je nog beter een 3 of 4 rijden bij BMW.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Laatst online: 06:52

Don Quijote

El Magnifico

kellhus schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 13:38:
Ja, klopt. Ik had ook een nieuwe 5-serie bij elkaar geklikt, maar die gaat al snel naar de 70k met gelijkwaardige opties. Daarnaast is het 'spannende' qua rijden ook wel aan het verdwijnen bij de 5, dan kan je nog beter een 3 of 4 rijden bij BMW.
Mooie keuze hoor, kunnen er niet genoeg van op de weg zijn! Zou bij mij ook de voorkeur hebben boven een BMW/Audi/Mercedes. Als ik geen strenge CO2 eisen had gehad vanuit de werkgever, waardoor bijna alle Volvo's afvallen, had ik ook voor een V/S90 of nieuwe XC60 gegaan.

Daarnaast ben ik het met je eens wat betreft dat zogenaamde dynamisch rijden. Daar is in die klasse sowieso al niet echt sprake meer van; dan kan je beter voor in het weekend iets leuks erbij nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
De vlieger voor A3 e tron lease uit 2016 met 15% bijtelling gaat helaas niet op bij mijn werkgever icm alfabet.

Voor Audi en Volkswagen hebben wij geen dealerkeuze en zijn we dus gebonden aan de importeur/dealers waar alfabet mee werkt :(. Volgens de mdw van alfabet heeft hun designated dealer geen 2016 modellen meer. Daarnaast zou dit ook lastiger zijn omdat de waarde van die auto's lager is ivm afschrijving. Hierdoor zouden de maandelijkse kosten etc hoger worden...
Pagina: 1 ... 89 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic