Keuze leaseauto - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 91 ... 106 Laatste
Acties:
  • 656.237 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t_captain schreef op maandag 31 juli 2017 @ 16:48:
Op rustige wegen werkt een ouderwetse CC ook prima, juist in druk verkeer moet zo'n ACC het verschil maken :)
Op 80 km/h wegen werkt het ontzettend heerlijk. Dan gaat een normale CC niet mijn snelheid aanpassen aan iemand die niet op cc rijdt en dus varieert in snelheden, afremt voor bochten en uitritten, weer optrekt enz enz. Als het rustig is op de snelweg werkt het ook vrij fijn. Zelfs zonder automaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:46

DarkSide

theres no place like ::1

Z___Z schreef op maandag 31 juli 2017 @ 15:43:
Wat ACCs meestal slecht doen is reageren op auto's die van een andere rijbaan voor je gaan rijden, en daarmee het gat met je voorganger tijdelijk kleiner is dan 2 (of 1 seconde?). Wat de computer zou moeten doen is wat je zelf ook zou doen, namelijk kijken of het gat niet kleiner wordt. Als dit niet het geval is, gewoon gas loslaten totdat het gat weer de ingestelde waarde bereikt. In plaats hiervan remmen de meeste ACCs tot het gat weer groot genoeg is, en veroorzaakt daarmee als het druk is een file achter zich.
Ik had ergens gelezen dat de nieuwste ACC van Mercedes wel op deze manier werkt. Over gaten dichtrijden, dit is namelijk ook de oorzaak dat mensen hun auto zomaar ergens ertussen gooien. Dus het is een kwestie van perspectief. Soms zie je meters van te voren dat iemand richting een vrachtwagen aan het rijden is, dus 95% kans dat die ergens als hij bijna bij de vrachtwagen is naar links gaat. In zo'n situatie is het nogal asociaal om een gat dicht te rijden en die persoon dus klem te rijden achter een vrachtwagen.
Met invoegen ben ik het wel met je eens. Mensen moeten niet vanaf de invoegstrook meteen naar de linker rijbaan willen. Is nergens voor nodig en nogal asociaal. Maar ik heb zo het idee dat dit dezelfde mensen zijn als die gaten dichtrijden om te voorkomen dat iemand voor hun invoegt op de linker rijbaan.
De ACC in de golf die cruised ook ipv remmen als dat kan. En als er iemand tussenkomt dan reageert hij best goed. Tenzij de ruimte echt krap is. Dan wordt het een noodactie. Maar eigenlijk had die persoon hem er dan ook niet tussen moeten dwingen. En met normale CC had ik zelf ook harder geremd.
Het is zeker niet feilloos en zelf anticipeer je wel beter omdat je vaak al ruim van te voren ziet wat een bestuurder van plan is. Maar ondanks dat kan ik zeer goed leven met ACC op de snelweg.
En zeer goed op binnenwegen omdat je dan heerlijk achter iemand aan kunt cruisen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:31
Zijn er hier overigens ook al mensen die een Renault Megane Serie Signature Exclusiv hebben besteld of gereden? Bij mijn werkgever in de configurator op dit moment zeer aantrekkelijk geprijsd, het zou niet direct mijn eerste keuze zijn uit het Mégane assortiment (wil eigenlijk de GT), maar qua bijtelling en eigen bijdrage scheelt het mij netto zo'n €150 per maand (GT is bij ons flink duurder geworden sinds een maand of 3/4 terug) en dat verschil wordt mij toch wel erg groot. Zeker t.o.v. de Serie ..., vroeg me af of hier al meer mensen naar hebben gekeken, volgens mij een erg goede deal, bijna volledig aangekleed en maar net iets duurder dan Bose / GT-Line en zelfs goedkoper bij vergelijkbare uitrusting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-08 19:06
@[MAUS] Ik zie de prijslijst van deze nog niet online staan, maar is wel samen te stellen via de website.
Ben benieuwd wat dan anders is t.o.v. de Bose editie qua opties. Ik zie zover lederen stoelen met bruine accenten en velgen met donkere accenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
striner schreef op maandag 31 juli 2017 @ 17:55:
@[MAUS] Ik zie de prijslijst van deze nog niet online staan, maar is wel samen te stellen via de website.
Ben benieuwd wat dan anders is t.o.v. de Bose editie qua opties. Ik zie zover lederen stoelen met bruine accenten en velgen met donkere accenten.
Als het goed is is het de Bose met standaard de volgende extra's:
- 8,7" touchscreen
- Volledig lederen bekleding met stoelverwarming en massagefunctie
- Pack vision comfort (zonder HUD)
- Easy life pack
- Elektrisch verwarmbaar stuurwiel
- Privacy glass zijruiten achter en achterruit

Als ik in de configurator kijk scheelt het qua nieuwprijs (consument) ongeveer €1.500, voor mij in de lease (4 jaar / 20k km) scheelt dat €27 per maand (inclusief additioneel panoramadak). Dus is best een fijne aanbieding voor de lease.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batavia
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:48
bedankt iedereen voor de tips. tijd voor een proefrit of 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 20:27
Ik heb even een vergelijking gemaakt wat het mij zou schelen of kosten obv 60mnd 40K

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/W5i9eoD.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qnVZmT3.png

Enig verschil volgens mij zijn nu de velgen 16" ipv 17"
Dus dan wist ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
JvdW schreef op maandag 31 juli 2017 @ 21:58:
Ik heb even een vergelijking gemaakt wat het mij zou schelen of kosten obv 60mnd 40K

[afbeelding]

[afbeelding]

Enig verschil volgens mij zijn nu de velgen 16" ipv 17"
Dus dan wist ik het wel.
Ik had hem overigens berekend in fleetagent en een 130pk benzine. Weet niet wat voor afspraken mijn werkgever verder nog heeft met de dealer, maar bij mij is de serie signature in ieder geval een stukje voordeliger dan de Bose. Misschien komt dat ook wel doordat bij de benzine de Bose ook al 17" velgen heeft en je dus bij de diesel ook extra moet betalen voor de grotere bandenmaat, hoewel ik niet verwacht dat dat zon groot verschil is.

Lijkt dus wel een beetje af te hangen van uitvoering/leasemaatschappij of het interessant is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:02
Zo ik meld mij weer eens hier. Mijn eigen leasewagen is onderweg...

Maar nu mag mijn vriendin haar leasewagen gaan vervangen. Aangezien niet vast wil zitten aan de wagen kiest ze voor een VW Golf 1.0TSI Comfortline Business (Poolwagen beleid). Het grappige is wel dat ze er wel wat kleine opties (tot max. 1000,-) erop mag zetten.

Dus ben ik even aan de slag gegaan met de VW, en kom tot iets waar ik niet uit kom.

In de configurator staat dat de getinte ramen achter standaard zijn, maar in de prijslijst is het een optie. Weet iemand wat het nu moet zijn? Aangezien dit een must is. Daarnaast kiest ze nog voor het spiegelpakket en het comfortpakket.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batiatus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-09 15:14
Wicked-Game schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 08:50:
Zo ik meld mij weer eens hier. Mijn eigen leasewagen is onderweg...

Maar nu mag mijn vriendin haar leasewagen gaan vervangen. Aangezien niet vast wil zitten aan de wagen kiest ze voor een VW Golf 1.0TSI Comfortline Business (Poolwagen beleid). Het grappige is wel dat ze er wel wat kleine opties (tot max. 1000,-) erop mag zetten.

Dus ben ik even aan de slag gegaan met de VW, en kom tot iets waar ik niet uit kom.

In de configurator staat dat de getinte ramen achter standaard zijn, maar in de prijslijst is het een optie. Weet iemand wat het nu moet zijn? Aangezien dit een must is. Daarnaast kiest ze nog voor het spiegelpakket en het comfortpakket.
Zou gewoon even contact opnemen met de Volkswagen dealer? Misschien kun je nog wat opties goedkoper krijgen als je bij de leasemaatschappij aangeeft bij een specifieke dealer wil bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marti28
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 18:11
marti28 schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 14:08:
De kogel is door de kerk! Vandaag reactie gekregen van de leasemij's op mijn offertes. Ter info hier even de ingediende auto's met bedragen (op basis van 4 jaar / 40k):

Skoda Octavia HB 1.0 TSI DSG Style Business met ACC, DAB, vaste trekhaak, zwarte spiegelkappen en zwarte bumperlip: 593 + 356 (brandstof)
Volvo V40 D3 Geartronic Business Sport Luxury Line met vaste trekhaak: 755 + 224 (brandstof)
Volvo V40 D2 Geartronic Nordic+ met IntelliSafe Pro Line met vaste trekhaak: 725 + 208 (brandstof)

Het wordt de V40 D2 Nordic+ in het wit, standaard velgen en het lichte interieur. Volgende week de offerte definitief doornemen met de leasemij en dan kan 'ie besteld gaan worden.

En dan nu het lange, lange wachten... :P
Well, well, well... Guess what? Ik heb de spreekwoordelijke kogel even uit de lucht gepakt en een andere hoek in geschoten. Blijkt dat er bij de berekening van de brandstof een foutje is gemaakt en daarnaast de brandstofberekening per heden aangepast wordt.

Wat het was: fabrieksopgave + verschil werkelijk verbruik + 5% toeslag per inch boven de 16, brandstofprijs op basis van het landelijk gemiddelde inclusief snelwegpompen. Gezien wij niet mogen (en kunnen!) tanken aan de snelweg was het landelijk gemiddelde inclusief snelwegpompen een beetje gek. Dit is dus bijgestelt. Daarnaast was in de brandstofberekening van de Octavia 10% extra gerekend vanwege de 18" velgen. Dat is alleen niet helemaal eerlijk gezien een Style Business af fabriek wordt geleverd op 17" en dus de fabrieksopgave en werkelijkverbruik.nl daar al op zijn berekend.

Ergo; door een enorme daling in het brandstofvoorschot (een dikke €50,- per maand!) blijft er nauwelijks eigen bijdrage over en de bijtelling is ook nog eens een pak minder (31k vs 35k).

Ik heb er dus voor gekozen de extra euro's in mijn broekzak te houden en alsnog te gaan voor de Octavia. De Leasemij is nu bezig met het in orde maken van het contract en ik verwacht een dezer dagen een belletje om de auto configuratie definitief door te nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-10 14:54

Nohead

PSN ID: Nohead

marti28 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 15:04:
[...]

Well, well, well... Guess what? Ik heb de spreekwoordelijke kogel even uit de lucht gepakt en een andere hoek in geschoten. Blijkt dat er bij de berekening van de brandstof een foutje is gemaakt en daarnaast de brandstofberekening per heden aangepast wordt.

Wat het was: fabrieksopgave + verschil werkelijk verbruik + 5% toeslag per inch boven de 16, brandstofprijs op basis van het landelijk gemiddelde inclusief snelwegpompen. Gezien wij niet mogen (en kunnen!) tanken aan de snelweg was het landelijk gemiddelde inclusief snelwegpompen een beetje gek. Dit is dus bijgestelt. Daarnaast was in de brandstofberekening van de Octavia 10% extra gerekend vanwege de 18" velgen. Dat is alleen niet helemaal eerlijk gezien een Style Business af fabriek wordt geleverd op 17" en dus de fabrieksopgave en werkelijkverbruik.nl daar al op zijn berekend.
Ow is eerste keer dat ik zoiets hoor dat men niet aan de snelweg mag en kan tanken. Zo strenge baas?
Eerlijk gezegd tank ik alleen maar aan de snelweg vanwege tijd, rijd er langs. Anders moet ik er speciaal voor langs rijden, Call me lazy... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoteldebotel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-10 10:50
Nohead schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 15:08:
[...]

Ow is eerste keer dat ik zoiets hoor dat men niet aan de snelweg mag en kan tanken. Zo strenge baas?
Eerlijk gezegd tank ik alleen maar aan de snelweg vanwege tijd, rijd er langs. Anders moet ik er speciaal voor langs rijden, Call me lazy... :P
Vooral dozenschuivers zoals Inwork is tanken naast de snelweg verboten. Dan krijg je zelfs een automatische mail is mij ooit verteld.. Hier geen last van gelukkig, al is het wel vriendelijk verzocht dit niet te doen ivm de hogere kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:08
[...]

Die van mij heeft het ook liever niet. Scheelt hem toch geld (werk bij een hele kleine club dus dan wordt het wat dat betreft wat socialer) en ik kan met niet voorstellen dat je niet langs een pomp rijdt die niet op de snelweg staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 00:11

skoozie

SCSI

jongetje schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 15:30:
[...]

Die van mij heeft het ook liever niet. Scheelt hem toch geld (werk bij een hele kleine club dus dan wordt het wat dat betreft wat socialer) en ik kan met niet voorstellen dat je niet langs een pomp rijdt die niet op de snelweg staat.
Ik woon op 2 minuten van de snelweg, en tussen gedetacheerde klant en snelweg zit er ook geen pomp. Echter kom ik op de snelweg enkel de Shell tegen en ik irriteer me om elke keer tegen dat hoofdje wat net boven de kauwgom uit steekt te vertellen dat ik de aanbieding gezien heb en dat ik enkel wil betalen. Nee ook geen air miles nee. Dus rijd ik liever om naar een lokale pomp waar ik met 6x tanken een keer 'gratis' kan wassen :)

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marti28
[...]
Hoteldebotel schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 15:16:
[...]
Vooral dozenschuivers zoals Inwork is tanken naast de snelweg verboten. Dan krijg je zelfs een automatische mail is mij ooit verteld.. Hier geen last van gelukkig, al is het wel vriendelijk verzocht dit niet te doen ivm de hogere kosten.
Gelukkig werk ik absoluut niet bij een dozenschuiver :) Kleine moeite om aan de 100 man personeel te vragen om gewoon even bij de pomp om de hoek te tanken. Dat scheelt fors in de kosten. De reden 'anders moet ik omrijden' vind ik persoonlijk een beetje vergezocht. In de 5 minuten die ik er over doe om van mijn huis naar de snelweg kom ik 4 (!) tankstations tegen waarvan 2 onbemand en buitengewoon goedkoop.

Maar dat is wellicht persoonlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:25
Wij hebben een Shell card en kunnen dus alleen bij Shell tanken. Bedrijf betaald vast bedrag per liter per maand dus maakt niet uit welke Shell je tanked.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:03

JB

Cédric roelt!

chaoscontrol schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 15:52:
Wij hebben een Shell card en kunnen dus alleen bij Shell tanken. Bedrijf betaald vast bedrag per liter per maand dus maakt niet uit welke Shell je tanked.
Alleen klote als er amper Shell pompen in de buurt liggen. Mag je daarmee ook in buitenland tanken? Dat hebben wij dan weer niet.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:25
@JB geen idee eigenlijk, kom nauwelijks met de auto in het buitenland.

Als er nou echt geen Shell in de buurt is kun je ook je bonnetje declareren uiteraard. Gelukkig zit er Shell hier om de hoek van kantoor en thuis op de rand van het dorp. ;) Voor mij is dit dus ideaal. (Pas werkt ook als de pompwinkels dicht zijn bij de onbemande pompen.)

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
JB schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 15:53:
[...]

Alleen klote als er amper Shell pompen in de buurt liggen. Mag je daarmee ook in buitenland tanken? Dat hebben wij dan weer niet.
Ik denk dat je wel in een flinke uithoek moet wonen wil er niet een EuroShell pomp zijn in de buurt? Ik heb er in ruim 10 jaar nog nooit problemen mee gehad, hooguit in Italie. Daar zijn alle Shell pompen verkocht aan Q8, maar daar kun dan ook gewoon weer terecht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pl0xs
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 17:28
Ik mag over een maand een auto uitkiezen en ik ben er vrij zeker van dat het de Mazda 3 120pk Skylease+ wordt. Hoe komt het eigenlijk dat er zo weinig van deze auto's in Nederland rondrijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapteynn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07-10 12:45

Kapteynn

Kapteyn -Silvermoon-

Hier ook een shellcard maar daar staat op vermeld valid in NL, in Duitsland declareer ik gewoon mijn bonnetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

ndthien schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 16:27:
Ik mag over een maand een auto uitkiezen en ik ben er vrij zeker van dat het de Mazda 3 120pk Skylease+ wordt. Hoe komt het eigenlijk dat er zo weinig van deze auto's in Nederland rondrijden?
Merkenbeleid denk ik.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-10 08:53
ndthien schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 16:27:
Restwaarde... |:( Niet courant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti28
wvkreg schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 18:33:
[...]

Restwaarde... |:( Niet courant.
Dat idd. Een beetje aangeklede 3 (lees Skylease GT) is bij ons in de lease net zo duur als een leuke A3 (sline edition oid). En dat komt dan vanwege beroerde restwaarde. Erg jammer. Als je m kan rijden, doen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-10 15:16
Iemand anders die bij het lezen van "Skylease GT" onbewust associëert met "Skyline GT-R"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

t_captain schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 20:13:
Iemand anders die bij het lezen van "Skylease GT" onbewust associëert met "Skyline GT-R"?
Misschien dat hij daarom bij veel bedrijven niet te kiezen is. :9

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMorgoth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

LordMorgoth

Valar Morghulis!

marti28 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 18:52:
[...]

Dat idd. Een beetje aangeklede 3 (lees Skylease GT) is bij ons in de lease net zo duur als een leuke A3 (sline edition oid). En dat komt dan vanwege beroerde restwaarde. Erg jammer. Als je m kan rijden, doen!
Bij ons is een A3 Limousine S line Edition 1.0 TFSI 6-bak 759 euro en een Mazda 3 GT-M Sedan 693 (45.000 km p/j en een looptijd van 42 maanden). Dan moet ik er wel bij zeggen dat de A3 een fiscale waarde heeft van 35k en de Mazda krap de 30k aan tikt...

[ Voor 4% gewijzigd door LordMorgoth op 01-08-2017 20:32 ]

Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H'ghar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:10

Pinobigbird

doesn't share food!

LordMorgoth schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 20:31:
[...]

Bij ons is een A3 Limousine S line Edition 1.0 TFSI 6-bak 759 euro en een Mazda 3 GT-M Sedan 693 (45.000 km p/j en een looptijd van 42 maanden). Dan moet ik er wel bij zeggen dat de A3 een fiscale waarde heeft van 35k en de Mazda krap de 30k aan tikt...
Ik heb deze week een offerte gekregen voor de Mazda 3 sedan GT-M automaat benzine voor € 1020,- bij 35k km/j 48mnd incl. brandstofvoorschot. Slik. :|

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:52
Pinobigbird schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 20:37:
[...]

Ik heb deze week een offerte gekregen voor de Mazda 3 sedan GT-M automaat benzine voor € 1020,- bij 35k km/j 48mnd incl. brandstofvoorschot. Slik. :|
Heb je vrije lm keus ;-) pb me anders even

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrVB
  • Laatst online: 27-09 11:29
chaoscontrol schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 15:52:
Wij hebben hetzelfde alleen dan met BP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:52
Pinobigbird schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 20:37:
[...]

Automaat is bij Mazda dan ook heel erg duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demies
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-02-2020
Olla.

Ik mag een nieuwe leaseauto bestellen.
Mijn budget is 800 euro inc daarboven mag ik bijbetalen tot 900.
Wil dit zoveel mogelijk beperken.
Ze hadden voor me uitgezocht en kwamen aan met de renault megane station en kia ceed sportwagon.
Maar mag alles kiezen.
Moet zeggen vind de kia best mooi maar had liever de honda civic tourer gehad helaas is die niet meer te leasen.
In deze klassen voor welke auto zouden jullie dan gaan.
Heb wel 2 kleine kindjes dus voorkeur ligt bij een station of auto met lekkere grote kofferbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 15:55

avotar

P0werd by Black Coffee

J0YR1D3R schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 16:20:
[...]

Ik denk dat je wel in een flinke uithoek moet wonen wil er niet een EuroShell pomp zijn in de buurt? Ik heb er in ruim 10 jaar nog nooit problemen mee gehad, hooguit in Italie. Daar zijn alle Shell pompen verkocht aan Q8, maar daar kun dan ook gewoon weer terecht.
Wij zijn sinds kort over naar BP. Dat maakt het nog wel interessant als je bv in Zeeland woont.
Ik kan met mijn pas terecht bij BP (30 km rijden voor de dichtstbijzijnde), Texaco (15 km) of Argos (65 km).
Humor.
demies schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 23:37:
Olla.

Ze hadden voor me uitgezocht en kwamen aan met de renault megane station en kia ceed sportwagon.
Maar mag alles kiezen.
Moet zeggen vind de kia best mooi maar had liever de honda civic tourer gehad helaas is die niet meer te leasen.
Heb wel 2 kleine kindjes dus voorkeur ligt bij een station of auto met lekkere grote kofferbak.
Als je in dat segment zit, zou ik zeker de Skoda Octavia meenemen in je overweging. Meer ruimte voor je geld ga je in dat segment niet vinden.

First World Problem. True. Maar toch.

En daarbij, Frankrijk was tot een paar jaar terug een ramp als het ging om Shell pompen.
Ik herinner me elke vakantie daar dat we wel een dagje een uitje hadden rondom het vinden van een pomp.

[ Voor 39% gewijzigd door avotar op 02-08-2017 07:39 ]

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:47
Heinemancp schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 11:46:
[...]

Update:
Gisteravond weer een update ontvangen van de LM:

[...]

Bedankt voor deze update! Weer volledig informatief, dank Arval!
Saillant detail: mijn huidige arbeidscontract loopt t/m 31 juli 2017... Nog in onderhandeling over de verlenging.
Tadaa! Het is gelukt, de auto is geleverd. En ik ben er blij mee. Eerste 250km gereden en rijeigenschappen zijn goed, elektronica prima zoals verwacht en zitpositie is even wennen maar dat komt ook goed.
Gelukkig stuitert hij niet over drempels en schraapt hij daarna ook niet met de bumper over de grond, zoals de Astra hiervoor. De DSG is heerlijk ontspannen, wel wat laag in de toeren altijd.

Maar geen regensensor! Ik hoop daar met een kleine VCDS aanpassing nog iets aan te kunnen doen (mits de goede sensor in de binnenspiegel aanwezig is)

Afbeeldingslocatie: https://vp9dag-ch3301.files.1drv.com/y4ml6-lvzt8VRIOzmyT7NQwMXvgkCfs45zv943OWmWG7-xZpuxgQE-o6EBCFcJrl5ehQNjgw5UWkb9YFawwqY0ZF2a_uQxTZckhPCxWDHP5vwyFbYWhwTyQgO-1CZQoVXXiqy84YeWoCihFuerSS7DqUhdWbxs62O_-8zks76OHyZ_NgKYahJ4-eGGJ3TYwj90LUDuxN9cXCFhsqWnfjDOx_g?width=660&height=561&cropmode=none

Skoda Rapid Spaceback 1.4TDI DSG Drive 5d MY2018 in Corrida Red met 17" Savio antraciet velgen en de volgende opties:
  • Style & Lichtpakket
  • Tech pakket
  • Achteruitrijcamera
  • DAB
  • afneembare trekhaak

[ Voor 12% gewijzigd door Heinemancp op 03-08-2017 07:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pl0xs
marti28 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 18:52:
[...]

Ik mag van het bedrijf helaas geen Audi, Bmw, of Mercedes kiezen. Komt patserig over |:( Voor de rest heb ik gewoon vrije keuze qua merk. Dan is voor mij de keuze voor de Mazda 3 snel gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-10 14:54

Nohead

PSN ID: Nohead

ndthien schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 08:25:
[...]

Ik mag van het bedrijf helaas geen Audi, Bmw, of Mercedes kiezen. Komt patserig over |:( Voor de rest heb ik gewoon vrije keuze qua merk. Dan is voor mij de keuze voor de Mazda 3 snel gemaakt.
Dan pak je een Jaguar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pl0xs
Hoogstwaarschijnlijk zou die ook niet mogen haha. Mocht het wel zo zijn, dan laat mijn budget het niet toe :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ndthien schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 08:33:
[...]

Hoogstwaarschijnlijk zou die ook niet mogen haha. Mocht het wel zo zijn, dan laat mijn budget het niet toe :(
En een Lexus of Infiniti?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti28
demies schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 23:37:
Olla.

Maar mag alles kiezen.
Wat @avotar idd ook al zegt: Octavia. Even afhankelijk van hoe je brandstofcomponent berekend wordt een Ambition Business of Style Business met wat extra opties is prima te doen. Golf Comfortline Business zou ook moeten passen denk ik en verder ook gewoon de usual suspects: Megane, Astra, etc.

Wel even belangrijk: ik ga er gemakshalve even vanuit dat je rond de 40k/4j zit. Als dat niet zo is kan het allemaal weer anders worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
ndthien schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 08:25:
[...]

Jammer dat meteen het woord patserig aan een heel merk wordt gehangen ipv modellen van dat merk.
Ik vind een BMW1, Audi A1/A3 of een Mercedes A echt niet patserig.
Over een BMW3, Audi A4 of Mercedes C valt dan misschien nog te discussiëren, en daarboven wordt het een beetje patserig misschien ja.
Maar een Volvo S60/S90 zou dan wel kunnen en is niet patserig?
En al die SUV's dan? Volvo XC60/XC90 komen ook al vaak aanvliegen in je achteruitkijkspiegel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Zonder Audi, BMW, MB resteert in het volumesegment alleen Lexus en Jaguar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pl0xs
Een Lexus CT200h zou dan nog in mijn budget passen, maar ik vind het interieur niks.
striner schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 09:30:
[...]

Jammer dat meteen het woord patserig aan een heel merk wordt gehangen ipv modellen van dat merk.
Ik vind een BMW1, Audi A1/A3 of een Mercedes A echt niet patserig.
Over een BMW3, Audi A4 of Mercedes C valt dan misschien nog te discussiëren, en daarboven wordt het een beetje patserig misschien ja.
Maar een Volvo S60/S90 zou dan wel kunnen en is niet patserig?
En al die SUV's dan? Volvo XC60/XC90 komen ook al vaak aanvliegen in je achteruitkijkspiegel :P
Ik ben het helemaal met je eens. Het ironische is dat mijn baas zelf wel in "patserige" auto's rijdt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

ndthien schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 12:26:
[...]

Een Lexus CT200h zou dan nog in mijn budget passen, maar ik vind het interieur niks.
Als dat de enige is die in het budget past waaromd an uberhaupt naar merken als Audi, BMW en Mercedes kijken. Dan kan je veel beter voor een zeer goed aangeklede c segmenter van een minder premium merk gaan. Of misschien zelfs een aardig aangeklede d segmenter. De Mazda 3 vind ik dan een meer dan prima keuze.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2017 12:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pl0xs
Verwijderd schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 12:32:
[...]

Als dat de enige is die in het budget past waaromd an uberhaupt naar merken als Audi, BMW en Mercedes kijken. Dan kan je veel beter voor een zeer goed aangeklede c segmenter van een minder premium merk gaan. Of misschien zelfs een aardig aangeklede d segmenter. De Mazda 3 vind ik dan een meer dan prima keuze.
Mijn keuze is daarom ook gevallen op de Mazda 3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie

skoozie

SCSI

ndthien schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 12:26:
[...]

Ik ben het helemaal met je eens. Het ironische is dat mijn baas zelf wel in "patserige" auto's rijdt.
Een auto is ook een zakelijk visite kaartje,
Ik beredeneer het even vanuit mijn oogpunt as ICT-er.
Als ik als detacheerder/ZZP-er aan kom zetten in een dikke Bmw/Volvo XC90/Porsche/... dan heeft het bedrijf wat mij inhuurt waarschijnlijk ook dat hij teveel geld betaald voor mij. Kom ik aanzetten in een middenklasser is dat beeld al heel anders.
Andersom kan dat ook betekenen als een directeur uit kosten overweging in een Peugeot 108 aan komt zetten dan zou ik als inhurend bedrijf ook hebben dat er iets niet helemaal klopt.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
skoozie schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 12:44:
[...]

Als ik als detacheerder/ZZP-er aan kom zetten in een dikke Bmw/Volvo XC90/Porsche/... dan heeft het bedrijf wat mij inhuurt waarschijnlijk ook dat hij teveel geld betaald voor mij. Kom ik aanzetten in een middenklasser is dat beeld al heel anders.
Andersom kan dat ook betekenen als een directeur uit kosten overweging in een Peugeot 108 aan komt zetten dan zou ik als inhurend bedrijf ook hebben dat er iets niet helemaal klopt.
Het komt voor, maar slaat echt helemaal nergens op. Misschien heeft die directeur wel een vervangende auto? Overigens maakt het de meeste klanten geen ruk uitmaken waar jij in rijdt, als je uurtarief maar waard bent en op tijd op afspraken bent. Dan heb je de klanten die commentaar hebben op dat je een te goedkope auto rijdt (is deze inhuur geen junior die wij senior betalen?) of te duur (hij is te duur vanwege zijn auto).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:32
Deveon schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 12:54:
[...]

Het komt voor, maar slaat echt helemaal nergens op. Misschien heeft die directeur wel een vervangende auto? Overigens maakt het de meeste klanten geen ruk uitmaken waar jij in rijdt, als je uurtarief maar waard bent en op tijd op afspraken bent. Dan heb je de klanten die commentaar hebben op dat je een te goedkope auto rijdt (is deze inhuur geen junior die wij senior betalen?) of te duur (hij is te duur vanwege zijn auto).
Het slaat nergens op, ben ik met je eens. Maar helaas werkt het vaak wel zo.
Ook privé heb ik vaak genoeg ervaren dat ik niet serieus werd genomen als ik aan kwam rijden in het oude autootje van mijn vrouw om een keuken uit te zoeken of een andere auto te kopen.
(Overigens ben ik bij beide bedrijven rechtsomkeert gegaan en heb ik niets gekocht uit principe)

Anyway, Mazda3 is ook geen slechte keuze :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• striner
[...]

Met deze beredenering blijf ik nog steeds bij mijn punt dat ik een BMW1/Mercedes A/Audi A3 niet patserig vind en het onzin vind om meteen een heel merk te verbieden.
Om die reden zijn juist leasebedragen uitgevonden, om te voorkomen dat je in een te dure auto voor je functie gaat rijden. Met een bedrag x zou je een BMW1 wel kunnen leasen en een 3 niet, precies goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-10 12:34

Crazy D

I think we should take a look.

Tjah zodra daarnaar gekeken wordt is het per definitie nooit goed.Loop je op Van Bommels wordt het als dure schoenen gezien, maar loop je op el cheapo's waarbij je elk jaar nieuwe moet kopen (en dus uiteindelijk minimaal net zo duur uit bent) is het wel goed "want ze kosten niet zoveel" ? Als iemand het gevoel heeft dat ie teveel of te weinig betaald op basis van mijn auto en mijn kleding, moet ie vooral niet meer mij inhuren. Ik heb ook niet het idee dat als de directeur van mijn klant in een dikke Mercedes rijdt ik dus meer had kunnen rekenen. Heb ook niet echt het idee dat dat echt vaak gebeurt hoor, in ieder geval niet in de wereld van bedrijven waar ik mij in verkeer (of misschien dat ik het gewoon echt niet zie want het zal mij aan mijn reet roesten wat voor auto iemand rijdt, als ie zijn werk maar goed doet!).

Wel beetje offtopic.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:53
Het toont maar wel weer aan hoe bekrompen wij Nederlanders zijn hè, dat we afgerekend worden op onze autovoorkeur.

Wat maakt het nou uit dat ik jaarlijks als autoliefhebber x duizend euro meer wil uitgeven aan mijn lease auto dan een niet autoliefhebber. Misschien slaat de niet autoliefhebber dat geld jaarlijks wel stuk op zijn mountainbike of visuitrusting omdat hij dat leuker vind.

Mijn werkgever had een tijdje een nieuwe 7-serie hybrid als leenauto. Prachtige wagen en tikkeltje groot natuurlijk, qua kosten viel het mee (alles relatief). Hij vond het richting klanten toe niet kunnen om zo'n auto aan te schaffen,dus rijdt hij een 5-serie welke onderaan de streep duurder is. Welkom in Nederland!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-10 14:39
B-Real schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 14:26:
Het toont maar wel weer aan hoe bekrompen wij Nederlanders zijn hè, dat we afgerekend worden op onze autovoorkeur.

Wat maakt het nou uit dat ik jaarlijks als autoliefhebber x duizend euro meer wil uitgeven aan mijn lease auto dan een niet autoliefhebber. Misschien slaat de niet autoliefhebber dat geld jaarlijks wel stuk op zijn mountainbike of visuitrusting omdat hij dat leuker vind.

Mijn werkgever had een tijdje een nieuwe 7-serie hybrid als leenauto. Prachtige wagen en tikkeltje groot natuurlijk, qua kosten viel het mee (alles relatief). Hij vond het richting klanten toe niet kunnen om zo'n auto aan te schaffen,dus rijdt hij een 5-serie welke onderaan de streep duurder is. Welkom in Nederland!
Dat inderdaad (vet gedrukte). Dat iemand in een dikke auto rijdt, wil niet zeggen dat diegene te veel betaalt krijgt. Dat zegt wellicht alleen dat diegene blijkbaar graag geld uit geeft aan een dikke auto, wellicht zegt het nog minder, maar zeker niet meer.

Een collega die een Peugeot 208 rijdt (één van de goedkoopste 14% modellen die er toen waren), maar wel tig keer per jaar op vakantie gaat (weekje Zuid-Afrika, weekendje Londen, 2 weekjes VS, wintersport, etc etc). Die is ook niet over betaalt, hij heeft alleen andere prioriteiten. Prima toch, ieder z'n ding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
[...]

Dat slaat natuurlijk nergens op. Je opdrachtgever weet namelijk precies wat hij per uur voor jou betaalt. Dit weet hij al voordat jij aankomst in je dure auto, tenzij je jezelf hebt verkocht.

Als ik 100 euro of meer per uur betaal voor zakelijke dienstverlening verwacht ik dat iemand toch minimaal in een Golf aankomt en niet in een Up!. Ik zie liever geld naar de consultant gaan dan ergens op de grote hoop van de leverancier.

Als je een fysiek product verkoopt is het een ander verhaal. Dan koop je een product bij de leverancier. Als je dan met een dure auto aankomt kunnen je klanten wel denken dat ze te veel betalen voor het product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:02
Z___Z schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 15:16:
[...]

Dat slaat natuurlijk nergens op. Je opdrachtgever weet namelijk precies wat hij per uur voor jou betaalt. Dit weet hij al voordat jij aankomst in je dure auto, tenzij je jezelf hebt verkocht.

Als ik 100 euro of meer per uur betaal voor zakelijke dienstverlening verwacht ik dat iemand toch minimaal in een Golf aankomt en niet in een Up!. Ik zie liever geld naar de consultant gaan dan ergens op de grote hoop van de leverancier.

Als je een fysiek product verkoopt is het een ander verhaal. Dan koop je een product bij de leverancier. Als je dan met een dure auto aankomt kunnen je klanten wel denken dat ze te veel betalen voor het product.
Mijn ervaring komt overeen met die van de vorige poster. Klanten zijn simpelweg gevoelig voor teveel bling bling en brengen dat in verband met de kosten van de dienstverlening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Z___Z schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 15:16:
[...]

Dat kun je toch niet weten? Voor het zelfde geld heeft die iemand een dikke eigen bijdrage om die Golf te kunnen rijden ivm laag leasebudget. Vind het nog wel steeds apart dat de verschillen (in de IT) zo groot lijken mbt leasebudget bij werkgevers.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie

skoozie

SCSI

Wow wat een hoop reacties en idd licht off-topic, Ik zie zelf een 1-serie of A3 niet als patser bak, en vind het flauw een heel merk daarop af te rekenen. Ook ben ik het eens dat iedereen zijn geld mag uitgeven hoe hij het wilt. Maar ik snap ook dat een auto als een visitekaartje gezien wordt (/kan worden) en dat een werkgever daar restricties aan kan/mag geven.

Ik had bedoelde niet een verschil tussen een C of D segment auto, maar als het verschil van iemand die in een auto van 100k+ aankomt terwijl de rest een auto van 35k tot 50k rijdt.
Maar als je in een ander segment zit en iedereen rijdt daar een Mercedes/BMW/Audio dan is het vreemd als er opeens iemand in een Maybach oid aan komt.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdu
  • Laatst online: 06-10 14:06

bdu

Heinemancp schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 07:40:
[...]

Tadaa! Het is gelukt, de auto is geleverd. En ik ben er blij mee. Eerste 250km gereden en rijeigenschappen zijn goed, elektronica prima zoals verwacht en zitpositie is even wennen maar dat komt ook goed.
Gelukkig stuitert hij niet over drempels en schraapt hij daarna ook niet met de bumper over de grond, zoals de Astra hiervoor. De DSG is heerlijk ontspannen, wel wat laag in de toeren altijd.

Maar geen regensensor! Ik hoop daar met een kleine VCDS aanpassing nog iets aan te kunnen doen (mits de goede sensor in de binnenspiegel aanwezig is)

[afbeelding]

Skoda Rapid Spaceback 1.4TDI DSG Drive 5d MY2018 in Corrida Red met 17" Savio antraciet velgen en de volgende opties:
  • Style & Lichtpakket
  • Tech pakket
  • Achteruitrijcamera
  • DAB
  • afneembare trekhaak
Je foto doet het niet maar ben wel benieuwd :-)

Geen regensensor is wel vreemd. Zal toch wel standaard aanwezig zijn tegenwoordig?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Heinemancp
bdu schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 07:29:
[...]

Je foto doet het niet maar ben wel benieuwd :-)

Geen regensensor is wel vreemd. Zal toch wel standaard aanwezig zijn tegenwoordig?
zou moeten werken nu? Dat delen via Google Drive is altijd lastig, nu via Onedrive.
Afbeeldingslocatie: https://vp9dag-ch3301.files.1drv.com/y4ml6-lvzt8VRIOzmyT7NQwMXvgkCfs45zv943OWmWG7-xZpuxgQE-o6EBCFcJrl5ehQNjgw5UWkb9YFawwqY0ZF2a_uQxTZckhPCxWDHP5vwyFbYWhwTyQgO-1CZQoVXXiqy84YeWoCihFuerSS7DqUhdWbxs62O_-8zks76OHyZ_NgKYahJ4-eGGJ3TYwj90LUDuxN9cXCFhsqWnfjDOx_g?width=660&height=561&cropmode=none

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Het is jammer dat de Skoda Rapid niet met wat sterkere motoren uit komt, dat zou toch beter bij de naam en het model passen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:43
Tsurany schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 07:42:
Het is jammer dat de Skoda Rapid niet met wat sterkere motoren uit komt, dat zou toch beter bij de naam en het model passen.
Helemaal mee eens. Het is eigenlijk een ontzettend goede auto voor dat geld, maar de motorisering houdt me tegen.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
Korvaag schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 07:45:
[...]

Helemaal mee eens. Het is eigenlijk een ontzettend goede auto voor dat geld, maar de motorisering houdt me tegen.
Ja dat is wel jammer, 90pk en 200Nm is wel wat weinig in vergelijking met 136pk en 320Nm van de Astra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti28
Mooie bak @Heinemancp! Wat heb je d'r allemaal op zitten?

En inderdaad, het vermogen valt wat tegen. Dat in combinatie met het ontbreken van die paar opties die je een half segmentje hoger wel vind (ACC, dual zone climate, fatsoenlijke audio) maakten hem voor mij oninteressant.

Maar veel plezier met het rooie monster! Gave kleurstelling ook zo met zwart :)

/edit: Ik zie dat 'ie ook leverbaar is met een 110pk sterke 1.0 TSI. Dat is dan wel weer een mooie motorisering voor zo'n licht karretje, maar dan weer geen DSG beschikbaar op dat blok. Wel weer slim van Skoda imo, want dit zorgt er vast voor dat er aardig wat mensen alsnog voor de duurdere Octavia kiezen.

[ Voor 37% gewijzigd door marti28 op 03-08-2017 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
marti28 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 08:28:
Mooie bak @Heinemancp! Wat heb je d'r allemaal op zitten?

En inderdaad, het vermogen valt wat tegen. Dat in combinatie met het ontbreken van die paar opties die je een half segmentje hoger wel vind (ACC, dual zone climate, fatsoenlijke audio) maakten hem voor mij oninteressant.

Maar veel plezier met het rooie monster! Gave kleurstelling ook zo met zwart :)

/edit: Ik zie dat 'ie ook leverbaar is met een 110pk sterke 1.0 TSI. Dat is dan wel weer een mooie motorisering voor zo'n licht karretje, maar dan weer geen DSG beschikbaar op dat blok. Wel weer slim van Skoda imo, want dit zorgt er vast voor dat er aardig wat mensen alsnog voor de duurdere Octavia kiezen.
  • Style & Lichtpakket
  • Tech pakket
  • Achteruitrijcamera
  • DAB
  • afneembare trekhaak
En klopt, ze gaan er slim mee om. Maar vond een Octavia met dezelfde cataloguswaarde minder leuk uitgerust en kostte mij teveel, daarnaast is die wat "gewoner".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• [MAUS]
Ik heb inmiddels ook de knoop doorgehakt. Na 5 jaar naar volle tevredenheid gereden te hebben in een Mégane Coupe Bose (2012) was het voor mij logisch om sowieso de nieuwe Mégane niet uit te sluiten als volgende leaseauto.

Bij mijn werkgever wordt er bij de berekening van de leaseauto overigens uitgegaan van een standaardauto voor een bepaald functieniveau, vervolgens is het mogelijk door middel van een eigen bijdrage daar van af te wijken.

Voor mij waren vervolgens de enige opties in het c-segment met minimale/geen eigen bijdrage de Renault Mégane, Peugeot 308 en Ford Focus. Het is uiteindelijk de Mégane geworden. De Peugeot vond ik toch te saai en ik kan niet echt wennen aan het interieur, het kleine stuurtje rijdt verrassend goed, echter vind ik het er persoonlijk niet mooi uit zien. De focus viel eigenlijk om dezelfde reden af, het interieur vind ik gewoon te verouderd. De Mégane deed het wat dat betreft gewoon (als nieuwste van de drie) het beste qua zowel interieur als exterieur.

Door merkrestricties (voorkeursmerken) en forse eigen bijdrages voor overige c-segment auto's (Golf / A3 / 1 / V40) is de Mégane voor mij de voordeligste keuze met de huidige bijtellingsregels. Ik heb ook nog even gekeken naar de Mégane GT, maar deze valt door de additionele eigen bijdrage voor mij al gauw €150,- netto duurder uit dan mijn huidige keuze (net als een leuk aangeklede golf of V40). Dit vind ik een dermate groot bedrag op mijn huidige salaris dat ik dat er niet voor kon opbrengen (hoewel ik wel een liefhebber ben van wat leuker rijdende auto's).

Uiteindelijk dus gegaan voor de Mégane in de volgende uitvoering:

Renault Megane 1.2 Energy TCe 96kW Serie Signature Exclusiv (hatchback) met als enige additionele optie:
- Elektrisch bedienbaar panoramisch glazen schuif-/kanteldak
- Metallic lak (gris titanium)

Deze uitvoering is standaard al heel compleet, ik heb helaas niet in deze specifieke uitvoering proefgereden, maar volgens mij zijn bij de huidige generatie Mégane de verschillen tussen de Bose / GT Line / Serie Signature puur cosmetisch. Ik heb al wel proefgereden in de GT(-line), grootste verschil is volgens mij dat de serie signature standaard een stuk luxer is en dat de sportstoelen uit de GT(-line) ontbreken, maar verwacht niet dat de stoelen uit de serie signature slechter zitten (ziet er in ieder geval uit als upgrade van mijn huidige stoelen in de Bose, die overigens prima zitten).

Ik heb nog geen officiële leverdatum doorgekregen van de dealer/leasemaatschappij, maar ik hoop dat deze medio oktober geleverd gaat worden (dan verloopt mijn huidige contract).

[ Voor 3% gewijzigd door [MAUS] op 03-08-2017 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:10
[MAUS] schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 10:46:
Ik heb nog geen officiële leverdatum doorgekregen van de dealer/leasemaatschappij, maar ik hoop dat deze medio oktober geleverd gaat worden (dan verloopt mijn huidige contract).
Dat hoop ik voor je..., mijne is besteld ergens in Juni en de dealer kon mij nog geen leverweek melden...., gezien de reacties in het renault topic mag ik denk ik blij zijn als ik hem in November krijg (dan gaat mijn huidige uit contract)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Heinemancp schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 08:17:
[...]

Ja dat is wel jammer, 90pk en 200Nm is wel wat weinig in vergelijking met 136pk en 320Nm van de Astra.
Ook niet echt vergelijkbaar qua auto/ruimte? Of is die Rapid zoveel groter dan een Fabia?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
JB schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 11:08:
[...]

Ook niet echt vergelijkbaar qua auto/ruimte? Of is die Rapid zoveel groter dan een Fabia?
Spaceback is groter dan de Fabia (maar wel 25mm smaller), langer dan de Fabia (combi) maar kleiner in bagageruimte dan de Fabia Combi.

AfmetingFabiaFabia CombiRapid
Lengte399242574304
Breedte173217321706
Inhoud330/1150530/1395415/1381

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferluci92
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-04 15:42

Gezien de eerdere reacties van mede tweakers kan de levertijd nog wel eens vies gaan tegenvallen :/ ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t_captain
[...]

Ik ben als consultant van een groot softwarehuis en later als zelfstandige bij een kleine 15 verschillende klanten voorgereden in alles tussen een Peugeot 307 en een RX-8.

Mijn bevindingen:

- De meeste klanten merken helemaal niet wat je rijdt. Je auto staat in een garage of parkeerterrein een paarhonderd meter van het kantoorgebouw. Vaak gedeeld met meerdere bedrijven. Bij eigen parkeergelegenheid is het vaak een wat grotere organisatie en is facility management degene die over de parkeervoorzieningen gaat.

- Bij klanten die het wel weten, is de reaktie meestal positief (autoliefhebber) of neutraal (geeft niet veel om auto's). Ook heb ik een klant in de bouw en daar is het een pré om een flinke auto te rijden.

- Ik heb welgeteld één keer de opmerking gehoord dat men mij te goed zou betalen. Voorzichtig gebracht met de ondertoon van een grap. Niet dat er enige consequentie aan zat, ik kwartaal erop weer verlengd.

Met andere woorden: de regel "geen status-auto", en dan vooral van een baas mét status-auto, dient geen bedrijfsmatig doel maar het ego van de baas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
Ferluci92 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 11:37:
[...]

Gezien de eerdere reacties van mede tweakers kan de levertijd nog wel eens vies gaan tegenvallen :/ ;)
Ik wordt daar nu ook een beetje bang voor, maar we gaan het wel zien. Hoop dat het wellicht nog meehelpt dat ik een 'standaard' uitvoering heb zonder al te veel aanvullende opties. En anders moeten we gewoon even wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
t_captain schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 11:37:
[...]

Ik ben als consultant van een groot softwarehuis en later als zelfstandige bij een kleine 15 verschillende klanten voorgereden in alles tussen een Peugeot 307 en een RX-8.

Mijn bevindingen:

- De meeste klanten merken helemaal niet wat je rijdt. Je auto staat in een garage of parkeerterrein een paarhonderd meter van het kantoorgebouw. Vaak gedeeld met meerdere bedrijven. Bij eigen parkeergelegenheid is het vaak een wat grotere organisatie en is facility management degene die over de parkeervoorzieningen gaat.

- Bij klanten die het wel weten, is de reaktie meestal positief (autoliefhebber) of neutraal (geeft niet veel om auto's). Ook heb ik een klant in de bouw en daar is het een pré om een flinke auto te rijden.

- Ik heb welgeteld één keer de opmerking gehoord dat men mij te goed zou betalen. Voorzichtig gebracht met de ondertoon van een grap. Niet dat er enige consequentie aan zat, ik kwartaal erop weer verlengd.

Met andere woorden: de regel "geen status-auto", en dan vooral van een baas mét status-auto, dient geen bedrijfsmatig doel maar het ego van de baas.
Ik heb één keer de reactie gekregen: "Kijk daar hebben we die consultant met een veel te dikke Volvo"
Mijn eerste leasebak, 28k (C30)

Alleen Ik had hem helemaal T5 uitlaten voeren, bumperkit en uitlaten, omdat de Sport uitvoering van de C30 wél twee uitsparingen voor de uitlaten had, maar slechts één uitlaat doorgevoerd.

Sindsdien alleen maar opmerkingen in de trend van "Jij rijdt toch gratis".

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:51

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Ik heb inmiddels ook de knoop doorgehakt. Na 5 jaar naar volle tevredenheid gereden te hebben in een Mégane Coupe Bose (2012) was het voor mij logisch om sowieso de nieuwe Mégane niet uit te sluiten als volgende leaseauto.

Bij mijn werkgever wordt er bij de berekening van de leaseauto overigens uitgegaan van een standaardauto voor een bepaald functieniveau, vervolgens is het mogelijk door middel van een eigen bijdrage daar van af te wijken.

Voor mij waren vervolgens de enige opties in het c-segment met minimale/geen eigen bijdrage de Renault Mégane, Peugeot 308 en Ford Focus. Het is uiteindelijk de Mégane geworden. De Peugeot vond ik toch te saai en ik kan niet echt wennen aan het interieur, het kleine stuurtje rijdt verrassend goed, echter vind ik het er persoonlijk niet mooi uit zien. De focus viel eigenlijk om dezelfde reden af, het interieur vind ik gewoon te verouderd. De Mégane deed het wat dat betreft gewoon (als nieuwste van de drie) het beste qua zowel interieur als exterieur.

Door merkrestricties (voorkeursmerken) en forse eigen bijdrages voor overige c-segment auto's (Golf / A3 / 1 / V40) is de Mégane voor mij de voordeligste keuze met de huidige bijtellingsregels. Ik heb ook nog even gekeken naar de Mégane GT, maar deze valt door de additionele eigen bijdrage voor mij al gauw €150,- netto duurder uit dan mijn huidige keuze (net als een leuk aangeklede golf of V40). Dit vind ik een dermate groot bedrag op mijn huidige salaris dat ik dat er niet voor kon opbrengen (hoewel ik wel een liefhebber ben van wat leuker rijdende auto's).

Uiteindelijk dus gegaan voor de Mégane in de volgende uitvoering:

Renault Megane 1.2 Energy TCe 96kW Serie Signature Exclusiv (hatchback) met als enige additionele optie:
- Elektrisch bedienbaar panoramisch glazen schuif-/kanteldak
- Metallic lak (gris titanium)

Deze uitvoering is standaard al heel compleet, ik heb helaas niet in deze specifieke uitvoering proefgereden, maar volgens mij zijn bij de huidige generatie Mégane de verschillen tussen de Bose / GT Line / Serie Signature puur cosmetisch. Ik heb al wel proefgereden in de GT(-line), grootste verschil is volgens mij dat de serie signature standaard een stuk luxer is en dat de sportstoelen uit de GT(-line) ontbreken, maar verwacht niet dat de stoelen uit de serie signature slechter zitten (ziet er in ieder geval uit als upgrade van mijn huidige stoelen in de Bose, die overigens prima zitten).

Hier vandaag de Megane Estate Bose besteld ook met de TCE130 motor. Ik geloof dat dit wel goed zit, heb er ook niet in gereden. Bij bestelde opties: led koplampen, groot display r link en achteruitrij camera. Kan ook niet wachten maar ik vrees dat een week of 12/14 wel gaat worden.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
Ik heb zojuist van de leasemaatschappij een eerste indicatie gehad, namelijk 1-1-2018. Ik zou nog contact hebben met de dealer, dus wellicht dat t nog meevalt. Het ziet er alleen nog niet best uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

[MAUS] schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 20:17:
Ik heb zojuist van de leasemaatschappij een eerste indicatie gehad, namelijk 1-1-2018. Ik zou nog contact hebben met de dealer, dus wellicht dat t nog meevalt. Het ziet er alleen nog niet best uit...
Oef, ik hou mijn hart vast.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMaxedTank
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:07
Mijn hatchback DCI 110 Bose is een kleine maand geleden besteld (5-7 bevestiging ontvangen) en wordt in de week van 15 november verwacht.

Met die maand verschil, de feestdagen aan het eind van het jaar en het feit dat een registratie in 2018 gunstiger is dan 2017 kan ik me inderdaad voorstellen dat het pas na de jaarwisseling wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

MrMaxedTank schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 20:38:
"en het feit dat een registratie in 2018 gunstiger is dan 2017 "
Waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-10 16:52

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Dan is 'tie op papier een jaar nieuwer dan in december.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:39

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

dfrenner schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 14:32:
[...]

Ik heb één keer de reactie gekregen: "Kijk daar hebben we die consultant met een veel te dikke Volvo"
Mijn eerste leasebak, 28k (C30)

Alleen Ik had hem helemaal T5 uitlaten voeren, bumperkit en uitlaten, omdat de Sport uitvoering van de C30 wél twee uitsparingen voor de uitlaten had, maar slechts één uitlaat doorgevoerd.

Sindsdien alleen maar opmerkingen in de trend van "Jij rijdt toch gratis".
Het antwoord op dat soort onzin is zo simpel he. Het gaat anderen niets aan hoe je je geld besteedt. Je had ook vijf keer per jaar op vakantie kunnen gaan als je voor een fiets had gekozen.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

AllSeeyinEye schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 22:02:
[...]

Dan is 'tie op papier een jaar nieuwer dan in december.
Ok, snap ik; maar als leaseauto zal het je weinig uitmaken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Voor jou niet nee. Voor de volgende eigenaar wel. Dus met doorverkopen na jouw leasecontract kan het wel interessant zijn.
Dat zeggende komen mijn laatste 3 auto;s allemaal uit December. Waarvan de laatste zelfs 29 december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
Aan de mensen die Renaults hebben besteld: volgens mij is de gemiddelde wachttijd wat ik zo heb gelezen 20-25 weken.
Mijne was besteld in week 17, en de laatste keer dat ik wat van de dealer had gehoord (1 of 2 maanden geleden) was de indicatie van de afleverweek 36. Heb daarna niet meer gevraagd, maar hoop toch zeker ergens komende weken een mailtje of belletje te krijgen met info over een war zekerdere leverdatum. En zelfs dan kan het nog uitlopen aan de hand van andermans verhalen...
Wachten is een b*tch ;)

-edit-
Correctie, voor de Megane duurt het zo lang, niet alle Renaults. Clio is wat sneller volgens mij, andere modellen weet ik niet.

[ Voor 11% gewijzigd door striner op 03-08-2017 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

striner schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 22:46:
Aan de mensen die Renaults hebben besteld: volgens mij is de gemiddelde wachttijd wat ik zo heb gelezen 20-25 weken.
Mijne was besteld in week 17, en de laatste keer dat ik wat van de dealer had gehoord (1 of 2 maanden geleden) was de indicatie van de afleverweek 36. Heb daarna niet meer gevraagd, maar hoop toch zeker ergens komende weken een mailtje of belletje te krijgen met info over een war zekerdere leverdatum. En zelfs dan kan het nog uitlopen aan de hand van andermans verhalen...
Wachten is een b*tch ;)

-edit-
Correctie, voor de Megane duurt het zo lang, niet alle Renaults. Clio is wat sneller volgens mij, andere modellen weet ik niet.
Zal het de vele bestellingen zijn? Onderdelen die niet aangeleverd kunnen worden? Het virus bij Renault zouden ze geen last meer van hebben. De mijne je vandaag besteld; hoop eigenlijk op een snelle levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-10 16:52

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

20 weken (3 maanden) is volgens mij een normale levertijd voor bijna iedere auto. Sommigen zijn iets sneller, sommigen doen er iets langer over.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demies
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-02-2020
marti28 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 09:25:
[...]

Wat @avotar idd ook al zegt: Octavia. Even afhankelijk van hoe je brandstofcomponent berekend wordt een Ambition Business of Style Business met wat extra opties is prima te doen. Golf Comfortline Business zou ook moeten passen denk ik en verder ook gewoon de usual suspects: Megane, Astra, etc.

Wel even belangrijk: ik ga er gemakshalve even vanuit dat je rond de 40k/4j zit. Als dat niet zo is kan het allemaal weer anders worden.
Ben bamg dat ik dat met die 800 niet ga halen of net erboven.
De prijzen via leaseplan kloppen niet.
Waar wij leasen die rekenen via tno dus komen altijd met andere bedragen die hoger liggen als leaseplan zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23:05
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 00:11:
20 weken (3 maanden) is volgens mij een normale levertijd voor bijna iedere auto. Sommigen zijn iets sneller, sommigen doen er iets langer over.
Wow, hoeveel weken zitten er bij jou in een maand? Ik vind 20 weken toch al aan de lange kant.. praten we toch al over 4,5 - 5 maanden namelijk.

Een week of 12 is denk ik normaal ja, bij elk merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyBevers
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:20
Het is maar net hoeveel geluk je hebt en hoeveel van dezelfde er voor je zijn geweest. Ik mag tot aan november wachten voordat ik de mijne krijg. Heb hem sinds 2 weken besteld. Rond dit moment zit je al snel met extra vertraging vaak als je iets customized vanwege vakanties. Dit scheelt al snel extra weken met een beetje pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 15:55

avotar

P0werd by Black Coffee

Het is inderdaad wel weer een van de eerste jaren dat het ook voor de leaserijder niet uitmaakt omdat de bijtellingregels niet echt veranderen in 2018.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti28
demies schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 00:37:
[...]

Ben bamg dat ik dat met die 800 niet ga halen of net erboven.
De prijzen via leaseplan kloppen niet.
Waar wij leasen die rekenen via tno dus komen altijd met andere bedragen die hoger liggen als leaseplan zelf.
Wat is je kilometrage / contractduur? Dan kunnen we je beter helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guysp
  • Laatst online: 07-10 12:27
Ik kom ook maar eens invoegen in dit topic, ik mag eens leasewagen uit gaan zoeken over 3 maanden en ben eens rustig aan het rondkijken. Ik heb een prima budget voor een leuke hatchback, zelf ben ik op de volgende drie opties uitgekomen (zo ver):
Mazda 2 Skylease GT
Seat Ibiza FR (business intense)
Skoda Fabia Drive of Style

Wat denken jullie van dit lijstje, weten jullie nog aanvullingen hierop waar ik zeker ook eens naar moet kijken?

// TODO: Schrijf een signature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
DarkSide schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 22:45:
Voor jou niet nee. Voor de volgende eigenaar wel. Dus met doorverkopen na jouw leasecontract kan het wel interessant zijn.
Dat zeggende komen mijn laatste 3 auto;s allemaal uit December. Waarvan de laatste zelfs 29 december.
De keerzijde is dat BPM jaarlijks omhoog gaat door verlaging van de plafonds. Ik vermoed dat december op dit moment gunstiger is dan januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:23
Een paar weken geleden een rondje Audi en Volvo gedaan. De audi A3 in S-line Edition is relatief goedkoop. 35k heb je een bomvolle audi. Interieur is prachtig en alles is zeer mooi afgewerkt. Helaas wel een 1.0 torretje met 116pk en handbak. De handbak schakelde overigens prima. Lichte koppeling en korte slagen.

Daarna door naar Volvo:

Volvo heeft een schitterende deal met de V40 Business Sport. een 191pk sterke T4 benzine met automaat voor €31.995!
Na een proefrit in een T3 automaat (want de T4 was nergens als demo) was ik verkocht. Auto hangt heerlijk aan het gas.

Natuurlijk is het interieur wat verouderd. Daarentegen krijg je een erg fijne automaat met een leuke motor.

Keuze voor mij was tussen Stijl en Snelheid. Uiteindelijk heb ik de meeste lol gehad in de Volvo. Die acceleratie is verslavend en geeft je iedere keer een smile on your face.

Ter info:
Leaseprijs bij Athlon: €802 incl. brandstof bij 48mnd en 30.000 km
Levertijd bedraagt zo'n 12 weken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
De keuze tussen een 1.0 TSI 115pk en een T4 190pk is een no-brainer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

guysp schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 08:46:
Ik kom ook maar eens invoegen in dit topic, ik mag eens leasewagen uit gaan zoeken over 3 maanden en ben eens rustig aan het rondkijken. Ik heb een prima budget voor een leuke hatchback, zelf ben ik op de volgende drie opties uitgekomen (zo ver):
Mazda 2 Skylease GT

Wat denken jullie van dit lijstje, weten jullie nog aanvullingen hierop waar ik zeker ook eens naar moet kijken?
Polo, 308, Megane, Astra, Leon? Een Mazda is vaak duur in de lease ivm restwaarde etc, dus wellicht is een C segmenter ook mogelijk met een "prima budget"

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
t_captain schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 08:58:
De keuze tussen een 1.0 TSI 115pk en een T4 190pk is een no-brainer.
Dat zou je denken, maar het verschil in afwerking en design van het interieur is wel erg groot. De Audi geeft je een enorm fijn gevoel in de auto. Maar inderdaad, zodra je in de Volvo stapt en gas geeft vergeet je die afwerking onmiddellijk ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guysp
JB schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 08:58:
[...]
Polo, 308, Megane, Astra, Leon? Een Mazda is vaak duur in de lease ivm restwaarde etc, dus wellicht is een C segmenter ook mogelijk met een "prima budget"
Bedankt voor je opties, echter zijn deze allemaal net binnen mijn budget bij de goedkoopste uitvoering. Dan kan ik dus geen leuke opties meer erop krijgen (ik wil het liefst niet bijbetalen)! Ik weet toevallig dat de Mazda die ik noemde vergelijkbaar is met de andere twee die ik in het lijstje had staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t14wo
guysp schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 08:46:
Mazda 2 Skylease GT

Seat is de nieuwste auto. Dus ook de nieuwste snufjes. Als enige (?) in z'n klasse ACC.
Daarnaast ruim en leuk sturend. Het interieur is er meters op vooruit gegaan en het infotainment systeem is echt fantastisch. Dit is het eerste VAG product waar deze navi in zit. Mocht je meer zakelijk willen dan kan je kijken naar de nieuwe Polo. Eigenlijk gelijk aan de Seat, maar dan duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

t14wo schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 09:03:
[...]

Eigenlijk gelijk aan de Seat, maar dan duurder.
Fiscaal wel ja, maar in de lease vaak weer niet :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:06
[...]

Seat is de nieuwste auto. Dus ook de nieuwste snufjes. Als enige (?) in z'n klasse ACC.
Daarnaast ruim en leuk sturend. Het interieur is er meters op vooruit gegaan en het infotainment systeem is echt fantastisch. Dit is het eerste VAG product waar deze navi in zit. Mocht je meer zakelijk willen dan kan je kijken naar de nieuwe Polo. Eigenlijk gelijk aan de Seat, maar dan duurder.
Fiesta kan met ACC, Fabia ook voorheen weet niet of dat nog steeds kan

In de lijn van de Fabia en Ibiza kan nu waarschijnlijk ook ACC op de Polo weer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• skoozie

skoozie

SCSI

@guysp In dat segment zou ik ook nog kijken naar een Fiesta of een Clio. andere auto's in die klasse zijn denk ik C3, Corsa, Kia Rio, Hyundai I20. maar ben daar niet heel zeker van en weet niet hoe compleet je ze kan krijgen.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guysp
[...]

Thanks voor je bericht. Daarom was mijn oog inderdaad op de seat gevallen, nu moet ik wel even melden dat de Mazda 2 ook een update heeft gehad dit jaar met alle technologische snufjes van dien (HUD, lane departure warning, dode hoek check etc.), dus momenteel lijkt het een beetje een tweestrijd.
De baas is fan van een wat sportievere uitstraling, dus dat gaat allemaal. En inderdaad, de polo (met vergelijkbare uitrusting) is een stuk duurder in de lease dan de Seat.
Een collega heeft de Seat, dus ik ga hem eens vragen om een rondje te rijden.

Edit: over ACC gesproken, daar hecht ik zelf niet heel veel waarde aan. Zolang er CC in zit ben ik blij.
skoozie schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 09:14:
@guysp In dat segment zou ik ook nog kijken naar een Fiesta of een Clio. andere auto's in die klasse zijn denk ik C3, Corsa, Kia Rio, Hyundai I20. maar ben daar niet heel zeker van en weet niet hoe compleet je ze kan krijgen.
Klopt dat die inderdaad in dezelfde klassen vallen, echter vind ik de C3, Rio en I20 zelf niet zo mooi. De corsa wel, die heb ik aan het lijstje toegevoegd. Een fiesta is ook nog een optie.

[ Voor 23% gewijzigd door guysp op 04-08-2017 09:23 ]

Pagina: 1 ... 91 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic