Keuze leaseauto - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 90 ... 106 Laatste
Acties:
  • 656.237 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-10 16:52

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Requiem19 schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 16:10:
De vlieger voor A3 e tron lease uit 2016 met 15% bijtelling gaat helaas niet op bij mijn werkgever icm alfabet.
Neem je toch een gewone A3? Voor 40k goed aangekleed en met 22% bijtellen ook niet bijzonder duur.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arachnan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-09 21:58
AllSeeyinEye schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 00:30:
[...]

Neem je toch een gewone A3? Voor 40k goed aangekleed en met 22% bijtellen ook niet bijzonder duur.
Bijzonder duur is moeilijk te bepalen, omdat het voor iedereen anders is ;)

Ik rij nu bijvoorbeeld nog een 14% auto met cataloguswaarde van 22k, dus ben netto iets meer dan 100 euro in de maand kwijt. Met 40k en 22% bijtelling zou ik bijna op het drievoudige uit komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Arachnan schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 08:01:
[...]

Ik rij nu bijvoorbeeld nog een 14% auto met cataloguswaarde van 22k, dus ben netto iets meer dan 100 euro in de maand kwijt. Met 40k en 22% bijtelling zou ik bijna op het drievoudige uit komen.
Je krijgt dan ook 2x zoveel auto, dus feitelijk in verhouding gezien maar 1x zo duur. >:)
Zo lullen we alles recht

[ Voor 3% gewijzigd door GeeMoney op 27-07-2017 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:24

Sandyman538

SandstorM [148839]

Arachnan schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 08:01:
[...]

Dan moet je wel even appels met appels vergelijken. Hij zoekt een A3. Dan heb je de variant e-tron prijs vanaf ongeveer 42k met 15% bijtelling, of een nieuwe 'gewone' A3 nieuwprijs vanaf ongeveer 32k met 22% bijtelling. E-tron 6300 bijtelling, nieuwe A3 7000 bijtelling.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachnan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-09 21:58
Sandyman538 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 08:15:
[...]

Dan moet je wel even appels met appels vergelijken. Hij zoekt een A3. Dan heb je de variant e-tron prijs vanaf ongeveer 42k met 15% bijtelling, of een nieuwe 'gewone' A3 nieuwprijs vanaf ongeveer 32k met 22% bijtelling. E-tron 6300 bijtelling, nieuwe A3 7000 bijtelling.
Ik wil ook niet beweren dat mijn DS3 te vergelijken valt met een goed aangeklede A3, maar in mijn vergelijking maakt het niet uit wat je rijdt. Het gaat puur om het maandbedrag.
Al zou je een bentley kunnen leasen voor 300 netto per maand is het nog steeds 3x zo duur als mijn huidige leasewagen ;)

Mijn punt was meer dat voor de één 200 euro extra betalen voor een leasewagen in de maand extra absoluut geen probleem is en de ander kan dit niet betalen. Dus of iets "bijzonder duur" is verschilt per situatie nogal.

Maar het gaat nu iets meer off-topic dan dat mijn bedoeling was :+

[ Voor 16% gewijzigd door Arachnan op 27-07-2017 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Sandyman538 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 08:15:
[...]

Bij gewone A3 is het leasebudget bij ons 150€ p/m lager waardoor de eigen bijdrage ineens om de hoek komt kijken.

A3 e tron heeft mooie lease edition voor 40k catalaguswaarde. Gewone A3 moet je ook tot 40k aankleden voordat het leuk is...

Maar mss gewoon even de 22% bijtelling slikken ;-). Scheelt netto €1000 per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
Requiem19 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 08:33:
[...]

Bij gewone A3 is het leasebudget bij ons 150€ p/m lager waardoor de eigen bijdrage ineens om de hoek komt kijken.

A3 e tron heeft mooie lease edition voor 40k catalaguswaarde. Gewone A3 moet je ook tot 40k aankleden voordat het leuk is...

Maar mss gewoon even de 22% bijtelling slikken ;-). Scheelt netto €1000 per jaar.
Is de Golf GTE dan geen optie? (omdat Audi niet kon begreep ik) Feitelijk dezelfde basis.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:52
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HQazVtz8HMULgZYFgLBs24kx/full.jpg

Hij is binnen, wat een auto! Helaas krijg ik Android Auto nog niet aan de praat, maar de navigatie voor je neus met virtual cockpit is al erg nice. Erg tevreden, hangt nu aan de lader beneden in de garage :) .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Meer foto's! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
GeeMoney schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 08:11:
Je krijgt dan ook 2x zoveel auto, dus feitelijk in verhouding gezien maar 1x zo duur. >:)
Zo lullen we alles recht
2x zoveel, hoe bepaal je dat?

2x zo groot?
2x zo snel?
2x zo luxe?

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-10 15:52

Edmin

Crew Council

get on my horse!

DarkSide schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 12:05:
[...]

Hoe goed reageert deze? Is de afstand goed en niet te ruim.
Hoe werkt hij in de file?

Mijn huidige ACC in de golf werkt voor mij erg goed. De minimale ruimte zou iets kleiner mogen, maar over het algemeen prima. Hij ziet ook ruim op tijd de voorganger en remt zoveel mogelijk op de motor af en remt niet abrubt. Ook iemand die plots voor je gaat pakt hij goed op.

Ik las ergens dat de minimale ruimte veel te groot gehouden werd bij peugeot.
Maar ben voornamelijk benieuwd of jij het gewoon prettig vindt werken.

Zelf moet ik nog wel wat KM's voordat mijn auto vervangen moet worden. En tegen die tijd zal ik nog uitgebreid een aantal proefritten maken. Maar ben gewoon benieuwd. Omdat de 5008 best een aparte verschijning is. En toch wat anders dan een Tiguan (de andere op de shortlist)
Voorlopig (2K KM op de teller) kan ik niet zeggen dat de ACC storend optreedt. Er wordt een waarschuwing gegeven bij kort vooruitrijdend verkeer, maar dat is alleen visueel en niet storend. En eerlijkgezegd rijd ik dan ook echt iets te kort op mijn voorganger. Ingrijpen heeft het ding nog niet gedaan. En i.v.m. de vakantieperiode lukt het me nog niet om in de file terecht te komen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

DarkSide

theres no place like ::1

Edmin schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 13:02:
[...]

Voorlopig (2K KM op de teller) kan ik niet zeggen dat de ACC storend optreedt. Er wordt een waarschuwing gegeven bij kort vooruitrijdend verkeer, maar dat is alleen visueel en niet storend. En eerlijkgezegd rijd ik dan ook echt iets te kort op mijn voorganger. Ingrijpen heeft het ding nog niet gedaan. En i.v.m. de vakantieperiode lukt het me nog niet om in de file terecht te komen :P
Tnx. Ga straks de 5008 IRL even bekijken.
Gewoon even kijken hoe hij overkomt etc. En even wat brochures halen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Chris_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-10 13:06
@TheJVH Wat een fantastische kleur! Mooie auto hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 15:27

spacer

SAP nerd

Zijn er mensen die een Alfa Romeo Giulia Advanced Effiency leasen en daarbij andere (groter dan 16") velgen hebben gekozen?
Indien ja, wat zijn de gevolgen? Rekent de leasemaatschappij hogere brandstofkosten en een hoger leasetarief of zijn er nog meer zaken? Of heeft niemand dit voor elkaar gekregen? Dat kan natuurlijk ook ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
spacer schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 13:12:
Zijn er mensen die een Alfa Romeo Giulia Advanced Effiency leasen en daarbij andere (groter dan 16") velgen hebben gekozen?
Indien ja, wat zijn de gevolgen? Rekent de leasemaatschappij hogere brandstofkosten en een hoger leasetarief of zijn er nog meer zaken? Of heeft niemand dit voor elkaar gekregen? Dat kan natuurlijk ook ;).
Vaak zijn de brandstofkosten minimaal hoger, maar de leaseprijs stijgt doordat de banden duurder worden.
Zolang de auto in dezelfde bijtellingsklasse blijft (en dat is al snel tegenwoordig :P ) dan is er volgens mij weinig reden om grotere velgen eventueel niet toe te staan.
dfrenner schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 12:38:
[...]

2x zoveel, hoe bepaal je dat?
het was natuurlijk met een knipoog ;) .

[ Voor 12% gewijzigd door GeeMoney op 27-07-2017 13:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:50

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

GeeMoney schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 13:18:
[...]

Vaak zijn de brandstofkosten minimaal hoger, maar de leaseprijs stijgt doordat de banden duurder worden.
Zolang de auto in dezelfde bijtellingsklasse blijft (en dat is al snel tegenwoordig :P ) dan is er volgens mij weinig reden om grotere velgen eventueel niet toe te staan.
Vergeet je BPM niet als je af-fabriek grotere velgen neemt.
Daarom altijd als accessoire in de offerte op laten nemen :)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Ach ja die discussie over bijtelling wat wel/niet duur is... Ik zie dikke bakken voor een rijtjeshuis staan, de een vind dit belangrijk de ander dat. Ieder zijn meug.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
JB schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 13:36:
Ach ja die discussie over bijtelling wat wel/niet duur is... Ik zie dikke bakken voor een rijtjeshuis staan, de een vind dit belangrijk de ander dat. Ieder zijn meug.
Ligt er ook aan waar die rijtjeshuizen staan :) In Amsterdam en Utrecht heb je voor 400k niet zoveel rijtjeshuis. En als je een huis van 400k kan betalen, kan je ook wel een fatsoenlijke auto rijden (D-segment).

Je ziet ook 2-1 kap en vrijstaande woningen met crap auto's voor de deur. Vaak zijn dit baby-boomers die via de huizentrein in een kast van een huis terecht gekomen zijn. Maar soms ook goedkope nieuwe auto's voor de deur bij mensen die niks geven om auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Laatst online: 22:48

woutur

Klauwtjes uit!

spacer schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 13:12:
Reken bij de Giulia op een euro of 20 per maand meer als je van 16 inch naar 18 inch gaat. Deze banden monteren ze achteraf en dan blijft de BPM hetzelfde. Ik lease ex-brandstof, dus het effect daarop ken ik niet.

Ik ben ook in de race voor een Giulia (of een XE). Ik neem aan dat je wel gaat voor een Business Super Advanced Efficiency? Die zijn maar marginaal duurder (4€ bij Alphabet onder mijn voorwaarden) en bevatten echt een hoop meer.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-10 08:53
Geen E-tron :), wel mooi met VC :-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/k531qcU5FmrEmqIif61vbX8G/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/XCLa16Yj1HSzJZJ0tGrDICP1/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lWyeeOIv9M5aWXlcfgNq4VZM/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nTkYtr0gjQXPpk7VS5VjamJL/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
Ik ben zelf niet gek van de kleur maar wel een mooie strakke bak. Het is dat hij voor mij te weinig ruimte bood, anders had ik ook een dergelijke config.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lauranvh
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 26-09 13:48
Heel mooie kar. Toffe kleur ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Nu online

DarkSide

Net op de terugweg even langs de peugeot dealer gereden om de 5008 IRL te bekijken.
Ik was iig positief verrast. Hij komt IRL beter over dan op de plaatjes (al is de 3008 beter in balans).
Hij biedt enorm veel ruimte en ziet er goed uit. De AGR stoelen zitten goed. En de meiden vonden de ruimte op de achterbank en de stoelen ook zeer aangenaam.
Minpuntjes zijn dat de BlueLease GT-line niet met de EAT6 te combineren is.
Rij nu al 2 auto's automaat (DSG) en wil eigenlijk niet meer terug.
Dat er slechts 1 USB aansluiting aanwezig is.
En dat als ik klaar ben met vinkjes zetten er toch een behoorlijk bedrag afgetikt moet worden.

Al geldt dit laatste ook voor de andere auto's op de shortlist (Tiguan en wederom een golf).
Ik heb (gelukkig) nog wel even voordat er een nieuwe auto hoeft te komen (of deze moet doorgeschoven kunnen worden naar een collega). Maar itt tot de Talisman blijft deze nog wel op mijn shortlist staan.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacer

spacer

SAP nerd

GeeMoney schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 13:18:
[...]

[...]

het was natuurlijk met een knipoog ;) .
Klopt maar die AE editie heeft een extra laag verbruik met bijbehorende uitstoot wegens speciale 16 inch velgen en dito banden. Je kunt in de calculator bij deze editie dan ook niet voor andere velgen kiezen.
Vandaar mijn vraag of mensen al ervaring hebben hoe de lease maatschappij hier mee omgaat :).
woutur schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 14:16:
[...]

Reken bij de Giulia op een euro of 20 per maand meer als je van 16 inch naar 18 inch gaat. Deze banden monteren ze achteraf en dan blijft de BPM hetzelfde. Ik lease ex-brandstof, dus het effect daarop ken ik niet.

Ik ben ook in de race voor een Giulia (of een XE). Ik neem aan dat je wel gaat voor een Business Super Advanced Efficiency? Die zijn maar marginaal duurder (4€ bij Alphabet onder mijn voorwaarden) en bevatten echt een hoop meer.
Inderdaad zou om die editie gaan maar ben vooral benieuwd wat de Leasemaatschappij ervan gaat vinden aangezien de optie ontbreekt in de calculator. Heb de vraag al gesteld via mijn dealer richting hun contactpersoon van de LM en vandaag ook maar via de portal van de LM :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
spacer schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 16:26:
[...]
Klopt maar die AE editie heeft een extra laag verbruik met bijbehorende uitstoot wegens speciale 16 inch velgen en dito banden. Je kunt in de calculator bij deze editie dan ook niet voor andere velgen kiezen.
Vandaar mijn vraag of mensen al ervaring hebben hoe de lease maatschappij hier mee omgaat :).

[...]
Verbruik en uitstoot zijn voor de lease en bijtelling niet meer interessant lijkt mij.
Hij valt toch wel in de 22%...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robehr
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 29-09 19:06
Maar waarom de keuze voor leder en vc maar geen automaat? Is in die klasse het eerste wat ik aan zou vinken. Verder prachtige auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

GeeMoney schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 19:32:
[...]

Verbruik en uitstoot zijn voor de lease en bijtelling niet meer interessant lijkt mij.
Hij valt toch wel in de 22%...
BPM!

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
Robehr schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 19:38:
[...]

Maar waarom de keuze voor leder en vc maar geen automaat? Is in die klasse het eerste wat ik aan zou vinken. Verder prachtige auto!
Kosten denk ik. Een automaat bak kost gewoon 4k extra. Hij zit al rond de 50 gok ik ;) .
Scherp! Zou dat nog veel schelen dan?

[ Voor 20% gewijzigd door GeeMoney op 27-07-2017 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

GeeMoney schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 20:19:
[...]

Kosten denk ik. Een automaat bak kost gewoon 4k extra. Hij zit al rond de 50 gok ik ;) .

[...]

Helaas voor ons wel ja..

linkje naar BD

www.google.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:31

ST10©DE

Dus.............

Dus op de vraag van iemand om meer foto's van een A3 e-tron, reageer jij met foto's van een hele andere auto die je daarbij ook al eens gepost hebt ? :?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06:52

Don Quijote

El Magnifico

Die virtual cockpit is wel echt heel netjes. Sowieso vind ik het interieur van Audi's een pak beter dan bijvoorbeeld concurrent BMW. Dat scheelt echt een slok op een borrel. Alleen jammer dat ik van het exterieur niet warm of koud wordt; als ze dat nou ook nog eens voor elkaar zouden krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
Inderdaad, maar zoals eerder aangegeven is het dan verstandig om ze als optie achteraf te laten monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Robehr schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 19:38:
[...]

De automaat in de A4 was ik niet zo blij mee, wel proefgereden. Ik ben nog jong :) :>
Serieus, de automaat reed in zijn 6 op 50k/u en schakelt veel te snel op.
In de S stand was het wel acceptabel. Dat met de keuze dat de automaat 2,5K extra kost heb ik besloten om sportstoelen te nemen met half leer in plaats van de automaat. De volgende keer zal ik denk ik wel een automaat kiezen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
P. Mekes schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 23:03:
[...]

Dus op de vraag van iemand om meer foto's van een A3 e-tron, reageer jij met foto's van een hele andere auto die je daarbij ook al eens gepost hebt ? :?
Dacht dat het een A4 Avant was :o, maar die heeft allen G-Tron zie ik nu.

[ Voor 6% gewijzigd door wvkreg op 28-07-2017 08:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
wvkreg schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 08:33:
[...]

Dacht dat het een A4 Avant was :o, maar die heeft allen G-Tron zie ik nu.
Als zelfs een A4 rijder het verschil tussen een A3 en A4 niet meer kan zien, snap je ook waarom niemand meer voor je aan de kant gaat op de linker rijbaan :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacer

spacer

SAP nerd

GeeMoney schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 20:19:
[...]

[...]

Ik denk dat dit wel het verschil is tussen de Business Super Eco automaat (CO2 105) en de Business Super AE (CO2 99). Dat is volgens die tabel op de belastingdienst ruim 2000 euro extra BPM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:21
spacer schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 10:01:
[...]
Ik denk dat dit wel het verschil is tussen de Business Super Eco automaat (CO2 105) en de Business Super AE (CO2 99). Dat is volgens die tabel op de belastingdienst ruim 2000 euro extra BPM.
Bij een Ford Mustang Ecoboost betaal je 21000 euro extra BPM als je de automaat neemt >:) , de V8 heeft een meerprijs van een paar duizend euro...alleen jammer van die 60000 extra BPM >:)

https://www.ford-vanmosse...lijst-de-mustang-2017.pdf

Heb wel is prijslijsten gezien waar de bruto prijs van een zwaardere motor/automaat lager was dan de lichtere/handgeschakelde automaat...puur om het prijsverschil veroorzaakt door de BPM een beetje te compenseren.

[ Voor 24% gewijzigd door nooberke op 28-07-2017 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-10 18:12
Z___Z schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 09:24:
[...]

Als zelfs een A4 rijder het verschil tussen een A3 en A4 niet meer kan zien, snap je ook waarom niemand meer voor je aan de kant gaat op de linker rijbaan :o
:o _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-10 19:25
nooberke schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 10:21:
[...]

Bij een Ford Mustang Ecoboost betaal je 21000 euro extra BPM als je de automaat neemt >:)

https://www.ford-vanmosse...lijst-de-mustang-2017.pdf

Heb wel is prijslijsten gezien waar de bruto prijs van een zwaardere motor/automaat lager was dan de lichtere/handgeschakelde automaat...puur om het prijsverschil veroorzaakt door de BPM een beetje te compenseren.
8)7

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

WTF, 67000 euro bpm op een auto van 35000? Wie bedenkt zoiets?

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-10 16:52

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

woutur schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 22:22:
WTF, 67000 euro bpm op een auto van 35000? Wie bedenkt zoiets?
Welkom in Nederland....

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:04

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Ben ook een beetje bij Renault aan het kijken. Weet iemand hoe dit zit? Nu zie ik in hun boekjes 'fiscale waarde' en 'consumenten advies prijs'. Wat moet ik nu zien als de cataloguswaarde die de belastingdienst mij zal berekenen? En extra optie pakketten moet ik meerekenen met de consumenten advies prijs?

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

martinvdm schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 23:45:
Ben ook een beetje bij Renault aan het kijken. Weet iemand hoe dit zit? Nu zie ik in hun boekjes 'fiscale waarde' en 'consumenten advies prijs'. Wat moet ik nu zien als de cataloguswaarde die de belastingdienst mij zal berekenen? En extra optie pakketten moet ik meerekenen met de consumenten advies prijs?
Met de fiscale waarde gaat je werkgever je bijtelling berekenen en inhouden.
Consumenten adviesprijs is vaak de prijs incl. afleverkosten enzo.

Extra optiepakketten komen gewoon 100% bovenop de fiscalewaarde om samen de cataloguswaarde te vormen.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:04

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

MisteRMeesteR schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 23:49:
[...]

Met de fiscale waarde gaat je werkgever je bijtelling berekenen en inhouden.
Consumenten adviesprijs is vaak de prijs incl. afleverkosten enzo.

Extra optiepakketten komen gewoon 100% bovenop de fiscalewaarde om samen de cataloguswaarde te vormen.
Ok bedankt. Ik dacht al een beetje in die richting maar met die opties was me niet geheel duidelijk.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
De foto is van de voorkant. Ik hoop dat 't grappig bedoeld is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-10 15:16
Over die BPM: als je een nieuwe Mustang V8 koopt en oprijdt, betaal je zo'n 700 euro BPM per ton CO2. Bovenop de benzineaccijns (die deels ook dient ter belasting van de CO2).

Iemand die 3 keer zoveel rijdt in een drie keer zo zuinige auto, betaalt slechts een kleine fractie daarvan.

Een kolencentrale betaalt voor CO2 uitstoot pakweg 5 euro per ton (die ze ook nog op basis van plafonds gratis krijgen).

Ik noem dat buitenproportioneel, een soort dwangmaatregel die je autokeuze beperkt en geen nuttige milieumaatregel.

Meer on-topic, 1300 km verder met de 318d automaat van de verhuur. Met als referentiepunt mijn E61 530d vind ik deze 3-serie een knappe auto voor zijn klasse. Een 20d zou fijn zijn voor iets meer punch (vooral hellingop zit je vermogensmeter meteen tegen de 110kW aan).

Verder zou ik gaan voor een station omdat de bagageruimte in de sedan wel wat klein is. En sportstoelen zouden fijn zijn.

Resteert een auto van pakweg 45k die weinig te wensen overlaat ten opzichte van een oudere auto die ooit 76k kostte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Hoe groot is de kans dat ik in 2019 een Tesla model 3 kan leasen? Zou de wachtrij dan al weg zijn? Ik weet het koffie dik kijken maar kan ik augustus 2019 een nieuw car leasen en zou mooi zijn als het de tesla wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tegen die tijd zal er genoeg aanbod zijn van andere merken. 2019 is te ver kijken om voorspellingen te doen over de eventuele leverproblemen van de Model 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:36

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Volgens mij hebben ze nu al zo'n 500.000 orders, en is het maar de vraag of ze dat tegen die tijd uitgeleverd krijgen. Als je nog niet een order/aanbetaling hebt staan geef ik je weinig kans.

Ik moet zelf ook in 2019 een nieuwe, en heb het geluk dat een collega met een model S een optie op een model 3 heeft gedaan. Als hij hem niet neemt mag ik die waarschijnlijk overnemen, maar ik wil niet ongezien een auto bestellen. Ik hoop dus dat de model 3 naar Nederland komt en ik er in kan rijden voor er echt besteld moet gaan worden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0larus
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-09 11:33
Is er inmiddels een lijst van geadviseerde autos op basis van salaris en/of bijtelling? Ik zat al te kijken naar verschillende auto's aangezien ik voor mijn eerste vaste baan (woo!) al een lease auto krijg om naar klanten toe te kunnen rijden. Een schatting van de salaris die ik kan verwachten is tussen de 2200-2800. Mijn eerste contract aanbod is €2600 pm + €600 pm voor een lease auto.

Aangezien dit de eerste keer dat ik echt met inkomstenbelasting, bijtelling, bpm, co2, etc te maken krijg, hebben jullie advies voor een auto? Sowieso ontkom ik niet aan de 22%. Graag had ik de Tesla (droomauto) als lease gekregen maar dat zou een financiele nachtmerrie zijn.

De Renault Zoe, specifiek Zoe R90 Z.E., Opel Ampera/Ampera-e, Audi A3 e-tron om een paar te noemen die leuk uit zien.

[ Voor 18% gewijzigd door s0larus op 30-07-2017 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 00:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Corsa, Ibiza, Clio. Die klasse, verder niet. Sorry to kill your dream.
En voor leaseregelingen en tarieven is er een ander topic ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0larus
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-09 11:33
The Eagle schreef op zondag 30 juli 2017 @ 00:50:
Je dood m'n droom niet :) zal er ooit wel een krijgen alleen niet in de komende 4-5 jaar haha. Bedoel je deze topic? Het grote Leaseauto-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

gwystyl schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 22:35:
Volgens mij hebben ze nu al zo'n 500.000 orders, en is het maar de vraag of ze dat tegen die tijd uitgeleverd krijgen. Als je nog niet een order/aanbetaling hebt staan geef ik je weinig kans.

Ik moet zelf ook in 2019 een nieuwe, en heb het geluk dat een collega met een model S een optie op een model 3 heeft gedaan. Als hij hem niet neemt mag ik die waarschijnlijk overnemen, maar ik wil niet ongezien een auto bestellen. Ik hoop dus dat de model 3 naar Nederland komt en ik er in kan rijden voor er echt besteld moet gaan worden.....
Afgelopen vrijdag bij het Tesla Model 3 evenement zei Musk dat als je nu besteld je hem eind volgend jaar hebt. Maar dat zal wellicht alleen in Amerika zijn en mogelijk wat optimistisch? Ben wel benieuwd of lease maatschappijen al reserveringen voor de Model 3 hebben ingeschoten, als dat überhaupt kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Nu online

DarkSide

2019 is nog ver weg. En zelf ben ik er nog niet helemaal uit qua prijs.
Had stiekem gehoopt dat hij toch iets voordeliger zou worden.
Nu minimaal $35.000. Maar ik wil geen zwart dus $1000,- voor een kleurtje.
En dan nog het luxe pakket voor $5000 en je zit al op $41000.

Wat op zich een aardige prijs. Maar de unieke tesla zaken als long range en autonoom rijden komen er dan nog bij. Wat het totaal op $55.000 brengt. En dan zijn dit nog dollars.
Volgens mij is er nog nergens aangegeven dat $=€. Dus ik verwacht minimaal €65.000 voor de auto hier.
Daarbij vindt ik het stuur goedkoop ogen. En moet ik nog wennen aan 1 scherm in het midden.

Eind 2019 zullen er meerdere EV's zijn vermoed ik dan nu.
En ik vermoed dat de 8e generatie golf nog meer voorbereid is als EV dan de huidige.
Waardoor dit soort auto's toch wat budget vriendelijker zijn.
Toegegeven de Tesla is meer een 3-serie en A4 concurent. En als die met een EV komen zal die ook meer dan 50.000 kosten (en dan heb je nog genoeg vinkjes over om aan te vinken vermoedt ik).
We zullen het zien. Ik ben iig niet van plan om om er een te reserveren. Of nu mijn huidige auto met een jaar te verlengen om er een aan te schaffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
Ik heb in twee Tesla S models gezeten en een X maar de bouwkwaliteit is toch echt niet op het duitse niveau.
Waar ze op uitblinken is het autonoom rijden en de afstand.ook het laden is nu betaald voor alle modelen dus dat voordeel is ook weg.

Maar wat je zegt, de andere merken staan ook niet stil en 2019 duurt nog wel even.

[ Voor 15% gewijzigd door GeeMoney op 30-07-2017 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Nu online

DarkSide

Heb ook in model S gezeten. En in eerste instantie heb je WOW. Maar dat wordt wel minder als je langer kijkt. Neemt niet weg. Dat Tesla's op zich best "sexy" zijn (precies het doel van musk).
En als ik de verbrandingsmotor achter me zal laten zou ik toch nu kijken naar een Tesla.

De Ampera-E wordt ik niet blij van (meer b-segmenter en de stoelen schijnen veel te dun te zijn).
De ionic doet het niet slecht. Zeker omdat hij goedkoper is dan de rest.
Voor nu vind ik de Golf-E het meest "volwassen".
Ik verwacht persoonlijk niet.Dat binnen 18 maanden er iets uitkomt wat mij doet overstappen.
Dus de fabrikanten hebben dan nog zo'n 66 maanden om met een goeduitgeruste en mooie EV van zo'n 50k te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
DarkSide schreef op zondag 30 juli 2017 @ 09:22:
2019 is nog ver weg. En zelf ben ik er nog niet helemaal uit qua prijs.
Had stiekem gehoopt dat hij toch iets voordeliger zou worden.
Nu minimaal $35.000. Maar ik wil geen zwart dus $1000,- voor een kleurtje.
En dan nog het luxe pakket voor $5000 en je zit al op $41000.

Wat op zich een aardige prijs. Maar de unieke tesla zaken als long range en autonoom rijden komen er dan nog bij. Wat het totaal op $55.000 brengt. En dan zijn dit nog dollars.
Volgens mij is er nog nergens aangegeven dat $=€. Dus ik verwacht minimaal €65.000 voor de auto hier.
Daarbij vindt ik het stuur goedkoop ogen. En moet ik nog wennen aan 1 scherm in het midden.
Wel vergeet de 21% btw (of equivalent) niet. Geen idee of het verschil in co2 gebaseerde taksen nog veel uitmaakt op een EV in NL, maar hier in BE wordt de model 3 gegrandeerd duurder dan een A4/C/3 serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
AndRo555 schreef op zondag 30 juli 2017 @ 10:18:
[...]

Wel vergeet de 21% btw (of equivalent) niet. Geen idee of het verschil in co2 gebaseerde taksen nog veel uitmaakt op een EV in NL, maar hier in BE wordt de model 3 gegrandeerd duurder dan een A4/C/3 serie.
Eerste schattingen in NL zijn ook 55k voor de instapper. Daar heb je een hele mooie A4 voor. Bijtelling is mij even onbekend maar volgens mij 14% doordat hij duurder is dan 50k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Nu online

DarkSide

Even uit het electrische auto topic gekaapt.
Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/d6Qrs5/Tesla_Price_Comparison.png

Hier worden de Amerikaanse prijzen met de Nederlandse vergeleken van de S en de X.
En kan je een schatting maken van de 3. Voor de instapper zit je dan op max $41.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batavia
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:27
Ik ben op zoek naar een (goedkope) leaseauto waar ik mijn 3 kids comfortabel ik kan vervoeren.

- ik wil adaptive cruise control
- veel ruimte op de achterbank

Ik heb gekend naar een VW Touran (150 euro per maand boven budget) en een fiat wagon (geen adaptive cruise control) dus zit nu te puzzelen op misschien andere opties.

Ik rij nu een Honda insight maar op schouder hoogte is dat echt niet meer te doen zelfs als ze zich allemaal gedragen (wat maar 2 dagen per jaar gebeurt).

Hebben mensen nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-10 09:02
GeeMoney schreef op zondag 30 juli 2017 @ 09:26:
Ik heb in twee Tesla S models gezeten en een X maar de bouwkwaliteit is toch echt niet op het duitse niveau.
Waar ze op uitblinken is het autonoom rijden en de afstand.ook het laden is nu betaald voor alle modelen dus dat voordeel is ook weg.

Maar wat je zegt, de andere merken staan ook niet stil en 2019 duurt nog wel even.
Ze blinken ook uit op het soepel en snel rijden hoor. In welke andere auto ik ook stap, ik heb altijd het gevoel terug in de tijd te gaan. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat er mensen zijn die zeggen geef mij maar een DSG bak of een 8 traps automaat... of een 500 pk diesel.

Gratis superchargers heb je nog steeds als je via een referal de auto koopt. Bovendien is dat niet zo heel boeiend want 9 van de 10 keer laat je thuis of op kantoor, het is alleen voor lange reizen en ik denk niet dat als je een Tesla kan betalen, je wakker ligt van 22 cent per kwh bij een supercharger.

De bouwkwaliteit en het interieur zijn inderdaad ondermaats. Maar ik heb een Model S uit juli 2016 en heb, op een paar hele kleine dingetjes, nog nergens last van. Ik hou wel van een simpel en minimalistisch interieur. Het leer is wel matig, maar ik vergeef het ze omdat de auto zo goed rijdt 8)

Ben erg benieuwd naar de Model 3. Het is toch een auto die maar 50% kost van de Model S, maar als je alles zo ziet is hij alleen iets kleiner. Ze moeten nog op meer punten hebben ingeleverd. Ter vergelijking, een Audi A4 is vanaf 38k en een A6 vanaf 50k.

[ Voor 8% gewijzigd door YoshiBignose op 30-07-2017 11:13 ]

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Nu online

DarkSide

peltco schreef op zondag 30 juli 2017 @ 11:01:
Ik ben op zoek naar een (goedkope) leaseauto waar ik mijn 3 kids comfortabel ik kan vervoeren.

Ik heb gekend naar een VW Touran (150 euro per maand boven budget) en een fiat wagon (geen adaptive cruise control) dus zit nu te puzzelen op misschien andere opties.

Ik rij nu een Honda insight maar op schouder hoogte is dat echt niet meer te doen zelfs als ze zich allemaal gedragen (wat maar 2 dagen per jaar gebeurt).

Hebben mensen nog tips?
Wat is je definitie van goedkoop? en wat is je budget (inc/excl brandstof).
Als een touran te duur is zal een 5008 denk ik ook te duur worden.
Zelfde geld volgens mij voor een Suberp.

Dit zijn ruime autos met meer dan genoeg beenruimte. En waar je volgens mij wel met 3 kids naast elkaar kunt zitten. In het geval van de 5008 heb je ook niet last van een bult bij de middelste stoel en een vlakke vloer.
Verder zoek je naast ACC ook nog andere luxe zaken. Anders kan de prijs wel omlaag. Zelf houdt ik er van om vinkjes te zetten namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

YoshiBignose schreef op zondag 30 juli 2017 @ 11:11:
[...]

De bouwkwaliteit en het interieur zijn inderdaad ondermaats. Maar ik heb een Model S uit juli 2016 en heb, op een paar hele kleine dingetjes, nog nergens last van. Ik hou wel van een simpel en minimalistisch interieur. Het leer is wel matig, maar ik vergeef het ze omdat de auto zo goed rijdt 8)

Ben erg benieuwd naar de Model 3. Het is toch een auto die maar 50% kost van de Model S, maar als je alles zo ziet is hij alleen iets kleiner. Ze moeten nog op meer punten hebben ingeleverd. Ter vergelijking, een Audi A4 is vanaf 38k en een A6 vanaf 50k.
Ik lees en zie verschillende reviews waar men aangeeft dat de bouwkwaliteit van de Model S na de facelift al stukken beter is geworden en de eerste reacties over de Model 3 was dat men het weer een stuk beter voor elkaar heeft.

De concurrentie zit niet stil maar dat is denk ik ook in een stroomversnelling gekomen juist door de komst van de Tesla's. Nu met de Model 3 moeten ze ook wel. Dus ik verwacht in 2019 en 2020 toch ook een mooi aanbod van bijvoorbeeld Volvo of VAG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 07:12
DarkSide schreef op zondag 30 juli 2017 @ 11:13:
[...]

Of een Kodiaq. Maar zonder je gewenste budget is het lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batavia
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:27
DarkSide schreef op zondag 30 juli 2017 @ 11:13:
[...]

Dit zijn ruime autos met meer dan genoeg beenruimte. En waar je volgens mij wel met 3 kids naast elkaar kunt zitten. In het geval van de 5008 heb je ook niet last van een bult bij de middelste stoel en een vlakke vloer.
Verder zoek je naast ACC ook nog andere luxe zaken. Anders kan de prijs wel omlaag. Zelf houdt ik er van om vinkjes te zetten namelijk
Mijn budget is 780 euro inc brandstof.
de 5008 staat niet in mijn lijst (arval) van beschikbare auto's. wel andere peugeots.

Ik heb niet veel meer luxe nodig, Vinkjes zetten is leuk mijn mijn vinkjes staan vooral bij ACC, ruimte (breedte) op de achterbank en budget

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laatst was ik bij de Nissan dealer en de Pulsar zit behoorlijk ruim op de achterbank. Zeker voor een C segment auto. Misschien is dat een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Nu online

DarkSide

peltco schreef op zondag 30 juli 2017 @ 14:43:
[...]

de 5008 staat niet in mijn lijst (arval) van beschikbare auto's. wel andere peugeots.

Ik heb niet veel meer luxe nodig, Vinkjes zetten is leuk mijn mijn vinkjes staan vooral bij ACC, ruimte (breedte) op de achterbank en budget
780 incl brandstof is niet superveel. Zeker als je binnen deze 780 wilt blijven.
Er van uitgaande dat je diesel moet rijden en 4 jaar met 40k rijd kom je daar zeker boven met een D-segmenter.
C-segmenter moet wel lukken. Maar geen idee waar je dan echt ruimte voor 3 op de achterbank hebt.
Hoef zelf slechts rekening te houden met 2 kinderen.
Misschien kijken naar een Meriva? of B-max Beide gaan er uit en zijn misschien voor een goede prijs te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Hebben mensen nog tips?
Citroën C4 (Grand) Picasso? Ik heb zelf de Grand uitvoering, maar de gewone is ook qua ruimte op de achterbank prima. Er zitten drie losse stoelen in in plaats van een bank. Ruimte op de achterbank was voor mij een belangrijke overweging. Adaptive Cruise Control is leverbaar.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-10 10:02
s0larus schreef op zondag 30 juli 2017 @ 01:43:
[...]

Je dood m'n droom niet :) zal er ooit wel een krijgen alleen niet in de komende 4-5 jaar haha. Bedoel je deze topic? Het grote Leaseauto-topic
Misschien kan je met dat loon ook wel naar het c segment kijken.

Mazda 3, Megane estate, Opel Astra, Kia niro etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
[...]

Skoda Octavia lijkt mij dan een mogelijke optie. Dat moet haast wel lukken. Style Business 1.0 DSG is 29K, ACC erbij is 600 Euro ofzo en dan ben je klaar. En dan heb je nog de meest luxe uitvoering en volop ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:36

gwystyl

Beugeltje dan maar?

[...]

Als je nu al Honda rijdt kan je eens kijken naar de Civic. Net zo groot als de ook genoemde Octavia. De huidige tourer heeft wat meer bagageruimte, maar de nieuwe hatchback heeft standaard ACC (niet leverbaar op oude model volgens mij) en is een stuk ruimer. Ik vermoed alleen dat de nieuwe Civic over je budget heen gaat.

Voor echt veel ruimte op de achterbank zou ik eerder kijken naar een MPV/SUV/crossover, maar dan lever je wel in op bagageruimte. Misschien de nieuwe Renault Scenic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gwystyl schreef op maandag 31 juli 2017 @ 08:35:
[...]

Als je nu al Honda rijdt kan je eens kijken naar de Civic. Net zo groot als de ook genoemde Octavia. De huidige tourer heeft wat meer bagageruimte, maar de nieuwe hatchback heeft standaard ACC (niet leverbaar op oude model volgens mij) en is een stuk ruimer. Ik vermoed alleen dat de nieuwe Civic over je budget heen gaat.

Voor echt veel ruimte op de achterbank zou ik eerder kijken naar een MPV/SUV/crossover, maar dan lever je wel in op bagageruimte. Misschien de nieuwe Renault Scenic?
De Civic is een hele mooie auto geworden. Wel jammer van de magic seats die nu niet meer zijn. Ook is er nog geen diesel beschikbaar en geen station (indien die al komt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti28
  • Registratie: Juni 2017
  • Nu online
[...]

Even van 4 jaar / 40k km uitgaande zou ik, zoals @vinom zegt een Octavia nemen. Ambition business of Style business met ACC. Als je brandstof realistisch wordt berekend de ambition, als ze uitgaan van fabrieksopgave fe style.

Je zou ook kunnen kijken naar een Astra. Veel auto voor relatief weinig geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

:? Er staat niet bij of dit incl./excl. brandstof is. Als dit excl. brandstof is, kan een C segmenter ook prima (of je 'm dik aangekleed krijgt en de bijtelling wil, laat ik in het midden).

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
JB schreef op maandag 31 juli 2017 @ 11:36:
[...]

:? Er staat niet bij of dit incl./excl. brandstof is. Als dit excl. brandstof is, kan een C segmenter ook prima (of je 'm dik aangekleed krijgt en de bijtelling wil, laat ik in het midden).
Ik citeer: Mijn budget is 780 euro inc brandstof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

GeeMoney schreef op maandag 31 juli 2017 @ 11:39:
[...]

Ik citeer: Mijn budget is 780 euro inc brandstof.
Reactie is op @s0larus

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor 780 Inc (4 of 5 jaar 40.000km p/j) brandstof kan je prima een C-segment auto leasen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

[...]

De 3008 is misschien wel een optie dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-10 19:25
Edmin schreef op maandag 31 juli 2017 @ 11:49:
[...]

De 3008 is misschien wel een optie dan?
Dan houdt ie wel erg weinig over om te tanken.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

chaoscontrol schreef op maandag 31 juli 2017 @ 11:57:
[...]

Dan houdt ie wel erg weinig over om te tanken.
Fair enough. Ik heb geen flauw idee wat die auto's in de lease moeten kosten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Dat hangt toch helemaal van je situatie af...
Ik had met 2300 bruto, eerste baantje, woonde nog thuis, geen kinderen, een mooie C30, 25% bijtelling tegen 32k (dacht ik, is al weer een tijdje terug).

Ondanks dat mijn salaris velen malen hoger ligt dan toen, let ik nu veel meer op de bijtelling en ben ik juist goedkoper gaan rijden. (Kinderen, eigen huis, vrouw die minder is gaan werken). Nu lekker 14% tegen 30k...
GeeMoney schreef op zondag 30 juli 2017 @ 10:27:
Eerste schattingen in NL zijn ook 55k voor de instapper. Daar heb je een hele mooie A4 voor. Bijtelling is mij even onbekend maar volgens mij 14% doordat hij duurder is dan 50k.
Oeee dat zou voor Nederland echt een domper worden...
DarkSide schreef op zondag 30 juli 2017 @ 09:41:
Heb ook in model S gezeten. En in eerste instantie heb je WOW. Maar dat wordt wel minder als je langer kijkt. Neemt niet weg. Dat Tesla's op zich best "sexy" zijn (precies het doel van musk).
En als ik de verbrandingsmotor achter me zal laten zou ik toch nu kijken naar een Tesla.

De Ampera-E wordt ik niet blij van (meer b-segmenter en de stoelen schijnen veel te dun te zijn).
De ionic doet het niet slecht. Zeker omdat hij goedkoper is dan de rest.
Voor nu vind ik de Golf-E het meest "volwassen".
Ik verwacht persoonlijk niet.Dat binnen 18 maanden er iets uitkomt wat mij doet overstappen.
Dus de fabrikanten hebben dan nog zo'n 66 maanden om met een goeduitgeruste en mooie EV van zo'n 50k te komen.
Het zijn nog steeds de meest leuke elektrische auto's beschikbaar, maar de vormgeving verjaard wel snel vind ik. Ik weet nog wel dat ik een Model S echt de mooiste sedan van het moment vond. Tegenwoordig vind ik een 5 serie of een A6 toch minder verjaard ogen dan een model S.
Het is minder speciaal geworden en het ontwerp is zeker niet zo toekomstproof als die van Audi (hoe saai sommige modellen ook zijn) en BMW.

Hebben mensen nog tips?
Gisteren toevallig eens bij de Grand Senic gekeken. Dat is een mooie bak geworden zeg!
Veel ruimte, veel opbermogelijkheden, optie tot 7 zits, heel veel te verstellen. Zelfs de complete middenconsole kun je naar voren en naar achteren schuiven. Echt een coole wagen, met standaard 20 inch!

De diesel hybride komt best goedkoop uit in de lease.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

GeeMoney schreef op zondag 30 juli 2017 @ 10:27:
[...]

Bijtelling is vrij eenvoudig. Dat is 4% tot 50.000 euro en 22% over het bedrag > 50.000 euro.

Dus voor een auto van 55.000 betaal je dan ongeveer 5,6% bijtelling.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Tegenwoordig is die adaptieve CC helemaal "de shit". Zijn dat allemaal first time buyers die die nieuwe optie persé moeten hebben, of ook veel herhaalde kopers die niet meer zonder willen?

Voor het NL verkeer lijkt mij zo'n ACC niet heel prettig. De systemen houden nogal lange volgafstanden aan (mede door het gebrek aan wettelijk kader om de definitie van bumperkleven te onderscheiden tussen computer en mens). En ze volgen slechts de auto voor je in jouw rijstrook; ze doen niets aan het positioneren van je auto ten opzichte van de auto's in de rechter rijstrook om het invoegen te ontmoedigen.

Ik heb over de jaren heen eigenlijk drie "must haves" verzameld voor toekomstige auto's. Cruise control (de ouderwetse soort), automaat en zes-in-lijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
ACC is inderdaad op papier mooi, maar in de praktijk ligt het erg aan de uitvoering. Ik heb een leen-Touran gehad waarin het erg goed was. In de C4 is het slecht en heb ik de optie dus ook niet genomen. Voor de rest hoor ik veel verhalen dat het net niet is.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
In mijn Octavia ben ik er anders heel erg tevreden over. Ik hoef op de snelweg naar mijn werk eigenlijk mijn gas en rem niet te gebruiken. De minimale afstand is volgens mij gewoon de 2 seconden afstand waar we ons allemaal aan zouden moeten houden. Dat het gat net groot genoeg is dat er vaak iemand induikt, ontkom je dan helaas niet aan. Bij mij houdt ie ook rekening met de linkerbaan, als ik rechts rij, maar harder dan de linkerbaan zal hij zich inhouden, zodat je niet gaat tripleren of rechts inhalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Mij bevalt het in de 308 ook. Maar je moet je rijgedrag wel een beetje aanpassen, niet iedereen wil dat. Op de snelweg zet ik de afstand op 1 sec. 2 sec mag dan de regel zijn, in de spits is dat onwerkbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
t_captain schreef op maandag 31 juli 2017 @ 12:31:
[...]
En ze volgen slechts de auto voor je in jouw rijstrook; ze doen niets aan het positioneren van je auto ten opzichte van de auto's in de rechter rijstrook om het invoegen te ontmoedigen.
[...]
Ehm pardon 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-10 15:25
Ik vermoed dat hij doelt op van die klootviolen die asociaal door rijden en hem ergens tussen douwen, zonder fatsoenlijk in te voegen. Zulke mensen zijn natuurlijk de enige die van A naar B moeten ;-).

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:46
Van die figuren die met 80 invoegen op een 120 km snelweg. Omdat jij de enige bent die netjes 2 seconden afstand heeft door je ACC gaat je ACC gigantisch op de rem.

Dat doet niet 1 ACC.

Ik ben wel van mening dat je ACC met een automaat moet nemen, pas dan ervaar je de rust aangezien je niet hoeft te koppelen. Mijn A3 deed zelfs filerijden op ACC. Mijn Golf nu niet door de handbak.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-08 19:06
Ben erg benieuwd hoe ACC in mijn Megane gaan worden (als het goed is nog een maandje wachten) maar ACC was wel een beetje een pre voor mij.
Iedere dag 2 x 1u of meer rijden in de spits op een 2baansweg, kan niet wachten tot minstens de helft van het nadenkwerk kan worden overgenomen door de ACC, want op de gewone CC kan ik hem 90% van de tijd niet zetten, want als er rechts ook maar 1 vrachtwagen rijdt, gaat alles eromheen 90-100 waar je 120 of 130 mag, verschrikkelijk.
Enige jammere is dat de ACC op de Megane geen file assistent heeft (doet het tot 40 km/h), maar dat is dan weer een wens voor de auto die erna gaat komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
striner schreef op maandag 31 juli 2017 @ 15:05:
Ben erg benieuwd hoe ACC in mijn Megane gaan worden (als het goed is nog een maandje wachten) maar ACC was wel een beetje een pre voor mij.
Iedere dag 2 x 1u of meer rijden in de spits op een 2baansweg, kan niet wachten tot minstens de helft van het nadenkwerk kan worden overgenomen door de ACC, want op de gewone CC kan ik hem 90% van de tijd niet zetten, want als er rechts ook maar 1 vrachtwagen rijdt, gaat alles eromheen 90-100 waar je 120 of 130 mag, verschrikkelijk.
Enige jammere is dat de ACC op de Megane geen file assistent heeft (doet het tot 40 km/h), maar dat is dan weer een wens voor de auto die erna gaat komen :)
Ik dacht dat mijn Tiguan ook de file assistant had, maar blijkt niet zo te zijn. Na opzoeken van de exacte werking was ik er ook weer niet al te rouwig om. Je moet bij VW blijkbaar na 3 seconden stilstaan zelf een knop indrukken om het rijden te hervatten en binnen 15 seconden weer aan je stuur zitten oid. Kan ik net zo goed zelf wel op het gas trappen (DSG, dus schakelen hoef ik ook niet) want extra opletten moet ik dan toch wel.
Bij Tesla is dit wel "vol" automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Nu online

DarkSide

Zelf ook zeer tevreden over ACC in de golf. De fileassistent van VW hoef ik idd niet.
Deze is niet autonoom. Alleen klein gedeelte. En dat kleine gedeelte kan ik zelf ook.
Verder reageert de ACC keurig vind ik. En wil zeker weer ACC in de volgende auto (mits het niet slechter werkt dan wat ik nu heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Hammetje schreef op maandag 31 juli 2017 @ 14:03:
[...]

Ik vermoed dat hij doelt op van die klootviolen die asociaal door rijden en hem ergens tussen douwen, zonder fatsoenlijk in te voegen. Zulke mensen zijn natuurlijk de enige die van A naar B moeten ;-).
Precies, ik doel op mensen die van rijstrook 2 naar 1 invoegen (of 3 naar 2) in een iets te klein gat en met net even te lage snelheid.

Die akties veroorzaken vaak rem-akties in de linker rijstrook. Soms met een kettingreactie tot gevolg, en in het ergste geval een kettingbotsing.

Door je auto slim (nadrukkelijk dichtbij en naast ipv verder weg en achter) te positioneren kun je dat aan de bron tegenhouden.

Niet-overlastgevende invoegers moet je natuurlijk ruim baan geven, dat doet een ACC ongetwijfeld wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

@t_captain je wilt dus een auto die actief gaat bumperkleven? Ik weet niet of dat een standaard optie is. Wellicht wel bij BMW en Audi?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ik mag hopen dat je bij een automatische BMW ook een ouderwetse stereotiepe jaren-90 BMW-rijder als profiel kunt instellen. Met het inhaal-protocol richtingaanwijzer, lichtsignaal, voorbij ;)

Serieus, ik heb het niet over bumperkleven (aanhoudend op korte afstand rijden in de hoop dat je voorligger opzij gaat) maar over een tijdelijke verkorte volgafstand ten gunste van doorstroming en veiligheid.

[ Voor 35% gewijzigd door t_captain op 31-07-2017 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Wat ACCs meestal slecht doen is reageren op auto's die van een andere rijbaan voor je gaan rijden, en daarmee het gat met je voorganger tijdelijk kleiner is dan 2 (of 1 seconde?). Wat de computer zou moeten doen is wat je zelf ook zou doen, namelijk kijken of het gat niet kleiner wordt. Als dit niet het geval is, gewoon gas loslaten totdat het gat weer de ingestelde waarde bereikt. In plaats hiervan remmen de meeste ACCs tot het gat weer groot genoeg is, en veroorzaakt daarmee als het druk is een file achter zich.
Ik had ergens gelezen dat de nieuwste ACC van Mercedes wel op deze manier werkt. Over gaten dichtrijden, dit is namelijk ook de oorzaak dat mensen hun auto zomaar ergens ertussen gooien. Dus het is een kwestie van perspectief. Soms zie je meters van te voren dat iemand richting een vrachtwagen aan het rijden is, dus 95% kans dat die ergens als hij bijna bij de vrachtwagen is naar links gaat. In zo'n situatie is het nogal asociaal om een gat dicht te rijden en die persoon dus klem te rijden achter een vrachtwagen.
Met invoegen ben ik het wel met je eens. Mensen moeten niet vanaf de invoegstrook meteen naar de linker rijbaan willen. Is nergens voor nodig en nogal asociaal. Maar ik heb zo het idee dat dit dezelfde mensen zijn als die gaten dichtrijden om te voorkomen dat iemand voor hun invoegt op de linker rijbaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
De nieuwere VW's reageren met ACC dacht ik ook op de rijstroken links en rechts al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Z___Z schreef op maandag 31 juli 2017 @ 15:43:
...verhaal

Soms zie je meters van te voren dat iemand richting een vrachtwagen aan het rijden is, dus 95% kans dat die ergens als hij bijna bij de vrachtwagen is naar links gaat. In zo'n situatie is het nogal asociaal om een gat dicht te rijden en die persoon dus klem te rijden achter een vrachtwagen.
Grote ergernis van mij. Ook als ze het gat niet dichtrijden maar doortuffen terwijl ze zien dat ik óf hard zal moeten remmen óf juist heel vroeg naar links moet. Geef dan gewoon vroegtijdig een dot gas, of hou een beetje in zodat de persoon naar links kan.

Enfin. Zaterdag achtereenvolgend een proefrit met een Giulia en een XE gepland samen met mijn vriendin. Die moet er uiteindelijk ook in rijden. Punt van aandacht: stilte in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:59
t_captain schreef op maandag 31 juli 2017 @ 12:31:
Tegenwoordig is die adaptieve CC helemaal "de shit". Zijn dat allemaal first time buyers die die nieuwe optie persé moeten hebben, of ook veel herhaalde kopers die niet meer zonder willen?

Voor het NL verkeer lijkt mij zo'n ACC niet heel prettig. De systemen houden nogal lange volgafstanden aan (mede door het gebrek aan wettelijk kader om de definitie van bumperkleven te onderscheiden tussen computer en mens). En ze volgen slechts de auto voor je in jouw rijstrook; ze doen niets aan het positioneren van je auto ten opzichte van de auto's in de rechter rijstrook om het invoegen te ontmoedigen.

Ik heb over de jaren heen eigenlijk drie "must haves" verzameld voor toekomstige auto's. Cruise control (de ouderwetse soort), automaat en zes-in-lijn :)
Ik heb het ook op mijn 308. Werkt aardig, enige wat ik heb gedaan is de standaard afstand van 2 naar 1 seconden aangepast. Anders gaat de auto opzoek naar ruimte op de weg die er 's ochtends in de spits tussen Utrecht en Amsterdam simpelweg niet is. Verder kan de auto soms paniekerig reageren op auto's die van baan wisselen, maar het systeem is eigenlijk ook niet geschikt op een heel druk traject in de spits.

Buiten de spits om werkt het wel ideaal vind ik zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Op rustige wegen werkt een ouderwetse CC ook prima, juist in druk verkeer moet zo'n ACC het verschil maken :)
Pagina: 1 ... 90 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic