Keuze leaseauto - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 92 ... 106 Laatste
Acties:
  • 656.237 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:39
t14wo schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 08:54:
Een paar weken geleden een rondje Audi en Volvo gedaan. De audi A3 in S-line Edition is relatief goedkoop. 35k heb je een bomvolle audi. Interieur is prachtig en alles is zeer mooi afgewerkt. Helaas wel een 1.0 torretje met 116pk en handbak. De handbak schakelde overigens prima. Lichte koppeling en korte slagen.

Daarna door naar Volvo:

Volvo heeft een schitterende deal met de V40 Business Sport. een 191pk sterke T4 benzine met automaat voor €31.995!
Na een proefrit in een T3 automaat (want de T4 was nergens als demo) was ik verkocht. Auto hangt heerlijk aan het gas.

Natuurlijk is het interieur wat verouderd. Daarentegen krijg je een erg fijne automaat met een leuke motor.

Keuze voor mij was tussen Stijl en Snelheid. Uiteindelijk heb ik de meeste lol gehad in de Volvo. Die acceleratie is verslavend en geeft je iedere keer een smile on your face.

Ter info:
Leaseprijs bij Athlon: €802 incl. brandstof bij 48mnd en 30.000 km
Levertijd bedraagt zo'n 12 weken
Tof! Welke kleur heb je gekozen?

Ik had laatst een V40 T4 automaat mee als leenauto (2016 model, dus met de 1.6 turbo en 180pk). Dat reed wel erg lekker! De nieuwe T4 heeft meer vermogen en is weer een 2 liter, dat zal wel nog wel wat beter rijden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-08 19:06
martinvdm schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 23:17:
[...]

Zal het de vele bestellingen zijn? Onderdelen die niet aangeleverd kunnen worden? Het virus bij Renault zouden ze geen last meer van hebben. De mijne je vandaag besteld; hoop eigenlijk op een snelle levering.
Wat ik van de dealer hoorde worden de Megane hatchback en estate op dezelfde band gemaakt, en gezien de populariteit van de estate wordt de wachttijd dus erg lang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:23
Tankiej schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 09:26:
[...]

Tof! Welke kleur heb je gekozen?

Ik had laatst een V40 T4 automaat mee als leenauto (2016 model, dus met de 1.6 turbo en 180pk). Dat reed wel erg lekker! De nieuwe T4 heeft meer vermogen en is weer een 2 liter, dat zal wel nog wel wat beter rijden!
Heb gekozen voor Onyx Black. Zwart metallic dus.
Ik heb proefgereden in een 2016 T3 automaat en een T3 handbak. Het gekke is: De T3 (en T4) handbak zijn 2 liter motor en de automaat heeft een 1.6. Specificaties zijn exact gelijk aan elkaar.

Dit lijkt in de 2017 weer rechtgetrokken te zijn. Het zijn nu beiden 2 liter blokken. Vond de handbak in ieder geval erg tegenvallen. Had geen enkele keer het idee met 150 pk te rijden.

Overigens nadeel van dit actiemodel is dat er vrijwel geen opties te kiezen zijn. Ik had erg graag ACC gehad, maar dat is dus niet mogelijk. Heb nu enkel metallic lak als optie.

[ Voor 10% gewijzigd door t14wo op 04-08-2017 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:55

avotar

P0werd by Black Coffee

t14wo schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 09:01:
[...]

Dat zou je denken, maar het verschil in afwerking en design van het interieur is wel erg groot. De Audi geeft je een enorm fijn gevoel in de auto. Maar inderdaad, zodra je in de Volvo stapt en gas geeft vergeet je die afwerking onmiddellijk ;-)
Voor mij zou (en is) vermogen altijd maar een heel klein stukje van de vraag.
Als voor beiden de bijtelling je geen problemen geeft, zorg dan dat je in elk geval lekker zit en de luxe hebt die je nodig vind te hebben.
Laten we wel wezen, als je wil scheuren, kun je de auto van een ander ook nog lenen.

Dat gezegd hebbende, moet die Audi echt wel veel lekkerder zitten om het die 4k extra waard te zijn.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:23
avotar schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 10:14:
[...]

Voor mij zou (en is) vermogen altijd maar een heel klein stukje van de vraag.
Als voor beiden de bijtelling je geen problemen geeft, zorg dan dat je in elk geval lekker zit en de luxe hebt die je nodig vind te hebben.
Laten we wel wezen, als je wil scheuren, kun je de auto van een ander ook nog lenen.

Dat gezegd hebbende, moet die Audi echt wel veel lekkerder zitten om het die 4k extra waard te zijn.
Audi komt met eigen bijdrage op ruim 400 euro netto. De Volvo op 320. Dat, plus het feit dat de Volvo veel lekkerder rijdt, heeft me doen besluiten de Volvo te kiezen.

Natuurlijk had ik ook voor de A3 met 1.4 150pk DSG kunnen gaan, maar dan wordt het verschil nog groter.

En wat betreft lekker zitten: De Volvo heeft enorm goed zittende lederen zetels.

Voor de komende 4 jaar is de Volvo de goeie keuze. Hierna zal het toch een elektrische auto worden, dus geniet ik nog even van een potente benzine motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• secury
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-07 15:28
t14wo schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 10:36:
[...]

Audi komt met eigen bijdrage op ruim 400 euro netto. De Volvo op 320. Dat, plus het feit dat de Volvo veel lekkerder rijdt, heeft me doen besluiten de Volvo te kiezen.

Natuurlijk had ik ook voor de A3 met 1.4 150pk DSG kunnen gaan, maar dan wordt het verschil nog groter.

En wat betreft lekker zitten: De Volvo heeft enorm goed zittende lederen zetels.

Voor de komende 4 jaar is de Volvo de goeie keuze. Hierna zal het toch een elektrische auto worden, dus geniet ik nog even van een potente benzine motor.
Ik had zelf bij de V40 altijd het gevoel met minder PKs onderweg te zijn dan de brochure aangeeft, zelfs bij de T4. Toevallig op youtube vorige week een filmpje van autoblog gezien waarin ze dat ook noemen.
Zelf vind ik het zitcomfort, stilte en de interieurafweking binnen een A3 van eenzaam niveau in het C-segment. De prijs van opties daarintegen is weer om te huilen.
Als je veel rijd is de file assistent overigens geweldig icm automaat.
Helaas moet mijn A3 er over een paar maanden uit, maar de V40 gaat hem zeker niet vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• secury
  • Laatst online: 07-07 15:28
guysp schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 08:46:
Ik kom ook maar eens invoegen in dit topic, ik mag eens leasewagen uit gaan zoeken over 3 maanden en ben eens rustig aan het rondkijken. Ik heb een prima budget voor een leuke hatchback, zelf ben ik op de volgende drie opties uitgekomen (zo ver):
Mazda 2 Skylease GT
Seat Ibiza FR (business intense)
Skoda Fabia Drive of Style

Wat denken jullie van dit lijstje, weten jullie nog aanvullingen hierop waar ik zeker ook eens naar moet kijken?
Zelf lijkt de nieuwe polo mij in het B-segment een goede keuze te gaan worden. Eerste wat mij opviel is dat die aanzienlijk is gegroeid en erg volwassen oogt en aandoet, ook in het interieur. De demo modellen worden in Oktober verwacht, tegen die tijd vermoed ik dat de prijzen ook bekend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23:05
t14wo schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 08:54:
Een paar weken geleden een rondje Audi en Volvo gedaan. De audi A3 in S-line Edition is relatief goedkoop. 35k heb je een bomvolle audi. Interieur is prachtig en alles is zeer mooi afgewerkt. Helaas wel een 1.0 torretje met 116pk en handbak. De handbak schakelde overigens prima. Lichte koppeling en korte slagen.

Daarna door naar Volvo:

Volvo heeft een schitterende deal met de V40 Business Sport. een 191pk sterke T4 benzine met automaat voor €31.995!
Na een proefrit in een T3 automaat (want de T4 was nergens als demo) was ik verkocht. Auto hangt heerlijk aan het gas.

Natuurlijk is het interieur wat verouderd. Daarentegen krijg je een erg fijne automaat met een leuke motor.

Keuze voor mij was tussen Stijl en Snelheid. Uiteindelijk heb ik de meeste lol gehad in de Volvo. Die acceleratie is verslavend en geeft je iedere keer een smile on your face.

Ter info:
Leaseprijs bij Athlon: €802 incl. brandstof bij 48mnd en 30.000 km
Levertijd bedraagt zo'n 12 weken
Netjes! Een beetje hetzelfde gevoel als dat wij hadden.
Mijn vriendin heeft de V40 D3 Business Sport in bestelling staan (verplicht diesel). Levering zou midden oktober worden geloof ik. Kleur die ze gekozen heeft is incription blue (die zie je haast nooit op een V40!) en als opties nog het Scandinavian Line pakket en de Luxury Line. Totaal +-34k.

Beiden zijn we ook groot fan van zowel het exterieur als het interieur van de A3 Sportback, maar de lease edition was zeker niet compleet te nomen t.o.v. de concurrentie en al die opties tikten behoorlijk aan. Zeker omdat ze verplicht moet dieselen, is de auto sowieso al duurder. Kwam je al snel op 40-41k uit mét eigen bijdrage, dat wilde ze al helemaal niet.

Zelf krijg ik eind augustus een Octavia geloof ik, ik start dan bij een nieuwe WG waar dit min of meer de 'standaard' wagen is. Of en hoe snel er iets nieuws besteld kan worden; geen idee. Ik vond dit op zich best prima dus verder niet echt een punt van gemaakt (al vind ik het zeker niet de mooiste).
Maar goed, de Octavia van mij voor de ruimte, de V40 van de vriendin voor het rijplezier dan maar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:16
400 euro bijbetalen op een eenvoudige A3, zit je dan niet een klasse te hoog te kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23:05
t_captain schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 12:11:
400 euro bijbetalen op een eenvoudige A3, zit je dan niet een klasse te hoog te kijken?
Hij zegt toch niet bijbetalen? Dat is gewoon het totale netto bedrag incl. eigen bijdrage.. misschien dus 80-100 'bijbetalen' / eigen bijdrage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guysp
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:27
secury schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 12:05:
[...]

Zelf lijkt de nieuwe polo mij in het B-segment een goede keuze te gaan worden. Eerste wat mij opviel is dat die aanzienlijk is gegroeid en erg volwassen oogt en aandoet, ook in het interieur. De demo modellen worden in Oktober verwacht, tegen die tijd vermoed ik dat de prijzen ook bekend zijn.
Die heb ook gezien, en sta ingeschreven voor updates. Mocht die optijd beschikbaar zijn en fatsoenlijk geprijsd, dan is het nog een optie.

// TODO: Schrijf een signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti28
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 18:11
@guysp Wat is je bedrag / kilometer per jaar dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guysp
@marti28 Zit op 750 per maand via alphabetlease.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti28
@guysp Bij 10k per 5 jaar kun je daar een hele dikke auto van rijden ;) Hoeveel kilometers per jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guysp
@marti28 volgens mij zit het op 30k km per jaar, zou ik even in de voorwaarden moeten kijken voor de zekerheid. De auto's die ik zelf heb genoemd zitten precies in het budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti28
guysp schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 12:57:
@marti28 volgens mij zit het op 30k km per jaar, zou ik even in de voorwaarden moeten kijken voor de zekerheid. De auto's die ik zelf heb genoemd zitten precies in het budget.
Sorry, maar ik ben echt geneigd om te zeggen dat je echt wel een klasse hoger kunt gaan kijken... Anders ben ik wel erg benieuwd naar de regeling qua lease, want die durf ik dan wel een beetje beroerd te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guysp
marti28 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 13:08:
[...]

Sorry, maar ik ben echt geneigd om te zeggen dat je echt wel een klasse hoger kunt gaan kijken... Anders ben ik wel erg benieuwd naar de regeling qua lease, want die durf ik dan wel een beetje beroerd te noemen.
Ik heb zelf nog nooit een lease auto gehad, en heb geen idee hoe dit anders geregeld is. Zou je mij dat dan misschien kunnen vertellen? Niet vergeten dat ik in Nederland woon (weet of je belg bent, maar dat zijn auto's een stuk goedkoper).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:25
guysp schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 12:52:
@marti28 Zit op 750 per maand via alphabetlease.
Incl of excl brandstof?

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guysp
Die prijs is inclusief tankpas, dus hoef geen brandstof te betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chaoscontrol
@guysp Volgens mij is het brandstof voorschot in de lease gebaseerd op het aantal KM per jaar. bij 30k is dat 200 euro o.i.d. Dat kun je dan vergelijken met een lease bedrag van 500-550 euro zonder brandstof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guysp
chaoscontrol schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 13:19:
@guysp Volgens mij is het brandstof voorschot in de lease gebaseerd op het aantal KM per jaar. bij 30k is dat 200 euro o.i.d. Dat kun je dan vergelijken met een lease bedrag van 500-550 euro zonder brandstof.
Dat doet al een hoop opheldering. Is allemaal nieuw voor mij, hoe dat leasen in elkaar steekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chaoscontrol
guysp schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 13:21:
[...]

Dat doet al een hoop opheldering. Is allemaal nieuw voor mij, hoe dat leasen in elkaar steekt.
Dat gaat alleen op als de brandstof ook in het lease contract zit. Als je 750 euro lease bedrag hebt en je werkgever levert zelf nog een tankpas, kan het zo zijn dat je wel voor de volledige 750 kan leasen per maand. Dat moet je dus even controleren. Maar omdat je die autos noemt als binnen het budget vermoed ik het 1e.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guysp
chaoscontrol schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 13:25:
[...]

Dat gaat alleen op als de brandstof ook in het lease contract zit. Als je 750 euro lease bedrag hebt en je werkgever levert zelf nog een tankpas, kan het zo zijn dat je wel voor de volledige 750 kan leasen per maand. Dat moet je dus even controleren. Maar omdat je die autos noemt als binnen het budget vermoed ik het 1e.
Ik heb het even bekeken en tankpas + leaseauto komen samen van de leasemaatschappij, dus dat zit inderdaad in het leasebedrag inbegrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:32
guysp schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 13:27:
[...]

Ik heb het even bekeken en tankpas + leaseauto komen samen van de leasemaatschappij, dus dat zit inderdaad in het leasebedrag inbegrepen.
Ik denk dat je er goed aan doet je werkgever eens te vragen het duidelijk uit te leggen aan je.
Je krijgt een bruto leasebudget toegewezen vanuit je werkgever, is dat inclusief of exclusief brandstof gerekend?
(gaat om het budget, niet waar de benzine vandaan komt!)
Dan moet je daarnaast even vragen wat de looptijd en kilometrage is van de auto die je mag uitzoeken.
30k/4 jaar geeft een heel andere prijs als 45k/4 jaar.
En het type brandstof is aardig om te weten. (benzine/diesel/hybrid etc.)

Om even iets te noemen:
Een budget van 700,- Bruto exclusief brandstof met 35k/4 jaar kan je laten kijken naar een goed aangeklede Polo/lichte Golf misschien wel.
Een budget van 700,- Bruto inclusief brandstof geeft je feitelijk maar 500,- bruto leasebudget en met 35k/4jaar diesel wordt dat een lichte Polo.

[ Voor 21% gewijzigd door GeeMoney op 04-08-2017 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guysp
GeeMoney schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 13:31:
[...]

Ik denk dat je er goed aan doet je werkgever eens te vragen het duidelijk uit te leggen aan je.
Je krijgt een bruto leasebudget toegewezen vanuit je werkgever, is dat inclusief of exclusief brandstof gerekend.
(gaat om het budget, niet waar de benzine vandaan komt!)
Dan moet je daarnaast even vragen wat de looptijd en kilometrage is van de auto die je mag uitzoeken.
30k/4 jaar geeft een heel andere prijs als 45k/4 jaar.
Gaan we zeker doen. In het contract staat max 160.000km over 5 jaar dus 32k per jaar. En die maandprijs is inderdaad met de tankpas erin verrekend. Ik krijg binnenkort een login voor de website van alphabet lease, hier kun je precies zien wat binnen je budget valt te kiezen, maar had dit lijstje al door gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-10 21:05

skoozie

SCSI

guysp schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 13:27:
[...]

Bij mij komen auto+pas ook van 1 leasemaatischappij, ik kreeg van mijn werkgever de keuze voor een auto met als eisen:
30K
Diesel
36 of 48 maanden
kosten: 700 euro per maand ex brandstof
en kwam op een mazda 3 skylease GT uit

Sommige werkgevers geven een bedrag per maand waar de brandstof ook in zit. aangezien een Mazda 2 wel past gok ik dat je 750 europer maand inclusief brandstof is.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guysp
skoozie schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 13:35:
[...]

Bij mij komen auto+pas ook van 1 leasemaatischappij, ik kreeg van mijn werkgever de keuze voor een auto met als eisen:
30K
Diesel
36 of 48 maanden
kosten: 700 euro per maand ex brandstof
en kwam op een mazda 3 skylease GT uit

Sommige werkgevers geven een bedrag per maand waar de brandstof ook in zit. aangezien een Mazda 2 wel past gok ik dat je 750 europer maand inclusief brandstof is.
Ah, ik weet toevallig dat de Mazda 3 Skylease GT ongeveer 200 euro boven budget uitvalt dus dat komt overeen met die brandstof prijs. Hoe is de Mazda 3 trouwens? Lijkt me wel een gave auto!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chaoscontrol
guysp schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 13:37:
[...]
Hoe is de Mazda 3 trouwens? Lijkt me wel een gave auto!
Vertel ik je hopelijk vanaf 17 oktober. :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-10 21:05

skoozie

SCSI

guysp schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 13:37:
[...]

Ah, ik weet toevallig dat de Mazda 3 Skylease GT ongeveer 200 euro boven budget uitvalt dus dat komt overeen met die brandstof prijs. Hoe is de Mazda 3 trouwens? Lijkt me wel een gave auto!
Ik ben nu in het fijne wacht traject beland, de proefritten in de Mazda bevielen mij het beste, het gevoel alsof alles klopte. 18 oktober verloopt mijn huidige leaseauto en als het een beetje mee zit staat de Mazda 3 dan al klaar bij de dealer.
De dealer gaf aan dat als ik hem in oktober wilde hebben dat hij hem in juni moest bestellen (duurde 1 maand langer door vakantie periode) eind mei is de offerte de deur uit gegaan. en ik wil mijn 14% auto houden zolang het kan :D

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guysp
@skoozie nice! Momenteel heb ik een eigen Mazda 2 (ouder model) en ben er super blij mee, vandaar dat ik bij het nieuwe model uitkom bij lease. Hoor graag hoe hij is als je hem daadwerkelijk hebt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marti28
@guysp Ah kijk, there comes the monkey out of the sleeve :)

Sowieso is de portal natuurlijk de beste indicatie voor jou omdat daar al je voorwaarden in verweven zitten. Derhalve kan het echt wel interessant zijn om met een kleine eigen bijdrage een betere auto te rijden. Ik zit ietsje hoger qua budget (860 incl. brandstof op 40k / 4 jaar) maar heb besloten voor een paar tientjes een stevig aangeklede Octavia te nemen. Nu is het bij ons ook weer zo dat het brandstof verbruik wat realistischer bepaald wordt (dus niet de fabrieksopgave). Daar kan ook verschil in zitten.

Tip van flip: als je benzine mag kiezen dan is de kans groot dat dit onder aan de streep veel goedkoper is. Benzine auto's hebben een lagere fiscale waarde wat betekend dat je minder bijtelling betaald. Bij mijn eigen bestelde auto is het verschil 4000 euro tussen een benzine en een vergelijkbare diesel. Dat is gewoon netto een paar tientjes in de maand minder bijtelling!

Ben erg benieuwd naar je voorwaarden en wanneer je toegang hebt tot de portal wat er dan 'echt' in je budget valt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-09 16:21

Louw Post

Cerenas

guysp schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 08:46:
Ik kom ook maar eens invoegen in dit topic, ik mag eens leasewagen uit gaan zoeken over 3 maanden en ben eens rustig aan het rondkijken. Ik heb een prima budget voor een leuke hatchback, zelf ben ik op de volgende drie opties uitgekomen (zo ver):
Mazda 2 Skylease GT
Seat Ibiza FR (business intense)
Skoda Fabia Drive of Style

Wat denken jullie van dit lijstje, weten jullie nog aanvullingen hierop waar ik zeker ook eens naar moet kijken?
Ik zit in hetzelfde schuitje, mag ook over 3/4 maanden een nieuwe auto kiezen en blijf mooi in het b-segment. De meeste b-segmenters heb ik al uitgebreid bekeken (die ik interessant vond) en ben zelf aan het twijfelen tussen de Seat Ibiza FR Business Intense en de Ford Fiesta Titanium.

Ik rij momenteel een Renault Clio (wel diesel, maar blijft prijzig) en daar ga ik toch maar niet nog een keer voor. Nu heb ik al wat vergelijkingsvideo's bekeken van de Fiesta/Ibiza en de Fiesta lijkt daar toch wat beter uit te komen (behalve op ruimte achterin).

Zie bijv. https://www.youtube.com/watch?v=BYpErDtKqE0

Ook had ik trouwens de Mazda 2 op het oog, zelfde type, maar die liet ik afvallen vanwege de prijs en de wat mindere entertainment/speaker systeem (Fiesta heeft B&O en de Ibiza heeft Beats audio als optie en beide hebben Android auto ondersteuning). De Fabia vind ik persoonlijk niet echt een mooie auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chaoscontrol
Louw Post schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 13:53:
[...]

Ik zit in hetzelfde schuitje, mag ook over 3/4 maanden een nieuwe auto kiezen en blijf mooi in het b-segment. De meeste b-segmenters heb ik al uitgebreid bekeken (die ik interessant vond) en ben zelf aan het twijfelen tussen de Seat Ibiza FR Business Intense en de Ford Fiesta Titanium.

Ik rij momenteel een Renault Clio (wel diesel, maar blijft prijzig) en daar ga ik toch maar niet nog een keer voor. Nu heb ik al wat vergelijkingsvideo's bekeken van de Fiesta/Ibizia en de Fiesta lijkt daar toch wat beter uit te komen (behalve op ruimte achterin).

Zie bijv. https://www.youtube.com/watch?v=BYpErDtKqE0

Ook had ik trouwens de Mazda 2 op het oog, zelfde type, maar die liet ik afvallen vanwege de prijs en de wat mindere entertainment/speaker systeem (Fiesta heeft B&O en de Ibiza heeft Beats audio als optie en beide hebben Android auto ondersteuning). De Fabia vind ik persoonlijk niet echt een mooie auto.
Ik rijd momenteel nog de 2013 Fiesta 120pk titanium en als ik niet iets groter had gewild, had ik hetzelfde weer genomen. Heerlijke autootjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guysp
@Louw Post Ah fijne aanvullingen. Die vallen inderdaad beide in mijn budget, ik ga die video eens bekijken. Ik hecht niet zoveel waarde aan de merknaam die op een speakersysteem staat, meer aan het rijplezier. Vandaar dat de Mazda 2 ook in mijn lijstje staat (en omdat ik een ouder model heb en ik het een supergaaf autootje vind). Maar een Ford Fiesta is inderdaad een optie waar ik nog eens goed naar moet kijken.

Heb je al proefritjes gemaakt?

@marti28 _/-\o_ aap uit de mouw inderdaad! Ja, ik mag benzine kiezen en dit ga ik dan ook zeker doen. Ik ben nog jong en heb geen grote auto nodig (kinderen gaat de komende 5 jaar niet gebeuren) dus wil gewoon een sportief wagentje binnen het budget uitzoeken.

[ Voor 22% gewijzigd door guysp op 04-08-2017 14:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marti28
@Louw Post @guysp Zoek op YouTube eens naar de reviews van carwow. Imo de beste reviews die er zijn. Zijn allemaal gelijkwaardig opgebouwd en er altijd vrij snel bij naar mijn idee.

Verder @guysp: Als je echt een sportief karretje wilt kijk dan naar de Fiesta (schijnt super te sturen) of anders de Ibiza. Beide zijn net vernieuwd. Ik ben in het VAG segment iets meer thuis met de opties, maar als je voor de FR business intense gaat (de dikste uitvoering) nog geen 25k echt in een bomvolle auto. Ik heb ff snel op de site alles zo ongeveer aangeklikt wat ik kón aanklikken: http://configurator.seat.nl/samenvatting?code=FIYEB

Je hebt 115pk op een gewicht van eh, niks. 17 inch velgen, metallic lak, alcantara bekleding, pano dak, navigatie, achteruitrij camera, zelfs adaptive cruise en nog veel meer bizarre dingen zoals rode remklauwen en rode gordels. Ik weet niet hoe dit bij de Fiesta is, maar als ik in dat segment zou zitten en geen ruimte 'nodig' had, dan had ik het wel geweten! Ohja, leuk feitje: acherin zitten en de kofferbak is vergelijkbaar aan een Golf...!

/edit: Ohja, vergeet de nieuwe Nissan Micra niet! Best een leuk karretje :9

[ Voor 3% gewijzigd door marti28 op 04-08-2017 14:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

guysp schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 13:57:
@Louw Post Ah fijne aanvullingen. Die vallen inderdaad beide in mijn budget, ik ga die video eens bekijken. Ik hecht niet zoveel waarde aan de merknaam die op een speakersysteem staat, meer aan het rijplezier. Vandaar dat de Mazda 2 ook in mijn lijstje staat (en omdat ik een ouder model heb en ik het een supergaaf autootje vind). Maar een Ford Fiesta is inderdaad een optie waar ik nog eens goed naar moet kijken.

Heb je al proefritjes gemaakt?
Ik moet zeggen dat die Mazda2 er echt mooi uit ziet (aan de voorkant vooral) en ik zie toevallig dat Mazda deze ook voor 2017 een update gegeven heeft, maar ik kan er niet zoveel over vinden. Niet zoveel als over de Fiesta en Ibiza in ieder geval en die zijn ook echt wat groter geworden.

Audiokwaliteit vind ik persoonlijk wel redelijk belangrijk (al zegt een merkje natuurlijk niet veel), maar ook zeker rijplezier (ik zit toch dagelijks zo'n twee uur in de auto). Hoe bevalt het entertainmentsysteem jou in de Mazda2?

Nog geen proefritten gedaan, moet ik binnenkort maar even gaan doen. Jij?
marti28 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 14:16:
@Louw Post @guysp Zoek op YouTube eens naar de reviews van carwow. Imo de beste reviews die er zijn. Zijn allemaal gelijkwaardig opgebouwd en er altijd vrij snel bij naar mijn idee.

Verder @guysp: Als je echt een sportief karretje wilt kijk dan naar de Fiesta (schijnt super te sturen) of anders de Ibiza. Beide zijn net vernieuwd. Ik ben in het VAG segment iets meer thuis met de opties, maar als je voor de FR business intense gaat (de dikste uitvoering) nog geen 25k echt in een bomvolle auto. Ik heb ff snel op de site alles zo ongeveer aangeklikt wat ik kón aanklikken: http://configurator.seat.nl/samenvatting?code=FIYEB

Je hebt 115pk op een gewicht van eh, niks. 17 inch velgen, metallic lak, alcantara bekleding, pano dak, navigatie, achteruitrij camera, zelfs adaptive cruise en nog veel meer bizarre dingen zoals rode remklauwen en rode gordels. Ik weet niet hoe dit bij de Fiesta is, maar als ik in dat segment zou zitten en geen ruimte 'nodig' had, dan had ik het wel geweten! Ohja, leuk feitje: acherin zitten en de kofferbak is vergelijkbaar aan een Golf...!

/edit: Ohja, vergeet de nieuwe Nissan Micra niet! Best een leuk karretje :9
Al een aantal video's van carwow gezien inderdaad en die zijn erg leerzaam en praktisch, zeker een goeie tip.

De Fiesta lijkt (in de leaseportal van mijn werkgever) het goedkoopst te zijn met vergelijkbare opties (en dan zou die ook nog een erg goede rijplezier geven voor een b-segementer). Naast de Fiesta zal ik toch zeker ook in de Ibiza en Mazda2 een proefritje moeten doen denk ik. :)

[ Voor 41% gewijzigd door Louw Post op 04-08-2017 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guysp
Louw Post schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 14:21:
[...]

Ik moet zeggen dat die Mazda2 er echt mooi uit ziet (aan de voorkant vooral) en ik zie toevallig dat Mazda deze ook voor 2017 een update gegeven heeft, maar ik kan er niet zoveel over vinden. Niet zoveel als over de Fiesta en Ibiza in ieder geval en die zijn ook echt wat groter geworden.

Audiokwaliteit vind ik persoonlijk wel redelijk belangrijk (al zegt een merkje natuurlijk niet veel), maar ook zeker rijplezier (ik zit toch dagelijks zo'n twee uur in de auto). Hoe bevalt het entertainmentsysteem jou in de Mazda2?

Nog geen proefritten gedaan, moet ik binnenkort maar even gaan doen. Jij?
De update is vooral aan de tech geweest in de Mazda 2, dus de features zoals een HUD, lane departure warning, brake assist, dode hoek herkenning en kruisend verkeer herkenning (bij achteruit een parkeervak verlaten). Aan het uiterlijk hebben ze niet veel veranderd, want dat zag er al puik uit (aan de voorkant vooral, zoals jij aangaf). Tevens is groter natuurlijk niet altijd beter! Met parkeren is een wat compactere auto altijd makkelijker in een stad (nu zullen 10cm in lengte niet get veel uitmaken, maar het is het idee)

Zelf heb ik een oude (2008 model) Mazda 2 en zit prima geluid in, en zelf ben ik ook wel iemand die van fatsoenlijk geluid houdt (beats doet mij eerder afschrikken dan wat anders). Ik heb contact opgenomen met de lokale Mazda garage om eens een proefritje te maken en de Mazda 2 te testen. Zal mijn bevindingen hier plaatsen.

Verder heb ik ook net een mailtje gestuurd om de nieuwe Polo te testen in oktober, en ga ik ook eens de Fiesta proberen, want kun je ook lekker uitgebreid maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:53
Bij de Fiesta hangt het overigens wel sterk af van de motorkeuze. Heb eenmaal een 1.0 drie cilinder als leenauto gehad en daar was werkelijk waar geen gang in te krijgen. De ouders van een kameraad van mij hebben echter een versie met 120pk en die is heerlijk vlot.

De Mazda 2 heb ik nooit in gereden, maar vind ik qua in- en exterieur erg geslaagd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-08 19:06
skoozie schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 13:44:
[...]

Ik ben nu in het fijne wacht traject beland, de proefritten in de Mazda bevielen mij het beste, het gevoel alsof alles klopte.
Om deze reden heb ik zelf ook nog getwijfeld over de Mazda 3. Het leek echt alsof deze over de weg gleed toen ik een heuvel naar beneden reed en weer op het vlakke stuk terecht kwam. Ik had wel in de 2016 variant gereden, niet in de facelift.
Hierna toch nog een keer in de Megane gereden, en daarna leek de Mazda 3 toch een stuk minder technisch hoogsdtaand van binnen, kon er niet precies de vinger op leggen. Uiteindelijk dus toch maar mijn liefde voor gadgets gevolgd en de Megane gekozen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chaoscontrol
B-Real schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 15:34:
Bij de Fiesta hangt het overigens wel sterk af van de motorkeuze. Heb eenmaal een 1.0 drie cilinder als leenauto gehad en daar was werkelijk waar geen gang in te krijgen. De ouders van een kameraad van mij hebben echter een versie met 120pk en die is heerlijk vlot.

De Mazda 2 heb ik nooit in gereden, maar vind ik qua in- en exterieur erg geslaagd!
De 120pk is ook een 1.0 3 cilinder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti28
Moet eerlijk zeggen dat ik aangenaam verrast ben door dr hedendaagse 3 cilinder turbo motoren. Toen ik 6 jaar geleden een Aygo reed heb ik gezegd dat ik nooit meer een 3cilinder wil, maar ze zijn echt prima tegenwoordig! Al haalt t het niet bij een lekker soepele 2 liter 5 cilinder... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demies
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-02-2020
marti28 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 06:43:
[...]

Wat is je kilometrage / contractduur? Dan kunnen we je beter helpen.
48 maanden 40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti28
Gezien het feit dat je vroeg om een auto met ruimte vanwege twee kinderen in combinatie met je lease regeling zou ik kijken naar een Octavia. Een ambition business past sowieso in je budget, een style business wellicht met een beetje bijbetalen. Qua ruimte is dit echt met afstand de grootste. Een golf comfortline business moet denk ik ook net passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:31
Ik heb gisteren ook nog even contact gehad met de dealer, de levertijd van mijn megane die ze hadden opgegeven aan de leasemaatschappij was inderdaad wat negatiever dan het waarschijnlijk gaat worden. Verwachte levering van de hatchback is nu week 45, voor de estate gaf hij week 48 aan (mocht dit andersom zijn geweest had ik wellicht mijn bestelling nog omgezet naar een estate, maakt mij niet zo heel veel uit in het geval van de megane). Ik hoop dus medio November al mijn nieuwe auto in ontvangst te kunnen nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:51

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

[MAUS] schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 09:04:
Ik heb gisteren ook nog even contact gehad met de dealer, de levertijd van mijn megane die ze hadden opgegeven aan de leasemaatschappij was inderdaad wat negatiever dan het waarschijnlijk gaat worden. Verwacht levering van de hatchback is nu week 45, voor de estate gaf hij week 48 aan (mocht dit andersom zijn geweest had ik wellicht mijn bestelling nog omgezet naar een estate, maakt mij niet zo heel veel uit in het geval van de megane). Ik hoop dus medio November al mijn nieuwe auto in ontvangst te kunnen nemen.
Ok dat is fijn! We hebben ongeveer gelijk besteld; ik een Megane estate dan, dus hoop eigenlijk ook in november aan de beurt te zijn.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guysp
@Louw Post Zojuist een proefritje gemaakt in de Mazda 2, rijdt heel leuk! Misschien niet meest comfortabele rit, maar wel sportief en leuk. Stuurt heel direct en gaat rap de bochten om. Verder ziet hij er prima uit vanbinnen, zit in wat je verwacht, en allemaal heel netjes afgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

guysp schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 14:07:
@Louw Post Zojuist een proefritje gemaakt in de Mazda 2, rijdt heel leuk! Misschien niet meest comfortabele rit, maar wel sportief en leuk. Stuurt heel direct en gaat rap de bochten om. Verder ziet hij er prima uit vanbinnen, zit in wat je verwacht, en allemaal heel netjes afgewerkt.
Zeker ook even proberen dan. Sportief vind ik over het algemeen wel prima, ik rij heel veel op de snelweg. :+

Heb je het entertainment systeem en de speakers ook een beetje geprobeerd? Daar ben ik zeker ook wel benieuwd naar, moet ik dat zelf binnenkort ook gewoon even doen natuurlijk.

Ook lijkt de Mazda2 het snelst op te trekken (met de standaard motor) van de 3 die ik overweeg (Ibiza, Fiesta en Mazda2 nu).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guysp
Louw Post schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 15:15:
[...]

Zeker ook even proberen dan. Sportief vind ik over het algemeen wel prima, ik rij heel veel op de snelweg. :+

Heb je het entertainment systeem en de speakers ook een beetje geprobeerd? Daar ben ik zeker ook wel benieuwd naar, moet ik dat zelf binnenkort ook gewoon even doen natuurlijk.

Ook lijkt de Mazda2 het snelst op te trekken (met de standaard motor) van de 3 die ik overweeg (Ibiza, Fiesta en Mazda2 nu).
Ik had mijn telefoon via Bluetooth gekoppeld, werkte zoals verwacht. Geluid vond ik prima, klonk goed (ik heb wat EDM geprobeerd). Het entertainment systeem was wel vlot trouwens, en bestuurde gemakkelijk met de ronde knop naast de handrem.

Ik had gereden in de 90pk uitvoering, het trok prima weg bij eens stoplicht. Het is uiteraard geen sportwagen, maar je komt goed weg. Wel op de snelweg als je achter een vrachtwagen terechtkomt en daarna wilt optrekken van ~100kmu kun je beter even terug naar de 4. (ben ik overigens gewend van mijn eigen auto)

Als je verder nog vragen hebt, stel ze gerust! Ik kan een proefritje zeker aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:16
Voor 0-50 heb je ook geen vermogen nodig. Stevig doortrekken bij hogere snelheden, daar maken pk's het verschil.

80-120 in enkele seconden en zonder teveel lawaai of kickdown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cremo_1
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 03-01 11:50
Na een tijdje dit topic te hebben gevolgd ben ik ook wel even nieuwsgierig naar enige meningen.Momenteel rijd ik een ideaal karretje in de vorm van een 14% Ford Fiesta 1.5 TDCi Titanium Lease, welke mij netto zo'n €100,- per maand kost. Goedkoper kan niet! Echter, wegens gemaakte promotie mag ik (word ik geacht) een stapje omhoog (te) doen...

Leasebudget: € 1.000,- ex brandstof
Termijn: 36 maanden
Kilometrage: 40.000 km
Brandstof: vrije keuze

Mijn plafond ligt eigenlijk op de cataloguswaarde. Meer dan 3x zoveel bijtelling dan de Fiesta is mij iets teveel van het goede. Voor mijzelf heb ik de max dan ook op € 40.000,- gezet (= +/- € 300,- netto bijtelling)

Gezien het feit dat er binnen 3 (evt. met uitloop 4) jaren veel kan gebeuren - denk aan een mini-me -, merk ik dat ik wel in zekere zin kijk naar de praktische kant. Anderzijds is het rijgedrag van de Fiesta er eentje waar ik nog steeds een glimlach van op mijn gezicht krijg. Ik houd wel van een beetje dynamiek.

Er is een aantal auto's mijn revue gepasseerd. Ik merk dat ik al snel de 308 / Megane / Astra / Focus / Golf / Leon naast mij neer heb gelegd. Weinig bijzonder gevoel bij. Dat geldt ook voor een écht praktische auto die al veelvuldig in dit topic besproken is; de Skoda Octavia. De Peugeot 3008 stond enige tijd op de shortlist, maar viel af na een proefrit. Toch iets te afstandelijk qua rijden. Het interieur is op dit moment nog wel een selling point, maar vraag me af hoelang dat de meerwaarde biedt (lees: hoe snel ik daar op uitgekeken raak). De Mazda 3 heeft er een flinke tijd op gestaan, maar mist wat premium gevoel.

Al met al staan er nu een drietal auto's op de shortlist, in willekeurige volgorde:

1.
Audi A3 Sportback S-line
1.0 tfsi, 116pk, handbak
Daytona grijs
Opties: o.a. blanke sierlijsten, donker getinte ruiten achter, B&O sound, comfortsleutel, 18" lichtmetaal
€ 37.472,-
+/- € 278,- netto bijtelling

Pro: Afwerking, meer ruimte dan de V40
Con: prijs t.o.v. de V40, in s-line trim al iets minder, maar toch wat saaiig(?), minst pittige motor

2. Volvo V40 Business Sport Luxury + Scandanavian Line Geartronic
T4, 190pk, automaat
Osmium grey
Opties: o.a. panoramadak, getinte ramen, standverwarming, 17" lichtmetaal
€ 34.855,-
+/- € 260,- netto bijtelling

Pro: heel veel meer aangekleed krijg je ze niet, relatief gunstige bijtelling, stevige motor met automaat
Con: model gaat al wat langer mee (ondanks de facelift), ruimte achterin/kofferbak bij eventuele gezinsuitbreiding

3. Opel Insignia Grand Sport Business Executive
1.5 Turbo, 165pk, handbak
Satin Steel Grey
Opties: o.a. OPC-line, Executive+ en Advanced Sight pakket, Infinity sound, donker getine ramen achter, 17" lichtmetaal.
€ 40.522,-
+/- € 300,- netto bijtelling

Pro: mooie auto, (bijna) volledig aangekleed, groot en ruim
Con: prijs t.o.v. de andere twee, te groot(?), het blijft een Opel ;-)

Drie verschillende auto's met uiteenlopende prijzen. Proefritten volgen nog, maar ben erg nieuwsgierig naar jullie praktische overwegingen, opmerkingen, suggesties en eventuele toevoegingen qua auto's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:52
No brainer voor mij dan de v40 190pk + automaat.
118i cl automaat bekeken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Als je regelmatig in een file staat, automaat! ;)

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Oogje schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 12:33:
Als je regelmatig in een file staat, automaat! ;)
Altijd een automaat wat mij betreft, zo veel relaxter rijden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:08

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Heinemancp schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 07:40:
[...]

Tadaa! Het is gelukt, de auto is geleverd. En ik ben er blij mee. Eerste 250km gereden en rijeigenschappen zijn goed, elektronica prima zoals verwacht en zitpositie is even wennen maar dat komt ook goed.
Gelukkig stuitert hij niet over drempels en schraapt hij daarna ook niet met de bumper over de grond, zoals de Astra hiervoor. De DSG is heerlijk ontspannen, wel wat laag in de toeren altijd.

Maar geen regensensor! Ik hoop daar met een kleine VCDS aanpassing nog iets aan te kunnen doen (mits de goede sensor in de binnenspiegel aanwezig is)

[afbeelding]

Skoda Rapid Spaceback 1.4TDI DSG Drive 5d MY2018 in Corrida Red met 17" Savio antraciet velgen en de volgende opties:
  • Style & Lichtpakket
  • Tech pakket
  • Achteruitrijcamera
  • DAB
  • afneembare trekhaak
Mooie wagen hoor! (Spotte je net in Noordwijk :P )

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
@Cremo_1 en de A3 met de 2.0 TDI 150-pk laten uitvoeren? Of een TSI in die orde.
Krijg je ook een glimlach van, en ruimte achterin prima. (Kan beter maar zeker ruimer dan de V40) ik heb er 1 gehad ook met 2 kids.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-10 16:52

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Cremo_1 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 11:10:

Mijn plafond ligt eigenlijk op de cataloguswaarde. Meer dan 3x zoveel bijtelling dan de Fiesta is mij iets teveel van het goede. Voor mijzelf heb ik de max dan ook op € 40.000,- gezet (= +/- € 300,- netto bijtelling)
Geen idee hoe jij rekent, maar mijn auto van €45k fiscale waarde kost me toch zo'n € 430 netto aan bijtelling per maand. Grofweg is de bijtelling voor mij altijd 1% van de fiscale waarde.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
AllSeeyinEye schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 15:24:
[...]

Geen idee hoe jij rekent, maar mijn auto van €45k fiscale waarde kost me toch zo'n € 430 netto aan bijtelling per maand. Grofweg is de bijtelling voor mij altijd 1% van de fiscale waarde.
Klopt 40k en 300 euro ga je niet redden.
Mijn suggestie van de A3 met 2.0 ook niet, ik lees nu pas de 300 max aan bijtelling.
Dan kom je eerder rond de 33-35k a 22%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:31
[...]

Meest zuivere blijft natuurlijk een bruto-netto berekening die ook rekening houd met bijvoorbeeld de afbouw van heffingskorting bij een hoger fiscaal inkomen.

Op een salaris van €2500 kost een auto van 40k dan circa €353 per maand. Bij een salaris van €4000 circa €360 (berekend via de RAET bruto-netto calculator). Terwijl de 'simpele' methode uitkomt op 40.000*0,22*0,408 = €299.

Dat is dus best een fors verschil wat toch al snel wordt vergeten. Een auto van 40k kost dus geen €400, maar wel significant meer dan €300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:43
[MAUS] schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 15:46:
[...]

Meest zuivere blijft natuurlijk een bruto-netto berekening die ook rekening houd met bijvoorbeeld de afbouw van heffingskorting bij een hoger fiscaal inkomen.

Op een salaris van €2500 kost een auto van 40k dan circa €353 per maand. Bij een salaris van €4000 circa €360 (berekend via de RAET bruto-netto calculator). Terwijl de 'simpele' methode uitkomt op 40.000*0,22*0,408 = €299.

Dat is dus best een fors verschil wat toch al snel wordt vergeten. Een auto van 40k kost dus geen €400, maar wel significant meer dan €300.
Daar heb je helemaal gelijk in. Ik pakte in m'n eigen berekeningen altijd een 0,50 factor mee, dan kom je vrij aardig uit.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Fiscale waarde * 0,22 * 0,52 * 1/12 = ongeveer netto bijtelling.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:43
AllSeeyinEye schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 16:52:
Fiscale waarde * 0,22 * 0,52 * 1/12 = ongeveer netto bijtelling.
Dat is afhankelijk van je inkomen om meerdere redenen:
- Belastingschaal
- Daarmee samenhangend ook of je met je bijtelling door een schaal heen gaat
- Afbouw kortingen

Edit: bah, we hebben het weer in het verkeerde topic over de financiële kant van het verhaal zie ik. Niet de eerste keer. Ik vind het maar erg onhandig dat de topics gesplitst zijn. De financiële kant van het verhaal zit zo sterk verbonden aan de keuze van de auto. Het is gewoon niet logisch om die discussies te splitsen.

[ Voor 31% gewijzigd door Korvaag op 06-08-2017 17:29 ]

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cremo_1
Ik heb in dezen idd de simpele methode gebruikt (fiscale waarde * 0,22 * 0,404 / 12). Zal nog een proforma laten opstellen door onze administratie...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

guysp schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 15:26:
[...]

Ik had mijn telefoon via Bluetooth gekoppeld, werkte zoals verwacht. Geluid vond ik prima, klonk goed (ik heb wat EDM geprobeerd). Het entertainment systeem was wel vlot trouwens, en bestuurde gemakkelijk met de ronde knop naast de handrem.

Ik had gereden in de 90pk uitvoering, het trok prima weg bij eens stoplicht. Het is uiteraard geen sportwagen, maar je komt goed weg. Wel op de snelweg als je achter een vrachtwagen terechtkomt en daarna wilt optrekken van ~100kmu kun je beter even terug naar de 4. (ben ik overigens gewend van mijn eigen auto)

Als je verder nog vragen hebt, stel ze gerust! Ik kan een proefritje zeker aanraden.
Je positieve opmerkingen over de entertainment systeem klinken al goed. :) Zelf heb ik momenteel ook een 90pk motor, dus ben er al wel aan gewend.

In ieder geval bedankt voor je reactie, wordt zeker gewaardeerd. Zeker even een proefritje maken dus. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Laatst online: 20:44

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

@Cremo_1 voor €1000 kan je misschien nét een Tesla Model S leasen en dan is de bijtelling ook te overzien. Daar ook een proefrit voor regelen?

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:53
chaoscontrol schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 16:30:
[...]

De 120pk is ook een 1.0 3 cilinder.
Klopt, echter is dat er eentje met turbo. Ik heb in mijn Focus voorloopauto ook een 1.0 drie cilinder met turbo (125pk) gehad en dat was een prima combinatie. 120pk in een Fiesta is gewoon heerlijk vlot.

De ongeblazen drie cilinder heeft 60 of 82pk dat houdt allemaal niet over en door een gebrek van een turbo voelt het ook niet vlot. Ik vond het niet prettig vergeleken met de Clio 0,9 TCe die ik op dat moment als leaser had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:39
Wat te doen? Een fabia combi of een nieuwe 308 hatchback?

De 308 neig ik meer naar.

Ik weet nog niet tot waar ik mag gaan. Er zitten nogal beperkingen op leasen bij ons.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rhos schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 20:57:

Ik weet nog niet tot waar ik mag gaan. Er zitten nogal beperkingen op leasen bij ons.
Tussen deze 2 de 308 zonder meer.
De Fabia is in de basis een Polo die wat ruimer gemaakt is. De 308 zit een klasse hoger (b segment vs c segment)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:07
Cremo_1 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 11:10:

3. Opel Insignia Grand Sport Business Executive
1.5 Turbo, 165pk, handbak
Satin Steel Grey
Opties: o.a. OPC-line, Executive+ en Advanced Sight pakket, Infinity sound, donker getine ramen achter, 17" lichtmetaal.
€ 40.522,-
+/- € 300,- netto bijtelling

Pro: mooie auto, (bijna) volledig aangekleed, groot en ruim
Con: prijs t.o.v. de andere twee, te groot(?), het blijft een Opel ;-)
Er zijn weinig redenen om de 1.5 165pk te verkiezen over de 140pk versie. Beiden zijn identiek onder de 4100rpm. Dus tenzij je echt graag met je manuele bak doortrekt tot de toerenbegrenzer is er niet echt een reden om voor de 165pk variant te gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door AndRo555 op 06-08-2017 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti28
rhos schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 20:57:

Ik zou zeggen de 308, maar veel belangrijker nog: zorg dat je je leasevoorwaarden ff boven tafel krijgt. Dus: merkenbeleid, looptijd, kilometrage, leesgedrag, inclusief of exclusief brandstof en bij inclusief hoe ze dit berekenen. Wellicht is er veel meer mogelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:39
marti28 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 22:55:
[...]

Ik zou zeggen de 308, maar veel belangrijker nog: zorg dat je je leasevoorwaarden ff boven tafel krijgt. Dus: merkenbeleid, looptijd, kilometrage, leesgedrag, inclusief of exclusief brandstof en bij inclusief hoe ze dit berekenen. Wellicht is er veel meer mogelijk :)
Ik mag kiezen uit.
Opel astra hatchback 1.0
Ford focus hatchback
Peugeot 308 hatchback waarschijnlijk executive.

Klasse lager is.
Polo
Fabia combi een style dacht ik.

Alles in inclusief brandstof
Er wordt een indicatie gedaan op mijn km nu is dat benzine want ik zou 30000 max gaan rijden. Wordt sowieso meer dus diesel.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti28
Hmm oké. Lijkt me sowieso een no brainer om voor een van de drie c-segmenters te gaan. Alledrie een proefritje doen en dan kiezen.

Ik denk dat je de focus kan afschrijven want dat interieur is echt heel erg verouderd. Een focus rijdt echter wel lekker. De 308 en Astra kan ik niet zoveel zinnigs over zeggen behalve dan: zelf beleven in een proefritje :)

Weer je al wat over de uitrustingsniveaus en of dat voldoet aan je eigen eisen? Ik had bijvoorbeeld adaptieve cruise control als eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:46

DarkSide

theres no place like ::1

rhos schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 23:22:

Alles in inclusief brandstof
Er wordt een indicatie gedaan op mijn km nu is dat benzine want ik zou 30000 max gaan rijden. Wordt sowieso meer dus diesel.
Weet je dat zeker? Rij zelf 40.000 en mag gewoon benzine rijden.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

DarkSide schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 07:11:
[...]

Weet je dat zeker? Rij zelf 40.000 en mag gewoon benzine rijden.
Ik 45 / 50k en rij ook benzine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
AllSeeyinEye schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 07:57:
[...]

Ik 45 / 50k en rij ook benzine.
Had Diesel dan niet goedkoper geweest?
Er zijn uitzonderingen op de regel natuurlijk en afhankelijk van wie wat betaald maar met 45/50k per jaar is alleen het verschil tussen benzine/diesel ruwweg 1300,- Euro.
Namelijk met een vebruik van 1 op 16(50k km) aan benzine a 1,50 per liter: 4687 euro.
En met een diesel verbruik van 1 op 18 a 50k km aan brandstof voor 1,20 per liter: 3333 euro.

[ Voor 5% gewijzigd door GeeMoney op 07-08-2017 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

GeeMoney schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 08:13:
[...]

Had Diesel dan niet goedkoper geweest?
Er zijn uitzonderingen op de regel natuurlijk en afhankelijk van wie wat betaald maar met 45/50k per jaar is alleen het verschil tussen benzine/diesel ruwweg 1300,- Euro.
Namelijk met 1 op 16 benzine (50k km) aan brandstof a 1,50 per liter: 4687 euro.
En met diesel 1 op 18 a 50k km aan brandstof voor 1,20 per liter: 3333 euro.
Heb mn baas 2 offertes voorgelegd, een S60 T4 en S60 D4 en hem laten kiezen. Volgens de leasemij ontloopt het elkaar onder aan de streep niet zoveel, dus is voor de T4 gekozen (scheelt mij ook weer 50 euro / maand aan bijtelling ivm hogere fiscale waarde van de diesel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
AllSeeyinEye schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 08:14:
[...]

Heb mn baas 2 offertes voorgelegd, een S60 T4 en S60 D4 en hem laten kiezen. Volgens de leasemij ontloopt het elkaar onder aan de streep niet zoveel, dus is voor de T4 gekozen (scheelt mij ook weer 50 euro / maand aan bijtelling ivm hogere fiscale waarde van de diesel).
Zou leuk zijn als je dan ook de verbruikswaarden vermeldt die de leasemij gebruikt heeft voor de betekening. Het verschil in reële verbruik tussen de twee is (absoluut gezien) gezien een stuk groter dan op papier. En de T4 heeft al een minder efficiënte automaat als de D4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

AndRo555 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 09:01:
[...]

Zou leuk zijn als je dan ook de verbruikswaarden vermeldt die de leasemij gebruikt heeft voor de betekening. Het verschil in reële verbruik tussen de twee is (absoluut gezien) gezien een stuk groter dan op papier. En de T4 heeft al een minder efficiënte automaat als de D4.
Ik heb er geen idee van en de baas ook niet. Die kreeg alleen twee bedragen doorgemaild op basis waarvan hij gekozen heeft. Wel valt er ook rekening te houden met hogere waarde van de diesel van ruim 4k en hogere wegenbelasting van de diesel wat beiden maandelijks doorgerekend wordt naar het leasebedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
AllSeeyinEye schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 10:02:
[...]

Ik heb er geen idee van en de baas ook niet. Die kreeg alleen twee bedragen doorgemaild op basis waarvan hij gekozen heeft. Wel valt er ook rekening te houden met hogere waarde van de diesel van ruim 4k en hogere wegenbelasting van de diesel wat beiden maandelijks doorgerekend wordt naar het leasebedrag.
Ja, maar de kosten van wegenbelasting zijn exact gekend en de hogere waarde van de diesel is nog relatief accuraat mee te rekenen. Het verschil in verbruik is echter niet zo makkelijk accuraat te bepalen. Een 5% afwijking van het geschatte verbruik is met de huidige brandstofprijzen en jouw kilometrage al snel een groot verschil in brandstof kost. Dat kan het voordeel al snel doen overslaan (zowel de ene als de andere kant op).

Hoeveel verbruikt je T4 tot nu toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

AndRo555 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 10:20:
[...]

Ja, maar de kosten van wegenbelasting zijn exact gekend en de hogere waarde van de diesel is nog relatief accuraat mee te rekenen. Het verschil in verbruik is echter niet zo makkelijk accuraat te bepalen. Een 5% afwijking van het geschatte verbruik is met de huidige brandstofprijzen en jouw kilometrage al snel een groot verschil in brandstof kost. Dat kan het voordeel al snel doen overslaan (zowel de ene als de andere kant op).

Hoeveel verbruikt je T4 tot nu toe?
Na ruim 18.000 km (in bijna 4 maanden) zit ik gemiddeld op 6,9l/100 of 1 op 14,5.
Nu is er wel een ruime marge hoor, want mijn declarabele kilometers leveren sowieso zo'n € 20k per jaar op. Dat dekt (voor de baas) zowel de leasekosten als de brandstof.

[ Voor 11% gewijzigd door AllSeeyinEye op 07-08-2017 10:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:48

woutur

Klauwtjes uit!

Afgelopen zaterdag heb ik achter elkaar een proefrit gereden in een Alfa Romeo Giulia Super Business Automaat met 240 pk diesel (getuned) en een Jaguar XE R-Sport automaat 163 pk diesel.

De Alfa
Als eerste heb ik de Alfa gereden. Deze was redelijk chique uitgevoerd met cognac leder. Aan de binnenkant valt op dat het geheel er mooi en rustig uitziet maar dat het plastic in dezelfde kleur als het leder aan het dashboard toch wat goedkoop aandoet. Stoelen zaten prima. Ook vet: als je je stoel ver naar voren zet (bijv. bij mijn vriendin) en je doet de deur open, schuift de stoel een stukje achteruit om je makkelijk uit te laten stappen. De auto rijdt prima in de D en N stand van de automaat. De A stand heb ik niet geprobeerd. Sturen is echt een beleving, gebeurd bijzonder vlot. Voor de passagier is het echter minder fijn: je gooit de auto zo makkelijk van links naar rechts dat die ook heen en weer geslingerd wordt. Misschien is dat op den duur gewenning. De flippers achter het stuur zijn dermate groot dat ik het lastig vind om de richtingaanwijzer te gebruiken. Aan kracht geen gebrek: de auto schakelt prima en de motor laat dan van zich horen. Best lawaaiig. Verder zijn rolgeluiden en motorgeluid prima binnen de perken. Het windgeruis is dan weer behoorlijk storend aanwezig (dat is een gevoelig punt voor me, ik hou nu eenmaal van stilte tijdens het rijden, daar word ik rustig van na een dag werken). Dat is voor mij een dealbreaker. De auto komt uit februari en ik heb begrepen dat ze er wel wat aan gedaan hebben. Moeilijk om daar dan achter te komen (hoewel ik het geprobeerd heb bij de dealer: ik ben naar een andere dealer gereden en daar met een andere Giulia gereden en daar was het probleem iets minder maar het was ook nog steeds een pre-februari model). In Rosso Monza vind ik de auto echt superchique! Multimedia systeem gaat nog wel. Ik vind een draaiknop in de Alfa echt fijner dan een touchscreen.

De Jaguar
Daarna was de Jaguar aan de beurt. Eerst geprobeerd mijn telefoon te pairen. Drama, bluetooth viel steeds weg. Herstart van de auto leek het probleem op te lossen. Tot ik wilde bellen. Niet al mijn contacten stonden erin en de manier van scrollen op een subdeel van het niet al te grote scherm met drie contacten tegelijk en echt miniscule scrolpijltjes (denk: puntje pink) was belachelijk. Ik heb geen knop kunnen ontdekken om te scrollen. Mijn zus heette in de Jaguar 'Erwin'. Wtf. Enfin, het gaat om het rijden. De automaat in zijn D slaat nergens op. Schakelt laat, onlogisch en gewoonweg niet fijn. In stand S werkt alles echter precies zoals het moet. De D slaan we dus over voortaan. Windgeruis was acceptabel, stuk beter dan de Alfa. Banden en motor hoorde je op stationair toerental in de CC vrijwel niet. De besturing was een stuk zwaarder na de Alfa gereden te hebben. Mijn vriendin vond de lange motorkap vooral in het zicht zitten. De motor was voldoende krachtig. Het was zeker geen Alfa, maar best aardig. Ook hier: als je hem op zijn staart trapt maakt het ding echt een lawaai! Op lage snelheden hoor je de motor ook behoorlijk. De stoelen (andere die ik zou nemen, nou ja, deze waren elektrisch verstelbaar, stoel is hetzelfde) waren goed in te stellen alleen omhoog en omlaag kreeg ik niet voor elkaar. Wel kantelen. Dashboard doet chique aan maar saai. Het mist een beetje flair.

Ik vind het moeilijk om te kiezen. Ik vind beide auto's bloedmooi. De Giulia is wat stoerder en de lijn van de Jaguar is strak. Ik zou de Giulia meteen kiezen als het windgeruis beperkt zou zijn. De Jaguar is wat dat betreft echt een veel fijnere auto. Rustiger, minder nerveus en ook een prima rijdersauto. Ik ben er nog niet uit!

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:03

JB

Cédric roelt!

@woutur mbt blauwe tand; welke telefoon? Ik heb ook drama met mijn iPhone 7 ivm gare modem chipset die gebruikt wordt in dit toestel. Ligt niet zozeer aan de auto.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

JB schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 11:30:
@woutur mbt blauwe tand; welke telefoon? Ik heb ook drama met mijn iPhone 7 ivm gare modem chipset die gebruikt wordt in dit toestel. Ligt niet zozeer aan de auto.
Xiaomi RedMi 3S. Werkt perfect met mijn Skoda, de Alfa en laatst ook prima met een Volkswagen Polo.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
JB schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 11:30:
Ik ken niemand met een iPhone die problemen heeft met zijn recente BT carkit/Multimedia unit?
Er is in het verleden wel een serie Audi/VW's geweest die een verouderde BT standaard hanteerden waardoor veel funcites niet mogelijk waren (niet alleen iPhone's maar ook Samsungs). Dit was toen te verhelpen door een box van 75 euro te kopen en de oude te vervangen. (zat onder passagiers stoel in Golf6) .
Maar ook dat was dus feitelijk te wijten aan oude rommel in de auto dan de modems/chips in de iPhones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:03

JB

Cédric roelt!

GeeMoney schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 11:34:
[...]

Ik ken niemand met een iPhone die problemen heeft met zijn recente BT carkit/Multimedia unit?
Er is in het verleden wel een serie Audi/VW's geweest die een verouderde BT standaard hanteerden waardoor veel funcites niet mogelijk waren (niet alleen iPhone's maar ook Samsungs). Dit was toen te verhelpen door een box van 75 euro te kopen en de oude te vervangen. (zat onder passagiers stoel in Golf6) .
Maar ook dat was dus feitelijk te wijten aan oude rommel in de auto dan de modems/chips in de iPhones.
Tja hier lijkt het er wel op. Ik heb ook nog nooit met een iPhone issues gehad tot de 7 :/ (heb de iPhone 4, 4S, 5, 5S, 6 en 6S gehad).
My iPhone 7, Model A1778, contains the Intel chipset. The phone was purchased from T-Mobile with a T-Mobile SIM. I became convinced that the Intel chipset was causing my bluetooth to lose connectivity when on a call. I decided to purchase another iPhone 7 that contained the Qualcomm chipset. I ordered and received the SIM Free version of the iPhone, Model A1660. The A1660 is compatible with both GSM and CDMA networks. More importantly, the A1660 uses the proven Qualcomm chipset. Since using the A1660, I have not experienced any more bluetooth connectivity issues
Helaas is de iPhone 7 met Qualcomm niet beschikbaar in NL. Apple reach out program heeft zelfs contact met me gezocht hieromtrent. Tot nu toe geen oplossing. Ben bang dat ik eerder aan de opvolger van de iPhone 7 zit dan een oplossing. Mijn iPhone 6 (zakelijk) heeft geen issues.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnieV
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-06 08:18
woutur schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 10:41:
Afgelopen zaterdag heb ik achter elkaar een proefrit gereden in een Alfa Romeo Giulia Super Business Automaat met 240 pk diesel (getuned) en een Jaguar XE R-Sport automaat 163 pk diesel.
Als ik je een ongevraagde tip mag geven: ga ook eens proefrijden in een BMW 3 serie. Over smaak valt natuurlijk niet te twisten, maar over rijeigenschappen wel. Die zijn erg goed voorelkaar in de BMW. Ik was op voorhand ook geen fan van BMW, tot ik ging proefrijden in een een aantal mogelijke leaseauto's: vanaf het moment dat ik ging zitten, wist ik dat ik deze moest hebben. Inmiddels ben ik aan mijn tweede, dat is, omwille van het bijtellingsvoordeel, een 330e geworden. Als je die nog kunt scoren met de 15% bijtelling, is het helemaal feest.

PSN gamertag: H3nk13024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

VinnieV schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 11:51:
[...]

Als ik je een ongevraagde tip mag geven: ga ook eens proefrijden in een BMW 3 serie. Over smaak valt natuurlijk niet te twisten, maar over rijeigenschappen wel. Die zijn erg goed voorelkaar in de BMW. Ik was op voorhand ook geen fan van BMW, tot ik ging proefrijden in een een aantal mogelijke leaseauto's: vanaf het moment dat ik ging zitten, wist ik dat ik deze moest hebben. Inmiddels ben ik aan mijn tweede, dat is, omwille van het bijtellingsvoordeel, een 330e geworden. Als je die nog kunt scoren met de 15% bijtelling, is het helemaal feest.
Ik wilde het nog in mijn post zetten. Ik ben er van overtuigd dat de 3 een hele goede auto is en waarschijnlijker beter dan de Alfa en Jag. Hij is echter duurder en ik zou graag iets willen rijden waar niet iedereen mee rijdt. Ik zie zoveel 3's rondrijden. Daarnaast komt er volgend jaar een nieuwe 3. Dan vind ik het moeilijk om het 'oude' model te rijden. Toch sluit ik niet uit dat ik ook daar nog een proefrit mee ga maken :) Gewoon, om het verschil te ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Louw Post schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 15:15:
[...]

Ik had een beetje hetzelfde lijstje als jij. Je kan ook nog eens kijken (mits je die merken mag kiezen) naar de Kia Rio (zelf in proefgereden en beviel behoorlijk goed), Renault Clio (vond er zelf niet veel aan), Peugeot 208 (te klein stuur).

Heb zelf uiteindelijk voor de Seat Ibiza gekozen. Krijg hem als het goed is over 3 weken binnen. Seat Ibiza FR Business Intense (115PK), nieuwe model dus. In mijn ogen by far de mooiste B segment auto op dit moment (denk dat ik de nieuwe polo die nog niet uit is wel iets mooier vind).

Maar de Mazda 2 viel bij mij af. Ik heb er wel uitgebreid naar gekeken, maar de seconde dat ik de dealer binnen stapte viel hij al af toen ik hem zag staan. Vind het een afschuwelijk lelijk ding, maar goed, dat is puur smaak natuurlijk :P

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:02
Cremo_1 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 17:30:
Ik heb in dezen idd de simpele methode gebruikt (fiscale waarde * 0,22 * 0,404 / 12). Zal nog een proforma laten opstellen door onze administratie...
Waarom overigens met 40,4% gerekend? Tegenwoordig is het 40,8%....

https://www.belastingdien...leeftijd-nog-niet-bereikt

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

miicker schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 12:00:
[...]

Ik had een beetje hetzelfde lijstje als jij. Je kan ook nog eens kijken (mits je die merken mag kiezen) naar de Kia Rio (zelf in proefgereden en beviel behoorlijk goed), Renault Clio (vond er zelf niet veel aan), Peugeot 208 (te klein stuur).

Heb zelf uiteindelijk voor de Seat Ibiza gekozen. Krijg hem als het goed is over 3 weken binnen. Seat Ibiza FR Business Intense (115PK), nieuwe model dus. In mijn ogen by far de mooiste B segment auto op dit moment (denk dat ik de nieuwe polo die nog niet uit is wel iets mooier vind).

Maar de Mazda 2 viel bij mij af. Ik heb er wel uitgebreid naar gekeken, maar de seconde dat ik de dealer binnen stapte viel hij al af toen ik hem zag staan. Vind het een afschuwelijk lelijk ding, maar goed, dat is puur smaak natuurlijk :P
Had ook al kort naar de andere B-segmenters gekeken, maar die vielen voor mij als snel al af door de looks. De Seat Ibiza is op het moment wel het leukst qua uiterlijk en ruimst binnen volgens mij. In eerste instantie vooral Mazda2 en Ibiza afgewogen, maar nu vooral Fiesta en Ibiza. De Fiesta valt qua prijs wat beter uit met vergelijkbare opties lijkt het. Wil dus die drie wel even proefrijden (Mazda2, Fiesta en Ibiza).

De Fiesta werd al heel veel goed beoordeeld vanwege zijn rijgedrag en door de 2017 upgrade zou dat alleen maar beter geworden zijn, ben dus erg benieuwd.

Momenteel rijd ik de Renault Clio en zou die niet snel nog een keer willen, alhoewel ik hem er wel leuk uit vind zien van buiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Louw Post schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 12:50:
[...]

Had ook al kort naar de andere B-segmenters gekeken, maar die vielen voor mij als snel al af door de looks. De Seat Ibiza is op het moment wel het leukst qua uiterlijk en ruimst binnen volgens mij. In eerste instantie vooral Mazda2 en Ibiza afgewogen, maar nu vooral Fiesta en Ibiza. De Fiesta valt qua prijs wat beter uit met vergelijkbare opties lijkt het. Wil dus die drie wel even proefrijden (Mazda2, Fiesta en Ibiza).

De Fiesta werd al heel veel goed beoordeeld vanwege zijn rijgedrag en door de 2017 upgrade zou dat alleen maar beter geworden zijn, ben dus erg benieuwd.

Momenteel rijd ik de Renault Clio en zou die niet snel nog een keer willen, alhoewel ik hem er wel leuk uit vind zien van buiten.
Vind de Clio van buiten ook mooi ja. Van binnen echter wat gedateerd. Die nieuwe Fiesta was voor mij nog geen optie, en vond de oude van binnen heel lelijk, die nieuwe had ik zeker overwogen ja. Ik zou inderdaad gewoon lekker gaan proefrijden en daar je keuze op baseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:06
Wees er wel bewust van dat ze bij de Clio met de facelift wel een aantal verbeteringen hebben doorgevoerd..het interieur is inderdaad nog steeds niet modern maar onder andere het materiaalgebruik is wel sterk verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti28
Ik heb zelf als voorloop een paar maandjes in een Clio gereden uit 2016 en moet zeggen dat het me helemaal niet tegen viel. Materiaal bovenop het dashboard is zacht en geen hard plastic, pas verder omlaag krijg je echt harde materialen. Comfort is redelijk alleen is er veel windgeruis, oa door de werkelijk enórme spiegels (wat wel lekker kijkt though...).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:06

robhof

Lembongan view

woutur schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 11:54:
[...]

Ik wilde het nog in mijn post zetten. Ik ben er van overtuigd dat de 3 een hele goede auto is en waarschijnlijker beter dan de Alfa en Jag. Hij is echter duurder en ik zou graag iets willen rijden waar niet iedereen mee rijdt. Ik zie zoveel 3's rondrijden. Daarnaast komt er volgend jaar een nieuwe 3. Dan vind ik het moeilijk om het 'oude' model te rijden. Toch sluit ik niet uit dat ik ook daar nog een proefrit mee ga maken :) Gewoon, om het verschil te ervaren.
Gewoon doen, alleen al voor de fun van het het proefrijden met verschillende auto's! Ik zou de A4 zeker ook gaan rijden, of je moet dat écht niks vinden.

Bij het uitzoeken van de huidige auto stond BMW op de shortlist terwijl wij (vriendin en ik) beiden niets met het merk hadden. Na 5 minuten proefrijden waren we compleet om doordat hij zo ongelooflijk lekker reed. En onlangs, na vergelijkend warenonderzoek, weer gekozen voor BMW. :) Mij boeit het niet zoveel dat het een oud(er) model is, maar ik snap je punt wel!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
marti28 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 13:15:
Ik heb zelf als voorloop een paar maandjes in een Clio gereden uit 2016 en moet zeggen dat het me helemaal niet tegen viel. Materiaal bovenop het dashboard is zacht en geen hard plastic, pas verder omlaag krijg je echt harde materialen. Comfort is redelijk alleen is er veel windgeruis, oa door de werkelijk enórme spiegels (wat wel lekker kijkt though...).
Ik blijf me verbazen over het feit dat mensen het zo belangrijk vinden dat er zacht plastic gebruikt moet worden op het dashboard. Ik heb nu een tijdje een Ford focus wagon als voorloop auto, die heeft dan zacht plastic op het dashboard. Dat weet ik, omdat ik ging voelen of hij hard of zacht plastic had. Daarna heb ik het nooit meer aangeraakt. Wie gaat er nou de hele tijd aan de bovenkant van z'n dashboard voelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:09
Het gaat niet om voelen. Het gaat er om dat dit ten eerste geluid dempend werkt. Bovendien zal het minder snel gaan kraken. Het geeft een bepaalde extra degelijke kwaliteit aan de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
tiguan schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 13:22:
Het gaat niet om voelen. Het gaat er om dat dit ten eerste geluid dempend werkt. Bovendien zal het minder snel gaan kraken. Het geeft een bepaalde extra degelijke kwaliteit aan de auto.
Als de auto goed geïsoleerd is en de ramen dik genoeg zijn hoeft het plastic geen geluid te dempen. Kraken zou goed kunnen, maar ik kan me niet voorstellen dat hard plastic ineens gaat kraken, onder dat zachte plastic wat iedereen zo sexy vind zit namelijk ook gewoon hard plastic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cremo_1
[...]

krizzziz schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 12:04:
[...]

Waarom overigens met 40,4% gerekend? Tegenwoordig is het 40,8%....

https://www.belastingdien...leeftijd-nog-niet-bereikt
Proton_ schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 19:43:
@Cremo_1 voor €1000 kan je misschien nét een Tesla Model S leasen en dan is de bijtelling ook te overzien. Daar ook een proefrit voor regelen?
Was een vuistregel. Overigens heb ik inmiddels een proforma laten uitvoeren, en had mijzelf re-de-lijk rijk gerekend. Volledig elektrisch is vanwege beleid op dit moment nog uitgesloten. De V40 in de betreffende uitvoering zou al richting de €315,- gaan, en de Insigna naar € 360,- wat voor mij de keuze eigenlijk al makkelijker maakt.

Kijken of ik deze week een proefritje kan fixen, maar kans is groot dat het de Volvo gaat worden. Dan maar even schipperen met de grootte van de bagageruimte :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

De Fiesta ST-line komt ook bijna beschikbaar gok ik, dat zou een goede tegenhanger voor de Ibiza FR Business Intense zijn. In mijn leaseportal zie ik hem sinds kort staan met 1 type motor, op de Nederlandse website nog niet helaas (buitenlandse wel DE en UK bijv.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Toch vind ik het bijzonder krom dat twee mensen die dezelfde leaseauto rijden een verschillende bijtelling kunnen hebben, omdat dat afhankelijk is van het inkomen. Het is immers niet zo dat de auto opeens meer waard of luxer is als je inkomen groter is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:06
marti28 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 13:15:
Ik vermoed dat je er eentje van voor de facelift had (had je het grote plastic stuk onderaan het stuur en links bij de elektrische ruit bediening?)

Qua windgeruis is het echt een bizar groot verschil tussen voor en na de facelift, in de 2013 Clio was het echt een pest herrie terwijl mijn nieuwe 2017 gewoon rustig is van binnen.

Onder andere het stuur en de pook hebben ook veel prettiger materiaal nu.
Pagina: 1 ... 92 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic